Hoe zien jouw speakers er uit?? (deel2)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 15.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

JvS schreef op 23 januari 2003 @ 18:31:
Volgens mij zijn dit ook magnapans: (FLagg)

[afbeelding]
Die heb ik wel eens een keer gehoord toen ik nog bij RAF werkte, kwam iemand met die speakers langs om versterkers te gaan luisteren :). Klonk in de speakerzaal niet echt super, maar daar klinkt niets goed :P.
edit:
Ow, gaat-ie ineens tussen mij door lopen reageren :P. Toen ik dit tikte stond Hervaz als laatste post ;)).

Overigens vind ik de magnapans die ik een keer bij iemand thuis gehoord heb (1.5? iig net zo hoog als die van Hervaz) totaal tegen verwachting in vrij veel laag weergeven... Best nog wel lekker met Guns 'n Roses enzo :D.

Hervaz: Tussen deze en de D500 nog andere speakers gehad? :P
Met die "kleintjes" van mij moet je niet echt veel laag verwachten, het is wel diep laag maar niet echt geschikt voor een film, voor muziek is het voor mij perfect. Die 1.5 moet genoeg zijn voor een dreun in een film. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/computer.jpg

Deze komen in actie tijdens het computeren. Tonsil 13 cm High End unit, 11 liter basreflex.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/slaapkamer.jpg

In de slaapkamer verzorgen Visaton W130s de basdruk in 30 liter basreflex behuizingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/woonkamer.jpg

In de woonkamer rammen Tonsil GTC 20\40 speakers in 70 liter basreflex behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 23 January 2003 @ 19:27:
[afbeelding]

Deze komen in actie tijdens het computeren. Tonsil 13 cm High End unit, 11 liter basreflex.

[afbeelding]

In de slaapkamer verzorgen Visaton W130s de basdruk in 30 liter basreflex behuizingen.

[afbeelding]

In de woonkamer rammen Tonsil GTC 20\40 speakers in 70 liter basreflex behuizingen.
Aha dit zijn dus de befaamde Wekkel projecten, wat me bij al die ontwerpen opvalt, de bas units zijn allemaal erg goedkoop. Toch zien die boxen er op z'n allerminst lullig uit. :)

Hoe klinkt dat nou?

Misschien kan je ook wat zeggen over de gebruikte tweeters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
JvS schreef op 23 January 2003 @ 18:31:
Volgens mij zijn dit ook magnapans: (FLagg)

Hervaz: Tussen deze en de D500 nog andere speakers gehad? :P
Ehh een paar dagen de Jmlab electra 906 op proef gehad, ik wou eigenlijk monitors kopen...tot ik de maggies hoorde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhhm, is dat de opvolger van de 905? Die vond ik wel aardig, maar lang zo mooi niet als een N805 :). De grote electra's weleens gehoord? De 915 vond ik met lage tonen echt zwaar klote :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:54:
[...]
Je gaat toch niet zeggen dat je je speakerkabel op spikes gaat leggen....

ach ja audiofiel zei je toch? :D :P
NEEEE geen spikes :9
hahahaa

ik wil om van de hele dikke kabel die word gesplits naar biwire, om die netjes te verdelen..als ik wat moois en leuks wilt maken, moet dat goed gebeuren! :P
(zie link naar plaatje onder )

Linkje naar plaatje

btw wekkel, op plaatje 1 heb je volgends mij dezelfde tonsil 'high-end' unit als mij zo te zien.. sorry dat ik et zeg, maar ik vind het een stel kutunits... :'( misschien klinkt ie bij jou wat beter..
ze kunnen niets hebben.. zeker voor het aantal wattage.. ook de dome tweeter van titanium laat nog weleens et aan het lot over.. het hoog is veelste scherp..als ik op die dingen master klinkt het gewoon niet.. het is TE hoog om de hoge tonen wat hoger te zetten, er is niet meer naar te luisteren..

maar dat is over mijn speakers dan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door gitaarwerk op 23-01-2003 22:08 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Gitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 22:05:
[...]

hahahaa

ik wil om van de hele dikke kabel die word gesplits naar biwire, om die netjes te verdelen..als ik wat moois en leuks wilt maken, moet dat goed gebeuren! :P

Linkje naar plaatje

btw wekkel, op plaatje 1 heb je volgends mij dezelfde tonsil 'high-end' unit als mij zo te zien.. sorry dat ik et zeg, maar ik vind het een stel kutunits... :'( misschien klinkt ie bij jou wat beter..
ze kunnen niets hebben.. zeker voor het aantal wattage.. ook de dome tweeter van titanium laat nog weleens et aan het lot over.. het hoog is veelste scherp..als ik op die dingen master klinkt het gewoon niet.. het is TE hoog om de hoge tonen wat hoger te zetten, er is niet meer naar te luisteren..

als je daar iets voor wilt maken moet je eerder denken aan frezen ipv draaien.

twee blokjes waar bij beide aan 1 kant een half rondje inzit en die dan op elkaar schroeven ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zou kunnen... maar als ik nou eerst een compleet rondje laat draaien met een vorm.. en daarna laat lasersnijden?? ik zou niet weten hoe ik zoiets moet laten doen iig,... ik ken wel mensen die autocad goed beheersen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Gitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 22:20:
zou kunnen... maar als ik nou eerst een compleet rondje laat draaien met een vorm.. en daarna laat lasersnijden?? ik zou niet weten hoe ik zoiets moet laten doen iig,... ik ken wel mensen die autocad goed beheersen :)
maak eens een tekeningetje in paint ofzo, denk dat ik je wel wat kan advieseren. je kan veel meer met een draai en freesmachine dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Clithopias schreef op 23 januari 2003 @ 22:21:
[...]

maak eens een tekeningetje in paint ofzo, denk dat ik je wel wat kan advieseren. je kan veel meer met een draai en freesmachine dan je denkt.
pfoe. .moet ik ff gelijk wat ontwerpen..

naja.. ik moet et zoeken.. nog niet gelijk kunnen.. ik weet niet hoe dik alles nog gaat worden ... ik moet eerst meten en kijken wat de binnenader ik ga nemen.. het is een hele zoektocht.. wou er liever nog niet over beginnen.. en pas plaatsen en alles posten als het klaar was..

tis wel wat langduriger project.. dure kabel ook, dus k smeer et een beetje uit over wat maandjes

[ Voor 51% gewijzigd door gitaarwerk op 23-01-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 22:05:
[...]

hahahaa

Linkje naar plaatje
Pff was al bang de de audiofiel gekte nu echt kritische vormen begon aan te nemen :P

Maar das natuurlijk wel een goed idee, kan best mooi worden!

Ook erg mooi gedraaide kegels trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:50:
[...]
Pff was al bang de de audiofiel gekte nu echt kritische vormen begon aan te nemen :P

Maar das natuurlijk wel een goed idee, kan best mooi worden!

Ook erg mooi gedraaide kegels trouwens :)
haha.. nee dat ken ik wil ..mensen die dat doen.. das gewoon te gek voor woorden..

als je lekkere statische vloerbedekking heb, snap ik als je kabels niet op de grond wil laten lopen... maar spikes?? :X :X :X
je moet zel wel een beetje dempen.. katoen is goed ;) (komt er in)

kegelz zien er idd erg mooi uit.. ik heb gewoon een setje vls.. volgends mij is dat goedkoper dan custom laten draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op 23 januari 2003 @ 18:24:
[...]

LOL, gelukkig heeft nog iemand Magnepan, die van mij (vorige pagina) is de SMGB 1 geloof ik. Zijn een stukje kleiner, maar klinkt ook errug lekker.
Hier nog iemand met een paar Magneplanar SMG-a. Doen het prima met een Marantz SR-53 receiver en een Marantz CD-63SE.

En als ik later groot ben koop ik een paar Quad ESL-989.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:24:
Aha dit zijn dus de befaamde Wekkel projecten, wat me bij al die ontwerpen opvalt, de bas units zijn allemaal erg goedkoop. Toch zien die boxen er op z'n allerminst lullig uit. :)

Hoe klinkt dat nou?

Misschien kan je ook wat zeggen over de gebruikte tweeters..
[message=16855948,noline]Gitaarwerk schreef op 23 January 2003 btw wekkel, op plaatje 1 heb je volgends mij dezelfde tonsil 'high-end' unit als mij zo te zien.. sorry dat ik et zeg, maar ik vind het een stel kutunits... :'( misschien klinkt ie bij jou wat beter..

Al deze meuk is gekocht in mijn studententijd. Dat betekent dat al te veel doekoes spenderen aan dure units niet aan de orde was. Dat was toendertijd gewoon Conrad leegkopen en een weekend lekker klussen. Op dit moment staan Filigrans op het program voor dit jaar, zodat er eindelijk eens wat fatsoenlijks binnen komt.

Tsja, hoe klinkt dat? Eigenlijk best aardig, zeker als de prijs in ogenschouw wordt genomen.

De computerspeakers: Inderdaad een bekende Tonsil high end serie die, als ik het zo hoor, door velen verguisd wordt. Ik moet zeggen dat ik er objectief gezien eigenlijk best tevreden over ben. Voor 13 cm en slechts 11 liter vind ik het behoorlijk diep komen. Helaas zit er wel een buikje in de curve, maar bij 40 Hz zit de laatste opleving, terwijl die buik niet enorm is. Genoeg laag dus en nog lekker handzaam formaat. Voor NLG 50 per unit valt 't me helemaal niet tegen. Deze speakers heb ik gebouwd zonder berekening of wat, het was al wat langer geleden dat ik deze gemaakt heb :X Uit een latere simulatie bleek dat ik beter 20 liter had kunnen nemen, maar ik vind het zo ook wel best. Zo aan mijn oude 5e hands Kenwood versterker in grijze uitvoering (slick) vind ik er behoorlijk vette bas uit komen, zat om mensen te vervelen met veel te harde muziek op een feestje. Deze 13 hoeft echt geen LAN party van muziek te voorzien. Het 'niets kunnen hebben' kan ik dan ook niet anders plaatsen dan dat je muziek echt keihard zet.. De tweeter is zoals gebruikelijk toendertijd (met het studentenaankoopbeleid) een NLG 25 tweeter. Klinkt aanvaardbaar en in ieder geval stukken beter dan een iets goedkopere polycarbonaat tweeter. Een supergoedkoop tweeweg filter erin op 12dB en helaas een tweeter die wel 3dB afgezwakt had mogen worden. Momenteel stel ik het ietsje bij met versterker en de equalizer van Winamp. Voor NLG 350 totaal en NLG 70 voor de versterker toch een puike sound voor bij de PC. Ik zou voor geen goud willen ruilen met een brakke 5.1 plastic set..

De paarse Visaton zuiltjes zijn van mijn vriendin en zijn gebouwd binnen een strak afgebakend budget. Daarom wederom een goedkope tweeter (de sprong van de NLG 25 klasse naar een klasse hoger is enorm, zo boven de NLG 120 :X ) en een budgetwoofer. De woofer heeft mij aangenaam verrast. In 30 liter speelt de Visaton goed strak en goed naar de 40 Hz toe. De speaker boomt nog net iets teveel, maar inkorten van de baspijp zou dit kunnen verhelpen. Echter, ik vind het wel best zo. Helaas hier ook weer een tweeter die iets te hard speelt t.o.v. de woofer, maar voor vriendinlief is dit toch onhoorbaar. Wederom voor NLG 350 een behoorlijk paar.

Dan de woonkamer kisten. Deze units vinden hun oorsprong uit een luidspreker die ik al in 1995 gebouwd heb. Destijds een zatte 125 liter kast met een 15" SLG P380 Conrad woofer of zoiets, megacheap NLG 130 en dat was te merken ook. Basreflex leverde een ware boomorgie op (simuleren, daar deed ik toen nog niet aan 8)7 ), alleen gesloten was nog enigszins te doen met +3dB op 50 Hz. De 20 cm Tonsil van NLG 45 deed dienst als middentoner en de dome tweeter was een verademing qua zachtheid t.o.v. de polycarbonaat Tonsil tweeter waar ik met een ander project mee gewerkt had (het befaamde Tonsil 30/60 baskanon waar ik het al eerder over had in andere topics). Deze speakers zijn uiteindelijk ongeveer 2 jaar geleden ontmanteld en met de 20 en de tweeter heb ik een nieuw ontwerpje gemaakt, ditmaal wat wetenschappelijker. De 20 gaat theoretisch strak naar de 40 Hz en haalt dit in de praktijk ook prima. Het is een breedbandige speaker, zodat 2 weg op zich nog te doen is. Zonder filter op de woofer en alleen een 12 dB filter op de tweeter speelt het allemaal lustig los. Het grote nadeel aan deze speakers is IMHO niet eens zozeer de wederom goedkope tweeter. Het is met name de woofer die finesse mist en wat gaat tetteren bij hogere volumes. Vandaar dat een echte upgrade eens echt op de verlanglijst staat in de vorm van genoemde Filigrans.

Tsja, het is allemaal niet erg hoogstaand voor veel tweakerts hier, als ik de reacties zo peil. Dat vind ik allemaal best, ik moet er tenslotte naar luisteren. Ik kijk liever even naar het prijskaartje en concludeer dat ik behoorlijk value for money heb op dit moment. Mijn gehoor vertelt mij dat er nog wel het een en ander te verbeteren valt, maar mijn verstand vertelt me dat het huidige geluid prima binnen de daaraan gezien het toen beschikbare budget te stellen eisen valt. Reacties in de trant van puinzooi neem ik dan ook met een dikke :7 aan ;) Ik heb veel plezier gehad aan het bouwen van al dit moois en luister er met genoegen naar. Gelukkig voor mij geen onbekend compromis van een fabrikant of een psychologisch idee van topspeakers omdat er een merkje op zit ;)

Overigens heb ik nog wat geadviseerd met een Visaton W170S speaker in een 72 liter basreflex speaker. De zeshoek zuil heb ik hier een keer gepost, helaas heb ik daar geen foto's meer van. Met 3 cm MDF wandjes en interne bracing is het een zeer strakke behuizing geworden, waarin de ronduit goedkope W170S zeer strak en gecontroleerd tot diep richting de 30 Hz speelt. Ik was echt onder de indruk. Nog veel meer was ik onder de indruk van de gekozen tweeter. Na eindelijk eens een project met een groter budget waarbij eens een betere tweeter a NLG 125 gekozen kon worden, is dit ook duidelijk merkbaar. Ik steek liever veel doekoes in een goed mid/hoog, dan aan een superwoofer, dat is mij wel duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
s_roubos, kan jij mijn verhaal hierboven bevestigen, over die rear-speakers?
Uuuhhh, ja... [hoe weet hij dat???].

Ik heb de 303s als rears bij mijn CDM7NTs... ik heb op hifi.nl al discussies gehad met anderen over de noodzaak van gelijke speakers aan alle kanten. Het moge duidelijk zijn dat ik dat niet nodig vind, en niet omdat ik geen geld heb op 4 CDM7s te kopen...

Voor mij klinken die 303s prima, zeker voor het doel waar ik ze voor gebruik (surround).

Trouwens, vandaag de nieuwe floorstander in de 300 serie, de 309 gehoord... zeer mooie speaker. In elk geval beter dan 602.5 naar mijn mening, en hij kon zelfs een eind mee met de CM4 die er naast stond. Kon hem helaas niet vergelijken met de 603 of 604. De 300 serie (incl. 309) staat trouwens met ***** in de nieuwe What Hifi.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg..gaan we de What Hifi serieus nemen?... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
hervaz schreef op 23 januari 2003 @ 18:02:
[...]

Cool, nog een soon-to-be maggie owner :)

Welke krijg je btw?

Over de cd speler, ik heb net mn eerste sacd binnen gekregen (orgel) en dat klinkt toch wel erg lekker, qua puur cd weergave ontlopen ze elkaar niet veel.

Ik was in ieder geval meteen verliefd op ze O+
Oh krijg oudjes hoor de SMG-A Maar ben er helemaal verliefd op geworden..chroom met wit doek..en laat dat net de kleuren van mijn interieur zijn :)

Zal wel proberen pics te maken..heb dan de 1e helft compleet..Sony DVP NS-700V..Denon 3802 en de maggies..nu de rest van de speakers nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 05:37:
omg..gaan we de What Hifi serieus nemen?... :?
Iig betere bron dan een anonieme forumbezoeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Iig betere bron dan een anonieme forumbezoeker .
:D

Het is geen maatstaf, maar wel een indicatie. En i.t.t. andere hifibladen staan er ook reviews in van wat meer betaalbare spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
s_roubos schreef op 24 januari 2003 @ 01:13:
[...]

Uuuhhh, ja... [hoe weet hij dat???].

Ik heb de 303s als rears bij mijn CDM7NTs... ik heb op hifi.nl al discussies gehad met anderen over de noodzaak van gelijke speakers aan alle kanten. Het moge duidelijk zijn dat ik dat niet nodig vind, en niet omdat ik geen geld heb op 4 CDM7s te kopen...

Voor mij klinken die 303s prima, zeker voor het doel waar ik ze voor gebruik (surround).
Je hebt helemaal 100% gelijk. Er zijn mensen in staat om dan maar goedkopere frontspeakers te nemen, zodat ze dan maar 4 dezelfde hebben. Jij niet, bent nuchter, hoort dat een 7NT toch wel erg mooi is en koopt die. Uit jeCDM7's komt ongeveer 60% van al het geluid bij films en 100& bij muziek, 303's als rears voldoen dan echt helemaal super. Ik zou alleen als center wel een wat hogere kwaliteit nemen, omdat daar bij films zo'n beetje de rest van het geluid uitkomt en je daar heel erg op let (onbewust), omdat alle dialoog daaruit komt :).

* JvS heeft dan ook 4 center speakers versleten en heeft ook 303's als rear bij de 602's en zal die 303's nog wel een hele tijd houden. Ze vallen niet uit de toon (laat ik zeggen dat de kamerinvloeden veel meer doen dan de verschillen tussen de speakers zelf, dat gemekker over "je moet 5 gelijke hebben" terwijl ze alle 5 anders klinken omdat ze toch ergens anders staan vind ik altijd zo kortzichtig (ouderwets, conservatief) hifi geblaat :O.

Ben overigens wel benieuwd naar die 309, een 303 vind ik al mooier dan een 601, dus daar ga ik eens een oortje op gooien :)
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat dat erg weinig uitmaakt. Bedenk dat je achterspeakers weinig geluid geven. Het gaat vooral om de extra dimensie van het geluid. De achtergrond dus. Gesprekken en veel effecten worden door resp. de center en de fronts weergegeven, de rears zijn er echt voor ondersteuning en ruimtelijkheid. Verder zegt 80W erg weinig, ga ervanuit dat je frontspeakers tijdens een film op normaal luisterniveau tussen de 1 en de 8 W doen. Lees het stukje uit de FAQ over Watt's eens, dan weet je een beetje hoe het zit. (Hielp mij iig een hoop)
Conclusie: Ik zou die 3i's nemen. Kijk maar eens rond naar sets van andere mensen, die hebben soms als fronts. B&W 604's, en als rears B&W 303's, een wereld van verschil qua vermogen.

het is niet helemaal waar, het is natuurlijk het allerideaalst om 4 dezelfde speakers te hebben, maar dat is het alleen als je budget onbeperkt is. Anders is (veel) meer geld in front speakers steken bijna altijd veel beter.

Ik vind bijvoorbeeld die martin logans die hier als achterspeakers in een set staan gewoon domweg achterlijk, ik zou m'n geld mooi ergens anders in steken. Mooie matchende achterspeakers ok, maar DAT??? En dat met in je achterhoofd dat rears vooral gebruikt worden in actiefilms met veel herrie om je heen, amper mooi subtiel met muziek enzo (en als ze het wel doen, hooguit ter ondersteuning van de fronts)...

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 24-01-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Speakertjes (zelf uit Duitsland gehaald) :9~ http://www.canton.de/www/...te/KaratM80Stereoplay.pdf
ikzelf heb echter de kersen uitvoering. Klinkt lekker ... Heb ook de center en twee achter speakers uit dezelfde serie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 januari 2003 @ 13:40:
[nohtml]
Je hebt helemaal 100% gelijk. Er zijn mensen in staat om dan maar goedkopere frontspeakers te nemen, zodat ze dan maar 4 dezelfde hebben. Jij niet, bent nuchter, hoort dat een 7NT toch wel erg mooi is en koopt die. Uit jeCDM7's komt ongeveer 60% van al het geluid bij films en 100& bij muziek, 303's als rears voldoen dan echt helemaal super.
Ja, ik ben het er ook me eens. En zeker als je veel muziek luistert zijn de fronts veel belangrijker. Die rears gebruik je dan niet (of je moet SACD/DVD-A doen), dus zonde van het geld om daar veel aan uit te geven.
Ik zou alleen als center wel een wat hogere kwaliteit nemen, omdat daar bij films zo'n beetje de rest van het geluid uitkomt en je daar heel erg op let (onbewust), omdat alle dialoog daaruit komt :).
* JvS heeft dan ook 4 center speakers versleten en heeft ook 303's als rear bij de 602's en zal die 303's nog wel een hele tijd houden. Ze vallen niet uit de toon (laat ik zeggen dat de kamerinvloeden veel meer doen dan de verschillen tussen de speakers zelf, dat gemekker over "je moet 5 gelijke hebben" terwijl ze alle 5 anders klinken omdat ze toch ergens anders staan vind ik altijd zo kortzichtig (ouderwets, conservatief) hifi geblaat :O.
Is inderdaad ook een goed punt om aan te denken. Centers zorgen idd voor een belangrijk deel. Dialoog is belangrijker dan je denkt, en het is goed om juist stemmen ed. in een goede ruimtelijkheid weer te geven, ter onsersteuning van beeld.
het is niet helemaal waar, het is natuurlijk het allerideaalst om 4 dezelfde speakers te hebben, maar dat is het alleen als je budget onbeperkt is. Anders is (veel) meer geld in front speakers steken bijna altijd veel beter.
Tuurlijk, 4 dezelfde is altijd leuk, maar gewoon zonde, je kan beter wat van dat geld in andere fronts steken..
Ik vind bijvoorbeeld die martin logans die hier als achterspeakers in een set staan gewoon domweg achterlijk, ik zou m'n geld mooi ergens anders in steken. Mooie matchende achterspeakers ok, maar DAT??? En dat met in je achterhoofd dat rears vooral gebruikt worden in actiefilms met veel herrie om je heen, amper mooi subtiel met muziek enzo (en als ze het wel doen, hooguit ter ondersteuning van de fronts)...
Mee eens, maar ik zou die rears niet eens kunnen betalen :7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je hebt helemaal 100% gelijk. Er zijn mensen in staat om dan maar goedkopere frontspeakers te nemen, zodat ze dan maar 4 dezelfde hebben. Jij niet, bent nuchter, hoort dat een 7NT toch wel erg mooi is en koopt die. Uit jeCDM7's komt ongeveer 60% van al het geluid bij films en 100& bij muziek, 303's als rears voldoen dan echt helemaal super. Ik zou alleen als center wel een wat hogere kwaliteit nemen, omdat daar bij films zo'n beetje de rest van het geluid uitkomt en je daar heel erg op let (onbewust), omdat alle dialoog daaruit komt .

* JvS heeft dan ook 4 center speakers versleten en heeft ook 303's als rear bij de 602's en zal die 303's nog wel een hele tijd houden. Ze vallen niet uit de toon (laat ik zeggen dat de kamerinvloeden veel meer doen dan de verschillen tussen de speakers zelf, dat gemekker over "je moet 5 gelijke hebben" terwijl ze alle 5 anders klinken omdat ze toch ergens anders staan vind ik altijd zo kortzichtig (ouderwets, conservatief) hifi geblaat .

Ben overigens wel benieuwd naar die 309, een 303 vind ik al mooier dan een 601, dus daar ga ik eens een oortje op gooien
Ik wil zowel goede HT als stereo, maar ik kijk ook naar welke speakers het meeste werk doen --> daar gaat het meeste geld naar toe.

Overigens heb ik nog geen center. Ik heb een el-cheapo Sony, maar die presteerde zo slecht dat ik nu phantom center mode gebruik. Ik moet eigenlijk gewoon de CDM CNT hebben, maar die is zo groot en lelijk... de CM CNT is veel mooier en kleiner, maar matched natuurlijk weer niet ;(

Zeker een aanrader, die 309s... ik had er veel van verwacht, en dat werd waargemaakt. Zelfs zo erg dat ik denk dat als ik NU speakers zou gaan zoeken, ik misschien wel op de 309s zou uitkomen. Ze zijn wel veel minder dan de CDM7, maar daar kwam ik pas op omdat ik niks acceptabels kon vinden voor minder.

Weet iemand trouwens wat de 309s kosten? Ik schat zo'n 300 euro p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_roubos schreef op 24 januari 2003 @ 15:58:
[...]

Ik wil zowel goede HT als stereo, maar ik kijk ook naar welke speakers het meeste werk doen --> daar gaat het meeste geld naar toe.

Overigens heb ik nog geen center. Ik heb een el-cheapo Sony, maar die presteerde zo slecht dat ik nu phantom center mode gebruik. Ik moet eigenlijk gewoon de CDM CNT hebben, maar die is zo groot en lelijk... de CM CNT is veel mooier en kleiner, maar matched natuurlijk weer niet ;(

Zeker een aanrader, die 309s... ik had er veel van verwacht, en dat werd waargemaakt. Zelfs zo erg dat ik denk dat als ik NU speakers zou gaan zoeken, ik misschien wel op de 309s zou uitkomen. Ze zijn wel veel minder dan de CDM7, maar daar kwam ik pas op omdat ik niks acceptabels kon vinden voor minder.

Weet iemand trouwens wat de 309s kosten? Ik schat zo'n 300 euro p.s.
Hmm, dat zou een mooie prijs zijn inderdaad :) Maar ik zou liever CDM 1/7NT's hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witsflow schreef op 16 oktober 2002 @ 19:39:
Dit zijn mijn speakers:
[afbeelding]

Deze hangen aan een sony receiver (str-gx211).
Nog geen moment spijt gehad van deze combinatie. Jammer is alleen dat die receiver geen surround ondersteunt, dus als ik ooit rear speakers wil moet ik daar een aparte versterker voor aanschaffen.
Wij hebben soortgelijke en ik vind het merk echt heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 14:01:
Mijn Speakertjes (zelf uit Duitsland gehaald) :9~ http://www.canton.de/www/...te/KaratM80Stereoplay.pdf
ikzelf heb echter de kersen uitvoering. Klinkt lekker ... Heb ook de center en twee achter speakers uit dezelfde serie.
Heej....voor die wilde ik eerst ook gaan. Erg goede speakertjes. En een wijze beslissing om ze in Duitsland te halen.....zijn ze veel goedkoper. Ik koop als het goed is morgen speakers waar ik altijd al op heb lopen geilen. Als de koop echt door gaat post ik hier wel ff een piccie (geen foto want ik heb geen digicam/webcam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 24 januari 2003 @ 23:36:
[...]

Heej....voor die wilde ik eerst ook gaan. Erg goede speakertjes. En een wijze beslissing om ze in Duitsland te halen.....zijn ze veel goedkoper. Ik koop als het goed is morgen speakers waar ik altijd al op heb lopen geilen. Als de koop echt door gaat post ik hier wel ff een piccie (geen foto want ik heb geen digicam/webcam).
en die speakers zijn....

Ben toch wel benieuwd op welke speakers jij "geilt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 23:41:
[...]
en die speakers zijn....

Ben toch wel benieuwd op welke speakers jij "geilt" ;)
Hij wilt het niet zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

zimbab schreef op 25 January 2003 @ 16:00:
OK...dan nu de onthulling van het 'geheim'. Eerst even mijn gevoelens van vandaag verbeelden: :) :'( 8) :/ _/-\o_ :X :9 Nogal gemengde gevoelens dus, maar de positieve overheersen gelukkig wel....ik heb dan ook besloten ze wel te kopen. Wat was er dan mis mee? Niks.......totdat de medewerker in de zaak net voordat ik kwam besloot de speakers nog ff te verplaatsen en toen met de kast tegen een muur ofzo aanliep....en toen was de hoek kapot |:( |:( Aangezien ze tweedehands waren konden we niet zomaar ff een ander setje nemen.....GRRR! Ze waren eerst in absolute nieuwstaat....ze zien er ook echt nieuw uit muv dat hoekje op de ene speaker. Maar goed.....dat gaan ze dus repareren, maar nu moet ik er dus een paar weken op wachten. Nu het positieve....ze zijn errug mooi en klinken errug goed.....heel gedetailleerd...er ging echt een wereld voor me open. Ik had mijn eigen versterker meegenomen (Duson PA 50) en het ging perfect daarop. Wel flink laag, maar ze stonden in de breedte van de kamer opgesteld en veel meubels stonden er ook niet in. Welke zijn het nu dan? één van mijn personal favorites (andere zijn o.a. de Nautilus 804, Totem Hawk).........de Audio Physic Tempo 3 :9~

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.aanvilaudio.u-net.com/images/audiophysic/temp3_1.jpg

alleen dan in Birds eye Maple....dat ziet ongeveer zo uit (kan geen pic van de Tempo in Birds eye maple vinden)

Afbeeldingslocatie: http://www.ohbashoji.co.jp/avalon/opusceramique/opusceramique.jpg

de tweetert:

Afbeeldingslocatie: http://www.aanvilaudio.u-net.com/images/audiophysic/temp3_part2.jpg
goed voor 40 KHz (?? ff verderop zeggen ze weer 60 KHz), fijn als ik ooit eens op SACD ofzo ga......

specs en info: http://moremusic.nl/audiophysicproducten/tempo.html en www.audiophysic.de

tests:
http://audiophysic.de/produkte/tempo/test.html
http://www.allegro-hifi.de/html/test__tempo.html
http://www.audioreview.co...I/PRD_124239_1594crx.aspx

Helaas moet ik dus nog even geduld hebben..................

Ow ja....en ze maakten toch nog wel ff duidelijk dat ik eens een nieuwe versterker moet......was dat dit jaar gelukkig toch al van plan.
Dit is exact dezelfde post als in Nizno's topic.....moet ik er hier alleen nog ff bij zeggen dat ik een Duson CD75 cd-speler heb en een Audioquest Jade Hyperlitz interlink en van den Hul cs-122 speakerkabels. Plannen voor dit jaar: goede stekkerdoos met netfilter (HMS energia), goede netsnoeren (KE of Audio Agile), een nieuwe interlink (Kimber hero of Fadel Art Aerolitz....of misschien de Aerolink) en misschien andere luidsprekerkabels (Kimber 4TC). Dan nog zorgen dat ik mijn versterker en Cd-speler goed ontkoppel (denk dat ik zelf iets ga maken met marmer, rubber en kegels) en als al die accesoires dus voor elkaar zijn ga ik voor een nieuwe amp (Duson C100 icm met B100 of A10, of Unison Research Unico of Arcam Diva A85) en evt. een nieuwe CD-speler (als ik van de Duson af ga wil ik ook een andere CD-speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay hier gaan we maar weer....

Zal binnenkort ook de set van me pa ff fotograferen. Maar voorlopig nu ff die van mij.

De units die het aansturen. De Marantz SR-6200 en de CD-5000 van Marantz

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/brakel.kc/DSCN0014.JPG

De Speakers: JBL L4 met front
Afmeting (h x b x d): 70 x 32,5 x 34 cm

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/brakel.kc/DSCN0015.JPG

Speakers Zonder front

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/brakel.kc/DSCN0011.JPG

Subwoofer Infinity HPS-250

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/brakel.kc/DSCN0012.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/brakel.kc/DSCN0013.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tering wat een grote pics :|

Al veranderd zie ik.. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja vergat de hxb aan te geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zou je ze even kunnen resizen? Nu heb je gewoon een halve megabyte aan plaatjes staan, wat in 1/8e van de ruimte kan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Een mooie set Infinity Delta 70's aangestuurde door een NAD C270/C370 combinatie. Ben er erg blij mee, klinkt echt heel erg goed in mijn oren.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ptmijnster/home/images/temp/speaker01.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ptmijnster/home/images/temp/speaker02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:26
zimbab schreef op 24 January 2003 @ 23:36:
[...]

via deze site is het volgens mij goedkoper dan in dld dan wat ik tot nu toe kan vinden
http://www.pick2pay.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

marz01 schreef op 25 januari 2003 @ 19:32:
[...]

via deze site is het volgens mij goedkoper dan in dld dan wat ik tot nu toe kan vinden
http://www.pick2pay.nl/
Heej...die had ik nog niet gezien. In Duitsland heb ik ze ooit gezien voor dezelfde prijs, maar kan die winkel niet meer vinden......maar goed....ze zijn daar dus nauwelijks goekoper dan hier in Nederland dus kan hij ze beter hier kopen.

Kon trouwens wel 1 winkel vinden die ze ietsiepietsie goedkoper had, maar die waren alleen in het zwart en de winkel levert niet in het buitenland, dus daar heb je ook niks aan.

[ Voor 17% gewijzigd door zimbab op 25-01-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 16:58:
Okay hier gaan we maar weer....

Zal binnenkort ook de set van me pa ff fotograferen. Maar voorlopig nu ff die van mij.

De units die het aansturen. De Marantz SR-6200 en de CD-5000 van Marantz
Hmm, drie dingen: zou je die CD-speler wel op die versterker zetten? Ivm warmte :?
Ten tweede: hoe vind jij die CD5000 presteren, ik zit erover te denken er ook een te kopen binnenkort?
Ten derde: je hebt een 5.1 set staan, en gebruikt alleen een CD-speler? :?
/me is dom :z Je gebruikt twee fronts met een sub :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Moerk schreef op 16 oktober 2002 @ 13:01:
Nee, ik heb woor me hoog en laag allebei Clearwater kabels... Ik denk dat het gewoon aan de speakers, de versterker of juist die combinatie ligt. Hoewel de Marantz + Tannoy combinatie altijd wordt aangeprezen kan in dit geval de "helder" klinkende versterker i.c.m. de "helder" klinkende Tannoy's iets teveel van het goede zijn.

Of zouden die Clearwater kabels het geluid een stuk helderder maken??

Ach ik weet het ook allemaal niet meer... :?
Gebruik eens een echte kabel :) clearwater is niet echt narigheid maar met je versterker / speaker combo zou ik zeker naar de cs18 overstappen, als je van de hull kabel wilt houden tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Oja * Ray zwaar audiofiel. Mijn onschuldige setje bestaat uit de Translator Reference http://home.wxs.nl/~transl/start.htm aangestuurd door een Krell KSA80 daarvoor hangt de Krell KSP 7B de cd speler is de Marantz CD11 LE. Speaker kabels MIT terminator 2 audio links allemaal van Siltech, top g3 serie. Nee ik heb niet de lotto gewonnen maar gewoon geluk gehad met de aanschaf :) Het kost wat maar dan heb je ook echt High End geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar is ook wel weer een beetje overdreven ;) Gooi dit MIT er uit man :) :) :)
Dan heb je wel highend geluid ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 23:21:
Zwaar is ook wel weer een beetje overdreven ;) Gooi dit MIT er uit man :) :) :)
Dan heb je wel highend geluid ;)
Wat is er mis met die MIT kabel ?? behalve de prijs dan ? Ik wil over naar siltech maar heb daar nog geen geld voor. Ik heb meerdere kenissen die met MIT draaien en daar zeer tevreden over zijn, dus ik vraag me af wat je erop tegen hebt. leg eens uit.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSS schreef op 25 Januari 2003 @ 22:12
Hmm, drie dingen: zou je die CD-speler wel op die versterker zetten? Ivm warmte
Ten tweede: hoe vind jij die CD5000 presteren, ik zit erover te denken er ook een te kopen binnenkort?
Ten derde: je hebt een 5.1 set staan, en gebruikt alleen een CD-speler?
* JSS is dom Je gebruikt twee fronts met een sub
Ja hoor die cd-speler kan gemakkelijk op de versterker. De warmte die er i, kan je vrijwel verwaarlozen. Het gaat erg goed.

CD5000 presteert uitstekend. Nog geen enkel probleem tegen gekomen bij het aparaat. Hij gaat er waarschijnlijk uit bij mij en een DVD speler terug in de plaats.

ja heb 6.1 staan ;) maar er moeten nog rears bij en center, en dus nog de dvd speler. Maar ja heb geen geldboom in de tuin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 09:39:
Ja hoor die cd-speler kan gemakkelijk op de versterker. De warmte die er i, kan je vrijwel verwaarlozen. Het gaat erg goed.
Mja, mijn Marantz PM7000 wordt flink warm (gelukkig maar :) ), dus ff checken ;)
CD5000 presteert uitstekend. Nog geen enkel probleem tegen gekomen bij het aparaat. Hij gaat er waarschijnlijk uit bij mij en een DVD speler terug in de plaats.
Hmm, dan ga ik er denk ik zo eentje aanschaffen als ik weer eens wat geld heb..
ja heb 6.1 staan ;) maar er moeten nog rears bij en center, en dus nog de dvd speler. Maar ja heb geen geldboom in de tuin ;)
Ah, ik snap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik ben net nieuw hier en ik zou ook graag een paar fotos van mijn zelfbouw speakers versturen maar zou niet weten hoe ik dat moet doen (vifa - basis en de impuls en de carat +sub ) dus als iemand mij zou kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zorgen dat ze kleiner dan 100 Kb zijn en dan uploaden naar hier (of naar eigen webspace) en dan de link waar je plaatje op staat zo in je post zetten: [img]link van het plaatje[/img]

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 26-01-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke zo dan maar,hehehhe

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogies/images/speaker1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogies/images/speaker2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogies/images/speaker3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogies/images/speakers4.jpg

ciao

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Boekster

Naimoholic

Ik heb zelf ook een week geleden maar eens een gezonde receiver + DVD-speler gekocht.

De Marantz SR-7200 en de Marantz DV-6200 . Erg tevreden over tot nu toe. Klinkt erg goed.
Alleen jammer dat mijn luidsprekers hem niet helemaal trekken als hij wat te hard staat :P . Zijn natuurlijk van die goedkope JBL XL-1000 krengen, zoals Dreeke ook heeft staan. En tja, ik wiat toen niet beter, want 150 gulden voor 150 was niet veel natuurlijk :X . Schel en absoluut niet zuiver in bas als je het mij vraagt. Maar dat weet je ook pas als je er steeds verder in verdiept raakt.

Achterluidsprekers ben ik wel tevreden over. Magnat Vector Needle 11. Leuke dingetjes voor het geld. Geven geen bas, maar wat boeit dat bij een surround luidspreker :) .

Ik heb dus nog geen Sub of centre(s). Ik wil gewoon een paar goede luidsprekers gaan kopen nu ik m'n receiver heb en ben helemaal verliefd op de B&W 604 geworden :) . Als surrounds zal er wel iets komen van een 601 en als centre(s) de LC60. REL maakt een erg goede kans als Sub. Maar eerst komen die fronts er, want ik luister meer muziek dan dat ik films kijk. Hoewel dat ook al veranderd is sinds ik de spullen heb :P . Maar mijn muziek staat altijd aan, dus fronts first :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Dat ziet er erg netjes uit! Alles zelfbouw? Alleen, de centerspeaker, geen last ervan dat het geluid niet uit het midden komt? Onder of boven de bron?

Wat anders, is dat een Denon receiver? Komt me erg bekend voor. Alleen het RODE VOLUMESIGNAAL was bij mij blauw?!?!!?!?!

[ Voor 30% gewijzigd door blue eyes op 26-01-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja alles heb ik zelf gemaakt , veel werk trouwens .En nee hoor het geluid is echt top en het laag is ook goed (volgens de buren)alleen maar positive reacties de versterker is de denon avc-A1D en de dvd is de 3300 ook van denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe de mijne eruit zien ? klein en grijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55

DrDrax

Bacdafucup

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ocram
Mooi man, ziet er heel netjes afgewerkt uit. Is dat fineer of gebeitst hout?

Hoe ben je op het ontwerp van al je speakers gekomen, gewoon zelf uitgerekend of is het ergens anders op gebaseerd?

En wat voor unit's heb je gebruik (Globaal, ben het meest geinterreseerd in je sub)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is allemaal van vifa het hout heb ik laten zagen de onderdelen komen allemaal van speaker en co uit rdam alles is van tekeningen gemaakt behalve de sub is ontwerp van een kennis maar ook die spullen komen uit rdam het hout is mdf 25mm en het fineer is echt hout (gestoomd beuken) en dan 3x in de hooglans en 3x in de zijdeglans (zeiden dat de houtnerf beter uit kwam) de sub komt ook uit rdam en heeft een slag van 4cm de versterker daarachter is van hypex (hs200) je kan ook kijken op wwwspeakerenco.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
1 woord: leestekens

Mooie speakers, zeker voor zelfbouw, erg knap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 17:59:
ja alles heb ik zelf gemaakt , veel werk trouwens .En nee hoor het geluid is echt top en het laag is ook goed (volgens de buren)alleen maar positive reacties de versterker is de denon avc-A1D en de dvd is de 3300 ook van denon
Lijkt wel erg op een denon 3802! Lekkere dvd speler, erg goed. Heb zelf de dvd3800. Ik heb mijn denon receiver ingeruild, ik miste toch wat in het geluid. Eerst rotel eindtrappen, maar bleef wat missen. De logische stap was een voorversterker: rotel rsp1066. IK heb nog wel de av1 etc. getest, maar dat gaf niet genoeg verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerst bij een luistersessie bij audio home hifi bij misions te zijn uit gekomen, ging het uiteindelijk tussen quadral ascents en canton karats. Een luistersessie bij Remkes Hifi maakte het uiteindelijk duidelijk:

Canton karat m80 dc als fronts.
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/karatm80dc.jpg

Daarbij de m10 dc als rears met bijbehorende stands en CM 7 DC als center
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/karatcm7dc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/karatm10dc.jpg

Daarbij moet eventueel nog subwoofer AS 200 SC
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/as200sc.jpg

De Canton's hadden de zelfde sprankelende "Duitse" helderheid als de ascents, maar dan zonder de nadruk die bij de ascents wel eens irritant zou kunnen worden na lang luisteren. Volop precisie, maar enorm veel warmte en breed stereobeeld. Deze laatste dingen ontbraken duidelijk bij de goedkopere en veel kleinere quadral's naast natuurlijk het veel krachtigere laag van de karats. Leuk dat mijn mening bevestigd wordt door alle revieuws die ik tot nu toe heb gelezen over deze speaker.

Tis mischien een beetje onder de maat maar ik stuur het aan met:

pioneer vsx711 receiver (dts, dd, dp2, 6.1 pre, 5x100Wdin)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1025282254635vsx_d711_s_detailpage.jpg

en de pioneer dv-454-s
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1025545976309dv_454_s_detailpage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:01:
Inmiddels heb ik, zoals sommigen misschien zullen weten, nieuwe speakers. Ik sta in deel 1 met mn oude speakers, die nu als stands fungeren totdat ik mijn Atacama stands heb, ergens volgende week waarschijnlijk :)

Overzichtspic, niet zo scherp :{:

[afbeelding]

Je ziet mijn meubel met daarin: Marantz PM7000, JVC CD-speler (wordt vervangen), en nog wat dingen.. (zie ook specs-link)

En hier een closeup van mijn mooie Monitor Audio Silver 4i:

[afbeelding]

Ze klinken fantastisch :9

En omdat het oog ook iets wil, een nude-pic voor de liefhebbers:

[afbeelding]
Hey, dat ikea meubel heb ik ook :) (zie me website in de sig).
Prima meubel, lekker laag, zodat de center niet te hoog komt die op de tv ligt. Alleen had die bovenplaat iets dunner gemogen zodat er meer ruimte is voor m'n receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 10:33:
[...]

Klopt ja, ik ben nog aan t uitvinden of er Linux op te draaien is. Volgens mij niet, want ik heb een 68000 proc, en Linux draait pas vanaf 68020 :{

s_roubos, kan jij mijn verhaal hierboven bevestigen, over die rear-speakers?
Als het een SE/30 was had je een 68030 en daar valt Linux op te draaien. Was best wel een krachtig pctje toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 02:45:
[afbeelding]

en de pioneer dv-454-s
[afbeelding]
Ik heb zelf ook die DV-454, maar wat voor voordelen heeft het nu om daar een Pioneer receiver aan vast te hangen ? Want je kunt zo een Pioneer interconnect kabeltje gebruiken, of zit dat niet op die receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 09:01:
[...]

Ik heb zelf ook die DV-454, maar wat voor voordelen heeft het nu om daar een Pioneer receiver aan vast te hangen ? Want je kunt zo een Pioneer interconnect kabeltje gebruiken, of zit dat niet op die receiver ?
Met zo'n kabeltje zal hij wel beter met de AB van de receiver aan te sturen zijn.
Voor het geluid niks, daarvoor gewoon de digitale of analoge uitgangen voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

hervaz schreef op 22 January 2003 @ 20:49:
Hier een plaatje van een speaker die niet zo veel voorkomt, maar wel aardig veel fans heeft, de zogenaamde flatpanels, ik heb gekozen voor magnetostaten van magnepan!

Hoe die speakers werken staat op www.magnepan.com.

Het zijn de magnepans 1.5, de rest van de aparatuur is:

Marantz - Sa-12 S1 Sacd Speler (in bruikleen tot ik mn marantz cd 17 ki terug heb)
Audio research ls 1 Voorversterker
Bryston 4b (in bruikleen tot ik de 3b nrb heb)

Verder moet ik nog een mooie phono pre zoeken om mn thorens 147 weer te kunnen gebruiken! :)

[afbeelding]
ARC pre, Bryston eind, Marantz SACD, dit zou best wel eens heel veel muziek kunnen maken.
Magnepans kunnen idd best goed laag geven, beter dan een electrostaat volgens mij (iig dan de Finals die ik gehoord heb).
Erg mooie set. Goed rek ook.

Tip voor de pre: Clearaudio Basis 365 euro
http://www.clearaudio.de/...staerker/basic/basic.html

[ Voor 6% gewijzigd door Duck-Twacy op 27-01-2003 12:21 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als het een SE/30 was had je een 68030 en daar valt Linux op te draaien. Was best wel een krachtig pctje toen
Ik heb nog een LCIII staan, 68030 op 25 Mhz... net als alle andere macs bij ons heeft dat ding VEEL uren gedraaid... enige probleempje was een kapotte aan/uit knop :)

Enne, een mac is GEEN PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Op het moment:

Quadral shogun speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/shogun/res/bild.gif

Op een bryston 3b (voorganger van deze)
Afbeeldingslocatie: http://www.bryston.ca/images/3bsstban.jpg

Bron: dvd sp500 van onkyo.
voor: arcam delta 110 digital

ben over de set redelijk tevreden, de bekabeling moet ik nog goed aanpakken, alles v/d hul denk ik strax.

Luidspreker upgrade zit eraan te komen het meeste zit ik nu te denken aan de lyrr 222 van triangle:
Afbeeldingslocatie: http://www.triangle-fr.com/gammes-2003/images/Lyrr-cache-222.gif

De bron word versterkt met een arcam cd 92 of een cyrus Q7 of iets dergelijks.
Die bryston presteert perfect en het zijn amps die ik iedereen aan kan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 22:03
Duck-Twacy schreef op 27 januari 2003 @ 11:44:
[...]

ARC pre, Bryston eind, Marantz SACD, dit zou best wel eens heel veel muziek kunnen maken.
Magnepans kunnen idd best goed laag geven, beter dan een electrostaat volgens mij (iig dan de Finals die ik gehoord heb).
Erg mooie set. Goed rek ook.

Tip voor de pre: Clearaudio Basis 365 euro
http://www.clearaudio.de/...staerker/basic/basic.html
De set weet echt muziek en emotie over te brengen...net tijdens rossini (wilhelm tell) een dikke brok in mn keel van het emotionele begin, en later tijdens de uptempo drukke stukken ook alles net zo mooi strak en je hoort gewoon elk detail, zonder dat het irritant wordt.

Welke speakers speel jij mee trouwens?

Je hebt toch die (fantastisch mooie) plinius aparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
kent hier iemand het merk Lorenz?

het zijn duitse speakers, type LP 312 en ze zijn 12"

heb nu iets van 2x 70 liter kasten maar dat is niet echt mooi maar ik kan ook niets simuleren omdat ik geen gegevens heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 27 January 2003 @ 08:25:
Hey, dat ikea meubel heb ik ook :) (zie me website in de sig).
Prima meubel, lekker laag, zodat de center niet te hoog komt die op de tv ligt. Alleen had die bovenplaat iets dunner gemogen zodat er meer ruimte is voor m'n receiver.
Alles had wel dunner gemogen ;) Dat ding is loodzwaar, heb me kapot gesjouwd. Met dat ding een klein trapgat door is *niet* leuk :{ Verder idd een goed meubel..
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 08:59:
Als het een SE/30 was had je een 68030 en daar valt Linux op te draaien. Was best wel een krachtig pctje toen :)
Mac ;) , ik heb een 68000, dus dat lukt waarschijnlijk niet. Wel leuk ding overigens..
FFF schreef op 27 January 2003 @ 18:48:
Op het moment:

Quadral shogun speakers:
[afbeelding]

Op een bryston 3b (voorganger van deze)
[afbeelding]

Bron: dvd sp500 van onkyo.
voor: arcam delta 110 digital

ben over de set redelijk tevreden, de bekabeling moet ik nog goed aanpakken, alles v/d hul denk ik strax.

Luidspreker upgrade zit eraan te komen het meeste zit ik nu te denken aan de lyrr 222 van triangle:
[afbeelding]

De bron word versterkt met een arcam cd 92 of een cyrus Q7 of iets dergelijks.
Die bryston presteert perfect en het zijn amps die ik iedereen aan kan raden.
Mooi setje, maar heb je nou vijf van die Quadrals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:45:
[...]
Mooi setje, maar heb je nou vijf van die Quadrals?
nee gewoon stereo, Ik speel namelijk gewoon op me slaapkamer, plaatsing was als stereo een probleem, en ik wil geen HT tenkoste van me stereo.

verder doet hij ut bij films ook uitstekend, gisteren nog pearl harbor gekeken, zeer indrukwekkend, (THX gesertificeerd geluid) niet dat ik daar wat heb, maar we goed geluid uit die dvd.

Ik ben van plan m'n stereo set te optimaliseren, op het moment dat ik dezelfde kwaliteit wil blijven behouden praat ej over gigantische bedragen in HT.

[edit] Ik zie dat jij trouwens monitor audio's hebt, ben je dara tevreden over, en kun je een beetje een indcatie van de prijzen geven (of nog beter een prijslijst?)
[/edit

[ Voor 13% gewijzigd door FFF op 27-01-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 02:45:
Na eerst bij een luistersessie bij audio home hifi bij misions te zijn uit gekomen, ging het uiteindelijk tussen quadral ascents en canton karats. Een luistersessie bij Remkes Hifi maakte het uiteindelijk duidelijk:

Canton karat m80 dc als fronts.
[afbeelding]

Daarbij de m10 dc als rears met bijbehorende stands en CM 7 DC als center
[afbeelding]
[afbeelding]

Daarbij moet eventueel nog subwoofer AS 200 SC
[afbeelding]

De Canton's hadden de zelfde sprankelende "Duitse" helderheid als de ascents, maar dan zonder de nadruk die bij de ascents wel eens irritant zou kunnen worden na lang luisteren. Volop precisie, maar enorm veel warmte en breed stereobeeld. Deze laatste dingen ontbraken duidelijk bij de goedkopere en veel kleinere quadral's naast natuurlijk het veel krachtigere laag van de karats. Leuk dat mijn mening bevestigd wordt door alle revieuws die ik tot nu toe heb gelezen over deze speaker.

Tis mischien een beetje onder de maat maar ik stuur het aan met:

[afbeelding]

en de pioneer dv-454-s
[afbeelding]
wow, alles bij elkaar is het design wel geweldig!! :9~ _/-\o_ :9~
helemaal in een modern interieur, helemaal mijn smaak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:45:
[...]

Alles had wel dunner gemogen ;) Dat ding is loodzwaar, heb me kapot gesjouwd. Met dat ding een klein trapgat door is *niet* leuk :{ Verder idd een goed meubel..
[...]
Ja, maar wel de enige met een 70 kg specificatie. Alle andere ikea meubels hadden minder. Mijn tv weegt al zo'n 55 kg. Dan nog 18 kg versterker, 3 kg dvd, 3 kg cd wisselaar en een videorecorder.
Als ik ooit een 36" breedbeeld wil dan kom je op zo'n 70 kg alleen voor de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Scarp schreef op 27 January 2003 @ 21:48:
[...]

Ja, maar wel de enige met een 70 kg specificatie. Alle andere ikea meubels hadden minder. Mijn tv weegt al zo'n 55 kg. Dan nog 18 kg versterker, 3 kg dvd, 3 kg cd wisselaar en een videorecorder.
Als ik ooit een 36" breedbeeld wil dan kom je op zo'n 70 kg alleen voor de tv :)
Ik heb een Philips 36PW9575, 85kg schoon aan de haak. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

hervaz schreef op 27 January 2003 @ 18:54:
[...]

Welke speakers speel jij mee trouwens?

Je hebt toch die (fantastisch mooie) plinius aparatuur?
Mijn speakers zijn DIY focals. Zijn al 8 jaar oud of zo. Ben dus aan het nadenken of ik ze ga verbeteren of iets nieuws...

Als ik ze ga verbeteren dan worden ze iig actief gewisseld (met actieve Xover). De Plinius wordt dan voor het laag ingezet (< 250 of 300 hz). Een Aleph5 voor het hoog. De baskast wil ik dan ook verzwaren (extra MDF laag aanbrengen)
Vraag me af of een bepaalde 13" Focal woofer ook in mijn kast past :)

Aan de ander kant heb ik recentelijk ook een paar Von Schweikerts VR4 gehoord en dat sloeg werkelijk alles wat ik ooit gehoord heb. Maar ja euro 8500/paar.. Eigenlijk heb ik dat er niet voor over (hoewel ze het wel waard zijn).
Zit wel te denken aan een paar Von Schw. VR1 (nieuw monitor model, 1500 euro), voor bij mijn buro/PC.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb twee van deze aan mijn versterkertje hangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.homestead.com/whaan/files/mfb_1.jpg

Philips Motional Feedback speakers, 60W volgens de speaker en motional feedback om de karakteristiek zo vlak mogelijk te maken (maar ja, dan zit je weer met de karakteristiek van je huiskamer die niet ideaal is :+). Het plaatje is van een RH544. De mijne zien er van voren exact hetzelfde uit, maar aan de achterkant zitten de aansluitingen op een andere plaats. Misschien een ander model van het type RH544?

Perfekt geluid, ook al is de leeftijd aardig hoog. De gebruikte speakers zijn echt van goede kwaliteit, nog geen teken van scheurtjes of uitdroging, hoewel de boxen volgens mij al meer dan 15 jaar oud zijn.

De versterker die ik gebruik is trouwens een hele simpele versterker van Philips die ik ooit voor f25,- gekocht heb bij een dumpshop :). Geeft allemaal niets, want de boxen hebben een eigen versterker en de kwaliteit van de eindversterker doet er dus niet zo erg toe :). De versterkers in de speakers zelf ruisen niet, ze zijn volgens mij maar heel weinig gebruikt.

De speakers hebben me overigens niets gekost. Iemand wilde ze kwijt want hij deed er niets meer mee en ze waren 'te zwaar van gewicht om in de kinderkamer te gebruiken' :+.

[ Voor 32% gewijzigd door RetepV op 28-01-2003 15:01 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

[knip]

Sjeezus, DRUK NOU OP HET EDIT IKOONTJE EN NIET HET QUOTE IKOONTJE! SUKKEL!

:+

[ Voor 111% gewijzigd door RetepV op 28-01-2003 15:02 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen nog een vraagje over mijn setup:

Ik zou eigenlijk de m80's wel met wat meer power willen aansturen, ik heb alleen niet zo veel keus qua aansluitingen op mn receiver. Is het mogelijk om toch nog de front kanalen voor stereogebruik extra te versterken? Ds zonder dat ik steeds draden moet verwisseln tussen mn huidige receiver en een losse sterioversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je voor versterker hebt maar als er pre-outs op zitten moet je die aansluiten op een eindversterker, deze in bridgemodus en per speaker één eindversterker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is er dus een van mij (waar er twee van staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/speakers.jpg

Het is een JBL TLX 5000 (150 watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 15:17:
Ik heb alleen nog een vraagje over mijn setup:

Ik zou eigenlijk de m80's wel met wat meer power willen aansturen, ik heb alleen niet zo veel keus qua aansluitingen op mn receiver. Is het mogelijk om toch nog de front kanalen voor stereogebruik extra te versterken? Ds zonder dat ik steeds draden moet verwisseln tussen mn huidige receiver en een losse sterioversterker?
Tussen de spellingsfouten door kan ik eruit opmaken dat je je fronts beter wilt aansturen.
Dat kan alleen als je voorversterker uitgangen hebt. Daar sluit je dan een goede eindtrap op aan, mij favoriet voor een goede Prijs: NAD c-270.

Maar aangezien je niks over je set verteld, kan ik niet zeggen of dat bij jou receiver kan.

O mark, je hoeft een goede eindtrap echt niet te bruggen voor wat vermogen, de NAD heeft een goede voeding die bij de gemiddelde speaker echt niet tekort komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:32:
Dit is er dus een van mij (waar er twee van staan.

[afbeelding]

Het is een JBL TLX 5000 (150 watt)
yay, ik heb precies dezelfde hier staan. Al wel in een jaar tijd 2 keer allebei de tweeters eruit geblazen, dus wees gewaarschuwd want die dingen zijn nogal zwak imho :)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik had ook ooit eens iets leuks met mijn tweeter. Lang verhaal.......mun pa en ik waren weg geweest en ik had voor de eerste keer in mijn leven ofzo geen sleutels meegenomen. Mijn vader ook niet (is gewoon vergeetachtig). Kwamen we thuis is moeders weg....deur dicht. Nou slaap ik op een zolderkamer en heb daar dus zo'n dakkapel; kun je mooi naar binnen klimmen, want het raam stond toch open. Mijn vader het dak op en naar binnen klimmen, maar mijn speakers staan zo'n beetje onder het raam, maar dan zo'n 80 cm de kamer in.....moet je dus kunnen ontwijken. Nou mijn vader niet dus. Die donderd met zijn hele lichaam mijn kamer in tegen de luidspreker aan waarop die heel mooi naar voren klapt en redelijk zacht op het tapijt landt met de platte voorkant. Ikke kijken...niks aan de hand, maar de dagen erop vind ik het ding toch wel raar klinken.....ikke beter kijken......zie ik ineens door het gaasje heen dat mijn tweeter een bijna perfecte 'inverted-metal-dome-tweeter' is geworden. Door die doffe klap op het tapijt is dat ding helemaal perfect naar binnen geklapt. Vond het wel komisch.....mede doordat mijn ouwe een nieuwe betaalden en die ook nog verkrijbaar waren....anders had ik er wel minder om kunnen lachen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 17:10:
[...]

O mark, je hoeft een goede eindtrap echt niet te bruggen voor wat vermogen, de NAD heeft een goede voeding die bij de gemiddelde speaker echt niet tekort komt.
Dan noem je ook wel een amp die over genoeg vermogen en reserves beschikt. Maar inderdaad, zo kan het ook ja. Desnoods haal je ergens tweedehands een krachtige Onkyo Integra of bijvoorbeeld Sansui tweedehands uit midjaren 70(Sansui dan) vandaan, heb je ook meer vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Cannondale schreef op 28 januari 2003 @ 17:24:
[...]

yay, ik heb precies dezelfde hier staan. Al wel in een jaar tijd 2 keer allebei de tweeters eruit geblazen, dus wees gewaarschuwd want die dingen zijn nogal zwak imho :)
iid als het echt 150 watt rms aan 8ohm zou zijn doe je dat niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF schreef op 28 januari 2003 @ 19:11:
[...]

iid als het echt 150 watt rms aan 8ohm zou zijn doe je dat niet zo snel.
Tja als het slecht gefilterd kan dat best gebeuren.

Of zoals ik een keer heb gedaan, m'n boxen achterlijk hard gezet bij een stil stukje.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ik heb dus geen pre-outs :(

geen andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks het feit dat "niks" "niets" moet zijn en "mark" met een grote M, bedank ik je voor je reply. Ik ben alleen opzoek naar een creatieve oplossing zonder dat een pre-out nodig is. Dat zal niet gaan lukken vrees ik, of ik moet van de 2e uitgang op de cd/dvd speler gebruik maken, een aparte stereoversterker nemen en een schakelaar in de speaker bedrading leggen. Geen zin in.
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 17:10:
[...]
Tussen de spellingsfouten door kan ik eruit opmaken dat je je fronts beter wilt aansturen.
Dat kan alleen als je voorversterker uitgangen hebt. Daar sluit je dan een goede eindtrap op aan, mij favoriet voor een goede Prijs: NAD c-270.

Maar aangezien je niks over je set verteld, kan ik niet zeggen of dat bij jou receiver kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:36:
Ondanks het feit dat "niks" "niets" moet zijn en "mark" met een grote M, bedank ik je voor je reply. Ik ben alleen opzoek naar een creatieve oplossing zonder dat een pre-out nodig is. Dat zal niet gaan lukken vrees ik, of ik moet van de 2e uitgang op de cd/dvd speler gebruik maken, een aparte stereoversterker nemen en een schakelaar in de speaker bedrading leggen. Geen zin in.

[...]
Ja ik ben ook niet onsterfelijk ;)

Dan is er alleen nog de mogelijkheid dat je een normale versterker neemt en die aansluit op de md/video out van je receiver. Dan moet je wel de volumes apart regelen, wat best vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet? :)

Ja die mogelijkheid leek me in eerste instantie wel wat, maar dan heb je dus alleen stereo output. Die uitgang kan ik dus niet gebruiken voor kijken van films :( Ik bedoel: Ik kan niet EN van de db receiver een veter naar mn speakers trekken EN van die losse stereoreceiver. Ofwel? En dat ik dan die 2e amp gewoon uitzet als ik een fimpje kijk?

Schijn uw licht over mij :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:24:
[...]
Tja als het slecht gefilterd kan dat best gebeuren.

Of zoals ik een keer heb gedaan, m'n boxen achterlijk hard gezet bij een stil stukje.. :(
lol.

Maar toch 150 watt aan echt vermogen is veel hoor, zeker met speakers die een vrij hoog redemnet hebben zoals JBL vaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:55:
Toch niet? :)

Ja die mogelijkheid leek me in eerste instantie wel wat, maar dan heb je dus alleen stereo output. Die uitgang kan ik dus niet gebruiken voor kijken van films :( Ik bedoel: Ik kan niet EN van de db receiver een veter naar mn speakers trekken EN van die losse stereoreceiver. Ofwel? En dat ik dan die 2e amp gewoon uitzet als ik een fimpje kijk?

Schijn uw licht over mij :d
Ja dat kan wel, weet alleen niet wat voor effect je krijgt als je ze allebei laat spelen, opletten dus :o

Het beste doe je dat met een schakel kastje, dan heb je ook niet de kans dat je vergeet een versterker uit te toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:43:
[afbeelding]

Mijn KEF Q 70 speakers.

Dit op een Denon PMA 1080R versterker, een Denon DCD 1290EX cd speler,
een nauwelijks gebruikt DRS 810 tape deck en een TU 580RD tuner en Van den Hul
kabels.

Dit op mijn kleine studentenhok. Het houten vloertje en de kleine ruimte helpen niet echt. Maar t is nog steeds Power en meer power. CD dr in en gaan!

Maar omdat ik mn ruige tijd kwa muziek wel gehad heb, ben ik voorzichtig opzoek naar iets wat meer beschaafd klinkt. Naim, Audio Innovations, Linn en de xx 17 van Marantz staan op het luister lijstje. Geen Home Cinema gebeuren. Tenzij ik ooit in de mogelijkheid krijg een bios te kunnen kopen. Suggesties zijn natuurlijk welkom.
als je toch voorzichtig op zoek bent naar wat anders dan wil ik wel voorzichtig aanbieden om deze luidsprekers over te nemen .
als je er echt over denkt om deze van de hand te doen zou je me dat dan willen laten weten op : stephen7@chello.nl .
en wat je er voor hebben wilt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpelste is dan denk ik om een schakelaar te zetten tussen de draad van receiver naar speaker en dan bij muziek luisteren deze schakelaar op onderbreken zetten en bij film luisteren de stereoamp uitzetten.

Alleen eh: Wie weet wat ik sloop als ik het een keer verkeerd doe?

Mischien veileriger: schakelaar waarin zowel de speakerkabels vanuit de receiver als de speakerkabels vanuit de steroamp komen, en dat ik dan steeds naar 1 van beide kan schakelen. Zij hier eigenlijk wel geschikte schakelaars voor (ivm het vrij forse signaal) en geeft dit geen verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste is wat jij zal zei dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Nu online
FFF schreef op 28 January 2003 @ 19:59:
[...]

lol.

Maar toch 150 watt aan echt vermogen is veel hoor, zeker met speakers die een vrij hoog redemnet hebben zoals JBL vaak heeft.
feestje + leuke muziek verricht wonderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannondale schreef op 28 januari 2003 @ 20:34:
feestje + leuke muziek verricht wonderen >:)
Mja, maar daar heb je IMO niet dit soort speakers voor..
FFF schreef op 27 januari 2003 @ 20:54:
nee gewoon stereo, Ik speel namelijk gewoon op me slaapkamer, plaatsing was als stereo een probleem, en ik wil geen HT tenkoste van me stereo.

verder doet hij ut bij films ook uitstekend, gisteren nog pearl harbor gekeken, zeer indrukwekkend, (THX gesertificeerd geluid) niet dat ik daar wat heb, maar we goed geluid uit die dvd.

Ik ben van plan m'n stereo set te optimaliseren, op het moment dat ik dezelfde kwaliteit wil blijven behouden praat ej over gigantische bedragen in HT.

[edit] Ik zie dat jij trouwens monitor audio's hebt, ben je dara tevreden over, en kun je een beetje een indcatie van de prijzen geven (of nog beter een prijslijst?)
[/edit
Hmm, ik zit ook te denken om ipv. een brak Creative 5.1 setje m'n stereospeakers aan te sluiten. Ik heb dan geen 5.1, maar wel goed geluid. Maar aangezien ik niet zoveel eisen aan geluid bij films stel misschien ook weer niet. Hm, nog even nadenken.

Verder ben ik zeer tevreden over Monitor Audio. Het zijn werkelijk heel erg mooie speakers. Heel gedetailleerd en ruimtelijk, heel helder. Enig nadeel is dat ze genadeloos zijn met slechte opnames :o Dat hoor je meteen.
Ze zijn niet vreselijk duur, mijn Monitor Audio Silver 4i's waren 375E p/s, bij Rikstoet. Ik raad je aan daar sowieso even te gaan kijken, ze hebben best veel van Monitor Audio, en zeker geen misselijke prijzen. Verder weet ik niet echt snel andere winkels die ze ook verkopen. Ohja, die Silver serie is er inmiddels uit, ik had de laatste demo-modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 20:48

-Stef-

Slainthe!

Voorlopige opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/DSCF0002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/DSCF0006.JPG

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je er ook enige toelichten bijleveren? Iig een mooie David Gilmour DVD :9 , en mooie speakers die ik ergens van ken, maar niet kan benoemen. Welke apparatuur heb je verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:53:
[...]

Mja, maar daar heb je IMO niet dit soort speakers voor..
[...]
Voor in de huiskamer maakt het niet zoveel uit, het zijn uiteindelijk toch maar goedkope dingen die een tijdje meegaan en uiteindelijk op zolder of bij het grofvuil terecht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mooie speakers stef :) Misschien je center iets omhoog richten of op de tv zetten. Speakers klein stukje van de muur zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:17:
[...]

Kan je er ook enige toelichten bijleveren? Iig een mooie David Gilmour DVD :9 , en mooie speakers die ik ergens van ken, maar niet kan benoemen. Welke apparatuur heb je verder?
De langverwachte Chario Syntar 200T fronts met de Syntar Dialogue center. Verder nog 200 rears (niet afgebeeld). Dit hangt aan een Yamaha RX-V1300 en een Pioneer DV 656-A dvdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 27 januari 2003 @ 23:11:
[...]
Ik heb een Philips 36PW9575, 85kg schoon aan de haak. ;)
Beetje goede crt beamer is ook zo zwaar en dan hangt ie aan je plafond boven je hoofd. Stel je eens voor dat je die philips tv boven je hoofd aan de tv hang... eng he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 28 januari 2003 @ 21:36:
[...]

Mooie speakers stef :) Misschien je center iets omhoog richten of op de tv zetten. Speakers klein stukje van de muur zetten :)
Het is nog een tijdelijke opstelling. Speakers heb ik met goedkope kabel aangesloten zodat ik uiteindelijk weet waar ik de schaar in de VLS kan zetten. Zoiets doe je namelijk maar 1 keer. Zelfde geldt trouwens voor de muurdecoratie. Mijn speakers kunnen eigenlijk alleen maar vrij dicht tegen de muur. Maar de bas is goed wat mij betreft.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.