Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 14:54:
Is dat eigenlijk een DX8 kaart? Want dan ondersteund ie dus Vertex toestandjes... Wat is de snelheid eigenlijk van die kaart? R200 achtig of meer richting Geforce3 ti200?
Trouwens, nu we het toch over Vertex dingen hebben... heeft er iemand een goed voorbeeld van het verschil tussen UT2 op een DX7 en een DX8 kaartje?
Wekkel in "-= Het grote Xabre Topic =- deel 1" voor wat screenies en verderop nog wat ervaringen.
Eigenlijk loopt alles best aardig, zeker vergeleken met de oude Radeon SDR, alleen met UT2k3 dus omgekeerd. T&L unit loopt bruut harder met 3D Mark (1/8 lights), Q3 achtige games komen in het 1280 bereik, alleen UT2k3 is een vreemd geval.
De Xabre zit nog wel dik achter de R200 qua prestaties. Je moet geen fps van boven de 100 verwachten in 1280 met Mohaa, eerder net boven/onder de 25. De echte fps fan kan dus beter voor iets sterkers gaan. Ik vind dat speelbaar, ik ben niet beter gewend.
Verschil in beeldkwaliteit heb ik alleen kunnen constateren, omdat ik uiteraard met de Xabre de details flink heb opgeschroefd. Ik weet niet waar het verschil zit met non-pixel-shader kaarten in UT2k3.
De Xabre is een DX8.1 kaart en kan dus (na een kleine patch) 3D Mark 2001 prima doorwalsen met pixel shader en advanced pixel shader. In theorie is het allemaal aan boord, in de praktijk is die pixel shader wel aan de langzame kant. Vertex shader ondersteund ie niet, dat kan de CPU echter makkelijk overnemen. Pixel shader ondersteund ie wel, dat is iets wat een CPU niet zonder zware klappen kan overnemen.
Zoals bij de link aangegeven lijkt deze kaart (bij mij) een of andere issue te hebben met UT2k3. Wat ik ook instel aan resolutie, kleurdiepte, D3D of OpenGL en details, het maakt allemaal niets uit. Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar die aangekondigde patch voor UT2k3. In benchmarks kwamen betere resultaten naar voren voor de Xabre...
Overigens loopt ie bij mij slechts 2x AGP. Niet dat het uitmaakt, maar dit is express zo gedaan door SiS voor alle VIA chipsets onder de KT400, die AGP 8 doet. Zoveel goede ervaringen heeft SiS nou met VIA chipsets...