[CM] Het 1337 CaseMod gevoel is weg :(

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 37691

Topicstarter
Ik weet niet hoe jij er over denkt maar ik vind het echte 1337 gevoel van +/- 1 jaar terug gewoon verdwenen :(
waarom?

• Iedereen heeft die mod al(wow, kijk mijn raam met ccfl, endergelijke)
• Steeds meer dingen worden (her)ondekt die ik 1 jaar terug al gezien heb
• Casemod spullen zijn overal te koop
• Inkoopacties verpesten alle lol van het _moeilijk_ aan te komen spul
• etc.

Ik vind het dus gewoon jammer dat het nu zo gaat.

Nou wil ik van casemodders die langer dan +/-9 maanden* Anoniem: 37691 in CME zitten een andwoord, en niet van mensen die er _geen_ kaas van gegeten hebben.
wie vind dat ik hier gelijk in heb?

* Anoniem: 37691 mensen alla ReseTTim, oeloe, Pureoptical, Maurice, Bart Banaan, en andere mensen die hier echt veel in betekenen(sorry als ik je vergeten ben).

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-09-2002 20:33 . Reden: typo ]

Anoniem: 51964

ik casemod zelf nooit (bijna nooit) maar lees al een heeeele lange tijd mee, en qua inkopen enzo dat weet ik niet, maar ik moet wel toegeven dat het niveau van de mods die ik zie en alle topics enzo wel omlaag gaan in het algemeen

het is steeds meer van hetzelfde idd

ook mis ik de topics van dabit overigens nogal, maar dat heet niks met cme te maken

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 10:36

ReseTTim

Chocolate addicted

oeloe zit hier niet zow lang... :D ik zit inmiddels al 2 jaar @got.. :)

iig het kan zijn dat het anders is.. dat is het ook.. maar tja wat wil je er aan veranderen? we hebben als is zon topic geopend.. maar dat haalde nix uit want iedereen wil gewoon zijn case tonen.. de 1 heeft er iets meer aan gedaan dan de ander..

de 1 heeft meer geld, tijd, materiaal tot beschikking dan de ander..

kortom het kan in de loop der tijd veranderen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Toen ik hier net op GoT kwam was ik ook altijd bezig met het modden, ik had op een gegeven moment een grote kast gemaakt van MDF en daar mijn onderdelen in geplaatst. Dat is een project waar ik een flinke poos mee bezig ben geweest. Toen heb ik een aantal ideeën uitgewerkt om mijn koeling en airflow te verbeteren, was ook leuk maar ik heb er nooit veel aan gehad. Ik heb ook nog een baybus gemaakt, het werkt goed en daar was ik weer blij mee. :)

Daarna heb ik vrijwel niets meer gedaan op het gebied van modden, ja, ik dremel nog weleens een paar gaten om een extra fan te plaatsen bij iemand anders of bij mijzelf maar dat was het dan. Ik mod dus bijna niets meer omdat ik nu alles al met mijn case heb uitgespookt op een raampje en lampje na. Daar heb ik ook geen zin meer in omdat het gevoel een beetje weg is, ik weet nog wel dat ik een aluminium case heb verklooid omdat het mij wel een leuk idee leek om dat ding te laten zandstralen en in de lak te zetten, dit heeft mij FL.365,- gekost. :(

Nee, ik denk niet dat ik nog veel zal modden, ik voel er gewoon niet veel meer voor.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 15:09

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ow ja tuurlijk en dat bepaal jij ff?

Kijk omdat jij gevoel kwijt bent zouden wij niet meer mogen modden. Kijk er zijn nog genoeg dingen dingen om te modden aparte manieren hoor. Je gevoel van creativiteit is weg.

En wat van de modders die niet handig zijn het geld er niet voor hebben en ook de goeie spullen niet? Mensen die net zoveel ervoor doen dan die andere "1337" personen

Nou ik vind je dus behoorlijk lame in je eigen probleem door die naar andere te schuifen.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Anoniem: 10852

zie et anders, het vergroot de uitdaging om vernieuwend te wezen :x

Anoniem: 54555

oeloe en resettim maken wel mooie nieuwe dingen :D

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:37
toen k me hiero een jaar geleden aanmelde begon k in de OC&CM sectie veel te lezen, ideeën op doen etc...wassut nog leuk en bijzonders...
maar idd, naarmate de tijd vorderde begon iedereen te modden, ik merkte het zelfs om me heen op school, eerst vonden ze het bijzonder dat ik zo'n case had, maar na een paar maand had iedereen het..
heb zelf ook niet meer de behoefte om te modden, vandaar ook n nieuwe Chieftec gekocht en binnekort n extern bakkie, gewoon puur om ff de fans te regele, lcdtje meer niet...
het echte MOD-gevoel is er bij mij iig niet meer.... :'(

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Sommige mensen (like me) doen voor het eerst een casemod met raampje ccfl enz.
Dus? Ik begin net met casemodden, dan hoef ik echt niet helemaal zelf iets ingewikkelds te gaan bedenken ofzo :|

iStockphoto

• bredend
  • Laatst online: 07-07 12:06
Stilstand is achteruit gang.
Het casemodden veranderd ook. Zelfs gemodde kasten zjn al vrij normaal aan het worden. En wil je echt een 1337 kast hebben moet je ook diep in je buidel tasten...(lijkt het)
Daarom moet je gewoon steeds weer nieuwe dingen verzinnen.
Sommige mods zijn idd erg saai aan het worden. Daarom probeer ik nu in alles iets te vinden om het met computers te combineren. (iets wat mijn naaste omgeving niet al te prettig vind ;) ) En dan kom je steeds weer op nieuwe dingen. Ik denk dat er weer nieuwe dingen moeten komen zodat je nieuwe combinaties kan maken.

Die kast van Bart.Banaan bijvoorbeeld, dat is vrij nieuw. Maar ik denk dat de 'volgende genaratie casemods' meer zullen hebben dan plexi, LEDs, CCFL, enz....

Ik denk dat die laptop mod iets gaat worden wat eerst de koffermod was (YAKOM!). En het leuke is dat ze allebei voor het gemak zijn gemod. Dus vervoer, ruimte die het nodig heeft....enz.

Weet iemand btw in welk topic de eerste CCFL staat ???
enne...nouja, maak eens iets leuk met RGB LEDjes ofzo :?

[ccmod.com-promotie]
* bredend hoopt dat ccmod het casemodden goed doet :)
[/ccmod.com-promotie]

Topicstarter
Anoniem: 54555 schreef op 19 september 2002 @ 20:42:
ik ook wel, alleen geen cam :+

Anoniem: 41007

Juist, casemodden blijft in ontwikkeling en als je het mij vraagt begint het nu pas echt ECHT. De dop is eraf nu zullen de ontwikkelingen steeds sneller gaan. Was je vroeger blij dat je een ccfl gemonteerd had, toen was het nog exclusief, nu moeten er LCD's in, een fanbus, 4 multicolour ccfl's, 40 ledjes, 2 meter neonwire, LEDfans, gouden kabels etcetc wil je er een beetje uitspringen.

Maar waarom moet je er perse uitspringen, het is gewoon leuk om aan die kast te klooien, en als je er plezier in beleeft en je vind je case mooi, zal het mij een *&^schelen wat anderen ervan vinden.

Helaas heb ik door andere bezigheden (CCMod) niet zo veel tijd meer om mijn eigen kast te verbouwen (ik ben er tevreden mee, en begin binnenkort aan een ietwat groter kastje), ik blijf de beweging wel met heel veel interresse volgen, en doe daar dan verslag van. Daar vind ik net zo veel (zo niet meer) voldoening in als in het ouderwetse modden van vroeger.

O-)

• Cloontje
  • Laatst online: 29-06 15:09

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Bredend schreef op 19 september 2002 @ 20:44:

Maar ik denk dat de 'volgende genaratie casemods' meer zullen hebben dan plexi, LEDs, CCFL, enz....
Ik denk dat de new gen cm meer interactie heeft met de pc zelf dus I/O gecontroleerd!!! druk knopje zus dit gebeurt out naar ander schermpje bla bla bla veel mee geavanceerd dus om ook gebruikers gemaak te garanderen.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Sine
  • Laatst online: 20:41
ben het wel een beetje met king eens

een paar jaar terug had je met een raampje en waterkoeling nog iets extreems

tegenwoordig stelt het geen reet meer voor ...

Repareren doe je zo.

• bredend
Cloontje schreef op 19 september 2002 @ 20:52:
[...]

Ik denk dat de new gen cm meer interactie heeft met de pc zelf dus I/O gecontroleerd!!! druk knopje zus dit gebeurt out naar ander schermpje bla bla bla veel mee geavanceerd dus om ook gebruikers gemaak te garanderen.
Zo'n schakelbordje van Conrad is wel leuk :)

MAar niet vergeten dat casemodden een logisch gevolg was van overklokken!!

Anoniem: 53895

Idd, dat mensen zoals jij niet creatief genoeg zijn wilt niet zeggen dat het casemodden uitgebloeid is hier..

Anoniem: 30756

ik keesmod niet vind het wel mooi allemaal wat jullie maken maar ik heb me case een 10 meter verderop staan :P lekker geen geluid enz

Anoniem: 59259

Ik ben net begonnen met casemodding! K vind het heel erg leuk enzo, maar ik heb niet zo veel geld....( ik ben ook maar 13) Maar ik ben wel blij met een uitgedremeld logo'tje! En een extra blowhole! Ik vind het gewoon leuk om een beetje aan me pc'tje te lopen klooten :) En een window'tje met een ccfl'tje kan ook geen 10 jaar orgineel blijven.....of wel?

Anoniem: 4632

Nou Waazaap, iedereen loopt rond met de zelfde raampjes en verlichting in z'n doos. Lik verf over de rest en viola, weer een mod.

Als ik op een GOT casemod link klik ( [cm] mijn casemod !! ) dan betrap ik me er op heel vaak te denken "mwaah, zeker weer zo'n raampies ding. En meestal blijkt dat ook te kloppen.

Ik vind een mooie mod van bv. Plexiglas of iets anders origineels wel verfrissend moet ik zeggen. 90% is het zelfde (give or take a few percent).

Anoniem: 39923

Tis jammer ja, ik vind het nog altijd leuk om leuke designs tezien. Maar het idd niet meer speciaal meer, bijna iedereen op een LAN heeft een blowhole oid. Tijd voor iets nieuws... :/ tjah.. daar kun je niet 123 op komen :)

Misschien ken je me onder MasterOverdrive

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Ik vind dat _/-\o_ A.P. Versteeg _/-\o_ nog steeds vernieuwend bezig is (en niet te beroerd om mensen advies te geven)..

Do as I say, don't do as I do.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38

decramy

root@birdie:~#

Anoniem: 30756 schreef op 19 september 2002 @ 21:06:
ik keesmod niet vind het wel mooi allemaal wat jullie maken maar ik heb me case een 10 meter verderop staan :P lekker geen geluid enz
hoeveel kwijt aan verlangkabels?

Ik weet niet of ik al een menig mag uiten, maar k doe het toch:
nu ik dit topic zo lees, krijg ik de dwang om de moed niet op te geven, en door te gaan.
Het enige wat ik als probleem heb is ruimte gebrek. Zowel tijd als m3. Ik heb hier naast me een miditower, en die zit gewoon VOL.

Wat ook zo is, is dat er meer "Wat kan ik doen met me case"-topics komen. Mij wijst dit erop dat er gewoon geen inspiratie is.

CME is nu gewoon even in een dipje, maar het komt er wel weer boven uit hoor!
Gewoon doorgaan met om je heen kijken :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

King of DOS, ik ben het grotendeels met je eens, ik merk het zelf ook (okee, ik zit nog niet zo lang op GoT(geen comp, ander moeilijk verhaal), maar ik ben altijd al beziggeweest met modden van dingen, dingen voor anderen repareren...

Toen kwam ik vie men broer op GoT en heb gevonden waar ik mezelf op uit kon leven: dit is iets waar je niet zo snel op uitgekeken ben als op een elektronicabouwdoos, ik merk ook van: een maand of 2 geleden had nog niemand een complete kast van plexi, nu heb ik hem ook gemaakt, hij is nu niet meer uniek, nu hij bijna af is, dat is toch wel heel jammer idd...

Volgens mij komt dit vooral doordat GoT groter is geworden: je zit een stuk dichter op elkaar, iedereen wil eruit springen, iedereen voelt zichzelf toch op een of andere manier "anders"...

En toen wist ik ff niet meer wat ik nou wou zeggen ;)

edit:

decramy, ik ben het helemaal met je eens!
ik ga zeker de moed erin houden

Electronics development

Topicstarter
Misschien ken je me onder MasterOverdrive
ja die ken ik wel ;)
nieuwe name?

maar, ik heb al een paar leuke dingen voor mijn case gemaakt, maar dat zien jullie wel ooit(zodra de corecrewmeeting van ccmod.com bij mij thuis gehouden wordt heeft PO denk ik wel zijn cam bij)

Anoniem: 20007

Het algehele niveau van GoT zakt als een baksteen, vandaar dat er een hoop mod's op zijn gestapt.
- Veel dezelfde vragen
- Niet gezocht voor het posten
- Slecht (onleesbare) Nederlandse zinnen
- Zeurende user's
- Veel geflame om niets.

Bij CME irriteert me het meeste dat er veel gepost word als:
"wat voor weestandje heb ik nodig"
"hoe moet ik mn fans schakelen"
en vervolgens aankomen met schema's van cliff's baybus :r
www.watbenjedan.com

Anoniem: 14599

ik ben het wel met kingofdos eens,
door al die inkoop acties hebben teveel mensen dezelfde spullen en dat is jammer.

een jaar geleden kwamen er veel meer orginele casemods nu niet meer,
een orginele casemod is nu veel moeilijker te bedenken.

soms komt er een orgineel iets voorbij maar gebeurt ook haast niet meer.
er zijn nu ook al kasten die helemaal afgemod zijn(en met watercooling)dat is toch niets meer aan.
Het casemodden is een standaard kastje kopen en modden :D

Anoniem: 23911

ReseTTim schreef op 19 september 2002 @ 20:30:
oeloe zit hier niet zow lang... :D ik zit inmiddels al 2 jaar @got.. :)
Wrijf het er maar in... ;(
* Anoniem: 23911 Oeloe heeft nog niet zo heel lang breedband internet... ;)

Maar ik sta wel mooi in het lijstje van 1337 casemodders... 8)7
Anoniem: 54555 schreef op 19 september 2002 @ 20:42:
Het mooiste moet nog komen... >:)

* Anoniem: 23911 is bezig met een 1337 19" watergekoelde bak.
Including:

Blacklight CCFL's
LCD
Keycode lock
Key lock
Plexi reservoir en bovenkant
HDD koeling
GPU en CPU watergekoeld
en nog veel meer..
:9

Als er genoeg REQUESTS zijn dat show ik misschien wel een WIP PIC... :P

Nu nog ff ontopic:

Er zijn idd erg veel mensen op dit moment met een relatief simpele mod, maar dit is alleen maar een stimulans voor andere mensen om nog leukere dingen te bedenken. Want met een window ben je op dit moment niet bepaald "exclusief" meer... maar het blijft leuk... :)

Daarom vindt ik dat iedereen gewoon zo veel mogelijk moet modden en leuke nieuwe IDen moet ontwikkelen... :*)

Ode aan Bart_Banaan voor zijn vernieuwende IDen... :>
(en natuurlijk ook aan alle andere casemodders hier...) ;)

• 3lmowww

3lmowww

edit:

mmm...

Boycot alle premodded cases!

(of moet ik dan ook geen standaard gerounde cables ed gebruiken :S)
Desnoods

Of we beginnen nu met een oldtime mod look...

zo oud mogelijk eruit laten zien (shit man, ik breng mezelf op een id :))

Electronics development

DaNPy

Dat komt omdat eerder nooit zulke vragen nog niet gesteld waren. En nu wel.. dus eigenlijk is er nix tegen te doen. Over een jaar of 2 vragen ze nog hoe je je fan op je radiator moet zetten ;) als je me begrijpt.

• decramy
  • Laatst online: 08:38

decramy

root@birdie:~#

daar ben ik het ook mee eens. Je kunt tegen woordig gewoon al voorgemode kasten kopen :r

dan is t gevoel WEG. Hier op Texel is CME vrij nieuw. Daar is het nog joppie topie (gelukkig).

Ik ben in de omgeving wel een van de weinigen/de enige met een mod :)

Redenen om t niet te doen: Ja, maar das veel te duur om te mollen...

Maaar zoals ik al zei:
HOU DE MOED ERIN!!

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
Sja... toen ik begon met mijn casemod hoopt ik dat het vet orgineel en koel zou zijn. Maar iedereen begint te modden en je ziet allemaal newbs die ook denken te kunnen modden en die een lelijk gat uit hun kast decouperen en er plexi achter plakken en zeggen: kijk mij eens! Dat is wel zonde. En ik vind wel dat de IA's positief zijn voor de CM scene, maar het wordt verkeerd uitgewerkt. Je ziet steeds minder echt goed afgewerkte, mooie casemods. Maar zoals jullie wel gemerkt hebben kom ik bijna niet meer in cme, maar alleen maar in oce..errmm doc ;) want daar vind ik het nu nog wel leuk. ]

Maar dat newbies komen met vragen als: kan ik ook overclocken en : hoe zaag je window uit, vind ik wel jammer. En ik vind het helemaal triest dat er lui zijn die eeuwig veel geld hebben, alles kopen wat ze willen en vervolgens een lelijke mod van maken. Terwijl ik (en vele anderen , he smokey en m-m) onze laatste stuivers uitgeven om met zo weinig mogelijk geld een zo vet mogelijk mod te maken.

najah raar verhaal maar je begrijpt het wel ;)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19

talin

ES-MA

klopt als een doos .

" vroeger " was et nog heel wat als je aan ccfl kon komen en als je een mooie window in je case kon maken .

maar kijk eens naar al die kastbouwers die daar op ingesprongen zijn en kant en klare kasten verkopen .
en de meest vreemde fans die er op de markt zijn .
kijk ook eens naar de hoeveel heid gallery's er zijn en dat er eiegenlijk weinig nieuws gebeurd .

ik lees de laatste tijd steeds meer topics over peopletjes die eerst hun ideeen in een nieuw topic gooien en nog niet eens zijn begonnen met hun mod .

inkoopacties , geweldig natuurlijk maar kom maar eens op een LAN en je denkt dat je wat moois hebt en in de volgende tent / tafel staat hetzelfde .

maar ja de " echte " mensen zullen altijd wel met iets nieuws komen .
de projecten van dergelijke lui houdt het dan ook interesant voor mij .

kortom , hou de moed hoog en maak er wat moois van ."
impress the fuck out of me !

hou het goedkoop denk ik altijd maar .
zoals nu weer , ik heb een blauwe chieftech gekocht met een deuk in de zijkant ( je hebt een bril nodig om em te vinden .

die staat nu helemaal uit elkaar klaar om gemod te worden .
maar dan absoluut zo zoals nog nooit eerder .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Ja idd, werk het eerst af voordat je het post! Ik zag ook een hele mooie blowhole laatst, de kartelrandjes hadden erg mooi relief :r

Ik ben btw in het gehiem bezig met mijn casemod :) neej ik verklap nix :P

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-07 23:58
Allereerst vind ik het een beetje ontterrecht wat je zegt. Misschien dat de lol voor jou minder is geworden, maar ik denk juist dat het voor beginnende modder's / tweakers dit juist fijn is dat ze nu bijvoorbeeld alle spullen makkelijker kunnen kopen. Ik zelf zie dat ook juist alleen maar als een pluspuntje.
Mensen die er tijd insteken om een bepaald product in te kopen en dan door te verkopen tegen een zo laag mogelijke prijs.

Ik weet niet hoe het bij andere zit, maar het modden gaat vooral voor mezelf. Ik moet tevreden zijn. Wat andere er van vinden is leuk, maar boeid me eigelijk niet zo.
Ik zelf lees ook een poos mee, en ben ook begonnen met een mod ongeveer een maandje of 5/6 geleden. Deze is nog niet af wegens tijd gebrek, maar ach. Ik vind het nog steeds leuk voor mezelf, en daar ben ik dan dus ook trots op, dat ik een lampie in me kast zie branden.

Anoniem: 48181

Ik vind dat je gelijk hebt! Ik ben nou ook aan mn eerste mod bezig, maar ik heb geen zin om er 1 raampje in te maken, en dan zeggen dat ik mn case gemod heb! Het is idd zo dat er nu erg veel mods zijn die gewoon standaard zijn, met als extreem voorbeeld een mod van een user hier (weet ff de naam nie meer) die bij zn chieftec kast een standaard zijkant met raam erin had gezet, en dat hier had gepost als zn 'gemodde case' Ik vind idd dat het niveau achteruit is gegaan, maar dat betekent toch niet dat echte modders ook achteruit gaan?
Degene die eerst die mooie cases maakten, zullen nu ook niet met 1 window en 1 ccfl erin vonden dat ze klaar zijn.

Anoniem: 12052

KingOfDos je hebt helemaal gelijk! Ik heb een aantal maanden geleden al een soortgelijk topic geopend over hoe lang het modden nog door zal gaan. Voor mij was de lol er ook wel een beetje af. Er komt gewoon niets vernieuwends, ik heb t gevoel dat ik alles zo ongeveer al wel heb gezien hier. Kijk, die nieuwe dingen als een uitschuifbare baybus (Atmoz) was wel weer leuk om te zien, maar dan duurt het weer eeuwen voordat iemand anders met een leuk iets komt. De zelfbouwcases (o.a. resettim en oeloe) zijn ook altijd wel leuk om te volgen. Net als de spacecase (bart_banaan) was ook leuk.
maar ondertussen kan je me niet meer wakker maken voor een premade windowtje (of kitje) met een ccfl met premade grills en een kleurtje. Ik snap ook wel dat niet altijd alles vernieuwend KAN zijn, maar na 1000x vertellen hoe je een baybus maakt of een ccfl aansluit ben ik het wel beu.
Ik kom hier nog al zo ongeveer 2 jaar en volg sindsdien het CM gedeelte (I know, ben later pas gaan posten) en ben al lang niet meer zo addicted meer als in het begin.
Dat je steeds meer spullen kan kopen is niet echt relaxed, de specialiteit ervan gaat erg snel verloren. Het ergste zijn nog wel die premodded dingen, verschrikkelijk! De lol van het modden is gewoon iets moois _ZELF_ maken wat niemand anders heeft en je case een 'smoel' geeft.
Zo dat was mijn verhaaltje, BK^out.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 19-09-2002 22:11 . Reden: link naar topic toegevoegd ]

Topicstarter
ik weet het nog goed, inkoopacit eio.com #1 van shift(megedaan via een maat van me), ik had een 4x20 LCD met zware achtergrond, dat is het enige wat nu nog vet is(en duur).
Anoniem: 39923 schreef op 19 september 2002 @ 21:45:
Ja idd, werk het eerst af voordat je het post! Ik zag ook een hele mooie blowhole laatst, de kartelrandjes hadden erg mooi relief :r

Ik ben btw in het gehiem bezig met mijn casemod :) neej ik verklap nix :P
ik heb ook een paar hele vette dingen:

alle leds blauw(behalve dled van msi), blauwe neon strint, blauwe ccfl, blauwe clear casefan(komt snel via ia van po).
en nog 2 geheime dingen.
MikevanEngelen schreef op 19 september 2002 @ 21:49 een stuk text waarvan ik maar een stukje nodig heb:
Allereerst vind ik het een beetje ontterrecht wat je zegt. Misschien dat de lol voor jou minder is geworden, maar ik denk juist dat het voor beginnende modder's / tweakers dit juist fijn is dat ze nu bijvoorbeeld alle spullen makkelijker kunnen kopen. Ik zelf zie dat ook juist alleen maar als een pluspuntje.
Mensen die er tijd insteken om een bepaald product in te kopen en dan door te verkopen tegen een zo laag mogelijke prijs.
het was veel vetter toen dat je overal moeilijk aan kon komen(vind ik dan, nu heeft iedereen een ccfl)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:52
tja, helaas zien we wel tevaak weer dezelfde soort mods.
Vaak worden cases omgebouwd en niet vande grond af aan opgebouwd (zoals resettims flightcase). Over een paar maandjes kom ik met een mod, die (bijna helemaal) van de grond af aan is opgebouwd (aluminium!!)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
ik ben bijna een jaar gerigstreerd daarvoor las ik al zeker een half jaar mee. dingen komen erbij dingen worden standaard, iedereen heeft ongeveer een raampje met wat ccfl's maar dat betekent niet dat dat opeens niet meer mooi is. ook zijn er veel nieuwe dingen gekomen, eerst gewone lcd's later de grafische versie's.

zelf heb ik in die tijd niet veel bijzonders gepresenteerd. heb wel plannen maar dat duurt nog wel ff. maar toch vind ik het niet minder leuk dan vroeger

Anoniem: 61422

Ik zit nog niet zo lang op GoT... maar ik ben toch al zeeker 2 jaar met modden beezig. Wat begon met een mooi kleurtje een blowhole aan de voorkant. Breide zich al snel uit tot waterkoeling, tot nieuwe kast. Nu bouw ik pc's in huis-tuin-keuken spullen. En nu begin ik ook al met zelf kasten te bouwen. Als me volgende project klaar is dan hoop ik dat jullie het originaliteits gehalte van mijn nieuwe wel redelijk vinden... Het gaat om dit topic: [rml][ CM] [ WC] Begonnuh met nieuwe CaseMod [ IDEE][/rml] . Het heeft me ff geduurd voordat ik idee goed heb uitgewerkt en aangepast. Ben nu toch al zeeker 2 weken beezig met onderdelen te verzamelen en binnekort zal ik de progress posten als ik ben begonne :)

Maar idd King_of_Dos, het is niet meer origineel. Ik vind niet dat het niveau zakt want er worden niet steeds meer slechtere mods ge-creert, maar eerder veel te veel van het zelfde. Geen originaliteit. Daarom vin ik dat de modders ff goed om zich heen moeten kijken in het dagelijks leven...en dan vin je vanzelf weer wat vets! :D Daarom probeer ik met mun nieuw project ook beetje origineel te blijven...(zover ik weet heeft nog niemand dat gedaan, een dubbelwandige koepel over je pc waar water tussen door stroomt...of wel ?)...

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Het accent ligt niet meer op wat je met een bestaande kast doet, maar hoe jij een nieuwe kast designed, indeeld, of juist je pc in een alledaags voorwerp bouwt....daar moeten nu de nieuwe id-en opgedaan worden...
maar indd, tegenwoordig is het wel allemaal raampje hier, extra fan daar, en wie uiteindelijk de meeste poen eraan uitgeeft...

ps ben hier weliswaar net nieuw....lees GoT al voor anderhalf jaar....

T60P Widescreen

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 12:19
Mijn opvatting:

Casemodden was de sport, kom aan mooie EXOTISCHE onderdelen, doe veel HANDwerk, Tegenwoordig is het allemaal premade, wie heeft het meeste geld. Toch gaan volgens mij de echte modders van eerst, wel door. Want echter hebben de huidige nieuwe generatie modders de hele historie niet meegemaakt, en voor hun is het allemaal nieuw. Tegenwoordig, met pre-made cases, standaard gemodde fans, baybusjes,, tegenwoordig is alles standaard. Wat is nu nog exclusief? een grote beurs, met veel euro's erin. Dan heb je het geld om te investeren in OF een peperdure mod met allemaal fabrieksonderdelen ala thermaltake, en sunbeam modded fans e.d , of je probeert een nieuwe exclusiefe mod te maken, zoals de spacecase van bart banaan. Maar nu plexiglas cases zelfs al te koop zijn als normale case, dan is de lol voor de normale mens (ca rond de 15-35 jaar), wel dedelijk af, wanneer een mooie mod die uitpiekt niet meer bereikbaar is. Ik vind modden, iets dat je aan de ene kant doet om te showen, maar ook als een soort zelfbevrediging. ALs je alles pre-made koopt, geld de volgende mening niet, maar als je echt de tijd erin hebt gestoken, veel werk, en een mooi , evenals iets minder resultaat, je kan er trots op zijn, het is je eigen werk, hoeveel man het ook eerder hebben gedaan, het is jou mod. (helaas wilt men het toch altijd laten zien, wat op zich logisch is, maar waar men onderhand gek van word. Op ccmod hebben we daad een casegallery voor (in development) met reactie systeem. Ons idee voor de oplossing. Op GOT is dat ook, maar dan in een topic met mailen, en dat heft de zin om daar je case te posten grotendeels op, maar dit is weer een andere discussie).

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 13:53
Bij mij zit het gevoel er gelukkig nog ff in, en jullie kunnen binnenkort een zeer mooie, aparte mod verwachten, helaas is dat tegenwoordig niet echt meer zo vaak zo :(
Ik vertel nog geen ideën maar hij word nice :P
Mijn gevoel ervoor zal ook spoedig verdwijnen, dat weet ik ook wel zeker, maar goed, eerst me mods afmaken >:)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:59
Heel GoT is wat aan het vermageren, vroeger (praat over meer dan een half jaar terug) waren de OC en Casemod topics niet meer bij te houden, nu ben ik al blij als er weer gereageerd is ergens.

Wat is wel vind van de goed verkrijgbare casemod spullen is dat het tenminste niet uit de states hoeft te komen, ik kots nogal op die belastingen enzo die er nog effe lekker overheen gaan.

Ik kots wel op die standaard raampjes en dat is weer een voordeel want dan doe je je best om van de standaard sh*t af te wijken.

Maar toch blijf het wel leuk om een kast helemaal aan te passen vind ik, maar ik heb niet zo heel veel gemod en ik blijf het altijd k*t vinden om m'n pc niet te kunnen gebruiken (lees: Mail enzo te checken)
Binnenkort 2 pc's dus dan kan ik blijven internetten enzo, heb ik dat ook weer opgelost.

Ik ben voorlopig nog niet klaar.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 14:31
Precies, het gaat om het handwerk zoals maurice zegt. Die premade mods zijn niks.. Het is veel leuker om alles zelf proberen te maken.. Bestaat iets niet, dan maak je het tog?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Anoniem: 47672

Tegenwoordig is er zo veel mooi spul te koop. Waarom moeilijk doen als je iets mooiers zelf zo kan kopen? En dat kost dan nog eens minder geld ook. De markt past zich aan aan de wensen. Niemand wil meer een standaard grijze kast hebben. Kijk maar naar de Packard Bell pc'tjes die in de winkels te koop zijn. Of de nieuwe compaq evo. Heel mooi spul allemaal, 1,5 jaar gelee zou dat design van die dingen hier stof hebben doen opwaaien. De producent speelt in op de wensen van de consument. Misschien over een jaar of 10 wil iedereen een retro look pc... een grijze kast ;)

Anoniem: 58471

Burning_Tyre schreef op 19 september 2002 @ 22:25:
Precies, het gaat om het handwerk zoals maurice zegt. Die premade mods zijn niks.. Het is veel leuker om alles zelf proberen te maken.. Bestaat iets niet, dan maak je het tog?
daar ben ik het helemaal mee eens, cases worden steeds vaker hetzelfde, een window, ccfl erin, paar fans, leuk..........
Maar het is natuurlijk toffer dat er echte niewere ideejen komen...anders gaat er de lol vanaf... :O

Anoniem: 28043

Jullie zijn toch ook niet zo snel op je vriendin uit gekeken????
Wees creatief en durf wat anders te doen.
De een heeft wat meer geld en ervaring als de ander , maar help elkaar en probeer het gevoel bij je zelf te vinden.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik ben het wel met deze stelling eens, ben nu iets van 9 maanden geregistreed hierzo, en je ziet idd wel steeds meer van hetzelfde voorbijkomen. Daarom heb ik ook m'n eigen kast gemaakt, ipv gemod >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Anoniem: 54555

Anoniem: 23911 schreef op 19 september 2002 @ 21:40:
[...]

Wrijf het er maar in... ;(
* Anoniem: 54555 Oeloe heeft nog niet zo heel lang breedband internet... ;)

Maar ik sta wel mooi in het lijstje van 1337 casemodders... 8)7

[...]

Het mooiste moet nog komen... >:)

* Anoniem: 23911 is bezig met een 1337 19" watergekoelde bak.
Including:

Blacklight CCFL's
LCD
Keycode lock
Key lock
Plexi reservoir en bovenkant
HDD koeling
GPU en CPU watergekoeld
en nog veel meer..
:9

Als er genoeg REQUESTS zijn dat show ik misschien wel een WIP PIC... :P

Nu nog ff ontopic:

Er zijn idd erg veel mensen op dit moment met een relatief simpele mod, maar dit is alleen maar een stimulans voor andere mensen om nog leukere dingen te bedenken. Want met een window ben je op dit moment niet bepaald "exclusief" meer... maar het blijft leuk... :)

Daarom vindt ik dat iedereen gewoon zo veel mogelijk moet modden en leuke nieuwe IDen moet ontwikkelen... :*)

Ode aan Bart_Banaan voor zijn vernieuwende IDen... :>
(en natuurlijk ook aan alle andere casemodders hier...) ;)
toon volledige bericht
maar dat van die wc koeling kast wist ik al :D

• Aphelion
  • Laatst online: 07-07 12:19
Om mijn vorrige opmerking af te maken (kan nie tediten , krijg sessie storing), is het wat ik hierboven zij uiteraard globaal bedoeld. ook de die hard groep (35+ gemiddeld) koopt ook wel eens wat premade. ik vind het persoonlijk alleen zonde dat de huidige 'generatie' veel premodded koopt, en ook zo weinig op iedeen koopt. van een soort 'elite' hobby is het een markt geworden. en dat is vaker zo, goede dingen worden verpest door de economy, maar het is maar hoe je het bekijkt... leuk dat die cases mooer worden, of jammer dat de hobby er een beetje af is ...

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• FMS
  • Niet online

FMS

Op een geven moment heb je het wel gehad vind ik.

Ik heb ook een paar home made cases/koeling systeems gemaakt zoals de bong, Jaartje terug..

Nu heb ik geen tijd voor modden of geld, voor vrijwel nutloze dingen zoals fans met 4 kleurige leds met speed controle ofzo, wat gelijk 25.- euro kost. :z

Ik heb wel respect voor de echte casemoddels hier op GOT. Altijd leuk om jullie werk te zien. :)

Anoniem: 63297

Weet je, het gaat er niet eens om of het voor een select groepje blijft, of dat casemodding leuk zou moeten zijn, of minder leuk aan het worden is. Ik denk dat het een onderdeel is van de "nieuwe tijd". Ik woon samen en ik had laatst een heftige discussie met mijn vriendin over vrienden van ons waarbij de machine per sé in zo'n computerkamer moest. Je weet wel, zo'n kamer waar de verwarming stuk is, vol staat met dozen en meestal zo muffig ruikt.

En waarom is dat? Omdat de peecee nog steeds een lelijk ding is wat een knoerterige berg ruimte in beslag neemt en in het slechtste geval je dolby 5.1 surround systeem overstemd.

Naar mijn bescheiden mening wordt een computer steeds meer een onderdeel van het houshouden en zal je ze steeds vaker zien. In mijn huiskamer van mijn 1 kamerappartement heb ik er bijvoorbeeld 3 stuks staan. Maar ik vind dan wel dat het er lekker uit moet zien, de "nieuwe tijd" betekent voor mij dus dat de machine net als de teevee een mooie plek in de huiskamer verdiend, maar dan niet zo'n achterlijk lelijk beige apparaat moet zijn. In casemodding ben ik zo n00b als het maar zijn kan, maar ik vind het leuk (behalve de momenten dat ik weer ga opstarten na een of andere inbouwactie omdat ik bang ben dat ie het niet meer doet).

Een heleboel mensen modden gedurende een paar weekjes denk ik gewoon om de lol ervan zodat de machine er leuk uit ziet, en kopen er vast een leuk tafeltje met hallogeen lampjes bij (zoals ik) en maken er een soort lounge hoek van. Voor mij stopt het modden niet bij de machine alleen...

• daaf258
  • Laatst online: 27-02 12:21

daaf258

For Aiur

Ik ben het gedeeltelijk eens dat er vaak basic mods voorbij komen. De echt vernieuwende zijn er minder. Maar wat wil je?
Ik heb mijn eerste modje ook niet geplaatst hier op GoT. Gewoon omdat ie niet origineel is. Heeft geen zin dus. Ik kan wel zeggen kijk hij is gespoten en er zit een raampje in. DUS!?

Maar ik vind het vooral leuk om nieuwe dingen te leren/doen. Dus het doen is ondergeschikt aan het doel. Alhoewel men juist naar het eindproduct/doel kijkt. Logisch.

Nu ook bezig aan een mod. Oude serverkast uit 1992. Komen in ccfl, raampje,fans, lcd, en misschien nog iets echt origineels. Maar om of ik hem hier ga posten?

- specs - audioscrobbler -

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 00:35

The Wrecker

Networking Rulez

hmm ben er idd mee eens...

Me volgende case wil ik denk ik ook gaan modden. Tis me eerste maar goed. Het word iig geen window. geen paintjob. Ook geen premodded case. Moet even kijken wat voor case het gaat worden (duurt nog ff loop van volgend half jaar). Maar het moet iets functioneels worden! Ideeen opdoen is de KEY. ;) Het is bedenken wat wil je ermee hebben. Misschien wel een hele eigen kast maken. (tegenwoordig zijn heleboel kasten premodded). hmm blijf 't wel leuk vinden om iets te bedenken. breinbreker.

• bredend
Ik ga idd niet alleen mijn case modden, maar ook mijn burea en rest van kamer.
Het word ook nog eens de bedoeling om de pc tot een 'normaal' ding te maken zoals de gloeilamp die in het midden van het plafon hangt.

huis van de toekomst.... :z :z :z

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn volledig betonnen pckast hoek was wel origineel he :)

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 00:35

The Wrecker

Networking Rulez

Huis van de toekomst doet me denken aan zo'n case mod in een bureau ingebouwd. Schuif een lade open en je ziet de cdrom speler enzo.

Waar had ik die ook al weer gezien...

• Gman
Ik heb een koel idee wat ik nog niet echt vaak gezien heb maar hier en daar wel eens en ik wil jullie hiervan op de hoogte brengen aangezien ik zelf komende paar weken geen tijd ervoor heb (nieuwe hardware tweaken gaat voor :) )
Een Water Window

Idee is om je een raam te maken waar water doorheen stroomt, koelste is je waterkoeling setup erop aan te sluiten maar dat hoeft niet eens.

Ik heb wel eens een mini aquarium gezien op 2x 5"25 bays met luchtbellen en een CCFL eronder, dat was al erg vet.

Op schrimwars.be staat een tutorial hoe je een raam maakt waar water in kan, maar ik wil nog verder gaan!
Ik zat te denken om een logo erachter te graferen en wat blauwe led's aan de zijkant, dat lijkt me echt een bruut geheel.

Misschien is dit allaaaaaaaang voorbijgekomen maar ws niet in deze combi, ik heb het nog niet gezien iig.

Ik heb ook nog een ontlucht mechanisme nodig, misschien kan ik dat combineren met zo'n water window!

• Xavier
  • Niet online
Ik ben het er totaal mee eens.
Nog met mijn vorige naam was ik hier bekender.
Toen kwam je ook veel MasterOverdrive,Gman, Alchemy enz. tegen.
Die groep mensen kom je nauwelijks tegen. Meeste hebben een andere naam of zijn verder met een cloontje.
Ik weet precies waarom omdat ik hetzelfde doe.
Sommige vragen heb ik al 25 keer beantwoord.
Nu als ik een topic zie lees ik het wel maar 24 van de 25 keer geef ik geen reply omdat het een simpele search vraag is.

Wat je nu tegen komt is veel meer soldeer werk. Ingewikkelde printschema's enz.
Mijn eerste mod was een casepain een TL balkje en wat blauwe ledjes.
Ik was een van de eerste die met blauw aan kwam zetten.
Toen had ik een webpage met alle replys. Die werd op een gegeven moment gewoon te lang!!
Nu is het zo dat blauw niet meer zo duur is als toen. Mensen geven er meer geld aan uit. En nu is blauw dood normaal.

Er komen ook steeds meer kerstbomen als comds tevoorschijn.

Ik ben nog steeds wel bezig met modden maar dan in mindere maten.
Ben een server upgrade aan het maken. En mijn huidige kast moet opnieuw gedaan worden. Want 3 van de 4 dingen werken niet.
En ik ben bezig om dezelfde kast zo te modden dat er veel aan veranderd is maar toch heel rustig en egaal word. Want van sommige mods word je knetter gek van al het licht. Las Vegas is er niks bij.

edit:

Wat het leuke is een helehoop mensen reageren in dit topic die er in "die" tijd nog niet waren.

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik weet niet wat je dom zit te lullen. Omdat jij dit al lang doet moet je dan ff de opper modder uit gaan hangen meneer topic starter! Vind je het raar dat iedereen met dezelfde en dit soort on originele shit komt, je hebt nota bene zelf een site waar op staat hoe het moet. Nee dan blijven er geen geheimen bewaart nee. En door al die slecht cases die hier gepost worden blijven de echt mooie mods opvallen. Anders word een mooie originele case normaal en kijk je nergens meer van op. Denk hier maar eens over na voordat je weer een topic opened meneer 'de kijk mij eens belangrijk zijn' modder.

Ps. Kunnen wat spelfouten in zitten maar van dit soort topic's word ik toch wel zo misselijk, en in mijn emotie typ ik altijd sneller en slordiger.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Topicstarter
Maurice schreef op 19 september 2002 @ 22:18:
Mijn opvatting:

Casemodden was de sport, kom aan mooie EXOTISCHE onderdelen, doe veel HANDwerk, Tegenwoordig is het allemaal premade, wie heeft het meeste geld. Toch gaan volgens mij de echte modders van eerst, wel door.......

....... dan is de lol voor de normale mens (ca rond de 15-35 jaar), wel dedelijk af, wanneer een mooie mod.......
tja, ik vind het het echt erg, gesteld met de mod's, het was een sport, ik maak een mooiere dan jou, die maakt weer iets heel speciaals, etc. dat is nu een beetje dood.

ja je hebt natuurlijk ook xtreme mensen(vooral 35+, Pureoptical, A.P. Versteeg, Bart Banaan, etc.), die hebben veel gedult, die denken niet van ik doe dat in 5 mins, die doen rustig en relaixed.

natuurlijk zijn er ook jongere mensen die goed kunnen modden(eigendunk :P ).
ieder heeft zo zijn eigen smaak, eigen ideetjes, etc.

alleen het feit dat er zo enorm veel mods met een afwerking (waar ik zelfs van moet :r ) die drie keer niets is, daar word ik niet goed van, als je mod, doe het dan goed en steek er tijd in.
Gman schreef op 19 September 2002 @ 22:25:
Heel GoT is wat aan het vermageren, vroeger (praat over meer dan een half jaar terug) waren de OC en Casemod topics niet meer bij te houden, nu ben ik al blij als er weer gereageerd is ergens.
dit topic hou ik ook niet bij hoor :+
SlinkingAnt schreef op 19 september 2002 @ 22:32:
Ik ben het wel met deze stelling eens
ja veel mensen denken er zo over(gelukkig)

Anoniem: 60255

Ik ben dan mischien nog niet zo lang geregistreerd, maar ik lurk al wel een jaartje mee op t.net, vooral op C&E. Het is inderdaad heel jammer dat iedereen gelijk een raampje, baybusje en andere standaardmotjes maakt. Mijn hoop is dat uiteindelijk iedereen veel meer op custom case modjes gaan concentreren. Hier zie je echt hele mooie vernieuwende dingen komen :)
Voordat ik mijn case onder handen nam keek ik eerst goed of het wel genoeg vernieuwend was, dat is gewoon heel belangrijk. (...)

Anoniem: 21388

Tsja, in het begin veeeeel plaatjes kijken, kijken hoe het moest, etc. etc.
Daarna zelf begonnen met iets wat natuurlijk al 20000 keer gedaan is. Misschien jammer voor de users hier die de pics zien als ik ze post, maar ik ben zelf erg gelukkig met men modje :)

• Xavier
  • Niet online
Anoniem: 37691 schreef op 19 september 2002 @ 22:51:
ja je hebt natuurlijk ook xtreme mensen(vooral 35+, Pureoptical, A.P. Versteeg, Bart Banaan, etc.), die hebben veel gedult, die denken niet van ik doe dat in 5 mins, die doen rustig en relaixed.
Klopt!

Als ik nu kijk dan zijn er veel mensen die in 1, 2 of 3 weken tijd een hele mod maken.
Ik ben nu denk ik al 6 maanden bezig om mijn mod uit te denken en spullen te verzamelen.

Ik vind het soms gewoon zonde hoe mensen hun kast verknallen. Maar dat is puur mijn eigen mening.

moet je eens voor de grap kijken naar de registratie datum van de mensen die hier posten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zit nog niet zolang op GoT maar casemod al bijna 2 jaar had al een van de eerste mensen een Window erin,Ik heb mijn mod ook steeds veranderd heb em al in 2 kleuren gehad eerst zilver en nu helemaal zwart

Heb er nu ook al een half jaartje waterkoeling inhangen eerst alleen cpu en nu ook videokaart erbij

Ik heb deze mod hier nog niet gepost ik ik denk dat ik het nu ook maar laat zitten want het zal wel niet goed zijn

Wat ik de laatste tijd hier zo'n beetje gelezen heb is dat iedereen loopt te klagen dat de topics niet meer goed zijn enzo dat het n00b gehalte te hoog

Nou zou ik zeggen kom eens met goede topics op een hoog niveau en laat me maar eens iets leuks en origineels zien

• Mr_x007
  • Laatst online: 20:58
SubSoNick schreef op 19 september 2002 @ 22:51:
Ik weet niet wat je dom zit te lullen. Omdat jij dit al lang doet moet je dan ff de opper modder uit gaan hangen meneer topic starter!
volgens mij lult hij niet dom. hij mod al lang en weet waar hij het over heeft. waarschijnlijk weet hij er meer over dan iemand die pas 13 posts heeft.
Vind je het raar dat iedereen met dezelfde en dit soort on originele shit komt, je hebt nota bene zelf een site waar op staat hoe het moet. Nee dan blijven er geen geheimen bewaart nee. En door al die slecht cases die hier gepost worden blijven de echt mooie mods opvallen. Anders word een mooie originele case normaal en kijk je nergens meer van op.
die site is juist goed om beginnende modders op een hoger nivo te krijgen. en waarom zou je geheimen bewaren als je er iemand ander mee kan helpen?
Denk hier maar eens over na voordat je weer een topic opened meneer 'de kijk mij eens belangrijk zijn' modder.
Flames worden hier niet gewadeert

• Xavier
  • Niet online
PilatuSSS schreef op 19 September 2002 @ 22:58:
ik zit nog niet zolang op GoT maar casemod al bijna 2 jaar had al een van de eerste mensen een Window erin,Ik heb mijn mod ook steeds veranderd heb em al in 2 kleuren gehad eerst zilver en nu helemaal zwart

Heb er nu ook al een half jaartje waterkoeling inhangen eerst alleen cpu en nu ook videokaart erbij

Ik heb deze mod hier nog niet gepost ik ik denk dat ik het nu ook maar laat zitten want het zal wel niet goed zijn

Wat ik de laatste tijd hier zo'n beetje gelezen heb is dat iedereen loopt te klagen dat de topics niet meer goed zijn enzo dat het n00b gehalte te hoog

Nou zou ik zeggen kom eens met goede topics op een hoog niveau en laat me maar eens iets leuks en origineels zien
"Vroeger" waren er meer orginele mods.
Toen was er iemand die zijn kast inmetselde. Iedereen verklaarde hem voor gek.
Nou zitten een hoop gotters met kasten in de raarste situaties geplaats. (onder de grond, in de muur, op zolder, enz)

• Gman
Xavier schreef op 19 september 2002 @ 22:50:
Ik ben het er totaal mee eens.
Nog met mijn vorige naam was ik hier bekender.
Toen kwam je ook veel MasterOverdrive,Gman, Alchemy enz. tegen.
Die groep mensen kom je nauwelijks tegen. Meeste hebben een andere naam of zijn verder met een cloontje.
Ik weet precies waarom omdat ik hetzelfde doe.
Sommige vragen heb ik al 25 keer beantwoord.
Nu als ik een topic zie lees ik het wel maar 24 van de 25 keer geef ik geen reply omdat het een simpele search vraag is.
Same here :) M'n oude Nick is "TP70 aka Georgio"
M'n User icon was hetzelfde maar dan in die naam, ik heb 'm expres zo gehouden als herkenning maar ik heb al veel voorbij zien komen.
(wou een kortere naam, m'n oude is TE lang)

Helaas heb ik de meeste plaatjes topics moeten mijden omdat ik NOG STEEDS op zo'n KL*TE MODEM zit en topics laden duurt dan 5 minuten.

En m'n GoT bezoek komt altijd met vlagen, kan zo 3 maanden niet op GoT komen en dan weer 3 maanden 10x per dag, ligt er maar net aan of ik geld over heb voor nieuwe stuff.

Ik moet wel zeggen dat het modden ernstig doorslaat naar het auto gebied.

Ik zie nu heeel veel gastjes met blauwe ledjes bij de ramen enzo :)

Topicstarter
Xavier schreef op 19 September 2002 @ 22:58:
[...]

Klopt!

Als ik nu kijk dan zijn er veel mensen die in 1, 2 of 3 weken tijd een hele mod maken.
Ik ben nu denk ik al 6 maanden bezig om mijn mod uit te denken en spullen te verzamelen.

Ik vind het soms gewoon zonde hoe mensen hun kast verknallen. Maar dat is puur mijn eigen mening.

moet je eens voor de grap kijken naar de registratie datum van de mensen die hier posten
[oftopicje]
dus gemiddeld 1 jaar registratie ;) [/offtopicje]
ik geef toe, ik ben nou al sinds de aanschaf van mijn chieftec dragon case bezig met hem te modden, daarvoor was ik ook al bezig(oude 386 en mijn oude case).
ik heb mijn dragon sinds 11/01/2002 13:06:05

Anoniem: 33325

Ik vind ook dat de laatste tijd het algemene niveau gezakt is en dat er veel standaardwerk te vinden is. Ik hou juist van de uitdaging om met iets orgineels te komen, wat meestal in houd op veel werk zoals bij mijn plexicase ( [rml][ CM] mijn "case-modje"[/rml] )
Persoonlijk doe ik de komende maanden nix op mod-gebied, ik wil eerst wat nieuwe technieken afwachten zoals serial ata en nieuwe bordjes van Shuttle.
Maar ondertussen houd ik wel mijn ogen en geest open voor nieuwe ideeen.

Ik denk dat t voor de echte modders (selfbuild case, ingewikkeld soldeerwerk, etc) dat het nu juist leuker wordt, je moet meer inzet tonen om iets te bereiken. Door die inzet onderscheiden zich ook de echte modders van de algemene CM-plubiek.

• bredend
Ik vind een topic als dit altijd wel interessant. Beetje evalueren enzo :) (wie maakt de notulen? :D )

• Tenesmia
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Sine schreef op 19 september 2002 @ 20:53:
ben het wel een beetje met king eens

een paar jaar terug had je met een raampje en waterkoeling nog iets extreems

tegenwoordig stelt het geen reet meer voor ...
dat zegt natuurlijk wel meer over het niveau van een paar jaar geleden dan over het niveau van nu hé ;) ... misschien was het toen nog erg cool om een raampje in je kast te schroeven met een lampje erachter ... en nu niet meer ... plein alleen maar voor tweaker.net , vind ik eerlijk gezegd , maar goed :z

Ad Astra Per Aspera

• Gman
Ik heb m'n waterkoel set al een tijd binnen en een gat voor de radiator was noodzaak.
Nou denk denk, meet meet en dan de dremel erin (die had ik al :)

Ging redelijk goed! en ik denk dat ik nu wel genoeg ervaring heb om een mooi raam te maken.

Maar het probleem is dat de waterkoeling te lastig is om op m'n S370 te bevestigen dus dat project ging gewoon in de ijskast.
Volgende week komt m'n P4 en alles binnen dus dan MOET er weer gemod worden, raampje Baybus en nieuwe bevestiging bedenken voor m'n radiator (die is losgekomen van de fan's)

Verder heb ik toevallig toen ik bij de Karwei was wat koele dingen gezien om te verwerken in een mod.

Dus nu gaat het vanzelf leven en zit ik alweer een maandje ofzo intensief op GoT.
Binnenkort dus weer nieuws van ome G :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
zoals ik het zie: je mod om je pc custom te maken, dus dat je de enige bent met zo'n mod. en ja, er wordt heel veel nagebouwd van elkaar... maar is dat dan niet origineel, of is het een compliment? oordeel zelf...
ik ben onbewust al een tijd bezig met modden, al voordat ik bij GOT kwam. meestal was het vanwege problemen zoals: er past maar 1 hdd in mijn OEM kast - ok, dan maken we een paar beugels zodat er nog eentje bij kan :)
het modden leeft nog steeds, zolang mensen niet tevreden zijn met hun "hardware" zal er altijd worden gemod.

Mn 3D printer blogje..

• Gman
Kijk trouwens maar eens naar de Chieftec/Antec kasten

Dat was meer dan een jaar geleden nog een "Vette Kast!!" en nu heeft iedereen er 1 of 2 :)

Ze zijn al te koop bij Memo enzo, en ik kan me nog herinneren dat ik de importeur ging mailen voor prijzen.

Er zijn zelfs al pre modded deuren voor!
Leuk als reserve ofzo maar dat vind ik wel te ver gaan.

• 3lmowww

3lmowww

edit:

sorry, ik ben het met julie eens, maar je hebt het er wel over dat er alleen nog mod`s van oudere GoTters komen, maar ik ben 4 maanden lid, [rml][ cm] mijn plexi mod (goede pics)[/rml], ik ben hier op GoT een n00b, maar ik weet behoorlik veel van techniek en electronica (niet opschepperig bedoeld)...

Julie doen of iedere nieuwe gotter alleen slecht is...

Ik vind dit niet helemaal kloppen...

Electronics development

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik volgde het casemodden al een tijdje op andere sites voor ik bij GOT kwam en het valt mij ook wel op. Ik ben zelf wel blij dat de spullen om een CM te maken wat beter te krijgen zijn zoals een CCFL, waardoor de prijs ook wat zakt. Maar het gevoel wat je nu hebt hou je denk ik overal wel bij. Eerst is er een "elite" groepje wat zich ergens mee bezig houd en daarna wordt het bekender om vervolgens om te slaan in een rage met z'n eigen markt. Dit zal je met alles wat "elite" is houden, tenzij het echt totaal nutteloos is want dan zullen er ook weinig tot geen volgelingen komen.

Zoals boven al beschreven: een computer is eigenlijk gewoon een lelijk ding terwijl die wel steeds meer functies vervult (m'n stereo is al in lange tijd niet aangeweest). Dus als mensen dat wat mooier kunnen maken en zich storen aan het saaie uiterlijk dan zullen ze dat doen ook.

En wat betreft de "extreem" mooie kasten wordt het gewoon wat moelijker om nog op te vallen. De basis is gewoon gelegd en zullen de mensen verder moeten bouwen. Zie het als met auto's, daar lukt het je ook niet direct om op te vallen met je mooie nieuwe auto ook al heb je mooie velgen/spoiler/uitlaat etc.

Als laatste willen de meeste mensen hun werk laten zien omdat ze er trots op zijn, ook al is het maar een window met CCFL. Je nieuwe VW polotje laat je ook aan al je vrienden zien terwijl het gewoon een afgeragd schijthuis is.

edit:

Waarom zouden anders de mensen in dit topic een link naar hun casemod doen ;)
(zeg dus niet niet dat ze lelijk zijn)

Mijn YouTube kanaal

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Gman schreef op 19 september 2002 @ 23:23:
Kijk trouwens maar eens naar de Chieftec/Antec kasten

Dat was meer dan een jaar geleden nog een "Vette Kast!!" en nu heeft iedereen er 1 of 2 :)

Ze zijn al te koop bij Memo enzo, en ik kan me nog herinneren dat ik de importeur ging mailen voor prijzen.

Er zijn zelfs al pre modded deuren voor!
Leuk als reserve ofzo maar dat vind ik wel te ver gaan.
Die kastenw aren een jaar geleden ookk al te koop bij memo :\

toen waren ze ook nog heel vet jah, daarom heb ik er toen ook 1 gekocht en heb hem verder ZELF gemod.

Ik heb opzich weinig tegen pre modded kasses, zolang men er niet mee probeet te patsen (want dat is patsen met geld). Ik kan me echt ergeren aan mensen die zeggen dat zi hun case hebben gemod en er dan een pe-modded -window, -fans of -kabels in hebben zitten. zelf maken iz 1337, ookal ziet het eer niet zo strak uit als dat het uit de winkel komt. boven dien heb je bij zelf modden een veel beter gevoel (believe me).

Anoniem: 28739

Het is waar voor mij is de lol er ook af. Er is niks leuks meer te bedenken niks is speciaal meer. Iedereen doet het en niemand kijkt er meer tegen op van mij hoeft het echt niet meer.

dit is mijn cm [rml][ CM] mijn eerste casemod[/rml] van een tijd terug

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 21:52
Achja gaat snel he die tijd :)

Dacht er vandaag ook nog aan.. als het goed is sta ik op virtualhideout met mijn eerste casemod nog in de 13e !!! gallery :) echt wel geinig..

Ja tis nu allemaal wat makkelijker leverbaar maar... orginele ideeën zat (denk aan die laptop tussen dat plexiglas dood simpel maar het idee he)

Topicstarter
ik mag dan wel veel modden, maar ik vind de afwerking gewoon bagger de laatste tijd(er zijn uitzonderingen, daar laat ik me echt goed hooren)
SubSoNick schreef op 19 september 2002 @ 22:51:
Ik weet niet wat je dom zit te lullen. Omdat jij dit al lang doet moet je dan ff de opper modder uit gaan hangen meneer topic starter!
ik ben altijd creatief geweest, daar kan ik niets aan doen. maar dan nog, ik wil n00bs/newbies helpen, graag zelfs.
ik heb nooit een n00b/newbie's topic afgekraakt, maar altijd geholpen, dus je kan zeggen wat je wilt.
je hebt nota bene zelf een site waar op staat hoe het moet. Nee dan blijven er geen geheimen bewaart nee.
ja mag ik ook mensen helpen? en als jij alle mod's die op ccmod staan maakt dan zeg ik dat je een vette case hebt(mits goeie afwerking) ;)
Mr_x007 schreef op 19 september 2002 @ 23:00:
volgens mij lult hij niet dom. hij mod al lang en weet waar hij het over heeft. waarschijnlijk weet hij er meer over dan iemand die pas 13 posts heeft.
tja, ik zal niet zeggen hoe ik begonnen ben, maarja
die site is juist goed om beginnende modders op een hoger nivo te krijgen. en waarom zou je geheimen bewaren als je er iemand ander mee kan helpen?
juist ja ;)
ik wil mensen naar een hoger nivo helpen en dat lukt goed met 1000+ bezoekers gemiddeld per dag, maar ik hou op over mijn site, das spam.
Bredend schreef op 19 september 2002 @ 23:11:
Ik vind een topic als dit altijd wel interessant. Beetje evalueren enzo :) (wie maakt de notulen? :D )
ik maak notulen wel, ok?
3lmowww schreef op 19 september 2002 @ 23:23:
sorry, ik ben het met julie eens, maar je hebt het er wel over dat er alleen nog mod`s van oudere GoTters komen, maar ik ben 4 maanden lid, [rml][ cm] mijn plexi mod (goede pics)[/rml], ik ben hier op GoT een n00b, maar ik weet behoorlik veel van techniek en electronica (niet opschepperig bedoeld)...

had ik geloof ik in dat topic ook al gezecht, die case is mooi.
ik zeg niet dat IEDERE newbie slecht is, alleen de meeste maaken een niet afgewerkte casemod.

Anoniem: 24036

Ik vind dat het casemodden gaat om het zelf maken / aanpassen van een case.
En je er daarna trots op kunt zijn en zeggen: "Dat heb ik gemaakt." })

Ik bedoel hebt windows en windows. B)
Zo moeilijk is het om een ander soort window te maken.
Ik zie steeds dezelfde vormen enzo.
Maak iets met een leuk logo ofzo. Dremel wat geinigs.
Is dan wel weer een window maar toch anders.
Je kast moet je zo aanpassen dat het iets van jouw heeft. Iets kenbaars.
Bijv. ReseTTim met zijn peer. (Window maar dan anders)

Wat ik heeel erg jammer vind is dat mensen zeggen: "dat kan ik zelf nie maken"
Ik was ook nooit een ster in electra maar ik verbaas me zelf elke keer weer
als ik iets in elkaar knutsel. (als het werkt dan :) )

Mensen (en vooral nederlanders) te te makkelijk.
Waarom zelf maken als ik het kan kopen.
DAT IS NOU HET HELE PUNT VAN HET CASEMODDEN ZELF DOEN
Als je iets premodded koopt pas het dan aan aan jouw zodat het toch uniek is / wordt.

[offtopic]
Dat is zo mooi aan harley davidson motoren.
Het moment dat ze die kopen gaan ze eraan sleutelen.
geen 1 harley is daardoor hetzelfde. Dat is imo mooi.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik zit nu ruim 1.5 jaar op GoT, en vind het Casemodden ook minder worden ;(. Ik heb zelf ook diverse mod's gemaakt, die ook in het casemod topic staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/casemods/go0s-4.jpg

Misschien dat dit nog wel mijn ''bekendste'' mod is omdat ik zelf zo'n baybus het gebouwt, (Btw ook veel reacties op gehad :))

Ik vond het een paar maanden trug nog best cool om te modden. Maar nu heb ik een nieuwe kast, en ik heb er gewoon geen zin in om te modden. Al die standaard mod dingen... Het is orgineler om je kast gewoon te laten zoals ie is.

Anoniem: 41007

Anoniem: 37691 schreef op 19 september 2002 @ 23:30:

juist ja ;)
ik wil mensen naar een hoger nivo helpen en dat lukt goed met 1000+ bezoekers gemiddeld per dag, maar ik hou op over mijn site, das spam.
Even voor de goede orde: CCMod wordt gemaakt door een team van 15 vrijwilligers (plus de nodige die-hards) die er geheel belangenloos iets moois van proberen te maken. Iedereen die er niks aan vind, blijft er gewoon weg, afgesproken.

Wij willen gewoon mooie mods delen met onze community. We reviewen ook premodded spul en daar heb ik helemaal geen enkel probleem mee. Modden is voor de echte modders gewoon een soort lifestyle, en het gaat uiteindelijk om het geheel, en dan is het onbelangrijk of die fan premod is. De eerste zelfgemaakte ccfl moet ik trouwens nog voorbij zien komen, en die mag meteen groot op onze frontpage!!!

En of je nu n00b, newbie of die-hard modder bent, zolang je er zelf plezier aan beleeft moet je er vooral mee doorgaan!!

BTW score van het weekeinde eens de nieuwe PC Active. Casemodden dringt nu ook door in de gedrukte media!!

Casemodduh roelez!!!!!!!!! })

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik moet zeggen dat het niveau van de MODs niet gezakt is, alleen steeds meer mensen hebben een geMODde case. Omdat hier op GoT vaak werd uitgelegd hoe iemand iets gemaakt heeft, en op LAN parties natuurlijk GoT vaak te sprake komt zijn er gewoon veel meer geinteresseerden in het MODden bij gekomen die ook zelf iets maken aan de hand van iets wat ze in een topic gezien hebben.

Originaliteit is altijd moeilijk als je een standaard case (van wat voor merk dan ook) koopt, maar er is altijd wel wat van te maken (zie mijn DesignLine Prism, dat vindt ik zelf wel een geslaagde case, want de meeste opmerkingen gingen over de overkill aan CD-Rw's, niet over dat er iets 'gewoons'in zat zoals een raampie, HDD VU meter en Audio meter).

Het gaat de meeste mensen niet om de originaliteit maar zij vinden hun kast nou eenmaal mooi, vaak reageer ik positief in zo'n topic, in negatieve replies heb ik geen zin. dus die typ ik dan ook niet.
Mensen met echte n00b vragen negeer ik gewoon, en vragen waarop ik het antwoord meteen weet reageer ik dan ook op, vaak net iets eerder dan een modje, die zo'n topic dicht gooit, heeft de poster toch nog wat nuttige info.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Anoniem: 23911

Anoniem: 54555 schreef op 19 september 2002 @ 22:36:
[...]

maar dat van die wc koeling kast wist ik al :D
Ik bedoel niet de 19" bak van ReseTTim. ;)

Maar een andere uber 1337 casemod (still in progres).. :P

• AcXeller
  • Niet online
Anoniem: 24036 schreef op 19 september 2002 @ 23:39:
[offtopic]
Dat is zo mooi aan harley davidson motoren.
Het moment dat ze die kopen gaan ze eraan sleutelen.
geen 1 harley is daardoor hetzelfde. Dat is imo mooi.
offtopic:
Ik heb toch liever dat als ik 20.000 euro neerleg die motor het minimaal 2 jaar doet zonder er aan te moeten sleutelen >:)

Zelf maken blijft natuurlijk het leukst, helemaal als het uiteindelijk goed en mooi is. Verder zou het eigenlijk ook niet uit mogen maken wat de rest er van vind zolang je zelf maar tevreden bent (vaak gaat het toch anders).

Om nog even op KingOfDos terug te komen; met een nieuwe lading mensen krijg je ook de "das-leuk-dat-wil-ook" mensen die zodra de kast in stukken ligt ze niet verder willen gaan en er zijn nou ook eenmaal mensen die gewoon niet makkelijk met de handjes zijn.

Ik heb zelf ook nog een hoop te leren :)

Mijn YouTube kanaal

• LeonM
  • Laatst online: 27-04 16:51
Yep. helemaal mee eens KingOfDos. Toen ik hier een jaar geleden kwam was het allemaal nog nieuw, en er was 1 (ja een) inkoopactie, en die was van LCD's (zonder voor gesoldeerde kabel en andere fancy shite)

Ik heb toen ook eens een mod gemaakt, die case doet nu dienst als MSN bak op de kamer van me zusje :P Maar die vind ik nogsteeds mooi. Uiteindelijk heb ik dan toch een pre-modded case gekocht :X (de Neon Light) simpelweg omdat ik die erg mooi vind, en zoiets valt gewoon niet zelf te maken.

Alleen topics van mensen die zelf hun blokjes vrezen ed vin ik nog intressant. 99% van de waterkoel topics van nu gaat over iemand die zijn $$$ set heeft ingebouwd en vol trots de pics showd :(

Owja, en nog wat, het ergste vind ik nog wel de "zelfbouw" cases. Met andere woorden, een oerlelijke bak van MDF die door alle "tweakers" de hemel in worden geprezen :( |:(

Mijn tweak felling neemt af :'( Ik kom hoogstens 1 keer per dag nog op GoT, en dat is bijna altijd de HK :P Het is gewoon zonde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LeonM schreef op 19 september 2002 @ 23:59:
Yep. helemaal mee eens KingOfDos. Toen ik hier een jaar geleden kwam was het allemaal nog nieuw, en er was 1 (ja een) inkoopactie, en die was van LCD's (zonder voor gesoldeerde kabel en andere fancy shite)
ja ik ook, lekker zelf solderen, mooi kastje eromheen(mooiste op GoT, daar ben ik zeker van O+ ), en dan hadden we nog het gedoe dat er geen echt goeie software was.
LCD-Inf gebruikte ik toen, smartie 4.0 ofzo kwam uit en toen ging ik smartie pas gebruiken(toen pas stabiel).
ik weet zeker dat 80% van de mensen nooit smartie 4.x gezien heeft, laat staan 2.x
ik heb ze allebij nog op cd.
.....knip.....

Alleen topics van mensen die zelf hun blokjes vrezen ed vin ik nog intressant. 99% van de waterkoel topics van nu gaat over iemand die zijn $$$ set heeft ingebouwd en vol trots de pics showd :(
waterkoeling boeit me niet zo veel, de look van mijn case is belangrijker dan prestaties(sie specs van pc, is niet super snel wel dan?)
Owja, en nog wat, het ergste vind ik nog wel de "zelfbouw" cases. Met andere woorden, een oerlelijke bak van MDF die door alle "tweakers" de hemel in worden geprezen :( |:(
ja meestal zijn ze wel lelijk, maar er zitten mooie tussen(ReseTTim)
Mijn tweak felling neemt af :'( Ik kom hoogstens 1 keer per dag nog op GoT, en dat is bijna altijd de HK :P Het is gewoon zonde :'(
1x per dag? wow ik wel 2x per dag(heel cme afkijken en dan weer weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hele bekende naam!

Ik was ook wel bekend stond in de top 35 "Gotter met de meeste posten."

Heb je naams verandering gedaan? Of gewoon andere user aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Laatst online: 06:21
Ok er komen er steeds meer voorbij maar dat komt gewoon omdat het 1337 is ;)

Er zijn toch nog veel vrienden die verbaast zijn hoe mijn case eruit ziet, dus wat dat betreft is de "scene" niet zo groot.

(BTW: binnenkort mijn pics, hij is al klaar maarja heb geen digi/webcam/scanner :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
kijk als voor u (alle casemodders die het beu zijn) het "1337 CaseMod gevoel" weg is, is dat jammer vind ik...
Als iemand zijn eerste modje wil tonen is dat juist omdat hij gegrepen is door dat gevoel, ongeacht de originaliteit van zijn/haar mod. Laat die persoon dan ook dat gevoel ervaren en breek hem niet af. Wie weet is het wel de volgende BartBaan; a.p.versteeg;... Iedereen moet ergens beginnen of niet soms?!?
Mij lijkt het dat jij de schuld van het verliezen van uw gevoel wel op anderen wil steken. Wees dan zelf nog creatiever en wek voor uzelf weer dat gevoel op.
Anoniem: 28043 schreef op 19 september 2002 @ 22:30:
Jullie zijn toch ook niet zo snel op je vriendin uit gekeken????
Wees creatief en durf wat anders te doen.
De een heeft wat meer geld en ervaring als de ander , maar help elkaar en probeer het gevoel bij je zelf te vinden.
Het is nu ongeveer -jawel- één jaar geleden dat ik in contact kwam met GoT, het heeft mij dan nog eens zoveel maanden gekost om mij te registreren en pas nu ben ik begonnen met m'n eerste casemod (regelbare baybus btw). Dit is in mijn geval enkel mogelijk geweest door de vele malen dat er hier steeds "dezelfde" mods voorbij kwamen. Op die manier leert men het ten minste.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63974

Als ik zo als newbie rondkijk op CMO merk ik ook dat er veel hele standaar casemods zijn, iedereen doet ongeveer hetzelfde, toch is elke mod wel iets anders, de mod is uniek, en voor de maker iets om trots op te zijn, maar dit geld alleen voor de maker anderen vinden het niet origineel en er dus niet zo veel aan. Slechts enkele zijn echt origineel.

Ik vind dat op zich iedereen zo'n casemod moet kunnen doen, en zo simpel/uitgebreid als hij zelf wil, het gaat toch vooral om het gevoel dat je iets speciaal van jezelf hebt, iets wat je zelf gemaakt/gemod hebt. En als dat goed gelukt is mag je daar best trots op zijn, je hebt het toch maar gedaan. En als je ergens trots op bent wil je dat laten zien aan anderen, alleen doen de meesten dat veel te uitgebreid, even twee of drie fototjes met korte beschrijving is al genoeg.

Ik vind dat niet iedereen voor het simpelste dingetje een nieuw topic openen. Het zou veel beter zijn om 1 standaard topic te hebben waarin casemodders hun pic's kunnen laten zien, en alleen de echt originele ideen een eigen topic krijgen, zodat de makers uitgebreid hun werkzaamheden kunnen beschrijven. Zo'n standaar topic bestaat wel al, 'het casemod topic', maar de manier waarop een case toegevoegd kan worden is gewoon niet handig genoeg.

Dit zelfde zou trouwens ook een goed idee zijn voor hele simpele vragen. Velen lopen te zeuren dat er zo veel topics worden geopend met veel de makkelijke vragen, ik kan dat best begrijpen, GOT moet een forum blijven voor de mensen met een wat hoger niveau op het gebied van computers. Maar als iemand een vraag heeft die heel simpel opgelost kan worden, vind ik dat ook die vraag even behandeld kan worden. Ik zou zeggen, open een topic waarin simpele vragen geplaatst kunnen worden en kort beantwoord kunnen worden, zo help je beide groepen, het aantal topics over te simpele vragen worden beperkt, en de n00bs leren toch de kleine dingetjes die ze graag willen weten. Blijkt een onderwerp dan toch te uitgebreid of te moeilijk, begin je er gewoon een nieuw topic over.

Op deze manier kan GOT/CME ordelijk gehouden worden, springen de te simpele dingen er niet steeds bovenuit en heeft toch iedereen zijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19

talin

ES-MA

3lmowww schreef op 19 september 2002 @ 23:23:

trek het je niet zo persoonlijk aan ( nofi )
wat het geval is dat het modden nu een heel stuk makkelijker is dan een jaar of 2 geleden .

toen waren er nog geen kant en klare windows en leds moest je met 100den tegelijk bestellen ( rood en groen was toen al heel wat )

tuurlijk hebben de " ouderen " onder ons al heel wat dingen gezien die ze al een stuk of 5 x voorbij hebben zien komen maar voor een beginner is dat al heel wat , en terecht !

fans met leds erin bijv. zijn nu al kant en klaar te koop , ik heb in mijn case nog een exemplaar die ik zelf in een avond in elkaar heb gesoldeerd .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Laatst online: 25-06-2024
okeeee ik ga casemod maken, jep de eerste. Dus bereid je maar vast voor als het je gevoel weghaald. Je moet een keer beginnen toch? Leuke aan de casemods die voorbij komen is dat elke case net iets anders ´getweaked´ wordt zoals het hoort hier... iedereen moet gewoon een keertje wat doen en vanzelf komen er weer goede ideeen tussen die anderen weer overnemen. Het is net als in de muziek, klein groepje vind de muziek mooi. Groep wordt groter, bedrijven zien het en nemen het over en voeren het aan de massa.

Door de fabrikanten die standaard waterkoelsetjes en kasten met verlichting en raampjes verkopen moet de lat gewoon weer wat hoger gelegd worden, om het leuk te houden zullen we maar zeggen.

Btw mijn casemod wordt als het goed is weer -vernieuwend- zullen we maar zeggen. Om een tipje van de sluier op te lichten (en er niet alvast en topic over te openen) we gaan weer in de zandbak spelen en knikkeren....... :) (al benieuwd, nog even wachten volgende week begin ik pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Jeminee, wat een verhalen allemaal :o

Maar goed, het is een kwestie van vraag en aanbod. De aanbod is nu dat je al standaard een window in je 'lege' kast kan kopen. Ik snap ook wel dat je vroeger er "moeite" ervoor gedaan hebben. Maar je kan wel zeggen: "Dat heb IK gedaan!!" ipv "Dat heb IK gekocht".

Ik vind dat MODden heel erg gaaf en is gewoon weer een hobby erbij. Ik zie de lol ervan in en dat zal nog wel een tijdje voortduren.

Tuurlijk was ik begonnen met een raampie maken in je kast, CCFLletje erbij en 'voila'!
Maar het gaat ook in de 'details' zitten. Ik heb bijv. m'n baybus wat dieper gemaakt zodat de schakelaars niet uit je kast steken. En andere mensen inspireren daarop.

Die kofferMOD van mij bijv. Die is gekomen, omdat je het zo makkelijk mee kan nemen naar LANparty's oid. En TOEN ging ik zoeken op GoT naar andere die dat al hadden. Dus ik inspireer me erop.
Zie het dat je een trendzetter bent en daar moet je wel een beetje trots op zijn.
Kijk, ReseTTim is bezig met een 'flightcaseMOD'. Dat is ook allang door m'n hoofd gegaan voordat hij er ooit mee begon. Dus de IDen zijn er wel.

Je ziet wel dat heel veel luitjes hierdoor geïnspireerd zijn, en dat vind ik juist gaaf. En hopenlijk zullen er nog veel volgen. Ik heb hiero ook veel IDen op gedaan en ik ben alweer begonnen aan m'n 4e MOD ;)

Wij kunnen tenminste zeggen dat we bloed, zweet en tranen erin hebben gelegd. Dat dit nou dmv IA's nou een stuk makkelijker loopt, is gewoon een kwestie van "vraag & aanbod". Maar dan is het nog steeds een kunst hoe je dat toepast in je CASE.

Dus luitjes, MOD erop los!!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 10:36

ReseTTim

Chocolate addicted

Anoniem: 23911 schreef op 19 september 2002 @ 23:46:
Ik bedoel niet de 19" bak van ReseTTim. ;)
Maar een andere uber 1337 casemod (still in progres).. :P
wordt ie nou echt uber 1337 ? :D das nog altijd een vraag :D

iig ik ben ook alweer dingen aan het uitdenken vor mijn 5de casemod me mp3/divx mod :P

tja ik vind casemodduh inmiddels iets als een hobby... kan gewoon niet zonder.. ik vind het leuk om te doen... het is nog leuker als het mooi wordt en anderen het ook erg mooi vinden..

en wat -Dissection- al zij.. casemodden is iets wat je zelf moet doen. zodat je trots kan zijn op wat je gedaan hebt.. zow ben ik trots op me eigen 12 schakelpaneel voor in me flightcase..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 18:35

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Misschien is een casemod iets voor jezelf en niet voor anderen.
Het kan leuk zijn om ff te laten zien van "goh, leuk wat ik heb gemaakt he".
Maar uiteindelijk kijk JIJ naar je PC en niet anderen. Als jij je fans wilt controllen, maak je wat switches........leuk om te zien voor mij......maar JIJ wilt ze @7V, niet ik.

Je verft je kast omdat JIJ die grijze kleur niet meer leuk vind........niet ik.

Je maakt een window omdat jij zo'n CCFL 8r je raampje wel leuk vind staan......niet ik.

Niet iedereen is even handig of heeft er zin in om veel moeite te doen om een raampje erin te maken......dus is het wel handig als je alles makkelijk kunt krijgen.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63603

Maar als je nieuw bent is het altijd speciaal :)
Had ik ook toen ik in September het GoT ondekte, en nu (later)denk je alweer terug aan de goede oude tijd.
Pagina: 1 2 3 Laatste