Mandrake 9.0 final is er! ** Toch niet ** Toch wel :P

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmEagle

Duzz.

bkor:
Ik heb me ondertussen even aangemeld bij die mailinglist.
Ik zou een cooker kunnen installeren, maar dan kan het zijn dat ik binnenkort weer opnieuw mag. Of is die cooker nu in het begin gelijkgezet aan de gewone versie? Dan zal er mogelijk nog niet veel veranderd zijn, idd.

Ik snap niet wat het probleem is. Maar er zal dan wel meer aan de hand zijn dan dat hdlist2.cz mist. Ik vond Mandrake op zich best goed, maar hierdoor krijg ik wel een slecht gevoel over Mandrake.

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Cooker is nu gelijk aan 9.0, alleen geeft /etc/mandrake-release aan dat het Cooker is. Cooker is de ontwikkelversie van Mandrake en na de beta cycle wordt Cooker 'gefreezed' zodat alleen de ontwikkelaar alleen bugfixes mogen doen. De beta, rc en final versies komen allemaal van Cooker vandaan. Je kan dus gewoon Cooker installeren.

Nog een quote van een van de ontwikkelaars op een vraag wanneer Cooker niet meer in 'freeze' status zit:
we'll begin by taking a few holydays days.

then we'll debrief what has been better or worse in the 9.0 than for
the 8.2 and how to improve for the next release.

only then cooker will be re-opened.
De isos zijn ok, het gaat alleen om die netwerk installatie.

[ Voor 0% gewijzigd door bkor op 26-09-2002 20:50 . Reden: typo ]

Verwijderd

Kheb ze binnen :)

• Newjersey
  • Laatst online: 14-05 22:00
* Newjersey gaat hem van de week ff downloaden + installeren op VirtualPC :D

Verwijderd

Die hdlist2.cz is toch alleen voor contribs. 9.0 main staat toch in hdlist1.cz? Of breekt de install af als de hdlist2.cz er niet is?
Blijkbaar hebben ze contribs nog niet opgezet voor 9.0. Misschien dat ze nog willen kijken welke software in contribs goed genoeg is voor een final release.

Cooker draaien is trouwens een ander verhaal. Dat is nu nog wel gelijk aan 9.0, maar over een maand niet meer. Het is de development distro van Mandrake, en soms is die echt gebroken. Dan krijg je leuke dingen als programma's waar je van afhankelijk bent, die net meer werken. Een rpm die sefmentatiefouten geeft. Of kernels die niet booten. Verzin het maar. Niet aan te raden dus, tenzij je er echt voor kiest.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als ik met explorer naar ftp://ftp.surfnet.nl/pub/...tr/Mandrake/Mandrake/iso/ ga zijn die 3 cd's allemaal maar 53 bytes groot :? :{ o tijdens install issie gewoon wel 700 MB :)

EDIT2: naar hieronder, thanx voor de uitleg, ik kwam er ook 8er :P

Verwijderd

Fairy schreef op 26 september 2002 @ 22:00:
Als ik met explorer naar ftp://ftp.surfnet.nl/pub/...tr/Mandrake/Mandrake/iso/ ga zijn die 3 cd's allemaal maar 53 bytes groot :? :{
Ja maar ze zijn wel goed :)

• bkor
  • Niet online
Die Cooker moet je dus nu installeren en nooit meer naar de nieuwe Cooker updaten (de 9.0 security fixes natuurlijk wel)

Ik draai Cooker en ben het met je eens dat Cooker niet voor beginners is. Alleen had ik nooit zoveel problemen met Cooker. De nieuwe gcc+perl waren irritant (geen problemen gehad dankzij urpmi, maar om al die gehercompileerde rpms opnieuw te d/l.. liever niet), maar dat was alleen van de laatste tijd. Het is wel aan te raden om de changelog mailinglijst te volgen. Als de mailinglijst 50+ mailtjes in een paar uur stuurt over geupdate rpms, dan is het raadzaam Cooker even met rust laten ;)
Oja, kernels die niet booten.. bij mij laat urpmi de oude kernel staan (oude blijft default bij lilo). Zelfs indien je de mdk kernel zou gebruiken kan je de oude nog gebruiken.

Fairy: Ut zijn symbolic links

Verwijderd

Nou ,ik heb hem geïnstaleerd en hij ziet er heel mooi uit.Me geluid doet het nu ook :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:45:
thanks, en wat is mandrake? en game, ben al aan het downen
WHAHAHAHHAHA :o :o :o :D

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
reinouts schreef op 26 september 2002 @ 18:24:
Je bedoelt * reinouts en Jeroen en HJH (dat zijn er 3)? B) 8) (8>
Liever nog in ene naar vertaling@nl.linux.org!
Als je daar tenminste naar mag posten als niet-subscriber...
Ej, goedenmorgeh, jij hier ;)

Maarre, ja, ik vergeet er altijd 1... Maar daar kan het idd ook heen, maar je kunt het ook naar mij of Reinout sturen, dan zorgen wij wel ervoor dat het bij de juiste persoon komt. Als je het maar laat weten :)

Enne, niemand blij met mijn NVIDIA drivers op http://dromas.student.utwente.nl/~peter/download/ ofzo? Ik tel 3 mensen... :'( :O

• banaan-X
  • Niet online
Ow trouwens even een serieuze vraag: loopt drakconf (mandrake beheersding centrum) bij jullie ook vast na "bezig met starten" (oid) als je een brander hebt?

Verwijderd

Banaan-X: ben nog niet toegekomen aan installeren, iso 2 is net klaar (werd van de server gekicked, en had wget niet ingesteld om vaak genoeg te proberen).
Maar ik ben er wel blij mee, tenzij ze het niet doen, dan hoor je nog van me ;)

Die vraag hierboven kan ik ook beantwoorden zodra ik het zaakje geinstalleerd heb. Hopelijk heb ik van het weekend tijd..

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
banaan-X schreef op 27 september 2002 @ 04:47:
[...]

Maarre, ja, ik vergeet er altijd 1... Maar daar kan het idd ook heen, maar je kunt het ook naar mij of Reinout sturen, dan zorgen wij wel ervoor dat het bij de juiste persoon komt. Als je het maar laat weten :)

Enne, niemand blij met mijn NVIDIA drivers op http://dromas.student.utwente.nl/~peter/download/ ofzo? Ik tel 3 mensen... :'( :O
Ik ben waarschijnlijk wel blij met die drivers! :)

Ik ga vanmiddag op school Mandrake 9 downloaden en hem binnenkort installeren. Maarre: wat is het verschil tussen deze drivers en de drivers op de NVIDIA-site?

omniscale.nl

• banaan-X
  • Niet online
VincentB schreef op 27 september 2002 @ 09:58:
Ik ga vanmiddag op school Mandrake 9 downloaden en hem binnenkort installeren. Maarre: wat is het verschil tussen deze drivers en de drivers op de NVIDIA-site?
Eh deze zijn rpm's waarop je klikt en die zich dan installeren (je moet wel 1 als eerste doen geloof ik), en nvidia heeft gewoon nog geen voorgemaakt 9.0 drivers gemaakt, dus die moet je nog zelf compileren.

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
is die derde cd eigenlijk ook nodig? de iso heet Mandrake90-cd3-i18n.i586.iso dus er staan vertalingen op ofzo?

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben best wel een Linux newbie, maar kan ik over mijn Mandrake 8.2 installatie Mandrake 9.0 zetten zonder dat ik userdata verlies? :?

Verwijderd

JvH schreef op 27 september 2002 @ 11:14:
Ik ben best wel een Linux newbie, maar kan ik over mijn Mandrake 8.2 installatie Mandrake 9.0 zetten zonder dat ik userdata verlies? :?
Tuurlijk kan dat. :)
Je boot vanaf de Mandrake 9.0 CD-ROM en dan kiezen voor updaten...

• hereweare67893
  • Niet online
Sweet thx. Dan ga ik maar weer eens met Mandrake bezig en wat how-to's lezen.

Waarom ik deze vraag stelde was omdat ik weet dat het bij Windows niet kan :)

Verwijderd

Nog een newbie vraag, om hierbij/boven aan te sluiten: kunnen er conflicten voorkomen als je upgrade ipv / (rootpartitie) opnieuw te formatteren en te installeren wat betreft programma's die met gcc2.95 gecompiled zijn ed, of komt dat alleen voor als je modules (zoals drivers) met een andere compiler compileert dan het kernel?
(of klopt hier ook niks van?)

Ik vraag me even af of ik als ik een clean install doe, en mijn oude rpm's opnieuw installeer (binaries die met een oudere gcc gemaakt zijn), of die progs het dan weer doen.

In principe lijkt het me nl wel een plan om met een schone lei te beginnen.

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:23
aRTee: ja die progs zouden het moeten doen nog; Mandrake levert zelf een met gcc 2.96 gecompileerde versie van Mozilla mee (i.v.m. Java compatibiliteit) dus blijkbaar kan het.

Nog even over dat upgraden zonder gebruikersdata te verliezen: het mooist is als je /home op een aparte partitie hebt gekoppeld (mount). Dan kun je bijv. in expert install aangeven dat 'ie /usr wel moet formatteren en nieuw installeren maar van /home moet afblijven; en dan bewaar je dus al je instellingen en doet toch een schone installatie!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

[...]

Ik denk van wel... moet alleen eerst de isotjes nog ff downen en de hap installeren voor ik ze download :+

• RickDB
  • Laatst online: 18-05 21:17
Er zit een grote bug in de final, mandrake controle centrum werkt niet.
Als root en user opent deze gewoon niet als je erop klikt, dit was sinds Rc3 zo(en dit is toch echt de final)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46
je hebt 2 nvidia drivers erop staan :|

eerst kijken OF ik het wel kan instaleren en dan kijk ik wel wat ik ermee kan doen/ hoe ik ze moet gebruiken.

Gadver! Die hardware databeest lijst werkt niet lekker :(

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

banaan-X schreef op 27 september 2002 @ 04:48:
Ow trouwens even een serieuze vraag: loopt drakconf (mandrake beheersding centrum) bij jullie ook vast na "bezig met starten" (oid) als je een brander hebt?
idd bij mij start drakconf helemaal niet op. Ook harddrake werkt voor geen meter laat staan dat ik Nautilus krijg opgestart. :( Netconf loopt ook vast en als ik in KDE middels konquerer de mnt map probeer te benaderen loop deze vast. Zo zijn er nog een paar probs 8)7

Verwijderd

Rick164 schreef op 27 september 2002 @ 13:27:
Als root en user opent deze gewoon niet als je erop klikt, dit was sinds Rc3 zo(en dit is toch echt de final)
Bij mij ook :( Ik wil me Lilo configgen :(

Verwijderd

Starbase218 schreef op 27 september 2002 @ 11:11:
is die derde cd eigenlijk ook nodig? de iso heet Mandrake90-cd3-i18n.i586.iso dus er staan vertalingen op ofzo?
Vertalingen en development packages, zoals kernel-source.
Echt nodig...Als je de NVidia drivers, of VMware modules wilt compileren heb je kernel-source nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:29:
kunnen er conflicten voorkomen als je upgrade ipv / (rootpartitie) opnieuw te formatteren en te installeren wat betreft programma's die met gcc2.95 gecompiled zijn ed, of komt dat alleen voor als je modules (zoals drivers) met een andere compiler compileert dan het kernel?
(of klopt hier ook niks van?)

Ik vraag me even af of ik als ik een clean install doe, en mijn oude rpm's opnieuw installeer (binaries die met een oudere gcc gemaakt zijn), of die progs het dan weer doen.
Meestal kan dat gewoon, en blijven ze werken. De C++ programma's zijn binary incompatible, maar de C++ libraries van de gcc2.96 compiler zijn meegeleverd, dus dat zit prima.
Waar je wel tegenaan kunt lopen is dat je oude programma's tegen oude libraries zijn gecompileerd, zoals een kde programma dat tegen kde is gecompileerd. Kde is nu met gcc 3.2 gecompileerd, dus je zal dat opnieuw moeten compileren.

Verwijderd

Rick164 schreef op 27 september 2002 @ 13:27:
Wat krijg je voor foutmelding als je mcc vanuit een xterm opstart?

• ArmEagle
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmEagle

Duzz.

Hmm ,bij mij is de installatie verder goed gegaan (netwerk installatie van de cooker).

Alleen baal ik dat (panel)Applets in Gnome2.0 anders geprogrammeerd moeten worden dan in Gnome1.4
Maar wat doe je dr aan he?

• cashewnut
iedereen heeft tot nu toe last van die bug? balen zeg. maar ehh... heb ik die derde cd ook nodig?

edit: reactie over cd3 over het hoofd gezien

• RickDB
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:47:
[...]

Wat krijg je voor foutmelding als je mcc vanuit een xterm opstart?
[rick@Rick rick]$ mcc
[rick@Rick rick]$

Hij vroeg om een root wachtwoord tussendoor maar voor de rest doet ie niks.
En dit is dan de final arghh, ze wisten van deze fout en laten hem toch zitten :?
Als root heeft ie wel een foutmeldig:

[rick@Rick rick]$ su
Password:
[root@Rick rick]# mcc
Fri Sep 27 15:08:28 2002 Gtk-WARNING **: invalid cast from (NULL) pointer to `GtkObject' at /usr/sbin/mcc line 857.
Can't call method "set_active" on an undefined value at /usr/sbin/mcc line 423.
[root@Rick rick]#

Verwijderd

Hoest met de buck, al een update voor?
Anders install ik hem niet :)

• cashewnut
hmmm.. op http://www.mail-archive.c...andrake.com/msg76637.html staat dat de bug taal-afhankelijk is. als je bij de installatie US English als taal kiest zou het goed moeten gaan. dit gaat over 9.0rc3, maar aangezien het om dezelfde bug gaat neem ik aan dat de workaround ook wel op 9.0 final zal werken :).

Verwijderd

Dan install ik hem vanavond efkes. :)

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 07:57
weet iemand nog een snelle site ?? liefst in NL. op surfnet staat het niet meer en de andere links zijn te langzaam 5kb/s of zijn vol 1500 users.
alvast bedankt.

• RickDB
Starbase218 schreef op 27 september 2002 @ 15:44:
hmmm.. op http://www.mail-archive.c...andrake.com/msg76637.html staat dat de bug taal-afhankelijk is. als je bij de installatie US English als taal kiest zou het goed moeten gaan. dit gaat over 9.0rc3, maar aangezien het om dezelfde bug gaat neem ik aan dat de workaround ook wel op 9.0 final zal werken :).
Dus ik moet een engelse mandrake 9 install doen ?
Das een beetje f*ck(ik kan wel engels maar nederlands werkt sneller), zal wel iets bij het vertalen fout gegaan zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:33:
walg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
227 Entering Passive Mode (192,87,106,119,193,164)
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for directory listing.
226 Transfer complete.
CWD Mandrake90-cd1-inst.i586.iso
550 Mandrake90-cd1-inst.i586.iso: Not a directory.
CWD /pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/Mandrake90-cd1-inst.i586.iso/
550 /pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/Mandrake90-cd1-inst.i586.iso/: Not a directory.
Transfer queue completed

mensen die hem wel gedownload krijgen... waar doen jullie dat mee? leechftp en flashfxp wil niet namelijk :)
gewoon met de ms IE ?

• RickDB
Of met flashFXP ;)

• posttoast
  • Nu online
banaan-X schreef op 27 september 2002 @ 10:03:
[...]

Eh deze zijn rpm's waarop je klikt en die zich dan installeren (je moet wel 1 als eerste doen geloof ik), en nvidia heeft gewoon nog geen voorgemaakt 9.0 drivers gemaakt, dus die moet je nog zelf compileren.
Welke moet ik als eerste doen dan? Ik heb maar heel weinig ervaring met Linux.

omniscale.nl

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Of met Smartftp

• Fantomas
  • Niet online
Heeft iemand nog een Pc over :)
Heb ik net Suse 8 en Mandrake 9rc3 geinnstalleerd, en nu kom Redhat 8 ook nog uit.
Ik kom een Pc te kort. :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fantomas schreef op 27 september 2002 @ 16:56:
Heb ik net Suse 8 en Mandrake 9rc3 geinnstalleerd, en nu kom Redhat 8 ook nog uit.
The key is VMware ;)
Hierop draait RedHat en Mandrake ook gewoon, VMware kan je dus makkelijk gebruiken :) (ik heb hieronder ook best wat distro's getest).

• RickDB
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem:

ik heb nu een samba server hoe stel ik de werkgroep in( al bij kde netwerk een groep gekozen maar dat maakt niks uit), de werkgroep is nu mdkgroep?
En als ik smb://192.168.0.3/C (dat is een andere pc op het netwerk) daar de wachtwoorden intik heb ik toegang alleen ik kan er niks plaatsen.
Alles staat op volledig beheer bij de andere windows pc

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fantomas schreef op 27 september 2002 @ 16:56:
Ik snap dat hele "gegeil" (sorry , kon geen ander woord vinden) op zo'n
nieuwe distro niet zo.
Een distro is uiteindelijk niets meer als een verzameling GNU software met een
installer , en eventueel een package/version management systeem.

Wat heeft nou bijvoorbeeld een mandrake 9 , dat mandrake 8 niet had , of kan hebben door middel van het updaten / upgraden van je software
Idem voor RedHat en Suse. :?

Het is niet zoals windows wat in z'n geheel 1 enkel product is , maar
zoals ik al zei , een verzameling GNU software.

Wat als een van de gebundelde app's een nieuwe versie uitbrengt ?
Dan is je distro niet "up to date" maar moet je dan een nieuwe distro uitbrengen ?
Mensen die de nieuwe functionaliteit van die ene app nodig hebben pakken
toch wel die nieuwere versie.......

Kortom , wat zit er nou in zo'n nieuwe distro wat nog niet allang beschikbaar was ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• KillerB
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

u_nix_we_all schreef op 27 september 2002 @ 17:47:
[...]

nieuwe distro niet zo.

Wat heeft nou bijvoorbeeld een mandrake 9 , dat mandrake 8 niet had , of kan hebben door middel van het updaten / upgraden van je software

Dan is je distro niet "up to date" maar moet je dan een nieuwe distro uitbrengen ?

Kortom , wat zit er nou in zo'n nieuwe distro wat nog niet allang beschikbaar was ?
Vooral bij mandrake lijkt me het wel handig aangezien het ook voor beginners is (ik ook :P ). Die snappen toch nog geen hol van die rpm's e.d.

• Convoy
  • Laatst online: 19-05 23:37

Convoy

g44p

Aikeleer schreef op 26 september 2002 @ 16:07:
[...]

Je kan zowat bij elke Mandrake geloof ik kiezen voor een Nederlandse installatie, het hangt wel af van je applicaties of alles Nederlands is.
[...]

[ img=width,height]URL[/img]

;)
thx

• RickDB
Nog iemand anders misschien een oplossing behalve een usa install(er zijn ook geen updates aan mandrake update te zien)?
Want mandrake control center doet geen ene r*k.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04

Hoicks

Techno!

* Hoicks heeft hem net geinstalled.... werkt goed.. alleen nog m'n soundcard aan de praat krijgen ( [rml][ Madrake 9] /dev/sound error, maar dze map bestaat niet.[/rml]) en dan leren hoe ik filesharing doe en hd's mounten enzo 8)7

Je begrijpt.. Hoicks moet nog een boel leren :+

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op 27 september 2002 @ 17:47:
[...]

nieuwe distro niet zo.

Ehm, als je mijn problemen met mijn mobo van maart niet hebt gezien,... ik kreeg onder mdk8.2 mijn dvd niet goed aan de praat.
Met een gepatched en gehercompileerd kernel ging dat weer, maar bv de NVidia drivers zijn me nog niet gelukt (heb ik ook geen tijd aan besteed, vond andere dingen belangrijker), evenals mijn sensors.
Daarnaast heb ik wel kde3 geinstalleerd, maar ik krijg veel crashes. Nou gebruik ik toch vooral gnome, maar het blijft ellendig.

Dergelijke problemen zijn gemakkelijk op te lossen door een nieuwe uitgave van mijn favoriete distro, waar alles in principe getest is en goed zou moeten werken.

Oh ja, vergeet niet: kernel 2.4.19 zou in principe Mount Rainier cd-writing moeten ondersteunen (gebruik je cd-rw als flop).
Wie heeft daar al ervaring mee?
En zo zijn er nog wel wat harde waren te bedenken die beter ondersteund worden oid.

Bv het USB plug and play, waar na aankoppeling van je usb printer er meteen een icoon op de desktop verschijnt etcetc.

Dus ik ben het absoluut niet met je eens, vooral voor de doelgroep van Mandrake (newbies en mensen die liever lui dan moe zijn, en die evt niet in de diepte willen of kunnen gaan wat betreft linux) is deze nieuwe distro echt nieuws.
Als dat voor jou niet zo is, prima. Maar begin niet met: wat is dit voor gegeil....

Oh ja, wat Mandrake 9.0 heeft wat Mandrake 8.2 niet kan hebben door upgraden: Niets.
Van 8.2 naar 9.0 noem ik nl een upgrade.

Verwijderd

ff een newbie vraag

ik heb begrepen dat de file "md5sums" gebruikt kan worden om de gedownloade ISO's te checken op CRC erorrs, maar hoe doe ik dit, of welk programmaatje kan ik hiervoor gebruiken??

• bkor
  • Niet online
Indien het md5sums.90 bestand en de isos in dezelfde directory staan, dan kan je de md5sum checken kan via:
code:
1
md5sum -c md5sums.90

Verwijderd

thanx bkor!

• banaan-X
  • Niet online
Starbase218 schreef op 27 september 2002 @ 15:44:
Ow beter, dan is er wel omheen te werken. Ze mogen er alleen wel ff snel een echte oplossing voor maken. Wedden trouwens dat je nu weer vergelijkingen gaat krijgen met Windows XP waarvoor ook meteen een fix voor moest komen... |:(

Overigens staat de teller van de drivers inmiddels op 30, dat doen jullie leuk op vrijdag ;) "Uploaded extern : 809 MBytes", tja, ik mag 5 GB in 7 dagen, dus misschien moet ik ze er straks zelfs wel afhalen, je bent gewaarschuwd :P

• posttoast
  • Nu online
Zijn die drivers die jij op je site hebt nu wél of niet voor 9.0? En welke moet ik nu precies eerst installeren???

omniscale.nl

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Weet er iemand toevallig of er ook ergens een handleiding is te vinden voor Mandrake 9.0? Kben nogal een nOOb op Linux gebied, dus een manual zou wel handig zijn :)

Verwijderd

Ja die drivers van Banaan-X zijn voor Mdk9.0

Ik heb vanochtend een nieuw kaartje gekocht, had een gf2mx, heb nu een msi ti4200-64.
Ging eigenlijk voor een radeon 8500, maar die was uitverkocht, en ik wilde geen 7500 ofzo.

Na 'upgrade' duurde het ruim een uur, ik neem aan omdat hij veel pakketten moest upgraden en moest checken enzo; ik vond het abnormaal lang, maar het ging.
Bij de X-configuratie kreeg ik wel de keuze van resolutie ed, maar er werd niet getest.

Verder alles ok, dus gereboot.

Natuurlijk: geen X!

Ik heb als root in /etc/X11/XF86Config-4 geprutst, maar het ging echt niet lukken.
Toen uiteindelijk gewoon de drivers van Banaan-X geinstalleerd met
rpm -ivh --force [nvidia-glx]
(force was nodig, hij zag conflicten met oude zooi)
rpm -ivh [nvidia kernel driver]

et voila, toen deed hij het.

Ik neem aan dat het komt omdat ik tegelijkertijd een nieuw kaartje erin heb gedaan, en voor een upgrade gekozen heb... Tsja, dat komt ervan.
Als het niet daaraan ligt: niet zo best, ik denk dat newbies daar echt niet zomaar uit komen...

Anyway, dank aan banaanX, zonder je drivers had ik veel meer moeten prutsen. :)

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
http://www.linuxiso.org is overigens ook een handige om em te downen....

• seninha
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

[...]

ik heb je drivers gedownload en geinstallerd (erg makkelijk, dank je).
Alleen vraag ik me af of ik dan de PC opnieuw moet opstarten om dit te laten werken.
Ik heb namelijk net een spel die al in mandrake zit geprobeerd maar dat ging als dikke str.. ,echt heel langzaam. Denk 3a4 FPS

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Maken mensen wel gebruik van de mogelijkheid om direct van het internet te installeren?

Het is zelfs vaak makkelijker en sneller dan eerst die iso's downloaden, branden en dan installeren. Bovendien bespaart het bandbreedte en cd's.

Verwijderd

Je grafische interface opnieuw opstarten zou voldoende moeten zijn.
Weet je niet hoe dit moet, dan is Ctrl-Alt-Backspace een wat harde maar effectieve manier.

• banaan-X
  • Niet online
VincentB schreef op 28 september 2002 @ 15:11:
Zijn die drivers die jij op je site hebt nu wél of niet voor 9.0? En welke moet ik nu precies eerst installeren???
Ze zijn voor 9.0 final inderdaad, en je moet ze beide installeren, zie ook de README op www.nvidia.com wat je moet doen met /etc/X11/XF86config-4

En die taalfout heeft denk ik niets met de vertaling te maken, maar met het installatieprogramma of mcc. Andersom lijkt me iig bijzonder merkwaardig.

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Da's mooi .... ik dus met 20 mb/s .... ook leuk :Y)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Ok ,geen Mandrake 9 voor mij...hij maakt me USB poorten onbruikbaar :( ;(

Verwijderd

Ik heb 9.0 gedownload.gebrand (in windows XP), toen werd er een fout aan gegeven dat het niet lukte bij alle 3 de cd's die ik brande.
En toen ik cd1 in de cd-drive gooide en ging rebooten werd gewoon bootmagic geladen............... :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 00:54:
Maken mensen wel gebruik van de mogelijkheid om direct van het internet te installeren?
Bij een redelijk recente distro wel.

Deb 3.0 heb ik een net-install iso voor, evenals Suse 8.0 (dat werkt pas lekker ipv 7 CDs :P
Ook zet ik na de install de normale ftp in urpmi.media (vergelijk apt-get list), maar da's een beetje afhankelijk van de internet verbinding die er beschikbaar is.
Het is zelfs vaak makkelijker en sneller dan eerst die iso's downloaden, branden en dan installeren. Bovendien bespaart het bandbreedte en cd's.
Totdat zoals nu de 8.2 RPMS dir foetsie is.
Probeer dan nog maar eens een net update te doen |:(

* alt-92 heeft gelukkig een eigen lokale mirror voor mdk 8.2 opgezet :P
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:02:
Ok ,geen Mandrake 9 voor mij...hij maakt me USB poorten onbruikbaar :( ;(
Hmm. hier geen last van (MSi K7T pro2) 9.0 pikte gelijk een usb printer op enzo + webkem :)

Wat voor mobo?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RickDB
Mandrake heeft nog steeds geen patch ofzo voor mcc :( , weten ze wel dat die fout er nog steeds inzit ?
Zijn namelijk anders dan wel zeer traag met updates, als dit niet gefixed word stap ik gewoon over op red hat 8.

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 29 september 2002 @ 15:17:
[...]

Hmm. hier geen last van (MSi K7T pro2) 9.0 pikte gelijk een usb printer op enzo + webkem :)

Wat voor mobo?
Shuttle Spacewalker AK31 v 2.0
Hij pakte bij mij ook alles maar volgende dag waren de usb poorten uit Linux & Win Xp Pro verdwenen dus geen inet aangezien ik een USB Speedtouch heb...

• Wokkels
  • Laatst online: 19-05 05:05

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Okee...Wokkels gaat ook linux proberen :D

iso's zijn binnen, maar ik las hier dat er nogal wat verwarring is of dit RC3 is of niet....

hoe kijk ik na of mijn iso's wel final zijn? (op een windows bak ;))

Permanent wintericon!

Verwijderd

seninha schreef op 29 september 2002 @ 00:28:
[...]

ik heb je drivers gedownload en geinstallerd (erg makkelijk, dank je).
Alleen vraag ik me af of ik dan de PC opnieuw moet opstarten om dit te laten werken.
Ik heb namelijk net een spel die al in mandrake zit geprobeerd maar dat ging als dikke str.. ,echt heel langzaam. Denk 3a4 FPS
Je moet wel in je /etc/X11/XF86Config-4 aangeven dat je systeem die nieuwe drivers moet gebruiken, met 'load "glx" ' bij de module sectie, en "nvidia" als driver in de "device" sectie, anders pakt hij nog altijd de oude... en ja, dan gaat het nog net zo stroef...

Verwijderd

Wokkels schreef op 29 september 2002 @ 16:17:
Okee...Wokkels gaat ook linux proberen :D

iso's zijn binnen, maar ik las hier dat er nogal wat verwarring is of dit RC3 is of niet....

hoe kijk ik na of mijn iso's wel final zijn? (op een windows bak ;))
Jah dat wil ik ook wel graag even weten. Ik ben het aan het downloaden vanaf ftp.surfnet.nl !

• banaan-X
  • Niet online
nou de echte cd1 is 728,334,336 bytes groot, en de rc3 dus een andere grootte.

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 20:09:
[...]

Je moet wel in je /etc/X11/XF86Config-4 aangeven dat je systeem die nieuwe drivers moet gebruiken, met 'load "glx" ' bij de module sectie, en "nvidia" als driver in de "device" sectie, anders pakt hij nog altijd de oude... en ja, dan gaat het nog net zo stroef...
Nou , ik denk f-dat er dus iets erg fout is gegaan, want ik heb alles opnieuw gestart en sinds dien krijg ik m'n X niet meer gestart.
Als ik nu STARTX invoer hoor ik m'n monitor priepen en dan gaat ie weer terug naar textmode (terwijl die daarvoor een mooie grafisch menu kreeg) met een fout melding.

iRacing Profile Flickr

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Je kunt het NL MDK Control Center-probleem omzeilen door regel 423 te commenten van /sbin/drakfconf

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

Verwijderd

Seninha, ik neem aan dat je nieuw bent met linux, anders kan je hier genoeg zoeken om je configuratiefile in te vullen, maar voor de simpele oplossing: jas je installatie cd's er nog eens doorheen, kies in het begin voor 'upgrade' en selecteer niets nieuws bij je software keuze.
Dan krijg je als het goed is wel de mogelijkheid om je X instellingen te testen (resolutie, kleurdiepte, monitor etc).+

Wacht even, het kan ook dat je oude XF86Config-4 automagisch naar XF86Config-4.old of XF86Config-4~ ofzo gemoved is. Als je de oude weer herstelt, doet je X het ook weer natuurlijk... op de oude manier, maar dan kan je het nogeens proberen.

• hereweare67893
  • Niet online
Ik heb dus hetzelfde probleem als Seninha, maar ik probeer de oplossing van aRTee vandaag wel even. Bedankt voor de (waarschijnlijke) oplossing :)

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:23
Rick164 schreef op 29 september 2002 @ 15:20:
Mandrake heeft nog steeds geen patch ofzo voor mcc :( , weten ze wel dat die fout er nog steeds inzit ?
Nou GoT lezen ze vast niet dus daar mag je ook zelf best wat moeite voor doen. Ik heb het vandaag nog een keer op de cooker-lijst gepost en het blijkt ook al in mandrake's bugzilla bekend onder bug nummer 51.
Zijn namelijk anders dan wel zeer traag met updates, als dit niet gefixed word stap ik gewoon over op red hat 8.
Er zijn genoeg workarounds. Je kan bijvoorbeeld vanaf de prompt dit commando geven: 'LC_ALL=en_us drakconf' en dan krijg je gewoon een engelse control center. Verder kun je ook in Nautilus naar 'Begin hier' gaan en vanaf naar naar systeemconfiguratie, dan heb je in feite hetzelfde als het control center.

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005

* proza maakt altijd gebruik van deze mogelijkheid. Ik werk vrijwel alleen met Debian en die netinstalls werken perfect.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• RickDB
LB06 schreef op 30 september 2002 @ 08:27:
Je kunt het NL MDK Control Center-probleem omzeilen door regel 423 te commenten van /sbin/drakfconf
Nu doet ie het wel :Y).

• hereweare67893
  • Niet online
Zijn er ook mensen die Mandrake 9.0 Cd2 niet op een 80 minuten cd krijgen? :?

Ik gebruik Nero 5.5.9.6, en hij zegt dat er onvoldoende ruimte is op het medium om te branden. :{

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Okee...
Heb net Mandrake op mijn computertje gezet :) ging helemaal goed. (Tis de eerste keer linux, bij deze ben ik dus ontmaagd :+)

Maaaar, toen ging ik de drivers van banaan-X installeren, en nu start mijn KDE niet meer op...kan dat kloppen? (let wel: ik heb bijna-nul linux ervaring...)
als ik "startx" invoer dan geeft hij
code:
1
2
signal 11: server aborting
code 405: connection reset by peer

oid...
ligt het aan mij? Start ik X niet goed op? :'(

(btw: nog een n00b-vraagje, hoe installeer ik ssh zodat ik vanaf deze bak kan inloggen?)

edit:
btw: de drivers van banaan-X heb ik in kde zelf geinstalled...dus gewoon geklikt en gaan met die banaan ;)

Permanent wintericon!

• hereweare67893
  • Niet online
Wokkels schreef op 30 september 2002 @ 15:05:
Okee...
Heb net Mandrake op mijn computertje gezet :) ging helemaal goed. (Tis de eerste keer linux, bij deze ben ik dus ontmaagd :+)

Maaaar, toen ging ik de drivers van banaan-X installeren, en nu start mijn KDE niet meer op...kan dat kloppen? (let wel: ik heb bijna-nul linux ervaring...)
als ik "startx" invoer dan geeft hij
code:
1
2
signal 11: server aborting
code 405: connection reset by peer

oid...
ligt het aan mij? Start ik X niet goed op? :'(

(btw: nog een n00b-vraagje, hoe installeer ik ssh zodat ik vanaf deze bak kan inloggen?)

edit:
btw: de drivers van banaan-X heb ik in kde zelf geinstalled...dus gewoon geklikt en gaan met die banaan ;)
Dubbelklikken doet volgens mij niks op een bestand, maar dat zal wel een foute gedachte van mij zijn :P

Over dat KDE niet opstart, probeer, zoals hierboven staat beschreven. Mandrake bij booten up te laten graden zonder iets toe te voegen. Het werkte hier perfect. :)

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

in KDE kon ik gewoon klikken op die bestanden van banaan-X, en op install klikken....

Ik ga het proberen. dank.

Permanent wintericon!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46
Mandrake 9 heeft zojuist ongevraagd ( jah ik lees voordat ik klik) 111 partities gemaakt.
en daarvoor heeft hij een fat32 schijf vol met mp3's gewist.

Dit is echt de laatste druppel dat ik linux gebruik.

• seninha

seninha

god's right foot

banaan_X

Wou je ff bedanken voor je Nvidia drivers _/-\o_

Ik kan nu gewoon UT2003 spelen. Echt top :)

Ik heb nog wel een vraag (aan iedereen die wilt helpen , ben nog een n00b namelijk :( )
Hou kan ik het voor elkaar krijgen om m refresh rate op minimaal 85Hrz te krijgen :?

Nu draai ik 70 en via XP kom ik tot 85.
Vind dat ff relaxer

iRacing Profile Flickr

• posttoast
  • Nu online
Ik heb het geinstalleerd, maar het gaat niet helemaal zoals ik wil. Even een korte uitleg:

ik heb 2 HD's in mijn systeem. Omdat ik niet wilde dat Linux mijn MBR met bootmanager overschreef heb ik voor het installeren van Linux de IDE van mijn primary HD eruit gehaald. Hierna geboot met de Mandrake CD en geinstalleerd, ging allemaal prima.

Maar: wanneer ik mijn primary HD weer aansluit kan ik niet booten naar Linux vanuit die bootmanager (ik gebruik Smart Boot Manager bij de weg). Om in Linux te komen moet ik nu weer de IDE kabel loshalen.

Ik wil graag de volgende situatie:

Bootmanager met keuze Windows XP/Windows 98/Linux -> wanneer er voor Linux gekozen wordt moet ie naar dat bootscherm van Mandrake gaan, en daarin wil ik dus géén mogelijkheid tot het booten naar Windows XP/Windows 98. Moet kunnen toch? Windows 98 kreeg ik wel op deze manier erbij...

omniscale.nl

Verwijderd

VincentB schreef op 30 september 2002 @ 23:25:
Ik heb het geinstalleerd, maar het gaat niet helemaal zoals ik wil. Even een korte uitleg:

ik heb 2 HD's in mijn systeem. Omdat ik niet wilde dat Linux mijn MBR met bootmanager overschreef heb ik voor het installeren van Linux de IDE van mijn primary HD eruit gehaald. Hierna geboot met de Mandrake CD en geinstalleerd, ging allemaal prima.

Maar: wanneer ik mijn primary HD weer aansluit kan ik niet booten naar Linux vanuit die bootmanager (ik gebruik Smart Boot Manager bij de weg). Om in Linux te komen moet ik nu weer de IDE kabel loshalen.

Ik wil graag de volgende situatie:

Bootmanager met keuze Windows XP/Windows 98/Linux -> wanneer er voor Linux gekozen wordt moet ie naar dat bootscherm van Mandrake gaan, en daarin wil ik dus géén mogelijkheid tot het booten naar Windows XP/Windows 98. Moet kunnen toch? Windows 98 kreeg ik wel op deze manier erbij...
Bootmagic en dan de opening waar Lilo in zit kiezen.Maarre Lilo in MBR is toch veel handiger ,prima bootloader en nog een mooie ook van Mandrake 9 :)

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 23:39:
[...]

Bootmagic en dan de opening waar Lilo in zit kiezen.Maarre Lilo in MBR is toch veel handiger ,prima bootloader en nog een mooie ook van Mandrake 9 :)
Lilo vind ik dus niet zo mooi, want het past niet geheel in je MBR. Smart Boot Manager is maar heel klein, en heeft dus verder niets op een partitie staan.

Maarre: wanneer ik dus boot naar de primary partitie waarop Linux staat gebeurt er helemaal niets. Pas als ik de IDE kabel van de andere schijf losmaak werkt het.

omniscale.nl

Verwijderd

Je zegt net tijdens instalatie dat je de prim. HD ontkoppeld had ,Linux erop heb gezet en daarna prim. HD aangesloten heb.Post daarna zeg je dat Linux op de prim. staat ... :?
Anyway ,wat jij wilt had ik ook...bijv. Bootmagic inst. met daarin de optie WinXp /98 /Linux ,zet Lilo in een' / ' (geen HDA1 dus) Als je dan op Linux klikt (muis werkt in Bootmagic) kom je in Lilo die je weer prachtig kan configuren :) .Als je in BM (Bootmagic) op 98 /Xp klikt kom je standaard in de dos loader maar dan kan je veranderen in boot.ini .
Persoonlijk vind ik dit omslachtig ,Lilo uit Mandrake 9 is echt mooi hoor ,beter als dat lelijke BM..maar dit is persoonlijke voorkeur.Maar waarom past Lilo niet in MBR??

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 00:08:
Je zegt net tijdens instalatie dat je de prim. HD ontkoppeld had ,Linux erop heb gezet en daarna prim. HD aangesloten heb.Post daarna zeg je dat Linux op de prim. staat ... :?
Anyway ,wat jij wilt had ik ook...bijv. Bootmagic inst. met daarin de optie WinXp /98 /Linux ,zet Lilo in een' / ' (geen HDA1 dus) Als je dan op Linux klikt (muis werkt in Bootmagic) kom je in Lilo die je weer prachtig kan configuren :) .Als je in BM (Bootmagic) op 98 /Xp klikt kom je standaard in de dos loader maar dan kan je veranderen in boot.ini .
Persoonlijk vind ik dit omslachtig ,Lilo uit Mandrake 9 is echt mooi hoor ,beter als dat lelijke BM..maar dit is persoonlijke voorkeur.Maar waarom past Lilo niet in MBR??
Ik gebruik dus geen Bootmagic, maar Smart Boot Manager (zie ook dit topique). Lilo en Bootmagic staan beiden niet geheel in de MBR, simpelweg omdat dat niet past. Voor Bootmagic moet je volgens mij nog altijd een stukje FAT partitie maken, en Lilo heeft ook nog wat meuk op de Linux partitie staan.

Nogmaals, het vrij onzinnig dat ik persé die bootmanager in de MBR wil hebben, maar ik ben nu eenmaal een rare jongen als het om dit soort dingen gaat :P (eigenlijk gaat het mij erom dat ik gewoon wil dat het lukt zoals ik het voor ogen had).

Wat die primary HD / primary partitie betreft: dat kwam er niet zo duidelijk uit, maar wanneer ik het over de primary harddisk heb praat ik op hardware niveau (dus vast of los met de IDE kabel) en wanneer ik het over de primary partitie heb praat ik over harddiskindelingsniveau (lekker duidelijk term zo op de vroege ochtend :) )

Maar weer ontopic: dat Lilo in de \ zetten klinkt wel als een goed idee. Maar hoe doe ik dat? Ik heb voor gisteren nog nooit een Linux distro geinstalleerd...

omniscale.nl

Verwijderd

Gisteren ipv een update (die prima werkte, afgezien van wat problemen met X die niet startte, zie eerder in dit topic) gedaan.
Ik dacht dat het aan mij lag, en aan mijn oudere install, maar nu deed hij het nog niet meteen grafisch...

Vind ik toch wel erg slecht, ik koos voor GF4 (generic), de tests deden het al niet etcetc.

Na opstarten kwam ik in een terminal terecht, X startte niet. Dus toen maar de drivers van Banaan-X (je ziet, ze komen van pas ;) ) geinstalleerd, en in /etc/X11/XF86Config-4 glx aangezet en laten wijzen naar "nvidia" ipv "nv".

En toen: deed hij het nog steeds niet.

Reboot: waar hij probeerde X te starten werd het zwart. Overal. Geen terminal mogelijkheden meer met ctrl-alt-F[1-6].... !!!!!!
Ctrl-alt-backspace hielp ook niet.
Mijn andere compu was ff niet beschikbaar, dus met rescue geboot, en oude (van na upgrade maar voor nieuwe install) XF86Config-4 die ik naar mijn home-dir (op de home partitie) had gekopieerd teruggekopieerd, et voila, na een reboot werkte het weer.

Helaas heb ik geen kopie gemaakt van de blijkbaar foute XF86Config-4 die Mdk9.0 automagisch gemaakt had.... dan had ik kunnen kijken wat er precies mis mee was (had niks raars opgemerkt)...

In elk geval, niet zo netjes van Mandrake. Gelukkig is dit nog ver van 111 partities waar mijn mp3's fat32 partitie was (die ik niet heb), maar niet echt best, ik zie niet hoe een newbie hieruit was gekomen...

Seninha, je kunt in de /etc/X11/XF86Config-4 file als minimum vertical refresh gewoon 85 Hz aangeven, dat zou moeten werken.
Maak wel ff een backupje, just in case..
Theoretisch zou je zelfs een /etc/X11/XF86Config-4.test kunnen maken, en op een tweede x-server gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
ctrl-alt-F1
(brengt je naar een zw/w terminal)
login als root

cp /etc/X11/XF86Config-4 /etc/X11/XF86Config-4.test
vi (of pico of welke terminal editor dan ook) /etc/X11/XF86Config-4.test

wijzig wat je wilt wijzigen (bv refreshrate ed.)
log in als user (als root een wm runnen is niet zo netjes/handig)
doe dan:

X -xf86config /etc/X11/XF86Config-4.test :1 &
(:1 zodat hij een tweede X-sessie start, :0 is nl de eerste die het nog altijd doet;
misschien is het trouwens
X -xf86config XF86Config-4.test :1 &
ik weet niet of je het hele pad moet geven)

export DISPLAY=:1
startkde &

of 

gnome-session &

En dan zou je op ctrl-alt-F8 je nieuwe sessie moeten hebben, kies bij voorkeur gnome als je op ctrl-alt-F7 (je eerste grafische/Xsession) kde hebt draaien en andersom. (Je kan er tot 6 hebben, F7 tm F12, kan je icewm enzo ook meteen uitproberen ;) Het enige wat niet goed gaat is dat je sound alleen op de eerste werkt dacht ik)
Als je dan bv met de monitor kunt checken wat de refreshrate is, weet je of het goed werkt. Mocht er wat misgaan, stel dat alles vastloopt, dan is je standaard config nog altijd in orde, dus bv na een reboot heb je niet eerst gezeur om weer in de grafische modus te komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2002 09:43 . Reden: toevoeging X verhaal ]

Verwijderd

VincentB schreef op 01 oktober 2002 @ 08:32:
[...]

Maar weer ontopic: dat Lilo in de \ zetten klinkt wel als een goed idee. Maar hoe doe ik dat? Ik heb voor gisteren nog nooit een Linux distro geinstalleerd...
Gewoon bij installatie Lilo in /hda5 (dit is bij mij zo ,eerste log. part. waar root dus op staat maar bij jouw kan het dus anders zijn ,ligt aan je partitie verdeling)
/ is root ,al zet je hem daarin dan boot ie van de partitie niet van de MBR dus als heb je geen opstart flop of booter dan boot je Linux dus niet.
Maar ik neem aan dat Smart Boot / kan herkennen anders heb je er weinig aan.

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:19:
[...]

Gewoon bij installatie Lilo in /hda5 (dit is bij mij zo ,eerste log. part. waar root dus op staat maar bij jouw kan het dus anders zijn ,ligt aan je partitie verdeling)
/ is root ,al zet je hem daarin dan boot ie van de partitie niet van de MBR dus als heb je geen opstart flop of booter dan boot je Linux dus niet.
Maar ik neem aan dat Smart Boot / kan herkennen anders heb je er weinig aan.
Volgens mij herkent Smart Boot Manager de / wel, dus dat is mooi. Maar kan ik ook ná het installeren lilo nog in de / zetten? En zo ja, hoe doe ik dat?

omniscale.nl

Verwijderd

[...]

Heej tnx, er gebeurde alleen iets vreemd....ik kreeg geen foutmeldingen! Is ook de eerste keer :)
Alleen kan ik niet testen of ze werken :( ik kreeg quakeworld niet fullscreen aan de gang, en na deze driver install bleef dat probleem bestaan :(
In een venster spelen is kl*te, en het gaat nog traag ook.

Verwijderd

VincentB schreef op 01 oktober 2002 @ 13:04:
[...]

Volgens mij herkent Smart Boot Manager de / wel, dus dat is mooi. Maar kan ik ook ná het installeren lilo nog in de / zetten? En zo ja, hoe doe ik dat?
Ja ,kan in de konsole maar ik weet niet hoe dat moet (lilo conf. oid)Maar in X kan het ook ,gewoon naar Mandrake Control Center gaan en Lilo configuratie opnieuw draaien.Zit trouwens wel een foutje in ,bij NL versie floept ie weer terug maar dit kan je fixen maar ik weet ff niet meer hoe...weet iemand dat nog?

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:40:
[...]

Ja ,kan in de konsole maar ik weet niet hoe dat moet (lilo conf. oid)Maar in X kan het ook ,gewoon naar Mandrake Control Center gaan en Lilo configuratie opnieuw draaien.Zit trouwens wel een foutje in ,bij NL versie floept ie weer terug maar dit kan je fixen maar ik weet ff niet meer hoe...weet iemand dat nog?
Ik heb de US versie, dus dat moet wel werken dan. Ik ga vanmiddag even kijken, bedankt! :)

omniscale.nl

• banaan-X
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:06:
Heej tnx, er gebeurde alleen iets vreemd....ik kreeg geen foutmeldingen! Is ook de eerste keer :)
Alleen kan ik niet testen of ze werken :( ik kreeg quakeworld niet fullscreen aan de gang, en na deze driver install bleef dat probleem bestaan :(
In een venster spelen is kl*te, en het gaat nog traag ook.
Heb je wel je XF86Config-4 gewijzigd? dus Driver "nv" naar "nvidia"? Daar klinkt het wat naar...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

banaan-X: die rpm die jij online hebt gegooid hoe heb je die gemaakt? Is dat niet?
rpm --rebuild NVIDIA_kernel.src.rpm die dan in (mijn geval) /usr/src/rpms/RPMS/i586/NVIDIA_kernel.i586.rpm komt te staan. Heb jij dit ook zo gedaan? of anders? Want mij is 't nog nooit gelukt om een src.rpm of een tar file van nvidia te compilen op een os dat standaard geen rpm files van zijn. Zoals deze dus zijn voor mandrake, redhat en suse.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Ja, ik heb een ftp-install gedaan, maar na het installeren kwam ik er dus achter dat ik de cooker release had. Ik heb toen toch maar ff de iso's gedl en geïnstalleerd.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• posttoast
  • Nu online
Ik heb gezocht op GoT en op de rest van het web, maar ik kan het niet vinden:

ik wil Linux op mijn 2e HD installeren. Ik heb op deze schijf nog geen partities aangemaakt, dat wil ik door Mandrake laten doen. Maar het probleem is dat hij alleen maar op mijn eerste HD wil installeren (waar Windows en wat andere NTFS partities op staan), en dat wil ik dus niet. Wanneer ik in die partitiemanager aangeef dat ik op de 2e harddisk wil installeren wil hij niet vanzelf de partities aanmaken...

Ik snap er niets van, wat doe ik verkeerd? Installeren met alleen de 2e harddisk aangesloten werkt wel prima, met de schijf is dus niets mis.

omniscale.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste