Okee, na lang nadenken en veel kijken heb ik dan ook maar gestemd. Mijn top 3 is de volgende:
3pt (1e plaats): Autumn 2002
Erg mooie foto, heeft wel iets spannends door het inkijkje in de ene vrucht, en het kiertje in de andere. De kleuren zijn ook erg mooi, de herfstkleuren zijn m.n. in de vruchten te vinden, waar het groen op de achtergrond nog een restje zomer aangeeft. De herfst is vnl vertegenwoordigd door de vruchten => deze openen alleen in de herfst. Conform de opdracht een mooie foto. Mijn complimenten.
2pt (2e plaats): Onder zijn rokje
Een foto die erg natuurlijk is. Het bruin had wat minder gemogen, maar ik ben eigenlijk voor iets anders gevallen... Ik vind het ene blaadje bovenop 'zijn rokje' erg intrigerend. In i.t.t. de achtergrond heeft dit blaadje nog een ietwat groene kleur. Waarom die wel en de rest niet (meer)? De titel is ook erg mooi bij deze foto. Paddestoel = herfst, de kleuren van de paddestoel, het blaadje en de achtergrond zijn duidelijke herfstkleuren. Oftewel conform de opdracht.
1pt (3e plaats): Vliegenzwammen
Qua compositie erg mooi. Ik zou zelf een andere titel hebben gegeven waardoor je meer bij de foto gaat nadenken. Ik zie een ouderlijk verband en iets afstotends. Afscheid nemen. Hoort ook bij de herfst. Hij had iets kleurrijker mogen zijn. Wellicht dat je hem beter op een wat zonnigere dag had kunnen schieten. Maar aan de andere kant, dan was de sfeer van afstoten/afscheid nemen misschien ook wat minder geweest. Conform de opdracht: gefeliciteerd.
Speciale vermeldingen:
Leafs about to leave Mooie titel bij een mooie foto. Als er meer verschillende herfstkleuren in hadden gezeten, was deze zeker in de prijzen gevallen.
Herfst-appel Mooi, er is duidelijk over de compositie nagedacht. Maar de zwarte achtergrond zorgt er voor dat de foto niet aanslaat. Helaas voel ik er verder niets bij. Geen spanning of iets dergelijks. Maar veelbelovend voor andere foto's.
Ach, en verder: de beste stuurlui staan aan wal. Kijk maar naar mijn foto... Overigens bedankt voor die ene stem!

Teveel wit en te weinig kleur. Maar als het onderwerp 'op reis' wordt, dan heb ik wel een ideetje, en eens kijken of het dan wat wordt. En anders... Foto's kijken is ook mooi.