tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Die heeft Rdluca al gemaakt!!Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:21:
Ja, stem ik ook mee in!
Hele mooie thuiskomst van school jongens, klasse!
Is er misschien ook ooit een DF737 opstart tutorial gepost?
Dan kunnen we allemaal Tutorial en Manual requesten doen, die komen dan in een lijst te staan en worden deze door mensen die dat kunnen en willen gemaakt.
Anders word het nu 1 enthousiaste bende
Verwijderd
Over de DF 737 opstart tutorial: rdluca had er een gemaakt in het vorige topic. Zo was ik ook op het idee gekomen, eigenlijk.
ff zoeken...
Hier: Door rdluca - Monday 16 September 2002 18:09
Voor wie het interesseert, het opstarten van de DF vanuit een Cold&Dark Cockpit zoals ik het doe.
Link: [rml][ FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 34[/rml]
'k Weet niet of die goed werkt want ik heb 50 topics per pagina als standaard ingesteld. Maar met die datum moet je 'm kunnen vinden.
Verwijderd
Verwijderd
Dan is er vast ook een 767PIC opstart tut gepost! Lol!
Denk erover om zo wat piccies te posten van Hong Kong Flightsoft.
Is daar interesse voor?
check de naam van het topic, ook al is er geen intresse, altijd posten.Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:24:
Mooi is dat!
Is daar interesse voor?
tuurlijkVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:24:
Mooi is dat!
Is daar interesse voor?
---
thanks a lot for your email and your suggestion.
Our current projects will probably keep us busy well into fall/early winter, but EHAM definitely is on our huge wish-list (though not scheduled yet), so it might be just a matter of some time
:-)
-------
Lago nog maar ff heel lang, denk ik
ikke schrijf mij vast in voor PSS Dash 8Gilly schreef op 01 oktober 2002 @ 16:40:
Iemand zou het heft in handen moeten nemen.
Dan kunnen we allemaal Tutorial en Manual requesten doen, die komen dan in een lijst te staan en worden deze door mensen die dat kunnen en willen gemaakt.
Anders word het nu 1 enthousiaste bendelijkt mij
zo:Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:37:
ok!
Maar ik neem aan dat ik gewoon de url van de foto hier moet kopieeren?
.jpg formaat
1
| [img]http://www.server.nl/plaatje.jpg[/img] |
edit: damn you gilly!
Ja sorry, maar ik vond jou reactie wel mooienKIMBLE schreef op 01 oktober 2002 @ 17:38:
[...]
zo:
code:
1 [img]http://www.server.nl/plaatje.jpg[/img]
edit: damn you gilly!
Die N van mooien moet natuurlijk een R zijn

das minder voor je, maar ik gaat ze lekker maken
Of is dit de verkeerde insteek
nou idd ik ben vanplan om die manual van de dash helemaal te gaan doorspittenGilly schreef op 01 oktober 2002 @ 17:58:
Ja lekker tutorials en manuals schrijven, omdat mensen wijgeren een manual te lezen, omdat die te dik is.
Of is dit de verkeerde insteek
Ut is trouwens wel een erg mooie tutorial ook leuk gedaan met fotosoep zodat het wat duidelijker is
* ND863 gaat nu lekker sporten

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Mag hij dan wel langer zijn dan 5min en meer dan 10pagina's tellen??
/edit
Ohnee, dan kun je net zo goed de manual lezen.
Nee Gilly, de originele Manual copieren/bubliceren als een turotial mag nietGilly schreef op 01 oktober 2002 @ 18:09:
Dan maak ik wel een MCDU tutorial voor De Luchtbus.
Mag hij dan wel langer zijn dan 5min en meer dan 10pagina's tellen??
/edit
Ohnee, dan kun je net zo goed de manual lezen.
Verwijderd
idd, zijn er mensen die behoefte gaan hebben aan de Dash 8 man/tut?? (ikke denk niet, ik ga heel veel manual lezenThe_FrankO schreef op 01 oktober 2002 @ 18:01:
[...]
nou idd ik ben vanplan om die manual van de dash helemaal te gaan doorspittendus voor mij hoeft er geen tutorial voor tekomen
maar ik spreek niet voor iedereen
Ut is trouwens wel een erg mooie tutorial ook leuk gedaan met fotosoep zodat het wat duidelijker is
Best een lastig ding en ik ben nog te lui geweest om die manual te lezen
iddSpotter schreef op 01 oktober 2002 @ 18:13:
[...]
idd, zijn er mensen die behoefte gaan hebben aan de Dash 8 man/tut?? (ikke denk niet, ik ga heel veel manual lezen
tampert, kriminalpolizei
idd, dan leer je de kist echt beter kennen. Tutje lezen is wel leuk, maar je kent die kist dan maar heel oppervlakkig
Precies, je koopt een kist en wilt dan ook helemaal weten hoe hij werkt, ieder knapje en pieletje en daar neem je dan gewoon lekker een week de tijd voor.
idd, alleen het echt leren duurt wel wat langer dan een week bij mijGilly schreef op 01 oktober 2002 @ 18:34:
[...]
Precies, je koopt een kist en wilt dan ook helemaal weten hoe hij werkt, ieder knapje en pieletje en daar neem je dan gewoon lekker een week de tijd voor.
Bovendien is iemand van jullie die gebruikt maakt van PAI oook opgevallen dat alle BAW vluchten dubbel uitgevoerd worden?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Dank u dank u dank u.The_FrankO schreef op 01 oktober 2002 @ 18:01:
Spotter schreef op 01 oktober 2002 @ 18:23:
idd, dan leer je de kist echt beter kennen. Tutje lezen is wel leuk, maar je kent die kist dan maar heel oppervlakkig
Driemaal AMEN!!!Gilly schreef op 01 oktober 2002 @ 18:34:
Ik vind het lezen van de manuals soms nog leuker dan het vliegen zelf! In bed, op de plee, tijdens het eten, op het werk, tijdens het tv kijken (beter gezegd: op alle momenten dat je niet daadwerkelijk achter de computer kunt!): niets is lekkerder dan een (op het werk geprinte en geringde
Eerlijk gezegd: ik heb de PSS Airbus in maart gekocht en sindsdien heb ik minstens elke maand ALLE manuals doorgelezen. Dat is me met een normaal boek nog nooit overkomen...
Een afcad moet het probleem oplossen. Probeer die van mij op www.avsim.com Als je tevrede bent heb ik wel een nieuwere versieachappey schreef op 01 oktober 2002 @ 18:44:
Question: Op LEPA bij mij staan enkele aircraft's door elkaar heen. Zullen waarschijnlijk wel static en AI planes zijn maar hoe los ik dat op? Maken static planes ook random gebruik van gedefinieerde gate's of staan ze op vaste plekken?
Bovendien is iemand van jullie die gebruikt maakt van PAI oook opgevallen dat alle BAW vluchten dubbel uitgevoerd worden?
En dat van die flight plans zou ik niet weten ik gebruik die van PAI nl niet
Kijk op de site van de maker.jos_zwa schreef op 01 oktober 2002 @ 19:00:
weet iemand waar ik de GOEDE afcad file voor EGBB uk2000 kan vinden ? die op avsim.com staat klopt voor geen meter...
Yeah die zag ik staan maar ik gebruik gewoon de gratiz scenery, en jij hebt het ovre sim-wings scenery. Is toch niet dezelfde?The_FrankO schreef op 01 oktober 2002 @ 19:08:
[...]
Een afcad moet het probleem oplossen. Probeer die van mij op www.avsim.com Als je tevrede bent heb ik wel een nieuwere versie
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Nee dat is niet de zelfdeachappey schreef op 01 oktober 2002 @ 19:27:
[...]
Yeah die zag ik staan maar ik gebruik gewoon de gratiz scenery, en jij hebt het ovre sim-wings scenery. Is toch niet dezelfde?
Verwijderd
http://www.uk2000scenery.bizland.com/puplic/index.htmjos_zwa schreef op 01 oktober 2002 @ 19:00:
weet iemand waar ik de GOEDE afcad file voor EGBB uk2000 kan vinden ? die op avsim.com staat klopt voor geen meter...
Oh... je hebt hem al
dat ga ik waarschijnlijk doen met PSS 747, PSS Dash 8, DF734 en PIC 767 doen, super idee, alleen print jij kleur of zwart wit?Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 19:07:
[...]
Dank u dank u dank u.
[...]
[...]
[...]
Driemaal AMEN!!!
Ik vind het lezen van de manuals soms nog leuker dan het vliegen zelf! In bed, op de plee, tijdens het eten, op het werk, tijdens het tv kijken (beter gezegd: op alle momenten dat je niet daadwerkelijk achter de computer kunt!): niets is lekkerder dan een (op het werk geprinte en geringde) manual lezen van een plane dat je gekocht hebt, met het heerlijke idee dat je straks weer al het gelezene in de praktijk mag brengen tijdens de (in mijn geval) spaarzame uurtjes achter de computer... Heerlijk
Eerlijk gezegd: ik heb de PSS Airbus in maart gekocht en sindsdien heb ik minstens elke maand ALLE manuals doorgelezen. Dat is me met een normaal boek nog nooit overkomen...
Verwijderd
Lees ze gewoon vanachter m´n bureautje.
Lees ze N beetje door elkaar. En daarna alles inderdaad in de praktijk brengen.
Mzzls!
ik heb ze ook niet uitgeprint, maar het is een stuk makkelijker en mooier.Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 19:56:
Ik heb ze allemaal niet uitgeprint!
Lees ze gewoon vanachter m´n bureautje.
Lees ze N beetje door elkaar. En daarna alles inderdaad in de praktijk brengen.
Mzzls!
Kan iemand me wat duidelijkheid geven hoewel het niet ontopic is
Ehm, als we meeten a.s. zaterdag.. wanneer? hoe laat? waar? Ik kom btw uit het zuiden (Roosendaal) en kom onderweg ondermeer Rotterdam, Gouda, Delft, Zoetermeer ed tegen (A4) degenen die geen vervoer hebben kunnen Bolk contacten @ 113.4
Mits het deurgaat enzo
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
tampert, kriminalpolizei
dus geen A44?? (want dan mag je me wel meenemen)Bolk schreef op 01 oktober 2002 @ 20:26:
das iets ranzigs van React.
Ehm, als we meeten a.s. zaterdag.. wanneer? hoe laat? waar? Ik kom btw uit het zuiden (Roosendaal) en kom onderweg ondermeer Rotterdam, Gouda, Delft, Zoetermeer ed tegen (A4) degenen die geen vervoer hebben kunnen Bolk contacten @ 113.4
Mits het deurgaat enzo
GMT tijd is de Greenwich Mean Time en is gelijk aan UTC. Onze lokale tijd is GMT +2. Dus stel dat het hier 21:00 is, dan is GMT 19:00 en UTC dus ook. De tijd die je in je vliegtuig ziet is altijd UTC. Naar het oosten is later tijdsverschil, naar het oosten dus vroeger. En om het compleet te maken; de UTC tijd is de standaard tijd voor de luchtvaart.jos_zwa schreef op 01 oktober 2002 @ 19:34:
weet iemand wat nu het verschil is tussen local time en GMT en waarom kan ik in fs2002 alleen de GMT veranderen ? de local time veranderd dan wel mee
En dat je lokale tijd niet kan veranderen vind ik raar? Hier geen probleem
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Over PAI, dat is wel met meer maatschappijen.achappey schreef op 01 oktober 2002 @ 18:44:
Question: Op LEPA bij mij staan enkele aircraft's door elkaar heen. Zullen waarschijnlijk wel static en AI planes zijn maar hoe los ik dat op? Maken static planes ook random gebruik van gedefinieerde gate's of staan ze op vaste plekken?
Zal wel een bugje zijn, ik had ooit zoiets gelezen. Ze zullen op dit moment wel weinig aandacht aan deze dingen geven (PAI) Die zullen wel gefixt worden als alle releases klaar zijn.
Tot die tijd check regelmatig het unofficel download gedeelte, mischien dat iemand wel een fix maakt.
Voordat het nieuwe forum werd ingevoerd hadden ze iets uitgebracht waardoor die dubbele vluchten eruit waren en nog andere dingen. Dus kijk maar even het is er dus welGilly schreef op 01 oktober 2002 @ 20:52:
[...]
Over PAI, dat is wel met meer maatschappijen.
Zal wel een bugje zijn, ik had ooit zoiets gelezen. Ze zullen op dit moment wel weinig aandacht aan deze dingen geven (PAI) Die zullen wel gefixt worden als alle releases klaar zijn.
Tot die tijd check regelmatig het unofficel download gedeelte, mischien dat iemand wel een fix maakt.
Verwijderd
We leven hier op GMT+1.-Sander_ schreef op 01 oktober 2002 @ 20:39:
[...]
GMT tijd is de Greenwich Mean Time en is gelijk aan UTC. Onze lokale tijd is GMT +2. Dus stel dat het hier 21:00 is, dan is GMT 19:00 en UTC dus ook. De tijd die je in je vliegtuig ziet is altijd UTC. Naar het oosten is later tijdsverschil, naar het oosten dus vroeger. En om het compleet te maken; de UTC tijd is de standaard tijd voor de luchtvaart.
En dat je lokale tijd niet kan veranderen vind ik raar? Hier geen probleem
En naar het oosten wordt het later, want toen ik op Rhodos zat was het daar 1 uur later dan hier.
Verwijderd
Dat is een tooltje van dezelfde maker als TTools.. Lee Swordy. Het proggie haalt redundante (= dubbele) flightplans eruit. Is gewoon op AVSIM te downen, alleen weet ik 1-2-3 niet meer zo hoe het heet!The_FrankO schreef op 01 oktober 2002 @ 20:57:
[...]
Voordat het nieuwe forum werd ingevoerd hadden ze iets uitgebracht waardoor die dubbele vluchten eruit waren en nog andere dingen. Dus kijk maar even het is er dus wel
Verwijderd
GMT is een vastgelegde tijd geprojecteerd op de 0 meridiaan die boven Greenwich in Engeland loopt. Alle vluchten worden in GMT uitgevoerd om een standaard in de luchtvaart te kunnen handhaven (voorkomt verwarrring = veiliger).jos_zwa schreef op 01 oktober 2002 @ 19:34:
weet iemand wat nu het verschil is tussen local time en GMT en waarom kan ik in fs2002 alleen de GMT veranderen ? de local time veranderd dan wel mee
De Local Time is de tijd op de plaats waar jij je op dat moment met je kist bevindt. De aarde is immers opgedeeld in tijdzones zodat de plaats waar je vliegt vrijwel altijd afwijkt van GMT.
GMT wordt in FS vanzelf gekoppeld aan GMT. Alleen maar handig, het is niet meer dan logisch. Wanneer je GMT verandert in FS verandert ook je Local Time, de tijdszone schuift dan mee.
Verwijderd
Klopt. Om het nog ingewikkelder te maken hebben ze UTC uitgevonden, de 'nieuwe' standaard voor de luchtvaart. Het geval is namelijk dat GMT onderhevig is aan de zomer/wintertijd in Engeland, UTC niet.Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:10:
[...]
We leven hier op GMT+1.
En naar het oosten wordt het later, want toen ik op Rhodos zat was het daar 1 uur later dan hier.
Ter verheldering: wij leven in Nederland op dit moment in UTC+2 en GMT+1. Straks als de wintertijd ingaat wordt het UTC+1, snappie?
O ja, naar Westen ==> vroeger,
naar Oosten ==> later
Als we nou om +/- 12:00 bij de starfighter (Bolk schreef op 01 oktober 2002 @ 20:26:
das iets ranzigs van React.
Mits het deurgaat enzo
Maar ik snap niet dat UTC gedoe
Volgens mij gaat hier iets fout. nu dus UTC+2 en GMT+1Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:24:
[...]
Ter verheldering: wij leven in Nederland op dit moment in UTC+2 en GMT+1. Straks als de wintertijd ingaat wordt het UTC+1, snappie?
Wintertijd zeg jij UTC+1, dus zal GMT=0 worden ??
Of laat mijn IQ me dan ff in de steek
[edit]
WINTER
GMT = UTC+1
CET = GMT+1, dus UTC+2
ZOMER
GMT = UTC
CET = GMT+1, dus UTC+1
Verwijderd
Ja da klop wel zo'n beetje.ND schreef op 01 oktober 2002 @ 21:28:
Dus als ik het goed begrijp staat er bijvoorbeeld bij een FP departure time, dan is dat dus GMT tijd, en voor de lokale tijd moet ik gewoon de tijdzones bijtellen/aftrekken?
Je geeft jezelf het antwoord. Juist omDAT er niet overal winter/zomertijd is hebben ze UTC ingesteldMaar ik snap niet dat UTC gedoe(ligt niet aan jouw hoor Rateltje
) want niet overal hebben ze toch winter/zomertijd? Voorbeeld please
voor een voorbeeld ben ik nu te gesloopt (evenals mijn huis (bijna))
Gesloopt? ik zei nog zo : ga nou niet zelf verbouwenVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:39:
[...]
Ja da klop wel zo'n beetje.
[...]
Je geeft jezelf het antwoord. Juist omDAT er niet overal winter/zomertijd is hebben ze UTC ingesteld![]()
edit:
voor een voorbeeld ben ik nu te gesloopt (evenals mijn huis (bijna))
Wat is het verschil dan tussen GMT+1 en UTC +1? (das beide wintertijd) en voor zomertijd geld dan toch GMT = UTC?
Verwijderd
Meestal zwart-wit. Ik heb het een keer in kleur gedaan (de PSS Airbus Systems Manual), maar tja... kleurenprints zijn toch een stuk duurder (dikke Fiery-kast op het werk), dus m'n geweten belet me om alles zomaar in kleur te printen...Spotter schreef op 01 oktober 2002 @ 19:49:
[...]
dat ga ik waarschijnlijk doen met PSS 747, PSS Dash 8, DF734 en PIC 767 doen, super idee, alleen print jij kleur of zwart wit?
Maar ik moet zeggen: zwart-wit laserprints zijn ook lekker!
ftp://205.252.89.41/dynam...4beddf42976d/ttcomp11.zip
Graag gedaan
lees m'n edit ff een paar posts omhoogND schreef op 01 oktober 2002 @ 21:43:
[...]
Gesloopt? ik zei nog zo : ga nou niet zelf verbouwenMartini(dop)?
![]()
![]()
Wat is het verschil dan tussen GMT+1 en UTC +1? (das beide wintertijd) en voor zomertijd geld dan toch GMT = UTC?
Verwijderd
ND schreef op 01 oktober 2002 @ 21:43:
[...]
Gesloopt? ik zei nog zo : ga nou niet zelf verbouwenMartini(dop)?
![]()
![]()
BenRex hept het goed uitgelegd.
Noof, je had gelijk.......

Ik snap er nog steeds geen *ol vanVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:01:
[...]
[...]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Rateltje > Laat ook wat voor mij over
Zit er nu een andere dop op, of moest je weer vechten
PROOST!Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:01:
[...]
[...]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ik ga nu pitten, maar gooi hier nog ff neer wie naar de FS-meeting komen en of de tijd en plaats ok is... (12:00 bij de starfighter oid).
Verwijderd
En let op...: deze keer ga ik landen met het handje! Ik simuleer een complete uitval van de AP, ILS en de hele mikmak. En de throttle zet ik dan op IDLE, zodat je gewoon zelf de throttle kunt bedienen. Net alsof je in een Cessna vliegt...
Hier sta ik dan.
Blik vanuit de vc... Hm, kaal vliegveld...
Ai. die runway is een beetje kort. Dat gaat nog maar net!
Gehaald. Gear up en...
... dag Wellington!
Het is een rustig vluchtje...
Maar o nee! Welk een schrik! (Zogenaamd dan...) Alle typische Airbus hulpjes zijn uitgevallen! (Gelukkig wel in de buurt van het vliegveld: je moet het jezelf ook niet al te moeilijk maken...) Hellup! Geen AP, A/THR, FD, noppes! De hele FCU is nutteloos geworden!
Oh dear, ik moet nog over een heel stuk water... Ik vroeg me al af waar dat vliegveld in hemelsnaam was... En ik zit best al laag, heb ik zo het idee...
Runway in sight. Hoogte iets aangepast en de VASI ziet er goed uit. Ben alleen een beetje teveel naar rechts...
I'm getting closer. (BTW: Da's ook een HEERLIJK openingsnummer van Paul McCartney's album Back to the egg!)
De landing... JA! Gelukt! Perfect zelfs. Zo ongeveer. En deze shots zijn live genomen, ja! Dus er is niet gerommeld met pauzes en slew en zo...
Ik moet wel zeggen dat ik maar niet kan wennen aan het vreemde perspectief van de landingspanels in FS 2002... Het ziet er eigenlijk niet uit! Het klopt gewoon niet. Maar ja, zo kan je gelukkig wel goed zien waar je land...
Zo. Veilig op de taxiway.
Best leuk om zo'n Airbus met de hand te vliegen! En dat doet 'ie best lekker ook nog! Ik denk dat ik voortaan de autolanding maar achterwege laat en het laatste stukkie gewoon met de hand doe. Net als jullie allemaal in de DF 737 doen...
Pffffff. Nou, voorlopig heb ik wel weer genoeg screenies gepost, al zeg ik het zelf... Vooral als je bedenkt dat ik zo ongeveer maar een uur per dag achter de (speel)computer zit, en dan nog geeneens elke avond!
Nice pics btw
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:38:
hey Hellogoodbye doe jij altijd je spoilers aan bij T/O?
tampert, kriminalpolizei
En maar afvragen waarom de runway zo kort isVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:38:
Dat hoort zo bij een luchtbusVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:38:
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
je hoort ze te armen bij T/O net zoals alle vliegtuigen, maar ik heb nog nooit gezien of gelezen dat ze in gaan als je gas geeftMcFlipp schreef op 01 oktober 2002 @ 22:52:
[...]
Dat hoort zo bij een luchtbusMaar als je gas geeft gaan ze geloof ik weer in, correct me if i'm wrong...
tampert, kriminalpolizei
Ik correct jou, dat hoort zo niet.McFlipp schreef op 01 oktober 2002 @ 22:52:
[...]
Dat hoort zo bij een luchtbusMaar als je gas geeft gaan ze geloof ik weer in, correct me if i'm wrong...
Het zal wel een system check zijn geweest, of het armen zo wel niet helemaal goed zijn gegaan.
Maar toch leuke pics
Ik heb net ff wat KLM cityhopper, Excel etc AI flightplans gedownload samen met een ATR42, F28, F50 en een F100.
Nu staan deze toch wel kleine kisten aan de gates
Ik wil ze graag op de SMALL gates/parking hebben.
Wie kan mij ff helpen of een tipje/linkje geven??
dan ga je zelf toch ff AFCADDENGilly schreef op 01 oktober 2002 @ 23:07:
FF vraagje.
Ik heb net ff wat KLM cityhopper, Excel etc AI flightplans gedownload samen met een ATR42, F28, F50 en een F100.
Nu staan deze toch wel kleine kisten aan de gates
Ik wil ze graag op de SMALL gates/parking hebben.
Wie kan mij ff helpen of een tipje/linkje geven??
tampert, kriminalpolizei
Ja dat is het punt niet, ik heb small parking zat op EHAM
Nu moeten alleen die kisten daar nog gaan staan.
In de zomertijd leven we hier GMT +2. De UTC/GMT kent geen zomertijd en wij weer wel. Dus vandaar dat dat kan variëren.Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:10:
[...]
We leven hier op GMT+1.
Hmm, als ik weer verder lees dan klopt het dus niet wat ik zeg.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Je behoort de spoilers te 'ARMen' voor een correcte TO Config, maar door een foutje in FS/PSS Airbus worden ze vervolgens meteen 'gedeployed' (in het buitenaanzicht, niet op het panel).
PSS zelf zegt dat je de spoilers maar niet moet gebruiken op de grond, maar ja, dan heb je geen correcte TO Config...
Er zijn ook anderen waarbij de spoilers weer retracten zodra je de throttle opent: de spoiler is dan weer unarmed. Maar ook da's natuurlijk niet zoals het hoort.
Ze horen alleen te ARMen maar NOOIT te deployen (zoals McFlipp dacht).
Toch een lelijk foutje dus, in de Airbus.
Ik zelf ben gewend ze te ARMen met alle gevolgen van dien. Misschien moet ik het gewoon maar achterwege laten. Ik abort toch never nooit niet een take off...
Ja maar als ik zelf (IRL) op eham ben zie ik de ATR en F50 enzo allemaal op de A parking staan.rollebol schreef op 01 oktober 2002 @ 23:12:
Gilly, de F70 en F100 kunnen bij de gates hoor.
Dat wil ik ook.
En dat moet kunnen...hebt ooit is zoiets gelezen en dat het ook met Cargo kisten kon.
een B737 (SAM'S TOWN)
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/SAM73701.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/SAM73702.jpg[/img]
Ook met een mooi nieuw Cockpit
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/SAM73703.jpg[/img]
HIer kan je hem halen
http://www.fsfreeware.com...002%2Foctober%2Fwp733.zip
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Die is echt mooiVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 23:40:
Dames en heren. zoals beloofd....exclusieve shots van Connie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welcome back lady!
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja zo iets had ik al begrepen ...Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 23:50:
[...]
De props moesten eraf, want die waren geleend van een of ander Amerikaans toestel
Maar lekker kunnen ze die dingen weer opnieuw gaan verven
maar ik had er graag bij willen zijn alleen jammer dta het zo afgelegen is dat vliegveld
Verwijderd
"Dat vliegveld"?Blackhole schreef op 01 oktober 2002 @ 23:52:
[...]
Ja zo iets had ik al begrepen ...
Maar lekker kunnen ze die dingen weer opnieuw gaan verven
maar ik had er graag bij willen zijn alleen jammer dta het zo afgelegen is dat vliegveldanders had ik er zeker bij geweest .
EHAM is the place to be
of bedoelde je de aankomst?
Ja ik bedoelde de aankomstVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 23:54:
[...]
"Dat vliegveld"?
EHAM is the place to be
edit:
of bedoelde je de aankomst?
maar wanneer kunnen we hem zelf gaan bekijken in EHAM of komt hij daar niet ....
Dat zou jammer zijn en betekenen dat IK nooit een CONNIE in het echt zien ...
EN ik vind dat je zo iets ooit 1 keer als vliegtuig gek gezien moet hebben .
Dus als iemand weet of hij daar komt op EHAM zo ja waar ?
en Zo nee waar dan ?
Verwijderd
Ik weet ook niet precies waar die op schiphol staat. Maar m'n buurman zou een bezoek voor me regelen op zeer korte termijn. Dus zal niet lang duren voor die weer weg is denk ikBlackhole schreef op 02 oktober 2002 @ 00:01:
[...]
Ja ik bedoelde de aankomst
maar wanneer kunnen we hem zelf gaan bekijken in EHAM of komt hij daar niet ....
en Zo nee waar dan ?
Verwijderd
In het Aviodome volgens de Volkskrant.Blackhole schreef op 02 oktober 2002 @ 00:01:
en Zo nee waar dan ?
In het verslag van afgelopen zaterdag op de Aviodome site:
Aan het eind van de middag vliegen we de Connie naar Schiphol. Hier zal de Connie uiteindelijk in de oude KLM kleuren worden gespoten, voordat zij haar plaats in het nieuwe Themapark op de luchthaven Lelystad zal gaan innemen volgend jaar. Tevens zal de Connie verder onderhouden worden op Schiphol Oost door Aviodome medewerkers en vrijwilligers.
[ Voor 0% gewijzigd door Tourniquet op 02-10-2002 00:32 . Reden: typo ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 23:40:
Dames en heren. zoals beloofd....exclusieve shots van Connie
prachtige pics, en vooral deze:
Die FIETS is echt briljant geplaatst op de foto!
Complimenten Fly High, je blijkt ook nog te kunnen fotograferen
Hebbie ook MSN/ICQ? Moet je ergens over spreken
volgens mij staatie bij fokker binnen. of het in de normale of de spuithal (QAPS) is weet ik niet). En ikke zaterdag 12 uur bij starfighterVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:18:
[...]
Ik weet ook niet precies waar die op schiphol staat. Maar m'n buurman zou een bezoek voor me regelen op zeer korte termijn. Dus zal niet lang duren voor die weer weg is denk ik
mooie pics MENEER sammie, en van die connie ook
Verwijderd
Ik was eigenlijk niet echt van plan on te gaan en anders zondag aangezien ik zaterdag pas weer later in de middag kan.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 08:42:
Ik had het eigenlijk zondag gepland fsweekend, maar als iedereen zaterdag gaat ga ik ook wel zaterdag. Ik kom vanuit richting Den Haag.
Vorige keer geweest en dat was wel leuk maar ook weer niet zo super dat ik nu onwijs sta te springen.
Aangezien de meeste mensen zaterdag gaan en ik zaterdag toch liever met One Sky bezig ben sla ik denk ik deze keer over.
Wel jammer dat ik de Fokker-100/70 GMAX Demo mis maar "De deelnemende flight simmers worden gestimuleerd om dit weekend te komen vliegen met zoveel mogelijk oude propkisten van vóór 1960" dat boeit me niet zo en volgens mij zit er dan een rij opa's achter de computer.
En bedankt he! Ik mag dan wel vader zijn, ik ben nog lang geen opardluca schreef op 02 oktober 2002 @ 10:07:
Wel jammer dat ik de Fokker-100/70 GMAX Demo mis maar "De deelnemende flight simmers worden gestimuleerd om dit weekend te komen vliegen met zoveel mogelijk oude propkisten van vóór 1960" dat boeit me niet zo en volgens mij zit er dan een rij opa's achter de computer.
Verwijderd
Ja, das ook wel weer zo.rdluca schreef op 02 oktober 2002 @ 10:07:
[...]
Ik was eigenlijk niet echt van plan on te gaan en anders zondag aangezien ik zaterdag pas weer later in de middag kan.
Vorige keer geweest en dat was wel leuk maar ook weer niet zo super dat ik nu onwijs sta te springen.
Aangezien de meeste mensen zaterdag gaan en ik zaterdag toch liever met One Sky bezig ben sla ik denk ik deze keer over.
En die operation one sky lijkt me ook wel tof, moeilijk kiezen
Je bent een held, many thanks.Gilly schreef op 01 oktober 2002 @ 21:49:
Voor dat progje om dubbel AI eruit te halen.
ftp://205.252.89.41/dynam...4beddf42976d/ttcomp11.zip
Graag gedaan
Had hem zelf nie gevonden.
Delphi32 schreef op 02 oktober 2002 @ 10:43:
[...]
En bedankt he! Ik mag dan wel vader zijn, ik ben nog lang geen opaToevallig vind ik kisten van voor 1960 errug leuk (maar dat zal voor de meesten hier geen verrassing meer zijn).
Sorry paps, NOFI
Ik denk dat ik iets van LEPA-LSZH --> LSZH-EHAM ga doenVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 10:48:
[...]
Ja, das ook wel weer zo.
En die operation one sky lijkt me ook wel tof, moeilijk kiezen. Maar welke vluchten ga jij dan doen,want een tijdje terug had je het over zurich-amsterdam, en dan wil ik wel mee vliegen!!
Dit topic is gesloten.