Ik zei dus dat de manager van KPN zichzelf 50% opslag gaf, terwijl er duizenden mensen werden ontslagen en de rest geen loonsverhoging kreeg. Waarschijnlijk zijn de managers van kleine bedrijven ook zoals jij het zegt, maar bij grote bedrijven is de afstand tussen de top en de werknemers te groot.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[nohtml]
[...]
Ik zou zeggen, als je niet weet waar je over praat, doe dat dan ook niet. Ik durf te zeggen dat de meeste managers het beste met hun mensen op hebben om de simpele reden dat ze er verantwoordelijk voor zijn. Wat heeft het voor een nut voor een manager om zichzelf € 5000,- per maand te geven als hij weet dat zijn bedrijf dat gewoon niet aankan? Daarnaast is het KPN voorbeeld niet realistisch hier neergezet.
Kopiëren draagt inderdaad bij, maar ik vind dat het nogal overdreven wordt.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Dat zie ik niemand ergens doen en je gaat mij niet vertellen dat je voor jezelf kunt zeggen dat kopieren niet bijdraagt aan het probleem.
Dat lijkt me inderdaad logisch, als je bijvoorbeeld studeert, en voor je studie Windows en Office nodig hebt, dan ga je Office en Windows toch niet kopen, en dan bezuinigen op boeken?IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
FCOL, heb je enig idee wat voor enorme kul je aan het rondstrooien bent? Dus omdat het makkelijk is om iets te kopieren ga je bezuiningen (zeg maar schrappen) op de uitgaven aan software en dat vind je dan 'normaal'.
En als je het geld wel had gehad had je nog andere produkten gekocht ook? Sorry maar dat is gewoon het voor jezelf rechtpraten van illegale activiteiten.
Ik ben wel deel van die groep, maar ik doe het niet alleen omdat andere mensen dat ook doen. Zoals ik al zei, ik zou ook niets kopen als het niet te kopiëren was, het probleem is namelijk dat ik er geen geld voor heb. Dan verwacht je toch niet dat ik geen nieuwe computer koop, omdat ik alle software heb moeten kopen?IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
En jij vormt geen deel van die groep? Dus omdat anderen het doen doe jij het ook maar?
Als ik een spel koop, wil ik de mensen die het gemaakt hebben belonen. Niet een rijke patser die toevallig de aandelen bezit.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Zelfs als dat het geval is (en dat is het niet, ga nog eens een economieboek open slaan aub) wat is er dan mis mee? De werknemers krijgen hun loon waar ze mee akkoord gegaan zijn dan iig nog.
De Nederlandse burger betaalt al mee aan de meest onzinnige projecten, zoals de JSF. Tussen de 6 en de 8 miljard euro gaat dat ons kosten, en jij maar klagen dat de Nederlandse burger extra belasting moet betalen...IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Ah ja, dus je hebt geen geld over om een game te kopen maar je zou het wel prima vinden als elke nederlandse burger € x,- extra belasting moet betalen als jij daardoor kan kopieren?
Ik heb ook nergens gezegd dat een manager niet meer mag verdienen, het moet alleen niet te gek worden. En als werknemers 10% minder loon krijgen, kan het niet zo zijn dat de manager 20% opslag krijgt.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Naast het feit dat een factor 1000 schromelijk overdreven is heeft een manager verantwoordelijkheden. Kun je je Nick Leeson nog herinneren? Die heeft in zijn eentje een van de rijktste banken van Engeland over de kling gejaagd vanwege het fout om gaan met zijn verantwoordelijkheden. Dat is nogal wat anders dan dat een loketbeambte zorg moet dragen voor de grote plant bij de ingang van de bank.
Flauwekul, als arm iemand kun je ook een computer hebben, oude computers zijn tegenwoordig zo goedkoop dat arme mensen ze ook kunnen kopen. En ze hebben er recht op, vind ik.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Arm ben je pas als je niet in je primaire levensbehoeften kunt voorzien en dat kan iig prima zonder pc. Arme mensen kun je prima alle luxe-goederen ontzeggen hoor, het is heel simpel, waar je het geld niet voor hebt kun je dus ook niet betalen.
Ik kan ook geen BMW betalen maar dat geeft me nog geen recht om naar een dealer te gaan, een proefrit te maken en de auto gewoon te houden.
Ja, net zoals stratenvegers ander werk doen dan politici. Je kunt niet zeggen dat het niet anders is omdat mensen daar ook hun geld mee verdienen.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Hoezo anders? Verdienen ook mensen hun geld mee hoor.
Dat zei iemand van de BSA in dat programma waarin de methodes van de BSA aan de kaak gesteld werden.
Ga dan maar eens naar de AEX, en ontken dan dat het (voornamelijk) geldwolven zijn.IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[...]
Uhm ja, waar denk je dat bedrijven hun medewerkers van betalen?
Verder wil ik nog even vragen, heb je enig idee waar je aandeelhouders voor hebt/bent? Nee? Dat dacht ik al aangezien je aandeelhouders als geldwolven neerzet.
90% van de mensen is crimineel?IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
Het idealiseren van kopieren is gewoon zielig. Jij, ik, de buurman, gewoon allemaal crimineel. Heel simpel. Het goedpraten met zielige verhaaltjes is gewoon onzin.