Verwijderd
Je hebt gelijk: stom... MBquart ja.
Niet echt onder de indruk van deze speakers trouwens, maar ze zijn eerlijk qua geluid.
Verwijderd
Mijn oude set was een ddt 3500, maar dit is echt niet te vergelijken met mijn nieuwe set. Nu hebben de sattelieten tenminste wel iets bij te zetten.
Wat ik straks wil doen als ik mijn appertement heb en ze verhuizen van de slaapkamer naar de woonkamer is twee grote front speakers bijbestellen. Ik denk dat het dan die mooie zuilen van mordaunt short worden (waarschijnlijk de 502).
Prachtige set trouwens darkman.....
Verwijderd
ThanksVerwijderd schreef op 03 december 2002 @ 22:40:
damn darkman mooie speakers!!
En voor de Post hierboven, misschien wat meer info ? wat voor bass ? wat voor muziek ? welke versterker komt er aan te hangen ?
Verwijderd
Versterker? Nee, mn speakers hoeven geen spierballen.Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:26:
[...]
Thanks![]()
En voor de Post hierboven, misschien wat meer info ? wat voor bass ? wat voor muziek ? welke versterker komt er aan te hangen ?
Maare... muziek, zoals hardcore, je weet wel.
Voor aan m'n pc.
Verwijderd
Het grootste probleem is dat ik nergens goede prijslijsten kan vinden. Stassen komt al een heel eind, maar daar staan er maar heel weinig..s_roubos schreef op 23 November 2002 @ 10:20:
[...]
Hangt er vanaf welke B&W je bedoeld. De 42 kan redelijk mee met b.v. de 601, maar legt het af tegen de 602 (te weinig bas). En ik neem aan dat je hem niet wil vergelijken met de CDM en Nautilus monitors of wel? Want dat wint ie zeker niet
En ik wil eerst rustig een lijstje maken, en dan pas gaan luisteren.
De rede waarom geld voor mij zo'n belangrijke rol speelt, is dat ik zelf nog jong ben (15, bijna 16) en dus niet zoveel te besteden heb. Zonder een grote overtuiging voor een iets duurder model wil ik zeker niet langs de 500 euro per stuk gaan, en het liefst onder de 400. Ik moet het met een supermarkt-baantje en incidentele geldbedragen doen, dus ik ben wat dat betreft erg oplettend.
Ik denk dat de duurdere B&W-series (Nautilus, CDM) echt te hoog gegrepen zijn voor mij, en dat ik me bij de Audience-achtigen van Dynaudio of de 600 serie van B&W moet houden. Verder ken ik erg weinig merken en hun monitor-assortiment, dus dat zal dan echt van hier of uit de winkel moeten komen. Mij lijken zowel die Dynaudio Audience's als die B&W's wel wat, dus die staan sowieso op mijn lijstje, maar de vraag is of daar nog andere merken/modellen bij moeten..
Volgend probleem is dat die speakers bijna nergens anders te beluisteren zijn dan bij Stassen, dus dan moet ik meteen naar Den Haag, hetgeen me een hele dag kost.
Maar ik heb nog wel even de tijd voordat ik al het geld bij elkaar heb..
Verwijderd
Verwijderd
Dan lees je de algemene faq even door. Staat psies beschreven hoe je dat moet doen.Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 09:55:
Ik heb genoeg mooie foto te uploaden maar ik weet helaas niet hoe het moet ze staan ook op mijn homepage.
[FAQ=,]Registratievoorwaarden en faq[/FAQ]
[***img]http://adres-van-je-foto-incl-extensie[/img***]Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 09:55:
Ik heb genoeg mooie foto te uploaden maar ik weet helaas niet hoe het moet ze staan ook op mijn homepage.
sterretjes weglaten uiteraard.
zo dus..
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Deze speakers op een

2 JBL Ti600's op een Onkyo Integra A9711.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

De ASW Alpha.
Weinig info over te vinden, worden ondertussen ook niet meer gemaakt. (laatste serie uit 2000)
Het is een 4 weg Transmission line, er zit onderin de voet nog een 30 Cm Woofer.
Aannames zijn fataal.
Sorry, je woont zeker niet alleen
Qua design een erg mooie speaker trouwens...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Maar, ze worden heel netjes bewaterd en ze trillen ook niet.
Ach, als je hier en daar een plantje moet toestaan om een 7.1.5 (2 subs.
Aannames zijn fataal.
Nee idd.s_roubos schreef op 20 januari 2003 @ 21:31:
AAAAAAAAAARGHHHH! EEN PLANT OP DE SPEAKER!!!! HEILIGSCHENNIS!!!!
Sorry, je woont zeker niet alleen
Met plantjes, kaarsjes en kristallen NOG mooier!!Qua design een erg mooie speaker trouwens...
Verwijderd
Gheghe jij wilt zeker per-se niet geloven dat een driver ook meerdere toonhoogten kan laten horen? Heb je voor iedere denkbaar octaaf welke je kon bedenken een driver gekocht

Mijn B&W V203 speakers

Versterker + DVDspeler + oude Philips video waar Celly 700 in zit voor DiVxen + kabelmodem

B&W CC3 Center

Oude 72cm Philips

Dvdtjes
Heeft iemand enig idee hoe oud die B&W V203's zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Mex op 20-01-2003 22:08 ]

mijn lievelingetjes , een paar celestion serie 9 , 100 watt , heerlijk laag , en mooi hoog .. speciaal gefotografeerd om ze groter te doen lijken
--

JBL TLX 121 , ook zeer leuke speakertjes ..
--
subje , mission 73PS , passief maar o zo lekker .. pic to come
--
en als center een eltax evolution ( picje also to come )
[ Voor 16% gewijzigd door TomSwinnen op 20-01-2003 22:39 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd

Center: MartinLogan Logos

Sides: MartinLogan Script

Rears: MartinLogan Scenario

Subs: REL Q100E (2x)

LFE sub: SVS 20-39 CS-Plus

10 stuks in totaal dus... Hier nog een foto van mijn rechter front en mijn nieuwe sub (de "regenton") en oude sub (de "kubus"). Anders foto's van de speakers in mijn kamer staan al elders op dit forum...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 23:11 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Het speelt hemels! Ik heb persoonlijk voor surround-weergave nog niets beters kunnen vinden dan MartinLogan, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk...TomSwinnen schreef op 20 januari 2003 @ 23:09:
![]()
mooie dingen die je hebt garmtz ,en speelt dat ook lekker?
al die subs , niet beetje overkill?
En die subs is absoluut geen overkill (vind ik...
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
*zoekt laatste hompje brood* AH! Gevonden!s_roubos schreef op 20 January 2003 @ 23:29:
Nou ja, misschien eet hij al jaren droog brood. Het gaat altijd ten koste van iets
Verwijderd
Ze hebben niet perse subs nodig, maar ik vind dat een HT gewoon full-range moet zijn. De fronts lopen door tot 42 Hz (alle MartinLogans zijn hybride systemen, met een normale conus voor het laag), dus ze hebben genoeg laag van zichzelf, maar ik laat de subs het overnemen voordat de fronts af gaan rollen, zodat ik mijn laag recht doortrek tot 20 Hz. Koop ik grotere fronts (er zijn MartinLogans die tot 20 Hz doorlopen en lager), dan heb ik TEVEEL laag in mijn kamer. Dat heb ik al eens geprobeerd...GaMeOvEr schreef op 20 January 2003 @ 23:34:
Jammer dat Speakers die van zichzelf al kapitalen kosten alsnog subs nodig hebben. Maarja, dat blijft het euvel van elektrostaten.
blijft mooi spul wat je hebt!! met een lexicon processor enzo
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

180 watt PA boxen

Subwoofer van 80 watt (actief)

En mn zootje ongeregeld waar het geluid vandaan komt
En ik zit nog steeds in de verhuiszooi, dus die draden worden nog weggewerkt
[ Voor 12% gewijzigd door tvdleur op 21-01-2003 00:01 ]
Die discussie wordt hier toch hoop ik niet nog een keer aangegaan?Haso2000 schreef op 20 januari 2003 @ 23:43:
mag er ook gevraagd worden hoeveel wij ervoor moeten sparen als wij ook zoiets willen kopen?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Tja, het is hier veel leuker... vind het maar een droge boel op hifi.nl eerlijk gezegd.ah.. meneer garmtz van hifi.. volgends mij is iedere moderator daar hier meer actief
[ Voor 188% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-01-2003 00:08 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:01:
Front speakers: MartinLogan Aeon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
10 stuks in totaal dus... Hier nog een foto van mijn rechter front en mijn nieuwe sub (de "regenton") en oude sub (de "kubus"). Anders foto's van de speakers in mijn kamer staan al elders op dit forum...
[afbeelding]
Verwijderd
Ik hoop het niet...-Stef- schreef op 21 January 2003 @ 00:00:
[...]
Die discussie wordt hier toch hoop ik niet nog een keer aangegaan?
Verwijderd
Trek je daar ook absoluut niks van aan, totaal niet interressant. Mensen die hier naar vragen moeten gewoon blij zijn dat ze naar een paar mooie plaatjes mogen kijken.Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 10:26:
[...]
Ik hoop het niet...Het wordt wel een beetje irritant zo. Heb dat soort gezeik namelijk totaal niet op andere fora.
Vindt die Martinlogans echt heel mooi, heb zo'n systeem nog nooit gezien (laat staan gehoord) mooi man.
(trouwens gitaarwerk, toch maar dit topic gekicked
op die andere fora zijn ze het gewend dat er mensen zijn met zeer mooie sets, hier komt nog veel jeugd die alleen maar kan dromen van zo'n set (ik jammer genoeg ookVerwijderd schreef op 21 January 2003 @ 10:26:
[...]
Ik hoop het niet...Het wordt wel een beetje irritant zo. Heb dat soort gezeik namelijk totaal niet op andere fora.
Ik denk dat als je een iets grotere kamer hebt dat het geluid nog beter tot zijn recht komt. Wat een setVerwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:01:
Front speakers: MartinLogan Aeon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd

Sony QS STR-DB940
2x B&W 602 S2
2x B&W 601 S2
1x B&W CC6 S2

Dynacord 2x 200w mosfet + 2x 15 bands eq.
2x 15" RCF sub

Onderste kast is zelfbouw, ik heb er 4 van waarvan 2 als HT-sub op me kamer...
Rest van de PA heb ik (nog) geen pics van, maar hier wat specs:
2x 18" // 8x 15" // 4x 12" // 2x 2" hornloaded
4x 15" monitoren
Div. versterkers tot 1500W
/me Wat vinden jullie er van, is toch wel een leuk setje voor een arme student...
Leeg
Verwijderd
Jarenlang 2 krantenwijken + folderwijk.reskobon schreef op 21 January 2003 @ 13:35:
Zeg oeloe weet niet waar jij dat als arme student vandaan haalt maar dat doe je niet slecht
Op dit moment werk ik op 's zaterdags in een elektronicacomponentenspeciaalzaak in Haarlem.
(en als FOH-engineer in een band)
Yep, bijna hele PA zelfbouw, of verbouwde orginele kasten..Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 13:45:
Rest van je Pa ook zelfbouw?
Netjes gedaan hoor die sub.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 14:29 . Reden: 1337 set garmtz :P ]
Ook niet anders verwacht van Oeloe de modder (lekker woordVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 14:04:
[...]
Jarenlang 2 krantenwijken + folderwijk.
Op dit moment werk ik op 's zaterdags in een elektronicacomponentenspeciaalzaak in Haarlem.![]()
(en als FOH-engineer in een band)
[...]
Yep, bijna hele PA zelfbouw, of verbouwde orginele kasten..
Leeg
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Edit : O wacht ik zie het net al in een ander topic staan : B&W Matrix 802 .
[ Voor 39% gewijzigd door kingfriko op 21-01-2003 17:28 ]
kingfriko
ik vond de matrix 801 (die heb ik alleen gehoord van die serie) toch wel de nautilus voorbij springen.. niet AB vergeleken.. maar qua indruk
Verwijderd
Dat vraagt uiteraard om picsVerwijderd schreef op 21 January 2003 @ 14:04:
Yep, bijna hele PA zelfbouw, of verbouwde orginele kasten..
Verwijderd
nou ik hier toch zit, wat zou een mooie vervanger zijn voor deze speakers (aan een SBLIVE! OEM 4.1 (vergulde uitgangen). Ik heb niet zo veel geld te besteden. 200 euro max of zo. Wat zal ik daar voor kopen. Een goedkope 5.1 versterken + speakers (lijkt mij vrijwel onmogelijkVerwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:30:
[afbeelding]
Toen ik dit kocht was er nog geen 5.1, en ik wist niet beter....
voor een geluidskaart zal ik een kaart nemen zonder die 3,5mm plugjes..dat is echt een crime!! (het engelse woord voor misdaad dus
terratec kaartje misschien??
Verwijderd
200 euro voor een 5 kanaals versterker + 5 speakers en sub ga je idd niet redden. Om je wel in die richting te helpen....Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:59:
[...]
nou ik hier toch zit, wat zou een mooie vervanger zijn voor deze speakers (aan een SBLIVE! OEM 4.1 (vergulde uitgangen). Ik heb niet zo veel geld te besteden. 200 euro max of zo. Wat zal ik daar voor kopen. Een goedkope 5.1 versterken + speakers (lijkt mij vrijwel onmogelijk) of gewoon een leuk geluidskaartje met wat leuke speakers. Met name de geluidskaart, ik hoef niet 10 sporen digitaal op te nemen of zo
,maar ik weet wel dat creative eigelijk wel eigenhuis-en tuin troep is. Weet hier iemand een leuke combi?
Onder voorbehoudt dat ze hem nog hebben...

Hij is volledig 5.1 met digitale ingangen, en is aan te sluiten via USB, dat betekend dus dat de geluidskaart ingebouwd zit. Dit is echt onwijs weinig geld voor een 5 kanaals versterker die DD, en DTS decodeerd...
Zit zelfs nog een tuner in ook
Daarna 2e hands of verder in de koopjeskelder gaan zoeken naar 2e hands speakers en eventueel een actieve subwoofer. Afs je goed zoekt is er voor 300 euro wel een 5.1 setje van te maken. Dan heb je dus echt voor erg weinig geld een volwaardige DTS set...
Als je dat niks vindt zou ik gewoon een simpele 5.1 geluidskaart kopen en daar een Logitech 640 op aansluiten. Moet je alleen nog even zoeken of dan ook DD en DTS gedecodeerd worden.
Verwijderd
Nee dat niet, ik heb dat ding, tis grappig voor films, maar muziekGitaarwerk schreef op 21 January 2003 @ 19:39:
whola..das niet verkeerd voor die prijs
Verwijderd
Daar kan ik me bij aansluiten, loop ook nog te kloten met die irritante jackplugjesGitaarwerk schreef op 21 januari 2003 @ 19:22:
voor een geluidskaart zal ik een kaart nemen zonder die 3,5mm plugjes..dat is echt een crime!! (het engelse woord voor misdaad dus)
Liever cinch of digitaal dus
Verwijderd
Niemand verwacht audiofiele kwaliteit voor 129 euro neem ik aanVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:40:
[...]
Nee dat niet, ik heb dat ding, tis grappig voor films, maar muziek
Verwijderd
Neuj, maar tis wel jammerVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:43:
[...]
Niemand verwacht audiofiele kwaliteit voor 129 euro neem ik aan
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:41:
[...]
Daar kan ik me bij aansluiten, loop ook nog te kloten met die irritante jackplugjes![]()
Liever cinch of digitaal dus
tja..daarvoor moet je beter helemaal niet op de pc muziek draaien (tenzij je mixedVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:40:
[...]
Nee dat niet, ik heb dat ding, tis grappig voor films, maar muziek
Verwijderd
Ik heb m niet op m,n pc aangesloten, hij hangt via digitale coax kabel aan m, JVC dvd speler, met Jensen Acura 5.1 speakertjes.Gitaarwerk schreef op 21 januari 2003 @ 19:44:
[...]
precies
[...]
tja..daarvoor moet je beter helemaal niet op de pc muziek draaien (tenzij je mixed)
Verwijderd
Hier loopt al een topic over:
Wie kent dit apparaat ?/
Schrik niet van de datum van de openingspost, vanaf pagina 3 is tie weer recent.
Verwijderd
Overzichtspic, niet zo scherp :{:
Je ziet mijn meubel met daarin: Marantz PM7000, JVC CD-speler (wordt vervangen), en nog wat dingen.. (zie ook specs-link)
En hier een closeup van mijn mooie Monitor Audio Silver 4i:
Ze klinken fantastisch
En omdat het oog ook iets wil, een nude-pic voor de liefhebbers:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:32 ]
Ow en zowaar , wat ziet mijn oog .. een marantz ampke?
Verwijderd
Idd Ikea jaTomSwinnen schreef op 22 January 2003 @ 15:34:
Mooi kastje ( IKEA?) , mooie gitaar , maar most of all , mooie speakertjes
![]()
Ow en zowaar , wat ziet mijn oog .. een marantz ampke?
Gitaar is een Fender Stratocaster Classis voor de kenners
*hmm fender * ik 0wn een jackson , lekker voor metal , té grungy voor clean ..
Ik moet ook eens bij ikea binnenspringen , nieuw meubeltje kopen + die ikea speakerstands zien er yummy uit
Verwijderd
als je perce marantz wil, en niet teveel wilt uitegeven. raad ik je tweedehands de cd72mkII aan
http://members.aol.com/shapesofthings/cd72.html
Verwijderd
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:04:
[...]
als je perce marantz wil, en niet teveel wilt uitegeven. raad ik je tweedehands de cd72mkII aan
http://members.aol.com/shapesofthings/cd72.html
Hoor BTW net dat die Atacama stands niet op voorraad zijn bij die importeur. 2 weken wachten
Het is een PM7000, erg mooi ding. Jackson maakt idd fraaie gitaren, maar ik speel toch wat allrounder dan alleen metal (alhoewel ik nu veel Metallica speel)..TomSwinnen schreef op 22 januari 2003 @ 15:57:
mag ik vragen welke marantz dat is ?
*hmm fender * ik 0wn een jackson , lekker voor metal , té grungy voor clean ..
Ik moet ook eens bij ikea binnenspringen , nieuw meubeltje kopen + die ikea speakerstands zien er yummy uitAls alles proper gerangschikd is , zal ik mijn setup hier ook nog eens posten ergens ..
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 16:26 ]
Verwijderd
Eeh, ik luister veeeeel meer muziek dan dat ik films kijk, films kijken gaat nou ook goed hoor, 4.1 gaat met de een goede ac3 plug perfect (zelfs divx films enzo) maar ik kijk niet zo vaak films (17" schermGitaarwerk schreef op 21 januari 2003 @ 19:39:
whola..das niet verkeerd voor die prijs
Tsjah, de meeste marantz zijn mooie dingen , ik heb de PM54 .. die zal wel een stukje ouder zijn als jouwe ,maar hij kickt nog steeds assVerwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:11:
Het is een PM7000, erg mooi ding. Jackson maakt idd fraaie gitaren, maar ik speel toch wat allrounder dan alleen metal (alhoewel ik nu veel Metallica speel)..
Een Mac Plus? Of zelfs een 512???
Either way:
Ik heb de Monitor Audio Baby Center, klinkt ook heel lekkerMonitor Audio Silver 4i
Heb je hier ook een "nude picture" van?Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:01:
En hier een closeup van mijn mooie Monitor Audio Silver 4i:
[afbeelding]
Ze klinken fantastisch
[ Voor 31% gewijzigd door Mad_Demon op 22-01-2003 18:37 ]
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Hoe die speakers werken staat op www.magnepan.com.
Het zijn de magnepans 1.5, de rest van de aparatuur is:
Marantz - Sa-12 S1 Sacd Speler (in bruikleen tot ik mn marantz cd 17 ki terug heb)
Audio research ls 1 Voorversterker
Bryston 4b (in bruikleen tot ik de 3b nrb heb)
Verder moet ik nog een mooie phono pre zoeken om mn thorens 147 weer te kunnen gebruiken!
Verwijderd
Mooie serie is het ja. Ik heb de laatste modellen van de Silver 4i in NederlandMad_Demon schreef op 22 januari 2003 @ 18:35:
Ik heb de Monitor Audio Baby Center, klinkt ook heel lekkerJammer dat de rest van de serie niet meer gemaakt word, had ze wil willen hebben
Working on itHeb je hier ook een "nude picture" van?
Wowhervaz schreef op 22 January 2003 @ 20:49:
Hier een plaatje van een speaker die niet zo veel voorkomt, maar wel aardig veel fans heeft, de zogenaamde flatpanels, ik heb gekozen voor magnetostaten van magnepan!
Marantz - Sa-12 S1 Sacd Speler (in bruikleen tot ik mn marantz cd 17 ki terug heb)
Verder moet ik nog een mooie phono pre zoeken om mn thorens 147 weer te kunnen gebruiken!
[afbeelding]
En toe maar zeg, een Thorens
Edit: Zoals beloofd:
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:31 ]
Verwijderd
Owwhhhhh waarom zetten jullie ze nu ook nog eens op de fotoVerwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:15:
[...]
Mooie serie is het ja. Ik heb de laatste modellen van de Silver 4i in NederlandDemo-modellen van Rikstoet..
[...]
Working on it, komt zo..
[...]
WowKomt daar nou een beetje geluid uit? En zeker met de soort muziek die jij luistert (metal, maar ook klassiek, meen ik me te herinneren
) lijkt me dat een heel verwonderlijk effect hebben, een ongetwijfeld fantastisch geluid van 'zoiets' te kunnen krijgen
En toe maar zeg, een Thorens
Edit: Zoals beloofd:
[afbeelding]
Grrrrrrrr......
Ik wil namelijk de Silver 9i's als front en de Silver 12i als center deze kan ik voor een leuke prijs kopen. Alleen ik ben nog op zoek naar een paar Silver 4i's om te gebruiken als surroundspeakers. Dan pas koop ik deze serie omdat ik een surroundopstelling wil hebben die uit dezelfde serie speakers bestaat.
En jullie mij maar lekker maken
Oh yummy..als ik dit zo ziekan niet wachten tot mijn maggies binnenkomen volgende weekhervaz schreef op 22 januari 2003 @ 20:49:
Hier een plaatje van een speaker die niet zo veel voorkomt, maar wel aardig veel fans heeft, de zogenaamde flatpanels, ik heb gekozen voor magnetostaten van magnepan!
[afbeelding]
Zit er trouwens veel verschil tussen deze cd speler en je CD-17? Vindt deze nl ook heerlijk
Verwijderd
Hij is idd zo heel mooi, maar het ziet er minder uit als je die fronts eraf haalt, en die speakers zeg maar standaard zonder gaat gebruiken. Van een afstand ziet het er een beetje onrustig uit, dus ik heb besloten ze in eerste instantie te laten zitten. Maar wat niet is kan nog komen.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:43:
[...]
Sow, dies zonder stofkap echt een heel stuk mooier..
Heb je ze niet meer gevonden? Das heel erg minder jaVerwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 23:42:
Owwhhhhh waarom zetten jullie ze nu ook nog eens op de foto![]()
![]()
Grrrrrrrr......en ik maar zoeken naar een paar Monitor Audio Silver 4i's voor surroundspeakers. Als iemand nog een adresje weet
Ik wil namelijk de Silver 9i's als front en de Silver 12i als center deze kan ik voor een leuke prijs kopen. Alleen ik ben nog op zoek naar een paar Silver 4i's om te gebruiken als surroundspeakers. Dan pas koop ik deze serie omdat ik een surroundopstelling wil hebben die uit dezelfde serie speakers bestaat.
En jullie mij maar lekker maken
En s_roubos: het is een Macintosh Classic 68k
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 09:28 ]
Verwijderd
Ik kon vorige week nog wel voor een mooi prijsje aan de Silver 3i komen (kan ze nu waarschijnlek nog krijgen als ze er nog zijn). Alleen deze hebben een maximale belasting van 80 watt. Dit lijkt me zo weinig en ik wil het grootste model vloerstaande speaker de Silver 9i als front nemen. Ik denk dat dit verschil te groot is of maakt dat echt helemaal niks uitHeb je ze niet meer gevonden? Das heel erg minder jaHeb je ook geprobeerd om ergens de Silver 3i te krijgen. Verschillen met de 4i zijn niet zo groot, en voor rearspeakers lijken die me ook wel ok. Misschien een idee?
Ohw en mijn keuze wordt waarschijnlek de Denon 3802 omdat de 3803 te duur wordt en ik persoonlijk de Marantz 7300 wat minder mooi in het hoog vind.
Verwijderd
Ik denk dat dat erg weinig uitmaakt. Bedenk dat je achterspeakers weinig geluid geven. Het gaat vooral om de extra dimensie van het geluid. De achtergrond dus. Gesprekken en veel effecten worden door resp. de center en de fronts weergegeven, de rears zijn er echt voor ondersteuning en ruimtelijkheid. Verder zegt 80W erg weinig, ga ervanuit dat je frontspeakers tijdens een film op normaal luisterniveau tussen de 1 en de 8 W doen. Lees het stukje uit de FAQ over Watt's eens, dan weet je een beetje hoe het zit. (Hielp mij iig een hoop)Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 10:10:
[...]
Ik kon vorige week nog wel voor een mooi prijsje aan de Silver 3i komen (kan ze nu waarschijnlek nog krijgen als ze er nog zijn). Alleen deze hebben een maximale belasting van 80 watt. Dit lijkt me zo weinig en ik wil het grootste model vloerstaande speaker de Silver 9i als front nemen. Ik denk dat dit verschil te groot is of maakt dat echt helemaal niks uit
Ohw en mijn keuze wordt waarschijnlek de Denon 3802 omdat de 3803 te duur wordt en ik persoonlijk de Marantz 7300 wat minder mooi in het hoog vind.
Conclusie: Ik zou die 3i's nemen. Kijk maar eens rond naar sets van andere mensen, die hebben soms als fronts. B&W 604's, en als rears B&W 303's, een wereld van verschil qua vermogen.
Ah een Classic... dacht al, die Plusjes zie je niet veel meer. Dingen gaan NOOIT kapot... ik heb er nog een staan, dat ding draait bijna 20 jaar. Toetsenbord en muis zijn ook niet kapot te krijgen... in tegenstelling tot die dingen die je tegenwoordig bij een gemiddelde computer krijgt...En s_roubos: het is een Macintosh Classic 68k
Verwijderd
Klopt ja, ik ben nog aan t uitvinden of er Linux op te draaien is. Volgens mij niet, want ik heb een 68000 proc, en Linux draait pas vanaf 68020s_roubos schreef op 23 januari 2003 @ 10:21:
[...]
Ah een Classic... dacht al, die Plusjes zie je niet veel meer. Dingen gaan NOOIT kapot... ik heb er nog een staan, dat ding draait bijna 20 jaar. Toetsenbord en muis zijn ook niet kapot te krijgen... in tegenstelling tot die dingen die je tegenwoordig bij een gemiddelde computer krijgt...
s_roubos, kan jij mijn verhaal hierboven bevestigen, over die rear-speakers?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 10:35 ]
Verwijderd
Van surfplank naar kamerscherm
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 12:49 ]
Great minds think alike!

Reden dat ze niet actief gebruikt werden: (het moest hard en laag kunnen wat die niet meer kan:))

Zelfgedraaide spike nu ff om ze naar beneden te richten:

Close-up van een spike: (messing werd iets te duur voor probeerseltje)

Versterker waarop ze aangesloten zijn: (Pioneer SA410, CD-Speler: Akai CDA305)

allemaal low budget maar die speakers zijn echt geweldig, echt heel erg zonde van die gescheurde woofer want ze spelen echt prachtig.
waar kan je dat soort dingen laten draaien?? ik moet namelijk voor mijn speakerkabels een iets laten draaien eigenlijk (stuk of 4 )
ik heb het bij me vader op z'n werk gedaanGitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 16:42:
hee.. intressant Clithopias
waar kan je dat soort dingen laten draaien?? ik moet namelijk voor mijn speakerkabels een iets laten draaien eigenlijk (stuk of 4 )
Verwijderd
Je gaat toch niet zeggen dat je je speakerkabel op spikes gaat leggen....Gitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 16:42:
hee.. intressant Clithopias
ach ja audiofiel zei je toch?
Cool, nog een soon-to-be maggie ownerDanster schreef op 23 januari 2003 @ 09:01:
[...]
Oh yummy..als ik dit zo ziekan niet wachten tot mijn maggies binnenkomen volgende week
Zit er trouwens veel verschil tussen deze cd speler en je CD-17? Vindt deze nl ook heerlijk
Welke krijg je btw?
Over de cd speler, ik heb net mn eerste sacd binnen gekregen (orgel) en dat klinkt toch wel erg lekker, qua puur cd weergave ontlopen ze elkaar niet veel.
Over het laag van magnepans, het is bijna niet uit te leggen maar er komt een diep en bovenal strak en natuurlijk laag uit, maar zonder de druk die een conusluidspreker geeft, men zegt wel eens dat er alleen klassiek goed op gaat, maar ik draai ook nog wel metal cd's, en ik heb eerder teveel dan te weinig laag!
Maar inderdaad...als je zo'n kamerscherm voor het eerst ziet denk je niet dat er geluid uit komt...tot je ze gehoord hebt
Ik was in ieder geval meteen verliefd op ze
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:12 ]
LOL, gelukkig heeft nog iemand Magnepan, die van mij (vorige pagina) is de SMGB 1 geloof ik. Zijn een stukje kleiner, maar klinkt ook errug lekker.hervaz schreef op 22 January 2003 @ 20:49:
[afbeelding]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Die heb ik wel eens een keer gehoord toen ik nog bij RAF werkte, kwam iemand met die speakers langs om versterkers te gaan luisteren
Ow, gaat-ie ineens tussen mij door lopen reageren
Overigens vind ik de magnapans die ik een keer bij iemand thuis gehoord heb (1.5? iig net zo hoog als die van Hervaz) totaal tegen verwachting in vrij veel laag weergeven... Best nog wel lekker met Guns 'n Roses enzo
Hervaz: Tussen deze en de D500 nog andere speakers gehad?
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 23-01-2003 18:35 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
2x B&W DM220, waarvan helaas ééntje een kapotte tweeter heeft, ik ben dan ook nog op zoek naar een vervangende tweeter.
Daarbij heb ik een zeer aardige Yamaha versterker staan waarvan ik het type niet weet.
Het is natuurlijk niet top of the bill, maar het is absoluut geen rotzooi! Ik ben er zwaar tevreden mee. Als ik een film wil kijken doe ik dat toch beneden met een mooie 5.1 set, waaronder 2 zeer lekkere infinity's
En dit is dan dus de kapotte tweeter
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Dit topic is gesloten.
![]()