laat mij eens even mijn mening geven. Ik raad je aan te lezen want het is boeiend

.
Maar goed. Ik had UT1 niet gekocht. Nu heb ik al 1000 uur besteed aan dit spel als het niet meer is. De kosten voor mij per uur zijn dus quasi niets. Toch moet DE en Epic rondkomen.
Daarover heb ik me de afgelopen 6 maanden grondig staan aankijken en ik besloot daartoe dat ik UT2003, of ik het nu kon draaien of niet en of het nu goed was of niet, hoe dan ook te kopen gewoon omdat Epic klasse spul aflevert. Hebben ze gedaan met spellen als Jazz Jackrabbit en dat is altijd zo gebleven. Dus hoewel ik mijn portemonnee in mijn zak zich voelde loswurmen teneinde mij te behoeden mijn pinpas te pakken, greep ik die case uit de dixons schap en pinde. Ik rekende af en ben naar huis gegaan. Nu ben ik het ermee eens dat die DVD hoes niet fraai is maar wat moet epic anders? Hem in een kartonnen doos stoppen en het risico lopen dat de cd-rom in mindere mate (of helemaal niet) geplaatst word? Dus ik kijk en zie: 3 cd's. Werkelijk waar, tranen liepen bij wijze van spreken over mijn wangen toen ik zag dat epic toch maar even mooi de meest recente drivers bij het spel geleverd had, ookal heeft, zoals gezegd ' toch bijna iedereen internet '. Da's toch klasse? Pure klasse.
Vanaf toen wist ik al dat Epic alles in het werk gesteld heeft om bijv. het gebrek aan voertuigen goed te maken en daar heb ik ontzag voor. En daarom was ik blij met mijn aankoop.
Het feit dat de makers te kennen hebben gegeven om de community volop te steunen, maakt me alleen maar blijer. Zo hoort dat!
Daarnaast doet zo'n aanschaf je toch ook wat of ligt dat aan mij? Het idee dat je ervoor zorgt dat die ultra getalenteerde werknemers een boterham met kaas kunnen eten omdat jij hun product koopt is heerlijk. Alleen daarom wil ik best een paar biertjes per maand minder drinken. Notabene, ZIJ zouden degenen zijn die de luxe hadden om veel bier te drinken!
Verder zei volgens mij Mr. Rudi dat je als je spellen niet kunt kopen maar een andere hobby moet nemen. Toen ik die post nog niet gelezen had, dacht ik precies hetzelfde en toen ik hem las, hoopte ik dat vele download 'gamers' hun hardware meteen met pensioen hadden gestuurd. Fijn dus dat het alsnog is opgemerkt.
Ook is het zo dat ik nog geen ENKEL spel gedownload heb. Ik heb een paar illegale titels, dat is waar. Dat zijn vaak spellen waarbij je een fantastisch verhaal hebt en daarmee houdt het op - dat is al opgemerkt. Bijvoorbeeld Max Payne. Wat ik denk is dat makers moeten beseffen dat een goed spel zowel in de kwaliteit als in de kwantiteit (duurzaamheid) van een spel schuilt. Max Payne scheen schitterend, geweldig, en was werkelijk waar briljant maar het feit dat er geen multiplayer beschikbaar was, maakte het spel veel minder goed en uiteindelijk slecht. Dat blijkt; niemand gaat het verhaal 10x spelen. Bekijk het zo ook maar eens! Het is niet in de trend dat Max niet schitterde in al zijn briljantie maar wel in de fout dat er geen multiplayer voorhanden was. Op school kan ik nog zo'n mooi werkstuk afleveren; als hij maar tien regels lang is kom ik niet weg met een voldoende. De gameswereld is hard, ook voor bijvoorbeeld Godgames (dat al opgedoekt is, ironisch genoeg).
Half-Life is HET voorbeeld van een briljant spel. Singleplayer pas voorbijgestreefd door naar mijn mening MohAA en Elite Force en in multiplayer tevens geweldig. Dan scoor je dus een 9.8 of hoger in schooltermen. Gevolg: ik heb het spel in mijn kast liggen en het spel werd een gigantisch succes. Ik hoop alvast dat de makers op een typisch dagobert duckactige wijze in het geld zwemmen want ze hebben het niet minder dan verdiend.
Unreal 1 had ik in eerste instantie illegaal en nadat ik een nieuwe pc had gekocht met voodoo3 erin ben ik alsnog naar de winkel gegaan om hem legaal te kopen. In kartonnen doos, met shotjes op de doos die ik met mijn nieuwe systeem eindelijk kon benaderen. Heerlijk toch! Nu wil ik niet dat je denkt dat ik denk dat ik een wereldverbeteraar ben; ik zou het wel fijn vinden als je eens bij jezelf te raden ging.
Dan nog dit. Die Freak gast moet zichzelf eens even met een baksteen tegen zijn tronie rossen want zijn attitude vind ik echt zo ontzettend fout. Je kunt toch niet als hobby gamen hebben als je het niet kunt betalen? HOBBY, dat is een passie voor iets en als jij spellen gaat lopen kopieren en downloaden dan heb je geen passie voor computerspellen.
Ik heb pas mijn huisgenoot kunnen verleiden tot de aanschaf van UT2003 en daar ben ik trots op, niet in de laatste plaats omdat ik zijn plannen tot een illegale 'aanschaf' kon verijdelen. Hij had immers ook zo'n 500 uur aan UT1 achter de kiezen, dusss.
Jongens, ik weet dat het kopen van spellen niet verplicht wordt gemaakt. Ik weet dat je kunt wegkomen met kopieen en meer van die rotzooi en ik weet ook dat sommigen daar veel plezier aan beleven. Maar als de spelindustrie failliet gaat dan geloof ik voor 1 keer in mijn leven dat god wel bestaat en dat hij dat soort mensen stevig mores leert. Want als het computeren uit mijn leven verdwijnt dankzij dit soort mensen, is het maar weer eens een bewijs dat het leven hard is en iedereen enkel aan zichzelf denkt. En dat juist op het punt waar wij als welvarende westerlingen (nee, ik vind wel weer dat ook wij honger kunnen hebben en dat ook wij recht hebben om te klagen net als afrikanen

) een bijdrage kunnen leveren aan de, hoe fout het ook klinkt, samenleving. Ik ga vanaf dit jaar dan ook, als ik ook maar even wat geld over heb, onmiddellijk naar de FRS om te kijken of MOHAA al afgeprijst is.
zo.