Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04
hier een kleine vergelijking tussen de Sony F717 en de G3 van een ervaren fotograaf op het forum waar ik soms een kijkje neem...
Now, it’s clear: Phil is to “blame” for my delayed G3 purchase, since he still hasn’t shown us his most competent and influential in-depth-review.:-)))) If someone is bored in waiting for Phil’s review, he may have a look at the following nonsense of mine, again.

Recently, I sorted my chaotic considerations about G3 vs. F717 and made an “usefulness analysis” in the table below. It handles this popular topic from a more practically oriented perspective compared with my previous summaries. I think, such a method may help others in making decision between any DC for their own needs.

Importance (highly subjective according to my photographic activities):
3 - Most common shooting art/situation, very important
2.- common shooting art/situation, important
1.- rare shooting art/situation, unimportant

Advantage (based on my limited experience with both cameras):
3 – much better
2 – clearly better
1 – slightly better

Usefulness = Importance x Advantage

Results of Usefulness:
G3 = 24
F717 = 23
Afbeeldingslocatie: http://www.fototime.com/184C783D97192A7/orig.jpg

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, he bedankt voor de nuttige info, de G3 lijkt me wel de beste keus na een D60 :p
Nu nog ff sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 15:19:
oke, he bedankt voor de nuttige info, de G3 lijkt me wel de beste keus na een D60 :p
Nu nog ff sparen...
je hebt een D60?
of is het de beste keus onder de D60?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej, was dat maar waar. Ik bedoelde dat ik zolang ik nog niet zulke hoge eisen stel ik nog niet zoveel geld hoef uit te geven en dat de G3 dan een goeie keus is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
ik heb mijn G3 nu een dag en ben blij dat ik op t advies van Moooody ben afgegaan... wilde eerst een S45 kopen maar de G3 is toch echt beter voor mij
ik heb voor mijn studie aan de kunstacademie altijd met een "manual" spiegelreflex gewerkt... en I love the manual mogelijkheden... perfect...

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/foto/wavebird.jpg

macro'tje (hier strooit iedereen blijkbaar mee, denk doe het ook eens! :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2002 17:04 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Zit er zwaar over te denken om voor deze camera te gaan. De G2 was er ook in het zwart. Weet iemand of de g3 er ook in het zwart gaat komen (ik weet het is een detail, maar ik vind zwart gewoon zoveel mooier...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Beun_de_Haas schreef op 06 December 2002 @ 18:04:
Zit er zwaar over te denken om voor deze camera te gaan. De G2 was er ook in het zwart. Weet iemand of de g3 er ook in het zwart gaat komen (ik weet het is een detail, maar ik vind zwart gewoon zoveel mooier...).
zal een half jaar na de introductie zijn, net zoals bij de G2...

persoonlijk heb ik liever een zilverkleurige, ziet er toch wat luxer uit :)

edit: oja, en ik wil geen half jaar wachten :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 06-12-2002 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Phusebox schreef op 06 December 2002 @ 16:50:
ik heb mijn G3 nu een dag en ben blij dat ik op t advies van Moooody ben afgegaan... wilde eerst een S45 kopen maar de G3 is toch echt beter voor mij
ik heb voor mijn studie aan de kunstacademie altijd met een "manual" spiegelreflex gewerkt... en I love the manual mogelijkheden... perfect...

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/foto/wavebird.jpg

macro'tje (hier strooit iedereen blijkbaar mee, denk doe het ook eens! :+ )
Zie ik links boven nou een hele mooie chromatic abberation? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
miekol schreef op 06 december 2002 @ 21:43:
[...]
Zie ik links boven nou een hele mooie chromatic abberation? :D
jup, maar niet zo heel erg extreem :)

dat was ook een van de kleine minpunten van de G3, maar zodra je gaat schieten in manual mode en de eigenschappen van de camera leert kennen, kun je dit allemaal 'ontwijken' (net zoals de minpunten in andere camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
een watte?

ok ik al weten...

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2002 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox, wie wat waar kunst academie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:43:
Phusebox, wie wat waar kunst academie?
maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
mag ik vragen wat je er voor betaalt hebt phusebox?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een mooie camera... Zelf zou ik gaan voor de Nikon coolpix 5700 (kan ik van school lenen)

Niet te betalen natuurlijk, maar ben er een beetje verliefd op geworden! _/-\o_ O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Wat is Chromatic Abbaration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
MauriX schreef op 07 December 2002 @ 14:50:
Wat is Chromatic Abbaration?
paarse randen op plekken met veel contrast en/of (overbe)licht(ing)

http://www.dpreview.com/l...omatic_Aberrations_01.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Mooooody schreef op 07 December 2002 @ 15:05:
[...]

paarse randen op plekken met veel contrast en/of (overbe)licht(ing)

http://www.dpreview.com/l...omatic_Aberrations_01.htm
wow! dat trucje om het weg te halen kende ik nog niet! vanavond es effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
abrakadaver schreef op 07 December 2002 @ 14:28:
mag ik vragen wat je er voor betaalt hebt phusebox?
929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die nu al ergens verkrijgbaar, want ik kan niet langer wachten eerlijk gezegd :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 22:38:
Is die nu al ergens verkrijgbaar, want ik kan niet langer wachten eerlijk gezegd :),
in nederland wordt het moeilijk
in duitsland is ie goed te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik woon in Enschede de grens is vlakbij :). Ff snuffelen welke grote plaat in duitsland hier dichtbij is. Of via Internet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 12:24:
Hmz, ik woon in Enschede de grens is vlakbij :). Ff snuffelen welke grote plaat in duitsland hier dichtbij is. Of via Internet natuurlijk.
hou er wel rekening mee dat de handleiding duits is... voor mij niet zo'n probleem , maar voor sommige mensen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 12:24:
Mediamarkt in Nordhorn heeft ze al...
Of anders misschien kleine fotozaken in Gronau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 09 December 2002 @ 12:27:
[...]

hou er wel rekening mee dat de handleiding duits is... voor mij niet zo'n probleem , maar voor sommige mensen wel...
Damn ik wil voor de kerst dat ding nog hebben, foto maken van de kerst. Waar heb jij hm gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:22:
[...]

Damn ik wil voor de kerst dat ding nog hebben, foto maken van de kerst. Waar heb jij hm gekocht?
zoals ik zei kun je 'm bij de Duitse Mediamarkt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:22:
[...]

mediamarkt (aachen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dus net Canon Nederland gebeld, ze krijgen ze al wel binnen maar die medewerker verwacht ze pas over 3 weken goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:36:
Nou ik heb dus net Canon Nederland gebeld, ze krijgen ze al wel binnen maar die medewerker verwacht ze pas over 3 weken goed verkrijgbaar.
ja en dat verhaal hoor ik van Canon Nederland al 6 weken...
ja over 2 weken.. volgende week... begin december... over 3 weken...
dus toen heb ik maar de knoop doorgehakt en mijn geld over de grens gespendeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik heb geen auto... en 50 km op de fiets naar Nordhord haha 20 mins naar school fietsen vind ik wel genoeg :P. Dus ff kijken hoe ik dat ga regelen ik wil hm wel voor de kerst hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:46:
Mja ik heb geen auto... en 50 km op de fiets naar Nordhord haha 20 mins naar school fietsen vind ik wel genoeg :P. Dus ff kijken hoe ik dat ga regelen ik wil hm wel voor de kerst hebben.
openbaar vervoer?
van hieruit kan ik namelijk gewoon met de trein en/of bus naar Aachen/Aken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:46:
wat dacht je van de trein?
Enschede -> Oldenzaal -> Nordhorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hm niet online bestellen bij de mediamarkt hij staat er niet tussen ;(.

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 17:27:
Ik kan hm niet online bestellen bij de mediamarkt hij staat er niet tussen ;(.
nee je kunt hem ook niet online bestellen
als je hem zo graag wil hebben dan pak je gewoon de trein en ga je er naar toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep nog een shop gevonden, heeft ook een SSL-certificaat.

http://www.a-krueger.de/shopalt/index.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Deze vraag heb ik al in het algemene canon topic geplaatst (maar hier lijkt me beter):

Ik ben (al een tijdje) op zoek naar een camera met veel zoom en snelheid (met name voor foto's van dieren op grote afstand en die snel bewegen). Nu spreekt de G3 me wel aan alleen had ik liever 8x zoom gehad.

In dpreview laten ze ook van die opzet toeters zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonG3/Images/acclens02-001.jpg

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen. Haal ik hier het gewenste resultaat mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Beun_de_Haas schreef op 09 December 2002 @ 18:47:
Deze vraag heb ik al in het algemene canon topic geplaatst (maar hier lijkt me beter):

Ik ben (al een tijdje) op zoek naar een camera met veel zoom en snelheid (met name voor foto's van dieren op grote afstand en die snel bewegen). Nu spreekt de G3 me wel aan alleen had ik liever 8x zoom gehad.

In dpreview laten ze ook van die opzet toeters zien:
[afbeelding]

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen. Haal ik hier het gewenste resultaat mee :?
geen ervaring mee...

maar ik weet wel dat 4x zoom in principe genoeg is voor het doel dat jij voor ogen hebt...

als je vanuit de losse pols op 8x of 10x zoom gaat schieten, zullen veel foto's onscherp worden doordat er een behoorlijk lange sluitertijd wordt gebruikt... (hoe meer gezoomd, hoe langer de sluitertijd)

dus dan zit je automatisch vast aan een statief, lijkt me niet handig voor spontane shots van dieren...

vergeet ook niet dat je nadat je de foto hebt geschoten (bijv. met 4x zoom) je in PS nog kunt croppen, zodat je bijv. een foto van 1600x1200 kunt krijgen waarbij het dier net zo groot is afgebeeld dan met ongeveer 6x zoom (alleen makkelijker scherp te krijgen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook wel digitale zoom genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de pricewatch is die overal al te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

wat bedoel je spawn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 22:24:
ook wel digitale zoom genoemd
nee geen digitale zoom :)

met croppen haal je gewoon het stuk uit de foto waar het jou om gaat, hierdoor "vergroot" je dus je object op de uiteindelijke print (die dus wel op mindere resolutie wordt geprint...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Engelse G3 handleiding is hier te vinden:
http://www.canon.ca/english/index-customersupport.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op 09 December 2002 @ 18:58:
[...]

maar ik weet wel dat 4x zoom in principe genoeg is voor het doel dat jij voor ogen hebt...

als je vanuit de losse pols op 8x of 10x zoom gaat schieten, zullen veel foto's onscherp worden doordat er een behoorlijk lange sluitertijd wordt gebruikt... (hoe meer gezoomd, hoe langer de sluitertijd)

Dat is dus best wel een beetje verdraaid hoe het echt zit. OK, een telelens laat door zijn langere lenskoker minder licht door, dus je zult al snel voor een hogere sluitertijd kiezen, maar de reden dat ze bewogen worden, die foto's, is dat je met meer zoom ook trillingen van je handen meer doorgeeft naar de CCD. Kijk maar 's naar van die enorm ingezoomde filmcamera's en hoe "soepel" die filmen (bijvoorbeeld bij Formule 1 of voetbal ofzo. Dat heeft niks met sluitertijd te maken, maar alles met de vergroting van de lens die ook doorwerkt op jouw trillende handen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Grrrrrene schreef op 10 december 2002 @ 01:35:

[...]

Dat is dus best wel een beetje verdraaid hoe het echt zit. OK, een telelens laat door zijn langere lenskoker minder licht door, dus je zult al snel voor een hogere sluitertijd kiezen, maar de reden dat ze bewogen worden, die foto's, is dat je met meer zoom ook trillingen van je handen meer doorgeeft naar de CCD. Kijk maar 's naar van die enorm ingezoomde filmcamera's en hoe "soepel" die filmen (bijvoorbeeld bij Formule 1 of voetbal ofzo. Dat heeft niks met sluitertijd te maken, maar alles met de vergroting van de lens die ook doorwerkt op jouw trillende handen :)
vooral de sluitertijd hoor...
als je trilt met een sluitertijd van 1/500 sec. kun je trillen wat je wil, maar wordt de foto niet 'bewogen'
helaas laat de camera het dus niet toe om zo'n korte sluitertijd te gebruiken bij max. zoom (6x in dit geval dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
de G3 heeft de eerste prijs al binnen :)

quote van Macworld.com:
Digital Camera (Less Than $1,000)
WINNER There are plenty of great digital cameras to choose from in this price range, but the Canon PowerShot G3 ($899; 800/652-2666, www.powershot.com) is the first one we mention when someone asks us which camera to buy. It works for both the casual shooter and the advanced shutterbug, offering excellent scene modes for automatic shooting, full manual controls, and a great user interface, with a sharp 4x zoom lens and a detail-rich resolution of 4 megapixels.

RUNNERS-UP The Nikon Coolpix 4300 ($500; 800/645-6687, www.nikonusa.com) is a small 4-megapixel camera with a 3x zoom and a great macro mode for close-up shots. Sony has long been a bit player in the Mac digital-camera market, but the Sony DSC-F717 Cyber-shot ($999; 800/222-7669, www.sonystyle.com), with its 5x zoom and 5-megapixel resolution, made us stand up and take notice.

• Phusebox
ik heb me maar een Lowepro tas gekocht ipv de officiele canon tas waar ik waarschijnlijk nog weken op zou moeten wachten... tasje kostte maar 10 euro... is toch vet goedkoop voor zo'n kwalitatief goede tas...

• Puck
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op 12 December 2002 @ 09:05:
ik heb me maar een Lowepro tas gekocht ipv de officiele canon tas waar ik waarschijnlijk nog weken op zou moeten wachten... tasje kostte maar 10 euro... is toch vet goedkoop voor zo'n kwalitatief goede tas...
Lowepro is een zeer degelijk merk. Ik heb zelf de Lowepro AW-40 voor mijn Fuji S602 Zoom. Een iets duurder-dan-gemiddeld tas maar zeker de moeite waard. Zit ook een all-weather-protection aan de achterkant die je om de hele tas kan trekken (een soort regenjasje).

Voor de mensen die ook een tas willen kopen voor hun digicam, ga voor Lowepro. Ze zijn er in alle soorten en maten en de bags die meestal door de fabrikant van de camera specifiek voor die camera gemaakt zijn hebben meestal ook echt alleen maar ruimte voor de de camera zelf en niet voor accesoires (zoals baterijen/accu en lenzen e.d.)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Ik heb hm dinsdag besteld... nu kreeg ik net dit mailtje. Mijn Duits is echt heel slecht:
]Digitalkamera Canon Powershot G3
1 Stück zum Einzelpreis von 929.00 EURO = 929.00 EURO
Ihr Auftrag vom 10.12.2002
STATUS: Wareneingang bei uns erwartet am 13.12.2002
Hier staat toch dat ie morgen pas bij hun wordt verwacht?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:12:
Ik heb hm dinsdag besteld... nu kreeg ik net dit mailtje. Mijn Duits is echt heel slecht:

[...]

Hier staat toch dat ie morgen pas bij hun wordt verwacht?
Digitale Camera Canon Powershot G3
1 stuk a 929 EURO = 929 euro
Uw bestelling van 10.12.2002
status: hij wordt verwacht bij ons op 13.12.2002
Zoiets volgens mij...

• abrakadaver
een groothandel in utrecht geeft ook 13-12-02 op als verwachte datum.... maar lijkt me sterk als nog geen enkele fotograaf weet wanneer ie em krijgt.

canon's communicatie van canon-->winkelier-->klant is nogal slecht.

Verwijderd

Hmmz, ik houd het op em 'ouwe' Canon Powershot G2 4.0 MP ...werkt goed zat...dit beest lijkt er te veel op is geen upgrade waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
idd, vanaf een g2 lijkt me het upgraden niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Met het toestel kun je, voor zover ik dit goed heb gelezen, korte filmpjes (drie min) maken. Mijn vragen voor de G3 bezitters zijn:
- is de kwaliteit acceptabel (vergelijkbaar met?)
- hoeveel geheugen vreet dit
- zijn er verschillende kwaliteiten opnames mogelijk

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Disciplus-Simplex schreef op 13 December 2002 @ 00:28:
Met het toestel kun je, voor zover ik dit goed heb gelezen, korte filmpjes (drie min) maken. Mijn vragen voor de G3 bezitters zijn:
3 min film is ca. 30 mb met geluid, kwaliteit is 320x240, redelijk, ook nog lagere resolutie mogelijk...

maar ik ben over het algemeen na een week eigenlijk zeer ontevreden over mijn g3...
de camera heeft veel licht nodig (lees bewolkt lijkt al te min licht te zijn om buiten te fotograferen!!!), en alles wordt daardoor onscherp als je niet met statief werkt
de focus functie werkt ook niet echt naar behoren
en ik vind dat er veeeeeeel te veel ruis inde foto's zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Disciplus-Simplex schreef op 13 december 2002 @ 00:28:
kwaliteit is goed, zowel beeld als geluid
je kan ze altijd duidelijk afspelen op de tv

3 min = 30/35mb.

320x240
160x120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mooooody schreef op 13 December 2002 @ 12:05:
[...]

kwaliteit is goed, zowel beeld als geluid
je kan ze altijd duidelijk afspelen op de tv

3 min = 30/35mb.

320x240
160x120
ja afspelen op tv maar dan zie je wel echte compressie"blokken" in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 13 december 2002 @ 12:04:
[...]

3 min film is ca. 30 mb met geluid, kwaliteit is 320x240, redelijk, ook nog lagere resolutie mogelijk...

maar ik ben over het algemeen na een week eigenlijk zeer ontevreden over mijn g3...
de camera heeft veel licht nodig (lees bewolkt lijkt al te min licht te zijn om buiten te fotograferen!!!), en alles wordt daardoor onscherp als je niet met statief werkt
ik wil de G3 niet verdedigen, maar het is een kwestie van tijd :)

kostte mijzelf een maand om goede foto's te maken met de S30 (en dat is een point&shoot camera :))

ik kan je tientallen sites laten zien van goede G3 foto's
meeste van mensen die daarvoor een G2 hadden en dus al bekend waren met de benodigde instellingen voor het gewenste resultaat...

er bestaat geen perfecte camera (zeker niet in digitale zin) en je moet je dan ook aanpassen aan de camera...
je kan dit aanpassen vermakkelijken door een camera te kiezen die het dichts bij je wensen zit ende hoogste kwaliteit heeft (in een bepaalde prijsklasse)

[ Voor 29% gewijzigd door Mooody op 13-12-2002 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 13 december 2002 @ 12:06:
[...]

ja afspelen op tv maar dan zie je wel echte compressie"blokken" in beeld
tis ook geen videocamera :)
de video optie is maar een (leuke) extra die soms wel handig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

He bedankt, misschien is het wel aardig om op wintersport wat spectaculaire 8) filmpjes te maken.
Zeg Phusebox, vertel ook even of er wat progressie in je fotografeerkunde zit na uitgebreid oefenen.
Verder wil ik nog even wachten met de G3 totdat er wat meer mensen zijn die hier hun mening over het apparaat willen geven en natuurlijk totdat de eerste bugs eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Disciplus-Simplex schreef op 13 December 2002 @ 12:33:
He bedankt, misschien is het wel aardig om op wintersport wat spectaculaire 8) filmpjes te maken.
Zeg Phusebox, vertel ook even of er wat progressie in je fotografeerkunde zit na uitgebreid oefenen.
Verder wil ik nog even wachten met de G3 totdat er wat meer mensen zijn die hier hun mening over het apparaat willen geven en natuurlijk totdat de eerste bugs eruit zijn.
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010

tientallen meningen van gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 21:23
abrakadaver schreef op 13 december 2002 @ 00:12:
idd, vanaf een g2 lijkt me het upgraden niet waard.
Mmm.. als ik me G2 voor een aardige prijs kwijt kan.. wil ik best een G3.
Vooral de 4x zoom en orientatie sensor (hoef ik teminste niet meer alles meer draaien als ik iets op het web wil plaatsen) lijken me wel wat. Maar ook de hogere snelheid lijkt me wat. Batterij gebruik is dan mooi meegenomen.

Maar wie oh wie kan hem NU leveren (in Nederland onder de 900 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

He dit forum had ik daar nog nooit gezien. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 13 December 2002 @ 12:04:
[...]

Ik heb nu een aantal reviews doorgelezen van dpreview, en ook een beetje verdiept in de instellingen die er mogelijk zijn (niet alleen op de G3). Maar die zaken die jij hier noemt zijn toch te wijten aan slechte instellingen. Teveel ruis, geen goede ISO-waarde gekozen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 21:03

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Heb vandaag eindelijk mijn G3 binne gekregen, MET Nederlandse handlijding :D

nu nog ff uitproberen hoe alles werkt :D

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaagje schreef op 13 december 2002 @ 22:26:
Heb vandaag eindelijk mijn G3 binne gekregen, MET Nederlandse handlijding :D

nu nog ff uitproberen hoe alles werkt :D
Waar heb je hm gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 23:44:
[...]

en nog belangrijker...
hoe kan iemand van 16 een G3 betalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Laatst online: 15-09 12:35
Ik heb zelf een Transant 512 25X, en dat is zeker aan aanrader, meende dat het zelfs sneller is als Kingston, alleen het schrijven is hij iets langzamer.
En 3 jaar garantie, en da's ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zijn die kingston (CF) memory cards eigelijk wat? zit geloof ik ook 3 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 23:44:
[...]

Bij een kennis die hem voor inkoop krijs kon krijgen...

dus dat betekend dat de eerst Nederlandse bedrijfen hem ook al moeten hebben, nu maar kijken wanneer ze um weggeven...

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 16:44
Disciplus-Simplex schreef op 13 december 2002 @ 00:28:
Filmpje die gemaakt is met een G3 zien??
http://www.dcresource.com...ot_g3-review/MVI_0031.AVI

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 13 december 2002 @ 23:57:
[...]

en nog belangrijker...
lol :> zijn vader is vast drugsbaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Plaagje schreef op 14 december 2002 @ 10:51:
[...]
dus dat betekend dat de eerst Nederlandse bedrijfen hem ook al moeten hebben, nu maar kijken wanneer ze um weggeven...
wat ik meestal hoor is dat canon z'n camera's eerst introduceert en dan een paar maanden wacht zodat iedereen er een wil hebben, en dan pas gaat uitleveren (en de productie op 100% zetten). zodat ze niet met oude modellen blijven zitten.
de leveranciers en winkeliers willen die dingen zo snel mogelijk in de verkoop hebben. die blijven echt geen weken op de schap in een magazijn liggen voor die in de winkel liggen.

maar het zou niet verkeerd zijn als die dingen aankomende week verkrijgbaar zouden zijn :) kannie nog net mee op wintersport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 13 December 2002 @ 23:57:
[...]

en nog belangrijker...
ben je jaloers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
gedeeltelijk wel ja :)

ik had graag een apparaat van 2000 piek gehad (wat dan ook) toen ik 16 was, maar aan de andere kant werk ik liever zelf voor mijn shit :) (want ik kan me niet voorstellen dat hij er zelf voor heeft gespaard)

hoe dan ook...ben wel een beetje jaloers ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
in duitsland zijn ze volop verkrijgbaar... canon's policy in nederland slaat totaal nergens op, want het enige verschil zit hem in de handleiding...
ik heb hem nu anderhalve week, en hij is inmiddels dik 2 weken leverbaar in duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 13 december 2002 @ 12:04:
[...]

nog een tip die kan werken...gebruik single AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Mooooody schreef op 13 December 2002 @ 23:57:
[...]

en nog belangrijker...
plaag gebuikt de camera,
plaag legt de camera veilig neer,
plaag haalt pa over een digi cam te kopen,
plaag zorgd dat pa G3 koopt :)

dus eigleijuk heb ik um niet gekocht :D maar ik doe er alleen alles mee :D

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dus is van je vader

vraag of die voor ons ook eentje wil kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Plaagje schreef op 15 december 2002 @ 14:48:
[...]
plaag zorgd dat pa G3 koopt :)
ah zo een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
G3 shot op auto mode van iemand die 'm net een paar dagen heeft:
http://www.pbase.com/image/8829915/original

om maar ff te laten zien dat je best mooie plaatjes uit het apparaat kan toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hm morgen *hopelijk*.... trappel trappel kan niet wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
begin het eindelijk een beetje te leren
klein macro probeersel, met scherptediepte werking

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/foto/108_0874sm.jpg

klik op t plaatje voor het origineel (ca. 800kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 16 december 2002 @ 09:19:
begin het eindelijk een beetje te leren
klein macro probeersel, met scherptediepte werking

[afbeelding]

klik op t plaatje voor het origineel (ca. 800kb)
is toch niets mis mee?
hou je 'm toch maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 25-09 12:19
Na het doorlezen van dit topic was ik eigenlijk er wel van overtuigd dat de G3 DE camera voor mij was.

Tijdens mijn tocht langs diverse winkels kwam ik bijna nergens een G3 tegen, maar wel een aantal keer de Olympus C5050.

Kost ongeveer hetzelfde en is redelijk vergelijkbaar met de G3.

De Olympus heeft alleen 5 Mpixel en 3x optische zoom.

Verder lijkt het mij een voordeel dat er ruimte is voor zowel CompactFlash als x-D en SM.
Daarnaast heeft de Olympus een 3:2 resolutie 2560*1696 zodat ik mijn foto's zonder croppen naar een fotocentrale kan sturen.
Bovendien is de lens met f1.8-2.6 nog iets lichtgevoeliger wat mij vooral voor binnenopnames een voordeel lijkt.

Helaas kan ik op internet geen reviews vinden met daarin de fotografische kwaliteiten van de Olympus, enkel reviews met opsommingen van de features.

Is er iemand die mij wat kan vertellen over ervaringen met de Olympus C5050.

Nog even aantal links:

http://cf.olympus-europa....g/intro.cfm?id=C-5050ZOOM
http://resources.olympus-...TALOG%20C5050Z%5FEN%2EPDF
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c5050.html

[ Voor 4% gewijzigd door pruiter op 16-12-2002 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
pruiter schreef op 16 december 2002 @ 22:50:
Is er iemand die mij wat kan vertellen over ervaringen met de Olympus C5050.
heb er zelf ook over nagedacht, maar omdat ik fotokwaliteit erg belangrijk vind, kies ik toch uiteindelijk voor de G3...

hieronder een foto van beide camera's, niet helemaal dezelfde omstandigheden, maar de G3 foto is wel gemaakt door iemand die de camera net een dag had en de C5050 foto is gemaakt door een ervaren fotograaf...

C5050
http://www.steves-digicam...5050/samples/PC130158.JPG

G3
http://members.home.nl/martijn2k2/baby.jpg

- qua fotokwaliteit wint de G3 dus zichtbaar, de andere plus -en minpunten moet ik zelf nog ff bekijken :)
- als je niet groter wil afdrukken dan A3 is 4mp + 4x zoom natuurlijk handiger dan 5mp + 3x zoom, zeker ook omdat G3's resolutie hoger/scherper is dan die van de C5050
- vergeet niet dat je bij die Olympus ook nog 50 euro extra moet uitgeven aan 8 Ni-mh batterijen en een (snel)lader...
- naja, kijk morgen nog wel ff verder :P

duidelijke mening van een gebruiker:
These two cameras are more closely matched than you might think. The difference in image quality and resolution between 4 and 5 megapixel cameras is very subtle. You have to zoom in and carefully compare details to see the difference.

The G3 is not overpriced at $800. It is an incredible bargain. It is not in the same league as cheaper 4MP cameras such as the Sony DSC-S85. It is in the category of 5MP cameras such as the Sony F717, Olympus 5050z, and Nikon CP5000. Except for the Olympus, those cameras all cost hundreds of dollars more.

Both of these cameras perform great in auto or manual modes, and either one would be great to learn on. Bear in mind that the camera manuals will tell you how to operate the camera, but will not teach you anything about photography. For that you need to pick up a good book.

The main differences between the G3 and 5050, as I see them, are as follows (aside from the 4 v. 5 MP sensor):

The Olympus has a faster lens (has a larger opening) and reportedly better autofocus. This gives it a bit of an edge over most other cameras in dim light and for action shots. The AF systems on digital cameras cannot match the speed and accuracy of those found on 35mm SLR cameras. They all struggle in low light. The Olympus is one of the better ones in this regard.

The Olympus has a nicer, more compact, ergonomically shaped body made entirely of magnesium. The G3's body is part magnesium and part plastic, as are most cameras, and its design is a little boxier. I like the Olympus body better too, but there are other considerations that override that preference for me. Advantage: Olympus

The Olympus accepts CF cards, XD Cards, and SmartMedia. The Canon accepts CF. Advantage: Olympus (but everyone uses CF anyway.)

The G3 has a 4x lens and the 5050 has a 3x lens. Advantage: Canon

The G3 has an ISO 50 setting (slower in reality to ISO 80) which provides images with less noise than that of the 5050's lowest ISO setting of 100. Advantage: Canon

The G3 has a tilt and swivel LCD monitor. If you've never used one of these, you can't say that they're not very useful. They are. The 5050's LCD tilts up and down but doesn't swivel, so you can't use it for self-portraits and you can't close it on itself to protect the screen from scratches. Advantage: Canon

The G3 has a high performance lithium ion rechargeable battery with a battery life of about 4.5 hours. The 5050 uses AA batteries which deliver half as much time. AA batteries are cheaper than lithiums, but they don't perform as well and you have to deal with them in sets of 4 rather than in a single unit. Advantage: I think Canon, but some would disagree.

The G3 has an ND filter built-in. What's that for? It lets you reduce the amount of light entering the camera so that you can use slower shutter speeds in bright light. This is necessary if you want to, for example, blur the image of water rushing down a waterfall. Advantage: Canon

The G3's controls and menus are generally regarded as the bet designed and easiest to use. The Olympus isn't bad, but it's not as good. Advantage: Canon
hier vind je de rest van de discussie

[ Voor 88% gewijzigd door Mooody op 16-12-2002 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Laatst online: 25-09 12:19
Thanx, die had ik nog niet gevonden. Geeft me weer flink wat leesvoer.

En nog ff over die batterijen op Steves-digiam zie ik staan:

Standard AA type batteries, high-capacity NiMH and charger included.
Dus dat betekent dan maar 4 batterijen bijkopen.
En eventueel een adapter om de camera op het lichtnet aan te sluiten bij overpompen van foto's (cardreader is natuurlijk ook optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
pruiter schreef op 16 December 2002 @ 23:57:
Thanx, die had ik nog niet gevonden. Geeft me weer flink wat leesvoer.

En nog ff over die batterijen op Steves-digiam zie ik staan:

Standard AA type batteries, high-capacity NiMH and charger included.
Dus dat betekent dan maar 4 batterijen bijkopen.
En eventueel een adapter om de camera op het lichtnet aan te sluiten bij overpompen van foto's (cardreader is natuurlijk ook optie).
oh, dat scheelt inderdaad...
maar als ik mocht kiezen had ik liever een accu die het langer uithoudt...
accu van de G3 bijv. houdt het 4,5 uur uit met LCD aan en regelmatige flitsgebruik, dat lijkt me toch genoeg voor een dagje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep me G3 binnengekregen. Het duurde nogal lang omdat er weekend tussen zat ;(, anders was de levertijd 2 dagen ofzo geweest. Ik heb hm bij http://www.computeruniverse.net besteld in Duitsland. Jammer van de Duitse handleiding maar ja, ik wil hm graag voor de kerst hebben, en de Engelse manual heb ik gedownload en daar kan ik prime mee uit de voeten.

Ik heb nog geen pics :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

En ik krijg hem morgen! :*)
Eindelijk en mooi voor kerst!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff twee pics, eentje zonder zoom en eentje beetje ingezoomd. Via Photoschop geresized naar 1024.768 in macro mode.

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/100_0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/100_0022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:37:
Ff twee pics, eentje zonder zoom en eentje beetje ingezoomd. Via Photoschop geresized naar 1024.768 in macro mode.

[afbeelding]

[afbeelding]
op 1024x768 kun je de kwaliteit niet echt beoordelen....
misschien kun je een keer een echte macro (4cm. afstand) schieten en deze full size linken?

dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hijs nou opladen, zal straks nog wel iets op de foto zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
mooie kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:37:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn plant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 17 December 2002 @ 16:47:
[...]

op 1024x768 kun je de kwaliteit niet echt beoordelen....
misschien kun je een keer een echte macro (4cm. afstand) schieten en deze full size linken?

dankje :)
Jup... ff voor de duidelijk ik ben alles behalve een goede fotograaf. Daar wil ik nu mee beginnen :). Ong. 5~7 cm afstand...

klik op de foto voor grote versie ongveer 1,2 mb.

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/cup_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/smal_glass.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 17:53:
[...]

Jup... ff voor de duidelijk ik ben alles behalve een goede fotograaf. Daar wil ik nu mee beginnen :). Ong. 5~7 cm afstand...

klik op de foto voor grote versie ongveer 1,2 mb.

[afbeelding]

[afbeelding]
lol in de weerspiegeling van ut glas kan je zien dat ur nog een PHP 4 boek voor ligt :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op 17 december 2002 @ 18:03:
[...]

lol in de weerspiegeling van ut glas kan je zien dat ur nog een PHP 4 boek voor ligt :D
Whaha jah, ff om op te hogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
http://www.photosig.com/viewarticle.php?id=844

interessant artikel over het fotograferen van insecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over die adapterring + lens. Je kunt bijvoorbeeld een extra lens erop zetten die die vergroot je zoom bereik met een bepaalde factor.

http://www.powershot.com/powershot2/g3/accessory.html

Hier kun je die teleconverter ff zien, heeft iemand ervaring met deze lenzen en wat is de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
ok, zijn er nog andere mensen die ik een G3 kan aansmeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49
Olympus E-10 is ook een erg leuke camera die je nu al voor rond de 1100 euro kan kopen. (model is al wat ouder)

Ik heb zelf een olympus c-3030 en ben daar ook erg tevreden over. Een vriend van me gaat de e-10 kopen maar dat ding is echt vet.

[ Voor 6% gewijzigd door robbynaish op 31-12-2002 11:08 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste