Ik zou al zeker proberen om je speakers wat hoger op te stellen. Liefst op oorhoogte. Als je je scherm recht voor je zet krijg je die linker speaker er toch wel naast denk ik.zAo schreef op 03 February 2003 @ 10:25:
Een redelijk recente foto met redelijk veel zooi![]()
Als center ligt er een Mission 701 en links + rechts een Mission 702. Moet een nieuwe versterker om mijn andere 701 ook wat voeding te geven, worden dan beide link + rechts achter.
Eerst vanmiddag een Hercules Theatre XP halen![]()
My crappy room:
[afbeelding]
Kappa 90's dus
Dit is niet mijn eigen setup , maar zo ziet het er bij mij ook uit.
Als center een kappa center B en kappa 70's als rear.
(alleen de beamer mist nog
Alles aangedreven door een simpele STR-DB940 + DVP-NS900

zo zien ze eruit
foto's komen vanavond om 10 uur
zal dit weekend wel een foto van veraf nemen met de digicam
slechte kwaliteit foto,
geweldige kwaliteit boxen
foto's komen vanavond om 10 uur

zal dit weekend wel een foto van veraf nemen met de digicam
slechte kwaliteit foto,
geweldige kwaliteit boxen
[ Voor 57% gewijzigd door cky op 04-02-2003 16:36 ]
ze doen het toch, maarjah zal het daar eens proberen dan
ik zie het nu jah
ik zal ff editen
ik zie het nu jah
ik zal ff editen
[ Voor 26% gewijzigd door cky op 04-02-2003 16:34 ]
Ze doen het niet... ik krijg [image hosted by tripod]
Wat zijn dat voor speakers trouwens?
(kheb gewoon url ff ingetypt)
Wat zijn dat voor speakers trouwens?
(kheb gewoon url ff ingetypt)
[ Voor 43% gewijzigd door STi op 04-02-2003 16:35 ]
van databyte , bestaat al lang niet meer of heeft nooit bestaan, men vader werkte bij een bedrijf wat 3 jaar gelden een vrij goede naam had, dus kwamen er van die mensen van , eeh kunnen wij niet jullie naam op dit setje zetten, kregen we een proto setje en die heb ik hier nu al jaren , en werkt fantascish moet ik zegge,
dolby bbe etc, 30 w 8 ohm,
dolby bbe etc, 30 w 8 ohm,
Anoniem: 50944
Dat weet ik natuurlijk niet,Anoniem: 26274 schreef op 04 February 2003 @ 15:00:
Waar haal jij die mono blokken?
wel weet ik dat eurohopper ze ook heeft de SP-996, voor €300.

Ook in zilver
Da's niet zo heel veel poet voor wat het oog krijgt
Anoniem: 26274
ja dieeurohopper kende ik alAnoniem: 50944 schreef op 04 February 2003 @ 18:00:
[...]
Dat weet ik natuurlijk niet,
wel weet ik dat eurohopper ze ook heeft de SP-996, voor €300.
[afbeelding]![]()
Ook in zilver
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 04-02-2003 18:48 ]
vraagje.....
Zijn dit een beetje goede speakers van Tannoy?
zijn niet van mij maar ik vraag het voor iemand anders.
heeft iemand info van deze speaker?
is namelijk een niet zo'n bekend type van tannoy.
met welk type van Tannoy zijn ze qua kwaliteit vergelijkbaar?
zijn zo'n 15 jaar oud.
zijn zo'n 15 jaar oud.
Veel goedkoper zal je ze niet vinden
Vincent verkopen ze trouwens ook bij Speakerenco, maar goedkoper zal het daar niet zijn.
Nog een picje:

Ik heb het over deze jongens ,

Kosten ongeveer 1400 euro per stuk bij hobo.
Die SP996 vind ik een beetje pruts eigenlijk

Kosten ongeveer 1400 euro per stuk bij hobo.
Die SP996 vind ik een beetje pruts eigenlijk

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenT op 04-02-2003 20:02 ]
Anoniem: 2111
Is Tannoy Dual Concentric, top-lijn van Tannoy. Hervaz heeft een tijdje zulke speakers gehad, blader maar eens door dit topicduncanvdlinden schreef op 04 februari 2003 @ 19:18:
vraagje.....
zijn zo'n 15 jaar oud.
[afbeelding]

de achterkant van het veeel te grote monoblok
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 04-02-2003 20:42 ]
Nu we het toch over Vincent hebben, wat vinden we van dit blok? (SP 331)

Dit is trouwens een stereo trap.

Mijn setje is ook compleet, niet zo overdonderend als die Vincent's, maar goed.
Aangestuurd door Marantz SR4200 + DV6200.
Front: Visonik E602

Center: Visonik Center E

Rear: Visonik E352

Alles zwart uiteraard...
Aangestuurd door Marantz SR4200 + DV6200.
Front: Visonik E602

Center: Visonik Center E

Rear: Visonik E352

Alles zwart uiteraard...
HIER !!! PAK AAN
Die vind ik erg mooi, is klasse A/B toch?Anoniem: 50944 schreef op 04 February 2003 @ 20:47:
Nu we het toch over Vincent hebben, wat vinden we van dit blok? (SP 331)
[afbeelding]
Ik vind hem echt strak, super!
Hij is een deel Klasse A ja. Maar weet niet of ik dat nou een enorm voordeel vindt (stroomverbruik).Anoniem: 26274 schreef op 04 februari 2003 @ 21:02:
[...]
Die vind ik erg mooi, is klasse A/B toch?
Ik vind hem echt strak, super!
Wel lekker exclusief natuurlijk, en je kan er ook van uitgaan dat hij goed in elkaar steekt. Vincent gebruikt namelijk erg goede onderdelen voor hun amp's, toch blijven de prijzen relatief laag dankzij de assemblage in China.
Trouwens Flarrestijn, je hoeft je echt niet te schamen voor je set
Ik vind ze idd niet duur voor wat je krijgt 
erg mooi spul, Visonik speakers ken ik niet? beetje goed?
Ja....Visonik is wel goed spul ja.......in Duitsland is het iets bekender. Is ook Duits.
Anoniem: 75062
Tering jantje zeg, met die Vincent shit kan ik me buren pas echt goed pesten als ik die zou hebben..
Die dingen van Vincent zien er indrukwekkender uit dan ze zijn... ik zou het niet moeten. Qua klank al helemaal niet. Er is veel mooier spul te krijgen voor hetzelfde of iets meer.
Wat opvallend is is dat iedereen het over het spul heeft... omdat het goedkoop is. Kwalitatief is het echter toch wel een stapje terug van vergelijkbare producten van Marantz, NAD, Denon, Arcam, Rotel etc.
Wat opvallend is is dat iedereen het over het spul heeft... omdat het goedkoop is. Kwalitatief is het echter toch wel een stapje terug van vergelijkbare producten van Marantz, NAD, Denon, Arcam, Rotel etc.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
die heb ik ook
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Waar baseer je dat op. De indruk die ik krijg op forum.hifi.nl, voor jou ook geen onbekendes_roubos schreef op 04 februari 2003 @ 23:08:
Die dingen van Vincent zien er indrukwekkender uit dan ze zijn... ik zou het niet moeten. Qua klank al helemaal niet. Er is veel mooier spul te krijgen voor hetzelfde of iets meer.
Ik moet toegeven dat ik nog nooit een Vincent heb gehoord, dus op het geluid kan ik hem niet beoordelen. Wel komt ongeveer in elk draadje over Vincent, naar boven dat hij inwendig bovengemiddeld goed in elkaar steekt. Maar jij zegt dus dat bijvoorbeeld NAD voor het geld betere bv eindtrappen bouwt. We hebben het dan over een:
SP-331

Tegen een NAD c-270 (waar de Nad de goedkoopste van de 2 is)
Ik zou persoonlijk niet voor een VIncent gaan vanwege het Klassa A gebeuren, maar zou toch wel willen weten waarom volgens jou de NAD beter is als de Vincent.
(als je een andere vergelijking wilt maken met bv arcam is dat natuurlijk ook best, maar haalde deze naar boven omdat dit in m'n pricerange ligt
Vincent wordt harstikke goed getest, heb zelf zowel NAD als Vincent gehoord en vond Vincent niet slechter dan NAD. Ik denk dat een Vincent beter gemaakt is, en meer bied voor zijn geld.
Klinkt zeker errug goed, al vind ik dat die Marantz er een ietsje te veel hoog in werkt.Anoniem: 26274 schreef op 04 February 2003 @ 21:18:
Verder zijn ze fantastisch afgewerkt en zien er zeer goed uit.
Bijkomend voordeel is dat ik mijn oude subwoofer (2x120W cont.) niet meer nodig heb.
Er komt voldoende bas uit die Visoniks. Erg laag en zuiver.
Zeker een aanrader om eens te beluisteren als je nieuwe speakers zoekt.
HIER !!! PAK AAN
En nu nog even de onderbouwing?s_roubos schreef op 04 February 2003 @ 23:08:
hmmm nou vooruit dan maar hier mijn gear ;-)
Speakers: Klipsch Reference-5

Amplifier: Unison Research Unico

CD-player: Marantz (Ah! Tjoeb'99 powered)
geen foto van m'n cd speler, maar de echte hifi freak weet wat de "Tjoeb" in zich heeft
P.S --> toekomstige HT set van mij... <--

Tja... nu maar ff sparen voor een mooie dvd speler die passend is bij het kaliber boxen dat ik heb
Speakers: Klipsch Reference-5

Amplifier: Unison Research Unico

CD-player: Marantz (Ah! Tjoeb'99 powered)
geen foto van m'n cd speler, maar de echte hifi freak weet wat de "Tjoeb" in zich heeft
P.S --> toekomstige HT set van mij... <--

Tja... nu maar ff sparen voor een mooie dvd speler die passend is bij het kaliber boxen dat ik heb
[ Voor 27% gewijzigd door cypress3d op 05-02-2003 12:25 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Mooie set hoor, jammer dat je het zo patserig verteld.
kan je trouwens ook even [img] tagjes bij de pics zetten?
kerel doe niet zo triest, ik vertel gewoon wat ik heb, en patserig? damn kijk ff verder in deze hele topic, sommigen zijn nog erger dan de ander.
ik vertel gewoon wat ik heb, en JA ik ben er zeer blij mee want het is een steengoede set, dus m.a.w ga iemand anders ff lastig vallen ofzo!
btw.. nu zie je de foto wel groot he ;-)
How's that for size
ik vertel gewoon wat ik heb, en JA ik ben er zeer blij mee want het is een steengoede set, dus m.a.w ga iemand anders ff lastig vallen ofzo!
How's that for size
[ Voor 12% gewijzigd door cypress3d op 05-02-2003 12:26 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Anoniem: 55473
Ach, relax, die jongen is gewoon trots op zijn spullen. Dit is sowieso een klein beetje een pats topic toch?Anoniem: 50944 schreef op 05 February 2003 @ 12:13:
Mooie set hoor, jammer dat je het zo patserig verteld.
Welnu, hoewel ik tot voor kort muziek luisterde via mijn hele lekkere (maar oh zo gewone en niet audiofiele) Nikko NA-1050 over 2 lekkere oude Philips 3-weg speakers met een extra passieve basconus (ipv poort), luister ik nu alles behalve tv en film over mijn nieuwe studio setupje. Alles is tenslotte in dezelfde kamer gepropt.
2x Hafler TRM 8.1 powered studio monitors:

Door mijn fantastich klinkende (veeeel beter dan ik had verwacht en veel beter dan de Yamaha 01V) Behringer DDX3216 :

De Behringer wisselt geluid uit met mijn pc via een ADT1616 uitbreiding en omgekeert doet mijn pc dat met een RME Hammerfall LE (DIGI9636). Dit feestje levert mij 16 in en 16 uit op, via 4 ADAT optische kabeltjes en wel op 48 KHz.
De combi van de DDX en de Haflers is trouwens perfect. Ongekende detailering en plaatsing, maar toch een mooi vol en diep geluid.
Die Haflers waren in eerste instantie wat te duur voor mij, maar een demosetje van een half uur oud (ik heb ze de verkoper zelf zien uitpakken), leverde me 300 euro per stuk korting op

offtopic:
Overigens, voor de volledigheid:
Steinberg Midex 8
Korg MS2000
Waldorf Micro Q
Mackie 1402 VLZ Pro
Alesis Nanopiano (heeft iemand laten liggen ofzo)
Overigens, voor de volledigheid:
Steinberg Midex 8
Korg MS2000
Waldorf Micro Q
Mackie 1402 VLZ Pro
Alesis Nanopiano (heeft iemand laten liggen ofzo)
Oei, die foto's die je inmiddels hebt geplaats zijn wel een klein beetje overdone hoor. Resize op zijn minst eventjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55473 op 05-02-2003 12:45 ]
Ok, relax zo bedoelde ik het ook weer niet.cypress3d schreef op 05 February 2003 @ 12:23:
kerel doe niet zo triest, ik vertel gewoon wat ik heb, en patserig? damn kijk ff verder in deze hele topic, sommigen zijn nog erger dan de ander.
How's that for size
Foto's resize je door:
[img=500,400]url foto[/img]
De 500 en 400 zijn willekeurig gekozen, je moet de maat kiezen waarbij ze niet teveel uit verband worden gerukt en toch niet de layout verneuken.
OK. Ik vind Vincent niks omdat:En nu nog even de onderbouwing?
Het niet mooi klinkt.
Het erg goedkoop geproduceerd wordt (--> slechte ervaringen mee).
Het design me niet aanstaat (half lelijk, half jatwerk).
Er beter is te krijgen voor het geld (Play, ik vind de C270 eindeloos veel beter).
Vincent vaak omschreven wordt als het ultieme merk voor weinig geld.
Nuanceren: het is best goed spul, dat in een hoop sets best waardering zal oogsten, maar de manier waarop erover gepraat wordt op dit forum en ook b.v. hifi.nl getuigt van weinig objectiviteit. Er komen ook maar weinig mensen aan het woord die het spul hebben staan.
Anoniem: 20096
Ik heb de Visionik E602 ook gehoord en voor dat geld is het naar mijn mening één van de beste speakers in die klasse. Wanneer je ziet hoe klein de conussen zijn en dan hoort wat er uit komt sta je echt versteldAnoniem: 26274 schreef op 04 February 2003 @ 21:18:
Het laag is zeer strak en bonkt absoluut niet.
Ik heb ze vergeleken met de Kef Q5, B&W 603 en de Monitor Audio New Silver S6. De Kef en B&W vielen bij deze speakers gelijk af. Tussen de Monitor Audio en de Visionik was het moeilijk kiezen en kwam het meer op uiterijk en prijs uit. En dan te bedenken dat de Visionik de goedkoopste is van de 4.
Nou....voorruit dan maar:)
Dit jaar heb ik een Center Speaker van Tannoy gekocht, was in de aanbieding....sloot perfect aan bij m'n andere 2 grote Tannoy speakers en 2 Kleintjes, en Marantz versterker,
Center speaker {ik heb de Cspeaker in het zwart}

2 X kleine speakers Tannoy

2 X grote speakers Tannoy

Marantz SR 4200 receiver

Center speaker gekocht in laatste week van vakantie, de 2 kleine tannoys had ik al iets van 1 a 2 jaar, en de Marantz en grote speakers nog in 2002
het klinkt allemaal erg mooi, vooral als ik de DVD van Lord of the rings of Attack of the clones erin doe...
de films komen echt tot leven met al die geluidseffecten, schitterend.
Dit jaar heb ik een Center Speaker van Tannoy gekocht, was in de aanbieding....sloot perfect aan bij m'n andere 2 grote Tannoy speakers en 2 Kleintjes, en Marantz versterker,
Center speaker {ik heb de Cspeaker in het zwart}

2 X kleine speakers Tannoy

2 X grote speakers Tannoy
Marantz SR 4200 receiver
Center speaker gekocht in laatste week van vakantie, de 2 kleine tannoys had ik al iets van 1 a 2 jaar, en de Marantz en grote speakers nog in 2002
de films komen echt tot leven met al die geluidseffecten, schitterend.
Misschien is een audio meubel iets voor je? 
Lekkere set, maar vindt de mX(is het de 3 of 4?) zonder cover toch een stukje mooier.
Lekkere set, maar vindt de mX(is het de 3 of 4?) zonder cover toch een stukje mooier.
sorry voor lay-out verneuking , ik niet weet ik resize doen moet 

Waarom klinkt het lelijk?s_roubos schreef op 05 februari 2003 @ 13:22:
[...]
OK. Ik vind Vincent niks omdat:
Het niet mooi klinkt.
Er beter is te krijgen voor het geld (Play, ik vind de C270 eindeloos veel beter).
Nuanceren: het is best goed spul, dat in een hoop sets best waardering zal oogsten, maar de manier waarop erover gepraat wordt op dit forum en ook b.v. hifi.nl getuigt van weinig objectiviteit. Er komen ook maar weinig mensen aan het woord die het spul hebben staan.
Die SP991 en vooral de SV238 worden overal als beste getest , superstrak laag en zeer mooi mid/hoog.
Mja , iedereen heeft zijn eigen mening over bepaalde producten.
alleen vind ik niet dat je vincent keihard de grond in moet trappen.
Ze maken kwalitatief beter spul dan marantz, yamaha, denon en NAD hoor
Ik Vind dat je Vincent best mag vergelijken met Rotel , Classe , Bryston etc.
En cheap opgebouwd? mja moet jij je marantz, NAD (whatever) maar eens open schroeven en hem een vergelijken met deze foto's :
Vincent :

Tegenover wat NAD versterkers :

Ik kon zo snel geen mooie pics van Yamaha ed krijgen , maar ik vind dat je persoonlijk met wat meer over brug moet komen om mij te overtuigen dat Vincent troep is
Ze staan allang op hun betere plaatsen, dit zijn vrij oude fotos, meteen gemaakt toen ik ze net gekocht had, maak wel even een recene foto straks
Het gaat al beters_roubos schreef op 05 februari 2003 @ 13:22:
[...]
OK. Ik vind Vincent niks omdat:
Het niet mooi klinkt.
Maargoed, het kan aan mij liggen, maar ik mis nog steeds de onderbouwing. (ja, ik ben wat vervelend vandaag).
- Wat klinkt er niet mooi aan? Over welke modellen heb je het?
- Goedkoop geproduceerd? Kom eens met concrete voorbeelden. Ik kan niet echt inkomen met deze stelling. Ik heb laatst allerlei componenten van Vincent van binnen kunnen bekijken, met de conclusie dat er nergens op wordt bezuinigd. Zelfs niet op de connectoren. De componenten die gebruikt worden zijn van uitstekende klassen, ik zie gemiddeld 10(!) eindtransistoren per kanaal, we meten een erg hoge dempingfactor 1000>. Pas bij een belasting van 1(!)ohm kreeg, in dit geval de SP61, het pas moeilijk. Ongelovelijk stabiel, gebruik van de allerbeste Blackgates, serieuze connectoren, met zorg inelkaar gezette prints. Welliswaar door chinezen, but who cares?
En dan de SP93, ik kan met m'n hand op m'n hart zeggen.. een Krell KCR-2 is hiermee een peulenschilletje.
Wat het probleem is met Vincent, is dat ze veel te goedkoop zijn voor hetgeen dat je krijgt. Hoe maken ze het voor dat geld? Daarom krijg je veel sceptische reacties. Als je voor weinig een Vincent wilt hebben moet je snel zijn, de importeur heeft het inmiddels ook door en die zijn de prijzen flink aan het opschroeven.
- Het design is verder persoonlijk. Ik kan je wel vertellen dat er net zoveel gejat wordt in de Audiowereld als op de automarkt. Vincent was wel het eerste merk met de combinatie van aluminium plaatmateriaal met blauwe ledjes. En kijk nou wie er nu allemaal blauwe ledjes gebruiken...
- Imo is er niks beters te krijgen dan Vincent voor het geld wanneer je alleen kijkt naar Nieuwe apparatuur. De ontwerpen en de gebruikte (haast overkill) componenten zijn zo enorm goed. Een NAD S200 komt misschien in de buurt, maar die is wel een heel stuk duurder.
Ik heb een complete Vincent set gehoord op Milaan bestaande uit de SP991 plus, SA 93, S3 en Relco AudiSintesi hybride magnetostaten. Deze hele set kostte in totaal 16500 Euro en er is geen beter set voor dat geld wat mij kan overtuigen. De Vincent apparatuur laat een intense rust en stilte horen, waarbij de SP991 plus echte beest versterkers zijn, die het laag maar blijven doordauwen op een zeer muzikale manier. Kippenvel. Iedereen om ons heen fluisterden zachtjes 'unbelievable' En ik was het daar volkomen mee eens, petje af.
Klopt....in Duitsland zijn ze er ook niet vies van en dan bedoel ik bijvoorbeeld tijdschriften als stereo, audio en stereoplay.Klubbheads schreef op 05 February 2003 @ 15:48:
[...]
Waarom klinkt het lelijk?
Die SP991 en vooral de SV238 worden overal als beste getest , superstrak laag en zeer mooi mid/hoog.
Dat is toch niet helemaal waar denk ik.....althans voor Marantz en Denon niet....NAD silver serie is ook niet belabberd trouwens.Ze maken kwalitatief beter spul dan marantz, yamaha, denon en NAD hoor
Ahum!!!!! Kuch kuchIk Vind dat je Vincent best mag vergelijken met Rotel , Classe , Bryston etc.

Hoe kan je nou zeggen dat het beter is dan Marantz en Denon en even goed als ROTEL? Net alsof Rotel beter is dan die twee. En Rotel dan ook nog eens in 1 regel zetten met Classe en Bryston? Bovendien kan Vincent goed mee doen in de prijklasse, maar haalt het echt niet bij Bryston en Classe als je naar het merk als geheel kijkt. Wat kan Vincent tegenover een Classe Omega zetten bijvoorbeeld?
Ik ben het trouwens wel eens dat Vincent goed spul is, maar ik krijg het er niet heel erg warm van, maar dat is echt een irrationeel gevoel dat ik bij sommige dingen krijg en sommige niet. Als voorbeeld....van een heleboel Mark Levinson spul krijg ik het niet echt meer warm omdat je het zo vaak ziet, maar zet mij eens Nagra of KR Enterprise voor mijn neus:
[ Voor 17% gewijzigd door zimbab op 05-02-2003 16:58 ]
Ik heb die 100watt mono's van Vincent een keer bij S&C gehoord, zijn idd erg mooi in het laag. Zelf vond ik de hybride geintegreerde versterker gedetaileerd klinken (komt zeker door die buis) maar heeft toch wat te weinig controle met speakers die niet zo gevoelig zijn. (Veel zelfbouwkit's hebben maar een gevoeligheid van 86 db)
Je moet niet allerlei merken over een kam scheren, want dat is een beetje zinloos. Het ene model is weer anders dan het andere. Je mag Vincent rustig een highend merk noemen met een goede filosofie. En sommige modellen horen gewoon thuis in je Bryston rijtje, allicht Bryston de Bassmasters zijn. Maar ik vind het totale beeld van een SP993 veel fraaier.zimbab schreef op 05 februari 2003 @ 16:54:
[...]
Ahum!!!!! Kuch kuch![]()
Hoe kan je nou zeggen dat het beter is dan Marantz en Denon en even goed als ROTEL? Net alsof Rotel beter is dan die twee. En Rotel dan ook nog eens in 1 regel zetten met Classe en Bryston? Bovendien kan Vincent goed mee doen in de prijklasse, maar haalt het echt niet bij Bryston en Classe als je naar het merk als geheel kijkt. Wat kan Vincent tegenover een Classe Omega zetten bijvoorbeeld?
Laat ik over Classe maar niet beginnen
Als je kickt op het uiterlijk dus? KR Enterprise is naar mijn mening ook niet heilig hoor, kan niet op tegen het strak gedefineerde laag van een oude ML23.5Ik ben het trouwens wel eens dat Vincent goed spul is, maar ik krijg het er niet heel erg warm van, maar dat is echt een irrationeel gevoel dat ik bij sommige dingen krijg en sommige niet. Als voorbeeld....van een heleboel Mark Levinson spul krijg ik het niet echt meer warm omdat je het zo vaak ziet, maar zet mij eens Nagra of KR Enterprise voor mijn neus:
Rotel vind ik echt 10 x beter dan NAD , ok hun Silver serie zal best aardig zijn..zimbab schreef op 05 februari 2003 @ 16:54:
[...]
Klopt....in Duitsland zijn ze er ook niet vies van en dan bedoel ik bijvoorbeeld tijdschriften als stereo, audio en stereoplay.
[...]
Dat is toch niet helemaal waar denk ik.....althans voor Marantz en Denon niet....NAD silver serie is ook niet belabberd trouwens.
[...]
Ahum!!!!! Kuch kuch![]()
Ik ben het trouwens wel eens dat Vincent goed spul is, maar ik krijg het er niet heel erg warm van, maar dat is echt een irrationeel gevoel dat ik bij sommige dingen krijg en sommige niet. Als voorbeeld....van een heleboel Mark Levinson spul krijg ik het niet echt meer warm omdat je het zo vaak ziet, maar zet mij eens Nagra of KR Enterprise voor mijn neus:
En vind ik dat Rotel (1090 anyone?) wel kan concureren met de "goedkopere" Classe's en Brystons als je het puur economisch bekijkt.
Mark Levinson , Jeff Rowland , Pass Labs etc. is voor mij nog weer een trapje hoger maarja
Ik heb de SV238 gehoord op B&W 602s en CDM7NTs. Te weinig subtiel vergeleken met b.v. NAD en Arcam. Heb jij zelf een Vincent trouwens???Waarom klinkt het lelijk?
Mja , iedereen heeft zijn eigen mening over bepaalde producten.
alleen vind ik niet dat je vincent keihard de grond in moet trappen.
Ze maken kwalitatief beter spul dan marantz, yamaha, denon en NAD hoor
Ik Vind dat je Vincent best mag vergelijken met Rotel , Classe , Bryston etc.
En cheap opgebouwd? mja moet jij je marantz, NAD (whatever) maar eens open schroeven en hem een vergelijken met deze foto's :
Ik trap het niet keihard in de grond. Ik zeg ook niet dat het slecht spul is als je goed leest. Wat ik zeg is dat mensen blindelings weglopen met Vincent zonder dat ze het gehoord hebben, laat staan zelf hebben staan.
Dat ze kwalitatief beter spul maken dan Marantz, NAD, Denon etc. is gewoon BS. Dit zijn allen merken die kwaliteit afleveren (ok, er zitten rotte appels tussen, is bij Vincent ook). Vervolgens vergelijk je Vincent met Classe en Bryston, en gaat me toch echt te ver. Het is goed spul, kan mee in competitie met NAD, Denon, Marantz en de goedkopere Arcam's en Rotels, maar Classe en Bryston...
Je plaatjes zijn een beetje misleidend: de NAD 214 is een oud model versterker dat al een tijd niet meer gemaakt wordt. Kijk maar eens naar het binnenwerk van een 320BEE, ziet er netjes uit.
Het binnenwerk zegt trouwens niet zoveel. Ik heb nog nooit gezien dat een bepaald merk statistisch vaker kapot ging dan een ander (ik heb het dan over merken als NAD, Vincent, Marantz etc. etc. etc.).
Ik vind het een beetje zonde om van dit topic een Vincent welles/nietes verhaal te maken. Naar mijn mening is Vincent een goed merk, dat kwaliteit aflevert, maar overdrijf het niet en prijs een merk dat je niet kent niet de hemel in (en trap het ook de grond niet in!).
Sorry hoor, maar ik noemde gewoon die merken die jij ook noemde.Xanandu schreef op 05 February 2003 @ 17:52:
Je moet niet allerlei merken over een kam scheren, want dat is een beetje zinloos.
Ten eerste zei ik al dat het een irrationeel gevoel was en dus niet goed onderbouwd, ten tweede zei ik ook niet dat KR heilig zou zijn, ten derde: geen enkele buizenbak kan wat strak laag betreft tegen een goede solid-state.......maar er zijn meer dingen die een goede geluidskwaliteit bepalen. En als ik mocht kiezen tussen een 23.5 (die trouwens een heeel warm plekje in mijn hart heeft omdat het een van mijn eerste high-end-ontmoetingen was) en een Double Kronzilla dan wist ik het wel! Gnagna. En een heleboel andere mensen ook. Beetje oneerlijk natuurlijk, want de Double Kronzilla kost ongeveer 30.000 euro. En ja.....het zijn natuurlijk ook een beetje de looks, maar een No. 33 of 33H vind ik ook errug mooi. Maar een grote reden waarom KR en Nagra mij wat doen is omdat het apart spul is.....je ziet het minder.Als je kickt op het uiterlijk dus? KR Enterprise is naar mijn mening ook niet heilig hoor, kan niet op tegen het strak gedefineerde laag van een oude ML23.5
Maar we gaan teveel off-topic.
HeheheheAnoniem: 35417 schreef op 22 January 2003 @ 22:15:
[...]
Mooie serie is het ja. Ik heb de laatste modellen van de Silver 4i in NederlandDemo-modellen van Rikstoet..
Ik heb de volgende surroundopstelling apart laten houden/besteld:
Front Monitor Audio Silver 9i:

Center Monitor Audio Silver 12i:

Rears Monitor Audio Silver 4i:

Ik heb de fronts en de center in de kleur kersen zoals afgebeeld op de foto's. Helaas heb ik de Silver 4i's in de kleur natural oak (kersen is niet meer leverbaar). Maar voor de prijs maakte mij dat weinig uit. Maaruh JSS als je wil ruilen voor de kleur dan mail je maar
Ik ga nu een tweedehands surroundreceiver kopen die ik voorlopig gebruik. Ondertussen spaar ik door voor een Denon 3803 of een NAD 762.
Dankje.Anoniem: 26274 schreef op 05 februari 2003 @ 19:19:
mooie speakers
Maaruh ze zijn niet alleen mooi. Je zou ze eens moeten horen
Ik heb ze vergeleken met de Kef Q 5 en 7, B&W 604, Visionik E602, Tannoy Revolution, Tannoy Saturn, Linn..? en nog een aantal merken. Maar geen één van deze speakers kunnen zo mooi geluid weergeven als de Monitor Audio Silver serie. Het geluid komt echt van de speaker af en het laag is mooi gecontroleerd en warm. De 9i's gaan tot 30 hz diep zonder maar een vervorming weer te geven. Dus er is geen bonk geluid te horen. Ook de verschillende winkels waar ik ben geweest waren onder de indruk van deze speaker vanwege zijn prijs/prestatie verhouding. Het uiterlijk is een bijzaak.
Tja, maar er staat niet bij vermeld bij hoeveel DB dat gemeten is, das niet onbelangrijk om het zo maar eens te stellen.Anoniem: 20096 schreef op 05 February 2003 @ 19:29:
[...]
De 9i's gaan tot 30 hz diep zonder maar een vervorming weer te geven. Dus er is geen bonk geluid te horen.
Een veel gebruikte norm is -3db, dat zullen zij dus ook wel gebruikt hebben. Alhoewel 30hz dan wel erg laag is.:)fisherman schreef op 05 February 2003 @ 21:49:
[...]
Tja, maar er staat niet bij vermeld bij hoeveel DB dat gemeten is, das niet onbelangrijk om het zo maar eens te stellen.
Ik denk wel dat het -3 dB is ja, want bij de andere serie gebruiken ze het ook en een fabrikant gebruikt meestal maar 1 norm. Is best lekker laag, maar het blijft natuurlijk "maar" laag van zo'n 2.000 euro om het maar even oneerbiedig te zeggen. Is in ieder geval toch wel iets anders dan zoiets van Avalon ofzo. Maar dat doet niks af aan het feit dat het mooie speakers zijn. Ik was ooit erg onder de induk van een studio 2 SE en een 703 PMC.Anoniem: 50944 schreef op 05 February 2003 @ 22:00:
[...]
Een veel gebruikte norm is -3db, dat zullen zij dus ook wel gebruikt hebben. Alhoewel 30hz dan wel erg laag is.:)
Ow ja......Klubbheads.....nog heeel ff over die Vincent eindbakken.....in de Audiophile (samenwerking tussen Audio en Stereoplay) zijn ze niet zo erg enthousiast over die dingen; zoals s_roubos ook al zei zeiden zij dat ie weinig subtiel was. En ze zijn niet anti-Vincent nee, want de SA-91 voortrap en de CD-S3 vonden ze wel heel goed.
[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 05-02-2003 22:46 ]
Probleem 
Ik kan een marantz monoblokken voor 75 euro per stuk krijgen, en dan een voor trap kopen nieuw denk ik..
Of een nieuwe geintergreerde marantz versterker (PM 7000 ofzo)...
Iemand een mening, de monoblokken zijn 2 jaar oud dacht ik, iemand nog een idee voor een voorversterker?
Ik kan een marantz monoblokken voor 75 euro per stuk krijgen, en dan een voor trap kopen nieuw denk ik..
Iemand een mening, de monoblokken zijn 2 jaar oud dacht ik, iemand nog een idee voor een voorversterker?
Ik heb er niks voor niks bij vermeld dat ze een zeer mooi laag weergevenAnoniem: 50944 schreef op 05 February 2003 @ 22:00:
[...]Een veel gebruikte norm is -3db, dat zullen zij dus ook wel gebruikt hebben. Alhoewel 30hz dan wel erg laag is.:)
Voor een hele mooie en uitgebreide review van de Monitor Audio Silver 9i moet je eens naar deze review van Stereophile.com kijken.
En ze gebruiken inderdaad een norm van -3db. Alleen hier heb ik eigenlijk niet naar gekeken en ik begrijp niet zo goed wat dit inhoud. Kan iemand mij uitleggen wat die -db's inhouden bij speakers en wat dit met het laag in hz's te maken heeft

Vifa Filigran met zelfgemaakte frontjes
edit: Binnenkort wel meer pics...
[ Voor 15% gewijzigd door DBA907 op 08-02-2003 01:11 ]
Stel:Anoniem: 20096 schreef op 06 February 2003 @ 17:54:
[...]
En ze gebruiken inderdaad een norm van -3db. Alleen hier heb ik eigenlijk niet naar gekeken en ik begrijp niet zo goed wat dit inhoud. Kan iemand mij uitleggen wat die -db's inhouden bij speakers en wat dit met het laag in hz's te maken heeft
Je sluit een "frequentiemaker" aan op je luidsprekers. Vervolgens laat je dat ding elke frequentie maken tussen bijvoorbeeld 10 en 22000 Hz. Je meet nu het geluidsniveau dat uit je luidsprekers komt bij al die frequenties.
Als je daar een grafiekje van maakt dan krijg je de "frequensieresponsiecurve". In principe zou je dat het liefste als een rechte lijn zien, maar dat haalt (bijna) geen enkele luidspreker. Wat vaak als aanvaardbaar wordt gezien is dat een frequentie de helft zachter klinkt als gemiddeld. En dat is dus -3dB.
Great minds think alike!
Anoniem: 22680
Mag ik ze overnemen voor € 100?Anoniem: 26274 schreef op 06 February 2003 @ 17:17:
Probleem
Welke blokken zijn dat eigenlijk? Waarschijnlijk of de ma500 of ma700 modellen?Anoniem: 26274 schreef op 06 februari 2003 @ 17:17:
Probleem
De ma500 zijn niet zo heel erg krachtig, maar de 700 modellen zijn wel zeer goed
Weet niet, een vriend van me heeft ze zien staan maar de lul heeft geen type nummers lopen onthoudenfisherman schreef op 07 February 2003 @ 15:36:
[...]
Welke blokken zijn dat eigenlijk? Waarschijnlijk of de ma500 of ma700 modellen?
De ma500 zijn niet zo heel erg krachtig, maar de 700 modellen zijn wel zeer goed
ik geef een goede kans op de ma500Anoniem: 26274 schreef op 07 February 2003 @ 17:08:
[...]
Weet niet, een vriend van me heeft ze zien staan maar de lul heeft geen type nummers lopen onthouden
ik heb er zelf ook even met een scheef oog naar lopen kijken.. maar ik denk niet dat ze echt veel te bieden hebben.. zeker niet als het richting high-end gaat
voor Home theatre (waar ze eigenlijk voor gebruikt worden het meest) lijken me dit prima dingen.. wil ze eigenlijk wel ...voor HT
Better let as netGitaarwerk schreef op 30 January 2003 @ 22:40:
[...]
klinkt die yamaha een beetje? ik zoek nog steds een gewogen midi 'keyboard' met goeie piano sound.. ben nu bezig met "to zanarkand" te leren van FFX
Maar dit is geen keyboard, maar een electrische piano.
En hij klinkt superb!!! Echt waar.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
mja ik wil dus gewoon hifi..Gitaarwerk schreef op 07 February 2003 @ 19:23:
[...]
ik geef een goede kans op de ma500
ik heb er zelf ook even met een scheef oog naar lopen kijken.. maar ik denk niet dat ze echt veel te bieden hebben.. zeker niet als het richting high-end gaat
voor Home theatre (waar ze eigenlijk voor gebruikt worden het meest) lijken me dit prima dingen.. wil ze eigenlijk wel ...voor HT
dan moet je eens kijken op hifi.nl
er staat in de 2e hands eenpaar hele mooie versterkers onder de 1000 euro
ook eenVincent sp-331 ..gaat er op dit moment uit. Niets mee aan de hand verder, en kost nu een stuk goedkoper
het is echt een flinke bak en kost "maar" 700 euro

Dali Suite 2.5
Werd wel tijd voor een klein schopje..
da's een flinke jongen.
Je ruimte ziet er wel een beetje kaal uit, geeft dat wel een goede akoestiek?
Great minds think alike!
Dat valt wel mee, staat genoeg in mijn kamer voor een redelijke akoestiek desondanks dat ik schuine wanden heb.456GT schreef op 03 March 2003 @ 15:28:
da's een flinke jongen.
Check hier maar voor meer pics..
drunkfux: is dat de Benno tv-kast in middenbruin? En dan zonder glazen deurtjes? Kun je die makkelijk weglaten?
speakers:

receiver:

jullie snappen wel dat er zsm een andere receiver/versterker komt, ben er nog niet uit of ik puur stereo of ook surround wil..
receiver:
jullie snappen wel dat er zsm een andere receiver/versterker komt, ben er nog niet uit of ik puur stereo of ook surround wil..
goed gezien, hoeveel beter klinkt die marantz dan die techniksAnoniem: 13426 schreef op 03 March 2003 @ 18:57:
Zo een Technics had ik dus ook voor ik mn Marantz kocht![]()
Speakers zijn zeker 602 S2 ?
hehe, nee.. Dit is de enige echte IKEAzimbab schreef op 03 March 2003 @ 18:38:
drunkfux: is dat de Benno tv-kast in middenbruin? En dan zonder glazen deurtjes? Kun je die makkelijk weglaten?
Dat bedoel ik.....de Benno kast van de Ikea
Ik heb sinds een paar weken de Linn AV5140 (Voorloper v/d Espek) fullrange speakers en ben er zeer over te spreken. Deze speakers hebben een gigantische soundstage!
. Zo zien ze dr'uit (Ik heb ze alleen in het zwart) , aan de achterkant zit nog een 20 cm woofer .

Technical Specifications
Volume : 42 litres
Frequency response : 30Hz - 20kHz +/- 3dB (passive)
20Hz - 20kHz +/- 3dB (active)
Input impedence : 4 ohms
Amplifier power : Minimum 60W into 4 ohms
Efficiency : 90dB for 1W at 1m (1KHz)
Magnetic screening : Fully screened within 3 gauss from the cabinet edge
Crossover options : Treble level can be reduced by 1dB on the crossover board
Wiring options : Single-wire passive
Bi-wire passive
Tri-wire passive
Bi-amplified passive
Tri-amplified passive
Tri-amplified Aktiv
Size : H 980mm x W 170mm x D 320mm
H 38.6 inches x W 6.7 inches x D 12.6 inches
Weight : 21.5kg , 47.4lbs
Finishes : Black ash, American cherry, Maple

Technical Specifications
Bi-wire passive
Tri-wire passive
Bi-amplified passive
Tri-amplified passive
Tri-amplified Aktiv
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Anoniem: 35417
Zo, die zijn best gevoeligHellhound schreef op 03 maart 2003 @ 20:49:
Ik heb sinds een paar weken de Linn AV5140 (Voorloper v/d Espek) fullrange speakers en ben er zeer over te spreken. Deze speakers hebben een gigantische soundstage!. Zo zien ze dr'uit (Ik heb ze alleen in het zwart) , aan de achterkant zit nog een 20 cm woofer .
[afbeelding]
Technical Specifications
Bi-wire passive
Tri-wire passive
Bi-amplified passive
Tri-amplified passive
Tri-amplified Aktiv
Ik heb eindelijk mijn Atacama Nexus 7 stands binnen
Gaaf die Linn's!
Nu wel actief tri-ampen natuurlijk.
Nu wel actief tri-ampen natuurlijk.
Great minds think alike!
Ja maar dat kost wel geld, wat ik nu dus ff niet meer heb. Ik denk dat ik eerst binnenkort maar eens ga bi-wiren en kijken of dat uitmaakt. Ik stuur ze aan met een Rotel RB-991 (2x200 watt 8 ohm, 2x340 watt 4 ohm).
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Anoniem: 30386
zo:

zijn actieve boxen, volledig van aluminium (bang&olufsen)

zijn actieve boxen, volledig van aluminium (bang&olufsen)
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 04-03-2003 11:21 ]
lol, wist niet dat t beessie een naam had, toen ik hem kocht zag ik trouwens geen model met glazen deuren.zimbab schreef op 03 March 2003 @ 19:39:
[...]
Dat bedoel ik.....de Benno kast van de Ikea(kan er ook niks aan doen dat ie zo heet.) Ziet er best goed uit zo.
Aangezien er geen officiële pics van mijn boxen bestaan , heb ik ff zelf officiële pics gemaakt .. kunnen zo in reclamefoldertjes
:

Pic van Center is beetje mislukt though ..

Pic van Center is beetje mislukt though ..
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Had jij die toevallig bij Staffhorst Utrecht besteld? Ik kreeg vandaag een kaartje van ze (gedateerd gisteren) dat mijn Nexus 7's ook binnen waren. Naast mijn bestelling liepen er nog 2 bestellingen vorige weekAnoniem: 35417 schreef op 03 maart 2003 @ 20:55:
[...]
Zo, die zijn best gevoelig
Ik heb eindelijk mijn Atacama Nexus 7 stands binnenPrach-tig, echt heel erg mooi! Helaas heeft m'n pa de digicam mee naar Rusland, dus foto komt woensdagavond
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Nee, ik heb ze bij Hermes Electronics besteld. Niettemin zeer mooie stands, ik ben er erg blij mee-Stef- schreef op 04 March 2003 @ 18:37:
[...]
Had jij die toevallig bij Staffhorst Utrecht besteld? Ik kreeg vandaag een kaartje van ze (gedateerd gisteren) dat mijn Nexus 7's ook binnen waren. Naast mijn bestelling liepen er nog 2 bestellingen vorige week
Aha, hoe staan jouw speakers er op? Los? Ik moet er een bredere plank op bevestigen want het oppervlak van mijn speakers is te groot voor de bovenplaat. Ik moet nog zien hoe ik dat ga doen.Anoniem: 35417 schreef op 04 March 2003 @ 19:32:
[...]
Nee, ik heb ze bij Hermes Electronics besteld. Niettemin zeer mooie stands, ik ben er erg blij mee
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ze staan er momenteel nog los op, maar ik ga van de week eens wat 'posterkauwgum' scoren-Stef- schreef op 04 March 2003 @ 19:34:
[...]
Aha, hoe staan jouw speakers er op? Los? Ik moet er een bredere plank op bevestigen want het oppervlak van mijn speakers is te groot voor de bovenplaat. Ik moet nog zien hoe ik dat ga doen.
Iemand nog tips voor bevestiging speakers op stands? Kauwgum of van die posterzooi lijkt mij het beste
Mission 762 speakers. 

Receiver + cd

Receiver + cd

Whatever.
Wie heeft er ervaring met de Mordaunt Short 500 THX Serie? En waar is tie te beluisteren in de omgeving Rotterdam?
Anoniem: 87423
ik heb nu nog de jamo 180 serie, maar die gaan plaatsmaken voor de mordaunt short 906.
Review: http://www.kieskeurig.nl/...ordaunt%20short%20906.htm
De jamo's zijn geen slechte boxen, maar ik merk dat de zuiverheid toch tegenvalt, zeker tegen de mordaunt shorts. Die zijn werkelijk fantastisch en helder
Review: http://www.kieskeurig.nl/...ordaunt%20short%20906.htm
De jamo's zijn geen slechte boxen, maar ik merk dat de zuiverheid toch tegenvalt, zeker tegen de mordaunt shorts. Die zijn werkelijk fantastisch en helder
Anoniem: 100231
Ik weet inet of de vraag over de ultimo al beantwoord is.. Ik heb hem in ieder geval gisteren beluisterd!! WAT EEN GELUID!! echt heeel mooi, als ik ut budget had kocht ik ze waarschijnlijk
maar nu ben ik ook zeer tevreden naar huis gegaan met de scirocco zeer mooi geluid ook!! ben nu nog bezig met de bouw post tonight misschien wel wat pic's..
Ik begrijp dat de drang groot is om je speakers op het forum te showen. Maar dat kan inmiddels ook gerust in Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Daarvoor hoeft dit topic niet gekicked te worden.
Daarvoor hoeft dit topic niet gekicked te worden.
Dit topic is gesloten.