[CM] De officiele ideenbus

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
OxiMoron schreef op 25 september 2002 @ 21:15:
een DeskMod lijkt me wel wat..

dat je gewoon je hele systeem in je bureau laat vallen..

Dus de cdrom enzo die gewoon uit het bureau steken etc.
:)
het is nog steeds mijn idee om mn server in mn ladeblok in te bouwen maar te weinig tijd nog helaas...

ideen zat ervoor maar ik denk dat er best veel tijd in gaat zitten zoals ik het wil hebben

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:14

Kr3Kr

Melpomene

The Undertaker schreef op 23 september 2002 @ 16:16:
Creatief met carbon >:) ook in mijn aankomende casemod welke momenteel wordt uitgedacht 8) (nee geen plakfolie, ik heb het over echt carbon >:) )
ik heb vandaag ook ff wat carbon stickers bij de autozaak gescored, ge er mn cd rom en modelauto mee versieren. zag ook echt carbon hangen. tering, wat is dat duur zeg! waar haal jij het vandaan?

weet je wat btw ook mooi spul is, zeg maar van dat vliegengaas in ijzer uitgewerkt.
daar kun je mooi een window mee maken in je verwaarloosde [rechter] kant van je kast. licht erachter :9

Gregor van Egdom Krekr

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Ben ik nog naar op zoek, automaterialenzaak heeft het inderdaad, ik probeer het wel eerst wat goedkoper te vinden.

Verwijderd

Zou het niet leuk zijn om je kast eens voor iets anders dan voor een pc te gebruiken? Iedereen mod zijn kast om er een mooi pc-tje in te steken. Kan je er niet eens iets anders in steken?

ik had al de volgende ideetjes:
ipv tafelpoten computercases gebruiken
Een bloempot van maken
cd-rekje van maken
gemodde case aan de muur hangen ipv schilderij
...

Ik probeer maar creatief te zijn!

Zelf doe ik niet zo veel omdat ik vooral het geld niet heb, maar ook geen tijd en benodigdheden.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
w00Dy schreef op 23 september 2002 @ 22:44:
Mijn 1337 idee, waar ik vandaag aan begonnen ben:

Een tablet pc, met touchscreen 12.1 inch TFT van samsung
Via Epia 800mhz
10 Gb HD uit een laptop
Slimline DVDrom
Infrarood zender
draadloos netwerk
Dit zou niet dikker mogen worden van 5.5 cm, graag had ik het nog wat dunner >:)
Bedoeling is dus dit ding te gebruiken als pc, mp3 speler, divx speler, dvd speler, notieboekje, afstandbediening voor ieder toestel in dit huis, netwerk monitor, boodschappelijstje >:) , enz enz... Typen gaat op het scherm :)

problemen waar ik nu al mee zit:
juice: een voeding maken is geen probleem, wel de batterijen ik had graag een volledige divx gezien zonder bij te laden... laptop batterijen ? kan je dat kopen ? zit daar een stabilisator bij ?

warmte in het toestel zelf, kleine fannetjes ?
w00000t 13337!!!!
waar scoor je die touchscreen? is dat niet _ontzettend duuuur_????
gaaf....
mooie behuizing maken lijkt me lastig!
mooi idee ben benieuwd!!!

met een hamer past alles

• Karp
Kr3Kr schreef op 26 september 2002 @ 22:12:
[...]

ik heb vandaag ook ff wat carbon stickers bij de autozaak gescored, ge er mn cd rom en modelauto mee versieren. zag ook echt carbon hangen. tering, wat is dat duur zeg! waar haal jij het vandaan?

weet je wat btw ook mooi spul is, zeg maar van dat vliegengaas in ijzer uitgewerkt.
daar kun je mooi een window mee maken in je verwaarloosde [rechter] kant van je kast. licht erachter :9
Carbon stickers, kun je ff uitleggen wat dat zijn want misschien dat ik die ook wel kan gebruiken voor iets

• Underground75
  • Laatst online: 04-09 15:10
Karp schreef op 28 september 2002 @ 11:28:
[...]

Carbon stickers, kun je ff uitleggen wat dat zijn want misschien dat ik die ook wel kan gebruiken voor iets
Carbon plakfolie van Autostyle of Foliatec bij de automat.zaak

Verwijderd

Nog een ideetje:
als je met een groep bent die naar lanparty's gaat, 1 gezamelijke waterpomp gebruiken met radiator. Dus iedereen heeft op zijn kast een blauwe en rode aansluiting, en vervolgens worden er een zooi leidingen gelegd naar de diesel die buiten staat })

of is dit al eens gedaan?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:00:
Nog een ideetje:
als je met een groep bent die naar lanparty's gaat, 1 gezamelijke waterpomp gebruiken met radiator. Dus iedereen heeft op zijn kast een blauwe en rode aansluiting, en vervolgens worden er een zooi leidingen gelegd naar de diesel die buiten staat })

of is dit al eens gedaan?
en dan water met een temp van -50 >:)
wel met w=een middel dat het niet bevriest

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

w00Dy

Make soap, not war

Punksmurf schreef op 26 september 2002 @ 23:44:
[...]

w00000t 13337!!!!
waar scoor je die touchscreen? is dat niet _ontzettend duuuur_????
gaaf....
mooie behuizing maken lijkt me lastig!
mooi idee ben benieuwd!!!
hier scoor ik touchscreen linkje
de behuizing wordt uit epoxy/glasvezel/aluminium gemaakt

idee voor de behuizing komt van compaq Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.com/newsroom/PressPaq/TabletPC/images/tablet_front.GIF
Alleen ga ik het scherm in de breedte gebruiken ipv de lengte.

Ik heb de setup getest op batterijen uit een RC auto, draaide in totaal 3min41 |:(

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 15:59 ]

Verwijderd

Een divx machine in een teletubie pop,en dan op zijn buik het beeldscherm. Zachte drukknoppen in zijn handjes.

Leip he :D

Maybe iets voor bart banaan?

:D

Verwijderd

Ook leuk:

Een kubus maken.
Dicht.
Dan in de voorkant een stuk glas.
Dan diagonaal een spiegel erin.
Achter die spiegel komt al je spul
het lijkt net of je kast leeg is.

code:
1
2
3
4
  ___
  |\ c|
v | \ |
  |d_\|

V is de voorkant.
D is het deel wat je ziet.
Door de spiegel die er schuin inzit, wordt het driehoek een vierkant.
Zo lijkt het of je de hele case zit.
C zie je niet.
daar komt je hele computer.
Zo heb je een lege "case"

Alleen zul je jezelf zien.
Daarom moet het speciaal glas zijn, dat je vanaf de binnenkant af gezien zwart is.

Is van een oude googeltruuk geript.
In de bovenkant zat een spleet waar ze iets instopte, wat dan bij c erinviel.

Je zag het dan niet.

Verwijderd

schietgaten maken, ff naar de schietclub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:03:
schietgaten maken, ff naar de schietclub :)
Afbeeldingslocatie: http://bioen.okstate.edu/Home/cet/shitec1.jpg
Zoiets?
-edit-
hoe moet je ook al weer resizen? sorry voor de layout :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 15:58 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:38
Resistor schreef op 29 september 2002 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]
Zoiets?
-edit-
hoe moet je ook al weer resizen? sorry voor de layout :/
dude je heb je post wel op een 1337 tijd gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lagguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer simpel, maak 1 windowkit in de zijplaat en met 1 cm ruimte nog een plaat plexiglas bevestigd met waterdichte kit en daar water tussen en gat bovenin om de slaolie in te doen. :|
en daar een CCFL achter. :P
Wa dach ie daarvan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 00:13
Ledjes dussen 2 plaaten plexi glas duwen en dan een aan/uit schakeling maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Syndicate schreef op 29 september 2002 @ 13:44:
[...]

Komt wel vaker voor hoor :? :O

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

ik heb van mijn werk zo'n deurbel met afstandsbediening meegenomen, en ik ben van plan hem met een optocoupler aan mijn power knopje te maken, dan kan ik hem van zo'n 100 meter afstand al aanzetten :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op 29 september 2002 @ 22:30:
ik heb van mijn werk zo'n deurbel met afstandsbediening meegenomen, en ik ben van plan hem met een optocoupler aan mijn power knopje te maken, dan kan ik hem van zo'n 100 meter afstand al aanzetten :)
Wat heb je aan een deurbel als de detonator (de deurbel ;) ) 100 meter verder is?

Bel je aan, moet je eerst nog 100 meter lopen naar de deur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op 29 september 2002 @ 22:30:
Wat heb je aan een deurbel als de detonator (de deurbel ;) ) 100 meter verder is?

Bel je aan, moet je eerst nog 100 meter lopen naar de deur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

offtopic:
Tomaseli, dat lukt mij niet meer een dubbelpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een dom idee, maar die oled schermpjes zijn supersnel, als je er nou eentje op je fan maakt, en snel genoeg op het juiste moment laat knipperen kan je te tijd bijvoorbeeld weergeven. Wel extreem moeilijk maar lijkt me super vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm --> wat dachten we ervan om de kamer om je computer heen te bouwen !??
Ik ben dan nu een beetje aan het doen met mijn comp-hoekje --> moet nog een TFT hebben voor mijn muzieksoftware te laten lopen (Logic, Cubase enz) mijn synths zijn al ingebouwd, ook al mengpaneel e.d. De comp is ook al gemod, een beetje dan, nu nog een compleet geheel van maken ... ---> idee hé, een Computerkamer/hoek maar dan letterlijk !! :D 8) :+ :7 wicked ...:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
een "kleine" schop omdat ik dit topic eigenlijk wel erg geslaagd vond, misschien hebben mensen er nog wat aan

en dan maar meteen een toevoeging
redelijk goedkoop idee wat ik hoop uit te voeren als de tijd mij dat gunt
via epia + restjes hardware + beetje electronica + enorm oude radio = multimedia center + afstandsbediening :)
het leuke is dat je dit met heel veel apparaten kan doen
je stofzuiger multimedia center staat voor je klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Tjah, om de orginele startpost maar te volgen:

Ik heb een paar films gezien en nu heb ik daar een ongeloofelijk gaaf idee mee bedacht.
Dus ik ga dat straks uitwerken en dan maybe in de herfstvakantie ga ik dat uitvoeren.

Hele erge kleine tip: het wordt een nieuwe case, meer zeg ik niet.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

En als je nu eens je componenten als plafondversiering aan nylondraden ophangt? En dan een beetje creatief natuurlijk: MoBo een beetje schuin of op zijn kop zodat je alle kaarten goed ziet. Drives er een beetje naast laten bungelen en dan natuurlijk de voeding. Wireles keyboard en netwerk natuurlijk. Heb je nog maar één kabeltje naar boven lopen voor je monitor. Ik vraag me alleen af hoe dat moet met koeling zo in de open lucht. Misschien een plafondventilator? Beats een zielig window in een case, toch? Who needs a case anyway?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

mphilipp schreef op 29 September 2003 @ 00:22:
En als je nu eens je componenten als plafondversiering aan nylondraden ophangt? En dan een beetje creatief natuurlijk: MoBo een beetje schuin of op zijn kop zodat je alle kaarten goed ziet. Drives er een beetje naast laten bungelen en dan natuurlijk de voeding. Wireles keyboard en netwerk natuurlijk. Heb je nog maar één kabeltje naar boven lopen voor je monitor. Ik vraag me alleen af hoe dat moet met koeling zo in de open lucht. Misschien een plafondventilator? Beats een zielig window in een case, toch? Who needs a case anyway?
Dat heb ik al meerdere keren gezien. En vaak pletterde het geheel opeens naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Ik had hetzelfde idee als Woody - zo'n anderhalve maand terug al - maar dan met dit verschil:
- geen Epia, maar een moederbord met meer slots
- het PC-systeem in een tuner/versterker kast, met op de voorkant een LCD (eventueel ombouw van mijn huidige Olivetti Envision)
- geen 12.1 maar een 30 inch, die tevens als TV-scherm dient doet (alleen even wachten tot ie betaalbaar werd, tot die tijd mijn 15 inch tft; vergelijk even de aankondigingen van Dell inmiddels)
- Toetsenbord=toetsenbord van de Olivetti Envision (= infrarood, met ingebouwde trackball)
En nog wat variaties.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ik zit eigenlijk aan 't volgende te denken.. maar omdat ik twee linkerhandjes heb en geen platte onderdelen gaat dat niet lukken.

Veel mensen hebben hier een vrij groot bureau. Ik als muzieker wil graag een PC die z'n nek houdt en niet in de weg staat van m'n gear. Ik zit eraan te denken om een zo plat mogelijk exemplaar te maken (formaat in l x b maakt dan niet -zoveel- uit) die in feite helemaal tegen de onderkant van m'n bureau zit. Een soort 1U-serverding, maar dan met iets meer ruimte. Draadloze tobo erbij, en klaar. Desnoods met klittenband vasthangen :P.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik zat eraan te denken om eventueel 2 hele nieuw sidewindows + top deksel van me HQ-08 te gaan vervangen door zelfgemaakte.
Die wil ik dan van alu maken, maar aj k weet alleen niet hoe ik die window dan kan gaan vast zetten want om zulke lipjes te maken.. misschien door ze vast te lijmen/lassen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$eik0 schreef op 29 September 2003 @ 11:38:
Ik zat eraan te denken om eventueel 2 hele nieuw sidewindows + top deksel van me HQ-08 te gaan vervangen door zelfgemaakte.
Die wil ik dan van alu maken, maar aj k weet alleen niet hoe ik die window dan kan gaan vast zetten want om zulke lipjes te maken.. misschien door ze vast te lijmen/lassen ofzo :?
kan toch gewoon lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

blijft dat dan wel goed vast zitten... als je perongeluk een beetje kracht zet als je je sidewindow eraf wilt halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier strakke ideeen

maar ik heb zelf een idee... dat wil je niet weten, ik hou het nog geheim voordat een ander die gaat maken...
het enige probleem is de kosten... heb te weinig geld :(
anders was ik nu wel bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er toch aan te denken om van mijn raam een tweede reservoir te maken, gewoon tweede dikke plexiglas plaat ertegen aan en die een beetje dunner maken in het midden, twee stukjes PVC pijp ertussen en klaar is Bospiraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

Venkeroz schreef op 22 september 2002 @ 19:17:
ik dacht aan computerkasten ergens in verwerken, bijv. een houten kast, waarvan je, als je een laadje open maakt, de componenten ziet
word allang aan gewerkt >:)
binnenkort te bewonderen hier op .. GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

tjah, dat ga je natuurlijk niet hier posten :P dan is het niet meer origineel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 14:59:
Ik zit er toch aan te denken om van mijn raam een tweede reservoir te maken, gewoon tweede dikke plexiglas plaat ertegen aan en die een beetje dunner maken in het midden, twee stukjes PVC pijp ertussen en klaar is Bospiraat
en dan ook nog van die plastic visjes erin laten drijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 14:48:
Ik lees hier strakke ideeen

maar ik heb zelf een idee... dat wil je niet weten, ik hou het nog geheim voordat een ander die gaat maken...
het enige probleem is de kosten... heb te weinig geld :(
anders was ik nu wel bezig
zeg dan gewoon niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Losha schreef op 29 September 2003 @ 15:10:
[...]

word allang aan gewerkt >:)
binnenkort te bewonderen hier op .. GoT
zo dus :)

[rml][ CM] DiL (DiVX in Livingroom)[/rml]

of valt dat onder crosspost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een idee waar ik al een tijdje mee speel..
een bi-metaaltje op het koelblok van de processor maken.op dat bi-metaal een spiegeltje.
dan een laserpen zo richten dat de straal via de spiegel naar de voorkant van de kast wordt geleid.hier een mat plexiglaasje op met graden verdeling..als de cpu heter wordt dan verbuigt het bi-metaal en dat zie je op dat plexiglas als een puntje wat de temperatuur is..lijkt me wel cool :)
met en helder stukje plexi kan je zelfs een punt in je kamer laten gaan..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

erg nauwkeurig zal het niet zijn...qua temperatuur..maar wel geinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb een redelijk origineel idee (hoop ik :P), maar niet de financiële middelen om het ook daadwerkelijk te maken -helaas. Voor mij zal dit een droom(pje) blijven. Maar laat ik op het op z'n minst hier posten :).

DualPC

Als tweaker heb je natuurlijk nooit genoeg aan één pc. In de praktijk komt dat neer op twee of meer volledige configuraties (2x monitor, tobo muis, enz.).
Mijn idee is om twee pc's onder te brengen in 1 kast die niet veel groter is als een normale midi of bigtower.

inhoud
Aangezien ik zelf fervent 3D'er (met Cinema4D) ben zou ik de één voor renderen gebruiken, en de ander voor het maken (modelen, belichting, texturen, animeren).
De rendernode moet dus voornamelijk een stevige P4 hebben (liefst Dual Xeon natuurlijk), met redelijk veel ram. Videokaart en hdd zijn totaal niet belangrijk. Geluid en LAN onboard. Geen (permanente) dvd/cd/floppy.
De hoofdpc moet naast redelijk cpu-power voornamelijk een redelijke gfx-kaart hebben, niet alleen voor Cinema4D maar ook voor een spelletje op z'n tijd. Het belangrijkste punt is echter dat het moederbord klein is dus ben ik bij de ASrock P4i45D uitgekomen, deze is 30,5 x 17.8cm groot. Dit wordt dan geplaatst waar normaal de 5.25" brackets zitten. 17,8cm komt ongeveer overeen met de hoogte van 4 x 5.25" brackets. De cpu hoeft niet heel erg snel te zijn en het geheugen moet tussen de 512 en 1024 mb liggen. Er moet een redelijk grote schijf in en een DVD brander. LAN onboard en bij voorkeur ook een sb live of beter erin.
Aangezien Cinema4D ge-optimaliseerd is voor de P4 en HT valt daar voor beide pc's de keuze op.

Cooling&Overclocking

Het geheel moet stil zijn; het mag niet meer herrie maken dan een 'normale' pc ondanks dat je drie cpu's, 2gpu's en 2psu's hebt. Waterkoeling is echter geen optie, het is te duur en kost teveel ruimte. Het blijft dus gewoon luchtkoeling. De Intel boxed koelers zijn stil genoeg en de Enermaxen zijn te regelen. De videokaart van de hoofdpc zal echter actieve koeling hebben en die maakt over het algemeen veel herrie. Daar komt dus een passieve Zalman koeler op. Voor de rest komen er 80mm of 92mm regelbare casefans in. Nou klinkt dit nog niet als een echte silent-pc, maar daar wordt bij het ontwerp van de kast rekening mee gehouden. Overclocken (van de cpu's) gaat wel gebeuren, maar niet die-hard. Denk aan 3.0-3.2gHz voor zowel de P4 als de Xeons.

Dit komt neer op ongeveer de volgende specs:

hoofdpc:
ASrock P4i45D
Intel Pentium4C 2.4 800mHz FSB boxed
2x 512mb PC400
Enermax 350Watt
Ati 9200/9600 videokaart
Zalman ZM80C-HP
120gb hdd ata100/133
DVD +/- brander
Rounded ata100 cable
2x 92mm regelbare casefan

rendernode:
Asus PC-DL
2x Intel Xeon 2.8 533mHz FSB boxed
2x512mb PC333
Enermax 24-pins voeding
El-cheapo vidkaart
40gb hdd sata
2x 92mm regelbare casefan

Looks
Strak, wit en stealth zijn de magische woorden.
In plaats van flitsende kleuren of pikzwart wil ik een spierwitte kast met alleen boven en onder een rode glowstring rondom.
Stealth betekent dat er geen window in komt, en de DVD-brander, knopjes, rode ledjes en evt. een fancontroller worden door een deurtje verstopt.
Airflow wordt zo geregeld dat er geen fans of fingerguard te zien zullen zijn.
Als materiaal denk ik aan 12mm of 8mm MDF.
Ik heb verder nog geen tekeningen oid.

Schema
Ruwe schets, verhoudingen kloppen uiteraard niet. Niet alles van de hoofdpc is doorverbonden enz enz.
Dvi/sub-D, tobo en muis moeten van beiden pc's naar een KVM-switch toe die ook moet worden ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/dualpc.gif

Moeilijkheden
-Alles netjes passend krijgen op een zo klein mogelijk oppervlak
-Beide voedingen zo door te verbinden dat beide pc's simultaan aangezet kunnen worden
-De kast moet makkelijk te openen zijn en alles binnenin moet vrij toegankelijk zijn.
-I/O van hoofdpc verlengen naar achterkant.
-KVM-switch inbouwen en bediening naar voren brengen
-Het kunnen switchen tussen dual-monitor voor alleen de hoofdpc of allebei de pc's single-monitor. Iemand een idee hoe je dit zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
-Het kunnen switchen tussen dual-monitor voor alleen de hoofdpc of allebei de pc's single-monitor. Iemand een idee hoe je dit zou kunnen doen?[/quote]

Das niet zo heel moeilijk
Hoofdpc: videolijn 1: een monitor aanhangen
videolijn 2: naar kvm switch
renderbak: videolijn1: naar de kvm switch

Tip: koop een electronice switch dan heb je geen bediening nodig, werkt namelijk via het toetsenbord

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

tijgermobiel schreef op 06 december 2003 @ 17:58:
Das niet zo heel moeilijk
Hoofdpc: videolijn 1: een monitor aanhangen
videolijn 2: naar kvm switch
renderbak: videolijn1: naar de kvm switch

Tip: koop een electronice switch dan heb je geen bediening nodig, werkt namelijk via het toetsenbord
Natuurlijk :| dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :).

[ Voor 19% gewijzigd door handige_harrie op 06-12-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Even vlugge rendertjes om een indruk te geven. Nu wel alles op schaal. 120mm fans ipv 92mm. Die grijze kubus ernaast is een standaard midi-tower ter vergelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/dual-pc01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/dual-pc02.jpg

maten(l*b*h): 60cm*20cm*54cm

[ Voor 22% gewijzigd door handige_harrie op 07-12-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga blauwe neon onder mijn kast maken, ik heb een h600b kast, dus er zit ruimte tussen de kast en het bureau, dus dat lijkt me wel mooi. Maar hoeveel CCFL's zou ik nodig hebben voor onder mijn kast? 1 of2, het moet wel lekker goed zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 07 december 2003 @ 20:30:
Ik ga blauwe neon onder mijn kast maken, ik heb een h600b kast, dus er zit ruimte tussen de kast en het bureau, dus dat lijkt me wel mooi. Maar hoeveel CCFL's zou ik nodig hebben voor onder mijn kast? 1 of2, het moet wel lekker goed zichtbaar zijn.
Ik denk dat je bij handige montage aan één CCFL genoeg hebt. Het kan natuurlijk ook nooit kwaad er gewoon twee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
darkdesign schreef op 07 december 2003 @ 20:30:
1tje is wel genoeg hoor, als je een goede neon hebt komt daar zoveel licht vanaf dat 1 meer als voldoende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Okay, ik heb is op Alternate.nl gekeken, maar daar staan de maten en diktes niet bij, ik wil dual want dan bouw ik er gelijk 1tje in mun kast( als dat past? want ik weet niet of er lange ltroomdraad aanzit) Weten jullie welke ik het beste kan nemen? Want ze moeten dun zijn en niet langer als 25-30cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 07 december 2003 @ 20:43:
Okay, ik heb is op Alternate.nl gekeken, maar daar staan de maten en diktes niet bij, ik wil dual want dan bouw ik er gelijk 1tje in mun kast( als dat past? want ik weet niet of er lange ltroomdraad aanzit) Weten jullie welke ik het beste kan nemen? Want ze moeten dun zijn en niet langer als 25-30cm.
De lengtes staan er soms gewoon bij hoor, de meeste Sharkoon Dual-CCFL's zijn daar 10 cm. Onderaan de Info pagina staat de lengte. En die draden kun je natuurlijk verlengen, dus dat is het probleem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taliesin schreef op 22 september 2002 @ 22:09:
Nog een id:
Plexi bekleden met autoraam folie.
Weet iemand hier of licht aan de binnenkant er doorheen komt ?
het lijkt me een goed idee dat jij je gezicht daar ook mee gaat beplakken :Y)

het lijkt me een goed idee dat wij jou van GoT bannen :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door AcouSE op 07-12-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 20:45:
[...]
De lengtes staan er soms gewoon bij hoor, de meeste Sharkoon Dual-CCFL's zijn daar 10 cm. Onderaan de Info pagina staat de lengte. En die draden kun je natuurlijk verlengen, dus dat is het probleem niet ;)
Je bedoelt deze? http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/tk-s60.html#
maar zo te zien zijn die best dik?

Deze lijken me beter, maar hoe lang zouden die zijn? Ze lijken me wel lekker dun.
http://www3.alternate.nl/...echdata.pl?artnr=tk%23s21

[ Voor 18% gewijzigd door darkdesign op 07-12-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 07 december 2003 @ 20:52:
Deze lijken me beter, maar hoe lang zouden die zijn?
30 cm, zie de installatiehandleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Okay, das dus precies goed :), waarmee kan ik pfd openen? En waar kan ik dat dan downloaden?

//edit, kheb het al gedownload

[ Voor 6% gewijzigd door darkdesign op 07-12-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 07 december 2003 @ 21:11:
Okay, das dus precies goed :), waarmee kan ik pfd openen? En waar kan ik dat dan downloaden?
Afbeeldingslocatie: http://www.adobe.com/images/logo.gifAdobe Reader Download

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Nu mijn laatste vraag, ik wil deze er meteen bij bestellen: http://www3.alternate.nl/...se%20modding%20Toebehoren

Maar is het zo dat ik de koelers in elk mogelijke vlot kan zetten tussen de 5-12 volt? of lkan ik alleen kiezen tussen 5-9-12 volt? En er staat dat hij max koelers van 7 volt kan hebben, hoeveel volt zijn case koelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 07 december 2003 @ 21:29:
Nu mijn laatste vraag, ik wil deze er meteen bij bestellen: http://www3.alternate.nl/...se%20modding%20Toebehoren

Maar is het zo dat ik de koelers in elk mogelijke vlot kan zetten tussen de 5-12 volt? of lkan ik alleen kiezen tussen 5-9-12 volt? En er staat dat hij max koelers van 7 volt kan hebben, hoeveel volt zijn case koelers?
Nee niet alle waardes daar tussenin, het is uit - 6 volt - 12 volt. Met wat handigheid kun je dat natuurlijk zelf veranderen, maar standaard kan het niet. Waar zie dat van 7 volt staan? Bij mij staat het er niet iig, en dat lijkt me ook niet logisch voor een fanbus met een 12 volt stand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
code:
1
Deze fancontroller kan koelers hebben van maximaal 7 Watt

En dan moet ik hem niet, en helaas zitten mijn bijde 3''bais vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ehm..., VOLT (spanning) is iets anders dan WATT(vermogen)
Om psies te zijn: Vermogen is Spanning*Stroom, oftewel I=VA, oftewel het aantal Wattjes is gelijk aan hoeveel volt er over je fan staat vermenigvuldigd met het aantal ampere's die de fan trekt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SetsunaKaede schreef op 08 december 2003 @ 12:30:
Ehm..., VOLT (spanning) is iets anders dan WATT(vermogen)
Om psies te zijn: Vermogen is Spanning*Stroom, oftewel I=VA, oftewel het aantal Wattjes is gelijk aan hoeveel volt er over je fan staat vermenigvuldigd met het aantal ampere's die de fan trekt B)
Ik zou zelf I niet gebruiken voor vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 Watt bij 12 Volt, oftwel: P=U*I (of U=P/I of I=P/U) -> 7/12 -> 0,583 Ampere

7 Watt is voor de meeste ventilatoren ruimschoots voldoende - zie daarvoor ook de sticker op je fan, of de specificaties bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mijn id, welke ik wegens geldgebrek helaas niet kan uitvoeren :|

Een kast met redelijk wat plexiglas dr in (in de vorm van windows, of als lichtgevende highlights in/op de kast).

Met behulp van CCFL's en (meerkleuren-)LEDs de boel verlichten.
Alle CCFL's driedubbel (of 2dubbel, of meer-dan-drie-dubbel) in verschillende kleuren.
Via de drivebay aan de voorkant kun je nu met knoppen (bij voorkeur draaiknop om tevens te kunnen dimmen) de verschillende kleuren CCFL's aan/uitzetten.
Door de juiste kleuren in serie te zetten in combinatie met de juiste kleuring van de RGB-leds kun je de kast naar wens in verschillende kleuren laten oplichten.

Kortom, afhankelijk van de stand van de knoppen heb je een bepaalde kleur kast, door aanpassen van de knopppen veranderd de kleur en daarmee het hele uiterlijk van de kast!

Helaas een duur geintje. Veel electronica voor nodig, en VEEL licht...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kazz1980 schreef op 08 december 2003 @ 14:32:
Mijn id, welke ik wegens geldgebrek helaas niet kan uitvoeren :|

Een kast met redelijk wat plexiglas dr in (in de vorm van windows, of als lichtgevende highlights in/op de kast).

Met behulp van CCFL's en (meerkleuren-)LEDs de boel verlichten.
Alle CCFL's driedubbel (of 2dubbel, of meer-dan-drie-dubbel) in verschillende kleuren.
Via de drivebay aan de voorkant kun je nu met knoppen (bij voorkeur draaiknop om tevens te kunnen dimmen) de verschillende kleuren CCFL's aan/uitzetten.
Door de juiste kleuren in serie te zetten in combinatie met de juiste kleuring van de RGB-leds kun je de kast naar wens in verschillende kleuren laten oplichten.

Kortom, afhankelijk van de stand van de knoppen heb je een bepaalde kleur kast, door aanpassen van de knopppen veranderd de kleur en daarmee het hele uiterlijk van de kast!

Helaas een duur geintje. Veel electronica voor nodig, en VEEL licht...
En dat wordt dan ook een disco show, ik ben ook bezig met een plexi mod, maar ik wil er zeker niet zoveel licht in, heb er wel over nagedacht, maar dan wordt het een kleurenfestijn, iets wat ik eerder associeer met een ijsje dan met een mooie mod. Maar over smaak valt niet te twisten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Na bekijken van sommige werken hier krijg ik ineens een nieuwe casemod plan in mijn kop. Met 3D programma ben ik mijn plan gaan uitwerken. Het belooft een heel bijzondere kast te worden.
Hier een eerste ruwe versie, maar globaal genoeg hoe het gaat worden.
Omdat het om een totale mod gaat (volledig nieuwe kastbouw & afwerking) zet ik dus hier nieuwe topic neer.
Het word heel stijlvolle en moderne kast, waar je trotse moederbord + insteekkaarten helemaal zichtbaar is.

De plaatje is hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/zooi/tn_casemod-idee.jpg

De grotere versie is hier http://mrdummy.mine.nu/zooi/casemod-idee.jpg

Het is bedoeling dat bijna alles weggewerkt wordt in de bovenste deel.
Alleen hiervoor moet moederbord kwartslag gedraaid worden naar beneden. Zo kan de middendeel ook aan achterkant transparant gemaakt worden.
Dit is echt anders dan traditionele transparante kasten waar drives wel te zien zijn.
De voeding zit ook bovenin.
De voetstuk zelf is hol, daar kan ik kabels gewoon insteken voor monitor, muis, keyb, usb, etc.

De mogelijkheden zijn groot. Ik kan verlichting erin zetten om moederbord te verlichten. En ik kan transparant deel dubbelwandig maken zodat water erin kan. Indien mogelijk wordt dat onderdeel van waterkoeling.
Echte vissen zal ik niet erin doen. Dat heeft aantal redenen: water wordt vies / algengroei / onvriendelijk voor dieren omdat je steeds moet voeren.
Het zal voorlopig als optie op luchtbellen houden.... Dat is ook levendig genoeg.

De waterkoeling ga ik ook even in 3D namaken, evenals verlichting.
Ik weet niet of mijn casemod ontwerp uniek is.
Er zijn wel veel kasten die op lijken, maar ik heb nog geen eentje gezien die exact zelfde kenmerken heeft als mijn ontwerp.

De schematische verdeling kast komt straks.
De bouw aan casemod zal echter niet gauw gebeuren door mijn beperkte tijd ivm full-time stage. Pas in vakantietijden kan ik wel proberen.
Tot nu toe kan ik alleen mijn plannen laten zien en steeds uitwerken tot final ontwerp. Straks eigen page maken op mijn site. ;)
(repost bericht ivm gesloten topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:12
idee.

een lcd schermpje met behulp van een paar cdrom motoren in en uit de bovenkant of uit de zijkant van je kast laten schuiven.

je moederbord en alles in plastic zakjes en dan vacuum zuigen en dan alles in een aquarium bouwen

[ Voor 28% gewijzigd door eltinio op 02-05-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
MrDummy, dit topic gaat over heel iets anders dan het showen van een mod, en wat ik tot nu toe heb gezien is dat je alleen nog een 3d tekening hebt, en je feitelijk je tekst hebt gecopypaste uit je vorige topic wat gesloten is. maak eerst eens wat tastbaars en zet het dan in een eigen topic.

in ieder geval ben je al goed bezig door een ontwerp in 3d te maken, alleen willen we dan graag ook een echte kast zien :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

om nog ff terug te komen op die analoge metertjes in de startpost:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/162.JPG

Dit wordt de tempmeter in mijn nieuwe case, alleen gaat de verf een beetje van de rand af dus dat moet ik nog ff een beetje opschuren en lakken...
Verder is de analoge HDactivity VUmeter met backlight bijna af :)

het is trouwens 22 graden celcius op mijn kamer :P

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

FiXeL schreef op 02 mei 2004 @ 12:50:
MrDummy, dit topic gaat over heel iets anders dan het showen van een mod, en wat ik tot nu toe heb gezien is dat je alleen nog een 3d tekening hebt, en je feitelijk je tekst hebt gecopypaste uit je vorige topic wat gesloten is. maak eerst eens wat tastbaars en zet het dan in een eigen topic.
De moderator AcouSe heeft deze topic aangewezen om daar mijn plannen alvast te laten zien. Tenzij men weer andere algemene topic moet maken voor mod plannen ONLY.

Ik kan nog niet meteen beginnen met bouwen, maar ik kan niet lang wachten of mijn plannen interesse wekken of niet. En er kunnen nieuwe dingen bijkomen die
ik goed kan gebruiken om plan te finetunen. Reacties van anderen lees ik graag.
Het kan dus niet anders, ik moet toch wat laten zien wat ik in mijn hoofd heb staan. Of het wordt niks en zit je beetje spoorloos te zoeken naar perfectie, met onzekerheid of je plannen wel goed aanslaan...
Plannen laten zien is anders dan mod showen.

Als het WEER foute topic is, waar moet ik dan wezen? :'( Tjonge tjonge.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Mn ID,

(dit idee wordt uitgewerkt en is al bijna af, dus je kunt binnenkort een [CM] verwachten)

het idee is:
je neemt 2 oude luidsprekerboxen die plak je aan elkaar, je geeft het een kleurtje de voorkant maak je van plexi wat gesandstraalt is, je verft de boel en je bouwt er een Pentium 2, 350 in (andere is ook mogelijk, alleen heb ik niet :9 )
Afbeeldingslocatie: http://peddro.ath.cx/luidsprekercase/Computer_Remco%20010rezise.jpg
zie hier dus de voorkant van gesandstraalt plexi met de naam Juke erin zo gaat hij ook heten.... de zijkant komt ook plexi in met pianoschanieren zodat ik ook in de kast kan komen, ook deze wordt gesandstraalt en komt een logo op.

Leuk ID vind ik zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Minder leuk is mega zware foto van 1,43 MB inladen voor slechts resized 600x350 pixels grootte. Beter zelf resizen/verkleinen zodat het slechts 100 KB groot is... Beetje belachelijk zo. 8)7 Toch?

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 02-05-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
MrDummy schreef op 02 mei 2004 @ 16:22:
[...]

De moderator AcouSe heeft deze topic aangewezen om daar mijn plannen alvast te laten zien. Tenzij men weer andere algemene topic moet maken voor mod plannen ONLY.

Ik kan nog niet meteen beginnen met bouwen, maar ik kan niet lang wachten of mijn plannen interesse wekken of niet. En er kunnen nieuwe dingen bijkomen die
ik goed kan gebruiken om plan te finetunen. Reacties van anderen lees ik graag.
Het kan dus niet anders, ik moet toch wat laten zien wat ik in mijn hoofd heb staan. Of het wordt niks en zit je beetje spoorloos te zoeken naar perfectie, met onzekerheid of je plannen wel goed aanslaan...
Plannen laten zien is anders dan mod showen.

Als het WEER foute topic is, waar moet ik dan wezen? :'( Tjonge tjonge.... |:(
hmja, als de modjes je verwezen hebben naar dit topic zit ik fout.. i stand corrected. iig we hebben het er ook al op irc over gehad, tis inderdaad een er leuk idee, maar nu de uitvoering nog :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

heb ook nog wel een paar ideetjes namelijk , getinte window . een window die normaal gewoon spiegelt of een kleur heeft maar zodra er licht achter komt kun je gewoon er door kijke ( zoals een mp3 player die binne kort uit komt , weet niet welke ) uhm een pc van traanplaat _/-\o_ lijkt me ook mooi . koplampen in je pc bouwe is ook een idee . en last but not least de hele binne kant van je pc beplakken met reflecterende tape . dit geeft namelijk een zeer mooi effect icm ccfl's en oja je pc vervenmet metalic verf ( die je normaal op auto's ziet )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
MrDummy schreef op 02 mei 2004 @ 12:32:
Na bekijken van sommige werken hier krijg ik ineens een nieuwe casemod plan in mijn kop. Met 3D programma ben ik mijn plan gaan uitwerken. Het belooft een heel bijzondere kast te worden.
Hier een eerste ruwe versie, maar globaal genoeg hoe het gaat worden.
Omdat het om een totale mod gaat (volledig nieuwe kastbouw & afwerking) zet ik dus hier nieuwe topic neer.
Het word heel stijlvolle en moderne kast, waar je trotse moederbord + insteekkaarten helemaal zichtbaar is.

De plaatje is hier te zien:
afbeelding

De grotere versie is hier http://mrdummy.mine.nu/zooi/casemod-idee.jpg

...Heel verhaal....
Meesterlijk!! Echt het beste, mooiste idee wat ik hier tot nu toe heb gezien! Uber L33t!!
Hopelijk maken we de werkelijkheid nog mee!!!
Keep us posted, mij in iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ziet er goed uit!

Offtopic: psst je post had eigenlijk in: "Post hier je kleine modjes Topic" gemoeten maja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Gr0wLiThE schreef op 02 mei 2004 @ 23:35:
Ziet er goed uit!
Offtopic: psst je post had eigenlijk in: "Post hier je kleine modjes Topic" gemoeten maja...
Dit is eigenlijk totale mod, dus heel kast bouwen & electronica erin. Dat kan niet bij 'kleine modjes topic' waar meestal met bestaande kast aantal toevoegingen zijn gemaakt die maar 1 of 2 postings lang zijn. Niet goed genoeg om een hele topic van te maken. ;) Ach, dat geeft niks... :Y)

Ik denk dat ik eerst begin met luchtkoeling ontwerp begin. De waterkoeling is moeilijker en die wil ik dus hierna doen als luchtkoeling kast goed gelukt is. Uit luchtkoeling kastbouw kan ik wat leren hoe ik ga maken en kleine fouten verbeteren die ik niet wil tegenkomen bij waterkoeling kast. Luchtkoeling is goedkoper, weinig risico's en het is sneller klaar.

Hier zie je interne indeling kast en hoe de kabels zo lopen... vooral onderkant.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/zooi/schema1.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door MrDummy op 03-05-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspiratie?........door overal naar te kijken, bedenken wat het voor je computerkast kan betekenen.
Je fantasie totaal laten gaan en op papier zetten, nog helemaal niet aan denken OF het wel mogelijk is.
(Ik ben zestien....wat wil je......maar goed, als je vijf was, was het helemaal erg.)
DURVEN een risico te nemen (wat overigens niet levensgevaarlijk is natuurlijk).
Dingen combineren waar men nog niet aan heeft gedacht, dan bedoel ik wat extremers dan een ledje in een beeldscherm. Een plasmabol in je computer (wat al best vaak is gedaan overigens) is een van zulke ideëen.
Kijk eens rond waar computerspullen in passen, de map bijv. ^
Gooi wat spullen bij elkaar en improviseer (totdat je echt wat spullen bij nodig hebt)
Kies niet dingen (let wel op kwaliteit overigens) die alle anderen al steeds doen, zoals blauwe leds en ccfl's bijv.
Huishoudelijke spullen kunnen origineel in je computerkast uitzien.

Dit is bijvoorbeeld mijn allereerste dremelwerk met een Kinzo en acht dremelschijfjes.
En ik ben pas 16.......moet je nagaan wat voor risico's ik nam......dat ik erdoorheen zou snijden. Dat ik een fout zou maken, dat het on-symmetrisch zou worden, dat iets kapot zou gaan.......
spoiler:
Dat alles is overigens wel gebeurd *HOEST*.....maar de woorden: repareren en bijwerken bestaan er niet voor niets. Wat een vijl, slijpsteen, kinzo, improvisatie-vermogen en kritisch oog wel niet kan doen.

Het drakenplaatje kwam uit de Large magazine wat ik overigens een beetje bewerkt heb met PS7 en daarna uitgeprint.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ko/casemodding/dragon.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

handige_harrie schreef op 06 december 2003 @ 16:54:
Ik heb een redelijk origineel idee (hoop ik :P), maar niet de financiële middelen om het ook daadwerkelijk te maken -helaas. Voor mij zal dit een droom(pje) blijven. Maar laat ik op het op z'n minst hier posten :).

DualPC

Als tweaker heb je natuurlijk nooit genoeg aan één pc. In de praktijk komt dat neer op twee of meer volledige configuraties (2x monitor, tobo muis, enz.).
Mijn idee is om twee pc's onder te brengen in 1 kast die niet veel groter is als een normale midi of bigtower.
met een nano c.q Mini Atx moet je toch al een hoop kunnen ? er zijn zelfs mobo's die op je pci slot kan proppen. ..

denk wel dat je een iets leuks kan doen .. kijk anders eens op www.mini-itx.com voor wat ideen

leuk topic btw ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrite
  • Laatst online: 21-08 18:20
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thomasimages1/meters.JPG

>:)

Mijn inbreng:
Mij lijkt het wel leuk om een (semi-)doorzichtige halve bol te maken. Je mobo ligt er dus plat in. Zijaanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thomasimages1/naamloos.JPG
misschien iets boller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
of wat dacht je van een glazen bureau blad van 10 cm dik, en dat gebruiken als een vitrine waar je pc in zit, dus waar je toetsenbord nu op staat, ligt je mobo e.d. onder, in het zicht. de cdrom kun je installeren als een la van je bureau, schijven diskette net zo. Mooi verlichting erin... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:13
HyperTrophy schreef op 03 mei 2004 @ 12:13:
of wat dacht je van een glazen bureau blad van 10 cm dik, en dat gebruiken als een vitrine waar je pc in zit, dus waar je toetsenbord nu op staat, ligt je mobo e.d. onder, in het zicht. de cdrom kun je installeren als een la van je bureau, schijven diskette net zo. Mooi verlichting erin... :P
ben je aan t installeren, vraagt de pc om de volgende cd. wordt die lade in je zak gedouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

LyP0 schreef op 02 mei 2004 @ 22:06:
heb ook nog wel een paar ideetjes namelijk , getinte window . een window die normaal gewoon spiegelt of een kleur heeft maar zodra er licht achter komt kun je gewoon er door kijke ( zoals een mp3 player die binne kort uit komt , weet niet welke ) uhm een pc van traanplaat _/-\o_ lijkt me ook mooi . koplampen in je pc bouwe is ook een idee . en last but not least de hele binne kant van je pc beplakken met reflecterende tape . dit geeft namelijk een zeer mooi effect icm ccfl's en oja je pc vervenmet metalic verf ( die je normaal op auto's ziet )
- getinte window: been done
- spiegelidee: been done
- traanplaatidee: been done (misschien niet helemaal maar toch)
- reflecterende tape: been done
- verfidee: been done

maw het is zeer moeilijk om nog origineel te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Necrite schreef op 03 mei 2004 @ 11:38:
[...]

[afbeelding]

>:)

Mijn inbreng:
Mij lijkt het wel leuk om een (semi-)doorzichtige halve bol te maken. Je mobo ligt er dus plat in. Zijaanzicht:
[afbeelding]
misschien iets boller.
Als je hem dan ook nog rond maakt kan je hem zelfs aan de muur hangen.. (wel met stevige spijker offcourse :) )

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

Hieronder een overzicht van mijn id, waar ik ondertussen ook al mee begonnen ben, maar die nog lang niet af is...

Deze kast ga ik helemaal zelf uit aluminium met plexiglas maken.
De hardware, de fans en de ccfl's etc heb ik al in mijn bezit :)

Het idee is om tussen de zijkanten en de case zelf een laagje plexiglas te doen, zodat deze oplicht onder het licht in de case. Ook is de opbouw iets anders dan de meeste kasten.

Een ander punt wat ik heb gedaan is het zo klein mogelijk houden van de behuizing, ik moet niet zoveel hebben van al die bigtowers etc.
Het formaat zoals ik het nu heb is (h x l x b) 36,5 x 40 x 20.

Heb alles ff snel in 3dmax gegooid om een idee te geven :)
PS de plaatjes zijn klikbaar voor normale formaat.

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.rento.nl/got/Caseoverview.jpg

Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.rento.nl/got/Caseleft.jpg

Vanaf de andere kant achter:
Afbeeldingslocatie: http://www.rento.nl/got/Casebackright.jpg

Om later niet voor verassingen te komen staan heb ik de case voor een deel al in karton gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.rento.nl/got/Casekarton.jpg

De kast komt uiteindelijk ook nog op glowfeet, maar die staan nog niet in de renders.
Over niet al te lange tijdkunnen jullie een [CM] van dit idee verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb thuis zo'n ufo lamp:
Afbeeldingslocatie: http://images.sharperimage.com.edgesuite.net/all/en/images/products/CZ600-PIP.JPG

Daarin zit een motortje met een doorzichtige draaischijf met verschillende kleuren boven de lamp. Boven sommige kleuren op de schijf zitten zwarte strepen. Als dit over het licht heendraait krijg je een beetje een water-effect. Lijkt een beetje op de reflectie van golvend water. Zoiets lijkt me opzich wel koel voor in een pc. Met dat glasvezel kun je natuurlijk ook wel leuk spelen.

Niet dat ik dit zelf van plan ben te gaan doen maar ik heb er wel aan gedacht, dus misschien dat er andere mensen zijn die dit leuk lijkt om te doen ofzo.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 29 september 2002 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]
Zoiets?
-edit-
hoe moet je ook al weer resizen? sorry voor de layout

Nog niet zo erg als mij, kheb mijn pc voor een 1337 prijs gekocht LOL :Y)
Ben ook aant kijken voor een originele mod, maar dat gaat nog moeilijk met een chieftec maxi tower.

Grtzz Trix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

heb ook nog een ideetje wat me wel leuk lijkt , en daar ben ik momenteel ook mee bezig . je ziet het vaak bij zon getunede autos en het leek me ook wel leuk voor in de pc . http://lo-4-sho.com/featu...Bryan%20Del%20Moral12.JPG
zie je het soort gaas dat ie gebruikt ? ja dat ga ik voor in de pc bouwe . heb me p1 verbouwt . deze heeft een pvc voorkant en daar heb ik een half rondje en daar onder een vierkant uitgesneden . hier achter heb ik hordeurgaas ( om de vliege buite te houden ) bevestigd . verkrijgbaar bij zowat alle doe het zelf zaken . ziet erg leuk uit al zeg ik t zelf . heb nog geen fotos . ben momenteel bezig met een huge make over van die ouwe p1 kast , je weet wel helemaal vergeelde kasten enz . dan komt er binnekort een before pic en een after . je kent m niet meer terug . ma heb nog een paar onderdelen niet binne . moet nog een ouwe hd hebbe . tusse 2 en 8 gig . een 50 mm papst fan voor op de proc . en een papst 80 mm case fan voor achter dat gaas . word egt leet }) . maja jullie zien het wel . keep on moddin . en bedankt allemaal voor alle goede ideeën die je hier kan op toen . heb tijd en geld te weining om alles te doen wat ik wil nadat ik dit alles gelezen heb :X _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

gewoon normale hdd mod, dus ledjes d'r in en window d'r op. Moar om het even op te leuken ook een lcd schermpje in het plexiglas maken, welke de schijfbewegingen weergeeft als bij zo'n hartslag meter ? :D

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: Ik heb geen CM skils, maarja maybe kan ik nog wat leren. Als idee voor cm zou ik een soort van omhulsel om de case heen maken. Alleen niet met hele platen, maar met kleine staafjes ijzer (je krijgt dan een soort spinnenweb)

Kijk maar eens naar het voor- en achterspatbord van deze motor...

Afbeeldingslocatie: http://www.markspics.net/albums/album44/spider_bike.sized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Condor
  • Laatst online: 19:40
Das een motor van Orange County Choppers :),
ik kijk meestal naar hun tv programma op discovery :P,

Maar idd wel een super idee gewoon een kap maken met metalen buizen,
net zoals die robot in die ermm hoe heette die show ook alweer ben de naam kwijt,
het is die engelse show met de afstandbestuurbare robots die elkaar uitmoeten schakelen

[ Voor 56% gewijzigd door The Condor op 05-05-2004 13:29 ]

Spec`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, maar het lijkt me erg vet om zoiets om mijn case te hebben... De case wordt dan wel zwaar, maar het ziet er zeker woest uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik heb ook wel een cool idee als je van takkeherrie houdt >:)

maak een windtunnelmod :P
gewoon een ronde buis met aan het begin en ein een big ass axiale fan 8-) die een paar honderd cfm aan lucht verplaats :D

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 05 mei 2004 @ 16:20:
Ik heb ook wel een cool idee als je van takkeherrie houdt >:)

maak een windtunnelmod :P
gewoon een ronde buis met aan het begin en ein een big ass axiale fan 8-) die een paar honderd cfm aan lucht verplaats :D
En je kaarten uit hun slot blazen zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
mja mayby alles vastlijmen ;)

btw @ die moter heb gezien hoe ze die maken :p
net als in die reclame altijd op discovery.. BUILD IT YOURSELF... DUH hehehe

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
sjobber schreef op 05 mei 2004 @ 01:57:
gewoon normale hdd mod, dus ledjes d'r in en window d'r op. Moar om het even op te leuken ook een lcd schermpje in het plexiglas maken, welke de schijfbewegingen weergeeft als bij zo'n hartslag meter ? :D
en dan zorgen dat de HDD 't blijft doen he... ;) :D
ik ben ooit eens op 't idee gekomen om het mobo en de PCI/AGP kaarten te stealthen...
wellicht dat ik 't nog eens 'perfectioneer' zodat het interieur van de pc helemaal gestealtht en dus superstrak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op 05 mei 2004 @ 17:13:
mja mayby alles vastlijmen ;)

btw @ die moter heb gezien hoe ze die maken :p
net als in die reclame altijd op discovery.. BUILD IT YOURSELF... DUH hehehe
Ja, maar voor de dikke casemodders op dit forum moet het toch geen probleem zijn :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:59:
[...]

Ja, maar voor de dikke casemodders op dit forum moet het toch geen probleem zijn :9 ;)
Ik ben niet dik, ik heb zware botten :P

/ontopic

het lijkt me trouwens ook mooi om een pc helemaal van dat racegaas te maken, in combinatie met wat ccfls moet dat een leuk (discobol)effect geven in een donkere kamer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-05-2004 20:04 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb hier enorme stapel aan oude P1 mobo's, zo'n 60 platen of zo. Heb een plan in mijn kop om een kast te maken dat alleen uit printplaten bestaat :P
Deze idee is niet uniek (er bestaan al printplaten-koffers) maar het is wel erg leuk effect. Een en al high-tech :)

De kans is wel groot dat iemand me al voor is. Heeft iemand al zo'n 'printplaten' kast gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MrDummy schreef op 05 mei 2004 @ 20:11:
Ik heb hier enorme stapel aan oude P1 mobo's, zo'n 60 platen of zo. Heb een plan in mijn kop om een kast te maken dat alleen uit printplaten bestaat :P
Deze idee is niet uniek (er bestaan al printplaten-koffers) maar het is wel erg leuk effect. Een en al high-tech :)

De kans is wel groot dat iemand me al voor is. Heeft iemand al zo'n 'printplaten' kast gezien?
Nog nooit gezien maar het lijkt me wel pijnlijk als je de kast vastneemt :9~

Je weet wel... met al die soldeerpunten.

offtopic:
By the way, wil je niet zo'n mobo kwijt? Al die van mij zijn kapot ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-05-2004 20:14 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste