Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04
robbynaish schreef op 31 December 2002 @ 11:06:
Olympus E-10 is ook een erg leuke camera die je nu al voor rond de 1100 euro kan kopen. (model is al wat ouder)

Ik heb zelf een olympus c-3030 en ben daar ook erg tevreden over. Een vriend van me gaat de e-10 kopen maar dat ding is echt vet.
de E-10 heeft de beeldkwaliteit van een gemiddelde 3mp point&shoot camera van 400/500 euro
hij is ook supertraag en de foto's bevatten erg veel ruis, ook is de LCD erg slecht (hele lage resolutie)
zelfs 2 jaar geleden (toen-ie op de markt kwam) waren de reviewers er al niet zo over te spreken...

dan kun je beter een G3 kopen, die heeft veel betere beeldkwaliteit en nagenoeg dezelfde mogelijkheden...

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 31-12-2002 12:09 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er bestaan al USB memory sticks van 1 Gigabyte dus dat zal er wel gauw in die flash kaartjes ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooooody schreef op 31 december 2002 @ 10:56:
ok, zijn er nog andere mensen die ik een G3 kan aansmeren? ;)
Ruilen voor mn G2? :P

Als de G3 er was toen ik een digicam wou kopen was het zeker de G3 geworden (beetje jammer dat de G2 in een halfjaar tijd alweer 200 euro goedkoper is :( en dat de G3 meteen al lager zit dan de G2 toen..)

Maar goed, voor de mensen die twijfelen, de G2 bevalt me prima, dus zal de G3 ook wel een relaxte camera zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44
Mooooody schreef op 31 december 2002 @ 12:08:
[...]

de E-10 heeft de beeldkwaliteit van een gemiddelde 3mp point&shoot camera van 400/500 euro
hij is ook supertraag en de foto's bevatten erg veel ruis, ook is de LCD erg slecht (hele lage resolutie)
zelfs 2 jaar geleden (toen-ie op de markt kwam) waren de reviewers er al niet zo over te spreken...

dan kun je beter een G3 kopen, die heeft veel betere beeldkwaliteit en nagenoeg dezelfde mogelijkheden...
helemaal mee eens. De G3 is 2 jaar jonger, betere kwaliteit en volgens mij nog wel goedkoper ook. En kleiner!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 11:53:Jammer van de Duitse handleiding maar ja, ik wil hm graag voor de kerst hebben, en de Engelse manual heb ik gedownload en daar kan ik prime mee uit de voeten.[quote]
Waar heb jij hem gedownload, ik zie hem niet op de canon sites? (canon.co.uk of powershot.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
ik ben op zoek naar filters (fog filters, polarisatie filters) voor mijn g3
iemand enig idee?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 31 December 2002 @ 14:28:
ik ben op zoek naar filters (fog filters, polarisatie filters) voor mijn g3
iemand enig idee?
een polarisatie en een UV filter kunnen van pas komen en zijn niet duur (max. 10/12 euro per stuk)

het merk maakt op zich weinig uit, want het materiaal van het filter is bij elk merk (nagenoeg) gelijk...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik bedoelde meer; waar kan ik ze krijgen? hoe weet ik of het past? heb ik een speciaal opzet stuk nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 11:58
Mooooody schreef op 31 December 2002 @ 10:56:
Ja mij :) Ik ben echt heel hard aan het denken of ik het nu wel of niet zou doen. Weet iemand misschien welke groothandel de G3 verkoopt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Phusebox schreef op 31 December 2002 @ 20:44:
ik bedoelde meer; waar kan ik ze krijgen? hoe weet ik of het past? heb ik een speciaal opzet stuk nodig?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Alleen dan voor mijn S45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 01 januari 2003 @ 14:24:
[...]

Ja mij :) Ik ben echt heel hard aan het denken of ik het nu wel of niet zou doen. Weet iemand misschien welke groothandel de G3 verkoopt??
Ik heb me camera maandag bij bestekeus.nl besteld en had hem dindsdag binnen :*) lekkol snellere levering daar. en de G3 bevalt me uitermate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buurman heeft hem besteld, waarschijnlijk volgende week binnen...ben benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
GFM schreef op 01 January 2003 @ 14:24:
[...]
Ik ben echt heel hard aan het denken of ik het nu wel of niet zou doen. Weet iemand misschien welke groothandel de G3 verkoopt??
Afbeeldingslocatie: http://files.dsmarty.com/~crew/dsmarty/cforum/images/s/shout.gifLief, klein schopje ;)

Kan iemand mij antwoord geven op deze, door mij al eerder gestelde, vraag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
GFM schreef op 04 January 2003 @ 20:02:
[...]

[afbeelding]Lief, klein schopje ;)

Kan iemand mij antwoord geven op deze, door mij al eerder gestelde, vraag??
groothandel?
vraag aan winkels die de G3 verkopen wie hun leverancier is, dan weet je het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Mooooody schreef op 04 January 2003 @ 21:21:
[...]

groothandel?
vraag aan winkels die de G3 verkopen wie hun leverancier is, dan weet je het...
Ja, dat kan ik proberen, maar ik denk niet dat die winkels dat snel zullen zeggen ivm concurrentie (ze verliezen in feite een klant..)
Ik heb al verscheidene groothandels gechecked (nou ja, laten chekken door een medewerker >:)), maar geen van allen verkoopt Canon producten :'(

[ Voor 2% gewijzigd door JJapie op 04-01-2003 21:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 25-09 12:19
Volgens de dealerlocator op de Canon site zou www.bdcc.nl ze moeten verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
pruiter schreef op 04 januari 2003 @ 21:53:
Volgens de dealerlocator op de Canon site zou www.bdcc.nl ze moeten verkopen
Hardstikke bedankt, dan stuur ik die lui ff een faxje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Laatst online: 03-06-2024
Interresant topic, de G3 is een erg interresante camera. Wel één vraag aan de bezitters: Canon staat niet bekend om zijn sublieme macro's (en dan druk ik mij nog netjes uit :) ). Hoe zij jullie ervaringen, welke afstand heb je minimaal nodig om een mooie foto te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
G3 kost 757 Euro's (ex btw) bij BDCC en is niet op voorraad (effe getjekt op de website)

[ Voor 10% gewijzigd door cyrax op 05-01-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

Gaafy schreef op 05 January 2003 @ 13:03:
Interresant topic, de G3 is een erg interresante camera. Wel één vraag aan de bezitters: Canon staat niet bekend om zijn sublieme macro's (en dan druk ik mij nog netjes uit :) ). Hoe zij jullie ervaringen, welke afstand heb je minimaal nodig om een mooie foto te krijgen?
http://www.dpreview.com/reviews/canong3/

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
voor iedereen die zegt dat de G3 zuigt met macro's:

Afbeeldingslocatie: http://www.saimport.com/images/topaz.jpg

bron: dpreview.com forum

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 05-01-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Mooooody schreef op 31 december 2002 @ 10:56:
voor hoeveel smeer je ze dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Erw schreef op 06 January 2003 @ 18:55:
[...]
voor hoeveel smeer je ze dan
ik smeer niets, 't was een neutrale vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag geschoten met mijn G3 (vast wel in ander topic gezien)

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/oneleggedswan.jpg

Nog twee ultragrote originele versie

http://www.techview.nl/images/105_0549.JPG
http://www.techview.nl/images/105_0554.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 19:11:
Vanmiddag geschoten met mijn G3 (vast wel in ander topic gezien)

[afbeelding]

Nog twee ultragrote originele versie

http://www.techview.nl/images/105_0549.JPG
http://www.techview.nl/images/105_0554.JPG
offtopic:
Voor iemand die zo'n schoonheid van een foto kan maken heb je toch wel een erg ongenuanceerde ondertitel
[quote]Stem mee op SP! om dit land naar de kloten te helpen!

We gaan voor de plan-economie, iedereen moet gelijkwaardig op zijn luie reet kunnen zitten![/quote] Ongeacht of je nu links/rechts/midden moet stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik geef graag kort en krachtig mijn mening weer, lijkt me duidelijkt. Ik kan ook heel uitgebreid mijn mening geven, maar dat doe ik zelden... voorbeeldje :).

Ontopic...

Meer pics en tips voor de PowerShot G3!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:51:
offtopic:
Ik geef graag kort en krachtig mijn mening weer, lijkt me duidelijkt. Ik kan ook heel uitgebreid mijn mening geven, maar dat doe ik zelden... voorbeeldje :).

Ontopic...

Meer pics en tips voor de PowerShot G3!
tip: gebruik single AF voor het geval je dat nog niet deed...

de lens hoeft zo niet de hele tijd zich aan te passen aan de omgeving, wat een boel batterijen spaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 06 januari 2003 @ 20:26:
[...]

tip: gebruik single AF voor het geval je dat nog niet deed...

de lens hoeft zo niet de hele tijd zich aan te passen aan de omgeving, wat een boel batterijen spaart...
Thx hij stond nog op continu, maar batterijen is niet echt een probleem. Ik heb me G3 1,5 week terug opgeladen en toen paar dagen in kerst mee geschoten. Hij is nu nog goed vol. Gaat echt superlang mee moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog zo weinig mensen met een G3?? Lijkt me dat ie nu al wel verkrijgbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ik heb ondertussen mijn keuze ook wel op de G3 laten vallen, het gaat alleen nog een hele tijd duren voordat ik hem kan betalen :p.
Ik hoop wanneer mijn belastingcenten worden teruggestort in Maart ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 25-09 12:19
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 10:56:
Zijn er nog zo weinig mensen met een G3?? Lijkt me dat ie nu al wel verkrijgbaar is in Nederland.
Valt wel tegen. Ik heb hem bij heel weinig winkels in de vitrine zien liggen. Ook de meeste online-shops kunnen hem nog niet uit voorraad leveren. Dus volop verkrijgbaar is de G3 helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb mezelf vanmiddag de G3 cadeau gedaan, en nu heb ik een vraag:

Op sommige foto's zie ik paarse randjes lopen.
Dat is in de AUTO stand gebeurd, met de flits aan.
Kan het zijn dat ik dan te dicht bij een object ben, of moet ik iets aan de instellingen veranderen?

En kun je het uitzetten dat de camera steeds zichzelf corrigeert als je hem beweegt??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
freddyathlon schreef op 10 januari 2003 @ 14:01:
Ik heb mezelf vanmiddag de G3 cadeau gedaan, en nu heb ik een vraag:

Op sommige foto's zie ik paarse randjes lopen.
Dat is in de AUTO stand gebeurd, met de flits aan.
Kan het zijn dat ik dan te dicht bij een object ben, of moet ik iets aan de instellingen veranderen?
dat is CA, kun je tegengaan door een hogere f waarde te kiezen
En kun je het uitzetten dat de camera steeds zichzelf corrigeert als je hem beweegt??
single AF instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Mooooody schreef op 10 januari 2003 @ 15:19:
[...]

dat is CA, kun je tegengaan door een hogere f waarde te kiezen
En dat kan niet in de Auto stand toch?

Waar staat CA voor?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
freddyathlon schreef op 10 January 2003 @ 15:24:
[...]

En dat kan niet in de Auto stand toch?

Waar staat CA voor?
Chromatic Aberrations (als je dat tenminste zo schrijft :+)

[ Voor 2% gewijzigd door JJapie op 10-01-2003 20:57 . Reden: ff goede spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb ik dus ook heel erg last van met mijn G3, ik begin het echt hinderlijk te vinden. Ik ben bezig met mijn techniek verbeteren maar ik stoor met er tot nu toe behoorlijk aan, niet alleen harde CA, dus echt direct bij randen maar ook met een klein DOF paarse gloed met tegenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 20:02:
Ja daar heb ik dus ook heel erg last van met mijn G3, ik begin het echt hinderlijk te vinden. Ik ben bezig met mijn techniek verbeteren maar ik stoor met er tot nu toe behoorlijk aan, niet alleen harde CA, dus echt direct bij randen maar ook met een klein DOF paarse gloed met tegenlicht.
Ahrg.. nu ga ik weer twijfelen over de kwaliteiten van deze cam, en of ik daar wel zoveel geld in moet investeren :(
Is het niet gewoon een kwestie van goed handmatig instellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja een groot hoger Fstop waarde lost boel op maar ik begin zelf ook te twijfelen, maar dan ga ik ff foto's bekijken van andere mensen met een G3 op photosig.com en daar zie je mooie foto's met tegenlicht en contrast zonder CA. Ik denk dat we nog gewoon veel moeten leren over hoe we onze foto';s moeten belichten.

Edit..

Post eens wat pics die je gemaakt heb met je G3 en upload eens een volledige onbewerkte versie ergens dus zoals die uit je cam komt kan ik eens zien met welke instelingen jij er last van hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
GFM schreef op 10 januari 2003 @ 20:04:
[...]

Ahrg.. nu ga ik weer twijfelen over de kwaliteiten van deze cam, en of ik daar wel zoveel geld in moet investeren :(
Is het niet gewoon een kwestie van goed handmatig instellen???
jup, zijn veel discussies over geweest op dpreview...

elke digicam heeft zijn zwakke punten, het is de kunst om door kennis van het apparaat de zwakke punten te laten verdwijnen...

zoals ik al zei kun je met een hogere f waarde (dus kleinere lensopening, dus grotere scherptediepte) de CA laten verdwijnen

zie ook hier (ergens op het eind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik was dus echt helemaal overtuigd van het feit dat de G3 1 van de beste camera's is op dit moment (en dan laat ik de SLR-like camera's ff buiten beschouwing ;))
Nu zeggen ze op DCRP review dat de G3 gewoon een middenmoter is, en helemaal niets bijzonders. Terwijl ze in de special van C'T zeggen dat de G2 al veel 5 megapixel camera's overtreft.

Ik snap het nu echt effe niet meer.. Wat moet ik nu? Nog meer geld neer gaan tellen en voor een Nikon of een Sony (met :r memorystick) gaan?? Ik heb er echt niet meer geld voor over. €949 vind ik al erg veel geld voor een camera, als je ziet wat een mooie analoge camera je daarvoor kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik kan me het heel goed voorstellen, ik denk dat ik zelf een D60 wil kopen, zodra het geld ervoor is :).

Maar bekijk deze foto eens, gemaakt met een G3

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/566970-2536eed3aad8ad2a.jpg

Het kan dus wel, het is gewoon een kwestie van heel veel oefenen en ervaring op doen hoe je je foto's moet belichten om ervoor te zorgen dant je geen ca krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:35 . Reden: Foto fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
GFM schreef op 10 January 2003 @ 21:13:
Ik was dus echt helemaal overtuigd van het feit dat de G3 1 van de beste camera's is op dit moment (en dan laat ik de SLR-like camera's ff buiten beschouwing ;))
Nu zeggen ze op DCRP review dat de G3 gewoon een middenmoter is, en helemaal niets bijzonders. Terwijl ze in de special van C'T zeggen dat de G2 al veel 5 megapixel camera's overtreft.
DCRP is nou niet echt de betrouwbaarste bron
je moet dpreview.com of www.imaging-resource.com ff bekijken...

het feit is gewoon dat de G3 de beste allround procamera van het moment is en qua beeldkwaliteit echt dichtbij (of zelfs gelijk aan) de Sony F717 en Nikon 5700 zit...
Ik snap het nu echt effe niet meer.. Wat moet ik nu? Nog meer geld neer gaan tellen en voor een Nikon of een Sony (met :r memorystick) gaan?? Ik heb er echt niet meer geld voor over. €949 vind ik al erg veel geld voor een camera, als je ziet wat een mooie analoge camera je daarvoor kan krijgen...
de G2 is nogsteeds een prima camera, de G3 is bewezen beter, dus een goede koop...

lees anders het dpreview.com forum, daar zijn de meeste mensen er lovend over (zelfs Sony of Nikon voorstanders)

voorbeeldje: iemand met geen ervaring, maakte deze foto op auto mode met de G3

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 10-01-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Mooooody schreef op 10 januari 2003 @ 21:18:
[...]

DCRP is nou niet echt de betrouwbaarste bron
je moet dpreview.com of www.imaging-resource.com ff bekijken...

het feit is gewoon dat de G3 de beste allround procamera van het moment is en qua beeldkwaliteit echt dichtbij (of zelfs gelijk aan) de Sony F717 en Nikon 5700 zit...

[...]

de G2 is nogsteeds een prima camera, de G3 is bewezen beter, dus een goede koop...

lees anders het dpreview.com forum, daar zijn de meeste mensen er lovend over (zelfs Sony of Nikon voorstanders)

voorbeeldje: iemand met geen ervaring, maakte deze foto op auto mode met de G3
Bij het lezen van de review op www.imaging-resource.com krijg ik meteen weer de neiging om naar de winkel te rennen :9
Ook deze mensen zijn erg blij met de camera, nou ja, ik denk dat ik dan toch maar voor de G3 zal gaan, ook al moet ik nog effe 3-4 maanden wachten tot ik genoeg geld heb...

BTW: is er al bekend wanneer de volgende serie Canon camera's verwacht wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind de G3 ook best aardig wat geluid maken. Vooral het soort krassende geluid bij het scherpstellen van de autofocus.

Vinden jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
freddyathlon schreef op 10 januari 2003 @ 23:33:
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind de G3 ook best aardig wat geluid maken. Vooral het soort krassende geluid bij het scherpstellen van de autofocus.

Vinden jullie dat ook?
doen alle Canons, niets om je druk over te maken, is op zich wel stoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, daar stoor ik me totaal niet aan moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
freddyathlon schreef op 10 januari 2003 @ 23:33:

Vinden jullie dat ook?
Dat doet mijn (analoge) Canon Prima Super 120 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Als ik voor 699 een G2 kan kopen is dit dan een goede koop,hij is nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Dat is dan zeker een goede koop.
Ik zou dat meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

maar met de G2 kun je daar ook de sluitertijden enzo mee instellen,vind dat leuk om daar mee tespelen......, en Iso enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Met de G2 kun je eigenlijk ook alles handmatig instellen. ISO, diafragma, sluitertijden enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me laatste en tot nu toe beste foto gemaakt met de G3

Afbeeldingslocatie: http://thermo.vizzzion.org/Mannekino/dwingel_1112003_005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Bied de G3 veel meer dan de G2 en rechtvaardigd dit de 200euro meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

http://www.dpreview.com/reviews/canong3/

Ik zou eens even daar kijken. Op eerste en 2e pagina staan een aantal tabellen met daarin vergelijkingen tussen de g2 en de g3.
Trek daaruit zelf je conclusie. Ik vind het het geld meer wel waard, omdat de functies verbeterd zijn, de DIGIC-processor voor betere kwaliteit spreekt me aan, de 4x optische zoom, en zo zijn er meer dingen.
Kijk dus voor jezelf of je de nieuwe functies gaat gebruiken en of ze jouw geld waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

he top!, ja de G3 heeft dus wel betere functies ja..................................,ach ja nog ff sparen, iemand intresse in een Canon EOS 3000n met 2 lenzen.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik vergeten ben om de lensdop van de lens af te halen.
Ik heb de dop niet vastzitten aan de camera of aan de draagriem. Dus als ik de camera aanzet duwt de lens hem er vanaf.
Maar kan dit schadelijk zijn voor de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
freddyathlon schreef op 13 januari 2003 @ 18:45:
Het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik vergeten ben om de lensdop van de lens af te halen.
Ik heb de dop niet vastzitten aan de camera of aan de draagriem. Dus als ik de camera aanzet duwt de lens hem er vanaf.
Maar kan dit schadelijk zijn voor de camera?
Ja, absoluut. Dit is schadelijk voor het mechaniek dat de lens naar buitendrukt (of eigenlijk die koker..). Het mechaniek krijgt tegendruk van de lensdop, en moet dus ook meer kracht gebruiken en dit zorgt voor meer slijtage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Maar kan het na 5 keer gebeurd te zijn al schade hebben toegebracht dan? Ik wordt nu wel beetje angstig. Camera heb ik pas sinds vrijdag en wil niet dat ie nu al schade heeft...
Kan ik het merken als de camera daaraan kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
het dopje van de g3 zit erg losjes
het is me zelf ook al een aantal keer gebeurd
lijkt me niet dat ie daar schade van oploopt
anders hoorde je hem wel een ander geluidje maken bij het uitschuiven van de lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ach die lensdop zit er zo los op. Het sodermietert er met minste geringste zuchtje vanaf.
Schade zal het niet veroorzaken, maar de kans dat je hem kwijtrijkt des te groter. Goed vastsjorren dus aan de riembeugels! :)

Merlijn

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 25-09 21:23
Bij de G2 gaat die piepen en staat er LENS in het bovenste LCD display.
Is dat bij de G3 niet?

Bij de G2 heb ik het regelmatig dat die lensdop er nog op zit. Heb hem nu jaar. Geen enkele schade tot nu toe.

Iemand nog interesse in een G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut! (Hoewel ik de G2 in de VS heb gezien voor 513 U$) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

G3:
Heel soms bungelt de lensdop inderdaad nog aan de lens. Geen waarschuwing op het LCD-display helaas.

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een hele mooie camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

zeker, jammer dat ik ff het geld niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heb het inderdaad even met de G2 geprobeerd op mijn werk met die lensdop, maar ik kan me vergissen, maar ik hoor de lens wel drukken tegen de dop aan voordat die melding komt op het lcd-scherm bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL
Kep ook een G3 en vind het wel makkelijk dat de lens de dop eraf duwt. :Y)
Hou gewoon de camera een beetje naar beneden totdat de dop eraf valt.
Het gaat zo soepel dat ik niet denk dat het extra slijtage opleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
GFM schreef op 13 January 2003 @ 21:21:
[...]

Ja, absoluut. Dit is schadelijk voor het mechaniek dat de lens naar buitendrukt (of eigenlijk die koker..). Het mechaniek krijgt tegendruk van de lensdop, en moet dus ook meer kracht gebruiken en dit zorgt voor meer slijtage..
Phusebox schreef op 13 January 2003 @ 23:21:
het dopje van de g3 zit erg losjes
het is me zelf ook al een aantal keer gebeurd
lijkt me niet dat ie daar schade van oploopt
anders hoorde je hem wel een ander geluidje maken bij het uitschuiven van de lens
Merlijn_merlin schreef op 14 January 2003 @ 00:33:
Ach die lensdop zit er zo los op. Het sodermietert er met minste geringste zuchtje vanaf.
Schade zal het niet veroorzaken, maar de kans dat je hem kwijtrijkt des te groter. Goed vastsjorren dus aan de riembeugels! :)

Merlijn
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 23:04:
LOL
Kep ook een G3 en vind het wel makkelijk dat de lens de dop eraf duwt. :Y)
Hou gewoon de camera een beetje naar beneden totdat de dop eraf valt.
Het gaat zo soepel dat ik niet denk dat het extra slijtage opleverd
Ok, jullie je zin :P
Ik overdreef het een beetje natuurlijk. Maar je snapt wel, dat het hoe dan ook licht slijtage zal opleveren (maar die is in dit geval (gelukkig) te verwaarlozen..)
Als ik ditzelfde geintje zou uithalen bij mijn Canon Prima Super 120, dan zou het zeker WEL slijtage opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
is 895 euro incl btw (geen verzendkosten, kan em afhalen) een mooie prijs voor een g3 (echte nederlandse dus he)?

[ Voor 14% gewijzigd door abrakadaver op 18-01-2003 10:39 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik citeer de verkoper van Smits Arnhem:
'[..] dan zou ik als ik jou was meteen naar die winkel rennen'

€895 is voor een Nederlandse G3 absoluut niet duur (bij Smits in Arnhem gaan ze niet lager dan €930)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
abrakadaver schreef op 18 January 2003 @ 10:39:
is 895 euro incl btw (geen verzendkosten, kan em afhalen) een mooie prijs voor een g3 (echte nederlandse dus he)?
Als die winkel vlakbij zit, is dat een prima prijs...
In de pricewatch zijn er nog wat die 20/25 euro goedkoper zijn, maar dat is meestal het reizen niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hm voor 920 euro in Duitsland gekocht nog voor de kerstvakantie. Das dus inclusief verzendkosten :). Dus zelfde prijs al hier in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Erw schreef op 12 January 2003 @ 15:05:
Bied de G3 veel meer dan de G2 en rechtvaardigd dit de 200euro meer?
Je hebt iets meer zoom en een ietwat betere fotokwaliteit, het hangt van jou af of je dit 200 euro waard vindt (bekijk eens een comparison tussen die camera's op een review site, dpreview bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:22:
Ik heb hm voor 920 euro in Duitsland gekocht nog voor de kerstvakantie. Das dus inclusief verzendkosten :). Dus zelfde prijs al hier in nederland.
maar dan moet je evt. ook naar duitsland voor je garantie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:00:
Me laatste en tot nu toe beste foto gemaakt met de G3

[afbeelding]
Wow, echt een te gek mooie foto. Kun je het orgineel ergens sharen? Welke settings heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Hm, ff een vraagje: Wat is nou de maximale zoom die je kan halen met een externe lens?
En hoe duur is ie?
Als dat nl. een kostbare grap wordt kan je nl. misschien beter voor een Minolta Dimage 7i gaan als je veel zoom wilt hebben, vraag het me dus af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
is er iemand met CC die samen met mij een lensmate wil kopen????

2 lensmates kosten nu $47 bij www.lensmateonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik denk dat ik wel interesse heb Mooooody... de camera moet ik nog kopen maar dat is de volgende maand al wel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Azrael schreef op 28 januari 2003 @ 02:13:
Hm, ff een vraagje: Wat is nou de maximale zoom die je kan halen met een externe lens?
En hoe duur is ie?
Als dat nl. een kostbare grap wordt kan je nl. misschien beter voor een Minolta Dimage 7i gaan als je veel zoom wilt hebben, vraag het me dus af..
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
en jawel, ik hoor vanaf vandaag ook bij de G3 clan :Y)

hij zit nu achter de lader, morgen ga ik 'm ff goed testen en zal ik wat plaatjes posten...

maar de eerste indruk is zeer positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Mooooody, weet jij ook hoeveel zoom je kan bereiken met opzetlensen en hoe duur die grap is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Azrael schreef op 31 January 2003 @ 20:56:
Mooooody, weet jij ook hoeveel zoom je kan bereiken met opzetlensen en hoe duur die grap is?
de meeste (nog enigzins betaalbare) zoomlenzen gaat tot zo'n 10x zoom, maar er zijn ook 12x en 16x zoom lenzen...maar dit geldt natuurlijk alleen voor d-slr's
meestal zijn dit ook onpraktisch lange toeters en kom je alleen al dichterbij doordat de lens 2 meter lang is :)

als je echt zoom belangrijk vindt, zou ik een goede prosumer camera met 8x zoom nemen (Nikon 5700)
mocht je toch de lens willen verwisselen, dan zou ik doorsparen voor een tweede handse D30 of D60...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Kan je op de G3 geen zoomlenzen zetten dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Azrael schreef op 31 januari 2003 @ 22:45:
Kan je op de G3 geen zoomlenzen zetten dan :?
ja tuurlijk wel...
de vraag is alleen of je dat er voor over hebt...

een goede (8x/10x zoomlens is al net zo duur als de G3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
hm, das een beetje duur :P

Is dat dan 8x zoom bovenop de 4x die er al op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Azrael schreef op 31 januari 2003 @ 23:47:
hm, das een beetje duur :P

Is dat dan 8x zoom bovenop de 4x die er al op zit?
bij camera's met vaste lens (zoals elke camera, behalve slr's) wordt de zoomfactor idd vergroot...
hoe dit precies zit, weet ik ook niet...zoeken we ff op :)

maar ik raad je gewoon aan een camera met vaste lens te kopen met veel zoom...
met extra lenze wordt de camera erg zwaar en groot en niet meer handig voor dagelijks gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik vind nog steeds een ding een nadeel aan de G3.
Als ik hem op de auto-stand heb staan, en van dichtbij fotografeer, of een macro maak in de auto-stand, vind ik dat de flitser enorm sterk is, zodat je 9 van de 10 keer een sterk overbelichte foto krijgt.

Is dit normaal en weet iemand hoe je dit op kunt lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

freddyathlon schreef op 02 February 2003 @ 23:06:
Als ik hem op de auto-stand heb staan, en van dichtbij fotografeer, of een macro maak in de auto-stand, vind ik dat de flitser enorm sterk is, zodat je 9 van de 10 keer een sterk overbelichte foto krijgt.

Ja, dat heb ik ook ervaren. Afstanden vanaf een meter of 3 voldoen daarentegen goed.
Of je kunt, met een beetje knutselvlijt, een flits defuser maken van papier dat je tijdelijk even over de lens zet. Ik heb hem zelf nog niet gemaakt/geprobeerd, maar las de tip in canon forum op http://www.dpreview.com/

Nog beter is om een Speedlite 420ex te kopen :P !

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
freddyathlon schreef op 02 February 2003 @ 23:06:

dat heeft zo'n beetje elke digicam...

oplossing is een externe flits kopen of het ND filter gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat over 'telelensen': dit zijn voor de g2 en g3 eigenlijk teleconverters. deze schroef je op je adapter ring en dan heb je bijv. een van 2x, dus 2x4 =8x zoom. Heel leuk klinkt dit: net als een coolpix 5700 denk je dan. MAAR (!) het is in de werkelijkheid niet zo leuk, ik zou het afraden (uit eigen ervaring), de scherpte van de foto wordt bijna evenveel verkracht als wanneer je digitale zoom zou gebruiken. Dus: neem genoegen met 4x zoom (en loop eventueel iets meer naar voren toe.) OF koop iets als de 5700 (voor een veel hogere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Mooooody (5 o's) aangezien jij hier de G3 koning bent en zelfs al in het bezit bent van dit apparaat, wacht ik met smart op een uitgebreide, heldere analyse over het wel en wee van de G ;). Vergeet natuurlijk niet mooie foto's te posten.
Wellicht koop ik binnenkort zelf zo'n apparaat en ben gewoon nieuwsgierig wat jij ervan vindt aangezien jij de G3 adept bent. Laat ons niet te lang in spanning.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Disciplus-Simplex schreef op 03 februari 2003 @ 13:22:
Mooooody (5 o's) aangezien jij hier de G3 koning bent en zelfs al in het bezit bent van dit apparaat, wacht ik met smart op een uitgebreide, heldere analyse over het wel en wee van de G ;). Vergeet natuurlijk niet mooie foto's te posten.
Wellicht koop ik binnenkort zelf zo'n apparaat en ben gewoon nieuwsgierig wat jij ervan vindt aangezien jij de G3 adept bent. Laat ons niet te lang in spanning.
wat een eer zeg :7
ik heb de G3 pas een paar dagen...er lopen hier mensen rond die 'm al 2 maand ofzo hebben, die kunnen denk ik er meer over vertellen...maar ik wil binnenkort wel een review maken hoor :)

je kan me ook toevoegen op msn en het nodige vragen...

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 03-02-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

MSN heb ik niet, nooit gehad en iets zegt mij dat zo lang mogelijk uit te stellen. ICQ heb ik ooit wel gehad (heb nog een laag nr. zelfs) maar gebruik ik niet meer. Doe mij maar mailen, bellen, forummen (mooi woord toch) of gewoon praten.
De voordelen van de G3 zijn mij wel aardig bekend maar het gaat mij juist om de nadelen zoals noise, chromatic aberrations, focussen bij weinig licht enz. en of deze makkelijk te omzeilen zijn als je de camera beheerst.
Verder ben ik benieuwd naar het manuele gedeelte en dan met name het focussen via je lcd scherm ipv door de lens kijken (werkt dit goed) zoals bij een d-slr.
Ongetwijfeld zijn er nog wel meer aspecten die interessant zijn maar die komen vanzelf nog wel een keer aan bod in dit draadje.

[ Voor 5% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 04-02-2003 13:33 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zo net m'n g3 eindelijk binnen gekregen :D vanavond es effe mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Trouwens een vraagje, klopt het dat de G3 zich niet oplaadt als de usb stekker ook ingestoken is?

Ik had nl. vannacht de cam aan de pc laten hangen (cam wel uit) en de oplader in de cam, maar vanochtend was de accu nog zo goed als leeg.

(anders heb ik een heeeel rotte accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
abrakadaver schreef op 06 February 2003 @ 12:14:
Trouwens een vraagje, klopt het dat de G3 zich niet oplaadt als de usb stekker ook ingestoken is?

Ik had nl. vannacht de cam aan de pc laten hangen (cam wel uit) en de oplader in de cam, maar vanochtend was de accu nog zo goed als leeg.

(anders heb ik een heeeel rotte accu)
hij kan niet via usb opladen, alleen via de oplader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

Mooooody schreef op 06 February 2003 @ 12:37:
[...]

hij kan niet via usb opladen, alleen via de oplader...
Hij had de oplader ook ingestoken O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
spacer schreef op 06 February 2003 @ 13:20:
[...]

Hij had de oplader ook ingestoken O-).
idd, ik bedoel dus als ik béide heb ingestoken (usb én voeding) dat ie dan niet oplaad.

(las net wel in de manual dat als de cam aanstaat en de acculader aangesloten is, dat ie dan alleen stroom trekt om de cam te voeden en niet om de accu op te laden. dus het kan zijn dat dit ook het geval is als de usb kabel is ingeplugd)

• spacer

spacer

SAP nerd

Ik hoop over een paar weken mijn teveel betaalde belasting terug te krijgen om direct daarna de G3 te bestellen. Ik heb echter nog een paar vragen en opmerkingen.
In sommige reviews wordt aangegeven dat de G3 last heeft van 'chromatic aberrations' en ook soms van het bekende 'rode ogen' fenomeen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast wil ik de G3 gaan meenemen op mijn 'verre' fietstochten en fietsvakanties. Ik heb dus een tas nodig die zeer veel bescherming biedt aan de camera. De tassen die ik tot nu toe gezien heb zijn in principe maar 'hoesjes'. Begrijp me niet verkeerd, ik ga deze camera niet meenemen als ik off road ga mountainbiken, maar op verharde wegen wil de bagage die ik op mijn fiets meeneem ook wel eens flink door elkaar rammelen (stuurtas).

Samengevat:

1. Zijn de mindere punten op de G3 echt van belang :?.
2. Ik zoek een tas die veel bescherming biedt :).

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Ik zie net dat de G3 op Amazon.com maar 699 dollar kost! Dat is toch wel echt een koopje! Heeft iemand hier misschien een idee of der een addertje onder het gras zit :?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste