[CM] Ook een stille PC? Beschijving!!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.066 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Nou ik zal het kort houden hier: ik heb een site gebouwd over stille casemods, hier heel wat info vandaan gehaald in de tussentijd en begonnen! Echt hij is heel stil je hoort 'em bijna niet. Nog enkele ideeen iemand? Hier posten dan graag! De pics zijn 640x480 dus ook modemgebruikers kunnen kijken ;)
(zonde van die 2048x1024 camera)

Nou ik zou zeggen: B) snel op http://www.casemodstil.mine.nu

Ik hoop op veel nieuwe ideeen! Nieuwe ideeen die werken krijgen een plektje op m'n site. Bij zulke ideeen: geef het topic ook ff een schop door het hier te vertellen he. Mailen kan natuurlijk ook op pierre-oord@hotpop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
link werkt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
De pagina kan niet worden weergegeven. :(
jammer het lijkt me wel een handige site.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hok doet het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01 21:45

AB2ND

Vonkenboer

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:
................

|:(

edit:
hmz.... niet snel genoeg....:)

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Wanneer wordt de link gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
nu. Ik ben portmapping vergeten STOM STOM STOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Nu online

decramy

root@birdie:~#

bij mij doet ie t wel :P

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rath
  • Laatst online: 25-04-2023
ok hier heb ik em gevonden
voila sie ;)

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

niet leuk , ik wilde ook net iets over foutje tiepen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik wilde ff snel apache linkie server opzetten, maare; wel portmapping maken he ******* pierre-oord denk niet na (was de code voor die rooie * met tekst :? staat niet in FAQ of ben ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hier doettie ut wel :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

best leuk zo'n beetje info over stiller maken pc alleen nog niet veel stof op je site.Daarbij gaat de site een beetje over jouw stille casemod en niet over stille casemods.Waterkoeling is ook heel stil bijvoorbeeld.En als je met je pc langs een autosnelweg gaat zitten is je pc relatief ook stil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 16:08

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Hmm.. nofi.. maar wat f*cking veel spel- en stijlfouten op je site :{

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
AngelDust schreef op 29 september 2002 @ 11:50:
Hmm.. nofi.. maar wat f*cking veel spel- en stijlfouten op je site :{
wat doe jij in een half uurtje :*)

Misschien knip+plak ik de tekst ff in wordt en haal ik ze d'r uit nu ff geen zin meer. En wat ik al zeg over watercooling: dat is duur ik heb weinig geld en ook daar heb je fan voor radiator enz enz. beetje goedkoop houden zeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 61849 schreef op 29 september 2002 @ 11:49:
best leuk zo'n beetje info over stiller maken pc alleen nog niet veel stof op je site.Daarbij gaat de site een beetje over jouw stille casemod en niet over stille casemods.Waterkoeling is ook heel stil bijvoorbeeld.En als je met je pc langs een autosnelweg gaat zitten is je pc relatief ook stil :p
Ja dat bedoelde ik ook ik laat zien hoe ik het gedaan heb en dan kan iemand het nadoen/beter doen

En wat voor stof mis je dan? watercooling? hoe je een potmeter ertussen zeg? waar wil je heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 29 september 2002 @ 11:54:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook ik laat zien hoe ik het gedaan heb en dan kan iemand het nadoen/beter doen

En wat voor stof mis je dan? watercooling? hoe je een potmeter ertussen zeg? waar wil je heen
aangezien het de bedoeling is dat mensen hun casemods (de stille bedoel ik dan) moeten delen is het gebrek aan stof niet meer van toepassing.Bedoelde namelijk , aangezien je van te voren al veel bekeken had over het stiller maken dat je deze ideen er ook bij zou zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60255

wordt je voedinkje niet keiheet met dat spul aan de onderkant?

edit: oh k zie nu de rest van je mods pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ehhh, en je fans op 7/5 volt zetten???

Misschien een baybus om dit te regelen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik had geen zin om een babybus te maken. Ik heb het niet gezegd op de site maar bij m'n PCI sloten heb ik een frontje gezet met een potmeter. Kan ik lekker draaien met een schroevedraaier totdat ik hem stil genoeg vind en hij genoeg lucht verplaatst. Beter dan 5 / 7 volt mod vind ik. En nee, die voeding wordt nooit heet, zeker niet met die coole lucht die wordt aangezogen van boven. Ik heb hem niet helemaal geisoleerd hoor.

O ja ik heb op de mod pagina ff de speelings fouden erut gehaalt. Er zater er wel veel in zeg. Ik moet ff een typcursus volgen of zo ik doe alles met 10 vingers maar misschien komt het omdat ik nog niet wakker ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb ooit mijn PC silent gemod,
[rml][ CM]silence mod [ veel pics][/rml]

Pics zijn alleen down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Rebels schreef op 29 september 2002 @ 12:14:
Ik heb ooit mijn PC silent gemod, ff kijken of ik dat draadje nog kan vinden
Ik (wij?) wacht(en) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Link staat er al hoorw, alleen je heb er weinig aan zonder pics.
Kan ze zogauw niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47102

even als reactie op je site. De koelvinnen van de stabilisatoren en thiristors mogen niet tegen het metaal van je voeding komen omdat de stabilisatoren ook contact maken met het koelvin, ik heb een keer uitgeprobeert wat er gebeurd als je daar sluiting maakt... m'n 12 volt lijn zat op 1 volt ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
wat replyen jullie snel zeg ik ben aan het typen en er staat al een bericht :)

ga zo door maar liever iets nuttigere info zoals die link, (foto's wel handig natuurlijk :) )

Nou ik moet ff huiswerk maken helaas replyen jullie maar ff met elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

wat pics gevonden
me bestelde fans(191 euro) waren binnen
Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/silencemod/1.JPG

Verschil van proc koeler :)
Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/silencemod/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/silencemod/3.JPG

Alle roosters weg gedremeld, ook aan de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/silencemod/4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

leuk gedaan!!! maareh, jij hebt nix aan je hdd`s gedaan??? en geen baybus oid??

zelf hoor ik alleen men hdd nog maar ;)

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

3lmowww schreef op 29 september 2002 @ 12:59:
leuk gedaan!!! maareh, jij hebt nix aan je hdd`s gedaan??? en geen baybus oid??

zelf hoor ik alleen men hdd nog maar ;)
Uitleg staat helemaal in dat topic

maar ik kan me fans wel 5 of 12 volt schakelen, maar die schakelaars zitten aan de achterkant, wil de voorkant zo strak mogelijk houden

de HD's is het enige wat ik nog hoor ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48181

Draait je zalman op silent of op normal? Je kan misschien de 92mm fan vervangen door een papst, die maakt 23dB (2x zo hard als je zalman op silent), maar heeft met die 23dB wel meer lucht per uur. Als je die dus op 7 volt ofzo laat draaien, heb je je proc nog stiller, EN koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dalijk 4 80mm casefans in mijn pc zitten, op 12 volt. Wanneer ik aan het gamen ben enzo heb ik eigenlijk geen last van het geluid. Als ik ga slapen en ik laat de pc aan, zet ik de koelers gewoon uit (daar moet ik dus nog een schakelaartje voor maken ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou vooruit, omdat je over die trafo in de voeding begon:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/pckoel/pckoel-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/pckoel/pckoel-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/pckoel/pckoel-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/pckoel/pckoel-4.jpg

Het blinkt niet echt uit in netheid, maar wel in effectiviteit. Alleen die #@$@ maxtor HD maakt nog een hoog schril geluid wat ik nu hoor, de rest is een heel zacht
ruisen van lucht. :)

Die maxtor zit trouwens in dat los liggende rack, dat scheelt al een heleboel herrie. In de slede zit een seagate barracuda IV, die hoor je gewoon niet. De processor is een XP1800 op 1.55v op een MSI K7T Turbo.

In het vooronder een intakefan, achteren idem, teruggeregeld naar 8 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Tele schreef op 29 september 2002 @ 16:00:
Nou vooruit, omdat je over die trafo in de voeding begon:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het blinkt niet echt uit in netheid, maar wel in effectiviteit. Alleen die #@$@ maxtor HD maakt nog een hoog schril geluid wat ik nu hoor, de rest is een heel zacht
ruisen van lucht. :)

Die maxtor zit trouwens in dat los liggende rack, dat scheelt al een heleboel herrie. In de slede zit een seagate barracuda IV, die hoor je gewoon niet. De processor is een XP1800 op 1.55v op een MSI K7T Turbo.

In het vooronder een intakefan, achteren idem, teruggeregeld naar 8 volt.
ik zie dat je de trafo uit je voeding hebt gehaald. Ook een goed idee idd, dan kan je fan gewoon erin blijven zitten. Wordt die trafo warm eigenlijk bij intensief gebruik van de computer? Hij maakt bij mij zo'n zoem geluid :( , kun je daar iets aan doen? Kan ik die trafo vervangen door 1 die niet zoemt, of moet ik heb inpakken in geluiddempend materiaal of wordtie dan te warm :o . Dit topic gaat de goede kant op zo met die mooie pics 8) . Mensen, iemand die iets weet over die trafo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Ik heb wel een klein ideetje.
Als je de pc kast gaat isoleren dan zou je er nog een acryl plaat tegen aan kunnen zetten die precies past.
Dus zijpaneel--acrylglas--noppenschuim.
Heb ik nu zelf ook alleen moet ik nog wat verzinnen om dit onder in mijn aopen hq08 kast te doen. Deze is nl verdeeld in 2 lagen. Boven (hd,voeding.cdr's enz) en onder (mobo enz.)
Ik heb onder 2 92mm fans die tegen over de cpu staan en die moet ik dus ook uit een acrylplaat snijden en daar heb ik nog geen zin in gehad.
Maar de bovenste heb ik wel al klaar. Je kunt dat acryl glas een beetje buigen en zo kun je het precies passend maken. Ik heb geen digi camera dus pics kan ik jullie niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 26653 schreef op 29 september 2002 @ 17:13:
Ik heb wel een klein ideetje.
Als je de pc kast gaat isoleren dan zou je er nog een acryl plaat tegen aan kunnen zetten die precies past.
Dus zijpaneel--acrylglas--noppenschuim.
Heb ik nu zelf ook alleen moet ik nog wat verzinnen om dit onder in mijn aopen hq08 kast te doen. Deze is nl verdeeld in 2 lagen. Boven (hd,voeding.cdr's enz) en onder (mobo enz.)
Ik heb onder 2 92mm fans die tegen over de cpu staan en die moet ik dus ook uit een acrylplaat snijden en daar heb ik nog geen zin in gehad.
Maar de bovenste heb ik wel al klaar. Je kunt dat acryl glas een beetje buigen en zo kun je het precies passend maken. Ik heb geen digi camera dus pics kan ik jullie niet geven.
Is acryl een stof die hem nog stiller maakt ofzo? Wat is het eigenlijk, een kunststof dach ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
kan degene die de trafo uit z'n voeding heeft gehaald ff replyen?
Ik wil weten of die zo minder zoemt als je hem inpakt enzo maar dat had ik al eerder getypd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

pierre-oord schreef op 29 september 2002 @ 17:53:
[...]

Is acryl een stof die hem nog stiller maakt ofzo? Wat is het eigenlijk, een kunststof dach ik.
Ja het is een kunststof (soort plexiglas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
mmm ok. Maar maakt het dan stiller?

Iemand nog iedeen hoe de trafo stiller te maken? Ik wil geen nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

wat zijn nu je temp's pierre-oord?

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
mjdejong schreef op 29 september 2002 @ 19:46:
wat zijn nu je temp's pierre-oord?
Moet ik nog ff opmeten. Ik heb m'n PC al wel 3 kwartier de PCmark 2002 met enkel processor tests laten lopen en dat gaat stabiel. Dus geen last van warmte. Maar ik zal ze binnenkort ff opnemen, maar dan moet ik pc een paar uur vol laten testen en kan ik niet op tweakers.net :'(

Dus ik post ze wel eens binnenkort maar het kan in ieder geval geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 48181 schreef op 29 september 2002 @ 13:06:
Draait je zalman op silent of op normal? Je kan misschien de 92mm fan vervangen door een papst, die maakt 23dB (2x zo hard als je zalman op silent), maar heeft met die 23dB wel meer lucht per uur. Als je die dus op 7 volt ofzo laat draaien, heb je je proc nog stiller, EN koeler
Nou wel een idee ik had hier al eens iets over gelezen. Ik heb hem op silent staan, potmeter op z'n traagst. Dus echt horen doe je die niet. Ik moet ff van die zoem in m'n voeding af. Iemand iedeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Mijn trafo zoemt helemaal niet :? Vaag, maar je kan hem zoals mij monteren, en dan met extra rubberen ringetjes ertussen. :)

edit: officieel heet het geeneens een trafo, meer een smoorspoel oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Tele schreef op 29 september 2002 @ 20:22:
Mijn trafo zoemt helemaal niet :? Vaag, maar je kan hem zoals mij monteren, en dan met extra rubberen ringetjes ertussen. :)

edit: officieel heet het geeneens een trafo, meer een smoorspoel oid..
o nou een smoorfo dan ok :+

maar die van mij wel. In oude losse voedingen hoor je het ook wel eens brrrrrrrrrr. en dat gaat maar door. Dat maakt echt veel herrie. Het is dat blauwe ding dat ook op een foto te zien hier boven ergens. Iemand heeft die uit z'n voeding gehaald. Ik heb er 2 rubber ringetjes tussen zitten vanuit de fabriek, maar ik heb het idee dat het niet trillingen zijn maar gewoon geluid wat het zelf produceerd. Ik wordt er gek van :r

Die aopen voedingen: blijf er een heel eind van uit de buurt, zijn echt k** dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:17
Volgens mij maken de meeste ATX voedingen tegenwoordig zo'n zoement geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ga ook maar is zo'n zalman koelertje kopen

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
DutchCommando schreef op 29 september 2002 @ 20:33:
Volgens mij maken de meeste ATX voedingen tegenwoordig zo'n zoement geluid?
Nou iedereen opgelet: ik heb die blauwe trafo of hoe heetie officieel dan ook onder in mijn kast gemonteerd. De zoem is er nog steeds, heeeeeeeeeeeel zachtjes in de voeding maar bijna niet te horen. M'n coolers overstemmen die nog. Ik moet m'n casefan nog een weerstandje bij zetten om hem nog net iets zachter te laten draaien. Misschien iets van inteferrentie of zo. Dat dat andere iets harder gaat zoemen door die trafo? Nou die trafo eruit is komt eigenlijk wel mooi uit: kan de fan er weer in. Nu steeks er niet meer uit ziet er wel mooi uit.

Iemand nog iedeen over die zoem verder :?
>>> Hij is bijna volmaakt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
leuke info... zet weer aan tot modden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
sebas_82 schreef op 30 september 2002 @ 10:36:
leuke info... zet weer aan tot modden!!
als je begint en meer info hebt; post pics he!

>>>> los van dit:
Mijn voeding is geheel stil als de pc uit is (stekker erin en voeding "aan" met knop op achterkant)
maar als ik aan zet dan begint er een zachte zoem. Veel zachter nadat ik de trafo eruit heb gehaald. Of is dit toeval? Zit er iets niet goed vast? het is iig de fan niet. Weet iemand welke onderdelen kunnen zoemen? dan nog ff coolers aanpassen en die pc hoor je niet. heerlijk downen 's nachts :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Heeft die trafo er maar twee draden aanzitten? Dan is het inderdaad een smoorspoel...

Je kan je voeding zo modden dat ie op gelijkspanning werkt, dan heb je die spoel (mits die voor de gelijkrichting zit) in je voeding niet meer nodig. Je voeding heeft dan wel gelijkspanning nodig, dit kun je met een externe gelijkrichter maken (daar zit wel weer die smoorspoel in, maar die gelijkrichter kun je misschien helemaal geluiddicht krijgen). :)

Kijk wel uit met die hoge gelijkspanning, gelijkstroom is gevaarlijker dan wisselstroom.

EDIT: Veel componenten kunnen zoemen, maar omdat het een geschakelde voeding is zal het niet na de gelijkrichting zijn (daar wordt het omgezet naar een hogere frequentie, zodat de trafo en elco's klein kunnen blijven). Diodes, transistors en elco's kunnen best zoemen, vooral elco's als ze al wat ouder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34929

Ik heb ook een silent-mod toegepast op een computer. Deze computer staat 24/7 aan en staat in mijn kamer... Om nog een beetje lekker te kunnen slapen was 't dus lekker als ik 'm niet zo vaak hoorde. Dingen die ik daarbij gedaan hebt (ID-en voor jullie) zijn:

- HDD in een oude CD-ROM speler ingebouwt, welke ik geisoleerd heb met schuimrubber uit een verpakking van een (nieuwe) HDD.
- CPU passief gekoeld (oud CPU'tje... "ken net")
- PSU fan niet met schroeven vast gemaakt maar staat op 'kussentjes' vast met tape zodat de trillingen geabsorbeerd worden.

PICS en teksten over mijn server: Kathryn kun je vinden op mijn site. Daar staat ook de mod beschreven van het 4.25" TFT scherm:
[rml][ CM] servertje met TFT achter klepje[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Benadski schreef op 30 september 2002 @ 11:15:
Heeft die trafo er maar twee draden aanzitten? Dan is het inderdaad een smoorspoel...

Je kan je voeding zo modden dat ie op gelijkspanning werkt, dan heb je die spoel (mits die voor de gelijkrichting zit) in je voeding niet meer nodig. Je voeding heeft dan wel gelijkspanning nodig, dit kun je met een externe gelijkrichter maken (daar zit wel weer die smoorspoel in, maar die gelijkrichter kun je misschien helemaal geluiddicht krijgen). :)

Kijk wel uit met die hoge gelijkspanning, gelijkstroom is gevaarlijker dan wisselstroom.

EDIT: Veel componenten kunnen zoemen, maar omdat het een geschakelde voeding is zal het niet na de gelijkrichting zijn (daar wordt het omgezet naar een hogere frequentie, zodat de trafo en elco's klein kunnen blijven). Diodes, transistors en elco's kunnen best zoemen, vooral elco's als ze al wat ouder zijn...
jep er zitten maar 2 draden aan maar zoals ik al zei: hij zoemt niet meer maar iets anders zoemt nu. Ik heb hem uit m'n psu gehaald en onderin kast bevesigd. Het geen wat zoemt doet het wel veel zachter nu. Inteferrentie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 34929 schreef op 30 september 2002 @ 11:25:
Ik heb ook een silent-mod toegepast op een computer. Deze computer staat 24/7 aan en staat in mijn kamer... Om nog een beetje lekker te kunnen slapen was 't dus lekker als ik 'm niet zo vaak hoorde. Dingen die ik daarbij gedaan hebt (ID-en voor jullie) zijn:

- HDD in een oude CD-ROM speler ingebouwt, welke ik geisoleerd heb met schuimrubber uit een verpakking van een (nieuwe) HDD.
- CPU passief gekoeld (oud CPU'tje... "ken net")
- PSU fan niet met schroeven vast gemaakt maar staat op 'kussentjes' vast met tape zodat de trillingen geabsorbeerd worden.

PICS en teksten over mijn server: Kathryn kun je vinden op mijn site. Daar staat ook de mod beschreven van het 4.25" TFT scherm:
[rml][ CM] servertje met TFT achter klepje[/rml]
Ik gaat zo ff kijken op je site, maare, wordt die HD niet veel te heet dan? Mijnes wordt best warm, nog niet heet, maar ik had hiervoor een ibm deskstar gxp75 46,1 GB en die werd heeeeeeeeeeeeeeeel heet dus daar had ik een HD cooler voor. Ik ga nu ff naar je site maar vertel ff hoe heet die HD wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66574

netjes gedaan... je hebt toch niet deze gaten erin gemaakt terwijl alles er nog in zat he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 66574 schreef op 30 september 2002 @ 12:11:
netjes gedaan... je hebt toch niet deze gaten erin gemaakt terwijl alles er nog in zat he?
nee jo dat zou wel knap zijn he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
pierre-oord schreef op 30 september 2002 @ 15:45:
[...]

nee jo dat zou wel knap zijn he :)
ff nog wat nieuws: ik heb zojuist de casefan, de enige aangezien de voeding niet meer meedoet nog zachter laten draaien, echt onhoorbaar, maar na 10 min Counterstrike hing alles :/
Ik moet ff een temp meter progie hebben. Ik heb hardware sensors monitor maar 30 dagjes licentie is verlopen. Ik heb ook nog een ander maar die werkt niet zo makkelijk irri proggie. Kent iemand nog een goed (freeware?) progie om te meten? Ik kijk liever in windows da's realistischer dan opnieuw starten en in bios kijken dan in temp alweer gezakt. Maar ik ga nog kijken of ik zalman langzamer kan laten draaien jullie horen daarvan nog wel wat. Maar nu eerst ff weten wat de temps zijn dus post ff een progie hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

pierre-oord schreef op 30 september 2002 @ 15:55:
[...]

ff nog wat nieuws: ik heb zojuist de casefan, de enige aangezien de voeding niet meer meedoet nog zachter laten draaien, echt onhoorbaar, maar na 10 min Counterstrike hing alles :/
Ik moet ff een temp meter progie hebben. Ik heb hardware sensors monitor maar 30 dagjes licentie is verlopen. Ik heb ook nog een ander maar die werkt niet zo makkelijk irri proggie. Kent iemand nog een goed (freeware?) progie om te meten? Ik kijk liever in windows da's realistischer dan opnieuw starten en in bios kijken dan in temp alweer gezakt. Maar ik ga nog kijken of ik zalman langzamer kan laten draaien jullie horen daarvan nog wel wat. Maar nu eerst ff weten wat de temps zijn dus post ff een progie hier :)
Mother Board Monitor 5?
Is voor zover ik weet een freeware tool!
Staat volgens mij wel in de meuktracker.

/edit, de site zelf met versie 5.2
http://mbm.livewiredev.com/

[ Voor 0% gewijzigd door Semper Fight op 30-09-2002 19:30 . Reden: Typo's verwijder, moest namelijk eten :P ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat heet MotherBoard Monitor :)

Leuk gedaan, maar het lijkt mij een tikje rigoreus.
Over de website, kun je de achtergrond wellicht wijzigen? gathering.tweakers.net is niet meer leesbaar, zo met die paarse kleur. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Als je trouwens geirriteerd raakt door het zoemen van je voeding, heb je nog 2 mogelijkheden.

1. Je computer is erg stil, daardoor valt de voeding op.
2. De voeding maakt gewoon een pokke herrie en dat hoort niet, lijkt mij.

Maar goed, ik ga mijn pc ook wat stiller maken, met een temperatuur geregelde schakeling voor de casefans, de Coolermaster wordt vervangen voor een Alpha8045 met Papst 8412NG en der komt ook geluidsisolatie in. Tevens ga ik eens kijken bij de lokale hobbyshop wat die dremelschijfjes kosten >:) Der zit toch nog een frontje voor, die roosters aan de voorkant zijn dus nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Gat ik dak kast en ook dat probleem opgelost
check je typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
eLeCtRaBeLg schreef op 30 september 2002 @ 17:25:
[...]

Main Board Monitor 5?
Is een freeware tool!
Staat volgens mij wel inde meuktracker
/edit, de site zelf met versie 5.2
http://mbm.livewiredev.com/
Ik ga ff kijken bedankt he. En over die voeding die herrie maakt; het is niet heel hard maar wel te horen. Iemand nog iedeen hoe ik deze opstelling nog stiller kan krijgen? Als ik casefan bijna uit doe crasht pc. Als ik snel in bios kijk naar temps als casefan normaal draait is het best warm: processor stressed: 66 graden, kast: 36 graden. Is best warm dus. Als ik m'n zalman nog zachter ga zetten door een potmeter gaat het niet goed meer denk. Zou een stille intake casefan helpen? of maakt dat niets uit? ik ga het anders wel even testen maar heeft iemand resultaten gehad met een extra casefan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34929

pierre-oord schreef op 30 september 2002 @ 11:45:
[...]

Ik gaat zo ff kijken op je site, maare, wordt die HD niet veel te heet dan? Mijnes wordt best warm, nog niet heet, maar ik had hiervoor een ibm deskstar gxp75 46,1 GB en die werd heeeeeeeeeeeeeeeel heet dus daar had ik een HD cooler voor. Ik ga nu ff naar je site maar vertel ff hoe heet die HD wordt :)
hmm ik zou 't niet doen als je een hete schijf hebt. Gewoon even voelen na een dagje stressed. Is die heel warm dan zou ik 'm niet inpakken. Maar mijn HDD werd niet warmer dan 30 graden. Seagate M-series 2.1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 11:22
Nog een tip om je HD makkelijk stil op te hangen:
Span in een 5 1/4" slot twee stukken rubber (fietsband oid) door de gaten waar je normaal je cdrom drives in vastschroeft. Bovenlangs heen en dan onderlangs terug.
De uiteinden knoop je gewoon aan elkaar.
Dat doe je dus voor en achter en dan schuif je je HD ertussen.
Als je het een beetje strak doet, blijft de HD goed op zijn plek en hoor je hem bijna niet meer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dioot schreef op 30 september 2002 @ 23:21:
Nog een tip om je HD makkelijk stil op te hangen:
Span in een 5 1/4" slot twee stukken rubber (fietsband oid) door de gaten waar je normaal je cdrom drives in vastschroeft. Bovenlangs heen en dan onderlangs terug.
De uiteinden knoop je gewoon aan elkaar.
Dat doe je dus voor en achter en dan schuif je je HD ertussen.
Als je het een beetje strak doet, blijft de HD goed op zijn plek en hoor je hem bijna niet meer :z
Mmm ga ik eens naar kijken. FF fietsbandje vinden dus. Je moet je HD trouwens wel aarden geloof ik voor statische electriciteit. O ja je seagate van 2 gig zal wel niet zo warm worden nee. Die draaid neem ik aan nie op 7200rpm :)

Ik ga nu een nieuwe casefan inbouwen om zo de outtake iets zachter te kunnen zetten denk. Ik ga over een paar uurtjes uit school een babybusje maken, ff wat schakelaartjes en potmeters hale hier :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
pierre-oord schreef op 01 oktober 2002 @ 12:00:

Mmm ga ik eens naar kijken. FF fietsbandje vinden dus. Je moet je HD trouwens wel aarden geloof ik voor statische electriciteit.
Dat is volgens mij niet nodig, omdat de behuizing van de schijf normaal gesproken is verbonden met de massa van de voeding, die weer is verbonden met de aarde.
Dus via de voeding is de schijf dan geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 20:16

spacy

+++

leuk beschreven deze silent mod :)

ga ik denk ik ook eens doen met m'n oud gebakkie om es te kijken hoever ik het geluidsnivo kan laten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

nice gedaan hoor... ben toch benieuwd of jouwe of de mijne stiller is ;)
heb ook gesilentmod natuurlijk... heerlijk geen geluid meer :D en in combo met waterkoeling ook nog een aardige OC!

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Mark_Oostdam schreef op 01 oktober 2002 @ 16:52:
nice gedaan hoor... ben toch benieuwd of jouwe of de mijne stiller is ;)
heb ook gesilentmod natuurlijk... heerlijk geen geluid meer :D en in combo met waterkoeling ook nog een aardige OC!
jammer dat we geen dB meter hebben ;)

Ik heb een babybus gemaakt zojuist. 2x schakelaar (met lichtje :9 ) en 2x potmeter met mooie knop :)

Ik ben aan het expirimenteren gegaan en deze temps ongeveer:
Alleen achterfan heeeeel laag: processor stressed: 70, system: 40
zelfde maar iets harden (scheelt echt veel hoort er bijna niets van): pro: 65, system: 38

En nu zelfde conf maar dan met casefan aan voorkant, iets zachter draaiend steeds dan achterfan:Heeeeel laag: 67, 36
Iets hoger: pro: 66, system: 36

Ik zal wel een slechte meting gedaan hebben of te ongeduldig (ik wacht ongeveer een kwartier tussen metingen) maar Wat me opvalt is dat met casefan en de iets hogere stand de processor warmer word met casefan, kijk maar na. De system temp. daalt daarintegen wel met 2 graden :?

Nou dit dus voor de temperatuur gevoelige mensen ;)

O ja 70 graden vond ik EEEEEEEEEEEEEEEEEErg warm ik draai nu op met casefan op zachte stand. Het zal wel aan metingen hebben gelegen die 2 graden van de pro denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dioot schreef op 01 oktober 2002 @ 13:29:
[...]

Dat is volgens mij niet nodig, omdat de behuizing van de schijf normaal gesproken is verbonden met de massa van de voeding, die weer is verbonden met de aarde.
Dus via de voeding is de schijf dan geaard.
Dat zou best wel eens kunnen ja. Ik denk dat ik straks ff m'n multimeter pak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

neem waterkoeling.. dat kan je stil maken! :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 21:11
Die smoorspoel kun je er zonder problemen uit laten

hij is namelijk bedoeld om de arbeidsfactor een beetje netjes te houden (cosinus fi)

die spoel kun je zonder problemen vervangen door een draadbrug (heb ik al zonder problemen bij 3 voedingen gedaan)

de enige die blij is met een nette cosinus fi is je energie bedrijf
in pc's ouder dan een jaar kom je ze niet tegen
dus ik vermoed dat het eoa nieuwe fcc regel is dat men daar rekening mee moet houden

anyways

voor de gene die er een schematje van willen hebben :

Het gaat om de spoel waar pfc bij staat (power factor correction)
Afbeeldingslocatie: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/psu-pc400sch-primside.gif

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54850

woei! Visser 't Hooft Leiden :D Waar ken ik dat van?? :P

(een 6vwo-er..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Sine schreef op 01 oktober 2002 @ 22:12:

hij is namelijk bedoeld om de arbeidsfactor een beetje netjes te houden (cosinus fi)

die spoel kun je zonder problemen vervangen door een draadbrug (heb ik al zonder problemen bij 3 voedingen gedaan)

dus ik vermoed dat het eoa nieuwe fcc regel is dat men daar rekening mee moet houden

anyways

[afbeelding]
Weglaten? Draadbrug? Ahum, draadbrug nog nooit van gehoord. O ja, als het energie bedrijf zich hieraan stoort, stoort mijn versterker enzo zich daar toenvallig ook niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 54850 schreef op 01 oktober 2002 @ 22:27:
woei! Visser 't Hooft Leiden :D Waar ken ik dat van?? :P

(een 6vwo-er..)
Wie ben je dan? Of blijf je liever anoniem? (casemodstories uitwisselen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
pierre-oord schreef op 03 oktober 2002 @ 09:17:
[...]

Weglaten? Draadbrug? Ahum, draadbrug nog nooit van gehoord. O ja, als het energie bedrijf zich hieraan stoort, stoort mijn versterker enzo zich daar toenvallig ook niet aan?
draadbrug = gewoon doorverbinden :)

Nope je hebt er zelf geen last van ...

en het energie bedrijf heeft van die paar voedinkjes ook geen last

alleen als je grote inductieve of capacitieve verbruikers aan het net gaat hangen

en een computer voeding is capacitief en die spoel moet dat compenseren
Elektrische energie uit het netwerk bestaat niet uitsluitend uit wattvermogen. Maar er worden ook blind- en harmonische vermogens uit het elektriciteitsnet opgenomen of door apparatuur opgewekt. Netwerkbeheerders moeten blindvermogen inkopen en daarvoor worden steeds vaker kosten in rekening gebracht. Het afnemen van energie met een groot percentage blindvermogen veroorzaakt in transformatoren, kabels en apparatuur ongewenste warmteontwikkeling. De capaciteit kan daardoor niet geheel worden benut. Het blindstroomprobleem kan worden opgelost door het aanbrengen van condensatoren parallel aan de verbruikers (blindstroomcompensatie of cos fi verbetering).

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20488

Wat zijn "dremelschijfjes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

Schijfjes voor op je dremel tool :D

http://www.dremel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 13:46
Die spoel zit erin om oscillatie van de voeding tegen te gaan. Je kan hem eruit halen zoals eerder beschreven maar, je systeem krijgt wel elke keer als de pc aangaat te maken met grote korte piekspanningen.

It's at youre own risk

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Steef1983 schreef op 03 oktober 2002 @ 13:51:
Die spoel zit erin om oscillatie van de voeding tegen te gaan. Je kan hem eruit halen zoals eerder beschreven maar, je systeem krijgt wel elke keer als de pc aangaat te maken met grote korte piekspanningen.

It's at youre own risk
nou die blijft dus mooi zitten :|

Ik hoor de zoem amper nu. Ik gebruik nu coolermaster casefans. Als ik die vervang door papsten, zou dat veel schelen? je hoort ze nu beetje zoemen. huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

En ik heb voor die voeding dat blauwe ding gewoon eruit gehaald en elders onderin de kast aangebracht :). Dan kan die uitstekende fan dus weer netjes in de voeding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sine schreef op 01 oktober 2002 @ 22:12:

anyways

[afbeelding]
volgens mij betekent het dan toch echt dat dat ding zo belangrijk niet is hoor.Ik gebruik hier nog gewoon een oudere pc kast ( en dus oudere voeding in mijn geval) en Ik hbe nog nooit last ergens van gehad.Je kunt hem naar mijn mening er dus gewoon uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

ik heb momenteel een kleine linux server draaien (celly 400) in een mini towertje.
Deze draait met een passief P1 koelblok op 22-30 graadjes, welliswaar is de load ook nie zo hoog :)
verder geen casefans, alleen fan in de voeding (die hoor je dan ook zachtjes)
het meeste herrie maakt de HD (20gb 7200 prm maxtor)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 61849 schreef op 03 oktober 2002 @ 16:25:
[...]

volgens mij betekent het dan toch echt dat dat ding zo belangrijk niet is hoor.Ik gebruik hier nog gewoon een oudere pc kast ( en dus oudere voeding in mijn geval) en Ik hbe nog nooit last ergens van gehad.Je kunt hem naar mijn mening er dus gewoon uitlaten.
Beetje verschillende meningen hier dus. Ik wil:
1. Weten of je er spanningspieken door krijgt
2. Weten of mijn stereo of andere electrice apparatuur er last van krijg (ruis op boxen enz.)
3. Wat dat ding nou eigenlijk is. Is dat dat blauwe grote ding in de voeding? Nou ja het plasic bescherming is blauw bij mij. Misschien kun je het zien op de pics op m'n site. Het is een grote spoel naar mijn idee.

Eigenlijk boeit het niet zo, die spoel hoor je amper. Maar iets anders in de voeding maakt ook nog herrie.

O ja die zalman processor vent van me bromt ook een beetje. Ik denk dat ik die gaat vervangen door papsten. Zie zalman cooler is volgens mij 9 cm. Als ik een grotere papst neem (12 cm of zo?) dan isie stiller bij zelfde luchtverplaatsing. Of maakt dat amper uit?

Iemand nog iedeeen hoe je je HD stiller kan krijgen? met fietsbanden vastzetten beste? Ik heb hem nu ik een 5,25 inch ding gedaan, met verbreders waardoor die past. Daarboven heb ik geluidsdempende mat gedaan. Eronder geen ruimte, en ernaast houd ik het voorlopig denk ff vrij zodat warmte weg kan. Hij wordt niet heet trouwens de bovenkant :)

dank voor alle reacties natuurlijk maar dat spreekt voor zich hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Ik vind dit een erg interresant topic en ben zelf ook al aan het modden geweest... Ik heb een grote fan van 10x10 boven de koelribben van de processor geplaats (processorfan weggehaald) en de koeling is perfect en een stuk stiller! Alleen heb ik nu nog erg last van m'n harddisks... Het zijn Maxtors van 20 Gig p/s... Ik heb een ideetje hierover, maar ik vraag me of het mogelijk is :)

Je kan bij de Gamma (en Praxis, Doeland, etc :)) van die tubes met "lijm" halen wat elastisch is. Volgens mij wordt het ook gebruikt om ramen vast te maken in het kozijn. Anyway, als je de harddisks daar nou eens mee bewerkt? Dus laagje erover heen en vooral een dikke laag aan de bevestigingszijden... Is dat wat? Helpt dat?

Of heeft iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD oplossing: het dioot rekje

Fietsband of rubberen koordjes vastmaken aan het HD rek.Dus het HD rek eruit schuiven/zagen/klikken/breken/lokken/enz . daarna de fietsband aan het HD rek vastmaken en de fietsband weer aan de kast knopen/lijmen/nieten/ofiets anders.Je zorgt er dan gewoon voor dat je kast niet als versterking voor de trilling van de HD wordt gebruikt.Je hoort dus minder :d.Wel zorgen dat je HD goed aan dat rekje zit anders kan hij zich volgens mij kapot trillen en dat wil je denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60935

mijn harddisk is bij mij de boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cybex schreef op 03 oktober 2002 @ 19:23:
Ik vind dit een erg interresant topic en ben zelf ook al aan het modden geweest... Ik heb een grote fan van 10x10 boven de koelribben van de processor geplaats (processorfan weggehaald) en de koeling is perfect en een stuk stiller! Alleen heb ik nu nog erg last van m'n harddisks... Het zijn Maxtors van 20 Gig p/s... Ik heb een ideetje hierover, maar ik vraag me of het mogelijk is :)

Je kan bij de Gamma (en Praxis, Doeland, etc :)) van die tubes met "lijm" halen wat elastisch is. Volgens mij wordt het ook gebruikt om ramen vast te maken in het kozijn. Anyway, als je de harddisks daar nou eens mee bewerkt? Dus laagje erover heen en vooral een dikke laag aan de bevestigingszijden... Is dat wat? Helpt dat?

Volgens mij is dat nu een van die gevallen waar je hardeschijf zich kapot zal trillen , maar het kan werken ( ben niet echt iemand die goed is in NA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 61849 schreef op 03 oktober 2002 @ 19:23:
HD oplossing: het dioot rekje

Fietsband of rubberen koordjes vastmaken aan het HD rek.Dus het HD rek eruit schuiven/zagen/klikken/breken/lokken/enz . daarna de fietsband aan het HD rek vastmaken en de fietsband weer aan de kast knopen/lijmen/nieten/ofiets anders.Je zorgt er dan gewoon voor dat je kast niet als versterking voor de trilling van de HD wordt gebruikt.Je hoort dus minder :d.Wel zorgen dat je HD goed aan dat rekje zit anders kan hij zich volgens mij kapot trillen en dat wil je denk ik niet.
weet je waar ik aan denk>>> "...en het rubber verteerd langzaam. BOEM. hd onderin. of >>>>"en ik ging eens naar een lanparty en BOEM. Fietsband was niet stevig geplakt. ;)

Nah ff serieus: helpt dit echt? Wordt bij mij moeilijk, want ik heb maar 1 5,25 schacht waar die hd in zit :'( en 1 extra zou wel makkelijk zijn denk ik zo.

Maar goed de HD maakt bij mij niet zoveel herrie. Ik denk dat ik die coolermasters vaarwel zeg en papst ga. Die baybussen zijn wel cool. Ik heb er nu 1 voor m'n HD geplaatst. 1 probleempje, ik moet niet steeds vergeten de fans aan te doen 8)7 8)7 8)7 m'n pro net 66 graden zag het optijd maar ze stonden allebei uit 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Ik had het laatst nog (ik vroeg me ook af wat deze spoel was) aan mijn docent Elektrotechniek/Analogetechniek/Communicatiesystemen gevraagt. Die vertelde mij wat ik jou vertelde. De voeding is een geschakelde voeding. Deze heeft, bij het aanzetten, last van oscillatie omdat ingang wordt gestuurd met uitgang "feedback loup". Je kunt hem eruit halen zoals velen hebben gedaan maar de levensduur van je apparatuur wordt wel verkort.

En over die extra HD kun je hem niet ondersteboven aan dat rek bevestigen?? Bij mij kan dat namelijk wel (gebruik het niet BTW een HD van 120GB is wel genoeg voor nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Cybex schreef op 03 oktober 2002 @ 19:23:

Klinkt leuk. Het fietsbanden idee maar dan slimmer. Eigenlijk zou je dik rubber moeten hebben van 2cm of zo en dan lange schroeven, en dan je 3,5 inch HD vastzetten in een 5,25 bay. Heeft iemand al eens zoiets gedaan. Anders vrijwilligers om het te testen :? Ik ben al aardig wat centen lichter, wel fijn als iemand ff meehelpt ;) (ik heb €20 uitgegeven voor een ratelende noiseblocker fan, NEEM NOOIT NOISEBLOCKER FANS!!!!!! die ratelen zachtjes, en om ze te krijgen moet je nog veel €€€€€ verzend kosten betalen ook, ik €10
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Steef1983 schreef op 03 oktober 2002 @ 19:50:
Ik had het laatst nog (ik vroeg me ook af wat deze spoel was) aan mijn docent Elektrotechniek/Analogetechniek/Communicatiesystemen gevraagt. Die vertelde mij wat ik jou vertelde. De voeding is een geschakelde voeding. Deze heeft, bij het aanzetten, last van oscillatie omdat ingang wordt gestuurd met uitgang "feedback loup". Je kunt hem eruit halen zoals velen hebben gedaan maar de levensduur van je apparatuur wordt wel verkort.
Bedankt dit klinkt duidelijk. Ik houd mijn PC liever nog eventjes heel 8) Ik ben net met die mod bezig zo lullig alsie zo snel stopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
pierre-oord schreef op 03 oktober 2002 @ 19:51:

Klinkt leuk. Het fietsbanden idee maar dan slimmer. Eigenlijk zou je dik rubber moeten hebben van 2cm of zo en dan lange schroeven, en dan je 3,5 inch HD vastzetten in een 5,25 bay.
Ik zou het niet met schroeven vastzetten, dan gaan die alsnog de trillingen van je HD aan de kast doorgeven en dat moet je nu juist niet hebben. |:( (of je moet tussen die schroeven ook weer rubber ringetjes doen ofzo)
weet je waar ik aan denk>>> "...en het rubber verteerd langzaam. BOEM. hd onderin. of >>>>"en ik ging eens naar een lanparty en BOEM. Fietsband was niet stevig geplakt.

Nah ff serieus: helpt dit echt? Wordt bij mij moeilijk, want ik heb maar 1 5,25 schacht waar die hd in zit en 1 extra zou wel makkelijk zijn denk ik zo.
De fietsband constructie zit bij mij al meer dan een jaar en ik heb nog geen sporen van verdroging kunnen zien. :) En het scheelt bij mij echt een hoop (irritante) herrie. :P

Je hoeft het niet perse op deze manier te doen. Het gaat er alleen maar om dat de HD niet meer vast met de kast is verbonden. Als je je computer nooit verplaatst kun je zelfs overwegen om je HD los onderin je kast te leggen op een stukje schuimrubber oid. Dat heeft precies hetzelde effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online

It's at youre own risk
Sorry, maar in dit geval geef ik Sine gelijk.. heb even gekeken en inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine

It's at youre own risk
Nope want als je eventjes naar het schema kijkt zie je dat achter de spoel 2 elco's (in serie dus halve cappaciteit maar nog goed voor meer dan 200 uF) zitten

knappe jongen als je dat aan't oscilleren krijgt

en voor de inschakel pieken zitten er in al dit soort voedingen een ntc aan de ingang om die piek op te vangen
pierre-oord schreef op 03 oktober 2002 @ 19:07:
[...]

Beetje verschillende meningen hier dus. Ik wil:
1. Weten of je er spanningspieken door krijgt
2. Weten of mijn stereo of andere electrice apparatuur er last van krijg (ruis op boxen enz.)
3. Wat dat ding nou eigenlijk is. Is dat dat blauwe grote ding in de voeding? Nou ja het plasic bescherming is blauw bij mij. Misschien kun je het zien op de pics op m'n site. Het is een grote spoel naar mijn idee.

Eigenlijk boeit het niet zo, die spoel hoor je amper. Maar iets anders in de voeding maakt ook nog herrie.
1. Nee, spannins pieken sowieso niet, de discussie ging over stroom pieken maar daar zit die ntc er dus voor in
2. Nope want het heeft nix met ontstoring te maken
3. Het is idd een spoel in het schematje terug te vinden als een spoel van 52 mH
bij mijn voedingen (Aopen) zit er idd blauwe folie omheen

Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/psu-pc400-pfc.jpg

En ik zal het nog sterker vertellen

ik heb een oude en een nieuwe Aopen voeding naast elkaar gelegd
de gaten voor die spoel zitten bij de oude voeding ook op de print
alleen zit er dan geen spoel tussen maar ligt er een draad brugje op de print
De spoel zit voor de buffer elco's (zie schema) dus die zal een eventuele oscillatie echt niet remmen

en bij het inschakelen heeft elke voeding even de tijd nodig om in te regelen

en dat zou dan ook nog enkel bij het inschakelen van de netspanning zijn

het aan / uitschakelen van een ATX voeding gebeurt niet door grofweg de spanning er af te halen maar door het regelende ic al dan niet een activate signaal te geven

en aangezien bij een ATX voeding de 5V sb altijd (zolang de stekker insteekt) aanwezig is en daarmee ook het regel ic onder spanning gehouden wordt hoef je voor gekke spannings pieken niet bang te zijn

voor de gene die het interreseert over die spoel stond bij vollast 11 Vtt

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Sine schreef op 03 oktober 2002 @ 23:47:

1. Nee, spannins pieken sowieso niet, de discussie ging over stroom pieken maar daar zit die ntc er dus voor in
2. Nope want het heeft nix met ontstoring te maken
3. Het is idd een spoel in het schematje terug te vinden als een spoel van 52 mH
bij mijn voedingen (Aopen) zit er idd blauwe folie omheen

Zoiets
[afbeelding]

En ik zal het nog sterker vertellen

ik heb een oude en een nieuwe Aopen voeding naast elkaar gelegd
de gaten voor die spoel zitten bij de oude voeding ook op de print
alleen zit er dan geen spoel tussen maar ligt er een draad brugje op de print
Okee nog ff een vraagje dan: waar dient die spoel dan wel voor? Ik neem aan dat aopen die er niet voor niets inzet. Anders zouden ze daar wel erg 8)7 zijn.
Kun je de pics mailen van die voedingen van aopen die jij hebt, een met blauw ding ander zonder? Ben wel benieuwd kan ik kijken of die op die van mij (250watt) lijkt.

edit:

Wat is 52 mH ?? m zal voor milli staan maar H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord

En over die extra HD kun je hem niet ondersteboven aan dat rek bevestigen?? Bij mij kan dat namelijk wel (gebruik het niet BTW een HD van 120GB is wel genoeg voor nu).
De HD zit al in dat rek, het is geen ruimte probleem kwa HD, maar of ik 1 HD met fietsbanden in 1 rekje krijg van 5,25 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
*update*
Ik heb m'm processor 0,25 volt minder voltage gegeven op de core, en hij is nogsteeds stabiel. Hij wordt nu 63 graden stressed op pcmark met alleen processortest. Het systeem wordt 38 graden. Ik heb dit zo'n kwartier laten lopen, en op deze aantal graden blijft het wel. De coolertjes in het systeem heb ik al een kwart langzamer lopen bij de test. Dus kouder en stiller, en misschien zelfs nog een mogelijkheid tot overclocken (ik heb hem al geunlocked die xp, alleen ik heb een ^&*&#$ mobo dat niet in het bios de multiplier kan verzetten :( moet ik met jumpers gaan klooien en daar kan ik moeilijk bij en ik moet pc weer opendoen enzo en ik heb weinig tijd. Wordt iets voor van het weekeinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 04 oktober 2002 @ 09:11:
[...]

De HD zit al in dat rek, het is geen ruimte probleem kwa HD, maar of ik 1 HD met fietsbanden in 1 rekje krijg van 5,25 inch
NIET JE HD OP DE KOP HANGEN!!!.Gast die ik ken heeft dit ook gedaan en die hardeschijf heeft niet erg lang meer geleefd.De hardeschijf is er gewoon weg niet voor gemaakt om op de kop of op de zijkant rond te draaien.niet doen dus ( kan toeval zijn maar lijkt me sterk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 61849 schreef op 04 oktober 2002 @ 15:44:
[...]

NIET JE HD OP DE KOP HANGEN!!!.Gast die ik ken heeft dit ook gedaan en die hardeschijf heeft niet erg lang meer geleefd.De hardeschijf is er gewoon weg niet voor gemaakt om op de kop of op de zijkant rond te draaien.niet doen dus ( kan toeval zijn maar lijkt me sterk)
nou op zijkant zie je meer hd op kop zou misschien niet goed zijn.... Ik weet het niet maar was het ook nooit van plan. Ik wil gewoon 1 HD in 1 5,25 inch schacht zetten. Ik denk dat het ophangen en vastmaken met fietsbanden erg moeilijk wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

post anders ff een pic van de bestaande situatie ( leen een digicam of hoe dan ook) , kunne wij misschien helpen :p?De HD hoeft niet eens zoveel van het fram af gemonteerd te worden.Zolang het HD rack maar niet stabiel vast gemaakt is aan de rest van het frame ( met stabiel bedoel ik niet te bewegen vast geschroefd).Een 0,5 cm ruimte tussen het HD rack en de rest van het frame is al voldoende.Een gat zagen/prikken of branden in de fietsenband waar de schroefjes in het HD rack moeten zitten ( waar ze vroeger dus ook gewoon zaten , er kan dan echter zich wel het probleem voor doen dat je HD niet stabiel hebt liggen.Ik weet echter bijna zeker van niet als je de schroefjes goed stevig aandraaid maar het kan).Daarna de twee uiteinden van de fietsband vastmaken aan een stuk ijzer van het rekje waar de CD-rom drive enzo inliggen ( desnoods extra gaatje boren)

einde van de uitleg door de n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
pierre-oord schreef op 04 oktober 2002 @ 09:08:
[...]

Okee nog ff een vraagje dan: waar dient die spoel dan wel voor? Ik neem aan dat aopen die er niet voor niets inzet. Anders zouden ze daar wel erg 8)7 zijn.
Kun je de pics mailen van die voedingen van aopen die jij hebt, een met blauw ding ander zonder? Ben wel benieuwd kan ik kijken of die op die van mij (250watt) lijkt.

edit:

Wat is 52 mH ?? m zal voor milli staan maar H?
die zit er idd niet voor nix in nee
PFC power factor correction (arbeids factor)

Die van mij liggen al in de vuilnisbak
maar hij ziet zag er precies zo uit
http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/pckoel/pckoel-3.jpg

en volgens mij gebruikt aopen de zelfde voedingen
want hij lijkt er wel erg veel op
(dat kleine schroefje onderin en de ventilatie sleuven zien er EXACT het zelfde uit als een Aopen voeding)

gewoon een kroonsteentje tussen ie zwarte en rode draad en je bent er vanaf
(of beter aan elkaar solderen en een krimpkousje er over, dat is wel zo netjes)

Wel 15min van de spanning af laten voordat je erin gaat knippen (staat bijna 350V DC op )

Er is zelfs nog ergens een topic over waar 2 man die spoel verwijderd hebben

maar k kan hem zo snel niet vinden

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Nou dan heb ik nog een vraag aan Shine :? hoe wil jij een Piek opvangen met een Negatieve Temperatuur Weerstand?? (Negatieve Temperatuur Coefficent). Component waarbij dus de weerstand afneemt als ie warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
volgens mij moeten er nog wat tweakers discusseren. Ik laat hem nog ff zitten voordat ik er zeker van ben. Ik wil niet m'n mobo na een maand weggooien doordat hij een spanningspiek ofzo heeft gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 61849 schreef op 04 oktober 2002 @ 18:31:
post anders ff een pic van de bestaande situatie ( leen een digicam of hoe dan ook) , kunne wij misschien helpen :p?De HD hoeft niet eens zoveel van het fram af gemonteerd te worden.Zolang het HD rack maar niet stabiel vast gemaakt is aan de rest van het frame ( met stabiel bedoel ik niet te bewegen vast geschroefd).Een 0,5 cm ruimte tussen het HD rack en de rest van het frame is al voldoende.Een gat zagen/prikken of branden in de fietsenband waar de schroefjes in het HD rack moeten zitten ( waar ze vroeger dus ook gewoon zaten , er kan dan echter zich wel het probleem voor doen dat je HD niet stabiel hebt liggen.Ik weet echter bijna zeker van niet als je de schroefjes goed stevig aandraaid maar het kan).Daarna de twee uiteinden van de fietsband vastmaken aan een stuk ijzer van het rekje waar de CD-rom drive enzo inliggen ( desnoods extra gaatje boren)

einde van de uitleg door de n00b
Ik hoop dat het rubber niet scheurd. Maar ik gaat ff proberen. Nog ergens ff fietsband vandaan halen. [ wanneer fiets m'n vader nou eigenlijk? Zou die hem missen >:) )
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.