[Madrake 9] /dev/sound error, maar dze map bestaat niet.

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik krijg onder dnsconfig een error na het instellen van de interrupts e.d. Hij zegt: Error in /dev/sound

Dus ik kijken naar deze map, kan ik #/dev/sound niet vinden.

Weet iemand hoe en wat?

Ohja ben n00b :+

De betreffende soundcard is een Yamaha OPL3SA2 chip :)

De chip wordt wekl gezien, hij zegt dan board unknown en dan moet ik de interrupots aangeven en als ik (ook al geef ik verschillende in) dan blijft tie met bovenstaande fout komen

Verwijderd

Als het goed is wordt /dev/sound en de andere devices aangemaakt bij het laden van de modules (devfs).
Is het een pci kaart? Dan hoef je geen irq of io-poort op te geven. Je zou dan kunnen proberen de module handmatig te laden. Het commando "lspcidrake -v" geefdt dan aan welke driver je nodig hebt.
Bij mij krijg ik dan terug:
snd-cs46xx : Cirrus Logic|CS 4614/22/24 [CrystalClear SoundFusion Audio Accelerator] [MULTIMEDIA_AUDIO] (vendor:1013 device:6003 subv:153b subd:112e)
Waarbij het eerste snd-cs46xx de naam van de driver is. Met "modprobe snd-cs46xx" wordt deze dan geladen.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04
het is een isa.

En ik heb geen windows erop staan en de kaart is niet met jumpers instelbaar.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een pnp isa kaart moet je het programma 'isapnp' gebruiken. Met 'pnpdump -c > /etc/isapnp.conf' kun je een config file aanmaken. Deze bevat alle mogelijke combinaties var irq, io, dma, enz. Die file moet je editen en alleen de juiste waardes laten staan. Dit kan lastig zijn, omdat je er geen windows meer op hebt staan. Kwestie van veel proberen ben ik bang. Daarna kun je met 'isapnp /etc/isapnp.conf' kijken of het werkt. Uitvoer zie je in de kernel log of met 'dmesg'.

Welcome to the desert of the real.