Games: Downloaden of kopen?

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 00:10

bAdmuTs

mAzE

Helemaal met je eens, de echt spelen die ik veel speel koop ik, heb maar 1 spel op me comp staan en dat is hl/cs en die heb ik legaal, voor de rest boeien al die spellen me nie dus hoef ik ze ook nie te downe, soms ff downe proberen en is het niks gaat ie er weer vanaf.

Downe is ie leuk KOPEN en zo nie verwijderen

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59687

Ik Download liever alles hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
_/-\o_
en ook _/-\o_ @ MrRudi
zei snappen het tenminste.
en ff uit mn hoofd en google
van het rijtje falliete (door warez overleden) game ontwikkelaars een paar van de titels die we helaas nooit meer zullen zien.

Psygnosis
Rollcage (1,2), Destuction derby, Wipe out (alle), Drakan, Discworld, Ecstatica, Lemmings (alle), Myst, G-Police,

Ocean
Transport Tycoon, Worms, Theme Park, Syndicate, Micro Machines

Sierra
Space, kings, police- quest, Quest for Glory, Gabriel Knight, Caesar, Phantasmagoria, Leisure Suit Larry,

Crystal Dynamics
Legacy of Kain: Soul Reaver, Gex, Pandemonium

dit zijn maar een paar voorbeeldjes..
er zitten echt succesvolle games tussen, maar idd door het ineens veelvuldig copieren enzo zijn deze bedrijven ten onder gegaan of overgenomen.
* LordMithril gaat nu zn games orderen en in een dbase gooien.. kijken wat mijn illegaal/legaal ratio is.. ik hoop iets van 1/10

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
slik..
mischien dat ik er 1 vergeten ben maar tot nu toe heb ik:
152 Games Totaal waarvan 31 illegaal en 17 Dreamcast (allemaal legaal)
>:)

[ Voor 0% gewijzigd door LordMithril op 26-10-2002 21:49 . Reden: 2 vergeten ;) ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 22:21
Lord_Mithril schreef op 26 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

_/-\o_
en ook _/-\o_ @ MrRudi
zei snappen het tenminste.
en ff uit mn hoofd en google
van het rijtje falliete (door warez overleden) game ontwikkelaars een paar van de titels die we helaas nooit meer zullen zien.

...

dit zijn maar een paar voorbeeldjes..
er zitten echt succesvolle games tussen, maar idd door het ineens veelvuldig copieren enzo zijn deze bedrijven ten onder gegaan of overgenomen.
* catfish gaat nu zn games orderen en in een dbase gooien.. kijken wat mijn illegaal/legaal ratio is.. ik hoop iets van 1/10
toch een beetje krom door de bocht hoor, wat een uitgever uitvreet kan mij geen bal schelen, wat mij kan schelen is de ontwikkelinghuizen, van bovenstaande games bv Theme Park en Syndicate is van Bullfrog, wat nog altijd bestaat (opgekocht door EA (hoe kan het ook anders)
een bedrijf zoals Psygnosis, sorry dat ik het moet zeggen, die hebben zichzelf de grond in geboord, het ene slechte game na het andere (en ja, minder dan 8/10 is slecht in gamesland), Virgin, een van de grootste van vroeger is hier het beste bewijs van...

alles moet geld opbrengen en liefst zo snel mogelijk, dat is de leuze tegenwoordig, alle oude games die ik heb staan zijn PERFECT speelbaar zonder patches of update, dat kan je nu niet meer zeggen, het is precies dat wij als beta test publiek mogen dienen en ik ben dus overtuigd van mijn stelling dat ik niet betaal voor een onafgewerkt product (beta testen is gratis weet u wel)

ik zeg dus duidelijk niet dat we alles moeten kopieren, maar wel dat kwaliteit een prijs heeft en dat is er tegenwoordig dikwijls niet meer bij, neem nu bv NWN, heb ik maanden naar uitgegekeken sinds BG2, na de 26e patch zitten er nog irritante bugs in die er van bij het begin in zaten... moeten we dat dan normaal vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
True, maar wees blij dat ze in iedergeval patches maken en leveren.
ook wel iets om rekening mee te houden is dat games behoorlijk wat complexer zijn tegenwoordig, zo ie zo door de overvloed aan hardware tegenwoordig, maar idd ook door de druk van de geld schieters/vreters brengen ze helaas games tevroeg uit. (zie HOMM4 en Mafia met multiplayer patches)

en btw jij zegt dat jij een 8/10 slecht vind maar dat verschilt per persoon he.
er zijn games die slechte cijfers krijgen die toch verdomd goed zijn en soms zelfs lekkerder weg spelen als een game wat 9/10 krijgt (meestal grotere software huizen die zorgen dat sites/bladen de primeur krijgen voor een hoger cijfer)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:16
ilyc schreef op 25 oktober 2002 @ 03:13:
Dat het trouwens wel mooi kan, tonen spellen als Grand Prix 4 en Warrior Kings aan, die de kartonnen dozen geherintroduceerd hebben, alleen ditmaal op een kleiner formaat. Stemt dat jullie wat meer tevreden?
Die vind ik net zo kneuzig, waar ik me het meest aan erger is dat ze in de VS wel gewoon de kartonnen dozen nog hebben. UT2k3 in een mooie uitklapbare doos, die zou ik wel kopen ... maar de EU versie dus absoluut niet.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TAG_Speedy schreef op 26 oktober 2002 @ 21:56:
[...]

Die vind ik net zo kneuzig, waar ik me het meest aan erger is dat ze in de VS wel gewoon de kartonnen dozen nog hebben. UT2k3 in een mooie uitklapbare doos, die zou ik wel kopen ... maar de EU versie dus absoluut niet.
uh.. no offence maar je koopt toch de game? niet de doos?
ok ik snap dat je een doos mooier vind (hier nog zo'n gek 8)7) maar om dan een spel niet te kopen vind ik een beetje vaag.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Lord_Mithril schreef op 26 oktober 2002 @ 21:58:
[...]

uh.. no offence maar je koopt toch de game? niet de doos?
ok ik snap dat je een doos mooier vind (hier nog zo'n gek 8)7) maar om dan een spel niet te kopen vind ik een beetje vaag.
Lees m'n verhaaltje op de vorige pagina maar

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TAG_Speedy schreef op 26 oktober 2002 @ 22:08:
[...]

Lees m'n verhaaltje op de vorige pagina maar
ah dat was jij ;)
nee ok dan is t goed :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Mooi ik zie dat de meeste kopen kan ik gewoon
de "lokale FTP shops afzoeken" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

TheFreak2002 schreef op 26 oktober 2002 @ 10:52:
[...]

Nou ik vindt dit best een grove beschuldiging......dat jij op basis van 1 of 2 posts van mij bepaald of ik te lui bent om te werken ja of nee.....het gaat daar helemaal niet om eigelijk want of ik nou werk of niet.........games zijn te duur.......dat is het probleem
Jij houdt je bezig met illegale praktijken, komt er eerlijk voor uit dat de gevolgen daarvan je geen moer kunnen schelen, dat getalenteerde mensen die creativiteit, bloed, zweet en tranen die 14 uur per dag werken om jou wat plezier te laten beleven minder verdienen dat een net afgestudeerde IT'er die databases programmeert door mensen zoals jij laat je koud. En dan ga je hier zeuren omdat je dat een "grove beschuldiging" vind? Grappig.

Games zijn te duur...kan ik mee leven, een prijsverlaging zou hogere verkopen kunnen betekenen. De helft van de prijs is nonsens en niet haalbaar, je verkoopt daardoor niet opeens 100% meer (een CD-R is toch goedkoper). [...]
Ja dat is wel zo maar de spellen zijn gewoon veel te duur.......of ik het kan opbrengen ja of nee is niet relevant.......ik heb het er gewoonweg niet voor over.....
Eindelijk de waarheid boven tafel. "ik heb het er niet voor over"...kijk, DAT is geen probleem natuurlijk, dat moet je helemaal zelf weten! Blijf er dan ook vanaf! Ga leren breien ofzo...wol is niet zo duur geloof ik. Ik heb ook geen 2000 euro er voor over om naar Japan te vliegen, daarom ben ik er nooit geweest.
Nou ik denk dat we allebei niet veel begrijpen van de markteconomie maar dat terzijde......maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat het produceren van een spel
alleen bekostigd wordt uit de mensen die het spel gewoon in de winkel kopen.......
Nee, alleen jij snapt het niet. Het produceren van een spel wordt niet bekostigd door de mensen die het kopen...nee? door wie dan? De grote videogames fee? ze betalen het personeel met zelf uitgeprint geld? Ze krijgen een deel van het drugsgeld van de lokale mafia? Gamesdevelopment wordt gefinancieerd door uitgevers of externe financiers (banken, rijke mensen die zich vervelen), zij betalen het developmentteam vooraf (of in milestones) een [x] bedrag dat ze van te voren afspreken. De uitgever hoeft dan de ontwikkelaar niks geen royalties meer te betalen (aandeel van de winst) totdat de uitgever zijn vooruitbetaalde geld heeft terugverdiend.
Nou 10 euro per limousine is weer het andere uiterste maar 15-20 euro voor een spel is duur zat.........
Niet reeel.
eindelijk iemand die het met me eens is........ik vroeg me al af of ik de enige was.......
Kijkend naar het stijgende kopieergehalte zou ik zeggen dat je in de meerderheid bent.
precies, ha-ha :)

Ik heb het idee dat de meesten zich in dit topic drukker maakt om het feit dat ik en anderen hun games niet officieel kopen omdat zij dat wel doen en dus het tegenover al die eerlijke mensen niet eerlijk is.......dan om het feit dat de ontwikkelaars niks terugzien van al het werk.......
Vind je dat vreemd? Heb jij ook 36 jaar in een sociologisch isolement geleefd? Normen en waarden (actuele discussie) weet je ook niet wat dat zijn? Je geeft zelf toe dat je profiteert van het feit dat andere mensen wel spellen kopen, maar die mensen mogen zich daar niet druk om maken?
Toch blijf ik mij afvragen waarneer ik eens iets zie in de winkels van het feit dat ik en vele anderen gekopieerde games spelen.......ik doe het al zolang ik een puter bezit en nog steeds produceren de heren software bedrijven er lustig op los en volgens mij blijft dit ook wel zo.....
Er gaat meer geld in om dan in Hollywood, dus zal het niet "zomaar" losgelaten worden. In veel gevallen wordt er gigantisch veel geld ingepompt, en komt er zeker de laatste jaren steeds minder terug (Lost Boys bestaat ook alleen maar bij de gratie van VanDenEnde). Er zijn genoeg voorbeelden in dit topic genoemd van bedrijven die daar aan onderdoor zijn gegaan. Vergelijken met vroeger kun je het niet meer...Elite werd door twee studenten ontwikkeld. David Braben heeft er 3000 pond aan overgehouden...aan ELITE! Een vriend van me heeft een jaar lang overdag aan spellen gewerkt (onbetaald) met nog vier anderen, ging na 8 werken naar huis, 3 uurtjes slapen en dan als nachtwaker aan de slag. Dat soort mensen mogen van mij best een Ferarri kopen hoor...verdiend is verdiend. Maar loon naar werken schijnt geen populair gemeengoed te zijn onder de huidige cybermaffia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

Ik download ook alles.. films/games/xbox . tjsa.. het is niet legaal.. maar ja.. niemand doet er wat aan dus wat heb je te vrezen ...
O-)

denk trouwens dat de meeste hier nog wel een stap verder gaan en meehelpen met het verspreiden van de spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

games zijn te duur.
Hier ga ik FERM tegenin, uitgaande van de idee dat pc games een hobby zijn.

namelijk:Afgezien van budgettitels kost een pc titel meestal 45 euro. Dit lijkt veel maar als je
er goed over nadenkt valt dit hartstikke mee.
Laten we er bijvoorbeeld eens vanuit gaan dat een gamer een spel voor 45 euro koopt. Als hij zich goed laat voorlichten en echt gamer is, dan haalt hij makkelijk 200 uur plezier uit het spel. Hell, met Multiplayer en al die dingen erbij kan het zonder moeite 500 worden! Maar goed. 200 uur it'll be.
Dit betekent dat je 100 gulden per 200 uur betaalt. Dit is 50 cent per uur. Subjectief gezien vind ik dit zeer weinig voor een intense ervaring zoals Undying of UT2003, MAAR GOED, we bekijken het objectief.
Laten we eens gaan vergelijken met andere gangbare hobby's.

De aanschaf van de pc laten we buiten beschouwing omdat je als je NU een pc koopt wel zo'n gigantische tijd nieuwe titel, oudere en budget- titels kunt kopen dat de prijs van de aanschaf van een nieuwe budget pc haast in het niet valt.

Kabelinternetten. De kosten per maand zijn meestal 100 gulden (ik praat in guldens). Je zou dan 200 uur per maand moeten internetten om gelijk te komen met gamen. Dat is meer dan 6 uur per dag. Moet ik nog zeggen dat veel mensen dat niet halen? Lijkt me niet. Kom op zeg.

Lezen. Stel je wilt de Lord of The Rings serie lezen en je bent niet bij een bieb of de bieb heeft ze constant uitgeleend (zeer reeel). De trilogie kost pakweg 150 gulden. Het boekt telt 1000 bladzijde. Stel dat je 1,5 minuut over een bladzijde doet. Da's 40 bladzijden per uur. Daarmee vermaak je je 25 uur. Stel dat je veel veel veel langzamer leest. Dan vermaak je je hoogstens 50 uur maar als je zo langzaal leest vind je het boek waarschijnlijk klote.
Ook al heel wat duurder dan gamen.

Muziekinstrument, bijvooorbeeld gitaar. Ik speel gitaar. De kosten van de gitaar rekenen we niet mee conform aan het feit dat ik de kosten van een pc niet meereken. Allen de snaren al; een nieuw setje kost 40 gulden. Stel dat je elke dag 2 uur speelt; een beetje gitarist weet al dat je dan na 2 maanden nieuwe snaren moet kopen om een beetje degelijke sound te kunnen behouden. Dat is 2x(31+30) = zo'n 120 uur. Dat betekent 80 gulden voor 240 uur dus 100 gulden voor 275 uur. Redelijk op het niveau van een game maar noem jij deze kosten voor een gitaar hoog? Nee toch, kom zeg. Komt nog bij dat je voor je gitaar wel meer moet kopen dan alleen snaren dus waarschijnlijk is 275 behoorlijk gunstig uitgevallen.

SMS'en. Yeah right, hier begin ik niet eens aan.

Ik wil dus maar zeggen; zo duur is gamen helemaal niet. 45 euro kan er best af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63385

Anoniem: 58145 schreef op 27 oktober 2002 @ 02:26:
[bla bla bla bla]

SMS'en. Yeah right, hier begin ik niet eens aan.

Ik wil dus maar zeggen; zo duur is gamen helemaal niet. 45 euro kan er best af!
Ghehe hier is wel over nagedacht en er zit nog wat in ook :) de meeste games die ik koop speel ik idd meer dan 200 uur (flashpoint al over 500 denk ik >:) )

maar als ik niet zeker van een titel weet of het leuk is test ik eerst een copy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Lord_Mithril schreef op 26 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

, Worms, Theme Park, Syndicate, Micro Machines

Sierra
Space, kings, police- quest, Quest for Glory, Gabriel Knight, Caesar, Phantasmagoria, Leisure Suit Larry,

Ground control, Homeworld... allemaal extreen geweldige spellen (Ground Control en de uitbreiding heb ik legaal, Homeworld slechts de demo want ik kan de full version nergens vinden!, dus als jij weet waar ik die kan halen --> Help!) waarna ik zou denken of hopen dat de directie daar stevig miljardair was. Maar nee. Zelfs Sierra, hEt geprezen bedrijf door zowel mij als vrienden als de Pcgameplay gaat onderdoor aan mensen zoals die Freak gast.

en wat te denken van het belgische appeal? Kwam aan met outcast. schitterend spel maar ook dat is niet genoeg. schitterend is niet voldoende, het moet geniepig en verkoop based zijn. Dat nekt trouwens ook het gehele adventure genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog even dit voordat ik weer naar groningen vertrek.

HOe kan het gvd dat een uitgever als cryo nog steeds bestaat terwijl het constant rotzooi uitbrengt?! Ik snap dat dus echt niet. Een brandende vraag die verlangt naar een antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68978

Inderdaad heb je daar een punt. En in iedere hobby investeer je geld. Het lijkt denk ik allemaal zo duur, omdat er van games zo veel verschillende zijn. Daardoor speel je ten eerste minder met een spel omdat er weer meer nieuwe komen (aah wat duur toch, al die nieuwe spellen die ik wil hebben!) en daardoor koop je er ook meer, gewoon omdat er meer keuze is. Ook is het ongelijk verdeeld denk ik, net als bij die kabel of die gitaar, dat is een vast bedrag, bij games heb je "goeie" maanden (dus met veel leuke nieuwe games) en "slechte" maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slechte maanden of goede maanden ten spijt, als jij een titel kiest waarvan je weet dat je het goed gaat vinden (dit kun je altijd stimuleren en bevestigen door een uitgesproken smaak te hebben en veel demo's / kritiek te bekijken) speelt de maand waarin het uitkomt geen rol.
Begrijp me goed, TriCore, ik vind het fijn dat ik op steun kan rekenen (ik vind het al zo'n pijnlijk onderwerp voor de personen die er slechter op worden (kwaliteitsontwikkelaars) terwijl ik niet eens zo'n sociale humanist ben) maar ik weet niet goed wat ik met het tweede gedeelte van je reply aanmoet. So.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 09:13

Barca

In Search Of Sunrise

Tsja, ik zeg altijd: "Vorige eeuw kocht men, tegenwoordig kopieërt en download men."
Says enough :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145 schreef op 27 oktober 2002 @ 02:44:
nog even dit voordat ik weer naar groningen vertrek.

HOe kan het gvd dat een uitgever als cryo nog steeds bestaat terwijl het constant rotzooi uitbrengt?! Ik snap dat dus echt niet. Een brandende vraag die verlangt naar een antwoord....
Cryo bestaat niet meer...de naam wel, het bedrijf niet...het is volgens mij 1 van de vele labels die Infogrames tegenwoordig heeft (Gamegod weet jij dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sommige spellen koop ik omdat die gewoon leuk en goed blijven, een spel wat ik na een week beu ben (ja kan ik van te voren wel zeggen) dat koop ik niet.. zonde van mijn zuur verdiende centjes

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60375

*leest het midden van de pagina*
BAH WAT EEN PROFESSIONELE BULL ! :P

Ik d/l mijn games gewoon .... maar zoals UT2003 .... en andere goeie games koop ik dan liever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Ik geef toe dat ik al meer dan een jaar geen origineel spel hebt gekocht, daarvoor wel (had toen een wat constanter inkomen waardoor dat kon). Dus de titels als Fifa 2003, NFS HP2, UT2003, Hitman 2 heb ik allemaal op CD-R. Dit komt omdat ik gewoonweg het geld niet heb om het te kunenn betalen (student he), maar ik mag wel heel graag gamen, en dan is de stap naar het 'leechen' snel gemaakt. Ik heb zoiets van aan mij verliezen ze niets want ik kan het toch niet kopen, dus daarom download ik het. Straks als ik werk heb zal ik natuurlijk mijn games wel weer bij de softwareboer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 21:59
OlafvdSpek schreef op 26 oktober 2002 @ 12:33:
[...]
Welke heren? De gamesindustrie? Ik denk het niet.
Nou ik denk het wel want bij lagere verkoopprijs volgt meestal hogere afzet dus allicht dat de omzet voor de gamesindustrie uiteindelijk hoger wordt als ze de prijs verlagen......ik zal mijn spellen in ieder geval sneller in de winkel kopen als ze de prijzen met minstens 40% verlagen

[...]
Hoezo grof? Je hebt schijnbaar tijd (je kunt games spelen), maar geen geld. Als je een deel van die tijd zou werken had je wel geld om games te kopen.
Nou speel jij 24/7?????? in het weekend werken de meeste mensen niet en is er dus nog genoeg tijd om te spelen......dus om nou te zeggen dat ik niet werk omdat ik een spel speel in onzin......jij hebt toch ook tijd om hier te posten???? ben je dan ook werkloos by default???

[...]
Jij zegt: "Als jij ... dan zal ik nadenken". Ik zeg: "Als? Denk gewoon na".
Ja maar waarom zal ik moeten nadenken als anderen niet verder lezen????

[...]
Je komt net zelf met het argument dat je het niet op kunt brengen. Dus je draagt zelf irrelevante argumenten aan.
Ja dat is waar maar eigelijk bedoelde ik "heb het geld er niet voor over" maar aan de andere kant wordt het tog wel behoorlijk duur bij meerdere spellen

[...]
Waar wordt het dan uit bekostigd? Liefdadigheid?
Nou mij kun je niet wijsmaken dat het alleen bekostigd wordt uit de opbrengst van verkoop want daar zijn mij nu nog een beetje teveel spellen zijn op dit ogenblik dus hoe het wekl bekostigd wordt weet ik niet.......natuurlijk wel uit een deel van de verkoop opbrengsten maar niet alles.......
Anoniem: 58145 schreef op 26 oktober 2002 @ 15:24:

Dan nog dit. Die Freak gast moet zichzelf eens even met een baksteen tegen zijn tronie rossen want zijn attitude vind ik echt zo ontzettend fout. Je kunt toch niet als hobby gamen hebben als je het niet kunt betalen?
Ik kan het wel betalen hoor.....5-7 euro per cd is goed te doen :)
Anoniem: 2557 schreef op 27 oktober 2002 @ 01:14:
[...]

Jij houdt je bezig met illegale praktijken, komt er eerlijk voor uit dat de gevolgen daarvan je geen moer kunnen schelen, dat getalenteerde mensen die creativiteit, bloed, zweet en tranen die 14 uur per dag werken om jou wat plezier te laten beleven minder verdienen dat een net afgestudeerde IT'er die databases programmeert door mensen zoals jij laat je koud. En dan ga je hier zeuren omdat je dat een "grove beschuldiging" vind? Grappig.
Ik vindt het een grove bechuldiging dat meneer van der spek uitmaakt aan de hand van dat ik games speel of ik werk ja of nee.......dat was alles.......
Games zijn te duur...kan ik mee leven, een prijsverlaging zou hogere verkopen kunnen betekenen. De helft van de prijs is nonsens en niet haalbaar, je verkoopt daardoor niet opeens 100% meer (een CD-R is toch goedkoper). [...]
Nee niet 100% meer maar als ze de zooi eens erg zouden verlagen dan zal ik wel meer games in de winkel kopen........
Eindelijk de waarheid boven tafel. "ik heb het er niet voor over"...kijk, DAT is geen probleem natuurlijk, dat moet je helemaal zelf weten! Blijf er dan ook vanaf! Ga leren breien ofzo...wol is niet zo duur geloof ik. Ik heb ook geen 2000 euro er voor over om naar Japan te vliegen, daarom ben ik er nooit geweest.
Wol is niet zo duur nee maar breien is niks leuk en ik heb niks met wol.......een game van 5-7 euro is ook niet duur en veel leuker.........kies ik dat alternatief wel......
Nee, alleen jij snapt het niet. Het produceren van een spel wordt niet bekostigd door de mensen die het kopen...nee? door wie dan? De grote videogames fee? ze betalen het personeel met zelf uitgeprint geld? Ze krijgen een deel van het drugsgeld van de lokale mafia? Gamesdevelopment wordt gefinancieerd door uitgevers of externe financiers (banken, rijke mensen die zich vervelen), zij betalen het developmentteam vooraf (of in milestones) een [x] bedrag dat ze van te voren afspreken. De uitgever hoeft dan de ontwikkelaar niks geen royalties meer te betalen (aandeel van de winst) totdat de uitgever zijn vooruitbetaalde geld heeft terugverdiend.
Nou mij kun je niet wijsmaken dat het alleen bekostigd wordt uit de opbrengst van verkoop want daar zijn mij nu nog een beetje teveel spellen zijn op dit ogenblik dus hoe het wekl bekostigd wordt weet ik niet.......natuurlijk wel uit een deel van de verkoop opbrengsten maar niet alles.......
Kijkend naar het stijgende kopieergehalte zou ik zeggen dat je in de meerderheid bent.
dat zou ik ook zeggen maar afgezien van 2 of 3 mensen van dit topic zijn het verder allemaal saints en niemand komt ervoor uit........
Vind je dat vreemd? Heb jij ook 36 jaar in een sociologisch isolement geleefd? Normen en waarden (actuele discussie) weet je ook niet wat dat zijn? Je geeft zelf toe dat je profiteert van het feit dat andere mensen wel spellen kopen, maar die mensen mogen zich daar niet druk om maken?
Die mogen zich er best druk om maken maar ze maken zich druk om niets omdat ik nauwelijks de gevolgen zie van mijn gedrag......
Er gaat meer geld in om dan in Hollywood, dus zal het niet "zomaar" losgelaten worden. In veel gevallen wordt er gigantisch veel geld ingepompt, en komt er zeker de laatste jaren steeds minder terug (Lost Boys bestaat ook alleen maar bij de gratie van VanDenEnde). Er zijn genoeg voorbeelden in dit topic genoemd van bedrijven die daar aan onderdoor zijn gegaan. Vergelijken met vroeger kun je het niet meer...Elite werd door twee studenten ontwikkeld. David Braben heeft er 3000 pond aan overgehouden...aan ELITE! Een vriend van me heeft een jaar lang overdag aan spellen gewerkt (onbetaald) met nog vier anderen, ging na 8 werken naar huis, 3 uurtjes slapen en dan als nachtwaker aan de slag. Dat soort mensen mogen van mij best een Ferarri kopen hoor...verdiend is verdiend. Maar loon naar werken schijnt geen populair gemeengoed te zijn onder de huidige cybermaffia.
Nou het wordt dus niet "zomaar losgelaten" dus ik vindt dat de commotie hierom dus ook zoiezo overdreven is en het helpt toch niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21-06 21:50
Lord_Mithril schreef op 26 oktober 2002 @ 19:52:

Sierra
Sinds wanneer is die dood :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheFreak2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 13:34:
[...]

Voor de vijfde keer: waarvan dan?!
Ik kan het wel betalen hoor.....5-7 euro per cd is goed te doen :)
Je kunt het niet betalen dus. Of nee, je hebt er het geld niet voor over. Dat diefstal een betaalbaar alternatief is heb je natuurlijk gelijk in.
Ik vindt het een grove bechuldiging dat meneer van der spek uitmaakt aan de hand van dat ik games speel of ik werk ja of nee.......dat was alles.......
Ik kan nog heel wat meer grove (en terechte) beschuldigingen uitspreken die me allemaal een OW zouden opleveren, dus ik hou het er maar op dat ik vind dat je asociaal bent, weinig intelligent en niet kan spellen.
Nee niet 100% meer maar als ze de zooi eens erg zouden verlagen dan zal ik wel meer games in de winkel kopen........
Als je de helft van de prijs afdoet en niet 100% meer gaat verkopen maak je dus nog meer verlies dan nu.
Wol is niet zo duur nee maar breien is niks leuk en ik heb niks met wol.......een game van 5-7 euro is ook niet duur en veel leuker.........kies ik dat alternatief wel......
Ik was er al bang voor dat je dat zou zeggen.
dat zou ik ook zeggen maar afgezien van 2 of 3 mensen van dit topic zijn het verder allemaal saints en niemand komt ervoor uit........
Of misschien bestaat het merendeel van de tweakers wel uit mensen die wel regelmatig spellen kopen. Ik gok er eerlijk gezegd op dat de tweakers die alles kopieren hier niet reageren omdat ze zich er voor schamen.
Die mogen zich er best druk om maken maar ze maken zich druk om niets omdat ik nauwelijks de gevolgen zie van mijn gedrag......
Ignorance is bliss.
Nou het wordt dus niet "zomaar losgelaten" dus ik vindt dat de commotie hierom dus ook zoiezo overdreven is en het helpt toch niet......
In jouw geval helpt het duidelijk niet omdat het je niet interesseert, niettemin is het goed dat zoveel mogelijk mensen WEL inzien wat ze doen, en daar op aangesproken worden. Net zoals het opkomen voor oude mensen alleen wordt je daar tegenwoordig al voor doodgeslagen.
MaRc0 schreef op 27 oktober 2002 @ 13:44:
[...]

Sinds wanneer is die dood :?
Al een jaar of vijf. Sierra was een topdeveloper, nu is Sierra alleen nog maar een merknaam, er werken twee mensen volgens mij...een marketingstiepmiep en een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68978

Anoniem: 58145 schreef op 27 oktober 2002 @ 02:57:
...maar ik weet niet goed wat ik met het tweede gedeelte van je reply aanmoet. So.
Ik bedoelde dat het daardoor misschien duurder lijkt, omdat je soms van die maanden hebt dat er heel veel goede games uitkomen, dus zijn de kosten relatief hoger dan normaal, de kosten zijn niet constant (dus bv 40 euro/maand oid) en dan lijkt het misschien duur tov andere hobbies, that's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 8733 schreef op 27 oktober 2002 @ 12:59:
Ik geef toe dat ik al meer dan een jaar geen origineel spel hebt gekocht, daarvoor wel (had toen een wat constanter inkomen waardoor dat kon). Dus de titels als Fifa 2003, NFS HP2, UT2003, Hitman 2 heb ik allemaal op CD-R. Dit komt omdat ik gewoonweg het geld niet heb om het te kunenn betalen (student he), maar ik mag wel heel graag gamen, en dan is de stap naar het 'leechen' snel gemaakt. Ik heb zoiets van aan mij verliezen ze niets want ik kan het toch niet kopen, dus daarom download ik het. Straks als ik werk heb zal ik natuurlijk mijn games wel weer bij de softwareboer halen.
Ok voor jou geldt schijnbaar: "te lui om te werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61283

Ik koop een game als ik geld heb.
Als ik geen geld heb dan download ik de game.
Ik heb nog geen werk (krijg nog zakgeld). met die 3 euro per week word het lastig om elke maand een nieuwe game te kopen.
Maar ik koop liever een game dan dat ik hem download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheFreak2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 13:34:
Nou ik denk het wel want bij lagere verkoopprijs volgt meestal hogere afzet dus allicht dat de omzet voor de gamesindustrie uiteindelijk hoger wordt als ze de prijs verlagen......ik zal mijn spellen in ieder geval sneller in de winkel kopen als ze de prijzen met minstens 40% verlagen
Waarom zou jij het beter weten dan de marketing folks van die industrie?
Nou speel jij 24/7??????
Nee, ik zeg toch niet dat jij 24/7 speelt?
in het weekend werken de meeste mensen niet
Dus? Omdat de meesten niet werken werk jij ook niet?
en is er dus nog genoeg tijd om te spelen......dus om nou te zeggen dat ik niet werk omdat ik een spel speel in onzin......jij hebt toch ook tijd om hier te posten???? ben je dan ook werkloos by default???
Ik kan mezelf wel als werkloos omschrijven ja.
Ja maar waarom zal ik moeten nadenken als anderen niet verder lezen????
Om te voorkomen dat je onzin opschrijft
Ja dat is waar maar eigelijk bedoelde ik "heb het geld er niet voor over" maar aan de andere kant wordt het tog wel behoorlijk duur bij meerdere spellen
Heb je gelezen wat ik en anderen hebben geschreven over de relatieve kosten?
"want daar zijn mij no nog een beetje teveel spellen zijn"? Er zijn schijnbaar nog (genoeg) fatsoenlijke mensen die wel een spel kopen. Het wordt wel bekostigd uit de verkoop.
Niet of je werkt, maar of je (meer) zou kunnen werken.
Hier komt dan vast nog een grove beschuldiging, maar heb jij opgelet in groep acht? Als ze < 100% meer verkopen voor < 50% van de prijs hebben ze dus nog minder inkomsten.
Dat jij iets niet ziet betekent dat het er niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68978 schreef op 27 oktober 2002 @ 14:00:
[...]

Ik bedoelde dat het daardoor misschien duurder lijkt, omdat je soms van die maanden hebt dat er heel veel goede games uitkomen, dus zijn de kosten relatief hoger dan normaal, de kosten zijn niet constant (dus bv 40 euro/maand oid) en dan lijkt het misschien duur tov andere hobbies, that's all :)
Ow ja, ik zie het al. Zaterdag is ook niet mijn sterkste dag he :). Maar je hebt natuurlijk gelijk.

Ik denk overigens dat die Freak gast maar gelaten moet worden voor wat hij is. Dit topic is ervoor om een eigen mening te hebben en aangezien deze jongen totaal niet vatbaar is voor common sense en sociaal gevoel denk ik dat het maar zo'n figuur is die denkt dat hij precies zeker weet dat zijn opvattingen de beste zijn. Dat hij al vaak de plank heeft misgeslagen ("geld komt niet alleen binnen van de verkoop van games maar waarvan dan ook nog, dat weet ik niet") laat ik hem maar in zijn (eigen)waarde. Arme stakker zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
uh freak? jij denkt dat games niet worden bekostigd uit de verkoop?
leg mij dan eens uit waar ze dan geld vandaan krijgen??

klein voorbeeldje.
jij ben developer en ik uitgever
jij maakt een game.. daar zitten heel veel uren enzo in.. en ik geef jou geld om het te maken.
betekend dus dat jij nu geld hebt ik en niet.
nu ga ik t uitgeven.. kost ook weer geld.
waneer iemand nu een game koopt gaat er eerst veel vanaf
19% btw, paar % voor de winkelier en wat er overblijft is voor mij.
daarvan betaal ik dus reclames, verpakkingen EN JOU!

zie jij een andere inkomsten bron in dit verhaaltje? ik niet.

oh en voordat je Mr Rudi probeerd omte praten hierover.. check eerst zn homepage ff ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 27 oktober 2002 @ 14:25:
[...]

Ok voor jou geldt schijnbaar: "te lui om te werken".
nee ik heb een vrij drukke studie, anders had ik wel gewerkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Drukke studie, wel tijd om te spelen, geen tijd om te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
Anoniem: 2557 schreef op 27 oktober 2002 @ 14:00:
[...]

Voor de vijfde keer: waarvan dan?!
Nou goed mij vraag je nu voor de vijfde keer waarvan ze het wel betalen??? tja ik weet heus wel dat er een deel van de verkopen daarvoor gebruikt wordt maar omdat er miljoenen mensen kopieren kan ik me het niet voorstellen dat alle spellen die vandaag in de winkel zijn allen daaruit bekostigd zijn want er wordt echt meer gekopieerd dan verkocht denk ik......

Waar de kosten dan van betaald worden heb ik geen idee over........maar weet jij wel waarom er nu nog zoveel spellen zijn hoewel er voor miljoenen dollars illegale software op de markt is??? ik heb daar het antwoord niet op

[...]
Je kunt het niet betalen dus. Of nee, je hebt er het geld niet voor over. Dat diefstal een betaalbaar alternatief is heb je natuurlijk gelijk in.
Nou zoveel "steel" ik nou ook weer niet.....hoogstens zo'n 15 titels per jaar en dat is nou net iets teveel om allemaal in de winkel te kopen voor dat geld

[...]
Ik kan nog heel wat meer grove (en terechte) beschuldigingen uitspreken die me allemaal een OW zouden opleveren, dus ik hou het er maar op dat ik vind dat je asociaal bent, weinig intelligent en niet kan spellen.
Dat ik niet kan spellen??? iedereen maakt weleens een typvautje.........

Maar jij wil toch geen OW krijgen is ook nergens nodig voor lijkt me........ik heb hier alleen mijn mening gepost omdat ik dacht dat dit topic bedoelt was om te discussieren over of je games koopt of download......

allicht had ik mijn mening niet gepost als ik van tevoren wist dat ik echt diep gehaat zal worden door de mensen hiero.......heb ik ook weer niet verdiend immers ik had het ook allemaal voor me kunnen houden maar ik dacht dat dit bedoeld was om te discussieren.......blijkbaar had ik het mis....ik zal in het vervolg dus ook wel uit kijken om mijn mening neer te zettem
Als je de helft van de prijs afdoet en niet 100% meer gaat verkopen maak je dus nog meer verlies dan nu.
40% van de prijs af is ook goed.......
Of misschien bestaat het merendeel van de tweakers wel uit mensen die wel regelmatig spellen kopen. Ik gok er eerlijk gezegd op dat de tweakers die alles kopieren hier niet reageren omdat ze zich er voor schamen.
dat kan ik me wel voorstellen want je krijgt meteen een golf van ellende over je heen als je hier een andere mening post dan algemeen geaccepteerd.......
OlafvdSpek schreef op 27 oktober 2002 @ 14:34:
[...]
Waarom zou jij het beter weten dan de marketing folks van die industrie?
Nou dat zeg ik niet maar zoals het nu gaat is het ook niet goed want er wordt te weinig verkocht dus moet er iets veranderen.......
Nee, ik zeg toch niet dat jij 24/7 speelt?

Dus? Omdat de meesten niet werken werk jij ook niet?

Ik kan mezelf wel als werkloos omschrijven ja.
jij zegt omdat ik tijd heb om te spelen ben ik werkloos.....maar in het weekend kun je ook spelen terwijl je vrij bent van je werk hoor.....verder klopt het wel dat ik werkloos ben maar daar heb ik ook niet voor gekozen maar dat is een ander verhaal :(
Hier komt dan vast nog een grove beschuldiging, maar heb jij opgelet in groep acht? Als ze < 100% meer verkopen voor < 50% van de prijs hebben ze dus nog minder inkomsten.
40 % is ook goed........
Anoniem: 58145 schreef op 27 oktober 2002 @ 14:51:

Ik denk overigens dat die Freak gast maar gelaten moet worden voor wat hij is.
Dit topic is ervoor om een eigen mening te hebben en aangezien deze jongen totaal niet vatbaar is voor common sense en sociaal gevoel denk ik dat het maar zo'n figuur is die denkt dat hij precies zeker weet dat zijn opvattingen de beste zijn. Dat hij al vaak de plank heeft misgeslagen ("geld komt niet alleen binnen van de verkoop van games maar waarvan dan ook nog, dat weet ik niet") laat ik hem maar in zijn (eigen)waarde. Arme stakker zeg.
Ik heb hier mijn eigen mening neergezet maar zoals ik eerder zei vindt ik het toch wel bedroevend om te zien dat ik zo gehaat wordt als nu alleen maar omdat ik mijn mening neerzet omdat ik dacht dat dit topic er was om een discussie te voeren.......

Ik zal dus ook niet meeer mijn mening geven want zo een golf van ellende had ik niet kunnen voorzien anders had ik het allemaal voor me gehouden wat ik hier heb neergezet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMDAT JIJ JOUW MENING HELEMAAL NIET WIL AANPASSEN EN DOMWEG JE EIGEN STANDPUNT VAST BLIJFT HOUDEN JA!

Man ik geef toch ook toe dat ik Unreal 1 in eerste instantie illegaal had? Waarom ben jij dan de enige die totaal geen teken van flexibiliteit vertoont? Omdat je een eigenwijs kereltje bent, daarom. Die mate van eigenwijsheid hoort NIET in een discussie en dus ook NIET in dit soort topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ook goed? Lekker makkelijk. Maar bij 40% 'korting' denk je wel dat er > 67% meer wordt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67767

kopen.

als je niet veel geld hebt (arme sloeber/student) dan mag je downloaden/kopietje maken.

ik koop games(software) waar ik veel plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 27 oktober 2002 @ 16:27:
Drukke studie, wel tijd om te spelen, geen tijd om te werken?
8 uur werken heb ik geen tijd voor nee.
8 uur gamen? ik weet niet wie dat volhoudt, ik iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21-06 21:50
Anoniem: 8733 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:11:
[...]

Wie zegt dat je 8 uur moet werken? Je kan ook 's ochtends werken of 's avonds.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TheFreak2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 16:39:
[...]

Nou goed mij vraag je nu voor de vijfde keer waarvan ze het wel betalen??? tja ik weet heus wel dat er een deel van de verkopen daarvoor gebruikt wordt maar omdat er miljoenen mensen kopieren kan ik me het niet voorstellen dat alle spellen die vandaag in de winkel zijn allen daaruit bekostigd zijn want er wordt echt meer gekopieerd dan verkocht denk ik......

Waar de kosten dan van betaald worden heb ik geen idee over........maar weet jij wel waarom er nu nog zoveel spellen zijn hoewel er voor miljoenen dollars illegale software op de markt is??? ik heb daar het antwoord niet op

knip
omdat er ook nog mensen zijn die het kopen.
zie mijn voorbeeld een paar posts terug..
EA en andere grote bedrijven hebben nu nog geld.. maa rmet al dat gekopieer word dat ook steeds minder.
dus willen ze sneller geld zien. wat doen ze dan, ze zorgen dat er veel games zijn (al dan niet 100% af) en bidden aan de grote game god (nee niet die ene die bij infogrames werkt ;)) dat ze er genoeg verkopen om mischien een beetje winst te maken.
dat verklaart ook meteen het overschot aan FPS games. die vekopen namelijk goed.
en wat dacht je van de delen 2 t/m erg veel.. dat verkoopt ook.. ze nemen steeds minder risico met "nieuwe" game types enzo omdat als het niet verkoopt ze falliet zijn.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
Anoniem: 58145 schreef op 27 oktober 2002 @ 16:53:
OMDAT JIJ JOUW MENING HELEMAAL NIET WIL AANPASSEN EN DOMWEG JE EIGEN STANDPUNT VAST BLIJFT HOUDEN JA!

Man ik geef toch ook toe dat ik Unreal 1 in eerste instantie illegaal had? Waarom ben jij dan de enige die totaal geen teken van flexibiliteit vertoont? Omdat je een eigenwijs kereltje bent, daarom. Die mate van eigenwijsheid hoort NIET in een discussie en dus ook NIET in dit soort topics.
IEDEREEN HIER HOUD ZICH VAST AAN ZIJN EIGEN STANDPUNT DUS DAAR BEN IK GEEN UITZONDERING OP, ZO IS DE MENS NU EENMAAL, EIGENWIJS.

Iedereen hier heeft een eigen mening en iedereen hier denkt dat ze gelijk hebben.....dat is toch geen schande dat mag........ik dacht juist dat zo een topic als deze daarvoor bedoeld was......maar nogmaals ik had hier nooit gepost in dit topic als ik van te voren wist dat ik ZO ERG uigekafferd zou worden.......

trouwens zo onflexibel als jij denk dat ik ben valt ook wel weer mee.......
Championship manager koop ik origineel omdat dit spel mij heeft overtuigd van hun goede bedoelingen nadat ik er 3x een copie van had gespeeld....Ook heb ik nog wel andere games origineel gekocht, maar de laatste tijd niet meer.....de laatste tijd heb ik er meer illegaal gekocht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

ik de n00bheid vliegen er bij sommige hier echt af van het gaat goed met de spellenindustrie. Ze verdienen bakken met geld etc...

Het gaat helemaal niet goed met de spellenindustrie. De een na het andere bedrijf wordt failliet verklaart en opgekocht door andere bedrijven. Dankzij deze ontwikkeling kent de game industrie nog maar heel weinig vernieuwing. gewoon omdat het spellen zijn die in ieder geval het bedrijf net in de + te houden. Het gaat allemaal echt niet zo goed als dat men denkt hier. Ja natuurlijk zijn de prijzen te hoog maar zeggen dat men geen geld heeft is ook bullshit. Ik wil weten hoeveel van jullie mobiel lopen te bellen, naar de disco gaan een biertje halen enzo. Het is ook prioriteiten stellen. Mensen die zeggen dat ze willen gamen en geen geld hebben is gewoon een hoop stront. Ik haal ook niet vaak games maar ik koop ze vanaf het punt dat ik zakgeld kreeg. Nu ik een groter budget heb kan ik meer kopen maar vroeger ging het ook. Het probleem is gewoon men wil te snel te veel. iedereen wilt elke game hebben zoals UT2K3, RTCW, B1942, DF:BLD om maar een klein lijstje te maken. Daarnaast wil ik best wel eens weten hoeveel games je daadwerkelijk heb uitgespeeld of uberhaupt meer dan 200 uur dat zullen bij de meeste niet veel games zijn.

Om het simpel te zeggen ja ik download ook game, maar haal er net zo veel zo niet meer dan dat ik download. In de game die ik koop speel ik met gemak 200 uur degene die ik download nauwelijks. de gemiddelde gedownloadde game haalt nog niet eens 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

komt ook omdat je uit je aankoop van 45 euro meer wilt kunnen halen. Bovendien; die gedownloade rotzooi daar worden altijd dingen uit gestript en boven heb je er helemaal niet met eigen zweet voor hoeven of moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 8733 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:11:
Met een of twee uur werk per week verdien je genoeg om elke maand een nieuw spel te kopen. Wie had het over acht uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

45 euro x 12 = 540. 540 : 52 = 10,38 euro moet je per week uitgeven aan een spel wil je elke maand een spel van 45 euro kopen. Verdien jij ongeveer 10 euro per uur? nou ik niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Allochtoon schreef op 27 oktober 2002 @ 19:37:
45 euro x 12 = 540. 540 : 52 = 10,38 euro moet je per week uitgeven aan een spel wil je elke maand een spel van 45 euro kopen. Verdien jij ongeveer 10 euro per uur? nou ik niet hoor..
uh.. ik neem aan dat je de 10 euro per week wel haalt... anders zou ik toch eens met je baas gaan praten :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

offtopic:
toevallig heb ik een periode (nu) geen werk, btw hij had het over 1 a 2 uur werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheFreak2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:49:
[...]

IEDEREEN HIER HOUD ZICH VAST AAN ZIJN EIGEN STANDPUNT DUS DAAR BEN IK GEEN UITZONDERING OP, ZO IS DE MENS NU EENMAAL, EIGENWIJS.
In principe heb je daar wel gelijk in :) Ik ben in elke discussie best bereid mijn standpunt te wijzigen trouwens, als mensen met goede argumenten komen en een eigen standpunt innemen dat te verdedigen valt...nu is dat helaas niet het geval.
Iedereen hier heeft een eigen mening en iedereen hier denkt dat ze gelijk hebben.....dat is toch geen schande dat mag........ik dacht juist dat zo een topic als deze daarvoor bedoeld was......maar nogmaals ik had hier nooit gepost in dit topic als ik van te voren wist dat ik ZO ERG uigekafferd zou worden.......
Het is niet direct je mening over kopieren dat dat veroorzaakt maar de totale desinteresse die je toont over de asociale aspect van je gedrag. Ik noem een reactie als "nou en dat ik profiteer van mensen die het wel kopen, ik verplicht ze toch niet om te kopen", met dergelijke uitspraken zul je weinig vrienden maken, wat verwacht je dan. Dat we in de discussie lijnrecht tegenover elkaar staan, en zullen blijven staan heb ik allang vrede mee, kan gebeuren in een discussie, maar de manier waarop je het brengt en je mening profileert veroorzaakt veel irritatie. Of je je daar iets van aantrekt moet je helemaal zelf weten, mij maakt het niet uit, maar als ik een uitspraak doe waar heel veel mensen zo massaal over vallen dan ga ik wel even nadenken of ik niet toevallig fout zit.
trouwens zo onflexibel als jij denk dat ik ben valt ook wel weer mee.......
Championship manager koop ik origineel omdat dit spel mij heeft overtuigd van hun goede bedoelingen nadat ik er 3x een copie van had gespeeld....Ook heb ik nog wel andere games origineel gekocht, maar de laatste tijd niet meer.....de laatste tijd heb ik er meer illegaal gekocht......
Mijn goede vriend Marc Vaughan zal blij zijn te horen dat je CM wel gekocht hebt. SIGames is ook 1 van de weinige die zelf hun broek nog kunnen ophouden...en dat voor een text based game :)

edit:

Oh en over die "tiepvautjes": consequent "ik vindt" schrijven valt niet onder typefout vind je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Ik heb maar 1 spel gekocht en dat is UT voor 25 Gulden (ja gulden) en ik heb nog een paar originele spelletjes liggen maar die kreeg ik bij men computer.Ik download zeer veel spellen en natuurlijk kopieren ik heb als laatste GTA 3 kopiert :P .Maar ik kom niet uit met FPT sites ofzo hoe zit dat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
Anoniem: 2557 schreef op 27 oktober 2002 @ 21:37:

Het is niet direct je mening over kopieren dat dat veroorzaakt maar de totale desinteresse die je toont over de asociale aspect van je gedrag. Ik noem een reactie als "nou en dat ik profiteer van mensen die het wel kopen, ik verplicht ze toch niet om te kopen", met dergelijke uitspraken zul je weinig vrienden maken
Nou ik zie heus wel het associale aspect van mijn gedrag in waar jij het over hebt want daarom maakte ik juist die opmerking "nou en dat ik profiteer van mensen die het wel kopen"......want dat is waar ik profiteer inderdaad.......zal het niet erger zijn geweest als ik niet erkend had dat ik profiteerde van anderen dan???
Ik kom er tenminste wel voor uit al had ik beter een groot aantal dingen voor me kunnen houden wat ik heb gepost want het was absoluut niet mijn bedoeling om een oorlog te ontketenen....
wat verwacht je dan.
Nou dit in ieder geval niet anders had ik wel wat meer met de handrem erop gereageerd......maar nu heb ik echt alles gezegd wat ik dacht met alle gevolgen van dien

Maar stel nou dat dit een tafelconversatie was geweest, dan heb ik het gevoel dat ik gewoon meerdere malen naar de strot gevlogen zal zijn geworden en dat is nou ook weer niet nodig, voor een discussie......
Dat we in de discussie lijnrecht tegenover elkaar staan, en zullen blijven staan heb ik allang vrede mee, kan gebeuren in een discussie, maar de manier waarop je het brengt en je mening profileert veroorzaakt veel irritatie. Of je je daar iets van aantrekt moet je helemaal zelf weten, mij maakt het niet uit, maar als ik een uitspraak doe waar heel veel mensen zo massaal over vallen dan ga ik wel even nadenken of ik niet toevallig fout zit.
Ja natuurlijk trek ik mij daar wel wat van aan anders was ik in deze post wel niet zo erg jammeren als wat ik nu doe......
Mijn goede vriend Marc Vaughan zal blij zijn te horen dat je CM wel gekocht hebt. SIGames is ook 1 van de weinige die zelf hun broek nog kunnen ophouden...en dat voor een text based game :)
text based game??? Aan de fantasie engine die SI creeert kan geen 3D uitvoering komen.....op dit ogenblik althans......
edit:

Oh en over die "tiepvautjes": consequent "ik vindt" schrijven valt niet onder typefout vind je wel?
Nee dat is een gramatica fout en gramatica was ik behoorlijk slecht in.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheFreak2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 23:16:
[...]

Nou ik zie heus wel het associale aspect van mijn gedrag in waar jij het over hebt want daarom maakte ik juist die opmerking "nou en dat ik profiteer van mensen die het wel kopen"......want dat is waar ik profiteer inderdaad.......zal het niet erger zijn geweest als ik niet erkend had dat ik profiteerde van anderen dan???
Ik kom er tenminste wel voor uit al had ik beter een groot aantal dingen voor me kunnen houden wat ik heb gepost want het was absoluut niet mijn bedoeling om een oorlog te ontketenen....
Duidelijk, ik zal dan even in elk geval mijn eigen reactie erop toelichten: doordat kopieren, leechen, cd's branden etc zo "normaal" is tegenwoordig denken sommige leken dat het mag, en een grote meerderheid van de leechers denken nooit na over het "profiteur" gehalte van wat ze doen. Dat is dus onwetenheid en vele reageren dan ook lichtelijk beschaamd als je erover begint. Dat jij dat niet deed ligt inderdaad aan het feit dat je het WEL weet, maar het je weinig doet. Uiteraard vind ik dat nog steeds asociaal maar je hebt gelijk dat je er eerlijk voor uitkomt en daar heb ik zeker wel respect voor, weinig mensen zullen dat doen.
Maar stel nou dat dit een tafelconversatie was geweest, dan heb ik het gevoel dat ik gewoon meerdere malen naar de strot gevlogen zal zijn geworden en dat is nou ook weer niet nodig, voor een discussie......
Nou :) ik kan alleen voor mezelf spreken maar je zult heel wat meer moeten doen wil ik je naar de strot vliegen hoor. Als ik iedereen naar de strot zou moeten vliegen die dingen doet die mij niet aanstaan ben ik nog wel even bezig.
Ja natuurlijk trek ik mij daar wel wat van aan anders was ik in deze post wel niet zo erg jammeren als wat ik nu doe......
Das dan positief...denk ik.
text based game??? Aan de fantasie engine die SI creeert kan geen 3D uitvoering komen.....op dit ogenblik althans......
CM is in principe het laatste grote commerciele text-based spel...er zitten wel wat fotootjes in maar in principe gaat het puur om de tekst. Vergis je niet, ik ben zelf groot fan van de serie en ik vind het heel knap hoe en wat ze doen bij SIgames.
In elk geval eerlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 27 oktober 2002 @ 20:06:
uh.. ik neem aan dat je de 10 euro per week wel haalt... anders zou ik toch eens met je baas gaan praten :D
Dan werk je toch twee uur voor vijf euro/uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheFreak2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 23:16:
En gramatica (zonder dubbele 'm') is zeker ook een typefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67941

Ik denk dat het downen van games en anderen software altijd een probleem zal blijven. sinds de komst van een vaste snelle internet verbinding. Is dit probleem alleen maar groter geworden. Al hoewel....

.... Vroeger copieerde ik al spelletjes van me buurman voor me commandor 64. En later voor de PC. Dus het altijd al aan de gang geweest. Maar nu is de game industrie zo groot is. Zijn er meer games. En bedrijven die grote investeringen doen. Deze bedrijven gaan soms op hun bek omdat het spel zeker de moeite waard is. Maar deze niet veel verkocht word. Maar gedownload of gekopieerd.

De mark zal zeker teruglopen. En ik ben van mening dat als je games gewoon moet kopen. Omdat je er toch wat voor over moet hebben. Maarja... als iets gratis te krijgen is. Zijn er maar weinig mensen die er "nee" tegen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
OlafvdSpek schreef op 28 oktober 2002 @ 09:15:
[...]

Dan werk je toch twee uur voor vijf euro/uur?
ik mag toch aannemen dat je zelfs bij het minste baantje meer dan 2 uur per week werkt. of dan meer dan 5 euro per uur.

maar genoeg offtopic.

het grootste probleem is hierboven dus uitgelegd.
Als t gratis te krijgen is waarom dan betalen.
en verder denken de mensen dus niet. helaas

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 08:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik betaal liever ervoor, maar nog liever krijg ik ze van uitgevers kado om te reviewen.

Downloaden zie ik meer als een probeermedium. écht goeie games koop ik echt wel.

En ik heb een hekel aan de 'het is gratis te krijgen dus ik zal nooit betalen' mentaliteit. Die zie ik vaak genoeg ook op m'n werk als mensen een schotel willen hebben. Ze kijken je dan verbaast aan en zeggen: 'ik ga toch niet betalen'...

Mensen leer het nou eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:20
Anoniem: 67941 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:34:
.... Vroeger copieerde ik al spelletjes van me buurman voor me commandor 64. En later voor de PC. Dus het altijd al aan de gang geweest. Maar nu is de game industrie zo groot is. Zijn er meer games. En bedrijven die grote investeringen doen. Deze bedrijven gaan soms op hun bek omdat het spel zeker de moeite waard is. Maar deze niet veel verkocht word. Maar gedownload of gekopieerd.
Tijdens de tijd van de C64 gingen er al verschillende bedrijven onderuit door het kopieren van spellen (er waren dus zelfs spellen die nooit uitgekomen zijn omdat ze daarvoor al gekopieert waren). Echt veel is er dus niet verandert. Als die bedrijven echt allemaal zoveel verlies zouden draaien, gingen ze echt niet nog meer spellen maken.

Je moet niet vergeten dat de laatste paar jaar overal veel bedrijven onderuit zijn gegaan, maar dat alleen de muziek/spellen industrie dit gooit op het kopieren. Alle andere bedrijven geven de economie de schuld.
Dat wil dus niet zeggen dat kopieren goed is, maar het levert ze echt niet zo'n grote schadepost op als ze nu beweren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
redwing schreef op 28 oktober 2002 @ 14:06:
[...]

Tijdens de tijd van de C64 gingen er al verschillende bedrijven onderuit door het kopieren van spellen (er waren dus zelfs spellen die nooit uitgekomen zijn omdat ze daarvoor al gekopieert waren). Echt veel is er dus niet verandert. Als die bedrijven echt allemaal zoveel verlies zouden draaien, gingen ze echt niet nog meer spellen maken.

Je moet niet vergeten dat de laatste paar jaar overal veel bedrijven onderuit zijn gegaan, maar dat alleen de muziek/spellen industrie dit gooit op het kopieren. Alle andere bedrijven geven de economie de schuld.
Dat wil dus niet zeggen dat kopieren goed is, maar het levert ze echt niet zo'n grote schadepost op als ze nu beweren.
ok bij deze, ik weet niet wat ze beweren.
maar weet jij hoeveel mensen er kopieeren?
dat zijn er echt focking veel.
als ik op school zeg dat ik een game koop kijk de hele school me vreemd aan..
dat gebeurd op elke school ter wereld wel.
collega's enzo in bedrijven kopieren er ook vrolijk op los.
vergis je er niet in. ik doe nu wil wilde gok maar ik denk dat meer dan 60% van de games gekopieerd is (in Nederland).

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik koop al mn nintendo games legaal :)

pc games koop ik als ik ze leuk vind en er niet snel op uitgekeken bent :9 dus merendeel illegaal voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 19:43
ik koop alles wat ik de moeite waard vind :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
PC games heb ik meteen zodra ze uit zijn... dus waarom nog kopen?

de enige die ik koop zijn de games waarbij je een CD KEY voor nodig hebt om online te gamen, zoals Q3A en CS etc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
FragNeck schreef op 28 oktober 2002 @ 14:41:
PC games heb ik meteen zodra ze uit zijn... dus waarom nog kopen?

de enige die ik koop zijn de games waarbij je een CD KEY voor nodig hebt om online te gamen, zoals Q3A en CS etc.
ik ook.. uit de winkel ;)
maar licht even toe, waarom?
heb je er geen zin in?
geen geld (en dan niet stiekem een hele nieuwe pc aanschaffen omdat je je p4 2.5 met gf4 4600 langzaam word (voorbeeld))
gierig
of weet je niet beter

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Lord_Mithril schreef op 28 oktober 2002 @ 14:50:
[...]

ik ook.. uit de winkel ;)
maar licht even toe, waarom?
heb je er geen zin in?
geen geld (en dan niet stiekem een hele nieuwe pc aanschaffen omdat je je p4 2.5 met gf4 4600 langzaam word (voorbeeld))
gierig
of weet je niet beter
Niet gierig / geld genoeg...

maar waarom ZOU ik??!

Ten eerste, zoals ik al zei, ik heb ze als ze uitkomen.... dus waarom een maand wachten tot ze in de winkels liggen?? Om ze dan uiteindelijk te kopen voor 45 euro.!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
FragNeck schreef op 28 oktober 2002 @ 14:52:
[...]

Niet gierig / geld genoeg...

maar waarom ZOU ik??!

Ten eerste, zoals ik al zei, ik heb ze als ze uitkomen.... dus waarom een maand wachten tot ze in de winkels liggen?? Om ze dan uiteindelijk te kopen voor 45 euro.!?
paar voordeeltjes
-geen cracks
-alle patches werken
-alle addons werken
-online spelen
-geen rips
ok laten we hier maar over ophouden want anders zijn we zo weer 5 pagina's verder ;) en ik heb geen zin om weer het verhaal wat ik al zovaak tik in te tikken

nog 1 vraagje.
hoeveel spellen download/kopieer je per maand en hoeveel speel je er ook werkelijk?
en onder spelen valt dus niet ff een uurtje om te kijken wat het is, nee echt spelen tot minimaal halverwege.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Lord_Mithril schreef op 28 oktober 2002 @ 14:57:
[...]

paar voordeeltjes
-geen cracks
-alle patches werken
-alle addons werken
-online spelen
-geen rips
ok laten we hier maar over ophouden want anders zijn we zo weer 5 pagina's verder ;) en ik heb geen zin om weer het verhaal wat ik al zovaak tik in te tikken

nog 1 vraagje.
hoeveel spellen download/kopieer je per maand en hoeveel speel je er ook werkelijk?
en onder spelen valt dus niet ff een uurtje om te kijken wat het is, nee echt spelen tot minimaal halverwege.
Hmm... Meestal ben ik games na 1 of 2 maanden al beu... of er is iets beters, of het is niet 'verslavend' genoeg..

Als je kijkt naar CS en Q3A, (online) die doe ik nog steeds, na 3 jaar of zo...

Hmm, voor de rest down ik zo'n 10 games per maand, die me de moeite lijken...
Meestal na het kijken van screenies etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
en die 10 games speel je dus echt allemaal?
nou ik moet zeggen dat je het dan beter doet dan menig ander..
ik ken veel gasten die downloaden tot ze een ons wegen (soms letterlijk) en als je vraagt hoe een spel speelt weten ze het niet want ze hebben het nooit gespeeld.

maar ik vind nog steeds dat je games hoort te kopen..
maar ja.. hier weten de meeste mensen wel dat het slecht gaat met de uitgevers enzo. dus ompraten hier helpt niet echt vrees ik.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 20-06 13:53

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Ik merk in mijn eigen gamesjop vrij vaak dat de mensen zelf niet eens doorhebben dat het hier over diefstal gaat en dat ze kopietjes van software meer als gemeengoed zien.

In deze periode komen de ouders altijd weer navraag doen voor de consoles, wat ze kosten etc... Steevast dat er weer een aantal tussen zitten die beginnen over; "hij kan toch ook omgebouwd worden?", "kan je er ook kopietjes op spelen" etc etc...
Bij deze ouders gooi ik het balletje gelijk terug met de mededeling dat het pure diefstal is, waarbij ze het nog steeds niet zo goed snappen. Maar als ik ze dan vraag waarom de kids wel opgevoed worden met diefstal maar geen vechtspelletjes mogen spelen omdat "dat laatste niet bij een goede opvoeding hoort" blijven ze vrij vaak verdacht stil. Geheid dat ik diverse van die ouders niet meer terugzie in mn sjop....so be it. Maar ik heb mijn zegje wel gedaan en denk dat de impact er ook wel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
NightHawk schreef op 28 oktober 2002 @ 15:20:
Ik merk in mijn eigen gamesjop vrij vaak dat de mensen zelf niet eens doorhebben dat het hier over diefstal gaat en dat ze kopietjes van software meer als gemeengoed zien.

In deze periode komen de ouders altijd weer navraag doen voor de consoles, wat ze kosten etc... Steevast dat er weer een aantal tussen zitten die beginnen over; "hij kan toch ook omgebouwd worden?", "kan je er ook kopietjes op spelen" etc etc...
Bij deze ouders gooi ik het balletje gelijk terug met de mededeling dat het pure diefstal is, waarbij ze het nog steeds niet zo goed snappen. Maar als ik ze dan vraag waarom de kids wel opgevoed worden met diefstal maar geen vechtspelletjes mogen spelen omdat "dat laatste niet bij een goede opvoeding hoort" blijven ze vrij vaak verdacht stil. Geheid dat ik diverse van die ouders niet meer terugzie in mn sjop....so be it. Maar ik heb mijn zegje wel gedaan en denk dat de impact er ook wel was :)
denk eerder dat ze daarna een console kopen bij de dixons om hem vervolgens meteen om te laten bouwen..
zo zijn mensen echt.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Lord_Mithril schreef op 28 oktober 2002 @ 15:22:
[...]

denk eerder dat ze daarna een console kopen bij de dixons om hem vervolgens meteen om te laten bouwen..
zo zijn mensen echt.
Die mensen zijn er ongetwijfeld ook wel maar diverse ouders zijn wel met hun neus op de feiten gedrukt en denken nu twee keer na. En daar gaat het me dus om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 10:09

BitByter

Prutst dit forum

spellen die ik dus vaak speel (mohaa/quake 3) of die ik super vet vind, koop ik
ik heb mohaa nu illegaal, maar als spearhead uitkomt, haal ik een bundel met mohaa+spearhead (als die bundel er komt)

ook als ik een nieuwe videokaart heb, wil ik battlefield gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 19:06

Fed-Ex

Hakuna Matata

NightHawk schreef op 28 oktober 2002 @ 15:20:

Ik heb zo het idee dat de ene helft van de mensen wel even denkt van jah er zit wat in en lopen daarna naar bv dixons jah en kopen em daar en ik denk dat de andere helft denkt wat een knurft zeg, hij durft wel nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord zeker ik maak zelf wel uit hoe ik mijn kinderen op voed, daar kom ik dus niet weer, geen goeie reclame voor je bedrijf.
Zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar.... Je hebt wel gelijk maar jah |:(

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Fed-Ex schreef op 28 oktober 2002 @ 16:04:
[...]

Ik heb zo het idee dat de ene helft van de mensen wel even denkt van jah er zit wat in en lopen daarna naar bv dixons jah en kopen em daar en ik denk dat de andere helft denkt wat een knurft zeg, hij durft wel nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord zeker ik maak zelf wel uit hoe ik mijn kinderen op voed, daar kom ik dus niet weer, geen goeie reclame voor je bedrijf.
dat is t grootste probleem atm in de wereld.
als je echt gelijk hebt loop je meestal tegen de massa in...
kudde mentaliteit..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Precies Lord_Mithril.
Ik hoop dat ze nog met een goeie beveiliging komen tegen kopieren van spellen (zal ver te zoeken zijn helaas) okeej ik moet toegeven ik download wel spellen omdat "het zo makkelijk is" maar ik koop liever multiplay games, HL, RA die gaan lang mee en dat speel je lang en in die tijd dat je het nog steeds speelt komt er meestal wel weer een nieuwe multiplay titel uit, zo hoef ik eigenlijk geen games te downloaden. ik heb niet veel spellen maar ik heb de grote titels en ik speels ze allemaal nog steeds met regelmaat, ik vin het zelfs leuk om ouwe games weer uit de kast te rukken en te spelen. Hier heb ik dan ook een beter gevoel dan als ik een gedownloade spel speel

[ Voor 0% gewijzigd door Fed-Ex op 28-10-2002 16:16 . Reden: zat een scheve zin in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Fed-Ex schreef op 28 oktober 2002 @ 16:12:
Precies Lord_Mithril.
Ik hoop dat ze nog met een goeie beveiliging komen tegen kopieren van spellen (zal ver te zoeken zijn helaas) okeej ik moet toegeven ik download wel spellen omdat "het zo makkelijk is" Maar daarom koop ik multiplay games, HL, RA die gaan lang mee en dat speel je lang en in die tijd dat je het nog steeds speelt komt er meestal wel weer een nieuwe multiplay titel uit. ik heb niet veel spellen maar ik heb de grote titels en ik speels ze allemaal nog steeds met regelmaat, ik vin het zelfs leuk om ouwe games weer uit de kast te rukken en te spelen. Hier heb ik dan ook een beter gevoel dan als ik een gedownloade spel speel
en zo hoort t ;)
ik heb zelf atm meer als 150 games waarvan 104 legale pc games (17 dreamcast)
en dat worden er nog wel meer.. ik begin nu met verzamelen heb ik gemerkt :)
en idd wat je egt van oude games uit de kast rukken, ik zoek atm de 2 crusader games legaal (en geld en een oude pc ;).
volgens mij als je over een paar jaar kijkt heb ik echt de meeste legale games collectie in nederland 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Lord_Mithril schreef op 28 oktober 2002 @ 16:17:
[...]

en zo hoort t ;)
ik heb zelf atm meer als 150 games waarvan 104 legale pc games (17 dreamcast)
en dat worden er nog wel meer.. ik begin nu met verzamelen heb ik gemerkt :)
en idd wat je egt van oude games uit de kast rukken, ik zoek atm de 2 crusader games legaal (en geld en een oude pc ;).
volgens mij als je over een paar jaar kijkt heb ik echt de meeste legale games collectie in nederland 8)7
Hahaha heb je dat niet nu al ;) neej maar das gewoon kicke al die originele hoesjes en cd's misschien ben ik gek hoor maar das toch best wel cwl :D, Nu kap ik , ik ga naar huis toe moet de bus niet missen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Fed-Ex schreef op 28 oktober 2002 @ 16:04:
[...]

Ik zeg het wel tegen ze met een klantvriendelijke glimlach hoor :*)

En voor mij is het heel simpel, tis broodroof hoe je het ook wend of keert!
En dan sta ik in mijn recht om er wat van te zeggen, en lekkere ouders op het moment dat het je recht in je gezicht gezegd word en dan toch nog lekker de crimineel uit gaan hangen...Dan mogen ze van mij wegblijven jah, zoals al eerder gesteld ik doe dit voor mijn lol en niet voor het geld. En in eerdere replies heb ik ook al aangegeven dat ik ook tegen klanten zeg dat ze bepaalde games niet moeten kopen omdat het zonde is van het geld. Ik run mijn toko op eerlijkheid ook al is die eerlijkheid af en toe hard...

Ik kan er 's nachts goed van slapen (na het gamen dan) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49
vervelende is dat games vaak eerder op internet staan dan dat ze in de winkel liggen. Dit helpt niet echt mee, als ik een spel een week eerder van een ftp geplukt heb en kom hem daarna pas in de winkel tegen, dan ga ik hem vaak niet alsnog kopen ( al komt het wel voor hoor). Dit is natuurlijk een slap excuus, dat weet ik, maarja, veel spellen kopen zit er met mijn financiele situatie niet echt in, en het word steeds makkelijk er om games te downen, vroeger struinde ik uuuuren over warez sites, en soms stuite ik dan op een rip van een game, tegenwoordig zegt iemand tegen mij, ik heb ***** wil je hem ook, zet je ftp maar open, dan fxp ik hem wel, tja dan is het niet zo moeilijk kiezen, dat begrijp je wel.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maverick schreef op 28 oktober 2002 @ 17:09:
vervelende is dat games vaak eerder op internet staan dan dat ze in de winkel liggen. Dit helpt niet echt mee, als ik een spel een week eerder van een ftp geplukt heb en kom hem daarna pas in de winkel tegen, dan ga ik hem vaak niet alsnog kopen ( al komt het wel voor hoor). Dit is natuurlijk een slap excuus, dat weet ik, maarja, veel spellen kopen zit er met mijn financiele situatie niet echt in, en het word steeds makkelijk er om games te downen, vroeger struinde ik uuuuren over warez sites, en soms stuite ik dan op een rip van een game, tegenwoordig zegt iemand tegen mij, ik heb ***** wil je hem ook, zet je ftp maar open, dan fxp ik hem wel, tja dan is het niet zo moeilijk kiezen, dat begrijp je wel.
Och dat zeggen ze ook zo vaak tegen mij...dan zeg ik "nee dank je". Zo moeilijk is dat niet hoor :P Ik ben sowieso niet iemand die altijd maar het nieuwste spel moet hebben...een beetje stoerdoenerij. Meestal ben ik nog niet uitgekeken op een ander spel en dan vind ik het zonde om al iets anders er doorheen te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06-2020

Gamegod

af en toe online

Anoniem: 2557 schreef op 27 oktober 2002 @ 12:18:
[...]

Cryo bestaat niet meer...de naam wel, het bedrijf niet...het is volgens mij 1 van de vele labels die Infogrames tegenwoordig heeft (Gamegod weet jij dat?)
Klopt niet helemaal :)
Cryo viel onder Infogrames maar Infogrames heeft het label doorverkocht omdat de kwaliteit van de games niet optimaal waren :)

Wat ik ervan weet is dat ze verkocht zijn aan Homesoft (de vroegere marktleider van Nederland !!!!!)
Ondertussen is Homesoft falliet :'( en gaat het bij Cryo ook niet echt goed.

Ze zitten momenteel zonder uitgever (ik geloof dat Vivendi misschien nog interresse in ze had) dus zelfs als ze nu een top game zouden maken zou het moeilijk voor ze worden om het op de markt te krijgen.

Mijn gok is dat Cryo binnen nu en 2 jr ook niet meer bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56523

Ik vind dat iedereen in dit forum (die zeggen dat ze kopen) niet zo schijnheilig moeten doen want wat zou jij doen als je kabel hebt en je hebt binnen een paar uur een spel binnen. Ga je dan 50 euro of meer uitgeven of ga je het dan downen.
Dat wou ik ff zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56523 schreef op 28 oktober 2002 @ 19:35:
Ik vind dat iedereen in dit forum (die zeggen dat ze kopen) niet zo schijnheilig moeten doen want wat zou jij doen als je kabel hebt en je hebt binnen een paar uur een spel binnen. Ga je dan 50 euro of meer uitgeven of ga je het dan downen.
Dat wou ik ff zeggen.
Ik ga 50 euro uitgeven.

Ik heb: kabel (thuis), Mxstream ADSL (werk)
Verder: 0 (NUL) illegale spellen
En nog verder: ruim 300 originele spellen

Mijn consoles zijn niet omgebouwd ook niet, alleen voor de SNES heb ik zo'n apparaatje om Japanse en Amerikaanse spellen te draaien.

Je mag me best schijnheilig noemen, heb er dan wel een gegronde reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat wou ik ff zeggen.
Ik heb 1536 kbit/s thuis, binnenkort hopelijk 512 kbit/s op mijn kamer en 16 mbit/s op de universiteit. En alle games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld heb ik legaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11029

Goede online games (zoals bf1942 & opf) koop ik, de rest download ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58287

Lord_Mithril schreef op 28 oktober 2002 @ 14:57:
[...]
nog 1 vraagje.
Ik kopieër er een stuk of 2, 3 per maand en de het meeste speel ik ook werkelijk. Spellen die ik echt goed vind zoals BG, D2 & NWN bijvoorbeeld, koop ik legaal. Maar als je nou die nieuwe rollercoaster tycoon als voorbeeld neemt, waarom zou je daar 45 euro voor neertellen. Het enige verschil is dat er wat nieuwe atracties bij zijn gekomen, voor de rest geen veranderingen in graphics of geluid ofzo. Het had evengoed de 3e uitbreiding voor RCT1 kunnen zijn en dan was het nog goedkoper geweest ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Dat wou ik ff zeggen.
ik geef eerlijk toe dat ik ook illegale games heb..
zelf niet gedownload, ondanks dat ik adsl heb.
tegenwoordig koop ik alles netjes. veel leuker.
als je me niet gelooft, hier is een dbase met al mn games ;)
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Games%20Dbase.mdb

154 games
121 legaal
33 illegaal, maar daarvan probeer ik er een paar nog legaal te vinden (word soms verdomd lastig)

binnenkort mischien een Cube kopen, dus nog meer legale games ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Dat wou ik ff zeggen.
Ik zou zo zeggen lees het hele topic door bijna iedereen zegt (waar jij het over hebt) tuurlijk download ik wel eens. Denk jij dat er echt geen mensen zijn die echt geen illegale games hebben, tuurlijk wel en schijnheilig neej eerlijk. Niet proberend de game industrie om zeep te helpen. Als je bang bent een flop te kopen download dan eerst de demo ipv het hele spel. Zulke mensen als jij staan er niet bij stil hoeveel werk het kost om een game te maken tegenwoordig elke bug worden mensen pissed om. Wat denk je van patches,... allemaal gratis maar hoeveel werk word er voor gedaan. Als jezelf een game maakt wil je vast ook wel een salaris en iedereen waar je mee samenwerkt vast ook wel nou reken maar uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Fed-Ex op 29-10-2002 13:17 . Reden: ....Leestekens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 12:43:
[...]

Ik zou zo zeggen lees het hele topic door bijna iedereen zegt (waar jij het over hebt) tuurlijk download ik wel eens. en denk jij dat er echt geen mensen zijn die echt geen illegale games hebben, tuurlijk wel en schijnheilig neej eerlijk, en niet proberend de game industrie om zeep te helpen. Als je bang bent een flop te kopen download dan eerst de demo ipv het hele spel. Zulke mensen als jij staan er niet bij stil hoeveel werk het kost om een game te maken tegenwoordig elke bug worden mensen pissed om, die patches allemaal gratis maar hoeveel werk word er voor gedaan, als jezelf een game maakt wil je vast ook wel een salaris en iedereen waar je mee samenwerkt vast ook wel nou reken maar uit.
Leestekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Jaja, maakt dat nou uit man. ik hou mijn verhaal als jij je ergert dat er geen leestekens in zitten jammer dan maar ga dan niet een reply posten met 1 stom woord leestekens. Ik moet wat om mijn leestekens denken maar post jij dan iets nuttigs en hou het niet bij 1 woord. hebben we beide wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 13:15:
[...]

Jaja, maakt dat nou uit man. ik hou mijn verhaal als jij je ergert dat er geen leestekens in zitten jammer dan maar ga dan niet een reply posten met 1 stom woord leestekens. Ik moet wat om mijn leestekens denken maar post jij dan iets nuttigs en hou het niet bij 1 woord. hebben we beide wat
Ok dan.

Je schrijft in je lange onleesbare verhaaltje dat warez de gamesindustrie om zeep helpen. Dit is pure onzin aangezien er al warez bestaan sinds het begin der gameindustrie en nog groeit en bloet deze.

Mijn eerste warez kwamen binnen voor m'n C64 en atari (1337!). Indertijd (ik was ergens rond de 3/4 jaar oud) had ik gewoon geen geld voor games. Laat staan dat ze in Nederland makkelijk te krijgen waren op legale wijze.

Vervolgens kwamen de XT, *86's en vervolgens de pentiums. Omdat er in de pre-pentium periode vrijwel niet iets als 'demo' bestond probeerde je een spel eerst illegaal. Ik heb naar aanleiding van ervaringen met die spellen (die ik als demo gebruikte) vele tientallen van die spellen gekocht.

Dan komen we bij het nu. Demo's verschijnen vaak pas weken nadat het spel al in de winkel ligt. Aangezien ik niet zo lang wil wachten down ik de warez-variant een twee weken voor het spel uitkomt en als het spel me dan bevalt koop ik het op de dag dat het uit komt.

Ook met m'n videokaart is het van groot belang om het complete spel te spelen voor ik het koop, aangezien veel spellen moeite hebben met m'n kaartje :'( (en vice versa).

En ga me nou niet vertellen dat je zelf geen warez hebt, want op ELKE computer staat wel een warez-artikel (hetzij een game, hetzij een app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
johnnyv.nl schreef op 29 oktober 2002 @ 13:26:
[...]

Ok dan.

Je schrijft in je lange onleesbare verhaaltje dat warez de gamesindustrie om zeep helpen. Dit is pure onzin aangezien er al warez bestaan sinds het begin der gameindustrie en nog groeit en bloet deze.

knip
zucht...
en waarom helpt t de game industrie dan niet omzeep volgens jouw?

je steelt inkomsten van de mensen die het maken en uitgeven.
de uitgevers willen dus alleen games uitbrengen waarvan ze zeker zijn dat ze verkopen (quake 99, UT 12 enz). dus weinig vernieuwends.
de uitgevers/makers die wel wat vernieuwends maken zijn zo falliet omdat het niet verkootp.. neimand kent t dus download het eerst.. speelt het uit en koopt het vervolgens niet.

zie 1 a 2 pagina's terug voor een lijstje falliete ontwikkelaars.. dankzij warez.

* LordMithril word hier een beetje moedeloos van.. door 2 dingen.
1-waarom lees niemand meer de hele topic :(
2-zijn mensen nou echt zo fucking dom dat ze niet inzien wat ze doen :?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzs2001
  • Laatst online: 21-06 15:17

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

[...]

Vervolgens kwamen de XT, *86's en vervolgens de pentiums. Omdat er in de pre-pentium periode vrijwel niet iets als 'demo' bestond probeerde je een spel eerst illegaal. Ik heb naar aanleiding van ervaringen met die spellen (die ik als demo gebruikte) vele tientallen van die spellen gekocht.
ik kan me best wat shareware(=demo) herinneren uit die periode (Wolfenstein/Keen/Doom/Raptor)

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Okeej heb geen zin om een quote te doen op jou verhaal, lees mijn eerdere reply's eens joh daar staat in dat ik wel eens download, klaar. Onleesbare verhaaltje omdat jij een paar leestekens mist (want er misten 2 punten of zo) vind jij het maar onleesbaar.

Denk je dat je de industrie niet omzeep helpt ? iedereen neemt nu kabel en adsl tegenwoordig iedereen maar downloaden zelfs via kazaa ze nemen niet eens de moeite om in de winkel te kijken.

met je videokaart is het van belang om het spel te spelen ik verwijs naar de demo. Een demo is hetzelfde alleen maar een klein deel vaan het geheel. En tegenwoordig komen demo's vaak voor de game al uit hoor. (kijk naar UT2K3).

En op elke computer?? (jij gaat op leestekens letten ga ik op je tekst letten) Bedrijven bedenken zich wel voordat ze warez/appz gaan installeren. Als ik alles legaal kan krijgen dan doe ik dat. Mijn pa en ma hun pc staat ook geen warez/appz op waarom zou ik alles wat zij nodig hebben heb ik wel.

offtopic:
Hmmm sorry dat ik misschien zo pittig reageer maar ik raak snel aangebakken ;) en het feit dat mensen zo nongalant tegenover het Falliet laten gaan van kleine gamebedrijven en het stelen van games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik download eik amper spellen/movies...
gewoon omdat ik divx op mijn computer kijken nix aan vind.. vreemd maar waar.
en ik speel zowiezo niet veel spellen..

soms download ik een spel..als ik hoor van andere dattie vet is of een vervolg van een oud leuk spel (Bv UT)..dan speel ik het ff.. kijken of het leuk is.. vind ik er nix aan? gooi k t eraf.

als ik het spel wel leuk vindt.. koop k t in de winkel: .. vb hiervan: UT2k3, Diablo2 (LoD).
alle 2 gekocht.. tis veel geld.. zeker voor iemand zoals ik.. maar ik vind.. waar mensen hard voor gewerkt hebben, dat je het niet zomaar kan 'stelen'

ik heb de tijd gehad.. dat ik alle spellen wou spelen.. uiteindelijk lijken sommige nieuwe spellen toch behoorlijk veel op oudere spellen die ik toen al veel gespeeld heb....

imo.. heb je ook meer plezier aan 1 spel, dat je heel veel speelt.. dan dat je 100 spellen speelt. en allemaal omstebeurt 10 min speelt.. (been there done that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ga me nou niet vertellen dat je zelf geen warez hebt, want op ELKE computer staat wel een warez-artikel (hetzij een game, hetzij een app)
Kom es op de mijne kijken dan :P (ok ik weet het, ik ben een uitzondering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 12:43:
[...]

Zulke mensen als jij staan er niet bij stil hoeveel werk het kost om een game te maken tegenwoordig elke bug worden mensen pissed om. Wat denk je van patches,... allemaal gratis maar hoeveel werk word er voor gedaan.
Wat je zegt zit wat in ... maar, hoe kan het dat ik "vroeger" games gewoon kon spelen zonder eerst op een 50mb updates te hoeven wachten en me af te vragen is tie wel compatible met detonator xxxxx. Ik vind dat fabrikanten ook wel een stuk lakser zijn geworden, zo van oooh dat patchen we wel weer even weg. Want ik durf nu geen spellen te kopen soms omdat ze het gewoon niet doen en daar zit je dan. (ik noem BF 1942 die niet te spelen is in pacific levels maar voor de rest top loopt, ik noem UT2k3 die gewoon met een blauwscherm komt terwijl mijn andere games geen problemen geven van deze aard en zo zijn er nog wel enkele games).
Ik zeg niet dat het altijd de schuld is van de ontwikkelaar, zoals van UT2k3 zal vast aan mijn videokaart liggen, maar als je dan terugkomt bij de gameshop om een game te ruilen die gewoon niet werkt terwijl andere games prima draaien dan zeggen ze dat je niet kan ruilen .... 45 euro wegegooid dus.
Dat patches gratis zijn ... leuk ... maar ik denk maak meteen een goeie game ipv al die irritatie met patches, sommige games zijn nog geen week oud of er is al een patch. Je betaalt immers genoeg voor een stuk software.

En dan kan je aankomen met demo's, maar de demo's van zowel UT2k3 als BF1942 liepen uitstekend hier.

En een kanttekening tegen die felle verdedigers van warez die hun 50 kopieen proberen goed te praten met 150 legalen ... diefstal is diefstal ook al heb je alleen Winzip gecrackt op je pc en voor de rest 10.000 euro aan legale software, klaar.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

ik download meestal, vind ik hem vet koop ik hem.
valt ie tegen download ik hem.
console games download ik altijd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06-2020

Gamegod

af en toe online

[...]

Ok dan.

Mijn eerste warez kwamen binnen voor m'n C64 en atari (1337!). Indertijd (ik was ergens rond de 3/4 jaar oud) had ik gewoon geen geld voor games. Laat staan dat ze in Nederland makkelijk te krijgen waren op legale wijze.
Kijk eens hoeveel er nu nog uit komt van Commodore en Atari
Beide bedrijven zijn falliet !
De naam Atari is overgekocht door Infogrames en wordt nog gebruikt maar behalve de naam is er nix meer over van Atari, kan je het wel 1337 noemen maar dat zijn ze al lang niet meer........
BS tuurlijk niet elke computer
Kijk maar naar het bedrijfsleven, dat zijn mensen die risico lopen om een boete te krijgen en dus geen illegale software nemen

Ik geef toe dat ik zelf illegale software op mijn computer heb staan (Windows 2000 & Grandia 2 omdat ik zonder geld zat :() maar dat zijn momenteel het enige programma's dat ik illegaal heb (heb ook geen office,PSP,Acrobat ed op mijn comp staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

TAG_Speedy schreef op 29 oktober 2002 @ 13:47:
[...]

Wat je zegt zit wat in ... maar, hoe kan het dat ik "vroeger" games gewoon kon spelen zonder eerst op een 50mb updates te hoeven wachten en me af te vragen is tie wel compatible met detonator xxxxx. Ik vind dat fabrikanten ook wel een stuk lakser zijn geworden
Volgens mij is het niet de fabrikanten die lakser worden maar de consumenten die tenwoordig extreem veeleisend worden.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste