[CM] servertje met TFT achter klepje

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hallo mensen!

Dit topic is gerelateerd tot deze:
[topic=482379]

Via deze kun je echter het resultaat bekijken. Veel Die-hard casemodders zullen hier niet warm van worden maar ik ben er toch heel blij mee.

Het gaat om een server van een LAN met zo'n 5 clients. Deze heeft als doel het internet sharen en de webcam beelden hosten. Verder niet zoveel 'hots'. (Lucky me) Ik had de beschikking over een klein TFT schermpje uit een oud muziek-computer systeem. Met wat speuren en klooien is het me gelukt deze aan de praat te krijgen. Ik heb deze in de kast van de server verwerkt et voila, een monitor verborgen achter een schuifklep van deze Aptiva kast.

Van buiten lijkt hij heel gewoon en ongemod, van binnen en achter de klep is dat anders. Eigenlijk is dit een IBM aptiva. Dat staat op de kast, maar omdat de Aptiva die erin zat de VGA kaart van het TFT scherm niet ondersteunde in de BIOS was ik genoodzaakt om er een gewoon XT systeem in te bouwen.

Alle foto's met teksten staan op mijn homepage, deze site is nog een beetje in ontwikkeling maar wel functioneel. Tenminste ik denk wel dat jullie eruit komen. Star Trek fans zullen de interface wel bekend overkomend vinden... :)

Ehm het kan zijn dat ik voor de webcam verschijn... ik had gisteren een zware nacht.. dus niet al te veel commentaar op mijn webcambeeldje... :D

het adres van de site is dit:
http://www.y1.x1.nl
of direct zonder redirector:
http://www.detoekomst.com/fast

Oja voor de duidelijkheid, klik op MY SYSTEM om vervolgens op CATHARINA te kunnen klikken. Daar vind je de foto's. Laat me even weten wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Geen matches
wel leuk gedaan

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeer netjes gedaan...
heej d'r zit iemand achter je pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 10:23
Geen matches
irritante flash, no offense maar leer eens scrollbars te maken (en externe .txt files aan te spreken...) :(

verder wel een coole en effectieve mod
**I Like** :9~ :9~

Trouwens, volgens mij kun je met die PCI kaart ook wel veel betere TFT schermen aansturen of niet?

uit wat voorn computertje heb je hem nou precies gehaald? (misschien vind ik er ook wel eentje :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Op zaterdag 15 juni 2002 14:28 schreef SEFje het volgende:
irritante flash, no offense maar leer eens scrollbars te maken (en externe .txt files aan te spreken...) :(

Ik ben inderdaad nog bezig met dat scrollen maar je hebt in ieder geval de site gezien en daarmee is het doel bereikt. Ik ben het er wel mee eens dat daar nog wat 'ontwikkeling' goed op zijn plaats is. :)

Heheh grappig om te zien hoeveel mensen naar de webcam kijken. Ook dat kan ik zien op mijn TFT schermpje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Op zaterdag 15 juni 2002 14:28 schreef SEFje het volgende:

Trouwens, volgens mij kun je met die PCI kaart ook wel veel betere TFT schermen aansturen of niet?

uit wat voorn computertje heb je hem nou precies gehaald? (misschien vind ik er ook wel eentje :Y) )
ja dat is inderdaad mogelijk. Ik ben erachter dat mijn laptop (die grijze op de foto's) ook een Chips en Tech accelerator gebruikt. Hetzelfde dus. Met eenb eetje mazzel kan ik gewoon het connectortje erinpluggen.

Maar dat doe ik pas als ik mijn nieuwe laptop heb...

Oja en de computer waar die vandaan komt het scherm vind je op deze site:
http://www.mariachi.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 10:23
Matched: laurentz
Op zaterdag 15 juni 2002 14:32 schreef Laurentz het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad nog bezig met dat scrollen maar je hebt in ieder geval de site gezien en daarmee is het doel bereikt. Ik ben het er wel mee eens dat daar nog wat 'ontwikkeling' goed op zijn plaats is. :)

Heheh grappig om te zien hoeveel mensen naar de webcam kijken. Ook dat kan ik zien op mijn TFT schermpje. :D
Ach het is zaterdag en ik heb niks te doen he ;)
Op zaterdag 15 juni 2002 14:35 schreef Laurentz het volgende:

[..]

ja dat is inderdaad mogelijk. Ik ben erachter dat mijn laptop (die grijze op de foto's) ook een Chips en Tech accelerator gebruikt. Hetzelfde dus. Met eenb eetje mazzel kan ik gewoon het connectortje erinpluggen.

Maar dat doe ik pas als ik mijn nieuwe laptop heb...

Oja en de computer waar die vandaan komt het scherm vind je op deze site:
http://www.mariachi.nl/
Hmm.. dat ding heb ik al eerder voorbij zien komen maar is zeker heel duur :?

dat soort tiptoetsen wil ik echt hebben!! + die TFT aansturing... maakt het een heel interessant bakkie voor de hardware :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Als je ouders een café hebben... www.detoekomst.com en ze de computer de deur uit doen omdat deze niet bevalt... jah... :D

de computer is gedeeltelijk de deur uit. Er draait nu andere software op. En er wordt gebruik gemaakt van een toetsenbord + monitor (en muis). die tiptoesten kun je niet gebruiken deze zitten helemaal vastgebakken op een printplaat. Je moet dus alles of niets gebruiken. Ook mijn powersupplie van mijn TFT schermpje bevat elementen die niet nodig zijn maar omdat de invertor van het CCFL licht erop gebakken zit heb ik dat maar in z'n geheel zo gebruikt.
Op dit moment, vanaf dat dit topic gelanceerd is heeft mijn server al meer dan 500 keer mijn webcam beeld geserveert... Nu ik zit te solderen (live achter de cam) is dat nog eens sterk aan het stijgen. Echter is mijn Windows 2000 professional gelimiteert tot 10 user @once dus dat kan nog voor probs zorgen als heel GoT tegelijk gaat aanroepen...
dus jongens en meisjes... niet doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wat ook wel mooi zou zijn denk ik is een zwarte kast. Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 22:19

Hydrax

*huh?*

Geen matches
WOW, echt mega cool gedaan. Leuk klein schermpje in je kast.

Die website vind ik trouwens ook erg cool, ik had ooit eens één of andere windows desktop in die LCARS geest, was wel geinig, kon je het systeem daar vanaf besturen.

Hmm, toch eens ff kijken hoe ik die website met html na kan maken, want flash vind ik niet zo leuk (dat komt trouwens meer omdat ik het niet kan :P )

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Pagina: 1