Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest Oktober editie

Dit bericht (m.n. het stukje 'uploaden') Lezen voor je gaat meedoen aub!

De Contest
De bedoeling is dat er elke maand een contest wordt gehouden. Foto's kunnen bijgedragen worden tot de 20-ste van de kalendermaand, daarna liggen de bijdragen vast en kan er de rest van de maand worden gestemd via polls die lopen op het aanmeldforum.
Het maximale aantal inzendingen is wegens diverse technische beperkingen gesteld op 24 foto's. Wanneer er 24 foto's binnen zijn begint het stemmen (Kost wel wat tijd om de polls te maken).
Hoewel dit een digifoto contest is wil ik als experiment een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toestaan. Tot een maximum van lets say 3 foto's. Dit voor de GT-deelnemers die geen digicam hebben.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest. Het thema moet wel iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen.
Foto's die niet aan het thema of aan minimale kwaliteitseisen voldoen worden verwijderd. De plaats komt dan weer beschikbaar voor een ander. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Onderwerp deze maand,

HERFSTKLEUREN

Toelichting
Oktober is de maand van de herfstkleuren. Aan jou de taak die zo mooi mogelijk in beeld te brengen. Er zijn dus feitelijk 2 voorwaarden waaraan je foto moet voldoen. Het eerste element is het herfstbeeld het andere element is de herfstkleuren die de boventoon moeten voeren in je foto.
Succes! :)

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soms kan soepen mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

forum
Ik zal er voor zorgen dat regelmatig de foto's die op dat moment zijn upgeload hier in een bijdrage zichtbaar zijn middels grote (aanklikbare) thumbnails, zodat ook hier makkelijk over de foto's kan worden gediscussieerd, of er vragen kunnen worden gesteld enzo. Plaats hier AUB geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 20-ste van de maand) 3 maal stemmen. Daarbij geef je 3 punten aan je favoriete foto, 2 punten aan je 2-de keus en 1 punt aan je 3-de keus. De stand wordt regelmatig hier gepost.
Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe 'mooi' je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en ook of de foto voldoet aan het thema. Een hele mooie foto die niet voldoet aan het thema zou niet mogen winnen.

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij mijn aanmeldforum.
Dat forum is niet bedoeld voor diskussies.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest 1 foto uploaden (alleen jpg formaat). Maximaal 1,4Mb groot. Dat is wat minder dan vorige maand. Ik wil graag alle uploaders verzoeken de foto's te resizen naar maximaal 1280x768 (of 768x1280). Dat is groot genoeg voor bijna ieder beeldscherm. Dit om het data verkeer op mijn server een beetje binnen de beperken te houden.

Je mag je foto ook zelf hier posten. Graag zelfs, scheelt mij weer bandbreedte. Maar alleen foto's die upgeload zijn naar de contest fotosite doen mee!. Je moet je foto dus OOK uploaden naar de fotosite!

Overschrijven en deleten kan tot de 20-ste van de lopende maand. Als je je foto wilt veranderen kun je het beste je foto eerst deleten en dan onder dezelfde naam je nieuwe foto uploaden. Dan is hier bij GOT automatisch je nieuwe foto te zien! Geef daarom je foto een neutrale naam jenickname.jpg ofzo.

Plaats je foto's altijd in de map 'Lopende Contest'. In andere mappen zal ook niet lukken als het goed is. Anders haal ik ze weg, of verplaats ze.

Geef bij het uploaden van de foto wat details over de foto en over eventuele bewerkingen.

Upload de foto's naar de fotosite

Verwijderd

Topicstarter
sjonge, ben ík er even snel bij zeg! :P

Verwijderd

Ik wou dat ik mee kon doen, maar een of ander persoon (dat ik maarniet zalomschrijven omdat mensen daar alleen maar van gaan generaliseren en racistisch van worden) heeft op vakantie mijn twee weken oudeFinepix 2600 Z gejat. Hopen dat de verzekering snel over de brug komt zodat ik een nieuwe kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
jA ik las het al ergens anders. Dat lijkt me een verschrikking! Ik hoop écht dat je het snel opgelost hebt, via verzekering etc.

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
oe herfstkleuren,
Ik heb er al helemaal zin in :)
Ik las dat er ook 3 analoge foto's mee mogen doen? Ik heb namelijk wel een heel geschikte foto :) maar ga ook proberen of ik met de digicam niet een mooi hefstplaatje kan schieten..

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ja die analoge foto's bedoelde ik eigenlijk vooral voor diegenen die géén digicam hebben. Dat dus op verzoek van ehhhm anacam bezitters. Ik zou dus in elk geval voorrang willen geven aan hen, bij de 3 toegestane analoge foto's.

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
hum jammer... maar wel fair idd.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 15:01

Zoefff

❤ 

Ik zal ook weer een poging doen hoor :)

Ga in de herfstvakantie naar de pyreneen (over 1,5 week dus), hoop daar een aantal mooie foto'tjes te maken :*)

De herfst is daar iig altijd errrrrug mooi!!!!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Zoefff schreef op 01 oktober 2002 @ 14:37:
Ik zal ook weer een poging doen hoor :)

Ga in de herfstvakantie naar de pyreneen (over 1,5 week dus), hoop daar een aantal mooie foto'tjes te maken :*)

De herfst is daar iig altijd errrrrug mooi!!!!
Bespaar je de moeite ik zit over 2 weken in canada en new york dus deze ga ik winnen :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:17:
hmmm ja die analoge foto's bedoelde ik eigenlijk vooral voor diegenen die géén digicam hebben. Dat dus op verzoek van ehhhm anacam bezitters. Ik zou dus in elk geval voorrang willen geven aan hen, bij de 3 toegestane analoge foto's.
Opzich wel een eerlijk idee, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het zo geslaagd vind. Het is immers een 'computer'-forum, en dan ook nog eens in het 'gadget-deel' van dat forum. Zouden er nou een onbeperkt aantal plaatsen vrij zijn, dan zou ik er niet zo'n moeite mee hebben, maar nu zijn er wellicht digicammers die hun foto niet kunnen plaatsen omdat iemand nog uit een oud foto-album een leuk herfstplaatje haalt....

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarop worden de inzendingen beoordeeld.
Ik heb een hele grappige foto. Maar qua compositie is ie niet veel.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

alexandervisser schreef op 01 oktober 2002 @ 15:01:
Waarop worden de inzendingen beoordeeld.
Ik heb een hele grappige foto. Maar qua compositie is ie niet veel.
Foto's worden door iedereen beoordeeld, sommige zullen het komische in jouw foto meer waarderen, andere weer de compositie. Als jij denkt dat het komische gedeelte het gebrek aan compositie opheft, kan je overwegen em te plaatsen.....

Maar is het niet leuker om nu foto's te gaan schieten, in plaats van je harddisk afspeuren naar foto's die je al had?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Heb mijn entry er ook tussen gezet :)

Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/phreak/digicam/phreak-contest-s.jpg

Camera: Sony DSC-S70
Bewerking: Geen

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:03:
[...]

Foto's worden door iedereen beoordeeld, sommige zullen het komische in jouw foto meer waarderen, andere weer de compositie. Als jij denkt dat het komische gedeelte het gebrek aan compositie opheft, kan je overwegen em te plaatsen.....

Maar is het niet leuker om nu foto's te gaan schieten, in plaats van je harddisk afspeuren naar foto's die je al had?
Het probleem is dat ik geen digi heb.

Ik heb alleen een 1337 spiegelreflex camera.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

alexandervisser schreef op 01 oktober 2002 @ 15:11:
[...]

Het probleem is dat ik geen digi heb.

Ik heb alleen een 1337 spiegelreflex camera.
aha, jij bent er zo-eentje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je foto Vliegenzwammen (by Phreak) is nr2 (mooie foto trouwens!)

Mijn uploadje staat er ook al (klikbaar voor groot formaat natuurlijk).

Familieband (by Kheperi)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_kheperi.jpg

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hebben jullie die foto's vorig jaar gemaakt, of zijn de paddestoeltjes gewoon vroeg dit jaar?

Ik weet namelijk niet hoe ik op dit moment een herfstfoto moet maken, aangezien alle bomen, planten etc. nog groen zijn :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Gizz schreef op 01 oktober 2002 @ 16:32:
Hebben jullie die foto's vorig jaar gemaakt, of zijn de paddestoeltjes gewoon vroeg dit jaar?

Ik weet namelijk niet hoe ik op dit moment een herfstfoto moet maken, aangezien alle bomen, planten etc. nog groen zijn :)
Dat probleem herken ik :D, maar bij de foto van Kheperi stond dat ie em vorige week had gemaakt, dus dat zal dan wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Paddestoelen en herfstkleuren zát! ga maar eens een bos in. Maar het begint nog maar net, da's wel waar.
Hoe dan ook, mijn foto heb ik afgelopen weekeinde gemaakt.

• Zoefff
  • Laatst online: 04-03 15:01

Zoefff

❤ 

De herfst begint nog maar net inderdaad, maar het gaat snel hoor op een gegeven moment... denk dat dit wel de ideale maand is :)

En kijk maar eens goed om je heen, er zijn al best een hoop mooie herfstachtige tafereeltjes te vinden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

Mijn foto is idd van vorig jaar :)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

he bah heb alleen maar een paar herfstfoto's van park in groningen bij de renbaan, maar ze zijn te gewoontjes :(
ga hier in assen wel ff zoek naar mooie kleurtjes...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Leafs about to leave

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/leaf_about_to_leave_th.jpg

Sony P1, alleen level correctie in Photoshop.

www.jurgroessen.nl

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:17:
Waarom kan het eigenlijk niet gewoon een foto contest zijn en moet het perse een digifoto contest zijn? Als het goed is verschillen foto's genomen met een analoge camera en foto's genomen met een digitale camera niet van elkaar. Je krijgt niet ineens totaal andere foto's of zo. Sterker nog: als ik met mijn spiegelreflex een foto zou schieten en goed zou inscannen zou ik er gewoon onder kunnen zetten dat ie met een digicam gemaakt is. Waarom dan dat onderscheid?

Overigens: dat dit Gadget Talk is en dat het daarom alleen maar over digicam pix zou mogen gaan is natuurlijk bullshit. Een analoge SLR is ook een gadget in a way.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hangloozz schreef op 02 oktober 2002 @ 00:31:
Leafs about to leave

[afbeelding]

Sony P1, alleen level correctie in Photoshop.
Hij's vet... Pollen doen we later pas :P

Verwijderd

jeroen schreef op 02 oktober 2002 @ 00:55:
[...]

Waarom kan het eigenlijk niet gewoon een foto contest zijn en moet het perse een digifoto contest zijn? Als het goed is verschillen foto's genomen met een analoge camera en foto's genomen met een digitale camera niet van elkaar. Je krijgt niet ineens totaal andere foto's of zo. Sterker nog: als ik met mijn spiegelreflex een foto zou schieten en goed zou inscannen zou ik er gewoon onder kunnen zetten dat ie met een digicam gemaakt is. Waarom dan dat onderscheid?

Overigens: dat dit Gadget Talk is en dat het daarom alleen maar over digicam pix zou mogen gaan is natuurlijk bullshit. Een analoge SLR is ook een gadget in a way.
We zijn computernerds, geen fotonerds ;)

• jeroen|IA
Tsja so? :) Heb je wel es een moderne SLR in handen gehad? Zit een vrij geavanceerde computer in hoor.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:12
Hmm ik lees net dat die limiet blijft bestaan van 24 foto's.. Eigenlijk moet ik dus nu een foto gaanmken en die later in de maand aanpassen, met kans dat ie eerder verwijderd wordt omdat het niet bij de contest past.
Als er meer mensen mee gaan doen (het wordt bekender, deze contest) zitten we over een week al aan de 24 foto's, terwijl dan de herfst pas goed begint..
Misschien het overwegen waard van een verandering waard?

Verwijderd

Topicstarter
Leafs about to leave (by Hangloozz) is nummer 3

Wat betreft de analoge foto's, sja, elke visie heeft zijn tegenstanders. Analoge cams worden zover ik weet niet als gadget beschouwd. Verder zijn digifoto's beter geschikt voor een online contest. hoeven niet gescant te worden. En nouja een digicam contest is gewoon een digicam contest. Een man moet toch ook niet zeuren dattie niet aan de missholland verkiezingen mag meedoen? :P okeee geen perfecte vergelijking... :)

En wb de 24 limiet... dat is gewoon vanwege technische beperkingen. Daar kan in de toekomst eventueel nog wel wat aan gedaan worden.

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
FlappieNL schreef op 02 oktober 2002 @ 06:30:
Hmm ik lees net dat die limiet blijft bestaan van 24 foto's.. Eigenlijk moet ik dus nu een foto gaanmken en die later in de maand aanpassen, met kans dat ie eerder verwijderd wordt omdat het niet bij de contest past.
Als er meer mensen mee gaan doen (het wordt bekender, deze contest) zitten we over een week al aan de 24 foto's, terwijl dan de herfst pas goed begint..
Misschien het overwegen waard van een verandering waard?
Helemaal mee eens, afgezien van de perfekte organisatie vind ik het aantal veels te laag.

Het dubbele zou ik eerder "normaal" vinden voor dit druk bezochte forum.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hanze herfst

F6.0 - 1/154 - FL 13.7 mm

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/whizzcatgfx/hanzeherfst.jpg

Vandaag genomen op de hanzehogeschool te groningen. Het mooie van deze foto vind ik zelf dat je nog een stukje van techniek ziet. Een hypermodern gebouw. De bruine boom met de groene er achter levert voor mij het echte herfst beeld op. Het is niet groen, het is niet bruin.

Ook de organische vormen van de bomen en de strenge lijnen van het gebouw vind ik een mooi contrast. De herfst is voor mij een contrast van van alles en nog wat.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• wibblemoo
  • Laatst online: 22:21
hmm.. als ik eerlijk ben vind ik bovenstaande niet echt een mooie foto. helemaal niet zelfs. rare kleuren.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

wibblemoo schreef op 02 oktober 2002 @ 12:15:
hmm.. als ik eerlijk ben vind ik bovenstaande niet echt een mooie foto. helemaal niet zelfs. rare kleuren.
Nah jah!! Okay, dat is jou mening, waarom vind je hem dan niet mooi? Daar ben ik dan wel even benieuwd naar :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

WhizzCat schreef op 02 oktober 2002 @ 12:12:
Hanze herfst

[afbeelding]

Vandaag genomen op de hanzehogeschool te groningen. Het mooie van deze foto vind ik zelf dat je nog een stukje van techniek ziet. Een hypermodern gebouw. De bruine boom met de groene er achter levert voor mij het echte herfst beeld op. Het is niet groen, het is niet bruin.

Ook de organische vormen van de bomen en de strenge lijnen van het gebouw vind ik een mooi contrast. De herfst is voor mij een contrast van van alles en nog wat.
hyper modern? tut-tut-tut.
Niet overdrijven. En vooral niet binnen kijken dan, dat ziet er namelijk niet uit.

• hstoker
  • Laatst online: 11-02 15:20

hstoker

Yatta!

Hanze herfst

[afbeelding]

Mwah.... als je beton als afwerking voor de vloeren modern vind, tsja, dan wel :P.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• wibblemoo
  • Laatst online: 22:21
WhizzCat schreef op 02 oktober 2002 @ 12:19:
[...]

Nah jah!! Okay, dat is jou mening, waarom vind je hem dan niet mooi? Daar ben ik dan wel even benieuwd naar :)
nou het ziet er uit als een snel genomen foto'tje. beroerde kleuren imho. en dat betonnen gebouw steekt zo onwijs af tegen die boom. die al heel donker is.

• jeroen|IA
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 06:49:
Leafs about to leave (by Hangloozz) is nummer 3

Wat betreft de analoge foto's, sja, elke visie heeft zijn tegenstanders. Analoge cams worden zover ik weet niet als gadget beschouwd. Verder zijn digifoto's beter geschikt voor een online contest. hoeven niet gescant te worden. En nouja een digicam contest is gewoon een digicam contest. Een man moet toch ook niet zeuren dattie niet aan de missholland verkiezingen mag meedoen? :P okeee geen perfecte vergelijking... :)

En wb de 24 limiet... dat is gewoon vanwege technische beperkingen. Daar kan in de toekomst eventueel nog wel wat aan gedaan worden.
Mja die 24 limiet was ik het ook al niet zo mee eens eigenlijk, maar ik kan begrijpen dat die is ingesteld vanwege bandbreedte beperkingen. Of analoge cams nou wel of niet als gadget beschouwd worden lijkt me totaal onbelangrijk. Het gaat toch om het resultaat? De foto's? Dat een analoge foto om mee te kunnen doen met een online contest gescand moet worden is natuurlijk nogal wiedes, maar ik zie geen essentieel verschil tussen een gescande foto en een foto die direkt digitaal genomen is en ik moet de eerste die dat verschil wel kan aanduiden nog tegenkomen. Ook wat betreft kwaliteit hoeft er geen verschil te zijn; als ik een goede dia ga scannen met een speciaal daarvoor bestemde scanner (niet met zo'n opzetstukje dus) krijg ik een resultaat dat de meeste middenklasse digicams ver voorbijstreeft.

• Gizz
  • Laatst online: 00:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los
Is dat nou wel zo'n goed idee om dat helemaal vrij te laten? Dan kun je dus ook een foto maken zonder herfstkleuren en dan de kleuren er gewoon bij soepen. Dan krijg je dus een foto waarbij het thema (herfstkleuren) niet eens echt gefotografeerd is. Beetje raar voor een foto contest :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jah jongens, ik weet dat de fac. techniek er op zich niet uit ziet, maar van buiten is ie wel mooi. Ik heb er zelf ook een half jaar gezeten, gelukkig zit ik nu op de fac. Economie! >:)

Verwijderd

Gizz schreef op 02 oktober 2002 @ 14:43:
[...]

Is dat nou wel zo'n goed idee om dat helemaal vrij te laten? Dan kun je dus ook een foto maken zonder herfstkleuren en dan de kleuren er gewoon bij soepen. Dan krijg je dus een foto waarbij het thema (herfstkleuren) niet eens echt gefotografeerd is. Beetje raar voor een foto contest :)
Vorige keer is het toch ook goed gegaan? Ik vond het juist fijn om er een beetje met de kleuren te spelen enzo, geeft IMHO vaak een veel mooiere foto, als je het maar niet overdrijft

Verwijderd

Hanze herfst

[afbeelding]

Was iets meer rechts-om de boom gelopen, en had je toestel in 'portrait formaat' gehouden, dan had je al een stuk leukere foto gehad. Deze foto vind ik gewoon een belediging voor de mensen die wél serieus met de contest mee willen doen.

Als er trouwens een gebrek aan webspace is mogen er op mijn xs4all account best foto's worden geplaatst?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
WhizzCat schreef op 02 oktober 2002 @ 15:03:
Jah jongens, ik weet dat de fac. techniek er op zich niet uit ziet, maar van buiten is ie wel mooi. Ik heb er zelf ook een half jaar gezeten, gelukkig zit ik nu op de fac. Economie! >:)
[off topic]
hey cool ik ook :P

welke opleiding?
[/off topic]

ik haal vrijgdag me digicam op
dan schiet ik ook een paar herfst pics

Audi A8 W12 6.0

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Als ik jou was, dan was ik nog wat meer met je camera naar rechtsonder gegaan, beetje grasveldje erop. Dat brengt wat meer rust in je foto. Dan had je gelijk het misschien enige mooie van het techniek gebouw er op kunnen zetten, (want nu zie je alleem maar afschuwelijke baksteen...), een balkon en witte pilaren...

p.s. imho

• hstoker
  • Laatst online: 11-02 15:20

hstoker

Yatta!

En als je dan echt een boom wilt fotograferen, kun je dan niet veel beter een bos gaan opzoeken ofzo? Ik vind namelijk een mooie grote fagus sylvatica atropurperea (beuk voor de leek) van een paar honderd jaar veel mooier, kun je misschien ook nog wat leuk spelen met lichtinval door het bladerdak ed.

IMHO

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• sarlo
  • Laatst online: 04-03 09:34
Ja ga naar een bos en maak daar foto's van een stel paddo's aan een boom.
Heb je een boom en paddo's met herfstcamouflage en dat is pas :7

Verwijderd

gfo schreef op 02 oktober 2002 @ 16:58:
:?

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

gfo schreef op 02 oktober 2002 @ 16:58:
Jij Freek der natuur!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft die 24 foto's limiet:
Dat is deels vanwege bandbreedte, maar daarnaast wordt het stemmen ook steeds lastiger. In de eerste plaats voor mij. Ik wil graag dat 3-2-1 punten systeem houden en 3 polls maken met 24 foto's is al aardig wat werk. Maar met, zeg 50 foto's is het gewoon niet leuk meer. Het lijkt me voor de deelnemers die willen stemmen ook erg onoverzichtelijk worden, zoveel foto's...

Anyway, ik laat het voorlopig zo. Misschien dat er nog een paar meer bij kunnen, maar ik moet nog zien of dat wel nodig is eigenlijk.

Wat betreft analoge cams:
Als iemand zonder te melden een gescande foto laat meedoen, dan kan ik daar inderdaad niks aan doen. Ik wil dit graag een digifoto contest laten, maar ik wil wel mensen die geen digicam hebben de gelegenheid geven mee te doen, Vandaar een paar plaatsen voor analoge foto's. Ik wil eventueel de regeltjes best wat oprekken hier en daar, maar het in het eerste artikel genoemde is voorlopig in elk geval het uitgangspunt.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nu 4 inzendingen. Ik doe ze vanaf nu in volgorde van binnenkomst. Dan kan ik de poll lijst alvast invullen zover de foto's binnen zijn (was eerst op alfabetische volgorde)

De inzendingen zijn: (thumbs klikbaar)

Familieband (Kheperi)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_kheperi.jpg

Leaves about to leave (Hangloozz)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_leaf_about_to_leave.jpg

Vliegenzwammen in het bos (Phreak)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_phreakcontest.jpg

Boomstam (DarkXide)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_Darkside.JPG

Verwijderd

Mmmm had graag in willen schrijven maar ik weet mijn pw niet meer op de uploadsite en de passmailer werkt niet van dat forum :(

iemand van die site die mij m'n pw ff wil mailen :?

edit : Thxs Kheperi !

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:27
Hanze herfst

[afbeelding]

deze foto kan zoveel mooier zijn als je hem in het groot levert en ffkes wat bij-leveled met photoshop

ps: als ik nou eens een analoge foto scannede hoe wouden jullie dat dan merken ? :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Autumn 2002
Afbeeldingslocatie: http://photo.concept-q.biz/got/herfstJeroen_small.jpg

Vanmiddag gemaakt.. eigenlijk vind ik macros wat goedkoop, maar bij gebrek aan herstkleurige bomen hier, toch maar een macro... Het contrast is wat verhoogd, en de pic iets warmer gemaakt.. En natuurlijk geresized naar 800 x 600.. omdat 2560 x 1920 toch iets teveel van het goede is..

Verwijderd

Topicstarter
Nummer 5

Autumn 2002 (Norjee)

Verwijderd

Topicstarter
Nummer 6

Mos en blad (dredge)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_IM000669.JPG

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

* Mooody is nog druk bezig :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
je moet'm wel uploaden als je wilt meedoen Mooooody

• jeroen|IA
Mooooody schreef op 02 oktober 2002 @ 20:41:
Herfst '64

[afbeelding]

Ik heb deze foto vorige herfst met mijn Ixus gemaakt (heb nu een S30).

Om de foto sfeer te geven, heb ik de basiskleuren van de herfst (rood en geel) benadrukt. Door de helderheid en contrast te verlagen ademt de foto de jaren '60 uit...
Mja... eh... dat is een mooie omschrijving, maar die lijkt niet echt bij deze foto te horen, want die ziet eruit alsof ie gewoon verneukt is in Photoshop

Verwijderd

Mooooody schreef op 02 oktober 2002 @ 20:41:
Herfst '64

[afbeelding]

Ik heb deze foto vorige herfst met mijn Ixus gemaakt (heb nu een S30).

Om de foto sfeer te geven, heb ik de basiskleuren van de herfst (rood en geel) benadrukt. Door de helderheid en contrast te verlagen ademt de foto de jaren '60 uit...
En wat was de functie van die zwarte band aan de linkerkant? :?

Verwijderd

Norjee schreef op 02 oktober 2002 @ 19:49:
Autumn 2002
[afbeelding]

Vanmiddag gemaakt.. eigenlijk vind ik macros wat goedkoop, maar bij gebrek aan herstkleurige bomen hier, toch maar een macro... Het contrast is wat verhoogd, en de pic iets warmer gemaakt.. En natuurlijk geresized naar 800 x 600.. omdat 2560 x 1920 toch iets teveel van het goede is..
Erg mooie foto! Ik ben het met je eens wat betreft macro's in het algemeen, maar deze is wel erg mooi...!

• Mooody

Mooody

elmoody

jeroen schreef op 02 oktober 2002 @ 21:23:
[...]

Mja... eh... dat is een mooie omschrijving, maar die lijkt niet echt bij deze foto te horen, want die ziet eruit alsof ie gewoon verneukt is in Photoshop
dankje :>

mag ik jouw foto zien? :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:45:
[...]

En wat was de functie van die zwarte band aan de linkerkant? :?
die 'zwarte band' is een boom

je hoeft de foto niet mooi te vinden, maar er zit iig een idee achter itt de zoveelste foto van een boom met blaadjes of een paddestoel :Y)

hoe dan ook...iedereen mag een mening hebben, maar probeer 'm dan wel wat subtieler over te brengen (geldt ook voor de reactie erboven) :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:53:
je moet'm wel uploaden als je wilt meedoen Mooooody
doet Mooooody morgen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
mmm... ook maar eens digicammen

Ik woon erg gunstig voor zulke dingen.....

1 km fietsen -> weilanden.. (+ toebehoren)
2 km fietsen -> Water (Veluwemeer + riet + vogels en die shit)
1 km andere kant opfietsen -> Bos... (Veluwe)

Bos begint een meter of 400 van mn huis af, en loopt dan een km of heeeelveel door ;) (dorpjes/wegen niet meegerekend)

Ik ga van de winter wel eens foto's maken van de zandverstuiving hier in de buurt (4km)... da's echt apart mooi, een enorme grote, totaal egale sneeuwvlakte.

staan allemaal dennebomen dus mbt blad enz issut niet echt de moeite waard..

Buitenland.. fuck that, we hebben hier in NL ook wel mooie plekkies.

Alleen mn digicam is niet alles, 1.3mpixel, geen instelmogelijkheden (naja, superminimaal), en soepen kan ik ook niet ;)

• Azrael
  • Laatst online: 27-02 13:07
Hey Kheperi, misschien een idee om niet al die foto's te laten uploaden naar jouw site maar gewoon eigen webspace te laten gebruiken (tenzij je die echt niet hebt natuurlijk, hoewel, een lycos account is zo aangemaakt), dat scheelt jou een hoop bandbreedte en eerlijk gezegd vind ik jouw site ook een beetje sloom ;)

Analoge foto's:
Ik vind dat die hier gewoon absoluut niet thuis horen.
Los van de discussie of analoge cams überhaupt thuis horen in GT.
Ik snap het gezeik daarover niet, dit is gewoon een wedstrijd voor digitale camera's, analoge camera's hebben er niets mee te maken.
Je gaat toch ook niet vragen of je bij een zeilwedstrijd met een motorboot mee mag doen :?

Ik heb zin in de contest, nu wil ik wél een foto plaatsen, iets wat ik de vorige keer heb nagelaten.
Eens kijken of ik dit weekend in Friesland wat mooie plaatjes kan schieten :)

• jeroen|IA
Azrael schreef op 03 oktober 2002 @ 01:04:
Analoge foto's:
Ik vind dat die hier gewoon absoluut niet thuis horen.
Los van de discussie of analoge cams überhaupt thuis horen in GT.
Ik snap het gezeik daarover niet, dit is gewoon een wedstrijd voor digitale camera's, analoge camera's hebben er niets mee te maken.
Je gaat toch ook niet vragen of je bij een zeilwedstrijd met een motorboot mee mag doen :?
Wat een onzin. Je vergelijking klopt gewoon niet. Kun jij het verschil tussen een goeie scan van een gewone foto en een digicam foto zien? En "dit is gewoon een wedstrijd voor digitale camera's bladiebladiebla enz.." is natuurlijk helemaal een NON-argument. Een foto is een foto, waarmee die is gemaakt zou geen ruk uit moeten maken. Voor mijn part ga ik aan de slag met een conservenblik met een gaatje erin (pinhole cam :) ) Als het uiteindelijk maar een mooie foto oplevert toch?

Oh en trouwens: wel allerhande photoshop tricks toestaan maar geen scans van gewone pix is natuurlijk helemaal totaal inconsequent.

• King of Url
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als alles goed is gegaan doet mijn foto nu ook mee :)

Hier een iets kleinere versie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.oostendorp1/brug2.jpg

• Azrael
  • Laatst online: 27-02 13:07
jeroen schreef op 03 oktober 2002 @ 01:31:
[...]

Wat een onzin. Je vergelijking klopt gewoon niet. Kun jij het verschil tussen een goeie scan van een gewone foto en een digicam foto zien? En "dit is gewoon een wedstrijd voor digitale camera's bladiebladiebla enz.." is natuurlijk helemaal een NON-argument. Een foto is een foto, waarmee die is gemaakt zou geen ruk uit moeten maken. Voor mijn part ga ik aan de slag met een conservenblik met een gaatje erin (pinhole cam :) ) Als het uiteindelijk maar een mooie foto oplevert toch?

Oh en trouwens: wel allerhande photoshop tricks toestaan maar geen scans van gewone pix is natuurlijk helemaal totaal inconsequent.
Maar het gaat erom wat voor foto's je met een digitale camera kan maken, dus niet met een analoge, het is gewoon niet te vergelijken.
Iedereen weet ook dat je met een dure analoge camera nog steeds betere foto's kan maken dan met een dure digitale camera.

Oja, Photoshop is in feite toegestaan omdat je het toch niet kan controleren maar het is niet de bedoeling dat je een foto enorm gaat oppoetsen ofzo. Feit is dat digitale camera's en Photoshop wel met elkaar verbonden zijn.
Maar als je ziet dat een foto echt enorm veranderd is krijgt ie geen hoge waardering lijkt me.

• jeroen|IA
Azrael schreef op 03 oktober 2002 @ 13:01:
[...]

Maar het gaat erom wat voor foto's je met een digitale camera kan maken, dus niet met een analoge, het is gewoon niet te vergelijken.
Iedereen weet ook dat je met een dure analoge camera nog steeds betere foto's kan maken dan met een dure digitale camera.
Ik zou niet weten welke foto ik wel met een digitale camera maar niet met een analoge, of omgekeerd, zou kunnen maken. Maar geef anders eens een voorbeeld.

Misschien doel je op het kwaliteitsverschil? Theoretisch gezien kunnen de duurste digitale spiegelreflexen zich qua resolutie op dit moment al meten met de "resolutie" van analoge film, in sommige gevallen is de resolutie van digicams zelfs hoger. Daarbij moet je echter wel in aanmerking nemen dat je met een analoge foto nog een extra stap moet doen, namelijk het digitaliseren. En hoe je het ook wendt of keert, daarbij treedt een kwaliteitsverlies op. Tegelijkertijd kun je je afvragen hoeveel mensen op een beeldscherm daadwerkelijk het kwaliteitsverschil tussen foto's van een superdure digitale spiegelreflex, een entry-level point&shoot digicam en een goede scan van een analoog toestel kunnen zien.

Verwijderd

Azrael schreef op 03 oktober 2002 @ 13:01:
[...]
Dat slaat nergens op. Nog steeds is het zo dat 90% van de kwaliteit van de foto bepaald wordt door de fotograaf.

Ok, de resolutie van een digicam is misschien wat minder dan die van een analoge cam met goede film en goede scanner. Je hebt wat minder flexibiliteit in "focal length", supergroothoek en supertele zijn niet mogelijk met de meeste digicams. Maar wat is het percentage van de foto's waarvoor je zoiets nodig hebt? Veel mensen focussen teveel op de dingen die onmogelijk zijn, en denken gelijk aan de (uiteraard prachtige) foto's die ze er niet mee kunnen maken, en concluderen dan dat alleen maar middelmatige foto's overblijven.

Ik denk juist dat je met een digicam in het voordeel bent, zeker om te leren. Je kunt veel foto's maken, je hebt snel resultaat, en je kunt direct terug als iets niet helemaal bevalt. Mijn eigen foto's zijn flink verbeterd sinds ik een digicam heb. Ik maak dan nu ook veel meer foto's dan toen ik alleen nog maar een analoge slr had.

Als je in de verdediging gaat, en beweert dat je met een digicam niet zulke goede foto's kunt maken is dat eigenlijk een teken van het besef van je eigen onkunde. Zoals altijd, kijk eerst naar jezelf, dan pas naar de apparatuur. Als iemand die erg serieus fotografeert verreweg de beste foto instuurt, en dat toevallig is gedaan met een analoge cam, vind ik het volkomen terecht als die wint. De kans dat hij dat niet met een digicam had kunnen doen is erg klein. Punt is gewoon, de fotograaf maakt de foto, niet het toestel. Een goede fotograaf kan met elk toestel goede foto's maken, een slechte fotograaf nog niet met de beste apparatuur.....

Verwijderd

[...]

Mag ik nog even de titel onder je aandacht brengen? 'De Grote GOT Digifoto Contest [Oktober] '

Dit alles is gewoon begonnen als een digifotocontest, de eerste kandidaten waren digicammers, en nu de wedstrijd een succes is komen de analoge-cameraers met slappe argumenten dat ze ook mee willen doen. Er zullen heus wel sites op internet zijn met wedstrijden voor analoge camera's.
Er is natuurlijk geen duidelijke reden tegen noch vóór analoge foto's aan te wijzen, dus gaat het om het principe.

Ff voor de duidelijkheid: het kan me niets schelen of analoge-personen mee doen als de aantal inzendingen onbeperkt zullen zijn, maar dat is niet zo. Ik heb verder niets tegen analoge-camera's.

Verwijderd

Mooooody schreef op 03 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

die 'zwarte band' is een boom

je hoeft de foto niet mooi te vinden, maar er zit iig een idee achter itt de zoveelste foto van een boom met blaadjes of een paddestoel :Y)

hoe dan ook...iedereen mag een mening hebben, maar probeer 'm dan wel wat subtieler over te brengen (geldt ook voor de reactie erboven) :)
sorry :>, maar was het niet verstandig geweest die boom te selecteren in fotoshop en de brightness flink op te schroeven? want zo ziet het er enigzins vreemd uit..

Verwijderd

jeroen schreef op 03 oktober 2002 @ 13:31:
[...]
Daarbij moet je echter wel in aanmerking nemen dat je met een analoge foto nog een extra stap moet doen, namelijk het digitaliseren. En hoe je het ook wendt of keert, daarbij treedt een kwaliteitsverlies op.
Veel analoge fotografen fotograferen alles op diafilm. Hierbij is het zelfs een verplichte stap. De beste reproductiemanier van dia's is namelijk door een high res scan digitaal "af te drukken" op fotopapier (met laserbelichtingsapparaten ofwel lightjet printers).
Ik denk dus dat je gerust kunt zeggen bij diafilm, dat als het resultaat van de scan minder is dan een digitale foto, het best haalbare eindresultaat (op papier), dat ook is.

• jeroen|IA
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:08:
[...]

Mag ik nog even de titel onder je aandacht brengen? 'De Grote GOT Digifoto Contest [Oktober] '
Tsja eh... zo'n topictitle is in een oogwenk veranderd hoor
Dit alles is gewoon begonnen als een digifotocontest, de eerste kandidaten waren digicammers, en nu de wedstrijd een succes is komen de analoge-cameraers met slappe argumenten dat ze ook mee willen doen.
Onzin. Ik heb al eerder scans van analoge foto's geweigerd gezien. Bovendien bestaat deze contest nog niet zo lang. En het gaat me ook alleen om het principe, want ik bezit zowel een digicam als een analoge.
Er zullen heus wel sites op internet zijn met wedstrijden voor analoge camera's.
Er is natuurlijk geen duidelijke reden tegen noch vóór analoge foto's aan te wijzen, dus gaat het om het principe.
Ik ken verder eigenlijk alleen maar contests waar je zowel digitaal geschoten foto's als gescande foto's kunt insturen. Zie b.v. photo.net. En het gaat inderdaad om het principe, alleen vat ik dat net even anders op dan jij volgens mij :)
Ff voor de duidelijkheid: het kan me niets schelen of analoge-personen mee doen als de aantal inzendingen onbeperkt zullen zijn, maar dat is niet zo. Ik heb verder niets tegen analoge-camera's.
Dan zoeken we toch een plek waar we een betere bandbreedte hebben? Ik heb wel een paar suggesties (moet wel ff overleggen).

Verwijderd

jeroen schreef op 03 oktober 2002 @ 14:18:

Dan zoeken we toch een plek waar we een betere bandbreedte hebben? Ik heb wel een paar suggesties (moet wel ff overleggen).
Ok, graag, als Kheperi het daar ook mee eens is

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.degraaf/Cross.jpg

afgelopen zaterdag gemaakt, onbewerkt. Gemaakt met een Ricoh Caplio RR120

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je probleem niet Jeroen. Ik heb wat ruimte ingelast voor analoge foto's, voor mensen die geen digicam hebben. Dan is er toch geen probleem meer? Ik verwacht eigenlijk helemaal niet zo veel analoge foto's. Mochten het er 4 worden dan is het ook te doen.

Mijn internet uplink is inderdaad wat traag, maar als zoveel mogelijk mensen zelf hun foto naar dit topic linken dan lijkt me daar ook niet echt een probleem. Mijn fotosite is dan alleen maar een referentie voor de deelnemende foto's.

Ik kan helaas geen foto's via url's linken via mijn fotoalbum script. En andere scripts laten weer niet toe dat je met een cookie kunt aanmelden etc. Op dit moment heb ik nog geen alternatieve methode voor de contest gevonden die het de moeite waard maakt de boel om te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Cross, ik vind het een prima foto hoor, maar ik mis de herfstkleuren. Dat is een nadrukkelijke eis van het thema deze maand. Ik zie alleen maar wat blaadjes op de grond en een paar dode blaadjes in een boom. De rest is fris en groen. Er zit geen herfst in deze foto. Ik denk dat het véél beter kan.
Volgens mij moet ik deze foto afkeuren voor deelname.

Mooooody, Met jouw foto heb ik toch ook een beetje moeite. Het is een beetje een randgeval. Okee, er zitten een soort herfstkleuren in , maar hmmm niet erg overtuigend échte herfstkleuren. En omdat er bijna geen bladeren aan al die bomen zit lijkt het meer op een foto gemaakt afgelopen voorjaar of winter... oh gemaakt vorige herfst zie ik nu... sja dan voldoet hij feitelijk wel aan de voorwaarden.
Maar lijkt het me geen winner. Het lijkt me daarom zowiezo beter om iets anders te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Brug (King_of_Url) is nummer 7

• Norjee
  • Niet online
Kheperi, als je een alternatieve methode wilt hebben wil ik best een eenvoudige site maken waar voten enz automatisch gaat. maar reken er maar niet op dat je daar voor deze contest nog iets aan hebt.. zo veel tijd heb ik nu ook weer niet...
Het wordt dan wel in java, en ik wil het ook best hosten, maar ik heb niet een super verbinding (T1) (wordt nu voor nog geen 15% benut) en wil best een beetje bandbreedte opofferen voor deze contest, maar het moet niet ten koste gaan van andere sites op mijn server..
Ik wil ook niet jou contest overnemen, want je doet het prima, maar een automatische site lijkt me wat makkelijker, plus dat er dan meer mensen mee kunnen doen..

Verwijderd

Cross, ik vind het een prima foto hoor, maar ik mis de herfstkleuren. Dat is een nadrukkelijke eis van het thema deze maand. Ik zie alleen maar wat blaadjes op de grond en een paar dode blaadjes in een boom. De rest is fris en groen. Er zit geen herfst in deze foto. Ik denk dat het véél beter kan.
Volgens mij moet ik deze foto afkeuren voor deelname.
hmm, k, jammer. Hij is toch echt in de herfst gemaakt! maarja..ik zal hem dan weghalen..

Verwijderd

maar als die van mij te groen is dan vind ik dat je Boomstam (DarkXide) ook moet afkeuren wat ook die is behoorlijk groen..(no offence)

Verwijderd

Topicstarter
Da's toch in elk geval een heleboel paddestoelachtigs op die boomstam volgens mij. Dat maakt het in elk geval herfsterig. Verder istie inderdaad wel erg frisgroen... Hmmm wat vind Zoefff?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

DarkSide

theres no place like ::1

Als hij te groen is mag hij best weggelaten worden. Dit was de enige foto in mijn collectie die enigzins in de buurt kwam. En ik kon niets nieuws fotograferen, aangezien mijn ouders mijn digicam op vakantie hebben meegenomen.
Maar zoals gezegd zijn er problemen mee. dan hoor ik het wel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Norjee:
Het punt is dat ik mijn fotoalbum script gebruik laat maken van de cookies van het aanmeldforum. Dus aangemeld bij het forum is automatisch aangemeld bij de foto site. Dat is erg handig en wil ik zéker zo houden.

Daartoe moet album.pl het pad weten naar de memberlist van yabb (het forum). Dat gaat dus niet als ze op verschillende sites staan. Het is dus helemáál of helemaal níet op dit moment.

Als iedereen de foto's zoveel mogelijk zélf linkt (maar wél upload natuurlijk) dan valt het allemaal best nog wel mee denk ik.

Maar in elk geval bedankt voor het aanbod, en ik houdt de optie heel graag open. Misschien dienen zich nog veel betere mogelijkheden aan.

Ik heb Athlonkmf gevraagd of ik moderator kan worden van alleen dit topic, maar dat is helaas technisch niet mogelijk. Zou leuk zijn, want dan kon de contest hier lopen. Afgezien van het stemmen dan nog...

• vinnie1908
  • Laatst online: 04-03 14:29

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 15:52:
[afbeelding]

afgelopen zaterdag gemaakt, onbewerkt. Gemaakt met een Ricoh Caplio RR120
Ga daar over een maand eens terug, dan is het meeste rood/bruin geworden. Dan een waterig zonnetje erachter en je hebt een top foto.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• kmf
  • Niet online

kmf

Tja. het gaat in een fotocontest niet om hoe een omgeving in het echt uit ziet, maar hoe het in de foto eruitziet he? :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Wel gek hoor... Het is hier in het verre zuidwesten toch al behoorlijk aan het herfsten! Vooral de beuken verliezen al flink bladeren. Begint de herfst in of vlakbij grote steden later ofzo?

In elk geval:
houdt het thema allen in gedachte. Herfstkleuren. Beide elementen dus. Herfst en herfstkleuren. Ik ben met Cross eens dat de foto van Darxide daar ook niet écht overtuigend aan voldoet (maar toch meer dan die van cross).

Je hebt tot de 20-ste de tijd om je inzending te veranderen. Hou het thema in gedachten als je een foto inzend en vertel hier er even bij waarom je vindt dat je foto aan de eisen voldoet. Ik wil het thematische in de contest wel zoveel mogelijk in ere houden.

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

Jongen, laat de discussie maar zitten, want er is gewoon geen discussie mogelijk!

Khepperi is de organisator van deze digifotocontesten, dus mag HIJ de regels stellen. Als hij zegt dat er enkel digifoto's mee mogen doen, dan moeten de deelnemers er maar aan houden. Vind je het oneerlijk, doe dan niet mee punt

Je komt toch ook niet bij een kartrace met een Formule 1 wagen opdagen.... De regels zijn zo, en dan hoor je daar ook aan te houden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik zie hier al een paar hele mooie foto's! Net zoals de vorige keer weer heftige concurrentie dus :) Komend weekend ga ik, als het weer meezit, ook ff wat foto's schieten in de omgeving...

• LoneGunman
  • Niet online
Hmm, ook maar een poging doen......deze foto zint me nog niet helemaal, alleen ik ga nog op zoek naar een nieuwe :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/herfst.jpg

/edit: En ja, het zijn inderdaad nog geen echte herfstkleuren, alleen de pech is dat deze nog niet in overvloed aanwezig zijn momenteel. Dit onderwerp had beter in november kunnen worden gekozen.

• spacy

spacy

+++

Ik kreeg van m'n pa een tip dat ik naar een bepaald bos toe moet gaan, waar ze express niet veel doen aan het bosonderhoud en liever de natuur hun eigen gang laten gaan,
daar is oa mooie zwammen groei en zijn meestal ook al veel bladeren afgevallen die dus niet zijn opgeruimd..

Verwijderd

Topicstarter
Fall in the air..... (LoneGunman)

Je voorlopige foto is nummer 8. Er zit wel herfstkleur in je foto... vooral op de grond :P
Sja... november... ik weetet niet. ik had echt het idee dat de herfst in volle hevigheid aan het losbarsten was. Nouja we zullen creatief moeten zijn :) Ik ga zaterdag of zondag ook nog eens rondkijken in de karige bossen alhier. Misschien maar een spuitbus herfstkleuren meenemen ofzo :)

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 22:05:
Fall in the air..... (LoneGunman)

Je voorlopige foto is nummer 8. Er zit wel herfstkleur in je foto... vooral op de grond :P
Sja... november... ik weetet niet. ik had echt het idee dat de herfst in volle hevigheid aan het losbarsten was. Nouja we zullen creatief moeten zijn :) Ik ga zaterdag of zondag ook nog eens rondkijken in de karige bossen alhier. Misschien maar een spuitbus herfstkleuren meenemen ofzo :)
Of het reclamebord van de Floriade fotograferen....staat levensgroot HERFSKLEUREN op. Of.....ik krijg een ingeving.....jaja, echt. NAAR DE FLORIADE!! :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
spacy_ schreef op 03 oktober 2002 @ 21:57:
Ik kreeg van m'n pa een tip dat ik naar een bepaald bos toe moet gaan, waar ze express niet veel doen aan het bosonderhoud en liever de natuur hun eigen gang laten gaan,
daar is oa mooie zwammen groei en zijn meestal ook al veel bladeren afgevallen die dus niet zijn opgeruimd..
lol, zo'n bos heb ik dus op een goeie 500m afstand.. Veluwe heet dat ;)

ik ga er nog wel keertje digicammen, maar moet ik eerst ff tijd hebben, zal van t weekend wel worden. Door de weeks ben ik altijd pas na 7uur thuis dus beetje donker dan :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:23

St@m

@ Your Service

King of Url schreef op 03 oktober 2002 @ 02:02:
Als alles goed is gegaan doet mijn foto nu ook mee :)

Hier een iets kleinere versie:

[afbeelding]
Jongens ik vind het allemaal hartstikke mooie foto's, maar deze springt er toch wel uit hoor naar mijn smaak.

Misschien kun je bij de foto een gedeelte van de blauwe lucht weghalen, ik vind het niet echt mooi passen bij de rest van de kleuren, maarja dat ben ik dan weer :)

Ik kan jammer genoeg niet zelf meedoen want ik heb geen digicam :( suc6

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

spacy_ schreef op 03 oktober 2002 @ 21:57:
w00t! jij hebt een toffe pa :P

• spacy

spacy

+++

ik ga toch maar m'n creatie posten die ik vanavond had gemaakt, maar er is dus nog grote kans dat ik de komende dagen iets beters tegen kom...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/got/oudebesjes_t.jpg
clickable...

Het is dus een stukje groen dat al aan het vergaan is in deze herfst.
en dus inmiddels de typische herfst kleuren vertoont.
ondanks dat het een close up is, vindt ik de foto best nog wel grappig vanwege het lelijke onderwerp :)

edit: zal ook ff in het contestforum plaatsen

• LoneGunman
  • Niet online
St@m schreef op 03 oktober 2002 @ 22:11:
[...]

Jongens ik vind het allemaal hartstikke mooie foto's, maar deze springt er toch wel uit hoor naar mijn smaak.
Hmm, ik heb tot nu toe nog niet echt een foto gezien die van mij de eerste prijs zou moeten krijgen eigenlijk. Nee, die van mij is idd ook ééntje van dertien in een dozijn.

Nou ja, de maand is nog jong.......wie weet wat voor geniale ingevingen de dames en heren fotograven nog krijgen.

Verwijderd

LoneGunman schreef op 03 oktober 2002 @ 22:13:
[...]

Hmm, ik heb tot nu toe nog niet echt een foto gezien die van mij de eerste prijs zou moeten krijgen eigenlijk. Nee, die van mij is idd ook ééntje van dertien in een dozijn.

Nou ja, de maand is nog jong.......wie weet wat voor geniale ingevingen de dames en heren fotograven nog krijgen.
Working on it :D

Verwijderd

Topicstarter
Oude besjes (Spacy) is nummer 9

Ennuhhh St@m, je kan weldegelijk meedoen hoor. Ik heb een paar plaatsen gereserveerd voor analoge foto's. Speciaal voor mensen die geen digicam hebben.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste