Nou ik denk het wel want bij lagere verkoopprijs volgt meestal hogere afzet dus allicht dat de omzet voor de gamesindustrie uiteindelijk hoger wordt als ze de prijs verlagen......ik zal mijn spellen in ieder geval sneller in de winkel kopen als ze de prijzen met minstens 40% verlagen
[...]
Hoezo grof? Je hebt schijnbaar tijd (je kunt games spelen), maar geen geld. Als je een deel van die tijd zou werken had je wel geld om games te kopen.
Nou speel jij 24/7?????? in het weekend werken de meeste mensen niet en is er dus nog genoeg tijd om te spelen......dus om nou te zeggen dat ik niet werk omdat ik een spel speel in onzin......jij hebt toch ook tijd om hier te posten???? ben je dan ook werkloos by default???
[...]
Jij zegt: "Als jij ... dan zal ik nadenken". Ik zeg: "Als? Denk gewoon na".
Ja maar waarom zal ik moeten nadenken als anderen niet verder lezen????
[...]
Je komt net zelf met het argument dat je het niet op kunt brengen. Dus je draagt zelf irrelevante argumenten aan.
Ja dat is waar maar eigelijk bedoelde ik "heb het geld er niet voor over" maar aan de andere kant wordt het tog wel behoorlijk duur bij meerdere spellen
[...]
Waar wordt het dan uit bekostigd? Liefdadigheid?
Nou mij kun je niet wijsmaken dat het alleen bekostigd wordt uit de opbrengst van verkoop want daar zijn mij nu nog een beetje teveel spellen zijn op dit ogenblik dus hoe het wekl bekostigd wordt weet ik niet.......natuurlijk wel uit een deel van de verkoop opbrengsten maar niet alles.......
Anoniem: 58145 schreef op 26 oktober 2002 @ 15:24:
Dan nog dit. Die Freak gast moet zichzelf eens even met een baksteen tegen zijn tronie rossen want zijn attitude vind ik echt zo ontzettend fout. Je kunt toch niet als hobby gamen hebben als je het niet kunt betalen?
Ik kan het wel betalen hoor.....5-7 euro per cd is goed te doen

Anoniem: 2557 schreef op 27 oktober 2002 @ 01:14:
[...]
Jij houdt je bezig met illegale praktijken, komt er eerlijk voor uit dat de gevolgen daarvan je geen moer kunnen schelen, dat getalenteerde mensen die creativiteit, bloed, zweet en tranen die 14 uur per dag werken om jou wat plezier te laten beleven minder verdienen dat een net afgestudeerde IT'er die databases programmeert door mensen zoals jij laat je koud. En dan ga je hier zeuren omdat je dat een "grove beschuldiging" vind? Grappig.
Ik vindt het een grove bechuldiging dat meneer van der spek uitmaakt aan de hand van dat ik games speel of ik werk ja of nee.......dat was alles.......
Games zijn te duur...kan ik mee leven, een prijsverlaging zou hogere verkopen kunnen betekenen. De helft van de prijs is nonsens en niet haalbaar, je verkoopt daardoor niet opeens 100% meer (een CD-R is toch goedkoper). [...]
Nee niet 100% meer maar als ze de zooi eens erg zouden verlagen dan zal ik wel meer games in de winkel kopen........
Eindelijk de waarheid boven tafel. "ik heb het er niet voor over"...kijk, DAT is geen probleem natuurlijk, dat moet je helemaal zelf weten! Blijf er dan ook vanaf! Ga leren breien ofzo...wol is niet zo duur geloof ik. Ik heb ook geen 2000 euro er voor over om naar Japan te vliegen, daarom ben ik er nooit geweest.
Wol is niet zo duur nee maar breien is niks leuk en ik heb niks met wol.......een game van 5-7 euro is ook niet duur en veel leuker.........kies ik dat alternatief wel......
Nee, alleen jij snapt het niet. Het produceren van een spel wordt niet bekostigd door de mensen die het kopen...nee? door wie dan? De grote videogames fee? ze betalen het personeel met zelf uitgeprint geld? Ze krijgen een deel van het drugsgeld van de lokale mafia? Gamesdevelopment wordt gefinancieerd door uitgevers of externe financiers (banken, rijke mensen die zich vervelen), zij betalen het developmentteam vooraf (of in milestones) een [x] bedrag dat ze van te voren afspreken. De uitgever hoeft dan de ontwikkelaar niks geen royalties meer te betalen (aandeel van de winst) totdat de uitgever zijn vooruitbetaalde geld heeft terugverdiend.
Nou mij kun je niet wijsmaken dat het alleen bekostigd wordt uit de opbrengst van verkoop want daar zijn mij nu nog een beetje teveel spellen zijn op dit ogenblik dus hoe het wekl bekostigd wordt weet ik niet.......natuurlijk wel uit een deel van de verkoop opbrengsten maar niet alles.......
Kijkend naar het stijgende kopieergehalte zou ik zeggen dat je in de meerderheid bent.
dat zou ik ook zeggen maar afgezien van 2 of 3 mensen van dit topic zijn het verder allemaal saints en niemand komt ervoor uit........
Vind je dat vreemd? Heb jij ook 36 jaar in een sociologisch isolement geleefd? Normen en waarden (actuele discussie) weet je ook niet wat dat zijn? Je geeft zelf toe dat je profiteert van het feit dat andere mensen wel spellen kopen, maar die mensen mogen zich daar niet druk om maken?
Die mogen zich er best druk om maken maar ze maken zich druk om niets omdat ik nauwelijks de gevolgen zie van mijn gedrag......
Er gaat meer geld in om dan in Hollywood, dus zal het niet "zomaar" losgelaten worden. In veel gevallen wordt er gigantisch veel geld ingepompt, en komt er zeker de laatste jaren steeds minder terug (Lost Boys bestaat ook alleen maar bij de gratie van VanDenEnde). Er zijn genoeg voorbeelden in dit topic genoemd van bedrijven die daar aan onderdoor zijn gegaan. Vergelijken met vroeger kun je het niet meer...Elite werd door twee studenten ontwikkeld. David Braben heeft er 3000 pond aan overgehouden...aan ELITE! Een vriend van me heeft een jaar lang overdag aan spellen gewerkt (onbetaald) met nog vier anderen, ging na 8 werken naar huis, 3 uurtjes slapen en dan als nachtwaker aan de slag. Dat soort mensen mogen van mij best een Ferarri kopen hoor...verdiend is verdiend. Maar loon naar werken schijnt geen populair gemeengoed te zijn onder de huidige cybermaffia.
Nou het wordt dus niet "zomaar losgelaten" dus ik vindt dat de commotie hierom dus ook zoiezo overdreven is en het helpt toch niet......