[CM] De officiele ideenbus

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 00:08
MrDummy schreef op 05 mei 2004 @ 20:11:
De kans is wel groot dat iemand me al voor is. Heeft iemand al zo'n 'printplaten' kast gezien?
Zie hier, de MoBorg-Case van Bart Banaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/MoBorg/42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/MoBorg/31.jpg

Pics zijn niet helemaal goed geresized, maar de layout is iig niet verkloot :+
meer foto's > http://members.lycos.co.uk/potlood/MoBorg/

[ Voor 46% gewijzigd door MonkeySandwich op 05-05-2004 22:22 . Reden: sommige mensen kijken alleen naar de last post... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
euh... B_B creaties roeleren enzo, maar is deze case niet een beetje oud om te posten in een ideeentopic? ik heb em namelijk een jaartje geleden gezien... bij em thuis :P

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeL op 05-05-2004 22:12 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 00:08
Was als reactie op 2 posts er boven, het is idd al een aardig verouderde mod. Mod B_B nog wel, hoor er nooit meer wat van?

[ Voor 29% gewijzigd door MonkeySandwich op 05-05-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zo'n kast vind ik al snel lelijk en heeft teveel uitstekende delen. Kun je wel aan bezeren en niet leuk voor vervoeren.
Idee is leuk, maar beetje overmatig.

Ik ben zelf van plan ALLE electronica en connectoren van P1 mobo eraf te halen. Met hetelucht pistool of halogeenlamp van 500W eronder moet het lukken. Gewoon soldeertemperatuur nipt benaderen en ik kan boel zo eraf trekken.
Dus er moeten 'schone' printplaten overblijven die ik dan ga zagen tot gewenste vormen en geheel nieuwe kast maken, en niet op bestaande kast aanbrengen, zoals boven gebeurt.
Ze worden vervolgens gewoon aan elkaar gesoldeerd, omdat er genoeg eilanden zijn die vertind zijn. Zo krijg je nette maar bijzondere kast van terug, zonder veel uitstekende delen.
En heel misschien ga ik aantal koperbanen slim verbinden met elkaar (nameten met multimeter hoe ze lopen) vooral de stroomlijnen. Die zitten altijd apart, dat zijn makkelijkste banen. De punten waar men af kan tappen zijn bijna altijd de elco punten. Daar zitten + en - altijd apart aanwezig. Dus geen bedrading van aan/uit knop naar mobo, maar via buitenkant kast over reeds aanwezige printplaten. Dat is nog een bijzonder idee omdat het letterlijk boel wegwerkt. Ik kijk wel uit voor de kortsluitingen = dus goed meten.
De andere printbanen op mobo zijn moeilijker, het gaat zo kriskras door heel mobo... Ik neem dus makkelijkste banen, en het zullen vooral stroomvoerende lijnen zijn.
Als ik dat wil doen, moet ik de paar platen goed plaatsen, vooral aan voorkant waar led's en knoppen komen te staan.
En als men heel goed oplet, is een hele LCD display zo op printplaat solderen erg uniek idee. De banen van b.v. PCI kunnen dan gebruikt worden, die zijn ook apart naar de CPU en/of controllers. Ook RAM banen zijn apart.
Dit is zowat bijna 'hergebruik' van de oude P1 mobo's! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Met die p1 en 486 mobo's zou het nog wel te doen kunnen zijn maar met nieuwere word het erg moeilijk.
Ik denk alleen dat dat lcd niet gaat lukken, helemaal niet als je bedenkt dat je als je naar een Lan gaat je kast nog wel eens kan stoten, en als je dan een printbaantje doorhaalt ben je lul.
Ze zijn per slot van rekenning niet gemaakt om een kast van de bouwen..

Wat ook een idee is om als je je kast hebt opgebouwd op printplaten hem te bekleden met plexi, steviger en minder schadegevoelig.

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
offtopic:
hij is mischien wel al gepost hier maar ik wou hem ff laten zien: http://idahojack.com/firewall/www.idahojack.com_19.jpg leuk idee voor een case mod :+ :P

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

LJ LIGHTNING schreef op 05 mei 2004 @ 23:48:
offtopic:
hij is mischien wel al gepost hier maar ik wou hem ff laten zien: http://idahojack.com/firewall/www.idahojack.com_19.jpg leuk idee voor een case mod :+ :P
LOL!

Het lijkt me trouwens ook orgineel om een kast van tempex (piepschuim) te bouwen.. Welliswaar creëer je dan een volmaakt broeikaseffect maar het is wel lekker stil ;) B)

Alleen hoe zit dat dan met statische electriciteit vraag ik me af..

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 12:14

kazz1980

Goh... Ik hier?

IK zou ooit wel eens een computer op zonne-energie willen.
waarschijnlijk niet (betaalbaar) haalbare mod. Maar lijkt me wel top! Zonnecellen zien er nl. mooi uit, en je hebt geen stekkers meer nodig ;) :P

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

* schop

jah al lang geen ideeën meer geweest , is iedereen hier ideeloos ?
maar goed ik zelf weet ook niet echt meer iets wat nog niet gedaan is , ik wil wel nog in een mp3 bak van mij een speaker in de zijkant blauwe . volgensmij is dat ook al es gedaan ma vind t gewoon handig .en verder wil ik nog een fan en licht controler maken want nu heb ik 4 inverters en 4 gebruikte pci afdekplaatjes en daar heb ik geen zin in , wil alles centraal regelen .
heb wel nog goed nieuws : me winampcontroler is eindelijk af :> hehehe . alleen nog t frontje waarin hij gebouwt is zilver spuiten . jah verder wil ik mn backplate polijsten en traanplaat op de bodem en de bovekant plakke en me huidige window vervange door uv plexi . dat was t zown beetje

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik zat er aan te denken om zelf een pomp te maken van plexiglas buis. Het is echter geen prioriteit op het moment, dus dacht ik het idee hier te posten in de hoop iemand op een idee te brengen. Ik zou namelijk graag het resultaat willen zien >:)

de pomp:

plexiglazen buis met aan beide zijden inwendig schroefdraad om waterdicht te sluiten.

dan van links naar rechts:

- schroefdop
- lager voor as
- oliekering
- kamer van 3 cm lang, met aansluitnippel (uitgang)
- wormwiel 10 - 20 cm liefst van plexiglas.
- kamer van 3 cm lang, met aansluitnippel (ingang)
- oliekering
- lager
- motor (eventueel met tandwielenkastje)
- schroefdop

Van lager tot lager zit een as aangedreven door de motor.

Als ik deze ooit zou maken, dan weet ik nog niet of ik hem in mijn pc gebruik. Nadelen zou kunnen zijn dat ik niet weet hoe betrouwbaar de pomp zal zijn kwa levensduur en of dat de pomp lekkagevrij blijft. O-)

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Misschien in plaats van een plexiglas raampje of een ets eens een plexiraampje waarin het (lijkt of) er geschoten is. Lijkt mij er wel aardig uitzien. (Zoals bij dat tussenfilmpje van discovery 'Jouw wereld is de mijne')

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht aan een verdeelstekker die op de 220v uitgang zit van je voeding

daarop kan je dan je pcspeakerstjes mee voeden , je scherm , burolampje

als je de pc uitschakeld is direkt ook je scherm en andere zaken uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:10

empy

Rijdt rondjes

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:09:
ik dacht aan een verdeelstekker die op de 220v uitgang zit van je voeding

daarop kan je dan je pcspeakerstjes mee voeden , je scherm , burolampje

als je de pc uitschakeld is direkt ook je scherm en andere zaken uit
let wel op dat zo'n uitgang maar tot een bepaald wattage/amperage belast kan worden, want die poort word geschakeld via een relais in je voeding, als je deze te veel belast vern*uk je de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33
shrenghang schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:25:
[...]

let wel op dat zo'n uitgang maar tot een bepaald wattage/amperage belast kan worden, want die poort word geschakeld via een relais in je voeding, als je deze te veel belast vern*uk je de voeding.
Wordt volgens mij direct doorgelust vanaf de ingang :) tenminste bij de voedingen die ik gezien heb wel

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1 2 3 Laatste