Hoe zien jouw speakers er uit?? (deel2)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 15.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://kevinohdie.hosting-services.nl/RadioNoDolby.jpg
WooX Technologie voor de BASS >:)
Ik heb hem met Dolby Surround ( die links bovenin dus ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 19:23:
[afbeelding]
WooX Technologie voor de BASS >:)
Ik heb hem met Dolby Surround ( die links bovenin dus ;) ).
W000X.. >:)

Ojeeee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Mijn beschaafde micro-set :) :

JVC UX-P3R
Afbeeldingslocatie: http://www.idealo.de/folder/Product/16586/produktbild_gross.gif
(ik kon geen betere pics vinden, staan niet meer op jvc site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Over de ultimo: Ik heb deze bij Ruud (speakerland Oss) geluisterd. En ik moet zeggen dat ik meer dan normaal onder de indruk was. Ik was dan ook stellig van plan deze speakers te kopen (1200 euro per stuk). Op dat moment had ik niets beter gehoord in die prijsklasse. Maar ja, toen liep ik tegen mijn huidige speakers, de JBL TI5000 aan, en die klonken wel iets beter. De ultimo is zeker een aanrader, ga je niet uitleggen hoe IK het vond klinken, maar je moet ZELF luisteren! Zeer zeker de moeite waard! Doen dus.

Omdat dit toch een hoe zien je speakers eruit topic is, toch nog even een betere bijdrage. Ik heb dus de TI5000 kortgeleden gekocht (1000 euro het paar, 2e hands) en ben er zeer tevreden mee. Ze zijn alleen erg groot en zwaar (60kg)......... Maar een geluidje ;)

JBL TI5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000 euro ? da's wel aardig goedkoop lijkt me zo, maar ja het zijn wel grote speakers he, mijn dealer had ze ook staan een paar jaar geleden. Waar heb je ze gevonden ? puur toeval of via een website of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X Flaimebijt! 8)7

Gister Elac Sub 303 besteld in duitsland:

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.de/en/products/three/pro/sub303esp_si.jpg

Voor bij mijn Elac CL 330 Jet (front):

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.de/en/products/three/pro/cl330jet.jpg

De Elac CL 310i JET staan achter te zoemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.de/en/products/three/pro/cl310ijet.jpg

en dit is de Center, de Elac 203 JET:

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.de/en/products/two/pro/center203jetsi.jpg

iedere maand even een upgr$de :9~

aansturing:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/img/rxv2300.gifRX-V2300 Titan van Yamaha

Input:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/img/dvds530.gif
DVD-S530 Titan van Yamaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:16:
1000 euro ? da's wel aardig goedkoop lijkt me zo, maar ja het zijn wel grote speakers he, mijn dealer had ze ook staan een paar jaar geleden. Waar heb je ze gevonden ? puur toeval of via een website of zo.
Gevonden via een 2ehands site. Volgens verkoper 3 jaar oud, demo model uit HIFI zaak. Ik denk wel dat het erg goedkoop is.

Wel wat raars opgevallen aan verkoop. Verkoper gaf aan dat hij ging opwaarderen, geloofwaardig verhaal, ook gezien zijn set. Zie ik laatst, nog geen dag later dat ie weer van deze boxen te koop heeft, maar dan van infinity.... En ook weer eindversterkers van Rotel, Mark Levinson, etc. Je begint dan wel te denken, maar hij klonk zo geloofwaardig....... Ik heb hem beloofd komende week te bellen om te vertellen hoe ze klinken, zal direct wel even vragen over zijn andere verkopen. Misschien zijn die 2 maal rotel eindtrappen voor 1400 euro nog wel interressant;)

De speakers zijn wel top, optisch en technisch 100% in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nou houd mij dan ook maar op de hoogte :P misschien van de vrachtwagen gevallen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
een compilatie van mijn huidige en toekomstige home cinema :) :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/Image2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:08:
haha nou houd mij dan ook maar op de hoogte :P misschien van de vrachtwagen gevallen toch ?
Onderstaand persoon is het, met wederom een aanbieding. Hij adverteerd op hear.nl. Let wel, ik heb GEEN negatieve ervaringen met hem, ook leuk gepraat, zo te horen wist hij waarover hij praatte. O ja, hij heeft nog een advertentie met 2 rotel eindtrappen. En de mark levinson is ook te koop.

Te koop aangeboden: MB quart 3200 s luidsprks
Categorie: Luidsprekers Geen
foto

Advertentie nummer: 15085
Datum geplaatst: 09/11/2002
Kontakt: robert
zutphen,

Telefoon:
E-Mail: Reageer op een advertentie
Website:

Advertentie tekst
type net onder de referenz, 80 kg per stuk,wel groot en op zoek naar goede
eindversterker.
in zeer goede staat[zwart]
vaste prijs 1100 euro per paar[nw pr set 12.000 gld]
bel: 0625-181661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:31:
[...]
aansturing:

[afbeelding]RX-V2300 Titan van Yamaha

Input:
[afbeelding]
DVD-S530 Titan van Yamaha
Heb je die RX-V2300 in Duitsland gekocht? Ik zit nou al weken te wachten tot de RX-V1300 daar eindelijk eens verkocht gaat worden.

Ze zeggen nog steeds niet te weten wanneer deze te leveren is terwijl Staffhorst hem al even heeft staan. :(

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat laatst wat over de site van Bose te bladeren en zag dat ze nu ook speciale PC/Console speakers hebben!!! :)

het BOSE FreeStyle® Speaker System:

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/home_audio/game_computer/freestyle/images/pil_freestyle.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 23:51:
Ik zat laatst wat over de site van Bose te bladeren en zag dat ze nu ook speciale PC/Console speakers hebben!!! :)

het BOSE FreeStyle® Speaker System:

[afbeelding]

:9
en daar hebben we boze weer. |:(
veel geld uitgeven voor een matige kwaliteit.
ik vindt het meeste spul van hun zelfs helemaal niet klinken!
volgens mij kunnen die lui alleen maar disco boxen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:44

Aidix

Geluidspietlut

Toen ik vorige week mijn Onkyo receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/txsr500es.jpg

ging halen viel mijn oog op deze speakers:

Wharfedale Pacivic Evo 30

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/evo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/evo2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/evo3.jpg

Nadat ik ook mijn oor er even op had laten vallen heb ik meteen mijn Kef Coda90 bestelling geannuleerd (onbekende levertijd blabla :z liep al 3 weken te wachten) en deze in de Civic gepropt en meegenomen :)

Ze zijn net nieuw en komen rechtstreeks van de fabriek in engeland, ik heb serienummers 26 en 38. Als het goed is staan ze dus nog nergens anders in NL >:) Ik ben er heel blij mee want ze glinken echt geweldig mooi.

Ze hadden ook de Evo40 staan, die heeft een 20cm hogere kast en gaat tot 30Hz. Die van mij gaan tot 35Hz maar ik heb toch een Rel Quake active sub staan dus die extra 5Hz mis ik niet.

Ik ben zo blij _/-\o_ ik wist niet dat muziek zo goed kon klinken!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aidix schreef op 11 november 2002 @ 10:55:
knip..
Ik ben zo blij _/-\o_ ik wist niet dat muziek zo goed kon klinken!!!!
En het ziet er nog eens goed uit ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jezus.. mooie set speakers..
ben benieuwd hoe ze klinken. Deze zijn iig vrouw vriendelijker dan die van mij..
niet omdat die van mij er niet minder mooi uit zien (daar gaat et om he..patsen >:) )
maar omdat die dingen 2 cm van de deur staan als je em open doet bij mij..

gister kwam me ma binnen toen ik sliep. Ik werd wakker, SLEEPTE ze de speakers weg om eruit te kunnen!.. DIE DINGEN STAAN OP SPIKES!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

raar mens ... gelukkig dat er 4x 2cent onderzat :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 10 november 2002 @ 21:52:
[...]

Heb je die RX-V2300 in Duitsland gekocht?
Hamburg.... jaja een eind rijden...dus maar gevlogen (zakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 01 november 2002 @ 23:50:
[afbeelding]

Dynaudio Audience 122

deze zitten aan onderstaande set dmv Van den Hul kabels...

[afbeelding]

Rotel RB-1070 / RC-1070 / RCD-1070 / RT-1080

Naar mijn idee een vrij übere stereo set... kostte een paar knaken maar dan heb je ook wat 8)
:9~ Te ziek voor woorden. *jaloers*

Ik ga binnenkort ook maar een sparen/opzoek naar nieuwe speakers. Probleem is alleen dat ik de komende 7 jaar waarschijnlijk in een kleine kamer woon, dus ik zit er hard over te denken om daar mijn speakers op af te stemmen.
Meestal worden dan kleine monitors aangeraden, zoals die Dynaudio 42 en 52's.. Iemand nog ideen daarover? Ik denk dat ik richting de Eur. 1000 totaal wil, is daar iets leuks voor te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf nog andere speakers dan de Vifa Vivace '94. :)

Namelijk nagebouwde Vifa Korrekts met Visaton units, ooit voor niets gekregen van een leraar.

Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RQDeAr4UYNj3ygpFG7Z67ynJYj94lVygk4iBqfrYyffdj6T!NoPi*ibEu63r0dxkkm1tUU3797T7KIqLHmPETAnONwQ!OaTWYYrFPJJkwwU/visaton.JPG?dc=4675397395531759216
Foto is vanuit de kamer van mijn broer, die ze een tijdje geleend heeft van mij.

Het is zijn geen super speakers, maar als speakers voor de computer functioneren ze prima.

Ze zijn aangesloten aan een simpele Pioneer versterker.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:34:
[...]

:9~ Te ziek voor woorden. *jaloers*

Ik ga binnenkort ook maar een sparen/opzoek naar nieuwe speakers. Probleem is alleen dat ik de komende 7 jaar waarschijnlijk in een kleine kamer woon, dus ik zit er hard over te denken om daar mijn speakers op af te stemmen.
Meestal worden dan kleine monitors aangeraden, zoals die Dynaudio 42 en 52's.. Iemand nog ideen daarover? Ik denk dat ik richting de Eur. 1000 totaal wil, is daar iets leuks voor te krijgen??
8)

Ik zit op dit moment met deze set ook nog in een kleine (5x5 ... x 5 >:)) kamer, maar ik heb niet het idee dat die 122's te groot zijn voor hier. Ik heb een aantal anderen ook hier thuis gehad om te testen: Dynaudio 52, 122 en B&W Nautilus 805. De 52's gaven veeel te veel laag weer. Ik heb heel lang getwijfeld over de 122 en de Nautilus. Uiteindelijk toch de Nautilus laten afvallen, omdat de scherpe tweeter naar mijn idee op den duur vermoeiend zou gaan worden (onrustig geluid).

Een collega van mij (waarbij ik regelmatig thuis kom) heeft een 9-serie Rotel-set met de Audience 42 en die klinken daar zoooo mooi. Echt ongelofelijk wat een geluid uit die dingen komt. Dus dat zijn wat mij betreft ook absolute aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 17 November 2002 @ 16:20:
[...]

8)

Ik zit op dit moment met deze set ook nog in een kleine (5x5 ... x 5 >:)) kamer, maar ik heb niet het idee dat die 122's te groot zijn voor hier. Ik heb een aantal anderen ook hier thuis gehad om te testen: Dynaudio 52, 122 en B&W Nautilus 805. De 52's gaven veeel te veel laag weer. Ik heb heel lang getwijfeld over de 122 en de Nautilus. Uiteindelijk toch de Nautilus laten afvallen, omdat de scherpe tweeter naar mijn idee op den duur vermoeiend zou gaan worden (onrustig geluid).

Een collega van mij (waarbij ik regelmatig thuis kom) heeft een 9-serie Rotel-set met de Audience 42 en die klinken daar zoooo mooi. Echt ongelofelijk wat een geluid uit die dingen komt. Dus dat zijn wat mij betreft ook absolute aanraders!
Dat vind ik nog een redelijke kamer. Mijn kamer is 3.3x3, dus das niet groot. Ik heb nu Jamo's (3 weg, vloerstaand), en die komen volgens mij niet helemaal lekker uit in mijn kamer.
Ik zat idd al te kijken naar die Audience-serie, erg mooie speakers. Maar wat voor muziek luistert die collega met die Rotel set??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:35:
[...]

Dat vind ik nog een redelijke kamer. Mijn kamer is 3.3x3, dus das niet groot. Ik heb nu Jamo's (3 weg, vloerstaand), en die komen volgens mij niet helemaal lekker uit in mijn kamer.
Ik zat idd al te kijken naar die Audience-serie, erg mooie speakers. Maar wat voor muziek luistert die collega met die Rotel set??
Heel breed, net als ik. Enige wat we allebei niet draaien is klassiek. Bij mijn collega ligt alleen de nadruk op wat meer alternatief/rock (zeg maar de Kink-FM style), bij mij ligt het accent wat meer op de dance/trance (ID&T Radio style). Die collega draait eigenlijk vrijwel altijd CD's, ik heb wat vaker de radio aan staan.
Maar we draaien dus allebei veel muziek veel verschillende muziek (dus niet alleen wat ik net heb genoemd als 'nadruk op')...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witsflow schreef op 16 October 2002 @ 19:39:
Dit zijn mijn speakers:
[afbeelding]

Deze hangen aan een sony receiver (str-gx211).
Nog geen moment spijt gehad van deze combinatie. Jammer is alleen dat die receiver geen surround ondersteunt, dus als ik ooit rear speakers wil moet ik daar een aparte versterker voor aanschaffen.
hee die heb ik ook Mission rulez !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck-Twacy schreef op 19 October 2002 @ 15:13:
Gaan jullie maar lekker ff fietsen met die miezerige speakertjes
[afbeelding]
8)7 }) :+
ik kan maar 1 ding zeggen DAMMM en dan heb ik het niet over die speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 17 november 2002 @ 16:44:
[...]

Heel breed, net als ik. Enige wat we allebei niet draaien is klassiek. Bij mijn collega ligt alleen de nadruk op wat meer alternatief/rock (zeg maar de Kink-FM style), bij mij ligt het accent wat meer op de dance/trance (ID&T Radio style). Die collega draait eigenlijk vrijwel altijd CD's, ik heb wat vaker de radio aan staan.
Maar we draaien dus allebei veel muziek veel verschillende muziek (dus niet alleen wat ik net heb genoemd als 'nadruk op')...
Hmm, ik vind het moeilijk om voor te stellen dat er veel geluid uit die 42's komen :) Ik zal, als ik wat geld apart heb gezet, eens een afspraak maken bij Stassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:53:
[...]

Hmm, ik vind het moeilijk om voor te stellen dat er veel geluid uit die 42's komen :) Ik zal, als ik wat geld apart heb gezet, eens een afspraak maken bij Stassen..
Dat idee had ik eerst ook, maar ik vind er ECHT goed geluid uit komen voor zulke speakertjes. Zorg wel voor een goeie amp en goeie kabels! (en goeie bron: slechte CD's zul je ook echt als slecht ervaren).
Het zijn overigens geen speakers waarmee je kunt gaan 'blazen'; bij hoog volume (en dan ook héél flink hoger dan luistervolume) gaan ze wat sneller over de z**k dan vloerstaanders. Wil je gaan blazen > 122's nemen :)
Beste is natuurlijk om te regelen dat je thuis mag luisteren. Kan echt een verschil van dag en nacht zijn... (ja ik spreek uit ervaring ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 17 November 2002 @ 17:12:
[...]

Dat idee had ik eerst ook, maar ik vind er ECHT goed geluid uit komen voor zulke speakertjes. Zorg wel voor een goeie amp en goeie kabels! (en goeie bron: slechte CD's zul je ook echt als slecht ervaren).
Het zijn overigens geen speakers waarmee je kunt gaan 'blazen'; bij hoog volume (en dan ook héél flink hoger dan luistervolume) gaan ze wat sneller over de z**k dan vloerstaanders. Wil je gaan blazen > 122's nemen :)
Beste is natuurlijk om te regelen dat je thuis mag luisteren. Kan echt een verschil van dag en nacht zijn... (ja ik spreek uit ervaring ;)).
Ik heb een Marantz PM7000 amp, dus dat zit wel goed, en ik neem er dan zeker meteen goede kabels bij. Ik heb net de hele prijslijst van de audience-serie bij stassen opgevraagd, dus dan zullen we eens kijken.. En ik ga idd proberen ze mee naar huis te nemen..

En blazen doe ik niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

kep afgelopen week de vifa impuls gebouwd, geen digicam helaas...

klinkt wel gaaf >:)

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.com/en/products/two/pro/elac205jetb.jpg
Dan niet in houten maar zilverkleurig uitvoering, en iets andere tweeter. elac is wat onbekender maar er komt prima geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik vindt het design van die elac speakers wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 16-09 20:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 23:02:
[afbeelding]
Dan niet in houten maar zilverkleurig uitvoering, en iets andere tweeter. elac is wat onbekender maar er komt prima geluid uit.
Elac is helemaal niet onbekend, maar juist een topmerk!
Mn broer heeft een hele vette Elac center speaker. Met MS (Mordaunt Short) frontspeakers , en JBL achter speakers.
Dit alles is perfect op elkaar afgestemd. En klinkt prachtig.

Elac roelt! _/-\o_ :Y) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 17:15:
[...]

Ik heb een Marantz PM7000 amp, dus dat zit wel goed, en ik neem er dan zeker meteen goede kabels bij. Ik heb net de hele prijslijst van de audience-serie bij stassen opgevraagd, dus dan zullen we eens kijken.. En ik ga idd proberen ze mee naar huis te nemen..

En blazen doe ik niet aan ;)
Als je dan toch naar monitors gata luisteren zou ik ook zeker de Linn Katan proberen. Linn maakt erg mooie luidsprekers die bovendien nog te upgraden zijn (modificatie om ze actief aan te kunnen sturen).

Zelf heb ik btw mijn Linn Keilidh luidsprekers (plaatje ergens eerder in dit topic) aangevuld met een Arcam Alpha 8se cd-speler en een Arcam Alpha 8r amp, welke misschien toch nog wordt ingewisseld voor een Alpha 9 amp. Alles tweedehands/demo gekocht zodat ik anderhalfduizend euro in mijn zak heb kunnen houden.

Helaas is mijn kamer veel te klein voor dit moois. Gelukkig heeft de Arcam tonecontrols ;) Ik zit nu hard te hopen dat mijn huisgenoot snel verhuisd!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 16-09 21:36

-Stef-

Slainthe!

Zojuist besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/chariosyntar200T.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/chariosyntar100.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/chariosyntardial.jpg

Alleen dan de Syntar 200 (rear) ipv de hier afgebeelde 100.

- Chario Syntar 200T;
- Chario Syntar 200;
- Chario Syntar Dialogue.

Aangestuurd door:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-regler.de/pictures/prodpics/big/b171601.jpg
Yammie RX-V1300

en vergezeld van een Pioneer DV-656A K
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1033127365020dv_656a_k_detailpage.jpg

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/verzamel.jpg

Ik heb de B&W cc3 niet als center gebruikt omdat de 601 beter matcht bij mn fronts.

To do list :

Andere surrounds, worden waarschijnlijk B&W dm 601 s3
Andere center speaker > B&W dm 601 s3 gaat als rear surround.
Andere subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Pauluz,
ik zal de center speaker (bij jou de 601s3) lekker rechtop laten staan.
de spreiding is niet bedoeld voor center speaker, je zal een klein faseverschil zo kunnen krijgen geloof ik.

ik zal nog eens echte pics van mijn setup maken.. niet erg bijzonder op dit moemnt.. wacht even de mooie kabeltjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Afbeeldingslocatie: http://photo.triloxigen.nl/triloxigen/Knuffel.jpg

Mijn box :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol :7
doe je konijnen schieten op dat ding? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Je kan idd beter die 601 rechtop zetten, aangezien hij verticaal minder spreid als horizontaal. Nu gaat dat ding waarschijnlijk anders klinken als je uit het midden gaat zitten.
Het is overigens zoiezo raar dat center speakers op z'n kant gelegd worden. Dat wordt alleen maar gedaan omdat dat er mooier uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 00:57:
Pauluz,
de spreiding is niet bedoeld voor center speaker, je zal een klein faseverschil zo kunnen krijgen geloof ik.

ik zal nog eens echte pics van mijn setup maken.. niet erg bijzonder op dit moemnt.. wacht even de mooie kabeltjes af :)
Dus een set met dure kabels maar voor de rest std spul is al patserig :). Mijn set ziet d'r niet uit, allemaal zelfbouw dus daar ga ik niet mee patsen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 11:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 16-09 09:15
gitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 11:36:
lol :7
doe je konijnen schieten op dat ding? :D
haha, zoiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 00:57:
Pauluz,

Hij kan niet rechtop staan :D Ik wacht nog even op mn nieuwe ruimte van 6x6 ipv 2x2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 11:44:
[...]

Dus een set met dure kabels maar voor de rest std spul is al patserig :). Mijn set ziet d'r niet uit, allemaal zelfbouw dus daar ga ik niet mee patsen.
patsen met mijn kabels?? egt niet!! :D
met mijn afgeragde akai versterker wil ik graag een show-off geven }:O >:) :7

maar de kabels zijn inderdaad een van de mooiste dingen tot nu toe uit mijn set :)

naja..niet iedereen vind mijn speakers even geweldig :7
maar binnenkort pics dus :)
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 12:05:
[...]

Hij kan niet rechtop staan :D Ik wacht nog even op mn nieuwe ruimte van 6x6 ipv 2x2 :)
2x2 is toch perfect.. mensen zijn ook echt nooit tevreden met wat ze hebben ;( ( O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03 10:05
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 00:15:
Mijn setup:

[afbeelding]

Ik heb de B&W cc3 niet als center gebruikt omdat de 601 beter matcht bij mn fronts.

To do list :

Andere surrounds, worden waarschijnlijk B&W dm 601 s3
Andere center speaker > B&W dm 601 s3 gaat als rear surround.
Andere subwoofer.
Mooi setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 09:35

w00Dy

Make soap, not war

Ik vind een 601 niet zo mooi klinken, er zijn beter alternatieven, een 303 bv.

Elac is wel bekend hoor, alleen is dit het verkeerde forum daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik had toevallig een camera te leen dus ook maar wat fototjes gemaakt :p

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/front.JPG
Tannoy MX2 Front + panasonic rv32

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/frontdvd.JPG
closup front speaker MX2

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/centertv.JPG
Sony 55cm Wega tvtje, Tannoy mxcenter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/rear.JPG
rear speaker Tannoy MX1

nu nog een receiver :X
m'n oude heb ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgeruimde kamer Duncanvdlinden, haha dus nu heb je wel speakers maar niets om ze aan te sturen, das niet zo handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
schijn bedriegd :D

ja ik weet t' is niet echt handig zo zonder versterker.
ik zit nu tijdelijk met een oude versterker en een boombox voor in de auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank you! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:11:
Mijn speakers:

Acoustic Audio H-CD12

250 watts, liquid cooled
Electronic overload protection
12" polypropylene woofers
Ferro fluid mid range and tweeters
Responce: 26Hz to 22KHz
Sensitivity: 92 db 1w/1m
Impedence: 8ohm
Digital ready

Vraag niet wat het allemaal betekend, ze klinken in ieder geval LEKKER!!!
Aha die ken ik, uit een busje gekocht zeker?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456GT schreef op 18 november 2002 @ 15:45:
[...]

Als je dan toch naar monitors gata luisteren zou ik ook zeker de Linn Katan proberen. Linn maakt erg mooie luidsprekers die bovendien nog te upgraden zijn (modificatie om ze actief aan te kunnen sturen).

Zelf heb ik btw mijn Linn Keilidh luidsprekers (plaatje ergens eerder in dit topic) aangevuld met een Arcam Alpha 8se cd-speler en een Arcam Alpha 8r amp, welke misschien toch nog wordt ingewisseld voor een Alpha 9 amp. Alles tweedehands/demo gekocht zodat ik anderhalfduizend euro in mijn zak heb kunnen houden.

Helaas is mijn kamer veel te klein voor dit moois. Gelukkig heeft de Arcam tonecontrols ;) Ik zit nu hard te hopen dat mijn huisgenoot snel verhuisd!
Hmm, ik zal eens een lijstje maken ;)

Ik zit zelf een beetje te dubben. Ik weet dat ik binnenkort naar monitors ga kijken/luisteren, alleen ik ben nog niet helemaal uit over welk budget ik ga gebruiken. Zal ik (voor 2 stuks) rond de 450 euro reserveren, of kan ik echt beter doorsparen naar de 800 voor 2 speakers? Is het verschil zo groot? Je hebt voor 150 euro al een Dynaudio Audience 42, maw, zit er veel verschil tussen bijv. de Audience serie en de wat duurdere B&W monitors qua kwalitiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Afbeeldingslocatie: http://www.baviaan.net/archives/images/bw803.jpg
2 van deze B&W 803 speakers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:11:
Mijn speakers:

Acoustic Audio H-CD12

Afbeeldingslocatie: http://sec.lookingat.us/speakers/10160003.JPG

250 watts, liquid cooled
Electronic overload protection
12" polypropylene woofers
Ferro fluid mid range and tweeters
Responce: 26Hz to 22KHz
Sensitivity: 92 db 1w/1m
Impedence: 8ohm
Digital ready

Vraag niet wat het allemaal betekend, ze klinken in ieder geval LEKKER!!!
die heb ik dus ook, alleen een modelletje nieuwer. Dat in samenwerking met een centerspeaker van sony... en twee va nde irritante klote dingen van sony als back speakers.. dat op m'n sony 5.1 versterker..

Geluid is goed genoeg, me ma staat binnen 10 seconden boven als ie te hard staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 21:22:
[...]

Hmm, ik zal eens een lijstje maken ;)

Ik zit zelf een beetje te dubben. Ik weet dat ik binnenkort naar monitors ga kijken/luisteren, alleen ik ben nog niet helemaal uit over welk budget ik ga gebruiken. Zal ik (voor 2 stuks) rond de 450 euro reserveren, of kan ik echt beter doorsparen naar de 800 voor 2 speakers? Is het verschil zo groot? Je hebt voor 150 euro al een Dynaudio Audience 42, maw, zit er veel verschil tussen bijv. de Audience serie en de wat duurdere B&W monitors qua kwalitiet?
Ja!

En dan nu onderbouwd :),

Wat je mischien het beste kan zeggen; hoe duurder een kleine speaker, hoe groter hij klinkt. Mensen denken bijvoorbeeld dat monitors geen bas hebben, dat is absoluut niet waar. Iemand luisterde de Linn Katan's van mijn vriend en stelde vervolgens de vraag "Waar staat de subwoofer eigenlijk?" Die is er dus niet....
De bas is echter wel anders, geen al-je-organen-door-elkaar-en-de-fundering-van-je-huis-aantastende-bas, maar gewoon, een (erg) laag geluid.

Punten waar monitors vaak in uitnlinken zijn detaillering en ruimtelijkheid. Pas heb ik even (langer mocht niet van mijn portemonnee) geluisterd naar een stel diapasons, ongelooflijk! Maar goed, die dingen kosten dan ook 1500,- euro per stuk, of meer...

Op hifi.nl stond laatst een test van hele kleine luidsprekers, de Uvola (of zoiets). Is overigens ook heel erg duur maar geeft wel een goede indruk waar die kleintjes in principe toe in staat zijn.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:18:
[...]

Geluid is goed genoeg, me ma staat binnen 10 seconden boven als ie te hard staat
sinds wanneer is bovenstaand argument een waarde dat het geluid GOED is? Die waarde over de moeder geeft alleen maar aan dat het HARD gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 09:35

w00Dy

Make soap, not war

Baviaan schreef op 19 november 2002 @ 21:23:
[afbeelding]
2 van deze B&W 803 speakers dus.
met wat stuur je ze aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blue eyes.. das een argument dat het geluid inmiddels tegen valt... te vaak te hard zonder op te warmen sloopt je boxen. Zo dus ook hier. Maar toen ze nieuw waren klonk het subliem samen met mijn oude marantz..... ( type nummer weet ik zo niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

met wat stuur je ze aan ?
met een NAD c160 voorversterker en 2x NAD c270 eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn speakertjes:

http://www.canton.de/www/...1&flash=1&lng=en&cntry=de

Alleen heb ik hem in kersen fineer. Klinkt lekker aan mijn marantz versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Afbeeldingslocatie: http://ex0dus.endoria.net/images/stuff/box.jpg

Ze zijn best wel groot :7

Dat vind ik ook gelijk het nadeel.
Ze zijn BTW van Pioneer.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 22-11-2002 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/newaud/82.jpg
Dynaudio Audience 82

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/newaud/122C.jpg
center

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/newaud/52.jpg
rear

klinken wel leuk :)

[ Voor 43% gewijzigd door Luuk op 22-11-2002 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bufiku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2023
Dit zijn de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.review33.com/review/av/images/mission_774.jpg

Groter plaatje: http://www.mission.co.uk/images/774.jpg

Floor standing speaker • Dual 5¼" Aerogel woofers • 1" Fabric dome tweeter • Ported enclosure • Frequency Response: 45 Hz - 20 kHz ±3 dB • Sensitivity (1W/1M): 89 dB • Impedance: 8 ohms • Bi-wiring inputs, multi-way binding posts

Aangestuurd door een Denon PMA 720.
Afbeeldingslocatie: http://67.81.80.139:1971/page/audio/image/pma-720.jpg

Voor rockmuziek zijn ze niet zo fijn, geven te veel detail, en daarmee wordt de muziek vaak wat onrustig, maar voor Jazz zijn ze geweldig.

[ Voor 60% gewijzigd door Bufiku op 22-11-2002 13:16 . Reden: Extra info ]

Er zijn slechts 10 soorten mensen, zij die wel binair kunnen tellen, en zij die dat niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 16-09 13:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

4x deze als sataliet
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/Infinity/Audio/alpha5.gif
1x deze als center
Afbeeldingslocatie: http://www.dvdtheatre.it/foto/big/10047.jpg
en deze als sub
Afbeeldingslocatie: http://hifivideo.pveditions.com/numeros/nov01_292/img292/inf_alphahcs.jpg

het is een hcs systeem van infinity:
HCS MkII, alleen heb ik die in de zwarte uitvoering
4x75W voor de satalieten
de center is 100W dacht ik
en de woofer is 110W rms.

op dit moment nog aangesloten op een Pioneer VSX-409rds prologic receiver, maar ik denk dat ik binnenkort een yamaha ga halen, de rx-v530- of 630 rds, daar ben ik nog niet helemaal aan uit

[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 22-11-2002 11:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb een subwoofer gemaakt, telt dat ook?

Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/specials/subwoofer/5.jpg

Magnat supreme 300 woofer erin
110 liter inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maddemon/apx-4620.jpg
Deze als front en sub

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maddemon/babyboom.jpg
De Monitor Audio Baby Center :9 (Die grote ;) , maar dan in het zwart)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maddemon/speaker1.jpg
De Eltax Millenium Mini als rears. Ze klinken erg lekker, mooi helder, een tikkeltje te veel hoog (af en toe vrij scherpe tonen). Maar dat probleem is met een goede equalizer best te verhelpen :) Het laag is erg indrukwekkend voor deze boxjes, hoewel ze niet full-range zijn komt de bass in jazz en bepaalde trance best goed tot z'n recht. Voor klassiek zijn ze ook best goed maar je mist dan echt de benodigde hoeveelheid laag om er echt van te kunnen genieten.
Voor surround (zoals ze bedoeld zijn) zijn ze echt perfect, mooi in detail en toch subtiel genoeg om hun werkelijke positie te laten bepalen :)

Dit alles word door de interne versterker van de APX-4620 en 2 stereo versterkers voorzien van de nodige power :9
Ik heb ze aangesloten op de Live! 5.1 die in me pc zit en word voornamelijk gebruikt om films te kijken. (heerlijk toch, een 21 inch monitor :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Mad_Demon op 01-12-2002 11:45 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

M4RTiN schreef op 22 November 2002 @ 11:49:
ik heb een subwoofer gemaakt, telt dat ook?

[afbeelding]

Magnat supreme 300 woofer erin
110 liter inhoud
Beetje stoffig :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Nu online
op m`n kamer nikis bijzonders.

2x 120 watt + 250 watt sub passies. mengpaneel + 2versterkers ,eentje voor sub andere voor andere 2 speakers

Drive -innetje op schoolfeest voor de brugklassen :

LAY OUT VERNEUKEND

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/Drive-in/Brugklasfesst%20Roncalli%202002/P1010002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/Drive-in/Brugklasfesst%20Roncalli%202002/P1010003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/Drive-in/Brugklasfesst%20Roncalli%202002/P1010010.jpgOptreden van wupjes ,Saaaaaaiiiiii :Z

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/Drive-in/Brugklasfesst%20Roncalli%202002/P1010023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/Drive-in/Brugklasfesst%20Roncalli%202002/P1010040.jpgbellen blaasmachine was ook van de partij

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/Drive-in/Brugklasfesst%20Roncalli%202002/P1010051.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:01
Hangt er vanaf welke B&W je bedoeld. De 42 kan redelijk mee met b.v. de 601, maar legt het af tegen de 602 (te weinig bas). En ik neem aan dat je hem niet wil vergelijken met de CDM en Nautilus monitors of wel? Want dat wint ie zeker niet :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
B&W CDM 1NT
B&W CDM CNT
B&W DM602S2

foto's en info is te vinden op: www.geocities.com/fts_psx/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
tering, wat een bakbeesten heeft iedereen hier op GoT zeg, ik ben al blij met mijn altec lansing 251 op me pc en 2x 160watt HiFi speakers op me stereo(philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdj84nl schreef op 23 november 2002 @ 20:50:
tering, wat een bakbeesten heeft iedereen hier op GoT zeg, ik ben al blij met mijn altec lansing 251 op me pc en 2x 160watt HiFi speakers op me stereo(philips)
Deel 1 van dit topic bestond grotendeels uit plaatjes van computerspeakersetjes die heel veel mensen hebben. Moet je daar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Flint123 schreef op 23 november 2002 @ 19:54:
B&W CDM 1NT
B&W CDM CNT
B&W DM602S2

foto's en info is te vinden op: www.geocities.com/fts_psx/index.html
Heel mooi!!!! :9~ _/-\o_ :9~
mooie reciver, mooie sub, pff had ik het geld maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Ik vond het geluidje dat bij de 2 "home-cinema-ruimtes" op de HCC erg lekker klonk (Die van Epson zelfs beter dan bij Creative :9 )
Dat ene draadloze setje was om te huilen, zelfs de sterke sub maakte het niet goed :{

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Demon op 24-11-2002 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom er een soms een voorversterker en een eindversterker is? In dit topic zitten volgens mij de kenners, dus licht even toe a.u.b (ook al past het hier niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
een voorvesterker verdeeld de kanalen (cd, dvd, tuner) naar de eindversterker die de speakers aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=16065224,noline]Bufiku schreef op 22 november 2002 @

Aangestuurd door een Denon PMA 720.
[afbeelding]

Voor rockmuziek zijn ze niet zo fijn, geven te veel detail, en daarmee wordt de muziek vaak wat onrustig, maar voor Jazz zijn ze geweldig.
Hee, nooit wegdoen die Denon 8) Goed verzorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bufiku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2023
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:50:
[...]

Hee, nooit wegdoen die Denon 8) Goed verzorgen ;)
Xanandu, ik ben er lange tijd erg tevreden mee geweest, en erg goed voor gezorgd. Maarruh, is-ie zo bijzonder dan? Hij wordt namelijk wel wat ouder, (vooral de cd-ingang vertoont wat slijtage, gelukkig hebben we nog cd-direct, en cd's tapen doe ik niet meer sinds mijn plextor writer :*) ).

Ik zou ook graag een 5.1 systeem willen, ter vervanging van deze (maar zit ook te denken aan een simpele 5.1 luidsprekerset direct op de nog-te-kopen dvd speler).

Er zijn slechts 10 soorten mensen, zij die wel binair kunnen tellen, en zij die dat niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk tijd om eens wat pics te nemen.

Dit is mijn set :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/overzicht.jpg

Een set Mission 753 gespiked op zelfgedraaide alluminium spikehouders.
2,5 weg systeem. 1 x 1" dome tweeter. 2 x 61/2" woofers in geslotn behuizing en 2 x 61/2" woofers in een bassreflex behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/missonr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/missonr2.jpg

Deze worden aangestuurd door een Sansui AU7900 waarvan ik de voorversterker gebruik
En een Onkyo M502 dual monaural eindtrap.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/amps2.jpg

Interconnects van profigold en bandridge 2,5mm^2 ofc speakerkabel

Ik zit nu terug bij m'n ouders ivm m'n stage. Daarvoor zat ik bij m'n broer in huis om te studeren. Hij had een normaal formaat huiskamer en daar kwamen de speakers beter tot hun recht dan in mijn relatief kleine slaapkamer :|

Ik heb de speakers vergeleken met Kef Q35,Kef Q5,B&W603,B&W604 en nog een hele hoop andere speakers maar deze speakers bleven me boeien. Ik heb ze geluisterd op een NAD geintergreerde stereo versterker en een Marants SR-6200.
Ik ben er erg tevreden met m'n 25 kg zware vriendjes. :Y) Geen betere speaker voor het geld dat ik er voor heb neergelegd. :D
In de toekomst mischien een dd receiver maar eerst ga ik (als het goed is) volgende week aan m'n sub beginnen. Als de spullen eindelijk eens binnen zijn. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn mijn speakers:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/thesix/got/box.jpg
grootere foto

zijn specs plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/thesix/got/specs.jpg
grootere foto(1MB)

deze zijn aangedreven door een oude Sanyo versterker overbelichte foto

De foto's zijn getrokken met mijn redelijk recente canon powershot s45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bufiku schreef op 25 November 2002 @ 11:57:
[...]

Xanandu, ik ben er lange tijd erg tevreden mee geweest, en erg goed voor gezorgd. Maarruh, is-ie zo bijzonder dan? Hij wordt namelijk wel wat ouder, (vooral de cd-ingang vertoont wat slijtage, gelukkig hebben we nog cd-direct, en cd's tapen doe ik niet meer sinds mijn plextor writer :*) ).

Ik zou ook graag een 5.1 systeem willen, ter vervanging van deze (maar zit ook te denken aan een simpele 5.1 luidsprekerset direct op de nog-te-kopen dvd speler).
Ja man, ontzettend goed gebouwd. Dit is nog echt de oude shit van Denon. Ik heb daarvan nog een kleinere versie, de PMA 320, die ik nog vaak gebruik bij het testen van apparatuur. Je hoort er alles op, hij zeikt nooit, hij clipt alleen bij extreme omstandigheden, stabiel tot 2 ohm.
Of je overgaat op HT moet je zelf weten natuurlijk. Maar bedenk wel dat je een dikke Denon ht receiver er naast moet zetten, wil je dezelfde kwaliteiten behouden.

Walter, ik had bij jou toch zelfbouwluidsprekers verwacht met de Scan-speak 70000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
2x B&W 604S3 fronts. 1x B&W LCR600 center.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/frontright.jpg
2x B&W 602.5S3 surround. 2x B&W 601S3 rear.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/rearleft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/rearright.jpg
Alles powered door mijn Onkyo TX-NR900E:
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/amp1.jpg

Voor meer zie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo dan flinke boxen heb jij zeg!!!

Bah bah ziet er best gaaf uit zo kamer !!

Die achter center op een doos haha wat kan een doos belangrijk zijn he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik heb alles nog maar sinds vrijdag. Er moeten nog stands komen. Maar ik wil nog even experimenteren met de hoogte waarop ze komen. Maar deze dozen kunnen prima hergebruikt worden. Wil ik ze hoger dan gebruik ik de dozen van de 604's wel, die zijn nog groter.
Er komt een geweldig geluid uit die fronts. Echt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dat geloof ik ook ja dat er lekker geluid uitkomt.

ben jij fan van star wars zie ik dat goed op die pooster!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op 22 oktober 2002 @ 03:29:
[...]
Daar heb ik er hier ook nog 2 van staan, vielen me zwaar tegen toen ik ze kocht.. Gaan nu als cadeautje naar mn ouders toe :)
koop dan de LX10 >:) heb ik ook en die rulen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:55:
Haha dat geloof ik ook ja dat er lekker geluid uitkomt.

ben jij fan van star wars zie ik dat goed op die pooster!!!
Er moest iets op de muur (anders zo erg kaal), dus daarom die poster maar. Ik ben wel fan trouwens, heb zelfs nog de originele versie in videoboxen. Ook de widescreen en pan&scan boxen van de special edition. Ik hoop dat George Lucas toch straks de originele 3 uitbrengt in de oorspronkelijke en de special editions (maar dat zal er wel niet inzitten vermoed ik).
Straks eens episode 2 luisteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 00:12:
Eindelijk tijd om eens wat pics te nemen.

Dit is mijn set :)

[afbeelding]

Een set Mission 753 gespiked op zelfgedraaide alluminium spikehouders.
2,5 weg systeem. 1 x 1" dome tweeter. 2 x 61/2" woofers in geslotn behuizing en 2 x 61/2" woofers in een bassreflex behuizing.

[afbeelding]
[afbeelding]

Deze worden aangestuurd door een Sansui AU7900 waarvan ik de voorversterker gebruik
En een Onkyo M502 dual monaural eindtrap.

[afbeelding]

Interconnects van profigold en bandridge 2,5mm^2 ofc speakerkabel

Ik zit nu terug bij m'n ouders ivm m'n stage. Daarvoor zat ik bij m'n broer in huis om te studeren. Hij had een normaal formaat huiskamer en daar kwamen de speakers beter tot hun recht dan in mijn relatief kleine slaapkamer :|

Ik heb de speakers vergeleken met Kef Q35,Kef Q5,B&W603,B&W604 en nog een hele hoop andere speakers maar deze speakers bleven me boeien. Ik heb ze geluisterd op een NAD geintergreerde stereo versterker en een Marants SR-6200.
Ik ben er erg tevreden met m'n 25 kg zware vriendjes. :Y) Geen betere speaker voor het geld dat ik er voor heb neergelegd. :D
In de toekomst mischien een dd receiver maar eerst ga ik (als het goed is) volgende week aan m'n sub beginnen. Als de spullen eindelijk eens binnen zijn. :X
Erg mooie speakers om te zien. Wij hebben deze zelf ook thuis gehad. Het jammere is alleen dat ik de 752 Freedom stukken beter vind klinken dan de 753, en dat ook nog voor minder geld. Maar goed vind het mooi dat jij ze wel goed vind klinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je:) Heb jij ze wel eens vergeleken? De freedom heeft -3dB hoog en +3db mid las ik ergens. De freedom heeft een fabric dome en de gewone een metal dome. Maar ja ik heb ze 2e hands gekocht dus er was helaas weinig te kiezen.
Hebben je ouders ze weg gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ziet mijn spulletje eruit:

[img]http://www.16bitz.com/pub/068.jpg[/img]
[edit: plaatje veroorzaakte popup]

Stereo is een Sony ES set: mosfet versterker, MD, tuner en dvd/cd speler.
Boxen (daar gaat het over) zijn MBQuads. (het is wel aardig, maar het kan beter...)

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 23-01-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 16:08
Ik zal ook es ff mijn setje showen: heb als gewone speakers een zelfbouw setje die kwa geluid heel erg in de buurt komen van de Elipson 1303, de oude dan, aangestuurd door een Harman Kardon HK 3400, al wat ouder.. maar werkt nog prima! als cd speler heb ik een of andere goedkope Pioneer ofzow, werkt goed, klinkt nog redelijk voor dat geld! als sub heb ik een home made ;) 15" Karlson met btje verneukte filter, nog een keer een goede voor kopen, en die word dan weer aangestuurd door een oude pioneer versterker, heel gaaf ding, 2x 220 watt, linkerkanaal is al stuk, dus nu zit die speaker alleen op t rechter kanaal, die is dus aan vervanging toe! foto's komen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn setje:
allemaal technics
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickeyblueeyes/plaatjes/stereo.jpg

en bose speakers
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickeyblueeyes/plaatjes/speakers.jpg

tis een zootje maar binnenkort heb ik me nieuwe poster binnen dan neem ik rest ook op de schop

achteraf zou ik willen dat ik toen ik ze kocht wat beter was voorgelicht maarja, voor mijn kleine kamertje voldoen ze wel maar ik had toch liever een NAD set gehad en zeker andere boxen, dat zit er nu toch aan te komen maar tis zo zonde van t geld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBquad dat moet natuurlijk MBquart zijn :)

Ze zijn idd mooi!:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/mission3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/mission4.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog erg mooi om te zien he, 4 units boven elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:45:
MBquad dat moet natuurlijk MBquart zijn :)

Ze zijn idd mooi!:

[afbeelding]
[afbeelding]
Speaker is zeker mooi, maar jesus wat een gordijnen, dat verzin je toch niet ?!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck-Twacy schreef op 19 October 2002 @ 15:13:
Gaan jullie maar lekker ff fietsen met die miezerige speakertjes
[afbeelding]
8)7 }) :+
WOOWWW groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Zitten idd enorm grote speakers tussen!
En dan te bedenken dat ik het eerste topic opende met een verzameling posts over simpele en iets minder simpele PC-speakersets in mn hoofd 8)7 Gemiddelde blijkt heel wat groter (en beter?) dan een PC-speaker setje...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Dat was een grapje, hoor
(humor, hahaha)
:+

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.victorb.org/fotos/hifi/01.jpg
http://www.victorb.org/fotos/hifi/

bovenste 2x50 watt pioneer
onderste 2x80watt pioneer 120max
bijde eigen versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zaterdag mijn setje binnengekregen
http://www.marantz.com/p_...m?id=1815&cont=e&line=avr
http://www.mordauntshort.com/products/premiere.asp

Voor de duidelijkheid marantz sr5300 en de Mordaunt Short Premiere..

Is Mordaunt Short niet zo bekend in nederland ofzo want ik heb nog niemand gezien met deze speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn minder bekend bij het "grote publiek", maar ik heb zelf de MS declaration 500 THX

deze dus

Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/msthx.gif

En er zijn zat mensen met ms speakers ;)

Hoe bevallen die Première's eigenlijk ?

En heb je ook vergelijkingsmateriaal ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Walter.PPK schreef op 02 december 2002 @ 21:45:
MBquad dat moet natuurlijk MBquart zijn

Ze zijn idd mooi!:

[afbeelding]
[afbeelding]

--------------------------------------------------------------------------------

Speaker is zeker mooi, maar jesus wat een gordijnen, dat verzin je toch niet ?!
HEHEHEE tja ik m'n moeder heeft ze toen der tijd uitgezocht }:O ...

Die MS speakers zien er trouwens ook jummy :9~ uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:24 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.