[Ervaringen] GigaByte GA-7VAXP (KT400)

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.520 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, met de nieuwere biossen heb ik ook last van reboots en vastlopers met top-performance settings. Nu net F8 erop gezet en ook daar het probleem... voor mij werkt F5 nog steeds het beste. Top performance aan, geheugen op cas2. Iig net een stukje sneller dan de anderen zonder topperformance en totaal geen problemen met stabiliteit...

Dus voor mij voorlopig nog maar F5. (moet zeggen dat ik die windows bios util wel ERG handig vindt)

*edit* Dat vastlopen gebeurde dus tijdens het benchen met 3dmark2001... *edit*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf alles goed lopen met dit board.

Bios F9 dmv van die util geflashed en dat ging prima.
Ik vind het bordje wel ok, maar rallisport op mijn geforce 4 ti 4200 doet af en toe wel eens moeilijk, dan klapt ie eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vastlopen gebeurde dus tijdens het benchen met 3dmark2001...

Inderdaad tijdens het benchen met 3dmark, klapte die er bij mij ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
hey mensen, ik heb dus ook nu een nieuwe pc met een Gigabyte 7VAXP... alles perfect behalve mijn cpu snelheid. Ik kijk in system information in windows en daar staat: x86 Familty 6 Model 8 Stepping 1 Authentic AMD ~1262
en op mIRC stats:
12Central 12Processing 12Unit: 1-AMD , 1262MHz, 256KB (0% Load)

die geven dus aan dattie op 1262 MHz draait, lijkt me sterk voor een AMD XP 2600+ met 333MHz FSB?

hoe kan ik dit oplossen? De cpu is wel degelijk een 2600, is gecontrolleert en staat ook op de chip. (btw niks verandert aan standaard instellingen mobo)

[ Voor 5% gewijzigd door robertos op 29-11-2002 18:14 ]

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
ah heb van een paar mensen op IRC gehoord, dat ik de FSB op het mobo op 166 moet zetten en het werkt nu goed. Sorry :+. IIG mensen die zich zorgen maken over dattie werkt met een GF4Ti... werkt hier perfect

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
ik heb waarschijnlijk (mijn) oplossing voor het 133 mhz bus speed probleem gevonden :)

Echt iets wat mij weer overkomt B)

Ik had de koeler verkeerd gemonteerd 8)7 en de proc werd maar half gekoeld

Andersom was het moeilijk de klem vast te zeggen.

ik heb hem nu goed vastgemaakt (met heel veel moeite) en nu draait hij voorlopig goed :)

nog ff een burn in proof met sandra doen en dan weet ik het zeker

[ Voor 3% gewijzigd door aequitas op 29-11-2002 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robertos,

je moet ff een bios update doen en je jumpers goed zetten.
Ze staan default namelijk op 100Mhz, check je boekies anders ff hoe die jumpers moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
toch bedankt hoor ijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 15:28:
[...]

heeft er iemand trouwens hier een antwoord op?
Op anandtech hebben we volgens mij 2 reviews van dit bord (of de eerste is geupdate, weet ik ff zo niet), maar ik dacht dat daar werd gesproken over de combinaties van het geheugen enz.

Trouwens, ik dacht dat er in het boekje van het moederbord stond hoe je het geheugen moest plaatsen in de banken en op hun website staat een lijstje met "goedgekeurd" geheugen.

Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb het al. De KT400 chipset van Via ondersteunt maar op 1 bank DDR400 en kan daarnaast niet gebruikt worden in combinatie met ander geheugen op verschillende snelheden. Daarom heb ik mijn 256DDR400 omgeruild voor 512DDR333. Daarmee kan je tenminste nog uitbreiden. Met die DDR400 gaat dat gewoon niet ( en het was volgens mij ook max 512MB wat je erin kon stoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van mijn mobo (GA-7VAXP uiteraard) de bios geflashed. En wat denk je nu kan ik mijn FSB wel lekker OCen. Voorheen kon ik niet verder dan 137 mhz (ontzettend laag ja). Maar nu draai ik op 138 en lijkt er nix raars te gebeuren. Nog ff een paar burn in tests draaien en dan lekker verder prutten. (als ik zonder dat de bios geflashed had de FSB op 138 had gezet zou het systeem 1 min goed gedraait hebben das nu wel anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 13:12:
nee ik heb het al. De KT400 chipset van Via ondersteunt maar op 1 bank DDR400 en kan daarnaast niet gebruikt worden in combinatie met ander geheugen op verschillende snelheden.
Dit is bij de 2e biosupdate gefixed.
Je kan nu alle banken vol doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Waarom heb ik dat nergens op de Gigabyteserver kunnen vinden?

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik heb nu dus de GA-7VAX rev 1.1 met de F8 bios erop,
ook heb ik een Logitech Optical Mouse (USB) die met een verloopje op de PS/2 aangesloten is. WakeUp on Mouse (ofzo) staat uit in de BIOS en toch blijft de LED van de muis branden als de PC uitgeschakeld is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

EDIT: Blijkbaar is hier dus geen oplossing voor. Het enige wat ik kan doen is de muis op een USBpoort aansluiten ipv op de PS/2.

EDIT2: Dat heb ik nu dus gedaan en dan gaat ie wel gewoon uit :)

[ Voor 32% gewijzigd door FlowDesign op 03-12-2002 13:19 . Reden: "opgelost" ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
En dan heb ik eigenlijk nog een vraag:

Kun je nu wél of niet je FSB hoger zetten zonder dat je PCI en AGP ook hoger worden?
In de BIOS kan het niet, toch?
En met Easytune 4 zou het moeten kunnen, maar dat werkt volgens mij ook niet. :?

Anybody?

EDIT: Blijkbaar zouden de dividers automatisch moeten werken. Niet echt handig, maarja.

[ Voor 50% gewijzigd door FlowDesign op 02-12-2002 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

FlowDesign schreef op 02 december 2002 @ 18:54:
Ik heb nu dus de GA-7VAX rev 1.1 met de F8 bios erop,
ook heb ik een Logitech Optical Mouse (USB) die met een verloopje op de PS/2 aangesloten is. WakeUp on Mouse (ofzo) staat uit in de BIOS en toch blijft de LED van de muis branden als de PC uitgeschakeld is.
...
Ik vind het niet erg dat het ledje blijft branden. Nouja, bij mij zijn het er drie.

Ik heb mijn muis op usb aangesloten, maar bij mijn toetsenbord branden de ledjes altijd zachtjes als de pc aanstaat. Bij dit moederbord doen ze dat ook als ie uitstaat, Laatst bleef zelfs Numlock helemaal aan. Wel grappig, al zeg ik het zelf.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op 02 December 2002 @ 21:09:

Kun je nu wél of niet je FSB hoger zetten zonder dat je PCI en AGP ook hoger worden?
En met Easytune 4 zou het moeten kunnen, maar dat werkt volgens mij ook niet. :?

Anybody?

EDIT: Blijkbaar zouden de dividers automatisch moeten werken. Niet echt handig, maarja.
Volgens mij heeft dat geen zin. Als het al zou kunnen. (k denk het niet). Als je je FSB hoger zet gaat de koppeling tussen CPU en Northbrige sneller draaien. Dit heeft als gevolg dat het geheugen, AGP maar ook de PCI sneller gaan draaien. Maar dit wil je tegen gaan. Wat heeft het dan voorn zin als je de FSB omhoog gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 08:53:
[...]

Volgens mij heeft dat geen zin. Als het al zou kunnen. (k denk het niet). Als je je FSB hoger zet gaat de koppeling tussen CPU en Northbrige sneller draaien. Dit heeft als gevolg dat het geheugen, AGP maar ook de PCI sneller gaan draaien. Maar dit wil je tegen gaan. Wat heeft het dan voorn zin als je de FSB omhoog gooit?
Nou, mijn multiplier is dus gelocked maar ik wil de processor (en het geheugen) overclocken. Die kunnen een hogere FSB aan dan de PCI en de AGP.
Dus als de PCI en de AGP niet hoger worden dan kun je je systeem sneller en toch stabiel laten draaien met een hoge FSB.
duh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op 03 december 2002 @ 13:18:
[...]

Nou, mijn multiplier is dus gelocked maar ik wil de processor (en het geheugen) overclocken. Die kunnen een hogere FSB aan dan de PCI en de AGP.
Dus als de PCI en de AGP niet hoger worden dan kun je je systeem sneller en toch stabiel laten draaien met een hoge FSB.
duh!
srry verkeerd gelezen k dacht dat je ook het geheugen wilde OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb ff met mijn XP1800+ (Palomino) en DDR333 Samsung Original geprobeerd te booten met een FSB van 166 d.m.v. de switch (1: OFF, 2: ON) op het mobo.
Dan doet ie het dus niet, zoals ik al verwacht had. Helaas.

Ga nog ff verder OC'en, zit nu op 139 x 11,5 = 1599
maar ik denk dat ik nog wel een eind verder kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

FlowDesign schreef op 02 december 2002 @ 21:09:

Anybody?

Voor zover ik weet zijn er geen moederborden op de markt met een asynchrone bus, je moederbord gebruikt de 1/4 divider bij 133mhz en de 1/5 divider bij 166mhz.
Als je gaat overklokken gaat de snelheid van je pci, agp en geheugen dus mee. Op zich kun je redelijk ver (haal je meestal niet stabiel) voordat pci kaartjes problemen gaan geven, dat is meestal bij zo'n 40mhz pci (160 mhz fsb).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik zit nu stabiel beetje te internetten enzo (WinXP) met FSB 146 :) >:)

FSB: 146 MHz
MP: 11,5
CPU: 1679 MHz (1800+ @ 2000+)
DDR: 365 MHz

CPUtemp idle: 42,5º C
met een Spire Whisperrock III

Alle Voltages staan op "Auto"
Geheugentimings etc. staan op standaard.
Ik heb dus 256 MB Samsung Original DDR333 van Salland
(Is zo te zien wel samsung op samsung), op het stickertje staat "CL2.5"
maar ik heb m al wel op CL2 gedraaid :)
Dat moet ik nu nog ff uitproberen met deze FSB.

UPDATE:
Helaas, met FSB 146 wil ie geen 3DMark2001 SE voltooien :'(
Ik laat m nu gewoon op 133 draaien. Ik haal over tijdje wel een XP met een FSB van 333, dat is wel ideaal in combinatie met DDR333 :)

[ Voor 31% gewijzigd door FlowDesign op 03-12-2002 22:35 . Reden: temps vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Bij mij voltooid ie de 3dmarktest ook niet, maar das dan ook het enige. Daar lig ik niet wakker van. De rest doettie allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

f een vraagje: wat is ut verschil tussen een vaxp en een normaale vax?? ben van plan om die normaale gewoon te halen maar als er veel verschil inzit dan neem ik de p

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

ah zie ut al :P thnx toch maat de p :P

[ Voor 82% gewijzigd door Jumpiefox op 04-12-2002 22:54 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Man-in-grijs-pak zei tegen Gordon Freeman aan het eind van Halflife:
Wise decision, mr. Freeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chickendorp schreef op 01 december 2002 @ 23:05:
[...]

Die nieuwe BIOS update voor de GA-7VAXP, werkt die nou wel of niet? Welke versie bedoel je met "de 2e biosupdate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb trouwens nog ff die geheugeninstellingen (timings e.d.) geprobeerd zoals die op anandtech staan, nou dan start m'n PC niet eens op! (Ik heb Samsung Original DDR333) En zij beweren daarmee 48 uur lang stabiel gedraaid te hebben?! :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Stable DDR333 Timings
(all banks populated)

Clock Speed:         166MHz 
Timing Mode:         Turbo 
CAS Latency:         2 
Bank Interleave:     4-bank 
Precharge to Active: 2T 
Active to Precharge: 5T 
Active to CMD:       2T 
Command Rate:        1T

"Top Performance" werkt trouwens ook niet :'(

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 05-12-2002 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Top Performance" werkt trouwens ook niet :'(
Daar heb ik ook last van. Dus heb ik m maar op disable gezet. Mijn FSB staat nu op 143 MHz dit draait perfect alleen mijn geheugen lijkt niet mee te kunnen met de snelheid. Ik draai windows 2000pro en soms komt er een blauw scherm met een een of andere geheugendump. Dan gaat dat ding iets weggooien ofzo duurt een minuut dan start de computer opnieuw op. Weet iemand wat dit is. Mijn geheugen is PC2100 samsung 256MB. Dit gaat vervangen worden door: Pc3200 samsung 256 MB. Dit PC2100 geheugen heb ik doordat ik eerst een ander mobo had.

Weet iemand of mijn probleem oplost als ik dit andere geheugen erin zet. Mijn OS btw niet opnieuw geinstalleerd na installatie van nieuw mobo. (niet slim nee k weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:17:
[...]
....

Weet iemand of mijn probleem oplost als ik dit andere geheugen erin zet. Mijn OS btw niet opnieuw geinstalleerd na installatie van nieuw mobo. (niet slim nee k weet het).
Zou wel beter moeten worden.
Maar ik zou ook zeker je OS ff opnieuw installeren, want dat had ik dus ook niet gedaan toen ik een MSI K7T266 Pro2 verving voor mijn GA-7VAX.
In het begin leek alles wel OK, maar na een aantal keren opnieuw opstarten kreeg ik steeds meer BSOD's (blauw scherm ;)) waarna XP op een gegeven moment helemaal niet meer opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op 06 december 2002 @ 16:33:
[...]

Zou wel beter moeten worden.
Maar ik zou ook zeker je OS ff opnieuw installeren, want dat had ik dus ook niet gedaan toen ik een MSI K7T266 Pro2 verving voor mijn GA-7VAX.
In het begin leek alles wel OK, maar na een aantal keren opnieuw opstarten kreeg ik steeds meer BSOD's (blauw scherm ;)) waarna XP op een gegeven moment helemaal niet meer opstartte.
Ok thnx voor de tip k ga het es proberen als ik tijd heb. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 16:42
Ik ben tot nu toe heel te vreden met mijn vaxp bord. Alles loopt tot nu toe gladjes.
Heb er een AthlonXP 2000+ met vulcano7 koeler en Samsung DDR333 Nog wel een PCI video kaart maar dat wordt een radoen 8500(ook van gigabyte).

Ik heb geen problemen met de top performance, dit heeft volgens mij voor al invloed op je geheugen.
Nog iest over de timings van het geheugen. Ik heb gemerkt dat vooral de precharge en de command rate veel invloed hebben op de performence van je geheugen. Die kun je vinden onder advanced chipset ... (op roepen via ctrl+F1)
Misschien een alternatief voor de top performence!? Ik weet niet hoe voorzichtig je hier mee moet zijn, maar bij mij werkt het wel.

Met OC-en kom ik tot een 1900 Mhz(152*12,5), dit levert al een leuke verbetering op :) Maar ik wil meer >:) Het probleem wat ik nu tegen kom is dat mijn systeem al heel snel hangt bij/na het op starten. Nu weet ik niet of het de cpu is of de pci-bus(met de rest van de aanhangsels) die protesteerd. Weet iemand hoe je hier in onderscheid kan maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg plotseling een fout van Easytune 4:

"In ET4 MFC Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak"

En verder het bekende blabla dat ik het kan verzenden naar Microsoft.

Ik heb de pc opnieuw opgestart, maar het blijft. Heeft iemand hier ook last van (gehad) en weet iemand een oplossing?

Ik kan natuurlijk opnieuw installeren, maar dan komt het misschien terug.

Processor Athlon 2100. Ik had hem met Easytune op 1806 Mhz draaien.

Aanvulling: Ik krijg de hele tijd een waarschuwing bij Easytune(al vanaf het begin en heeft toch ruim een week gedraaid):

"Warning!!!

Cpu A fan = 0 rpm

en

System fan = 0 rpm
"

Maar die draaien in het echt toch wel,

Cpu temp is 49 C en systeem is 36 C. Acceptabel lijkt me

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 10:18:
Hallo,

Ik krijg plotseling een fout van Easytune 4:

"In ET4 MFC Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak"

En verder het bekende blabla dat ik het kan verzenden naar Microsoft.

Ik heb de pc opnieuw opgestart, maar het blijft. Heeft iemand hier ook last van (gehad) en weet iemand een oplossing?

Ik kan natuurlijk opnieuw installeren, maar dan komt het misschien terug.

Processor Athlon 2100. Ik had hem met Easytune op 1806 Mhz draaien.

Aanvulling: Ik krijg de hele tijd een waarschuwing bij Easytune(al vanaf het begin en heeft toch ruim een week gedraaid):

"Warning!!!

Cpu A fan = 0 rpm

en

System fan = 0 rpm
"

Maar die draaien in het echt toch wel,

Cpu temp is 49 C en systeem is 36 C. Acceptabel lijkt me
Vaag zeg. Misschien easytune 4 opnieuw installeren. Ow ja overclocken via windows raad ik niet aan. Bij mij is dat namelijk niet goed gegaan. (veel vastlopers). Misschien windows opnieuw installeren. Had ik ook niet gedaan waardoor ik veeel blauwe schermen kreeg misschien is er bij jou ook zoiets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
DjGeRo schreef op 29 October 2002 @ 07:42:
Moet zeggen dat ik het een zeer lekker bordje vind, ondersteund veel enzo... moest der ook maar is over denken >:)
Woeii, ik heb hem ook :)

Super_stabiel! wat een ding zeg 8)
Enige negatieve is IMO dat die Bios check enz.. te snel vorbij flitst ;)
En me geheugen is momenteel niet helemaal lekker, maar dat word wel weer opgelost, AMD XP 1800+@1900+ liep goed, alleen koeler 7(8)7 vond dat niet zo leuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik krijg (spontaan) naar een reboot voor XP update oid de melding bij het opstarten dat Windows niet kon starten omdat het volgende bestand mist of corrupt is:

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Als ik opstart met de Windows XP cd om het zaakje te repairen kom ik in een soort DOS scherm... maar vanaf daar weet ik het niet meer....

Iemand advies?

This message was sent from a galaxy far, far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
Ik heb ook een GA-7VAXP 1.0 in combinatie met een SB live 5.1 maar ik krijg steeds van die kleine storingen het geluid hangt soms even.

via 4.43 geinstalleerd.
laatste SB drivers.

Ik kan nergens de latency timers instellen dat kon ik dus wel met m'n vorige bord en daar stond het op 64.
Op dit bord dus op 32 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:59:
[...]

Vaag zeg. Misschien easytune 4 opnieuw installeren. Ow ja overclocken via windows raad ik niet aan. Bij mij is dat namelijk niet goed gegaan. (veel vastlopers). Misschien windows opnieuw installeren. Had ik ook niet gedaan waardoor ik veeel blauwe schermen kreeg misschien is er bij jou ook zoiets aan de hand.
Ik heb het opnieuw geinstalleerd en het loopt weer. Mijn Athlonxp2100 loopt nu op 1807 MHZ dankzij Easytune.
Je tip was goed. Even aankijken of het nu wel goed blijft gaan, zo niet dan gaat het eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Stinkhippie schreef op 08 december 2002 @ 14:41:
Ik krijg (spontaan) naar een reboot voor XP update oid de melding bij het opstarten dat Windows niet kon starten omdat het volgende bestand mist of corrupt is:

Als ik opstart met de Windows XP cd om het zaakje te repairen kom ik in een soort DOS scherm... maar vanaf daar weet ik het niet meer....

Iemand advies?
Dat kreeg ik dus ook op een gegeven moment. echt exact hetzelfde. Maar dat was omdat ik WinXP niet opnieuw had geïnstalleerd en wel mijn MSI-mobo had vervangen voor een GA-7VAX. Nu ik WinXP opnieuw heb geïnstalleerd, loopt het als een zonnetje 8-)

Hoe die repair werkt snap ik dus ook niet... 8)7 Ik heb gewoon alles opnieuw geïnstalleerd. (Jeuj, weer een paar GB opgeschoond :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 16:56:
[...]

Ok thnx voor de tip k ga het es proberen als ik tijd heb. :Y)
Zo gezegd zo gedaan. Nieuw OSje erop (windows 98SE dan maar). Dit draait goed. Mijn FSB staat op 142 en de Top Proformence staat op aan. Mijn systeem draait lekker. K heb er net 100 burn in tests van sandra achter de rug. Daar was hij 3 uur mee bezig. K heb m vanochtend om 8 uur aangezet maar draait nogsteeds stabiel. :Y) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinkhippie schreef op 08 december 2002 @ 14:41:

Iemand advies?
me eerste post op tweakers _/-\o_

Dit is een fout in je register. Ik heb dit al 2 keer gehad bij windows xp, als je systeemherstel aan heb staan is dit heel simpel te verhelpen, ff terugzetten naar vorig herstelpunt.

Maar niet iedereen heeft systeemherstel aanstaan (zoals ik), microsoft heeft in de knowledgebase hier wel een stuk over staan, zie artikel 307545, of gebruik deze link: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Ik heb nu ook dit moederbord liggen.

Alleen vraag ik me af , of ik op de usb aansluitingen op het moederbord ook usb 1.1 brackets kan aansluite.

Heb namelijk zo'n 3'5 inch bracket met 2 usb 1.1 en 1 firewire poort. Maar kan de usb poorten dan wel aansluiten van dit bracket ?

[ Voor 3% gewijzigd door Katwijck1 op 10-12-2002 19:26 ]

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Katwijck1 schreef op 10 december 2002 @ 19:25:
Ik heb nu ook dit moederbord liggen.

Alleen vraag ik me af , of ik op de usb aansluitingen op het moederbord ook usb 1.1 brackets kan aansluite.

Heb namelijk zo'n 3'5 inch bracket met 2 usb 1.1 en 1 firewire poort. Maar kan de usb poorten dan wel aansluiten van dit bracket ?
Probeer het zou ik zeggen, USB 1.1 en 2.0 zijn compatible, dus waarschijnlijk werkt het wel...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

ik heb em nog niet in gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Als je er rekening mee houdt dat je de USB-poort goed aansluit, dan gaat dat helemaal goed.

(Spreekt uit ervaring)

Of het moet natuurlijk zijn dat er een print op je bracket zit, dan zou ik ff voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

Er zit een klein printje op.

Zie dit pdf-je: http://www.chieftec.com/images/35-usb-02.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens wat boxen op de interne geluidskaart aangesloten? Zoja wat is je ervaring?
Ik ga mijn huidige sootje spullen aan mijn zus geven, maar ik moet waarschijnlijk mijn SB live meegeven :) Want ik heb niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:20:
Iemand al eens wat boxen op de interne geluidskaart aangesloten? Zoja wat is je ervaring?
Ik ga mijn huidige sootje spullen aan mijn zus geven, maar ik moet waarschijnlijk mijn SB live meegeven :) Want ik heb niets anders.
Ik gebruik de optische uitgang aangesloten op mijn receiver. Deze werkt trouwens niet binnen games? Als ik bijvoorbeeld UT2003 start dan werkt de optische uitgang niet, maar alleen de analoge uitgang. Het gekke is dat wanneer ik iets met winamp aan het afspelen ben en ik start ook UT2003 dan gaat het geluid nog wel via de optische uitgang en hoor ik dus twee dingen door elkaar heen. Is wel leuk voor eigen achtergrond muziek tijdens spelen van UT2003.

Wanneer ik de optische uitgang gebruik heb ik een bij een gelijke stand van de volumeknop meer en beter geluid dan bij de analoge uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
BIOS version: 7VAXP.F9
processor: Athlon XP1800+
memory: 512 MB (2*256MB PC2100U-2533-750 merkloos)
disk Raid 0: 2*maxtor diamond max plus/9 60Gb
VGA: Gigabyte Radeon 8500 Deluxe 128MB
drivers: VIAHyperion4in1445v, Promise FastTrak Series Driver for WindowsNT 2.0.1020.25

Ik kan de Top Performance setting niet gebruiken want dan blijft W2KPro hangen op het moment dat de GUI gestart zou moeten worden.

Ook geprobeerd wat te rommelen met de Advanced Bios Settings (Ctrl+F1) met het gevolg dat ik een blauw scherm kreeg bij het opstarten. Na alles weer op Load Optimized Defaults gezet te hebben startte de pc weer als vanouds op.

Zou bovenstaande aan het merkloze geheugen in mijn pc kunnen liggen?

Als ik alles standaard ingesteld hou dan loopt het systeem wel lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kwiebus schreef op 11 december 2002 @ 22:19:

Top Performance werkt bij bijna niemand (goed).
Ik heb zelf Samsung Original DDR333 erin gefrot, en daar haal ik een FSB van 146 mee. De timings van het geheugen moet ik ook niet al te veel aan prutsen, want dan gaat het ook hardstikke fout. :(

• kwiebus
kwiebus schreef op 11 December 2002 @ 22:01:
[...]

Ik gebruik de optische uitgang aangesloten op mijn receiver. Deze werkt trouwens niet binnen games? Als ik bijvoorbeeld UT2003 start dan werkt de optische uitgang niet, maar alleen de analoge uitgang. Het gekke is dat wanneer ik iets met winamp aan het afspelen ben en ik start ook UT2003 dan gaat het geluid nog wel via de optische uitgang en hoor ik dus twee dingen door elkaar heen. Is wel leuk voor eigen achtergrond muziek tijdens spelen van UT2003.

Wanneer ik de optische uitgang gebruik heb ik een bij een gelijke stand van de volumeknop meer en beter geluid dan bij de analoge uitgang.
Na het installeren van de laatste driver voor de Realtek ALC650 (wdm_a3771.exe) is mijn probleem met de optische uitgang verholpen!!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

FlowDesign schreef op 11 December 2002 @ 23:00:
[...]

Top Performance werkt bij bijna niemand (goed).
Ik heb zelf Samsung Original DDR333 erin gefrot, en daar haal ik een FSB van 146 mee. De timings van het geheugen moet ik ook niet al te veel aan prutsen, want dan gaat het ook hardstikke fout. :(
Top Performance doet het hier prima :)
Standaard XP 2000+ met 256 MB PC2700 Dane-Elec
Ik draai ook w2kpro die zonder problemen van een asus CUSL2-C kon worden overgezet. Ben nog niet bezig geweest met OCen aangezien ik daar de koeling niet voor heb.

Edit: Weet iemand toevallig welke drivers ik voor de interne geluidskaart moet hebben onder linux?

[ Voor 9% gewijzigd door Hagar op 12-12-2002 01:21 ]

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

een collega van me heeft de GA7VAXP met een AMD 2600 erop
maar als hij draait maar op 1667 mhz unknow
zou de 2600+ niet gesupported zijn? wat nu?

• Geert
kwiebus schreef op 11 December 2002 @ 22:19:
BIOS version: 7VAXP.F9
processor: Athlon XP1800+
memory: 512 MB (2*256MB PC2100U-2533-750 merkloos)
disk Raid 0: 2*maxtor diamond max plus/9 60Gb
VGA: Gigabyte Radeon 8500 Deluxe 128MB
drivers: VIAHyperion4in1445v, Promise FastTrak Series Driver for WindowsNT 2.0.1020.25

Ik kan de Top Performance setting niet gebruiken want dan blijft W2KPro hangen op het moment dat de GUI gestart zou moeten worden.

Ook geprobeerd wat te rommelen met de Advanced Bios Settings (Ctrl+F1) met het gevolg dat ik een blauw scherm kreeg bij het opstarten. Na alles weer op Load Optimized Defaults gezet te hebben startte de pc weer als vanouds op.

Wanneer moet je op Ctrl+F1 drukken om in het Advanced Bios Settings te kunnen komen?

Ik heb tijdens het bootten geprobeerd en in de "gewone" bios.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Tijdens het booten druk je op DEL, dan in je "gewone" Bios scherm op Ctrl+F1 drukken. Dan komen de advanced settings tevoorschijn... :)

Verwijderd

Ik denk dat Top Performance alleen werkt als je goed (merk) geheugen heb. Dus als je OEM geheugen heb dat het zaakje dan niet op Top Performance gezet kan worden.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 12:21:
Ik denk dat Top Performance alleen werkt als je goed (merk) geheugen heb. Dus als je OEM geheugen heb dat het zaakje dan niet op Top Performance gezet kan worden.
Ik heb het geprobeerd met Corsair PC2700 geheugen en Top Performance zorgde toen ook voor problemen

Verwijderd

Configuratie:

Gigabyte board
AMD 2600+
512 mb DDR 400
Zalman koeler
SB Live 5.1

En alles draaid perfect, echt een ideaal board.
Totaal geen problemen tegengekomen, een aanrader dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 12:36:
Configuratie:

Gigabyte board
AMD 2600+
512 mb DDR 400
Zalman koeler
SB Live 5.1

En alles draaid perfect, echt een ideaal board.
Totaal geen problemen tegengekomen, een aanrader dus.
heb je een bios update moeten doen?
of werkte het meteen zo?
hier staatie namelijk op 1667 mhz met zelfde configuratie

• Canard
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 09:40:
een collega van me heeft de GA7VAXP met een AMD 2600 erop
maar als hij draait maar op 1667 mhz unknow
zou de 2600+ niet gesupported zijn? wat nu?
Heb je de 2 switches op het mobo verzet? Daar kun je nl 100, 133 of 166 FSB kiezen..

Verwijderd

Canard schreef op 12 december 2002 @ 13:39:
[...]

Heb je de 2 switches op het mobo verzet? Daar kun je nl 100, 133 of 166 FSB kiezen..
welke 2 switches?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1031589654.jpg

• Canard
Die 2 witte switches op het blauwe stukje plastic, rechtsonder op het mobo, net linksboven van de aansluitingen voor de ledjes

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik heb dit bord denk ik al bijna twee maanden en tot nu toe(behalve de eerste weken) geen enkele problemen.eerste probleem was een verkeerde instelling van de HD,moest LBA zijn,stond op auto en ging niet goed.
mijn instellingen cpu: xp2200(1930Mhz-143Mhz fsb)stabiel
geheugen: corsair xms3200(179Mhz cas 2-2-2 1cmd)
VGA:Geforce3-500Ti 250Mhz-550Mhz
3Dmark2001se:9952
PCmark:7750

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen weet iemand wat voor voeding je nodig hebt bij dit mobo? Ik heb hem nu net thuis, en gebruik een 250 Watt voeding. Er komt wel iets spanning op maar verder doet ie helemaal niks :S Voeding is niet defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 15:32:
Hey mensen weet iemand wat voor voeding je nodig hebt bij dit mobo? Ik heb hem nu net thuis, en gebruik een 250 Watt voeding. Er komt wel iets spanning op maar verder doet ie helemaal niks :S Voeding is niet defect...
Hangt er helemaal vanaf wat je er allemaal voor dingen aanhangt.
Als je een snelle AMD en wat hardeschijven+cdrom drives hebt zou ik tenminste een 300 watt voeding gebruiken.
Als je een duron oid hebt(niet dus :p) dan is 250 watt voldoende.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een athon 2000+ en 256 ddr pc2700... Het volgende gebeurt er... Als ik stekker in stopcontact steek, geeft de cpu fan een heel klein tikje. Aan/uizetten van de pc heeft geen enkele nut, en er gebeurt toaal niks...Dacht dat mn voeding misschien te zwak was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 20:03:
Ik heb een athon 2000+ en 256 ddr pc2700... Het volgende gebeurt er... Als ik stekker in stopcontact steek, geeft de cpu fan een heel klein tikje. Aan/uizetten van de pc heeft geen enkele nut, en er gebeurt toaal niks...Dacht dat mn voeding misschien te zwak was?
Dat tikje is normaal, dat gebeurd altijd.
DAt de computer niet aangaat kan aan meedere dingen liggen. 250 watt is idd wel weinig voor een amd.
Heeft de pc het eerder wel gedaan, of had ie dit meteen al?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ie meteen al.... zou het ook nog aan kortsluiting kunnen liggen? Volgens mij draaien de fans dan toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
Ik denk dat ik maar een ander bord ga kopen want dit gigabyte bordje geeft alleen maar problemen. :(

de temp sensor werkt voor geen meter uitlezen via EasyTune geeft 34c terwijl de bios 40 graden aangeeft.
Dit is dus ook met andere monitor programma's.

m'n sblive wil gewoon niet normaal werken met dit bord na alle vruchteloze pogingen en de northbridge wordt bijna net zo heet als de cpu.
Installatie van W2K op de raidcontroller werkt alleen via een omweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Sanchezzz schreef op 14 december 2002 @ 20:26:
...

en de northbridge wordt bijna net zo heet als de cpu.

...
Zou je hem niet eens terugbrengen? Dit is voor mij een signaal dat er iets behoorlijk mis is met het bord.

En al die andere problemen kunnen hier ook mee te maken hebben. Daar is garantie voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2600+ werd meteen goed ondersteunt, de ene dipswitch zet je op auto en de andere op 166, and that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 11:05:
Had ie meteen al.... zou het ook nog aan kortsluiting kunnen liggen? Volgens mij draaien de fans dan toch wel?
Bij kortsluiting doet ie helemaal niets, ik zou maar es kijken of je alles wel goed gemonteerd hebt.
Sanchezzz schreef op 14 December 2002 @ 20:26:
Ik denk dat ik maar een ander bord ga kopen want dit gigabyte bordje geeft alleen maar problemen. :(

de temp sensor werkt voor geen meter uitlezen via EasyTune geeft 34c terwijl de bios 40 graden aangeeft.
Dit is dus ook met andere monitor programma's.
Ik gebruik motherboard monitor voor temps, en voor de cpu moest ik de 'LM90 remote' sensor hebben. Probeer die eens.
m'n sblive wil gewoon niet normaal werken met dit bord na alle vruchteloze pogingen
Heb je wel de onboard sound uitgezet in de bios :?
en de northbridge wordt bijna net zo heet als de cpu.
Heb ik ook gehad, toen had ik de fan van m'n cpu op aanzuigen(hete lucht de kast in blazen) staan ipv. hete lucht de kast uitblazen. M'n northbridge werd toen zo'n 42 graden (nu 34).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
Ik gebruik motherboard monitor voor temps, en voor de cpu moest ik de 'LM90 remote' sensor hebben. Probeer die eens.

I know daar staat MBM5 ook op.

[...]

Heb je wel de onboard sound uitgezet in de bios :?

[...]

Heb ik ook gehad, toen had ik de fan van m'n cpu op aanzuigen(hete lucht de kast in blazen) staan ipv. hete lucht de kast uitblazen. M'n northbridge werd toen zo'n 42 graden (nu 34).[/quote]

problemen blijken te zijn opgelost, northbridge is nu ook rond de 35 en onboard sound stond al uit maar met KX drivers i.p.v de SB Liveware werkt de kaart nu wel goed onder w2k :?

alleen de cpu temp schommelt nogal, het ene moment 23 en andere moment ineens 43 (alleen in windows met o.a MBM5 SpeedFan en EasyTune)
In de bios blijft ie stabiel. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik lees trouowens dat veel mensen problemen hebben met de top-performance instelling van het geheugen, dat is bij mij absoluut niet zo. Ik kan stabiel tot 143Mhz fsb, zowel met als zonder deze instelling. Ik heb 1 reepje dane-elec en 1 reepje crucial pc2100, en met 1 reepje haalt ie dezelfde snelheden. Ben nog aan het testen of m'n cpu of m'n chipset de limiet is (denk dat het de chipset is).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

MadMarky schreef op 21 December 2002 @ 19:54:
Ik lees trouowens dat veel mensen problemen hebben met de top-performance instelling van het geheugen, dat is bij mij absoluut niet zo. Ik kan stabiel tot 143Mhz fsb, zowel met als zonder deze instelling. Ik heb 1 reepje dane-elec en 1 reepje crucial pc2100, en met 1 reepje haalt ie dezelfde snelheden. Ben nog aan het testen of m'n cpu of m'n chipset de limiet is (denk dat het de chipset is).
top performans gooit cas ook op zn laagst.. topperformance is meer gericht op cas 2 staafjes..mij lukt het ook niet met samsung 2.5... (maar cas latency kan wel op 2 maar niet de cmd rate... kweet niet hoe die heet :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2002 23:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tutti-frutti schreef op 22 december 2002 @ 01:47:
[...]

top performans gooit cas ook op zn laagst.. topperformance is meer gericht op cas 2 staafjes..mij lukt het ook niet met samsung 2.5... (maar cas latency kan wel op 2 maar niet de blabla rate... kweet niet hoe die heet :P)
Ik heb idd cas2 reepjes. Vaak zijn PC2700 en PC3200(333 en 400) reepjes cas 2.5.
Dat verklaard dus ook meteen die instabiliteitsproblemen.
edit:
en de "blabla rate" is trouwens command rate

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 22-12-2002 23:03 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
Kan iemand mij vertellen hoe je het voltage van de core kunt instellen in de bios?

Ik kan het namelijks niet vinden. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Stinkhippie schreef op 23 December 2002 @ 08:48:
Kan iemand mij vertellen hoe je het voltage van de core kunt instellen in de bios?

ik vermoed dat die tevoorschijn komt nadat je in het hoofdscherm van de BIOS op CTRL+F1 gedrukt hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
Mijn kast heeft voorin de mogelijkheid usb aan te sluiten. Vanuit de kast loopt er een kabeltje met daaraan een breed stekkertje en een aantal hele kleine stekkertjes (voor een pennetje)
Als ik nu het brede stekkertje in het gele usb slotje steek start de hele pc niet op.
Hoe krijg ik usb aan de voorkant van m'n kast nu werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Stinkhippie schreef op 23 December 2002 @ 08:48:

moet er gewoon staan, maar het gaat in procenten, namelijk +5% +7,5% en +10%

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
miles schreef op 23 december 2002 @ 11:09:
Mijn kast heeft voorin de mogelijkheid usb aan te sluiten. Vanuit de kast loopt er een kabeltje met daaraan een breed stekkertje en een aantal hele kleine stekkertjes (voor een pennetje)
Als ik nu het brede stekkertje in het gele usb slotje steek start de hele pc niet op.
Hoe krijg ik usb aan de voorkant van m'n kast nu werkend?
Heb je de stekker niet verkeerd om zitten? Of heb je niet de verkeerde: meestal zitten er nl. ook audio-aansluitingen aan de voorkant... heb je die niet toevallig in de usb-aansluiting van je mobo geprikt?

Het kan ook zijn dat je al die losse stekkertje op de pinnetjes van de usb-aansluiting op het mobo moet zetten, dus even boekje van de mobo erbij halen als dat zo is. Daar kun je vinden waar de ground, + en - stekkers moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik reply hier maar... heb deze hele topic door gespit en ook het probleem wel gezien, maar nog geen juiste oplossing gevonden.

Ik heb dus ook dit moederboard met een athlon 2600+/233, maar doordat die multiplier maar tot 12,5 kan red ik maar 1723mhz (echte dan...) dit komt dus overeen met een 2000+

Heb ook de faqs al gelezen maar kan daar niets vinden.

thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 23:32:
Nou ik reply hier maar... heb deze hele topic door gespit en ook het probleem wel gezien, maar nog geen juiste oplossing gevonden.

Ik heb dus ook dit moederboard met een athlon 2600+/233, maar doordat die multiplier maar tot 12,5 kan red ik maar 1723mhz (echte dan...) dit komt dus overeen met een 2000+

Heb ook de faqs al gelezen maar kan daar niets vinden.

thx alvast
Heb je nou echt niet door dat je een 2600+ met een FSB van 266 (=133) hebt? Geen wonder dat die niet op 333 (=166) wil lopen! Beetje eigenwijs hoor!

EDIT Daar wil ik ook nog bij zeggen dat het niet lezen van replies en het dan maar blind in een ander topic posten als godslaster wordt beschouwd hier op GoT. Dit is niet de manier om hier te beginnen als tweaker in spé....

EDIT 2 Linkje naar gesloten topic hierover Probleem met Gigabyte icm AMD

[ Voor 92% gewijzigd door The Third Man op 24-12-2002 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ondertussen wel door ja hij draait ook op 133.... maar dan nog draait dat ding niet op 2600mhz... maar slechts op 2000mhz (Athlon snelheid), dus als jullie ipv van mij makkelijk te flamen ook mijn vraag lezen.... Ik zei dat ik het faq had gelezen, en ben daar dus inderdaad achter, maar helaas dit lost mijn probleem niet op.

vat dit hierboven niet verkeerd op, ik probeer gewoon de oplossing te vinden.... dus als iemand wat weet, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PaRaLySeR, je bent dan aan het overclocken. Heel simpel dat je CPU/mobo/RAM het dan niet meer trekt :z

De twee theoretiesch mogelijke oplossingen zijn gewoon nieuw mobo kopen of de multiplier hoger zetten. Maar dat had je ook wel zélf kunnen bedenken.

Nogmaals, het is echt niet de bedoeling om na een slotje de vraag voort te zetten, al is het in een ander topic. Je bent gewaarschuwd. Gebruik in het vervolg gewoon je logica/gezond verstand/FAQ om te bedenken waarom je een slotje kreeg.

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 24-12-2002 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 07:45:
Dat heb ik ondertussen wel door ja hij draait ook op 133.... maar dan nog draait dat ding niet op 2600mhz... maar slechts op 2000mhz (Athlon snelheid), dus als jullie ipv van mij makkelijk te flamen ook mijn vraag lezen.... Ik zei dat ik het faq had gelezen, en ben daar dus inderdaad achter, maar helaas dit lost mijn probleem niet op.

vat dit hierboven niet verkeerd op, ik probeer gewoon de oplossing te vinden.... dus als iemand wat weet, graag!
Dus jij wil zeggen dat als je alleen de FSB op 133 zet en verder niets aan de proc zelf veranderd (je dus de multiplier op auto laat staan) je maar 2000 haalt? Maar je bent helemaal niet duidelijk in wat je nou met 'Athlon snelheid' bedoelt. Want om je gelijk uit de droom te helpen: een Athlon 2600+ draait niet op 2600 MHz maar op 2066 MHz, en dat klinkt erg zoals de snelheid waar hij nu op draait en dus hoort te draaien!

Bedoel je dat hij op de snelheid van een 2000+ draait (dan ben je wel lekker duidelijk bezig maar ja), dus op 1666 MHz, dan heb je iets anders duidelijk verkeerd staan. Alleen de logische redenering van mij dat de FSB nog op 100 staat gaat hier niet op, want dan zou je op 1550 uitkomen, en dat wordt door de AVXP waarschijnlijk als een 1800+ gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het probleem dat mijn raid niet goed werkt.
zodra ik de drivers er voor installeer en daarna op nieuw opstart hangt hij.
ik heb 2 x 40 gig maxtor. pov gf4 8x agp 128 mb ddr maar de raid werk mooi niet grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of kan het aan mijn 400 mHz geheugen liggen van 256 ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 12:56:
ik heb het probleem dat mijn raid niet goed werkt.
zodra ik de drivers er voor installeer en daarna op nieuw opstart hangt hij.
ik heb 2 x 40 gig maxtor. pov gf4 8x agp 128 mb ddr maar de raid werk mooi niet grrrr
Volgensmij hoort dit veel meer in Opslagmedia & I/O Controllers thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mnemonic schreef op 24 December 2002 @ 10:36:
[...]
Dus jij wil zeggen dat als je alleen de FSB op 133 zet en verder niets aan de proc zelf veranderd (je dus de multiplier op auto laat staan) je maar 2000 haalt? Maar je bent helemaal niet duidelijk in wat je nou met 'Athlon snelheid' bedoelt. Want om je gelijk uit de droom te helpen: een Athlon 2600+ draait niet op 2600 MHz maar op 2066 MHz, en dat klinkt erg zoals de snelheid waar hij nu op draait en dus hoort te draaien!

Bedoel je dat hij op de snelheid van een 2000+ draait (dan ben je wel lekker duidelijk bezig maar ja), dus op 1666 MHz, dan heb je iets anders duidelijk verkeerd staan. Alleen de logische redenering van mij dat de FSB nog op 100 staat gaat hier niet op, want dan zou je op 1550 uitkomen, en dat wordt door de AVXP waarschijnlijk als een 1800+ gezien.
Kijk dat is het dus precies, het onderste, FSB staat op 133, multiplier op auto en Athlon 2600+ draait als een Athlon 2000+... kortom ik ben genaaid in de winkel, thx voor het antwoord ;)

Nou ff heel erg uit mn dak gaan bij die winkel dan is mn probleem bijna opgelost :)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet nu eerst eens de dipswitch SW1 op 166mhz en de clk_ratio op bv 11.5 deze vindt je op je moederbord d.m.v piepkleine schakelaars.Dan je fsb op bv 180 moet natuurlijk wel je geheugen dit aankunnen.Mijn AMD 2200 XP (Samsung sdram 400) is nu een AMD 2600XP
2058.50Mhz wel met 5% CPU voltage verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben super tevreden over mijn GA-7VAX. Alleen in het begin een probleem met out-of-memory meldingen van Norton Anti Virus, maar dat bleek noiet aan het geheugen maar aan windows 98 te liggen. Die gaat vaak moeilijk doen bij 512MB of meer geheugen. Ik heb nu 512MB PC 2700 en een Hercules 3D prophet 8500LE 128MB. Met Cacheman is het probleem nu opgelost.

Alleen de 3DMark score is wat laag met 8800 lijkt me. Maar daar gaan we es even lekker aan werken. Voor wie leuke OpenGL beelden wil zien, download GLExcess eens op http://www.glexcess.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een weekje ook een ga-7vaxp en heb ook een probleem
ik heb een athlon xp 2100+ maar die wordt niet herkend door mijn pc.
volgens bios is het een 1500+ en draait dus op 1,3 GHz.
Dit komt omdat de FSB op 100 staat. Maar als ik de FSB op 133 zet dan is mijn systeem heel erg onstabiel... maw spontane reboots!

Wat ik ook raar vind is dat als ik de FSB op 100 heb staan dat het niet uit maakt hoe hoog ik de multiplier zet... het is altijd 1,3 GHz
zie ook dit topic

systeem:
ga-7vaxp
amd athlon xp 2100+
256Mb DDR pc2700 (infineon)
seagate barracuda 80Gb
gigabyte radeon 8500 64mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb sinds maandag de GA-7VAXP en hij doet het vandaag pas, nou ja ik kon vandaag windows pas goed installeren, mijn vorige geheugen bleek stuk te zjin :?

Anywasy, tot zo ver geen echte problemen. Weet iemand alleen oon progje of andere manier waarmee ik mijn sys op stabiliteit kan testen?
En een progje om mijn case en cpu temp mee te kunnen zien, want ik had een goede maar die werkte alleen op mijn oude mobo.

[ Voor 18% gewijzigd door MrMartinH op 28-12-2002 01:18 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 21:34:
Ik heb sinds een weekje ook een ga-7vaxp en heb ook een probleem
ik heb een athlon xp 2100+ maar die wordt niet herkend door mijn pc.
volgens bios is het een 1500+ en draait dus op 1,3 GHz.
Dit komt omdat de FSB op 100 staat. Maar als ik de FSB op 133 zet dan is mijn systeem heel erg onstabiel... maw spontane reboots!

Wat ik ook raar vind is dat als ik de FSB op 100 heb staan dat het niet uit maakt hoe hoog ik de multiplier zet... het is altijd 1,3 GHz
zie ook dit topic

systeem:
ga-7vaxp
amd athlon xp 2100+
256Mb DDR pc2700 (infineon)
seagate barracuda 80Gb
gigabyte radeon 8500 64mb
Multiplier veranderen helpt inderdaad niet, want deze is gelocked bij de meeste processors. Kijk anders eens hoe je de ck_ratio switch hebt staan? 't Is een klein blauw blokje naast je cpu met 5 schakelaars. Je moet ze zo hebben staan dat hij op auto staat. En hou de fsb op 133.
NukeZz schreef op 28 December 2002 @ 01:14:
Ik heb sinds maandag de GA-7VAXP en hij doet het vandaag pas, nou ja ik kon vandaag windows pas goed installeren, mijn vorige geheugen bleek stuk te zjin :?

Anywasy, tot zo ver geen echte problemen. Weet iemand alleen oon progje of andere manier waarmee ik mijn sys op stabiliteit kan testen?
En een progje om mijn case en cpu temp mee te kunnen zien, want ik had een goede maar die werkte alleen op mijn oude mobo.
Zie ook dit topic: 100 % stabiel systeem, hoe testen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb ook nog een vraag:
als je in de BIOS Ctrl+F1 gebruikt, kom je in de "advanced chipset"-settings. Als ik elders in de BIOS de topperformance op "enabled" zet, veranderen er dan ook opties in deze "advanced chipset"-settings?

Kan iemand deze vraag voor mij beantwoorden?

[ Voor 29% gewijzigd door RMYuma op 29-12-2002 06:10 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op 28 December 2002 @ 02:50:
[...]

Multiplier veranderen helpt inderdaad niet, want deze is gelocked bij de meeste processors. Kijk anders eens hoe je de ck_ratio switch hebt staan? 't Is een klein blauw blokje naast je cpu met 5 schakelaars. Je moet ze zo hebben staan dat hij op auto staat. En hou de fsb op 133.
sorry ik bedoelde ook dat het niet uit maakt wat ik met de ck_ratio switch doe...
waar ik m ook op zet in combinatie met de FSB op 133 = altijd reboot :'(

snap er helemaal niets meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor voeding zit er in? Hoever kom je voordat er een reboot is? Is het geheugen getest?

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.