Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:09:
[...]
Ik vraag het eigenlijk omdat ik bij aankoop(op de HCC) wil zien wat ik handen krijg. Ik kan dat dan natuurlijk niet testen. Wellicht dat het op de doos staat
Ik zie aan je sign dat je een vax(zonder p) hebt: bevalt die goed? Ik zit aan de vaxp te denken, maar die raid heb ik niet direct nodig, dus misschien overweeg ik nog de vax(zonder raid).
Idd, die RAID had ik ook niet nodig, en ook het vuurdraad is niet bruikbaar voor mij.

Maar alle andere zooi op dit bord is serieuze shit! Het bord draait stabiel, heeft leuke overclockmogelijkheden (kom zelf tot een FSB van 144) en de DUAL-BIOS maakt van het flashen geen risicovolle actie meer.
Onboard LAN, ATA/133 en USB2.0 waren doorslaggevend voor mij. Daarbij komt ook nog de FSB die tot 166 instelbaar is (dus Bartons zullen waarschijnlijk zonder probs draaien) en ik kan er ook nog PC3200 en PC3500 in plaatsen. Tja , wat wil je nog meer... ??
Enige punten van kritiek:
1) geen makkelijke reset van de CMOS. Je moet er daadwerkelijk het batterijtje uit halen...
2) updaten van BIOS in Windows middels internet is men bij Gigabyte vergeten volgens mij. Als ik met de server (in Taiwan, China of Japan) verbinding maak middels het upgradetooltje, dan geeft hij nog braaf F4 weer, terwijl er inmiddels al enkele weken F6 uit is voor de GA7-VAX...

3) verdelen van IRQ's verloopt niet altijd even lekker. Ik merk dat dit ook afhankelijk is van de plek van je hardware op je mobo. Dus in welke volgorde en in welk PCI-slot je iets plaatst.
[
Voor 23% gewijzigd door
RMYuma op 25-11-2002 08:52
]