Het lijkt mij nu een _nog_ beter idee dat er iets automatisch komt, zodat er meer mensen mee kunnen doenNorjee schreef op 03 oktober 2002 @ 19:19:
Kheperi, als je een alternatieve methode wilt hebben wil ik best een eenvoudige site maken waar voten enz automatisch gaat. maar reken er maar niet op dat je daar voor deze contest nog iets aan hebt.. zo veel tijd heb ik nu ook weer niet...
Het wordt dan wel in java, en ik wil het ook best hosten, maar ik heb niet een super verbinding (T1) (wordt nu voor nog geen 15% benut) en wil best een beetje bandbreedte opofferen voor deze contest, maar het moet niet ten koste gaan van andere sites op mijn server..
Ik wil ook niet jou contest overnemen, want je doet het prima, maar een automatische site lijkt me wat makkelijker, plus dat er dan meer mensen mee kunnen doen..
Ik wil zo iets best maken (het begin is er al..) maar niet voor nop, dus als er geen belangstelling voor is, of iemand anders is al ijverig bezig, dan ga ik er niet mee verder
Verwijderd
Ja file.Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:23:
Ik moet morgen om 7 uur beginnenZien of dat wat leuks teweeg brengt
Verwijderd
Ik denk dat je er heel veel mensen een plezier mee zult doenNorjee schreef op 07 oktober 2002 @ 20:30:
[...]
Het lijkt mij nu een _nog_ beter idee dat er iets automatisch komt, zodat er meer mensen mee kunnen doen
Ik wil zo iets best maken (het begin is er al..) maar niet voor nop, dus als er geen belangstelling voor is, of iemand anders is al ijverig bezig, dan ga ik er niet mee verder
-
Als er op een gegeven moment 100 foto's meedoen, hoe moeten we dan stemmen? En hoe houdt je het dan ook nog een GoT contest? Op de manier zoals ik het nu doe is de link in elk geval heel duidelijk. Ik zorg er zelf voor dat alle foto's hier te zien zijn en ik publiceer zo'n beetje dagelijks de tussenstand hier. Dat kun je niet automatiseren denk ik.
De kans lijkt me groot dat als je een andere manier gaat proberen dat het dan al gauw geen GoT-contest meer is. En of het dán nog een beetje blijft lopen... Ik sta zéker open voor goeie ideeën, maar op dit moment ben ik er eigenlijk vrij zeker van dat zoals het nu loopt, ondanks de beperkingen, de beste methode is.
Je moet op het forum aanmelden, niet op de fotosite.xonide schreef op 07 oktober 2002 @ 21:28:
Klopt het dat je niet meer kan registreren als nieuwe user op de fotosite?
Dat zou moeten werken.
Je hebt je daar aangemeld zo te zien. Ben je ook inderdaad ingelogd op het forum? Dat moet namelijk. Dan ben je automatisch ook ingelogd op de fotosite.
Silver

*1280x960*
Origineel *2048x1536

"Verdwaald stukje Gras"
"Groot"
-
Ik ben net terug, moet nog ff de draad helemaal lezen maar dit klinkt wel goed in ieder gevalNorjee schreef op 07 oktober 2002 @ 20:30:
[...]
Het lijkt mij nu een _nog_ beter idee dat er iets automatisch komt, zodat er meer mensen mee kunnen doen
Probleem is alleen het aantal inzendingen..
Best lullig dat er nu veel mensen niet mee kunnen doen terwijl we nog maar net begonnen zijn..
De limiet is al een paar keer verhoogd, ik moet zeggen dat ik daar ook niet zo 1 2 3 een oplossing voor weet.
http://dieko.mine.nu/cgi-...oto=Nieuw/Picture_084.jpg
edit: Ja, lekker stiekem editten he
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Er zijn nu 31 foto'sLet op: Het maximale aantal deelnemers is 30. Als dat aantal bereikt is wordt het uploaden geblokkeerd.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
www.digireflex.nl
-
Ik vind het nou niet echt herfst uitstralen, de zon kan er zo ook uit zien in de lente of de zomer.Graaf_slis schreef op 07 oktober 2002 @ 22:24:
Hallo lezen het is geen zonsondergang. Zonsopkomst is zo in de herfst.
Takken bos (redscorpion) is nummer 30
Upload is nu geblokkeerd. Mijn oprechte excuses aan de mensen die nog hadden willen deelnemen, maar de grens was op 30 gesteld en daar wil ik me aan houden.
Veranderen kan ook niet, maar als je wilt veranderen plaats dan je foto hier met een link naar de volformaat versie. Dan verander ik'm wel.
Hoop dat deze beter is dan, was nog op tijd zo te zienVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:21:
Hmmm Redscorpion.... Ik mis de herfst(kleuren) in je foto. voldoet echt niet goed genoeg aan het thema. Nee. ik kan me er ook zomer bij voorstellen. Ik keur'm ook af.
Nog niet helemaal tevreden over, maar vond em wel iets aparts hebben met al die kale bomen.
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"
Verwijderd
Oh ok, want ik wil nog veranderen..(heldere kleuren ofzo) .. Ik zie wel thoughVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:41:
En daaarrrrristieee!
Takken bos (redscorpion) is nummer 30
Upload is nu geblokkeerd. Mijn oprechte excuses aan de mensen die nog hadden willen deelnemen, maar de grens was op 30 gesteld en daar wil ik me aan houden.
Veranderen kan ook niet, maar als je wilt veranderen plaats dan je foto hier met een link naar de volformaat versie. Dan verander ik'm wel.
Verder:
Iedereen kan zich aanmelden, vult gegevens in, kiest camera en feesten maar
Per contest kan ingesteld worden of open is voor voten, en of votes zichtbaar zijn
Per contest kan aantal foto's en aantal foto's per persoon ingesteld worden (dit zal 1 zijn in de meeste gevallen)
Verder heeft foto ruimte voor titel en omschrijving. Gegevens over de camera komen van user gegevens
Overzicht van de contest net als nu, een pagina thumbs
Als voten open is kun je per thumb score geven
Admin en user kunnen foto verwijderen / editten
Verder nog leuke grapjes als ubb-code uitput zodat je de lijst in een keer op got kan posten, (al dan niet met scores) en email reminders als iemand nog niet gevote heeft.. (voten is dus verplicht.. niet voten is gediskwalificeerd lijkt me)
Enige probleem: bandbreedte, zoals ik al zei, ik heb maar een t1 verbinding.. en ik heb geen idee hoe snel dat te weinig wordt, of dat het genoeg is.. nah ja.. dat zien we wel als het te laat is..
Anyway, voor oktober gaat het niet lukken, november en de maanden daarna wel..
Over layout enz, geen idee nog... ook niet zo belangrijk
Als iemand nog toevoegingen heeft zeg het maar
Mag iedereen vote of alleen degene die een foto ingestuurd hebben ?Norjee schreef op 07 oktober 2002 @ 23:30:
Over mijn idee voor een contest site:
Iedereen kan zich aanmelden, vult gegevens in, kiest camera en feesten maar
Per contest kan ingesteld worden of open is voor voten, en of votes zichtbaar zijn
Per contest kan aantal foto's en aantal foto's per persoon ingesteld worden (dit zal 1 zijn in de meeste gevallen)
Verder heeft foto ruimte voor titel en omschrijving. Gegevens over de camera komen van user gegevens
Overzicht van de contest net als nu, een pagina thumbs
Als voten open is kun je per thumb score geven
Admin en user kunnen foto verwijderen / editten
Verder nog leuke grapjes als ubb-code uitput zodat je de lijst in een keer op got kan posten, (al dan niet met scores) en email reminders als iemand nog niet gevote heeft.. (voten is dus verplicht.. niet voten is gediskwalificeerd lijkt me)
Enige probleem: bandbreedte, zoals ik al zei, ik heb maar een t1 verbinding.. en ik heb geen idee hoe snel dat te weinig wordt, of dat het genoeg is.. nah ja.. dat zien we wel als het te laat is..
Anyway, voor oktober gaat het niet lukken, november en de maanden daarna wel..
Over layout enz, geen idee nog... ook niet zo belangrijk
Als iemand nog toevoegingen heeft zeg het maar
In het geval dat iedereen mag dan stel ik een dag voor om te voten en dus niet vanaf dan tot dan nee gewoon een dag lang vote en eind vd dag de winnaar.
Dit voorkomt dan een beetje het risico dat je jan en alleman vraagt te stemmen op jouw pic.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Andere optie is alleen members laten voten.. maar het is NIET te controleren dat meerdere virtuele personen niet dezelfde reallife persoon zijn...
Nu ik er over nadenk, ik denk dat ik bij aanmelden maar het got-user id laat invullen.. dat is tenminste nog een beetje controle..
Maar iedereen laten voten.. nee.. je wilt niet weten in wat voor bochten mensen zich weten te wringen om toch maar op zichzelf te kunnen voten
ik laat m'n foto staan, ik ben wel benieuwd of mensen ook de afbraak van de natuur tijdens de herfst waarderen
Dat is juist prima te automatiseren, of je template nu ubb of html output maakt niet uit.. dus lijstjes zijn te automatiseren.. Tuurlijk moet nog wel die code gecopied en paste worden naar got, maar das geen probleem tochVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:34:
Dat weet ik nog niet zo zeker. Misschien wel hoor, maar misschien ook niet.
Als er op een gegeven moment 100 foto's meedoen, hoe moeten we dan stemmen? En hoe houdt je het dan ook nog een GoT contest? Op de manier zoals ik het nu doe is de link in elk geval heel duidelijk. Ik zorg er zelf voor dat alle foto's hier te zien zijn en ik publiceer zo'n beetje dagelijks de tussenstand hier. Dat kun je niet automatiseren denk ik.
Zolang je alleen maar GOT laat meedoen en de foto's hier op het forum post lijkt het me niet uit de klauwen te lopen..De kans lijkt me groot dat als je een andere manier gaat proberen dat het dan al gauw geen GoT-contest meer is. En of het dán nog een beetje blijft lopen... Ik sta zéker open voor goeie ideeën, maar op dit moment ben ik er eigenlijk vrij zeker van dat zoals het nu loopt, ondanks de beperkingen, de beste methode is.
Maar als je andere ideen hebt, zeg het maar.. waar het mij vooral om gaat is dat alles automatisch gaat straks, zodat het geen probleem is als er veel deelnemers zijn.
Ik wil de volgende maand de boel wat versimpelen. Dwz, dat de fotosite alleen nog als referentie geld voor de deelnemende foto's. Deelnemers moeten hun foto dan zelf hier posten en linken naar volformaat. Op de fotosite staan dan alleen nog thumbs. Dat scheelt alweer enorm in de bandbreedte. Er kunnen dan nog wel wat foto's bij.
Dan blijft alleen nog het probleem van het voten. Dat is nu wat omslachtig.
Overigens kan in principe iedereen zich aanmelden en stemmen. Daar valt niet veel aan te doen. Wil ik eigenlijk ook niet. Als mensen vriendjes op hún foto laten stemmen, dan is daar niet veel aan te doen.
Het votesysteem is ook zoiets. Nu gebruik ik het 3 2 1 punten systeem. Dat vind ik eigenlijk wel zo leuk. Bij forums kun je meestal élke foto raten.
Affijn om een lang verhaal kort te maken. Voorlopig ben ik best tevreden met de gang van zaken. Het gelimiteerde aantal deelnemers heeft ook zijn voordelen. Het is jammer voor diegenen die te laat zijn, maar voor andere GoTters is het wel overzichtelijker. De vraag is of de pech dat je niet mee kan doen opweegt tegen dat voordeel. Ik denk dat dat zo is.
Verwijderd
Maarja, dan alvast voor de kerst wedstrijd.. :-P
*jemig, das moeilijk typen
Verder vind ik de ideeën van Norjee wel erg goed. Ik weet niet of het mogelijk is, maar wie weet willen ze bij tweakers zelf wel wat ruimte beschikbaar stellen voor zoiets. Het is nu wel jammer dat binnen een week alles al vol is, terwijl de echte herfst pas net begint.
moet er wel wat gebouwd worden in asp
maar heb genoeg webspace en dbruimte db=access
iets met lenzen
herfstkleuren zijn waarVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 16:20:
jammer dat ik te laat ben, maar toch leuk dat er zo veel animo voor is
[afbeelding]
Verwijderd
die mostakjes
tis wel wat minimalistisch, maar met de dakpannen erbij leek het me toch iets hebben (de foto's van de zon door de bomen etc. waren allemaal zo cheesey)
"andere element is de herfstkleuren die de boventoon moeten voeren in je foto"
hmm, had ik toch wel beter kunnen doen ja
Die 30 max is meer een 'fysiek' limiet (maw: serverruimte/bandbreedte) dan een beslissing. Ik zou zelf het liefst ook een 'grotere' contest zien.Firecow schreef op 08 oktober 2002 @ 14:14:
Beetje onzin dit hoor maja
30 foto's max... tis pas net okt mensen... de maand is pas 8 hele dagen oud !!!
en nu al klaar met de upload's![]()
![]()
ik hoop dat ik nog mee kan doen in ieder geval...
maar die 30 pics max slaat echt op niks
[afbeelding]
Leuke foto trouwens, zag em ook al op BD staan.
Nu even wat commentaar wat los staat van Firecow's post:
Imho hebben het gros van de inzenders de opdracht niet goed begrepen. Het thema is 'Herfstkleuren', niet 'herfsttaferelen', niet 'dingen die je associeerd met herfst' of 'ik zie door de bomen het bos niet meer'.
Het ging deze contest specifiek over de herfstkleuren: dit zie ik niet terug de meeste foto's. Daarom kunnen het wel heel goeie foto's zijn, daar niet van, ze passen alleen niet bij het thema. Ik denk dat dit iets is waar men rekening mee moet houden bij het voten. Je stemt niet alleen op de mooiste foto, maar op de foto die het thema het beste weet te representeren.
EDIT:
Veel mensen kunnen schijnbaar ook niet lezen.forum
Ik zal er voor zorgen dat regelmatig de foto's die op dat moment zijn upgeload hier in een bijdrage zichtbaar zijn middels grote (aanklikbare) thumbnails, zodat ook hier makkelijk over de foto's kan worden gediscussieerd, of er vragen kunnen worden gesteld enzo. Plaats hier AUB geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor.
Heel simpel: zorg je ervoor dat de eerste x foto's gehost kunnen worden en daarna kun je alleen meedoen wanneer je de foto zelf kan hosten.Die 30 max is meer een 'fysiek' limiet (maw: serverruimte/bandbreedte) dan een beslissing. Ik zou zelf het liefst ook een 'grotere' contest zien.
Ik vind het ook erg jammer dat er verschillende mensen zijn die snel een (SLECHTE) foto maken om maar bij de eerste 30 te zitten en dan vervolgens de foto tig keer aanpassen
Wat is er nou voor fysiek limiet, overal is er gratis serverruimte
Je kan toch ook meerdere servers gebruiken, eg:
Server 1: foto 01-30
Server 2: foto 31-60
Server 3: foto 61-90
etc...
[edit]
Voor het overzicht en de goede orde
Verwijderd
Het probleem is het gedoe met de polls, dat vindt kheperi teveel werk, en dat kunnen we em niet kwalijk nemen....PaPa schreef op 08 oktober 2002 @ 17:59:
Ja jammer, ik dacht laat ik ook 's meedoen maar 'de Oktober contest' is al in de eerste week van de maand afgelopen![]()
Wat is er nou voor fysiek limiet, overal is er gratis serverruimte
Je kan toch ook meerdere servers gebruiken, eg:
Server 1: foto 01-30
Server 2: foto 31-60
Server 3: foto 61-90
etc...
[edit]
Voor het overzicht en de goede orde; pagina met tumbs ergens neerprakken en dan de fullsize doorlinken naar bovenstaande servers
Iemand schreef dat het leuk zou zijn als GoT iets zou regelen. Daar ben ik het wel mee eens, maar dat zou betekenen dat hun software aangepast moet worden. GoT zoals het nu is leent zich helemaal niet voor contests. Pollen zal hoe dan ook extern moeten.
Wat betreft het thema... Ja ik ben nog vrij soepel geweest. Ik heb er een aantal geweigerd die m.i. écht niet voldeden. Bovenstaande 3 voldoen m.i. ook niet. De 30 foto's die nu meedoen vind ik allemaal wel herfsterig. Over wat herfstkleuren precies zijn kun je natuurlijk eindeloos diskussieren. Ik heb meer negatief geredeneerd. Zie ik duidelijk *niet* iets dat op herfstkleuren lijkt dan valt de foto af.
Totaal mee oneensJa er zijn inderdaad meerdere redenen. Niet alleen technisch. Ik kies met een een aantal zaken in het achterhoofd bewust voor een gelimiteerd aantal inzendingen. Het is vervelend voor de mensen die buiten de boot vallen, maar ik denk dat het hele contest idee binnen korte tijd een zooitje wordt zonder inzendlimiet en de boel verwaterd dan. Het pollen op deze manier is wat meer werk voor mij (ik moet de punten handmatig optellen), maar het is volgens mij wel de beste en leukste manier.
• zooitje bij ongelimiteerd aantal: eenvoudig op te vangen door ervoor te zorgen dat je de site goed programmeert; dus iemand als admin die foto's kan verwijderen, inschrijven (met emailadres/password/Got-naam) voordat je kan uploaden. Volgens mij hebt je al deze functionaliteit al, en dus zie ik het probleem niet
• je telt alles met de hand op???
• volgens mij wel de beste en leukste manier. Tsja..... volgens velen niet
mijn advies:
• zorg dat je de contest-pagina ff wat beter programmeert
• wanneer je een foto eenmaal hebt opgestuurd, mag je niet meer veranderen.
• iedereen verzorgt z'n eigen hosting (thumbnail eventueel op contest-pagina zodat foto's niet zomaar kunnen worden veranderd)
Leuk misschien wel, maar het hoort nou niet echt bij forumsoftware om ook wedstrijden te ondersteunen. Elke wedstrijd heeft waarschijnlijk dusdanige specifieke eisen dat het ondoenlijk wordt. Maar nogmaals, heel eenvoudig om het zelf te maken...Iemand schreef dat het leuk zou zijn als GoT iets zou regelen. Daar ben ik het wel mee eens, maar dat zou betekenen dat hun software aangepast moet worden. GoT zoals het nu is leent zich helemaal niet voor contests. Pollen zal hoe dan ook extern moeten.
edit: het is natuurlijk jouw contest, dus je moet maar zien
Stel dat ik iemand weet die wil sponsoren, d.w.z. domein + hosting, is hier dan interesse voor en wat zou er nodig zijn ? Ik bedoel hoeveel webspace/traffic etc.Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:33:
Ja er zijn inderdaad meerdere redenen. Niet alleen technisch. Ik kies met een een aantal zaken in het achterhoofd bewust voor een gelimiteerd aantal inzendingen. Het is vervelend voor de mensen die buiten de boot vallen, maar ik denk dat het hele contest idee binnen korte tijd een zooitje wordt zonder inzendlimiet en de boel verwaterd dan. Het pollen op deze manier is wat meer werk voor mij (ik moet de punten handmatig optellen), maar het is volgens mij wel de beste en leukste manier.
Iemand schreef dat het leuk zou zijn als GoT iets zou regelen. Daar ben ik het wel mee eens, maar dat zou betekenen dat hun software aangepast moet worden. GoT zoals het nu is leent zich helemaal niet voor contests. Pollen zal hoe dan ook extern moeten.
Wat betreft het thema... Ja ik ben nog vrij soepel geweest. Ik heb er een aantal geweigerd die m.i. écht niet voldeden. Bovenstaande 3 voldoen m.i. ook niet. De 30 foto's die nu meedoen vind ik allemaal wel herfsterig. Over wat herfstkleuren precies zijn kun je natuurlijk eindeloos diskussieren. Ik heb meer negatief geredeneerd. Zie ik duidelijk *niet* iets dat op herfstkleuren lijkt dan valt de foto af.
30 pics...
8 dagen en de contest is al dicht
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Gevolg is wel dat veel personen zo snel mogelijk een slechte pic die maar over het thema gaat toevoegen, om die later te veranderen. Op die manier heb je toch een plaats gereserveerd.... (heb ik zelf ook gedaan)
Als er geen limiet is, of een royalere, zal dit niet meer nodig zijn, en in dat geval denk ik ook niet dat er in een week al 30 pics binnen zullen zijn
Maar jullie moeten niet zo mopperen. Het gaat goed. Da's al heel wat. Ik denk trouwens dat er niet meer zo heel veel deelnemers meer mee wilden doen. Een paar balen misschien, anderen hebben iets van 'oh, nouja jammer'.
Ik vind het eigenlijk wel wat flauw om gelijk al bij de 2-de maal dat de contest loopt in allerlei toonaarden te gaan roepen hoe het anders beter sneller automatischer en weet ik wat moet. Het gaat op dit moment erg goed, maar het is nog maar afwachten of dat zo blijft.
Ik ga me op dit moment denk ik in elk geval even niet meer bemoeien met diskussies over de organisatiekant van de contest. Ik blijf voorlopig de boel draaien zoals het nu gaat.
Als andere het beter kunnen beginnen ze maar voor hun zelf.
Misschien moet een inzender alleen de mogelijkheid krijgen om hun inzending te veranderen zolang de max user aantal nog niet berijkt is. Of misschien helemaal niet.
Zo moet iemand goed nadenken wat hij/zij opstuurt. En voorkomt dat men 'slechte' pics opstuurt om later de betere te versturen, om zo verzekerd te zijn van een plaats.
Ik blijf het hier leuk vinden en hoe het geregeld is.
En ben al benieuwd naar volgende maand.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat is gewoon opbouwende kritiek, niets flauws aanIk vind het eigenlijk wel wat flauw om gelijk al bij de 2-de maal dat de contest loopt in allerlei toonaarden te gaan roepen hoe het anders beter sneller automatischer en weet ik wat moet.
Bedoel je met het aantal inzendingen of het insturen van de inzendingen? Dat laatste in ieder geval nietHet gaat op dit moment erg goed
Jammer dat je niet reageert op dingen als de mogelijkheid om foto's tig maal aan te passen (eerst waardeloze foto's uploaden en vervolgens "betere" plaatsen) en bijvoorbeeld op het feit dat foto's al vorig jaar gemaakt zijn.
Maar succes met de contest, volgende keer stuur ik ook wel eerst een belachelijke foto in
Zelf vind ik het veranderen van de foto uit den boze, en ook het photosoep element zou per direct verboden moeten worden (een foto moet uit zichzelf 'mooi' zijn, als je photoshop nodig hebt ben je niet goed bezig).
Verder hoop ik dat er ooit nog een site onstaat waar er op goede manier grote contesten gedaan kunnen worden. Misschien groeit die site wel uit dit topic...
Ik zelf ben echt op stap gegaan om een foto te maken, maar ben nog een keer ergens gaan wandelen en: hey! een leukere en mooiere foto die meer sfeer heeft, dus kan ik nog veranderen. Leuk toch dat dat kan?
Ik was het die met het idee kwam of er niet binnen tweakers ergens een beetje ruimte is, dat je dus je tweakers login gebruikt en de votes geautomatiseerd gaan (1x per user) en het dus echt een GOT contest wordt, alleen maar meer dan nu. Ik heb echter geen idee of zoiets kan en of er mensen zijn die daar het nut van zien...
Ikhoop dat er nog veel contests komen, hoe ook georganiseerd, Kheperi is en blijft degene die nu (weer) en GOT Contest heeft opgezet... Goede actie!!
>Method: Sommige camera's hebben wat moeite met de contrasten en levels. Ik kan helaas geen handmatige witbalans doen zodat een foto soms te blauw wordt. Ik ben blij dat ik dat later aan kan passen, zodat ik toch het resultaat bereiken kan wat ik van plan was...
[ Voor 0% gewijzigd door Camiel op 08-10-2002 21:21 . Reden: extra reactie ]
En ik wil dat best maken.. maar ja ik geloof dat sommige (veel) mensen daar het nut niet van inzien...FlappieNL schreef op 08 oktober 2002 @ 21:14:
Ik was het die met het idee kwam of er niet binnen tweakers ergens een beetje ruimte is, dat je dus je tweakers login gebruikt en de votes geautomatiseerd gaan (1x per user) en het dus echt een GOT contest wordt, alleen maar meer dan nu. Ik heb echter geen idee of zoiets kan en of er mensen zijn die daar het nut van zien...
Nah kzie wel..:)
Wat betreft de specs voor de contest zijn we het allemaal duidelijk niet eens. Ik vind zelf groter en meer lang niet altijd een verstandige keuze. Groot en meer neigt vaak richting uitholling van het concept.
En eerlijk wordt het toch nooit helemaal. Dat is gewoon niet mogelijk op internet. Volgens mij kun je bij GoT ook gewoon meerdere accounts aanmaken. Dus als je wilt valsspelen dan doe je daar nikt tegen.
Het is wel erg snel gegaan ja. Verbazingwekkend! Ik zou ook graag de polls snel een keer openen, dan gebeurt er tenminste weer wat.
Als er geen grote bezwaren zijn zou ik willen voorstellen aanstaande zondag te beginnen met stemmen. Een week eerder dan bedoeld dus. Tot die tijd is veranderen mogelijk, Daarna natuurlijk niet meer.
Verwijderd
Lijkt me een strak plan! Voor de rest zou ik me niet zo aan de maanden houden, ik snap niet zozeer het nut ervan, we kunnen de wedstrijden toch ook nummers geven?Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:10:
[..]
Als er geen grote bezwaren zijn zou ik willen voorstellen aanstaande zondag te beginnen met stemmen. Een week eerder dan bedoeld dus. Tot die tijd is veranderen mogelijk, Daarna natuurlijk niet meer.
Verwijderd
Het zou trouwens misschien wel een goed idee zijn om het wijzigen van foto's te verbieden. Nu kun je er zomaar wat op gooien en later kijken of je nog een mooiere foto kunt maken. Op die manier zijn de 30 plaatsen natuurlijk nog sneller bezet.
edit: ik zie nu dat ik de laatste pagina nog niet gelezen had; alles is een beetje dubbelop nu
het is idd jammer dat er een limiet zit aan de inzendingen, maar gelukkig ook maar weer dan wordt je de keus tijdens het kiezen niet te moeilijk gemaakt
Als je zo'n dergelijke contest gaat maken,
dan zal zoweizo de contest site beperkt moeten blijven in de resolutie van de foto (met eventueel een link naar een site van de maker met originele foto,
want bij 100 foto's met hoge resolutie zullen de meeste sites er binnen een paar dagen helaas uitliggen,
in het administraten van zo'n contest gaat ook veel werk zitten, ik kan me ook om die reden voorstellen dat kheperi niet meer wil dan 30.
erm ik zou niet weten waarom eerder dan de 20ste komt er een 2e contest deze maand dan ?Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:17:
[...]
Lijkt me een strak plan! Voor de rest zou ik me niet zo aan de maanden houden, ik snap niet zozeer het nut ervan, we kunnen de wedstrijden toch ook nummers geven?
ik zou graag nog de tijd willen hebben om te wachten tot de 20e omdat ik waarschijnlijk mijn inzending wijzig.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Jammer dus dat het nu al gesloten is...
Verwijderd
LIjkt mij iig beter ja, als er zo'n lange tijd ook tussen zit raakt het topic een beetje in de vergetelheid, beetje de spanning erin houdenVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 09:51:
Het kán natuurlijk wel wat aerodynamic zegt. Gewoon uploaden open tot de limiet is bereikt, eventueel weekje bedenktijd voor misschien een betere upload en dan 10 dagen stemmen. en dan hoppa weer een nieuwe contest.
1x opgestuurd is opgestuurd , alleen opsturen als je er tevreden mee bent en niet kijken wat de concurentie doet ten opzicht van de opgestuurde foto , competitie tijd vast stellen op 3 weken en daarna een nieuwe , maar geef mensen dan ook 3 weken de tijd anders heeft het geen ene zin , zo'n competitie , het loopt misschien allemaal wat harder dan gedacht , dus verdient het ook een stukje proffesionalisering , om het in goede banen te blijven leiden.DarkSide schreef op 08 oktober 2002 @ 20:28:
Vindt idd dat alles zo moet blijven zoals het gaat.
Als andere het beter kunnen beginnen ze maar voor hun zelf.
Misschien moet een inzender alleen de mogelijkheid krijgen om hun inzending te veranderen zolang de max user aantal nog niet berijkt is. Of misschien helemaal niet.
Zo moet iemand goed nadenken wat hij/zij opstuurt. En voorkomt dat men 'slechte' pics opstuurt om later de betere te versturen, om zo verzekerd te zijn van een plaats.
Ik blijf het hier leuk vinden en hoe het geregeld is.
En ben al benieuwd naar volgende maand.
1 ding blijft voorop staan, voor fotograveren moet je de tijd nemen en dat kan niet als je er maar 8 dagen voor heb.
iets met lenzen
Helemaal mee eens1 ding blijft voorop staan, voor fotograveren moet je de tijd nemen en dat kan niet als je er maar 8 dagen voor heb.
En als ik naar andere inzendingen kijk zijn er meer mensen die nog een betere foto in willen sturen..
Meer dan 1 contest per maand lijkt me overkill.. dan wordt dit net een "het grote digitale camera foto topic met ratings" Iedereen moet de kans krijgen een mooie foto te maken..
En omdat 10 dagen om te stemmen ruim zat is, waarom niet wachten tot de 20ste.. Ik snap dat er mensen problemen hebben met de mogelijkheid je foto te veranderen.. maar deze constest is gestart met als regel dat het mag.. de deelnemers houden daar nu rekening mee
Al weet ik bijna zeker dat mensen de interesse zullen verliezen als er teveel contests te snel achter mekaar zijn
Dan stel ik voor het volgende maand zo te doen dat je inderdaad maar 1 maal mag uploaden. Upgeload is upgeload. We kijken of dat lekker werkt en adh daarvan zien we wel weer voor de maand daarop. Ik neem aan dat daar ook wel weer mensen fel op tegen zijn. Laat je ook maar eens horen dan, dan heb ik een idee hoe de meningen liggen
Andere wijziging is dat de foto op de fotosite alleen als referentie geldt. De foto's worden automatisch verkleind naar de size die de thumbs nou hebben en échte, veel kleinere thumbs die ik hier makkelijk allemaal af en toe eens kan plaatsen, inclusief naam. Da's makkelijker voor het stemmen denk ik. Iedereen moet zijn foto dus zelf hier linken.
Misschien kunnen er dan nog wat meer plaatsen komen. Bandbreedte is dan geen probleem meer, maar ik vind dat er gewoon niet teveel foto's moeten meedoen. Gelukkig hoor ik wat dat betreft hier en daar instemmende geluiden.
maar dat is dus niet mogenlijk blijk maar
dat van dat 1 keer uploaden = geupload vindt ik ook wel een goeie...
maar zo blijf je denk ik slechte foto's houden omdat mensen snel nog mischien een foto inzenden omdat ze anders te laat zijn ofzo ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Over een eventuele aparte foto-contest site in nieuwe opzet enzo, ik denk dat het onbeperkte aantal inzendingen inderdaad een goed idee is, maar dat er door een 'jury' of wat dan ook 10 foto's moeten worden geselecteerd waar het uiteindelijk om gaat. Dit om te voorkomen dat 40 mensen op 40 verschillende foto's kunnen stemmen, waardoor veel foto's hetzelfde puntenaantal krijgen..
Ik bedoel...we zijn wel allemaal tweakers hier, dus een beetje FTPen moet geen probleem zijn, toch?
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Ik had ook al zoiets geschreven. Mijn oplossing was om alleen de thumbs centraal te stallen (onmogelijk om zomaar iets te bewerken zonder dat het opvalt) en dan de orginelen op je eigen webspace te zettenDynaMikeY schreef op 09 oktober 2002 @ 15:48:
Ik weet niet of het idee al ooit geopperd is; maar zou het geen idee zijn dat iedereen gewoon zijn eigen thumbnail + vergroting op zijn eigen webspace zet bij provider, school, werk, gratis homepage, eigen domein, etc.? Dat er de 20e gekozen wordt voor de 10 mooiste, en dat mensen dan een paar dagen de tijd hebben om op de mooiste te stemmen via een poll?
Nadeel van jouw idee is dat je 2 stemrondes krijgt (en de 1e keer moet je toch uit alle foto's kiezen, die bovendien niet makkelijk in een oogopslag te zien zijn)
door Kheperi
Nou goed, ik zie wel goeje argumenten.
Dan stel ik voor het volgende maand zo te doen dat je inderdaad maar 1 maal mag uploaden. Upgeload is upgeload.
Andere wijziging is dat de foto op de fotosite alleen als referentie geldt. De foto's worden automatisch verkleind naar de size die de thumbs nou hebben en échte, veel kleinere thumbs die ik hier makkelijk allemaal af en toe eens kan plaatsen, inclusief naam.
Ik snap dat het niet allemaal in één keer perfect kan gaan, zeker niet als je eerst rekening houdt met een kleiner aantal. Ik denk dat het volgende ronde wel beter zal gaan
Kleine vraag: bedoel je ook dat er dus een link komt naar het orgineel indien de inzender die ergens online heeft staan?
Dit om het niveau nog enigsinds op peil te houden.
Inderdaad, dit lijkt mij ook een goeie regel. Controle dmv de originel EXIF-info.MetHod schreef op 08 oktober 2002 @ 21:08:
Zelf vind ik het veranderen van de foto uit den boze, en ook het photosoep element zou per direct verboden moeten worden (een foto moet uit zichzelf 'mooi' zijn, als je photoshop nodig hebt ben je niet goed bezig).
Maar dit wordt zowiezo al makkelijker omdat de fotosite alleen nog als referentie dient. Elke foto moet dus zowiezo al hier worden geplaatst om mee te kunnen doen. Maar ik wil ook af van het domweg neerplempen van een foto zonder verdere boe of ba. Die gooi ik er uit.
Ik kan ook wel wat in PHP voor je knutselen als je dat liever hebtVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:57:
Dat zou wel kunnen, TT, maar dan moet ik al die links koppelen aan de thumbs. Da's natuurlijk wel een beetje veel werk. Ik zal eens kijken. Als ik de link van elke foto die meedoet gelijk even toevoeg aan een tekst bestandje dan valt het wel te doen denk ik.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Daar ben ik het heel erg mee oneens. Een foto is lang, maar dan ook LANG niet altijd mooi uit zichzelf, of soms mist het net dat beetje om de foto goed tot zijn recht te laten komen. Even iets benadrukken door middel van een klein beetje sharpen, wat contrast of een klein tikje aan de kleurbalans.MetHod schreef op 08 oktober 2002 @ 21:08:
Bovendien heeft niet iedere digitale camera uitgebreide handmatige instelmogelijkheden. We kunnen ook filters op onze camera's plakken, met sluitertijd, filmgevoeligheid enz. gaan spelen, dan doe je eigenlijk niet veel meer dan de meesten met Photoshop doen.
Damn, DAT zijn kleuren.. Mooi!!!Burat schreef op 09 oktober 2002 @ 20:40:
Ik weet dat het niet meer meetelt, maar ik wil jullie de zonsondergang die ik vanavond spotte niet onthouden. Tussen Woerden en Oudewater. Vond dat dit wel binnen het thema "herfst kleuren" vallen, ookal is dit niet de eerste associatie die men heeft bij de term herfstkleuren.
[afbeelding]
In principe kan alles in php gemaakt worden wat je nu handmatig doet. Om op het linken terug te komen... Je zou op je site bijvoorbeeld een formuliertje kunnen zetten met een textvakje waar je de url van het orgineel post enzVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:54:
hoe zou dat werken?
Het is maar wat je wilt eigenlijk
Vriendin is een bekende van hier trouwens, sommige kennen haar misschien als GroteMeid
Herfstwandeling

Foto is alleen qua contrast iets bijgewerkt, verder niet.
Kheperi wil jij em ook aanpassen op de contest site? Dank je wel!
-
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Flappie, je inzending is aangepast.
Trouwens, ik zal mezelf nog eens quote:
LoneGunman schreef op 08 oktober 2002 @ 17:02:
[...]
Imho hebben het gros van de inzenders de opdracht niet goed begrepen. Het thema is 'Herfstkleuren', niet 'herfsttaferelen', niet 'dingen die je associeerd met herfst' of 'ik zie door de bomen het bos niet meer'.
Het ging deze contest specifiek over de herfstkleuren: dit zie ik niet terug de meeste foto's. Daarom kunnen het wel heel goeie foto's zijn, daar niet van, ze passen alleen niet bij het thema. Ik denk dat dit iets is waar men rekening mee moet houden bij het voten. Je stemt niet alleen op de mooiste foto, maar op de foto die het thema het beste weet te representeren.
Verder heb je gelijk. De foto's zijn de 'fotografische vertolking' van het thema door de inzender. De kiezer mag bepalen of dat gelukt is of niet.
Bij een maco maakt het niets uit of het licht goed is, lampje / flits erbij en klaarLoneGunman schreef op 10 oktober 2002 @ 19:30:
Nee sorry, doe mij dan de kastanje dan maar. Ik snap ook niet hoe je er bijkomt dat macro's 'cheap' zijn??
Is de omgeving niet mooi?? who cares.. we stellen immers scherp op het object, en de omgeving de wordt toch wel vaag. (geld vooral voor deze contest, ik geef het je te doen om meer "herfst
Bovendien is voor mijn gevoel een macro altijd indrukwekkender dan een "normale" foto, immers een macro is iets kleins super gedetailleerd wat je normaal niet zo snel zien.. Om iets wat je in het dagelijksleven vaak ziet op een opvallende manier op de foto te zetten is lastiger..
En voor mezelf geld, alle macro's die ik maak zijn meestal best mooi, het over grote deel van mn gewone foto's niet.. ik vind macros dus een stuk makkelijker
Maar als al 2 zeggen dat mn lastanje zo herfst uitstraald, laat dan maar
Ik denk trouwens dat herfst(kleuren) wel typisch iets is dat zich gewoon het beste laat weergeven met macro's.
Verwijderd
huh ik woon in woerden, waar heb je die gemaakt?Burat schreef op 09 oktober 2002 @ 20:40:
Ik weet dat het niet meer meetelt, maar ik wil jullie de zonsondergang die ik vanavond spotte niet onthouden. Tussen Woerden en Oudewater. Vond dat dit wel binnen het thema "herfst kleuren" vallen, ookal is dit niet de eerste associatie die men heeft bij de term herfstkleuren.
[afbeelding]
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:14:
huh ik woon in woerden, waar heb je die gemaakt?
En ik werk daar. En op weg naar huis zag ik vlak voordat ik de A12 richting Utrecht op wilde de zon en besloot toen door te rijden op de weg naar Oudewater/Harmelen/Linschoten. Op een boereweggetje tussen de gehuchten Linschoten en Snelrewaard ben ik ff gestopt voor een paar foto's
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Ben ik helemaal met je eens Norjee, het is stukken moeilijker om een mooi/indrukwekkende foto te maken van iets allerdaags.