centrale zit hier denk ik 100 meter vandaan, hoe snel zou dat gaan?
snel genoeg.. zeur niet... dit vind ikdus echt een domme post..chimo schreef op 19 December 2002 @ 00:00:
centrale zit hier denk ik 100 meter vandaan, hoe snel zou dat gaan?
om het even over domme posten te hebben..
vandaag 2 timeouts gehad... verder helemaal nix.. geen timeouts.. trage verbinding ... nix.. alles perfect..
errors blijven oplopen .. hij houdt keurig verbinding.. echt ..
nu NU ben ik DIK EN DIK te vreden..
de url van de tudelft site is http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm van kpn weet ik het niet, volgens mij kan je die alleen telefonisch opvragen.Anoniem: 73623 schreef op 18 December 2002 @ 23:13:
wat is de afstandmetertest van kpn, url ?
[ Voor 25% gewijzigd door Sa1 op 19-12-2002 00:34 ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
LuCarD: jah dôh!
Chimo: babyxl is van Tiscali en BBned van Telecom Italia. De gebruikte apparatuur is anders, de support is anders, de hoeveelheid lijnen is anders. Ennuh BBned is gewoon vetter
Chimo: babyxl is van Tiscali en BBned van Telecom Italia. De gebruikte apparatuur is anders, de support is anders, de hoeveelheid lijnen is anders. Ennuh BBned is gewoon vetter
Bericht hierboven
Anoniem: 73623
Word vandaag aangesloten als het goed is, het is nu al 15:10 en ik zie showtime op de router nog steeds knipperen.
Dus nog geen verbinding ? kan dit nog wel komen vandaag ?
Dus nog geen verbinding ? kan dit nog wel komen vandaag ?
nou, bij ons duurde het toen uuuren, kweenie of ie nu verbinding heeft. in het boekje staat iig dat het 20 secs moet duren..
Nog steeds knipperende showtime tis al 17:42.. en nog geen hol gebeurd.
Kan ik er nog vanuit gaan dat er vandaag nog wat gebeurd ?
Begin namelijk morgen al te betalen..
Kan ik er nog vanuit gaan dat er vandaag nog wat gebeurd ?
Begin namelijk morgen al te betalen..
knipperende showtime.. niks duschimo schreef op 19 December 2002 @ 19:13:
striker al showtime?
Hoop voor je dat 't morgen wel gaatAnoniem: 73623 schreef op 19 december 2002 @ 19:24:
Krijg net te horen dat er problemen met de levering waren, morgen opgelost naar verwachting..
Tis atm wel weer bruut slecht bij mij, begin te denken dat het aan m'n modem ligt..
of aan alkmaar zelf.. ik heb volledig nieuwe kabels door t' hele huis getrokken, blijf een kut verbinding houden. Uiteindelijk heb ik 't modem rechtstreeks aan de binnen komende lijn gehangen.. en daar was de verbinding ook vrij brak en viel ook weg. .. dus 't ligt of aan t' modem .. of aan alkmaar..
als het zo door blijft gaan .. dan .. tjah.. dan weet ik het niet maar.. dit schiet iig niet op.
edit: dit is echt niet normaal hor..

dit sux hard...
hij valt nu nog veel vaker uit zelfs... GRRR
of aan alkmaar zelf.. ik heb volledig nieuwe kabels door t' hele huis getrokken, blijf een kut verbinding houden. Uiteindelijk heb ik 't modem rechtstreeks aan de binnen komende lijn gehangen.. en daar was de verbinding ook vrij brak en viel ook weg. .. dus 't ligt of aan t' modem .. of aan alkmaar..
als het zo door blijft gaan .. dan .. tjah.. dan weet ik het niet maar.. dit schiet iig niet op.
edit: dit is echt niet normaal hor..

dit sux hard...
hij valt nu nog veel vaker uit zelfs... GRRR
[ Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 20-12-2002 00:02 ]
De CRN margain van downlaod moet iig veel hoger zijn, signal loss moet 0 zijn, errorsignals moet 0 zijn, crc errors moet 0 zijn (wat het toevallig op dit moment is, maar over het algemeen super hoog).chimo schreef op 20 December 2002 @ 00:55:
dat tabelletje zegt me niks, maar loss of signal zou 0 moeten zijn ofzo?
Najah, maandag maar even kijken of er wat te regellen valt.
Hoe laat word de aansluiting op de dsl wijkcentrale gedaan ?
Is dat meestal rond een bepaalde tijd ?
Sa1 : Ik heb hoger marges bij snr en line attu blabla. Vij mij ligt het rond de 10,5 en 36.
Maar goed ik heb nu al 2 dagen geen internet
. Er waren werkzaam heden in amersfoort en bbned was zo slim om me op de oude router terug te zetten als goed is word het vandaag opgelost.
Maar goed ik heb nu al 2 dagen geen internet
Ik vond je al verrassend weinig onlineWeAreLegion schreef op 20 december 2002 @ 09:45:
Sa1 : Ik heb hoger marges bij snr en line attu blabla. Bij mij ligt het rond de 10,5 en 36.
Maar goed ik heb nu al 2 dagen geen internet. Er waren werkzaam heden in amersfoort en bbned was zo slim om me op de oude router terug te zetten als goed is word het vandaag opgelost.
Gistern lag m'n snr downstream constant 5 ~ 6... dus dat is echt te weinig voor 500 hemelsbreed van de centrale. Snr upstream ligt constant op 19, volgens tweakDSL zelf ook veelste weinig.
Ben gelukkig 't weekend niet thuis, kan ik me der ook niet aan ergerren, het vage is dat het donderdag perfect ging, op de heledag geen signal loss, slechts 1 x een time out.. maar die recoverde zelf.. (msn ging niet eens offline
Kan je overigens aan KPN vragen of zij een VOLLEDIG nieuwe lijn kunnen aanleggen naar je huis? Of gaat dit gigantisch in de kosten lopen (zeer waarschijnlijk wel).
Wordt geen tijd gegeven, ze hebben in theorie tot 17:00 uur. Bij mij werd het aangesloten toen ik op m'n werk zat, zit tot 18:00 uur op m'n werk.. dus.. k kan ook geen indicatie geven.Anoniem: 73623 schreef op 20 December 2002 @ 08:43:
Hoe laat word de aansluiting op de dsl wijkcentrale gedaan ?
Success iig
Uh .. weet niet of dat kan volgens mij wel. Maar dat gaat je inderdaad aardig wat geld kosten. Das het ook niet echt waard volgens mij. En ja ik was inderdaad weinig online
. Krijg gewoon afkick verschijnselen. Maar goed dan maar op me werk
Netwerkonderhoud POP-locate Telecity:
BBned zal vrijdag, 20 december, op zaterdagnacht onderhoud uitvoeren aan de POP-locatie Telecity in Amsterdam. Wegens de snelle uitbreiding van het netwerk voldoet de POP-locatie voor wat betreft bekabeling, luchtstroom en toegankelijkheid niet meer aan de hoge eisen van BBned. Hiertoe zal de volledige locatie heringericht worden.
BBned zal dit onderhoud uitvoeren van vrijdag op zaterdagnacht tussen 23:00 en 06:00.
source: http://www.bbeyond.nl/mijnbbeyond/
BBned zal vrijdag, 20 december, op zaterdagnacht onderhoud uitvoeren aan de POP-locatie Telecity in Amsterdam. Wegens de snelle uitbreiding van het netwerk voldoet de POP-locatie voor wat betreft bekabeling, luchtstroom en toegankelijkheid niet meer aan de hoge eisen van BBned. Hiertoe zal de volledige locatie heringericht worden.
BBned zal dit onderhoud uitvoeren van vrijdag op zaterdagnacht tussen 23:00 en 06:00.
source: http://www.bbeyond.nl/mijnbbeyond/
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik vraag mij af of ik hier de enigste ben die af-en-toe ook spontaan een wegval van de connectie heeft? Ik heb een proDSL abbo en zo verloor ik zo'n drie uur geleden nog mijn connectie. Hoewel het maar om zo'n kleine 5 minuten gaat kan het toch heel vervelend zijn.
Weet iemand hier een mogelijke oorzaak/ oplossing voor?
43% of all statistics are worthless
K heb der constant last van.. denk dat het bij mij iig niet ligt aan tweakdsl.. mayb m'n modem ofzo..BobDay schreef op 21 December 2002 @ 20:24:
Ik vraag mij af of ik hier de enigste ben die af-en-toe ook spontaan een wegval van de connectie heeft? Ik heb een proDSL abbo en zo verloor ik zo'n drie uur geleden nog mijn connectie. Hoewel het maar om zo'n kleine 5 minuten gaat kan het toch heel vervelend zijn.
maarjah.. mijn situatie is sowieso vrij treurig..
...laten we mijn 'probleempje' daarom maar niet met dat van jou gaan vergelijken
Heb net maar ff een mail naar tweakdsl verstuurd, want ik zit alweer bijna 4 weken te wachten.
In oktober de aanvraag gedaan en eind november is m'n mxstram afgesloten, dus ik wacht al lang zat
Ook gelijk de e-tech modem aangevraagd, want ik dacht het wel goed af te kunnen met de alcatel, maar is dus niet zo geweldig.
nu maar ff op antwoord wachten
[edit]
Heb al antwoord gekregen:
KPN geeft de lijn niet vrij
Ze proberen de aanvraag nu om de 2 dagen te doen
In oktober de aanvraag gedaan en eind november is m'n mxstram afgesloten, dus ik wacht al lang zat
Ook gelijk de e-tech modem aangevraagd, want ik dacht het wel goed af te kunnen met de alcatel, maar is dus niet zo geweldig.
nu maar ff op antwoord wachten
[edit]
Heb al antwoord gekregen:
KPN geeft de lijn niet vrij
Ze proberen de aanvraag nu om de 2 dagen te doen
[ Voor 16% gewijzigd door Foxke op 22-12-2002 15:38 ]
Zeg, ik heb zo'n e-tech modem bij m'n tweakdsl abbo genomen. Maar ik kan geen inkomende portranges instellen, alleen individuele poorten. Ook kan ik helemaal geen uitgaande poorten instellen.
Weet iemand hoe je dit moet doen? Eventueel via telnet ofzo?
Weet iemand hoe je dit moet doen? Eventueel via telnet ofzo?
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Anoniem: 21921
Jeej! tweakdsl gisteren besteld
hopelijk schiet dat sloeber kpn/planet een beetje op met het vrijmaken van de lijn.
En dan eindelijk van mijn casema lijntje (5kb/s) naar circa 850kb/s
hopelijk schiet dat sloeber kpn/planet een beetje op met het vrijmaken van de lijn.
Zou ik dus niet op rekenenAnoniem: 21921 schreef op 22 December 2002 @ 16:52:
Jeej! tweakdsl gisteren besteld![]()
Ik zit alweer bijna 4 weken te wachten totdat ze de lijn vrijgeven
nog meer mensen die eind van vorige week al aangesloten zouden moeten zijn 
maar er waren volgens tweakdsl nog onverwachte problemen, die maandag dus echt opgelost zijn volgens hun.
wat voor problemen iig ?
maar er waren volgens tweakdsl nog onverwachte problemen, die maandag dus echt opgelost zijn volgens hun.
wat voor problemen iig ?
Morgen is het voor mij ook een maand geleden dat ik het heb aangevraagd.
Nog niets gehoord,wel al tijdje terug brief van de kpn gehad.
Nog niets gehoord,wel al tijdje terug brief van de kpn gehad.
Bij mij zijn die nummers ook niet perfect. Maar ik heb een goede verbinding, nooit last mee en altijd up. Ik zit zo'n 2800 meter (denk ik, mijn postcode is nieuw) van de centrale. Ik heb ProDSL.
ADSL STATUS
ADSL Line State: SHOWTIME
ADSL Modulation: G.dmt
ADSL Annex Mode: ANNEX_A
ADSL Startup Attempts: 1
Elaspsed Time: 5 days 0 hours 15 minutes 22 seconds
Downstream Upstream
SNR Margin 30.3 15.0 dB
Line Attenuation 48.6 27.0 dB
Errored Seconds 1 31
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 2 36
Data Rate 1024 512 kbps
Latency INTERLEAVED INTERLEAVED
ADSL STATUS
Elaspsed Time: 5 days 0 hours 15 minutes 22 seconds
Downstream Upstream
SNR Margin 30.3 15.0 dB
Line Attenuation 48.6 27.0 dB
Errored Seconds 1 31
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 2 36
Data Rate 1024 512 kbps
Goed laad ik de mijne dan ook maar even zien (proDSL):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ADSL STATUS ADSL Line State: SHOWTIME ADSL Modulation: G.dmt ADSL Annex Mode: ANNEX_A ADSL Startup Attempts: 17 Elaspsed Time: 7 days 22 hours 32 minutes 8 seconds Downstream Upstream SNR Margin 37.7 18.0 dB Line Attenuation 32.3 18.0 dB Errored Seconds 0 30 Loss of Signal 15 15 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 0 1 Data Rate 1024 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED |
Anoniem: 62552
Ultra:
ADSL STATUS
Elaspsed Time: 1 days 0 hours 22 minutes 6 seconds
Downstream Upstream
SNR Margin 15.5 19.0 dB
Line Attenuation 18.1 10.0 dB
Errored Seconds 28 1
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 32 1
Data Rate 7616 512 kbps
ADSL STATUS
Elaspsed Time: 1 days 0 hours 22 minutes 6 seconds
Downstream Upstream
SNR Margin 15.5 19.0 dB
Line Attenuation 18.1 10.0 dB
Errored Seconds 28 1
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 32 1
Data Rate 7616 512 kbps
Ik ben nu nog steeds niet aangesloten op tweakdsl. omdat er volgens hun storingen zijn.. en ze zijn er hard mee bezig..
Vrijdag zou ik al verbinding moeten hebben, toen zeiden ze eind van de middag..
Nu is het maandag en weer eind van de middag.. nog niks..
Weet iemand iig welke storingen.. o ja showtime op router blijft knipperen..
Vrijdag zou ik al verbinding moeten hebben, toen zeiden ze eind van de middag..
Nu is het maandag en weer eind van de middag.. nog niks..
Weet iemand iig welke storingen.. o ja showtime op router blijft knipperen..
ff cambrium gebeld om te vragen hoe het er mee stond.
Ik heb het nl een maand geleden aangevraagd en niks gehoord nog.
Bleek het probleem dus (wederom) bij kpn te liggen.
Ik had al het probleem dat nadat ik een brief van kpn had gekregen dat ze een aanvraag voor breedband binnen hadden van Cambrium, ik niet meer gebeld kon worden (zie boven ergens).
Afijn, niet goed gegaan dus.
Ik hoor dit wel erg vaak trouwens; is dit nu echt zo vreselijk ingewikkeld te realiseren of werken er bij de kpn gewoon veel incompetente mensen?
Ik heb het nl een maand geleden aangevraagd en niks gehoord nog.
Bleek het probleem dus (wederom) bij kpn te liggen.
Ik had al het probleem dat nadat ik een brief van kpn had gekregen dat ze een aanvraag voor breedband binnen hadden van Cambrium, ik niet meer gebeld kon worden (zie boven ergens).
Afijn, niet goed gegaan dus.
Ik hoor dit wel erg vaak trouwens; is dit nu echt zo vreselijk ingewikkeld te realiseren of werken er bij de kpn gewoon veel incompetente mensen?
Anoniem: 43027
nou het lijkt me eerlijk gezegt meer een geval van: omdat het moet stellen we onze lijnen beschikbaar aan andere providers, maar als er een probleem is dan komt dat onderaan de lijst te staan.of werken er bij de kpn gewoon veel incompetente mensen
Zeg, bij mij ligt de verbinding er geregeld uit. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik woon in haarlem. Als ik een diagnostic test draai op m'n modem dan krijg ik bij een van de ATM tests een error (weet even niet exact welke)
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Moet zeggen was vreselijk verbaasd toen ik vandaag in eens een kerstkaartje van jullie kreeg maar vondt het wel heel erg attend en netjes
chimo schreef op 24 december 2002 @ 12:16:
iemand tweakdsl basic? hoe zijn de snelheden?
Vriendje van mij, maar weet de snelheden eigenlijk niet.
Bericht hierboven
aha, ik hoop dat het iig niet als bij kpn is: 55kb/sec down en 13Kb/sec up ..Floris schreef op 24 december 2002 @ 14:00:
[...]
Vriendje van mij, maar weet de snelheden eigenlijk niet.
Ik vond het ook erg netjesAnoniem: 62552 schreef op 24 december 2002 @ 13:52:
Moet zeggen was vreselijk verbaasd toen ik vandaag in eens een kerstkaartje van jullie kreeg maar vondt het wel heel erg attend en netjes
Dat doen andere providers niet
Anoniem: 59086
Ach, waarschijnlijk dumpen ze de problemen gewoon op kpn , ik bedoel dat is wel erg makkelijk. Iedereen geloofd het en kpn krijgt de schuld
Op 20 december zou ik al adsl moeten hebben.. maar ze zeggen dat er storingen zijn.. maar ze zijn ermee bezig..
Dit is de eerste keer dat ik adsl heb, dus lijkt me dat er niet veel hoeft te gebeuren.
Nog meer mensen die rond de 20 december.. aangesloten zouden moeten zijn ?
maar nog steeds niet aangesloten zijn ?¿
Dit is de eerste keer dat ik adsl heb, dus lijkt me dat er niet veel hoeft te gebeuren.
Nog meer mensen die rond de 20 december.. aangesloten zouden moeten zijn ?
maar nog steeds niet aangesloten zijn ?¿
Klopt er zijn op moment rond de 35 orders die problemen hebben met opleveringen. Het klinkt een beetje lullig maar je kan niet meer doen dan wachten.
HEhe eindelijk internet.. van tweakdsl, ff vraagje hoe kan ik zien of ik op die nieuwe router zit ?
oja en ping naar mn gateway is constant 18 tot 20 ms, is dat ok ?
download lekker stabiel op 108 k lijkt me ook wel ok toch ?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 73623 op 24-12-2002 21:59 ]
K ping ongeveer 't zelfde soms 10 maar meestal 20. En je dowload blijkt dat je Pro hebt? dan is 't toch perfecto?Anoniem: 73623 schreef op 24 December 2002 @ 21:53:
HEhe eindelijk internet.. van tweakdsl, ff vraagje hoe kan ik zien of ik op die nieuwe router zit ?
En op de nieuwe router kan je weten of je internet hebt of niet
[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 24-12-2002 22:09 ]
Bij http://www.mordax.nl heb ik steeds een upload van 48k.
Misschien beetje overdreven maar hoort dit niet op 54 k te liggen ?
Opzich wel, maar als ik bijv op speedtest.nl soms m'n upload check ligt ie ook wel is op de 28kb/sec (vermeld ik hier uiteraard nietAnoniem: 73623 schreef op 24 december 2002 @ 22:19:
Mja.. je heb 512kbit/sec up, met overhead meegerekend zou ongeveer delen door 10 mooi zijn, dan zit je dus op 51kb/sec.chimo schreef op 24 december 2002 @ 23:20:
idd, of 64 zou nog mooier zijn
Maar idd.. 64kb/sec zou mooier zijn, 1Gbit/sec up / down zou nog mooier zijn, maar dat duurt nog wel ff
edit:
Wat is http://www.mordax.nl eigenlijk een achterhaalde site, onder kabel aanbieders is Quicknet nergens te bekennen, terwijl deze de laatste tijd toch echt heel goed is. Bij BBnet aanbieders ontbreken der ook heel veel, waaronder dus ook TweakDSL. Ik houd het wel gewoon bij http://www.speedtest.nl. Heb je iig iets meer keuze.
[ Voor 19% gewijzigd door Sa1 op 25-12-2002 00:27 ]
mardox/speedtest etc. wil nog wel eens afwijken want volgends mardox moet ik een download speed hebben van 400kb en van trueserver/test/ haal ik 850+ en zelfde geld voor upload
Ik blijf met mn pro dsl: 106 k/sec en 48k upload constant houden.
ook van trueserver, maar denk dat ik niet moet klagen, lijken me goede waardes toch ?
zit overigens 1335 meter van de centrale..volgens spike.oli site, als ik met de auto vanaf de dsl centrale naar huis rijdt zit ik op 2 kilometer.
ook van trueserver, maar denk dat ik niet moet klagen, lijken me goede waardes toch ?
zit overigens 1335 meter van de centrale..volgens spike.oli site, als ik met de auto vanaf de dsl centrale naar huis rijdt zit ik op 2 kilometer.
Anoniem: 73623 schreef op 24 December 2002 @ 22:19:
48K is netjes hoor
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ADSL STATUS ADSL Line State: SHOWTIME ADSL Modulation: G.dmt ADSL Annex Mode: ANNEX_A ADSL Startup Attempts: 1 Elaspsed Time: 0 days 13 hours 32 minutes 52 seconds Downstream Upstream SNR Margin 42.9 19.0 dB Line Attenuation 24.1 15.0 dB Errored Seconds 0 1 Loss of Signal 0 0 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 0 1 Data Rate 1024 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED |
Waar staan SNR en line attenuation voor ?
en zijn die waardes goed ?
Jouw downstream snr is iig super goed, upstream is vrij standaard op 19, line attenuation is ook gewoon goed. Waar het voor staat .. GEEN ID, maar als 't te laag wordt valt je verbinding wegAnoniem: 73623 schreef op 25 december 2002 @ 09:00:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ADSL STATUS ADSL Line State: SHOWTIME ADSL Modulation: G.dmt ADSL Annex Mode: ANNEX_A ADSL Startup Attempts: 1 Elaspsed Time: 0 days 13 hours 32 minutes 52 seconds Downstream Upstream SNR Margin 42.9 19.0 dB Line Attenuation 24.1 15.0 dB Errored Seconds 0 1 Loss of Signal 0 0 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 0 1 Data Rate 1024 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED
Waar staan SNR en line attenuation voor ?
en zijn die waardes goed ?
Ik kan geen PHP files meer uitvoeren op mijn homepage
....
gifs , html etc kan wel...
phpinfo.php met daarin
gifs , html etc kan wel...
phpinfo.php met daarin
PHP:
1
2
3
| <? phpinfo(); ?> |
Geeft
Forbidden
You don't have permission to access /phpinfo.php on this server.
Als ik met outlook mail wil halen op pop.tweakdsl.nl, dan duurt het iets van 10 seconde voordat ie de mailbox gecontroleerd heeft.
je ziet dan beneden aan staan, verbinding maken..
heb ook nog een ouwe mail.chello.nl en die is in 1 seconde gecontroleerd ?
Ligt dit aan mij of kan het gewoon niet sneller ?
je ziet dan beneden aan staan, verbinding maken..
heb ook nog een ouwe mail.chello.nl en die is in 1 seconde gecontroleerd ?
Ligt dit aan mij of kan het gewoon niet sneller ?
Mail op halen duurd bij mij nog geen sec!
en chello duurde bij mij altijd 500 jaar :x
en chello duurde bij mij altijd 500 jaar :x
Is het mogelijk om je eigen domeinnaam dus: naam.tweakdsl.nl, te gebruiken als hostname ?
Namelijk in mirc zie je alleen het ip staan, als je whois doet.
O ja als ik in dos: ping blaat of http://blaat doe kom ik altijd hier terecht http://213.239.178.3/rat/home.jsp
Namelijk in mirc zie je alleen het ip staan, als je whois doet.
O ja als ik in dos: ping blaat of http://blaat doe kom ik altijd hier terecht http://213.239.178.3/rat/home.jsp
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 73623 op 26-12-2002 15:42 ]
bij xs4all kan je op hun site onder service(inloggen) je hostname veranderen, ik weet niet hoe het bij tweakdsl zit, kijk maar rond op die site
om3ega: php is helemaal niet mogelijk op de homepage van tweakdsl
Ik kom ook niet op de newsserver.
Ik krijg te zien access denied to your node.. als error.
maar ben wel gewoon met tweakdsl online, geen proxies ofzo.
Ik krijg te zien access denied to your node.. als error.
maar ben wel gewoon met tweakdsl online, geen proxies ofzo.
oh dat is wel heel zwak, waar is je naam.tweakdsl.nl domein dan goed voor.Namelijk in mirc zie je alleen het ip staan
Mischien om je webspace bij tweakdsl te bereiken?Anoniem: 43027 schreef op 26 December 2002 @ 17:45:
[...]
oh dat is wel heel zwak, waar is je naam.tweakdsl.nl domein dan goed voor.
Mensen, nog minder dan 2 uur!Let op: Vandaag loopt het aktie tarief van de setup kosten af !!!
Bevestigingen die bij ons per fax binnen zijn op 26 december 23:59 uur worden nog meegenomen tegen het verlaagde tarief !!
Venster sluiten
Sinds wanneer is dat uitgezet dan? Toen ik pas TweakDSL had draaide mijn PHP scripts gewoon daar hoorBobDay schreef op 26 december 2002 @ 17:05:
om3ega: php is helemaal niet mogelijk op de homepage van tweakdsl
hmm vreemd, ik heb een keer gemaild of PHP/ MySQL beschikbaar is op de homepage. Hierop kreeg ik een negatief antwoord. Ik zal het eens testen.
* BobDay kreeg php niet werkende
* BobDay kreeg php niet werkende
[ Voor 15% gewijzigd door BobDay op 27-12-2002 10:02 ]
PHP draait niet klaar. Kan zijn dat dat in begin nog gewoon aanstond. Maar dat werkt niet meer. Niet zoveel aan te doen. Er is volgens mij geen 1 provider die dat heeft.
1tje moet de eerste zijn toch ?WeAreLegion schreef op 27 december 2002 @ 15:58:
PHP draait niet klaar. Kan zijn dat dat in begin nog gewoon aanstond. Maar dat werkt niet meer. Niet zoveel aan te doen. Er is volgens mij geen 1 provider die dat heeft.
Bovendien maak je het wel aantrekkelijker voor een hoop gebruikers..
Tssss... de gemiddelde TweakDSL gebruiker is een Tweaker die imho ook wel zelf op z'n eigen servertje PHP kan draaien.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik hoop niet dat ze bij TweakDSL ervanuit gaan dat hun klanten per definitie een tweaker is!BackSlash32 schreef op 28 December 2002 @ 11:30:
Tssss... de gemiddelde TweakDSL gebruiker is een Tweaker die imho ook wel zelf op z'n eigen servertje PHP kan draaien.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Een snelle verbinding dat maakt het aantrekkelijk voor veel gebruikers en niet het feit dat je php op je webruimte kan draaien. Meeste die dat willen nemen zelf wel een hosting bij de daarvoor bestemde bedrijven.om3ega schreef op 28 December 2002 @ 01:59:
[...]
1tje moet de eerste zijn toch ?....
Bovendien maak je het wel aantrekkelijker voor een hoop gebruikers..
Heb toch echt lieverd 8mbit dan php hoor dat mis ik niet zo. Daar maak ik wel gebruik van maar gewoon wat bij me hosting zit.
Nee daar gaan ze niet van uit. Het feit dat het uit tweakers voort komt kan wel een indicatie geven dat er tweakers tussen zitten. Maar verder heeft dat niks met elkaar te maken. Als dat zo was kon je ook wel een Tnet abbo krijgen bij tweakdsl en dat kan dus ook nietBobDay schreef op 28 december 2002 @ 12:37:
[...]
Ik hoop niet dat ze bij TweakDSL ervanuit gaan dat hun klanten per definitie een tweaker is!
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 28-12-2002 12:54 ]
Zeg ik dat dan?BobDay schreef op 28 December 2002 @ 12:37:
Ik hoop niet dat ze bij TweakDSL ervanuit gaan dat hun klanten per definitie een tweaker is!
Ik zeg juist dat een flink deel van de TweakDSl klanten op dit moment waarschijnlijk een Tweaker zal zijn.
En een aantal ook niet, ik weet zo al een klant te noemen die nog niet weet hoe je een PC open maakt
[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 28-12-2002 13:22 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Op tweakdsl.nl staat geloof ik dat je je mac address moet doorgeven.Niemand die weet of je een hostname kan krijgen bij je ip ?
Je krijgt altijd een hostname bij een ip zover ik het weet. Al is die host name van tweak nou niet ehct om te gebruiken voor iets 123-171.dsl.cambrium.nl [213.*.*]. Sommige dingen heb ik wel veranderd. Maar goed zo ziet hij er uit.
Ik heb dus geen hostname meer
.. Heb er al voor gebeld maar ik geloof niet dat ze mij begrepen .. Zie hier een screenshotje..

Persoonlijk vind ik dit niet echt fijn ... Het inloggen bij diverse hosting providers duurt nu een eeuwigheid omdat ze een DNS lookup doen...
Even voor de duidelijkheid.. het eerste IP adres wat ik 'host' is van een vriend van mij bij TweakDSL. Het 2e is van mij (ook tweakdsl) ..

Persoonlijk vind ik dit niet echt fijn ... Het inloggen bij diverse hosting providers duurt nu een eeuwigheid omdat ze een DNS lookup doen...
Even voor de duidelijkheid.. het eerste IP adres wat ik 'host' is van een vriend van mij bij TweakDSL. Het 2e is van mij (ook tweakdsl) ..
Jah das inderdaad wel vreemd.
moet je ff naar gerrit vragen. En dan ook dat ff dat screentje mailen
dat moet te gebrijpen zijn.
Klopt bij irc.quakenet.org duurt het ook een tijdje.. daar zoekt ie ook een hostname.
Volgens mij duurt daarom ook wat langer voordat de mail is gechecked bij pop.tweakdsl.nl, zie 10 seconden verbinding maken staan.
Als ik met een chello accountje de mail check op pop.tweakdsl.nl in 1 seconde.
Volgens mij duurt daarom ook wat langer voordat de mail is gechecked bij pop.tweakdsl.nl, zie 10 seconden verbinding maken staan.
Als ik met een chello accountje de mail check op pop.tweakdsl.nl in 1 seconde.
Dat wilde ik ook , alleen Gerrit had een heel moeilijke telefoon gesprek denk ikWeAreLegion schreef op 29 December 2002 @ 12:59:
Jah das inderdaad wel vreemd.moet je ff naar gerrit vragen. En dan ook dat ff dat screentje mailen
dat moet te gebrijpen zijn.
Maandag nog maar eens even bellen...
NB :
Nog even een tip :
Als iemand via WinCommander (Of Total Commander) via FTP naar zijn analoge E-tech router wil en de server-type wordt niet herkend.. moet je dit even toevoegen aan je WCX_FTP.INI , en de server type op E-tech zetten :
code:
1
2
3
| hosttype=E-tech [E-tech] Template1=SSSSSSSS TTT DD YYYY hh mm ss n*.nnn dddddd |
Volgens mij klopt hij wel vrij aardig zo.. tis even snel in elkaar geflansed..
[ Voor 39% gewijzigd door om3ega op 29-12-2002 17:15 . Reden: Tip ]
Volgens mij krijg je dat blablabla@cambrium.nl alleen als je een vast ip adres heb. Toen ik der 1 kreeg van de DHCP duurde het bij mij ook een eeuwigheid voordat ik op irc ging, nu heb ik een vast ip en hij rolt er zo doorheen, evengoed geeft ie wel een melding dat er iets niet klopt, maar .. tjah.. 't gaat iig nu snelom3ega schreef op 29 December 2002 @ 11:04:
Ik heb dus geen hostname meer.. Heb er al voor gebeld maar ik geloof niet dat ze mij begrepen .. Zie hier een screenshotje..
[afbeelding]
Sa1 : Inderdada dat had ik ook . Bij mij gaat IRC en zo nu ook een stuk sneller ook me meil op halen.
Stel je wil toch weer een ander ip om welke reden dan ook, is dat dan nog wel mogelijk, om dat vaste ip ongedaan te maken ?
ok zo te horen dus allemaal problemen met jullie tweakdsl verbinding, maar ligt dat nu aan tweakdsl of aan bbned? oftewel treden de hierboven genoemde problemen ook op met andere providers?
Volgens mij kan je een IP adres zien als een postcode.Anoniem: 73623 schreef op 29 december 2002 @ 19:46:
Stel je wil toch weer een ander ip om welke reden dan ook, is dat dan nog wel mogelijk, om dat vaste ip ongedaan te maken ?
Nu wordt, bij Tweak op verzoek, het modem adres gekoppeld aan het IP adres en niet anders om.
Wisselen van IP maakt dat nummer voor een tijd onbruikbaar om dat in vele PC's/ bestanden is opgeslagen. Moet er niet aan denken dat ik een IP krijg van een pr0n servertje.

May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ik heb geen problemen met me verbinding werkt primachimo schreef op 29 december 2002 @ 19:48:
ok zo te horen dus allemaal problemen met jullie tweakdsl verbinding, maar ligt dat nu aan tweakdsl of aan bbned? oftewel treden de hierboven genoemde problemen ook op met andere providers?
Dat je geen hostname krijgt tja tis niet echt een groot probleem.. mn verbinding is super stabiel hier 1024/512, dag en nacht 107 k/sec down en 53k/sec up.chimo schreef op 29 december 2002 @ 19:48:
Nooit lager
Heb net weer ff staan downloaden en uploaden naar ftp.tweakdsl.nl
Damn die stabiliteit..
gewoon 3x achter elkaar 106.76 k/sec down
En 53.38 k/sec up ..
Damn die stabiliteit..
gewoon 3x achter elkaar 106.76 k/sec down
En 53.38 k/sec up ..
ok dat klinkt al stukken beter 
maar hostname, bij xs4all kun je die via service.xs4all.nl veranderen en na 8 uur volgende dag wordt het veranderd ofzo, hebben ze zoiets niet bij tweakdsl?
maar hostname, bij xs4all kun je die via service.xs4all.nl veranderen en na 8 uur volgende dag wordt het veranderd ofzo, hebben ze zoiets niet bij tweakdsl?
Ik heb ook geen problemen meer met m'n verbinding, het hebben van een hostname is niet echt super belangrijk ofzo, alleen servers die naar ident's zoeken duurt het wat langer, en dat is dus simpel op te lossen doormiddel van een vast ip aan te vragen.chimo schreef op 29 December 2002 @ 19:48:
Niet dat ik weet, zal wel niet overigens. Zou overigens wel fijn zijn. Maarjah bij andere providers dan XS4all hebben het bij mijn weten ook niet..chimo schreef op 30 december 2002 @ 00:09:
ok dat klinkt al stukken beter
[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 30-12-2002 02:07 ]
Nu vraag ik me af he...is het niet mogelijk om een eigen domein als hostname te gebruiken 
Want als dat zo is, is het mischien wel mogelijk om gewoon 1 domeintje te nemen, waar je voor iedereen die interesse heeft een host-dinges aanmaakt
Want als dat zo is, is het mischien wel mogelijk om gewoon 1 domeintje te nemen, waar je voor iedereen die interesse heeft een host-dinges aanmaakt
Anoniem: 13874
Tuurlijk is dat mogelijk. Dat is altijd mogelijk zelfs (mits je IP niet te vaak verandert).
Dit topic is gesloten.