de canon powershot G3 kost trouwens in duitslang bij promarkt inclusief verzendkosten 734,95 dus als bovenstaande bedragen voor Nederland gelden, dan kun je nog wel iets verdienen.
site www.makromarkt.de
site www.makromarkt.de
Verwijderd
Verwijderd
Je kan er eigenlijk niet iets over zeggen. Ik heb ook een tijd gewacht met kopen, omdat het allemaal zo schommelde. Maar ik verwacht niet dat hij over een tijdje weer veel duurder zal worden hoor. Als ik jou was zou ik gewoon wachten. Camera's gaan tegenwoordig zo snel omlaag in prijs. Tenzij je niet langer kan wachten natuurlijkGFM schreef op 23 March 2003 @ 19:08:
[...]
Ik kan dat dus echt alleen doen indien de prijzen dreigen te gaan stijgen... Ik krijg namelijk als ik slaag een bak geld van m'n ouders + andere familie. Als ik hem nu koop ben ik meteen blut...
Vanguard Athena 13 is een prima tasje....niet zo duur, stevig, waterdicht en alles past er precies in (g3, usb kabel, lader en AB)GFM schreef op 02 April 2003 @ 15:52:
Eén dezer dagen wil ik ergens een G3 gaan kopen.
Ik wil er dan ook meteen een goede tas bij kopen om hem in te vervoeren en op te bergen. Ook de kabels, oplader, extra accu en CF-kaart moeten erin kunnen.
Welke tas raden jullie mij aan? Is bijv. de LowePro Dres 40AW goed, of is die erg groot?
Is het ook handig om een compact tasje te hebben waar alleen de camera + een extra kaartje in past?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
maar niet als je je adapterring erop hebtMooooody schreef op 02 april 2003 @ 16:14:
[...]
Vanguard Athena 13 is een prima tasje....niet zo duur, stevig, waterdicht en alles past er precies in (g3, usb kabel, lader en AB)
Waar zijn die tasjes te koop?Mooooody schreef op 02 April 2003 @ 16:14:
[...]
Vanguard Athena 13 is een prima tasje....niet zo duur, stevig, waterdicht en alles past er precies in (g3, usb kabel, lader en AB)
Verwijderd
ik denk tegen de 25 euro oid, en of 1 tasje volstaat ligt natuurlijk aan jezelf. Ik heb een klein schoudertasje (ook bij KRAL gekocht) maar ik wil in de toekomst echt nog een grotere waar ik mijn adapterring, filter, en misschien zelfs lenzen in mee kan nemen.GFM schreef op 02 April 2003 @ 17:27:
En volstaat 1 tas, dus alleen een tas waar alles in gaat, of zeggen jullie dat het handiger is om nog een tweede tas erbij te kopen waar alleen de camera (+ evt. extra CF-kaartje) in past??
Wat kost die Vanguard Athena 13 ongeveer?
PhD i.o.
type II is microdrive en alleen handig als je zelfs aan 512mb nog niet genoeg hebt..M@ximuS schreef op 10 April 2003 @ 18:50:
Wij hebben hier thuis dus net onze photoshot binnen, geweldig dinkiemaar goed dat terzijde, in de handleiding staat dat er type I geheugen kaartje was mee geleverd. Deze doet het echter 32 mb is wat weinig dus we wilden een groter kaartje kopen echter welk type geheugen is het?
Ik ben wezen zoeken en het is Compact Flash maar dan is er Type I of II. Echter zit er nog verschil tussen beide of maakt het niet uit?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Niemand???GFM schreef op 12 april 2003 @ 10:21:
Mijn G3 is binnenBen er erg blij mee...
Ik heb wel een vraag. Laden jullie de accu altijd tot 100% op, of tot 90%? Ik heb namelijk het idee dat de laatste 10% erg lang duren..
Verder: hebben jullie de AF op constant staan of op 'per beeld'? Wat heeft die eerste optie eigenlijk voor zin? Het maakt alleen een hoop herrie en het scherp stellen per beeld gaat ook super snel..
als de batterij bijna leeg is, doe ik 'm 's avonds aan de lader....de volgende ochtend is-ie zeker 100%
[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 13-04-2003 13:02 ]
Daar heb ik hem idd gehaaldGluten Parody schreef op 13 april 2003 @ 14:11:
De G3 kost € 750,- bij foto Konijnenberg, voor de geïnteresseerden.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 10-05-2003 20:53 ]
Verwijderd
uhmC00P schreef op 11 June 2003 @ 15:00:
Ik heb mijn G3 nu zo een maand, en ben er wreed content van, alleen heb ik een duitse handleiding, toen ik naar canon mailde met de vraag of ze me een nederlandse handleiding konden opstuuren kreeg ik thuis een brief met de mededeling dat ik 50 euro moest overmaken op hun rekeningnummer en dat ze me dan die handleiding wel zouden opsturen, nou dat is wel erg veel !
Nu gaat de plaatselijke fotowinkel waar ik ook tasje heb gehaald(ff wijsgemaakt dat ik camera geerft heb, dus zonder handleiding) mij zo een handleiding bezorgen...
Enkele vraagjes:
- hoe maak je best je lens zuiver, zijn paar vingerafrukken op, waardoor foto`s wat wazig zijn... idem met het schermpje, zijn ook vingeradrukken op, hoe maak je dat best proper ?
- Welke instelling voor een Makro te maken ? is auto voldoende ? (i realy need that dutch manual !)
- Die afstandsbediening erbij, moet ik die eerst aktiveren ofhoe ? mijn G3 lijkt niet te reageren...
[ Voor 16% gewijzigd door AaroN op 13-06-2003 11:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Heel kort?C00P schreef op 06 July 2003 @ 16:05:
Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe dat nu eigenlijk in elkaar zit met sluitertijden, iso en dat allemaal, zie het bos door de bomen niet meer...
Daar staat niet heel veel in wat dit (fotografietechniek) betreft, alleen dat je 'm bv. op M moet zetten en dan door met het instellingswiel te draaien en te klikken, diafragma en sluitertijd kunt instellen. Overigens, als je dat gedaan hebt en je drukt de ontspanknop half in, kijk dan eens linksboven in beeld, daar zie je of de foto (volgens de camera) over- of onderbelicht wordt. Dit is soms wel handig om te weten of je een beetje redelijke instellingen hebt.P.S: zal het me duidelijker worden als ik de nederlandstalige handleiding heb ? (zou em deze week moeten krijgen)
[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 06-07-2003 17:32 ]
Zoef
In principe hoop je het op te kunnen lossen met een ISO-waarde van 50 of 100, om het ruisgehalte een beetje laag te houden. Dat is in ieder geval niet iets waar ik altijd aan zit te sleutelen.C00P schreef op 07 July 2003 @ 01:44:
- Stel jullie willen een foto nemen, waar kijk je naar ? Zet je eert ISO in, dan Sluitertijd ? en dan diafragmawaarde ? of hoe gaan jullie te werk, en verschilt jullie werkwijze naar gelang het te trekken object of omgeving ?
De automatische belichting en scherpstelling van de G3 en andere prosumer cams is behoorlijk goed. Voor een plaatje waar je verder niet al te lang bij stil wilt staan is dit vrijwel altijd goed genoeg, en is het geen al te extreem onderwerp dan zal de foto "technisch" wel OK zijn. Maar echt iets bijzonders kun je pas creeeren als je zelf aan de slag gaat.- Als ik dat bovenstaande goed controleer, ga ik er dan echt mooiere foto`s uit halen ? of moet ik dat al echt heel goed controleren om te kunnen tippen aan de auto stand/portret/landscape ?
[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 07-07-2003 02:09 ]
Zoef
[ Voor 6% gewijzigd door C00P op 09-07-2003 00:32 ]
dat mag je helemaal zelf weten. Je maakt de foto zo dat die overbrengt wat jij er bij voelt, althans dat hoop je dan. Exacte reproductie is volstrekt onmogelijk omdat ons oog daar veel te goed voor werkt.C00P schreef op 09 July 2003 @ 00:29:
Enkele vraagjes : - als je een foto neemt is het de bedoeling dat je het origineel(dus het te trekken opbject\omgeving...) zo goed mogelijk benadert ?
Hier kun je inderdaad naar streven, maar of het resultaat mooi is is de vraag.dus moet je je instellingen zo kiezen dat het resultaat zo goed mogelijk overeen komt met het origineel ?
- als het te donker is om een redelijke belichtingstijd te gebruiken (met name als je geen statief kunt gebruiken/ als het onderwerp beweegt- Er zijn veel belichtingsmogelijkheden, maar wanneer gebruik je de flitser ? als het te trekken object in de schaduw staat ? als je alles een lichtere tint wilt geven ?
Zoef
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Zjemm op 21-07-2003 16:08 . Reden: verkeerde url ]
- beter compatibel met je toekomstige (?) d-slr...Zjemm schreef op 21 juli 2003 @ 18:34:
ja oke maar wat is jou reden daarvoor? heeft het volgens jou voordeel? daar ben ik benieuwd naar
[ Voor 3% gewijzigd door JJapie op 21-07-2003 19:44 . Reden: added 2 oo's @mooooody ]
Verwijderd
laat effe weten als topvision geantwoord heeft, ik wou de G3 daar ook bestellen maar ineens was ie weg.Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 19:06:
Hallo,
(sorry dat ik hier over totaal iets anders begint maar gezien dit een 'Canon Powershot G3'-thread is...)
Na lang getwijfel en (iets minder) rijp beraad heb ik toch maar besloten om ook een G3 aan te schaffen. Nu zat ik al een tijdje met argusogen de fors dalende prijs van dit juweeltje op te volgen bij Topvision. De laagste prijs die hij daar gehaald heeft was 558 euro. Nu zeg ik wel 'gehaald' omdat gisteren op de site geen spoor meer te bekennen was van dit toestel.
'k Heb gemaild naar de mensen van Topvision, met de vraag of ie nog terug binnenkomt, maar ik verwacht niet direct een positieve reactie (de G5 is er nu eenmaal... staat ook wel aantrekkelijk geprijsd maar is toch nog net ietsje te duur voor mij).
Fin, om een lang verhaal kort te maken: 'k heb dan maar eens bij Pricewatch gekeken en daar is de goedkoopste (momenteel) Kamera-Express (voor 619 euro). Wat denken jullie: kopen die boel (ik wil maar al te graag een G3), of toch maar wachten op de reactie van Topvision en het risico lopen dat hij overal totaal uitverkocht geraakt...
Zal niet meer via topvision te verkrijgen zijn dustut mir leid, aber die Powershot G3 ist komplett ausverkauft. Wir bekommen keine mehr
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 14:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
ja hoor, in het begin zie je echter wel "dat ding" in je zoeker zitten maar na 10 foto's weet je al niet beter, en het resultaat op de foto's is er ook naar !!Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:38:
Ik zit er aan te denken een G3 te gaan kopen met Wide Angle Converter het enige wat ik niet zeker weet is of je je zoeker nog kan gebruiken op het moment dat je Converters op je G3 zet..
Heeft iemand hier ervaring mee ?? foto's maken mbv. LCD werkt niet vind ik..
Reken er maar niet op. Zie http://www.lensmateonline.com/pop_viewfinder.html voor de invloed van de converter alleen, en dan zit er nog niet eens een lens op. Bovendien, zelfs al zou de zoeker niet geblokkeerd worden: de zoeker is niet "door de lens", waardoor je het effect van je wide angle toch niet zou zien. Je kunt dus niet meer kaderen.Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:38:
Ik zit er aan te denken een G3 te gaan kopen met Wide Angle Converter het enige wat ik niet zeker weet is of je je zoeker nog kan gebruiken op het moment dat je Converters op je G3 zet..
[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 13-08-2003 10:18 ]
Zoef
OMG...een G3 voor 500?nimm2 schreef op 13 augustus 2003 @ 09:34:
gisteren heb ik er eentje gekocht bij Kamera Express.
is 499 euro duur???
[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 14-08-2003 21:37 ]
Bedankt voor de info, ik heb wat vraagjes.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijnIIG ik heb de G3 nu een paar maanden en ik vind het echt een TOP CAMERA
[ Voor 22% gewijzigd door Zpottr op 15-08-2003 00:09 ]
Zoef
[ Voor 19% gewijzigd door Gman op 15-08-2003 12:35 ]
[ Voor 6% gewijzigd door tvdleur op 15-08-2003 18:47 ]
Okee dat begrijp ik en dat had ik dus ook best wel verwacht. Maar zorg dan wel voor een waardige opvolger wat de G5 IMHO niet is met de extra CA erbij en een hogere prijs (hoewel daar mee valt te leven)RSP schreef op 15 August 2003 @ 20:04:
Zodra een nieuw type op de markt wordt gezet wordt het oude type qua productie stopgezet (misschien zelfs wel eerder) alles wat je nu nog ziet is uit voorraad, de G3 wordt volgens mij niet meer gemaakt, dit zou leiden tot vernielen van je eigen markt (op deze manier hou je de producten rond dezelfde prijs)
[ Voor 24% gewijzigd door dynax op 26-08-2003 22:28 ]
[ Voor 68% gewijzigd door JJapie op 31-08-2003 10:59 ]
[ Voor 36% gewijzigd door JJapie op 31-08-2003 13:02 ]
Verwijderd
De G3 gaat eruit. Ik heb zelf ook gezocht naar de ze cameraTentacle1 schreef op 15 August 2003 @ 14:34:
Weet iemand waarom bij veel zaken de G3 niet verkrijgbaar is? Is hij tijdelijk niet aan te slepen of is de productie gestopt ofzo? Ik zie de G5 niet als waardige opvolger dus ik wil die G3 (aan het eind v/d maand) halen
I had wondered why Canon didn't choose to introduce the G5 in Photokina last year and simply skip the G3, the answer it appears is among our test results. The G5 suffers from higher noise than the G3, and notably higher than the competition, it also has a chromatic aberration problem which is more than I would expect to see on a modern digital camera.
(bb) || !(bb)
K heb het inmiddels vernomenVerwijderd schreef op 11 September 2003 @ 20:39:
[...]
De G3 gaat eruit. Ik heb zelf ook gezocht naar de ze camera
Maar even een andere vraag
Ik kan een G3 of G5 kopen met maar 30 euro prijsverschil. Welke raden jullie aan?
ik hoor dat de g5 meer ruis en purple fringing als de g3 heeft. Is dit zo
Verwijderd
Die van mij kun je eventueel overnemen, ik wil een 300D kopen en heb dan mijn G3 over. Garantie tot april 2004.AMD user schreef op 01 november 2003 @ 22:05:
Ik wil graag de Canon G3 kopen, omdat de kwaliteit van de afbeeldingen van de G5 nogal tegenvallen. Maar hij is bijna nergens meer te koop. Als je een beetje rondkijkt dan is de G5 goedkoper dan de G3. Maar mijn vraag is of iemand een zaak in Nederland kent waar ze de G3 nog verkopen voor een redelijke prijs?
Wat vraag je ervoor? En wat voor extra's zitten erbij?Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:03:
[...]
Die van mij kun je eventueel overnemen, ik wil een 300D kopen en heb dan mijn G3 over. Garantie tot april 2004.
Verwijderd
Ik weet niet of dit hier wel mag. Misschien kun je me hierover mailen op:AMD user schreef op 03 november 2003 @ 11:19:
[...]
Wat vraag je ervoor? En wat voor extra's zitten erbij?
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
ik heb een G3 gekocht bij Kamera Express voor €569 en ik ben er erg blij meepy.mosjuh schreef op 12 november 2003 @ 09:00:
Je zou eventueel kunnen overwegen om dan toch een andere camera te nemen dan de G3? Ik heb zelf destijds (heb um nu sinds juli) zitten twijfelen tussen de G3, de S602z (Fuji) en de A70 (de A80 was nog niet uit). Als ik de specs van de A80 zo zie kun je die denk ik best goed gebruiken (de resultaten zijn ook goed imho). Nadeel is wel dat je met de G3 wel een camera hebt met meer instellingen etc..
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq