Aikon schreef op 05 oktober 2002 @ 17:36:
[...]
Kwil de pret niet drukken. Maar dat je met een 'zon' ding alles kan belichten buiten had HL ook al en HL had ook hint brushes, daarmee kon je ook aan de engine vertellen dat ie iets niet moest renderen omdat je het toch niet zag.
Maar dat schilderen klinkt wel erg geil

kga er ook maar eens mee aan de slag

Ja. Ik vond het ook altijd al extreem dom dat UT (en unreal) geen "zon" hadden. Ladders zaten er ook nooit in (nu ook
eindelijk wel) en die hint brushes waren er op zich nog niet, maar dat kon je wel met zones doen, als je level goed gezoned was (geldt nog steeds) dan was het dacht ik zo dat als je van een bepaalde zone geen zoneportal kan zien, dat je dan de hele zone toch al niet kan zien, en hoppa het wordt niet gerenderd/beschouwd.
Het is op zich zelfs vrij makkelijk, maar je moet wel een heleboel losse handelingen doen. Zoals de tuto zegt moet je eerst een godsegrote ruimte hebben om het in te doen, daar doe je een zoneinfo in, en die moet als terrainzone ingsteld zijn (blah zie die tuto). Als je dan eindelijk de terrain zelf wil toevoegen moet je eerst een "rgba8" mode bmp in je myLevel doen (da's iig het makkelijkste, misshchien dat er ergens in een texturepack een zit, maar die heb ik nog niet gevonden dan) die maak je 128 bij 128, spierwit, als 24 bits bmp, nix bijzonders dus. Die import je in Ued met "generate mipmaps" uit (is toch niet nodig) en "alpha" aan (dat loste een error op, dus zal wel kloppen, het staat iig nergens vermeld

)
Op zich vertelt de tuto dan aardig hoe het werkt, alleen dat texture instellen vertellen ze niet echt duidelijk, en ja dan krijg je een transparante terrain

Als je in de "layers" tab die nieuwe aanmaakt staan daar volgens de tuto 2 textures naast elkaar, ik zie daar niets, ook niet als er wel textures inzitten

maar wat je daarvoor gewoon meot doen is de texture voor je terrain in de texture browser selecteren, rechts klikken links in de layers tab waar volgens de tuto de texture zou moeten staan, op die aangemaakte layer, en dan "set texture .. " datzelfde doe je daarnaast met die witte uit je myLevel. Als het goed is heb je als je je map compiled een basis terrain. Kost ff wat moeite, maar als je het eenmaap door hebt is het gesneden koek. Dan kan je dus gaan "tekenen" op je terrain
1 ander ding, als je die zon wil gebruiken MOET dat in een zone met ergns "fake backdrop" voor de skybox. anders doet de zon het niet

dat stond weer in een andere tutorial.