[Ervaringen] GigaByte GA-7VAXP (KT400)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 1.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij de F5 versie kent ie het voltage van de Barton niet, mijn thoroughbred gaf ie toen ook 1.75 volt :p
Ik werk nu met de F10, en dat ging goed na het veranderen van de bootvolgorde. Misschien kun je inderdaad Gigabyte beter even mailen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

the-spawn schreef op 30 April 2003 @ 17:56:
Ik ben eigenlijk van plan om een AMD Barton processor te kopen, een 2800+ ofzow.

Nu las ik dat je daar op dit mobo BIOS versie F11 voor moet hebben. Alleen telkens wanneer ik mijn BIOS (nu versie F5) wil update dan zegt dat windows tooltje dat hij Write Protected is en bij het Dual BIOS menu in de BIOS zelf niet, maar bij het in de BIOS zelf update loopt hij na de update naar F11 loopt het systeem vast op het punt dat het OS zou moeten starten :?

Iemand een oplossing voor dit probleem.

Ik heb eigenlijk geen zin om eem nieuwe mobo te kopen voor mijn Barton, die ik graag wil.
Dat probleem had ik in het begin ook. De fout die je maakt, is dat je er van uit gaat, dat er maar 1 BIOS password is. Er zijn er echter twee! Eentje voor USER en eentje voor ADMIN. Jij hebt die van USER ingesteld, en dus heb je alleen USER-rechten op je mobo. Daarmee mag je dus niet je CMOS flashen.

Wat moet je doen? > In je mobo je USERpassword resetten, en dan het ADMINpassword instellen. Daarna ff rebooten en dan met het ADMINpassword inloggen. Daarna kun je in het flashmenu weer flashen. Suc6!

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik werk zelf niet met passowrds, mis wordt dat dan standaard door gigabyte gedaan.

Maar het 2de (grotere) probleem is dat bij de BIOS update van F11 mijn pc helemaal niet opstart.

Na een reset komt bij met een Blauw Scherm, dat is zo snel weg dat ik niet kan zien waar het om gaat :? Ik vindt het maar vaag, en zou toch graag ff een BIOS update doen.

Bios F10 heb ik nog niet geprobeerd, zal zo eens kijken.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-spawn schreef op 08 May 2003 @ 16:04:
Ik heb net mijn BIOS weer proberen te update.

Heb weer hetzelfde probleem, na de update van F5 naar F11 start mijn pc niet goed door/op. Ook het veranderen van de boot-volgorde helpt niet.

Zou het helpen om Win(XP) te installeren na de update, want nu als het OS er al op staat werkt niet ;(
Ik weet het niet maar ik ga het wel proberen, lijkt me dat het wel het probleem oplost. Bij mij vliegen de blauwe schermen om me heen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb ff een kort vraagje ik wil graag de Gigabyte GA-7VAX1394 bestellen, het klopt dat dit moederbord 4 IDE poorten heeft ATA133 dus geen Raid, op de site Gigabyte staat dat wel. Maar ik zit dit topic te lezen en begon een beetje te twijfelen.

Staat op de site 4 x UDMA ATA133/100/66 Bus Master IDE ports

Sommige zeggen weer dat het GA-7VAX + Firewire is.
Maar ik wil gewoon zeker weten of die gewoon 4 IDE poorten, misschie stomme vraag maar toch heb liever zekerheid.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:33
De GA-7vax1394 heeft maar 2 IDE aansluitingen (dus mogelijk om 4 IDE apparaten aan te sluiten) en bij de raid versie kun je kiezen of je de extra poorten gebruikt voor raid of als extra normale IDE aansluitingen, dit kan doordat de raid chip dit ondersteunt, zie dit nog nergens expliciet op de site staan maar heb het ergens ooit gelezen, ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
niks :X

[ Voor 99% gewijzigd door Sir Vega op 13-05-2003 20:32 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Emcee schreef op 13 mei 2003 @ 20:24:
De GA-7vax1394 heeft maar 2 IDE aansluitingen (dus mogelijk om 4 IDE apparaten aan te sluiten) en bij de raid versie kun je kiezen of je de extra poorten gebruikt voor raid of als extra normale IDE aansluitingen, dit kan doordat de raid chip dit ondersteunt, zie dit nog nergens expliciet op de site staan maar heb het ergens ooit gelezen, ff zoeken
Das toch weird op de site zie je 4 IDE aansluitingen en bij de gegevens staat ook 4x 133/100/66 is een beetje misleidend :? Terwijl bij andere moederborden 2x staat, best eerlijk gezegd heb al besteld ging toch vanuit dat het er goed stond :|

Linkje:
http://tw.giga-byte.com/M.../Products_GA-7VAX1394.htm

[ Voor 9% gewijzigd door CycloneX op 13-05-2003 20:35 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:33
die onderste twee aansluitingen op het plaatje zijn alleen contactpunten, zijn geen volwaardige aansluitingen :) bij de raid versie zitten hier twee connectoren op gesoldeerd

ff voorbeeldjes:
De gigabyte 7vaxp
Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/Motherboard/FileList/ProductImage/photo_7vaxp_12_big.jpg

de gigabyte 7vax1394
Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/Motherboard/FileList/ProductImage/photo_7vax1394_01_big.jpg

ik zit nog steeds de aanschaf van dit moederbord (raid versie) te overwegen vanwege het grote aantal IDE aansluitingen, en ook nog serial ata bij de ultra versie :P

[ Voor 66% gewijzigd door Emcee op 13-05-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Naja beetje jammer wordt namelijk beetje moeilijk met 3 schijven 1 brander 1 cd-rom 1 zipdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Emcee schreef op 13 May 2003 @ 20:37:
die onderste twee aansluitingen op het plaatje zijn alleen contactpunten, zijn geen volwaardige aansluitingen :) bij de raid versie zitten hier twee connectoren op gesoldeerd

ff voorbeeldjes:
De gigabyte 7vaxp
[afbeelding]

de gigabyte 7vax1394
[afbeelding]

ik zit nog steeds de aanschaf van dit moederbord (raid versie) te overwegen vanwege het grote aantal IDE aansluitingen, en ook nog serial ata bij de ultra versie :P
Als je vanaf boven bekijkt lijken het net 2x blauwe IDE aansluitingen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Als ik straks mijn BIOS update, en dan windows opnieuw installeer want dan start hij mis wel op, want na een update en dan opstarten doet hij niet.

Maar is er dan een mogelijkheid dat ik mijn RAID0 array kwijt ben?
Want anders moet ik heeel veel gaan branden.

Want die gegevens van die array worden die opgeslagen in een (soort van) BIOS of op de HDD? Want dan kan het dus geen kwaat?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat "normale" temperaturen zijn voor de gigabyte ga-7vaxp ultra met een 2600+ processor erop. Ik heb deze sinds twee weken maar de temperatuur zit idle rond de 70! graden.

Ik heb hierover contact gehad met de leverancier en die zegt dat het komt over hogere voltages van het mobo waardoor de temperatuur hoger kan worden. Maar 70 graden is volgens mij iets te veel van het goede....... :X

Alles wordt gekoeld door een aantal case fans en een Artic Cooler copper silent. Systeemtemperatuur is wel gedaald na het inbouwen van case fans, die is nu 40 graden.

iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

the-spawn schreef op 15 May 2003 @ 22:22:
Als ik straks mijn BIOS update, en dan windows opnieuw installeer want dan start hij mis wel op, want na een update en dan opstarten doet hij niet.

Maar is er dan een mogelijkheid dat ik mijn RAID0 array kwijt ben?
Want anders moet ik heeel veel gaan branden.

Want die gegevens van die array worden die opgeslagen in een (soort van) BIOS of op de HDD? Want dan kan het dus geen kwaat?
Volgens mij heeft zo'n RAID-chippie zn eigen bios... kan geen kwaad dus
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 19:23:
iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn??
Ik neem aan, dat je iig wel koelpasta gebruikt heb... misschien geen goede airflow? (alles blaast bv de kast in)

[ Voor 20% gewijzigd door Kr3Kr op 19-05-2003 20:00 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zit koelpasta op en ik heb 1 intake en 1 outtake fan......systeem temperatuur is ook wel acceptabel, alleen de cpu temps niet. Ik heb ook niet het idee dat de heatsink verschrikkelijk heet wordt. Die kan je nog gewoon aanraken, wat me niet mogelijk lijkt als ie 70 graden is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik ben eindleijk van de Northbridge cooler herrie af. Ik had een zalman Northbridge chipset cooler gekocht, en deze erop gezet.

Wel jammer dat het al na 6 maanden herrie begon te maken. Het was een kleine ingreep, maar wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 14:24
DeX schreef op 23 May 2003 @ 12:06:
Ik ben eindleijk van de Northbridge cooler herrie af. Ik had een zalman Northbridge chipset cooler gekocht, en deze erop gezet.

Wel jammer dat het al na 6 maanden herrie begon te maken. Het was een kleine ingreep, maar wel waard.
Nog tips hoe ik de originele heatsink kan verwijderen van het moederbord?

Heb hier ook een Zalman heatsink liggen die ik wil gaan monteren, krijg alleen de oude heatsink er dus niet af. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senser schreef op 24 May 2003 @ 21:50:
[...]

Heb hier ook een Zalman heatsink liggen die ik wil gaan monteren, krijg alleen de oude heatsink er dus niet af. :/
Hmmmmm gewoon beetje kracht zetten, zit namelijk vast met een soort lijm :D
( en twee van die plastic dingen maar die heb je vast al los )

Ohe heb ook nog een OC voor jullie ;)

Draai nu FSB 190 x 11 MP (2800+)

Barton 2500+ met natuurlijk water koeling er op })

Dit mobo schijnt niet echt hoger te willen met deze core, 3000+ is niet haal baar.
Heb al 200 x 10 geprobeert maar beetje last van error's en ook 190 x 12 of 12,5 haalt hij bij mij niet :(

Zijn er al mensen die verder zijn ???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 02:10:
[...]

Is het handig om het moederbord uit de kast te halen hiervoor? Of moet het ook zonder verwijderen wel lukken?

Ik neem aan gewoon met een tangetje voorzichtig trekken en wrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die plastic dingen krijg je er moeilijk uit, dus het is wel handig om hem ff uit je kast te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

the-spawn schreef op 24 April 2003 @ 17:44:
Kan er iemand zijn temperaturen van zijn Processor en Case posten?

Ik zit namelijk nu al een week met verbijstering te kijken dat mijn Processor Idle 39 graden is en mijn Case 37á38 idle. :?

Stressed zijn Processor en Case rond de 45 graden, opzich lijkt me de temps van de processor niet zo slecht, maar de temp van de case lijkt me heel wat te hoog.

Als ik al mijn casefans aanzet (5 in totaal, 3 intake en 2 out) dan daald de temp. tot rond de 32 proc en 34 case. :?
ik weet niet of je probleem al opgelost was, maar je hoge casetemp komt waarschijnlijk door deoverdruk die je creeert. Je hebt 3 intakes, en maar 2 outtakes, hierdoor ontstaat overdruk, waardoor je temp flink stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Senser schreef op 24 May 2003 @ 21:50:
[...]

Ik kreeg die schroefjes niet los..
Maar de cooler zelf was zo los..
Tangetje en een beetje draaien met kracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Ok, bedankt! Ik zal nog eens een poging wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verrassend genoeg kwam de heatsink zelf er zeer makkelijk vanaf.
De plastische schroeven heb ik vernaggeld en moest dus maar die "Thermal Adhesive" gebruiken. Rook lekker chemisch :+ maar het zit goed en is een heeel stuk stiller. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Dat stiller geloof ik meteen. Gisteren de 40 mm. fan van die heatsink gehaald en m'n oude Spire HD-coolers vervangen door een 8x8 PAPST. Dat scheelt al behoorlijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Senser op 25-05-2003 19:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik zeg maar zo, veel fans kan ook lekker stil zijn :D

Zal het ff uit leggen als je veel fans heb dan heb je veel koeling maar al die fans hoeven niet op volle toere te draaien om te de boel goet koel te houden :D
Heb nu dan ook 7/8x8 fans en 2/12x12 papst fans (voor me rad) 8)
En dan heb ik ook nog water koeling voor de cpu, chipset en gpu ;)

Maar ik geeft wel toe dat die 4x4 die standaard op je chipset zit zeer brak is !!!! :(
En had ook wel verw8 dat dit mobo iets meer aan zou kunnen maar goet.
(Of zijn er toch mensen die verder als 190 FSB zijn gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 02:10:
[...]

Ohe heb ook nog een OC voor jullie ;)

Draai nu FSB 190 x 11 MP (2800+)

Barton 2500+ met natuurlijk water koeling er op })

Dit mobo schijnt niet echt hoger te willen met deze core, 3000+ is niet haal baar.
Heb al 200 x 10 geprobeert maar beetje last van error's en ook 190 x 12 of 12,5 haalt hij bij mij niet :(

Zijn er al mensen die verder zijn ???? :?
Zie m'n sig.
Het hoogste wat ik gehaald heb was 12,5x188(2350Mhz), maar dat was niet helemaal stabiel(vastlopers binnen een kwartier). 12,5x184(2300Mhz) is wel stabiel.
Ik weet niet precies wat de bottleneck is. Ik heb pc2700 geheugen gebruikt, dat zou misschien de hoge fsb niet helemaal aankunnen. De processor werd ook erg warm, 60 graden stressed@1,9 volt, met goede luchtkoeling en een kamertemp van 15 graden.
Een fsb hoger dan 190 zie ik sowieso niet zitten, gezien de hoge pci snelheden die je dan krijgt.

* MadMarky vind dat dit bord niet onderdoet voor een gemiddeld Asus nForce2 bord qua overclocken :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm ik kan wel fsb 200 doen maar ja dan is hij zo instabiel dat hij meteen de system file van win aan gort helpt en na 10x win opnieuw installen ben ik er dan ook maar mee gekapt.

Maar ook als ik aan de MP ga kloten word het bij mij niet echt veel beter :(
Ik heb er dan wel pc3200 samsung op zitten maar het helpt niet echt veel.
Idle is het bij mij 29 graden cpu en system ook 29 graden maar komt door de water koeling natuurlijk. En de barton word toch ook wat minder warm. Goet denk dat ik dan toch nog maar eens met die MP ga spelen ! :D

Ohe ik vind wel dat de nForce 2 borden veel hoger komen FSB ver voorbij de 200 en dan heb ik het wel over de 2500+ die zij al wel op 2600 Mhz hebben lopen als ze al niet verder zijn!!!!! :9~ maar heb ik het goet als ik zeg dat je bij de nForce borden de pci en de agp iets beter kan instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al een keer gevraagd in dit topic, maar ik heb geen zin om 34 pagina's
door te spitten.
Ik kan in m'n bios de FSB niet hoger klokken dan 165, waar kan dat aan liggen? Ik gebruik de F11 versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jumpers/dipswich op je mobo om zetten van 133 naar 166 en dan kun je met F11 een FSB van 250 halen maar zo ver komt nog niemand dus suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de swich maar 2 standen heeft: 100 en 133/166?? Hij staat nu in de 133/166 stand, maar ik kan dus alleen maar 133 gebruiken. Ik weet niet hoe ik nu de 166 kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
DeX schreef op 25 May 2003 @ 17:47:
Verrassend genoeg kwam de heatsink zelf er zeer makkelijk vanaf.
De plastische schroeven heb ik vernaggeld en moest dus maar die "Thermal Adhesive" gebruiken. Rook lekker chemisch :+ maar het zit goed en is een heeel stuk stiller. :D
Die plastic schroeven waren ook makkelijk te verwijderen, je moet het moederbord wel eerst (deels) uit de kast halen. Gisteravond de Zalman heatsink gemonteerd. Lekker rustig en weer een stukje koeler. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Hey mensen, een maat van me heeft de Ultra versie van dit bord gekocht, revisie 1.2, en is hier wel tevreden mee. Hij wil de BIOS flashen naar de nieuwste versie alleen hebben jullie het hier over een F11 versie, terwijl op de site van gigabyte een BIOS update levert met versie F4, die dateert van 15 januari 2003. Die F11 versie is van mei 2003, is die ook bruikbaar voor de GA-7VAXP Ultra?

Verder biedt het bordje maar weinig oc opties wat mij betreft, je kunt niet eens de latencies van je geheugen instellen, das toch wel jammer... Of is dat met een BIOS update te verhelpen? Hij heeft namelijk een 2400+ met een reep Samsung 512 Mb PC3200 geheugen die hij wil laten draaien op 10 x 200, ik vraag me sterk af of dat mogelijk is, gezien de opties in de BIOS die het bordje nu bieden. Valt dus een beetje tegen...

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulti23 schreef op 27 May 2003 @ 15:14:
Hey mensen, een maat van me heeft de Ultra versie van dit bord gekocht, revisie 1.2, en is hier wel tevreden mee. Hij wil de BIOS flashen naar de nieuwste versie alleen hebben jullie het hier over een F11 versie, terwijl op de site van gigabyte een BIOS update levert met versie F4, die dateert van 15 januari 2003. Die F11 versie is van mei 2003, is die ook bruikbaar voor de GA-7VAXP Ultra?

Verder biedt het bordje maar weinig oc opties wat mij betreft, je kunt niet eens de latencies van je geheugen instellen, das toch wel jammer... Of is dat met een BIOS update te verhelpen? Hij heeft namelijk een 2400+ met een reep Samsung 512 Mb PC3200 geheugen die hij wil laten draaien op 10 x 200, ik vraag me sterk af of dat mogelijk is, gezien de opties in de BIOS die het bordje nu bieden. Valt dus een beetje tegen...
Goet ik gaat even kijk of ik je verder kan helpen volgens mij is F4 de nieuwste versie voor de ultra en wij hebben het hier over de gewoone versie en die is onder tussen al bij F11 (F13 is er ook al) aan gekomen. Dus F4 is voor jou de nieuwste ;)
Ik zou als ik jou was niet gaan proberen de F11 er in te gooien hoe wel het met de dual bios niet zo veel uit maakt maar goet die is niet voor jou mobo gemaakt :+

Dan moet je maar eens in de bios Ctrl + F1 in drukken heb je een extra optie om de latencie in te stellen }) maar of je 10 x 200 haald dat vraag ik me af voor mij hield het op bij 11 x 190 daar boven word de mijn mobo (GA-7vaxp) onstabiel :(

Ohe en als je die latencie lekker heb lopen moet je mij ff vertellen hoe je hem heb staan want daar heb ik nog niet echt veel kaas van gegeten :+ en ja ik had ook meer van het bordje verw8 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Mijn system temps zijn sinds het plaatsen van mijn Ati radeon 9800Pro gestegen naar Idle: Cpu: 50C en Case: 48C.

Voorheen met een gForce2 Ti was dat Idle: Cpu: 37 Case: 38

kan dit komen door alleen mijn videokaart?

Met casefans aan daald te temp tot Cpu: 45C en Case: 45/46C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds enige tijd ook dit fantastische bordje, me specs zijn xp2000+ // 256 ddr pc2700 nanya // elsa gf2mx440 // 20gb hd 5200 rpm fuijtsu (hoe je het ook schrijft) en ik draai windows xp. Ik had nooit problemen ermee crasthe nooit draaide altijd, maar laatst zet ik er 512 ddr pc2700 bij en toen begon het. Nu crasht me pc om de haverklap en ik weet niet meer wat ik moet doen

dingen die ik al gedaan heb :
-bios update (F13)
-nvidia4in1 update
-videokaart update
-direct x update
-256 in slot 1 en 512 in slot 2
-512 in slot 1 en 256 in slot 2
-512 alleen (dan werkt ie wel weer goed)

!HELP :?

dingen die ik nog ga proberen
-512 in 1 en 256 in 3
-256 in 1 en 512 in 3

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 09:25:
ik heb sinds enige tijd ook dit fantastische bordje, me specs zijn xp2000+ // 256 ddr pc2700 nanya // elsa gf2mx440 // 20gb hd 5200 rpm fuijtsu (hoe je het ook schrijft) en ik draai windows xp. Ik had nooit problemen ermee crasthe nooit draaide altijd, maar laatst zet ik er 512 ddr pc2700 bij en toen begon het. Nu crasht me pc om de haverklap en ik weet niet meer wat ik moet doen

dingen die ik al gedaan heb :
-bios update (F13)
-nvidia4in1 update
-videokaart update
-direct x update
-256 in slot 1 en 512 in slot 2
-512 in slot 1 en 256 in slot 2
-512 alleen (dan werkt ie wel weer goed)

!HELP :?

dingen die ik nog ga proberen
-512 in 1 en 256 in 3
-256 in 1 en 512 in 3
Als je nu weer alleen 256MB probeert? Misschien is dat geheugenreepje ineens stuk, statische elektriciteit ofzo.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:03
iemand enig idee waar ik die "Audio combo kit" kan bestellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 08:39:
Ik geloof dat de swich maar 2 standen heeft: 100 en 133/166?? Hij staat nu in de 133/166 stand, maar ik kan dus alleen maar 133 gebruiken. Ik weet niet hoe ik nu de 166 kan gebruiken.
Hier dan maar eens een schopje. Hoe krijg ik m'n FSB op 166 en hoger? De switch, voor alle duidelijkheid, dit is de switch die bij de PCI-sloten zit, heeft naar mijn idee alleen de standen 100 en 133/166. Zie quote.
Hoe kan ik 'm op 166 krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
[Typo]

Ik heb de ultra versie van dit MOBO Nu heb ik met het geluid van de 8 X agp fan een probleem en met de Gigabyte 9700Pro videokaart. De harde schijven worden Erg warm in dit systeem ik had hiervoor een abit kt7 raid en daar had ik nooit problemen met mijn Harddisks. De programma's die ik nu draai zouden met mijn specs over het beeld moeten vliegen maar bijvoorbeelt bij DTM Race driver is het bij een resolutie van 1280 bij 1024 redelijk schokkerig.

Is er iemand die bij het lezen van mijn problemen zoiets heeft van oooooooooooo dan moet je dit en dit en dat ff doen en dan zit het allemaal weer snor?

Ik heb hem trouwens niet ge OC'd op geen enkele manier.
En voor het warmteprobleem ga ik een aantal extra coolers in mijn sys aanbrengen.
Het probleem met de AGP fan is opgelost door Gigabyte zelf die gaan (heel netjes) een nieuwe fan opsturen. Dat vertikte Alternate van die gasten moest ik dan mijn hele mobo ff opsturen en was ik hem maar een paar weken kwijt! Toch vreemd voor iets wat ze wel in 2 dagen kunnen leveren.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Deze gaat nu dicht, hij zit ruim boven de 500 posts. Zie voor nadere uitleg hier: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)" :) Dit bord is nu wel uitvoerig genoeg behandeld en als iemand er nog een probleem mee heeft kan hij gerust een eigen topic beginnen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.