Toon posts:

De Grote GOT Digifoto Contest [Oktober]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen zin om langer te wachten. De polls zijn open!!! er kan gestemd worden. Alle pics zijn in dit forum te zien geweest. Maar zijn eventueel te zien op de fotosite (klik op [upload] in mijn sig).
Stemmen kan vanaf nu op de [aanmeld en votingsite} (zie ook mijn sig)!
Moge de beste winnen!

Ik zal regelmatig hier de tussenstand plaatsen.

Kijk goed voor je stemt, ik kan foute stemmen niet corrigeren.
Zet ook hier even neer op welke foto's je hebt gestemd en waarom!

Je kan 3 maal stemmen. Je geeft 3 punten aan de foto die je het mooist vind, 2 punten aan je 2-de keus en 1 punt aan je derde keus.

Verwijderd

Ik heb gestemd op:

1.) Mezelf :*) (beetje flauw natuurlijk, maar ik heb er best wel een poosje aan gewerkt, dus heeft ie iig 3 punten...)

2.) 'Autumn 2002', mooie scherpe macro, met mooie kleuren. Ik gunde deze meer punten dan een macro van een simpele paddestoel.

3.) 'Brug', leuke reflectie, goed gezien, mooie kleuren, ookal vind ik de lucht een beetje overbelicht.

eervolle vermeldingen

Jammer dat ik niet op meer kon stemmen, maar foto's waarop ik bíjna had gestemd:

Onder z'n rokje Erg mooie macro, maar door het onoriginele onderwerp heb ik er toch geen punten voor gegeven.
Steamy Muchrooms Erg origineel, maar door de grauwe kleur, en niet een duidelijke herfstkleur geen punten.
Leafs about to leave Mooi gezien, prachtige herfstkleuren, maar iets te ééntonig

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Kherepi: ik heb je gemaild op dieko@zeelandnet.nl, zou je ff willen replyen?
Ik ben (gewoon uit interesse) bezig een alternatieve fotocontest-site te maken. Deze is technisch beter en heeft onbeperkte webspace (hopelijk). Hij is nog niet helemaal af, maar het gaat vrij snel. Als je interesse hebt, mail me dan ff :)
Je zou dan mijn site kunnen gebruiken (ik hoef voor de rest geen inspraak, ik maak jou dan gewoon admin voor de site). Je moet maar ff kijken :)
t.terlouw@twi.tudelft.nl

Hij ondersteunt o.a.:
-ongelimiteerd of gelimiteerd aantal foto's
-direct stemmen op de fotos geven
-upload mogelijkheid voor gebruikers
-vermelding van exif info (zoals iso, belichting, camera enz) wanneer de gebruiker dat opgeeft.
-overzicht van punten/foto

Verwijderd

Topicstarter
ohja, sorry ik was wat druk aan het chatten enzo... :)
Kan ik een kijkje nemen op je experimentele site?

• Norjee
  • Niet online
* Norjee dacht dat hij al aangeboden had zoiets te maken..
* Norjee dacht ook dat dat toen niet nodig gevonden werd...

Verwijderd

Topicstarter
ojee...
Nou heb ik dus 2 aanbiedingen... wat nu wat nu...

• Norjee
  • Niet online
Een maak een GOT Digifoto Contest Contest :P

Maar wat wil je nu? Je eigen site blijven gebruiken, of een nieuwe site :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik nog niet. Ik wil met alle plezier eens kijken naar jullie progsels. Kan dat? Heb je'm ergens draaien?
Verder wil ik het liefst de software op mijn server draaien. Bandbreedte is toch geen probleem meer omdat ik alleen nog maar de thumbs wil hosten, als referentie dus. De volformaat plaatjes moeten de deelnemers zelf dan hosten. Dat forumvoten is me teveel werk.
Het zou mooi zijn als een gelimiteerd aantal malen 1 t/m 5 punten gegeven kan worden aan foto's naar keuze. Zoiets.

Ik heb TT ongeveer ditzelfde gemaild. Ik kan en wil op voorhand niet kiezen óf en wiens software ik wil gaan gebruiken. Mijn ideeën moeten ook nog een beetje vorm krijgen. Ik ben een beetje bang dat teveel automatiseren het menselijke aspect er een beetje teveel uithaalt. Maar langzamerhand krijg ik het idee dat er wel mogelijkheden zijn voor iets beters.

Het grote voordeel van andere software is dus het stemmen. En misschien ook dat aanmelden gewoon direct op dat script kan en niet meer via dat yabb forum. Cookie-inlog is wel zéér gewenst.

• Norjee
  • Niet online
Dat van mij staat nog niet online.. meer dan aanmeld / login / admin / faq / overzicht pics heb ik ook nog niet :)

• Norjee
  • Niet online
Ik heb ook maar gevote

paddestoeltjes - 1pt
Mooie kleuren, maar ik vind het geen mooie scene / opzet

Brug - 2pt
mooie foto.. alleen beetje wanna be herst, achtergrond groen, gras groen, alleen 3 boompje die herfstig zijn

Fungus City - 3pt
Paddestoelen zijn herfst, maar herfstkleuren.. ach who cares.. Ik vind dit de enige foto die een beetje een fatsoenlijke opzet / scene heeft (Hoe zeg je dat in het nederlands?/ kan dr niet opkomen..)

Ik kon niet echt kiezen... heb het steeds weer veranderd.. Eigenlijk vind ik niet dat er een foto (of meerdere foto's) bijzit die er echt uitspringt.

(Op mn eigen stemmen vind ik flauw.. anders was ik mn eigen nr 1 geweest :P)

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn voorlopige whishlist voor de software. Een aantal voor de handliggende dingen niet genoemd. Ik ben zeer benieuwd waar jullie mee komen! :) Ik denk dat op deze manier er eigenlijk geen inzendlimiet meer hoeft te zijn. Ik sta zeer open voor aanvullende ideeën of verbeteringen.

Éenmalige inschrijving (daarna cookie inlog)
Uploaden alleen link naar het origineel en de foto titel.
Beperking: 1 upload per persoon.
uploaded link worden omgezet in thumbnail (100,y ofzo dmv image magick).
Alleen de thumb wordt lokaal opgeslagen.
Fotosite laat bezoekers thumbs zien met titel en de naam van de inzender.
Thumb is link naar origineel (nieuw window).
Voting via diezelfde pagina, maar alleen als dat open is gesteld natuurlijk.
Uitvoer: textbestand met ubbcode [url=origineel url][img]thumb url[/img][/url] van alle inzendingen
uitvoer: bij stemmen, puntentotaal overzicht als tektbestand (zoals ik ze nu ook plaats hier).
Admin mogelijkheden hoeven niet zeer uitgebreid te zijn. Ik wil'm liefst hier op mijn linux server draaien en dan kan ik het meeste via shh (mc) doen.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik ben nog flink bezig met proggen en de clien-side gaat al ergens op lijken :)
Ik zal je ff mailen waar ik bezig ben Kheperi.
ohja, al de ideeën worden verwerkt en er zitten wat extra's bij :)

• Draait op Postgres, maar zodanig gemoduleerd dat het zonder al te veel aanpassingen op een andere SQL-server kan draaien.
• volledige met templates gemaakt, dus eventueel ook geschikt voor i-mode enz
• rechtensysteem waardoor admins, users, guests en indien nodig nog meer groepen worden onderscheiden.

Maarja, de back-end is nog lang niet af :s

Verwijderd

Norjee schreef op 11 oktober 2002 @ 22:17:
Ik heb ook maar gevote

paddestoeltjes - 1pt
Mooie kleuren, maar ik vind het geen mooie scene / opzet

Brug - 2pt
mooie foto.. alleen beetje wanna be herst, achtergrond groen, gras groen, alleen 3 boompje die herfstig zijn

Fungus City - 3pt
Paddestoelen zijn herfst, maar herfstkleuren.. ach who cares.. Ik vind dit de enige foto die een beetje een fatsoenlijke opzet / scene heeft (Hoe zeg je dat in het nederlands?/ kan dr niet opkomen..)

Ik kon niet echt kiezen... heb het steeds weer veranderd.. Eigenlijk vind ik niet dat er een foto (of meerdere foto's) bijzit die er echt uitspringt.

(Op mn eigen stemmen vind ik flauw.. anders was ik mn eigen nr 1 geweest :P)
Bedankt voor je puntje .
Maar wat bedoel je met opzet / scene ?
Heb mijn camera pas en alle commentaar / aanbevelingen zijn welkom.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 00:16:
[...]

Bedankt voor je puntje .
Maar wat bedoel je met opzet / scene ?
Heb mijn camera pas en alle commentaar / aanbevelingen zijn welkom.
Ik denk dat ie compositie bedoelt.....

Verwijderd

Topicstarter
Daar zijn we dan met de eerste tussenstand in deze vast weer superspannende en dramatisch verlopende eindstrijd om de gouden digicam van de maand octoberrr!

Er hebben op dit moment 9 mensen gestemd, hoewel Darxide kennelijk nog niet heeft kunnen besluiten welke foto 3 punten te geven. Kan ik me voorstellen de keuze is moeilijk :D

De stemmen geteld hebbende kom ik tot de volgende tussenstand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sunny afternoon (Maca)...........7
Brug (King_of_Url)...............7
Funghus city (kheperi)...........6
Boswandeling (FlappieNL).........6
Autumn 2002 (Norjee).............6
Herfst-appel (Aerodynamic).......4
paddestoeltjes (heavy3)..........4
Mos en blad (dredge).............3
Druilerige herfstdag (Ricardo)...3
RGB (mooooody)...................3
Steamy Mushrooms (Reino).........2

• King of Url
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangezien ik op mezelf stemmen ook flauw vind daarom geen punt voor mij erbij maar wel:

3 punten voor vliegenzwammen, vind ik toch de mooiste wat de kleuren en onderwep betreft.

2 punten voor autumn 2002, ondanks dat ik flitsfoto's niet echt vaak mooi vind is deze dankzij onderwerp/compositie toch mijn 2de keus.

1 punt voor lelijke paddestoel, hier vind ik de kleur en dieptewerking erg mooi

overigens vind ik steamy mushrooms erg orgineel, ook wel enigzins herfstkleuren maar toch net geen punt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
King of Url schreef op 12 oktober 2002 @ 14:23:
3 punten voor vliegenzwammen, vind ik toch de mooiste wat de kleuren en onderwep betreft.

Dank voor je 3 punten :)

Ik heb ook gestemd, maar zeg lekker niet op wie :P

Verwijderd

Ik heb niet op mijn eigen foto gestemd: ten eerste omdat ik hem zelf gewoon niet binnen de top 3 vind horen en ten tweede omdat ik het een beetje flauw vind om op mezelf te stemmen.

Mijn punten zijn wel gegaan naar:

Autumn 2002 (norjee) - 3pt
(is deze echt geflitst? - dat is dan in dit geval niet zo erg)
Mooie warme kleuren, mooie belichting, scherp.
Net toen hij geplaatst was (het was een van de eerste foto's geloof ik) had ik al het gevoel dat dit volgens mij de mooiste foto zou worden.

Sunny Afternoon (maca) - 2pt
mooie herfstkleuren, mooi licht (schaduw op blad, helder licht erachter)

Funghus City (kheperi) - 1pt
gewoon een leuke foto.

Er zaten nog zeker drie foto's bij die wat mij betreft ook in de top drie hadden mogen staan maar je moet toch iets kiezen hè. Deze foto's verdienen het toch om in ieder geval even genoemd te worden:
Brug / Fall in the air / Leafs about to leave

Ook ik vind steamy mushrooms erg leuk, maar 'herfstachtig'... niet echt, ondanks de gedachte van dat voedsel erachter.

Bedankt voor die ene stem trouwens, King of Url. Ik vrees dat het er niet veel méér zullen worden... :'(
(misschien de volgende keer toch maar een MOOIE paddestoel op de foto zetten :P)

Verwijderd

Topicstarter
En dan gooien we er nog maar eens een tussenstandje tegenaan!

Er hebben ondertussen al 16 mensen gestemd. Een paar hebben misschien niet begrepen dat je 3 maal kan stemmen. Maar ja, verplicht is het niet.

Het is ook in deze beginfase al behoorlijk spannend. Autumn 2002 en Sunny Afternoon zijn zojuist weggedemarreerd en hebben een lichte voorsprong opgebouwd. Wat gaat het peloton onder aanvoering van op dit moment Funghus City doen? Er wordt wat gekeken links en rechts, maar wie gaat ze terughalen? Is de ontsnapping niet wat te vroeg ingezet?

Hier het overzicht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Autumn 2002 (Norjee)............. 15
Sunny afternoon (Maca)........... 15
Funghus city (kheperi)........... 11
Brug (King_of_Url)................ 9
RGB (mooooody).................... 7
Boswandeling (FlappieNL).......... 6
Vliegenzwammen (Phreak)........... 5
Herfst-appel (Aerodynamic)........ 4
paddestoeltjes (heavy3)........... 4
Mos en blad (dredge).............. 3
Druilerige herfstdag (Ricardo).... 3
Leafs about to leave (Hangloozz).. 3
Boom in het bos (bbrother)........ 3
Herfst tafel (Chiller)............ 3
Steamy Mushrooms (Reino).......... 2
Early Red and Evergreen (G1itch).. 2
Lelijke Paddestoel (Snepje)....... 1

• Norjee
  • Niet online
Oke.. zoals gezegd, mijn versie van de contest site.. Behalve aanmelden toevoegen en editten is het nog niet veel.. raten mist nog, en de layout is maar zo-zo :) http://digicontest.concept-q.biz/index.got

En met scene / opzet bedoelde ik idd compositie :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er knap uit! impressive! Wat is trouwens 'got userid'? Ik kan niet aanmelden daardoor. Soort extra beveiliging voor wie er kunnen aanmelden ofzo?

dumbmode off...
Ik las 'got' als verleden tijd van get 8)7

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

jeeej...ik doe mee in de subtop :D

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
toch niet toevallig goeje vrienden he, die Eric en Jordie... :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 20:03:
toch niet toevallig goeje vrienden he, die Eric en Jordie... :)
Jordie is mijn broertje, Eric ken ik niet...
maar mijn broertje vond mijn foto dan ook echt mooi :Y)

* Mooody voelt zich beledigd dat Kheperi 'm van fraude verdenkt :/ :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Zolang iedereen maar zelf kiest is alles best :- )
Het zou pas flauw worden als mensen dubbele accounts gaan maken, of inderdaad kennissen gaan opdragen op hun foto te stemmen enzo.

Verwijderd

Mooooody schreef op 13 oktober 2002 @ 20:17:
[...]

Jordie is mijn broertje, Eric ken ik niet...
maar mijn broertje vond mijn foto dan ook echt mooi :Y)

/me voelt zich beledigd dat Kheperi 'm van fraude verdenkt :/ :)
/me gaat zijn zusje net zolang slaan tot ze zijn foto ook mooi vind })

Verwijderd

Topicstarter
Dan hier het frauduleuze overzicht in de digifoto contest :) :

Inbraken op mijn server, omgekochte broertjes, mij opgestuurde flessen dure whisky (hint hint), dreigementen en mishandelde zusjes hebben geleid tot de volgende tussenstand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Sunny afternoon (Maca)........... 21
Autumn 2002 (Norjee)............. 16
Brug (King_of_Url)............... 13
RGB (mooooody)................... 12
Funghus city (kheperi)........... 12
Vliegenzwammen (Phreak)........... 8
Lelijke Paddestoel (Snepje)....... 5
Herfst-appel (Aerodynamic)........ 4
Herfst besjes (niels)............. 4
Mos en blad (dredge).............. 3
Early Red and Evergreen (G1itch).. 3
Steamy Mushrooms (Reino).......... 2
Noordwijkerhout (Method).......... 2
Fall in the air..... (LoneGunman). 2
Boomstam (DarkXide)............... 2
Oude besjes (Spacy)............... 1

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:18:

Inbraken op mijn server, omgekochte broertjes, mij opgestuurde flessen dure whisky (hint hint), dreigementen en mishandelde zusjes hebben geleid tot de volgende tussenstand:
oei...

gelukkig heb ik nog 14 broertjes :)

Verwijderd

Topicstarter
katholiek?

• Mooody

Mooody

elmoody

mijn moeder kon geen 'nee' zeggen :D

voor het geval dat iemand denkt dat ik echt 14 broertjes heb, zal ik maar zeggen dat ik er maar 2 heb O-)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

gisteren ff gestemd en die van Maca als favoriet genomineerd.. zoals ik hier al een liet doorschemeren..
'k zie dat ie toch bij meerdere goed in de aarde valt getuige de punten :)

Wanneer sluit het stemlokaal eigenlijk?
Blijft dat nog open tot het eind vd maand zoals bedoeld, of wordt dat, net als de inschrijving, ook verkort ;)

www.jurgroessen.nl

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Damn, had ik toch een andere foto moeten inzenden? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.verhoeve.cistron.nl/GOT/paddestoel_small.jpg
(aanklikbaar tot 1024x768)

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Woei! spannend :-)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Verwijderd

Topicstarter
hmja tis nog maar de 15-de. Pas aanstaande zondag zou de stemronde 'officieel' starten. Maarja nog lang niet iedereen heeft gestemd. Het lijkt me echt het beste om maar gewoon door te gaan tot het eind van de maand.

De mogelijke winnaars kunnen wel al voorzichtig eens gaan nadenken over het thema van volgende maand! :)

Volgende maand ga ik experimenteel de zaak eens helemaal omgooien. Geen limiet dus en 1 maal inzenden, zonder mogelijkheid de inzending te wijzigen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel er zullen meedoen zonder limiet...
In elk geval is dan de druk van de ketel.

Zou dan eigenlijk niet precies het omgekeerde gaan gebeuren? Dat iedereen wacht dan met inzenden tot het laatste moment...?
Probleem is wel dat ik niet weet hoe het stemmen te organiseren met bijvoorbeeld 60 foto's ofzo. Kan best dat mijn YaBB-forum dat wel toelaat (nog niet getest), maar het wordt gewoon veel te onoverzichtelijk.
Het zou mooi zijn als Norjee of TT tegen die tijd iets hebben waarmee ik verder kan.

Verwijderd

Topicstarter
Norjee, Paar vragen:

Kun je het script zo maken dat je (als optie) alleen url's kan uploaden en geen foto's. Het script moet dan zelf de foto downloaden vanaf de url om er een thumbnail van maken. Dat is alles wat nodig is. Een thumbnail en een link naar het origineel (het lijkt me wel belangrijk om te testen of de url inderdaad naar een jpg file verwijst).

Misschien val ik in herhaling, maar ik wil de contest heel graag op mij eigen servertje laten lopen. En op boven genoemde manier is dat wat betreft bandbreedte geen probleem.

Wat betreft stemmen: de veruit simpelste manier lijkt me dat iedere member aan elke foto een rating mag geven (van 1 tot 5 of zo) dan moet die member zelf maar zien welke foto's hij wil raten. Dat is erg flexibel en maakt het voor de kiezer veel makkelijker denk ik. Dan kun je tenminste elke foto die je de moeite waard vind punten geven en niet alleen maar 3. Het lijkt me ook veruit het makkelijkst te programmeren.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 12:23:
Het zou mooi zijn als Norjee of TT tegen die tijd iets hebben waarmee ik verder kan.
Ik heb even een daagje weinig tijd gehad, maar ik zal het vandaag toch proberen af te ronden. Dat lukt natuurlijk nooit, maar kan het altijd proberen :+
Wat betreft stemmen: de veruit simpelste manier lijkt me dat iedere member aan elke foto een rating mag geven (van 1 tot 5 of zo) dan moet die member zelf maar zien welke foto's hij wil raten. Dat is erg flexibel en maakt het voor de kiezer veel makkelijker denk ik. Dan kun je tenminste elke foto die je de moeite waard vind punten geven en niet alleen maar 3. Het lijkt me ook veruit het makkelijkst te programmeren.
Tsja, ik kan beide mogelijkheden eenvoudig programmeren, de moeilijkheid is alleen om beide toe te laten :)
Maar ook dat moet lukken

Verwijderd

Topicstarter
>bop!<

Er kan nog altijd gestemd worden!

• maca
misschien nog weer eens een tussenklassement plaatsen?

en misschien dat mensen nog wat leuke ideeen kunnen verzinnen voor het thema van volgende maand?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:18:
[/code]
woei er heeft zelfs iemand op de mijne gestemd,
ik had dat zelf niet echt verwacht :)
maar ik kan er zelf nog wel ff putnje bij stemmen, staat ie niet meer zo eenzaam onderaan >:)

ik zal bij een volgende contest wat beter me best doen...

Verwijderd

Topicstarter
Een tussenklassement wederom. Er hebben nu 25 mensen gestemd (er zijn 93 members op mijn forum). Er is aan de klasseringen aan de top niet veel veranderd. Sunny afternoon staat stevig op kop.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Sunny afternoon (Maca)........... 21
Autumn 2002 (Norjee)............. 17
Brug (King_of_Url)............... 15
RGB (mooooody)................... 13
Vliegenzwammen (Phreak)........... 9
Steamy Mushrooms (Reino).......... 8
Herfst-appel (Aerodynamic)........ 6
Mos en blad (dredge).............. 6
Boomstam (DarkXide)............... 4
Noordwijkerhout (Method).......... 2

• Norjee
  • Niet online
Updateje over mijn site.. dat stemmen zit er nu ook in, en als je het op jou server wil hosten, het is java met mysql voor de database.. dus je hebt een servlet engine nodig.. Ik wil het ook eerst wel hosten op mijn site.. zoveel bandbreedte zal het toch ook nooit kosten (en anders zien we wel weer), en dan hoeft er wat mij betrefd geen url toegevoegd te worden.. (En dan is het voor mij makkelijker dingen te updaten)
Maar ok, pic downloaden van url en dan alleen thumb, dat zit er nu ook in.. Ik zal het later deze week online zetten..

Verwijderd

Topicstarter
foto uploaden lukt niet (2 maal geprobeerd).

Ik draai Suse 8 op mijn server. Mysql is geen probleem lijkt me, alhoewel ik er geen ervaring mee heb. Java staat er al op volgens mij.

Die url upload is eigenlijk wel min of meer noodzakelijk. Anders is de bandbreedte erg snel te klein. Het zijn toch forse bestanden en het aantal users kan groot zijn op piek tijden. Gelinkte pics is dan een veraderming voor de server en de user.

Ik zie ook geen rating opties. Heb wel ververst...

• Norjee
  • Niet online
Ik heb het nieuwe nog niet online staan.. (scripts werken, maar controle werkt nog niet) dat wou ik eerst aanpassen..

Uploaden werkt bij mij gewoon hoor (niet als url, maar dat klopt, dat staat nog niet online)

Om java te laten werken heb je een servlet engine nodig, resin is dan makkelijk, maar is een commercieel produkt, tomcat werkt ook.. maar dat is wat meer knoeien (vind ik persoonlijk)

• T.T.

T.T.

Sowieso

ik heb te weinig tijd gehad de laatste dagen, zal morgen proberen af te maken. Concurrentie met Norjee aangaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou bijna een extra prijsje willen bedenken voor deze programmeercontest :) Heb je Norjee's uhmmm inzending bekeken? ziet er best mooi uit. Maar ik mis de mogelijkheid alleen url's up te kunnen loaden.
Bedankt voor het kickje van het topic trouwens... het dreigt een beetje weg te zakken.

Is allemaal veuls te snel gegaan begin deze maand. Morgen begon het stemmen eigenlijk pas officieel, maar volgens mij hebben de meesten al wel gestemd. Dat zijn er nu al een paar dagen 25.

Wie nog niet heeft gestemd: kom op en stem dan nog even! maak het nog een beetje spannend deze laatste weken van de maand october!

• Norjee
  • Niet online
Uploaden moet nu via een url.. controle op een jpg is er ook al...

Over het weergeven van pic.. tot een bepaalde grote wordt de foto van de contest server gehaald (dat is nu de max grootte) En als hij groter is wordt er gelink naar de url die opgegeven is (in dit geval als het de max groote is.., dus een pic van 1024 * 768 wordt van de url gehaald als hij op dit formaat of groter gevraagd wordt (dan wordt formaat automatisch max)) maar dat kan ook zijn bijv 640 bij 480 of nog minder)

Whats next.. stemmen... ik zit nog met de ontrole.. alleen deelnemers laten stemmen, of iedere member?
Maar voten heeft nog niet erg veel haast (hoeft pas perfect te werken als er daadwerkelijk gevote kan worden) Volgens mij is de site nu bruikbaar in elk geval.. :)

En hier de output voor het forum (kan je copy en pasten van de contest page):

Test contest
Een testcontest... Doe hier wat je wilt.. Serieues is het niet :)
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
Foto nr 1
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/2.jpg
Jeroen, Minolta - Dimage 7
-> :) <-
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/4.jpg
Herfst
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/5.jpg
Test zoveel
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/6.jpg
Van url
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/7.jpg
Weer een url
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/8.jpg
GOT digicontest, de site

Verwijderd

Topicstarter
Neemaar zeg. Mooi werk! En de url upload lijkt me prima werkbaar. Ik vraag me wel af waarom je niet gewoon alles via url upload doet. (edit) dat is dus inderdaad al zo :)) Maar als je dus max grootte laag zet neem ik aan dat je dat dus ook bereikt?

Wat betreft stemmen: waarom niet iedere member laten stemmen? Dat geeft wel hier en daar een broertjes/zusjes/vriendje/vriendinnetjes effect, maar dat kun je toch niet voorkomen. Anders krijg je misschien weer deelnemers die een flutfoto alleen maar upgeload hebben om te kunnen stemmen op de foto van hun broertje/zusje/etc....

Net even foto up ge-url'd. Dat werkt goed. Zit wel een bugje in het edit veld. Daar staat nog 'niet verplicht' bij url. Maar dat is een detail :)

Ik ben benieuwd of TT de programmeeruitdaging nog met volle hack-kracht aangaat en hij nog met een mooie oplossing gaat komen dus ik maak nog even geen keuze.
Helaas zal ik op een gegeven moment wel moeten kiezen en dat vind ik nu al jammer voor degene die afvalt. Ik waardeer enorm jullie inzet om iets moois te maken van en voor de contest! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nog even niet hoe je dat stuk van je fotosite hier naartoe gekopieerd hebt. Ik heb net geprobeerd met kopieren van de bron, maar dat werkt natuurlijk niet, omdat dan <> om de tags staat.

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Quote 'm dan en kijk daar ff in, dan zijn alleen de afbeeldingen vaag, maar zie je wel hoe het in elkaar steekt...

• Norjee
  • Niet online
Onder de contest staat alternatieve output, waar ook foto toevoegen staat, dan krijg je een textbox met de code :)

Verwijderd

Topicstarter
ahhh cool!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik ben benieuwd of TT de programmeeruitdaging nog met volle hack-kracht aangaat en hij nog met een mooie oplossing gaat komen dus ik maak nog even geen keuze.
Helaas zal ik op een gegeven moment wel moeten kiezen en dat vind ik nu al jammer voor degene die afvalt. Ik waardeer enorm jullie inzet om iets moois te maken van en voor de contest!
Maakt niet uit hoor als ik afval, als er maar een mooie site komt :)
Ik heb helaas erg weinig tijd gehad, daarom issie nog steeds niet af :(

• Norjee
  • Niet online
Niet dat ik zo graag de site wil make, maar waarom stop je niet gewoon.. echt nodig isset niet meer.. En misschien zelfs een beetje zonde van je tijd...

Is het geen beter idee als je je wellicht geniale ideeen hier post zodat ik ze in mijn site kan zetten ? Tis volgens mij handiger om met mekaar te werken dan tegen mekaar :)

• T.T.

T.T.

Sowieso

Haha, ben je bang aan het worden? ;)
Ik heb wel een paar puntjes die je kan verwerken:
• wat als je meerdere digitale camera's hebt? Je koppelt camera 1:1 aan persoon, terwijl een persoon meerdere camera's kan hebben
• per GoT userid kan je meerdere malen inschrijven, per email is ook wat raar, maar dat kan nog
• oh wat leuk, ik mag html posten :o })
• meerdere foto's posten :)
• kan foto's aanpassen vanaf andere sites :)

heb je admin functies zoals het openzetten voor stemmen? enz? Ik registreer bovendien wat meer informatie over de foto's: sluitertijd enz

Wat ik nog moet doen:
• web-admin functies maken
• checks op invoer
• checks op rechten van users\

heb tentamens eraan komen, dus weinig tijd :(

• Norjee
  • Niet online
T.T. schreef op 20 oktober 2002 @ 22:29:
Haha, ben je bang aan het worden? ;)
Ik heb wel een paar puntjes die je kan verwerken:
• wat als je meerdere digitale camera's hebt? Je koppelt camera 1:1 aan persoon, terwijl een persoon meerdere camera's kan hebben
Dan heeft die persoon pech.. hij zet zijn hoofd camera dan in zijn profiel, en de camera waarmee de foto gemaakt is bij het commentaar van de foto...
• per GoT userid kan je meerdere malen inschrijven, per email is ook wat raar, maar dat kan nog
Iemand kan evenmakkelijk een fake id invullen en een fake email adres.. Maar dat id zal ik op controleren ja..
• oh wat leuk, ik mag html posten :o })
Geniet ervan nu het nog kan :)
• meerdere foto's posten :)
Dat kan al hoor.. per contest is het max aantal fotos in te stellen
• kan foto's aanpassen vanaf andere sites :)
Je bedoeld foto uploaden op url.. die url toevoegen, dan de foto op die url veranderen.. Dat is toch niet tegen te houden.. Hopelijk valt het op dat de thumb en foto dan niet gelijk zijn..

heb je admin functies zoals het openzetten voor stemmen? enz? Ik registreer bovendien wat meer informatie over de foto's: sluitertijd enz
Opties zijn:
max foto's
max foto's per user
open voor toevoegen
open voor edit
open voor raten
raten enabled

En extra info over sluitertijd kan gewoon bij commentaar.. dat weet toch bijna niemand meer

Wat ik nog moet doen:
• web-admin functies maken
• checks op invoer
• checks op rechten van users\

heb tentamens eraan komen, dus weinig tijd :(
Over de lopende contest.. Waarom stemt er niemand meer??? Ik heb nog wat puntjes nodig :|

• T.T.

T.T.

Sowieso

wat als je meerdere digitale camera's hebt? Je koppelt camera 1:1 aan persoon, terwijl een persoon meerdere camera's kan hebben
Dan heeft die persoon pech.. hij zet zijn hoofd camera dan in zijn profiel, en de camera waarmee de foto gemaakt is bij het commentaar van de foto...
Dat vind ik beetje jammer, je moet flexibel ontwerpen. De gebruiker hoeft zich niet aan te passen aan het ontwerp, maar jij aan de werkelijkheid. Tenminste, dat is mijn mening :p
per GoT userid kan je meerdere malen inschrijven, per email is ook wat raar, maar dat kan nog
Iemand kan evenmakkelijk een fake id invullen en een fake email adres.. Maar dat id zal ik op controleren ja
Fake emailadres opvangen door emailtje te sturen met password/activatie of andere methode.
Maar het was ook niet mijn punt. Mijn punt is dat in de database constraints moeten zitten op GoT-userid. gewoon een Unique ofzo :)
meerdere foto's posten
Dat kan al hoor.. per contest is het max aantal fotos in te stellen
Ok, mooi :) Bij mij ook, staat nu dus gewoon op oneindig (heel veel) ?
kan foto's aanpassen vanaf andere sites
Je bedoeld foto uploaden op url.. die url toevoegen, dan de foto op die url veranderen.. Dat is toch niet tegen te houden.. Hopelijk valt het op dat de thumb en foto dan niet gelijk zijn..
Nee, ik had het niet helemaal goed uitgelegd. Het is ook niet echt een bug, maar ik kan vanaf elke willekeurig pagina posten naar jouw site met een formuliertje. Maakt niet zo erg uit, tenzij je ergens (moet het nog tegenkomen ;)) client-side checks uitvoert :)
En extra info over sluitertijd kan gewoon bij commentaar.. dat weet toch bijna niemand meer
Dat kan, maar ik denk dat de meeste mensen het wel weten. Zit immers in de EXIF info van het orgineel. Bovendien zeer leerzaam om te vermelden. Wanneer je het apart opslaat kun je bovendien leuke statistieken genereren (als foto's met lange sluitertijd gemiddeld beter dan korte enz enz) of een zoekfunctie van foto's maken enz.

Stemt niemand omdat het nu veel te lastig is om te stemmen en omdat de contest al tijdje is afgelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Er druppelen af en toe toch nog wel wat stemmen binnen. En zo moeilijk is dat stemmen nou ook weer niet. Klik gewooj op de link in mijn sig, hier onderaan deze bijdrage en volg de borden, zogezegd :)

Affijn, De 28 stemmers die het stemhokje reeds wisten te vinden hebben de voorlopige stand gebracht op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Sunny afternoon (Maca)........... 26
Autumn 2002 (Norjee)............. 17
Brug (King_of_Url)............... 17
RGB (mooooody)................... 16
Steamy Mushrooms (Reino).......... 8
Herfst-appel (Aerodynamic)........ 8
Boswandeling (FlappieNL).......... 7
paddestoeltjes (heavy3)........... 5
Noordwijkerhout (Method).......... 5
Leafs about to leave (Hangloozz).. 4

Verwijderd

Topicstarter
'K vind het trouwens best wel leuk om een beetje bovenin te staan :P Maar ik moet toegeven dat de eerste en tweede plaats verdiend zijn. Persoonlijk vind ik rgb niet zo mooi, maarja smaken verschillen.

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-01 15:16

Lost-Viking

Log off, Live Life

weet Maca al wat het nieuwe onderwerp gaat worden ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het. De kans dat hij nog wordt ingehaald lijkt me nogal klein. Ben wel benieuwd wat het gaat worden!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Als Norjee de punten kan verwerken die ik noemde (voor zover van toepassing) dan kun je het best zijn site gebruiken denk ik. Ziet er in ieder geval stukken mooier uit :)
Technisch kan mijn versie misschien iets meer, maar dat merkt de eindgebruiker meestal toch niet zo snel. Die wil gewoon een mooie site :)
Ik kan pas weer aan de site werken over 2 weken, dus dat is waarschijnlijk sowieso te laat...

ohja, ik had ook gestemd. Maca en RGB 0 punten, die vond ik gewoon niet zo :)
Ik heb op Norjee, King_of_Url en ?vergeten? gestemd.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Ga zo door met de ontwikkeling van de site + systeem. :)

En ook grappig dat ik met een 'matige' foto (vind ik zelf) toch nog in het klassement voorkom :>

Verwijderd

Topicstarter
Norjee, wat moet ik installeren om het script op mijn suse 8 server te laten draaien?
Ik wil voorlopig ook wel kijken of het een beetje werkbaar is het via jouw server te laten lopen, maar heb ik dan genoeg rechten om foto's te kunnen verwijderen enzo? Ik draai de boel wel gewoon het liefst op mijn eigen server.

Verwijderd

Topicstarter
Toch ook vandaag maar even een tussenstandje. 30 mensen hebben nu gestemd. Da's net zoveel als er deelnemers waren dus dat begint op een redelijke opkomst te lijken :)
Er kan nog een dikke week gestemd worden. Laat je stem niet verloren gaan! (noujaaa is wat overdreven, maarja met al die politieke sores...)

De voorlopige uitslag laat zien dat Maca nog altijd duidelijk de grootste partij is met 26 zetels. Erg spannend is het daar nét achter! we zien hier een nek-aan-nek race om de tweede plaats in deze verkiezingen tussen King of url en Norjee, die nu zijn 2-de plaats weer aan de Brug moet afstaan. Ook de RGB doet het (onverwacht?) goed in deze verkiezing, terwijl een gedoodverfde winnaar (vond ik zelf hoor :P ) als mijn Fungus City op 12 zetels blijft steken.
Affijn kijkt u het lijstje verder maar even langs...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Sunny afternoon (Maca)........... 26
Brug (King_of_Url)............... 20
Autumn 2002 (Norjee)............. 18
Steamy Mushrooms (Reino)......... 10
Leafs about to leave (Hangloozz).. 7
Noordwijkerhout (Method).......... 5
Onder z'n rokje (Salutem)......... 2
Stekels (Gizz).................... 1

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:20:
Ook de RGB doet het (onverwacht?) goed in deze verkiezing
én bedankt! :/

mijn foto is zo gemaakt dat-ie erg opvalt...dat scheelt natuurlijk wel als je snel wilt kiezen uit 30 foto's
of je 'm mooi vindt, zou je beter in het midden kunnen later als organisator...

trouwens...ik kan ook niet zeggen dat de macro van blaadjes tegen de zon in zo speciaal is :)

* Mooody gaat hopelijk volgend maand meedoen met z'n nieuwe G3 :9

• xonide
  • Laatst online: 25-11-2025
Zoo, heb ook gestemd. zo te zien had ik net zo goed niet mee kunnen doen :)

-

Verwijderd

Topicstarter
ach, Mooooody, ik ben ook maar een mens he? :)
Smaken verschillen gewoon. Ik denk dat dat voor iedereen wel duidelijk is.

Trouwens, voor mij hoeft een foto ook helemaal niet speciaal te zijn. een foto moet mooi zijn (en voldoen aan het thema) imo. 'Mooi' als gevoelswaarde is het resultaat van een hele lading mentale processen. 'Speciaal zijn' is niet meer dan één daarvan.
Ik vind Maca's foto weldegelijk heel mooi. Mooie kleuren, mooi licht (met die schaduwen en doorlichting), mooi herfstbeeld, mooie bladeren...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Ik heb een tijdje lopen twijfelen of ik wel een inzending moest doen, ik heb een paar mooie foto's, maar ik vond ze niet van dien aard dat ze in een contest mee moesten doen. Misschien dat ze wel mooi zijn vergeleken met andere inzendingen, maar ik ga uit van mezelf... gebruik geen anderen als maatstaf :)
(misschien ben ik wel te kritisch...)

Ik wilde ze toch posthuum even laten zien:

Elfenbankjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/herfst/elfenbankjes-2.jpg

Denneappels
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/herfst/denneappels

Eikenblad @ picknicktafel
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/herfst/eikenblad.jpg

Boomstam met mos
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/herfst/boomstam.jpg

Groene & rode bladeren op 1 struik
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/herfst/groen-rood.jpg

Paddestoeltjes in het gras aan de waterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/herfst/paddos

Genomen met een Fuji Finepix 2600Z. (ja, ik ben dol op de macro stand :) )

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Van mij had je mee mogen doen! Ik vind ze erg mooi.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Is er al een onderwerp vastgesteld voor november? Ik zit vol ongeduld te wachten op een leuke 'opdracht' :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Norjee
  • Niet online
Ik ga vast niet winnen, maar wat vinden we van het onderwerp "Grijs en Grauw".. bijv een industrieterrein oid.. Misschien een beetje een raar thema.. maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar nu al een goede foto van hebben.. dus de meete mensen moeten dan ik elk eval op stap om een foto te maken.. En macro's passen niet echt in dat thema.. dus zijn we daar ook mooi van af...

• Mooody

Mooody

elmoody

onderwerp iets met stedelijke bebouwing lijkt me ook leuk...

'architectuur', 'hoogbouw' of heel simpel 'steden'

Verwijderd

Topicstarter
hmmmja en dan met de toevoeging dat elke vorm van vakantiekiekjes met iets van een stad erop onmiddelijk worden gewipt. Het thema behoeft denk ik wat nadrukkelijker een toelichting, om wat meer houvast te hebben bij selectie. Ik zou ook het liefst zien dat je niet wegkomt met gewoon simpelweg maar een foto ergens uit het archief opvissen.

'Architectuur' of 'steden' vind ik te vaag. 'Hoogbouw' is minder geschikt omdat er lang niet overal hoogbouw is. Dat beperkt de mogelijkheden voor de plattelanders nogal.

Ik had ook al zoiets in mijn lijstje staan een tijdje terug: 'vergane glorie'. Is ook lekker herfsterig :)

Ik heb al een tijdje niks van maca gehoord.... Zou die geschrokken zijn van de dreigende uitslag en achter de bank verscholen zitten? of misschien houdt hij ons gewoon in spanning.

Nouja mocht hij helemaal niks van zich laten horen dan lijkt dit me wel een prima reserve thema. Goed idee om een reserve thema achter de hand te hebben :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Mooooody schreef op 22 oktober 2002 @ 21:55:
trouwens...ik kan ook niet zeggen dat de macro van blaadjes tegen de zon in zo speciaal is :)
-1 overbodig :z

• Mooody

Mooody

elmoody

'stedelijke lelijkheid' of zoiets... 'verpaupering'
gewoon een lelijk stukje stad weergeven in de juiste sfeer...

ben ik blij dat ik in Enschede woon met de vuurwerkramp en verlaten textielpanden :z

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

tis al over de 20e maar heb hier nog kleine bijdrage.. niet voor het stemmen oid.

KLIKBAAR
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/1.JPG

olympus c220 zoom

4015Wp west (Dordrecht)

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Tutti-frutti schreef op 23 oktober 2002 @ 16:58:
tis al over de 20e maar heb hier nog kleine bijdrage.. niet voor het stemmen oid.

KLIKBAAR
[afbeelding]

olympus c220 zoom
Mooi contrast!
Als er meer van het gebouw/kasteel te zien was dan was het een perfecte foto!

Mijn Bescheiden Mening!

M_M

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Mooody

Mooody

elmoody

Merlijn_merlin schreef op 23 oktober 2002 @ 20:45:
[...]

Mooi contrast!
Als er meer van het gebouw/kasteel te zien was dan was het een perfecte foto!

Mijn Bescheiden Mening!

M_M
je geld is trouwens binnen :)
de kaarten nog niet :/

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik had ook nog wel een mooie eigk
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/herfst/herfst2/3.jpg

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
Storm en regen trotserend post ik toch nog even een tussenstandje. Er hebben nu 33 mensen gestemd. Dat zijn er echter nog lang geen 100... (om maar een rond getal te noemen :) ) Dus als je nog niet gestemd hebt doe dat dan nog even!

Maca gaat nog altijd vol aan kop. De strijd om de 2-de plaats is ongemeen spannend: De 2-de plaats is nu weer in handen van Norjee! Mijn fungus city heeft ook weer wat puntjes verzameld! yippie! (bedankt Emp-Hazis!) En ook zijn er weer een paar foto's uit de vergeethoek gehaald, waar natuurlijk ook niemand thuishoort.

Ik vraag me af hoe de uitslag zou zijn als het stemmen helemaal geheim verliep eigenlijk. Beïnvloeden we elkaar nu niet?

de stand nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Sunny afternoon (Maca)........... 28
Autumn 2002 (Norjee)............. 21
Fungus city (kheperi)............ 15
Vliegenzwammen (Phreak)...........11
Steamy Mushrooms (Reino)......... 10
Leafs about to leave (Hangloozz).. 9
Noordwijkerhout (Method).......... 9
Silver (Azrael)................... 1
Bankje van herfstfruit (bipo)..... 1

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

kweet eigk helemaal niet wat mensen zo mooi aan die van van maca vinden... :)
maja is mijn smaak natuurlijk

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Norjee
  • Niet online
Firecow schreef op 23 oktober 2002 @ 22:09:
kweet eigk helemaal niet wat mensen zo mooi aan die van van maca vinden... :)
maja is mijn smaak natuurlijk
Mensen zijn net }:O -tjes.. Als ze zien dat 1 foto veel stemmen heeft gaan ze er ook maar op stemmen...

Misschien een goed idee bij de volgende contest de scores niet te laten zien?? misschien een lijstje beste 10 ofzo maar niet alle scores.. dan wordt er minder bevooroordeeld gestemd denk ik...

Overigens niet te nadele van maca hoor.. ik denk dat mensen niet kunnen kiezen omdat er geen echt mooie foto tussen zit :/ Die laatste pics in dit topic vind ik veel beter dan de gemiddelde pic in deze contest...

Mijn contest page is ook weer wat geupdate.. in de forum output is de naam nu een link naar de user zijn GOT-profiel, en stemmen staat nu aan.. Aan jullie nu dus de uitdaging vals te spelen.. dan wel door op jezelf te stemmen, meerdere malen op dezelfde foto te stemmen, of meerdere malen te stemmen.. (en dan natuurlijk te zeggen hoe je dat gedaan hebt, zodat ik het dicht kan zetten)
http://digicontest.concept-q.biz/contest/0.got

nog een edit
Ik heb er helemaal overheen gelezen dat t.t. het "opgeeft" Nee das flauw.. hij vind tentamens belangrijker en ik ga na goede gewoonte weer tentamens verprutsen 8)7
Dus wat is nodig voor mijn site..
• resin (http://www.caucho.com/news/2002-08-02.xtp)
• java 2 sdk (http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html)
• jai imaging jdk (kweet niet zeker of ik het blijf gebruiken, nu nog ff wel) (http://java.sun.com/produ...i/downloads/download.html)
• mysql
• mod_rewrite
• Een flinke boel geheugen (om grote fotos van 5mpix cameras aan te kunnen)

Maar van mijn server draaien is ook prima.. admin kan editten en deleten.. kheperi is nu admin.. probeer maar uit, maar geen nieuwe contest aanmaken.. of de oude op niet actief zetten.. Omdat het oude-contest-lijstje nog niet werkt kun je dan niet de test contest terug zetten..

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Hmmm, tja. Ik vind die 'Sunny Afternoon' ook niet echt mooi... het is gewoon een magere spoeling, denk ik.

Tja... nieuw onderwerp...misschien 'stadsgezichten' ofzo? Al is dit wel een moeilijk onderwerp, denk ik, dus ik ben benieuwd of er kwaliteitsfoto's komen...

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Of misschien 'oude architectuur' ofzo? Voor iedereen in Nederland moet wel een historisch pandje in de buurt te vinden zijn...zelfs als je in een betonstad als Eindhoven woont (like me) :) (al is het voor iemand in Delft, Utrecht of Amsterdam makkelijker)

Maar goed, that's up to Maca...aangezien hij waarschijnlijk gaat winnen...

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Nieuw onderwerp?

Misschien dat er misschien iets kan worden gedaan met mensen (portretten). Da's pas een moeilijk onderwerp! Ook leuk om naar te kijken!

Hopelijk kan ik in november meedoen met een G3. Hehe!!

M_M

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• xonide
  • Laatst online: 25-11-2025
DynaMikeY schreef op 24 oktober 2002 @ 09:55:
Of misschien 'oude architectuur' ofzo? Voor iedereen in Nederland moet wel een historisch pandje in de buurt te vinden zijn...zelfs als je in een betonstad als Eindhoven woont (like me) :) (al is het voor iemand in Delft, Utrecht of Amsterdam makkelijker)

Maar goed, that's up to Maca...aangezien hij waarschijnlijk gaat winnen...
en dan woon je in de polder die net 30 jaar oud is :D

-

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:12
Ik heb ook wel zitten denken aan Verkeer en Vervoer, OV of auto's... Met spoor bijvoorbeeld kun je leuke dingen doen en je moet er de deur voor uit meestal...

Het is maar een idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Norjee Ik schijn niet op mijn libelle te kunnen stemmen. Ik zie'm gewoon niet in de lijst. Hoe komt dat? (edit) uhmmm hehehe je kan dus niet op je eigen foto stemmen 8)7

geheim stemmen enzo... ja daar heb ik ook over nagedacht. Erg on-internetiaans. Ik weet niet of het zoveel zal uitmaken. Wel wat. Toch denk ik dat het koetjes gedrag nog wel meevalt.

En wat zijn nou écht mooie foto's? Laten we niet de lat meteen bovenaan leggen. Moet wel voor iedereen beetje leuk blijven. Okee, het thema is wat zoetsappig en niet van het soort dat échte fotograven graag zien. De (semi)profs moeten maar aan contests meedoen waar écht wat te winnen valt. Dit is gewoon voor de fun. Ik vind dat profs trouwens ook vaak heel gewoon maar maniertjes gebruiken.

Wel een lange instal lijst zeg... En kun je foto's automatisch laten resizen? Trouwens, waarom de originelen lokaal bewaren? thumb en link is genoeg...
Admin functies zien er duidelijk genoeg uit. Mooi werk! Verbazingwekkend snel in elkaar gezet!
Kan ik als admin de tussenstanden zien?

Oh en kan ik de faq samenstellen?

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Hmmm...is Maca dood ofzo? * DynaMikeY wacht op new contest :)

• T.T.

T.T.

Sowieso

DynaMikeY schreef op 25 oktober 2002 @ 21:02:
Hmmm...is Maca dood ofzo? * DynaMikeY wacht op new contest :)
Volgens mij issie idd pleituh... ik neem aan dat hij geregistreerd heeft met een emailadres, als hij daar niet op reageert dan moet gewoon de tweede plek maar even een nieuwe contest verzinnen.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 22:26
Burat schreef op 09 oktober 2002 @ 20:40:
Ik weet dat het niet meer meetelt, maar ik wil jullie de zonsondergang die ik vanavond spotte niet onthouden. Tussen Woerden en Oudewater. Vond dat dit wel binnen het thema "herfst kleuren" vallen, ookal is dit niet de eerste associatie die men heeft bij de term herfstkleuren ;).

[afbeelding]
Erg mooi, ik doe met je mee.
Foto is een paar uur geleden gemaakt. De lucht zag er nogal vaag uit. Foto is orrigineel, ofwel onbewerkt

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcydarcy/IMG_0026a.jpg

• Norjee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:06:
...............
Kan ik als admin de tussenstanden zien?

Oh en kan ik de faq samenstellen?
Als admin kan je de tussenstandenn iet zien.. of wel.. maakt niet uit.. dat is gewoon het template aanpassen..

Zodra je gestemd hebt kun je de tussenstanden wel zien, dus zie ik de noodzaak niet om voor de admin een uitzondering te maken..

Faq samenstellen is prima.. mail hem daarna maar naar mij dan zet ik de faq er wel op..

Wou je trouwens de site van jou eigen server draien of van die van mij.. Ik heb liever in de eerste maand vanaf mijn server, dan kan ik makkelijker dingen die niet goed werken aanpassen :)

Thumbs worden automatisch gemaakt, en gewist.. dat werkt allemaal best lekker.. Ik zou het trouwens erg op prijs stellen om ook een 640 x 480 of 800 x 600 "thumb" te maken.. Die veel te grote foto's steeds bekijken gaat traaag met mijn 56k6 modempje :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog 'n tussenstand.
Met maar weer de oproep te stemmen als je dat nog niet hebt gedaan! De link in mijn sig leidt u de weg :)

Ik hoop dat Maca opduikt. Het kan haast niet anders of hij wint. anders lijkt het me inderdaad het beste als nummer 2 het thema bedenkt. Maar er zijn nog 5 daagjes te gaan.

Tussenstand (joepie! ik heb ook weer puntjes! Thanks GF!)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Sunny afternoon (Maca)........... 29
Autumn 2002 (Norjee)............. 23
Fungus city (kheperi)............ 18
Steamy Mushrooms (Reino)......... 13
Vliegenzwammen (Phreak)...........11
Leafs about to leave (Hangloozz).. 9
Noordwijkerhout (Method).......... 9
Druilerige herfstdag (Ricardo).... 5
Herfst tafel (Chiller)............ 4
Silver (Azrael)................... 1
Bankje van herfstfruit (bipo)..... 1

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 25 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

Erg mooi, ik doe met je mee.
Foto is een paar uur geleden gemaakt. De lucht zag er nogal vaag uit. Foto is orrigineel, ofwel onbewerkt

[afbeelding]
Doe ik weer met jóu mee :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/morvanzonsondergangklein.jpg

Morvan - Frankrijk, 2 dagen geleden

Verwijderd

Las-vegas:(groote fontijn voor het Mirage hotel)

voor pic klik : http://www.geocities.com/linksite123/112-1288_IMG.JPG

wet iemand waar ik een foto op kan hosten, want volgens mij wil geocities niet dat er zoveel mensen op kijken :?

• maca
T.T. schreef op 25 oktober 2002 @ 21:04:
[...]

Volgens mij issie idd pleituh... ik neem aan dat hij geregistreerd heeft met een emailadres, als hij daar niet op reageert dan moet gewoon de tweede plek maar even een nieuwe contest verzinnen.
Hallo mag iemand misschien ook eens op vakantie gaan?
:)

Ik was dus 1 weekje op vakantie.. Bovendien is de einduitslag voor zover ik weet nog niet bekend. Alles kan dus nog gebeuren.

Nog 1 puntje om recht te zetten.. ik ben geen HIJ ik ben een ZIJ :)
tevens ben ik als je mijn profile had gekeken al ruim 2 jaar geregistreerd op GoT.

En wat me ook wel een leuk thema lijkt is 'Op reis' en dat kan dan van alles zijn maar niet puur uitzichtskiekjes.. Ik denk meer aan foto's van mensen die in treinen of bussen stappen of dat soort dingen.

Ook lijkt 'mensen aan het werk' me nog steeds wel een aardig thema.

• maca
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 22:21:
[...]
Morvan - Frankrijk, 2 dagen geleden
Wow! mooie foto!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

:/ fotografeer alleen voor de fun, heb helemaal geen artistieke gevoelens bij fotografie heb gewoon graag veel foto's van mijn beesten en van mijn Lief :+

Verwijderd

Topicstarter
Ah! welkom terug Maca!
Ja alles kan nog wel, maar ik denk dat het toch wel ongeveer duidelijk is hoe het gaat aflopen deze maand. Erg veel wordt er niet meer gestemd (kan nog 4 dagen).

Uiteraard denken we graag met je mee natuurlijk, maar de winnaar kiest :)
Ik zelf denk dat een thema uit 2 delen moet bestaan: een titel en een omschrijving. Dat laatste om de grenzen aan te geven. Dingen die wel en niet de bedoeling zijn enzo. Een foto van een auto lijkt me bijvoorbeeld niet over reizen te gaan. In de omschrijving moet iets staan van 'een beeld geven van op reis zijn' of zoiets. En als je nadrukkelijk mensen op de foto wilt zien dan noem je't thema 'Mensen op reis'. Ik geef maar wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog eens te denken over de regels voor de contest voor volgende maand. Omdat stemmen via Norjee's programma erg makkelijk gaat hoeft er geen limiet te komen voor het aantal inzendingen. Dat betekent dat er geen druk is om meteen de eerste dag al iets in te sturen, om maar mee te mogen doen.

Persoonlijk vind ik het een erg leuke optie om gedurende de maand je eigen foto te kunnen vervangen door een betere. Het kan best zijn dat ik later in de maand een betere foto maak en die wil ik dan natuurlijk late meedoen. Ik ben bepaald geen ervaren fotograaf dus ik doe er nogal lang over om iets te maken die ik écht mooi vind.

Omdat er geen limiet is is het volgens mij mogelijk dit toe te laten.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste