Zo'n kast vind ik al snel lelijk en heeft teveel uitstekende delen. Kun je wel aan bezeren en niet leuk voor vervoeren.
Idee is leuk, maar beetje overmatig.
Ik ben zelf van plan ALLE electronica en connectoren van P1 mobo eraf te halen. Met hetelucht pistool of halogeenlamp van 500W eronder moet het lukken. Gewoon soldeertemperatuur nipt benaderen en ik kan boel zo eraf trekken.
Dus er moeten 'schone' printplaten overblijven die ik dan ga zagen tot gewenste vormen en geheel nieuwe kast maken, en niet op bestaande kast aanbrengen, zoals boven gebeurt.
Ze worden vervolgens gewoon aan elkaar gesoldeerd, omdat er genoeg eilanden zijn die vertind zijn. Zo krijg je nette maar bijzondere kast van terug, zonder veel uitstekende delen.
En heel misschien ga ik aantal koperbanen slim verbinden met elkaar (nameten met multimeter hoe ze lopen) vooral de stroomlijnen. Die zitten altijd apart, dat zijn makkelijkste banen. De punten waar men af kan tappen zijn bijna altijd de elco punten. Daar zitten + en - altijd apart aanwezig. Dus geen bedrading van aan/uit knop naar mobo, maar via buitenkant kast over reeds aanwezige printplaten. Dat is nog een bijzonder idee omdat het letterlijk boel wegwerkt. Ik kijk wel uit voor de kortsluitingen = dus goed meten.
De andere printbanen op mobo zijn moeilijker, het gaat zo kriskras door heel mobo... Ik neem dus makkelijkste banen, en het zullen vooral stroomvoerende lijnen zijn.
Als ik dat wil doen, moet ik de paar platen goed plaatsen, vooral aan voorkant waar led's en knoppen komen te staan.
En als men heel goed oplet, is een hele LCD display zo op printplaat solderen erg uniek idee. De banen van b.v. PCI kunnen dan gebruikt worden, die zijn ook apart naar de CPU en/of controllers. Ook RAM banen zijn apart.
Dit is zowat bijna 'hergebruik' van de oude P1 mobo's!