Bestaat er ook een mogelijkheid om de server met de meeste users bovenaan in de serverlijst te krijgen?
Waar zou je dat voor willen? Dat is helemaal niet handig. Die server heeft het waarschijnlijk zo druk dat je nauwelijks antwoord van hem krijgt. Er zijn wel veel files te vinden bij die gebruikers, maar het duurt 20 minuten voor je ze gevonden hebt. Je kan beter op een minder drukke server zitten die direkt antwoord geeft. Aan het einde van de rit praten alle servers met elkaar en vindt je alle gebruikers.SiHiDa schreef op 21 september 2002 @ 12:52:
Bestaat er ook een mogelijkheid om de server met de meeste users bovenaan in de serverlijst te krijgen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zo heb ik het nog nooit bekeken... Thnx iig voor de tip!Ortep schreef op 21 september 2002 @ 13:11:
[...]
Waar zou je dat voor willen? Dat is helemaal niet handig. Die server heeft het waarschijnlijk zo druk dat je nauwelijks antwoord van hem krijgt. Er zijn wel veel files te vinden bij die gebruikers, maar het duurt 20 minuten voor je ze gevonden hebt. Je kan beter op een minder drukke server zitten die direkt antwoord geeft. Aan het einde van de rit praten alle servers met elkaar en vindt je alle gebruikers.
Een server met 1 gebruiker is ook niet optimaal
Het aantal gebruikers maakt wel uit als je bv een mp3tje wil downloaden van 3 meg. Die krijg je waarschijnlijk van 1 gebruiker en dan wil je het aan zoveel mogelijk tegelijk vragen. De eerste die het je geeft is gelijk de laatste. Als files groter worden en het duurt toch een aantal uren voor die binnen zijn, dan is er alleen verschil in de eerste 20 minuten. Daarna zijn alle servers in je serverlijst ook al gevraagd naar 'sources' voor je file. Dan maakt het niet meer uit op welke server je zit.
DAn ben je goed bezig zal ik maar zeggen, je ip is dus zichtbaar en jij gaat fff je firewall uitzetten. suc6Blue_White_Army schreef op 18 september 2002 @ 09:26:
Dat crashen.......
Laten we eens kijken waaraan dat kan liggen. Volgens het Emule forum zou het kunnen liggen aan een firewall.
Ik heb mijn firewall uitgezet en hij draaide toen 5 uur aan één stuk. Kan toeval zijn, maar kunnen jullie aangeven of jullie een firewall wel of niet gebruiken, en of Emule dan crashed ja of nee
Nou heel vervelend maar 19b moet toch even wachten
Sta nu net overal lekker in een queue
.
Draait nog steeds prima (en ondertussen is mijn hoeveelheid AD&D pdf'jes tot 170 gestegen
).
[ edit]0.19b had een nasty bugje dus na minder dan 10 uur heeft 0.19c het daglicht al mogen aanschouwen
) ---> KLIK [/edit]
Draait nog steeds prima (en ondertussen is mijn hoeveelheid AD&D pdf'jes tot 170 gestegen
[ edit]0.19b had een nasty bugje dus na minder dan 10 uur heeft 0.19c het daglicht al mogen aanschouwen
btw Ik kan geen links afvangen in mijn browser? Hij vroeg wel of ik 'm e2dk standaard wilde maken en dat bevestigde ik, maar alle links runnen vanuit mijn browser werkt niet
Iemand een idee wat ik bij File Extensions in moet voeren zodat het werkt? (copy pasten van jullie info dus 
edit: en inderdaad, iedereen in mjin queue is nu agressive.. Niemand mag uploaden en 450 mensen in de queue... lekker vaag.
edit: en inderdaad, iedereen in mjin queue is nu agressive.. Niemand mag uploaden en 450 mensen in de queue... lekker vaag.
Human Bobby
Alleen nog steeds die lage ID's!
Ik heb zojuist mijn pc opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik met alle versies nog steeds lage id's...Is er echt niemand met ene oplossing? Vorheen werkte dit supergoed!
Ik zou het heel jammer vinden als ik niet meer verder kon downloaden.
Net even eDonkey geprobeerd en die zegt:
Ik heb zojuist mijn pc opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik met alle versies nog steeds lage id's...Is er echt niemand met ene oplossing? Vorheen werkte dit supergoed!
Ik zou het heel jammer vinden als ik niet meer verder kon downloaden.
Net even eDonkey geprobeerd en die zegt:
Eerst werkte mijn router instellingen wel....iemand die weet wat ik fout heb gedaan?ERROR: Your port 4662 is not reachable. You have a LOWID http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html ! Please correct your network config !

Verwijderd
Die bug heeft het development-team ook opgemerkt, en daarom is 19b na een paar uurtjes al weer opgevolgd door 19cJustice schreef op 21 september 2002 @ 15:40:
Geweldig om te zien hoe hard er momenteel gewerkt wordt aan het perfectioneren van Emule....
Edonkey wordt straks volledig uit de markt gewerkt, omdat de ontwikkeling gewoon helemaal stil stond en het programma daarom aan alle kanten wordt voorbijgestreefd
Je moet de link in het 'search' window pasten. Daar is een vakje met ED2K link.Justice schreef op 21 september 2002 @ 15:40:
btw Ik kan geen links afvangen in mijn browser? Hij vroeg wel of ik 'm e2dk standaard wilde maken en dat bevestigde ik, maar alle links runnen vanuit mijn browser werkt nietIemand een idee wat ik bij File Extensions in moet voeren zodat het werkt? (copy pasten van jullie info dus
Verwijderd
hmm..e-meuk slaat die serverlist niet op en ik download helemaal niks 
Ik ga maar terug naar edonkey met de edonkey-bot pro.
Verwijderd
Niet te snel opgeven, je mist echt iets hoor..Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:18:
hmm..e-meuk slaat die serverlist niet op en ik download helemaal niks
vertel ff duidelijk wat er misgaat dan..
De url van die serverlist moet je in het bestand adresses.dat opslaan he? Als je niet eens de moeite neemt om dit topic te lezen verdien je zoiets moois als emule niet eens
Verwijderd
Ik zet de URL van de serverlist in de juiste plek en klik op "update" alles gaat goed. Maar bij restarten zegtie dat hij geen serverlist URL heeft terwijl ik die vorige keer had ingevuldVerwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:20:
[...]
Niet te snel opgeven, je mist echt iets hoor..
vertel ff duidelijk wat er misgaat dan..
De url van die serverlist moet je in het bestand adresses.dat opslaan he? Als je niet eens de moeite neemt om dit topic te lezen verdien je zoiets moois als emule niet eens
Moet ik dan zelf handmatig de serverlist daarin meuken? Hmm....vreemd datie dat zelf niet opslaat.
Verwijderd
We hebben hier te maken met een programma dat nog in het beta-stadium is... 
Dat soort functies zullen ongetwijfeld nog volgens, maar vooralsnog richt het ontwikkelteam zich eerst op de kernfuncties.. snelheid bijvoorbeeld.
Maar als je dat te vervelend vindt, ga je toch terug naar Edonkey en kijk je over half jaar nog eens Emule al gebruiksvriendelijk genoeg voor je is
/me is ervan overtuigd dat Cyber-D nooit meer Edonkey gebruikt

Dat soort functies zullen ongetwijfeld nog volgens, maar vooralsnog richt het ontwikkelteam zich eerst op de kernfuncties.. snelheid bijvoorbeeld.
Maar als je dat te vervelend vindt, ga je toch terug naar Edonkey en kijk je over half jaar nog eens Emule al gebruiksvriendelijk genoeg voor je is
/me is ervan overtuigd dat Cyber-D nooit meer Edonkey gebruikt
Je hebt dus niet gelezen. Die URL moet in de file adres.met worden geplaatst. Dat vakje waar je hem met de hand in hebt gezet is alleen om tussentijds ergens anders vandaan de zaak op te frissenVerwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:28:
Ik zet de URL van de serverlist in de juiste plek en klik op "update" alles gaat goed. Maar bij restarten zegtie dat hij geen serverlist URL heeft terwijl ik die vorige keer had ingevuld
Moet ik dan zelf handmatig de serverlist daarin meuken? Hmm....vreemd datie dat zelf niet opslaat.
Verwijderd
Blijft gel*l.Kijk dit is dus groot geblaat, bekijk altijd iets voordat je met de grote kudde mee gaat blaaten. Ik citeer van de website zelf: "In de eDonkey bot Lite zijn de onderdelen die de server deden overbelasten verwijderd"
Een bot zorgt gewoon voor meer connecties vanaf dezelfde user.
Ook Bot-lite. In mindere mate, dat wel, maar toch zuigt het.
Of denk je soms dat íe al het werk op je eigen PC uitvoert?
Verwijderd
Dit verhaal raakt echt kant noch wal..Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:46:
[...]
Blijft gel*l.
Een bot zorgt gewoon voor meer connecties vanaf dezelfde user.
Ook Bot-lite. In mindere mate, dat wel, maar toch zuigt het.
Of denk je soms dat íe al het werk op je eigen PC uitvoert?
De Lite bot overbelast geen servers en daarmee is iedereen toch vrij om het al dan niet te gebruiken? (Zou niet weten wat de Lite versie noch toevoegde, maarja)
Maar gelukkig is het Edonkey-tijdperk en daarmee de Bot-discussie voorbij dankzij de komst van eMule
Verwijderd
Jammer genoeg werkt dit niet meer met de nieuwe versie 19c.. heb altijd gewoon de url van maurice daarin staan en werkte altijd perfect, nu met de nieuwe versie opeens niet meerOrtep schreef op 21 september 2002 @ 17:34:
[...]
Je hebt dus niet gelezen. Die URL moet in de file adres.met worden geplaatst. Dat vakje waar je hem met de hand in hebt gezet is alleen om tussentijds ergens anders vandaan de zaak op te frissen
Verwijderd
werkt het niet meer? Hier anders prima hoorVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 01:37:
[...]
Jammer genoeg werkt dit niet meer met de nieuwe versie 19c.. heb altijd gewoon de url van maurice daarin staan en werkte altijd perfect, nu met de nieuwe versie opeens niet meernaja gelukkig werkt het via de update in het programma zelf wel
Dat bestand waar je de URL in moet zetten heet trouwens adresses.dat en niet adres.dat zoals iemand anders eerder zei...
Probeer het nog eens en vergeet ook vooral niet auto-update aan te vinken in het preferences scherm
Verwijderd
ik weet wel hoe het moet, heb het altijd al gedaan in 19a via de adress.dat, heeft ook altijd gewerkt, en met 19c werkte het op de een of andere manier niet toen ik het wou doen 
Nu heb ik een aangepaste versie van 19c gedownd en het werkt nu wel gelukkig.. naja ik zal wel pech hebben gehad of zo
Nu heb ik een aangepaste versie van 19c gedownd en het werkt nu wel gelukkig.. naja ik zal wel pech hebben gehad of zo
Verwijderd
Even uit pure nieuwsgierigheid: Welke variant heb je nu, waar vandaan en wat zijn de afwijkende kenmerken?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 02:12:
ik weet wel hoe het moet, heb het altijd al gedaan in 19a via de adress.dat, heeft ook altijd gewerkt, en met 19c werkte het op de een of andere manier niet toen ik het wou doen
Verwijderd
http://www.emule-project.net/en/viewtopic.php?t=907Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 02:14:
[...]
Even uit pure nieuwsgierigheid: Welke variant heb je nu, waar vandaan en wat zijn de afwijkende kenmerken?
Daar heb ik hem vandaan, veranderingen zijn:
- two more columns for downloads: Status and Remains (Time & Size) )
- date&time at log-messages
- Sorting serverlist by their file-count
- cleaning ed2k-links from %20 (for Opera users)
- little interface changes (start maximized, connected server in statusbar,...)
- server-link supported (by wanoo)
- Login&Logout Button (by CML)
Ik heb de patched 0.19c version
Verwijderd
hmm klinkt goed! Zal ook eens ff testen..Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 02:20:
[...]
http://www.emule-project.net/en/viewtopic.php?t=907
Zit trouwens nu op irc.emule-project.net in #emule ; aardig kanaal en Merkur (developer) is ook aanwezig voor het geval je nog iets wilde zeggen/vragen.
Edit: Even geprobeerd, maar wanneer ik handmatig disconnect en dan weer connect (vraag me niet waarom
Verwijderd
Jij gelijk, ik heb ook geen zin in een discussie hierover.Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:49:
[...]
Dit verhaal raakt echt kant noch wal..
De Lite bot overbelast geen servers en daarmee is iedereen toch vrij om het al dan niet te gebruiken? (Zou niet weten wat de Lite versie noch toevoegde, maarja)
Maar gelukkig is het Edonkey-tijdperk en daarmee de Bot-discussie voorbij dankzij de komst van eMule
Ga zelf maar eens op zoek naar een fatsoenlijke Nederlandse server.
Di van mij zul je niet meer vinden.
Wow echt handig dat. Precies de dingen die ik miste zitten daarin.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 02:20:
[...]
Thnx!
Idd erg handig.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 02:20:
[...]
Die nieuwe versie gaan we bij de volgende start van eMule wel even proberen
.
Zojuist de ornis versie geïnstalleerd en het lijkt te werken....In de log staat nu ook op welke tijd welke actie wordt uitgevoerd. zeer handig.
edit:
Okide dit klinkt misschien vreemd, maar met de Ornis versie krijg ik wel gewoon een hoog id (zie probleem paar posts terug). Toen ik terug ging naar een eerdere versie, kreeg ik weer constant (op dezelfde server trouwens) een laag id.
Okide dit klinkt misschien vreemd, maar met de Ornis versie krijg ik wel gewoon een hoog id (zie probleem paar posts terug). Toen ik terug ging naar een eerdere versie, kreeg ik weer constant (op dezelfde server trouwens) een laag id.
Verwijderd
Halfkakkende, bedoel je soms Unknown1's nieuwe 0.19c Green v1 versie?
Ik las hier vanmorgen over op het forum en besloot hem eens te proberen vanwege de interessante verbeteringen, maar ik ben ook blij verrast met deze versie.
Ik krijg nu zelfs zonder port-forwarding hoge ID's op mijn ICS-clientje
En hij loopt als een trein.. lijkt wel sneller dan de originele hoewel dat volgens mij niet kan, aangezien die code niet veranderd is
Download eMule0.19c Green v1 hier
topic: http://www.emule-project....=0&postorder=asc&start=60
Ik las hier vanmorgen over op het forum en besloot hem eens te proberen vanwege de interessante verbeteringen, maar ik ben ook blij verrast met deze versie.
Ik krijg nu zelfs zonder port-forwarding hoge ID's op mijn ICS-clientje
En hij loopt als een trein.. lijkt wel sneller dan de originele hoewel dat volgens mij niet kan, aangezien die code niet veranderd is
Download eMule0.19c Green v1 hier
topic: http://www.emule-project....=0&postorder=asc&start=60
Nee ik bedoel de v0.19c+ornis van een paar posts terug. ik ga nu eens green v1 proberen!
edit:
hmmm...
09/22/02 15:13:26: Connection established on XTheme eDonkey Server
09/22/02 15:13:43: New clientid is 10220627325
precies hetzelfde als met de Ornis Versie dus. Even deze een tijdje laten draaien.
Ik denk alleen wel, dat die ornis dude en unknown1 nauwer moeten samenwerken...nu zijn er twee goed werkende maar toch verschillende versies in omloop.
hmmm...
09/22/02 15:13:26: Connection established on XTheme eDonkey Server
09/22/02 15:13:43: New clientid is 10220627325
precies hetzelfde als met de Ornis Versie dus. Even deze een tijdje laten draaien.
Ik denk alleen wel, dat die ornis dude en unknown1 nauwer moeten samenwerken...nu zijn er twee goed werkende maar toch verschillende versies in omloop.
Natuurlijk is je ID hetzelfde. Die wordt via de een of andere truc van je IP adres afgeleid. En als het algoritme hetzelfde is van de twee progsels dan komt er ook hetzelfde ID uit. Ik meen begrpen te hebben dat ze ook samen werken. Ze testen allerlei dingen uit en dan komen die later weer samen. Dat is het voordeel maar ook het nadeel van open source werken.
Ik vind dat 'start maximized' touwens vreselijk. Ik hoop dat hij dat snel weg gooit
Ik vind dat 'start maximized' touwens vreselijk. Ik hoop dat hij dat snel weg gooit
maar hoe is het dan mogelijk dat toen ik nog niet achter een router zat, dat ik een een id van meer als 30000000000 kreeg? AH ja als die pijltjes maar groen zijn heh? 
Anyway, dat start maximized vind ik zelf erg handig, omdat ik eMule en andere download proggels open op mijn 2e scherm.
Anyway, dat start maximized vind ik zelf erg handig, omdat ik eMule en andere download proggels open op mijn 2e scherm.
Hebben meer mensen de volgende problemen ?
- De "Shared Directories" kan maar 1 subniveau uitklappen, hierdoor kan ik een folder die onder My Documents hangt niet selecteren.
- Ik krijg plotseling alleen nog maar een laag ID ! Gisteren deed ie het prima nadat ik de firewall had ingesteld, en nu niet meer. Endat, terwijl er nu wel mensen bij me downloaden...
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Verwijderd
Dat verhaal van die shared folders klopt inderdaad en voor die LowID's zou ik je even naar het officiele eMule-forum willen verwijzen..jvhaarst schreef op 22 september 2002 @ 16:05:
Hebben meer mensen de volgende problemen ?
- De "Shared Directories" kan maar 1 subniveau uitklappen, hierdoor kan ik een folder die onder My Documents hangt niet selecteren.
- Ik krijg plotseling alleen nog maar een laag ID ! Gisteren deed ie het prima nadat ik de firewall had ingesteld, en nu niet meer. Endat, terwijl er nu wel mensen bij me downloaden...
http://www.emule-project.net/en/index.php
Waarom kunnen er maar 3 mensen tegelijkertijd met mij connecten. Dat mogen er van mij best meer zijn
Verder draait 0.19a met Green v1 prima hier!!
Verder draait 0.19a met Green v1 prima hier!!
And Bob's your uncle ...
Verwijderd
Was onder 19a de minimale upload-snelheid niet 3kb? dat zou die 3 uploads verklaren als je max upload lager dan 12 k is.
Daar is duscussie over.Scharnout schreef op 22 september 2002 @ 16:54:
Waarom kunnen er maar 3 mensen tegelijkertijd met mij connecten. Dat mogen er van mij best meer zijn
De ene groep zegt: Wat maakt het uit dat ik maar 0.01 k van iemand krijg. Als ik het van 100 mensen krijg is het toch nog 10 k. Dat klinkt logisch
De andere groep zegt: Iedere connectie heeft overhead, dus 10*1 K is minder efficient dan 1*10 K. Het duurt dan langer voor je aan de beurt bent, maar je bent aan het einde van de rit eerder klaar omdat ALS je aan de beurt bent je veel sneller iets krijgt en er geen overhead is. Dat klinkt ook logisch
Goochelt die router niet met je IP adres? Ik heb altijd hetzelfde ID (Behalve als ik een heel lage heb wat een enkele keer voorkomt) Het is wel een ander ID dan de eDonkey ID.Halfkakkende schreef op 22 september 2002 @ 15:29:
maar hoe is het dan mogelijk dat toen ik nog niet achter een router zat, dat ik een een id van meer als 30000000000 kreeg?
Ik heb de schurft aan programma's die denken dat ze de enige zijn die ik wil zienAnyway, dat start maximized vind ik zelf erg handig, omdat ik eMule en andere download proggels open op mijn 2e scherm.
Ik heb gewoon telkens een vast ip adres, omdat ik nooit de verbinding met mijn router verbreek...dit systeem staat constant aan eigenlijk.
Dat het gemaximaliseerd opstarten een optie moet kunnen zijn, ben ik met je eens.
Dat het gemaximaliseerd opstarten een optie moet kunnen zijn, ben ik met je eens.
Ik wordt helemaal simpel van die LowID ! Alles wat ik probeer helpt niks. Het lijkt wel alsof ze bij eDonkey een hekel hebben aan eMule.
Jahaaaaaaaaaaaaaaa ! Hij doet ut weer !
Dit staat nu in m'n firewall script (RH7.3):
Jahaaaaaaaaaaaaaaa ! Hij doet ut weer !
Dit staat nu in m'n firewall script (RH7.3):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| EXTIF="eth0" TCP=4662 UDP=4662 IP=192.168.1.23 iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp --dport $TCP -i $EXTIF -j DNAT --to $IP:$TCP iptables -A PREROUTING -t nat -p udp --dport $UDP -i $EXTIF -j DNAT --to $IP:$UDP iptables -A FORWARD -p tcp --dport $TCP -d $IP -j ACCEPT iptables -A FORWARD -p udp --dport $UDP -d $IP -j ACCEPT iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT |
If you don’t have enough time, stop watching TV.
ik zit nu 4 bestand van zon 600 mb te downen , en die gaan nu rond de 25kb/s totaal. niet denderend, maar ik sta iig niet in de rij te wachten zoals bij edonkey 9 van de 10 keer.
hoe kun je zien wta je Id ed is
hoe kun je zien wta je Id ed is
PSN: DutchTrickle PVoutput
Die 19C gaat als een trein, ik download met 180KB voor 3 uur aan een stuk VAVOEEEEEEEEEM
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
En dat komt door die C? Of down je gewoon heeeel veel files?
Verwijderd
Hier ook niks te klagen.. Zit sinds versie 19a al dagen achter elkaar tegen mijn verbindingslimiet aan te downloaden.. Helaas is dit slechts 64k, maar met edonkey haalde ik dit nooit...
(gemiddeld een stuk of 6 oudere Sharereactor-releases)
(gemiddeld een stuk of 6 oudere Sharereactor-releases)
Dit komt omdat emule gewoon veel meer sources vind dan edonkey.Solosmots schreef op 23 september 2002 @ 11:29:
En dat komt door die C? Of down je gewoon heeeel veel files?
Ik hoop dat 'ie binnenkort een filter heeft... Al die porn wil ik niets mee te maken hebben (wanneer ik gewoon zoek naar leuke films, dan), en ook al die Duitse shit mag wel opzouten 
Overigens multi-select in dat resultaat schermpje is ook geen luxy. Al met al werkt de code goed, maar de UI nog niet helemaal...
Overigens multi-select in dat resultaat schermpje is ook geen luxy. Al met al werkt de code goed, maar de UI nog niet helemaal...
Ik heb nog steeds dezelfde problemen, originele edonkey client is stukken sneller en emule maakt grote downloads corrupt. Dit is nog steeds niet gefixed met de 19c versie
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nou, ik heb dit weekend 6!! files compleet gekregen via emule met geen probleem, geen corrupte files. Dus ik weet niet waaraan dat kan liggen bij jou.
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook wel zo'n 10 divxjes en 10 iso's binnen met eMule, waarvan er niet 1 corrupt was
Nou heb ik een dikke 8 mbit verbinding, maar ik haal met mijn afleveringen Star Trek toch geen 180 Kb hoor. Iemand nog tips?Blue_White_Army schreef op 23 september 2002 @ 11:18:
Die 19C gaat als een trein, ik download met 180KB voor 3 uur aan een stuk VAVOEEEEEEEEEM
Connections staan al hoog enzo
oh ja ... en hij wil maar niet een serverlijst opslaan als ik hem laat updaten met die mauricedinges en het bestand adress.met heb ik niet .. wel een .dat
And Bob's your uncle ...
Je moet ook deze link http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl/server.met?download opnemen in het bestand: adresses.datScharnout schreef op 23 september 2002 @ 13:14:
oh ja ... en hij wil maar niet een serverlijst opslaan als ik hem laat updaten met die mauricedinges en het bestand adress.met heb ik niet .. wel een .dat
Dan zal hij iedere keer automatisch je serverlist updaten
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Hehe, zelfs uberzeldzame files komen langzamerhand binnendruppelen. Lekkah
Dan moet ik vast nog een optie aanklikken ergens want daar staat tie gewoon inErHa schreef op 23 september 2002 @ 13:25:
[...]
Je moet ook deze link http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl/server.met?download opnemen in het bestand: adresses.dat
And Bob's your uncle ...
Ik download alleen bestanden die op de bekende sites verkrijgbaar zijn. Tevens speel ik veel met prioriteit. Dat scheelt heeeeeeeeel veelScharnout schreef op 23 september 2002 @ 13:14:
[...]
Nou heb ik een dikke 8 mbit verbinding, maar ik haal met mijn afleveringen Star Trek toch geen 180 Kb hoor. Iemand nog tips?
Connections staan al hoog enzo
Oh .. ik heb nog nooit wat gemerkt van die prioriteit. Verder wel leuk proggie trouwens.Blue_White_Army schreef op 23 september 2002 @ 13:36:
[...]
Ik download alleen bestanden die op de bekende sites verkrijgbaar zijn. Tevens speel ik veel met prioriteit. Dat scheelt heeeeeeeeel veel
And Bob's your uncle ...
Als je nu bijv 6 files download.Scharnout schreef op 23 september 2002 @ 13:43:
[...]
Oh .. ik heb nog nooit wat gemerkt van die prioriteit. Verder wel leuk proggie trouwens.
1 file heeft bijvoorbeeld 100+ sources en de rest maar 25 ( dit zijn voorbeelden ok??) dan zet je die file van 100+ sources op low prio. Dan krijgen de files met weinig sources meer sources. Die komen dan sneller binnen
Ik hoor je daar al langer over klagen. Maar bij de meeste mensen gaat het goed. Als het meestal fout zou gaan, dan zou het niet zo vaak gebruikt worden. Voor mij hoeft hij niets te fixen. Jij zal toch iets anders doen dan ik. Ik haal het werkelijk met bakken binnen en niets is er corrupt.Bor_de_Wollef schreef op 23 september 2002 @ 12:40:
Ik heb nog steeds dezelfde problemen, originele edonkey client is stukken sneller en emule maakt grote downloads corrupt. Dit is nog steeds niet gefixed met de 19c versie
Wat heb je nog meer draaien, OS, service packs, Hardware? Overclocked? Type internet verbinding? Ethernet? Usb?
Win2k sp2 alle patches geinstalleerd. Ethernet met @home. Kerio Personal FW, mcafee AV.Ortep schreef op 23 september 2002 @ 15:47:
[...]
Ik hoor je daar al langer over klagen. Maar bij de meeste mensen gaat het goed. Als het meestal fout zou gaan, dan zou het niet zo vaak gebruikt worden. Voor mij hoeft hij niets te fixen. Jij zal toch iets anders doen dan ik. Ik haal het werkelijk met bakken binnen en niets is er corrupt.
Wat heb je nog meer draaien, OS, service packs, Hardware? Overclocked? Type internet verbinding? Ethernet? Usb?
Het rare is dat ik die "hogere snelheid" die jij hebt gewoon met de edonkey client altijd al haalde, en sneller zelfs nog. Mijn commentaar is niet klagelijk bedoelt hoor, ik wil alleen ook wel een nog hogere snelheid (en geen corrupte downloads).
Ik ben hier voledig mee eens, mijn hele adsl-lijn wordt leeg getrokken zodat ik niet meer op volle snelheid wat kan downloaden. Nu zou je kunnen zeggen dat niet zo erg is, maar als het bij 5.5kb/s ophoud is dat om teBor_de_Wollef schreef op 23 september 2002 @ 15:52:
[...]
Win2k sp2 alle patches geinstalleerd. Ethernet met @home. Kerio Personal FW, mcafee AV.
Het rare is dat ik die "hogere snelheid" die jij hebt gewoon met de edonkey client altijd al haalde, en sneller zelfs nog. Mijn commentaar is niet klagelijk bedoelt hoor, ik wil alleen ook wel een nog hogere snelheid (en geen corrupte downloads).
Ik gebruik overigens de Green versie en daar bij heb ik de instellingen voor mijn adsl-lijntje ingesteld dus down 100 - up 10 - max 100. Ik zie dus nu regelmatig dat het 12.7kb/s is wat ik weg geef en 5.5kb/s wat ik max maar binnenhaal. Ik ben eerst weer van de bot overgestapt, maar ik ga weer vrolijk terug. Dit is gewoon niet leuk
Ik vatte het ook niet op als 'huilen' hoor. Maar gewoon als 'een klacht'Bor_de_Wollef schreef op 23 september 2002 @ 15:52:
Win2k sp2 alle patches geinstalleerd. Ethernet met @home. Kerio Personal FW, mcafee AV.
Bij mij gaat eMule echt stukken beter. Voornamelijk omdat ik de sources vind en ze ook kan 'vasthouden' Dat was soms bij eDonkey een enorm probleem. Dan wist ik zeker wie een file had, en hij stond in mijn friends list. Ik wist zelfs zeker op welke server hij zat. En toch kon hij hem dan met moeite vinden en soms helemaal niet. Dat is een enorm probleem als er maar 5 of minder sources zijn. EMule onthoudt je sources en vraagt direkt of ze nog in de lucht zijn. Dus als jij of je source even 2 minuten 'uit de lucht' zijn ben je elkaar niet kwijt.
Zo te zien heb je geen gekke dingen. Ik zat even te denken aan dingen als rare USB verbindingen of een bizarre provider. Of zelfs win95 of winme. Dat zijn beruchte dingen
wat ik krijg is "nexpected file error while completing FILENAME STRIPPED File paused, restart eMule to start another completing-try" bij elke file die groter is dan ongeveer 300 a 400 mb. Iemand anders met dit probleem?
Op de plek waar FILENAME STRIPPED staat zie ik dan de originele bestandsnaam (voor demo verwijderd)
Op de plek waar FILENAME STRIPPED staat zie ik dan de originele bestandsnaam (voor demo verwijderd)
Ik gebruik ook emule en ik hoor hier geweldige snelheden, maar dat haal ik met chello lang niet. Ik begin eigenlijk altijd met 4 kb en dan loopt het na 1 of 2 uur op tot 30 / 40 kbs. Ik heb upload op 10kb gezet en download op 0 (dus onglimiteerd). Moet ik connections hoger zetten (nu 500) of gewoon meer geduld hebben. (ik download 'black hawk down' met meer dan 100 sources dus daar kan het niet aan liggen).
Verder internetten in niet te doen, die zit dan gewoon helemaal dicht.
Verder internetten in niet te doen, die zit dan gewoon helemaal dicht.
Die geweldige snelheden zie ik ook niet hoor. Het is natuurlijk afhankleijk van wat je sources je geven. Je kan wel 100 mensen zie die iets hebben, maar asl er maar twee iets naar je sturen zal het niet echt snel gaan als ze ook nog via een modem gaan. De download is ook niet afjhankelijk van de donkey/mule client, maar van de mogelijkheid sources te vinden. Blijkbaar hangt het af van wat je zoekt of de mule je veel voordeel geeft.
Ik vind eMule qua info wat completer (zoals met die sources), aan de andere kant mis ik een ETA van files... niet heel belangrijk natuurlijk, maar toch... 'k vond dat wel leuk. Zelfde geldt voor de rij met de status (connecting, downloading, looking, etc).
Of ie veel sneller is betwijfel ik (hoewel ie lekker veel upload trekt) maar het gaat er zeker niet minder op.
Ohja ik heb wel LowID helaas..
Of ie veel sneller is betwijfel ik (hoewel ie lekker veel upload trekt) maar het gaat er zeker niet minder op.
Ohja ik heb wel LowID helaas..
Saved by the buoyancy of citrus
Het voordeel van emule is het vinden en vasthouden van sources, je download langer bij iemand. De files komen dan ook sneller binnen. Bij mij gaat emule sneller als Edonkey. Edonkey haalt bij mij 60kb, Emule draait gewoon 90kb continue en soms pieken van 180 - 200 kb. Dit houd emule ook 3 uur vol. dat houd donkey niet vol. Ik heb die snelheid bij donkey ook gehaald, maar dan maar 15 minuten of zo.
Een nadeel van emule is dat je bijna niet meer kan surfen, maar dat zal in de toekomst wel veranderen.
Een voordeel van emule is dat deze client wel doorontwikkeld wordt, in tegenstelling tot edonkey. Tuurlijk loopt versie 61 goed, maar de bugs zoals het verliezen van sources is gewoon irritant, Emule daarintegen houdt deze sources vast.
Een nadeel van emule is dat je bijna niet meer kan surfen, maar dat zal in de toekomst wel veranderen.
Een voordeel van emule is dat deze client wel doorontwikkeld wordt, in tegenstelling tot edonkey. Tuurlijk loopt versie 61 goed, maar de bugs zoals het verliezen van sources is gewoon irritant, Emule daarintegen houdt deze sources vast.
Edonkey wordt ook gewoon doorontwikkeld hoor, alleen liggen die ontwikkelingen nu eventjes stil doordat de makers bezig zijn met Overnet.Blue_White_Army schreef op 24 september 2002 @ 09:48:
Precies dat is het probleem, versie 61 is al 6 maanden oud, de bugs zijn ook al 6 maanden bekend. Op dit moment is het nog niet duidelijk wanneer ze een upgrade gaan maken omdat ze bezig zijn met overnet.
Emule haakt daar mooi op in, en de makers ervan zijn begonnen met die bugs te repareren, en ik zie nu hoe een client kan downloaden als hij de sources vasthoud. Veel meer verschil zit er niet in, maar het effect is wel groot. Ik ben benieuwd hoe swamp hierop reageerd. Veel donkey gebruikers gaan over op Emule, hij zal snel moeten reageren anders dan krijgt iedereen die gebruik maakt van het donkey betwerk een probleem
Emule haakt daar mooi op in, en de makers ervan zijn begonnen met die bugs te repareren, en ik zie nu hoe een client kan downloaden als hij de sources vasthoud. Veel meer verschil zit er niet in, maar het effect is wel groot. Ik ben benieuwd hoe swamp hierop reageerd. Veel donkey gebruikers gaan over op Emule, hij zal snel moeten reageren anders dan krijgt iedereen die gebruik maakt van het donkey betwerk een probleem
Verwijderd
Inderdaad de snelheid was er gewoon uit bij Edonkey... waardoor er mooi ruimte is ontstaan voor betere programma's zoals emule..
Ik ben zeer bekend met edonkey en heb nu emule een kans gegeven om uit teproberen.
Nu connect ik met een hoog ID naar een server. Deze heeft users met complete files van de films die ik zoek.
Nu krijg ik bij bijna alle users een zwart hoofd wat betekend: No needed parts, asked for another or unable to connect because of a low ID
Dit is natuurlijk niet het geval want in edonkey zijn ze wel goed.

Wat gaat er fout
Nu connect ik met een hoog ID naar een server. Deze heeft users met complete files van de films die ik zoek.
Nu krijg ik bij bijna alle users een zwart hoofd wat betekend: No needed parts, asked for another or unable to connect because of a low ID

Wat gaat er fout
Verwijderd
Je krijgt een zwart hoofd???
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar als je doelt op die progress-bar, dan kan ik je vertellen dat de kleur zwart juist betekent dat een gebruiker iets WEL heeft...
Rood geeft juist de not available parts...
Edit: Let maar niet op deze post; ik had je verhaal niet helemaal begrepen
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar als je doelt op die progress-bar, dan kan ik je vertellen dat de kleur zwart juist betekent dat een gebruiker iets WEL heeft...
Rood geeft juist de not available parts...
Edit: Let maar niet op deze post; ik had je verhaal niet helemaal begrepen

Ik verlies elke keer mijn interverbinding wanneer ik gebruik maar van emule!! Niet op mijn server, maar op mijn clients! Dit gebeurd elke keer nadat emule een uurtje aanstaat, dan kan ik op geen client meer internetten! Allleen op mijn server werkt internet nog. Pas wanneer ik emule uitzet en mijn server restart kan ik weer internetten! Dit komt zeker weten door emule, want mijn server is hiervoor 45 dagen online geweest zonder problemen!
Marsian, hoe groot is je download queue en vooral hoeveel van die bestanden hebben VEEL sources? Breng dat eens wat terug en het werkt weer.
5 bestanden aan het downen met maximaal aantalbindingen op 600. Maar dit zijn dezelfde instellingen als ik bij edonkey gebruik. En dan werkt het wel!
die clients on queue... wat zijn dat ? ik heb nu 2001 clients on queue 
trek gemiddeld 40kb/s 30kb/s binnen via eMule.. edonkey heb ik nooit gebruikt
trek gemiddeld 40kb/s 30kb/s binnen via eMule.. edonkey heb ik nooit gebruikt
[ Voor 0% gewijzigd door The System op 24-09-2002 14:47 . Reden: was te optimistisch ]
asked for another file betekent dat je te ver in de queue staat, dus dat de client genoeg sources heeft gevonden waarbij je sneller kan downloaden.stunter schreef op 24 september 2002 @ 14:07:
Ik ben zeer bekend met edonkey en heb nu emule een kans gegeven om uit teproberen.
[afbeelding]
Wat gaat er fout
Verwijderd
Jah daar heb ik ook last van als ik eMule gebruik, nooit met andere programma's en ook niet als ik gewoon surf of game.. gewoon downloaden en dan opeens geen internet meer, alleen het resetten van de modem helpt en dan doet alles het weer perfectmarsian schreef op 24 september 2002 @ 14:34:
Ik verlies elke keer mijn interverbinding wanneer ik gebruik maar van emule!! Niet op mijn server, maar op mijn clients! Dit gebeurd elke keer nadat emule een uurtje aanstaat, dan kan ik op geen client meer internetten! Allleen op mijn server werkt internet nog. Pas wanneer ik emule uitzet en mijn server restart kan ik weer internetten! Dit komt zeker weten door emule, want mijn server is hiervoor 45 dagen online geweest zonder problemen!
Asked for another file beteken1 dat je aan een persoon meer dan een file vraagt. Bv deel 1 en deel 2 van een film. Je kan maar 1 keer in zijn queue en je krijgt ook maar een file tegelijk. Dat is bij de Donkey ook zo, maar daar zie je dat niet. Die meldt gewoon dat de ander de twee files heeft en laat je niet zien dat je maar voor een van de twee in de queue staat.stunter schreef op 24 september 2002 @ 14:07:
Ja je hebt gelijk ik zie dat dat het probleem was.Ortep schreef op 24 september 2002 @ 16:04:
[...]
Asked for another file beteken1 dat je aan een persoon meer dan een file vraagt. Bv deel 1 en deel 2 van een film. Je kan maar 1 keer in zijn queue en je krijgt ook maar een file tegelijk. Dat is bij de Donkey ook zo, maar daar zie je dat niet. Die meldt gewoon dat de ander de twee files heeft en laat je niet zien dat je maar voor een van de twee in de queue staat.
Die files die ik download zijn veel bij bepaalde users.
Nou ja, laat ik het zo zeggen. Ik heb hetzelfde probleem gehad (een wegvallende verbinding). Ik ben toen mijn download lijst gaan snoeien en vanaf toen ging het prima.
Het weg vallen van je verbinding is het zelfde probleem als het weg vallen van de verbinding van edonkey je maakt teveel connections zet die lager net zolang tot je internet niet meer wegvaltIceStorm schreef op 24 september 2002 @ 17:23:
Nou ja, laat ik het zo zeggen. Ik heb hetzelfde probleem gehad (een wegvallende verbinding). Ik ben toen mijn download lijst gaan snoeien en vanaf toen ging het prima.
Verwijderd
Met een programmaatje als activeports kun je misschien achterhalen waardoor deze fout veroorzaakt wordt....
stunter schreef op 24 september 2002 @ 17:33:
Het weg vallen van je verbinding is het zelfde probleem als het weg vallen van de verbinding van edonkey je maakt teveel connections zet die lager net zolang tot je internet niet meer wegvalt
Ja dat klopt en eMule heeft er meer last van omdat hij standaard meer sources vind (dus meer connecties maakt). En aangezien eMule zich niet goed houdt aan zijn ingestelde max connections heb ik mijn lijst maar iets ingekort
Hij is down, lijkt hetErHa schreef op 23 september 2002 @ 13:25:
[...]
Je moet ook deze link http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl/server.met?download opnemen in het bestand: adresses.dat
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Hij heeft het druk denk ikCaptain Pervert schreef op 24 september 2002 @ 19:05:
Hij is down, lijkt het
Verwijderd
Klinkt inderdaad eerlijk. is alleen minder leuk voor mensen met een download limiet. DIt vind ik ook zo irritant aan FTP servers of easy share, ik heb gewoon de limiet niet om 50 gig te sharen.flappie__66 schreef op 16 september 2002 @ 10:14:
hmm...deze is ook wel interessant. Soort van creditsysteem. Hoe meer bytes je upload, hoe verder je opklimt in de queue.
http://www.emule-project.net/en/viewtopic.php?t=339
Dan vind ik het standaard e-donkey systeem een betere tussenweg, wat je download share je ook.
Het is niet zo dat je er nooit tussen komt als je minder upload. Hetw erkt oom alleen tussen 'clients' Dus als jij veel naar mij hebt gestuurd kom je wat sneller naar voren in mijn queue. Maar het is niet zo dat iemand zonder credit nooit aan de beurt komt. Het grootste deel van de clients 'kent' elkaar immer niet. Dus dan geld het gewone systeem.Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:46:
Dan vind ik het standaard e-donkey systeem een betere tussenweg, wat je download share je ook.
Verwijderd
Hier staan er nog meer:Captain Pervert schreef op 24 september 2002 @ 19:05:
Hij is down, lijkt het
http://www.thedonkeynetwo...l/serverlist_premade.html
ok ff mijn lijstje er bij:
http://www.edonkey2000.com/server.met
http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl/server.met?download
http://home.arcor.de/mrhussein_edonkey/good/server.met
http://people.freenet.de/mrhussein/good/server.met
http://www.mrhussein.net/...e/maurice/good/server.met
ik heb deze in adresses.dat gezet, maar hij pakt er maar 1 van
(volgens mij)
de bovenste lijst is groter dan die van maurice
http://www.edonkey2000.com/server.met
http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl/server.met?download
http://home.arcor.de/mrhussein_edonkey/good/server.met
http://people.freenet.de/mrhussein/good/server.met
http://www.mrhussein.net/...e/maurice/good/server.met
ik heb deze in adresses.dat gezet, maar hij pakt er maar 1 van
de bovenste lijst is groter dan die van maurice
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
Jongens Emule ververst de serverlist automatisch terwijl hij draait, namelijk bij het verbinden met een nieuwe server en wanneer hij bij een andere gebruiker onbekende servers vindt 
Dus je hebt geen megaflitsende nieuwe serverlist meer nodig...
Dat moet je wel ff aanvinkenVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:03:
Jongens Emule ververst de serverlist automatisch terwijl hij draait, namelijk bij het verbinden met een nieuwe server en wanneer hij bij een andere gebruiker onbekende servers vindt
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
19c gaat echt lekker hoor, snelle downloads, goede uploads, weinig geheugen gebruik!!
Vaarwel edonkey, welkom Emule.
vraagje, als ik het goed begrijp gaat het zo: ik down nu redelijk traag, maar ben ook aan het upppen, door dat uppen krijg ik een hogere rating waardoor ik hoger op de queue kom voor de downloads waardoor dat over een uurtje veel sneller gaat 
zoiets?
zoiets?
PSN: DutchTrickle PVoutput
19c vernaggeld hier (en bij meerdere als ik het forum lees) nog steeds de download. De snelheid is ook nog steeds om teBlue_White_Army schreef op 25 september 2002 @ 09:16:
19c gaat echt lekker hoor, snelle downloads, goede uploads, weinig geheugen gebruik!!
Vaarwel Emule, welkom edonkey
shit vanavond eerst ff uitproberen dat emule. Edonkey draait bij mij altijd perfect, maar haal nooit snelheden van hoger dan 20k .. ben benieuwd of emule dat wel haalt!
19c heeft hier een hele nacht gedraait zonder ook maar 1 crash. Deze versie lijkt hier althans een stuk stabieler dus......
Kan het niet zo zijn dat je de temp file steeds van edonkey naar de emule folder sleept?? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat je een downloadje vernaggeldBor_de_Wollef schreef op 25 september 2002 @ 09:23:
[...]
19c vernaggeld hier (en bij meerdere als ik het forum lees) nog steeds de download. De snelheid is ook nog steeds om tewelke versie ik ook probeer.
Vaarwel Emule, welkom edonkey
Voor alle mensen met gekloot met LOWID, lees dit:
http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html
Kan even duren voor ie geladen is, dus niet meteen afhaken
Het heeft te maken met poorten die niet bereikbaar zijn, waarschijnlijk door firewall of NAT router.
http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html
Kan even duren voor ie geladen is, dus niet meteen afhaken
Het heeft te maken met poorten die niet bereikbaar zijn, waarschijnlijk door firewall of NAT router.
....
3. Hardware firewall
Setting up your hardware firewall is a tad more difficult, but if you have one chances are you know what your doing. You will need to set it to allow both incoming and outgoing connections on 4661 & 4662 TCP and port 4665 UDP.
....
[ Voor 0% gewijzigd door AaroN op 25-09-2002 14:20 . Reden: quote ]
dit geeft ie bij mij aan 
Found 58 known shared files
Creditfile loaded, 600 clients are known
Failed to load server.met
Found 6 part files
eMule Version 0.19c ready
en het opstarten duurt 7 sec
Found 58 known shared files
Creditfile loaded, 600 clients are known
Failed to load server.met
Found 6 part files
eMule Version 0.19c ready
en het opstarten duurt 7 sec
[This space is for rent]
Als je de source spannend vind om te bekijken/aan te passen kun je dat dus gewoon doen, eMule is open source
.
Dit topic is gesloten.