[CM] Ook een stille PC? Beschijving!!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb zelf nog even wat geprobeerd met de grafische kaart.. Ik heb een GForce 4 Ti4200 met een joekel van een cooler... De cooler heb ik eraf gehaald en heb een grote fan op een afstandje van het koelblok draaien.... Qua airflow is het meer dan wat dat originele coolertje van de GF4 deed, maar ik vraag me af of dit wel goed is voor de kaart... Jammer dat de GF4 niet een temp. meter heeft :) Maargoed, ik heb zonet nog een game gespeeld en hij doet het nog steeds :)

Ohja, het nu ervan is dat de originele GF4 cooler veel te veel herrie maakte... Zoals ik het nu opgelost heb is dat STUKKEN minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 21:09
Steef1983 schreef op 04 oktober 2002 @ 20:02:
Nou dan heb ik nog een vraag aan Shine :? hoe wil jij een Piek opvangen met een Negatieve Temperatuur Weerstand?? (Negatieve Temperatuur Coefficent). Component waarbij dus de weerstand afneemt als ie warmer wordt.
Bijna... Sine is de naam :P

Je geeft zelf het antwoord al

het is puur om de inschakel piek op te vangen (daar is dat type ntc speciaal voor)

in rust is de weerstand hoog, bij het inschakelen verwarmt de weerstand zichzelf (door de stroom die er doorheen loopt) en de weerstand daalt sterk

voila een inschakel vertraging

Vraag maar aan een tv monteur in elke schakelende voeding (en dus ook tv voedingen) zit die ntc
What is Inrush Current?
When switching power supplies are first turned on, they present high initial currents as a result of filter capacitor impedance. These large filter capacitors act like a short circuit, producing an immediate inrush surge current with a fast rise time. The peak inrush current is several orders of magnitude greater than the circuit's steady state current. This power surge can seriously damage other components (such as welding switch contacts) or lead to blown fuses or tripped breakers.

Passive or Active Protection for Inrush Current?
There are several component options for inrush current limiting. The two most common alternatives are the use of NTC (Negative Temperature Coefficient) thermistors (Surge Limiters) or various forms of active circuits. However, the most appropriate inrush current suppression technique for a particular application depends on component pricing issues, the equipment's power level, and the frequency at which the equipment is likely to be exposed to inrush currents.

What is an Inrush Current Limiting Thermistor (Surge Limiter)?
NTC thermistors (Surge Limiters) are among the most common design options used in switching power supplies to prevent damage caused by inrush current surges. A thermistor is a thermally-sensitive resistor with a resistance that changes significantly and predictably as a result of temperature changes. The resistance of a Surge Limiting thermistor decreases as its temperature increases.
As the Surge Limiter self-heats, the current begins to flow through it. Its resistance begins to drop and a relatively small current flow charges the capacitors in the power supply. After the capacitors in the power supply become charged, the self heated Surge Limiter offers little resistance in the circuit. So low that the voltage drop is an insignificant factor with respect to the total voltage drop of the circuit.

What types of Inrush Current Limiting Thermistors (Surge Limiters) are available?
Surge Limiters are available in a wide range of initial resistance levels and current carrying capabilities. Ametherm produces Surge Limiters ranging from .2 to 220 ohms of initial resistance. Some designs are rated for less than one ampere while other are rated for up to 36 amperes.

Are NTC Thermistors Common for Inrush Current Protection?
A recent industry study, conducted by Data and Strategies Group, Inc., Framingham, MA, indicates that NTC thermistors are overwhelmingly the most popular type of device for inrush current suppression for power supplies. DSG's research indicates that NTC thermistors currently comprise more than 90% of the market for components for this purpose

What about the cool down time?
Because Surge Limiters heat after they suppress inrush currents, these devices require a cool-down time after power is removed. This cool-down or "recovery" time allows the resistance of the NTC thermistor to increase sufficiently to provide the required inrush current suppression the next time it is needed. An NTC's cool-down time varies according to the particular device, its mounting method and the ambient temperature. The typical cool-down time is roughly one minute.

What are other uses of NTC Thermistors
NTCs are used for many other applications as well. Besides their usefulness in inrush current suppression, NTC thermistors' accurate temperature response, high stability and excellent reliability are well-suited to many other areas of electronic design. For example, they are often used in applications such as temperature measurement, temperature control, temperature compensation, voltage regulation, air-flow and liquid level sensing, and in creating time delay circuits.

NTC thermistors for Inrush Current Limiting
One advantage of NTC thermistors (Surge Limiters) over active circuits for inrush current suppression is lower component costs. Surge Limiters are typically less expensive than active circuit components. However, the exact cost of each component depends on the power level of the power supply for which it is intended. Typically, the higher the power level, the larger and more costly the component The cost advantage of Surge Limiters over active circuits can be easily illustrated with the following example based on a 300W power supply. To provide inrush surge protection with Surge Limiters, the only components needed are two Surge Limiters, at a total cost of $.80 or less for both thermistors.
Verder onderbouwen lijkt me niet nodig ;)

wie het hele artikel wilt lezen

http://www.ametherm.com/I...t/inrush_current_faq.html

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Sine schreef op 04 oktober 2002 @ 23:36:
[...]

Bijna... Sine is de naam :P

Je geeft zelf het antwoord al

het is puur om de inschakel piek op te vangen (daar is dat type ntc speciaal voor)

in rust is de weerstand hoog, bij het inschakelen verwarmt de weerstand zichzelf (door de stroom die er doorheen loopt) en de weerstand daalt sterk

voila een inschakel vertraging

Vraag maar aan een tv monteur in elke schakelende voeding (en dus ook tv voedingen) zit die ntc

[...]

Verder onderbouwen lijkt me niet nodig ;)

wie het hele artikel wilt lezen

http://www.ametherm.com/I...t/inrush_current_faq.html
Okee dan, akkoord, bijna ;) Waarvoor dient dat blauwe ding dan :?
Het zit er toch niet voor niets neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Woei ...

goed voor de 3e keer dan :P

Arbeidsfactor verbetering om blindstromen te voorkomen dus

En als ik het begrip arbeidsfactor moet gaan uitleggen ben ik morgen nog bezig ben ik bang

....

toch een poging

het komt erop neer dat je een fase verschuiving krijgt tussen spanning en stroom

waarbij voor het zelfde vermogen een grotere stroom gaat lopen.

hoe slechter de arbeidsfactor hoe groter die "blindstroom"

als je blind stroom hebt heb je dus ook blind vermogen

dit wordt blind vermogen genoemd omdat het niet met een simpele P = U *I gemeten kan worden

maar wel met P = U * I * Cos phi

het beste is dus een cos Phi die zo dicht mogelijk bij 1 ligt

en aangezien een kwh meter met U * I afrekend kan jou dat ook erg weinig schelen

en aangezien het bij een pc maar om een ERG kleine blindstroom gaat kan het energie bedrijf dat ook nix schelen (al was het een grote dan bij thuis gebruik nog niet)

van echte problemen kom je tegen als je motoren van 80kVA thuis hebt staan
maar ik vermoed van niet :)

de enige reden waar ie er volgens mij in zit is eoa FCC regel die ze ongeveer een jaar geleden ingevoerd hebben waar voedingen aan moeten voldoen

want sinds die tijd hebben alle voedingen een passieve (spoel) of een actieve (electronisch) manier om de arbeidsfactor netjes te houden

iemand op en of aanmerkingen ? roept u dan maar :p

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67139

Voor mensen die een wat nettere oplossing willen dan een fietsband kunnen ook eens kijken naar de NoVibes III Hard Drive Decoupling Rack van Noise Control. Een review is hier te vinden. In Nederland word ie verkocht door Computer extentions sales agency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
whahah ik zit ook op ut visser ;)

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Anoniem: 67139 schreef op 05 oktober 2002 @ 11:27:
Voor mensen die een wat nettere oplossing willen dan een fietsband kunnen ook eens kijken naar de NoVibes III Hard Drive Decoupling Rack van Noise Control. Een review is hier te vinden. In Nederland word ie verkocht door Computer extentions sales agency.
dat kost geld of niet soms :? en raad eens..............Dat heb ik niet.Is trouwens ook makkelijk zelf te maken , bedankt voor het plaatje ( kende hem al maar was te lui om te zoeken).Ik ga er zelf wel eentje maken ( of gewoon de fietsband proberen)

edit:
En ik ben ook niet netjes :p dus waarom reageer ik eignlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Laatst online: 16-06 13:02
Die NTC zit er dus in volgens dat stuk van jou voor het stabiel houden van de ingangsspanning 230V eff. Niet om de Terugkoppeling in de voeding stabiel te houden.

Ook als je kijkt naar d ingang zie je daar dus die Spoel met Condensatoren staan zoals deze geschakeld zijn vormen zij een filter. Ze filteren dus als het ware overgebleven pieken weg.

En zoals je ook in een paar reply's terug van mij leest je kan hem eruit halen maar je bent wel een extra zekerheid kwijt.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Steef1983 schreef op 05 oktober 2002 @ 12:51:
Die NTC zit er dus in volgens dat stuk van jou voor het stabiel houden van de ingangsspanning 230V eff. Niet om de Terugkoppeling in de voeding stabiel te houden.

Nee die zit er om de inschakel "knal" op te vangen
en de voeding stabiel houden doet zie zowiezo niet
want hij zit VOOR de elco's
hij kan zich dus niet eens met de regeling bemoeien

Ook als je kijkt naar d ingang zie je daar dus die Spoel met Condensatoren staan zoals deze geschakeld zijn vormen zij een filter. Ze filteren dus als het ware overgebleven pieken weg.

Het enige wat ie zou kunnen weg filteren zijn de laadstroom pieken door de elco's

En zoals je ook in een paar reply's terug van mij leest je kan hem eruit halen maar je bent wel een extra zekerheid kwijt.

Welke ?
Maar zonder extra bewijslast krijg ik je toch niet overtuigd merk ik ... :)

Kijk hier maar eens naar
zoeken op pfc en je komt meteen uit bij wat je wilt weten
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/SMPSRM-D.PDF

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Ja maar bij al die schakelingen zit een LC filter. Waarom zou deze dan standaard worden toegepast als die volgens jou totaal overbodig is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Sine schreef op 05 oktober 2002 @ 11:26:
Woei ...

goed voor de 3e keer dan :P

Arbeidsfactor verbetering om blindstromen te voorkomen dus

En als ik het begrip arbeidsfactor moet gaan uitleggen ben ik morgen nog bezig ben ik bang

....

toch een poging

het komt erop neer dat je een fase verschuiving krijgt tussen spanning en stroom

waarbij voor het zelfde vermogen een grotere stroom gaat lopen.

hoe slechter de arbeidsfactor hoe groter die "blindstroom"

als je blind stroom hebt heb je dus ook blind vermogen

dit wordt blind vermogen genoemd omdat het niet met een simpele P = U *I gemeten kan worden

maar wel met P = U * I * Cos phi

het beste is dus een cos Phi die zo dicht mogelijk bij 1 ligt

en aangezien een kwh meter met U * I afrekend kan jou dat ook erg weinig schelen

en aangezien het bij een pc maar om een ERG kleine blindstroom gaat kan het energie bedrijf dat ook nix schelen (al was het een grote dan bij thuis gebruik nog niet)

van echte problemen kom je tegen als je motoren van 80kVA thuis hebt staan
maar ik vermoed van niet :)

de enige reden waar ie er volgens mij in zit is eoa FCC regel die ze ongeveer een jaar geleden ingevoerd hebben waar voedingen aan moeten voldoen

want sinds die tijd hebben alle voedingen een passieve (spoel) of een actieve (electronisch) manier om de arbeidsfactor netjes te houden

iemand op en of aanmerkingen ? roept u dan maar :p
woei fijn zo'n behulpzame tweaker je mag nog een 4e keer:
Die vage storing die dan optreed, heb ik daar nou last van? Ik bedoel dus: gaat muziek door m'n boxen ruisen ofzo? Of een brom? Nee? Nou dan kan ik hem dus veilig de nek omdraaien :) En wat ik ook begreep is dat ze in oudere voedingen niet zitten. Vaag hoor dat een opgerold bosje draai allerlei storingen eruit haalt maar ik ben geen techno-expert ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ in ieder geval misschien kun je dit nog ff aangeven. -Dit wordt een interresant topic niet?--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb eergisteren mijn Chieftec case volgehangen met die Akasa dempingsmatten van 49,00 euro. Verschil is zeker te horen, maar ik ben nog niet tevreden. Vooral de 2 harde schijven hoor je nog goed. Het lijkt wel alsof de Chieftec case gewoon luidruchtig is.

Ik gebruik op mijn werk nu een Compaq Evo desktop machine met een P4, maar dat ding is echt stil. Die hoor je niet.

Ik heb nu zowat alles al gedaan om stilte te krijgen.

Voeding: Chieftec 360W Silence
CPU Fan: Zalman 6000CU
Intake + Outtake Enermax 80mm

Alle fans op de laagste stand, maar nog steeds hoor ik mijn PC. Ik heb al eens geprobeerd om mijn beide HD's (IBM GXP120) in een SilentDrive te stoppen. Stil zeker, absoluut, maar de temperatuur werd een beetje link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 14124 schreef op 05 oktober 2002 @ 15:59:
Ik heb eergisteren mijn Chieftec case volgehangen met die Akasa dempingsmatten van 49,00 euro. Verschil is zeker te horen, maar ik ben nog niet tevreden. Vooral de 2 harde schijven hoor je nog goed. Het lijkt wel alsof de Chieftec case gewoon luidruchtig is.

Ik gebruik op mijn werk nu een Compaq Evo desktop machine met een P4, maar dat ding is echt stil. Die hoor je niet.

Ik heb nu zowat alles al gedaan om stilte te krijgen.

Voeding: Chieftec 360W Silence
CPU Fan: Zalman 6000CU
Intake + Outtake Enermax 80mm

Alle fans op de laagste stand, maar nog steeds hoor ik mijn PC. Ik heb al eens geprobeerd om mijn beide HD's (IBM GXP120) in een SilentDrive te stoppen. Stil zeker, absoluut, maar de temperatuur werd een beetje link.
heb je m'n site in eerste post gelezen? Daar staan o.a. dat coolermaster fans het goed doen (papst toch beter ga ik binnenkort halen) en dat je je gaatjes uit de voeding wegknipt. Verder staat hier ook genoemd: je hd met fietsbanden vastmaken. Ga ik ook nog doen. Maar doe dat. En als je hd niet te warm wordt ook een beetje geluidsdempend materiaal daaromheen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moest je reply eerst 2x lezen, de spelling lijkt nederlands, maar de grammatica is allochtoon. :)

Coolermaster fans, geweldig, maar de Enermax fans hoor ik niet, die staan op silence mode, net als de voeding en de cpu fan. Verder heeft mijn voeding geen gaatjes, maar een fanguard. Deze weghalen resulteerd in een bloedbad met de lichaamsdelen van 2 katten door de kamer heen.

HD met fietsbanden vastmaken? Daarmee voorkom je dat deze door resoneren in je kast, maar daarmee haal je niet de zgn. "whine" van de 7200 RPM HD's weg. Dat lukt alleen met iets alla een SilentDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Anoniem: 14124 schreef op 05 oktober 2002 @ 17:51:
Ik moest je reply eerst 2x lezen, de spelling lijkt nederlands, maar de grammatica is allochtoon. :)

Coolermaster fans, geweldig, maar de Enermax fans hoor ik niet, die staan op silence mode, net als de voeding en de cpu fan. Verder heeft mijn voeding geen gaatjes, maar een fanguard. Deze weghalen resulteerd in een bloedbad met de lichaamsdelen van 2 katten door de kamer heen.

HD met fietsbanden vastmaken? Daarmee voorkom je dat deze door resoneren in je kast, maar daarmee haal je niet de zgn. "whine" van de 7200 RPM HD's weg. Dat lukt alleen met iets alla een SilentDrive.
De reden dat je in een chieftec de harde schijven zo goed hoort is omat er aan de voorkant niets tussen jou en de schijven zit. Dat is immers de air-intake. Voordeel is dat je schijven heel goed worden gekoeld, nadeel is dus het geluid.
Je hunt het oplossen door de drive cage aan de voorzijde goed geluidswerend te maken, echter dan zou ik wel harddiskkoelers onder de schijven monteren.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord

Nah ik ben puur nederlands. [waarom heb ik toch frans en duits 1 gekozen :? misschien heeft het met grammatica te maken ;) ]

Heb je ook de fanguards IN de kast weggehaald? Whine? je bedoelt het draaien denk. Tja, geluidsdempende platen eromheen zoals ik al zei. Ik ga die van mij binnenkort inwikkelen erin (geleiden die matten? Ik doe een stukje plastic op de onderkant) en dan die matten goed vastzetten en zorgen dat de schijf niet stieken eruit kan glijden.

Maar hier in mijn kast moet ik eerst ff koelers vervangen. De HD vind ik al erg stil. Maar ja, als de coolers uitstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

je moest eens weten hoeveel geluid dan al weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het al een beetje verraden op de vorige foto, maar ik heb dus geluidsdempende brandremmende platen gekocht bij de Gamma. Je krijgt 2 van die matten met noppen erop van 1 x 1,5 meter dacht ik.
misschien wil je ook verklappen hoeveel je ervoor betaald hebt? als het niet te duur is, dan wil ik er wel een paar pleuro tegenaangooien en het proberen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Magic schreef op 05 oktober 2002 @ 18:43:
[...]

misschien wil je ook verklappen hoeveel je ervoor betaald hebt? als het niet te duur is, dan wil ik er wel een paar pleuro tegenaangooien en het proberen.
€ 9,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart-01 schreef op 05 oktober 2002 @ 18:01:
De reden dat je in een chieftec de harde schijven zo goed hoort is omat er aan de voorkant niets tussen jou en de schijven zit. Dat is immers de air-intake. Voordeel is dat je schijven heel goed worden gekoeld, nadeel is dus het geluid.
Je hunt het oplossen door de drive cage aan de voorzijde goed geluidswerend te maken, echter dan zou ik wel harddiskkoelers onder de schijven monteren.
Bij dat pakket wat ik ontving zaten allemaal losse stukken dempmateriaal. Het was een pakket op maat gemaakt voor de Chieftec case. Op wat snij en knip werk (voor oa de fan in de zijdeur) in de matten is het dus gewoon plakken mbv de plaklaag op de matten zelf.

Een aantal van deze onderdelen waren de afscherming van de luchtinlaat achter het roostertje aan de voorkant van de kast. Dit heb ik allemaal gedaan. Tevens heb ik ook de cage helemaal afgedicht met dempmateriaal (het paarse plastic welke een fan inpast van de HD cage zit nu vol met dempmateriaal).

De enige manier om dit op te lossen is door de schijven ook echt in te pakken, maarja, ik hoef hier niet te benadrukken wat voor temperaturen je daarmee haalt. De silentdrives die ik probeerde resulteerde in min. 55c voor beide IBM's, en dat was al de nieuwe reeks met aanpassingen voor extra koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Magic rent naar de gamma om erachter te komen dat hij dicht is :P

naja, maandag weer een dag :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Magic schreef op 05 oktober 2002 @ 20:15:
[...]

* Magic rent naar de gamma om erachter te komen dat hij dicht is :P

naja, maandag weer een dag :)
jah. Maar maandag ook weer school :(

--> ff over die voeding ratel ding: in heb hem eruit gehaald en de draadjes netjes gesoldeerd met een krimpkousje erover. Weer een brommetje minder.

Het klopt trouwens dat bij ATX voedingen een beetje zzzzzztttttt geluid uit komt?
Je hoort even zzztt en dan pprrr prrrrr prrrr zzzzttt en zo een beetje door elkaar. Ik dacht dat het normaal was.

O ja ik heb gelijk na de mod m'n voltages bekeken, niets te hoog of te laag. En pc is ook stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Steef1983 schreef op 05 oktober 2002 @ 15:43:
Ja maar bij al die schakelingen zit een LC filter. Waarom zou deze dan standaard worden toegepast als die volgens jou totaal overbodig is??
Jup ... de enige reden die ik ervoor kan bedenken is dat ze nu aan een nieuwe FCC regel voldoen

[conspiracy modus]
(en die jongens willen ook geld blijven verdienen dus eens in de x tijd komt er een regeltje bij)
[/weg]

het is iets van het laatste jaar / 1.5 jaar kijk maar in oudere voedingen van het zelfde type, daar zit ie niet in
pierre-oord schreef op 05 oktober 2002 @ 15:59:
[...]

woei fijn zo'n behulpzame tweaker je mag nog een 4e keer:
Die vage storing die dan optreed, heb ik daar nou last van? Ik bedoel dus: gaat muziek door m'n boxen ruisen ofzo? Of een brom? Nee? Nou dan kan ik hem dus veilig de nek omdraaien :) En wat ik ook begreep is dat ze in oudere voedingen niet zitten. Vaag hoor dat een opgerold bosje draai allerlei storingen eruit haalt maar ik ben geen techno-expert ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ in ieder geval misschien kun je dit nog ff aangeven. -Dit wordt een interresant topic niet?--
Hier hou je geen storing aan over want hij maakt enkel de verbruiker wat "netter"

en niet andersom
pierre-oord schreef op 05 oktober 2002 @ 20:41:
[...]

jah. Maar maandag ook weer school :(

--> ff over die voeding ratel ding: in heb hem eruit gehaald en de draadjes netjes gesoldeerd met een krimpkousje erover. Weer een brommetje minder.

Het klopt trouwens dat bij ATX voedingen een beetje zzzzzztttttt geluid uit komt?
Je hoort even zzztt en dan pprrr prrrrr prrrr zzzzttt en zo een beetje door elkaar. Ik dacht dat het normaal was.

O ja ik heb gelijk na de mod m'n voltages bekeken, niets te hoog of te laag. En pc is ook stabiel.
Kijk :)

klopt, door een beetje losse ferriet kern in de trafo of de filter spoeltje's na de trafo kun je dat krijgen

en de voltages veranderen er idd niet door want hij zit voor het regel circuit

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
het is iets van het laatste jaar / 1.5 jaar kijk maar in oudere voedingen van het zelfde type, daar zit ie niet in
Ik heb geen zelfde types maar ik geloof jou en ik keek net 2 oude AT voedingen van 250 en 200 watt en daar kon ik ook geen spoel vinden

Hier hou je geen storing aan over want hij maakt enkel de verbruiker wat "netter"
Dit snapte ik nog nie maar ik zal dat wel niet snappen zonder opleiding. i.i.g. niks ruis op m'n boxen.

klopt, door een beetje losse ferriet kern in de trafo of de filter spoeltje's na de trafo kun je dat krijgen
niks om me zorgen over te maken dus. Maare, kun je dat nog weghalen om de levensduur te bevorderen of zo? neh in alle atx jes hoor je dat dach ik zei al dat hoorde ik meer

en de voltages veranderen er idd niet door want hij zit voor het regel circuit
helemaal zelf uitgevonden door naar voltages te kijken ;)

He bedankt he sine voor het opzoeken van al die info :D Ik ben d'r erg blij mee (het energiebedrijf minder) en andere tweakers ook denk ik zo. Ik ga binnenkort denk alle info in dit forum samenvatten en dan op m'n site zetten. :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Cybex schreef op 04 oktober 2002 @ 22:05:
Ik heb zelf nog even wat geprobeerd met de grafische kaart.. Ik heb een GForce 4 Ti4200 met een joekel van een cooler... De cooler heb ik eraf gehaald en heb een grote fan op een afstandje van het koelblok draaien.... Qua airflow is het meer dan wat dat originele coolertje van de GF4 deed, maar ik vraag me af of dit wel goed is voor de kaart... Jammer dat de GF4 niet een temp. meter heeft :) Maargoed, ik heb zonet nog een game gespeeld en hij doet het nog steeds :)

Ohja, het nu ervan is dat de originele GF4 cooler veel te veel herrie maakte... Zoals ik het nu opgelost heb is dat STUKKEN minder!
he hoe heb je die fan erop gericht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

het kan al gezegd zijn maar een 250 watt voeding voor een xp 1800 dat gaat fout denk ik.
maar verder puik werk

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Ik heb even een paar pics gemaakt van mijn stille mod :)

Hier zie je de harddisk die geklemt zit tussen schuimspul :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/casemod_silencing_1.jpg

CPU Cooling, CPU is een AMD Athlon 1600+:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/casemod_silencing_2.jpg

GPU Cooling, GPU is een Gforce Ti4200:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/casemod_silencing_3.jpg

GPU Cooling, foto van onderen genomen.. Je ziet dat de originele cooling weg is:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/casemod_silencing_4.jpg

Overview pic:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/casemod_silencing_5.jpg

Harddisk:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/casemod_silencing_6.jpg

De Case met flits:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/case_flits.jpg

De Case zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cybex/case_noflits.jpg

En hij is nu echt HEERLIJK stil... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Cybex schreef op 06 oktober 2002 @ 11:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

GPU Cooling, foto van onderen genomen.. Je ziet dat de originele cooling weg is:
[afbeelding]

Overview pic:
[afbeelding]

Harddisk:
[afbeelding]

De Case met flits:
[afbeelding]

De Case zonder flits:
[afbeelding]

he dat met die hd wilde ik ook gaan doen.
in plaats van fietsbanden zo goed vastzetten. Ga ik vandaag doen of anders morgen of zo.

ziet er verder best uit, alleen die cooling op je geforce; kan je daar niet iets mooiers van maken? Die fan ligt nu op een andere kaart dus kan die lucht moeilijk aanzuigen dus meer herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Eh, ik zou m'n netwerkkaart nog een slot lager kunnen doen inderdaad... Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

het lijkt of de voeding helemaal scheef hangt :?

is dat zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
De voeding hangt inderdaad scheef op de pics... Maar dat komt omdat de case niet vast zit.. Ik heb hem nu vast en trust me, hij is niet scheef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
maareh wordt de 3d kaart nu niet te warm :?
Want anders ga ik dit namelijk ook doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Sine ik ben het daar niet mee eens ik gebruik zelf in 3 pc's voedingen die toch ouder zijn dan 3jaar en ook daar zit deze spoel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
De grafische kaart wordt niet te warm... Sterker nog, het lijkt wel of hij nog beter koelt dan voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
als ik mijn nieuwe videokaart krijg weet ik wel wat ik moet doen nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou ik heb het eerlijk beloofd: de reacties van iedereen hier op een rijtje op m'n site kijk maar, http://www.casemodstil.mine.nu

Voor degenen die geen zin hebben het hele topic te lezen o.a. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67624

Hey pierre, mischien moet je rogier ook maar ff helpen met ze case mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 67624 schreef op 11 oktober 2002 @ 16:21:
Hey pierre, mischien moet je rogier ook maar ff helpen met ze case mod :P
he jij hier op GoT? Nou geluidsdempende platen heeftie al maar die voeding, das een high noise ding volges mij :+

Wat doe jij zoal hier dan? Ook je case stiller of zag je me nick (nou ja, nick ;) )

edit: Oh ik zie het al casemodden. Wat heb je gemod dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67624

Watergekoelde geforce ti 4200, window ccfl, ut logo, baybus en lasercut fanguards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
Cybex schreef op 06 October 2002 @ 11:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Overview pic:
[afbeelding]

Harddisk:
[afbeelding]

De Case met flits:
[afbeelding]

De Case zonder flits:
[afbeelding]

Misschien handig om een fanbracket (van Zalman) te halen, hoe het er nu zit, met Tie-Wraps die fan bevestigen aan de kabels, ziet er niet uit....

En die bij die VGA, die zuigt vrijwel geen lucht aan omdat hij dichtbij je netwerk/geluidskaart zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55479

hoezo oude }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49

Twan V

...en er stralend uitzien

Waarschijnlijk heeft iemand zijn bookmarks niet meer geupdate sinds 1936 :P >:)

Ik heb dit topic destijds gemist volgens mij en moet zeggen dat die hdd-mod erg slim is.
* Twan V heeft een Quantum Viking met boormachinegeluiden...

Ik vraag me alleen af hoe het zit met warmteafvoer en stevigheid tijdens transport...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53822

hmmm

Not Found
The requested URL /pierre.oord/casemodstil.mine.nu/ was not found on this server

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk eens ff naar de begindatum van dit topic he...

Vind je het soms raar dat de link het niet meer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dit topic is toch wel over haar uiterste houdbaarheidsdatum heen ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.