[Ervaringen] GigaByte GA-7VAXP (KT400)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.510 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

ik dacht misschien als je een losse geluidskaart neemt dan zal die chip op de geluidskaart het meeste rekenwerk mbt geluiden en effecten doen.
Heb je daarintegen geluid onboard, dan moet de processor dit doen. Toch?

Daarom als je een losse geluidskaart neemt dan zou je proc zich meer met andere berekeningen bezig kunnen houden. Zoals het beeld. Toch? Beeld wordt toch al gedaan door videokaart, maar zou toch mischien wel wat kunnen schelen. Maar Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. :?

Correct me if iam wrong!

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
ik heb sinds gisteren dit mobo +athlon xp 2400+, alles verliep perfect, maar als ik in het bios naar mijn temps kijk dan wordt mijn proc niet warmer dan 45° het bios geeft aan dat de vcore ongeveer 1.75V is. Als ik in windows kijk dan zie ik in Easy Tune 4 dat de preoc temp 55° is en de vcore 1.875V is... is dit normaal?
het lijkt erop dat Easy Tune 4 alles iets omhoog zet? want mijn fsb wordt ook 134...

weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
BlackShadow schreef op 01 november 2002 @ 11:48:
ik heb sinds gisteren dit mobo +athlon xp 2400+, alles verliep perfect, maar als ik in het bios naar mijn temps kijk dan wordt mijn proc niet warmer dan 45° het bios geeft aan dat de vcore ongeveer 1.75V is. Als ik in windows kijk dan zie ik in Easy Tune 4 dat de preoc temp 55° is en de vcore 1.875V is... is dit normaal?
het lijkt erop dat Easy Tune 4 alles iets omhoog zet? want mijn fsb wordt ook 134...

weet iemand hier een oplossing voor?
Welke bios versie heb je, want ik had op een ander forum gelezen dat er een temperatuurverschil was tussen verschillende versies van het bios ??

[ Voor 0% gewijzigd door ProgrammerX op 01-11-2002 17:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had m'n GA-7VAXP terug gestuurd omdat ie het niet deed, nu heb ik een nieuwe gekregen, revisie 1.1 en die doet het wel :)
Temps: cpu: 33 case: 31. Dat is een stuk koeler dan mijn Asus A7V266-E, die had een cpu temp van 46 graden.
Ik weet niet of het de juiste temps zijn, maar in het bios, en in mbm zie ik de zelfde temps.

Alleen heb ik nog 1 probleem..
Ik heb een chieftec bigtower, en daar zit een power led met 3 gaatjes.. En op mijn mobo zie ik de pinnetjes waar ik hem in moet steken alleen die heb 2 pinnetjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
ProgrammerX schreef op 01 november 2002 @ 17:59:
[...]

Welke bios versie heb je, want ik had op een ander forum gelezen dat er een temperatuurverschil was tussen verschillende versies van het bios ??
Ik had eerst F5, ik heb mijn bios geflashed naar F7, nu zie ik in easy tune dezelfde temperatuur, 55-60°C, de vcore is wel gezakt, naar 1.7.

geen temperatuurverschil en ik kan mijn 2400+ dus niet op 133mhz fsb laten draaien, dit stond automatisch in F5 op 134, en in F7 op 136, ik kan het lager zetten, maar windows geeft nog altijd een hogere waarde aan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
BlackShadow schreef op 01 november 2002 @ 21:32:
[...]

Ik had eerst F5, ik heb mijn bios geflashed naar F7, nu zie ik in easy tune dezelfde temperatuur, 55-60°C, de vcore is wel gezakt, naar 1.7.

geen temperatuurverschil en ik kan mijn 2400+ dus niet op 133mhz fsb laten draaien, dit stond automatisch in F5 op 134, en in F7 op 136, ik kan het lager zetten, maar windows geeft nog altijd een hogere waarde aan... :?
Ik had vorige week ook dit mobo ontvangen. Maar of ie kapot is of niet compatible met de andere hardware ik kreeg hem met geen mogelijk aan de gang :( Ga hem morgen dus terug sturen naar giga-byte nl :)

Heb een tijdje geprobeerd op 100 mhz, maar daar was ie super onstabiel op (crashes in bios, ms-dos, windows enz). Op 133 mhz starte hij niet eens op :(

Hem heb geprobeerd i.c.m. de volgende hardware:

amd xp 2400+
volcano 7+
512 mb original samsung ddr333
asus gf4400 ti 128 mb
2x ibm 60 gb

Heeft iemand anders hem al volledig foutloos werkend gezien met een 2400+ of hoger ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
werkt bij mij perfect, super stabiel, enkel een probleempje met die easy tune, maar dat had ik ook bij een 2200+ en een 2000+ dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Radeon 8500 grafische kaart en een GA-7VAXP mobo. Heb sinds in het begin problemen met de grafische kaart (blijkbaar in combinatie met mobo). Mijn grafische kaart wordt blijkbaar te warm en mijn pc reboot vanzelf, maar dit enkel als ik een spel speel. Als ik dan terug in windows xp kom krijg ik een error report met de vermelding dat het om mijn Radeon 8500 kaart gaat. Iemand van dit probleem al gehoord ofzo? Of moet ik iets veranderen in bios? Zoek al 2 weken naar oplossing maar nog geen resultaat. Ik heb dan maar een cpu cooler genomen, de fan er van geschroeft en die op mijn grafische kaart gezet. In case: 29 graden. Resultaat: ik kan terug games spelen, maar.... vandaag heb ik het probleem weer gehad. Terug een reboot en een error report van mijn grafische kaart. Zeer raar, want heb die grafische kaart in vorige pc gebruikt en had geen problemen. Nu af en toe dus.

Heeft iemand raad voor mij? Is dit mijn Radeon 8500 in combinatie met 7VAXP mobo die problemen geeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een chieftec bigtower, en daar zit een power led met 3 gaatjes.. En op mijn mobo zie ik de pinnetjes waar ik hem in moet steken alleen die heb 2 pinnetjes

Ja zal 1 van de pennetjes met draadje met een naald (b.v) uit de stekker van jechieftec bigtower moeten prutsen en dan zo terugsteken in de chieftec powerled stekker dat je van bovenaf op de stekker gezien gaatje 1 & 2 (even in je handleiding kijken waar de + zit op je moederbord) steken zodat het 3e gaatje van je stekker niet meer nee doet.Had hetzelfde probleem met A-Open HQ008 Bigtower nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een chieftec bigtower, en daar zit een power led met 3 gaatjes.. En op mijn mobo zie ik de pinnetjes waar ik hem in moet steken alleen die heb 2 pinnetjes

Ja zal 1 van de pennetjes met draadje met een naald (b.v) uit de stekker van jechieftec bigtower moeten prutsen en dan zo terugsteken in de chieftec powerled stekker dat je van bovenaf op de stekker gezien gaatje 1 & 2 (even in je handleiding kijken waar de + zit op je moederbord) steken zodat het 3e gaatje van je stekker niet meer mee doet.Had hetzelfde probleem met A-Open HQ008 Bigtower nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ik heb zojuist een athlon xp 2400+ aangeschafd, het zaakje ingebouwd op mijn gigabyte ga-7vaxp met 256mb pc2700 samsung geheugen maar ik kom met mijn fsb niet hoger dan 133 mhz !
dmv van die dipswitch 1 op het mobo kan je kiezen voor 100mhz, 133mhz en 166mhz
maar zodra ik hem instel op 166mhz en ik start opnieuw op boot hij niet meer en slaat de monitor uit
133mhz werkt gewoon en geeft ie in windows aan dat hij ook werkelijk op 2.0 gigaherz draait en bij 100mhz wordt het een 1800+ ( 1.53gig ) logisch :)
is er misschien iemand die dit probleem ook heeft ?
is er een oplossing voor ?

ik gebruik de f7 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op 02 november 2002 @ 17:14:
ik heb zojuist een athlon xp 2400+ aangeschafd, het zaakje ingebouwd op mijn gigabyte ga-7vaxp met 256mb pc2700 samsung geheugen maar ik kom met mijn fsb niet hoger dan 133 mhz !
dmv van die dipswitch 1 op het mobo kan je kiezen voor 100mhz, 133mhz en 166mhz
maar zodra ik hem instel op 166mhz en ik start opnieuw op boot hij niet meer en slaat de monitor uit
133mhz werkt gewoon en geeft ie in windows aan dat hij ook werkelijk op 2.0 gigaherz draait en bij 100mhz wordt het een 1800+ ( 1.53gig ) logisch :)
is er misschien iemand die dit probleem ook heeft ?
is er een oplossing voor ?

ik gebruik de f7 bios

zet je multiplier lager die kan je instellen naast je processor kijk in je manual voor de juiste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:59:
[...]

zet je multiplier lager die kan je instellen naast je processor kijk in je manual voor de juiste settings.
multiplier setting ? ik heb het nu op default staan, dan kiest je mobo toch de juiste setting
heeft dit dan ook invloed op de performance ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:25:
Klopt. Als je even goed in je manual had gekeken had je ontdekt dat er nog een extra paar pinnetjes zitten naast waar je je USB 2.0 kabels in kan steken. Dus naast die twee gele blokjes. Daar zitten drie pinnetjes waar je je power led op kan aansluiten (met drie pinnetjes dus ;)). Ik had hetzelfde probleem met m'n Lian-Li case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik heb sinds vandaag een 7VAXP :)
Lekker boardje, bijna alles werkt. Bij de Top performance hangt mijn systeem bij het booten.
Easytune 4 krijg ik ook niet werkend. Er komt alleen een icoon in de systemtray te staan en als ik op "Show" klik gebeurt er niets :(. Meer mensen met deze probleempjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Heeft iemand nu al eens pc3200 geheugen (400mhz) getest??? OP anandtech.com een goede score te halen. Meer dan pc2700 (333mhz) geheugen...ja je leest het goed ja 8)7

Met deze settings

Clock Speed: 200MHz
Timing Mode: Normal
CAS Latency: 2.5
Bank Interleave: 2-bank
Precharge to Active: 3T
Active to Precharge: 5T
Active to CMD: 3T
Command Rate: 1T

Hier en daar winst van een procent of 5 á 10. Niet verkeerd lijkt me...iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ik heb nog steeds het volgende probleem:

Als ik boot op 133mhz fsb, dan krijg ik een fsb van 136.
Als ik boot op 100mhz fsb, dan krijg ik het juiste fsb.
Hoe kan dit?
formatteren hielp niet, ik dacht dat het aan easytune lag, maar dit blijkt van niet...

iemand die me kan helpen? alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
BlackShadow schreef op 03 november 2002 @ 13:44:
Ik heb nog steeds het volgende probleem:

Als ik boot op 133mhz fsb, dan krijg ik een fsb van 136.
Als ik boot op 100mhz fsb, dan krijg ik het juiste fsb.
Hoe kan dit?
formatteren hielp niet, ik dacht dat het aan easytune lag, maar dit blijkt van niet...

iemand die me kan helpen? alvast bedankt!!
heb je de f7 bios ?
die zet namelijk standaard je fsb wat omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Mijn ervaring ...
NIET KOPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er kan geen nieuwe 2200+ , 2400 + of hoger op .
Die nieuwe Core geeft het mobo standaard en TE hoge spanning waardoor je Temps echt gaan sucken.
Misschien in een later stadium met een goeie bios update.
Maar ik heb nu al een aantal van die pc's met dat mobo als bestelling gebouwd en de temps schieten echt de pan uit tegen de 80 graden idle :(

Kijk even naar wat anders want dit is echt troep.

En wat bios update betreft die F6 (laatste nieuwe) gaat ook niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

motormuisje schreef op 03 november 2002 @ 17:05:
Mijn ervaring ...

Die nieuwe Core geeft het mobo standaard en TE hoge spanning waardoor je Temps echt gaan sucken.
Maar ik heb nu al een aantal van die pc's met dat mobo als bestelling gebouwd en de temps schieten echt de pan uit tegen de 80 graden idle :(

Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb er ook al een stuk of 10 PC's geleverd met dit bordje en 3x 2000+, 5x 2200+ en 2x 2400+.
Bij mij draaien ze idle rond 40 graden. Hoogste wat ik gezien heb aan temps. Is 62 maar da was na een benchmark en onder UT 2k3.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe gaat bij jullie het overclocken eigenlijk? Bij mij krijg ik na een tijdje een freeze als ik 3dmark of UT2003 draai op 143fsb. Aan geheugen of proc ligt het niet.
Ik vraag me af of het mobo het niet trekt, of dat het de voeding is.
Plaatje van temps en voltages:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/siv.JPG

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Mijn ervaring ...

NOFI... maar volgens mij weet je ECHT niet waar je over praat. Ik ken genoeg mensen met dit mobo en een 2200+ die nergens last van hebben... misschien dat het ligt aan degene die ze in elkaar schroeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komputilo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 08:38
Ik ga dit bordje (waarschijnlijk) ook kopen, maar daarvoor wil ik graag eerste weten of de volcano 9 erop kan. Ik heb gelezen dat de volcano 7+ erop kan, maar de volcano 9 ook? Die 's toch weer wat groter.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Ok, dat heb ik al gevonden in deze review, maar daar hebben ze dus de chipset cooler weg moeten halen, voordat de volcano 9 erop kon. Is het slecht voor de chipset als deze cooler er permanent af moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Mijn ervaring ...

sure...
ik heb dit bordje met een 2400+ ik heb de laatste bios (het laatste bios is F7, niet F6) en ik heb een Vcore van 1,7V wat is het probleem dan?
hij wordt heus geen 80° hoor :) alles werkt perfect hier!!

Deze week ga ik mij de volcano 7+ halen, zal dan wel ff temps posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen mijn PCI en AGP bus gaan mee als ik de FSB verhoog kan dit niet los van elkaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:17:
Mensen mijn PCI en AGP bus gaan mee als ik de FSB verhoog kan dit niet los van elkaar :-(
Ja de pci en agp gaan mee omhoog, maar vanaf een bepaald aantal mhz kan hi j misschien wel de divider anders zetten.. dus bijvoor beeld bij fsb = 166 .. zety hij hem op 1:5 (voor pci, dus pci komt weer op 33.3 mhz) en de agp doet ook een stapje terug.. ZIE NEXT TUTTI-post :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah? maar waarom hangt mijn systeem als ik de fsb op 166 zet :-( hij boot niet eens! ik denk dat mijn videokaart de hoge fsb niet trekt????? (Club 3D GF4 ti 4200 128MB DDR)
Tutti-frutti schreef op 04 november 2002 @ 22:23:
[...]

nee, vanaf een bepaald aantal mhz kan hi j misschien wel de divider anders zetten.. dus bijvoor beeld bij fsb = 166 .. zety hij hem op 1:5 (voor pci, dus pci komt weer op 33.3 mhz) en de agp doet ook een stapje terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Montana2K3, check eens de PMG FAQ en de DOC FAQ voor een lesje in overklokken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC da weet ik dank je mijn vraag was gebaseerd op een 7VAXP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 20:38:
BalusC da weet ik dank je mijn vraag was gebaseerd op een 7VAXP!
Lees die FAQ's nu maar...
Je processor is gemaakt om op 133Mhz fsb te draaien, en jij zet hem op 166. Goh, waarom doet ie niks?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou had ik net het volgende probleem.. ik heb door middel van ctrl + f1 in bios indrukken = alle funkties zichtbaar maken, de caslatency ingesteld... pc boote niet meer... geen vage piepjes oid.. maar was echt heel raar.. alles er uit en erin gedaan (behalve cpu) en niets hielp. Na cpu eruit en eringedaan te hebben deedtie het weer... maar wat ik nou zo raar vind.. ER IS GEEN CLEAR CMOS MEER :'( iig... op de 7vax niet, en wat me ook opviel, is dat er geen mounting holes om de cpu zitten op de 7vax, op de vaxp ook niet aan de plaatjes te zien. Raar dat ze dat gedaan hebben, maarja, glukkig had ik er een whisperrockertje bij besteld.

Maar weet iemand hoe de cmos te clearen is ?

(oja, kheb nu met pc2700 ram, de cpu op 10x 166 lopen :D echt wel beter, ik ga morgen de benchmarkies meten met de geheugenbandbreedte... ik gok op 2400+ mb/s )

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
Tutti-frutti schreef op 09 november 2002 @ 00:40:
Nou had ik net het volgende probleem.. ik heb door middel van ctrl + f1 in bios indrukken = alle funkties zichtbaar maken, de caslatency ingesteld... pc boote niet meer... geen vage piepjes oid.. maar was echt heel raar.. alles er uit en erin gedaan (behalve cpu) en niets hielp. Na cpu eruit en eringedaan te hebben deedtie het weer... maar wat ik nou zo raar vind.. ER IS GEEN CLEAR CMOS MEER :'( iig... op de 7vax niet, en wat me ook opviel, is dat er geen mounting holes om de cpu zitten op de 7vax, op de vaxp ook niet aan de plaatjes te zien. Raar dat ze dat gedaan hebben, maarja, glukkig had ik er een whisperrockertje bij besteld.

Maar weet iemand hoe de cmos te clearen is ?

(oja, kheb nu met pc2700 ram, de cpu op 10x 166 lopen :D echt wel beter, ik ga morgen de benchmarkies meten met de geheugenbandbreedte... ik gok op 2400+ mb/s )
Tja... ik heb ook een beetje zitten pielen.. en kan in het boekje niks vinden over het clearen van CMOS. Ik heb op het mobo zelf wel een paar pinnetjes gevonden, misschien moet je met een schroevendraaier ofzo dat shorten.. maar het risico maar niet genomen en " gewoon " de batterij eruit gewipt, effe eruit gehouden en daarna weer erin gestopt -> CMOS was gereset.
Die gaten rond de socket zitten er inderdaad niet in. Weet niet waarom... maar ach, zolang je geen koeler met die bevestiging wil gebruiken is dat geen probleem, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He jongens ik heb een probleem ik heb een XP instalatie op mn 7VAX en mn WD en Maxtor lopen allebij op DMA 4 :-( das ATA66! en mn schijven ondersteunen bijde ATA133 (DMA6) moet ik iets speciaals doen tijdens mn XP installatie? en moet ik promise drivers installeren? volgens mij niet he omdat ik geen raid heb maar wel ondersteuning voor 133 en zit dit in mn chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 21:51:
He jongens ik heb een probleem ik heb een XP instalatie op mn 7VAX en mn WD en Maxtor lopen allebij op DMA 4 :-( das ATA66! en mn schijven ondersteunen bijde ATA133 (DMA6) moet ik iets speciaals doen tijdens mn XP installatie? en moet ik promise drivers installeren? volgens mij niet he omdat ik geen raid heb maar wel ondersteuning voor 133 en zit dit in mn chipset?
Voor jouw moederbord moet je geen promise drivers te installeren... je hebt de versie ZONDER promise raid-controler. De ATA133 ondersteuning zit inderdaad in de VIA chipset ingebakken. Heb je de VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de nieuwste en de VIA IDE Miniport driver maar nu hangt mn systeem ff kort en gaat weer door :-( ?????? Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/images/tk01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees vaak dat wanneer bij de 7VAXP top performance op enable wordt gezet, de pc tijdens booten van het os blijft hangen. Zo ook met mijn 7VAXP. Ik ben eens het geheugen gaan testen met ctram51 van ct techniek. Nu blijkt als het adresbereik van 64 tot 83 Mb gevult wordt met AAAAAAAAh. Deze een bit error geven. Volgens mij zit het probleem in de memory controller op het board. Wie heeft dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Ok heb mijn 2e probleem gevonden met mijn 7vaxp.. M'n chipset koeler begint ontiegleijk te piepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Misschien moet je hem smeren? :D

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34
Heeft iemand hier al eens serieuze overclock pogingen mee gedaan? Ik ben wel benieuwd hoe hoog ie komt en offie wel hoger dat de kt333 ken komen :P Mijnes draait nu mooi op 194Mhz FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Nou mijn 7vaxp gaf meteen problemen.heb eerst de nieuwste bios geinstalleerd (f7)doe ik altijd met een nieuw bord,toen een wd800jb erop gezet(partities ,geform.enz)xp2100 erin geprikt corsair pc2400 erin en windows erop ?huh?beschermings fout van windows?nog maar een keer proberen......niks.nog maar es( 8x) geprobeerd met win xp pro,win2000,win me,win..bla bla bla.helemaal niks!!!uiteindelijk schijf terug gebracht ,testen ..doet het!ok!weer later mobo terug gebracht..doet het?hmm....thuis maar es een andere schijf erop!gaat goed....windows beschermingsfout!grrr........na vele dagen toch maar es een systeem test bij Elcom(is een pc zaak paar straten verder)weer vele dagen later blijkt de hardeschijf niet lekker te werken met dit bord want een maxtor draait stabiel zeggen ze,de rest blijkt goed te zijn.dus thuis andere schijf erop(de wd800jb moet nog terug)huh?gebeurt niks ..nee toch ...video kaart defect?en weer veel later begeeft de processor..WAT GEBEURT ER!!!affijn het geheel(mobo,hd en proc.) zijn terug naar de winkel ik denk zelf aan een fout in het bord en hoop dat het volgende bord beter presteert,want het is wel een MOOI BORD!!!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
heb hier een vriend aan de lijn die een 7vaxp nu van een raid-0 array probeert te voorzien.
als hij win2k installeert en op f6 drukt en netjes de drivers opgeeft (mb fastrack nogwat) krijg hij een error no drives found!
maar in dos werkt het wel gewoon. hij heeft ze zelfs al geparitioneerd en geformatteerd.

installeert hij hem vanuit dos (winnt.exe) en reboot hij voor de 1e x, dan krijgt ie vrolijk een inacessable boot device error.

zelfde geintje met winxp.

bios instellingen zijn goed, driver komt gewoon van de cd (zelfde als op de site).

we snappen er niks meer van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Misschien heb je hier wat aan:

De drivers (3 bestanden) horen in een map op a: zoals:

a:\WinXP\
a:\WinNT\
a:\WinME\

Alleen de *.inf file komt in de root van a:\

Als je nu F6 doet vind XP ze wel....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Madrox schreef op 12 november 2002 @ 01:20:
Misschien heb je hier wat aan:

De drivers (3 bestanden) horen in een map op a: zoals:

a:\WinXP\
a:\WinNT\
a:\WinME\

Alleen de *.inf file komt in de root van a:\

Als je nu F6 doet vind XP ze wel....
hij vind ze wel en laad je ook netjes. en de diskette is ook zo opgebouwd.
hij took netjes zien dat hij die controller gevonden heeft, alleen daarnaa zegt ie iets van no drives found! alsof er niks op die controller zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:26
de drivers van de cd moet je ff op diskette kopieeren.. ik heb op internet ergens drivers weggevist.... werkte bij mij in 1 keer

ook raid 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fern schreef op 11 November 2002 @ 21:14:
Nou mijn 7vaxp gaf meteen problemen.heb eerst de nieuwste bios geinstalleerd (f7)doe ik altijd met een nieuw bord,toen een wd800jb erop gezet(partities ,geform.enz)xp2100 erin geprikt corsair pc2400 erin en windows erop ?huh?beschermings fout van windows?nog maar een keer proberen......niks.nog maar es( 8x) geprobeerd met win xp pro,win2000,win me,win..bla bla bla.helemaal niks!!!uiteindelijk schijf terug gebracht ,testen ..doet het!ok!weer later mobo terug gebracht..doet het?hmm....thuis maar es een andere schijf erop!gaat goed....windows beschermingsfout!grrr........na vele dagen toch maar es een systeem test bij Elcom(is een pc zaak paar straten verder)weer vele dagen later blijkt de hardeschijf niet lekker te werken met dit bord want een maxtor draait stabiel zeggen ze,de rest blijkt goed te zijn.dus thuis andere schijf erop(de wd800jb moet nog terug)huh?gebeurt niks ..nee toch ...video kaart defect?en weer veel later begeeft de processor..WAT GEBEURT ER!!!affijn het geheel(mobo,hd en proc.) zijn terug naar de winkel ik denk zelf aan een fout in het bord en hoop dat het volgende bord beter presteert,want het is wel een MOOI BORD!!!
Had hetzelfde probleem met m`n vrxp. Het blijkt dat sommige IDE hd`s niet worden ondersteunt. Het vreemde is dat hij ze wel herkend indien ze als slave worden gehangen onder een andere hd.
Het kan ook wel eens helpen om bij het installeren je systeemclock op 100 mhz te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf heel tevreden over deze bordjes. Maar zit wel met een probleem bij een aantal configuraties die ik verkocht heb. Het gaat wel om de GA-7VA en GA-7VAX. Daar wil een bios flash niet lukken met de gigabyte flash utility... Hij geeft de melding "EPROM ERASE ERROR" ofzoiets derg. (heb ze hier niet staan en weet het niet exact meer). Nu met mijn eigen VAXP kon ik zonder iets aan te passen de bios flashen. Weet er iemand iets meer? Gaat het hier om een write protection of een jumper die ik moet verplaatsen, ik kan het echt niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
Staat ook niet in het boekje? maar waarom biosflash doen? eb hier geen problemen met die standaard biossen...

Krijg trouwens van gigabyte een nieuw koelertje :) hopelijk ook nog leuke poster ofzo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Marcj schreef op 12 november 2002 @ 10:18:
de drivers van de cd moet je ff op diskette kopieeren.. ik heb op internet ergens drivers weggevist.... werkte bij mij in 1 keer

ook raid 0
? ben ik zo onduidelijk ofzo?

ik zegt toch echt net dat ik die drivers gewoon goed op diskette heb gegooit.
die van internet zijn exact hetzelfde, maar hij heeft die voor de grap ook maar geprobeert. werkte ook niet.
zelfde met oudere drivers die je bij msi vandaan kan vissen....

gaan zo proberen de schijven op cable select te gooien al denk ik dat dat geen moer uithaald... je moet wat....
het is echt super vaag. dos ziet gewoon de schijf en je kan er alles mee doen. win2k/xp install ziet de controller met de drivers van de diskette maar de schijf zelf weigert ie te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezjay schreef op 12 November 2002 @ 19:04:
Staat ook niet in het boekje? maar waarom biosflash doen? eb hier geen problemen met die standaard biossen...
Het detecteren van de IDE devices is niet echt snel bij de F2 en F4 bios.
btw het boekje is het zelfde als vd vaxp, heb ik echt al goed doorgenomen, veel gezeik over dual bios enzo maar over mijn probleem niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb deze bordje der net besteld bij stanet maar ik vroeg me af zit er ook een sound card op (onboard)???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 20:09:
Hey ik heb deze bordje der net besteld bij stanet maar ik vroeg me af zit er ook een sound card op (onboard)???????
al op het idee gekomen om op de site van gigabyte te kijken? kleine moeite d8 ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op 12 November 2002 @ 20:18:
[...]

al op het idee gekomen om op de site van gigabyte te kijken? kleine moeite d8 ik zo...
kheb gekeken

deze? AC97 Realtek ALC650 6-channel sound Chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yups ze hebben allen onboard sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
sharkzor schreef op 12 november 2002 @ 19:21:
[...]

? ben ik zo onduidelijk ofzo?

ik zegt toch echt net dat ik die drivers gewoon goed op diskette heb gegooit.
die van internet zijn exact hetzelfde, maar hij heeft die voor de grap ook maar geprobeert. werkte ook niet.
zelfde met oudere drivers die je bij msi vandaan kan vissen....

gaan zo proberen de schijven op cable select te gooien al denk ik dat dat geen moer uithaald... je moet wat....
het is echt super vaag. dos ziet gewoon de schijf en je kan er alles mee doen. win2k/xp install ziet de controller met de drivers van de diskette maar de schijf zelf weigert ie te zien!
Sorry hoor (was perongeluk iemand anders account) maar bij werkt het super onder XP waarom zou het bij jou niet werken..

Jumpers er al eens helemaal af gehaald (was met mijn WD schijven wel de oplossing) anders zit het denk ik toch echt in je schijven,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Fraggler schreef op 11 november 2002 @ 19:32:
Heeft iemand hier al eens serieuze overclock pogingen mee gedaan? Ik ben wel benieuwd hoe hoog ie komt en offie wel hoger dat de kt333 ken komen :P Mijnes draait nu mooi op 194Mhz FSB.
Wat, die MSI uit je sig? Dit is het GigaByte GA-7VAXP topic!
Mijn VAXP loopt stabiel tot 144Mhz, bij 145 crasht ie na korte tijd. Ben nog aan het kijken wat die crash veroorzaakt, het moederbord of het geheugen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
sharkzor schreef op 12 November 2002 @ 00:21:
heb hier een vriend aan de lijn die een 7vaxp nu van een raid-0 array probeert te voorzien.
als hij win2k installeert en op f6 drukt en netjes de drivers opgeeft (mb fastrack nogwat) krijg hij een error no drives found!
maar in dos werkt het wel gewoon. hij heeft ze zelfs al geparitioneerd en geformatteerd.

installeert hij hem vanuit dos (winnt.exe) en reboot hij voor de 1e x, dan krijgt ie vrolijk een inacessable boot device error.

zelfde geintje met winxp.

bios instellingen zijn goed, driver komt gewoon van de cd (zelfde als op de site).

we snappen er niks meer van....
Zijn dit toevallig maxtor schijven ?? Heb namelijk nog wel eens gelezen dat dit bord niet lekker werkt in raid 0 met maxtor schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb klein probleempje.
Ik zie mijn opstart scherm niet, je weet wel het scherm waar je hdd's worden gedetecteerd.
Ik zie als ik mijn pc opstart meteen mijn scsi detectectie scherm, ik heb een adaptec 29160N scsi kaart.
Het is niet echt zo'n probleem, maar toch .. :)

dit had ik met het F4 en F7 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
the-spawn schreef op 31 oktober 2002 @ 16:16:
Ik gebruik op het moment de onboard-sound van dit bordje.

Maar zou een losse (PCI) soundcard de prestaties (van beeld en geluid,vooral in spellen)veel verbeteren?

Zou zo'n losse soundcard de proc minder belasten dan een onboard sound.
Of maakt dat niet zo veel uit.
Meer FPS bedoeld hij denk ik...
Het kan zo zijn dat je FPS omhoog gaan, maar als je zo'n kaart hebt met a3d of eax dan moet de proc daar ook weer dingen voor uitrekenen.
Dus een merkbaar verschil in het beeld krijg je niet, maar in het geluid weldegelijk.
helemaal als je een 4.1 (of meer) speakerset hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een hercules 9700 pro gekocht. Alles leek prima te werken, maar zodra ik een game opstart loop de boel vast of popt terug naar de desktop. Heb de laatste drivers van via en hercules geinstalleerd...via 4.43 en herc. 7.78

ga-vaxp rev. 1.1
samsung 512 ddr333
os winxp pro

iemand enig idee wat er mis gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
Nou dat met die mobo van me lag dus aan een verkeerde bios instelling en niet volgens die sukkels van Elcom aan een verkeerde hd-mb combo.Kwamen ze achter bij Exile ,en ook dat m'n cpu kappot was,was nog niet zo toen ik hem naar Elcom bracht(ze houden gewoon hun bek dicht daar)maar die lui van Exile die zijn echt tof!!kreeg ik zo een xp2200 voor in de plaats met gratis koeler (moest eens weten hoe ik me toen en nu voelde)en voor de research hoefde ik ook niet te betalen"service van de zaak" zei hij tegen me.werkelijk fantastisch!!!oh ja ,in de bios moest m'n wd800jb op LBA staan en niet op LARGE.dat was alles!!!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Chickendorp schreef op 13 november 2002 @ 13:35:
[...]

Meer FPS bedoeld hij denk ik...
Het kan zo zijn dat je FPS omhoog gaan, maar als je zo'n kaart hebt met a3d of eax dan moet de proc daar ook weer dingen voor uitrekenen.
Dus een merkbaar verschil in het beeld krijg je niet, maar in het geluid weldegelijk.
helemaal als je een 4.1 (of meer) speakerset hebt.
IDD ja verschil in FPS. Maar bedankt voor de toelichting. Ga ik op de HCC toch denk ff kijken voor een kaartje. Denk wel met a3d en EAX is wel mooier bij CS. En mijn 4.1 setje werkt niet 100% op onboard sound :( .

Misschien nog een aanrader voor sound-card? (met digi-out als het ff kan)??

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 16:22:
Gister een hercules 9700 pro gekocht. Alles leek prima te werken, maar zodra ik een game opstart loop de boel vast of popt terug naar de desktop. Heb de laatste drivers van via en hercules geinstalleerd...via 3.43 en herc. 7.78

ga-vaxp rev. 1.1
samsung 512 ddr333
os winxp pro

iemand enig idee wat er mis gaat??
voedings problemen ?
die 9700 slurpt namelijk veel stroom :)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb zelf de Gigabyte GA7-VAX (dus zonder RAID, maar verder gelijk aan de VAXP).
Ben zelf erg tevreden over dit bord. Vooral de Dual BIOS staat me erg aan. Flashen is trouwens erg makkelijk voortaan vanuit de BIOS zelf te regelen, dus geen DOS opstartflop meer nodig! :)
Verder is het bord stabiel, en kan idd de Ati Radeon8500 zonder problemen op dit bord geplaatst worden. Overklokken heb ik nog niet tot het uiterste uitgeprobeerd, maar daar kom ik nog wel over terug... ;)

Verder zou je wel op Top Performance kunnen draaien met een 400DDR Dimm, maar dan moet je een DIMM hebben met lage timings, zoals die CAS2 dimm van Corsair. Die heb je in 2 smaken: PC3200 en PC3500. Zie http://www.corsairmicro.com/ voor meer info.

edit:
URL website corsair aangepast. Link klopte niet.. . ;)

| Specs Aurora24 | My music |

• taz3d_nl
The_Prince_of_Mu schreef op 14 november 2002 @ 11:45:
Ik heb zelf de Gigabyte GA7-VAX (dus zonder RAID, maar verder gelijk aan de VAXP).
Ben zelf erg tevreden over dit bord. Vooral de Dual BIOS staat me erg aan. Flashen is trouwens erg makkelijk voortaan vanuit de BIOS zelf te regelen, dus geen DOS opstartflop meer nodig! :)
Verder is het bord stabiel, en kan idd de Atu Radeon8500 zonder problemen op dit bord geplaatst worden. Overklokken heb ik nog niet tot het uiterste uitgeprobeerd, maar daar kom ik nog wel over terug... ;)

Verder zou je wel op Top Performance kunnen draaien met een 400DDR Dimm, maar dan moet je een DIMM hebben met lage timings, zoals die CAS2 dimm van Corsair. Die heb je in 2 smaken: PC3200 en PC3500. Zie www.corsair.com voor meer info.
ik draai op top performance met 256mb samsung pc2700
met setting op ultra en cas 2
zonder probs :):)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

taz3d_nl schreef op 14 november 2002 @ 11:54:
[...]

De vraag ging over PC3200 geheugen i.c.m. Top Performance settings.
(PC2700 levert geen problemen met Top Performance settings.)

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Nee het is geen voedingsprobleem. Op 3drage is te lezen dat er problemen zijn met agp 8* en directx op de kt 400 moederborden. Open gl games zoals sof2 werken wel perfekt. Dit is heel frustrerend vooral omdat dit geen officieel erkent probleem is. Hopelijk is dit snel opgelost met een nieuwe bios gigabyte of een driver van hercules.

Is er iemand die dit probleem ook heeft??

mobo: giga vaxp rev 1.1
hercules 9700 pro

• sharkzor
ProgrammerX schreef op 13 November 2002 @ 11:10:
[...]

Zijn dit toevallig maxtor schijven ?? Heb namelijk nog wel eens gelezen dat dit bord niet lekker werkt in raid 0 met maxtor schijven.
ja, maar waar haal je dat vandaan?

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:54:
[...]

Echt veel lawaai maakt hij niet. Liefst zo min mogelijk waaiers, maarja...het
zaakje moet wel koel gehouden worden :)

Ik heb er een Spire Whisperrock 2 op staan. Ik heb echt al zoveel coolers
geprobeerd in mijn zoektocht naar stille goede coolers en ik zweer nu bij
de Whisperrock 2. De whisperrock 3 heb ik nog niet getest.

Warmer dan 50 graden wordt hij niet en daarbij komt ook nog dat hij in een
desktopkast zit (zo'n platte) en 24/7 aanstaat.

Verder heb ik het rete stabiel draaien hier met xp.

Zeker geen slechte koop met oog op de toekomst.
die heb ik ook gehad. Vind de coolermaster super silent beter en dat voor maar 18 euro bij Mycom. de laatst genoemde is stiller en koelt beter.

• ck2000nl
the-spawn schreef op 13 november 2002 @ 22:55:
[...]

IDD ja verschil in FPS. Maar bedankt voor de toelichting. Ga ik op de HCC toch denk ff kijken voor een kaartje. Denk wel met a3d en EAX is wel mooier bij CS. En mijn 4.1 setje werkt niet 100% op onboard sound :( .

Misschien nog een aanrader voor sound-card? (met digi-out als het ff kan)??
Volgens mij heeft CS (counter-strike) geen eens A3D of EAX.... Maar goed, denk dat de Audigy 1 wel een goede kaart is. Niet al te duur en perfecte kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 21:51:
iS ER IEMAND DIE ME HIER MEE KAN HELPEN??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 23:30:
ja de nieuwste en de VIA IDE Miniport driver maar nu hangt mn systeem ff kort en gaat weer door :-( ?????? [afbeelding]
DEZE HOORT BIJ DE BERICHT HIER BOVEN ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 01:40:
[...]

DEZE HOORT BIJ DE BERICHT HIER BOVEN ^
Ook problemen met je TOETSSSSEEENNNBORRRRDDDDDDDDDDDDD??? 8)7

Eerst de Via 4in1 patch
Dan de laatste IDE/RAID driverset van Gigabyte-website
en als laatste de Via-latency patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

sharkzor schreef op 12 november 2002 @ 08:45:
[...]

hij vind ze wel en laad je ook netjes. en de diskette is ook zo opgebouwd.
hij took netjes zien dat hij die controller gevonden heeft, alleen daarnaa zegt ie iets van no drives found! alsof er niks op die controller zit...
Heb je de controller wel geconfigureert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
taz3d_nl schreef op 14 November 2002 @ 11:54:
[...]

Hmmm... Ik heb ook die top performance settings gebruikt, maar dan post-ie niet eens meer. Heb dus ook Samsung PC2700 (1 x 512MB). Iemand een tip waarom-ie het niet doet? De temps zijn prima, 40 graden idle, 53 graden na 30min full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Madrox schreef op 15 November 2002 @ 03:02:
[...]

Heb je de controller wel geconfigureert :?
|:( aaargh! lezen...
soms best moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 09-09 09:25
Zag net op de site van GA een nieuwe bios staan voor de 7VAXP. 7FU was het geloof ik. Staat verder niet bij wat de bios nou voor nieuws heeft behalve "for pilot run". Kan iemand me vertellen wat dit inhoudt en of deze bios verder een beetje lekker draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Jongens, help mij! Zit met een groot probleem, ik heb mijn AMD 2200+ XP laten unlocken tijdens de koop bij Eynstein. Alleen heft dit alle default instellingen op van de CPU, waarbij ik nu dus met de kloksettings moet gaan klooien om hem alleen maar maximaal op 2000+ te kunnen laten draaien!? In het boekje gaat de CLK_RATIO niet verder dan 12,5? Wie heeft voor mij de instellingen voor normaal 2200+ en hoger? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
BB_ApoC schreef op 15 november 2002 @ 13:40:
Zag net op de site van GA een nieuwe bios staan voor de 7VAXP. 7FU was het geloof ik. Staat verder niet bij wat de bios nou voor nieuws heeft behalve "for pilot run". Kan iemand me vertellen wat dit inhoudt en of deze bios verder een beetje lekker draait?
Op deze site staat een bios voor de 7VAXP Ultra, bedoel je die niet? Wat is eigenlijk het verschil tussen de 7VAXP en de 7VAXP ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 09-09 09:25
Verschil is dat de ultra Serial ATA heeft en de gewone 7vaxp niet.

Zie nu trouwens dat ik dus beetje fout zat te lezen. Is idd de bios voor de ultra, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Ik heb toch nog altijd heftige problemen met dit bord :(

Ik heb 3 weken terug nieuwe onderdelen ontvangen voor mijn pc, namelijk:

amd xp 2400+
volcano 7+
samsung 512 mb ddr333
asus geforce 4400 128 mb
2x ibm 60gxp 60gb
lite-on dvd speler
antec kast i.c.m. 400 watt voeding

Nu had ik uiteraard meteen mijn computer in elkaar gezet om hem te testen. Toen kwam ik helaas tot de conclusie dat ie het niet deed. Ik kreeg namelijk geen beeld op een fsb 133 mhz en op een fsb van 100 mhz was ie zeer instabiel (crashes in het bios, ms-dos en windows).

Toen heb ik de videokaart en de processor in een andere pc getest en die werkte toen perfect. Het geheugen heb ik getest met memtest 86 (v 3.0) en die crashte toen ie bij 99% was (unexpected interrupt), maar tot dat punt gaf ie nog 0 errors aan. Heb daarna nog een keer de test laten lopen maar toen crashte hij in het begin al (kan nu niet verder testen want ik krijg ook al geen beeld meer op 100 mhz).

Heb de voltages van de voeding gecontroleerd via het bios en die geven de goede waardes aan en veranderen haast niet (altijd wel een beetje, maar blijven wel constant).

Toen dacht ik dat het aan het moederbord lag, gezien ik bijvoorbeeld al helemaal geen beeld krijg af en toe en de videokaart werkte. Toen heb ik dus het mobo opgestuurd naar giga-byte nederland en die hebben het getest. Dit heb ik dus deze week weer terug gekregen met de melding dat het mobo 100% in orde was.

Ik weer proberen maar nog altijd dezelfde problemen :(

Ik heb inmiddels al vanalles geprobeerd en ben radeloos :/

Heeft iemand van jullie nog goede suggesties die ik kan proberen ?

P.S. Heb hier verder maar 3 intel pc's dus ik kan zo nix testen. Heb die proc namelijk bij een vriend van me getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Blue-Bird schreef op 16 November 2002 @ 09:49:
[...]

Op deze site staat een bios voor de 7VAXP Ultra, bedoel je die niet? Wat is eigenlijk het verschil tussen de 7VAXP en de 7VAXP ultra?
ja dat wil ik ook wel eens weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Niemand die mij kan helpen met multiplier settings hoger dan 12,5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het laatste nummer van Computertotaal wordt dit Gigabytebord VAXP als beste getest voor AMD-processors. Wat me echter opvalt: bij gerenommeerde zaken als Informatique, Paradigit en Powerline wordt dit bord helemaal niet verkocht(ook geen andere van het merk Gigabyte), het is meest Asus, Abit, MSI. Ik vraag me af: als dit zo'n geweldig bord is, waarom verkopen niet meer zaken dit bord?

Hoe groot is de fabrikant van deze moederborden eigenlijk?

Ik wil op de HCC-dagen een moederbord kopen voor een Athlonprocessor, maar ik had willen kiezen tussen Asus, Abit, MSI of misschien Epox, maar nu ik die lovende test van dit Gigabyte-bord lees begin ik weer te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
weet iemand welke sensor de cpu temp aangeeft voor MBM5?
weet iemand een ander goed progje voor temp uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Op de site http://mbm.livewiredev.com/dan onder "Motherboard List" dan "Gigabyte" daar staat welke sensor van de 7VAXP wat uitleest. :)

Sensor type=SIS950/ITE8705F
Case-sensor= SIS950/ITE8705F 1
CPU-sensor= LM90 [remote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ck2000nl schreef op 16 november 2002 @ 17:37:
Niemand die mij kan helpen met multiplier settings hoger dan 12,5?
Kun je via EasyTune de multiplier niet wat opschroeven?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

the-spawn schreef op 17 november 2002 @ 17:50:
Op de site http://mbm.livewiredev.com/dan onder "Motherboard List" dan "Gigabyte" daar staat welke sensor van de 7VAXP wat uitleest. :)

Sensor type=SIS950/ITE8705F
Case-sensor= SIS950/ITE8705F 1
CPU-sensor= LM90 [remote]
Wat is de LM90 local dan? Is dat soms een sensor ingebakken in de cpu?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 16 November 2002@ 16:29:
Ik heb toch nog altijd heftige problemen met dit bord :(

Ik heb 3 weken terug nieuwe onderdelen ontvangen voor mijn pc, namelijk:

amd xp 2400+
volcano 7+
samsung 512 mb ddr333
asus geforce 4400 128 mb
2x ibm 60gxp 60gb
lite-on dvd speler
antec kast i.c.m. 400 watt voeding

Nu had ik uiteraard meteen mijn computer in elkaar gezet om hem te testen. Toen kwam ik helaas tot de conclusie dat ie het niet deed. Ik kreeg namelijk geen beeld op een fsb 133 mhz en op een fsb van 100 mhz was ie zeer instabiel (crashes in het bios, ms-dos en windows).

Toen heb ik de videokaart en de processor in een andere pc getest en die werkte toen perfect. Het geheugen heb ik getest met memtest 86 (v 3.0) en die crashte toen ie bij 99% was (unexpected interrupt), maar tot dat punt gaf ie nog 0 errors aan. Heb daarna nog een keer de test laten lopen maar toen crashte hij in het begin al (kan nu niet verder testen want ik krijg ook al geen beeld meer op 100 mhz).

Heb de voltages van de voeding gecontroleerd via het bios en die geven de goede waardes aan en veranderen haast niet (altijd wel een beetje, maar blijven wel constant).

Toen dacht ik dat het aan het moederbord lag, gezien ik bijvoorbeeld al helemaal geen beeld krijg af en toe en de videokaart werkte. Toen heb ik dus het mobo opgestuurd naar giga-byte nederland en die hebben het getest. Dit heb ik dus deze week weer terug gekregen met de melding dat het mobo 100% in orde was.

Ik weer proberen maar nog altijd dezelfde problemen :(

Ik heb inmiddels al vanalles geprobeerd en ben radeloos :/

Heeft iemand van jullie nog goede suggesties die ik kan proberen ?

P.S. Heb hier verder maar 3 intel pc's dus ik kan zo nix testen. Heb die proc namelijk bij een vriend van me getest.
Probeer eens een andere harde schijf. Heb zelf veel problemen gehad met IBM hd`s. het schijnt dat sommige modellen niet worden ondersteunt, of vage errors geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 22:49:
[...]

Probeer eens een andere harde schijf. Heb zelf veel problemen gehad met IBM hd`s. het schijnt dat sommige modellen niet worden ondersteunt, of vage errors geven.
Heb al een keer proberen te booten zonder hd's en dvd speler, maar dan heb ik dezelfde problemen zoals dat ik bijvoorbeeld geen beeld krijg enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

MadMarky schreef op 17 november 2002 @ 20:50:
[...]

Wat is de LM90 local dan? Is dat soms een sensor ingebakken in de cpu?
Ik heb geen idee. Maar dat staat zo op hun site. Ik heb het ingevoerd bij MBM5 en hoppa 8). Ik kan nu al mijn temps uitlezen van proc, case, vga-proc en vga-mem en HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, ik heb nu zo'n mobo, ff snel pc3200 512 mb samsung en een amd xp 2100+ (boxed) bestellen en gaan met dat ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 18 november 2002 @ 13:26:
[...]

Heb al een keer proberen te booten zonder hd's en dvd speler, maar dan heb ik dezelfde problemen zoals dat ik bijvoorbeeld geen beeld krijg enzo :(
Check je RAM zou ik zeggen :) Oorzaker van de meeste problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn moederbord vertoont wel erg rare kuren, als ik namelijk in Windows ME kies voor afsluiten dan sluit hij Windows keurig af en alles gaat dan ook uit. Alleen na een paar seconden begint de PC weer te booten naar Windows?? Ook als ik de schakelaar omzet (van uit naar aan) van de verdeeldoos waarop mijn pc is aangesloten dan springt ie ook gelijk automatisch aan! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? MB kapot?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
ck2000nl schreef op 18 november 2002 @ 23:49:
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn moederbord vertoont wel erg rare kuren, als ik namelijk in Windows ME kies voor afsluiten dan sluit hij Windows keurig af en alles gaat dan ook uit. Alleen na een paar seconden begint de PC weer te booten naar Windows?? Ook als ik de schakelaar omzet (van uit naar aan) van de verdeeldoos waarop mijn pc is aangesloten dan springt ie ook gelijk automatisch aan! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? MB kapot?

Bedankt!
Volgens mij heeft dit bord wel meer rare dingen i.v.m. met plotseling booten. bij het installeren of verwijderen van mijn agp kaart, begint ie de helft van de keren te booten. Daarnaast is ook al 2x zo plosteling gaan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Nou ja, als ik in ME kies voor Opnieuw opstarten dan gaat ie afsluiten en gaat de PC gewoon uit zonder een reboot.... Dit is ook in XP zo :( Ga eens ff bellen naar de winkel waatr ik hem heb gehaald....

Jongens, kan dit een voedingsprobleem zijn? Of een instelling in BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ProgrammerX schreef op 18 november 2002 @ 23:52:
[...]

Volgens mij heeft dit bord wel meer rare dingen i.v.m. met plotseling booten. bij het installeren of verwijderen van mijn agp kaart, begint ie de helft van de keren te booten. Daarnaast is ook al 2x zo plosteling gaan booten.
Als je met je pc aan het klooien bent zet je toch wel de stroom eraf?! Als je de stekker in het stopcontact laat staat er altijd nog spanning op het mobo :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
MadMarky schreef op 19 november 2002 @ 11:02:
[...]

Als je met je pc aan het klooien bent zet je toch wel de stroom eraf?! Als je de stekker in het stopcontact laat staat er altijd nog spanning op het mobo :X
Nou meestal, doe ik dat ook wel, heb alleen inderdaad 1 keer de agp kaart verwisseld met de spanning erop :)

Trouwens, er zijn ook mensen die zeggen dat je de spannings kabel erin moet laten zitten zodat statische elektriciteit meteen kan wegvloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een GA-7VAXP. De eerste indruk is goed alleen het overclocken via FSB gaat niet ff kijken hoe het precies zit. Wat wel handig is dat de speed van Memory en PCI veranderbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ProgrammerX schreef op 19 november 2002 @ 11:35:
[...]

Nou meestal, doe ik dat ook wel, heb alleen inderdaad 1 keer de agp kaart verwisseld met de spanning erop :)

Trouwens, er zijn ook mensen die zeggen dat je de spannings kabel erin moet laten zitten zodat statische elektriciteit meteen kan wegvloeien.
Dat klopt, ik heb een schakelaar op de stekkerdoos, die zet ik om, of de schakelaar achterop de voeding.
De pc heeft nog aarde, maar er staat geen spanning meer op het systeem.
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 18:47:
ik heb nu ook een GA-7VAXP. De eerste indruk is goed alleen het overclocken via FSB gaat niet ff kijken hoe het precies zit. Wat wel handig is dat de speed van Memory en PCI veranderbaar zijn.
Overclocken via fsb is zeer makkelijk. Bijvoorbeeld met easytune of in de bios onder 'cpu host clock' ofzoiets.
De snelheid van pci en ram is voor zover ik weet niet apart te veranderen.
Ik kom trouwens stabiel tot 143mhz fsb, heeft iemand al meer gehaald?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 18 november 2002 @ 13:26:
[...]

Ik had het zelfde probleem als jouw.
Ik had een GA-7VAXP revisie 1.0, en kreeg ook geen beeld. Ik had hem terug gestuurd en heb nu een GA-7VAXP revisie 1.1 terug gekregen, die doet het perfect bij mij :)
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.