Games: Downloaden of kopen?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 08 November 2002 @ 10:09:
[nohtml]
[...]
Ik zou zeggen, als je niet weet waar je over praat, doe dat dan ook niet. Ik durf te zeggen dat de meeste managers het beste met hun mensen op hebben om de simpele reden dat ze er verantwoordelijk voor zijn. Wat heeft het voor een nut voor een manager om zichzelf € 5000,- per maand te geven als hij weet dat zijn bedrijf dat gewoon niet aankan? Daarnaast is het KPN voorbeeld niet realistisch hier neergezet.
Ik zei dus dat de manager van KPN zichzelf 50% opslag gaf, terwijl er duizenden mensen werden ontslagen en de rest geen loonsverhoging kreeg. Waarschijnlijk zijn de managers van kleine bedrijven ook zoals jij het zegt, maar bij grote bedrijven is de afstand tussen de top en de werknemers te groot.
[...]
Dat zie ik niemand ergens doen en je gaat mij niet vertellen dat je voor jezelf kunt zeggen dat kopieren niet bijdraagt aan het probleem.
Kopiëren draagt inderdaad bij, maar ik vind dat het nogal overdreven wordt.
[...]
FCOL, heb je enig idee wat voor enorme kul je aan het rondstrooien bent? Dus omdat het makkelijk is om iets te kopieren ga je bezuiningen (zeg maar schrappen) op de uitgaven aan software en dat vind je dan 'normaal'.
En als je het geld wel had gehad had je nog andere produkten gekocht ook? Sorry maar dat is gewoon het voor jezelf rechtpraten van illegale activiteiten.
Dat lijkt me inderdaad logisch, als je bijvoorbeeld studeert, en voor je studie Windows en Office nodig hebt, dan ga je Office en Windows toch niet kopen, en dan bezuinigen op boeken?
[...]
En jij vormt geen deel van die groep? Dus omdat anderen het doen doe jij het ook maar?
Ik ben wel deel van die groep, maar ik doe het niet alleen omdat andere mensen dat ook doen. Zoals ik al zei, ik zou ook niets kopen als het niet te kopiëren was, het probleem is namelijk dat ik er geen geld voor heb. Dan verwacht je toch niet dat ik geen nieuwe computer koop, omdat ik alle software heb moeten kopen?
[...]
Zelfs als dat het geval is (en dat is het niet, ga nog eens een economieboek open slaan aub) wat is er dan mis mee? De werknemers krijgen hun loon waar ze mee akkoord gegaan zijn dan iig nog.
Als ik een spel koop, wil ik de mensen die het gemaakt hebben belonen. Niet een rijke patser die toevallig de aandelen bezit.
[...]
Ah ja, dus je hebt geen geld over om een game te kopen maar je zou het wel prima vinden als elke nederlandse burger € x,- extra belasting moet betalen als jij daardoor kan kopieren?
De Nederlandse burger betaalt al mee aan de meest onzinnige projecten, zoals de JSF. Tussen de 6 en de 8 miljard euro gaat dat ons kosten, en jij maar klagen dat de Nederlandse burger extra belasting moet betalen...
[...]
Naast het feit dat een factor 1000 schromelijk overdreven is heeft een manager verantwoordelijkheden. Kun je je Nick Leeson nog herinneren? Die heeft in zijn eentje een van de rijktste banken van Engeland over de kling gejaagd vanwege het fout om gaan met zijn verantwoordelijkheden. Dat is nogal wat anders dan dat een loketbeambte zorg moet dragen voor de grote plant bij de ingang van de bank.
Ik heb ook nergens gezegd dat een manager niet meer mag verdienen, het moet alleen niet te gek worden. En als werknemers 10% minder loon krijgen, kan het niet zo zijn dat de manager 20% opslag krijgt.
[...]
Arm ben je pas als je niet in je primaire levensbehoeften kunt voorzien en dat kan iig prima zonder pc. Arme mensen kun je prima alle luxe-goederen ontzeggen hoor, het is heel simpel, waar je het geld niet voor hebt kun je dus ook niet betalen.
Ik kan ook geen BMW betalen maar dat geeft me nog geen recht om naar een dealer te gaan, een proefrit te maken en de auto gewoon te houden.
Flauwekul, als arm iemand kun je ook een computer hebben, oude computers zijn tegenwoordig zo goedkoop dat arme mensen ze ook kunnen kopen. En ze hebben er recht op, vind ik.
[...]
Hoezo anders? Verdienen ook mensen hun geld mee hoor.
Ja, net zoals stratenvegers ander werk doen dan politici. Je kunt niet zeggen dat het niet anders is omdat mensen daar ook hun geld mee verdienen.
Dat zei iemand van de BSA in dat programma waarin de methodes van de BSA aan de kaak gesteld werden.
[...]
Uhm ja, waar denk je dat bedrijven hun medewerkers van betalen?

Verder wil ik nog even vragen, heb je enig idee waar je aandeelhouders voor hebt/bent? Nee? Dat dacht ik al aangezien je aandeelhouders als geldwolven neerzet.
Ga dan maar eens naar de AEX, en ontken dan dat het (voornamelijk) geldwolven zijn.
Het idealiseren van kopieren is gewoon zielig. Jij, ik, de buurman, gewoon allemaal crimineel. Heel simpel. Het goedpraten met zielige verhaaltjes is gewoon onzin.
90% van de mensen is crimineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 15:55:
[...]

Volgens mij komt dat omdat jullie dachten dat de situatie voor computerbedrijven eeuwig goed zou blijven, en daarom (te) veel investeerden. Zoveel bedrijven die geen last hadden van kopiëren zijn ook in de problemen gekomen, bijvoorbeeld AMD.
Nou als de vraag stabiel blijft (en dat is niet zo, de vraag neemt toe) dan is het toch geen onlogische gedachte dat je markt financieel gezond blijft? Dat is zelfs een economisch basisprincipe. Maar nogmaals: ik ben de laatste die zal zeggen dat ALLEEN het kopieren de reden is van de slechte markt, ik zeg alleen dat het wel degelijke (grote) schade doet.
Je zegt dat je een bedrag kiest dat kostendekkend is, maar hebben jullie wel onderzoek gedaan naar hoeveel er verkocht zou worden als jullie de prijs 25-50% zouden laten zakken? Dat zou volgens mij de drempel voor veel mensen wegnemen. Verder zou ik overwegen spellen te kopen als ik zeker wist dat mijn geld naar de programmeurs gaat, en niet naar zakkenvullende uitgevers.
Ik heb daar niets over te zeggen, ik ben ontwikkelaar geen uitgever, ik bepaal de prijs niet. Ik krijg geld van een uitgever om een spel te ontwikkelen, dat geld dat ik krijg is kostendekkend, als ik meer vraag (dus zeg al 10-20% winst meebereken) dan ben ik te duur en gaat de uitgever naar een ander. Als ik minder vraag kan ik m;n mensen niet betalen.
Daarnaast moet je je beseffen dat er 3 jaar geleden ook veel werd gekopieerd, maar daar hoorde je niemand over.
Klopt, maar de investeringen blijven toenemen (en groter worden) maar de omzet stijgt niet evenredig. Zou ik nu een spel als Doom 2 maken dan zou het niet verkopen, het moet van het niveau van Doom 3 zijn. Doom 3 kost qua budget 370% van het budget voor Doom 2. Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat nu de economie minder is er meer dan vroeger wordt gewezen op de nadelige gevolgen van kopieren. Dat is niet omdat die nadelige gevolgen vroeger er niet waren, maar omdat er vroeger toch wel (zelfs met al het kopieren) een redelijke winst behaald werd (die veel hoger hadden kunnen zijn).
Ik denk niet dat kopiëren schade aanricht, want voor jullie maakt het niets uit of er 1000 spellen worden gekocht en 10.000 gekopieerd of 1000 verkocht en 10.000.000 gekopieerd. De mensen die het kopiëren zouden het volgens mij toch niet kopen als er niet gekopieerd zou worden.
Een bepaald percentage van die mensen ongetwijfeld wel, maar hoeveel is niet aan te tonen.
Als het in Korea kan, waarom dan niet hier? Als de overheid subsidie geeft (mits er geen wanbeleid is) aan jouw bedrijf zodat de werknemers loonsverhoging kunnen krijgen en dat het bedrijf niet failliet gaat, is iedereen toch blij? Werknemers, mensen die kopiëren, jij en ik.
Heel simpel: omdat de overheid je geen subsidie geeft. Banken niet in je willen investeren, en particuliere rijkelui die je sponsoren dun gezaaid zijn in nederland. Dat geluk heeft Davilex (familie Brons) en Lost Boys (van den Ende) wel. Anders waren deze bedrijven er al lang niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
Ja: ik bedoel meteen een lagere prijs. Voordat iedereen het al heeft gedownload en uitgespeeld ;)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 16:10:
[...]

Ik zei dus dat de manager van KPN zichzelf 50% opslag gaf, terwijl er duizenden mensen werden ontslagen en de rest geen loonsverhoging kreeg. Waarschijnlijk zijn de managers van kleine bedrijven ook zoals jij het zegt, maar bij grote bedrijven is de afstand tussen de top en de werknemers te groot.
Dit is helaas vaak waar, maar in de gamesindustrie is dat percentueel gezien 90% minder vaak het geval dan in de meeste andere markten. De binding met een gamesbedrijf is nu eenmaal erg groot. Ook voor de managers.
Ik ben wel deel van die groep, maar ik doe het niet alleen omdat andere mensen dat ook doen. Zoals ik al zei, ik zou ook niets kopen als het niet te kopiëren was, het probleem is namelijk dat ik er geen geld voor heb. Dan verwacht je toch niet dat ik geen nieuwe computer koop, omdat ik alle software heb moeten kopen?
Zwart-wit gezegd, als je de software niet kan betalen, heb je ook niks aan de computer dus had je die ook niet hoeven kopen. Dat dat als complete onzin overkomt kan ik me voorstellen hoor, daarom zeg ik ook: zwart-wit gezegd.
Als ik een spel koop, wil ik de mensen die het gemaakt hebben belonen. Niet een rijke patser die toevallig de aandelen bezit.
Die rijke patser heeft wel het maken van het spel mogelijk gemaakt, en de gok aangedurft om er in te investeren. Als iemand rijk is, is het nog geen klootzak hoor.
Flauwekul, als arm iemand kun je ook een computer hebben, oude computers zijn tegenwoordig zo goedkoop dat arme mensen ze ook kunnen kopen. En ze hebben er recht op, vind ik.
Computer is geen levensbehoefte. In Japan heeft 10-15% van de bevolking een PC thuis staan...en dat is een technologische superstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightHawk schreef op 08 november 2002 @ 10:57:
[...]
Ik wil graag weten welke manager dat dan geweest mag zijn, aangezien er bij reorganisaties vandaag de dag heel veel in het middenkader word gekapt.
Nergens word de economische teruggang aangewezen en in dit topic staan al legio voorbeelden van failliete uitgevers van de laatste 10 jaar.
Beter lezen, als het kan. Ad Scheepsbouwer, zoals je zelf al zegt...
[...]
Als ik iets niet kan betalen ga ik ervoor sparen, en anders valt het niet binnen mijn budget om te kopen. En Davilex is een klein bedrijf wat mij niet zal aanmoedigen om software van hun te kopen hoor. Kwaliteit is belangrijker en als die gelijk ligt, ok dan liever een klein bedrijf.
Dus je vindt de winst van bedrijven als Microsoft belangrijker dan je eigen geld?
[...]
Zie mijn vorige post. Dankzij die aandeelhouders is er een bedrijf en krijgen de werknemers salaris.....lijkt me toch vrij duidelijk.
......maar dat is geen reden om hun bankrekening te spekken.
[...]
Vandaar dat ze doorbetaald krijgen als het bedrijf failliet gaat :?
Enron, Worldcom, Anderson...
[...]
Leuk die heffing, wat denk je dat daarmee gebeurd. Dat gaat de zakken in van de BUMA die zichzelf ermee verrijken en het een en ander doorsluizen naar de muziekindustrie 8)7 zal de gamesindustrie blij mee zijn.
Waar heb ik gezegd dat de heffing naar BUMA moet? Wat mij betreft schaffen ze die heffing af en voeren ze een nieuwe in (van €0,20 per CD).
[...]
Ben ik het wel mee eens, maar een faktor duizend is overdreven. Hou wel rekening met het feit dat die gasten die zoveel verdienen ook wel ietwat ander werk hebben dan de "gewone" werknemer. Plaats maar een KPN monteur op de stoel van Ad Scheepbouwer en geef hem dat hoge salaris. Kijken of KPN er volgend jaar nog is dan?
Zoals ik al ... keer heb moeten zeggen, natuurlijk verricht een manager ander werk, maar dat is geen reden om zoveel meer te verdienen dan een normale werknemer.
[...]
Hoe kom je er toch elke keer bij dat er winst gemaakt word? Dus al die bedrijven die failliet gegaan zijn maakten toch winst?
Nee, ik had het dus over bedrijven die wel winst maakten.
OlafvdSpek schreef op 08 november 2002 @ 14:10:
[...]
Leuk, maar die 'mening' is dan fout.
Zucht... dat is jouw mening, en jij hebt het recht niet om een andere mening te bestempelen als "fout".
[...]
Dat is jouw mening, tenzij je kunt aantonen dat die partij op elk punt 'beter' is dan elke andere partij.
Leuk, maar jouw 'mening' is dan fout (ik sta hier dus niet achter).
[...]
Omdat er geen winst is, niet omdat ze dat nooit doen.
Er zijn ook bedrijven die het nooit doen.
Terreur is niet te rechtvaardigen.
OlafvdSpek schreef op 08 November 2002 @ 14:34:
[...]
Misschien dit, misschien dat. Wat je misschien hebt is niet relevant. Wat heb je echt?
Je hebt trouwens een betaald ISP account. Misschien dat je dat kunt opzeggen zodat je wel geld hebt om legaal games te spelen?
Ik mijn ISP account opzeggen om één spel per maand te kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Of niet op vakantie gaan of een extra baantje nemen, whatever.
Het gaat erom dat je wel degelijk de keuze hebt om te kopen of te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:13:
[...]
Nou als de vraag stabiel blijft (en dat is niet zo, de vraag neemt toe) dan is het toch geen onlogische gedachte dat je markt financieel gezond blijft? Dat is zelfs een economisch basisprincipe. Maar nogmaals: ik ben de laatste die zal zeggen dat ALLEEN het kopieren de reden is van de slechte markt, ik zeg alleen dat het wel degelijke (grote) schade doet.
Nou, als de vraag toeneemt en je markt financieel gezond blijft, wat is het probleem dan? :?
[...]
Ik heb daar niets over te zeggen, ik ben ontwikkelaar geen uitgever, ik bepaal de prijs niet. Ik krijg geld van een uitgever om een spel te ontwikkelen, dat geld dat ik krijg is kostendekkend, als ik meer vraag (dus zeg al 10-20% winst meebereken) dan ben ik te duur en gaat de uitgever naar een ander. Als ik minder vraag kan ik m;n mensen niet betalen.
Waar blijft die €45,- dan allemaal? Wie slokt het geld op?
[...]
Klopt, maar de investeringen blijven toenemen (en groter worden) maar de omzet stijgt niet evenredig. Zou ik nu een spel als Doom 2 maken dan zou het niet verkopen, het moet van het niveau van Doom 3 zijn. Doom 3 kost qua budget 370% van het budget voor Doom 2. Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat nu de economie minder is er meer dan vroeger wordt gewezen op de nadelige gevolgen van kopieren. Dat is niet omdat die nadelige gevolgen vroeger er niet waren, maar omdat er vroeger toch wel (zelfs met al het kopieren) een redelijke winst behaald werd (die veel hoger hadden kunnen zijn).
Dat is meer een gevolg van de moordende concurrentie op dat gebied. Wat anders zou het bedrijf achter Doom dwingen om 3,7 keer meer te investeren?
[...]
Een bepaald percentage van die mensen ongetwijfeld wel, maar hoeveel is niet aan te tonen.
Nee, maar misschien kan een onderzoek daar duidelijkheid over verschaffen.
[...]
Heel simpel: omdat de overheid je geen subsidie geeft. Banken niet in je willen investeren, en particuliere rijkelui die je sponsoren dun gezaaid zijn in nederland. Dat geluk heeft Davilex (familie Brons) en Lost Boys (van den Ende) wel. Anders waren deze bedrijven er al lang niet meer geweest.
Daarom zei ik ook: Als het aan mij zou liggen (, ik had het niet over de VVD ;)).
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:20:
[...]
Zwart-wit gezegd, als je de software niet kan betalen, heb je ook niks aan de computer dus had je die ook niet hoeven kopen. Dat dat als complete onzin overkomt kan ik me voorstellen hoor, daarom zeg ik ook: zwart-wit gezegd.
Het zou toch beter zijn voor een arm iemand als hij wel software/computers zou gebruiken? Voor jullie zal dat niets uitmaken.
[...]
Die rijke patser heeft wel het maken van het spel mogelijk gemaakt, en de gok aangedurft om er in te investeren. Als iemand rijk is, is het nog geen klootzak hoor.
Ik vind van wel. Niet alle, maar het grootste deel.
[...]
Computer is geen levensbehoefte. In Japan heeft 10-15% van de bevolking een PC thuis staan...en dat is een technologische superstaat.
Japan is ook niet vergelijkbaar met Nederland, in Japan zijn de lonen veel lager. Op zich heb je wel gelijk, maar dat neemt niet weg dat het een schande is dat sommige arme mensen hierdoor geen computer kunnen hebben, voor de softwarefabrikanten maakt het niets uit.
zeikstraal schreef op 08 november 2002 @ 16:32:
[...]
Of niet op vakantie gaan of een extra baantje nemen, whatever.
Het gaat erom dat je wel degelijk de keuze hebt om te kopen of te downloaden.
Er zijn wel belangrijkere dingen dan software die ik nu niet kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:44:
[...]

Daarom zei ik ook: Als het aan mij zou liggen (, ik had het niet over de VVD ;)).

[...]

[...]

Er zijn wel belangrijkere dingen dan software die ik nu niet kan betalen.
Nadat ik met toenemende verbazing jouw replies zit te lezen wil ik toch ook eventjes wat zeggen... Ik kan niet begrijpen dat jouw haat voor geld en het verdienen ervan je zo blind maakt dat je het kopieren(stelen) van software gewoon stelselmatig zit goed te lullen....

Volgens mij ben jij zo bang dat ook maar 1 euro van jouw 'zuurverdiende' geld bij iemand terechtkomt die al genoeg heeft dat dat voor jouw rechtvaardiging genoeg is.

Uit je replies blijkt een totaal disrespect voor ondernemersschap en mensen die het lef hebben om hun nek uit te steken. Daarnaast vind ik het ronduit beledigend hoe je mrRudi wel eventjes gaat uitleggen waarom zijn bedrijf niet helemaal goed loopt/liep (beargumenteerd met allerlei bullshit en bevooroordeelde aannames).

En dan bevestig je ook nog eens een keertje de vooroordelen die ik al tegen je had (en al je groenlinks buddies) door te stellen dat (bijna) alle rijke mensen klootzakken zijn, wat maar weer aangeeft hoe ziek en verdraaid onze linkse medemens wel niet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:55:
Ik denk niet dat kopiëren schade aanricht, want voor jullie maakt het niets uit of er 1000 spellen worden gekocht en 10.000 gekopieerd of 1000 verkocht en 10.000.000 gekopieerd. De mensen die het kopiëren zouden het volgens mij toch niet kopen als er niet gekopieerd zou worden.
Denk je nou echt dat jij geen enkel spel zou kopen als je niet kon downloaden/kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Beter lezen, als het kan. Ad Scheepsbouwer, zoals je zelf al zegt...
Ad Scheepbouwer is dus geen manager maar bestuursvoorzitter. Hij heeft zichzelf geen opslag gegeven, maar een contract afgedwongen met een vrij heftige optieregeling. Als hij deze niet had gekregen was hij lekker bij TPG blijven zitten en had KPN iemand anders moeten zoeken om puin te ruimen. Het is daarom zeker niet minder lullig voor diegene die ontslag kregen in die periode maar nu hebben hun collega's nog wel een baan. En de volgende keer graag een voorbeeld in de gameindustrie want dit gaat erg off topic.
Dus je vindt de winst van bedrijven als Microsoft belangrijker dan je eigen geld?
Geef voor de verandering eens een software developer als voorbeeld, aangezien Microsoft winst draait met Windows en Office die ze aan het bedrijfsleven verkopen. Dat compenseert het verlies op de Xbox namelijk.
......maar dat is geen reden om hun bankrekening te spekken.
De bankrekening van wie? De aandeelhouders? Heb je er ooit weleens bij stilgestaan dat bij diverse developers de werknemers optieregelingen hebben waarbij ze dus aandelen van het bedrijf hebben!
Enron, Worldcom, Anderson...
Deze mis ik blijkbaar even ...
Waar heb ik gezegd dat de heffing naar BUMA moet? Wat mij betreft schaffen ze die heffing af en voeren ze een nieuwe in (van €0,20 per CD).
Leuk en dan :?
Zoals ik al ... keer heb moeten zeggen, natuurlijk verricht een manager ander werk, maar dat is geen reden om zoveel meer te verdienen dan een normale werknemer.
Dat zoveel meer gedeelte is naar evenredigheid van de functie en de daarbij liggende taken. Maar laten we het zoveel mogelijk on-topic houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 16:44:
[...]

Nou, als de vraag toeneemt en je markt financieel gezond blijft, wat is het probleem dan? :?
De markt is financieel niet gezond, dat is het probleem. De vraag neemt toe, maar dit uit zich niet in de verkopen, die blijven redelijk stabiel of dalen lichtjes.
Waar blijft die €45,- dan allemaal? Wie slokt het geld op?
De staat, de winkelier, de distributeur en de uitgever. De ontwikkelaar krijgt pas weer geld van de verkopen als er meer dan een [x] aantal verkocht worden, het gemiddelde ligt dan tussen de 10-20% dat naar de ontwikkelaar gaat. Er zijn echter niet zoveel spellen die die aantallen halen.
Dat is meer een gevolg van de moordende concurrentie op dat gebied. Wat anders zou het bedrijf achter Doom dwingen om 3,7 keer meer te investeren?
Omdat ze willen maken wat ze in hun hoofd hebben zitten. Ik zou dat ook graag willen, ik heb ooit berekend daar 1.2 miljoen euro voor nodig te hebben, en dat geld krijg ik van mijn leven niet bij elkaar.

[quote]Daarom zei ik ook: Als het aan mij zou liggen (, ik had het niet over de VVD ;)).[/quote[

als het aan mij zou liggen ook :D
Ik zal dan wel alleen de goeie kennen :/ zelfs Richard Branson is een aardige gozer. Bill Gates ken ik niet, dus vraag het me niet :)
Japan is ook niet vergelijkbaar met Nederland, in Japan zijn de lonen veel lager. Op zich heb je wel gelijk, maar dat neemt niet weg dat het een schande is dat sommige arme mensen hierdoor geen computer kunnen hebben, voor de softwarefabrikanten maakt het niets uit.
In Japan zijn de lonen hoger, maar het levensonderhoud ook. Maar dat heeft niets te maken met het feit dat slechts een klein deel van de Japanse bevolking een PC thuis heeft staan. Als ik in Japan vertel dat ik twee computers thuis heb staan kijken ze me vreemd aan "ben jij een nerd ofzo?". Japan heeft een console cultuur, mede doordat ze kleinere woningen hebben waar een PC gewoon dik in de weg staat. Dat heeft niets met geld te maken, nergens ter wereld worden meer spellen en merchandise van spellen verkocht dan in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:55:
Als het in Korea kan, waarom dan niet hier? Als de overheid subsidie geeft (mits er geen wanbeleid is) aan jouw bedrijf zodat de werknemers loonsverhoging kunnen krijgen en dat het bedrijf niet failliet gaat, is iedereen toch blij? Werknemers, mensen die kopiëren, jij en ik.
Dacht je dat alles wat in Korea kan hier ook zomaar kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:10:
Dat lijkt me inderdaad logisch, als je bijvoorbeeld studeert, en voor je studie Windows en Office nodig hebt, dan ga je Office en Windows toch niet kopen, en dan bezuinigen op boeken?
Nee, dan gebruik je Linux en OpenOffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 08 November 2002 @ 18:30:
[...]

Nee, dan gebruik je Linux en OpenOffice.
Of je zoekt een bijbaantje, net als gewone mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:05:
Wat is dan het verschil :?
Beide is illegaal en je weet ook dat beide illegaal is
Waarom is het ene wel maatschappelijk geaccepteerd en de andere niet ?
Een gekopieerde CD op zich is niet illegaal, een modded PS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Terreur is niet te rechtvaardigen.
Wat heeft terreur er mee te maken?
Ja. Of geen games meer stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 17:33:
[...]
Uit je replies blijkt een totaal disrespect voor ondernemersschap en mensen die het lef hebben om hun nek uit te steken. Daarnaast vind ik het ronduit beledigend hoe je mrRudi wel eventjes gaat uitleggen waarom zijn bedrijf niet helemaal goed loopt/liep (beargumenteerd met allerlei bullshit en bevooroordeelde aannames).
Dat is onzin, ik probeer me juist zo mild mogelijk uit te drukken tegenover MrRudi, omdat hij zijn geld verdient in die industrie.
OlafvdSpek schreef op 08 november 2002 @ 17:57:
[...]
Denk je nou echt dat jij geen enkel spel zou kopen als je niet kon downloaden/kopieeren?
Ja, en dat is niet alleen een gedachte. Als spellen €10,- zouden zijn, zou ik veel meer spellen kopen.
NightHawk schreef op 08 november 2002 @ 17:58:
[...]
Geef voor de verandering eens een software developer als voorbeeld, aangezien Microsoft winst draait met Windows en Office die ze aan het bedrijfsleven verkopen. Dat compenseert het verlies op de Xbox namelijk.
Is het mijn probleem/schuld dat Microsoft zo dom is (of de concurrentie uit de markt wil werken), en zo verlies lijdt op de X-Box?
[...]
De bankrekening van wie? De aandeelhouders? Heb je er ooit weleens bij stilgestaan dat bij diverse developers de werknemers optieregelingen hebben waarbij ze dus aandelen van het bedrijf hebben!
Helaas zitten de meeste grootaandeelhouders in St. Tropez...
En dan is dat een compensatie voor het kopiëren...
[...]
Dat zoveel meer gedeelte is naar evenredigheid van de functie en de daarbij liggende taken. Maar laten we het zoveel mogelijk on-topic houden.
On-topic houden, een heel goed idee.

MrRudi:

Bedankt voor de informatie, maar ik had nog een vraag.
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 18:10:
[...]
als het aan mij zou liggen ook :D
En je zei dat je geen subsidie van de overheid wilde?
OlafvdSpek schreef op 08 November 2002 @ 18:29:
[...]
Dacht je dat alles wat in Korea kan hier ook zomaar kon?
Alles kan. Dus dit ook.
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 18:32:
[...]
Of je zoekt een bijbaantje, net als gewone mensen...
Dat is mijn keuze, en ik accepteer het niet dat ik word uitgemaakt voor abnormaal omdat ik geen bijbaan heb.
OlafvdSpek schreef op 08 November 2002 @ 18:49:
[...]
Wat heeft terreur er mee te maken?
Als je mensen gaat lastigvallen en hun huizen gaat controleren op gekopieerde software, noem ik dat terreur. Vriendelijk en goedbedoeld advies aan jou en yhtomit: probeer eens wat respect op te brengen voor andersdenkenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 19:44:
[...]

Dat is mijn keuze, en ik accepteer het niet dat ik word uitgemaakt voor abnormaal omdat ik geen bijbaan heb.

[...]
Als jij zegt dat je niet genoeg geld hebt om spellen te kopen (je hebt immers al een dure pc), deze spellen vervolgens gaat stelen (ja, stelen) en dan ook nog eens op je pik getrapt bent omdat ik vind dat het normaal is dat mensen die iets willen hebben/gebruiken een bijbaan moeten nemen om dat te bekostigen (ipv het eerder genoemde stelen) spoor je volgens mij gewoon niet....

Trouwens, respect voor andersdenkenden heb ik meer dan genoeg, voor mensen die gewoon fout zitten een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen moet het maar voor zichzelf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 19:44:
[...]

Dat is onzin, ik probeer me juist zo mild mogelijk uit te drukken tegenover MrRudi, omdat hij zijn geld verdient in die industrie.
Ik vind het zelf ook wel meevallen eigenlijk, ik kan het natuurlijk zeer waarderen dat iemand me de moeite waard vind om te verdedigen (dank!) maar ik heb me nog geen seconde persoonlijk aangevallen gevoelen.
Is het mijn probleem/schuld dat Microsoft zo dom is (of de concurrentie uit de markt wil werken), en zo verlies lijdt op de X-Box?
Het op één na rijkste bedrijf ter wereld dat achterin een garage is begonnen met twee man kan ik veel noemen, maar niet dom :)
MrRudi:

Bedankt voor de informatie, maar ik had nog een vraag.

[...]

En je zei dat je geen subsidie van de overheid wilde?
Ik kan met niet herinneren dat ik dat gezegd heb. Ik WIL het wel, maar ik krijg het niet. Het eerste wat we deden was kijken of er subsidie te krijgen was maar je wordt vierkant weggelachen als je zegt dat je het nodig hebt voor gamedevelopment. (letterlijk weggelachen).

In het hypothetische geval dat je voorstelde dat gamesbedrijven ALLEEN maar afhankelijk zijn van subsidies, omdat ze niks verdienen aan verkopen (als kopieren legaal was), dat vind ik niet ideaal nee, omdat winst maken, meer gaan verdienen en groeien dan niet tot de mogelijkheden behoord. Immers: de subsidies zijn je enige inkomen. Ter verduidelijking: dat bedrijf in Korea heeft dus subsidie gekregen om dat spel te maken (dus ze hebben zelf niets hoeven investeren) en alle winst is voor henzelf. Nou..DAT wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

yhtomit schreef:
[...]

Als jij zegt dat je niet genoeg geld hebt om spellen te kopen (je hebt immers al een dure pc), deze spellen vervolgens gaat stelen (ja, stelen) en dan ook nog eens op je pik getrapt bent omdat ik vind dat het normaal is dat mensen die iets willen hebben/gebruiken een bijbaan moeten nemen om dat te bekostigen (ipv het eerder genoemde stelen) spoor je volgens mij gewoon niet....
Sterker nog, hij is te beroerd om een (bij!)baan te zoeken maar heeft wel het lef om af te geven op mensen die hun geld verdienen door keihard te werken. En maar klagen dat -ie het niet breed heeft...

Oh ja, zijdelings klein factoidje: Rosenmuller is multi-miljonair. Vind je hem ook een klootzak, Farzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel frappant dat er toch wel een groot aantal mensen zijn die praten alsof een copie maken de grootste misdaad is die er te begaan valt. Daarbij kan ik me NO WAY voorstellen dat een gemiddeld persoon in de leeftijd van 15 - 25 alle software origineel heeft.

Eigenlijk vind ik een aantal mensen hier overlopen van hypocretie. Maar dat is dan weer mijn mening. Tevens rijst mij de vraag of het nu werelijk zo moeilijk is om je aan de titel van een topic vast te houden, zonder te vervallen in het heen en weer blaten van al dan niet gegronde argumenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 23:23:
[...]
Het op één na rijkste bedrijf ter wereld dat achterin een garage is begonnen met twee man kan ik veel noemen, maar niet dom :)
Jij zei dat Microsoft ernstige verliezen leed door de X-Box, waarop ik zei dat ik dat dan wel dom vond. Maar inderdaad, zo proberen ze andere bedrijven uit de markt te werken.
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 23:23:
[...]
Ik kan met niet herinneren dat ik dat gezegd heb. Ik WIL het wel, maar ik krijg het niet. Het eerste wat we deden was kijken of er subsidie te krijgen was maar je wordt vierkant weggelachen als je zegt dat je het nodig hebt voor gamedevelopment. (letterlijk weggelachen).

In het hypothetische geval dat je voorstelde dat gamesbedrijven ALLEEN maar afhankelijk zijn van subsidies, omdat ze niks verdienen aan verkopen (als kopieren legaal was), dat vind ik niet ideaal nee, omdat winst maken, meer gaan verdienen en groeien dan niet tot de mogelijkheden behoord. Immers: de subsidies zijn je enige inkomen. Ter verduidelijking: dat bedrijf in Korea heeft dus subsidie gekregen om dat spel te maken (dus ze hebben zelf niets hoeven investeren) en alle winst is voor henzelf. Nou..DAT wil ik ook wel.
Wat als je bedrijf geld zou krijgen van de overheid om spellen te ontwikkelen, en dat de overheid het spel daarna van je koopt. En daarmee dus ook de rechten overneemt, waardoor de mensen dus mogen kopiëren als ze dat willen, alleen hebben jullie daar geen last van. Voor de duidelijkheid: de overheid maakt er dan freeware van, want de overheid oplichten is net jezelf oplichten...
DroogKloot schreef op 08 november 2002 @ 23:41:
[...]
Sterker nog, hij is te beroerd om een (bij!)baan te zoeken maar heeft wel het lef om af te geven op mensen die hun geld verdienen door keihard te werken. En maar klagen dat -ie het niet breed heeft...
Ik ga mijn studie niet in gevaar brengen zodat ik spellen kan kopen. Verder ben jij niemand, maar dan ook niemand om je met mijn privé-leven te bemoeien. Knoop dat goed in je oren.
DroogKloot schreef op 08 november 2002 @ 23:41:
[...]
Oh ja, zijdelings klein factoidje: Rosenmuller is multi-miljonair. Vind je hem ook een klootzak, Farzin?
Heb ik gezegd dat ik alle rijke mensen kl##tzakken vind? Nee, en Rosenmöller zeker niet, want hij is tenminste niet egoïstisch, anders zou hij bij de VVD zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 23:45:
Ik vind het wel frappant dat er toch wel een groot aantal mensen zijn die praten alsof een copie maken de grootste misdaad is die er te begaan valt. Daarbij kan ik me NO WAY voorstellen dat een gemiddeld persoon in de leeftijd van 15 - 25 alle software origineel heeft.
Als je het hele topic hebt gelezen kan je daar gelijk uit opmaken dat dat ook niet het geval is, sowieso niet in mijn geval en ik heb niemand horen zeggen dat het de grootste misdaad is. Alleen dit topic draait om downloaden of kopen dus de misdaad (als je het zo wil noemen) word hier dus besproken en andere misdaden zijn off-topic.
Eigenlijk vind ik een aantal mensen hier overlopen van hypocretie. Maar dat is dan weer mijn mening. Tevens rijst mij de vraag of het nu werelijk zo moeilijk is om je aan de titel van een topic vast te houden, zonder te vervallen in het heen en weer blaten van al dan niet gegronde argumenten...
Voor zover ik weet zijn opsomtopics niet zo zeer gewenst en is dit ter dege een discussie waarbij argumenten over en weer vliegen (al dan niet gegrond) waar we dus wel wat aan hebben. Inzicht in de game industrie is toch niet verkeerd :? en ik leer ook dingen van deze discussie als gameshop eigenaar. Het on-topic houden van sommige zaken is af en toe moeilijk als argumenten buiten de game industrie worden gebruikt maar we doen ons best :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 00:20:
Jij zei dat Microsoft ernstige verliezen leed door de X-Box, waarop ik zei dat ik dat dan wel dom vond. Maar inderdaad, zo proberen ze andere bedrijven uit de markt te werken.
Zoals je mij hebt verweten Farzin beter lezen. Dat was ik die dat zei, even scrollen en je had het geweten. Je gaat alleen met Microsoft erg off-topic en ik haalde het Xbox verhaal alleen even aan dat juist het onderdeel was waar ze dus geen winst uit halen op dit moment. Om het nog duidelijker te maken; "geef me dus een game-developer als voorbeeld", daar ging het dus om.
Wat als je bedrijf geld zou krijgen van de overheid om spellen te ontwikkelen, en dat de overheid het spel daarna van je koopt. En daarmee dus ook de rechten overneemt, waardoor de mensen dus mogen kopiëren als ze dat willen, alleen hebben jullie daar geen last van. Voor de duidelijkheid: de overheid maakt er dan freeware van, want de overheid oplichten is net jezelf oplichten...
Goed idee, gaan we al het geld van de Studiefinanciering voor gebruiken, zoeken die studenten maar een bijbaantje.
Ik ga mijn studie niet in gevaar brengen zodat ik spellen kan kopen. Verder ben jij niemand, maar dan ook niemand om je met mijn privé-leven te bemoeien. Knoop dat goed in je oren.
Volgens ben jij op dit moment diegene die niet helemaal soepel aan het converseren is hier, maar dat is jouw mening....
Heb ik gezegd dat ik alle rijke mensen kl##tzakken vind? Nee, en Rosenmöller zeker niet, want hij is tenminste niet egoïstisch, anders zou hij bij de VVD zitten...
Ownee Rosenmöller koopt al die legale cdroms die jij dan mag kopieren, stom was ik helemaal vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 00:20:
[...]

Ik was niet degene die dat zei (hoewel ik wel even wil bevestigen dat het waar is) en dom is het niet. Je pompt een produkt op de markt voor een prijs waarmee je veel meer verkoopt dan dat je de produktieprijs+winst zou nemen. Als iedereen dan een X-Box koopt moeten ze er ook spellen voor kopen, en daar verdiend Microsoft dan (hopelijk) haar geld terug. Een ingecalculeerd risico dus, als niemand een X-Box koopt lijdt Microsoft een dik, dik, DIK verlies.
Waar het mij (en als het goed is elke gamedeveloper) om gaat is het volgende: verdien ik met dat spel dan genoeg om een stapje door te groeien? Dat hoeft natuurlijk niet meteen met 1 spel te zijn, meerdere mag ook, zodat je na zeg drie spellen kan zeggen "zo, nu heeft mijn bedrijf genoeg eigen vermogen om door te groeien en grotere spellen te maken zonder een te groot risico te lopen". LET OP: het doel is niet een dikke winst te maken zodat ik zelf een Corvette en een villa kan kopen, maar om (een dikke) winst te maken zodat we als developer kunnen groeien en kunnen doen wat we graag doen. Ook ik heb dromen, ook ik heb wel bepaalde ideeën/spellen die ik heel graag eens zou willen maken, momenteel kan ik dat niet...mijn motivatie om door te werken is de hoop dat we door winst te maken dat punt ooit bereiken. En dat ik graag een ruimer inkomen zou willen hebben schaam ik me echt niet voor, dat hoort ook bij doorgroeien.
Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld farzin maar een algemene opmerking (die voor meerdere mensen geldt momenteel), maar zouden we het wat minder op de man kunnen spelen? Anders krijgen we zodadelijk alsnog een flamewar, en dat zou zonde zijn.
Zou Paul dan een game projectje willen bekostigen ? :) Ik heb vorige-vorige verkiezingen nog op hem gestemd maar ik moet eerlijk toegeven dat hij sindsdien behoorlijk in mijn achting is gedaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightHawk schreef op 09 November 2002 @ 00:37:
[...]
Goed idee, gaan we al het geld van de Studiefinanciering voor gebruiken, zoeken die studenten maar een bijbaantje.
Praat niet over onderwerpen waar je geen verstand van hebt, heb je enig idee wat voor rampzalige gevolgen dit kan hebben voor de Nederlandse economie (en voor de spelfabrikanten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho maar jongens. dit verhaal staat zo langzamerhand op losse schroeven en weet je waarom?
de ' kopers ' steunen elkaar door en door - waar ik me totaal bij aansluit al ben ik zoals gezegd niet 100% legaal - terwijl de ' fikkers ' zo nu en dan met een argumentje komen dat zonder uitzondering vernietigd kan worden d.m.v. info die die al de rest van dit draadje staat. Waardoor komt dit? Simpel: ' kopers ' hebben het recht aan hun zijde. Ik vind het trouwens schandalig dat Mr. Rudi, die duidelijk een gamer in hart en nieren is, er van beschuldigd wordt dat hij niet weet hoe de gameswereld in elkaar zit (zijn zaak'je' zou de mondiale lading niet dekken, om samen te vatten) terwijl de beschuldigende persoon in kwestie op het moment dat hij een verhaal tikt, bij wijze van spreken al in Kazaa aan het kijken is of een of andere toptitel niet binnen is. Want zo werkt het.
' Kopers ', laat je niet van de wijs brengen, de fikkende groep gebruikt toch elk niemendalletje om je in de zeik te zette. Hoe vaak hebben Mr. Rudi en Lord Mithril zich al moeten verdedigen terwijl ze alle steekhoudende tegenargumenten al honderden keren weerlegd hebben? Spijtig hoor jongens.

Trouwens, Ruud (mag ik ruud zeggen :)), waar staat je zaak? Kom wel ff een keer langs om Age of Mythology te kopen ;). Als het maar niet helemaal in het zuiden van het land is... daar gaat de NS mij dan flink mee naaien denk ik...

Verder trouwens een heerlijke discussie :P. Fantastisch om te zien hoe die 'neppers' zich constant proberen te verweren terwijl er eigenlijk maar 1 of 2 helder argument is genoemd.

Oh ja, ook een leuke: Ik heb geen geld om games te kopen maar heb wel een kabelverbinding waarmee ik download. Hoeveel kost kabel? In de achterhoek +100 ballen, in Groningen eveneens +100 ballen (guldens). Da's evenveel als twee heel degelijke budgettitels (noem Dungeon Siege (bij Bart smit voor 22 euro) en Emperor:BFD). PER MAAND! Al wie twee toptitels per maand nodig heeft om zich te amuseren, heeft gewoon te veel vrije tijd :P.
Enne, als je de kabelaansluiting dit bedrag wel waard vind maar de games niet, dan is de conclusie heel simpel: jij bent geen gamer. Ga dan maar wat buiten spelen of zo, dit is niet voor jou weggelegd.

Ps. zo strax zat er iemand heel bescheiden in kleine lettertjes te reutelen over de PRIJSELASTICITEIT en dat deze positief zou zijn (procentuele stijging verkoop is relatief hoger dan procentuele daling prijs). heel grappig dat je dat noemt; :) , xat zelf ook al te klooien met die termen maar ben er nog niet uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 01:35:
[...]

Praat niet over onderwerpen waar je geen verstand van hebt, heb je enig idee wat voor rampzalige gevolgen dit kan hebben voor de Nederlandse economie (en voor de spelfabrikanten)?
Leuk dat je het zelf zegt, aangezien je zelf geen ruk verstand van economie blijkt te hebben met je huidige studie. En ja nu mag ik flamen ( geef mij maar m'n verdiende OW) op het moment dat jij het hebt over de manager van KPN waarbij we het hebben over iemand die bestuursvoorzitter is. Daarnaast aandeelhouders betiteld als mensen die in St. Tropez zitten waarbij je geen flauw benul hebt van wie de daadwerkelijke aandeelhouders zijn. M'n pa heeft 2 jaar geleden ook voor 2 ton aan aandelen (aandeelhouder dus) gekocht en die zut is nu nog maar 60 mille waard dus praat me alsjeblieft niet over rampzalige gevolgen. Tot op heden heb je nog geen enkel van mijn argumenten op de juiste wijze weerlegt en alleen off topic replies gegeven waarbij je de cruciale vraag hebt ontweken. En verstand van hebben? Economie of de game-industrie? Ik heb mijn gamesjop vanaf oktober 98, daarvoor heb ik er een jaar als bedrijfsleider gewerkt en de tent uit faillisement kunnen redden door het over te nemen. Ik heb in 1999 voor 1200 piek netto per maand 6 dagen in de week me de tering gewerkt ...jah idd 60+ uur. En dan ga jij me vertellen dat ik niet moet praten over onderwerpen waar ik geen verstand van heb :? Laat ik je dan ook nog eens vertellen dat ik een HEAO studie als achtergrond heb, dus de gevolgen voor de Nederlandse econmie zie ik eerder dan dat jij die ooit ziet...in mijn ogen ben je gewoonweg een prutser die niet eens de moeite neemt voor een bijbaan. Neem me niet kwalijk hoor maar wie is er nou eerder een gevaar voor de Nederlandse economie :? een dief zoals jij of een hard werkende ondernemer :?

djeez...

waarom neem ik de moeite? omdat het me aan het hart gaat!

Icestorm gooi maar een OW mijn kant op ik heb mn zegje gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 02:05:
Trouwens, Ruud (mag ik ruud zeggen :)), waar staat je zaak? Kom wel ff een keer langs om Age of Mythology te kopen ;). Als het maar niet helemaal in het zuiden van het land is... daar gaat de NS mij dan flink mee naaien denk ik...
Ik ben developer he geen winkelier...maar aangezien je in je verhaal over kabelinternet over zowel de achterhoek als Groningen hebt is het prima als je in 1 van die 2 omgevingen woont. Aangezien zowel in Groningen als in Doetinchem er een vestiging van Dimension Plus staat, en dat zijn goede bekenden van me. En dat Engine Software en die tweede DP in Doetinchem zitten is geen toeval nee, wie o wie zou die 2de winkel toch gefinanciert hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik download alles. Als ik het goede software vind, koop ik het. Laatste aankoop:

Medal of Honor :)

(en Spearhead koop ik voordat ik hem download)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom downloaden nadat je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NightHawk schreef op 09 november 2002 @ 02:34:
waarom neem ik de moeite? omdat het me aan het hart gaat!

Icestorm gooi maar een OW mijn kant op ik heb mn zegje gedaan
Een OW is toch nergens voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 19:44:
Ja, en dat is niet alleen een gedachte. Als spellen €10,- zouden zijn, zou ik veel meer spellen kopen.
Veel meer? 100% meer dan iks blijft niks.
Volgens mij worden alle gameconsoles voor minder dan de kostprijs verkocht.
Alles kan. Dus dit ook.
Dream on.
Je wordt uitgemaakt voor abnormaal omdat je steelt, niet omdat je geen bijbaan hebt.
Als je mensen gaat lastigvallen en hun huizen gaat controleren op gekopieerde software, noem ik dat terreur.
Wie had het over huizen controleren? Ik heb helemaal geen opsporingsmethode genoemd.
Vriendelijk en goedbedoeld advies aan jou en yhtomit: probeer eens wat respect op te brengen voor andersdenkenden.
Respect? Voor iemand die anderen moedwillig schade berokkend en dat nog fijn/goed vindt ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 09 November 2002 @ 12:13:
Respect? Voor iemand die anderen moedwillig schade berokkend en dat nog fijn/goed vindt ook?
Kijk, dit versta ik nu onder hypocriet... Alsof je zelf alles legaal hebt. Je verklaart nu dat iemand die niet alles koopt iemand is waarvoor je geen respect hoeft te hebben? Dan kan men er met een gerust hart vanuit gaan dat je voor jezelf ook geen respect hebt? Ga er nml niet van uit dat je alle proggies op je computer uit de winkel hebt...

Als je WEL alles legaal hebt, neem ik het allemaal met genoegen terug!

Dit is geen aanval naar jouw kant, maar dit is even als voorbeeld. Er zijn zoveel mensen die moord en brand schreeuwen, maar als puntje bij paaltje komt, is er hier niemand zonder 'schuld' denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 09 November 2002 @ 12:00:
[...]
Een OW is toch nergens voor nodig?
Inderdaad.
OlafvdSpek schreef op 09 november 2002 @ 12:13:
[...]
Veel meer? 100% meer dan iks blijft niks.
Misschien koop ik dan wel 3 spellen per jaar (i.i.g. niet van grote bedrijven als Microsoft)...
[...]
Je wordt uitgemaakt voor abnormaal omdat je steelt, niet omdat je geen bijbaan hebt.
Ik steel niets, ik download... En als jij de bankrekening van grote bedrijven als Microsoft belangrijker vindt dan jezelf, dan mag je software kopen, maar je hebt geen recht om andere mensen (90% van de bevolking, om precies te zijn) te beschuldigen van diefstal omdat ze kopiëren...
[...]
Wie had het over huizen controleren? Ik heb helemaal geen opsporingsmethode genoemd.
Je had het over aanpakken, en dat kan volgens mij niet anders dan huizen controleren of het internet aftappen.
[...]
Dat jij er een probleem mee hebt dat de waarde van de aandelen van Bill Gates niet genoeg stijgt, wil niet zeggen dat andere mensen moedwillig schade berokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:04:
Ik steel niets, ik download... En als jij de bankrekening van grote bedrijven als Microsoft belangrijker vindt dan jezelf, dan mag je software kopen, maar je hebt geen recht om andere mensen (90% van de bevolking, om precies te zijn) te beschuldigen van diefstal omdat ze kopiëren...

Hoezo niet? Omdat iedereen het doet mag het? Nee.
Iedereen rijd wel eens door rood, mag het daarom? Nee.

Ik heb er niks tegen als je iets download om het uit te proberen (ja dat mag evenmin) maar iets dat je leuk vind hoor je gewoon geld in te steken en als je dat niet hebt dan heb je gvd gewoon pech.

* IceStorm begint heel langzaam zijn geduld te verliezen in deze hopeloze discussie.

Farzin, niet om het een of ander maar ik hoop voor je dat je leeftijd in je profile klopt want je hebt imho echt nog een hoop te leren.

Nighthawk, die OW is nergens voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 13:42:
Kijk, dit versta ik nu onder hypocriet... Alsof je zelf alles legaal hebt. Je verklaart nu dat iemand die niet alles koopt iemand is waarvoor je geen respect hoeft te hebben?
Nee, dat zei ik niet. Het ging over iemand die niks koopt.
Dan kan men er met een gerust hart vanuit gaan dat je voor jezelf ook geen respect hebt? Ga er nml niet van uit dat je alle proggies op je computer uit de winkel hebt...

Als je WEL alles legaal hebt, neem ik het allemaal met genoegen terug!

Dit is geen aanval naar jouw kant, maar dit is even als voorbeeld. Er zijn zoveel mensen die moord en brand schreeuwen, maar als puntje bij paaltje komt, is er hier niemand zonder 'schuld' denk ik...
Klopt, maar de meesten zien toch wel in dat het verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Downloaden natuurlijk. Die prijzen van die games van tegenwoordig zijn nie meer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:04:
Misschien koop ik dan wel 3 spellen per jaar (i.i.g. niet van grote bedrijven als Microsoft)...
Misschien? Weer misschien. Waarom misschien?
En dat downloaden is illegaal. En natuurlijk heb ik wel dat recht. Waar komt die 90% trouwens vandaan?
Je had het over aanpakken, en dat kan volgens mij niet anders dan huizen controleren of het internet aftappen.
Internet aftappen is al een stuk minder terreur.
Dat jij er een probleem mee hebt dat de waarde van de aandelen van Bill Gates niet genoeg stijgt, wil niet zeggen dat andere mensen moedwillig schade berokkenen.
Nee, dat is inderdaad totaal onafhankelijk van elkaar. Het illegaal downloaden/stelen van jou en het schade berokkenen is daarentegen niet onafhankelijk van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 09 November 2002 @ 14:15:
Hoezo niet? Omdat iedereen het doet mag het? Nee.
Iedereen rijd wel eens door rood, mag het daarom? Nee.
Als je door rood rijdt breng je andere mensen in gevaar, en dat is absoluut niet het geval bij kopiëren. Ik beschadig niemand, het is net alsof ik helemaal geen computer heb.
Ik heb er niks tegen als je iets download om het uit te proberen (ja dat mag evenmin) maar iets dat je leuk vind hoor je gewoon geld in te steken en als je dat niet hebt dan heb je gvd gewoon pech.
Ik ben een andere mening toebedeeld. Arme mensen hebben ook recht op software.
* IceStorm begint heel langzaam zijn geduld te verliezen in deze hopeloze discussie.

Farzin, niet om het een of ander maar ik hoop voor je dat je leeftijd in je profile klopt want je hebt imho echt nog een hoop te leren.
(Ik geef het goede voorbeeld, en ga niet op de man spelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 09 november 2002 @ 14:26:
[...]
Misschien? Weer misschien. Waarom misschien?
Omdat dat je niet bindt.
[...]
En dat downloaden is illegaal. En natuurlijk heb ik wel dat recht. Waar komt die 90% trouwens vandaan?
Dat het volgens de wet illegaal is, betekent niet dat je andere mensen zonder reden mag beschuldigen van diefstal.
[...]
Amerikaanse toestanden...
[...]
Nee, dat is inderdaad totaal onafhankelijk van elkaar. Het illegaal downloaden/stelen van jou en het schade berokkenen is daarentegen niet onafhankelijk van elkaar.
Nee, ik zou geen computer gekocht hebben als software niet te kopiëren was. Dus dat maakt niets uit voor de softwarefabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 03:54:
[...]

Ik ben developer he geen winkelier...:P
Ow ja, vergeten |:( --> die Hawk2 was dat toch die een eigenlijk winkel was begonnen... nou ja, vlakbij Doetinchem woon ik toch dus ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:27:
Als je door rood rijdt breng je andere mensen in gevaar, en dat is absoluut niet het geval bij kopiëren. Ik beschadig niemand, het is net alsof ik helemaal geen computer heb.
Hoezo is dat bij kopieren niet het geval? Je bent gewoon bezig met broodroof.
Als het net is alsof je geen pc hebt gooi het hele ding dan gewoon weg. Het argument "ja maar als ik het moest betalen kocht ik het niet" is dusdanige waanzin dat ik er echt moedeloos van wordt.
Ik ben een andere mening toebedeeld. Arme mensen hebben ook recht op software.
Waar halen ze dat recht vandaan? Ik vind bijv dat ik recht heb op een Radeon 9700, die jat ik ook niet.
(Ik geef het goede voorbeeld, en ga niet op de man spelen.)

Ik probeer je alleen in te laten zien dat je gewoon een pleidooi voor legalisering van criminele activiteiten aan het houden bent terwijl je dat zelf imho niet doorhebt.
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:30:
Dat het volgens de wet illegaal is, betekent niet dat je andere mensen zonder reden mag beschuldigen van diefstal.
Hij doet het ook MET reden, jij geeft toe dat je kopieert, de wet dus overtreed en dus schuldig bent aan diefstal. Ik kan het niet anders zien hoor.
En ja dat houd idd in dat er meer mensen schuldig zijn aan diefstal.
Nee, ik zou geen computer gekocht hebben als software niet te kopiëren was. Dus dat maakt niets uit voor de softwarefabrikanten.
Sorry, hier kan ik met mijn verstand gewoon niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 09 november 2002 @ 16:13:
[...]
Hoezo is dat bij kopieren niet het geval? Je bent gewoon bezig met broodroof.
Als het net is alsof je geen pc hebt gooi het hele ding dan gewoon weg. Het argument "ja maar als ik het moest betalen kocht ik het niet" is dusdanige waanzin dat ik er echt moedeloos van wordt.
Zolang het maar Bentleyroof is van mensen als Heinsbroek, kan het me dus helemaal niets schelen. Volgens mij kunnen beide partijen elkaar niet uitstaan, ik word namelijk ook een beetje moe van sommige argumenten van het pro-Microsoft kamp.
[...]
Waar halen ze dat recht vandaan? Ik vind bijv dat ik recht heb op een Radeon 9700, die jat ik ook niet.
Geen goede vergelijking. Als jij een Radeon 9700 gaat stelen, dan heeft de winkel 1 exemplaar minder, en dus worden ze hierdoor beschadigd. Als arme mensen echter software kopiëren, schaden ze niemand. Mijn mening is dat ze recht hebben op software en muziek.
[...]
Ik probeer je alleen in te laten zien dat je gewoon een pleidooi voor legalisering van criminele activiteiten aan het houden bent terwijl je dat zelf imho niet doorhebt.
Sommige activiteiten die verboden zijn zijn niet crimineel. Als je in bijvoorbeeld Egypte gaat zeggen dat homoseksualiteit legaal moet worden, dan zou je ook zo'n reaktie krijgen.
[...]
Hij doet het ook MET reden, jij geeft toe dat je kopieert, de wet dus overtreed en dus schuldig bent aan diefstal. Ik kan het niet anders zien hoor.
En ja dat houd idd in dat er meer mensen schuldig zijn aan diefstal.
Dus 90% van de mensen moet de gevangenis in omdat ze software kopiëren?

Verder heb ik niet gezegd wat ik kopieer. Misschien kopieer ik mijn back-ups wel (maar jij weet wel beter).
[...]
Sorry, hier kan ik met mijn verstand gewoon niet bij.
Situatie 1:

Ik heb geen computer, en koop daarom ook geen software.

Situatie 2:

Ik heb een oude goedkope 486 66 MHz, en kopieer software, omdat ik er geen geld voor heb.

Wat is het verschil voor de softwarefabrikanten? Als ik niet kon kopiëren, had ik geen computer gekocht, want ik heb geen geld voor software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wettelijk vastgelegd dat isp's internet moeten kunnen aftappen, kunnen ze dit niet dan lopen ze het risico 'opgeruimd' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 02:05:
Oh ja, ook een leuke: Ik heb geen geld om games te kopen maar heb wel een kabelverbinding waarmee ik download. Hoeveel kost kabel? In de achterhoek +100 ballen, in Groningen eveneens +100 ballen (guldens). Da's evenveel als twee heel degelijke budgettitels (noem Dungeon Siege (bij Bart smit voor 22 euro) en Emperor:BFD). PER MAAND! Al wie twee toptitels per maand nodig heeft om zich te amuseren, heeft gewoon te veel vrije tijd :P.
Enne, als je de kabelaansluiting dit bedrag wel waard vind maar de games niet, dan is de conclusie heel simpel: jij bent geen gamer. Ga dan maar wat buiten spelen of zo, dit is niet voor jou weggelegd.
Ik kan prima in komen in de "legalen" echter dit argument van je slaat nergens op natuurlijk. Dan moet je kiezen tussen 2 oude games of internet, ik bedoel tegenwoordig nog zonder internet is imho onmogelijk als "zware" computer gebruiker. Slechte vergelijking van je. En dan kan je zeggen neem maar inbel, maar goed dan internet je ook zo een budget titel weg en heb je nog niks gezien.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:42:
[...]

Wou je een keer komen kijken :P

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, er is niemand zonder schuld (nee ook ik niet) maar het verschil zit hem erin dat je mensen hebt die eigenlijk geen idee hebben van wat de gevolgen er voor zijn, er mensen zijn die het wel weten maar het niks kan schelen omdat ze een hekel hebben aan mensen die meer hebben dan zij (de communisten zeg maar), en je hebt mensen die niet onschuldig zijn, maar nog wel beseffen waar ze eigenlijk mee bezig zijn en trachten wat eerlijker te worden. Dat laatste noem ik niet hypocriet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloaden....kopieren weinig...uit bosnie meenemen! ;) (daar zijn ze erg goedkoop ik weet niet waarom maar 2,50 euro voor een spel is daar normaal :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik download bijna alles, ik probeer het een uurtje of 3(of soms fik ik het en probeer ik het geeneens), als ik na die paar uurtjes het nog boeiend vind wandel ik naar een winkeltje om het te kopen. Dat heeft mij dit jaar slechts 1 spel opgeleverd wat ik gekocht heb: Dungeon Siege. Ik vind het meeste gewoon niet boeiend genoeg om te kopen, en de tijd die ik besteed aan spelletjes wil ik dan wel besteden aan iets wat ik echt cool vind.

Mensen die games downen/kopieen en dan helemaal grijs draaien zijn gewoon suf, tis gewoon bullshit dat je wel een PC van 1500 euro kan hebben en niet 40 euro in de maand voor een spelletje uit kan trekken, als je ergens een hoop lol aan heb moet je er gewoon voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 19:36:
Downloaden....kopieren weinig...uit bosnie meenemen! ;) (daar zijn ze erg goedkoop ik weet niet waarom maar 2,50 euro voor een spel is daar normaal :*) )
In 1 woord: maffia.

Hetzelfde in Rusland, Thailand en wat Turkse provincies. Spellen en CD's voor bodemprijzen. Dit zijn wel allemaal ILLEGALE exemplaren. Kopieën dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 17:17:
Zolang het maar Bentleyroof is van mensen als Heinsbroek, kan het me dus helemaal niets schelen. Volgens mij kunnen beide partijen elkaar niet uitstaan, ik word namelijk ook een beetje moe van sommige argumenten van het pro-Microsoft kamp.
Waar komt MS ineens vandaan?
Geen goede vergelijking. Als jij een Radeon 9700 gaat stelen, dan heeft de winkel 1 exemplaar minder, en dus worden ze hierdoor beschadigd. Als arme mensen echter software kopiëren, schaden ze niemand. Mijn mening is dat ze recht hebben op software en muziek.
Nogmaals, waar komt dat recht vandaan?
Dus 90% van de mensen moet de gevangenis in omdat ze software kopiëren?
Er zijn ook andere straffen mogelijk hoor.
Verder heb ik niet gezegd wat ik kopieer. Misschien kopieer ik mijn back-ups wel (maar jij weet wel beter).
Backups van software die je niet gekocht hebt?
Situatie 2:
Ik heb een oude goedkope 486 66 MHz, en kopieer software, omdat ik er geen geld voor heb.
Dan had je een 386 moeten kopen, dan had je wel geld voor wat budget titels.
Situatie 3:
Ik heb een nieuwe dure P4 en kopieer software, omdat ik mijn geld heb uitgegeven aan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Wat is dat nou weer voor nutteloze reply (afgezien van deze dan :P)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke reply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 10 November 2002 @ 11:25:
[...]
Waar komt MS ineens vandaan?
Ik heb MS er niet bijgehaald, maar andere mensen die het jammer vinden dat Bill Gates niet genoeg geld binnenkrijgt.
[...]
Nogmaals, waar komt dat recht vandaan?
Mijn mening is dat ze er recht op hebben.
[...]
Er zijn ook andere straffen mogelijk hoor.
Een boete, voor iemand die het toch al niet goed heeft?
[...]
Backups van software die je niet gekocht hebt?
Of kopieën van backups van mijn harde schijf. Zoals ik al zei, misschien is dat wel het geval.
[...]
Dan had je een 386 moeten kopen, dan had je wel geld voor wat budget titels.
Nee, want die 486 kostte 20 euro. Ik heb geen goedkopere computer kunnen vinden. Nogmaals, misschien is dat wel zo.
[...]
Situatie 3:
Ik heb een nieuwe dure P4 en kopieer software, omdat ik mijn geld heb uitgegeven aan hardware.
Je mag natuurlijk zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft. En andere mensen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 12:09:
Mijn mening is dat ze er recht op hebben.
Of ze dat recht hebben is niet afhankelijk van jouw mening. En dat recht hebben ze niet.
Een boete, voor iemand die het toch al niet goed heeft?
Ja.
Of kopieën van backups van mijn harde schijf. Zoals ik al zei, misschien is dat wel het geval.
Zei ik dat die backups op CD stonden? Die software of je HDD is ook niet gekocht en ook niet legaal.
Nee, want die 486 kostte 20 euro. Ik heb geen goedkopere computer kunnen vinden. Nogmaals, misschien is dat wel zo.
Weer misschien. Beter zoeken voortaan.
Je mag natuurlijk zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft. En andere mensen ook.
Tuurlijk, maar je mag niet stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 10 November 2002 @ 13:38:
[...]
Of ze dat recht hebben is niet afhankelijk van jouw mening. En dat recht hebben ze niet.
Ik vind dat ze het recht zouden moeten hebben. En (jammer voor jou) mag iedereen in dit land een eigen mening hebben.
Arme mensen een boete geven omdat software te duur is. Wat een logica...
[...]
Zei ik dat die backups op CD stonden? Die software of je HDD is ook niet gekocht en ook niet legaal.
Misschien heb ik wel alleen maar een legale Windows XP (€439,- naar Bill Gates...)op mijn computer staan, en misschien maak ik daar elke dag een backup van.
[...]
Weer misschien. Beter zoeken voortaan.
Kun jij een 486 66 MHz met een 125 MB harde schijf goedkoper krijgen dan 20 euro?
[...]
Tuurlijk, maar je mag niet stelen.
Inderdaad, je mag niet stelen. Dat doe ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 13:57:
Ik vind dat ze het recht zouden moeten hebben. En (jammer voor jou) mag iedereen in dit land een eigen mening hebben.
Waarom is dat jammer voor mij? Heb ik gezegd dat je geen eigen mening mag hebben?
Arme mensen een boete geven omdat software te duur is. Wat een logica...
Nee, omdat ze illegaal software gebruiken.
Misschien heb ik wel alleen maar een legale Windows XP (€439,- naar Bill Gates...)op mijn computer staan, en misschien maak ik daar elke dag een backup van.
Op je 486 met 125 mb HDD?
Kun jij een 486 66 MHz met een 125 MB harde schijf goedkoper krijgen dan 20 euro?
Ja. Ik heb twee P60, 64 mb, 2x 540 mb, 15" gratis gekregen.
Inderdaad, je mag niet stelen. Dat doe ik ook niet.
Illegaal software gebruiken mag ook niet. En dat doe je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik download nu mijn spellen, omdat ik aan het sparen ben voor een GC en dan alle spellen daarvoor legaal ga kopen.
Ik zeg nu niet dat alles weer koek en ei is, maar nu heb ik iig iets om te investeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 10 november 2002 @ 14:02:
[...]
Waarom is dat jammer voor mij? Heb ik gezegd dat je geen eigen mening mag hebben?
Je hebt gezegd dat mijn mening 'fout' is, dus ik neem aan dat je vrijheid van meningsuiting ook niet zo serieus neemt.
[...]
Nee, omdat ze illegaal software gebruiken.
En waarom doen ze dat? Omdat software te duur is.
[...]
Op je 486 met 125 mb HDD?
Ja, ik zei toch "misschien"?
[...]
Ja. Ik heb twee P60, 64 mb, 2x 540 mb, 15" gratis gekregen.
Nou, ik kon hem niet gratis krijgen.
[...]
Illegaal software gebruiken mag ook niet. En dat doe je wel.
Ik heb niet gezegd dat ik illegale software gebruik, maar ik ontken het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 14:41:
En waarom doen ze dat? Omdat software te duur is.
Dat het te duur voor ze is kan ik mee leven, komt dan mooi uit dat ze die software ook helemaal niet nodig hebben, zodat ze het weinige geld dat ze hebben kunnen spenderen aan primaire levensbehoeften zoals eten, drinken en onderdak.
Ik heb niet gezegd dat ik illegale software gebruik, maar ik ontken het ook niet.
*kuch* :
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:28:
[...]

Je moet ook geen spellen van het WWW downloaden. Tip: USENET :)

Verder download ik alle spellen.
*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 15:22:
[...]
Dat het te duur voor ze is kan ik mee leven, komt dan mooi uit dat ze die software ook helemaal niet nodig hebben, zodat ze het weinige geld dat ze hebben kunnen spenderen aan primaire levensbehoeften zoals eten, drinken en onderdak.
Tegenwoordig is een computer + Windows + Office ook echt nodig, een fatsoenlijke brief schrijf je niet meer met de hand.
Misschien bedoelde ik wel freeware spellen. Zoals Monopoly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 16:04:
[...]

Tegenwoordig is een computer + Windows + Office ook echt nodig, een fatsoenlijke brief schrijf je niet meer met de hand.
/onzin

We leren nog steeds schrijven op school, er zijn nog zat mensen in Nederland zonder computer (laat staan andere landen, we hebben in Nederland een vrij hoge PC-dichtheid). Een computer met windows en office als primaire levensbehoefte beschouwen, of uberhaupt als noodzakelijk is onvoorstelbaar decadent.
Misschien bedoelde ik wel freeware spellen. Zoals Monopoly...
Misschien ook wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, moet je toch oppassen. Steeds vaker word ik op school geconfronteerd met het fenomeen 'liefst uitgetypt' inleveren. Zo niet, laat je zeker punten vallen op afwerking e.d.

Het is natuurlijk wel zo dat je op school gebruik kunt maken van geboden pc apparatuur maar feit is wel dat je haast niet zonder office+windows+pc niet kunt; of je het nu zelf levert of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 16:11:
Nou nou, moet je toch oppassen. Steeds vaker word ik op school geconfronteerd met het fenomeen 'liefst uitgetypt' inleveren. Zo niet, laat je zeker punten vallen op afwerking e.d.

Het is natuurlijk wel zo dat je op school gebruik kunt maken van geboden pc apparatuur maar feit is wel dat je haast niet zonder office+windows+pc niet kunt; of je het nu zelf levert of niet.
Ik heb drie jaar geen PC gehad anders...terwijl ik in de software ontwikkeling werk. Rara hoe kan dat. Als een school werkstukken uitgetypt wil ontvangen, wat ik me prima voor kan stellen, zal de school ook altijd die apparatuur beschikbaar moeten stellen. Ik meen me zelfs te herinneren dat studenten aan de TU in Eindhoven allemaal een laptop kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Zonder PC en dan op school kan gewoon ECHT niet meer. Mijn opleiding gaat alles met de computer (de helft van de lesstof moet ik gewoon van de website halen bv) en nu kan je zeggen, werk maar op school .... maar dat is natuurlijk ook geen fatsoenlijke optie. (afgetrapte pc's/niet werkende pc's/bezette pc's/duur printen/veel mensen in pc ruimte = niet concentreren)
Op zich heeft het niks met het wel of niet goed praten van warez te maken, maar de stelling dat je heden ten dage nog zonder PC kunt gaat misschien op voor 40+ ers ofzo, maar als schoolgaand persoon kan dit gewoon niet. Nu hoef je natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, of die luxe laptop (al is dat wel heel fijn, iedereen op die afgetrapte school pc's en jij prikt je eigen gewoon het netwerk in ;)), maar goed het punt is wel duidelijk hoop ik.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 10 November 2002 @ 17:14:
Zonder PC en dan op school kan gewoon ECHT niet meer. Mijn opleiding gaat alles met de computer (de helft van de lesstof moet ik gewoon van de website halen bv) en nu kan je zeggen, werk maar op school .... maar dat is natuurlijk ook geen fatsoenlijke optie. (afgetrapte pc's/niet werkende pc's/bezette pc's/duur printen/veel mensen in pc ruimte = niet concentreren)
Op zich heeft het niks met het wel of niet goed praten van warez te maken, maar de stelling dat je heden ten dage nog zonder PC kunt gaat misschien op voor 40+ ers ofzo, maar als schoolgaand persoon kan dit gewoon niet. Nu hoef je natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, of die luxe laptop (al is dat wel heel fijn, iedereen op die afgetrapte school pc's en jij prikt je eigen gewoon het netwerk in ;)), maar goed het punt is wel duidelijk hoop ik.
Ok, ok I get the point!

stelletje verwende snotapen :P

Maarruh, zo'n luxe laptop is dan wel betaalbaar? Of uberhaupt een PC...ik heb nu net vorige week een nieuwe PC gekocht en ik kan deze maand, en waarschijnlijk volgende maand ook nog, bijzonder weinig kopen :/ die krengen zijn pas duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 17:43:
[...]

Ok, ok I get the point!

stelletje verwende snotapen :P

Maarruh, zo'n luxe laptop is dan wel betaalbaar? Of uberhaupt een PC...ik heb nu net vorige week een nieuwe PC gekocht en ik kan deze maand, en waarschijnlijk volgende maand ook nog, bijzonder weinig kopen :/ die krengen zijn pas duur!
Wat heet betaalbaar, voor de mijne werd 1800 euro afgeschreven (betekent dus geen upgrade voor m'n game pc :(). Een hoop geld maar je krijgt er iig wel wat voor terug :)
Nu heb je natuurlijk voor school niet zulke spullen nodig, een P2 350 met win 98 en Office 97 en een inbelverbinding volstaat ook prima, echter die laptop scheelt mij wel danig veel tijd. We werken zeg in groepen met 1 school pc ... dat betekend in ons geval dat 8 van de 9 mensen een beetje uit hun neus gaan zitten eten e.d. vandaar dat sommige onder ons een laptop hebben aangeschaft.

Maar goed, dat heeft verder weinig met de discussie te maken denk ik ... ter info, morgen een nieuwe geheel legale game in mijn collectie (Vice City) :*)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik koop alleen spellen als ze een serial nodig hebben om multiplayer te spelen zoals halflife ut2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Worden jullie hier nu niet heel erg moe van??

Het is toch niet zo moelijk om na te gaan dat het copieren van software broodroof is. Hoe erg je dit vind is aan jezelf maar het blijft diefstal.
Ik geloof dat 99,99% van de bevolking het hier wel mee eens is (op Farzin na dan).

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

udenjpg schreef op 12 November 2002 @ 10:25:
Worden jullie hier nu niet heel erg moe van??

Het is toch niet zo moelijk om na te gaan dat het copieren van software broodroof is. Hoe erg je dit vind is aan jezelf maar het blijft diefstal.
Ik geloof dat 99,99% van de bevolking het hier wel mee eens is (op Farzin na dan).
moeten ze het maar niet zo duur maken ...
jij kan het makkelijk betalen (jij hebt al een baan denk ik )

ik kan niet zomaar elke keer 50 euro voor een spel uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

w000t speelt deze discussie nou nog ?!
Ik lees weer hetzelfde verhaal wat al zovaak hier in dit forum naar voren is gekomen alleen het zijn nu andere personen.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Of het diefstal is, hangt ervan af hoe je het bekijkt.
Je zou kunnnen zeggen dat je het gebruiksrecht steelt, maar volgens het wetboek van strafrecht is het geen diefstal maar inbreuk op copyright.
Ik vind het ook niet net zo erg als diefstal, omdat de schade meestal een klein deel van de prijs is en soms helemaal ontbreekt. (voor argumentatie zie eerdere posts)
Maar vanwege de schade is en blijft het voor mij verwerpelijk. (niet dat ik het er altijd om laat, overigens >:) )
En ook als er geen schade is, mag het niet. (heb ik persoonlijk minder wroeging over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan moet je het spel gewoon niet spelen, ook geen kopie. Als iedereen stopt met kopieeren en die shit niet speelt, gaat een fabrikant vanzelf achter de oren krabben, er moet immers brood op de plank komen. Zolang je (we ;) ) slaafs je geneugten achterna gaat dmv kopieeren met als stinkende morele pleister dat het allemaal zo duur is, gaat er weinig veranderen. Je jat toch ook geen Radeon 9700 omdat ie zo duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Dus als je niet kopieert komt een fabrikant eerder in moeilijkheden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeikstraal schreef op 12 November 2002 @ 10:56:
Dus als je niet kopieert komt een fabrikant eerder in moeilijkheden :?
Wat Wekkel bedoelt is dat je dat weer een normale marktwerking krijgt van vraag en aanbod. Dan kan een fabrikant tenminste meten wat wel en niet goed verkoopt. Goede spellen zullen dan ECHT veel verkopen, en rotzooi wordt niet verkocht, en niet gekopieerd, dus niet gespeeld...gevolg: DIE fabrikant zal zo'n spel nooit meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spellen met een goeie multiplayer koop ik en de singleplayer spellen kopieer/download ik. En de spellen voor de gamecube koop ik origineel dus dat kost ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maare 2 spelen ooit gekocht:

Ultima Online

Halflife (voor CS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik(persoonlijk) vind het zielig dat mensen alleen maar games downloaden omdat ze het "gewoon kunnen downloaden" als ik een spel goed vind dan koop ik het ook, sommige spellen koop ik ook zonder eerst gespeeld te hebben.
Ik ben er zeer tevreden mee, en heb bijna nooit een miskoop.
Ook de mensen die zeggen dat ze spellen downen en "als het een goed spel is kopen" zijn voor 90% leugenaars die een excuus zoeken om eindeloos te blijven downloaden.
Jammer voor de fabrikanten, jammer voor de gamers die nu geen innovatieve spellen meer krijgen omdat de managers het op safe willen spelen. Jammer voor iedereen, maar daar geeft de downloader niets om, hij heeft weer een spelletje erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:27:
[...]

Wat Wekkel bedoelt is dat je dat weer een normale marktwerking krijgt van vraag en aanbod. Dan kan een fabrikant tenminste meten wat wel en niet goed verkoopt. Goede spellen zullen dan ECHT veel verkopen, en rotzooi wordt niet verkocht, en niet gekopieerd, dus niet gespeeld...gevolg: DIE fabrikant zal zo'n spel nooit meer maken.
Mensen die downloaden om te testen zeggen juist dat ze iets alleen kopen als het mooi inovatief ed is en de rip wegsmijten als het een braad spel is.
Ik zelf kan ook niet zeggen dat er echt veel rotzooi wordt verkocht. Alleen worden spellen steeds vaker gereleased als ze nog niet af zijn, zodat je het beter kunt kopen als ie goedkoop is en de patch uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je dan weer niet doet omdat het oud is en de intresse door de beta er al vandoor is?

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
1 Als je een beetje handig bent als game developper, laat je de beta niet uitlekken.

2 Een echt goed spel blijft dan nog interresant, vooral als het in een genre is waar niet zo heel veel van uitkomt. Inovatieve, gewaagde spellen dus. Daarmee, bedoel ik niet NFS 6, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet is proberen zoŽn topic te openen.... gelijk slotje en afgestempeld als WAREZ-TOPIC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeikstraal schreef op 12 november 2002 @ 15:24:
1 Als je een beetje handig bent als game developper, laat je de beta niet uitlekken.

2 Een echt goed spel blijft dan nog interresant, vooral als het in een genre is waar niet zo heel veel van uitkomt. Inovatieve, gewaagde spellen dus. Daarmee, bedoel ik niet NFS 6, nee.
Agreed, maar om succesvolle en innovatieve spellen uit te brengen heb je gelkd nodig, want het blijft een gewaagde sprong, innovatie.
End at hebben ze neit als men blijft downen dus wordt het toch maar nfs 6 ipv een orginele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:05:
Ik moet is proberen zoŽn topic te openen.... gelijk slotje en afgestempeld als WAREZ-TOPIC 8)7

Voeg voortaan iets toe in een discussie ipv een loze opmerking te maken aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:13:
[...]

Agreed, maar om succesvolle en innovatieve spellen uit te brengen heb je gelkd nodig, want het blijft een gewaagde sprong, innovatie.
End at hebben ze neit als men blijft downen dus wordt het toch maar nfs 6 ipv een orginele game.
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo ontevreden over het games aanbod. Misschien dat een echt nieuw concept wel leuk zou zijn, maar ik geloof ook niet dat games bedrijven zoiets zouden maken als ze royaal winst zouden maken. Don't change a winning team, he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
ik download het grootste deel van mijn spellen...
soms, als de multiplayer echt goed is, koop ik het spel wel...

ik ben ook anti-console, omdat je dan gewoon veel moeilijker aan je spellen kunt komen...
het downloaden en branden ervoor is in sommige gevallen niet eens mogelijk (GBC, N64)

Ik denk dat 1/3 van mijn spellen serie legaal is

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

vriesdude schreef op 12 november 2002 @ 21:30:
ik download het grootste deel van mijn spellen...
soms, als de multiplayer echt goed is, koop ik het spel wel...
Zie je wel dat het wel kan ;)
ik ben ook anti-console, omdat je dan gewoon veel moeilijker aan je spellen kunt komen...
het downloaden en branden ervoor is in sommige gevallen niet eens mogelijk (GBC, N64)
Is altijd mogelijk het vergt alleen wat meer tijd/geld, modchip of copybox...de mogelijkheden zijn legio :o
Ik denk dat 1/3 van mijn spellen serie legaal is
Dat valt me niet tegen, als iedereen dat zou hebben zouden er veel mensen in de gamesindustrie beter kunnen slapen 's nachts _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeikstraal schreef op 12 november 2002 @ 14:09:
[...]

Mensen die downloaden om te testen zeggen juist dat ze iets alleen kopen als het mooi inovatief ed is en de rip wegsmijten als het een braad spel is.
Ik zelf kan ook niet zeggen dat er echt veel rotzooi wordt verkocht. Alleen worden spellen steeds vaker gereleased als ze nog niet af zijn, zodat je het beter kunt kopen als ie goedkoop is en de patch uit is...
Probleem is dat ze dat zeggen, maar vaak niet doen, achteraf kopen heeft toch altijd een "ach dat komt wel een keer" gedachte erachter...en van uitstel, komt afstel (tot zover de wijze levensles van MrRudi) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is het eens met bovengenoemde.

Maar ik denk niet dat je het tegenhoud. Jammer maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:59:
[...]

Probleem is dat ze dat zeggen, maar vaak niet doen, achteraf kopen heeft toch altijd een "ach dat komt wel een keer" gedachte erachter...en van uitstel, komt afstel (tot zover de wijze levensles van MrRudi) :P
Dat is natuurlijk in veel gevallen zo maar slechte spellen worden zo al helemaaal niet verkocht. (behalve misschien een paar voor sinterklaas dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelling: Games: Downloaden of kopen?

Downloaden. Spellen zijn schofterig duur + ik ben student en heb totaal geen geld :)
En geen spellen spelen is geen optie, ik ben ook al mijn internet kwijt en dit neemt niemand mij af :P

-edit- Bovendien zijn de games tegenwoordig SLECHT en niet het geld waard ze te kopen... sinds Never Winter Nights geen goeie game meer tegengekomen(speel momenteel alleen maar oude games) NOLF2, Hitman2 grote titels, kut spellen. Geldtrekkerij van deel 1. Nou mooi niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 19:40
spellen download ik eerst... als een spel egt goed is koop ik em...
bij muziek is dat voor mij precies het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er vanaf nu nog iemand komt die zegt dat spellen duur zijn dan schiet ik hem persoonlijk beide knieschijven kapot (no offense natuurlijk :) ) Spellen zijn helemaal niet zo duur als je het vergelijkt met andere activiteiten. Ik heb dit rekensommetje al vaak genoeg gemaakt dus nu doe ik het niet meer maar spellen relatief gezien NIET DUUR.
En mensen die de spellen van tegenwoordig slecht vinden hoeven zich met de discussie niet te bemoeien want dan speel je de spellen dus ook niet (of je hebt een dubbele moraal en dan krijg je dezelfde behandeling als eerder vermelde personen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele moraal? Hoe kan je weten of een spel slecht is als je het niet speelt? Onzin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:51:
Als er vanaf nu nog iemand komt die zegt dat spellen duur zijn dan schiet ik hem persoonlijk beide knieschijven kapot (no offense natuurlijk :) ) Spellen zijn helemaal niet zo duur als je het vergelijkt met andere activiteiten. Ik heb dit rekensommetje al vaak genoeg gemaakt dus nu doe ik het niet meer maar spellen relatief gezien NIET DUUR.
En mensen die de spellen van tegenwoordig slecht vinden hoeven zich met de discussie niet te bemoeien want dan speel je de spellen dus ook niet (of je hebt een dubbele moraal en dan krijg je dezelfde behandeling als eerder vermelde personen).
_/-\o_ _/-\o_

Alleen het feit is dat voor de arme student/scholier het wel een redelijk bedrag is dat hij/zij in 1 keer moet uitgeven
Nu ik werk koop ik al mijn spellen maar daarvoor wou ik ook nog wel eens kopieren.
Wat heel veel mensen denken is dat ze alle games moeten spelen later komen ze er wel achter dat 1 goede game per maand ook ruim voldoende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:51:
Dat zijn ze wel. Voorbeeld: Ga naar oost europa, de nieuwste spellen zijn daar te koop voor 10 euro. Terug in Nederland zijn DEZELFDE spellen 50 euro of meer. In oost europa heb ik dus in hongarije was het dacht ik in een groot warenhuis (dus niet op de zwarte markt ofzo) Jedi Knight zien liggen toen het NET uit was voor maar fl19.95 terwijl het spel in nederland toen 100 piek koste. Hoeveel je dus per spel teveel betaalt is niet moeilijk uit te rekenen: 4/5 van het totaal bedrag is de winst. De prijs wordt bepaald door wat mensen willen/kunnen betalen en niet door hoeveel de kostprijs is.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:33:
-edit- Bovendien zijn de games tegenwoordig SLECHT en niet het geld waard ze te kopen... sinds Never Winter Nights geen goeie game meer tegengekomen(speel momenteel alleen maar oude games) NOLF2, Hitman2 grote titels, kut spellen. Geldtrekkerij van deel 1. Nou mooi niet :)
idd, Morrowind is ook een kut spel, is VEELS te leuk :+ Ik denk dat jij niet vaak genoeg in de winkels kijkt.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

GambitRS schreef op 13 November 2002 @ 13:24:
[...]

Dat zijn ze wel. Voorbeeld: Ga naar oost europa, de nieuwste spellen zijn daar te koop voor 10 euro. Terug in Nederland zijn DEZELFDE spellen 50 euro of meer. In oost europa heb ik dus in hongarije was het dacht ik in een groot warenhuis (dus niet op de zwarte markt ofzo) Jedi Knight zien liggen toen het NET uit was voor maar fl19.95 terwijl het spel in nederland toen 100 piek koste. Hoeveel je dus per spel teveel betaalt is niet moeilijk uit te rekenen: 4/5 van het totaal bedrag is de winst. De prijs wordt bepaald door wat mensen willen/kunnen betalen en niet door hoeveel de kostprijs is.
Mooie rekensom hoor, 4/5 van het totaalbedrag is winst 8)7 :X 8)7

In Nederland betalen we 19% belasting, da's al (bijna) 1/5...dus voor 1% kunnen ze dat spelleke produceren/transporteren/distrueren/marketeren ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op 13 november 2002 @ 13:24:
[...]

Ga es in Oezbekistan kijken wat een pak melk daar kost en vergelijk dat met hier? Ga es in Amerika vergelijken wat een liter benzine kost en vergelijk dat met hier (3 jaar geleden heb ik getankt voor 89 dollarcent per VIER liter). Maar niemand houdt je tegen om voor elk spel naar Hongarije te pendelen hoor. 90% kans trouwens dat ook in een warenhuis gewoon kopien liggen...maffia praktijken. In Rusland ligt een compleet Russische versie van Fifa2003 in de winkel terwijl EA nooit een Russische versie heeft gemaakt, en het spel in Rusland niet heeft uitgebracht.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste