[CM] remote case bediening

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Tis een beetje een vage titel, maar ik kan het niet veel duidelijker uitleggen.

Het zit zo:

M'n kast (niks bijzonders) staat op m'n bureau naast m'n monitor in een hoek, dit heeft 3 nadelen:
-slechte warmteafvoer
-weinig plaats over op bureau
-trillingen (geluid) worden doorgegeven aan bureau.

De kast kan ook op de grond (vloerbedekking) staan, maar het grote(re) nadeel daarvan is dat ik zowat onder m'n bureau moet kruipen om em te kunnen bedienen (powerknop/reset/dvd/floppy). Klinkt raar maar het is echt zo.

Nou zat ik te denken aan die elementen die ik nodig heb: de powerknop, resetknop, dvdspeler, floppy en de ledjes in een zelfgebouwd extern kastje te stoppen. De kast zie je dan nauwelijks onder het bureau, en het kleine kastje boven het bureau kun je zo maken dat het niet opvalt.

Zoiets wil ik wel gaan maken (niet vandaag of morgen, maar dit jaar ergens...).

Dit lijk me overigens geen slecht idee voor mensen met hun pc in de huiskamer: je kunt het ding dan ergens wegstoppen in een (geventileerde) kast en het kleine bedienings/cd kastje op je bureau zetten.
Dit icm een tft: iMac eat your hart out :P

Je zou er ook nog usb poorten en infraroodmodules (draadloze muis/keyboard) in kunnen wegwerken.

Vragen:
-heeft iemand zoiets al een gezien/gemaakt? Zo ja vertel!
-ik heb nog geen IDE kabels langer dan 90cm gezien (moet genoeg zijn) is dat een soort maximum? Zijn er andere kabels (dvd naar geluidskaart, floppykabel, voedingskabels, knop en led-kabeltjes) die een lengte-limiet hebben?
-is dun MDF geschikt om zoiets te bouwen vanwege warmtegeleiding? Of toch liever metaal of plexiglas?
-iemand nog strakke design-ideeen?

Let me know :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Externe cdrom speler is makelijker....

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenzie schreef op 28 augustus 2002 @ 18:20:
Externe cdrom speler is makelijker....
uhM.

Die knopjes van je cd-rom speler zijn heel makkelijk door te solderen.

Haal het frontje eraf. En dan aan de onderkant steken de 2 pootjes van de knopjes eruit. Daar soldeer je 2 draatjes aan het die naar een nieuwe knopje.

En klaar.

Lijkt neit zo mooi om ook je cd-rom in een klein kasje te maken. Of eerder niet echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:23:
[...]

uhM.

Haal het frontje eraf. En dan aan de onderkant steken de 2 pootjes van de knopjes eruit. Daar soldeer je 2 draatjes aan het die naar een nieuwe knopje.

En klaar.

Lijkt neit zo mooi om ook je cd-rom in een klein kasje te maken. Of eerder niet echt nuttig.
en dan voor elk cd'tje nog onder je kast moeten kruipen :/

heb een keer zon artikel gelezen in de computer idee (ja ik weet het ;) ) maar zag mooi uit, alles draadloos, tft monitortje, externe cd-rom speler....... weet alleen niet meer hoe de comp aan werd gezet, misschien kun je in je bios aanzetten dat je pc moet starten als je op je keyboard duwt fzow :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Maar dan moet ik nog steeds onder m'n bureau kruipen om een cd erin te doen 8)7.

En het was sowieso de bedoeling om een deurtje voor dat kastje te maken, dus dan zie je de cd-rom niet.

En als je met de opmerking "externe cd-romspeler" :{ komt, zeg dan niks. Daar heb ik aan gedacht, het is niet wat ik wil, anders had ik het ook niet in C&O hoeven plaatsen. Zoals met praktisch alle casemods, het gaat ook om de uitdaging/het leuke ervan om zoiets te maken.

edit: sorry voor dubbelpost, ik typ te langzaam.

Verwijderd

Venkeroz schreef op 28 augustus 2002 @ 19:19:
[...]

en dan voor elk cd'tje nog onder je kast moeten kruipen :/

heb een keer zon artikel gelezen in de computer idee (ja ik weet het ;) ) maar zag mooi uit, alles draadloos, tft monitortje, externe cd-rom speler....... weet alleen niet meer hoe de comp aan werd gezet, misschien kun je in je bios aanzetten dat je pc moet starten als je op je keyboard duwt fzow :)
Dat bedenk ik me nu ook. had niet verwacht dat hij z'n comp zover weg zou verstoppen.

Maar de ide draadloos lijkt mee heel stug.

- Ik heb het weleens gezien alleen dan voor z'n fans en een lcd. En ik heb ff geen zin om het op te zoeken ;)

- Lengte van de kabels zal vooral je ide kabel zijn, maar dat zeg je zelf ook al. Floopydisk zou ik er niet in maken aangezien je de toch erg weinig gebruikt. En een kabeltje van je dvd naar je geluids kaart is niet echt nodig dus hoef je er ok niet in te hangen.
De lengte van de power kabeltjes ed. zal neit langer zijn dan je ide kabel en dus geen probleem

- En ik denk dat het wel van MDF kan aangezien die dvd speler amper warmte produceert, maar aluminium is natuurlijk ook erg mooi en niet moeilijk te bewerken.

- Strak design is jou taak. :)

En probeer ook je usb naar je Remote kassie te verlengen. Altijd handig voor je digicam ed.

Alleen hoop ik niet dat je vaak naar LAN's gaat. Want dan zit je weer met 2 kisten om mee teslepen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb wel eens zo'n ding van IBM in mn handen gehad, die had ook zoiets, dus het zou moeten kunnen...
die had een hele mooie monitor statief, met power en reset knop, dvd speler en floppy drive... (ook toetsenbord, muis en USB aansluiting zat erop) helaas hebben we dat ding weg moeten flikkeren, had veel schade door transport, en was niet meer te repareren...

Verwijderd

Het magische woord is USB.
Een kabeltje voor je (LCD)monitor en een USB kabeltje.
Keyboard, muis en CD-ROM op USB en klaar.
BIOS instellen op standby en Power-On key gebruiken. Dus vanuit windows niet afsluiten maar standby. Gaat alles uit, behalve je keyboard en enkele dingetjes op je moederbord.

Iets anders kan haast niet vanwege de afstand. IDE, SCSI en al die andere bussen in je PC hebben een maximum lengte en moeten afgeschermd.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:40:
Iets anders kan haast niet vanwege de afstand. IDE, SCSI en al die andere bussen in je PC hebben een maximum lengte en moeten afgeschermd.
Ik denk dat de maximale lengte van SCSI niet echt een probleem vormt. Bijvoorbeeld LVD trekt wel wat metertjes. Een mogelijkheid is op zich wel om zo'n extern SCSI kastje te kopen, daar dus CD-ROM in te planten en dat kastje iets te modden zodat je er een powerknop aan hebt. Dan gewoon (bijv. voor de powerknop) 2 draadjes van achter dat SCSI kastje naar achter je PC, die achter je PC weer doorverbinden naar je mobo. Kun je op zich best netjes maken denk ik.

Alleen FDD ... kan even lastiger worden denk ik ofzo? Ik heb hier in me meeste PC's niet eens een FDD meer :P

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:23:
[...]

uhM.

En klaar.

mischien beetje vaage/noobie vraag, maar wat voor soort draadjes gebruik je daar voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:21:
[...]

mischien beetje vaage/noobie vraag, maar wat voor soort draadjes gebruik je daar voor?
Willekeurig draadje.

Ik had hele dunne maar die moesten ook niet zo lang, en die lagen toevallig op m'n werk tafel :)

Het kan alleen niet te dik omdat het dan een beetje prutsen wordt op dat schakelaartje.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Qua lengte is het geen probleem, de max 90cm is meer dan genoeg, de te overbruggen afstand zal 50cm zijn, dus dan houd je genoeg speling. Dat je die kabel moet afschermen (van magnetische straling neem ik aan) wist ik niet, maar dat kan toch niet zo'n probleem zijn. Speakers en monitor staan op redelijke afstand.

Ik ben niet van plan alles op usb te doen, ik ga geen extra hardware kopen, niet nodig.
Trouwens als je een externe cd-rom via usb hebt, is dat dan wel afgeschermd?

SCSI ben ik nog minder van plan :)

FDD heb ik nou eenmaal nodig voor school (helaas).

Ik heb wel nog een usb-extension (2poorten) die bij mobo zat, en dat is wel de moeite waard om te kijken of ik die ook er in kan bouwen.

Maar bedankt voor de feedback :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en noem eens een naam van een willekeurig draadje of wat voor soort draadje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:13:
en noem eens een naam van een willekeurig draadje of wat voor soort draadje :S
gewoon, zo'n koperdraadje met een afscherming eromheen. dat heet draad. je heb het ook nog in diverse uitvoeringen, om het gemakkelijk te maken. voor een paar ledjes heb je niet zo'n hele dikke draad nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
En als je nou eens al je cd virtueel op je HD opslaat een keer onder bureau en dan nooit meer.

(ook gelijk minder geluid hoort alleen PC geen zoemende CD :z)

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1