Mandrake 9.0 final is er! ** Toch niet ** Toch wel :P

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

banaan_X

Wou je ff bedanken voor je Nvidia drivers _/-\o_

Ik kan nu gewoon UT2003 spelen. Echt top :)

Ik heb nog wel een vraag (aan iedereen die wilt helpen , ben nog een n00b namelijk :( )
Hou kan ik het voor elkaar krijgen om m refresh rate op minimaal 85Hrz te krijgen :?

Nu draai ik 70 en via XP kom ik tot 85.
Vind dat ff relaxer

iRacing Profile Flickr

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb het geinstalleerd, maar het gaat niet helemaal zoals ik wil. Even een korte uitleg:

ik heb 2 HD's in mijn systeem. Omdat ik niet wilde dat Linux mijn MBR met bootmanager overschreef heb ik voor het installeren van Linux de IDE van mijn primary HD eruit gehaald. Hierna geboot met de Mandrake CD en geinstalleerd, ging allemaal prima.

Maar: wanneer ik mijn primary HD weer aansluit kan ik niet booten naar Linux vanuit die bootmanager (ik gebruik Smart Boot Manager bij de weg). Om in Linux te komen moet ik nu weer de IDE kabel loshalen.

Ik wil graag de volgende situatie:

Bootmanager met keuze Windows XP/Windows 98/Linux -> wanneer er voor Linux gekozen wordt moet ie naar dat bootscherm van Mandrake gaan, en daarin wil ik dus géén mogelijkheid tot het booten naar Windows XP/Windows 98. Moet kunnen toch? Windows 98 kreeg ik wel op deze manier erbij...

omniscale.nl

Verwijderd

VincentB schreef op 30 september 2002 @ 23:25:
Ik heb het geinstalleerd, maar het gaat niet helemaal zoals ik wil. Even een korte uitleg:

ik heb 2 HD's in mijn systeem. Omdat ik niet wilde dat Linux mijn MBR met bootmanager overschreef heb ik voor het installeren van Linux de IDE van mijn primary HD eruit gehaald. Hierna geboot met de Mandrake CD en geinstalleerd, ging allemaal prima.

Maar: wanneer ik mijn primary HD weer aansluit kan ik niet booten naar Linux vanuit die bootmanager (ik gebruik Smart Boot Manager bij de weg). Om in Linux te komen moet ik nu weer de IDE kabel loshalen.

Ik wil graag de volgende situatie:

Bootmanager met keuze Windows XP/Windows 98/Linux -> wanneer er voor Linux gekozen wordt moet ie naar dat bootscherm van Mandrake gaan, en daarin wil ik dus géén mogelijkheid tot het booten naar Windows XP/Windows 98. Moet kunnen toch? Windows 98 kreeg ik wel op deze manier erbij...
Bootmagic en dan de opening waar Lilo in zit kiezen.Maarre Lilo in MBR is toch veel handiger ,prima bootloader en nog een mooie ook van Mandrake 9 :)

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 23:39:
[...]

Bootmagic en dan de opening waar Lilo in zit kiezen.Maarre Lilo in MBR is toch veel handiger ,prima bootloader en nog een mooie ook van Mandrake 9 :)
Lilo vind ik dus niet zo mooi, want het past niet geheel in je MBR. Smart Boot Manager is maar heel klein, en heeft dus verder niets op een partitie staan.

Maarre: wanneer ik dus boot naar de primary partitie waarop Linux staat gebeurt er helemaal niets. Pas als ik de IDE kabel van de andere schijf losmaak werkt het.

omniscale.nl

Verwijderd

Je zegt net tijdens instalatie dat je de prim. HD ontkoppeld had ,Linux erop heb gezet en daarna prim. HD aangesloten heb.Post daarna zeg je dat Linux op de prim. staat ... :?
Anyway ,wat jij wilt had ik ook...bijv. Bootmagic inst. met daarin de optie WinXp /98 /Linux ,zet Lilo in een' / ' (geen HDA1 dus) Als je dan op Linux klikt (muis werkt in Bootmagic) kom je in Lilo die je weer prachtig kan configuren :) .Als je in BM (Bootmagic) op 98 /Xp klikt kom je standaard in de dos loader maar dan kan je veranderen in boot.ini .
Persoonlijk vind ik dit omslachtig ,Lilo uit Mandrake 9 is echt mooi hoor ,beter als dat lelijke BM..maar dit is persoonlijke voorkeur.Maar waarom past Lilo niet in MBR??

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 00:08:
Je zegt net tijdens instalatie dat je de prim. HD ontkoppeld had ,Linux erop heb gezet en daarna prim. HD aangesloten heb.Post daarna zeg je dat Linux op de prim. staat ... :?
Anyway ,wat jij wilt had ik ook...bijv. Bootmagic inst. met daarin de optie WinXp /98 /Linux ,zet Lilo in een' / ' (geen HDA1 dus) Als je dan op Linux klikt (muis werkt in Bootmagic) kom je in Lilo die je weer prachtig kan configuren :) .Als je in BM (Bootmagic) op 98 /Xp klikt kom je standaard in de dos loader maar dan kan je veranderen in boot.ini .
Persoonlijk vind ik dit omslachtig ,Lilo uit Mandrake 9 is echt mooi hoor ,beter als dat lelijke BM..maar dit is persoonlijke voorkeur.Maar waarom past Lilo niet in MBR??
Ik gebruik dus geen Bootmagic, maar Smart Boot Manager (zie ook dit topique). Lilo en Bootmagic staan beiden niet geheel in de MBR, simpelweg omdat dat niet past. Voor Bootmagic moet je volgens mij nog altijd een stukje FAT partitie maken, en Lilo heeft ook nog wat meuk op de Linux partitie staan.

Nogmaals, het vrij onzinnig dat ik persé die bootmanager in de MBR wil hebben, maar ik ben nu eenmaal een rare jongen als het om dit soort dingen gaat :P (eigenlijk gaat het mij erom dat ik gewoon wil dat het lukt zoals ik het voor ogen had).

Wat die primary HD / primary partitie betreft: dat kwam er niet zo duidelijk uit, maar wanneer ik het over de primary harddisk heb praat ik op hardware niveau (dus vast of los met de IDE kabel) en wanneer ik het over de primary partitie heb praat ik over harddiskindelingsniveau (lekker duidelijk term zo op de vroege ochtend :) )

Maar weer ontopic: dat Lilo in de \ zetten klinkt wel als een goed idee. Maar hoe doe ik dat? Ik heb voor gisteren nog nooit een Linux distro geinstalleerd...

omniscale.nl

Verwijderd

Gisteren ipv een update (die prima werkte, afgezien van wat problemen met X die niet startte, zie eerder in dit topic) gedaan.
Ik dacht dat het aan mij lag, en aan mijn oudere install, maar nu deed hij het nog niet meteen grafisch...

Vind ik toch wel erg slecht, ik koos voor GF4 (generic), de tests deden het al niet etcetc.

Na opstarten kwam ik in een terminal terecht, X startte niet. Dus toen maar de drivers van Banaan-X (je ziet, ze komen van pas ;) ) geinstalleerd, en in /etc/X11/XF86Config-4 glx aangezet en laten wijzen naar "nvidia" ipv "nv".

En toen: deed hij het nog steeds niet.

Reboot: waar hij probeerde X te starten werd het zwart. Overal. Geen terminal mogelijkheden meer met ctrl-alt-F[1-6].... !!!!!!
Ctrl-alt-backspace hielp ook niet.
Mijn andere compu was ff niet beschikbaar, dus met rescue geboot, en oude (van na upgrade maar voor nieuwe install) XF86Config-4 die ik naar mijn home-dir (op de home partitie) had gekopieerd teruggekopieerd, et voila, na een reboot werkte het weer.

Helaas heb ik geen kopie gemaakt van de blijkbaar foute XF86Config-4 die Mdk9.0 automagisch gemaakt had.... dan had ik kunnen kijken wat er precies mis mee was (had niks raars opgemerkt)...

In elk geval, niet zo netjes van Mandrake. Gelukkig is dit nog ver van 111 partities waar mijn mp3's fat32 partitie was (die ik niet heb), maar niet echt best, ik zie niet hoe een newbie hieruit was gekomen...

Seninha, je kunt in de /etc/X11/XF86Config-4 file als minimum vertical refresh gewoon 85 Hz aangeven, dat zou moeten werken.
Maak wel ff een backupje, just in case..
Theoretisch zou je zelfs een /etc/X11/XF86Config-4.test kunnen maken, en op een tweede x-server gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
ctrl-alt-F1
(brengt je naar een zw/w terminal)
login als root

cp /etc/X11/XF86Config-4 /etc/X11/XF86Config-4.test
vi (of pico of welke terminal editor dan ook) /etc/X11/XF86Config-4.test

wijzig wat je wilt wijzigen (bv refreshrate ed.)
log in als user (als root een wm runnen is niet zo netjes/handig)
doe dan:

X -xf86config /etc/X11/XF86Config-4.test :1 &
(:1 zodat hij een tweede X-sessie start, :0 is nl de eerste die het nog altijd doet;
misschien is het trouwens
X -xf86config XF86Config-4.test :1 &
ik weet niet of je het hele pad moet geven)

export DISPLAY=:1
startkde &

of 

gnome-session &

En dan zou je op ctrl-alt-F8 je nieuwe sessie moeten hebben, kies bij voorkeur gnome als je op ctrl-alt-F7 (je eerste grafische/Xsession) kde hebt draaien en andersom. (Je kan er tot 6 hebben, F7 tm F12, kan je icewm enzo ook meteen uitproberen ;) Het enige wat niet goed gaat is dat je sound alleen op de eerste werkt dacht ik)
Als je dan bv met de monitor kunt checken wat de refreshrate is, weet je of het goed werkt. Mocht er wat misgaan, stel dat alles vastloopt, dan is je standaard config nog altijd in orde, dus bv na een reboot heb je niet eerst gezeur om weer in de grafische modus te komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2002 09:43 . Reden: toevoeging X verhaal ]

Verwijderd

VincentB schreef op 01 oktober 2002 @ 08:32:
[...]

Maar weer ontopic: dat Lilo in de \ zetten klinkt wel als een goed idee. Maar hoe doe ik dat? Ik heb voor gisteren nog nooit een Linux distro geinstalleerd...
Gewoon bij installatie Lilo in /hda5 (dit is bij mij zo ,eerste log. part. waar root dus op staat maar bij jouw kan het dus anders zijn ,ligt aan je partitie verdeling)
/ is root ,al zet je hem daarin dan boot ie van de partitie niet van de MBR dus als heb je geen opstart flop of booter dan boot je Linux dus niet.
Maar ik neem aan dat Smart Boot / kan herkennen anders heb je er weinig aan.

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:19:
[...]

Gewoon bij installatie Lilo in /hda5 (dit is bij mij zo ,eerste log. part. waar root dus op staat maar bij jouw kan het dus anders zijn ,ligt aan je partitie verdeling)
/ is root ,al zet je hem daarin dan boot ie van de partitie niet van de MBR dus als heb je geen opstart flop of booter dan boot je Linux dus niet.
Maar ik neem aan dat Smart Boot / kan herkennen anders heb je er weinig aan.
Volgens mij herkent Smart Boot Manager de / wel, dus dat is mooi. Maar kan ik ook ná het installeren lilo nog in de / zetten? En zo ja, hoe doe ik dat?

omniscale.nl

Verwijderd

banaan-X schreef op 27 september 2002 @ 04:47:
[...]

Ej, goedenmorgeh, jij hier ;)

Maarre, ja, ik vergeet er altijd 1... Maar daar kan het idd ook heen, maar je kunt het ook naar mij of Reinout sturen, dan zorgen wij wel ervoor dat het bij de juiste persoon komt. Als je het maar laat weten :)

Enne, niemand blij met mijn NVIDIA drivers op http://dromas.student.utwente.nl/~peter/download/ ofzo? Ik tel 3 mensen... :'( :O
Heej tnx, er gebeurde alleen iets vreemd....ik kreeg geen foutmeldingen! Is ook de eerste keer :)
Alleen kan ik niet testen of ze werken :( ik kreeg quakeworld niet fullscreen aan de gang, en na deze driver install bleef dat probleem bestaan :(
In een venster spelen is kl*te, en het gaat nog traag ook.

Verwijderd

VincentB schreef op 01 oktober 2002 @ 13:04:
[...]

Volgens mij herkent Smart Boot Manager de / wel, dus dat is mooi. Maar kan ik ook ná het installeren lilo nog in de / zetten? En zo ja, hoe doe ik dat?
Ja ,kan in de konsole maar ik weet niet hoe dat moet (lilo conf. oid)Maar in X kan het ook ,gewoon naar Mandrake Control Center gaan en Lilo configuratie opnieuw draaien.Zit trouwens wel een foutje in ,bij NL versie floept ie weer terug maar dit kan je fixen maar ik weet ff niet meer hoe...weet iemand dat nog?

• posttoast
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:40:
[...]

Ja ,kan in de konsole maar ik weet niet hoe dat moet (lilo conf. oid)Maar in X kan het ook ,gewoon naar Mandrake Control Center gaan en Lilo configuratie opnieuw draaien.Zit trouwens wel een foutje in ,bij NL versie floept ie weer terug maar dit kan je fixen maar ik weet ff niet meer hoe...weet iemand dat nog?
Ik heb de US versie, dus dat moet wel werken dan. Ik ga vanmiddag even kijken, bedankt! :)

omniscale.nl

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:06:
Heej tnx, er gebeurde alleen iets vreemd....ik kreeg geen foutmeldingen! Is ook de eerste keer :)
Alleen kan ik niet testen of ze werken :( ik kreeg quakeworld niet fullscreen aan de gang, en na deze driver install bleef dat probleem bestaan :(
In een venster spelen is kl*te, en het gaat nog traag ook.
Heb je wel je XF86Config-4 gewijzigd? dus Driver "nv" naar "nvidia"? Daar klinkt het wat naar...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

banaan-X: die rpm die jij online hebt gegooid hoe heb je die gemaakt? Is dat niet?
rpm --rebuild NVIDIA_kernel.src.rpm die dan in (mijn geval) /usr/src/rpms/RPMS/i586/NVIDIA_kernel.i586.rpm komt te staan. Heb jij dit ook zo gedaan? of anders? Want mij is 't nog nooit gelukt om een src.rpm of een tar file van nvidia te compilen op een os dat standaard geen rpm files van zijn. Zoals deze dus zijn voor mandrake, redhat en suse.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 00:54:
Maken mensen wel gebruik van de mogelijkheid om direct van het internet te installeren?

Het is zelfs vaak makkelijker en sneller dan eerst die iso's downloaden, branden en dan installeren. Bovendien bespaart het bandbreedte en cd's.
Ja, ik heb een ftp-install gedaan, maar na het installeren kwam ik er dus achter dat ik de cooker release had. Ik heb toen toch maar ff de iso's gedl en geïnstalleerd.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• posttoast
  • Nu online
Ik heb gezocht op GoT en op de rest van het web, maar ik kan het niet vinden:

ik wil Linux op mijn 2e HD installeren. Ik heb op deze schijf nog geen partities aangemaakt, dat wil ik door Mandrake laten doen. Maar het probleem is dat hij alleen maar op mijn eerste HD wil installeren (waar Windows en wat andere NTFS partities op staan), en dat wil ik dus niet. Wanneer ik in die partitiemanager aangeef dat ik op de 2e harddisk wil installeren wil hij niet vanzelf de partities aanmaken...

Ik snap er niets van, wat doe ik verkeerd? Installeren met alleen de 2e harddisk aangesloten werkt wel prima, met de schijf is dus niets mis.

omniscale.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste