[Ervaringen] GigaByte GA-7VAXP (KT400)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.508 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
RaMMSTeiN schreef op 11 oktober 2002 @ 07:19:
hmm ik wil hem dus ook gaan kopen waarbij ik met een ding zit, ik lees net de review van anandtech.. en het schijnt dat ik de MP instellingen niet kan instellen?? Zelf heb ik een unlockt XP2200+, dus is mijn vraag kan ik deze gewoon gebruiken? (het is een Thotobred rev A.)
Volgens mij kun je wel de multiplier instellen, alleen niet via het bios. Ik dacht dat dit wel benaderbaar moet zijn via dip switches. Heb er laatst een review over gelezen waar dit toevallig instond :)

Lees voor de zekerheid anders even het manual van dit mobo, dat je kan downloaden op de site van de giga-byte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:29:
Ik krijg een koolance PC2-601BW case (waterkoeling) met dit mobo erin, daarop komt (voorlopig) een atlon xp2200+ met 512 mb DDR pc2700. gaat dit wel goed samen?
Ik zie geen reden waarom dit niet zou moeten werken :) Althans ik ga er vanuit dat je in die case standaard maten moederborden kan installeren. Die 2200 en dat geheugen is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op Friday 11 October 2002 12:26

Ik zie geen reden waarom dit niet zou moeten werken Althans ik ga er vanuit dat je in die case standaard maten moederborden kan installeren. Die 2200 en dat geheugen is geen probleem
ja dat zit wel goed :) www.koolance.com

Tot welke proc kan dit mobo hebben btw ? ik neem ff de xp2200 en wacht tot de andere uitkomen en de prijzen wat zakken

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:06:
[...]
Tot welke proc kan dit mobo hebben btw ? ik neem ff de xp2200 en wacht tot de andere uitkomen en de prijzen wat zakken

Greetz
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar ik denk dat alle toekomstige xp's (thorougbreds) er nog wel op draaien. Heb laatst wel iets gelezen dat de barton niet meer op dit moederbord zou werken maar of dat klopt weet ik niet.

Ik zelf ga hem gebruiken i.c.m. een xp 2400+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op Friday 11 October 2002 13:22
[...]
Ik zelf ga hem gebruiken i.c.m. een xp 2400+
wat is nou het grote verschil tussen de xp2200+ en de xp2400+ naast de 60 euro ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:32:
[...]

wat is nou het grote verschil tussen de xp2200+ en de xp2400+ naast de 60 euro ofzo 8)7
De naam en de kloksnelheid... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan ook het enige, dan de xp2200 maar overclocken scheeld toch weer wat doekoes. xp2400 is alleen nog duur omdat ie net uit is (denk ik) maar dit is beetje off topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:42:
Dat is dan ook het enige, dan de xp2200 maar overclocken scheeld toch weer wat doekoes. xp2400 is alleen nog duur omdat ie net uit is (denk ik) maar dit is beetje off topic :P
Welk verschil zou er nog meer moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Nou, ik dacht in eerste instantie ook dat ze allebei op de thoroughbred waren gebaseerd en dat er geen verschil was behalve de snelheid. In de thread "Beschikbaarheid 2400+ en 2600+" kunnen jullie lezen dat dat toch niet het geval is. Hier een quote van de uitleg van Amdlover:
Zit zeker wel een groot verschil in
Vanaf de de 2400+ hebben de procs een "B" core, die schijnt naar AMD-maatstafen vet overklokbaar te zijn

De 2200+ is slecht overklokbaar, zelfs met waterkoeling kregen ze em maar om ongeveer 1890 MHz en stabiel was ie ook al niet.

http://www17.tomshardware...0610/thoroughbred-09.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ProgrammerX schreef op 11 oktober 2002 @ 13:22:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar ik denk dat alle toekomstige xp's (thorougbreds) er nog wel op draaien. Heb laatst wel iets gelezen dat de barton niet meer op dit moederbord zou werken maar of dat klopt weet ik niet.
ProgrammerX waar heb jij dat gelezen, ik ben laatst ook op zoek geweest naar bevestiging van mijn vraag of de Barton erop past, maar kon toen niks vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
RaMMSTeiN schreef op 11 oktober 2002 @ 07:19:
hmm ik wil hem dus ook gaan kopen waarbij ik met een ding zit, ik lees net de review van anandtech.. en het schijnt dat ik de MP instellingen niet kan instellen?? Zelf heb ik een unlockt XP2200+, dus is mijn vraag kan ik deze gewoon gebruiken? (het is een Thotobred rev A.)
Op het mobo zit een dip-switch (iig een switch) waarmee je de multiplier kan instellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Chickendorp schreef op 11 oktober 2002 @ 14:45:
[...]

ProgrammerX waar heb jij dat gelezen, ik ben laatst ook op zoek geweest naar bevestiging van mijn vraag of de Barton erop past, maar kon toen niks vinden.....
Heb me vergist :)

In dit topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/619005)hebben ze het erover, maar daar staat dus vermeld dat de barton wel nog op de huidige moederborden past (moederborden in het algemeen dus).

Heb nog nix concreets over de 7VAXP kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe dat wou ik dus ff weten :P want ik krijg waterkoeling en als die xp2200 echt zo lastig over te klokken is koop ik toch echt een xp2400.

ff lezen word er allemaal over word gezegt, thx already.
(ff opzoeken wat dat b core is enzo 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Ben ff een beetje verward :)

Heb net de review nog een keer gelezen over dit bord bij anandtech. Ze zeggen daar dat het overklokken met dit bord slecht gaat, i.v.m. het ontbreken van de pci divider of zo'n agp/pci fix. Wil dit zeggen dat als ik dadelijk de fsb omhoog gooi, de pci/agp bus evenveel omhoog gaat en dat het misschien op zo'n 140 mhz al ophoudt ??

Wie kan mij hier meer over vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arghhhhh verkeerde topic sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.auspcworld.com...dex&rop=showcontent&id=46

Hier zijn ze iig goed te spreken over het mobotje :) scoort 9/10 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
ProgrammerX schreef op 14 oktober 2002 @ 12:43:
Wil dit zeggen dat als ik dadelijk de fsb omhoog gooi, de pci/agp bus evenveel omhoog gaat en dat het misschien op zo'n 140 mhz al ophoudt ??

Wie kan mij hier meer over vertellen ?
Nee dat is niet het geval, hij heeft wel de 1/3 , 1/4 en 1/5 divider.
Alleen deze is niet handmatig in te stellen, dus het kan wezen dat je CPU het bij 150 niet meer doet (PCI 37,5). Maar bij 166 weer wel (PCI 33) bij 166 gaat de divider van 1/4 naar 1/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Chickendorp schreef op 14 oktober 2002 @ 16:37:
[...]

Nee dat is niet het geval, hij heeft wel de 1/3 , 1/4 en 1/5 divider.
Alleen deze is niet handmatig in te stellen, dus het kan wezen dat je CPU het bij 150 niet meer doet (PCI 37,5). Maar bij 166 weer wel (PCI 33) bij 166 gaat de divider van 1/4 naar 1/5.
Ahh, dat vermoede ik al maar dat wist ik dus niet zeker. Bedankt voor de duidelijkheid :) :) Moet me daar toch maar eens wat weer in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Toch nog ff een vraagje over dit mobo :) Ik heb gister het manual alvast eens gedownload en wat gebladerd. Nu ben ik de installatie aan het doorlopen en zie ik dat je de multi-plier handmatig moet instellen m.b.v. switches. Nu lopen de multipliers van 5 tot 12 of groter dan 12,5 (ook auto natuurlijk). Maar als ik nu een multiplier groter dan 12,5 wil instellen. Hoe werkt het dan ? Dus hoe kan ik bepalen of de multiplier dan 13 of 14 is ?

P.S. Is het boekje dat bij het mobo wordt geleverd identiek aan het manual dat je kan downloaden van hun site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-spawn schreef op 08 oktober 2002 @ 14:51:
Ik heb ook eindelijk mijn 7VAXP.

Alleen installeer ik gisteren MBM 5. Ik alles ingesteld que temp. sensors en fan sensors. Fan sensors doen het perfect. Alleen bij de Temp. leest hij de Proc. temp goed uit, maar de temp van mobo niet?
Dan komt bij sensor2 een temp te staan van -55 en bij sensor3 ook -55. kies ik dan sensor2 diode dan ineens +80 en bij sensor3 diode ook. :?

Zou MBM dit (nog) niet ondersteunen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? De bios geeft een temp aan voor de cpu van 51 graden (MBM geeft of -55 of 80 aan), de kasttemp wordt wel redelijk goed weergegeven: 37 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
ProgrammerX schreef op 15 oktober 2002 @ 10:39:
Toch nog ff een vraagje over dit mobo :) Ik heb gister het manual alvast eens gedownload en wat gebladerd. Nu ben ik de installatie aan het doorlopen en zie ik dat je de multi-plier handmatig moet instellen m.b.v. switches. Nu lopen de multipliers van 5 tot 12 of groter dan 12,5 (ook auto natuurlijk). Maar als ik nu een multiplier groter dan 12,5 wil instellen. Hoe werkt het dan ? Dus hoe kan ik bepalen of de multiplier dan 13 of 14 is ?

P.S. Is het boekje dat bij het mobo wordt geleverd identiek aan het manual dat je kan downloaden van hun site ?
die 12,5 instelling is voor proc. hoger als 12,5 multiplier geloof ik, en anders kan je em altijd nog op auto zetten. Maar die pdf is idd gelijk aan het boekje wat ik zelf ook heb bij mijn gigabyte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik ben ook van plan dit mobotje te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes:
Werkt dit mobo nou goed samen met een A-open GF 4TI-4200?
Zijn er nog meer verschillen tussen de GA-7VAXP en de GA-7VAX? Behalve dan dat de eerste RAID en FireWire heeft.
Ik heb ze beide functies namelijk niet nodig.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleeping_hollow schreef op 17 oktober 2002 @ 13:06:
Ik ben ook van plan dit mobotje te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes:
Werkt dit mobo nou goed samen met een A-open GF 4TI-4200?
Zijn er nog meer verschillen tussen de GA-7VAXP en de GA-7VAX? Behalve dan dat de eerste RAID en FireWire heeft.
Ik heb ze beide functies namelijk niet nodig.
Dan zou ik ff verder zoeken naar een ander bordje beetje zonde omdat er bij te kopen als je het niet gebruikt 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 08:00 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Je kan dan beter de GA-7VAX dan een bordje van een ander merk.
Dit is echt het beste/stabielste/snelste moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

JA, precies maar werkt een G-force 4 hier nou goed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ik heb maandag mijn ga-7vrxp opgestuurd naar yorcom omdat deze overleden was na een bios flash
gisteren stondt de ptt al aan de deur met een nieuw exemplaar, ik snel die doos uitpakken en wat bleek:
er zat een ga-7vaxp in
whoeiiiiiiiiiiii !! de ktt33 modellen hadden ze blijkbaar niet meer :):):):)

maar goed ik ben dus nu eigenaar van een kt400 mobo, heb hem net ingebouwd en alles werkt prima, alleen die northbridge fan maakt me een partij pokke herrie
is het mogelijk dat ik die fan gewoon afkoppel ?
zou die koelblok genoeg koelen zonder een fan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
De Geforce 4 werkt er goed op!

Die northbridge heatsink kan je vervangen door deze: pricewatch: Zalman ZM-NB32J
Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ja ok maar is ook nodig dat deze fan er op zit of is het alleen als je gaat overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
niemand die dit geprobeerd heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou ik ook proberen maar zie het risico niet direct zitten, alhoewel het best mogelijk moet zijn. Is gigabyte niet de enigste die z'n northbridge op een KT400 plank actief coolt?

+ Wat ik ondervonden heb dat het GA-7VA en GA-7VAX mobo's er heel lang over doen vooraleer ze ide devices vinden bij het booten, zeker in vergelijking met de GA-7VAXP.

En als er iemand al een beta bios voor de 7VAXP heeft laat maar komen...

..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 01:58 . Reden: to the point ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ik heb een bios voor de GA-7vaxp
versie F6 http://mitglied.lycos.de/dersmu2/f6/7VAXP.F6

mijn standaard bios versie was F4, die gaf een berg ellende
schommelende cpu spanning, cpu temperatuur die niet goed doorgegeven werdt enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles draaid alleen me onboard lan werkt niet 8)7 ff zoeken wat het precies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05
Nu las ik op OCWORKBENCH (http://www.ocworkbench.co...e/7vaxp/7vaxpgallery3.htm) dat je ook je geheugentimings in kan stellen op je GA-7VAXP, maar nu kan ik hier niets van terugvinden in mn bios. Zijn er hier GOTérs die dit wel kunnen, en zo ja welke BIOS gebruiken jullie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
FireSt@rter schreef op 20 oktober 2002 @ 22:37:
Nu las ik op OCWORKBENCH (http://www.ocworkbench.co...e/7vaxp/7vaxpgallery3.htm) dat je ook je geheugentimings in kan stellen op je GA-7VAXP, maar nu kan ik hier niets van terugvinden in mn bios. Zijn er hier GOTérs die dit wel kunnen, en zo ja welke BIOS gebruiken jullie dan ?
Probeer eens tegelijkertijd met ctrl + f1. Dit zou de advanced settings moeten oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik mee praten met mn GA-7VAXjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05
Probeer eens tegelijkertijd met ctrl + f1. Dit zou de advanced settings moeten oproepen.
Hehe dat was het idd, bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Laatst online: 17-07 08:46
Is dit bord stabiel? En is het me de moeite waard om van een asus A7V333 naar dit bord te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik denk persoonlijk dat het niet de moeite waard is, dat bord van jou is vrij recent. En de snelheidsverschillen zijn minimaal gezien de vele reviews van dit bord.

Ik zou wel graag willen weten of ik beter 333 Mhz of 400 Mhz geheugen op dit bord kan prikken? Scheelt wel 50 euro in prijs namelijk en als het niets uit maakt dan de 333 Mhz of course :D

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op 21 oktober 2002 @ 12:06:
Ik denk persoonlijk dat het niet de moeite waard is, dat bord van jou is vrij recent. En de snelheidsverschillen zijn minimaal gezien de vele reviews van dit bord.

Ik zou wel graag willen weten of ik beter 333 Mhz of 400 Mhz geheugen op dit bord kan prikken? Scheelt wel 50 euro in prijs namelijk en als het niets uit maakt dan de 333 Mhz of course :D
Ik zou de 333mhz erop gooien want uit de test kwam dat de 400mhz wel won maar voor het prijs verschil de 333mhz een betere optie zou zijn. maarja het is uw keus ik heb er 333mhz ram opzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Hmmm, bedankt voor je reply!

Alleen zie ik nu dit :D

Corsair Dimm 512Mb DDR SDram PC2700C2 Heat-Spreader, 333 Unbuffered € 243,25
Corsair Dimm 512Mb DDR SDram PC3200C2 HS 400mhz. C2.5 € 264,60
(http://www.sallandautomatisering.nl/)

Het scheelt maar 20 EURO... (moeilijke keuze!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb wel een probleempje met dit bordje (de GA-7VAX dan)
Heb net een nieuwe gigabyte KT400, alles in het kastje gedaan en aangesloten. Druk op de power knop en hij springt aan. Alles begint te draaien, maar dan naar een paar seconden springt alles weer uit???

Hierna werkt de PW knop ook niet meer en moet je eerst een paar seconden de stroom eraf halen. Weer de stroom weer terug steken, maar dan weer het zelfde verhaal, naar een willekeurig aantal seconde springt hij zelf weer uit? En in die tijd heb ik nog niets op het beeldscherm gezien.

Ben een beetje aan het zoeken geweest maar kan er niet zo veel over vinden, alleen deze link bij Tom's Hardware:
http://www.tomshardware.c...02q3/020905/kt400-07.html

Gigabyte 7VAX, amd1900+, pc266 cl2.5 256mb ddr, asus 8440 Gforce4. 300W voeding.

Iemand iets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even of je cpu koeler goed op je processor aansluit heb hetzelfde probleem gehad had tussen de koeler en de processor zo'n koperen beschermplaatje aangebracht waardoor de onderkant van de koeler niet goed aansloot op de processor.Moederbord schakeld bij te hoge temp. spanning eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gechecked, Cooler zit perfect aangesloten. Maar hij springt echt al binnen de 3 seconde uit. Heb niets meer dan mijn moederbord, GF4ti4400 en één 256 DDR aangesloten. Dit moet mijn voeding toch ook makkelijk kunnen trekken. (zoals BalusC beweerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op 21 oktober 2002 @ 15:38:
Hmmm, bedankt voor je reply!

Alleen zie ik nu dit :D

Corsair Dimm 512Mb DDR SDram PC2700C2 Heat-Spreader, 333 Unbuffered € 243,25
Corsair Dimm 512Mb DDR SDram PC3200C2 HS 400mhz. C2.5 € 264,60
(http://www.sallandautomatisering.nl/)

Het scheelt maar 20 EURO... (moeilijke keuze!)
pfff mijne was 189 euro bij gistron voor 512mb samsung en ik ben zeer tevree over me ram.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2002 19:28 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:48:
Heb ik gechecked, Cooler zit perfect aangesloten. Maar hij springt echt al binnen de 3 seconde uit. Heb niets meer dan mijn moederbord, GF4ti4400 en één 256 DDR aangesloten. Dit moet mijn voeding toch ook makkelijk kunnen trekken. (zoals BalusC beweerd)
Check eens al je jumpsettings, dat ie bijvoorbeeld niet op 166fsb staat of iets dergelijks. misschien ergens tegen aan gekomen per ongeluk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Klein snel vraagje: Mijn Asus A7V8X werkt niet goed samen met mijn Club3d Radeon 8500 pro
Ik ga kijken of ik hem kan ruilen tegen deze gigabyte
maar momenteel is mijn 2200+ default unlocked (ja ook rechter L3 brug is open) maar is dit ook wel het geval bij de gigabyte of is dit een trucje van Asus alleen?

Trouwens ik zit snel wat reviewtjes te lezen maar zit er geen pci en agp divider op dit bordje?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om misschien stomme vraag maare gaat je divider automatisch mee ? in de faq staat het dus niet. ik draai me xp2000 (voorlopig, komt een 2400+ in >:) ) nu op 154 fsb(1), agp op 77(2) en pci op 38(4) mp op 12,5 en dat draaid stabiel maar ik weet zeker dat ie ook op 5:2:1 te krijgen is maar hoe (kben nog redelijk groen ja ;) )

(heb deze vraag ook al ergens anders gesteld maar in dit topic hoort ie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:57:
om misschien stomme vraag maare gaat je divider automatisch mee ? in de faq staat het dus niet. ik draai me xp2000 (voorlopig, komt een 2400+ in >:) ) nu op 154 fsb(1), agp op 77(2) en pci op 38(4) mp op 12,5 en dat draaid stabiel maar ik weet zeker dat ie ook op 5:2:1 te krijgen is maar hoe (kben nog redelijk groen ja ;) )

(heb deze vraag ook al ergens anders gesteld maar in dit topic hoort ie)
Volgens mij gaat je divider wel mee maar werkt ie alleen op 133 en 166 mhz. Tussen dit gebied loopt zowel de agp als de pci bus omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 24 oktober 2002 @ 15:29:
[...]

Volgens mij gaat je divider wel mee maar werkt ie alleen op 133 en 166 mhz. Tussen dit gebied loopt zowel de agp als de pci bus omhoog.
Moet ik de switch dan meteen op 166 zeggen of gaat dit problemen opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Ik heb inmiddels nu zelf mijn bordje binnen :) Maar nu heb ik zelf even een probleem ermee ;'( Ik zit hier namelijk wel mooi hierboven te blaaten dat de divider werkt op 133 en 166, maar nu krijg ik hem zelf namelijk niet aan de gang op 133. Ik krijg namelijk geen beeld (monitor blijft gewoon op standby) meer als ik de bus op 133 of 166 zet. Op 100 werkt ie perfect en stabiel, maar veel te langzaam. Ik heb namelijk een 2400+ maar die werkt nu door de bus van 100 mhz maar op 1800+ ;'( (hij heeft een multiplier van 15).

Nu heb ik gister windows xp geinstalleerd op 100 mhz en dat werkte goed. Nu had ik dat bijgeleverde tooltje Easytune geinstalleerd en die zegt inderdaad dat ik een fsb van 100 mhz heb. Zet ik deze nu op 133 dan springt de agp/pci niet terug op 66/33, maar dan is de agp/pci bus gewoon met 33 mhz verhoogt :( Dus op de een of andere manier werkt de divider niet of dit bord heeft er gewoon geen (hoe krijg ik mijn amd dan op 2000 mhz ?)

Mijn specs zijn:

amd xp 2400+ (48/49 graden celsius, volcano op laagste stand)
volcano 7+ (wordt nauwelijks warm, heb gevoeld aan het koper zelf)
ga-7vaxp (met bios F5)
512 mb ddr333 (samsung)
geforce 4400 128 mb (asus)
2x ibm 60 gb raid-0
antec kast met 400watt

P.S. Als ik 'Top performance' uit het bios kies, start windows xp niet meer door, maar dat maakt nog niet zoveel uit.

Edit : de temperatuur dat het bios/easytune aangeeft klopt ook een beetje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 25 oktober 2002 @ 10:06:
Ik heb inmiddels nu zelf mijn bordje binnen :) Maar nu heb ik zelf even een probleem ermee ;'( Ik zit hier namelijk wel mooi hierboven te blaaten dat de divider werkt op 133 en 166, maar nu krijg ik hem zelf namelijk niet aan de gang op 133. Ik krijg namelijk geen beeld (monitor blijft gewoon op standby) meer als ik de bus op 133 of 166 zet. Op 100 werkt ie perfect en stabiel, maar veel te langzaam. Ik heb namelijk een 2400+ maar die werkt nu door de bus van 100 mhz maar op 1800+ ;'( (hij heeft een multiplier van 15).

Nu heb ik gister windows xp geinstalleerd op 100 mhz en dat werkte goed. Nu had ik dat bijgeleverde tooltje Easytune geinstalleerd en die zegt inderdaad dat ik een fsb van 100 mhz heb. Zet ik deze nu op 133 dan springt de agp/pci niet terug op 66/33, maar dan is de agp/pci bus gewoon met 33 mhz verhoogt :( Dus op de een of andere manier werkt de divider niet of dit bord heeft er gewoon geen (hoe krijg ik mijn amd dan op 2000 mhz ?)

Mijn specs zijn:

amd xp 2400+ (48/49 graden celsius, volcano op laagste stand)
volcano 7+ (wordt nauwelijks warm, heb gevoeld aan het koper zelf)
ga-7vaxp (met bios F5)
512 mb ddr333 (samsung)
geforce 4400 128 mb (asus)
2x ibm 60 gb raid-0
antec kast met 400watt

P.S. Als ik 'Top performance' uit het bios kies, start windows xp niet meer door, maar dat maakt nog niet zoveel uit.

Edit : de temperatuur dat het bios/easytune aangeeft klopt ook een beetje ??
Ik heb precies hetzelfde maar mijne doet gelukkig nog wel 133fsb. maar bij mij moet ik me mp omlaag gooien als ik de 166 wil halen (12.5 nu naar 10-11 ofzo) dat met top preformance hek ook op me win2000 bak. ff checke wat dit precies is. al je wat te weten komt meld het ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei!! Vandaag 7VAX binnen gekregen + xp1800 en 256mb pc2700.

Leuk installen en pci videokaartje erin (GF4 ti4200 komt begin volgende week pas :()

Enfin...hij doet het dus niet...Als ik hem aanzet krijg ik 1 lange beep en dan 3 korte+ een hele korte er achteraan.

Als ik de pci videokaart eruit trek krijg ik 1 lange + 2 korte beepjes. (Dat duide
volgens mij op een videokaart probleem toch?)

Kan dus nergens een verklaring van die beeps vinden, ook niet in het boekje.
Kan het zo zijn dat er gewoon weg geen pci videokaart in kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check ff je jumpersettings, vooral die van de fsb (switch) dat ie nie op 166 staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat netjes op 133.

Op 100 wil die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei!!!

Hij doetut!!!

Waren toch die FSB settings!! GRR :( Kan mezelf wel voor me kop slaan nu 8)7

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben van plan dit nette bordje te kopen... Wat zit er allemaal bij eigenlijk? Ik zag een review van het bordje. De reviewer zegt dat er geen bracket voor de memorycard readers meegeleverd wordt. Is dit zo? Zijn deze wel los verkijgbaar? Ik heb gezocht, maar zijn in Nederland echt niet vinden..

[ Voor 0% gewijzigd door ari3 op 26-10-2002 16:24 . Reden: URL gecorrigeerd :) ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 10:43:
Woei!!!

Hij doetut!!!

Bedankt in ieder geval!
ghehe had het zelf ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op 26 oktober 2002 @ 16:20:
Ben van plan dit nette bordje te kopen... Wat zit er allemaal bij eigenlijk? Ik zag een review van het bordje. De reviewer zegt dat er geen bracket voor de memorycard readers meegeleverd wordt. Is dit zo? Zijn deze wel los verkijgbaar? Ik heb gezocht, maar zijn in Nederland echt niet vinden..
uhm niet dat ik weet 8)7

offtopic:
sorry 2 posts achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 10:43:
Woei!!!

Hij doetut!!!

Bedankt in ieder geval!
Wat waren wel de goede settings dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem op 100mhz gezet om op safe te spelen. Nou dat werkte dus te safe want het
boote niet eens :(

Toen op 133 gezet en voila!

Was weer veelste moeilijk aan het denken...soms is het zoooo simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:45:
Ik had hem op 100mhz gezet om op safe te spelen. Nou dat werkte dus te safe want het

LoL ik vroeg het nog antwoord was |:(
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 10:34:
Staat netjes op 133.

Op 100 wil die ook niet.
ghehe noujah hij werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik morgen mijn 7VAXP + XP2100 + 256MB PC2700 binnen :9~ Handige tips want als ik het goed begrijp staan de jumpers standaard niet goed en moet je ze zelf op 133 zetten? Ik heb trouwens een boxed AMD CPU gekocht omdat ik daar drie jaar garantie op kreeg.. Ik hoop dat ik daar verstandig aan heb gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:41:
Als het goed is krijg ik morgen mijn 7VAXP + XP2100 + 256MB PC2700 binnen :9~ Handige tips want als ik het goed begrijp staan de jumpers standaard niet goed en moet je ze zelf op 133 zetten? Ik heb trouwens een boxed AMD CPU gekocht omdat ik daar drie jaar garantie op kreeg.. Ik hoop dat ik daar verstandig aan heb gedaan..
Dat was idd slim verkoper zei tegen mij dat je moeilijk garantie krijgt van amd als je de tray versie koopt, enne jumpers staat wel goed alleen soms kan je tegen de switch stoten ofzo waardoor hij op 166 komt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op 26 oktober 2002 @ 16:20:
Heeyz de bracket is te verkrijgen bij www.trendtek.nl ik werk hier :-) @Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 00:22

The_DoubleU

Tweaker in München

Van het weekend ff inkopen gedaan

Een Athlon Xp 2000+
512 MB 2700
ATI 2700 pro
plus mobo GA-7VAXP

Hier mijn verhaal.
Mobo zit er goed uit, leuke kleurtje, goede layout, alleen de dim slots staan erg dicht bij de AGP slot.
Inbouwen en aanzetten, niks, geen post. Maar alle koelers en HD's aan het draaien. Oplossing -> CK_Ratio stond op een verkeerde instelling.

OK, bordje boot, bios in en de onboard sound kaart uitgezet want ik wil mijn eigen gebruiken. Windows boot, en probeert te installeren. Drivers staan op de CD, maar CD wordt niet herkent door windows omdat de RAID drivers missen |:(
CD op IDE gezet.
OK, alle drivers zijn geinstalleerd, reboot.
Windows hangt, in de bios staan nog multimedia device aan die IRQ's van mijn soundkaart gebruiken. Aangepast en nu loopt alles zoals het hoort.

Tot dat ik een spelletje ga spelen. Dan hangt me PC, soms start de game helemaal niet. Soms kan ik enkele minuten spelen en heb dan een vast loper.
Alles in 2d werkt prima.

Ik probeer vanavond met een nieuwe bios en de nieuwste videokaart drivers, maar ik wil graag weten of iemand hier ook problemen heeft met dit bordje in combi met ATI 9700 pro op windows ME.

Btw. AGP is 8x volgens bios.
Volgens Windows 2x ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:45:

Dank je! :)

Verder nog problemen met dit bord? Wil hem zeer binnenkort namelijk gaan aanschaffen met een XP 2200+ :D Hoor je trouwens die cooler goed op de chipset van het bord? En welke CPU cooler gebruik je?

(sorry, ben lastig!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op 28 oktober 2002 @ 13:10:
[...]

Verder nog problemen met dit bord? Wil hem zeer binnenkort namelijk gaan aanschaffen met een XP 2200+ :D Hoor je trouwens die cooler goed op de chipset van het bord? En welke CPU cooler gebruik je?

(sorry, ben lastig!!)
Echt veel lawaai maakt hij niet. Liefst zo min mogelijk waaiers, maarja...het
zaakje moet wel koel gehouden worden :)

Ik heb er een Spire Whisperrock 2 op staan. Ik heb echt al zoveel coolers
geprobeerd in mijn zoektocht naar stille goede coolers en ik zweer nu bij
de Whisperrock 2. De whisperrock 3 heb ik nog niet getest.

Warmer dan 50 graden wordt hij niet en daarbij komt ook nog dat hij in een
desktopkast zit (zo'n platte) en 24/7 aanstaat.

Verder heb ik het rete stabiel draaien hier met xp.

Zeker geen slechte koop met oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op 28 oktober 2002 @ 13:10:
[...]

(sorry, ben lastig!!)
De cooler hoor je best wel, komt waarschijnlijk omdat ik geen fan op me proc heb maar waterkoeling
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/master/image/1.jpg

je kan hier de chipset cooler ook mooi zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patser :O

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring

Ik heb vandaag alles (GA-7VAXP bios F4 + 2100 + 256MB PC2700) binnen gekregen en alles draait perfect :D Ik heb dus een boxed cooler en die wordt volgens mij wel aardig warm (53 idle volgens bios) maar zal wel goed zijn.. Ik heb twee intake fans en twee outtake (waarvan een in de voeding). Ik heb net een uurtje Mafia gespeeld zonder problemen. Installatie ging vlekkeloos. RAID en onboard LAN uitgezet en de rest ging perfect. Draait als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghehe maar hij koeld wel goed, nooit warmer gehad dan 33c ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 20:15:
[...]

Heeyz de bracket is te verkrijgen bij www.trendtek.nl ik werk hier :-) @Eindhoven
>:) Kewl, thanks... site is down? Vandaag diverse keren geprobeerd zonder succes...
Zijn die connectoren op het moederbord voor Smart Card readers overigens gestandariseerd of is het een Gigabyte-propriertary aansluiting? Valt me wel tegen van Gigabyte dat ze er niet even zo'n bracket bij doen :(

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:54:
[...]

Echt veel lawaai maakt hij niet. Liefst zo min mogelijk waaiers, maarja...het
zaakje moet wel koel gehouden worden :)

Ik heb er een Spire Whisperrock 2 op staan. Ik heb echt al zoveel coolers
geprobeerd in mijn zoektocht naar stille goede coolers en ik zweer nu bij
de Whisperrock 2. De whisperrock 3 heb ik nog niet getest.

Warmer dan 50 graden wordt hij niet en daarbij komt ook nog dat hij in een
desktopkast zit (zo'n platte) en 24/7 aanstaat.

Verder heb ik het rete stabiel draaien hier met xp.

Zeker geen slechte koop met oog op de toekomst.
Aha, zo te horen dus wel een stabiel bordje. Gebruik je trouwens ook die RAID aansluitingen voor een gewone hardeschijf configuratie? Of gebruik je alleen die standaard IDE? Op die RAID kun je toch ook gewoon een enkele harddisk aansluiten?

Ik wil er trouwens een Thermaltake Volcano 7+ cooler op zetten, iemand ervaring met dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 07-09 10:02
Hm, me broertje heeft dit bord met 1800@2000 + i.c.m. GF 4 MX 440 en de rest onboard en 256 mb ddr pc 2100 :)

Moet zeggen dat ik het een zeer lekker bordje vind, ondersteund veel enzo... moest der ook maar is over denken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
The_DoubleU schreef op 28 oktober 2002 @ 10:15:
Aangepast en nu loopt alles zoals het hoort.

Tot dat ik een spelletje ga spelen. Dan hangt me PC, soms start de game helemaal niet. Soms kan ik enkele minuten spelen en heb dan een vast loper.
Alles in 2d werkt prima.

Ik probeer vanavond met een nieuwe bios en de nieuwste videokaart drivers, maar ik wil graag weten of iemand hier ook problemen heeft met dit bordje in combi met ATI 9700 pro op windows ME.

Btw. AGP is 8x volgens bios.
Volgens Windows 2x ???????
Dat hij AGP 2X aangeeft is een known bug. Heeft iets met strings te maken. Probeer eens te kijken in 3D Mark SE 330. Daar staat ook wel aangegeven op hoeveel AGP hij loopt.
Ik heb zelf de GA-7VAX. Had ook veel problemen met spellen met mijn Radeon 9700 Pro. Bleek het te liggen in de IRQ settings. Videokaart en LAN-adapter gebruikten dezelfde IRQ. LAN-Adapter op een andere plek in mobo gezet en sindsdien loopt het als een trein. Check dus even of je videokaart een IRQ shared met een ander apparaat. (Start --> Configuratiescherm --> Prestaties en o --nderhoud --> Systeem --> Tabblad Hardware --> Apparaatbeheer --> Beeld, Bronnen op verbinding)

Suc6

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 17:12:
Mijn ervaring

Ik heb vandaag alles (GA-7VAXP bios F4 + 2100 + 256MB PC2700) binnen gekregen en alles draait perfect :D Ik heb dus een boxed cooler en die wordt volgens mij wel aardig warm (53 idle volgens bios) maar zal wel goed zijn.. Ik heb twee intake fans en twee outtake (waarvan een in de voeding). Ik heb net een uurtje Mafia gespeeld zonder problemen. Installatie ging vlekkeloos. RAID en onboard LAN uitgezet en de rest ging perfect. Draait als een trein :)
Hmmm... Waarom dan een GA-7VAXP en geen GA-7VAX als je toch geen gebruik maakt van RAID? 8)7

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkTheFOX schreef op 29 oktober 2002 @ 10:37:
Hmmm... Waarom dan een GA-7VAXP en geen GA-7VAX als je toch geen gebruik maakt van RAID? 8)7
Omdat ik dat in de toekomst wel van plan ben ;) Eerst wou ik maar eens kijken of alles gewoon werkte. RAID is nog geheel nieuw voor me en daar moet ik me eerst verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
ck2000nl schreef op 29 oktober 2002 @ 00:56:
[...]

Aha, zo te horen dus wel een stabiel bordje. Gebruik je trouwens ook die RAID aansluitingen voor een gewone hardeschijf configuratie? Of gebruik je alleen die standaard IDE? Op die RAID kun je toch ook gewoon een enkele harddisk aansluiten?

Ik wil er trouwens een Thermaltake Volcano 7+ cooler op zetten, iemand ervaring met dat ding?
Ik denk dat ik dan gewoon pech heb met dit bordje, want hij was zeer onstabiel :( Crashes in het bios, md-dos, win xp enz. Ik stuur hem dus terug naar de winkel, want ik denk dat ie kapot is :'(

Die thermaltake volcano 7+ past er trouwens makkelijk op, want die heb ik ook gehad op dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat in het bios de system temp hoger is dan de cpu temp?

Lijkt wel of ze verkeerd om zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:00:
Hebben jullie ook dat in het bios de system temp hoger is dan de cpu temp?
Nee dat heb ik niet. Case is 30 graden, CPU 52 graden. Motherboard Monitor werkt bij mij niet dus kan de waarden niet controleren.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz als je er een Volcano 7+ op doet haal de grill eraf scheelt veel in geluid!
voor de rest is het een prima cooler heb um zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op 28 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

>:) Kewl, thanks... site is down? Vandaag diverse keren geprobeerd zonder succes...
Zijn die connectoren op het moederbord voor Smart Card readers overigens gestandariseerd of is het een Gigabyte-propriertary aansluiting? Valt me wel tegen van Gigabyte dat ze er niet even zo'n bracket bij doen :(
zo uit mn hoofd kost de bracket 25 euro kan meer zijn hoor en ik weet het de website zuigt op dit moment wordt aan getweaked :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:08:
Heyz als je er een Volcano 7+ op doet haal de grill eraf scheelt veel in geluid!
voor de rest is het een prima cooler heb um zelf ook
Dan zit er dus geen enkel rooster meer voor de fan?

Ik meende ergens gelezen te hebben dat een Volcano 7+ niet zo goed contact met de core van de CPU, moest je zelf gaan bewerken of zo? Hij koelt bij jou dus wel goed? In welke stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op 29 oktober 2002 @ 17:15:
[...]

Dan zit er dus geen enkel rooster meer voor de fan?

Ik meende ergens gelezen te hebben dat een Volcano 7+ niet zo goed contact met de core van de CPU, moest je zelf gaan bewerken of zo? Hij koelt bij jou dus wel goed? In welke stand?
geen contact? waar hebbie da gelezen ik heb um op 6000rpm lopen geluid valt reuze mee in mijn Coolermaster ATC-210 kast Idle 32 Stressed 42 das toch netjes ofnie??? let wel op bij deze temp loopt mijn 2200+@2400+!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou trouwens wel een spacer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:23:
Ik zou trouwens wel een spacer gebruiken!
Wat is een spacer, heb je een picje?
Op dat gebied ben ik een n00b :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een spacer is een plaatje dat tussen je CPU en de cooler komt. De spacer zorgt ervoor dat het gewicht van de cooler gelijkmatig over de CPU (core) verdeeld wordt. Een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/thermaltakeshimxp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:19:
[...]

geen contact? waar hebbie da gelezen ik heb um op 6000rpm lopen geluid valt reuze mee in mijn Coolermaster ATC-210 kast Idle 32 Stressed 42 das toch netjes ofnie??? let wel op bij deze temp loopt mijn 2200+@2400+!!!!!!!!
Ja, die spacer heb ik gekocht. Een zilveren deze keer, heb met oude pc een koperen. Met welke instellingen heb je hem overgeklokt? Ik ga namelijk ook die 2200+ halen :) Denk dat ik van de week maar eens de bestelling ga plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios F6

Zijn er mensen die BIOS versie F6 (zie meuk tracker) hebben geprobeerd? En zo ja zijn er nog meer veranderingen dan genoemd in de tracker? Ik wil misschien upgraden maar weet niet of dat verstandig is. Alles draait goed en ik heb nog nooit een BIOS geflashed. Misschien kan ik er dan maar beter van af blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:19:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? De bios geeft een temp aan voor de cpu van 51 graden (MBM geeft of -55 of 80 aan), de kasttemp wordt wel redelijk goed weergegeven: 37 graden.
Ik dus ook. Is er al iemand die een oplossing gevonden heeft?? Bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier de vax en met een xp 1700 en mijn temp is ook rond de 50gr maar mijn case die is ruim 40gr.
op mijn vorige mobo esck7 vza was de cpu het zelfde maar mijn case 10 graden koeler
verder een prima boretie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBM versie 5.2.1.0 is sinds vandaag uit en deze versie lijkt wel te werken! Deze resultaten krijg ik die volgens mij wel aardig kloppen. 12 minuten Toast op m'n XP2100+ boxed CPU. Voorste casefans van m'n Lian-Li PC65 staan op max:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/game.freak/meting1_full_load.gif

Als ik Toast uitzet gaan de temps naar beneden naar 36/49. Niet slecht voor zo'n boxed ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Btw, versie 7 voor dit bios is al uit :) Verkrijgbaar op de giga-byte site.

Is er trouwens al iets bekend van een eventuele revisie 2 van dit bord ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ga dit mobo denk ik wel halen :)

Maar weet iemand of een AMD Tbird 1400 (133 mhz fsb) hier op draait? Of zou ik dan gelijk over moeten stappen op de Athlon XP series ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:12:
Hmm, ik ga dit mobo denk ik wel halen :)

Maar weet iemand of een AMD Tbird 1400 (133 mhz fsb) hier op draait? Of zou ik dan gelijk over moeten stappen op de Athlon XP series ?
Ik neem aan van wel:

PROCESSOR

Socket A for AMD Athlon™ XP / Athlon™ / Duron™ 200/266/333 MHz FSB processors

http://tw.giga-byte.com/products/7vaxp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik gebruik op het moment de onboard-sound van dit bordje.

Maar zou een losse (PCI) soundcard de prestaties (van beeld en geluid,vooral in spellen)veel verbeteren?

Zou zo'n losse soundcard de proc minder belasten dan een onboard sound. :?
Of maakt dat niet zo veel uit.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dit moederbord ook gekocht maar ik krijg um niet aan de praat

Ik heb de versie zonder RAID en LAN. Ik heb er AMD2000+ bij besteld.

Ik wilde um opstarten...Proc cpu en de 8xAGP koeler draaien en heel klein stukje, een paar keer en dan valt de pc uit :?

Wat moet ik doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 17:08:
Hoi,

Ik heb dit moederbord ook gekocht maar ik krijg um niet aan de praat

Ik heb de versie zonder RAID en LAN. Ik heb er AMD2000+ bij besteld.

Ik wilde um opstarten...Proc cpu en de 8xAGP koeler draaien en heel klein stukje, een paar keer en dan valt de pc uit :?

Wat moet ik doen... :(
wat dacht je ervan ff de rest van dit topic te lezen :? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-spawn schreef op 31 oktober 2002 @ 16:16:
Ik gebruik op het moment de onboard-sound van dit bordje.

Maar zou een losse (PCI) soundcard de prestaties (van beeld en geluid,vooral in spellen)veel verbeteren?

Zou zo'n losse soundcard de proc minder belasten dan een onboard sound. :?
Of maakt dat niet zo veel uit.
De sound word met een kaart echt niet veel beter :X en hoe geluidskaart beter beeld 8)7
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.