Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Goddank (sorry your LordshipMcFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 15:03:
[...]
Doe het wel voor 21:37 vanavond, want na 24uur kan je je post niet meer editten.
Ik wil de A330 gebruiken icm de PSS Airbus Pro panel, moet ik nog wat aanpassen om probz te voorkomen, of volstaat de Panel.cfg en Sound.cfg aanpassen prima?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dat is al een paar keer langs gekomenND schreef op 14 oktober 2002 @ 15:27:
Rateltje > Icon > die dingen zijn best wel pijnllijk voor een fruitvlieg![]()
Ik wil de A330 gebruiken icm de PSS Airbus Pro panel, moet ik nog wat aanpassen om probz te voorkomen, of volstaat de Panel.cfg en Sound.cfg aanpassen prima?
Maar ik zal het nog ff aan je doorgeven
Hier de nog beloofde (paar delen terug) mijn custom merge tussen de Airbus A330-X00 en het PSS panel.
Update je FDE : http://members.home.nl/g.ensink/A330.zip
--------------------------------------
[Flaps.0]
type= 1
span-outboard= 0.800
extending-time= 15.000
system_type= 1
damaging-speed= 200.000
blowout-speed= 250.000
lift_scalar= 1.000
drag_scalar= 1.500
pitch_scalar= 3.000
flaps-position.0= 0.000
flaps-position.1= 8.000
flaps-position.2= 14.000
flaps-position.3= 22.000
flaps-position.4= 27.000
flaps-position.5= 32.000
Gebruik deze flap setting om goed over een te komen met het PANEL voor de TOconfig en managed approach.
-----------------------------------------------------------
ZFW: 140, leverde naar mijn mening het beste resultaat op.
Feul:
Left en Right 100% Center 70% was hier de max om met autopilot goed te vliegen, zonder dat rare geschommel. Hou dus je beide AUX en Center2 tank leeg. Beter is nog om deze te wissen uit het aircraft.cfg.
-------------------------------------------------------------------
Verwijderd
LOL!ND schreef op 14 oktober 2002 @ 15:27:
Rateltje > Icon > die dingen zijn best wel pijnllijk voor een fruitvlieg![]()
In deze uitvoering zit een speciale afvoerleiding voor fruitvliegjes
Oeps mijn excusesMcFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 15:35:
[...]
Dat is al een paar keer langs gekomen
Maar ik zal het nog ff aan je doorgeven
[...]
Verwijderd
Zeker! Vragen aan Nealzie wat zijn nieuwe URL is en die erbij pleurenSpotter schreef op 14 oktober 2002 @ 15:44:
Nou jullie wensen zijn vervuld, nog meer te zeiken (jah ik heb een reden hier)
Ik dacht naar Oostenrijk..McFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 15:15:
[...]
EHAM - LGAV. Maar ik ga hem pas vliegen als ik die 737 NG van Transavia kan downloaden, dus het kan nog ff duren.
En weer terug. Die airfile die erbij zit is echt super!!

ff een tip voor de rest: ik heb gewoon de versies die op AVSIM staan omgetoverd naar een Transavia, Easyjet en een Lauda. Simpel door de *.bmp uit de texture directory te kopieren
Verwijderd
had ik al gedaan, maar hij wis em niet ofzo, dan kan ik er ook niks aan doenVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:56:
[...]
Zeker! Vragen aan Nealzie wat zijn nieuwe URL is en die erbij pleuren![]()
:
[...]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
transavia met winglets is TOP, alleen vliegt de XRA niet met winglets want Bij transavia worden die winglets pas winstgevend (ook op de 738) na 10 jaar, en dan wil transavia ze alweer vervangen met nieuwe kisten. En bij die shots met U2 (easyjet) zijn helemaal onzin, want die vliegen zulke korte afstanden dat ze alleen maar duurder in gebruik zijn.Bolk schreef op 14 oktober 2002 @ 17:19:
Ik vind die Transavia met die winglets echt zo lelijk, ik heb um IRL gezien. Niet om over naar huis te schrijven, maar wat AFG presteerd is natuurlijk toppie
Zoek op www.avsim.com naar Screen ShooterVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:29:
Kan iemand ff en link naar dat Screenshooter prog posten...? 'k Heb gezocht in het vorige topic maar kom 'm zo gauw niet vinden.
neej ze hebben ze niet gekocht, jah die was gehuurt van South African Airways, en toen zaten ze erop, maar HV zal het niet doen. (voor zover ik heb gehoort)rollebol schreef op 14 oktober 2002 @ 17:53:
Maar Transavia heeft die winglets dus gewoon in de kast staan? Want ik heb wel eens foto's gezien van een Transavia 73 met winglets.
ik gebruik nog steeds het heilige fsscreen proggie
en daarna in acdsee allemaal in een keer resizen naar 800x600 als ik dat wil
trouwens ik ga ook maar eens die 737 met die winglets downloaden en de *.bmp's van mijn transavia kistje in de texture map gooien zoals rdluca al zie
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Waarom ben ik er dan mee naar Griekenland gevlogen?Spotter schreef op 14 oktober 2002 @ 18:01:
[...]
neej ze hebben ze niet gekocht, jah die was gehuurt van South African Airways, en toen zaten ze erop, maar HV zal het niet doen. (voor zover ik heb gehoort)
reg???? (nog wat aan speciale kleuren??)McFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 18:29:
[...]
Waarom ben ik er dan mee naar Griekenland gevlogen?
Reg weet ik niet meer hoor, was van de zomer
Maar het was in de liverie met "transavia.nl" er op.
PH-HZE, maar dies ZONDER wingletsMcFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 18:35:
[...]
Reg weet ik niet meer hoor, was van de zomer
Maar het was in de liverie met "transavia.nl" er op.
Verwijderd
Hier even een arrival chart voor EDDF:
http://home.t-online.de/h...dt/Arrival-19-04-2001.pdf
Klopt het dat al deze STARS naar 1 centraal punt gaan?
Wat moet ik hier dan mee tijdens approach? Of moet ik hem gebruiken ICM een approach voor een specifieke runway?
die was gehuurt van SAA, deze had ik trouwens eerder gespot en gefotografeerd dan me PA :):):):):):):):) en geloof me dat komt niet vaak voorMcFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 18:37:
[...]
Het kan ook deze geweest zijn:
http://www.airliners.net/open.file/273960/L/
Btw was wel een fijne plane!Spotter schreef op 14 oktober 2002 @ 18:39:
[...]
die was gehuurt van SAA, deze had ik trouwens eerder gespot en gefotografeerd dan me PA :):):):):):):):) en geloof me dat komt niet vaak voor
Alleen de landing op EHAM leek wel met 180kts te gaan ofzo
Probeer screen shooter maar eensjos_zwa schreef op 14 oktober 2002 @ 18:27:
Wat zitten jullie nu allemaal te eikelen met dat screenshooter
ik gebruik nog steeds het heilige fsscreen proggie
en daarna in acdsee allemaal in een keer resizen naar 800x600 als ik dat wil
Ook erg handig voor de lezers hier is dat hij het kan resizen
Das typisch een 737-800, remt voor geen meter ivg met een 737-300/400McFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 18:42:
[...]
Btw was wel een fijne plane!
Alleen de landing op EHAM leek wel met 180kts te gaan ofzoBij touchdown ook meteen heel lang reverse thrust, en volgens mij ook autobrake max, want zo hard remmen had ik nog nooit mee gemaakt
Ik zat ook bij het raam boven de vleugel, en het leek wel alsof ie maar iets van 20/25 flaps had... maar was wel vet zo snel landen
Ja maar de landing op de heenreis op Preveza, was veel smoother... en dat was hetzelfde vliegtuigrdluca schreef op 14 oktober 2002 @ 18:46:
[...]
Das typisch een 737-800, remt voor geen meter ivg met een 737-300/400
Ja.Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:38:
Hey,
Wat moet ik hier dan mee tijdens approach? Of moet ik hem gebruiken ICM een approach voor een specifieke runway?
http://www.cruiseferry.de/airpro/
Erg leuk spel, heeft me vele uren gebonden al (nu mijn FS2002 interesse gezakt is)
Zijn er meer van dit soort spelen te vinden? Ik meen dat er ook een australisch spel was, airline2000 genaamd die ook dit soort spellen maakte.
__
edit:
Gevonden:
http://www.airlinesimulation.com/acc/default1.asp
__
[ Voor 0% gewijzigd door 456 op 14-10-2002 19:15 . Reden: GEVONDEN!!! :) ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ziet er leuk uit, en nog freeware ook!! Ik ga het binnenkort eens uitproberen456 schreef op 14 oktober 2002 @ 19:12:
Misschien niet helemaal juist in dit topic, maar toch wel voor de geinteresseerden:
http://www.cruiseferry.de/airpro/
Erg leuk spel, heeft me vele uren gebonden al (nu mijn FS2002 interesse gezakt is)
Zijn er meer van dit soort spelen te vinden? Ik meen dat er ook een australisch spel was, airline2000 genaamd die ook dit soort spellen maakte.
__
edit:
Gevonden:
http://www.airlinesimulation.com/acc/default1.asp
__
Veel oude bekenden trouwens in dit deel!!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Misschien mis ik iets hoor, maar de PH-HZU is niet van HV? (De kist met winglets dus)Spotter schreef op 14 oktober 2002 @ 18:01:
[...]
neej ze hebben ze niet gekocht, jah die was gehuurt van South African Airways, en toen zaten ze erop, maar HV zal het niet doen. (voor zover ik heb gehoort)
Was dat lange remmen niet om een gate te halenMcFlipp schreef op 14 oktober 2002 @ 18:42:
[...]
Btw was wel een fijne plane!
Alleen de landing op EHAM leek wel met 180kts te gaan ofzoBij touchdown ook meteen heel lang reverse thrust, en volgens mij ook autobrake max, want zo hard remmen had ik nog nooit mee gemaakt
Ik zat ook bij het raam boven de vleugel, en het leek wel alsof ie maar iets van 20/25 flaps had... maar was wel vet zo snel landen
PS: Ben Fly High, kzit ff op me broertjes comp.....sorry voor de verwarring
Is er een manier om het weerbericht op te vragen dan via de ACARS-functie in het FMS van Squawkbox? Dat is namelijk het enige waar ik dat ding voor gebruik.
tuurlijkND schreef op 14 oktober 2002 @ 19:57:
Is het gewoonlijk om ook je wheel brakes te gebruiken tijdens de landing?
Welke gebruik jij dan?ND schreef op 14 oktober 2002 @ 19:57:
Die eerste welTourniquet schreef op 14 oktober 2002 @ 19:30:
[...]
Ziet er leuk uit, en nog freeware ook!! Ik ga het binnenkort eens uitproberen
Veel oude bekenden trouwens in dit deel!!
2e niet. ongeveer AUD100.
1 AUS = 0.57 Euro
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
of me autobrake, of met me toebrakes op me pedals als ik zin heb om zelf wat te doen (ook pas sinds kort)
Verwijderd
Jazeker FruitvliegND schreef op 14 oktober 2002 @ 19:57:
Als je Autobrake instelt, stel je daarmee de kracht in waarmee je wielen remmen. In sommige planes ook de hoeveelheid reverse op de motoren (PSS 747/777 bijv.).
Net na touchdown is het pompend remmen (hoewel je daar in FS niet veel van merkt) en als de snelheid wat lager is (rollout) wordt er wat strakker geremd over het algemeen.
Ik gebruik ze pas onder de 50kts
@Tochdown Speed Brakes Up
Nose gear down : Engines Reverse (soms ook iets eerder)
@ 50kts, Engines Reverse OFF
Apply wheel brakes,
@ 35kts Speed Brakes down
20 kts, wheel brakes OFF
Runway Turn off, Retract Flapps
Rateltje > Thanx voor de helderen uitleg!
Maar die bedienen allebei je wheelbrakes.Spotter schreef op 14 oktober 2002 @ 20:07:
[...]
of me autobrake, of met me toebrakes op me pedals als ik zin heb om zelf wat te doen (ook pas sinds kort)
...toch
bij mij niet, mijne zijn appart (CH USB pedals)rollebol schreef op 14 oktober 2002 @ 20:23:
[...]
Maar die bedienen allebei je wheelbrakes.
...toch
sorry vergeten te editen in de vorige
Maar als je je wheel brakes niet bedient met de toebrakes, wat bedien je er dan wel mee?
Er zijn hier idioten die hun elevator bedienen met een formule 1-gaspedalensetje, dus ik kijk nergens meer van op.
ow ik bedien ze gewoon met me pedals, maar de linker bedient de linker etc.rollebol schreef op 14 oktober 2002 @ 20:28:
[...]
Maar als je je wheel brakes niet bedient met de toebrakes, wat bedien je er dan wel mee?
Er zijn hier idioten die hun elevator bedienen met een formule 1-gaspedalensetje, dus ik kijk nergens meer van op.
Verwijderd
En als je bijvoorbeeld de "Fly High" approaches maakt (zo noem ik ze maar even) kan je die vantevoren in de FMC inproggen? Gaan deze icm een STAR?
Kan iemand me uitleg verschaffen?
(vanavond Airline RTL4/5 2200)
Nee klopt niet, want ze lopen naar verschillende punten, en waar deze eindigen, die sluiten weer aan bij een ILS runway, pak maar een ILS chart van EDDFVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:33:
Hey jochies
En als je bijvoorbeeld de "Fly High" approaches maakt (zo noem ik ze maar even) kan je die vantevoren in de FMC inproggen? Gaan deze icm een STAR?
Kan iemand me uitleg verschaffen?
(vanavond Airline RTL4/5 2200)
Verwijderd
Maar die UL604 sluit helemaal niet aan op die NORKU, hoe zit dat?
ik dacht zelf het fp te veranderen in dit: KPT UL608 TGO UN851 MASEK UL604 BIGGE T281 NORKU. Heeft iemand uitleg hoe dat nou zit met het eerste fp, volgens mij is die gewoon fout.
ff snel de nieuwe versie van de CX 773 uitgelaten, rondje EHAM dit keer

Ja sorry, ik ga echt niet wachten op jullie hoor

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Hoi ik heet gewoon Frank hoorrollebol schreef op 14 oktober 2002 @ 20:28:
Argh! Nog eentje! Het lijkt me zo eh, a-intuitief. Net als een tram, daar geef je ook gas door aan het stuur te draaien.The_FrankO schreef op 14 oktober 2002 @ 21:23:
[dat er idioten zijn die...]
Hoi ik heet gewoon Frank hoor
tampert, kriminalpolizei
Hey! alles beter dan met het keyboardrollebol schreef op 14 oktober 2002 @ 21:32:
[...]
Argh! Nog eentje! Het lijkt me zo eh, a-intuitief. Net als een tram, daar geef je ook gas door aan het stuur te draaien.
wtf, dit topic gaat zooo hard
[/beetje offtopic mode]
In het vorige deel had ik het over die TB20 die ik graag in een bepaalde livery zou willen.
Er werd gevraagd of er een goed model van is, nou , die is er wel.
Wie zou, aan de hand van dat voorbeeld en plaatjes van onze lesvliegtuigen, de livery kunnen maken?
cheers!
ps. thanks for the support
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Nou gaan we niet vloeken hè?!?
<- keyboard user

Verwijderd
Airbus vlieger?Major Carnage schreef op 14 oktober 2002 @ 22:10:
[...]
Nou gaan we niet vloeken hè?!?
<- keyboard user
Als ik een fatsoenlijk panel had misschien wel
Over Airbus geproken
EasyJet vliegt liever met Airbus
Uitgegeven: 14 oktober 2002 12:32
LONDEN - De goedkoop vliegende luchtvaartmaatschappij easyJet geeft voor een forse uitbreiding van haar vloot de voorkeur aan Airbus boven diens Amerikaanse concurrent Boeing. De Europese vliegtuigbouwer krijgt 45 dagen exclusief de gelegenheid tot een akkoord te komen, zo heeft easyJet maandag meegedeeld.
EasyJet en zijn eerder dit jaar van British Airways overgenomen dochterbedrijf Go vliegen tot nu toe uitsluitend met de Boeing 737. Prijsbrekers in de luchtvaart gebruiken het liefst slechts één type om de kosten zo laag mogelijk te houden. Volgens easyJet wegen de pluspunten van het aanbod van Airbus ruimschoots op tegen de extra kosten van het vliegen met twee types.
EasyJet wil 120 vliegtuigen van het type A319 ter waarde van naar schatting 5 miljard dollar en is van plan een optie te nemen op nog eens 120 van die toestellen. De aflevering moet beginnen in september volgend jaar. Volgens easyJet biedt de Airbus "comfortale ruimte voor de passagiers, uitzonderlijke betrouwbaarheid en een laag brandstofverbruik".
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
tampert, kriminalpolizei
Boeing: "Ach onze kisten worden toch wel verkocht". Men vraagt om een cargo 777 maar die krijgen ze niet, komt airbus direct: "A330 cargo? ok is goed"
Het zal niet lang duren voordat Airbus het zaakie overneemt. Boeing zei ook dat de triple 7 een totaal nieuwe plane zou worden, terwijl het in de ontwerpfase de 767x heette. Boeing = soms wel wazig
Deze informatie heb ik overgenomen van een Spotter @ EHAM RWY 06 op een vrijdagmiddag. Deze informatie kan mogelijk onjuiste tekst en feiten bevatten. Desgewenst kan u inspraak hebben op de wel van toepassing zijnde informatie.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Jah, best jammer, want ik vind al die geautomatiseerde zooi van Airbus niet echt geweldig (ja, dat vind ik ook van bijv de B777Bolk schreef op 14 oktober 2002 @ 22:43:
Ik moet zeggen dat Airbus het op de markt een heel stuk beter aanpakt dan Boeing.
Boeing: "Ach onze kisten worden toch wel verkocht". Men vraagt om een cargo 777 maar die krijgen ze niet, komt airbus direct: "A330 cargo? ok is goed"
Het zal niet lang duren voordat Airbus het zaakie overneemt. Boeing zei ook dat de triple 7 een totaal nieuwe plane zou worden, terwijl het in de ontwerpfase de 767x heette. Boeing = soms wel wazig
Deze informatie heb ik overgenomen van een Spotter @ EHAM RWY 06 op een vrijdagmiddag. Deze informatie kan mogelijk onjuiste tekst en feiten bevatten. Desgewenst kan u inspraak hebben op de wel van toepassing zijnde informatie.
Vlieg ook liever een 737-400 dan een -800, puur vanwege de wat meer analoge zooi
deze vraag is wel serieus bedoeld heh
Want ik vlieg nu zo'n beetje alle vliegtuigen door elkaar, en heb de Airbus al eens gevlogen, maar dat was maar half ozo
Verwijderd
Download.Major Carnage schreef op 14 oktober 2002 @ 22:56:
Zijn de planes die je direct bij PSS vandaan bestelt de download versies of zijn 't cd versies?
Verwijderd
Nou, begin maar: wat wou je weten...? Ik vlieg alleen maar de PSS Airbus dus ik ken 'm wel een beetje. Ik kan je, als manual freak, in ieder geval vertellen waar alle staat in de manuals!ND schreef op 14 oktober 2002 @ 23:11:
[...]
Want ik vlieg nu zo'n beetje alle vliegtuigen door elkaar, en heb de Airbus al eens gevlogen, maar dat was maar half ozo
ik wil best eens helpen als ik tijd hebND schreef op 14 oktober 2002 @ 23:11:
[...]
tampert, kriminalpolizei
Geen idee.. 3-5 ofzoVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 23:21:
Major Carnage mag ik vragen wat jouw FP/s is op Schiphol en bij approach? Bij deze...
fps let ik eigenlijk niet echt op
wat ben ik weer lief
ORDER Ref: 12-3-87156
===============================================
1X 747_2k2_Base @ £10
1X 777_2k2_Base @ £10
Subtotal - £20.00
18% Discount - £3.60
Total: £16.40
Nou als je dan gaat en als ik op dat moment ook kan, dan ga ik mee. Airbus is zo erg in opkomst dat ik er haast niet meer onderuit kom heb ik het idee.ND schreef op 14 oktober 2002 @ 23:25:
Nou ik zat te denken aan een gezamelijke Airbus vluchtje, zodat ik tijdens de vlucht vragen kan stellen, een volgen hoe jullie het doen
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ow...en ik zal binnenkort weer hiero terugkomen...ben er een tijdje uit geweest maar krijg aankomende dagen leuke spullen binnen
A7V333 met 512Mb RAM, Athlon 2200+ (1800Mhz@2000Mhz) + met GF4 Ti4400 (oc'ed@Ti4600 speed)
Dan moet het volgens mij wel lukken om FS2002 weer voluit te kunnen draaien. GF1 DDR is toch niet echt lekker, vooral met een 800Mhz CPU'tje

gewoon zoeken op avsim.com op "photoreal 777"
Verwijderd

trouwens, volgende keer (herfstvakantie) ga ik ook nog naar LH shop..weet iemand nog leuke dingen te kopen? Ik ga denk ik ook maar een Airbus aanschaffen
Verwijderd
Martinair CargoVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 01:00:
weet iemand waar dit is op Schiphol? Is in September 2002 genomen...
[afbeelding]
ik wil een vette foto in een zeer hoge res. dan ga ik die digitaal lekker groot laten afdrukken en dan aan de muur hangen.
iemand ?
Tis toch een DC10?
Thx voor de tip over die 777. Heb hem gedowned en zelf ook ff een proefvluchtje gemaakt.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Wat is het geheim om een beetje knap beeld te hebben, zonder dat de Framerate in mekaar dondert?
Ik heb niet echt een kinderachtig systeempje, maar als ik op Schiphol ff de verkeerde kant op kijk, valtie wel terug naar 2.5 ofzo...
Iemand een vorkheftruck aan tips?
Damn, vergeten sys-specs neer te zetten....
P4 op 2,4 GHz met 512 DDR@333, Blaster Ti4400 en SB Audigy
Verwijderd
Goeiemorgens allemaal! (hee dat is al lang niet meer gezegd!)achappey schreef op 15 oktober 2002 @ 01:44:
[...]
Tis toch een DC10?
Thx voor de tip over die 777. Heb hem gedowned en zelf ook ff een proefvluchtje gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie kist , alleen het neusje is niet helemaal van de zalm
Verwijderd
512mb ram, helaas heb ik maar 2 memory slots en er zitten er nu 2 van 128 in, maar er moet er één uit, naja dan hou ik nog maar 640mb SD-RAM over
en een CPU: P III 950 mhz !!! dan kan ik weer is wat meer scenery installen, nu nog een nieuwe video kaart, heb nu 32 ff sparen voor 128 DDR dan he!!
Verwijderd
Ik hoop niet dat je er bezwaar tegen heb dat ik het allemaal niet vertaald heb...rollebol schreef op 14 oktober 2002 @ 23:57:
Kan iemand mij uit deze nare droom helpen en zeggen dat ik met de Phoenix Airbus wel holdings kan inprogrammeren, en zoja hoe?
Je moet dus wel de laatste officiele versie hebben, want de Hold functie is pas later toegevoegd...
A hold can be inserted at any valid waypoint in active route, or at present position.
To insert a hold, open a LAT REV page for the desired waypoint, and select the "< HOLD" prompt.
The system displays the default computed hold parameters, which can be modified and include:
- Inbound course. Default is the route track into the fix waypoint.
- Turn direction. "L" or "R" can be entered for left and right turns. Default are right turns.
- Inbound leg time or distance. Default is 1 minute if below 14000 feet, and 1.5 minute if above.
Either time or distance can be entered, the other parameter will be automatically calculated.
To enter distance, start the entry with a slash ("/12.5")
Once any parameter is modified, a "REVERT TO COMPUTED" prompt appears.
The constructed hold can be inserted into the route or cancelled by selecting corresponding prompt.
A holding pattern is displayed on the ND, and is represented on MCDU F-PLN pages as 3 lines, for example
......
KENET
HOLD R
KENET
......
First line represents holding fix, second one the hold itself, and third indicates the hold exit. Before
the aircraft enters a hold, the hold can be modified by doing a LAT REV at the first of these 3 lines.
To delete a hold which is not yet being flown, delete the second or third line. If first hold line is deleted, the holding fix waypoint will be deleted too.
To create a hold at present position, perform a LAT REV at the very first ("FROM") waypoint. This allows to create a hold at "PPOS". The holding fix position will be updated to present location when "INSERT" prompt is selected.
Depending on aircraft track and hold inbound course, the FMC will automatically select appropriate hold entry type: direct, parallel or teardrop entry.
Once a holding pattern is intercepted, the F-PLN page will display an amber "IMM EXIT *" prompt next to the "HOLD" waypoint. Selecting this prompt will command immediate hold exit, the aircraft will turn to the holding fix and the hold will be removed once the fix is overflown. The prompt changes to "RESUME HOLD *", selecting which will cancel the exit and the aircraft will return to the pattern.
Verwijderd
Robert
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:03:
Is het mogelijk om de landings lichten te zien branden op de baan als je aan de grond staat en in de cockpit view met de Dreamfleet Boeing 737 ??
Robert
En over je probleem met die lichten, euhmm ik zie ze gewoon hoorUit de FAQ:
• Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Verwijderd
Heeft iemand anders hier 'm al eens uitgeprobeerd?
volgens mij is onze ratelman verliefd op zijn PIC 767 KLMVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 09:15:
Wat sfeerpics van het vroege Schiphol:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
heb je die photoreal cathay pacific ook al gedownload ? die is ook supermooiachappey schreef op 15 oktober 2002 @ 01:44:
[...]
Tis toch een DC10?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.