Toon posts:

De Grote GOT Digifoto Contest [Oktober]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Jeej, bijna nieuwe contest :)

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
oh boy... ik zit nog steeds alvast na te denken over het thema dus suggesties zijn welkom.. :)
in het gewone digifototopic zag ik portret foto's die ik ook erg gaaf vind.. probleem lijkt me alleen dat als je normale portret foto's neemt al snel de meeste stemmen gegeven gaan worden aan de foto met het knapste meisje ;-) dus dan zou dat genuanceerd moeten worden.

ik denk nog ff verder ... (just in case)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
maca schreef op 28 oktober 2002 @ 13:33:
oh boy... ik zit nog steeds alvast na te denken over het thema dus suggesties zijn welkom.. :)
in het gewone digifototopic zag ik portret foto's die ik ook erg gaaf vind.. probleem lijkt me alleen dat als je normale portret foto's neemt al snel de meeste stemmen gegeven gaan worden aan de foto met het knapste meisje ;-) dus dan zou dat genuanceerd moeten worden.

Er is al een contest met als thema mensen geweest.. Lijkt me een beetje dubbel om dat nu weer te doen :)

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

probleem lijkt me alleen dat als je normale portret foto's neemt al snel de meeste stemmen gegeven gaan worden aan de foto met het knapste meisje ;-)
Goed punt :)

Verwijderd

maca schreef op 28 oktober 2002 @ 13:33:

het lijkt me leuker (verkondig ik nu al een paar maanden) om een wat breder thema te nemen, zodat iedereen er op z'n eigen manier invulling aan kan geven, zoaaals 'overheersende kleur'

• T.T.

T.T.

Sowieso

'overheersende kleur'
Ben ik helemaal tegen :o Wat moet ik in hemelsnaam met zo'n absoluut niets-zeggend onderwerp? Daar kan je alles wel onder verstaan. Binnen een afgebakend gebied heb je nog genoeg keuzevrijheid vind ik, bovendien zijn dan de foto's beter te vergelijken.

• maca
Lastig inderdaad.. toch heeft een wat breder onderwerp ook wel wat...
Bij digitalphotocontest.com hebben ze bijvoorbeeld ook een stuk of 9 brede rubrieken ..
daar krijg je dan ook de meest uiteenlopende dingen te zien.
Ik ben alleen bang dat je hier dan zo'n uiteenlopend resultaat met stemmen krijgt dat er meerdere winnaars zullen zijn.

Norjee: over die mensen foto's je hebt gelijk.. dat was ik vergeten.

voorlopige kandidaten zijn nu nog even:
op reis gaan
vervoer
vergane glorie
mensen aan het werk

maar suggesties zijn nog steeds zeer welkom.

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-01 15:16

Lost-Viking

Log off, Live Life

kheb nog ff een stem uitgebracht, had ik nog niet gedaan. Deze foto is gister genomen, ik denk dat die boom nog geen uur platlag :D

clickable origineelAfbeeldingslocatie: http://www.lost-viking.com/content_images/boom.jpg

Verwijderd

T.T. schreef op 28 oktober 2002 @ 14:06:
[...]

Ben ik helemaal tegen :o Wat moet ik in hemelsnaam met zo'n absoluut niets-zeggend onderwerp? Daar kan je alles wel onder verstaan. Binnen een afgebakend gebied heb je nog genoeg keuzevrijheid vind ik, bovendien zijn dan de foto's beter te vergelijken.
tja, wat vergelijking betreft heb je wel gelijk.....

Verwijderd

Topicstarter
salutem schreef op 28 oktober 2002 @ 12:19:
[...]

tering he en daar kom je nu mee :P

ben sinds zaterdag terug met super pics uit de usofa en al die tijd ad ik kunnen winne :P pfff nou hier dan nog maar mijn laatste inzending

[afbeelding]

Genaamd herfstrat
Tot de 20-ste dan natuurlijk he. Of: tot het stemmen begint. Dat zal vanaf nu toch meer inderdaad vanaf de 20ste zijn.

Herfstrat? lol! :) en tis nog een grijze eekhoorn ook. Afgekeurd hoor... als de contest nog open was voor foto's :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:47:
[...]

Tot de 20-ste dan natuurlijk he. Of: tot het stemmen begint. Dat zal vanaf nu toch meer inderdaad vanaf de 20ste zijn.

Herfstrat? lol! :) en tis nog een grijze eekhoorn ook. Afgekeurd hoor... als de contest nog open was voor foto's :)
Opzich wel mooie foto....leuke compositie...

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Okee, na lang nadenken en veel kijken heb ik dan ook maar gestemd. Mijn top 3 is de volgende:

3pt (1e plaats): Autumn 2002
Erg mooie foto, heeft wel iets spannends door het inkijkje in de ene vrucht, en het kiertje in de andere. De kleuren zijn ook erg mooi, de herfstkleuren zijn m.n. in de vruchten te vinden, waar het groen op de achtergrond nog een restje zomer aangeeft. De herfst is vnl vertegenwoordigd door de vruchten => deze openen alleen in de herfst. Conform de opdracht een mooie foto. Mijn complimenten. :)

2pt (2e plaats): Onder zijn rokje
Een foto die erg natuurlijk is. Het bruin had wat minder gemogen, maar ik ben eigenlijk voor iets anders gevallen... Ik vind het ene blaadje bovenop 'zijn rokje' erg intrigerend. In i.t.t. de achtergrond heeft dit blaadje nog een ietwat groene kleur. Waarom die wel en de rest niet (meer)? De titel is ook erg mooi bij deze foto. Paddestoel = herfst, de kleuren van de paddestoel, het blaadje en de achtergrond zijn duidelijke herfstkleuren. Oftewel conform de opdracht.

1pt (3e plaats): Vliegenzwammen
Qua compositie erg mooi. Ik zou zelf een andere titel hebben gegeven waardoor je meer bij de foto gaat nadenken. Ik zie een ouderlijk verband en iets afstotends. Afscheid nemen. Hoort ook bij de herfst. Hij had iets kleurrijker mogen zijn. Wellicht dat je hem beter op een wat zonnigere dag had kunnen schieten. Maar aan de andere kant, dan was de sfeer van afstoten/afscheid nemen misschien ook wat minder geweest. Conform de opdracht: gefeliciteerd.

Speciale vermeldingen:
Leafs about to leave Mooie titel bij een mooie foto. Als er meer verschillende herfstkleuren in hadden gezeten, was deze zeker in de prijzen gevallen.

Herfst-appel Mooi, er is duidelijk over de compositie nagedacht. Maar de zwarte achtergrond zorgt er voor dat de foto niet aanslaat. Helaas voel ik er verder niets bij. Geen spanning of iets dergelijks. Maar veelbelovend voor andere foto's.

Ach, en verder: de beste stuurlui staan aan wal. Kijk maar naar mijn foto... Overigens bedankt voor die ene stem! :) Teveel wit en te weinig kleur. Maar als het onderwerp 'op reis' wordt, dan heb ik wel een ideetje, en eens kijken of het dan wat wordt. En anders... Foto's kijken is ook mooi. ;)

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
bipo schreef op 28 oktober 2002 @ 20:41:

2pt (2e plaats): Onder zijn rokje
Een foto die erg natuurlijk is. Het bruin had wat minder gemogen, maar ik ben eigenlijk voor iets anders gevallen... Ik vind het ene blaadje bovenop 'zijn rokje' erg intrigerend. In i.t.t. de achtergrond heeft dit blaadje nog een ietwat groene kleur. Waarom die wel en de rest niet (meer)? De titel is ook erg mooi bij deze foto. Paddestoel = herfst, de kleuren van de paddestoel, het blaadje en de achtergrond zijn duidelijke herfstkleuren. Oftewel conform de opdracht.
he he tsjonge jonge eindelijk iemand die het ziet !! pfewww senks !

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan zal ik ook maar is een creatie laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers/106-0629_IMG.JPG

PowerShot A40 gemaakt in Dinteloord.

Hier kan je de originele versie vinden.

Verwijderd

bipo schreef op 28 oktober 2002 @ 20:41:

Herfst-appel Mooi, er is duidelijk over de compositie nagedacht. Maar de zwarte achtergrond zorgt er voor dat de foto niet aanslaat. Helaas voel ik er verder niets bij. Geen spanning of iets dergelijks. Maar veelbelovend voor andere foto's.
Kijk, daar heb ik wat aan, tnx! :)

Verwijderd

Ik ook maar even :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fpm1/herfst.jpg

Verwijderd

No offence, maar het valt me op dat het een trend begint te worden om hier foto's te plaatsen die niets met dit topic te maken hebben. (zelf ook gedaan :X )

Voor deze foto's is er een ander topic!!

Verwijderd

mijn foto (hier boven) heeft toch herfst karakters?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:41:
mijn foto (hier boven) heeft toch herfst karakters?
nou...het zijn bomen met groene blaadjes tegen een heldere lucht :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Mooooody schreef op 28 oktober 2002 @ 21:55:
[...]

nou...het zijn bomen met groene blaadjes tegen een heldere lucht :)
second that!

Verwijderd

uhm tis een kaal boom en het is genomen 1 week geleden, verder door de wolken kan je de stand van de zon opmerken, allemaal herfst kenmerken

• Camiel
  • Laatst online: 15-02 11:12
Prikkeldraad, beste vriend.. Lees ook het eerste berichtje in dit topic eens door. Daar zul je kunnen lezen dat het niet om herfst ging, maar om herfstkleuren.. Daar voldoet je foto helaas niet aan (nfi)..

Maca: Ben heeeel benieuwd naar de nieuwe contest...

• maca
ik ook ;)
ik denk nog steeds aan de al eerder genoemde onderwerpen .. kiezen is moeilijk.. maar ik blijf een voorkeur hebben voor 'op reis'. (en dus geen vakantie - uitzichts foto's )

Maar volgens mij wordt de uitslag nog wel spannend want de kastanjes kregen ook nog best veel extra punten zag ik, dus wie weet.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
mijn inzending op het laastet moment :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/P8180034(Small).jpg

beetje onscherp, maareh.. heb die camrea pas net een maand :P ennuh, volgens mij heb ik die foto op ze kop gedaan |:(

grote versie is duidelijker, zie je meer details, onderandere stukjes hout, spinnetjes enzo.

maarja, 1600*1208 = zo layout verneukend 8)

• Zoefff
  • Laatst online: 04-03 15:01

Zoefff

❤ 

Icey schreef op 29 oktober 2002 @ 18:47:

[afbeelding]

beetje onscherp, maareh.. heb die camrea pas net een maand :P ennuh, volgens mij heb ik die foto op ze kop gedaan |:(
Mooie foto, maar... Herfstkleuren :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
Zoefff schreef op 29 oktober 2002 @ 18:49:
[...]

Mooie foto, maar... Herfstkleuren :?
zie daar, contrast tussen licht (zomer, al het groen dus:P) en donker (binnen, koud, spinnewebben = winter).

kleur 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hee Zoefff, welkom terug!
Ben je'n beetje tevreden over de afhandeling van de contest met jouw thema?
Ik hoop dat ik een beetje in de geest van je thema heb geselecteerd :)

• salutem
Icey schreef op 29 oktober 2002 @ 18:53:
[...]

zie daar, contrast tussen licht (zomer, al het groen dus:P) en donker (binnen, koud, spinnewebben = winter).

kleur 8)7
ja jaaa

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Topicstarter
Voorlaatste tussenstand denk ik.
Wie nog wil stemmen doe dat dan asap.

Er verandert niet veel aan de situatie. Maca's voorsprong is een beetje kleiner geworden, maar echt bedreigend is de situatie nog niet denk ik. Maar vorige maand stemden er ook heel wat op het allerlaatste moment dus het kan nog spannend worden... :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Sunny afternoon (Maca)........... 31
Autumn 2002 (Norjee)............. 26
Brug (King_of_Url)............... 20
Fungus city (kheperi)............ 20
RGB (mooooody)................... 16
Steamy Mushrooms (Reino)......... 13
Leafs about to leave (Hangloozz). 12
Vliegenzwammen (Phreak)...........12
Noordwijkerhout (Method).......... 9
Herfst-appel (Aerodynamic)........ 8
Boswandeling (FlappieNL).......... 7
Mos en blad (dredge).............. 6
Lelijke Paddestoel (Snepje)....... 5
paddestoeltjes (heavy3)........... 5
Druilerige herfstdag (Ricardo).... 5
Herfst besjes (niels)............. 4
Boomstam (DarkXide)............... 4
Herfst tafel (Chiller)............ 4
Fall in the air..... (LoneGunman). 4
Onder z'n rokje (Salutem)......... 4
Boom in het bos (bbrother)........ 3
Early Red and Evergreen (G1itch).. 3
Verdwaald stukje Groen (xonide)... 3
Oude besjes (Spacy)............... 1
Stekels (Gizz).................... 1
Silver (Azrael)................... 1
Bankje van herfstfruit (bipo)..... 1

• T.T.

T.T.

Sowieso

maca schreef op 29 oktober 2002 @ 13:35:
maar ik blijf een voorkeur hebben voor 'op reis'. (en dus geen vakantie - uitzichts foto's )
Bedoel je dan mensen op weg naar/van/voor hun werk (in de trein, auto, bus, fiets) enz? Of zaken die met het reizen te maken hebben? Het lijkt mij ook wel een leuk onderwerp en iets waar iedereen aan mee kan doen!
Als je dat niet bedoelt, dan doe ik hierbij het voorstel voor iets als "forenzen" ;)

Verwijderd

Icey schreef op 29 oktober 2002 @ 18:47:

[afbeelding]

grote versie is duidelijker, zie je meer details, onderandere stukjes hout, spinnetjes enzo.

maarja, 1600*1208 = zo layout verneukend 8)
;( lees ff het topic ;(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 08:14

tweakerbee

dus..?

FredKroket z'n creatie is wel een prachtige achtergrond voor m'n desktop. :9 Thnx!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Misschien nog een ideetje ''contrast'' als nieuw onderwerp, dat kan zijn kleur, maar ook mooi/lelijk, blij/verdrietig, schoon/vies enz.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:04:
Hee Zoefff, welkom terug!
Ben je'n beetje tevreden over de afhandeling van de contest met jouw thema?
Ik hoop dat ik een beetje in de geest van je thema heb geselecteerd :)
Okey....

Ik heb ook nog even gestemd, op het laatste moment, vond het nog best lastig....

Helaas was het blijkbaar erg moeilijk om het thema duidelijk naar voren te laten komen, omdat er niet echt veel foto's zijn waar de kleuren expliciet vooraan staan... Er zijn wel een hoop mooie foto's gemaakt!

Gestemd op:

-Leafs About To Leave, 3 punten. Ik vind het gewoon een prachtige foto, kleur komt duidelijk naar voren, en het zonnetje dat even komt kijken, maakt het een prachtige plaat :)

-Onder z'n rokje, 2 punten. Op een grote paddenstoel, rood met witte stippen.... :P Mooie foto.

-Sunny Afternoon, 1 punt. Ook een mooie foto, duidelijk ook herfst :P , alleen vind ik er wel wat weinig kleur in zitten.. Eigenlijk vind ik het een beetje te makkelijk om een macro te maken, macro's zijn namelijk bijna altijd mooi, het is veel lastiger om een mooie overzichtsfoto te maken... Desalniettemin wel een prachtige foto hoor!

En Kheperi, ik ben dik tevreden hoor :) Heb zelf alleen niet meegedaan, verw8tte wat mooie foto's te maken in de Pyreneen of Parijs, maar toen ik terugkwam was de inzending al gesloten... Mwoah, volgende keer beter, ben benieuwd naar het volgende onderwerp!

En vreescht gij contestwinnares, het is nog best lastig om iets origineels te verzinnen hoor :D :P

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:54
stemmen:

3 punten voor RBG
2 punten voor Leafs about to leave
1 punt voor Brug

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• maca
op reis gaan had ik ook een beetje in mijn hoofd als forsensen idd dus op reis naar je werk of school of op reis naar verre bestemmingen zo iets dergelijks.

Contrasten als thema vind ik ook wel een goeie maar ik denk dat je dan ook een sub richting aan moet geven dus idd bv oud/nieuw omdat het anders vrij lastig wordt met stemmen (denk ik, maar dat is mijn mening)

sunny afternoon is trouwens geen echte macro.. het is eigenlijk een closeup.. maarja dat verschil is zo klein :)

enne Zoefff je hebt gelijk valt niet mee :) (als ik even voorbarig mag zijn :) )

• salutem
Contrasten van kleur licht vorm ??? wat gaat et worden alles ??

Verwijderd

Contrast lijkt me een puik onderwerp :*)

• Mooody

Mooody

elmoody

Phusebox schreef op 29 oktober 2002 @ 23:07:
stemmen:

3 punten voor RBG
2 punten voor Leafs about to leave
1 punt voor Brug
heb je 3 pt. voor mij gegeven?
waaaauw _/-\o_

* Mooody hoopt op een plek bij de top-3 :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Phusebox
  • Laatst online: 04-03 11:54
Mooooody schreef op 29 oktober 2002 @ 23:35:
[...]

heb je 3 pt. voor mij gegeven?
waaaauw _/-\o_

* Phusebox hoopt op een plek bij de top-3 :)
ik vind jouw foto gewoon het beste...

hee maar ff tussendoor
ik wil ook een digicam kopen
is een canon s45 wat?
ik ben amateur fotograaf zeg maar
doe nog kunstacademie/grafische vormgeving, en de camera moet dus wel geschikt zijn voor (klein) drukwerk...

en kan ik hem t beste in NL of Duitsland halen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Topicstarter
heyuhhhh dat moet in een ander topic hoor!

• Mooody

Mooody

elmoody

Phusebox schreef op 29 oktober 2002 @ 23:40:
[...]

ik vind jouw foto gewoon het beste...

hee maar ff tussendoor
ik wil ook een digicam kopen
is een canon s45 wat?
ik ben amateur fotograaf zeg maar
doe nog kunstacademie/grafische vormgeving, en de camera moet dus wel geschikt zijn voor (klein) drukwerk...

en kan ik hem t beste in NL of Duitsland halen?
ik kan je wel wat vertellen, mail maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Wooo! Er hebben 3 mensen gestemd (totaal 41) en het wordt nog eens even spannend zeg! Wat ik niet had gedacht dat nog zou gebeuren is toch gebeurd. 2 mensen hebben 3 punten aan Autumn2002 gegeven en Sunny afternoon kreeg 1 puntje erbij. Resultaat: ex equo! Maar dan gaat dus tellen wie meer driepunters heeft, en dat is Norjee.

We hebben dus een nieuwe leider in het klassement: Norjee rijdt virtueel in het geel!
Verder valt op dat Salutem ineens scoort en dat mijn fungus city nu op de derde plaats staat! :)

Oh en ik heb 1 punt moeten weggooien. Salutem, je hebt 2 maal op je eigen foto gestemd. Da mag nie. 1 punt is daarmee geschrapt.

stand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Autumn 2002 (Norjee)............. 32
Sunny afternoon (Maca)........... 32
Fungus city (kheperi)............ 22
RGB (mooooody)................... 17
Leafs about to leave (Hangloozz). 15
Onder z'n rokje (Salutem)......... 8

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:31:
Wooo! Er hebben 3 mensen gestemd (totaal 41) en het wordt nog eens even spannend zeg! Wat ik niet had gedacht dat nog zou gebeuren is toch gebeurd. 2 mensen hebben 3 punten aan Autumn2002 gegeven en Sunny afternoon kreeg 1 puntje erbij. Resultaat: ex equo! Maar dan gaat dus tellen wie meer driepunters heeft, en dat is Norjee.

We hebben dus een nieuwe leider in het klassement: Norjee rijdt virtueel in het geel!
Verder valt op dat Salutem ineens scoort en dat mijn fungus city nu op de derde plaats staat! :)

Oh en ik heb 1 punt moeten weggooien. Salutem, je hebt 2 maal op je eigen foto gestemd. Da mag nie. 1 punt is daarmee geschrapt.

stand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Oeh! Wederom een spannende finish! :9 :)

• salutem

stand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
he jammer

• Mooody

Mooody

elmoody

heej hoe kan dat?
phusebox zei een paar posts hierboven dat hij me 3pt had gegeven! :?

Verwijderd

gast, dat heb je toch niet serieus gedaan hè? ;(

• Mooody

Mooody

elmoody

is het dan niet zo dat je maar 1 keer kan stemmen per IP?
zo nee, dan moet dat er wel komen, want anders is het erg fraudegevoelig...
en we kunnen eenmaal niet iedereen vertrouwen :/

• eth0
  • Laatst online: 15-09-2025
* eth0 heeft net een digicam (Canon A40) gaat met de foto contest van november mee doen.

• Mooody

Mooody

elmoody

eth0 schreef op 30 oktober 2002 @ 19:49:
* eth0 heeft net een digicam (Canon A40) gaat met de foto contest van november mee doen.
* Mooody hoopt dat zijn G3 een beetje opschiet, anders kan hij überhaubt niet meedoen aan de contest van november :/

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt maar 1 maal stemmen, maar je stemt wel 3 maal, weet je nog? Salutem stemde 2 van de drie maal op 1 foto. Daar controleer ik dus op. en als dat gerbeurt valt de laagste stem af.
Dat dat mogelijk is komt doordat het nu nog met gewone polls werkt. Komende contest gebruik ik de software van Norjee.

• maca
Woei spannend!
Mag ik Norjee al feliciteren met de eindsprint? :)

Verwijderd

Topicstarter
Met de eindsprint wel. Die is namelijk erg sterk.
Maar nog maar niet met de overwinning. Misschien heeft hij wel iets te vroeg aangezet... :)

• Fudge
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb nog net mn stemmen uit kunnen brengen.

3 pt voor Autumn van Norjee. Vind ik echt de allermooiste.

2 pt voor Kheperi met al die funghusjes want daar krijg ik een herfstgevoel van.

en 1 pt voor Maca met het beetje doorschijnende blad.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
31 oktober!! Ik neem aan dat er vandaag een nieuw contest onderwerp geprikt gaat worden? :)

* DynaMikeY wacht vol ongeduld :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• maca
ben wel benieuwd naar 2 dingen:
1. hoelaat sluit de contest?
2. Heeft Norjee al ideeen voor het nieuwe thema?

Verwijderd

Topicstarter
Deze contest sluit vanavond om 12 uur. Als ik dan nog wakker ben post ik de eind uitslag. Anders morgenochtond (lang weekend :) )

De nieuwe contest start als het thema rond is. Ligt een beetje aan Norjee dus
Norjee heeft al wel wat ideeën geöpperd dus ik denk dat we morgen ook met de nieuwe contest van start kunnen gaan. Zodra ik een nieuwe topic start voor de november contest is de contest open. Die gaat trouwens draaien op de software van Norjee.
Maar dat zet ik allemaal wel in het openings bericht.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Mooooody schreef op 30 oktober 2002 @ 19:54:
[...]

* Firecow hoopt dat zijn G3 een beetje opschiet, anders kan hij überhaubt niet meedoen aan de contest van november :/
nee want ze sluiten hier op got al na 6 dagen :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
Norjee schreef op 25 oktober 2002 @ 21:23:
[...]

Als admin kan je de tussenstandenn iet zien.. of wel.. maakt niet uit.. dat is gewoon het template aanpassen..

Zodra je gestemd hebt kun je de tussenstanden wel zien, dus zie ik de noodzaak niet om voor de admin een uitzondering te maken..
Hee dit berichtje heb ik helemaal gemist!

Nouja, dat betekent dat ik moet stemmen om tussenstanden te kunnen zien. Ik vind het wel heel leuk gaan om regelmatig tussenstanden te plaatsen. Een open struktuur past m.i. meer in de internetsfeer. Is ook veel spannender. Koetjes effecten, voor zover die er zijn neem ik dan maar op de koop toe. Ik zou dus graag een uitdraai willen kunnen maken van de tussenstand, net zoals ik ze nu maak en hier regelmatig plaats. Eventueel zou ik ook willen kunnen zien wie wát gestemd heeft. Ik zou graag een klein beetje in de gaten willen kunnen houden of er 'verdachte' stemmers zijn.
Faq samenstellen is prima.. mail hem daarna maar naar mij dan zet ik de faq er wel op..
Ga ik doen.
Wou je trouwens de site van jou eigen server draien of van die van mij.. Ik heb liever in de eerste maand vanaf mijn server, dan kan ik makkelijker dingen die niet goed werken aanpassen :)
Deze maand in elk geval vanaf jouw site. Ik vind de lijst van te installeren programma's nogal lang eigenlijk...
Morgen wil ik de nieuwe contest aanmaken. Dikke kans dat jij voor het thema mag gaan zorgen :)
Thumbs worden automatisch gemaakt, en gewist.. dat werkt allemaal best lekker.. Ik zou het trouwens erg op prijs stellen om ook een 640 x 480 of 800 x 600 "thumb" te maken.. Die veel te grote foto's steeds bekijken gaat traaag met mijn 56k6 modempje :)
Tsja, daar zijn diverse mogelijkheden voor te bedenken. Een size instel optie voor de bezoeker met resize op de server... hmmm maar de originelen staan her en der op servers... Daar kun je niks aan veranderen. Ik heb er ook aan gedacht op mijn fotosite lokaal alleen kleine thumbs en 580x435 size plaatjes te bewaren. Maar dat geeft dan bij veel deelnemers toch al weer heel wat data verkeer. Ik weet geen goeie oplossing eigenlijk...

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Wat dacht je van het volgende idee:

1) Tweaker maakt foto;
2) Tweaker plaatst foto op zijn eigen webspace, bij zijn provider;
3) Tweaker submit de thumbnail, met een link naar de originele versie;

Dit scheelt veel in bandbreedte, en het idee achter de centrale locatie van de thumbnails is dat mensen niet gaan cheaten.

En Kheperi: je hoeft de thumbnails natuurlijk niet op je eigen IP te hosten, dit is langzaam voor ons, en jouw lijntje slibt dicht. Waarschijnlijk heb je wel een paar MB webspace bij Zeelandnet, die je daarvoor kunt gebruiken. (ik heb 10MB bij Chello, en ik wil daar best wel paar dingetjes hosten, mocht het nodig zijn)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Je 3 stappen plan is al zo'n beetje de opzet die gebruikt gaat worden. Bij uploaden wordt alleen de link naar de foto geupload. De foto moet dus elders gehost worden. Op de fotosite worden nog alleen maar (of hoofdzakelijk) de thumbs bewaard. Dat scheelt enorm veel bandbreedte inderdaad. Ik weet nog niet precies hoe het gaat werken, omdat het nu gaat draaien op Norjee's script (en ook voorlopig nog even op zijn website). We zullen het spoedig gaan zien :)

Norjee's punt is dat men alleen de optie heeft te kiezen tussen een thumbnail en de volformaat foto. Voor modemers is de volformaatfoto wat onhandelbaar.

• T.T.

T.T.

Sowieso

1) Tweaker maakt foto;
2) Tweaker plaatst foto op zijn eigen webspace, bij zijn provider;
3) Tweaker submit de thumbnail, met een link naar de originele versie;
:z :z Lees thread maar stukkie terug, dan zal je zien dat je met je idee een week of twee te laat komt.
* T.T. was de eerste :p

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste tussenstand. Vanavond om 12 uur sluit de contest en post ik de officiele eindstand.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Autumn 2002 (Norjee)............. 45
Sunny afternoon (Maca)........... 35
Fungus city (kheperi)............ 24
Brug (King_of_Url)............... 23
RGB (mooooody)................... 20
Onder z'n rokje (Salutem)........ 18
Leafs about to leave (Hangloozz). 17
Vliegenzwammen (Phreak).......... 12
Boswandeling (FlappieNL).......... 9

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
T.T. schreef op 31 oktober 2002 @ 19:44:
[...]

:z :z Lees thread maar stukkie terug, dan zal je zien dat je met je idee een week of twee te laat komt.
* T.T. was de eerste :p
Oh ja? :P
DynaMikeY schreef op [u]09 oktober 2002 [/u]@ 15:48:
Ik weet niet of het idee al ooit geopperd is; maar zou het geen idee zijn dat iedereen gewoon zijn eigen thumbnail + vergroting op zijn eigen webspace zet bij provider, school, werk, gratis homepage, eigen domein, etc.? Dat er de 20e gekozen wordt voor de 10 mooiste, en dat mensen dan een paar dagen de tijd hebben om op de mooiste te stemmen via een poll?

Ik bedoel...we zijn wel allemaal tweakers hier, dus een beetje FTPen moet geen probleem zijn, toch?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Zoefff schreef op 29 oktober 2002 @ 22:28:
Gestemd op:

-Leafs About To Leave, 3 punten. Ik vind het gewoon een prachtige foto, kleur komt duidelijk naar voren, en het zonnetje dat even komt kijken, maakt het een prachtige plaat :)
woei, de gekroonde koning van vorige maand geeft 3 punten aan m'n plaat _/-\o_ :+

Toch ben ik rijkelijk verrast nog zo hoog geëindigd (tenminste; ik neem aan dat de stembus op slot zit? nee nog niet ) te zijn :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 uur en 6 minuten!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hangloozz schreef op 31 oktober 2002 @ 22:51:
[...]

woei, de gekroonde koning van vorige maand geeft 3 punten aan m'n plaat _/-\o_ :+

Toch ben ik rijkelijk verrast nog zo hoog geëindigd (tenminste; ik neem aan dat de stembus op slot zit? nee nog niet ) te zijn :)
Oeh, ik wist niet dat jullie zo tegen me op keken :Y) :P

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, wel even de eerste die deze contest ooit won! :)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:07:
Tsja, wel even de eerste die deze contest ooit won! :)
En de eerste die de eerste contest won, en de contest daarna niet meedeed 8)7

Ok, nou word het te laat, ga pitten :z

Ben erg benieuwd of er 1tje toch nog een sprint maakt!!!

(Wederom veel lof voor Kheperi, omdat hij et voor de 2e keer prima heeft georganiseerd!)

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ja, zie ook de reply op jouw reply toen :p
Door T.T. - Tuesday 08 October 2002 19:03
iedereen verzorgt z'n eigen hosting (thumbnail eventueel op contest-pagina zodat foto's niet zomaar kunnen worden veranderd)
* T.T. wins by flawless victory ;)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Zoefff schreef op 31 oktober 2002 @ 23:10:

(Wederom veel lof voor Kheperi, omdat hij et voor de 2e keer prima heeft georganiseerd!)
absoluut, ook al was er af en toe (onterecht) commentaar van een aantal users; ik vindt het format erg geslaagd en profi gemanaged.

enne zoefff, je had m'n :+ erachter toch wel gezien he? :)
Het ging me meer om het feit dat ik 3 (zegge: drie) hele punten in 1 keer kreeg :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 31-10-2002 23:27 . Reden: tiepoos ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de contest van oktober is gesloten en de punten zijn geteld!

Met een fantastische eindsprint is Norjee's prachtige foto 'Autumn 2002' met een ruime voorsprong de winnaar geworden van de Grote GoT digifotocontest van Oktober 2002!

Een heel goede 2-de, die in de eindsprint toch net iets te kort kwam is geworden Maca met haar 'Sunny Afternoon'!

En de nummer 3 is geworden mijn eigen Fungus city! Joepie! :)

Dan hier de officiele eindstand van de contest:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Autumn 2002 (Norjee)............. 45
Sunny afternoon (Maca)........... 35
Fungus city (kheperi)............ 27
Brug (King_of_Url)............... 23
RGB (mooooody)................... 20
Onder z'n rokje (Salutem)........ 18
Leafs about to leave (Hangloozz). 17
Vliegenzwammen (Phreak).......... 12
Boswandeling (FlappieNL).......... 9
Takken bos (redscorpion).......... 0
Bruine (stuif) zwam (Geopope)..... 0
justanothervliegezwam (Wibblemoo). 0

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 23:40:
(...)
Mijn punten zijn wel gegaan naar:

Autumn 2002 (norjee) - 3pt
(...)

Sunny Afternoon (maca) - 2pt
(...)

Funghus City (kheperi) - 1pt
(...)

(...)
Toevallig...
Krijg ik voor deze goede 'voorspelling' ook nog een prijs ofzo? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan wil ik hierbij Norjee van harte feliciteren met het winnen van de gouden digicam trofee. Ditmaal aangepast aan het thema en in herfstkleuren uitgevoerd. Deze mag je zolang als je wilt als logo voeren bij GoT of waar dan ook.

*overhandigt de trophy*

Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/picturebook/trophyoct.jpg

Van harte!

Nou, het was, vond ik, weer een spannende contest. Ik hoop dat alle deelnemers en meekijkers er net zoveel plezier aan beleefden als ik. De volgende contest komt er al weer aan. Als Norjee zo spoedig mogelijk het thema voor de volgende contest bekend maakt kunnen we meteen verder.

Er gaan wel wat dingen veranderen. De contest gaat lopen op nieuwe software (door Norjee gemaakt trouwens. Ook daar nog even mijn hartelijke dank!) en er is nu geen limiet meer voor het aantal deelnemers. Er hoeft dus geen run te komen op plaatsen. Iedereen kan meedoen. Misschien dat de selectie van foto's die niet voldoende aan het thema voldoen nog wel ietsje strenger gaat worden.

Maar affijn, dat staat allemaal wel in de eerste bijdrage van de nieuwe topic die ik zal openen als de contest van de maand november van start gaat.

Verwijderd

Topicstarter
En een eervolle vermelding voor snepje die als enige de nummers 1, 2 en 3 in goede volgorde al had voorspeld _/-\o_

En daar een héél klein vermeldinkje voor mezelf bij dan, want ik had ook op die drie foto's gestemd, maar ik was zo eigenwijs om mezelf 3 punten te geven.... Sja, dat komt er van :)

• Norjee
  • Niet online
:*)

Thanks iedereen die mj zoveel puntjes gegeven heeft.. en ook bedankt diegene die me dr opwezen dat mn kastanje toch mooier was dan mn kerk... Kheperi bedankt voor organisatie.. 't is echt leuk zo'n contest.. op naar de volgende maand...

En mijn onderwerp zal worden Dark Mystery and Magic Met als restrictie geen macro's.
Foto's moeten een magische / mysterieuze sfeer hebben... En tegelijk ook een donkere / dreigende sfeer..

Of toch maar Grijs en grauw Stadsgezichten, landschappen en architectuur.. Bijv een industrieterrein, of een grote ruime, kale hal..

Kdenk dr nog even over na :)

Mn site is bruikbaar nu, ik zal morgen de faq erop zetten, en het mogelijk maken dat een user zijn "profiel" kan wijzigen

[ Voor 0% gewijzigd door Norjee op 01-11-2002 01:33 . Reden: ik kan niet kiezen tussen onderwerp ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

En mijn onderwerp zal worden Dark Mystery and Magic Met als restrictie geen macro's.
Foto's moeten een magische / mysterieuze sfeer hebben... En tegelijk ook een donkere / dreigende sfeer..
ik stem voor, met al die Gothic concerten waar ik heenga :D

• maca
Norjee Gefeliciteerd! :)
Mooie eindsprint!

Dark Mystery and Magic vind ik een grappig onderwerp maar ook heel erg moeilijk..

Verwijderd

mooie fotows (Y)

• Mooody

Mooody

elmoody

gefeliciteerd Norjee!

* Mooody is ook wel blij met zijn 5e plek :)

btw...ik stem voor grijs en grauw, dat zal toch meer mensen aanspreken...
donkere magie is meer iets voor de winterdagen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dark Mystery and Magic ...
Klinkt leuk. Lijkt me wel moeilijk, maar ook wel spannend. Ik ben nu al nieuwsgierig wat voor foto's dat oplevert.

Maar grijs en grauw is ook ok.

Nouja ik hoor het wel. Laat anders de magic kiezen en gooi een dobbelsteen... en kies dan vervolgens toch de andere... ofzo

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Heheh....already made up your mind, Norjee?
What's it gonna be boy? Yes or no? WHAT'S IT GONNA BE, BOY!? YES OR NO!!
:)

Verwijderd

Oef, dat lijkt me idd een erg moeilijk onderwerp hé :o

Maar grijs en grauw lijkt me ook niet echt geweldige foto's opleveren eerlijk gezegd, naja, ik ben benieuwd

• Mooody

Mooody

elmoody

DynaMikeY schreef op 01 november 2002 @ 10:28:
Heheh....already made up your mind, Norjee?

[...]

:)
Ook Meatloaf fan? :)

• Norjee
  • Niet online
Mijn eerste idee was grijs en grauw.. maar omdat het enige wat ik me daarbij kan voorstellen een industie terrein in de regen is.. is misschien een beetje te beperkt.. Aan de anderkant zal er met een beetje creativiteit wel meer te verzinnen zijn..

Toen ik dat had gepost, heb ik weer gedit, en het thema omgedoopt tot "Dark mystery and magic"... Waarna ik dat ook weer weggehaald heb...

Maar goed.. er wordt gezegd dat de eerste ingeving de beste is, dus:

Grijs en grauw Zowel het onderwerp als de sfeer moet hieraan voldoen.
Bijvoorbeeld:
• Industrie (gebied)
• Beton / Asfalt
• "Interieur" van kale (fabrieks) hallen

• Geen macro's of close-ups..

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik zal dadelijk een nieuw topic starten en de contest aanmaken.

• Mooody

Mooody

elmoody

wachten jullie dan wel ff met sluiten totdat ik de kans heb gehad om foto's te maken met mijn G3 (die over 2 weken zou moeten aankomen)? :)

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe topic is open.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

Norjee gefeliciteerd!!
en mooi onderwerp gekozen

Verwijderd

Kheperi, mooi geregeld weer man! Ennuh, Norjee nog gefeliciteerd!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gefeliciteerd Norjee! :)

Met mijn foto ging het een stuk minder deze keer; met de september contest had ik 13 punten en nu maar 1 ;( ;)

Ik hoop dat het in november wat beter gaat :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

gelfi norjee !
moeilijk maar leuk onderwerp wel

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Norjee, gefeliciteerd met je award!
offtopic:
bipo is ook erg blij met zijn eerste puntje

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• salutem
Norjee schreef op 01 november 2002 @ 12:51:
Mijn eerste idee was grijs en grauw.. maar omdat het enige wat ik me daarbij kan voorstellen een industie terrein in de regen is.. is misschien een beetje te beperkt.. Aan de anderkant zal er met een beetje creativiteit wel meer te verzinnen zijn..

Toen ik dat had gepost, heb ik weer gedit, en het thema omgedoopt tot "Dark mystery and magic"... Waarna ik dat ook weer weggehaald heb...

Maar goed.. er wordt gezegd dat de eerste ingeving de beste is, dus:

Grijs en grauw Zowel het onderwerp als de sfeer moet hieraan voldoen.
Bijvoorbeeld:
• Industrie (gebied)
• Beton / Asfalt
• "Interieur" van kale (fabrieks) hallen

• Geen macro's of close-ups..
Mischien zijn et wel mijn 3 punten die je de overwining heeft gegeven maar iig congratz :P:P

prima idee vallen zwart wit fotos met goede subject/onderwerp hier ook onder ?

[ Voor 0% gewijzigd door salutem op 01-11-2002 17:51 . Reden: onderwerp ]

Verwijderd

Topicstarter
Norjee's voorsprong was wel meer dan 3 punten...

wow 500 messages in 1 maand!

• xonide
  • Laatst online: 25-11-2025
Gefeliciteerd norjee!
je hebt wel een moelijk onderwerp gekozen.. zo'n beeje elk industrie terein is een beetje hetzelfde :) maar het is een uitdaging!..

-

Verwijderd

Topicstarter
Waar blijft Athlonkmf nou? Ik neem aan dat je (Norjee) een topic kunt openen a la Zoefff zodat Athlon hem sticky kan maken

• Azrael
  • Laatst online: 27-02 13:07
Goh, heb ik toch nog 1 punt gehaald :P

Ik heb me minstens 3 weken niet in dit topic vertoond, heb ook veel te gehaast een foto moeten plaatsen.

Maargoed, nieuwe maand, we zullen eens zien..

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond die zilveren paddestoel op zich best wel bijzonder eigenlijk, maar de foto viel gewoon niet genoeg op.

• Remco
  • Laatst online: 02-03 16:52
stond onzin...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste