WooX Technologie voor de BASS
Ik heb hem met Dolby Surround ( die links bovenin dus
Verwijderd
W000X..Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 19:23:
[afbeelding]
WooX Technologie voor de BASS![]()
Ik heb hem met Dolby Surround ( die links bovenin dus).
Verwijderd
Verwijderd
Gevonden via een 2ehands site. Volgens verkoper 3 jaar oud, demo model uit HIFI zaak. Ik denk wel dat het erg goedkoop is.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:16:
1000 euro ? da's wel aardig goedkoop lijkt me zo, maar ja het zijn wel grote speakers he, mijn dealer had ze ook staan een paar jaar geleden. Waar heb je ze gevonden ? puur toeval of via een website of zo.
Onderstaand persoon is het, met wederom een aanbieding. Hij adverteerd op hear.nl. Let wel, ik heb GEEN negatieve ervaringen met hem, ook leuk gepraat, zo te horen wist hij waarover hij praatte. O ja, hij heeft nog een advertentie met 2 rotel eindtrappen. En de mark levinson is ook te koop.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:08:
haha nou houd mij dan ook maar op de hoogtemisschien van de vrachtwagen gevallen toch ?
Heb je die RX-V2300 in Duitsland gekocht? Ik zit nou al weken te wachten tot de RX-V1300 daar eindelijk eens verkocht gaat worden.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:31:
[...]
aansturing:
[afbeelding]RX-V2300 Titan van Yamaha
Input:
[afbeelding]
DVD-S530 Titan van Yamaha
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
en daar hebben we boze weer.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 23:51:
Ik zat laatst wat over de site van Bose te bladeren en zag dat ze nu ook speciale PC/Console speakers hebben!!!
het BOSE FreeStyle® Speaker System:
[afbeelding]
Verwijderd
En het ziet er nog eens goed uit ookAidix schreef op 11 november 2002 @ 10:55:
knip..
Ik ben zo blijik wist niet dat muziek zo goed kon klinken!!!!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Korakal schreef op 01 november 2002 @ 23:50:
[afbeelding]
Dynaudio Audience 122
deze zitten aan onderstaande set dmv Van den Hul kabels...
[afbeelding]
Rotel RB-1070 / RC-1070 / RCD-1070 / RT-1080
Naar mijn idee een vrij übere stereo set... kostte een paar knaken maar dan heb je ook wat
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:34:
[...]
Te ziek voor woorden. *jaloers*
Ik ga binnenkort ook maar een sparen/opzoek naar nieuwe speakers. Probleem is alleen dat ik de komende 7 jaar waarschijnlijk in een kleine kamer woon, dus ik zit er hard over te denken om daar mijn speakers op af te stemmen.
Meestal worden dan kleine monitors aangeraden, zoals die Dynaudio 42 en 52's.. Iemand nog ideen daarover? Ik denk dat ik richting de Eur. 1000 totaal wil, is daar iets leuks voor te krijgen??
Verwijderd
Dat vind ik nog een redelijke kamer. Mijn kamer is 3.3x3, dus das niet groot. Ik heb nu Jamo's (3 weg, vloerstaand), en die komen volgens mij niet helemaal lekker uit in mijn kamer.Korakal schreef op 17 November 2002 @ 16:20:
[...]
Ik zit op dit moment met deze set ook nog in een kleine (5x5 ... x 5) kamer, maar ik heb niet het idee dat die 122's te groot zijn voor hier. Ik heb een aantal anderen ook hier thuis gehad om te testen: Dynaudio 52, 122 en B&W Nautilus 805. De 52's gaven veeel te veel laag weer. Ik heb heel lang getwijfeld over de 122 en de Nautilus. Uiteindelijk toch de Nautilus laten afvallen, omdat de scherpe tweeter naar mijn idee op den duur vermoeiend zou gaan worden (onrustig geluid).
Een collega van mij (waarbij ik regelmatig thuis kom) heeft een 9-serie Rotel-set met de Audience 42 en die klinken daar zoooo mooi. Echt ongelofelijk wat een geluid uit die dingen komt. Dus dat zijn wat mij betreft ook absolute aanraders!
Heel breed, net als ik. Enige wat we allebei niet draaien is klassiek. Bij mijn collega ligt alleen de nadruk op wat meer alternatief/rock (zeg maar de Kink-FM style), bij mij ligt het accent wat meer op de dance/trance (ID&T Radio style). Die collega draait eigenlijk vrijwel altijd CD's, ik heb wat vaker de radio aan staan.Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:35:
[...]
Dat vind ik nog een redelijke kamer. Mijn kamer is 3.3x3, dus das niet groot. Ik heb nu Jamo's (3 weg, vloerstaand), en die komen volgens mij niet helemaal lekker uit in mijn kamer.
Ik zat idd al te kijken naar die Audience-serie, erg mooie speakers. Maar wat voor muziek luistert die collega met die Rotel set??
Verwijderd
hee die heb ik ook Mission rulez !!!!!!!!Witsflow schreef op 16 October 2002 @ 19:39:
Dit zijn mijn speakers:
[afbeelding]
Deze hangen aan een sony receiver (str-gx211).
Nog geen moment spijt gehad van deze combinatie. Jammer is alleen dat die receiver geen surround ondersteunt, dus als ik ooit rear speakers wil moet ik daar een aparte versterker voor aanschaffen.
Verwijderd
ik kan maar 1 ding zeggen DAMMM en dan heb ik het niet over die speakerDuck-Twacy schreef op 19 October 2002 @ 15:13:
Gaan jullie maar lekker ff fietsen met die miezerige speakertjes
[afbeelding]
![]()
![]()
Verwijderd
Hmm, ik vind het moeilijk om voor te stellen dat er veel geluid uit die 42's komenKorakal schreef op 17 november 2002 @ 16:44:
[...]
Heel breed, net als ik. Enige wat we allebei niet draaien is klassiek. Bij mijn collega ligt alleen de nadruk op wat meer alternatief/rock (zeg maar de Kink-FM style), bij mij ligt het accent wat meer op de dance/trance (ID&T Radio style). Die collega draait eigenlijk vrijwel altijd CD's, ik heb wat vaker de radio aan staan.
Maar we draaien dus allebei veel muziek veel verschillende muziek (dus niet alleen wat ik net heb genoemd als 'nadruk op')...
Dat idee had ik eerst ook, maar ik vind er ECHT goed geluid uit komen voor zulke speakertjes. Zorg wel voor een goeie amp en goeie kabels! (en goeie bron: slechte CD's zul je ook echt als slecht ervaren).Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:53:
[...]
Hmm, ik vind het moeilijk om voor te stellen dat er veel geluid uit die 42's komenIk zal, als ik wat geld apart heb gezet, eens een afspraak maken bij Stassen..
Verwijderd
Ik heb een Marantz PM7000 amp, dus dat zit wel goed, en ik neem er dan zeker meteen goede kabels bij. Ik heb net de hele prijslijst van de audience-serie bij stassen opgevraagd, dus dan zullen we eens kijken.. En ik ga idd proberen ze mee naar huis te nemen..Korakal schreef op 17 November 2002 @ 17:12:
[...]
Dat idee had ik eerst ook, maar ik vind er ECHT goed geluid uit komen voor zulke speakertjes. Zorg wel voor een goeie amp en goeie kabels! (en goeie bron: slechte CD's zul je ook echt als slecht ervaren).
Het zijn overigens geen speakers waarmee je kunt gaan 'blazen'; bij hoog volume (en dan ook héél flink hoger dan luistervolume) gaan ze wat sneller over de z**k dan vloerstaanders. Wil je gaan blazen > 122's nemen
Beste is natuurlijk om te regelen dat je thuis mag luisteren. Kan echt een verschil van dag en nacht zijn... (ja ik spreek uit ervaring).
It seemed like a good idea at the time
Verwijderd
Elac is helemaal niet onbekend, maar juist een topmerk!Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 23:02:
[afbeelding]
Dan niet in houten maar zilverkleurig uitvoering, en iets andere tweeter. elac is wat onbekender maar er komt prima geluid uit.
Als je dan toch naar monitors gata luisteren zou ik ook zeker de Linn Katan proberen. Linn maakt erg mooie luidsprekers die bovendien nog te upgraden zijn (modificatie om ze actief aan te kunnen sturen).Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 17:15:
[...]
Ik heb een Marantz PM7000 amp, dus dat zit wel goed, en ik neem er dan zeker meteen goede kabels bij. Ik heb net de hele prijslijst van de audience-serie bij stassen opgevraagd, dus dan zullen we eens kijken.. En ik ga idd proberen ze mee naar huis te nemen..
En blazen doe ik niet aan
Great minds think alike!
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Verwijderd
Dus een set met dure kabels maar voor de rest std spul is al patseriggitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 00:57:
Pauluz,
ik zal de center speaker (bij jou de 601s3) lekker rechtop laten staan.
de spreiding is niet bedoeld voor center speaker, je zal een klein faseverschil zo kunnen krijgen geloof ik.
ik zal nog eens echte pics van mijn setup maken.. niet erg bijzonder op dit moemnt.. wacht even de mooie kabeltjes af
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 11:44 . Reden: typo ]
Verwijderd
Hij kan niet rechtop staangitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 00:57:
Pauluz,
ik zal de center speaker (bij jou de 601s3) lekker rechtop laten staan.
de spreiding is niet bedoeld voor center speaker, je zal een klein faseverschil zo kunnen krijgen geloof ik.
ik zal nog eens echte pics van mijn setup maken.. niet erg bijzonder op dit moemnt.. wacht even de mooie kabeltjes af
patsen met mijn kabels?? egt niet!!Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 11:44:
[...]
Dus een set met dure kabels maar voor de rest std spul is al patserig. Mijn set ziet d'r niet uit, allemaal zelfbouw dus daar ga ik niet mee patsen.
2x2 is toch perfect.. mensen zijn ook echt nooit tevreden met wat ze hebbenVerwijderd schreef op 19 november 2002 @ 12:05:
[...]
Hij kan niet rechtop staanIk wacht nog even op mn nieuwe ruimte van 6x6 ipv 2x2
Mooi setje!Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 00:15:
Mijn setup:
[afbeelding]
Ik heb de B&W cc3 niet als center gebruikt omdat de 601 beter matcht bij mn fronts.
To do list :
Andere surrounds, worden waarschijnlijk B&W dm 601 s3
Andere center speaker > B&W dm 601 s3 gaat als rear surround.
Andere subwoofer.
Verwijderd
Aha die ken ik, uit een busje gekocht zeker?Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:11:
Mijn speakers:
Acoustic Audio H-CD12
250 watts, liquid cooled
Electronic overload protection
12" polypropylene woofers
Ferro fluid mid range and tweeters
Responce: 26Hz to 22KHz
Sensitivity: 92 db 1w/1m
Impedence: 8ohm
Digital ready
Vraag niet wat het allemaal betekend, ze klinken in ieder geval LEKKER!!!
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Hmm, ik zal eens een lijstje maken456GT schreef op 18 november 2002 @ 15:45:
[...]
Als je dan toch naar monitors gata luisteren zou ik ook zeker de Linn Katan proberen. Linn maakt erg mooie luidsprekers die bovendien nog te upgraden zijn (modificatie om ze actief aan te kunnen sturen).
Zelf heb ik btw mijn Linn Keilidh luidsprekers (plaatje ergens eerder in dit topic) aangevuld met een Arcam Alpha 8se cd-speler en een Arcam Alpha 8r amp, welke misschien toch nog wordt ingewisseld voor een Alpha 9 amp. Alles tweedehands/demo gekocht zodat ik anderhalfduizend euro in mijn zak heb kunnen houden.
Helaas is mijn kamer veel te klein voor dit moois. Gelukkig heeft de Arcam tonecontrolsIk zit nu hard te hopen dat mijn huisgenoot snel verhuisd!
Verwijderd
die heb ik dus ook, alleen een modelletje nieuwer. Dat in samenwerking met een centerspeaker van sony... en twee va nde irritante klote dingen van sony als back speakers.. dat op m'n sony 5.1 versterker..Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:11:
Mijn speakers:
Acoustic Audio H-CD12
250 watts, liquid cooled
Electronic overload protection
12" polypropylene woofers
Ferro fluid mid range and tweeters
Responce: 26Hz to 22KHz
Sensitivity: 92 db 1w/1m
Impedence: 8ohm
Digital ready
Vraag niet wat het allemaal betekend, ze klinken in ieder geval LEKKER!!!
Ja!Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 21:22:
[...]
Hmm, ik zal eens een lijstje maken
Ik zit zelf een beetje te dubben. Ik weet dat ik binnenkort naar monitors ga kijken/luisteren, alleen ik ben nog niet helemaal uit over welk budget ik ga gebruiken. Zal ik (voor 2 stuks) rond de 450 euro reserveren, of kan ik echt beter doorsparen naar de 800 voor 2 speakers? Is het verschil zo groot? Je hebt voor 150 euro al een Dynaudio Audience 42, maw, zit er veel verschil tussen bijv. de Audience serie en de wat duurdere B&W monitors qua kwalitiet?
Great minds think alike!
sinds wanneer is bovenstaand argument een waarde dat het geluid GOED is? Die waarde over de moeder geeft alleen maar aan dat het HARD gaat.Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:18:
[...]
Geluid is goed genoeg, me ma staat binnen 10 seconden boven als ie te hard staat
Verwijderd
met een NAD c160 voorversterker en 2x NAD c270 eindversterker.met wat stuur je ze aan ?
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 22-11-2002 11:01 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Luuk op 22-11-2002 11:17 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Bufiku op 22-11-2002 13:16 . Reden: Extra info ]
Er zijn slechts 10 soorten mensen, zij die wel binair kunnen tellen, en zij die dat niet kunnen
[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 22-11-2002 11:46 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 35% gewijzigd door Mad_Demon op 01-12-2002 11:45 ]
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Beetje stoffigM4RTiN schreef op 22 November 2002 @ 11:49:
ik heb een subwoofer gemaakt, telt dat ook?
[afbeelding]
Magnat supreme 300 woofer erin
110 liter inhoud
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Hangt er vanaf welke B&W je bedoeld. De 42 kan redelijk mee met b.v. de 601, maar legt het af tegen de 602 (te weinig bas). En ik neem aan dat je hem niet wil vergelijken met de CDM en Nautilus monitors of wel? Want dat wint ie zeker nietIk zit zelf een beetje te dubben. Ik weet dat ik binnenkort naar monitors ga kijken/luisteren, alleen ik ben nog niet helemaal uit over welk budget ik ga gebruiken. Zal ik (voor 2 stuks) rond de 450 euro reserveren, of kan ik echt beter doorsparen naar de 800 voor 2 speakers? Is het verschil zo groot? Je hebt voor 150 euro al een Dynaudio Audience 42, maw, zit er veel verschil tussen bijv. de Audience serie en de wat duurdere B&W monitors qua kwalitiet?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Deel 1 van dit topic bestond grotendeels uit plaatjes van computerspeakersetjes die heel veel mensen hebben. Moet je daar eens kijkenmdj84nl schreef op 23 november 2002 @ 20:50:
tering, wat een bakbeesten heeft iedereen hier op GoT zeg, ik ben al blij met mijn altec lansing 251 op me pc en 2x 160watt HiFi speakers op me stereo(philips)
Heel mooi!!!!Flint123 schreef op 23 november 2002 @ 19:54:
B&W CDM 1NT
B&W CDM CNT
B&W DM602S2
foto's en info is te vinden op: www.geocities.com/fts_psx/index.html
[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Demon op 24-11-2002 17:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hee, nooit wegdoen die Denon[b][message=16065224,noline]Bufiku schreef op 22 november 2002 @
Aangestuurd door een Denon PMA 720.
[afbeelding]
Voor rockmuziek zijn ze niet zo fijn, geven te veel detail, en daarmee wordt de muziek vaak wat onrustig, maar voor Jazz zijn ze geweldig.
Xanandu, ik ben er lange tijd erg tevreden mee geweest, en erg goed voor gezorgd. Maarruh, is-ie zo bijzonder dan? Hij wordt namelijk wel wat ouder, (vooral de cd-ingang vertoont wat slijtage, gelukkig hebben we nog cd-direct, en cd's tapen doe ik niet meer sinds mijn plextor writer
Er zijn slechts 10 soorten mensen, zij die wel binair kunnen tellen, en zij die dat niet kunnen
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 00:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja man, ontzettend goed gebouwd. Dit is nog echt de oude shit van Denon. Ik heb daarvan nog een kleinere versie, de PMA 320, die ik nog vaak gebruik bij het testen van apparatuur. Je hoort er alles op, hij zeikt nooit, hij clipt alleen bij extreme omstandigheden, stabiel tot 2 ohm.Bufiku schreef op 25 November 2002 @ 11:57:
[...]
Xanandu, ik ben er lange tijd erg tevreden mee geweest, en erg goed voor gezorgd. Maarruh, is-ie zo bijzonder dan? Hij wordt namelijk wel wat ouder, (vooral de cd-ingang vertoont wat slijtage, gelukkig hebben we nog cd-direct, en cd's tapen doe ik niet meer sinds mijn plextor writer).
Ik zou ook graag een 5.1 systeem willen, ter vervanging van deze (maar zit ook te denken aan een simpele 5.1 luidsprekerset direct op de nog-te-kopen dvd speler).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
koop dan de LX10Occy74 schreef op 22 oktober 2002 @ 03:29:
[...]
Daar heb ik er hier ook nog 2 van staan, vielen me zwaar tegen toen ik ze kocht.. Gaan nu als cadeautje naar mn ouders toe
Er moest iets op de muur (anders zo erg kaal), dus daarom die poster maar. Ik ben wel fan trouwens, heb zelfs nog de originele versie in videoboxen. Ook de widescreen en pan&scan boxen van de special edition. Ik hoop dat George Lucas toch straks de originele 3 uitbrengt in de oorspronkelijke en de special editions (maar dat zal er wel niet inzitten vermoed ik).Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:55:
Haha dat geloof ik ook ja dat er lekker geluid uitkomt.
ben jij fan van star wars zie ik dat goed op die pooster!!!
Verwijderd
Erg mooie speakers om te zien. Wij hebben deze zelf ook thuis gehad. Het jammere is alleen dat ik de 752 Freedom stukken beter vind klinken dan de 753, en dat ook nog voor minder geld. Maar goed vind het mooi dat jij ze wel goed vind klinkenVerwijderd schreef op 01 December 2002 @ 00:12:
Eindelijk tijd om eens wat pics te nemen.
Dit is mijn set
[afbeelding]
Een set Mission 753 gespiked op zelfgedraaide alluminium spikehouders.
2,5 weg systeem. 1 x 1" dome tweeter. 2 x 61/2" woofers in geslotn behuizing en 2 x 61/2" woofers in een bassreflex behuizing.
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze worden aangestuurd door een Sansui AU7900 waarvan ik de voorversterker gebruik
En een Onkyo M502 dual monaural eindtrap.
[afbeelding]
Interconnects van profigold en bandridge 2,5mm^2 ofc speakerkabel
Ik zit nu terug bij m'n ouders ivm m'n stage. Daarvoor zat ik bij m'n broer in huis om te studeren. Hij had een normaal formaat huiskamer en daar kwamen de speakers beter tot hun recht dan in mijn relatief kleine slaapkamer![]()
Ik heb de speakers vergeleken met Kef Q35,Kef Q5,B&W603,B&W604 en nog een hele hoop andere speakers maar deze speakers bleven me boeien. Ik heb ze geluisterd op een NAD geintergreerde stereo versterker en een Marants SR-6200.
Ik ben er erg tevreden met m'n 25 kg zware vriendjes.Geen betere speaker voor het geld dat ik er voor heb neergelegd.
![]()
In de toekomst mischien een dd receiver maar eerst ga ik (als het goed is) volgende week aan m'n sub beginnen. Als de spullen eindelijk eens binnen zijn.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:32 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 23-01-2003 18:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:26 ]
Speaker is zeker mooi, maar jesus wat een gordijnen, dat verzin je toch niet ?!Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:45:
MBquad dat moet natuurlijk MBquart zijn
Ze zijn idd mooi!:
[afbeelding]
[afbeelding]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
WOOWWW groot...Duck-Twacy schreef op 19 October 2002 @ 15:13:
Gaan jullie maar lekker ff fietsen met die miezerige speakertjes
[afbeelding]
![]()
![]()
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Dat was een grapje, hoor
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:16 ]
Verwijderd
HEHEHEE tja ik m'n moeder heeft ze toen der tijd uitgezochtquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Walter.PPK schreef op 02 december 2002 @ 21:45:
MBquad dat moet natuurlijk MBquart zijn
Ze zijn idd mooi!:
[afbeelding]
[afbeelding]
--------------------------------------------------------------------------------
Speaker is zeker mooi, maar jesus wat een gordijnen, dat verzin je toch niet ?!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:24 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq