MxStream gaat de download naar 1536 verhogen, tweakDSL (BBnet) nietVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 15:58:
KPN gaat binnekort de 1024/256 lijn naar 1536 verhogen, gaat dit ook bij tweakdsl of andere bbned-ers op korte termijn gebeuren ?
1.5 mbit is precies goed namelijk
Maar ik ben sneller 

OehResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 12 2002 om 18:13:33 UTC+0100)
Download : 789.0 KByte/sec
Upload : 46.0 KByte/sec
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 12 2002 om 18:16:11 UTC+0100)
Download : 854.6 KByte/sec
[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 12-12-2002 18:20 ]
Bericht hierboven
Hehe netjes
dat haal ik soms ook maar meestal is het 790kb/s .. en bij trueserver boven de 800kb/s
.
Verwijderd
Hoever zitten jullie beide van de centrale dan ?WeAreLegion schreef op 12 december 2002 @ 18:50:
Hehe netjesdat haal ik soms ook maar meestal is het 790kb/s .. en bij trueserver boven de 800kb/s
.
nee ik zit er 2,1 km vanaf en floris als ik me niet vergis uit een andere thread 2,7km. Maar het hangt ook af van kwaliteit van de kabels enzo en die zijn bij mij in de wijk allemaal opnieuw aangelegd.
Verwijderd
Huis waar ik nu in woon is 15 jaar oud, zouden die kabel nog 800 kb kunnen trekken op 1335 meter afstand
Jawel hoor. Dat denk ik wel huis waar ik woon is 85 jaar oud
. Maar het gaat niet om hoe oud je huis is he maar om de wijkzelf of ze daar nieuwe kabels hebben liggen. Maar kans is vrij groot dat je dat gewoon haalt
Kwijl kwijl kwijl
Ik kan haast niet wachten totdat het werkt bij mij
Ben nu 2 weken en 2 dagen afgesloten van mxstream, dus ik hoop dat het niet lang meer duurt. Ik hoop nog voor de kerst iig
Verwijderd
Ja die kabels naar mijn huis toe zouden dan ook wel 15 jaar zijnWeAreLegion schreef op 12 december 2002 @ 19:15:
Jawel hoor. Dat denk ik wel huis waar ik woon is 85 jaar oud. Maar het gaat niet om hoe oud je huis is he maar om de wijkzelf of ze daar nieuwe kabels hebben liggen. Maar kans is vrij groot dat je dat gewoon haalt
Dat werkt wel
Don't worry
weet je al wanneer het aangelegd word of niet ?
Ikke 775m van de centrale volgens de ene meting, maar KPN zegt dat dit eerder 2775m is. (2740 was hun meting). De bekabling in mijn huisje is nu wel goed, dat was ook wel anders. Ook gebruik ik nu een E-tech modem in plaats van de Alcatel die ik had, wat nogal scheelt
Bericht hierboven
Same here ik heb ook een E-Tech modem zijn goeie modems
. En ik zit er 2100 meter vanaf volgens die site wara je dat kan zien. Maar goed ik haal die snelheid dus hoeveel ik er vanaf zit maakt mij niet zoveel meer uit.
Verwijderd
Neem aan dat het bovenstaande ook voor ons geld!?!?just so you know....
From: "BBned NOC" <......>
To: "BBned Services" <......>
Sent: Friday 6:08 PM
Subject: Planned maintenance, Ref. no.: $your_rev_id
Dear customer,
Hereby we would like to inform you about planned maintenance activities on
our network.
Reference number : $your_rev_id
Activity description : Redesign of POP location Telecity
Affected services : Interconnect with bbned
Impact : Full outage of interconnect
Reason : Redesign of Telecity for expansion
Short description : See below
Date of work : 20-12-2002 - 21-12-2002
Timeframe (CET) : 23.00 (20-12) - 06.00 (21-12)
Duration : 7 hours
The POP location Telecity was the first POP site that was built for bbned.
Due to the rapid expansion of the network, the wiring, airflow and
accessibility are not a representation of the high standards set by bbned
any longer. In order to achieve the quality of the networksetup as required
by bbned standards, we are forced to redesign the setup. We apologise for
the inconvenience that this change will cause you.
For further information, please contact directly:
NAME : BBNed Customer Care
TEL : ......
FAX : ......
E-mail : ......
Denk dat dat voor iedereen die op bbned zit geld. Het kan zijn dat ze backup routers ofzo hebben maar dat weet ik natuurlijk niet. Maar goed tot nu toe werkt het allemaal nog gewoon goed.
Verwijderd
Heb vandaag de e-tech 1 port router binnengehad, dus ik heb hem net ff aangesloten.
ADSL verbinding komt pas over een week, maar.. ik kom helemaal niet op de router terecht, ip: 10.0.0.2 ingevoerd.. en niks..
Ik zie wel gewoon dat de verbinding actief is, anders staat er zo een kruis door de verbinding heen (bij netwerkverbindingen)
Ik heb toch geen adsl verbinding nodig om de router te benaderen
O en de lichtjes op de modem zelf zie ik ongeveer 6x knipperen en dan paar seconde niks en dan weer 6x knipperen enz..
Waar zou dit aan kunnen liggen..
O ja ik heb nog een ethernetkabel van UPC die ik hiervoor gebruik.
ADSL verbinding komt pas over een week, maar.. ik kom helemaal niet op de router terecht, ip: 10.0.0.2 ingevoerd.. en niks..
Ik zie wel gewoon dat de verbinding actief is, anders staat er zo een kruis door de verbinding heen (bij netwerkverbindingen)
Ik heb toch geen adsl verbinding nodig om de router te benaderen
O en de lichtjes op de modem zelf zie ik ongeveer 6x knipperen en dan paar seconde niks en dan weer 6x knipperen enz..
Waar zou dit aan kunnen liggen..
O ja ik heb nog een ethernetkabel van UPC die ik hiervoor gebruik.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:54 ]
Ff domme vraag maar staat je netwerk kaart wel op enabled ?
if so check de kabels even. En als dat goed is
Vul dan even volgende gegevens in
IP = 10.0.0.3
subnet = 255.255.255.0
gateway = 10.0.0.2
Probeer het dan nog eens
IP = 10.0.0.3
subnet = 255.255.255.0
gateway = 10.0.0.2
Probeer het dan nog eens
Officieel is het dan 255.0.0.0 omdat het een klasse C IP-adres isWeAreLegion schreef op 13 december 2002 @ 16:54:
Ff domme vraag maar staat je netwerk kaart wel op enabled ?
IP = 10.0.0.3
subnet = 255.255.255.0
gateway = 10.0.0.2
Probeer het dan nog eens
Verwijderd
netwerkkaart is actief, gebruik m nu weer met chello 
maar ok ik zie net pas dat het lichtje dat knippert bij show time staat, op die router.
Die andere 2 rechts van de router: link en die andere die branden helemaal niet.
maar ok ik zie net pas dat het lichtje dat knippert bij show time staat, op die router.
Die andere 2 rechts van de router: link en die andere die branden helemaal niet.
Verwijderd
Als het goed is moet je een CROSSLink ethernet kabel hebben voor de adsl router ?
Die netwerkkabel die ik nu heb, werd toen door UPC aangelegd, (lan-city modem van chello) gebruikt die kabel.
Maar ik weet niet of dit ook een crosslink ethernetkabel is, zou toch wel erg handig zijn als ik nog dezelfde kabel kon gebruiken.. maar ok heb ook die ip settings verandert, pingen krijg ik ook geen reply op.
en het link ledje rechts van de router die brand zo te zien ook niet.
Weet zelf iig niet precies wat er fout kan zijn gegaan.
pls help.
Die netwerkkabel die ik nu heb, werd toen door UPC aangelegd, (lan-city modem van chello) gebruikt die kabel.
Maar ik weet niet of dit ook een crosslink ethernetkabel is, zou toch wel erg handig zijn als ik nog dezelfde kabel kon gebruiken.. maar ok heb ook die ip settings verandert, pingen krijg ik ook geen reply op.
en het link ledje rechts van de router die brand zo te zien ook niet.
Weet zelf iig niet precies wat er fout kan zijn gegaan.
pls help.
Ik vrees van niet ownageVerwijderd schreef op 13 December 2002 @ 17:37:
Maar ik weet niet of dit ook een crosslink ethernetkabel is, zou toch wel erg handig zijn als ik nog dezelfde kabel kon gebruiken.. maar ok heb ook die ip settings
pls help.
Verwijderd
Hoe werkt dat dan met een telefoonkabel, de ethernetkabel heb ik toch nodig om te kunnen internettenRaven- schreef op 13 december 2002 @ 18:00:
[...]
Ik vrees van niet ownagem'n utp kabel voor de kabelmodem was oook geen crossline en moest dus een nieuwe hebben. (de standaard kabel die bij de modem zat was te kort) Maar ik heb het opgelost door een telefoonkabel te kopen, heel wat goedkoper dan crosslink.
Hoe bedoel je dan met een telefoonkabel ?
Doh .. wat maakt dat verder uit. En dat word ook aangegeven in de handleiding. Niet elk wissewasje hoeft goed te staan hoorYT-Croc schreef op 13 december 2002 @ 17:03:
[...]
Officieel is het dan 255.0.0.0 omdat het een klasse C IP-adres is
Verwijderd
Toch heb ik ergens in de gebruiksaanwijzing gelezen, dat een cross link.. kabel nodig is voor die e-tech 1 port analoog.
Of heb ik het nu toch mis ?
Wil wel graag de router goed kunnen configgen en inetten.. maar ik zie het link ledje op de router ook niet branden dus waar zou dat dan aan kunnen liggen.
Wil wel graag de router goed kunnen configgen en inetten.. maar ik zie het link ledje op de router ook niet branden dus waar zou dat dan aan kunnen liggen.
Yep .. etech analoog -> direct op een computer = crosslink nodigVerwijderd schreef op 13 December 2002 @ 19:26:
Toch heb ik ergens in de gebruiksaanwijzing gelezen, dat een cross link.. kabel nodig is voor die e-tech 1 port analoog.
etech analoog -> direct op hub/switch = maakt niet uit.
staat ook duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing. Sluit je hem toch met een niet crosslink kabel direct op comp aan dan krijg je gewoon geen link.
Ik had al een normale netwerkkabel van 15m naar zolder liggen, maar aangezien ik de modem direct in een server wilde steken ging dat dus niet. 15m crosslink kabel is r*t* duur, dus heb ik een telefoonkabel van 15m gekocht, zodat ik de modem boven kon zetten. Van daaruit heb ik de bijgeleverde crosslink kabel van halve/1 meter gebruiikt om hem op de serv aan te sluiten.Hoe werkt dat dan met een telefoonkabel, de ethernetkabel heb ik toch nodig om te kunnen internetten
Hoe bedoel je dan met een telefoonkabel ?
[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 14-12-2002 05:45 ]
Huh... Ik snap het niet hoor. Ik heb ook een analoog. en als ik hem direct op me netwerk kaart zet doet hij het gewoon hoor zonder een crosslink kabel. En met Direct op me switch ook. Maar goed zal dan wel een cross hebben terwij ik er niks van gezien heb kan natuurlijk ookRaven- schreef op 14 december 2002 @ 05:43:
[...]
Yep .. etech analoog -> direct op een computer = crosslink nodig
etech analoog -> direct op hub/switch = maakt niet uit.
staat ook duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing. Sluit je hem toch met een niet crosslink kabel direct op comp aan dan krijg je gewoon geen link.
Nog goedkoper: 1 RJ-45 stekkertje en een geleende tang om er zelf een cross-cable van te makenRaven- schreef op 14 December 2002 @ 05:43:
15m crosslink kabel is r*t* duur, dus heb ik een telefoonkabel van 15m gekocht, zodat ik de modem boven kon zetten. Van daaruit heb ik de bijgeleverde crosslink kabel van halve/1 meter gebruiikt om hem op de serv aan te sluiten.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
dus van een normale utp kabel kan je makkelijk een crosslink kabel maken ?BackSlash32 schreef op 14 December 2002 @ 13:18:
[...]
Nog goedkoper: 1 RJ-45 stekkertje en een geleende tang om er zelf een cross-cable van te maken
alleen die uiteindes vervangen en klaar ?
even de combinatie van aderparen opzoeken in een NT faq of met google, kan je zelf ook idd
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Klopt ja stelt niet zoveel voor en met zo tang is het helemaal makkelijk
ik moest er een bij de hubo kopen
omdat ik er geen een meer had was 8 euroofzo maar goed boeit verder ook niet
.. Het werkte bij mij allemaal al zoals het moest werken
even ter verduidelijking: als je link lampje gaat branden is het goed, brand ie niet, heeft ie geen verbinding... en zal je dus ook nooit verbinding der mee kunnen krijgen. net zo lang blijven klieren tot het werkt
, makkelijk is gewoon de handleiding volgen.. \o/
Inderdaad jah dat heb ik ook gedaan
en het werkt prima maar goed heb al genoeg mensen aan de lijn gehad om adsl mee aan teleggen dus dit moest ook nog wel lukken 
Sa1 hoe gaat het met jou verbinding zit daar nou al enige vooruitgang in?
Sa1 hoe gaat het met jou verbinding zit daar nou al enige vooruitgang in?
Verwijderd
Ik heb de meegeleverde utp kabel van tweakdsl ff getest , en dat werkt prima.
Ik moet dus een crosslink utp kabel regelen, en dan kan ik meteen online
op 20 december
Ik moet dus een crosslink utp kabel regelen, en dan kan ik meteen online
Lord, ik zou afgelopen vrijdag bellen met Gerrit, maar dat is der een b'tje bijingeschoten
, dus ik kan maandag pas weer bellen ter informatie.. iig.. hebben ze m'n hele zaakie weer in storing gemeld bij bbnet.. die gaat het weer verder regellen...
k merk het vanzelf
(iig, maandag bel ik
)
k merk het vanzelf
[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 14-12-2002 20:29 ]
Aha .. nou word toch keer tijd dat het gaat werken he
... we duimen voor je
* alt-92 is waarschijnlijk ook deze maand nog voorzien van een UltraDSL lijn
Lekker
.. ik heb hem nu een maandje
en moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben
was ff jammer van speed maar dat hebben ze nu super opgelost
mag niet klagen
Gaan we weer:Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 00:29:
Hoe lang heeft het bij de meeste mensen geduurt voordat de lijn aangesloten werd?
2 a 3 weken duurt het
lees aub even een paar pagina's terug.. is echt al vaak langs geweest..Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:29:
Hoe lang heeft het bij de meeste mensen geduurt voordat de lijn aangesloten werd?
hehe
.. ik zou zowat zeggen RTFM
. Maar goed tis zondag dus ik houd me lekker in
Verwijderd
Als je een vast ip adres wil moet je je mac adres doorgeven aan tweakdsl ?
En als je je mac adres niet doorgeeft heb je een dynamic ip ?, of begrijp ik dit verkeerd.
Ik heb de etech router namelijk ook van hun, misschien dat dat ip al geregistreerd als zijnde vast ip
En als je je mac adres niet doorgeeft heb je een dynamic ip ?, of begrijp ik dit verkeerd.
Ik heb de etech router namelijk ook van hun, misschien dat dat ip al geregistreerd als zijnde vast ip
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 13:34 ]
Nou volgens mij niet. Ik heb me mac adress nog niet door gegeven en me ip is nog steeds het zelfde. Maar volgens kunnen ze hem dan in de toekoms gewoon veranderen. Ik moet hem nog ff doorgeven maar dat had i kniet gedaan wegens die probs die er waren. Maar die zijn weg dus kan hem ook wel door geven nu.
[edit]
Nee dat is niet zo. Ik heb ook router van hun. Maar ze vroegen me wel keer of ik hem al had geregisteerd.
[edit]
Nee dat is niet zo. Ik heb ook router van hun. Maar ze vroegen me wel keer of ik hem al had geregisteerd.
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 15-12-2002 13:36 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Heb mn login gegevens al binnen, ik heb geprobeerd om mail te verzenden maar dan volgt een error.
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxx@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop.tweakdsl.nl', Server: 'smtp.tweakdsl.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC79
Zit nog niet op tweakdsl dus.
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxx@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop.tweakdsl.nl', Server: 'smtp.tweakdsl.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC79
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 14:24 ]
Nopes nog ff wachten .. maar het was de 20ste toch of niet ?
Verwijderd
JaWeAreLegion schreef op 15 december 2002 @ 14:25:
Nopes nog ff wachten .. maar het was de 20ste toch of niet ?
Mag ik vragen of TweakDSL ook nieuwsgroepen inbegrepen hebben? En wat is hun retentie tijd?
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 14:23:
Heb mn login gegevens al binnen, ik heb geprobeerd om mail te verzenden maar dan volgt een error.
Dat is volgens mij een Relay fout. Dat doet elke ISP, om spam ed tegen te gaan
Ja er zitten nieuwsgroepen bij .. maar wat hun retentie tijd is weet ik niet.Switch schreef op 15 december 2002 @ 14:33:
Mag ik vragen of TweakDSL ook nieuwsgroepen inbegrepen hebben? En wat is hun retentie tijd?
Vanavond kwam ik thuis, doet m'n modem b'tje vaagjes..
. Dus, k reboot dat ding... is ineens m'n lijn sync... dus ik van WAATTT VET TOFFF...
ik log in op modem, hij heeft keurig een ip .. doe die test , alles pass, maar geen internet
b'tje lopen instellen, (hij stond voor multible pc's, op een hub, nu heb ik em rechtstreeks aan m'n pc hangen). De lijn is nog wel sync maar ik krijg geen ip adres meer ..
en die test die slaat ook vast op het laaste puntje..
erg jammer
, najah, iig is m'n lijn sync en moet het dus in theorie werken, ik bel morgen wel weer met tweakdsl
moet toch wat he 
edit:
oh en bij een overzichtje van 't een en tander.. gaf ie super veel CRC errors, toen ik em reboote waren der geen errors meer.. dus.. 't zal wel, en klopt het trouwens als je aan het klieren bent met instellingen dat je lijn uit sync gaat? Ook als je niet nieuwe instellingen submit?...
ik log in op modem, hij heeft keurig een ip .. doe die test , alles pass, maar geen internet
b'tje lopen instellen, (hij stond voor multible pc's, op een hub, nu heb ik em rechtstreeks aan m'n pc hangen). De lijn is nog wel sync maar ik krijg geen ip adres meer ..
erg jammer
edit:
oh en bij een overzichtje van 't een en tander.. gaf ie super veel CRC errors, toen ik em reboote waren der geen errors meer.. dus.. 't zal wel, en klopt het trouwens als je aan het klieren bent met instellingen dat je lijn uit sync gaat? Ook als je niet nieuwe instellingen submit?...
[ Voor 23% gewijzigd door Sa1 op 15-12-2002 18:10 ]
Ja dat klopt. Dan gaat ie herstarten dat is gewoon normaal don't worry. Maar goed die CRC errors moeten niet zoveel uit maken. Ik heb er ook wel es veel maar internet werkt gewoon prima geen problemen dan.
Gewoon morgen ff bellen met tweakdsl en ff instellingen met hun goedzetten.
CRC Errors 292 2
eerste getal is download, 2 is upload.
En modem staat nu 3 dagen aan dus denk dat dat gewoon normaal is. haal overal 800kb/s download dus
Gewoon morgen ff bellen met tweakdsl en ff instellingen met hun goedzetten.
CRC Errors 292 2
eerste getal is download, 2 is upload.
En modem staat nu 3 dagen aan dus denk dat dat gewoon normaal is. haal overal 800kb/s download dus
[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 15-12-2002 18:30 ]
Ze voeren nieuwsgroepen ja, maar de doorgifte van headers is nu niet bepaald om over naar huis te schrijvenSwitch schreef op 15 december 2002 @ 14:33:
Veel incomplete posts en de retentietijd is dan allang niet relevant meer. Het schijnt dat ze er wat aan willen/kunnen doen. Tot die tijd is het gewoon gebruik blijven maken van een extra newsaccountje bij een andere aanbieder.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ik heb het 25 november aangevraagd.Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 14:32:
[...]
Javrij snel dus gelukkig, maar k ik kan pas mailen als me lijn actief is dus.
Dan kan het bij mij ook niet lang meer duren voor ik wat hoor/krijg.
HET INTERNET WERKT \O/ VET GOED..
zomaar van 't een op 't andere moment.. BRUUT, net ff test van true server .. met 875kb/sec binnen gehaald..
super chillend
zomaar van 't een op 't andere moment.. BRUUT, net ff test van true server .. met 875kb/sec binnen gehaald..
super chillend
Heb je lang op moeten wachten Sa1.
Toch wel een felicitatie waard.
Heel veel plezier er mee.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Gefelictieerd!! sa1 ... Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat!!
K had b'tje ruzie met bbnet en kpn, .. m'n wijkcentrale was niet goed ofzo..KroontjesPen schreef op 15 December 2002 @ 22:13:
Heb je lang op moeten wachten Sa1.
maar nu werkt het eindelijk en ik ben blij, echt blij.. ze zitten met z'n 5en der op, waarvan 4 heel veel online gamen, der was 1 gast @ 600kb/sec te downlaoden de rest hadden op game servers met quake nog steeds ping 20 .. echt super geil..
edit:
tnx lord en kroontjesPen voor felicitaties :x
[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 15-12-2002 22:49 ]
Damn, niet aan gedacht zeg.BackSlash32 schreef op 14 December 2002 @ 13:18:
[...]
Nog goedkoper: 1 RJ-45 stekkertje en een geleende tang om er zelf een cross-cable van te maken
internet is nu perfect, soms alleen gaat heel even m'n lijn uit sync.. heb ik even 5 sec geen internet.. best raar.. en vervelend tijdens 't gamen.
ook heb ik het ... dat soms ineens ik geen web pagina's kan openen.. heel raar.. even modem uit zetten, ipconfig /release .. ipconfig /renew doen.. en 't werkt weer. vrij vervelend, ik zou over een tijdje terug gebeld worden door tweakdsl.. maar 't zal wel een instelling zijn in m'n modem.. hoewel 't precies nu het zelfde staat als bij de config aangegeven op hen site.. ..
najah.. k hoor het wel.. iig ben vet blij..
ook heb ik het ... dat soms ineens ik geen web pagina's kan openen.. heel raar.. even modem uit zetten, ipconfig /release .. ipconfig /renew doen.. en 't werkt weer. vrij vervelend, ik zou over een tijdje terug gebeld worden door tweakdsl.. maar 't zal wel een instelling zijn in m'n modem.. hoewel 't precies nu het zelfde staat als bij de config aangegeven op hen site.. ..
najah.. k hoor het wel.. iig ben vet blij..
Das mooi. Gewoon nog ff keer goed instellingen na kijken. Perhaps dat er ergens iets fout staat. Staan je netwerk kaarten gewoon op full duplex en dat soort dingen.
zonet dus gebeld.. maarjah.. 't ligt dus gewoon aan m'n interne lijn.. super veel crc errors enzo.. max download snelheid zit echt wel snor
dus moet even een nieuwe lijn aanleggen hiero, is geen probleem natuurlijk
edit:
denk doe even een testje van trueserver.nl/test..
echt om te

edit2:
1e x op speedtest.nl
Download
1,093.4 KByte/sec
Upload
56.4 KByte/sec
Connection
529.0 Conn/min
Ping test Nederland
20.0 ms
dus moet even een nieuwe lijn aanleggen hiero, is geen probleem natuurlijk
edit:
denk doe even een testje van trueserver.nl/test..

edit2:
1e x op speedtest.nl
Download
1,093.4 KByte/sec
Upload
56.4 KByte/sec
Connection
529.0 Conn/min
Ping test Nederland
20.0 ms
[ Voor 76% gewijzigd door Sa1 op 16-12-2002 14:53 ]
DAMN!!
.. jij heb echt snelste tot nu toe gewoon. Dat haal ik niet al heb ik niet te klagen natuurlijk. Hoe heb jeje modem ingestelt op bridge mode of op router mode (als ik goed gelezen heb op router mode) Lekkerrrrr hoor. Hoeveel km zit je van centrale af. Ik nu 2,1 km maar ik ga over jaar naar utrecht verhuizen ik ga samen wonen dan en dan zit ik 500meter er vanaf
.
hemelsbreedt zit ik der iets van 500mtr van af.. hij staat in router mode...
echt super chillend.. alleen even die lijn leggen .. dan is alles echt perfect
, k vidn alleen die connections per minute wat laag...
echt super chillend.. alleen even die lijn leggen .. dan is alles echt perfect
Ja die is bij mij hoger rond de 800 en bij sommige die mozilla gebruiken nog hoger. Maar goed dat maakt verder niet zoveel uit hoor.
.. Suc6 met je verbinding
dat lijn leggen komt nog wel.. moet eerst wat andere zaken regellen.. 
even checken of m'n mail werkt bijvoorbeeld
yep, werkt
maarjah.. geen berichten
even checken of m'n mail werkt bijvoorbeeld
yep, werkt
[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 16-12-2002 15:40 ]
Verwijderd
Sa1 neem voor de grap is een wat grotere file.. 10 mb met 8mbit is namelijk nogal onnauwkeurig
en vooral die 512 k bij speedtest.. ftp.nluug.nl en trek er een iso vanaf check hoe snel dan.. hoe constant ie blijft.
Ik heb al wat grotere bestanden binnen gehaald, en de snelheid ligt constant rond de 820 ~ 850 van goede servers...Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:57:
Sa1 neem voor de grap is een wat grotere file.. 10 mb met 8mbit is namelijk nogal onnauwkeurigen vooral die 512 k bij speedtest.. ftp.nluug.nl en trek er een iso vanaf check hoe snel dan.. hoe constant ie blijft.
zit wel snor..
Bij het routen van je modem moet je naar Virtual Servers en daar stel je in welke porten er open moeten en naar welke host ze moeten dat is dus ip van de des betreffende pc.
Ik haalook gemiddeld 800 van goeie servers dus dat zit wel goed verder.
Ik haalook gemiddeld 800 van goeie servers dus dat zit wel goed verder.
Verwijderd
Ik heb de e-tech 1port precies zo ingesteld zoals op de tweakdsl site (voor meerdere pc's) maar heeft deze router een ingebouwde firewall ?
En werkt met winxp ICS nog goed op deze manier ?
Als je je modem zo intstelt dat hij gaat routen, waarom dan nog eens ICS gebruiken?Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 18:35:
Ik heb de e-tech 1port precies zo ingesteld zoals op de tweakdsl site (voor meerdere pc's) maar heeft deze router een ingebouwde firewall ?
Je modem neemt het hele ICS gebeuren over, zodat jouw pc niet de hele tijd aan hoeft te staan
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Mijn pc is met de andere pc met een crosslink kabeltje verbonden, die andere pc zit dus niet direct in de router.Paul Nieuwkamp schreef op 16 december 2002 @ 18:38:
[...]
Als je je modem zo intstelt dat hij gaat routen, waarom dan nog eens ICS gebruiken?
Je modem neemt het hele ICS gebeuren over, zodat jouw pc niet de hele tijd aan hoeft te staan
Dan moet mijn pc nog steeds aanstaan om die andere online te houden ?
het zit dus zo: ?Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 19:23:
[...]
Mijn pc is met de andere pc met een crosslink kabeltje verbonden, die andere pc zit dus niet direct in de router.
Dan moet mijn pc nog steeds aanstaan om die andere online te houden ?
Modem (router)----->|PC1|----->|Jou pc|
?
Zo ja, dan moet PC1 aanstaan om jou PC van i-net te voorzien. Maar als je het zo hebt, waarom koop je dan niet een simpel hubje. Ben je van al het gezeur af
Ej, ik wil binnen kort overstappen van Chello naar TweakDSL
natuurlijk ook voor de speed
maar ook vooral omdat chello hiero zuigt
en wil wel eens naar een paar jaar iets anders 
Ik las hiero hoe dichter bij je een kastje ?zit? hoe sneller het is?
kzag ook op de TweakDSL site dat er nu nog een aanbieding geld. Is het nu al verstandig om TweakDSL te bestellen want me beurt de 20/21 ste
* console wilt namelijk zo snel mogelijk TweakDSL
Ik las hiero hoe dichter bij je een kastje ?zit? hoe sneller het is?
kzag ook op de TweakDSL site dat er nu nog een aanbieding geld. Is het nu al verstandig om TweakDSL te bestellen want me beurt de 20/21 ste
* console wilt namelijk zo snel mogelijk TweakDSL
gister aangesloten bij een vriend en de showtime wil maar neit aangaan, ik weet niet of het nu nog zo is maar ik heb daar denk ik 5 uurtjes gezeten en hij bleef maar activation/down af en toe channel analysis en exchange enzo maar showtime kwam maar niet
in het boekje staat dat ie echt binnen 20 seconden geactiveerd moet zijn, hoe zit dat?
in het boekje staat dat ie echt binnen 20 seconden geactiveerd moet zijn, hoe zit dat?
Als showtime knippert. dan betekend dat hij geen synchonisatie met de wijkcentrale kan vinden. Bij alcatel modems is het lijn sync dat is iets voor de hand ligender. Het kan zijn dat de lijn nog niet actief is. Ik raad je aan feven met TweakDSL te bellen.
Ik heb de 12e een aanvraag gedaan, maar ik heb nog helemaal nix binnen kwa bevestiging.
Ben ik te ongeduldig?
Ben ik te ongeduldig?
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Guess so. Het is op moment best druk dus kan zijn dat dat er nog aan komt
. Nog even geduld
en dan heb ook jij zo super lijn
linesync weet ik, ik heb zelf een alcatel
wel rare benaming trouwens "showtime" maarja eenmaal 8mbit is het ook wel showtime
naja, nog ff wachten dan maar duurt wel lang
wel rare benaming trouwens "showtime" maarja eenmaal 8mbit is het ook wel showtime
naja, nog ff wachten dan maar duurt wel lang
Verwijderd
LuCarD, gewoon even een mailtje sturen naar info@tweakdsl.nl om te vragen of ze je aanvraag binnen hebben. Heb ik ook gedaan en binnen een paar uur had ik een antwoord van Gerrit.
Morgen precies 3 weken afgesloten van mxstream, en nog nix gehad van kpn of tweakdsl
Modempje installen duurt toch niet zo lang?
Modempje installen duurt toch niet zo lang?
KPN stuurt een brief dat je telefoonlijn geschikt wordt gemaakt voor breedband van een andere aanbieder.
Bericht hierboven
yepFloris schreef op 17 december 2002 @ 21:53:
KPN stuurt een brief dat je telefoonlijn geschikt wordt gemaakt voor breedband van een andere aanbieder.
en daarna was mn lijn dood.
Kon nog wel bellen maar niet gebeld worden.
Telefoon rinkelde wel regelmatig en als je dan opnam kwam je midden in gesprekken van wildvreemde mensen terecht.
Monteur van kpn geweest en toen was het gefixed.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat dit samenviel.
Inmiddels 3 weken geleden dat ik het heb aangevraagd, zou dus elk moment wat kunnen komen.
[ Voor 5% gewijzigd door brilsmurf op 17-12-2002 22:19 ]
dus je krijgt pas showtime als kpn het heeft geregld met bbned? het ligt dus niet bij de provider?Floris schreef op 17 december 2002 @ 21:53:
't leven is echt kut, ik heb nu m'n modem rechtstreeks aan de binnenkomende lijn gehangen en tjah m'n lijn gaat nog steeds vanzelf uit sync
k laat gewoon denk door de kpn een extra lijn aan laat leggen.
hij heeft wel veel minder signal loss dan als ik hem op m'n kamer heb. maarjah.. daar doe ik het natuurlijk niet voor ....
ik ben nu ongeveer 12 minuten online en dan gaat ie dus weer dood... morgen maar weer even met tweakdsl bellen om te kijken wat de beste oplossing is..
lord wat is jouw gemiddelde SNR margin voor up en downstream? of iemand anders? Volgens iemand van tweakdsl (ben vergeten wie) moest ie voor upstream ongeveer op 35 liggen als je 500mtr van wijkcentrale ligt en downstream ben ik dus vergeten.
edit:
correct cimo
hij heeft wel veel minder signal loss dan als ik hem op m'n kamer heb. maarjah.. daar doe ik het natuurlijk niet voor ....
ik ben nu ongeveer 12 minuten online en dan gaat ie dus weer dood... morgen maar weer even met tweakdsl bellen om te kijken wat de beste oplossing is..
lord wat is jouw gemiddelde SNR margin voor up en downstream? of iemand anders? Volgens iemand van tweakdsl (ben vergeten wie) moest ie voor upstream ongeveer op 35 liggen als je 500mtr van wijkcentrale ligt en downstream ben ik dus vergeten.
edit:
correct cimo
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 17-12-2002 23:24 ]
brilsmurf schreef op 17 December 2002 @ 22:17:
[...]
yep
en daarna was mn lijn dood.
Kon nog wel bellen maar niet gebeld worden.
Telefoon rinkelde wel regelmatig en als je dan opnam kwam je midden in gesprekken van wildvreemde mensen terecht.
Monteur van kpn geweest en toen was het gefixed.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat dit samenviel.
Inmiddels 3 weken geleden dat ik het heb aangevraagd, zou dus elk moment wat kunnen komen.
Is geen toeval, KPN heeft een overduidelijke fuckup gemaakt bij jou. zsm melden en laten fixen!
Inderdaad, eerst moet KPN wat dingen doen, dan BBned en dan zijn wij pas aan de beurt. (Voor je IP enzo, maar dan heb je al showtime).chimo schreef op 17 December 2002 @ 22:45:
[...]
dus je krijgt pas showtime als kpn het heeft geregld met bbned? het ligt dus niet bij de provider?
Het zit echt zwaar tegen bij jou, dat is echt te kut gewoon.Sa1 schreef op 17 December 2002 @ 23:23:
't leven is echt kut, ik heb nu m'n modem rechtstreeks aan de binnenkomende lijn gehangen en tjah m'n lijn gaat nog steeds vanzelf uit synck laat gewoon denk door de kpn een extra lijn aan laat leggen.
edit:
correct cimo
Mijn SNR:
Upstream: 19.0 (constant)
Downstream: 12.3 - 13.0 (varieert nog wel een beetje)
Line Attenuation:
Upstream: 11.0
Downstream: 19.0
Bericht hierboven
Mowah.. dan komt het wel aardig over een.. maarjah .. omdat die gast bij TweakDSL zei dat het 35 moest zijn voor upstream.. 
M'n lijn is nu al een behoorlijke tijd niet meer offline geweest.. iig niet uit sync.. misschien moest ie eerst warm worden
...

zo ziet het er bij mij uit.. die errors zijn echt naar.. maar k kan der prolly nix aan doen, ben ook tegenwoordig iedere x veelste laat thuis om te bellen naar TweakDSL .. maarjah.. 't komt wel een keer
M'n lijn is nu al een behoorlijke tijd niet meer offline geweest.. iig niet uit sync.. misschien moest ie eerst warm worden

zo ziet het er bij mij uit.. die errors zijn echt naar.. maar k kan der prolly nix aan doen, ben ook tegenwoordig iedere x veelste laat thuis om te bellen naar TweakDSL .. maarjah.. 't komt wel een keer
[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 18-12-2002 19:22 ]
Over het algemeen ben ik dik tevreden over mijn Pro lijntje... (Al is het jammer dat het nog geen Ultra is...
Ik heb nu alleen voor de tweede keer in korte tijd geen internet. Ik krijg geen IP adres van de DHCP server... Dit is dus al eerder gebeurd en ik begin me echt af te vragen wat het nou is...
Jammer dat de de heren van Cambrium niet te bereiken zijn om 19:00
Even to morgen wachten dus ....
Ik zit op 2700 meter van de centrale en volgens Cambrium ga ik dat behoorlijk merken mocht ik UltraDSL nemen, maar als ik dit zo lees zijn er mensen die op dezelfde afstanden ook erg goede snelheden halen ...
Ik heb nu alleen voor de tweede keer in korte tijd geen internet. Ik krijg geen IP adres van de DHCP server... Dit is dus al eerder gebeurd en ik begin me echt af te vragen wat het nou is...
Even to morgen wachten dus ....

Ik zit op 2700 meter van de centrale en volgens Cambrium ga ik dat behoorlijk merken mocht ik UltraDSL nemen, maar als ik dit zo lees zijn er mensen die op dezelfde afstanden ook erg goede snelheden halen ...
Je zal het zeker gaan merken, Lord Hades die heeft een vrij nieuw telefoon net (zo ik heb begrepen) en zit op 2.1km.. heeft goede snelheid. 2.7.. volgens mij geeft kpnadsl niet eens meer snelheids garantie .. mowah.. k weet niet of je over moet gaan op ultra.. misschien ze lief aankijken en .. vragen of je het een dagje mag testenThaRups schreef op 18 december 2002 @ 19:23:
Over het algemeen ben ik dik tevreden over mijn Pro lijntje... (Al is het jammer dat het nog geen Ultra is...
Even to morgen wachten dus ....![]()
Verwijderd
Maakt het tot 2 KM veel uit ?
Zit op 1350 meter afstand, en wil wel gewoon goed gebruik kunnen maken van de 8mbit lijn
Zit op 1350 meter afstand, en wil wel gewoon goed gebruik kunnen maken van de 8mbit lijn
Ik zit dan toevallig 500mtr van de wijkcentrale vandaan, maar bijv LordHades die hier ook op frequente basis post zit 2.1km der vandaan en heeft keurig z'n 800kb/sec, als ik mij het goed kan herinderen zat Floris ook rond de 2km der vandaan, iets van 1.8 ofzo.. maar dat weet ik niet zeker meer.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:40:
Maakt het tot 2 KM veel uit ?
iig met 2km kan je je 8mbit gewoon halen, wel afhankelijk van je telefoonkabels hor.
Voor mij is het vrij onduidelijk:
775 volgens dat ding op de TU-delft-machine, maar volgens KPN moet dit veel meer zijn.
Mij boeit het werkelijk niet
Boven de 3km kan je volgens mij niet beter dan een 512kbit verbinding krijgen, dus om op 2,7km een Ultra te nemen is misschien wel een enge keuze...
775 volgens dat ding op de TU-delft-machine, maar volgens KPN moet dit veel meer zijn.
Mij boeit het werkelijk niet
Boven de 3km kan je volgens mij niet beter dan een 512kbit verbinding krijgen, dus om op 2,7km een Ultra te nemen is misschien wel een enge keuze...
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.