Of een infrarood converter aanschaffen: 45euro bij MyCom!miel schreef op 26 oktober 2002 @ 17:36:
ik heb ook geen bluetooth helaas op mijn pc...
toch maar een data kabel bestellen of een blauwe tand dongle...
Succes is een keuze
Echter, de laatste tijd begin ik meer en meer probz te krijgen met de PC Suite soft.
Ik ontvang een SMS van de 3310 gebruiker in 3 aparte sms'en op m'n GSM.
Ik sluit m'n telefoon aan via de DLR-3P datakabel.
In de inbox zie ik het desbetreffende bericht staan, echter in 1 bericht.
Op zich niets mis mee.
Nu, ik archiveer m'n sms'en.
Dus ik sleep ze van de inbox naar een map. Ze zijn dus nu weg uit de inbox. (zowel op PC als op de 6310i)
Ik ontkoppel de telefoon. Nu krijg ik wat later nog een sms van dezelfde persoon.
'k Sluit de telefoon opnieuw aan en wonder boven wonder staat het bericht
dat ik daarstraks had verwijderd opnieuw in m'n inbox, met uitzondering van de eerste 160 karakters, soms zelfs in rapporten
Als ik ze manueel op de telefoon verwijder blijven ze _meestal_ weg.

Nog iemand die daar problemen mee heeft ?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
[rml][ nokia 6310i] Ringtone verwijderen[/rml]
kom ik dan hier met de vraag of je zonder gebruikt te maken van externe software een ontvangen ringtone kan ontvangen?
En zo ja, hoe dan.
Alvaste bedankt.
Een ontvangen ringtone ontvangen.....ik ben niet helemaal achtelijk, maar dit gaat me boven mijn pet!chicky schreef op 27 oktober 2002 @ 17:29:
Na een slotje op:
kom ik dan hier met de vraag of je zonder gebruikt te maken van externe software een ontvangen ringtone kan ontvangen?
En zo ja, hoe dan.
Alvaste bedankt.
Succes is een keuze
chicky schreef op 27 oktober 2002 @ 17:29:
Na een slotje op:
kom ik dan hier met de vraag of je zonder gebruikt te maken van externe software een ontvangen ringtone kan verwijderen?
En zo ja, hoe dan.
Alvaste bedankt.
Het kan soms zijn dat je infra-rood verbinding niet goed werkt door externe ruis/storing. Het is sowieso aan te raden om een kabelverbinding te gebruiken, mijn ervaring met infra-rood is dat de verbinding soms tijdens een data-transfer verbroken wordt.Heineken schreef op 27 oktober 2002 @ 20:26:
Ik heb hier wat problemen met m'n 6310 (geen i!). Deze wil niet samenwerken met m'n infrarood-poort. Tenminste, hij wordt wel gevonden, maar wil vervolgens niet met de software communiceren. Ik draai hier WinXP Home en heb de aangepaste software van de Nokia-website al gedwonload. Weet iemand hier een oplossing voor?
What's a cube to you?
http://www.nokiausa.com/p...are/download/1,5886,6310i|~UEMgU3VpdGU=,00.html
Eens kijken of ik nu wel mn midlet's kan uppen
Anoniem: 4861
ik zag wel onder berichten > e-mail een functie staan maar dan moet ik een nummer invoeren
Anoniem: 4861
kosten boeien niet zoveel baas betaald mijn abbonement
laat maar het werkt al
Enig idee wat de kosten ongeveer zijn
Ik woon hier in een zo`n grijs gebied met hooguit 2 streepjes ontvangst, meestal 1. Je kunt merken dat de accu veel sneller leeg is, ik doe er hooguit 5 dagen mee (6310, idem voor mijn 6210).Anoniem: 67455 schreef op 20 oktober 2002 @ 20:06:
ik doe er een dikke 2 weken mee, ik bel vrij veel en sms ook heel wat en ik gebruik irda regelmatig!
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
zelf vind ik et wissen van een SMS erg vervelend, heb ik er 1 ingetoetst, verstuurd, dan wil ik er weer uit, kan via rode foon, maar dan blijft alle tekst er instaan. bij 6210 was het langere tijd de rechter menuknop ingedrukt houden maar mn 6310 gaat het dan Letter voor letter wissen...
overigens gaat mijn accu ook zeer lang mee, in het begin idd 1,5 week (en ik bel en sms vrij veel) en nu nogsteeds wel een dikke week...
Succes is een keuze
Ik heb een 6310i, Ben abbonn., geen kabels, maar ik ben wel bereid om een USB-Bluetooth dongle te kopen.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Bij de 6310i zit dus DataSuite 4.81. Deze versie kan alleen geen .CSV bestanden importeren (alleen .ncc bestanden).
Weet iemand een mogelijkheid om dit bestand wel te importeren?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heeft niemand hetzelfde probleem (of beter nog: een oplossingBtM909 schreef op 05 november 2002 @ 17:54:
Een tijdje geleden heb ik van een Nokia 6310 een export gemaakt met Nokia DataSuite 4.5a van alle account-gegevens (telefoonnummers, e-mail, etc) in .CSV formaat.
Bij de 6310i zit dus DataSuite 4.81. Deze versie kan alleen geen .CSV bestanden importeren (alleen .ncc bestanden).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Anoniem: 37193
bestanden?
*Lukt het niet de 6310i via DS 4.5a te vullen die wel met .csv werkt?
*Misschien kun je eens een mailtje sturen naar nokia?
*Probeer handmatig dat csv bestand te converteren naar een ncc bestand mbv notepad.
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
1. / 4. Nog niet gezocht, maar de indeling is compleet anders. Handmatig converteren wordt dus zodanig veel werk, dat ik net zo goed al die entries handmatig kan invoeren.Anoniem: 37193 schreef op 07 november 2002 @ 13:30:
1. *Hed je al op google gezocht of je misschien .csv bestanden kunt converteren naar .ncc
bestanden?
2. *Lukt het niet de 6310i via DS 4.5a te vullen die wel met .csv werkt?
3. *Misschien kun je eens een mailtje sturen naar nokia?
4. *Probeer handmatig dat csv bestand te converteren naar een ncc bestand mbv notepad.
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
2. DS4.5a ondersteund geen 6310i (typisch he, maar waarschijnlijk vanwege die nieuwe Java functionaliteit).
3. Ik had al gezocht op het forum en de KB van Nokia. Ik dacht het eerst te proberen bij medetweakers, maar ga ze een mailtje sturen. Mocht ik een oplossing gevonden te hebben, dan post ik die uiteraard hier!
BtM909 schreef op 05 november 2002 @ 17:54:
Een tijdje geleden heb ik van een Nokia 6310 een export gemaakt met Nokia DataSuite 4.5a van alle account-gegevens (telefoonnummers, e-mail, etc) in .CSV formaat.

Sjonge jonge... Kom er dus achter dat ik die export niet met de DS gedaan heb (kon die verdraaide optie ook al niet vinden in 4.81), maar met Nokia LogoManager. Dit pakket heeft alleen niet de optie, om die gegevens weer netjes te importeren....
Ben nu bezig om te kijken of ik zelf die conversie slag kan maken (in een applicatie). Waardoor andere voortaan ook gewoon .csv bestanden kunnen importeren in hun telefoon.
to be continued
Dus stel hem hier nog een keer
Vorig topic:
Cark-91 met nokia 6310i En Fluittoon?
Ik heb een cark-91 met een nokia 6310i.
De carkit is aangesloten op mijn pioneer deh-7400 met telefoonmute en telefoon ingang op mijn autoradio. Op mijn carkit heb ik de standaard microfoon en houder zitten en een interne raam-antenne.
Als ik dit probeer zonder dat de motor werkt is het perfect, geluidskwaliteit alles. Maar als ik nu de motor start, hoor ik een pieptoon door mijn speakers heen, die reageerd op het toerental van mijn motor..
Iemand enig idee???
Als je Radio normaal niet fluit is dit vaak het probleem
Anoniem: 67455
Open het bestand van oude nokia pcsuite in notepad. Kijk hoe zie indeling in elkaar zit. Open nu de nieuwe suite en kijk hoe deze het opslaat, wijzig nu het oude suitebestand zodanig dat ie het zelfde eruitziet als de nieuwe en opslaan die hap!
P.s. is bij mij gelukt!Anoniem: 67455 schreef op 11 November 2002 @ 22:37:
Effe over het inporteren:
Open het bestand van oude nokia pcsuite in notepad. Kijk hoe zie indeling in elkaar zit. Open nu de nieuwe suite en kijk hoe deze het opslaat, wijzig nu het oude suitebestand zodanig dat ie het zelfde eruitziet als de nieuwe en opslaan die hap!
Klopt, alleen heb ik het niet over twee verschillende DS formaten. Het ene bestand is een .ncc bestand, die andere een .CSV.Anoniem: 67455 schreef op 11 november 2002 @ 22:37:
Effe over het inporteren:
Maar ben al een eind met de conversie
Het mooie is dat men straks gewoon eigen CSV bestanden kan converteren naar hapklare Nokia brokken en dat lusten die telefoons wel
Uhm, het is niet constant alleen maar als ik bel. (Want alleen dan schakeld de radio over).FH16 schreef op 11 November 2002 @ 22:03:
Waarschijnlijk een Massa probleem, probeer eens een massa draad rechtstreeks op het blik Naar da carkit 91.
Als je Radio normaal niet fluit is dit vaak het probleem
Verder kan ik het eerder genoemde Htetris voor de 6310 nergens vinden, ik zou het wel leuk vinden om tetris op mijn phone te hebben.
Thnx voor alle goede reacties!
You need to set your phone to receive service messages (pushed messages). In Nokia 8310 and Nokia 6310 you can set the receiving of service messages ON by doing this:
Press Menu and select Services -> Settings ->Service inbox settings. Select On.
10942
Anoniem: 62554
Of moet je daar een GPRS abbo voor hebben?
Anoniem: 28138
Hmm.. heb accu van mn oude 6210 gebruikt en doet het dus ook niet dus nu blijkt dat mijn telefoon helemaal dood is. Terwijl ik er voor nooit last van software errors e.d. gehad heb.
strange...
Abo is ook verlopen btw.. hopen dat ik een nieuwe krijg dan neem ik of een 6310i of een 7210/7650
Zit nog steeds met irritante fluitton in carkit...
Anoniem: 64247
En toen was de fluittoon die op de motor mee ging verdwenen.
Anoniem: 39303
in de modem setup geef ik aan infrarood, dan moet je je irda op 6310i aanzetten en naast laptop leggen... vervolgens zegt ie dat ie drivers gaat instaleren, laptop aan/uit maar er zou een 'standaard modem over irconnectie' moeten staan in t lijstje maar er staat alleen een intern modem en een 6310i modem (cable)
nieuwste installatiesoftware opgehaald bij nokia.com en ook de pdf zegt dat alles goed moest gaan... maar er komt geen modem bij...
os is xp home, waarom werkt et niet..!?!
Komt door de dynamo, hoe meer toeren je maakt, des te sneller de dynamo draait.bwiep schreef op 29 November 2002 @ 19:34:
Tis hiero wel opeens stil omtrent de vragen hier..
Zit nog steeds met irritante fluitton in carkit...
Dat is de het probleem, nu de oplossing
Normaal gesproken met een versterker moet je de input een beetje terug draaien, dan ben je het kwijt, alleen dat wil niet met een carkit. Ik heb gehoord dat een massa kabel tussen je radio en versterker (zoals eerder al werd gezegd, bij jou dus je carkit) het probleem oplost. Anders gewoon een filtertje ertussen, kun je wel halen bij de lokale Automat/Halfords of bij Conrad.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Werkte bij mij wel in 1xAnoniem: 39303 schreef op 02 december 2002 @ 19:46:
ik kan op me laptop wel een internetverbindign krijgen via het kabeltje vd telefoon, maar als ik probeer een verbinding te maken via infrarood installeerd hij er geen drivers voor...
in de modem setup geef ik aan infrarood, dan moet je je irda op 6310i aanzetten en naast laptop leggen... vervolgens zegt ie dat ie drivers gaat instaleren, laptop aan/uit maar er zou een 'standaard modem over irconnectie' moeten staan in t lijstje maar er staat alleen een intern modem en een 6310i modem (cable)
nieuwste installatiesoftware opgehaald bij nokia.com en ook de pdf zegt dat alles goed moest gaan... maar er komt geen modem bij...
os is xp home, waarom werkt et niet..!?!
Voorleggen en hoop geratel en klaar
Filtertje is dat dan voor tussen de voeding? of voor tussen de radio en carkit ?The Wizard schreef op 04 December 2002 @ 15:46:
[...]
Komt door de dynamo, hoe meer toeren je maakt, des te sneller de dynamo draait.
Dat is de het probleem, nu de oplossing
Normaal gesproken met een versterker moet je de input een beetje terug draaien, dan ben je het kwijt, alleen dat wil niet met een carkit. Ik heb gehoord dat een massa kabel tussen je radio en versterker (zoals eerder al werd gezegd, bij jou dus je carkit) het probleem oplost. Anders gewoon een filtertje ertussen, kun je wel halen bij de lokale Automat/Halfords of bij Conrad.
Verder heb ik de Bluetooth HBH-30 besteld via het internet. Iemand ook al ervaring met deze combinatie ? (bij phonehouse zeiden ze dat het niet werkt en bij Vodafone weer wel, met als garantie dat ik het toestel terug mocht brengen)
...
Bij mij is het stofprobleem opgelost, men was een rubbertje vergeten, dat was dus zo opgelost.
Klopt, ben nu al 2 weken bezig om mijn bluetooth shit aan de gang te krijgen op mijn pc/pocketpc/nokia 6310i . Echter de software blinkt uit in bugs, documentatie is er niet, en helpdesks weten minder als mijbwiep schreef op 06 December 2002 @ 19:37:
Wat werkt er dan, met bleutooth kan je idd gewoon je modem enzo gebruiken. Maar sync software van nokia werkt er niet mee!!
IK KOTS OP BLUETOOTH INMIDDELS

Geweldige technologie heraptorix schreef op 06 December 2002 @ 22:09:
[...]
Klopt, ben nu al 2 weken bezig om mijn bluetooth shit aan de gang te krijgen op mijn pc/pocketpc/nokia 6310i . Echter de software blinkt uit in bugs, documentatie is er niet, en helpdesks weten minder als mij
IK KOTS OP BLUETOOTH INMIDDELS
Gelukkig mocht ik op kosten van iemand anders het uitproberen.
Wordt nu dus gewoon een irda adaptertje
Hij zegt dat het aan staat, maar het icoon links boven is er niet.
Wil ik hem uitschakelen dan gaat dat ook niet, aan en uit zijn gewoon niet te selecteren met de keuzeknop
iemand die ook dit probleem heeft?
ps: wat is de laatste firmware voor de 6310? ik heb nu 04.31
Yep, precies het zelfde probleem, ik ga maandag weer naar mijn vriendjes bij Nokia Store in Rotterdam om even een verhaaltje te halen.kieskes schreef op 07 december 2002 @ 21:01:
Ik heb wat problemen met het inschakelen van Bluetooth op m'n 6310.
Hij zegt dat het aan staat, maar het icoon links boven is er niet.
Wil ik hem uitschakelen dan gaat dat ook niet, aan en uit zijn gewoon niet te selecteren met de keuzeknop
iemand die ook dit probleem heeft?
ps: wat is de laatste firmware voor de 6310? ik heb nu 04.31
Raar, erg raar.Anoniem: 67455 schreef op 07 December 2002 @ 22:07:
[...]
Yep, precies het zelfde probleem, ik ga maandag weer naar mijn vriendjes bij Nokia Store in Rotterdam om even een verhaaltje te halen.
Het HEEFT hier trouwens wel gewerkt, prima zelfs.
ik heb ook geprobeert om weer terug te gaan naar fabrieksinstellingen, maar dat hielp ook niet echt.
Kun je maandag even posten hier wat de nokia store zei?
Dat werkt.AwesomE schreef op 05 December 2002 @ 20:30:
Verder heb ik de Bluetooth HBH-30 besteld via het internet. Iemand ook al ervaring met deze combinatie ? (bij phonehouse zeiden ze dat het niet werkt en bij Vodafone weer wel, met als garantie dat ik het toestel terug mocht brengen)
Ik heb een 6310 (zonder i) icm een SonyEricsson HBH-30, en die combi werkt prima. Het enige wat niet werkt, is voicedialling. Zelf vind ik dat geen probleem aangezien ik het toch niet gebruik
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
...
Mijn 8210 was zo stabiel als een zonnetje, heeft gewoon meer dan een jaar constant aangestaan. Mijn 6310i moet ik om de zoveeldagen verplicht rebooten
Heb toch al software revise 5.1
Anoniem: 63540
bwiep schreef op 08 December 2002 @ 22:59:
De 6310i zit mega vol met bugs. Agenda gaat af en toe fout. (afspraken die niet afgaan of de dag te laat ???) Toetsenblokkering werkt af en toe niet (je kan hem dan blijven blokkeren, maar dat doet hij niet). en nog talloze dingen. Vind het echt brak.
Mijn 8210 was zo stabiel als een zonnetje, heeft gewoon meer dan een jaar constant aangestaan. Mijn 6310i moet ik om de zoveeldagen verplicht rebooten
Heb toch al software revise 5.1
Voor de 6310i is 4.80 de nieuwste firmware hoor.
Voor de 6310 is dit wel 5.1.
Deze ga ik van week er in laten zetten.
ik heb alleen problemen met dat ^&($#^& Bluetooth, dat werkt echt voor geen meter.
Ik kan het gewoon niet aan of uit zetten. Misschien word het wel een reparatie
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Anoniem: 55864
Is een servicepoint dan geen optie ?bwiep schreef op 09 December 2002 @ 11:38:
Als deze beschikbaar komt.. Maar volgens mij is er nog geen nieuwe...En een vriend van me heeft exact dezelfde bugs.. Maar ja, gratis nieuwe firmware, moet je hem wel opsturen... En dan ben je je telefoon weer ffe kwijt
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
6310:
http://www.handymeister.d...dy/infos/no_6310isoft.htm (Duits)
http://libik.stuare.cz/nokie6310_firmware_eng.htm (Engels)
6310i:
http://www.handymeister.d...dy/infos/no_6310isoft.htm (Duits)
http://libik.stuare.cz/nokie6310i_firmware_eng.htm (Engels)
Ik vond deze sites wel de moeite waard en volgens mij mogen deze ook gepost worden (je kunt namelijk alleen maar dingen zien en niet downen). Zo niet, dan mogen ze verwijderd worden.
P.s. bij de Duitstalige sites: Klik op Nokia, Firmwareupdate, scroll omlaag en selecteer je model (er zijn hier meerdere modellen van Nokia te vinden).
Oftwel: Binnen garantie is het dus altijd gratis, buiten de garantie alleen als er "belastende" fouten verholpen kunnen worden. Ook zou het gratis moeten zijn voor Club-Nokialeden. Voldoe je niet aan deze "voorwaarden" dan zou een update € 45,-- moeten kosten (aldus die site).
Originele site: http://www.handymeister.de/index0.htm
Even testen door het aan te zetten. Dan de telefoon uit zetten, dan BT weer uit zetten, dan weer BT aanzetten, en dan de foon weer uit en aan
Bij mij krijg ik het niet meer aan
Ik heb het toch maar ff voor je gedaan (met alle risico's van dien
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 55864 op 09-12-2002 12:40 ]
Verder, hoe zet je de infrarood poort uit? Ik zet hem soms aan om verbinding met mijn laptop te maken, maar vervolgens blijft ie aan staan, totdat ik hem aan/uit zet. En dat vind mijn batterij allemal niet zo leuk
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dat dacht ik ook, maar mijn 6310 wil daar nog wel eens anders over denken. Heb al 2 keer gehad dat ie gewoon aan bleef staan...Operations schreef op 09 December 2002 @ 12:40:
Infrarood gaat na een paar minuten ofzo vanzelf uit. Je kunt het niet handmatig direct uitzetten.
de nieuwste firmware voor de 6310 is 5.01 (ofzo)
ik heb nu ook v 4.31
Toho_NL: Zou jij bleutooth is willen testen? Ik heb dezelfde firmware als jou en dat werkt bij heel erg slecht. Ik kan hem gewoon niet aanzetten
Inderdaad, gewoon ff langs een servicepoint gaan (zie de Nokia site), ben je binnen 5 minuten klaar...
Ik heb een 6310i... Maar wil dat wel doen hoor. Wat moet ik doen? Ik heb geen Bluetooth op mijn pc, dus kan het alleen maar aanzetten en uitzetten (niks testen qua verbinding). Ik hoor het wel...kieskes schreef op 09 December 2002 @ 12:42:
Infrarood moet vanzelf uit gaan na een tijdje (als ie niet gebruikt word)
de nieuwste firmware voor de 6310 is 5.01 (ofzo)
ik heb nu ook v 4.31
Toho_NL: Zou jij bleutooth is willen testen? Ik heb dezelfde firmware als jou en dat werkt bij heel erg slecht. Ik kan hem gewoon niet aanzetten
P.s. de nieuwste firmware voor de 6310i (dus niet de 6310) is V5.10...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55864 op 09-12-2002 12:51 ]
Bluetooth aangezet. Dan de telefoon uitgezet, telefoon weer aangezet, dan BT weer uitgezet, dan weer BT aangezet, en dan de telefoon weer uit en aan.
Ik heb geen problemen om de telefoon weer aan te zetten en Bluetooth werkt ook (kan niet testen of de verbinding met pc werkt...).
Anoniem: 32251
Kijk eens op Stuntprijzen.net of Koopjessite. Het is niet veel, maar het is ietsAnoniem: 63540 schreef op 09 December 2002 @ 16:12:
Weet er iemand een i-net shop waar ze frontjes verkopen voor de 6310i?
Anoniem: 28138
idd een nieuwe gehad, een 6310i, alleen jammer dat ik alleen de telefoon kreeg en niet een doosje met alle zooi er in.Anoniem: 28138 schreef op 17 november 2002 @ 15:30:
[...]
Hmm.. heb accu van mn oude 6210 gebruikt en doet het dus ook niet dus nu blijkt dat mijn telefoon helemaal dood is. Terwijl ik er voor nooit last van software errors e.d. gehad heb.
strange...
Abo is ook verlopen btw.. hopen dat ik een nieuwe krijg dan neem ik of een 6310i of een 7210/7650
Nu heb ik mn abo maar verlengt en een sony ericson R600 gepakt met bijbetaling van 90 euro. Pokke ding.. ga toch de 6310i maar gebruiken en smijt deze wel in de kast voor 'reserve' ofzo. (7210 was met bijbetaling van 320 euro ofzo.. mij te duur).
...
Anoniem: 57639
lees de gehele topic :stof in 6310i
Beste mensen en telefoonfreaks,
Ik ben dus vandaag weer eens langs geweest bij de Nokiastore in A'dam aan het Muntplein.
Ik had de telefoon daar al in september naar toe gebracht om hem te laten repareren, dit ivm de trilfunctie die het toen niet deed en natuurlijk om het stofprobleem voorgoed op te lossen.
Die reparatie van toen ging goed en snel, ze stopte tevens de beste en laatste firmware V 4.80
Doordat ze toen de trilmotor hebben vervangen ging er ook een nieuwe behuising op.
Zoals ik al had vermeldt eerder zat er na een paar weken weer stof onder het schermpje
Nu heb ik niet veel tijd om weer gelijk naar de winkel te rennen en weer te gaan klagen.
Vandaag eindelijk tijd, en dus ben ik zoals ik al schreef naar de Store gegaan.
Daar wisten ze natuurlijk wel van het probleem, maar toen ik over het rubberringetje begon snapte die man het niet meer, toevallig kwam zijn collega aan lopen van de reparatieafdeling, die wilde het verhaal wel horen.
Hij zij dat ze dat niet deden maar hij zou even naar R'dam bellen om bij hun opheldering te krijgen over het hier beroemde ringetje.
Hij kwam na een paar min terug met de mededeling dat ze daar er ook niet van gehoord hadden.
Ik pist en terug naar huis, onderweg met Nokia support bellen en die zeiden dat ik gewoon terug moet gaan en dat ze het gewoon moeten maken.
Tevens zei die man dat als ze mij een nieuw toestel geven als ze het na 3 keer repareren niet kunnen verhelpen
Ben dus weer terug gereden met de laatste twee pagina's van deze topic ingeprint.
Dat heb ik ze laten lezen en ze snapte nu dat ik dus niet zo makkelijk ben af te schepen met de mededeling (sorry het is een bekend probleem maar we kunnen niets voor u betekenen dan alleen het toestel schoonmaken )
Na wat heen en weer geluld te hebben daar hebben ze het toestel alleen schoongemaakt, ondertussen weer Nokia support gebeld en ik wilde nu mvr. Kepp spreken die had mij toen gebeld naar aanleiding van mijn klachtenbrief van 26-6-02.
Maar ik zou terug gebeld worden vandaag, en ik dus terug naar huis met een schoon toestel.
Ben ik net thuis wordt ik gebeld door die mevrouw van Nokia support, zij zei dat ik het dus gewoon nog maar eens moet proberen en als ze het niet willen fixen onder garantie,,, Ja ja ze zeiden daar dus dat de volgende reparatie waarschijnlijk geld gaat kosten :l maar als dat zou gebeuren zij wel een fax zouden sturen naar de Store waarin ze melden dat ze de kosten op zich nemen.
Zo gezegd zo gedaan.
Ben ik daar dus voor de 3e keer, en heb het dus vertelt van die fax. Toen wilde die vent zelf met Nokia support bellen dus na dat ik hem het telefoonnummer had gegevenen de naam van diegene daar.
Hij kwam na 10 min terug met de melding dat hij van haar te horen kreeg dat er vandaag een officieel Nokia bericht was gekomen, en daar stond dus in dat alle mensen met dit probleem binnen de garantie overal bij Nokia service point langs kunnen gaan om er een nieuwe behuising op laten zetten, waar bij ze heel goed moeten letten op het weer goed plaatsen van de afdichting ( en die is niet van rubber ).
Dus wat ze in R'dam hebben gedaan weet ik niet en dat ga ik later misschien wel uitzoeken.
Maar nu het mooiste van de dag: Die gast ging dus voor mij nu een nieuwe behuising plaatsen (kostenloos) maar eerst gingen we nog even kijken of er al weer stof te zien was. En Jawel er zaten al weer wat stof deeltje achter het display, terwijl hij hem net een uur eerder had afgestoft.... en daar stond hij dus wel even verbaast van dat het zo snel al terug kwam!
Maar ja het is nu dus gefixt tot zo ver, en nu kijken of het terug komt!
Het is nu 01:22 en ik ga naar bed, je snapt wel na zo'n nokia dag
Anoniem: 33142
helemaal niemand???Anoniem: 33142 schreef op 15 December 2002 @ 16:42:
ik zag bij dixons een sitecom usb bleutooth key.
werkt die nu met een 6310i of niet?
De rest van de bleutooth dingen werken meestal wel met de nokia zonder de software van nokia. Dus de modem e.d.
Anoniem: 7094
Ik heb een nokia 5110 gehad, en die zorgde voor perfect mooi geluid in de cark-91, over alle 6 de boxen, maar nu heb ik een nokia 6310, en deze komt alleen geluid uit de hoorn, en volges mij gaat het geluid door de microfoon van de telefoon zelf als ik em in de cark-91 zet, dat ie niet over de boxen gaat is duidelijk hoorbaar, maar hoe komt dit? Meer mensen met deze ervaring?
Wat ook een verschil is: bij nokia 5110 zette hij de radio op mute als er een telefoongesprek werd aangenomen of aangevraagd, dit doet hij bij de nokia 6310 ook niet.
Wie heeft een oplossing voor deze 2 problemen :
kortsamengevat:
- Geen geluid over radio speakers
- Geen mute als er oproep binnen komt of uitgaat
Wat ik denk dat het is:
Het lijkt nu alsof de gsm op eigen handsfree staat, dus handsfree voor in de hand, door de hoorn van de 6310 komt hard het volume van de ander, en door de microfoon van de 6310 komt de spraak van mij, i.p.v. dat ie gebruik maakt van de cark-91 boxaansluiting en microfoon. Kan iemand dan es zijn instellingen posten, er valt volges mij niet veel aan in te stellen.
Iemand een oplossing voor mij?
[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 17-12-2002 13:06 ]
Anoniem: 7094
Tests zijn gedaan met:
- 4 jaar oude cark91 in Kia Shuma 1.8 GS
- 1 jaar oude cark91 in Citroen Xsara Picasso 1.8 Plaisir
- oude nokia 5110
- 6 maand oude nokia 6310
Combinaties:
Nokia 5110 in Kia Shuma 1.8 GS:
-> Als telefoon overgaat gaat radio uit, en telefoongesprek gaat over alle 6 de boxen.
Nokia 6310 in Kia Shuma 1.8 GS:
-> Als telefoon overgaat blijft radio aan, telefoongesprek gaat over handsfree van de telefoonzelf, er wordt geen gebruik gemaakt van de carkit accesoires zoals speaker en boxen in de auto.
Nokia 5110 in Citroen Xsara Picasso 1.8 plaisir:
-> Als de telefoon gaat, wordt de radio niet uitgeschakelt, gesprek gaat over externe speaker, en externe box (deze is geplaatst omdat het de installalteurs niet lukte om de gesprekken over de speakers te krijgen)
Nokia 6310 in Citroen Xsara Picasso 1.8 plaisir:
-> Als de telefoon gaat, wordt de radio niet uitgeschakelt, gesprek gaat over externe speaker, en externe box (deze is geplaatst omdat het de installalteurs niet lukte om de gesprekken over de speakers te krijgen)
Iemand enig idee hoe dit kan?
Wat ik wil is dus de resultaten die verkregen zijn met de nokia 5110 i.c.m. de kia shuma 1.8 GS, dus geluid over alle 6 de boxen, en dat de radio op mute wordt gezet als de telefoon overgaat.
Nokia 6310 software versie is v4.20
Waar zou ik eventueel nog die software kunnen laten updaten? waar liggen die service punten?
en zo'n irda(infrarood) adapter van een willekeurig merk zolas sitecom ofzo werkt dat wel en het word ondersteund????bwiep schreef op 17 December 2002 @ 11:01:
Nope, alleen die bleutooth dingen van nokia zelf werken met de software van nokia.
De rest van de bleutooth dingen werken meestal wel met de nokia zonder de software van nokia. Dus de modem e.d.
en kan je dan ook precies dezelfde dingen doen als met bleutooth(alleen moet je je 6310i in het zicht leggen van je adapter)
Ja dat wordt wel ondersteund irda werkt perfect!! Ik heb nog zo' oude MA-600 seriele infrarood dingetje en die werkt prima.Anoniem: 33142 schreef op 17 December 2002 @ 19:59:
[...]
en zo'n irda(infrarood) adapter van een willekeurig merk zolas sitecom ofzo werkt dat wel en het word ondersteund????
en kan je dan ook precies dezelfde dingen doen als met bleutooth(alleen moet je je 6310i in het zicht leggen van je adapter)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63540 op 17-12-2002 23:37 ]
dan denk ik toch dat ik irda neem.Anoniem: 63540 schreef op 17 december 2002 @ 23:37:
[...]
Ja dat wordt wel ondersteund irda werkt perfect!! Ik heb nog zo' oude MA-600 seriele infrarood dingetje en die werkt prima.
want ik heb begrepen als ik die op een laptop zou aansluiten en verbinding laat leggen met mn 6310i dat je dan ook kan internetten en outlook gebruiken(alleen zal internet wel wat langzamer zijn)
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63540 op 18-12-2002 12:53 ]
verwacht maar niet snel een antwoord,dit topic lijkt wel bijna dood.....Anoniem: 63540 schreef op 18 december 2002 @ 19:23:
Ik las ergens dat het mogelijk was software-matig het beeld reversed te maken, weet iemand hoe dit bij de 6310i moet, dus software-matig??
Yup ik vind het ook belachelijk dat alles wat je ook maar enigzins over een 6310i vraagt gesloten wordt en naar dit topic wordt verwezen. En waarom?Anoniem: 33142 schreef op 18 December 2002 @ 20:39:
[...]
verwacht maar niet snel een antwoord,dit topic lijkt wel bijna dood.....
-Het maakt het zoeken er niet beter op.
-Dit topic kan heel slecht gevonden worden in de search op titel want bijna iedereen zoekt op 6310 of 6310i
-Doordat alles in 1 topic staat is het weer heel lastig vinden, daarnaast staan er omwijs veel keywords in dit topic, dus je krijgt vaak hits die niet relevant zijn.
-Door al deze problemen is de motivatie om in topic te kijken ook weer lager.
het maakt echt niet uit wat je hier vraagt maar bijna niemand kijkt ernaarraptorix schreef op 18 december 2002 @ 20:57:
[...]
Yup ik vind het ook belachelijk dat alles wat je ook maar enigzins over een 6310i vraagt gesloten wordt en naar dit topic wordt verwezen. En waarom?
-Het maakt het zoeken er niet beter op.
-Dit topic kan heel slecht gevonden worden in de search op titel want bijna iedereen zoekt op 6310 of 6310i
-Doordat alles in 1 topic staat is het weer heel lastig vinden, daarnaast staan er omwijs veel keywords in dit topic, dus je krijgt vaak hits die niet relevant zijn.
-Door al deze problemen is de motivatie om in topic te kijken ook weer lager.
jammer dan,als ik wat wil vragen dan plaats ik gewoon een nieuw topic of de crew dat nou leuk vind of niet.
ik ga niet anderhalve dag wachten op iets wat je normaal al in anderhalf uur hebt