[CM] De officiele ideenbus

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43
Naar aanleiding van: [CM] Het 1337 CaseMod gevoel is weg :(

Bedoeling van deze draad?

Nu de geldwolven en industrieel ontwerpers zich ook op de computer industrie storten, zijn er veel dingen die kant en klaar verkrijgbaar en zien standaard kasten er steeds beter uit.
Das lastig voor ons modders
Daarom dus deze draad, hier kun je ideen, suggesties en tips kwijt.
Wat geeft jou inspiratie? Welke ideen kun je zelf niet realiseren maar zou je graag willen zien?

hier een begin schop:

-Inspiratie voor vormgeving

inspiratie kun je volgens mij uit veel dingen halen.
Houd je van drukke, overdreven gevormde mods, ga eens naar www.jvc.nl en kijk naar de mini-systemen (hifi) van hen.
Houd je van strak en rustig, kijk dan eens naar de kleinere microsystemen, of op sites als die van Harman Kadon.
Daarnaast kun je ook veel inspiratie halen uit bijv. auto's. Auto's zijn op en top moderne vormgeving. En let dan ook eens op het feit dat overal 1 stijl wordt doorgevoerd. Tot in het kleinste dashboard onderdeeltje. Dit mis ik wel eens bij mods, eenheid.
Probeer ook eens je mod aan te passen aan de omgeving, lijkt me bijv. wel eens leuke om een "antieke" mod te zien.
Een pc-kast die onopvallend in Oma's huiskamer kan staan
Eikenhouten deurtjes en kopen beslag, of misschien wel eentje die bij het boerenbond van je moeder past.

-ideen voor toepassing

Tegenwoordig komt hier vrij veel hetzelfde tevoorschijnen, en wat wil je dan als echte CM'er?
Je wil origineel zijn
En hoe doen we dat?
aantal ideetjes die ik zelf heb:

-Combineren bekende dingen tot iets nieuws (Glas/water/licht/etches/etc), als je een raam erin zet, waarom niet combineren met een water reservoir?

- Uitgebreidere schildering, doe eens meer dan 1 kleur, mooi verloop erin of afbeeldingen

- Niet rechte/Organische delen in je kast, das nog eens een leuke uitdaging als je wat bouwt, probeer eens rondingen of een piramide

- Origineel materiaal gebruik, gebruik eens een normale radiator voor je watercooling, of een fles als reservoir, etc

- Mod andere delen of pheriphals, iets wat ik gelukkig meer zie, mod eens je muis/printer/monitor/etc. er zit meer bij je pc dan alleen je kast en zelfs in die kast, gooi eens een raam bovenin of mod je voeding

- Andere electronica gebruiken, niet die standaard switches en ledjes, gebruik eens wat uit andere apparaten of heel mooi, analoge meters in je front

Dit is mijn impuls, volgens mij ben ik de helft weer vergeten maar dat komt dan nog wel

nou ja, err... mod ze, be inspired etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Dit lijkt me een heel interessant topic. Ook een goed idee om dit topic te openen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tips:
• Hergebruik en verander andermans idee!

Nieuwe dingen bedenken:
het moeilijkste is om iets nieuws te vinden, daar heb ik zelf ook nog wel eens moeite mee, maar ik heb toch wel 2 ideetjes(vertel ik niet, anders worden ze voor mijn neus weg geript)

ik bedenk altijd alles als ik hier op GoT zit of op CCMod, daarom ben ik hier nog niet weg. maar ook casegallery's ben ik ook wel vaak te vinden(VH en Bit-Tech)
vooral krijg ik idees door het doordenken(niet op de 'ik ben 12 jaar manier')

Kopiëren:
Kijk kopiëren gebeurt hier ook, ReseTTim had een leuk idee, oeloe verbetert het weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/reservoir_preview.JPG
er kan een ccfl doorheen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:24:
Kopiëren:
Kijk kopiëren gebeurt hier ook, ReseTTim had een leuk idee, oeloe verbetert het weer:
[afbeelding]
das dus wat ik bedoel met combineren van bekende dingen
ccfl is normaal, waterkoeling is ook niet vreemd: maar combineren brengt weer nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17
Laatst stond op got ook iemand die leds in zijn maze3 had gedaan.
Dit was ook best mooi :D (alleen was zijn naam nie mooi gelukt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik ben er niet slim genoeg voor, of heb er de apparatuur niet voor maar wat d8-en we van een kast gebouwd van spiegels >:) (met een of ander geraamte eronder)

Kast doormidden en daar het waterreservoir tussen de 2 delen zetten....extreme, maar wel uber1337

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Extra 5.25" bays bouwen? :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
ik dacht aan computerkasten ergens in verwerken, bijv. een houten kast, waarvan je, als je een laadje open maakt, de componenten ziet

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nog helemaal niks gemod maar ben wel van plan om dat te gaan doen. Ik kom altijd op ideeen op GoT of als ik me verveel (ik kan niet slapen of zit in de klas) Ik ben wel van plan binnenkort een kast te maken. Het zal me wat geld kosten maar ik heb er wel leuke ideeen voor(als er nooit iets van komt post ik ze wel). Toen ik bijvoorbeeld laatst het topic over die mooie knopjes zag dacht ik meteen :9~ :9~ . Maar die prijs is me teveel. Toen ben ikzelf met een dremel en een plaatje aluminium aan de slag gegaan. Ik heb alleen nog maar een rond gebold vlakje met een logo eruitgefreesd maar het wordt wel mooi (ik zal eens pics maken en posten). Wat ik ook laatst als idee had maar wat me nooit zal lukken is twee plexiglas cilinders als pomp te gebruiken dus twee zuigers van een brommer van de sloop halen en uit een blok plexiglas twee gaten boren. Ik heb express twee gekozen omdat je dan constante zuig en pers kracht hebt. Het enige waar ik bang voor ben is dat het plexiglas helemaal onder de krassen komt te zitten.

Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:23:
...
Wat ik ook laatst als idee had maar wat me nooit zal lukken is twee plexiglas cilinders als pomp te gebruiken dus twee zuigers van een brommer van de sloop halen en uit een blok plexiglas twee gaten boren. Ik heb express twee gekozen omdat je dan constante zuig en pers kracht hebt. Het enige waar ik bang voor ben is dat het plexiglas helemaal onder de krassen komt te zitten.

Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft.
berekening;
Brommerblok inhoud (b) = 50cc
Omwentelingen van de aandrijfmotor (o) = 60rpm
b*2*o*60/1000=360L p. uur

Bij 120rpm is dit al het dubbele, is dit niet wat te??

En je moet goede terugslag kleppen hebben want anders gaat het water de ene cilinder uit en direct de andere in want dat is minder weerstand!

hoe ga je die moter eigenlijk smeren want anders gaat hij nogal vaslopen als hij goed past (wat nodig is om het water niet langs de zuiger te laten lopen), mengsmering gaat niet want olie lost niet op in water, moet je er zeep bij doen en dat schuimt weer zo veel.

Als je nou een echt brommer blok pakt dat is veel harder materiaal en slijt niet zo hard, en 1 cilinder is wel genoeg want je kunt er altijd nog een expansievat tussen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft nog zo'n uv lamp voor het aquarium waarmee je bacterien in het water kan doden >:). Dus een tlbuis met een waterpijp eromheen Kan mooi water door. Water blijft (levende)bacterie vrij, En je hebt een hels blauwig licht in de kast :9. (Volgens mijn pa kan het slecht zijn voor den ogen als je er rechtstreeks inkijkt, dus geen pottekijkers }))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:24:

Kopiëren:
[afbeelding]
:'(

Het WAS mijn ID ;(

ReseTTim heeft hem alleen eerder in elkaar gezet...
(voortaan maak ik eerst zelf iets, voordat ik iemand het ID geef..) O-)

Gek dat niemand hier eerder op dit ID is gekomen.. :P
Nieuwe IDen houdt ik nog ff voor me, maar als ik echt wat leuks bedenk zien jullie dat hier wel in de vorm van een MOD.. (8>
Karp schreef op 22 september 2002 @ 17:46:
[...]

das dus wat ik bedoel met combineren van bekende dingen
ccfl is normaal, waterkoeling is ook niet vreemd: maar combineren brengt weer nieuws
:Y)

Tips voor mijn collegae modders:

Kijk gewoon goed om je heen naar leuke dingen (cartuning, etalagebouw noem maar op). En zoals Karp al zei, probeer gewoon eens wat bestaande dingen te combineren, dit kan zeer mooie resultaten opleveren.. :)

Sommige mensen zoals Bart_Banaan hebben gewoon de creativiteit om echt vernieuwende dingen te verzinnen.... RESPECT.... _/-\o_

Hier kunnen wij allemaal nog wat van leren..

[edit]
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:55:
Mijn pa heeft nog zo'n uv lamp voor het aquarium waarmee je bacterien in het water kan doden >:). Dus een tlbuis met een waterpijp eromheen Kan mooi water door. Water blijft (levende)bacterie vrij, En je hebt een hels blauwig licht in de kast :9. (Volgens mijn pa kan het slecht zijn voor den ogen als je er rechtstreeks inkijkt, dus geen pottekijkers }))
Zie mijn reservoir.. :Y)
(plexi buis met blacklight er in)

Dahm, slecht voor de ogen, dat had de winkel er wel ff bij mogen zeggen dan... :/
Heb de hele avond in die buis zitten staren... 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 20:05 . Reden: Xtra post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcmadman schreef op 22 september 2002 @ 19:50:
[...]

berekening;
Brommerblok inhoud (b) = 50cc
Omwentelingen van de aandrijfmotor (o) = 60rpm
b*2*o*60/1000=360L p. uur

Bij 120rpm is dit al het dubbele, is dit niet wat te??

En je moet goede terugslag kleppen hebben want anders gaat het water de ene cilinder uit en direct de andere in want dat is minder weerstand!

hoe ga je die moter eigenlijk smeren want anders gaat hij nogal vaslopen als hij goed past (wat nodig is om het water niet langs de zuiger te laten lopen), mengsmering gaat niet want olie lost niet op in water, moet je er zeep bij doen en dat schuimt weer zo veel.

Als je nou een echt brommer blok pakt dat is veel harder materiaal en slijt niet zo hard, en 1 cilinder is wel genoeg want je kunt er altijd nog een expansievat tussen zetten!
Ik had eigenlijk gedacht om alleen de zuigerkoppen te gebruiken. Het leek mij wel vet om je pomp zo te zien bewegen. Je moet dan inderdaad maar iets van 10 rpm gebruiken. Ik dacht als je de zuigers er boven zet giet je gewoon wat olie erop. zo leek het mij wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:03:
[...]

Ik had eigenlijk gedacht om alleen de zuigerkoppen te gebruiken. Het leek mij wel vet om je pomp zo te zien bewegen. Je moet dan inderdaad maar iets van 10 rpm gebruiken. Ik dacht als je de zuigers er boven zet giet je gewoon wat olie erop. zo leek het mij wel te werken.
10rpm is wel wat weinig, zie je hem elke 6sec een keer op en neer gaan!
en dat olie erop gooien lijkt me niet echt praktisch omdat je dat toch wel vaker dan eens moeten doen omdat het water en de olie door de beweging waarschijnlijk toch een suspensie gaan vormen!
En ik denk niet dat jij wilt dat je pomp vast loopt tijdens het RC5'en!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
  • Laatst online: 07-09 21:12
Kwam een dag of wat terug CurveBall tegen in spielerij. IDEE, neem twee monitoren, stop ze in een doos, zodat je tegenover elkaar kan zitten (of schuin naar beneden in een tafel tegenover elkaar) sluit ze aan op een pc, bouw CurveBall om naar 2player (Flash, is hier vast wel iemand die dat kan). Alleen twee draadloze muisjes op tafel. En je hebt een 2playerGame mod... Is dat leuk? Ben niet zo in pompen e.d. dat gaat me net iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

ik zal het hier ook nog maar ff posten:
Voor deCase-Mod-idëen-bus :P :
• doe IPV een fan/lcd eens je cd/dvdrom in de zijkant. handig als je plaats te kort komt. ik heb namelijk mijn kast op mijn bureau staan, met de zijkant naar mij toe, zodat ik lekker naar binnen kan gluren :P
• of bouw je gsm/pda/whatever craddle netjes in de voorkant, dat zal er ook :9 uit zien ;) [he, die ga ik misschien wel zelf maken!]
• ook leuk: bensu-[snel]oplaad station dr in!
• intergrated-subwoofer, met tweetertjes aan de zijkanten! [weet niet of ie al bestaat?]
• maak kleine ledjes in je molex stekkers [die bestaat vast nog niet :P]
• maak je hele muis van plexiglas
• window in je monitor [imac id] [bestaat die al?]
• geen blauwe maar witte leds :9
• een webcam om je waterflow in de gaten te houden [had ik al :P]
• hardware voltmetertjes voor al je voltages [krijg je zo'n mooi paneel]
• maak een deel van je cdrom frontje van alu [lianli id. had ik al op mn philips fikker]
• maak de overclock dip-switches aan de voorkant
• hoe zat het ookalweer met die zelfgemaakte lasershowtjes, kun je daar, icm window [mat] niet iets heel leuks mee doen. iig een rondje dr op projecteren lijkt me niet zo heel lastig
nog wat tussendoortjes voor als je niets te doen hebt:
• ga naar de elektroboer en haal daar spiraalkabel en round AL je kabels [fan, voeding[vooral die van je mobo], lcd etcetc]
• spuit je fans in de kleur van je kast
• maak usb[2]/fiwi in je front

meer schiet me nu even niet tebinnen.

waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
nokia,siemens telefoons, en als ik probeer te slapen :D

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
nog iets wat me te binnen schoot

doe eens thema's

-maak een kast in de kleuren van een fav. merk. bijv. een zwart/rood/gouden Mars kast met het logo op de zijkant of van je favoriete kledingmerk, whatever

-een auto-kast, flitsende kleur, chroom-look, logo van het merk en misschien een analoge meter voorop

- winkel kast, deze is wat maf maar ik vind hem eigenlijk brilliant :p, een strakke kale kast, voorkant bovenin lichtbak met Winkelnaam, daaronder een rolluik die je helemaal tot beneden kunt doen en kunt afsluiten, oftewel, je kunt hem voor je drives en powerknop vastzetten
beetje enorm maf maar dit lijkt me echt super om te zien als iemand het echt goed uitvoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij staat het casemodden nog in de kinderschoenen.
zoals hier boven gezegd kijk naar cartuning, zeker zoals in Japan waar ze halve robots maken van hun auto's

dus ideeen:
-remote's
-schermen die automatisch uitklappen
-bouw een robowars bot maar dan met pc die zich automatisch uitklapt (dus stuur het ding naar een plek op een lanparty, druk op de knop en het ding klapt alles uit en je kunt beginnen >:) )
als je CM met cartunen vergelijkt is naar mijn mening CM nog pre-GTI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Dat ga ik binnenkort doen bij m'n vaders pc. Het wordt niet supermooi waarschijnlijk, maar die ouwe kast van hem is toch al nix.
Het pobleem is dat hij slechts 2 5.25"-bays heeft, en er eigenlijk 3 nodig heeft (cdrom/cdrw/hdd-bracket). Het bracket zit er momenteel niet in, maar dat wordt er met wat alu profielen op de bovenkant opgeschroefd. Ik ga beginnen zo gauw we een dreme-achtig iets hebben om een gaatje in de bovenkant te slijpen (ide-kabel moet er doorheen, voedingskabel ook. Pics post ik nog wel een keertje.
(met dit idee loop ik al een maand of 2 rond, maar ik heb gewoon geen tijd. Ik heb nog een idee voor m'n eigen pc, maar dat gaat nog eventjes duren wegens geen geld. Dat is iig nog niet eerder gedaan voor zover ik weet, en ik ga het lekker nog niet posten :p. Wie weet heb ik er in de herfstvakantie/kerstvakantie wat over te vertellen.)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 22 september 2002 @ 21:39:
...
• intergrated-subwoofer, met tweetertjes aan de zijkanten! [weet niet of ie al bestaat?]
...
Powermacs van een paar jaar geleden werden automatisch woofer als je er speakers op aansloot, niet dat het echt een superwoofer werd maar wel aardig.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18

M14

Wat d8 je van het volgende:

Je drukt op een knop, en de zijplaat van je kast gaat open zoals de deru van een Lamborgini open gaat (dus elektrisch naar boven scharniert/draait)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

paar ideetjes. me mod praktisch niet maar vind het best wel gaaf.

- laat je pc er niet uitzien als een pc (net als de rest: monitor (=tv), muis, enz)
- laat hem zoveel herrie maken dat de politie elke keer langskomt wegens geluidsoverlast.

Iets wat ik zelf nog wil doen:
2 frontjes van lege 5,25" sloten. en daar dan een 8cm fan in. met 3 kan je er een 12cm in doen. dit is zeer goede koeling voor je HD's (heb ik nu zelf ook alleen heb ik het nu open en heb ik die 8cm er gewoon tussen geklemd.) dan kan je ook meteen 1 HDD per slot doen
tis alleen best wel lastig lijkt mij een een mooi rond gaatje in totaal te krijgen (2 halve gaten per front-dingetje dus.

ik kwam op dit idee omdat ik zo'n HDD koeler had met 3 kleine! iceberg fannetjes erin en die maken nu alle 3 een vreselijk takkeherrie, dus ik wou wat beters, mooiers en stillers. groter is stiller dus een 8 cm. nou nog mooi maken.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

mijn ID:
je kent ze wel van die bekerhouders in de auto je duwd tegen een stuk plastic en er schieten 2 bekerhouders uit, dat kan je volges mij best makkelijk in een 5,25" bay maken :)
dat is mooi en handig in 1 :D

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dahm, al wat leuke IDen voorbij zien komen.. :9

Ik denk dat ik dit topic maar ff in de gaten houdt.... ;)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Nog een id:
Plexi bekleden met autoraam folie.
Weet iemand hier of licht aan de binnenkant er doorheen komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Burning_acid schreef op 22 september 2002 @ 22:05:
mijn ID:
je kent ze wel van die bekerhouders in de auto je duwd tegen een stuk plastic en er schieten 2 bekerhouders uit, dat kan je volges mij best makkelijk in een 5,25" bay maken :)
dat is mooi en handig in 1 :D
Die bekerhouders bestaan al.

Zitten standaard in de bijna alle pc's tegenwoordig..

Ik geloof dat je er ook vage ronde zilverkleurige plaatjes in kan stoppen.. wij hebben er thuis zelfs een in onze stereotoren!!!111

(woei)

3 5.25"-slots inleveren voor een 120mm-fan lijkt me trouwens nix.. ik heb al m'n 4 slots hard nodig (cdrom/cdrw/hddbracket/digidoc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Taliesin schreef op 22 september 2002 @ 22:09:
Nog een id:
Plexi bekleden met autoraam folie.
Weet iemand hier of licht aan de binnenkant er doorheen komt ?
jupz, op dit plaatje is he bio-hazard logo met van dat plak folie gemaakt:

http://www.circleoftrust.net/fotos/window13.jpg
(moderator remark: inlogcertificaat)

p.s.
plaatje is van de casemod van BRT.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 09:55 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

w00Dy

Make soap, not war

Zelf kastjes maken vind ikzelf nog altijd 1337,
die cube van apple wou ik altijd al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Tarin schreef op 22 september 2002 @ 22:13:
[...]

Die bekerhouders bestaan al.

Zitten standaard in de bijna alle pc's tegenwoordig..

Ik geloof dat je er ook vage ronde zilverkleurige plaatjes in kan stoppen.. wij hebben er thuis zelfs een in onze stereotoren!!![

(woei)

3 5.25"-slots inleveren voor een 120mm-fan lijkt me trouwens nix.. ik heb al m'n 4 slots hard nodig (cdrom/cdrw/hddbracket/digidoc)
LOL @ Tarin :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Laatst online: 07-10-2022
Zit eraan te denken om een plexiglas piramyde te maken voor een micro-itx en die helemaal te bekleden met folie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm wat te denken van een waterkoeling waar ook echte vissen in zwemmen?
of een klok (1 met een klepel) inbouwen aan de zijkant, ipv plexiglas oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ooyevaar
  • Laatst online: 08-07 22:36
Ik vroeg laatst op dit forum naar een idee voor mijn kast ... kwam iemand met een idee voor kortsluitingflitsen met witte leds.

Yamaha FZ1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 22:23:
zou je dan niet je mobo enzo kunnen coaten en alles in een aquarium bevestigen?wel eerst op alle connectoren verlengkabels doen en ook coaten :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 22:45 . Reden: quote repair ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 22:23:
of een klok (1 met een klepel) inbouwen aan de zijkant, ipv plexiglas oid :)
Daar heb ik serieus overnagedacht om te doen, Maar vind maar eens vissen die tegen de warte verschillen kunnen en tegen wasserwetter

En die ook nog eens geen zooi in je watermaken die in je blok gaat zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Ik weet niet of het al eens eerder eens langsgekomen
(ben zelf namelijk 8 weken internetloos geweest dankzij een verhuizing)
maar naar mijn weten in ieder geval niet.
Wat dachten we van een kleine externe box naast de computer waar
je dan:
- de busbay voor het light/fans inbouwt.
- FireWire en USB(2.0) aansluitingen in het front
- Je CompStats op LCD
- Winamp control (nouja dat hebben sommige dan al op dr toetsenbord zitten)
- Extra frutsel die op USB aangesloten kunnen worden (bijvoorbeeld telefoonopladers, kleine licht, kleine blower)

Ik wil zoiets nog steeds is maken. Alleen de ervaring en tijd breken me op. Als ik het word solderen hoor krijg ik al kriebels bij wijze van spreken.

* RoelerMF gaat toch weer eens aan de tekentafel zitten om te kijken of ik een schetsje kan maken :Y)

>> Democracy is so overrated >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RoelerMF schreef op 22 september 2002 @ 22:43:
Ik weet niet of het al eens eerder eens langsgekomen
(ben zelf namelijk 8 weken internetloos geweest dankzij een verhuizing)
maar naar mijn weten in ieder geval niet.
Wat dachten we van een kleine externe box naast de computer waar
je dan:
- de busbay voor het light/fans inbouwt.
Is bijna standaard
- FireWire en USB(2.0) aansluitingen in het front
Breakoutbox van SB audigy
- Je CompStats op LCD
Smartie 5.1
- Winamp control (nouja dat hebben sommige dan al op dr toetsenbord zitten)
Die hebben sommige mensen al

CONCLUSIE: Bijna alles is al langsgekomen. Desalnietemin goed geprobeert :)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
inspiratie door films te kijken???
en dan niet per sé naar de computers in die films (of wel natuurlijk, zo is ook de l-cars terminal shell onstaan :) ) maar ook naar andere dingen, voertuigen, wezens (we hebben t over SF films hé) een E.T. mod met oplichtend vingertje (uhh..)
ik heb iig een onwijs gave (organic) mod bedacht dit weekend toen ik fijn internetloos in drenthe naar de hunebedden keek ;)
enneh....zodra ik er tijd voor heb ga ik m maken ook....

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
The Dolf schreef op 22 september 2002 @ 22:51:
[...]
Is bijna standaard
[...]
Breakoutbox van SB audigy
[...]
Smartie 5.1
[...]
Die hebben sommige mensen al

CONCLUSIE: Bijna alles is al langsgekomen. Desalnietemin goed geprobeert :)
Ehm oke ;)
Volgens mij vind je alle opties dus niet in 1 Box terug die je naast je monitor kan zetten. Tis beetje bagger dat ik geen scanner enzo heb anders had ik de ideeen dus even ingescand en ik ga niet met paint oid aan de slag ;) Maar beschouw het inderdaad als de breakoutbox van SB alleen dan iets groter en waar veel in zit geintregeerd (nog net geen externe DVD speler :o ).
Me verhaal vergt misschien een beetje fantasie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
RoelerMF schreef op 22 september 2002 @ 22:58:
[...]

Ehm oke ;)
Volgens mij vind je alle opties dus niet in 1 Box terug die je naast je monitor kan zetten. Tis beetje bagger dat ik geen scanner enzo heb anders had ik de ideeen dus even ingescand en ik ga niet met paint oid aan de slag ;) Maar beschouw het inderdaad als de breakoutbox van SB alleen dan iets groter en waar veel in zit geintregeerd (nog net geen externe DVD speler :o ).
Me verhaal vergt misschien een beetje fantasie
Nu snap ik het.
Maar hoe wil je die kabelzooi dan fatsoeneren?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
The Dolf schreef op 22 september 2002 @ 23:04:
[...]

Nu snap ik het.
Maar hoe wil je die kabelzooi dan fatsoeneren?
Volgens mij heb je (afhankelijk van wat je wilt doen natuurlijk)
te maken met 3 kabels (LCD, FW & USB2.0)
Voor de LCD kan je met een nette parallele (damn hoe schrijf je dat, tis al laat 8)7 )kabel werken. De USB en FW kabel moet je iets van een verlangkabel verzinnen oid dergelijks. Ben daar dus nog niet helemaal over uit. Maar ik denk dat je 2 kabels (de USB/FW bij elkaar) naar je PC lopen om de Box aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Volgens mij is deze draad een goudmijntje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 00:56
Fabrikanten lachen zich een ei uit...Ze hoeven maar dit draadje te vinden: et voila!! Weer een hoop nieuwe ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om een keer een toerenteller uit een auto te slopen en via lpt aan te sturen zodat je je cpu gebruik er mee aan kan geven, of de snelheid van je belangrijkste cooler, en dan de snelheidsmeter aan je cpu. Of je hangt de snelheidsmeter aan je internetsnelheid (weet niet of dat te programmeren is), klopt redelijk als je kabelinternet hebt (0-200 km/h en Kbyte).

Ook andere auto meter kan je gebruiken (temperatuurmeter, lampjes enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Laatst online: 14-09 23:14
Jordy schreef op 22 september 2002 @ 23:31:
Fabrikanten lachen zich een ei uit...Ze hoeven maar dit draadje te vinden: et voila!! Weer een hoop nieuwe ideeen.
Het topic gaat erover om geen premodded te kopen maar zelf te modden dus "guess who has the last laugh " :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Ga eens wat doen met materialen,
altijd maar weer dezelfde plexi (ach ja misschien de casemod trend van het moment >:) )

pak eens wat anders, er zijn veel soorten hout, ruw of bewerkt en gelakt (ja dit laatste kun je mooie glans mee bereiken)
naast alluminium zijn er nog andere soorten metaal, ik snap dat deze duur kunnen zijn, maar je kunt bijv ook iets anders doen dan de str8 look allu, ga het netjes dof/mat maken ofzo.

nu komt de klapper:
gebruik eens stof,
ja je weet wel dat spul waar je kleren van gemaakt zijn, misschien vindt je jeans wel mooi ?
of hou je meer van cordroy of van schotse-ruit.
je moeder of oma heeft vast wel een naaimachine en als jij de maten aanleverd zullen ze met alle plezier je willen helpen bij een creatie waar jij en hun trots op zijn :)

tips bij stof:
-maak een frame van metaal, en doe daar een soort hoes om heen (eventueel met ritssluiting)
-stof is makkelijk te knippen en met behulp van schaar en lijm zijn je drives te stealthen, terwijl de knopjes gewoon bruikbaar blijven :)

oja misschien is leer wel meer jou stijl! >:)

natuurlijke materialen zoals klei, steen en riet kun je natuurlijk ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

weet iemand ook of folietoetsen geschikt zijn als power en reset toets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy_ schreef op 23 september 2002 @ 01:27:
...
nu komt de klapper:
gebruik eens stof,
ja je weet wel dat spul waar je kleren van gemaakt zijn, misschien vindt je jeans wel mooi ?
je moeder of oma heeft vast wel een naaimachine en als jij de maten aanleverd zullen ze met alle plezier je willen helpen bij een creatie waar jij en hun trots op zijn :)

tips bij stof:
-maak een frame van metaal, en doe daar een soort hoes om heen (eventueel met ritssluiting)
-stof is makkelijk te knippen en met behulp van schaar en lijm zijn je drives te stealthen, terwijl de knopjes gewoon bruikbaar blijven :)

...
en je hebt gelijk een luchtfilter! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er toch al waterkoeling gebruikt wordt, zou het dan niet geinig zijn om een leuk binnenhuis watervalletje te creëren?

En als reaktie op een "stoffen"-pc, zou je eens kunnen beginnen met een kleedje.....

Tja en wat ik nog gemist heb is om de pc maar in een (holle) bijbel te stoppen.

Een replica van je huis als pc-kast

Laat ik hier maar eerst bij laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ideetje waar ik een tijdje mee loop. Plaatwerk groen of grijs spuiten. Licht opschuren hier en daar en dan ff een paar dagen buiten laten staan voor een leuk roest effect. Vervolgens de boel zeer goed drogen.

Ander id is om met een gasbrander hier en daar schroeiplekken te maken op de verf (imitatie van faser-inslagpunten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Ben bezig geweest (maar geen zin/inspiratie/nut meer) met een letterlijke booksized pc: een oud 386bordje in een A5 map :)
Kan heel mooi ergens op een plank staan, voeding kan geregeld worden door een centraal voedingsblok ofzo, zo kun je een rijtje van dit soort pctjes neerzetten :)

Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/20020922-booksizepc/TN_IM010949.JPGAfbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/20020922-booksizepc/TN_IM010950.JPGAfbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/20020922-booksizepc/TN_IM010951.JPG

Zie verder
Hiero
voor meer en grotere plaatjes

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 07-09 10:02
leipie schreef op 23 september 2002 @ 04:18:
Ben bezig geweest (maar geen zin/inspiratie/nut meer) met een letterlijke booksized pc: een oud 386bordje in een A5 map :)
Kan heel mooi ergens op een plank staan, voeding kan geregeld worden door een centraal voedingsblok ofzo, zo kun je een rijtje van dit soort pctjes neerzetten :)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Zie verder
Hiero
Lol 8)
Ik heb nog een ultra 1337 idee die binnenkort iedereen te zien krijgt....... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah iedeen zijn altijd welkom, door tijd gebrek heb ik dit topic nog niet helemaal gelezen dus mijn excuses hiervoor....

Zelf is mijn volgende project een Bass buis/box ik er hiervan al eens een gemaakt van 1 meter riool buis van 25cm dis en een halve regelpijp, was een groot sucses moet ik zeggen 250watt gaf mijn buren groot plezier :) hehe

Ik heb er nogeen gemaakt van een PUT je zit ze wel eens liggen rond bouw platsen van die grote zwate tonne met zon geel afvoer element eraan....

daar heb ik er ook eens een van gemaakt.. (zie fotos voobeeld)...

Afbeeldingslocatie: http://www.beuker-bkl.com/images/DSCN2128.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.beuker-bkl.com/images/DSCN1898.jpg

Nu is mijn plan er een temaken in de goede verhoudingen etc... misschien is dat een iedee voor bij je casemod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

ik heb ook nog een idee wat ik zelf wil gaan uitvoeren. Mischien zijn jullie ook wel bekent met het uiterlijk van de QS hifi-serie van Sony. Indien nog niet kijk even op de website. maar mijn idee is om zelf een kast te gaan maken met dezelfde maten en een front van hetzelfde geborstelde aluminium als de andere hificomponenten. De bedoeling is uitendelijk om te zorgen dat de computer kwa design en uiterlijk precies in de lijn past van zijn broertjes (versterker, cd-speler, dvd-speler).

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M14 schreef op 22 september 2002 @ 21:54:
Wat d8 je van het volgende:

Je drukt op een knop, en de zijplaat van je kast gaat open zoals de deru van een Lamborgini open gaat (dus elektrisch naar boven scharniert/draait)
Deze kasten zijn er al, en wel van Dell. Dell Precision 220. I shet type wat ik hier zie staan. Alleen moet er dan nog een motor in. Maar deze kast gaat wel op de manier van een Lamborgini open >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 11:50
Punksmurf schreef op 22 september 2002 @ 22:56:
inspiratie door films te kijken???
the fast & the furious...streetglow, hmmz, niet echt origineel :O ...maar wel als je met een knop alle lampen in en onder je kast van kleur kan laten wisselen blauw-->groen :) , ik doop mijn idee: de m00d-case ;) (of is dit zo oud als het kapsel van Beatrix?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al echt honderden ideen voor originele mods, maar het uitvoeren lukt gewoon bijna nooit zoals ik het wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 14-09 19:07
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 10:55:
Ik heb al echt honderden ideen voor originele mods, maar het uitvoeren lukt gewoon bijna nooit zoals ik het wil :(
noem er een paar. mischien kunnen we helpen of ze verbeteren?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back to basic al langs gekomen ?? :) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Ik heb zelf geen watercooling, maar ik denk dat je met de water-flow best wat leuke dingen kan doen. Bijvoorbeeld als je doorzichtige slangen hebt, een kleurtje in je water doen.
Of beter, zo`n gevalletje dat gaat draaien zodat je kan zien dat er water door gaat. Als je dat asje kan verlengen kan je bv. iets aandrijven. Wanneer je een lichtje in je kast hebt, zou je simpel, papieren circel kunnen maken met daarin verschillende kleuren doorzichtige folie en die op dat asje zetten. Resultaat: snel wisselende, verschillende kleuren licht in je case!
Het disco-effect, nu ook voor PC :D

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idee: Maak een aquarium, verpak al je hardware in waterdichte zakken en plons >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al je hardware in een printer monteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een waterval tegen je window aan met een ccfl erachter lijkt me mooi effect
:*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:38:
Idee: Maak een aquarium, verpak al je hardware in waterdichte zakken en plons >:)
Als je dit doet worden alle componenten giga warm.
Tip, doe het als volgt:
1) koop bij de plaatselijke supermarkt een aantal flessen SLA-OLIE.
2) neem een grote bak en vul deze met de sla-olie.
3) pleur je gehele PC erin (behalve draaiende onderdelen zoals HD/CD-rom/floppy)
4) klaar om te draaien

Sla-olie gelijd geen stroom en dit werkt dus perfect :D

[[Dit bericht is geschreven door [NPaD]Blue_Virgin ]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb miss ook een leuk idetje voor de WC'ers onder de CM'ers (leuke afkortingen hé :9)
een soort aqua pc, een aquarium als reservoir met daarnaast je Pc (in het zelfde gedeelte)
btje ver gezocht maar het is een id :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Laatst online: 27-08 10:42
Wat ook misschieen leuk idee is, bevestig het moederbord op een stuk metaal van je kast, en monteer het geheel tegen de muur. :)

Is niet echt makkelijk mee te nemen, maar zeker met een plexiglas behuizing en een leuk ccfl'tje erin een veel aparter iets als de gemiddelde Baywatch poster oid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Dittem

-je ziet et nauwelijks staan
-geen herrie
-eigen design naar eigen smaak.

Vraagje:

Hoe kun je je keyboard spuiten? Welke verf houdt het beste en hoe behoudt je de letters op de toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjGeRo schreef op 23 september 2002 @ 06:56:
[...]

Lol 8)
Ik heb nog een ultra 1337 idee die binnenkort iedereen te zien krijgt....... >:)
offtopic:

leuke sig >:)

ontopic:

ik heb ook nog wel wat ideeen die jullie nog wel eens te zien krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

spacy_ schreef op 23 september 2002 @ 01:27:
Ga eens wat doen met materialen,
altijd maar weer dezelfde plexi (ach ja misschien de casemod trend van het moment >:) )
pak eens wat anders, er zijn veel soorten hout, ruw of bewerkt en gelakt (ja dit laatste kun je mooie glans mee bereiken)
naast alluminium zijn er nog andere soorten metaal, ik snap dat deze duur kunnen zijn, maar je kunt bijv ook iets anders doen dan de str8 look allu, ga het netjes dof/mat maken ofzo.
nu komt de klapper:
gebruik eens stof,

tips bij stof:

oja misschien is leer wel meer jou stijl! >:)

natuurlijke materialen zoals klei, steen en riet kun je natuurlijk ook gebruiken.
houd je dr wel rekening mee dat riet en zo snel fikt :) als je een keer kortsluiting hebt ;)

weet iemand ook of folietoetsen geschikt zijn als power en reset toets ? JA!
[volgende keer wel in een post graag ;)]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Creatief met carbon >:) ook in mijn aankomende casemod welke momenteel wordt uitgedacht 8) (nee geen plakfolie, ik heb het over echt carbon >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

handige_harrie schreef op 23 september 2002 @ 15:58:
Dittem

-je ziet et nauwelijks staan
-geen herrie
-eigen design naar eigen smaak.

Vraagje:

Hoe kun je je keyboard spuiten? Welke verf houdt het beste en hoe behoudt je de letters op de toetsen?
Volgens mij had IBM (of Siemens of HP) ooit zo'n soort computer,
2 kastjes, 1 met alle hardware en 1 met de removable drives en de knoppen en lampjes.
volgens mij was ie in het zwart.

Vond ik altijd zeer gaaf idee.

O ja, de cdrom en floppy openden schuin omhoog uit het kastje onder de monitor.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

met geld ken je genoeg originele ideeen maken, ookal lukt dat mij ook wel aardig, niet echt nieuwe ontwikkelingen, maar wel leuke en mooie ideeen, andere koeler voor videokaart, watergekoelde dragonorb, lcd in een mini flightcase, en me waterkoeling ook. en toptaal meer dan 40 led's geeft ook wel een aardig effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Ik was net me huiswerk aant doen kwam me vader zeuren dat de muziek te hard door het huis dreunde! :P

Hij zij dat ik anders maar ff de draadloze koptelefoon moest pakken, ik dach da klote ding is toch niet prettig, ik gebruik hem nooit, wat zou daar nou beter aan kunnen??

JUIST:
Dolby Surround!!

of is er misschien al een dolby surround koptelefoon te koop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb eigenlijk nog geen waterkoeling fontijn voorbij zien komen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/forumpix/fs2/springbrunnen.jpg

Is toch wel erg gaaf lijkt me :9 (hoeft niet precies te zijn zoals deze maar bijvoorbeeld een cylinder verticaal aan de voorkant of binnenkant ;).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Zo shit dat ziet er vet uit 8)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

als ge in uw case een fontein g zette moete da wel goe afsluiten he, anders spetters op uw moederbord is ni zo plezant denkik :D

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 12-09 12:30
ID:

• Mp3-pc in een oude subwoofer stoppen >:)
• GSM-Oplaadkabel in een frontje verstoppen (datakabel kan natuurlijk ook)
• Wireless Baybus...Alleen af en toe een draadje om op te laden >:)
• Hele mooie stekkerdoos in 5,25" bay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

nickman schreef op 23 september 2002 @ 21:00:
als ge in uw case een fontein g zette moete da wel goe afsluiten he, anders spetters op uw moederbord is ni zo plezant denkik :D
Ja duh, ik ben geen Belg hoor :P >:) ;)

Niet dat ik deze mod zal gaan uitvoeren...

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 14-09 17:34
leipie schreef op 23 september 2002 @ 04:18:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Zie verder
Hiero
Via eden bordjes er in :9

[rml][ IA] Interesse VIA Epia + Procase 2677 + ...[/rml]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
zo'n automatische haspel (net als in een stofzuiger) in je computer bouwen voor de kabels die in de weg zitten, moet je wel maken dat hij niet zo hard trekt anders is er na 2x oprollen je stekker af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

w00Dy

Make soap, not war

Mijn 1337 idee, waar ik vandaag aan begonnen ben:

Een tablet pc, met touchscreen 12.1 inch TFT van samsung
Via Epia 800mhz
10 Gb HD uit een laptop
Slimline DVDrom
Infrarood zender
draadloos netwerk
Dit zou niet dikker mogen worden van 5.5 cm, graag had ik het nog wat dunner >:)
Bedoeling is dus dit ding te gebruiken als pc, mp3 speler, divx speler, dvd speler, notieboekje, afstandbediening voor ieder toestel in dit huis, netwerk monitor, boodschappelijstje >:) , enz enz... Typen gaat op het scherm :)

problemen waar ik nu al mee zit:
juice: een voeding maken is geen probleem, wel de batterijen ik had graag een volledige divx gezien zonder bij te laden... laptop batterijen ? kan je dat kopen ? zit daar een stabilisator bij ?

warmte in het toestel zelf, kleine fannetjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Laatst online: 04-06-2024
Tentacle1 schreef op 23 september 2002 @ 20:46:
beter opletten... ze zijn er zeker wel :) :)

maar ehm wat is jullie probleem, allemaal een beetje zielig aan het janken. Kunnen jullie dan echt niet zelf op wat orriginele ideeën komen (uitzonderingen daargelaten), een raampje namaken kunnen ze wel, een ccfl plaatsen ook.... maar dan houd het toch niet op als je een echte modder bent. Kijk om je heen, mod iets anders dan een pc.... weet ik veel, doe iets origineels. Maar hou op met janken, dan ga je maar naar de huiskamer ofzo >:)

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

pcmadman schreef op 23 september 2002 @ 20:26:
Ik was net me huiswerk aant doen kwam me vader zeuren dat de muziek te hard door het huis dreunde! :P

Hij zij dat ik anders maar ff de draadloze koptelefoon moest pakken, ik dach da klote ding is toch niet prettig, ik gebruik hem nooit, wat zou daar nou beter aan kunnen??

JUIST:
Dolby Surround!!

of is er misschien al een dolby surround koptelefoon te koop??
Sennheiser heeft zo'n groot log ding wat je in nek kan leggen (gehad),
volgens mij had ie een 4 kanaals geluid aansturing nodig
ik kan helaas hier geen info meer over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
NoTo schreef op 23 september 2002 @ 23:10:
[...]maar ehm wat is jullie probleem, allemaal een beetje zielig aan het janken. Kunnen jullie dan echt niet zelf op wat orriginele ideeën komen (uitzonderingen daargelaten), een raampje namaken kunnen ze wel, een ccfl plaatsen ook.... maar dan houd het toch niet op als je een echte modder bent. Kijk om je heen, mod iets anders dan een pc.... weet ik veel, doe iets origineels. Maar hou op met janken, dan ga je maar naar de huiskamer ofzo >:)
waarom voel ik hier nou tegenspraak?
nou ja zou wel aan mij liggen

normaal zou hier iig een rolleyes-smiley passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 23 september 2002 @ 20:46:

[afbeelding]

Is toch wel erg gaaf lijkt me :9 (hoeft niet precies te zijn zoals deze maar bijvoorbeeld een cylinder verticaal aan de voorkant of binnenkant ;).
Had net deze week bijna hetzelfde idee bedacht. Is dus al onorgineel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb altijd al iets in mun hoofd om iets gaafs te doen met blowertjes, (ik ben er gewoon door bezeten }) ), maar ik weet nog niet precies wat, ik dacht iets als een kant van je casie vol hangen met blowers, (met electromagnetische) als die ever nog uitkomen (of ze zijn eral?????),

en zo kan je je casie ook nog gebruiken als papierversnipperaar :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je maakt een plastic (glazen buis) waar je water door heen laat stromen en in die buis stop je een blowertje, maar dan moet je nog iets verzinnen op de waterdichtheid van je blower en nog veeeeeel meer problemen, maar het is een begin..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:26:
of je maakt een plastic (glazen buis) waar je water door heen laat stromen en in die buis stop je een blowertje, maar dan moet je nog iets verzinnen op de waterdichtheid van je blower en nog veeeeeel meer problemen, maar het is een begin..........
en dan laat je er een klein beetje lucht bijkomen, moet echt een strak effect zijn !
succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
Doet me gelijk denken aan van die waterzuilen die ze op me oude MBO hadden staan
Pilaren met water waar luchtbelletjes in omhoog gingen. Das natuurlijk wel iets om achter je raampje te maken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Idee:

1.) Koop een stuk stam van een boom, lekkere grote in diameter dan...
2.) Zaag deze in twee plakken...
3.) Bouw je PC erin
4.) Bevestig de plakken weer opelkaar (met wat uitsparinkjes voor airflow cd-rom etc...
4.) En hoppeta een boom-mod :P

Origineel of wat :p

System specs

Verwijderd

RoelerMF schreef op 24 september 2002 @ 22:09:
Doet me gelijk denken aan van die waterzuilen die ze op me oude MBO hadden staan
Pilaren met water waar luchtbelletjes in omhoog gingen. Das natuurlijk wel iets om achter je raampje te maken :7
als ik heel eerlijk ben vind ik variaties op watereffecten niet echt origineel.. :O het ziet er allemaal natuurlijk fantastisch uit, maar het ging dacht ik, in dit topic om echt vernieuwende ideeen... dacht ik..

Verwijderd

het komt er door heen moet je alleen niet vrage hoe zeker 50% minder op het donkerste
stuk bij me zelf ben ik ook wel benieuwd of ik nog wat zie als mn lets er achter zitte mn aansteker was nt al amper te zien zo juist ;-(

• RoelerMF
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 01:49:
[...]

als ik heel eerlijk ben vind ik variaties op watereffecten niet echt origineel.. :O het ziet er allemaal natuurlijk fantastisch uit, maar het ging dacht ik, in dit topic om echt vernieuwende ideeen... dacht ik..
Zeg toch ook niet dat het origineel is :? Alhoewel ik nergens in een kast een waterzuil heb gezien met luchtbelletjes effect, heb je misschien voorbeeld?
Ik heb me bijdrage al eerder geleverd trouwens, ergens pagina 2 ofzo. >:)

• -JB-
  • Laatst online: 14-09 22:51
RoelerMF schreef op 25 september 2002 @ 12:23:
[...]

Alhoewel ik nergens in een kast een waterzuil heb gezien met luchtbelletjes effect, heb je misschien voorbeeld?
Ik heb me bijdrage al eerder geleverd trouwens, ergens pagina 2 ofzo. >:)
http://www.metku.net/inde...th=mods/bubbles/index_eng

zoiets?

hij zit alleen nog niet in een kast :(,
die site heeft trouwens ook wel leuke ideeën voor muis/tb mods :P

zelf heb ik ook nog wel een paar ideetjes, maar die zie je over een tijdje, als ik m'n cm af heb >:)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• RoelerMF
-JB- schreef op 25 september 2002 @ 16:04:
[...]

zoiets?

zelf heb ik ook nog wel een paar ideetjes, maar die zie je over een tijdje, als ik m'n cm af heb >:)
eXtreem man!! Dat is toch wel kewl, ook gewoon als 'voor in de kamer'
En dan naast het blauwe lichtje een klein wit knipperlichtje (ja het heet anders, ben de naam kwijt, iets met scoop geloof ik) voor het effect. En dat als plaat/zijkant waar je moederbord tegen aankomt en je hebt een verdomd leuke rechtse kant van de kast :9~
Oke jullie winnen iig, het idee was niet origineel

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Leuk idee, maar als je de lucht niet filtert (en het water voor waterkoeling gebruikt) krijg je geheid troep in je systeem..

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zoveel verstand heb ik niet van waterkoelingen enzo, maar zou je niet tegen je plexi zijkant nog een laag kunne plakken en dan daar water door heen laten lopen.
niet perse zo veel dat het gewoon opvult zeg maar, maar dat je het ziet stromen, ledje derbij, en je hebt verlichte golven zeg maar.
misschien dat dit al genoeg koelt, hoe fje gelijk geen radiator meet te kopen :) zal wel niet, maar ik tiep ff wat ik denk :)
verder heb je met dit ook een KEWLe manier om naar je hardware te kijken :) alles is blurry enzo :)
als je dan ook nog een CCFL in je kast plakt krijg je dus dubbel effect, water met bijv blauwe ledjes derbij, en dan een rooie CCFL in je kast.
krijg je dus blauwe golven met een rooie achtergrond.

dit lijkt mij zeker wel wat om te maken! (hoewel ik het neit ga doen :D)
ik wil wel fotos zien, en thank u tepeltje :) :P :D[

[edit] ik zag pagina 4 pas toen ik al gepost had :s
-JB- schreef op 25 september 2002 @ 16:04:
[...]

zoiets?

zoiets dus, alleen dan onderste boven :)
alleen ik zou er persoonlijk meer ledjes in gooien, hele rij ofzo... CCFL zou wel beter zijn denk ik, alleen die moet je dan nog goed richten...

Battle.net Spud#2543

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

w00Dy schreef op 23 september 2002 @ 22:44:
Zijn 1337 idee, waar hij vandaag aan begonnen is.
dat is eigenlijk tot nu toe het enige originele en serieuze id wat hier langs gekomen is!
errug aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat :D
[eigenlijk best wel een droom-ding!, een mega iPaq :P ]

tip voor je probs: sloop een oude laptop, of ga naar een winkel/bedrijf die dat doet. die hebben vast accu's in overvloed. kleine fannetjes kun je daar ook halen. in de meeste leptops zitten 3-4 custom fannetjes, die kun jij wel gebruiken

maar die proc die jij gebruikt is toch wel paasief te koelen?

PS: niemand iets aan te merken op mijn idtjes?

Gregor van Egdom Krekr

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb nog niet veel handsfree-carkits aan computers gezien. Handsfree op de electronische snelweg:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~arianmanni/PLAATJESMAP/SIMG0124.jpg

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
een DeskMod lijkt me wel wat..

dat je gewoon je hele systeem in je bureau laat vallen..

Dus de cdrom enzo die gewoon uit het bureau steken etc.
:)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• EntonoX
  • Laatst online: 13-09 12:18

EntonoX

Team leider

kweet niet of jullie zoiets dergelijks al gezien hebben, maar ik vond mezelf toch tamenlijk origineel met dit idee.......[rml][ CM] Plexi Cube (pics modem onvr.)[/rml]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Pagina: 1 2 3 Laatste