Algemene info
• Waar kan ik de demo downloaden?
Hier staat een gigantische lijst mirrors.
Geen downloadsnelheden posten, dat wordt niet gewaardeerd.
Natuurlijk geen warez links posten/vragen, en ook geen links naar multiplayer cheats en dergelijke.
• Waar haal ik de laatste patch?
Druk gewoon op Multiplayer in het hoofdmenu, als er een patch is wordt er gevraagd of je deze wilt downloaden. Mocht dat niet werken, kan je hier kan je de laatste patch downloaden.
• Linkjes naar de community
Officiële UT2003 site
Officiël UT2003 fora
UT2.net
Bombardiers.org
Planet Unreal
Unreal Center
Beyond Unreal
TweakTown UT2003 Demo tweaking guide
175 screenshots van de full version
Announcements
Officiele UT2003 beta (builds 906 en 927) FAQ door Rafe
Unofficial FAQ @ UT2003 forums
Official UT2003 FAQ
• Release Date Unreal Tournament 2003
Ja mensen, UT2003 is UIT!
De eerste review van IGN.
Zo ziet de doos eruit:

Dit is de Amerikaanse doos, en Europa moeten we het doen met een DVD hoesje, maar wel met dezelfde voor- en achterkant. In dit mooie pakketje kan je 3 CDs verwachten
MVP or DOA staat voor: Most Valuable Player or Dead On Arrival
Vragen over het spel(en)
• Hoe neem ik een screenshot?
Druk op F9 (is te veranderen in je settings) op het moment dat je een screenshot wilt. De screenshots worden bewaard in je UT2003\System map.
Ze worden standaard bewaard als .BMP bestanden. Mocht je ze hier willen posten, zet ze dan om naar JPEG.
• Hoe gebruik ik mijn Adrenaline?
Als je 100 adrenaline punten heb kan je de volgende moves gebruiken:
- 4x vooruit = Speed (sneller lopen, hoger springen)
- 4x achteruit = Booster (regeneration, je krijgt per seconde wat health erbij)
- 2x rechts 2x links = Invisible (bijna onzichtbaar)
- 2x vooruit 2x achteruit = Berserk (sneller schieten en schoten zijn sterker)
• Hoe gebruik ik de camera view van de translocator?
Pak je Translocator (standaard Q) en schiet hem naar de plek waar je hem wilt hebben. Als de Translocator op zijn plaats ligt, druk dan weer op Q om de camera view in te schakelen.
• Wat zijn de singelplayer cheats?
Ram op ~ en tik een van deze codes in:
Alle cheats zijn gespot in Deel 5 door addict:
[rml]4dd1cT in "-[ Het Unreal Tournament 2003 topic deel "[/rml]
Hier staan de meest handige:
God- God mode aan/uit
Fly- Vliegen, tik Walk om weer te lopen
Suicide- Vermoord jezelf
Loaded- Geeft je alle wapens met 999 ammo
SkipMatch- (alleen in Single Player, NIET in Instant Action) Win deze match en ga door naar de volgende.
• Hoe kan ik mijn FPS (Frames Per Second) zien?
Druk op TAB of ~ (onder Escape), tik daar stat fps in en druk op ENTER.
• Hoe zie ik uitgebreide netwerk statistieken?
Druk op ~ , tik daar stat net in en druk op ENTER.
• Waar spelen de tweakerts?
-=!ME!=- heeft een UT2003 server tracker gemaakt.
Ook draait er een Tweakers server: ut.tweakers.net:8888
Ook al is het adres ut.tweakers.net, Tweakers.net heeft verder NIKS met de server te maken. Voor klachten/vragen/donaties moet je bij Gerco zijn.
Soms staat er een password op, voor zover ik weet zal dat tweakers zijn.
• En hoe connect ik naar die servers?
Druk op ~ en tik daar dit in: open xxx.xxx.xxx.xxx . Mocht de server een andere port hebben, tik dan dit in: open xxx.xxx.xxx.xxx:yyyy
Op dit moment kan je nog geen Unreal:// links op GoT gebruiken, maar in de volgende React versie is het mogelijk.
Tweaken en andere dingen
• In welke bestanden moet ik rommelen om UT2003 te tweaken?
In je UT2003 folder, bekijk de .ini bestanden die in de subfolders te vinden zijn maar eens.
Psst... vooral UT2003\System\ut2003.ini
• De (Windows) demo draaien op OpenGL:
Open je UT2003\System map en open het bestand UT2003.ini
Onder de sectie [Engine.Engine] vind je het volgende:
RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
Verander dat naar:
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
• Hoe bind ik taunts aan bepaalde knoppen?
Zie deze thread op het officiële UT2003 forum.
• Hoe kan ik dat $&@*&%# nVidia logo vervangen door een ATi/Matrox/PowerVR/whatever logo!?
Hier staan alle logo's. Lees ook de reacties daaronder, daar staan er nog meer
Hier op het UT2003 forum en op het 3DFX spirit forum staan er enkele.
• Hoe open ik de vehicledemo?
Verwacht er niet te veel van, dit is een level voor MOD makers om te testen hoe het werkt om vehicles voor UT2003 te maken in mods. Dit level is dus NIET gemaakt om lekker op te fraggen!
Ram op ~ en tik dit daar in: open vehicledemo .
Nu wordt er een level geladen. Als je spawned, zie je een auto-icoontje in de lucht zweven, en een soort doosje-met-hendel.
Loop tegen het doosje aan, en er valt een auto uit de lucht. Ga bij de auto staan, en als er staat dat je op Use moet drukken, druk dan op TAB en tik daar Use in, en druk op Enter.
De controls zijn als volgt:
Sturen doe je met je movement knoppen, dus als je een WASD opstelling gebruikt is W gassen, A linksaf, D rechts en S remmen/achteruit. De camera bestuur je met de muis.Als er een target lock (een rondje om een doel) verschijnt, druk dan op de vuur knop om een doelzoekende raket af te vuren.
Uitstappen doe je door op de spring knop te drukken.
• En hoe zit het met de editor?
Voor al uw UnrealED3 vragen (ook voor Maya PLE en de andere editing tools), moet je bij Het UnrealEd 3.0 topic zijn
• En kan ik ook UT2003 op Linux of MacOS spelen?
UT2003 kan naast het Windows platform ook draaien op een Linux machine, op CD3 van UT2003 staat een Linux installer, voor zowel Client als Server.
Mac gebruikers zullen geen UT2003 kunnen spelen, tot zo ver we hebben vernomen komt er een Mac client.
Doe-het-zelf helpdesk
• Wat zijn de minimale systeem specs?
Quote van de UT2003 readme:
• Help! Iets doet het niet/UT2003 crashed!Operating System: WIN 98/ME/2000/XP
CPU: Pentium III or AMD Athlon 733MHz processor (*Pentium® or AMD 1.0 GHz or greater RECOMMENDED)
Memory: 128 MB RAM (256 MB RAM or greater RECOMMENDED)
Hard Disk Space: 3 GB
CD ROM or CD/DVD ROM: 8X
Audio System: Windows® compatible sound card (*Sound Blaster® Audigy(tm) series sound card RECOMMENDED) (NVIDIA® nForce™ or other motherboards/soundcards containing the Dolby® Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio. Also RECOMMENDED)
Video System: 3D Accelerator card with 16 MB VRAM (*32-128 MB VRAM RECOMMENDED) 16 MB TNT2-class DirectX® version 6 compliant video card. (*NVIDIA GeForce 2/ATI Radeon RECOMMENDED) DirectX® version 8.1 (Included on game disc)
Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. *Internet play requires a 33.6 Kbps or faster modem
Zorg ervoor dat je de laatste drivers voor je hardware heb, als je heb overgeklokked, zet dan alles terug op de normale snelheid, download de laatste patch, lees de readme. (vooral punt 3!) Probeer ook de search (zie hieronder) en kijk op de officiële UT2003 fora.
Last notes
• Als je het nu nog niet weet:
Kijk dan bij alle delen van de grote UT2003 FAQ, en probeer ook de search. Omdat de search in React nog niet helemaal af is, kan je ook de Omega Search gebruiken.
• De UT2003 topic delen:
[rml]-[ Het Unreal Tournament 2003 topic deel 7]-[/rml]
[rml]-[ Het Unreal Tournament 2003 topic deel 6]-[/rml]
[rml]-[ Het Unreal Tournament 2003 topic deel 5]-[/rml]
[rml]-[ Het Unreal Tournament 2003 topic deel 4]-[/rml]
[rml]-[ Het grote Unreal Tournament 2003 topic deel 3]-[/rml]
[rml]-[ Het grote Unreal Tournament 2003 topic deel 2]-[/rml]
[rml]-[ Het grote Unreal Tournament 2003 topic]-[/rml]
FAQ versie 3.26 - 8-10-2002
Faq door DataBeest, Novah en Rafe.
[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 08-10-2002 17:27 . Reden: FAQ Update 3.25 -> 3.26 ]