• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
spacer schreef op 13 February 2003 @ 00:24:
Ik hoop over een paar weken mijn teveel betaalde belasting terug te krijgen om direct daarna de G3 te bestellen. Ik heb echter nog een paar vragen en opmerkingen.
In sommige reviews wordt aangegeven dat de G3 last heeft van 'chromatic aberrations' en ook soms van het bekende 'rode ogen' fenomeen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast wil ik de G3 gaan meenemen op mijn 'verre' fietstochten en fietsvakanties. Ik heb dus een tas nodig die zeer veel bescherming biedt aan de camera. De tassen die ik tot nu toe gezien heb zijn in principe maar 'hoesjes'. Begrijp me niet verkeerd, ik ga deze camera niet meenemen als ik off road ga mountainbiken, maar op verharde wegen wil de bagage die ik op mijn fiets meeneem ook wel eens flink door elkaar rammelen (stuurtas).

Samengevat:

1. Zijn de mindere punten op de G3 echt van belang :?.
2. Ik zoek een tas die veel bescherming biedt :).
Euh, volgens mij zijn er niet veel consumer (/prosumer) camera's die echt geen last hebben van chromatic abberation, en ik denk ook niet dat dit de reden zou moeten zijn om geen G3 te kopen. Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die echt negatief was over de G3, zonder rare vergelijkingen te maken (bijvoorbeeld met veel duurdere, professionelere camera's ofzo)

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

CA: vooral bij diafragma 2.0/2.8 is er wat CA te zien. Dus bij tegenlichtopnamen bij voorkeur wat hoger Av waarden gebruiken. Voor dagelijks gebruik is dit allemaal maar niet van belang.

En ben je wel in een echte fotozaak geweest? Ik zag zat goede hard-case-tassen met zacht binnenwerk en ze bieden volgens mij voldoende bescherming. Ik zou de cameratas trouwens niet in een stuurtas doen maar in een rugzak. Dat lijf vangt de schokken beter op.

Merlijn

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Denk bij kopen in Amerika aan extra verzendkosten, invoerrechten en ned. btw.

En dan dat gedoe met de garantie en de het oplaadadapter....

Waarom al die moeite doen als je hier in NL de G3 rond de 750/780 kunt krijgen??
(Zie pricewatches)

Merlijn

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Merlijn_merlin schreef op 13 February 2003 @ 10:54:
Denk bij kopen in Amerika aan extra verzendkosten, invoerrechten en ned. btw.

En dan dat gedoe met de garantie en de het oplaadadapter....

Waarom al die moeite doen als je hier in NL de G3 rond de 750/780 kunt krijgen??
(Zie pricewatches)

Merlijn
Ik kan me vergissen hoor, maar de laagste prijs in Nederland is €863 @ Miepkniep.nl
Jij mag mij vertellen waar ik hem voor €750/780 kan krijgen.. Daar ben ik wel benieuwd naar :)

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

GFM schreef op 13 februari 2003 @ 14:42:
[...]

Ik kan me vergissen hoor, maar de laagste prijs in Nederland is €863 @ Miepkniep.nl
Jij mag mij vertellen waar ik hem voor €750/780 kan krijgen.. Daar ben ik wel benieuwd naar :)
Ik ook inderdaad :P.

• xces
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

ik wil ook wel meedoen om eerlijk te zijn...

p.s. xces@chello.nl

p.p.s.
In de pricewatch stond hij voor 863 eurotjes bij miepkniep, ik heb er een "samenkniepje" van gemaakt, misschien hoe meer zielen, hoe goedkoper de prijs.. Hopenlijk schrijven jullie je ook in... ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 84% gewijzigd door xces op 13-02-2003 15:29 . Reden: miep kniep info ]

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

SEFje schreef op 13 februari 2003 @ 01:56:
Ik zie net dat de G3 op Amazon.com maar 699 dollar kost! Dat is toch wel echt een koopje! Heeft iemand hier misschien een idee of der een addertje onder het gras zit :?
Lees de kleine lettertjes eens :) Amazon.com shipped geen electronics etc. buiten de US, helaas :)

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Duizenmaal sorry je hebt gelijk: ik heb me lelijk verkeken...! 8)7

Er moet minstens 100 euro bij op...
Binnen NL is de miepkniep het goedkoopst met 863....

Merlijn

• JJapie
Xces schreef op 13 February 2003 @ 14:59:

p.s. xces@chello.nl

p.p.s.
In de pricewatch stond hij voor 863 eurotjes bij miepkniep, ik heb er een "samenkniepje" van gemaakt, misschien hoe meer zielen, hoe goedkoper de prijs.. Hopenlijk schrijven jullie je ook in... ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb me "ingekniept" B)
Van mij mag de einddatum wel een maand later (4 dagen is wel erg kort..)

Verwijderd

edit/ flitser is verkocht

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 20:45 ]

• JJapie
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 18:55:
off en on topic:

Mijn Speedlite 420EX incl. Sto-fen Omnibounce heb ik te koop voor 210 euro. Compleet met bon en al. Gekocht op 9-12-2002.
Past op G1/2/3 D30/60 1D/Ds Pro70/90.
Uiteraard in absolute nieuwstaat
=> http://www.tweakers.net/aanbod

Verwijderd

• JJapie
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 19:01:
[...]

Daar staat ie al wijsneus
Dit is niet vervelend of lullig of anderszinds beledigend bedoeld, maar GoT is geen V&A forum.
Verder ga ik hier niet meer op in :)

• spacer

spacer

SAP nerd

Ik vind trouwens het uiterlijk van de G3 ook zeer geslaagd, als ik nu zo'n foto zie kan ik niet meer wachten :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.spacer.dds.nl/Images/got/acclens04.jpg

Deze is met een wide convertor :9.

:9~!

[ Voor 10% gewijzigd door spacer op 13-02-2003 23:32 ]

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Ik zie je likkebaardend kwijlen bij een Access denied plaatje, maar dat zal wel niet bedoeling zijn neem ik aan! :+

Merlijn

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04
spacer schreef op 13 February 2003 @ 22:54:
Ik vind trouwens het uiterlijk van de G3 ook zeer geslaagd, als ik nu zo'n foto zie kan ik niet meer wachten :P.
de G3 is een lelijk ding! :/
maarja, gelukkig gaat het niet alléén om uiterlijk.... :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• spacer

spacer

SAP nerd

Merlijn_merlin schreef op 13 February 2003 @ 23:18:
Ik zie je likkebaardend kwijlen bij een Access denied plaatje, maar dat zal wel niet bedoeling zijn neem ik aan! :+

Merlijn
Ik zal wel niet mogen deeplinken. maar zie hem wel vanwege mijn cache.
Effe sleutelen danmaar.

/edit gefixt en Mooooody, smaken verschillen, gelukkig maar :).

[ Voor 10% gewijzigd door spacer op 13-02-2003 23:34 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
komt iemand van jullie op de canon image gateway?
ik kreeg een mail dat ik een update voor mijn zoombrowser moest downloaden
maar eh, de link die ze geven werkt niet

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Ben je van je geloof af gevallen Moooddy? ;)

De Canon G3 is niet lelijk!

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Phusebox: er inderdaad een update gekomen van zoombrowser. Kijk even op de canon-site.

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Uhm Merlijn, niet lullig bedoeld, maar zou je dat Merlijn steeds onder je post weg kunnen laten?
Dat wordt een beetje irritant (zie ook de [FAQ=forumgedrag,#reageren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Merlijn_merlin schreef op 14 februari 2003 @ 00:27:
Ben je van je geloof af gevallen Moooddy? ;)

De Canon G3 is niet lelijk!

Merlijn
nou, misschien is 'lelijk' een beetje overdreven, maar het apparaat straal geen professionaliteit uit (die bijv. de Fuji 602, Nikon 5700 etc. wel uitstralen)

logisch, maar dat vind ik toch een minpuntje, maar dat is ook het enige minpuntje dat ik aan mijn G3 heb gevonden :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

Mooooody schreef op 14 February 2003 @ 08:21:
[...]

nou, misschien is 'lelijk' een beetje overdreven, maar het apparaat straal geen professionaliteit uit (die bijv. de Fuji 602, Nikon 5700 etc. wel uitstralen)

logisch, maar dat vind ik toch een minpuntje, maar dat is ook het enige minpuntje dat ik aan mijn G3 heb gevonden :)
Die camera's die je noemt zijn allemaal zwart, ik vind juist de grijstinten van de G3 erg mooi. Tevens vind ik het uitklapbare display ook professioneel uitzien :P.
Maar waar zwets ik eigenlijk over? Het gaat tenslotte om de prestaties 8).

Ik heb daarnet trouwens de review van dpreview in kleur uitgeprint en in laten binden. Kan ik me weer verlekkeren tot ik eindelijk het geld bij elkaar heb :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Xces schreef op 13 februari 2003 @ 14:59:

p.s. xces@chello.nl

p.p.s.
Ik kreeg net een mail. Er waren te weinig inschrijvingen. De prijs blijft dus €863...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik zag gisteren in de pricewatch dat de G3 nu in Nederland verkrijgbaar is voor €770!!
Nu is mijn vraag: hoe kan het dat de camera opeens zoveel goedkoper is geworden? Blijft de prijs laag of gaat deze naar verwachting weer stijgen?
Ik was namelijk eigenlijk van plan om deze camera te kopen wanneer ik geslaagd ben voor mijn examen (ergens in Juni dus), maar als de camera weer duurder gaat worden kan ik hem misschien beter eerder kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 23 March 2003 @ 18:48:
Ik zag gisteren in de pricewatch dat de G3 nu in Nederland verkrijgbaar is voor €770!!
Nu is mijn vraag: hoe kan het dat de camera opeens zoveel goedkoper is geworden? Blijft de prijs laag of gaat deze naar verwachting weer stijgen?
Ik was namelijk eigenlijk van plan om deze camera te kopen wanneer ik geslaagd ben voor mijn examen (ergens in Juni dus), maar als de camera weer duurder gaat worden kan ik hem misschien beter eerder kopen....
gewoon eerder kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik kan dat dus echt alleen doen indien de prijzen dreigen te gaan stijgen... Ik krijg namelijk als ik slaag een bak geld van m'n ouders + andere familie. Als ik hem nu koop ben ik meteen blut :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de canon powershot G3 kost trouwens in duitslang bij promarkt inclusief verzendkosten 734,95 dus als bovenstaande bedragen voor Nederland gelden, dan kun je nog wel iets verdienen.
site www.makromarkt.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 23 March 2003 @ 19:08:
[...]

Ik kan dat dus echt alleen doen indien de prijzen dreigen te gaan stijgen... Ik krijg namelijk als ik slaag een bak geld van m'n ouders + andere familie. Als ik hem nu koop ben ik meteen blut :(...
Je kan er eigenlijk niet iets over zeggen. Ik heb ook een tijd gewacht met kopen, omdat het allemaal zo schommelde. Maar ik verwacht niet dat hij over een tijdje weer veel duurder zal worden hoor. Als ik jou was zou ik gewoon wachten. Camera's gaan tegenwoordig zo snel omlaag in prijs. Tenzij je niet langer kan wachten natuurlijk :+

Azrael >> waarom heb je toch overal kritiek op te leveren? Wordt er niet gezelliger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik zal het nog eens bespreken met m'n ouders. Ik denk dat ik nog maar even wacht dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Eén dezer dagen wil ik ergens een G3 gaan kopen.
Ik wil er dan ook meteen een goede tas bij kopen om hem in te vervoeren en op te bergen. Ook de kabels, oplader, extra accu en CF-kaart moeten erin kunnen.
Welke tas raden jullie mij aan? Is bijv. de LowePro Dres 40AW goed, of is die erg groot?
Is het ook handig om een compact tasje te hebben waar alleen de camera + een extra kaartje in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
GFM schreef op 02 April 2003 @ 15:52:
Eén dezer dagen wil ik ergens een G3 gaan kopen.
Ik wil er dan ook meteen een goede tas bij kopen om hem in te vervoeren en op te bergen. Ook de kabels, oplader, extra accu en CF-kaart moeten erin kunnen.
Welke tas raden jullie mij aan? Is bijv. de LowePro Dres 40AW goed, of is die erg groot?
Is het ook handig om een compact tasje te hebben waar alleen de camera + een extra kaartje in past?
Vanguard Athena 13 is een prima tasje....niet zo duur, stevig, waterdicht en alles past er precies in (g3, usb kabel, lader en AB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 02 april 2003 @ 16:14:
[...]

Vanguard Athena 13 is een prima tasje....niet zo duur, stevig, waterdicht en alles past er precies in (g3, usb kabel, lader en AB)
maar niet als je je adapterring erop hebt :+

en je tele, ladder, en waterdichte laarsen passen er ook niet in. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Mooooody schreef op 02 April 2003 @ 16:14:
[...]

Waar zijn die tasjes te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 02 april 2003 @ 17:00:
[...]

Waar zijn die tasjes te koop?
Bijvoorbeeld bij KRAL in enschede, onderdeel van SUPERPHOTO....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
En volstaat 1 tas, dus alleen een tas waar alles in gaat, of zeggen jullie dat het handiger is om nog een tweede tas erbij te kopen waar alleen de camera (+ evt. extra CF-kaartje) in past??
Wat kost die Vanguard Athena 13 ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 02 April 2003 @ 17:27:
En volstaat 1 tas, dus alleen een tas waar alles in gaat, of zeggen jullie dat het handiger is om nog een tweede tas erbij te kopen waar alleen de camera (+ evt. extra CF-kaartje) in past??
Wat kost die Vanguard Athena 13 ongeveer?
ik denk tegen de 25 euro oid, en of 1 tasje volstaat ligt natuurlijk aan jezelf. Ik heb een klein schoudertasje (ook bij KRAL gekocht) maar ik wil in de toekomst echt nog een grotere waar ik mijn adapterring, filter, en misschien zelfs lenzen in mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Wij hebben hier thuis dus net onze photoshot binnen, geweldig dinkie :) maar goed dat terzijde, in de handleiding staat dat er type I geheugen kaartje was mee geleverd. Deze doet het echter 32 mb is wat weinig dus we wilden een groter kaartje kopen echter welk type geheugen is het?

Ik ben wezen zoeken en het is Compact Flash maar dan is er Type I of II. Echter zit er nog verschil tussen beide of maakt het niet uit?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
M@ximuS schreef op 10 April 2003 @ 18:50:
Wij hebben hier thuis dus net onze photoshot binnen, geweldig dinkie :) maar goed dat terzijde, in de handleiding staat dat er type I geheugen kaartje was mee geleverd. Deze doet het echter 32 mb is wat weinig dus we wilden een groter kaartje kopen echter welk type geheugen is het?

Ik ben wezen zoeken en het is Compact Flash maar dan is er Type I of II. Echter zit er nog verschil tussen beide of maakt het niet uit?
type II is microdrive en alleen handig als je zelfs aan 512mb nog niet genoeg hebt..

ik raad aan om bij www.interngeheugen.com een 256mb Transcend 30x kaartje (76 euro) te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Als het goed is komt morgen mijn G3 :9~ Ben echt benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Mijn G3 is binnen :) Ben er erg blij mee...
Ik heb wel een vraag. Laden jullie de accu altijd tot 100% op, of tot 90%? Ik heb namelijk het idee dat de laatste 10% erg lang duren..
Verder: hebben jullie de AF op constant staan of op 'per beeld'? Wat heeft die eerste optie eigenlijk voor zin? Het maakt alleen een hoop herrie en het scherp stellen per beeld gaat ook super snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
GFM schreef op 12 april 2003 @ 10:21:
Mijn G3 is binnen :) Ben er erg blij mee...
Ik heb wel een vraag. Laden jullie de accu altijd tot 100% op, of tot 90%? Ik heb namelijk het idee dat de laatste 10% erg lang duren..
Verder: hebben jullie de AF op constant staan of op 'per beeld'? Wat heeft die eerste optie eigenlijk voor zin? Het maakt alleen een hoop herrie en het scherp stellen per beeld gaat ook super snel..
Niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
als de batterij bijna leeg is, doe ik 'm 's avonds aan de lader....de volgende ochtend is-ie zeker 100% :)

maar normaal gesproken, als je de camera dezelfde dag nog vol wil hebben, is 90% al meer dan genoeg...

AF op single (per beeld), scheelt batterijen en een boel lawaai inderdaad...
continue AF zou in theorie wat snellere AF opleveren, omdat-ie continue zich aanpast aan de omgeving, maar in praktijk heb ik dat niet gemerkt....dus single voor mij...

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 13-04-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ja, dat is een goede tip :) Ik zal hem voortaan ook 's nacht opladen... Kan ik de rest van de dag lekker langs de uiterwaarden lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 14:19
De G3 kost € 750,- bij foto Konijnenberg, voor de geïnteresseerden.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Gluten Parody schreef op 13 april 2003 @ 14:11:
De G3 kost € 750,- bij foto Konijnenberg, voor de geïnteresseerden.
Daar heb ik hem idd gehaald :) Goedkoop, goede service, snelle levering en met Nederlandse handleiding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
zooo kheb gister nog een 256mb dane-elec besteld en een 420ex flitser :p voor bij m'n g3. dus die zal deze week wel een keertje binnenkomen. konijnenberg is over het algemeen lekker snel met bestellingen.

lekkerrrrrr 8)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Helaas was mijn Dane-Elec CF kaartje van 256MB DOA. Ik heb ze vanmorgen gemaild, maar ik neem niet aan dat ze op zondag werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 14:19
Konijnenberg kennende heb jij dinsdagochtend een nieuw kaartje in je brievenbus liggen.

;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Zijn er filters voor de G3 die gebruikt kunnen worden ter bescherming van de lens?
Op mijn spiegelreflexcamera heb ik bijv. een UV-filter gemonteerd..

Of is er een simpelere manier om je lens te beschermen (en dan denk ik niet aan het lenskapje...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:28
Hallo, sorry dat ik dit topic terug omhoog schop, maar ik vind mijn vraag niet echt de moeite om een nieuw topic te starten.

Ik was van plan een goeie digitale camera te kopen, en na wat opzoekwerk en reviews gelezen te hebben denk ik dat de Canon PowerShot G3 een zeer goede camera is.
De prijs is ook niet meer zo heel hoog, 670 euro en ze brengen em naar je thuis.
Echter heb ik paar vraagjes : Ik ken niets van fotograferen, maar wil er meer van kennen, hoeveel uur zou het mij kosten vooraleer ik goed weg ben met die camera ?
En hoeveel uur als ik dat ding door en door wil kennen(dan maak je immers beste foto`s) ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
veel tijd, ik heb het ding nu een maand of 3, en ik leer nog steeds nieuwe dingen. maar hij is op zich heel gemakkelijk te bedienen, en je hebt er zo leuke foto's uit. en ik vindt het wel leuk dat je steeds weer nieuwe mogelijkheden ontdekt.

dat het zo lang duurt voor je hem écht goed kan bedienen is omdat je niet elke situatie goed kan oefenen (concerten enzo. daarbij kun je pas met je instellingen gaan proberen op het moment dat je daar bent. zoiets is niet echt thuis te simuleren). maargoed dat geldt natuurlijk voor elke cam.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Ik heb 'm inmiddels ook!
Het is echt een fijne camera.
Ik heb vanmiddag BDW een UV filter en Polarisatie filter gekocht.
Nu nog de convertor zien te versieren ergens.

[update]
Kheb de convert0r besteld en nog veel meer @ http://www.lensmateonline.com

[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 10-05-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:13
IK ben (nog) een beetje een noop op het gebied van camera's, maar wat heb je nou aan die converter?
Is dat nou alleen voor die filters zoals uv en polarisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Nee, is ook voor tele- macro, wide angle of fish eye opzetlensen. Die dingen zijn er in verschillende maten dus soms heb je een convertor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb mijn G3 nu zo een maand, en ben er wreed content van, alleen heb ik een duitse handleiding, toen ik naar canon mailde met de vraag of ze me een nederlandse handleiding konden opstuuren kreeg ik thuis een brief met de mededeling dat ik 50 euro moest overmaken op hun rekeningnummer en dat ze me dan die handleiding wel zouden opsturen, nou dat is wel erg veel !
Nu gaat de plaatselijke fotowinkel waar ik ook tasje heb gehaald(ff wijsgemaakt dat ik camera geerft heb, dus zonder handleiding) mij zo een handleiding bezorgen...

Enkele vraagjes:

- hoe maak je best je lens zuiver, zijn paar vingerafrukken op, waardoor foto`s wat wazig zijn... idem met het schermpje, zijn ook vingeradrukken op, hoe maak je dat best proper ?
- Welke instelling voor een Makro te maken ? is auto voldoende ? (i realy need that dutch manual !)
- Die afstandsbediening erbij, moet ik die eerst aktiveren ofhoe ? mijn G3 lijkt niet te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op 11 June 2003 @ 15:00:
Ik heb mijn G3 nu zo een maand, en ben er wreed content van, alleen heb ik een duitse handleiding, toen ik naar canon mailde met de vraag of ze me een nederlandse handleiding konden opstuuren kreeg ik thuis een brief met de mededeling dat ik 50 euro moest overmaken op hun rekeningnummer en dat ze me dan die handleiding wel zouden opsturen, nou dat is wel erg veel !
Nu gaat de plaatselijke fotowinkel waar ik ook tasje heb gehaald(ff wijsgemaakt dat ik camera geerft heb, dus zonder handleiding) mij zo een handleiding bezorgen...

Enkele vraagjes:

- hoe maak je best je lens zuiver, zijn paar vingerafrukken op, waardoor foto`s wat wazig zijn... idem met het schermpje, zijn ook vingeradrukken op, hoe maak je dat best proper ?
- Welke instelling voor een Makro te maken ? is auto voldoende ? (i realy need that dutch manual !)
- Die afstandsbediening erbij, moet ik die eerst aktiveren ofhoe ? mijn G3 lijkt niet te reageren...
uhm :)

1 ) je haalt een speciaal doekje bij een fotozaak en klaar is kees. Die doekjes zijn geschikt voor het reinigen van LCD en Lens

2 ) Je kan prima op auto macro's schieten als je de MACRO-maar aan hebt staan.

3 ) De AB werkt wel; bovenop je toestel boven de OFF knop zit een knopje waarmee je meerderde foto's achter elkaar kan schieten. Kijk op je LCD (die BOVENOP zit) en druk net zolang totdat je het icoontje ziet met een AB-straal.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Ik heb m'n G3 binnen gekregen, gekocht voor 654,= incl btw/verzendkosten en ben goed tevreden :Y) toch wil ik wel snel een B+W of UV filter erbij hebben, iemand een idee waar ik deze kan aanschaffen voor een degelijk prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Probeer eens bij geengeld.nl (overijsel) of http://www.kamera-express.nl (rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

lees het g3 accesoires topic, staat het in, meer dan eens zelfs ;)
Zie ==> Het Canon G accesoires topic

staat nog veel meer leuke info, btw :)

[ Voor 16% gewijzigd door AaroN op 13-06-2003 11:49 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dank mensen! ik ga maar eens vergelijken want d'r is genoeg keuze als ik het zo zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:57

Allardie

AT..

ff schopje: de zoom knop van mijn g3 gaat heel zwaar, gaat stroef en ineens klik schiet ie door. In het begin was het niet, en als je er 100 fotos meegemaakt heb gaat het weer soepel. Tijdje later gaat het weer stroef. Zijn er meer mensen die dat hebben, of kan ik er het beste ff mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm misschien dat je er helemaal niks aan hebt maar hetvolgende was pas met mijn G3 aan de hand: Hij was gevallen (vrij hoog en lomp... zwaar balen dus) maar het probleem was dat de lens niet meer wou zoomen of terug draaien als je m uit zette...

maarja, omdat ie toch gevallen was en ik vrij zeker was dat ze moeilijk zouden doen over garantie, besloten om zelf (met hulp van handige harry vader) de camera uit elkaar te halen.

Wat er was gebeurt is dat een lens element van zn plaats gesprongen was.... maar na 3 keer in en uit elkaar schroeven werkt alles weer perfect.

(3 keer omdat al die lens elementen nog best lastig zijn en dus niet in 1 keer goed zaten)

maarja... ik denk dat je beter gewoon op garantie kan mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Wees voorzichtig mer zelf prutsen aan een defecte camera - anders vervalt misschien de garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt :) maar er is ook verschil tussen prutsen en weten wat je wel en niet kan doen. Met een set goeie schroevedraaiers en een beetje vaste hand krijg je de G3 makkelijk open zonder dat iemand er ooit iets aan kan zien.

Maar toch, als je garantie hebt, is het natuurlijk niet verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik moet zeggen, vette Camera, amuseer me er veel mee en de foto`s die ik eruit haal zijn erg mooi !

Een vraagje, ik pak mijn camera ergens mee naar toe, pak foto`s en sla ze op harde schijf op in een map die ik zo benoem bv : 18-06-2003 zwemmen met vrienden.JPG
En dan zet ik die in een map die ook met de datum begint en dan erna welke foto`s (dit geval zwemmen met vrienden).

Zo behou ik een mooi overzicht van alles, en kan ik ze op CD-RW schrijven, en dan regelmatig nieuwe foto`s erbij zetten.

Gaan jullie ook zo te werk, of hebben jullie een systeem wat nog beter is ?
wou ik ff weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Nee, ik zwem nooit met vrienden maar verder gebruik ik gewoon de folders die de cam zelf aanmaakt. In het menu kun je instellen dat de cam doorlopend nummert en dat gebruik ik dus. Af en toe branden maakt het verhaal compleet.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Ik zet ze handmatig onderwerp bij onderwerp met eventuele onderverdelelingen en submappen... en brandt ze van tijd op cd ... simpel... maar ik ben maar een eenvoudig mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb dus geen nederlandse handleiding, maar ben naar de bibliotheek geweest en heb paar boeken gehuurd die gaan over Digitale fotografie, omdat ik mijn camera toch wat beter wil leren kennen.

Heb wat gelezen uit 1 boek, en dat is toch geen kattenpis, ISO normen, sluitertijden, etc. etc.

Nu is mijn vraag, loont het wel de moeite dat allemaal te kennen ?
Ik haal al mooie foto`s op de auto stand, of de portret of landschaps stand, welke meerwaarde biedt het mij als ik op C1/C2 kan werken en alles zelf instel ?

Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe dat nu eigenlijk in elkaar zit met sluitertijden, iso en dat allemaal, zie het bos door de bomen niet meer...
P.S: zal het me duidelijker worden als ik de nederlandstalige handleiding heb ? (zou em deze week moeten krijgen)

Een fanatieke amateurfotograaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

C00P schreef op 06 July 2003 @ 16:05:
Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe dat nu eigenlijk in elkaar zit met sluitertijden, iso en dat allemaal, zie het bos door de bomen niet meer...
Heel kort?

Kortere sluitertijd (bv. 1/60 ipv 1/30):
* minder licht op CCD, dus donkerdere foto, maar
* minder kans op bewegingsonscherpte.

Kleinere diafragmawaarde ("groter lichtgat", bv. 2.0 ipv 3.0):
* meer licht op CCD, dus lichtere foto, maar
* minder scherptediepte, dus er is een kleiner gebied (gemeten in afstand tot je camera) dat scherp is. Dit kan voordeling zijn (portret waarbij achtergrond zacht moet zijn) of niet (groep mensen, een bos, etc. etc.)

Lager ISO-getal (bv. 50 ipv 100):
* eenzelfde hoeveelheid licht wordt omgezet in minder helderheid, dus je krijgt een donkerdere foto, maar
* korrel is fijner (analoog) of ruis is minder (digitaal)
P.S: zal het me duidelijker worden als ik de nederlandstalige handleiding heb ? (zou em deze week moeten krijgen)
Daar staat niet heel veel in wat dit (fotografietechniek) betreft, alleen dat je 'm bv. op M moet zetten en dan door met het instellingswiel te draaien en te klikken, diafragma en sluitertijd kunt instellen. Overigens, als je dat gedaan hebt en je drukt de ontspanknop half in, kijk dan eens linksboven in beeld, daar zie je of de foto (volgens de camera) over- of onderbelicht wordt. Dit is soms wel handig om te weten of je een beetje redelijke instellingen hebt.

Gewoon veel spelen, en steeds na een paar foto's reviewen, dan komt het vanzelf.

Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 06-07-2003 17:32 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Thanx mannen, heeft me al veel geholpen, sta me toe nog een paar vragen te stellen.

- Stel jullie willen een foto nemen, waar kijk je naar ? Zet je eert ISO in, dan Sluitertijd ? en dan diafragmawaarde ? of hoe gaan jullie te werk, en verschilt jullie werkwijze naar gelang het te trekken object of omgeving ?

- Als ik dat bovenstaande goed controleer, ga ik er dan echt mooiere foto`s uit halen ? of moet ik dat al echt heel goed controleren om te kunnen tippen aan de auto stand/portret/landscape ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

C00P schreef op 07 July 2003 @ 01:44:
- Stel jullie willen een foto nemen, waar kijk je naar ? Zet je eert ISO in, dan Sluitertijd ? en dan diafragmawaarde ? of hoe gaan jullie te werk, en verschilt jullie werkwijze naar gelang het te trekken object of omgeving ?
In principe hoop je het op te kunnen lossen met een ISO-waarde van 50 of 100, om het ruisgehalte een beetje laag te houden. Dat is in ieder geval niet iets waar ik altijd aan zit te sleutelen.
Vervolgens stel je in wat belangrijk is; wil je een snel bewegend voorwerp/ persoon scherp krijgen dan kan het handig zijn eerst een korte sluitertijd in te stellen, en het diafragma door de camera te laten bepalen (of zelf in te stellen). Een alternatief voor de geoefende hand is, een lange sluitertijd te nemen en met het object [loper, auto, vliegtuig] mee te bewegen. Dit gaat slechts zelden goed, maar als het lukt heb je wel iets waar de snelheid vanaf straalt. Da's dus typisch een beslissing die de camera niet voor je kan nemen.
Wil je veel of juist weinig scherptediepte, dan stel je eerst het diafragma in, en volgt de sluitertijd. Ook kun je in situaties waarin geflitst moet worden nog spelen met de flitsintensiteit.
- Als ik dat bovenstaande goed controleer, ga ik er dan echt mooiere foto`s uit halen ? of moet ik dat al echt heel goed controleren om te kunnen tippen aan de auto stand/portret/landscape ?
De automatische belichting en scherpstelling van de G3 en andere prosumer cams is behoorlijk goed. Voor een plaatje waar je verder niet al te lang bij stil wilt staan is dit vrijwel altijd goed genoeg, en is het geen al te extreem onderwerp dan zal de foto "technisch" wel OK zijn. Maar echt iets bijzonders kun je pas creeeren als je zelf aan de slag gaat.
En dan zijn er nog situaties waarin de automatische belichting helemaal niet goed werkt; een foto van de maan zal bv. altijd over(!)belicht zijn als je de camera z'n gang laat gaan.

Begin gewoon te spelen, en je merkt dat er heel erg veel oplossingen zijn om een bepaalde situatie in kaart te brengen, met als variabelen compositie, focus, sluitertijd, apertuur, filmgevoeligheid, lens, flits, ...

Ik ben zelf nog volop aan het leren, en dat kun je alleen door het veel te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 07-07-2003 02:09 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Thanx, ben een samenvatting aan het maken van welke instelling bij welke gelegenheid te gebruiken.
In somige gevallen is het beter AV dan weer TV te gebruiken, de M instelling is voor als je AV\TV goed controleerd.

Enkele vraagjes : - als je een foto neemt is het de bedoeling dat je het origineel(dus het te trekken opbject\omgeving...) zo goed mogelijk benadert ?
dus moet je je instellingen zo kiezen dat het resultaat zo goed mogelijk overeen komt met het origineel ?

- Er zijn veel belichtingsmogelijkheden, maar wanneer gebruik je de flitser ? als het te trekken object in de schaduw staat ? als je alles een lichtere tint wilt geven ?

[ Voor 6% gewijzigd door C00P op 09-07-2003 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

C00P schreef op 09 July 2003 @ 00:29:
Enkele vraagjes : - als je een foto neemt is het de bedoeling dat je het origineel(dus het te trekken opbject\omgeving...) zo goed mogelijk benadert ?
dat mag je helemaal zelf weten. Je maakt de foto zo dat die overbrengt wat jij er bij voelt, althans dat hoop je dan. Exacte reproductie is volstrekt onmogelijk omdat ons oog daar veel te goed voor werkt.
dus moet je je instellingen zo kiezen dat het resultaat zo goed mogelijk overeen komt met het origineel ?
Hier kun je inderdaad naar streven, maar of het resultaat mooi is is de vraag.
- Er zijn veel belichtingsmogelijkheden, maar wanneer gebruik je de flitser ? als het te trekken object in de schaduw staat ? als je alles een lichtere tint wilt geven ?
- als het te donker is om een redelijke belichtingstijd te gebruiken (met name als je geen statief kunt gebruiken/ als het onderwerp beweegt
- om tegenlicht te compenseren
- om een onderwerp dat relatief dichtbij staat, te accentueren ten opzichte van dingen die verder weg zijn (en dus niet goed belicht worden door de flits)
- om speciale effecten te bereiken (langsrijdende auto in donker: "lichtstrepen" door lange sluitertijd, plus de auto zelf goed belicht door een flits aan het einde van die sluitertijd; persoon tegen achtergrond van stad: lichtjes en verkeer in de stad mooi door lange sluitertijd, persoon goed uitgelicht door flits)
- bij macro-fotografie, omdat je camera vaak een schaduw op het onderwerp zal leggen. Meestal moet je hierbij wel het ND-filter gebruiken.
- ...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

(sorry dat ik hier over totaal iets anders begint maar gezien dit een 'Canon Powershot G3'-thread is...)

Na lang getwijfel en (iets minder) rijp beraad heb ik toch maar besloten om ook een G3 aan te schaffen. Nu zat ik al een tijdje met argusogen de fors dalende prijs van dit juweeltje op te volgen bij Topvision. De laagste prijs die hij daar gehaald heeft was 558 euro. Nu zeg ik wel 'gehaald' omdat gisteren op de site geen spoor meer te bekennen was van dit toestel.

'k Heb gemaild naar de mensen van Topvision, met de vraag of ie nog terug binnenkomt, maar ik verwacht niet direct een positieve reactie (de G5 is er nu eenmaal... staat ook wel aantrekkelijk geprijsd maar is toch nog net ietsje te duur voor mij).

Fin, om een lang verhaal kort te maken: 'k heb dan maar eens bij Pricewatch gekeken en daar is de goedkoopste (momenteel) Kamera-Express (voor 619 euro). Wat denken jullie: kopen die boel (ik wil maar al te graag een G3), of toch maar wachten op de reactie van Topvision en het risico lopen dat hij overal totaal uitverkocht geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 14:23

Zjemm

...

gewoon kopen,

ik heb hem voor 615 (korting) bestelt en zit nu te wachten tot ie binnen komt :(
duurt lang

als je altijd maar blijft wachten dan kun je nooit iets kopen op dat gebied.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
Gistermiddag bij goedkoopste.nu een G3 gehaald en gelijk maar ff een extra 256MB kaartje d'rbij genomen en gelijk de adapterring erbij besteld. Nu nog ff op zoek naar een UV en een polarisatiefilter. . Ik heb de hele avond met dat ding zitten spelen. Prachtig apparaat. De eerste indruk is zeer goed. Mooie plaatjes en veel instelmogelijkheben.

Dit is wel een vooruitgang op m'n S20. (Hoewel die veel makkelijker in je zak is te steken en toch ook wel een hoog hebbeding gehalte heeft). Ik ben er nog niet over uit of ik de S20 erbij hou voor het point and shoot werk of dat ik 'm verkoop.

Komend weekend ga ik naar Frankrijk. 's Kijken of ik daar wat mooie plaatjes kan schieten. De kathedraal van Amiens is 'savonds errug mooi verlicht. Daar moet iets mee te doen zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb hem donderdag besteld bij kamera-express. Ben es benieuwd wanneer ik hem hier zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Heeft iemand een idee welke winkel (of webwinkel) de Canon LA-DC 58B (dat is de adapterring voor de G3) verkoopt en op voorraad heeft?
Ik heb hem besteld bij foto-video-shop maar die kunnen misschien niet op tijd leveren (uiterlijk vrijdag). Foto Konijnenberg idem. Ik heb in de pricewatch gekeken maar daar staat de ring niet in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

waarom neem je de 58 mm ring en niet de 52 mm ??? 52 mm zie je minder in je viewfinder

je kan ook op http://www.lensmateonline.com kijken die ringen zijn van meteel ofzo ipv plastic

[ Voor 4% gewijzigd door Zjemm op 21-07-2003 16:08 . Reden: verkeerde url ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Omdat ik 58mm wil.. klaar :)
Ik kan wel bestellen bij lensmate, maar ik moet ze uiterlijk vrijdag a.s. hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja oke maar wat is jou reden daarvoor? heeft het volgens jou voordeel? daar ben ik benieuwd naar ;)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
ben net terug van vakantie(Tunesie), en heb zo een 200 foto`s gemaakt op hoogste res. en laagste compressie, kaartje was zo goed als vol op einde van vakantie(was 256mb kaart).

De camera is ietwat vuil vanbuiten, hoe reinig ik dat best ? mag dat met vochtige doek ?

Als ik de pictures overlaadt naar PC is het niet meer zelfde volgorde als ze getrokken zijn, weet iemand hoe dat komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Zjemm schreef op 21 juli 2003 @ 18:34:
ja oke maar wat is jou reden daarvoor? heeft het volgens jou voordeel? daar ben ik benieuwd naar ;)
- beter compatibel met je toekomstige (?) d-slr...
- minder vignettering
- staat stoerder :)

nadelen:

- duurdere filters
- meer blokkering flitser en/of viewfinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Inderdaad wat Mooooody zegt. Bovendien kan ik dan één van mijn filters i.c.m. mijn telelens gebruiken.
Het kost inderdaad iets meer, maar dat is voor mij niet zo'n ramp. Het blokkeert de flitser inderdaad ook iets meer, maar dat heb je vooral bij gebruikmaking van de telelens. En ik denk dat ik die 's avonds niet zo veel zou gebruiken..

[ Voor 3% gewijzigd door JJapie op 21-07-2003 19:44 . Reden: added 2 oo's @mooooody ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik ben blij :) Heb er één kunnen regelen :D Ga hem morgen halen... En dan lekker spelen met de telelens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 19:06:
Hallo,

(sorry dat ik hier over totaal iets anders begint maar gezien dit een 'Canon Powershot G3'-thread is...)

Na lang getwijfel en (iets minder) rijp beraad heb ik toch maar besloten om ook een G3 aan te schaffen. Nu zat ik al een tijdje met argusogen de fors dalende prijs van dit juweeltje op te volgen bij Topvision. De laagste prijs die hij daar gehaald heeft was 558 euro. Nu zeg ik wel 'gehaald' omdat gisteren op de site geen spoor meer te bekennen was van dit toestel.

'k Heb gemaild naar de mensen van Topvision, met de vraag of ie nog terug binnenkomt, maar ik verwacht niet direct een positieve reactie (de G5 is er nu eenmaal... staat ook wel aantrekkelijk geprijsd maar is toch nog net ietsje te duur voor mij).

Fin, om een lang verhaal kort te maken: 'k heb dan maar eens bij Pricewatch gekeken en daar is de goedkoopste (momenteel) Kamera-Express (voor 619 euro). Wat denken jullie: kopen die boel (ik wil maar al te graag een G3), of toch maar wachten op de reactie van Topvision en het risico lopen dat hij overal totaal uitverkocht geraakt...
laat effe weten als topvision geantwoord heeft, ik wou de G3 daar ook bestellen maar ineens was ie weg. :?

edit: heb zelf effe gemaild en dit was het antwoord:
tut mir leid, aber die Powershot G3 ist komplett ausverkauft. Wir bekommen keine mehr
Zal niet meer via topvision te verkrijgen zijn dus :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oew, sorry voor m'n late post. Ik heb inderdaad dezelfde reactie gekregen van Topvision... Jammer, maar 'k heb hem elders voor 615 euro 'moeten' bestellen... (en vol ongeduld al een volledige week aan het wachten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://top-foto.de kijk hier eens...
Duitse site, maar de eigenaar spreekt perfect NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken een G3 te gaan kopen met Wide Angle Converter het enige wat ik niet zeker weet is of je je zoeker nog kan gebruiken op het moment dat je Converters op je G3 zet..

Heeft iemand hier ervaring mee ?? foto's maken mbv. LCD werkt niet vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

gisteren heb ik er eentje gekocht bij Kamera Express.
is 499 euro duur???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:38:
Ik zit er aan te denken een G3 te gaan kopen met Wide Angle Converter het enige wat ik niet zeker weet is of je je zoeker nog kan gebruiken op het moment dat je Converters op je G3 zet..

Heeft iemand hier ervaring mee ?? foto's maken mbv. LCD werkt niet vind ik..
ja hoor, in het begin zie je echter wel "dat ding" in je zoeker zitten maar na 10 foto's weet je al niet beter, en het resultaat op de foto's is er ook naar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:38:
Reken er maar niet op. Zie http://www.lensmateonline.com/pop_viewfinder.html voor de invloed van de converter alleen, en dan zit er nog niet eens een lens op. Bovendien, zelfs al zou de zoeker niet geblokkeerd worden: de zoeker is niet "door de lens", waardoor je het effect van je wide angle toch niet zou zien. Je kunt dus niet meer kaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 13-08-2003 10:18 ]

Zoef

• Gman
nimm2 schreef op 13 augustus 2003 @ 09:34:
gisteren heb ik er eentje gekocht bij Kamera Express.
is 499 euro duur???
OMG...een G3 voor 500?
Ik betaalde nog 750,-
Een maand later was ie overal 650 en nu nog lager.

IIG ik heb de G3 nu een paar maanden en ik vind het echt een TOP CAMERA _/-\o_
En ik heb er al wat in m'n fikken gehad hoor.
Ik heb geregeld dat er op m'n werk ook 1 besteld is :*)

Ik heb inmiddels:
-Canon EOS Tas
-Lensmate 58mm*
-Rubberen lenskap*
-UV Filter
-Polarisatie Filter
-IR Filter*
-Lightgewicht Statief Slik U6600 (top ding!)
-Schoonmaakdoek*

*Bij lensmate gekocht
Ik ben nu zo'n beetje klaar met aankopen voor m'n G3, ik kan hiermee alle kanten op die ik wil.

Ik heb wat tips voor nieuwe eigenaren:
-Ik haal mijn foto's er zonder software via een flashcard reader af, hierdoor blijf je de oplopende (IMO duidelijkere) nummering behouden
-Schiet altijd met fine compressie. dit scheeld aanzienlijk in grootte en je levert echt heel minimaal in op de kwaliteit, je zou het een keer kunnen zien bij dunne takken van een boom bijv.
-Polarisatie filter is best fijn, lucht wordt blauwer en je kan spiegelingen weghalen/verminderen
-Ingebouwde flitser op de hoogste stand niet in mensen hun gezicht loslaten })
-Flitser gaat IMO veel te snel af in Auto mode, als je dan flitser uitzet gaat de sluitertijd omhoog, in dit soort situaties kan je dan beter handmatig instellen want vaak is er wel genoeg licht voor een fatsoenlijke sluitertijd zonder flits.
-Accu gaat bij mij 300 a 350 foto's mee, gezien de accu meter zo goed als waardeloos is (laatste minuut geeft ie pas wat aan) moet je het anders oplossen.
-Wil je echt performance foto's schieten, maak ze dan in RAW modus en lees ze in met Photoshop, ja kan dan heerlijk veel instellen, nadeel is dat je dan wel veel langer bezig bent met foto's "verjpeg'en".
-http://www.dutchphotozone.com _/-\o_

Ik kan verder niks meer bedenken, veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 14-08-2003 21:37 ]

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Heeft er iemand ervaring met diopters van bijvoorbeeld tiffen?
Ik heb nu namelijk een 58 mm converter en enkele filters, maar die diopters lijken me
ook interessant. Het is toch zo dat je ze in kunt schroeven in de converter?

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gman schreef op 14 August 2003 @ 21:22:

Ik heb inmiddels:
(...)
-Lensmate 58mm*
Bedankt voor de info, ik heb wat vraagjes.

Wat was jouw motivatie om voor een 58mm te kiezen als je geen 58mm lenzen gebruikt? Ikzelf zat de 52mm te overwegen (met 52 m filters plus een 52 mm 2.0x tele) maar misschien heb jij nog een invalshoek die ik niet bekeken had.

Hoe lang duurde de Lensmate bestelling bij jou? En had je problemen met de douane?
IIG ik heb de G3 nu een paar maanden en ik vind het echt een TOP CAMERA
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zpottr op 15-08-2003 00:09 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Daar heb ik verschillende redenen voor gehad:

-58mm vond ik een wat bruikbaarder formaat in de zin van "eerder bruikbaar op een andere camera dan 52mm"
-Ik weet zeker dat ik niet last krijg van tunneling (zwarte randen)
-Staat veel stoerder 8)

Verder wilde ik pér sé een aluminium, aangezien Canon ook plastic convertors heeft uitgebracht en de foto winkels mij niet konden zeggen welke ik zou krijgen bij een bestelling heb ik bij lensmate besteld, de prijs scheelde amper.

Die hadden bovendien nog meer leuke (bruikbare) dingen en ik kon betalen met Credit Card wat mij goed uit kwam (maand later wordt het afgeschreven).

Levertijd was 1 week!
De rubberen zonnekap had ik besteld maar was niet op voorraad, er stond op de site dat deze nageleverd kon worden zonder extra kosten, er kon ook gewacht worden met verzenden tot het hele pakket compleet was.

Aangezien ik wel aan de slag wou met de filters heb ik voor optie 1 gekozen.
Een hele poos later kwam de rubberen kap dan eindelijk binnen.

Geen problemen met douane gehad.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste