"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Thanks, GoT itIceStorm schreef op 15 oktober 2002 @ 22:12:
Rechtsklik op iemand die iets van je aan het downloaden is, 'show queue' (oid), iig onderste optie in de lijst.
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
==> en klopt het dat het veel langer duurt voordat die sourches heb gevonden. of is dat normaal, want ik ben alleen gewent met 19c delta hf, en die onthoudt de sourches ofzo
==> Hier draait 21a minstens zo goed als de vorige versie. Lijkt iets stabieler te zijn.DE_Michiel schreef op 16 oktober 2002 @ 08:47:
==> heuh maar bij wie ga 21a even hard als voorgaande versies.
==> en klopt het dat het veel langer duurt voordat die sourches heb gevonden. of is dat normaal, want ik ben alleen gewent met 19c delta hf, en die onthoudt de sourches ofzo
==> Dat vinden van die sources, duurt bij mij niet langer dan bij de vorige versie.
Zo nu en dan heb ik echter een vastloper en dat is met name balen als dat 's nachts gebeurd.
Voordelen van emule tov edonkey zoals ik ze meemaak:
- veel meer sources, ook zeldzamere bestanden zijn goed te vinden
- connecten gaat veel sneller
- snelheid is hoger, zeker vergeleken met het edonkey van de laatste tijd
Nadeel:
- sources vinden gaat soms wat traag waardoor download langzaam op gang komt
- teveel aanbod, zodat er een groeiende rij onbekeken en ongespeelde software ontstaat
Conclusie: er bestaat weinig beters
Verwijderd
Protecol Start port End port
TCP 4661 4662
udp 4660 4666
Verwijderd
http://www.troublesathome...scus/messages/3/2841.html?
Niks wil meer...overal lowid's
Wat een naaiersVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:58:
Ik heb het angstige vermoeden dat ik sinds gisteren ook slachtoffer ben van een @Home UDP blokkade
http://www.troublesathome...scus/messages/3/2841.html?
Niks wil meer...overal lowid's

er zit dan nix anders op dan hem opnieuw te starten.
win2k, 4000+ shares, max sources 1000, max connections 5000, down-/upload limiet 0/10, en voor de rest alle opties aan.
blijkbaar blijft emule ergens in een loop zitten, want het programma werkt verder nog gewoon door, alleen met een verschrikkelijke vertraging (ook alle andere programma's)
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Voordelen:
- Hashen gaat waanzinnig veel sneller
- Beter in te stellen/meer preferences
- Er wordt aan doorontwikkeld
- Upload wordt netjes verdeeld (niet zoals edonkey in 10 x 0.5 kb)
http://server3.hostpoint.ch/~tuningsc/emule/eMule0.21a-deltaHF-Rod_v.1-powerup.zip
19c delta hf zoals nu wel bekend was ik groot fan van, nu dees maar ff proberen
Dat is het topic over die mod van 21a.
Changelog:
*Export function to Online Signatur
*Restart sources Searching
*Max. 1000 UploadQueue clients
*Minimize to tray button
*Show compression
*Show max upload setting in status bar
*Save/Load sources 0.06a
Imho vervelend (ik blijf zitten dat ik teveel connecties heb als emule mijn sources onthoud) dus ik stap niet over
Nee, maar ik heb hem ook niet geinstalledDE_Michiel schreef op 16 oktober 2002 @ 19:16:
had jij geen foutmelding icestorm ?.
Dit kan je handmatig doen, en zelfs per download. De sources worden dus niet bij de Startup geladen, maar alleen als jij dat wil.IceStorm schreef op 16 oktober 2002 @ 19:00:
Imho vervelend (ik blijf zitten dat ik teveel connecties heb als emule mijn sources onthoud) dus ik stap niet over.
Illumination schreef op 16 oktober 2002 @ 20:32:
Dit kan je handmatig doen, en zelfs per download. De sources worden dus niet bij de Startup geladen, maar alleen als jij dat wil.
Hmm ok das wel interessant
Ik draai win2k met norton 2002 als firewall, hierin heb ik poorten 4661, 4662 TCP en 4665 UDP open gezet.
Na een verse installatie eergisteren kan ik slecht connecten en is mijn ID erg laag, soms 0.
Ik heb weer dezelfde instellingen als eerst en gebruik versie 21a3.
Wat doe ik nu verkeerd?
Instellingen:
- 170Kb down (chello)
- 12Kb up
- 1000 connections
- 500 per file
// trouwens ik ben niet echt tevreden over de nieuwe 21a3 [RODV-DeltaHF]... hij download erg traag naar mijn gevoel.
Herstarten van eMule werkt ook nog wel eens (of werkte bij edonkey iig).
Verwijderd
Ik krijg dezelfde runtime errorDE_Michiel schreef op 16 oktober 2002 @ 18:30:
hmmm ik krijg een microsoft c++ runtime error, is dit te verhelpen door een tootle te installeren ?
Die MOD was gebaseerd op de .21a versie, die geeft problemen met Win98/ME. Is al gefixed. Er is zelfs een nieuwe versie uit. ==> http://www.emule-project.net/en/viewtopic.php?t=3988Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:33:
[...]
Ik krijg dezelfde runtime error, heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?
Je moet trouwens niet de Powerup nemen, die is voor mensen met zeer hoge upload.
Verwijderd
ik heb trouwens win2k en ik heb de t-dsl versie de laatste mod van vandaag
maakt trouwens niet uit welke mod versie je probeert (ik heb ze allemaal ff uitgeprobeert) ze hebben allemaal dezelfde runtime error als je de temp en de incoming dir niet in hetzelfde pad heb staan.
Verwijderd
Meest up-to-date server list is te halen van http://ocbmaurice.dyndns.org/. Daar staan verschillende varianten vermeld.vandenhork25 schreef op 16 september 2002 @ 10:55:
Welke server.met file gebruiken jullie eigenlijk? Heb er 1 van een duitse site. Iemand nog een goeie?
Bug: als je downloads canceled worden de .part.met.src files (de saved sources dus) in de temp dir niet verwijderd. (.21a3 DeltaHF-Rodv, v.2)
Illumination schreef op 18 oktober 2002 @ 13:52:
Check ff de file details van al je downloads. Als daar die .part(.met) niet bij staat is ie overbodig denk ik.
Overbodig is/zijn ze wel alleen ik wil graag weten wat het ooit is geweest/had moeten zijn
Werkt emule ook al goed met een casema/wanadoo broadband premium? de snelheid daarvan is a la asdl: 64 down 12 up. ik heb iets van 50 gig geshared, veel mp3's maar ook een hele rij videoclips. het id wat ik krijg toegewezen is meestal wel hoog: 1025108542 in dit geval, hij geeft in de statusbalk 627 users.
emule snoept m'n hele upload in, maar dat is niet erg als dat snachts gebeurt. wel jammer dan om te zien dat ik vannacht 500mb heb geupload, en maar 40 down... is emule soms alleen voor snellere verbindingen? ik heb xp, maar de firewall daarvan staat uit.
Zorg dat je upload niet op maximaal staat (10 kb/sec voor adsl is goed, maar niet lager want dan wordt je download automatisch gecapped). Als namelijk je upload helemaal gebruikt wordt kan de download er niet meer doorheen en gaat dus vet traag.
Zorg ook dat je een goeie serverlist hebt (al is dat tegenwoordig minder belangrijk), en dat je de files met zoveel mogelijk sources download.
deze thread met alle plaatjes wordt trouwens erg traag op mijn p2-500 256mb. kan er niet een nieuwe gemaakt worden?
Met een 100 mbps lijn zou je toch wel IETS meer de wijde wereld in kunnen sturen dacht ik zo.IceStorm schreef op 18 oktober 2002 @ 17:07:
persoonlijk vind ik 12 het beste, dan heb ik er geen last van tijdens surfen en stuur ik genoeg de wijde wereld in.
Illumination schreef op 18 oktober 2002 @ 17:18:
Met een 100 mbps lijn zou je toch wel IETS meer de wijde wereld in kunnen sturen dacht ik zo.
Die heeft 1 klein nadeel, voor dat dataverkeer betaal ik (gedeeltelijk
[0.21a3-v.2-T-DSL *10.18.2002*]
* minimum 6 upload clients + min. 2kb/s / client
[0.21a3-v.2-powerUP *10.18.2002*]
* minimum 10 upload clients
en bij de standaard sta niks, maar ik snap niet echt wat ze hiermee bedoelen
Lijkt mij persoonlijk niet handig, ik vind 3 kb/sec voor 4 man veel 'beter'.
0.21a3 gedownload (nieuwste op dit moment)
Zit daar Nederlands in

Hoe los ik dit op?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
en zijn er dan ook nog voordelen voor je zelf. ga je zelf ook harder of dat nietIceStorm schreef op 18 oktober 2002 @ 18:46:
Het verschil zit hem erin dat je verplicht wordt om 10 uploads te hebben zeg maar(of 6 met minstens 2 kb per persoon).
Lijkt mij persoonlijk niet handig, ik vind 3 kb/sec voor 4 man veel 'beter'.
size: 640.8MB
transfered: 617.3
speed: Complete
status: completing
het gekke is dat als ik op clear completed druk hij blijft staan en hij blijft ook bij de temp staan dus alspf ie nog niet klaar is. iemand een idee ?
Oplossing : Genoeg plek hebben op de plek waar de file naar toe moest ....
If you don’t have enough time, stop watching TV.
emule roelt
/edit
ik ben atm met meer dan 60kb/s aan het uppen, terwijl i toch echt maar 16kb upload heb hier met @home, zal wel door de compressie komen denk ik.
/edit2 nog meer
op dit moment zegt emule dat ik met maar liefst 180kb/s aan het uppen ben en 320kb/s downen, mooi zul je denken, houden zo, maar het vreemde is dat ik echt maar 16kb upload heb, en dat door compressie dat iets meer kan worden snap ik wel, maar van 16 naar 180 vind ik toch wel een erg groot verschil, heeft iemand hier een verklaring voor? komt dit vaker voor bij mensen?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Dat kan ik beamen... werkt super... En naar mijn gevoel is het ook een behoorlijk "eerlijke" versie ook... mijn favoriet dus.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik vind .21a3 (+alle mods) trouwens zeer langzaam. .19c DeltaHF werkt voor mij het beste.
ik kan ook niet meer connecten naar edonkey servers ?
of loopt Chello poorten te blocken ?
Roger that, deze rocked
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
die nieuwe .21 versie's zijn me te traag...
Het rare is ook dat als ik bv een .20b v5 instaleer dat hij het de eerste keer goed doet. Dan pas ik mijn preferences aan en dan krijg ik die runtime error. Iemand daar al een oplossing voor?
And Bob's your uncle ...
Verwijderd
echt een goed programma.
files die klaar zijn met downloaden, worden ook meteen geshared. met edonkey moest je eerst afsluiten, dan kom je ze pas moven (anders kreeg je een file in use error van windows) met emule kun je ze gewoon weghalen en hij verbreekt de verbinding met de downloaders van je
Dat was met eDonkey ook al zo. Vanaf het moment dat jij de eerste chunk van een file binnen hebt, kunnen anderen die bij je downloaden. Dat is de kracht van het Donkey netwerkCU2morO schreef op 21 oktober 2002 @ 13:54:
echt een goed programma.
files die klaar zijn met downloaden, worden ook meteen geshared.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik zit met een probleem.
Ik heb Edonkey 2000 en Emule gedownload en ik krijg ze niet aan de praat.
Bij Edonkey heb ik een serverlist gedownload en krijg telkens "not conected to Server". Bij Emule is dat ook de probleem. Wie weet een website waar het goed wordt uitgelegd hoe je ze moet toepassen en hoe je de server moet instellen.
Alvast bedankt.
I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..
Verwijderd

Eenvoudig hoor, het is in deze discussie al een keer of 80 uitgelegd hoe je het moet doen. Ga eens op je gemak lezen. Of...misschien klinkt dat wel heel vreemd: Ga naar de edonkey of emule site en lees daar de FAQs eens een keerLord_Salo schreef op 21 oktober 2002 @ 14:58:
Wie weet een website waar het goed wordt uitgelegd hoe je ze moet toepassen en hoe je de server moet instellen.
Alvast bedankt.
Het kan zijn dat de 'anderen; gewoon niet meer kunnen ontvanegen. Als ze bv een modemline hebben is het zo dat ze nooit jouw volle upload kunnen opvangen. En zelfs als ze wel een snelle lijn hebben dan nog kan het zijn dat ze bv wel 20 stromen binnen krijgen van andere sources. Dan zit hun lijn vol.Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 16:19:
Elke keer als ik kijk als ik uren achter de comp zit zijn ze gewoon laag. Hoe kan dit? ligt dit gewoon aan de versie of zo?
ligt ook aan de personen die bij jou downloaden natuurlijk.Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 16:19:
Ik gebruik nu versie 20b herbert v.5 op aanraden van sommige mensen hier, maar er is toch iets wat ik niet zo fijn vind.. m'n downloads gaan wel goed, maar m'n uploads gaan helemaal de soep in. Ik heb als max en als limiet 18 ingesteld, maar m'n uploads gaan nooit zo snel, hooguit 5 of 7 of zo, dat noem ik nou niet echt lekker sharen eigenlijkElke keer als ik kijk als ik uren achter de comp zit zijn ze gewoon laag. Hoe kan dit? ligt dit gewoon aan de versie of zo?
als ik met kabel 10kb/sec share, kan ik maar 5 kb/sec zelf downloaden

niet dat ik dat zo erg vind, ik heb tijd zat
maar als je nu meerdere uploads bij jou hebt.. wordt dat dan samen niet > 7?
Verwijderd
Zo staat het, het staat toch gewoon goed zo lijkt mij
Verwijderd
Verwijderd
Anyway, wat zou dan de max. download moeten zijn? Ik kan nergens vinden welke formule daarvoor is.
Verwijderd
Maar ik lees dus net op hun forum dat er een ratio van 1:3 is als je upload onder de 10 kb/s zet, 10 kb/s of hoger zou je een ongelimiteerde download moeten geven.
Dit draadje overigens , ik hoop dat ik het goed begrepen heb, en of ik deze 'bron' kan geloven
Verwijderd
Vorige nacht had ik hem ook op 0 staan, en nu had ik op hun fora al gelezen dat er een bug ofzo in schijnt te zitten in de upload ofzo.Maverick schreef op 22 oktober 2002 @ 07:22:
ik had het ook altijd op 10 staan, maar nu staat ie op 0 (ongelimiteerd) dit betekend dat er af en toe met meer dan 100kb/s geuped word door mij, vraag me niet hoe dat kan, maar tis erg goed voor me upload, die stijgt dan soms wel tot 400kb/s (@ home btw)
Bij mij staat ie nu ook gezellig op 415,6 MB downloaded en 2376,6 uploaded
Verwijderd
Mijn vraag dus:
Hoe kan ik zorgen dat er niemand iets bij mij download maar mijn download snelheden daar niet negatief op worden beinvloed ?
over 9 daagjes gaat me nieuwe limiet weer in.. en dan zou ik eventueel wel weer wat willen sharen
Ja, met een praaachtige FAQ bovenaan
NIET dus...de hele zaak werk omdat mensen niet leechen. En dat is precies wat jij wilt. Binnen halen en er niets voor terug doen.Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 19:54:
Mijn vraag dus:
Hoe kan ik zorgen dat er niemand iets bij mij download maar mijn download snelheden daar niet negatief op worden beinvloed ?

Verwijderd
Ik wil best wel 16kb/s uploaden hoor, maar dan wil ik natuurlijk ook wel kunnen downloaden met 96kb/s maar aangezien ik meer MB upload dan download lijkt het me helemaal niet zo gek om me upload gewoon stil te leggen of te limiteren.Ortep schreef op 22 oktober 2002 @ 23:42:
[...]
NIET dus...de hele zaak werk omdat mensen niet leechen. En dat is precies wat jij wilt. Binnen halen en er niets voor terug doen.
De laatste paar uur dat hij namelijk open stond en alles op max had ik gemiddelde upload van 14.5kb/s en gemiddelde download van 3kb/s
en nogmaals ik ben echt niet vies van files delen met anderen, behalve als ik over me datalimiet ga.. dan gaan mijn downloads voor(aangezien ik daar internet voor heb...downloaden en op got posten
Verwijderd
Bij eDonkey was het zo dat als je een upload limiet instelde die onder de 10 K ligt, je upload 4x zoveel is, vanaf 10 K wordt je download niet meer gecapped op 4x upload, upload op 0 zetten is niet limiteren dus je voledige uploadsnelheid beschikbaar stellenVerwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 19:54:
na een een tijdje het programma te hebben aangezet keek ik bij statistics en zag dat k dus een gemiddelde upload had van 14kb/s en gemiddelde download van 1.9 kb/s en aangezien ik aan een datalimiet zit wil ik het liefst niets uploaden, maar als ik dus upload limit op 0 zet dan komt me download ook niet eens boven 3kb/s uit, zodra ik upload limiet op 0 zet gaat me download naar de 5kb/s en hij heeft zelfs een keer de 15kb/s aangetikt, terwijl ik in theorie de 96kb/s moet kunne halen.
Mijn vraag dus:
over 9 daagjes gaat me nieuwe limiet weer in.. en dan zou ik eventueel wel weer wat willen sharen
Darn net te laat
Ortep schreef op 23 oktober 2002 @ 12:58:
Zoals je had kunnen wetene als je de FAQ gelezen had

Eerste en laatste keer dat ik je er op wijs. Onzinreplies zijn nergens voor nodig en deze is gewoon nog trollerig ook. Als je niks te melden hebt in een topic, doe dat dan ook niet.
Wat is er overigens zo erg aan meer uploaden dan downloaden? Ik download zelf alleen als ik iets wil hebben, op dit mometn bijv heb ik niet echt veel in mijn queue staan en allemaal extreem zeldzame dingen dus ik heb al mazzel als ik iets download. Maar mijn upload @ 12 kb/sec gaat gewoon door, ik heb er een geen last van en ik 'help' er anderen mee. Prima toch?
Verwijderd
het is ook niet erg om meer te uploaden dan downloaden, maar wel als ik die ene langgezochte download wil hebben en verbonden zit aan een datalimiet van 5gb per maand, gelukkig is het over 2 maanden verleden tijd(dan heb ik ADSL en zijn de 2 maanden van mijn opzegtermijn om)IceStorm schreef op 23 oktober 2002 @ 13:39:
[...]
Eerste en laatste keer dat ik je er op wijs. Onzinreplies zijn nergens voor nodig en deze is gewoon nog trollerig ook. Als je niks te melden hebt in een topic, doe dat dan ook niet.
Wat is er overigens zo erg aan meer uploaden dan downloaden? Ik download zelf alleen als ik iets wil hebben, op dit moment bijv heb ik niet echt veel in mijn queue staan en allemaal extreem zeldzame dingen dus ik heb al mazzel als ik iets download. Maar mijn upload @ 12 kb/sec gaat gewoon door, ik heb er een geen last van en ik 'help' er anderen mee. Prima toch?
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2002 22:22 . Reden: wrong smile ]
Verwijderd
die link van jou is momenteel down...Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 01:08:
En wat vinden we allemaal van de 0.21b versie ?
Download
nog even een stukje info over de nieuwe versie:
download <<-- die werkt als het goed is wel..And here are the major changes in this version:
Unk: Sorting the server list now supports dynamic ips. Sorting by description works better. All sorts are no longer case sensitive.
Unk: Added some network statistics.
Merkur: Fixed several bugs (preview, high cpu load when sharing many files, wrong serverport, low id crash, misplaced serverwindow, GDI Leaks and some minor bugs)
Merkur: Only one client per unique userhash / ip is accepted on the queue now
Unk: Added a "upload time" column to the upload list and a a "Entered Queue" column to the queue list
Unk: You can now do multiple searches.
Ornis: Show number of available parts of a download and keeps the last date when all parts has been available
Dirus: Downloadlist:improved drawing of the sources(thanks to zytrel), general list-behaviour and sorting
Ornis: new statistic values and new columns for the shared-folder list (4state sorting) which is now autoupdating
Ornis: Updated translations
Verwijderd
Verder wel een hele stabiele versie
Ik heb hem gewoon in een zip opgevist hoorVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:37:
Jammer dat ze niet meer gewoon de bestanden in een zipje aanbieden, maar alleen nog in zo'n suffe installer
http://prdownloads.source...e/emule0.21b.zip?download
Maar V20Herbert V5 rocks
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Woei bijna tijd voor deel 2
Dit topic is gesloten.