[Ervaringen] GigaByte GA-7VAXP (KT400)

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.551 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

MadMarky schreef op 19 November 2002 @ 21:38:
[...]

Overclocken via fsb is zeer makkelijk. Bijvoorbeeld met easytune of in de bios onder 'cpu host clock' ofzoiets.
De snelheid van pci en ram is voor zover ik weet niet apart te veranderen.
Ik kom trouwens stabiel tot 143mhz fsb, heeft iemand al meer gehaald?
Ik heb dus een GA7-VAX, en mijn FSB kan ik stabiel tot 144 MHz (CPU: 1800 MHz) brengen. Moet dan wel het CPU-voltage 1 stap omhoog gooien.
Temp CPU@1666: 40 gr. Celcius
Temp CPU@1800: 53 gr. Celsius

Hoger (voltage of FSB) heb ik nog niet geprobeerd.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 01:55:
[...]

Ik had het zelfde probleem als jouw.
Ik had een GA-7VAXP revisie 1.0, en kreeg ook geen beeld. Ik had hem terug gestuurd en heb nu een GA-7VAXP revisie 1.1 terug gekregen, die doet het perfect bij mij :)
Kan je aan de buitenkant zien of je een revisie 1.0 of 1.1 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Weet ut niet, maar SiSoft Sandra zou dat wel moeten kunnen uitlezen. En anders zou het misschien tijdens het booten zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat gegevens van mijn overgeclockte AMD 2200 XP.CPU Clock d.m.v.sw1 op 166mhz
CK_Ratio op 11.0 In Bios Sysbus op 180 mhz CPU@1980Mhz AGP 72 Dram 360 PCI 36
Dram 2.5V CPU 1,788V AGP 1,8V CPU A temp 33 C (waterkoeling) System Temp 38 C.
Bij hogere Sysbus dan 180 gaat ook AGP omhoog wat A-Open Geforce 3 Ti500 niet leuk vindt.Mijn Samsung DDR 400 3300Mhz kan dus nog tot een Sysbus van 200MHZ maar dan loopt PCI op 40 en AGP op 80 wat te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 20 november 2002 @ 17:06:
Weet ut niet, maar SiSoft Sandra zou dat wel moeten kunnen uitlezen. En anders zou het misschien tijdens het booten zichtbaar moeten zijn.
Ik vraag het eigenlijk omdat ik bij aankoop(op de HCC) wil zien wat ik handen krijg. Ik kan dat dan natuurlijk niet testen. Wellicht dat het op de doos staat :?

Ik zie aan je sign dat je een vax(zonder p) hebt: bevalt die goed? Ik zit aan de vaxp te denken, maar die raid heb ik niet direct nodig, dus misschien overweeg ik nog de vax(zonder raid).

Verwijderd

Rev staat op het moederbord zelf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 00:15:
Rev staat op het moederbord zelf.
Ok. Thanks. Dan kan ik daar op letten.

Nog een ander vraagje: Kun je bij de raidversie(dus de VAXP) gewoon één harde schijf installeren en eventueel zonder raid? Ik wil in eerste instantie één harde schijf monteren en later eventueel een tweede in RAID.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 08:51:
[...]

Ok. Thanks. Dan kan ik daar op letten.

Nog een ander vraagje: Kun je bij de raidversie(dus de VAXP) gewoon één harde schijf installeren en eventueel zonder raid? Ik wil in eerste instantie één harde schijf monteren en later eventueel een tweede in RAID.
Uiteraard kun je een HD op je 'gewone' IDE poorten hangen, maar je kan ook de Raid-controller als ATA133-controller gebruiken, en één HD aan de Raid-controller hangen. Heb ik ook, werkt als een zonnetje. In je BIOS kun je kiezen of je de de Promise controller als RAID of als ATA133 controller wil gebruiken.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 01:55:
[...]

Ik had het zelfde probleem als jouw.
Ik had een GA-7VAXP revisie 1.0, en kreeg ook geen beeld. Ik had hem terug gestuurd en heb nu een GA-7VAXP revisie 1.1 terug gekregen, die doet het perfect bij mij :)
Ik heb al revisie 1.1 :( Heb mijn hele comp uiteindelijk maar naar een computerzaak hier in de buurt gebracht (kon zelf weinig testen aangezien ik verder alleen maar intel comps heb :) ). Zij testen en wat blijkt, is het moederbord kapot :(

Had je dat moederbord trouwens teruggestuurd naar giga-byte zelf ?

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 21 November 2002 @ 11:08:
[...]

Ik heb al revisie 1.1 :( Heb mijn hele comp uiteindelijk maar naar een computerzaak hier in de buurt gebracht (kon zelf weinig testen aangezien ik verder alleen maar intel comps heb :) ). Zij testen en wat blijkt, is het moederbord kapot :(

Had je dat moederbord trouwens teruggestuurd naar giga-byte zelf ?
nee, ik had hem besteld bij exile, en gewoon terug gestuurd met omschrijving van het probleem.
Mischien werkt rev1.0 bij jouw :P

Verwijderd

ziekloon schreef op 21 November 2002 @ 10:39:
[...]

Uiteraard kun je een HD op je 'gewone' IDE poorten hangen, maar je kan ook de Raid-controller als ATA133-controller gebruiken, en één HD aan de Raid-controller hangen. Heb ik ook, werkt als een zonnetje. In je BIOS kun je kiezen of je de de Promise controller als RAID of als ATA133 controller wil gebruiken.
Thanks. Dan ga ik maar voor de vaxp. Kijken of ik er morgen een kan kopen op de HCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op 19 november 2002 @ 21:38:
[...]

Dat klopt, ik heb een schakelaar op de stekkerdoos, die zet ik om, of de schakelaar achterop de voeding.
De pc heeft nog aarde, maar er staat geen spanning meer op het systeem.

[...]

Overclocken via fsb is zeer makkelijk. Bijvoorbeeld met easytune of in de bios onder 'cpu host clock' ofzoiets.
De snelheid van pci en ram is voor zover ik weet niet apart te veranderen.
Ik kom trouwens stabiel tot 143mhz fsb, heeft iemand al meer gehaald?
Klopt er zit Easy tune 4 bij. Maar ik krijg mijn fsb niet hoger dan 138 als ik m hoger zet wil windows (bijna) niet meer starten. Dan bevriest het beeld. Zelfs met de Vcore omhoog gegooit lukt het niet.

sys specs:

AMD Athlon xp 1800+
mobo: Gigabyte 7VTAXP
mem: samsung 256 ddr pc2100
video: powercoler geforce 2 gts 64ddr

Met mijn oude mobo (ga-7vtxh+) kon ik de fsb op 148 max zetten. Daarna ging mijn sys opnieuw instabiel draaien.

Weet iemand wat er aan de hand is? K doe zeker iets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 23:50:
[...]

Klopt er zit Easy tune 4 bij. Maar ik krijg mijn fsb niet hoger dan 138 als ik m hoger zet wil windows (bijna) niet meer starten. Dan bevriest het beeld. Zelfs met de Vcore omhoog gegooit lukt het niet.

sys specs:

AMD Athlon xp 1800+
mobo: Gigabyte 7VTAXP
mem: samsung 256 ddr pc2100
video: powercoler geforce 2 gts 64ddr

Met mijn oude mobo (ga-7vtxh+) kon ik de fsb op 148 max zetten. Daarna ging mijn sys opnieuw instabiel draaien.

Weet iemand wat er aan de hand is? K doe zeker iets fout
Het kan aan de chipset liggen, soms zitten er slecht overklokbare exemplaren tussen. Ik had hiervoor een VTXH, als ik daarbij de fsb hoger zette dan 141 krijg ik meteen een zwart beeld, chipset trok het gewoon niet.

Nu kan ik stabiel draaien op 143Mhz. Bij 144 freezed ie meestal binnen een uur, en bij 145 binnen 5 minuten. Extra koeling/voltages verhogen helpt niets.

[ Voor 57% gewijzigd door MadMarky op 22-11-2002 23:58 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ok
Is het moederbord nu wel of niet het aanschaffen waard? Ikw as eerst van plan de GA-7VRXP KT333 aan te schaffen aangezien die als een van de snelste en stabielste mobo's uit de test kwam. Maar toen kwam dit bordje op de markt en die scheen dezelfde prestaties te leveren als zijn voorganger. Maar ik hoor nogal wiselvallige reacties hier.

Ik ben van plan om (als ik het mobo dus kopen ga) de GA-7VAXPR te kopen omdat ik in de toekomst wel van plan ben raid te gaan gebruiken.

Ik ga er een AMD Athlon XP 2000+ op draaien en 256 of 512 (ben nog niet helemaal uit) DDR 333Mhz geheugen er op te gaan draaien (schijnt nmlk dat 400Mhz geheugen nog niet helemaal soepoltjes loopt). Is het hier verstandig merk geheugen te kiezen voor dit bord of maakt dat verde niet uit? (zit met geld he :P)
Verder zal ik eerst met een Gf2MX440 draaien aangezien ik nog geen betere videokaart heb.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NukeZz schreef op 23 november 2002 @ 02:20:
Ok
Is het moederbord nu wel of niet het aanschaffen waard? Ikw as eerst van plan de GA-7VRXP KT333 aan te schaffen aangezien die als een van de snelste en stabielste mobo's uit de test kwam. Maar toen kwam dit bordje op de markt en die scheen dezelfde prestaties te leveren als zijn voorganger. Maar ik hoor nogal wiselvallige reacties hier.

Ik ben van plan om (als ik het mobo dus kopen ga) de GA-7VAXPR te kopen omdat ik in de toekomst wel van plan ben raid te gaan gebruiken.

Ik ga er een AMD Athlon XP 2000+ op draaien en 256 of 512 (ben nog niet helemaal uit) DDR 333Mhz geheugen er op te gaan draaien (schijnt nmlk dat 400Mhz geheugen nog niet helemaal soepoltjes loopt). Is het hier verstandig merk geheugen te kiezen voor dit bord of maakt dat verde niet uit? (zit met geld he :P)
Verder zal ik eerst met een Gf2MX440 draaien aangezien ik nog geen betere videokaart heb.
Hallo,

Ik had bijna precies dezelfde overwegingen als jou: ik wilde (nog) geen raid gebruiken en ik heb ook een 64mb gf4mx440(dus 4 i.p.v. 2).

Ik heb het bord gekocht op de HCC gisteren(vrijdag) en ik heb het dezelfde avond ingebouwd tesamen met een tegelijk gekochtte IBM 60GB, liteon brander en liteon DVD en 256 mb geheugen en Athlon xp2100 met cooler.

Alles deed het meteen, alleen m'n floppy-drive lampje bleef branden(kabel zat verkeerd om, omgedraaid en weg probleem).

Het enige is dat hij bij het opstarten een tijdje detecting doet en een schuin streepje ronddraait. Dan geeft hij aan dat de drivers van de promisecontroller niet gevonden zijn. Ik moet daar nog even naar kijken. In voorgaande posts las ik volgens mij dat je de drivers op een flop moest kopieren en dan installeert het wel.

Ik gebruik toch geen riad momenteel dus het is niet zo erg.

Ik vind het, na slechts een korte ervaring, tot nu toe een prima bord en kan het je aan bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 11:08:
[...]

Hallo,

Ik had bijna precies dezelfde overwegingen als jou: ik wilde (nog) geen raid gebruiken en ik heb ook een 64mb gf4mx440(dus 4 i.p.v. 2).

Ik heb het bord gekocht op de HCC gisteren(vrijdag) en ik heb het dezelfde avond ingebouwd tesamen met een tegelijk gekochtte IBM 60GB, liteon brander en liteon DVD en 256 mb geheugen en Athlon xp2100 met cooler.

Alles deed het meteen, alleen m'n floppy-drive lampje bleef branden(kabel zat verkeerd om, omgedraaid en weg probleem).

Het enige is dat hij bij het opstarten een tijdje detecting doet en een schuin streepje ronddraait. Dan geeft hij aan dat de drivers van de promisecontroller niet gevonden zijn. Ik moet daar nog even naar kijken. In voorgaande posts las ik volgens mij dat je de drivers op een flop moest kopieren en dan installeert het wel.

Ik gebruik toch geen riad momenteel dus het is niet zo erg.

Ik vind het, na slechts een korte ervaring, tot nu toe een prima bord en kan het je aan bevelen.
Als je de raid nog niet gebruikt .. gewoon uitgooien in je bios bij intergrated Peripherals. Scheelt weer een halve minuut ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 23 November 2002 @ 11:14:
[...]

Als je de raid nog niet gebruikt .. gewoon uitgooien in je bios bij intergrated Peripherals. Scheelt weer een halve minuut ;)
Ok thanks bedankt voor de tip. Dat zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
Ik heb gisteren ook een GA-7VAXP gekocht en natuurlijk ingebouwd maar wat ik een beetje vreemd vond is dat er bij de IDE aansluitingen een mountinghole zit die ik niet in m'n chieftec kast kon vastzetten omdat daaronder niet zo'n koperen spacer paste (zit geen gaatje voor een spacer op die plaats). :?

Bij m'n MSI bord zat ie iets meer richting de AGP kaart en daar is wel plaats voor een spacer.
Ben maar creatief geweest en er een gaatje bijgeboord en die spacer erin geschroefd maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ben nu tenminste overtuigd. Vraag ik me alleen nog af of ik wel of niet merkgeheugen hiervoor moet gebruiken. Volgens de site van Exille werkt dit bord alleen goed met Samsung en Brand/BRand geheugen, maar dit kan ook een verkoop techniek zijn. En mijn ervaring is dat merkgeheugen niet perseen beter hoeft te zijn, en is bovendien duurder.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:08
ik heb der vandaag 1 gekocht de 7VAX en een 1800+ cpu'tje maar ik krijg hem maar niet op 1800+. en misschien dom vraagje maar hoe zet je hem op 133, ken nu zelf alleen op 100 en 166 zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een jumper op het Mobo om de FSB aan te passen! Ik draai sinds twee weken zeer tevreden met de GA-7VAXP maar ik krijg mijn Raid niet geconfigureerd. (2xMaxtor 80Gig aan ATA-133) Op mijn tweede HDD staan alleen logische partities, maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
console schreef op 23 November 2002 @ 22:54:
ik heb der vandaag 1 gekocht de 7VAX en een 1800+ cpu'tje maar ik krijg hem maar niet op 1800+. en misschien dom vraagje maar hoe zet je hem op 133, ken nu zelf alleen op 100 en 166 zetten :?
Ik heb het bord zelf niet, maar misschien heb je hier wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.auspcworld.com/images/reviews/gigabytega7vaxp/cpuclock.jpg

Zoals op het plaatje te zien moet je om je FSB op 133 te zetten switch 1 en 2 allebij op OFF zetten. Naar beneden dus lijkt me want daarboven staat ON. Zo te zien staat de FSB op het mobo uit dit plaatje ook op 133.

Suc6

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Sanchezzz schreef op 23 November 2002 @ 13:55:
Ik heb gisteren ook een GA-7VAXP gekocht en natuurlijk ingebouwd maar wat ik een beetje vreemd vond is dat er bij de IDE aansluitingen een mountinghole zit die ik niet in m'n chieftec kast kon vastzetten omdat daaronder niet zo'n koperen spacer paste (zit geen gaatje voor een spacer op die plaats). :?

Bij m'n MSI bord zat ie iets meer richting de AGP kaart en daar is wel plaats voor een spacer.
Ben maar creatief geweest en er een gaatje bijgeboord en die spacer erin geschroefd maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. :|
Dit probleem heb ik ook met m'n antec kast (lijkt veel op chieftec geloof ik, dus dat zou goed kunnen) :) Heb geen extra gaatje geboord, omdat ie met de andere 5 schroeven wel goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensjes, ik heb gisteren op de beurs een GA-7vaxp gekocht en een xp2000+ en een reepje samsung 256 pc3200. Als ik mn fsb op 100 zet draait het gewoon lekker, maar als ik mn fsb op 133 zet (zoals het eigenlijk hoort) start mn windows niet op en als ik m daarna reset start af en toe heel de computer niet op. Heeft iemand al soortgelijke problemen gehad met dit of andere moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 10:56
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 15:53:
he mensjes, ik heb gisteren op de beurs een GA-7vaxp gekocht en een xp2000+ en een reepje samsung 256 pc3200. Als ik mn fsb op 100 zet draait het gewoon lekker, maar als ik mn fsb op 133 zet (zoals het eigenlijk hoort) start mn windows niet op en als ik m daarna reset start af en toe heel de computer niet op. Heeft iemand al soortgelijke problemen gehad met dit of andere moederbord?
dit probleem ken ik, heb het namelijk zelf ook meegemaakt ;)

ga je bios in en kies ---> Frequency/Voltage control
zet dram clock mhz op : 133-ddr266

probleem opgelost :)
als je namelijk de setting op auto laat staan wil je mobo booten op 166mhz en dat kan je cpu niet hebben

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
taz3d_nl schreef op 24 november 2002 @ 16:04:
[...]

dit probleem ken ik, heb het namelijk zelf ook meegemaakt ;)

ga je bios in en kies ---> Frequency/Voltage control
zet dram clock mhz op : 133-ddr266

probleem opgelost :)
als je namelijk de setting op auto laat staan wil je mobo booten op 166mhz en dat kan je cpu niet hebben

succes
Wat ik van je verhaal begrijp is dus dat het zinloos is om geheugen te gebruiken dat sneller is dan ddr266 (gezien de bus dan toch maar 133 is) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ja inderdaad :)
of je moet met multipliers gaan rotzooien en daarna de fsb omhoog krikken dan is het wel zinvol maar gewoon met een standaard fsb heb je geen voordelen

[ Voor 84% gewijzigd door taz3d_nl op 24-11-2002 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je wilt eigenlijk zeggen dat ik mijn pc3200 reepje voor jan l*l heb gekocht????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Draaid de 2000+ niet op 166mhz dan? Want ik heb de proc al, en nu het mobo nog, alleen dan moet ik um dus op 133 laten draaien?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft een fsb van 266 dus moet je m op 133 laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarrrgghhh ik wordt helemaal knettergek. Taz3d, ik heb het geprobeerd maar het llukt voor geen meter. Als ik mn fsb verander van 100 naar 133 en ik haal het batterijtje van mn bios eruit ( waar is trouwens de reset gebleven?) en ik start dan op, dan boot hij totaan mn opstartscherm (niet bootscherm) en dan moet hij dat inlogvenstertje geven, maar daar stopt hij dus. En als ik m daarna reset, gaat hij even aan en gaat na 2 a 3 seconden helemaal volautomatisch vanzelf uit. Is er iemand die me hiermee kan helpen?????/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 19:41:
Aarrrgghhh ik wordt helemaal knettergek. Taz3d, ik heb het geprobeerd maar het llukt voor geen meter. Als ik mn fsb verander van 100 naar 133 en ik haal het batterijtje van mn bios eruit ( waar is trouwens de reset gebleven?) en ik start dan op, dan boot hij totaan mn opstartscherm (niet bootscherm) en dan moet hij dat inlogvenstertje geven, maar daar stopt hij dus. En als ik m daarna reset, gaat hij even aan en gaat na 2 a 3 seconden helemaal volautomatisch vanzelf uit. Is er iemand die me hiermee kan helpen?????/
staat fan failure / temperature failure oid aan ?? kijk dan even of de temps ofzow niet te hoog worden, en schakel die functies.. waar nodig, uit.. misschien is het dan opgelost.. maar tis maar een idee.... Misschien even memtest draaien , en anders even kaal met alleen proc,mem en vidkaart kijken of hij ook spontaan reboot.. daarna hdd er bij... dan fdd, dan cdrom enz... Ik weet dat het echt klote is.. kheb ook vaak vage probleempjes.. maar door deze manier van handelen kom je erachter wat het is... succes

edit: andere voeding proberen is ook nog ideetje

en over je ram... het bord moet gewoon op 133 draaien (dus schakelaars allebei op off, en in bios zet je je ram op ddr400, moet gewoon kunnen, maar het kan ook aan het merk geheugen liggen, zie je handleiding, oftwel is het samsung on samsung ?)

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-11-2002 21:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:09:
[...]

Ik vraag het eigenlijk omdat ik bij aankoop(op de HCC) wil zien wat ik handen krijg. Ik kan dat dan natuurlijk niet testen. Wellicht dat het op de doos staat :?

Ik zie aan je sign dat je een vax(zonder p) hebt: bevalt die goed? Ik zit aan de vaxp te denken, maar die raid heb ik niet direct nodig, dus misschien overweeg ik nog de vax(zonder raid).
Idd, die RAID had ik ook niet nodig, en ook het vuurdraad is niet bruikbaar voor mij. ;)
Maar alle andere zooi op dit bord is serieuze shit! Het bord draait stabiel, heeft leuke overclockmogelijkheden (kom zelf tot een FSB van 144) en de DUAL-BIOS maakt van het flashen geen risicovolle actie meer.

Onboard LAN, ATA/133 en USB2.0 waren doorslaggevend voor mij. Daarbij komt ook nog de FSB die tot 166 instelbaar is (dus Bartons zullen waarschijnlijk zonder probs draaien) en ik kan er ook nog PC3200 en PC3500 in plaatsen. Tja , wat wil je nog meer... ?? ;)

Enige punten van kritiek:
1) geen makkelijke reset van de CMOS. Je moet er daadwerkelijk het batterijtje uit halen...
2) updaten van BIOS in Windows middels internet is men bij Gigabyte vergeten volgens mij. Als ik met de server (in Taiwan, China of Japan) verbinding maak middels het upgradetooltje, dan geeft hij nog braaf F4 weer, terwijl er inmiddels al enkele weken F6 uit is voor de GA7-VAX... :?
3) verdelen van IRQ's verloopt niet altijd even lekker. Ik merk dat dit ook afhankelijk is van de plek van je hardware op je mobo. Dus in welke volgorde en in welk PCI-slot je iets plaatst.

[ Voor 23% gewijzigd door RMYuma op 25-11-2002 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hem nu eindelijk binnen (niet dankzij Digiworld: meer dan 3 weken levertijd!).... Wel rev. 1.1. Verder wel een heel net bordje. Alles geïntegreerd, heel mooi.

Toch een paar puntjes:

* De CS (Cable Select) werkt niet, lijkt wel... Ik kan in het BIOS niet aangeven welke drive master/slave geselecteerd moet worden... Ik kan natuurlijk de aansluitingen omwisselen, maar dan knakken de kabels en wordt de luchtstroom nadelig beïnvloed.

* Overigens gebruik ik die RAID aansluitingen niet. Kun je deze niet gewoon als derde en vierde IDE controller gebruiken? Dan kan ik dan gewoon al mijn IDE devices gewoon als master kan aansluiten...

* On-board cardreaders zijn cool. Echter, de brackets hiervoor werden niet meegeleverd en zijn dus nergens te vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door ari3 op 25-11-2002 11:10 . Reden: ik ken niet spellen :) ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een Kt226 mobo een gigabyte GA-7VTXH+ met een pc2100 geheugen module,
ik heb vande week een AMD 2400XP+ processor besteld ivb met een upgrade
maar ik vraag me nu af of het veel veel uitmaakt of ik nog eens een extra 256mb ddr module (pc2100) aanschaf of zal het veel schelen als ik een kt400 GA-7VAXP MOBO koop met 512 mb 333mhz/400mhz geheugen?
bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
ari3 schreef op 25 November 2002 @ 10:58:
Ik heb hem nu eindelijk binnen (niet dankzij Digiworld: meer dan 3 weken levertijd!).... Wel rev. 1.1. Verder wel een heel net bordje. Alles geïntegreerd, heel mooi.

Toch een paar puntjes:

* Overigens gebruik ik die RAID aansluitingen niet. Kun je deze niet gewoon als derde en vierde IDE controller gebruiken? Dan kan ik dan gewoon al mijn IDE devices gewoon als master kan aansluiten...

* On-board cardreaders zijn cool. Echter, de brackets hiervoor werden niet meegeleverd en zijn dus nergens te vinden.
Als je in het bios de functie van de raidcontroller uit zet, kun je ide 3 en 4 gewoon 'normaal' gebruiken hoor.

Tja, er worden een aantal brackets meegeleverd, maar inderdaad geen voor de smartcard-reader enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet deze dan niet in ata stand staan of moet deze gewoon helemaal uit gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQK22
  • Laatst online: 19-05-2005
Net als vele van jullie heb ik op de HCC de Gigabyte GA-7VAX gekocht.
Het moederbord werkt vlekkeloos met een 512 DDR 333.
Ik heb er een AMD XP2000+ erin zitten, maar bij het opstarten geeft de eerste scherm AMD Athlon 1250 MHZ aan :?
Op de core staat iets van 2000 dus dat moet goed zijn denk ik.
In de bios heb ik zelf nix geweizigd. Windows start gewoon op en 3d Mark 2000 haalt een score van 7500 met g4 ti4200. Dit score is toch veel te laag voor XP2000+
3d mark2001 kan ik niet eens installeren :? .
Heb ik de verkeerde proc gekregen of is dit een fabrieksfoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 08:44

the-spawn

.: Dark Storm :.

Heb je die Dip-Switch wel op 133MHz staan?

100*12.5 = 1250 en 133*12.5=1662MHz ofwel 2000+

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQK22
Zelf heb ik nix aan de bord gezeten en ook nix in de bios gewijzigd.
proc erop met cooler en de rest aansluiten.
Meestal komt er een scherm bij het aanzetten de naam van de videokaart.
Daarna de proc met geheugen.
geheugen klopt, maar proc geeft 1250 aan. Het is toch niet logisch dat ik eerst aan de mobo moet zitten om de proc op 1670MHZ te laten draaien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel want standaard staat de fsb op 100mhz en deze moet op 133 staan. Ik hoop voor je dat het werkt want bij mij werkt het nog steeds niet (zie post boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

IDD standaard is het 100MHz dus je moet er wel die switches omzeten om correct te laten werken. :)

Misschien niet logisch maar wel noodzakelijk.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQK22
Dan vind ik dat best wel belachelijk van Gigabyte, want de gewone consument die koopt een proc waarvan een kwart ervan niet wordt benut! En de meeste willen niet aan de bios of mobo zitten.
Moet ik het aanpassen in de bios of met de 2 jumpers die op de mobo staan?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Moet je aanpassen met die 2 jumpers op het mobo. Moet je ff kijken hoe het schematje laat zien en zo de jumpers goed zetten. SUC6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQK22
Nu ik dan toch bezig ben...
Kan ik het meteen op 166 zetten >:) of is dat te hoog gegrepen voor de xp2000+
Voor andere overclock settings moet ik dan in de bios zijn of easytuner 4?
heeft iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Laatst online: 11:55
ik zit zelf ook te klooten met die settings. Op 100 deed ie het maar matig, maar op 133 doet linux nog windows het. Ik kan de windows install niet starten en linux zit ook met kernel fouten. Tomsbtrt stopt in de kernel en knoppix (van de hcc) geeft fouten bij het starten van kde (niet bij 100 mhz)

windows geeft een irql of system 0x0000007 error
linux weet ik niet precies, wel geven veel apps een sigmentation fout

Ik heb dus die gigabyte mobo
athlon xp 2000+
512 ddr samsung en nog een anders merk

Ik heb al meerdere stickies geprobeerd maar het helpt niet.

Iemand hetzelfde probleem

[ Voor 27% gewijzigd door aequitas op 25-11-2002 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb gisteren op de HCC ook zo'n superplank gekocht. En ik moet zeggen, die mintgroene flatcables doen het hem :D

Maar
[blond-mode]
Mijn erbijgekochte XP 2400+ (en die is toch 2,2 GHz?) krijg ik niet hoger dan 2,009 GHz. Als ik de systembus (SW1 in de manual) op 166MHz zet, start het systeem niet op.

Als ik Easytune (overclocksoftware) start in WinXP klapt binnen 10s windows eruit en krijg ik zo'n prachtig blauw scherm met witte lettertjes?
Wat doe ik verkeerd? (* Twan V = noob in bussnelheden/overclocken e.d. maar overclocken hoeft voor mij ook nog niet meteen)
[/blond-mode]

edit:
Overige specs, wat misschien ook wel handig is:
1x 512MB DDR333 van TwinMOS
Asus V7700 GeForce 2 32MB (geld was op, dus geen nieuwe gpu)
Maxtor 80GB 7200rpm schijfje
etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Twan V op 25-11-2002 20:07 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
oeps dee ik bijna dubbel post in zelfde topic

[ Voor 184% gewijzigd door aequitas op 25-11-2002 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Twan V schreef op 25 november 2002 @ 20:04:
Ik heb gisteren op de HCC ook zo'n superplank gekocht. En ik moet zeggen, die mintgroene flatcables doen het hem :D

Maar
[blond-mode]
Mijn erbijgekochte XP 2400+ (en die is toch 2,2 GHz?) krijg ik niet hoger dan 2,009 GHz. Als ik de systembus (SW1 in de manual) op 166MHz zet, start het systeem niet op.

Als ik Easytune (overclocksoftware) start in WinXP klapt binnen 10s windows eruit en krijg ik zo'n prachtig blauw scherm met witte lettertjes?
Wat doe ik verkeerd? (* Twan V = noob in bussnelheden/overclocken e.d. maar overclocken hoeft voor mij ook nog niet meteen)
[/blond-mode]

edit:
Overige specs, wat misschien ook wel handig is:
1x 512MB DDR333 van TwinMOS
Asus V7700 GeForce 2 32MB (geld was op, dus geen nieuwe gpu)
Maxtor 80GB 7200rpm schijfje
etc.
een xp 2400+ is 2.09 ghz 266fsb en draait dus niet op 166mhz maar op 133

[ Voor 3% gewijzigd door taz3d_nl op 25-11-2002 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

...en dat kreeg ik dus nergens anders gevonden. Thnx taz3d_nl!

En nu ga ik deze superplank eens onderwerpen aan een 3dmarktest, mwoehahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 11:19:
ik heb nu een Kt226 mobo een gigabyte GA-7VTXH+ met een pc2100 geheugen module,
ik heb vande week een AMD 2400XP+ processor besteld ivb met een upgrade
maar ik vraag me nu af of het veel veel uitmaakt of ik nog eens een extra 256mb ddr module (pc2100) aanschaf of zal het veel schelen als ik een kt400 GA-7VAXP MOBO koop met 512 mb 333mhz/400mhz geheugen?
bvd,
help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:02:
moet deze dan niet in ata stand staan of moet deze gewoon helemaal uit gezet worden?
Dit bedoel ik eigenlijk ook alleen heb ik het een beetje ongelukkig omschreven. Je moet volgens mij dus de fucntie van de raid controller op ata zetten (is trouwens default dacht ik) en het raid zelf uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Natuurlijk zal het sneller zijn. Tenminste DDR333 is sneller, maar over 400 zijn als je o.a. deze draad leest de meningen nogal verdeeld.

Maar wat is sneller? De vraag is of je het verschil zult merken.
ProgrammerX schreef op 26 november 2002 @ 10:05:
[...]

Dit bedoel ik eigenlijk ook alleen heb ik het een beetje ongelukkig omschreven. Je moet volgens mij dus de fucntie van de raid controller op ata zetten (is trouwens default dacht ik) en het raid zelf uit zetten.
In de bios staan hiervoor twee opties:
Onboard H/W ATA/RAID: [Enable/Disable]
RAID Controller Function: [ATA/RAID]
Met de bovenste kun je kiezen of je de twee extra IDE-poorten wel of niet wilt gebruiken, met de onderste kun je kiezen of het twee extra IDE-poorten zijn, of een RAID-array.

Er staat wel bij: If you don't set any HDD Device in IDE3 or 4 but enable the function, the normal message 'MBUltra133 BIOS is not installed because there are no drives attached' will come out.
Ignore this message or set the option disable to make the message disappear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aequitas schreef op 25 november 2002 @ 18:31:
ik zit zelf ook te klooten met die settings. Op 100 deed ie het maar matig, maar op 133 doet linux nog windows het. Ik kan de windows install niet starten en linux zit ook met kernel fouten. Tomsbtrt stopt in de kernel en knoppix (van de hcc) geeft fouten bij het starten van kde (niet bij 100 mhz)

windows geeft een irql of system 0x0000007 error
linux weet ik niet precies, wel geven veel apps een sigmentation fout

Ik heb dus die gigabyte mobo
athlon xp 2000+
512 ddr samsung en nog een anders merk

Ik heb al meerdere stickies geprobeerd maar het helpt niet.

Iemand hetzelfde probleem
Hiero het zelfde probleem. Na het reseten op 133mhz kan ik het vergeten om dat ding langer als 5 seconden aan te houden. Hij gaat nl vanzelf uit. Ik heb precies dezelfde config als jou maar het lukt mij ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Probeer eens in de bios de CPU Shutdown Temp uit te zetten onder PC Health status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
ik heb het werkend:

AMD XP 2000+
2x256 DDR
1x128 DDR
OP 133 MHz

Gewoon de CLK switches manueel op >=12.5 zetten ipv auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
nope vergissing, dat ging een keer goed en daarna niet meer :( zuig wat moet ik allemaal nog meer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gegevens:XP2200@2070 Mhz,CPU multiplier 11,5 FSB 180 (Waterkoeling CPU,Chipset,Geforce 3)
System Temp 44C CPU temp 35C,AGP 72Mhz,Dram 360Mhz,PCI 36Mhz Dram 2,5V CPU 1,788V
AGP 1,8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 12:05:
[...]

Hiero het zelfde probleem. Na het reseten op 133mhz kan ik het vergeten om dat ding langer als 5 seconden aan te houden. Hij gaat nl vanzelf uit. Ik heb precies dezelfde config als jou maar het lukt mij ook niet
Ik heb niet het probleem dat hij na 5 sec ophoudt. pas als een os geladen wordt gaat het de mist in.

Ik heb nu de clk op 12.5 gezet ipv auto en soms boot alles goed maar vaak gaat het nog fout.
Erg vaag iemand een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mobo is _/-\o_, maar ik heb een probleem. Mijn optische muis en mijn toetsenbord blijven aanstaan, na het uitzetten van computer. Als ik de stekker eruit trek, gaan ze wel uit. :P Wat kan er mis zijn?

Ik neem aan dat degene die problemen hebben met de FSB het via de switches op het mobo zelf doen en niet via de software, zoals ik eerst deed 7(8)7

offtopic:
moest DDR ram erbij kopen, resultaat benchmark (standaard): van 6300 naar 7400 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 16:30:
Dit mobo is _/-\o_, maar ik heb een probleem. Mijn optische muis en mijn toetsenbord blijven aanstaan, na het uitzetten van computer. Als ik de stekker eruit trek, gaan ze wel uit. :P Wat kan er mis zijn?
IDD ja bij mij blijft dan wel alleen mijn toetsenbord aanstaan, mijn muis gaat wel uit. Ook het lampje op mijn switch blijft branden.

Ach ja heeft ook wel iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb ook al jaren zo'n soort probleem mijn dual mouseman optical...blijf ook altijd 's nachts branden..niet goed qua energie gebruik...en het wordt irritant iedere avond zo'n rood knipperend lichtje in je kamer...hoort dit zo of kan ikd at ergens instellen zodat hij ook eindelijk eens gaat slapen!! bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de muis op een USB poort gooi, gaatie normaal uit. Volgens mij is er iets mis met de RS232 poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 19-10 22:32

Struis

Tis wat he.....

Hoe zit dat met onboard sound? Heeft iemand dat lekker werkend gekregen ?? en dan bedoel ik nadatje je die jumpertjes eraf getrokken hebt en dan die extra aansluiting erop gedrukt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 12:05:
[...]

Ik heb min of meer dezelfde problemen als jullie twee. Op 100 mhz is ie zeer onstabiel en op 133 mhz krijg ik geen beeld.

Heb er zelf een tijd mee zitten klooien, maar heb het niet opgelost gekregen. Heb toen het mobo opgestuurd naar giga-byte en die zeiden mij dat alles in orde was. Weer proberen, iets beter maar eigenlijk nog altijd hetzelfde. Heb toen het mobo hier bij een lokale hardware winkel gebracht. Zij testen en kwamen tot dezelfde conclusie (eigenlijk dat ie kapot was gezien de instabiliteit). Ik heb hem nu maar opgestuurd naar salland waar ik hem ook gekocht heb. Ben benieuwd wat zei ervan zeggen :)

Trouwens dat ie na 5 sec. uitging heb ik ook al eens gehad. Moet je eens proberen je cpu opnieuw te installeren (dit had ik ook maar in een ander forum gelezen). Toen was dat probleem bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zetten jullie de FSB op 133 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

FSB kun je instellen met zo'n switch blokje met 2 schakelaars op je mobo.
Switch zit rechtsonderin bij de aansluitingen van USB en reset-power...... stuff.

• Twan V

Twan V

Heeft iemand nog een idee voor een goede en vooral stille cpukoeler voor een XP 2400+? Ik heb nu een Noisecontrol Silverado (perfecte koeler overigens) maar deze is net niet geschikt voor zo'n processor. Of het moet zijn dat een idle-temp van bijna 60 graden normaal is.
Waarmee kan ik hem het beste vervangen?

• Twan V

Twan V

Struis schreef op 27 November 2002 @ 18:43:
Hoe zit dat met onboard sound? Heeft iemand dat lekker werkend gekregen ?? en dan bedoel ik nadatje je die jumpertjes eraf getrokken hebt en dan die extra aansluiting erop gedrukt hebt.
Ik heb de jumper lekker laten zitten, en het werkt best redelijk. Eerlijk is eerlijk, een fatsoenlijke Terratec DMX (* Twan V boycot Kreative) klinkt beter, maar voor simpel surround werkt het heel aardig.

[ Voor 3% gewijzigd door Twan V op 28-11-2002 00:25 ]

• Twan V

Twan V

<<oeps, dubbelpost>>

[ Voor 97% gewijzigd door Twan V op 28-11-2002 00:24 ]

Verwijderd

Twan V schreef op 28 november 2002 @ 00:21:
Heeft iemand nog een idee voor een goede en vooral stille cpukoeler voor een XP 2400+? Ik heb nu een Noisecontrol Silverado (perfecte koeler overigens) maar deze is net niet geschikt voor zo'n processor. Of het moet zijn dat een idle-temp van bijna 60 graden normaal is.
Waarmee kan ik hem het beste vervangen?
Met een zalman koeler. Deze werken echt superieur.

En voor de problemen met mobo. In je bios moet je je je cpu blabla op disabled zetten (waar je je fsb kan instellen) Mem op Auto en die bovenste (spread spectrum?) ook op disabled en het werkt

• RMYuma

RMYuma

ari3 schreef op 25 november 2002 @ 10:58:
Je kunt je RAIDaansluiting idd gewoon als 3e en 4e controller gebruiken en zo dus alle schijven als master aansluiten.

Verwijderd

Ik heb dit bordje al een week of 2.

Heb wel wat problemen gehad met mijn videokaart, windows klapte er uit.
Maar dat is nu verholpen.
Had mijn 128 MB blok eruit gehaald en het sys draait nu weer prima.
Verder weinig prob meegehad.

AMD Athon 1800XP @ 1.53 Ghz
Winfast Geforce 4 TI 4200
512 MB @ 266 Mhz

Verwijderd

Weet iemand of ik naast mijn 256 Samsung ddr400 ook een 2e 512 MB Samsung ddr400 kan installeren? Ik d8 ergens gehoord of gelezen te hebben dat dat problemen kon geven

Verwijderd

Oh ja,
Bios versie F9 is al te downloaden van de Giga-byte site...
Kan heel wat zooi verhelpen.
'k eb nu nog steeds een probleem met mijn geforce 4 ti 4200, hopelijk zal dat nu gaan veranderen.
Wordt er echt moedeloos van.

Iemand sugg.??

Verwijderd

en waar zie jij versie F9 dan?

Verwijderd

The page cannot be found ?????

Verwijderd

www.giga-byte.nl

products
motherboards
socket A
based on via
ga-7vaxp
bios

Verwijderd

Verwijderd

yes ik zie m Stond er net namelijk nog niet. Zal waarschijnlijk wel met de cache te maken hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 14:47:
Weet iemand of ik naast mijn 256 Samsung ddr400 ook een 2e 512 MB Samsung ddr400 kan installeren? Ik d8 ergens gehoord of gelezen te hebben dat dat problemen kon geven
heeft er iemand trouwens hier een antwoord op?

Verwijderd

staat er niets van op de giga-byte site?

Verwijderd

Ik kan het nergens vinden nee

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, nokken met de slowchat graag.

Verwijderd

k,

heb net vanalles geprobeerd, maar kan hier idd niets over vinden......

• Twan V

Twan V

Op de gigabyte-sites die er op het web te vinden zijn, staat inderdaad geen nieuwe update. Wil je de laatste update, klik dan hier en als je het per meel wilt weten, klik dan hier

Handig, zo'n meuktracker ;)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

UHhhhh

NIEUWE BIOSSEN !!!

http://tw.giga-byte.com/support/viakt400.htm

change:
1. Support KT400 verA4 chip
2. Modify Top performance setting
3. AGP fast write default enable

[ Voor 43% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-11-2002 17:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

info was volgens mij al gegeven..... duh :Z

• Kolder
  • Laatst online: 15-09 21:16

Kolder

Raaarrrr

Heeft iemand toevallig die F9 versie al binnen, het lijkt er op dat ze nergens meer te downloaden zijn. Alle servers van Gigabyte zijn down wat betref de F9 bios dan. :(

En het zou heel fijn zijn alstie ff op een stukje webspace gedumpt wordt. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Kolder op 28-11-2002 19:38 . Reden: ff iets toevoegen en typo's ]

Whatever........

• aequitas
zijn er mensen die een xp 2000+ wel op 133 mhx draaien hebben op dit mobo?

Zouden die misschien kunnen zeggen welke instellingen ze gedaan hebben.

PS. Als ik mijn kast los heb gaat het soms goed. Kan het aan de temp liggen?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bios defaults .... beide schakelaren op off.. dus 133.. en mp ratio op automatic,,, moet gewoon werken.. heb ut hier ook.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

aequitas schreef op 28 November 2002 @ 20:24:
zijn er mensen die een xp 2000+ wel op 133 mhx draaien hebben op dit mobo?

Zouden die misschien kunnen zeggen welke instellingen ze gedaan hebben.

PS. Als ik mijn kast los heb gaat het soms goed. Kan het aan de temp liggen?
sw 1 op het moederbord veranderen, hij staat standaard op 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geeft mbm5 bij mij alle sensors 0 graden aan ?
terwijl sisoftsandra wel een temperatuur aangeeft ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 19-10 22:32

Struis

Tis wat he.....

Twan V schreef op 28 november 2002 @ 00:23:
[...]

Ik heb de jumper lekker laten zitten, en het werkt best redelijk. Eerlijk is eerlijk, een fatsoenlijke Terratec DMX (* Twan V boycot Kreative) klinkt beter, maar voor simpel surround werkt het heel aardig.
Hoe surround want dan moet je toch die 2 jumpertjes afhalen en dat stekkertje erop drukken die weer loopt naar extra uitgangen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 00:00:
waarom geeft mbm5 bij mij alle sensors 0 graden aan ?
terwijl sisoftsandra wel een temperatuur aangeeft ?
omdat je die bij settings van je sensors moet instellen :+

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Struis schreef op 29 November 2002 @ 00:04:
[...]

Hoe surround want dan moet je toch die 2 jumpertjes afhalen en dat stekkertje erop drukken die weer loopt naar extra uitgangen ??
Nee, dat is voor de front-aansluitingen, als je kast dit heeft volgens mij (Handleiding pag. 20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Iemand al iets meer info over de nieuwe variant van de 7VAXP? de GA-7VAXP Ultra?

GA-7VAXP Ultra is de enigste extra feature dat deze Serial-ATA heeft? of is er meer veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Volgens mij is dat ook de enige extra feature, maar er zijn (nu) nog weinig serial-ata aparaten op de markt. Op dit moment is het meer een gadget-freak-feature dan nuttig denk ik.

En dan dit: Op de site staat inderdaad de F9 bios versie, maar nadat ik deze geinstalleerd had kon ik Windows niet meer starten. Resultaat: Vastlopen bij het opstarten, blauwe schermen en zelfs vastlopen bij de installatiecds. Wacht dus even tot de officiele release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel problemen gehad met dit moederbord en mijn geheugen als de top preformance setting aangezet wordt in de bios. Ik vraag me af of ik over een paar maanden geheugen kan kopen die wel met de top performance kan werken. DDR500 hoorde ik al ergens noemen. Klopt dat??
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.