Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje ik heb op dit moment Casema Wanadoo Premuim maar wil demon 2048/512 maar heb geen kpn lijn na alles lezen ga ik hier van uit
ik heb een belbasis abbo nodig en die moet ik 1 jaar houden en dan kan ik hem opzeggen ?
of is er een manier dat ik geen kpn abbo nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je het topic gelezen? Nee zeker :{. Heb je daar geen zin in? bel dan de kpn ofzo. Het staat echt D U I D E L I J K in dit topic dat het niet kan....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil bevesteging beetje zekerheid
want de een zeg dat je 1 jaar aan het contracts duur zit maar demon zeg dat je gewoon spraakdiensten moet houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Je hebt zowiezo een telefoonlijn nodig wanneer je ADSL gaat aanvragen. Pas wel op, want door het ingenieuze systeem wat de KPN gebruikt kunnen andere providers niet op de dag dat je telefoonlijn werkt ook al meteen "zien" dat je ook inderdaad een telefoonlijn hebt. Ik heb me laten vertellen dat in het systeem pas "heeft telefoonlijn" staat zodra hun billing department de eerste telefoonrekening naar je toe hebben gstuurd.

Je kunt de telefoonlijn na een jaar weer opzeggen. Demon neemt dan de lijn als het ware over. Je kunt dan ook geen telefonie meer op de lijn zetten totdat je ADSL opzegt trouwens en zelfs dan kan het wat probleempjes opleveren.

(Erg leuk voor toekomstige bewoners, ik hoorde een paar weken geleden van een vriend van me dat ze 2 maanden lang geen telefonie in hun nieuwe huis konden krijgen omdat de vorige bewoner een maand opzegtermijn had bij de Versatel ADSL provider (had business DSL genomen ooit eens met een lijn die door Versatel was geleverd), en voordat de KPN weer op de hoogte was dat de lijn gebruikt kon worden waren ze weer een maand verder geloof ik - heel erg vervelend allemaal)

Een vaste telefoonlijn is zowiezo best wel eens handig. Zeker als DSL eens uitvalt en je MOET PERSE NU dat ene belangrijke mailtje versturen/ontvangen. Effe inbellen en hoppa! Verder is het wel leuk om die lijn dan maar te gebruiken als faxlijn. Kan ook handig zijn :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op 06 September 2002 @ 12:14:
www.kpnadsl.nl op precies te zijn (of www.bbnet.nl voor een ander netwerk).

[...]

"mijn wereld is zo groot als GoT"
die van jou niet dan? ;) met zoveel posts zou je denken van wel he :O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik het vorig jaar verhuist ben, heb ik geen internetaansluiting meer. Nu wil ik toch graag ADSL nemen, maar ik vind het van de zotte om daarbij voor een jaar lang een KPN aansluiting te moeten nemen.
Nu had ik volgende idee. Maar weet niet precies wat hier de kosten van zijn, en of er mischien wat andere opties beter zijn.

Mijn ouders hebben reeds voor velen jaren een ISDN aansluiting.
Als zij hun aansluiting naar mij laten verhuizen. Omdat deze reeds langer dan een jaar loopt, kan deze na het aanvragen van ADSL opgezegd worden.
Ik vraag vervolgens een telefoonlijn (analoog; omdat zij ISDN toch niet echt gebruiken) aan op het adres van mijn ouders.
Is het, in dit scenario dan ook mogelijk om het nummer te behouden. In dit geval dus nummerbehoud op locatie. Zodat mijn ouders op hun nieuwe, op mijn naam staande, abonnment toch hun oude nummer hebben?

Graag jullie commentaar op dit idee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Gaat niet lukken cypro. Je kunt niet ISDN verhuizen en 1 nummer achterlaten voor je ouders voor op de analoge lijn. Als je ouders weer terugwillen van ISDN naar analoog dan moeten ze dat gewoon doen en dan krijgen ze het hoofdnummer weer als analoog.

Jouw manier kan alleen als jouw ouders een nieuw nummer willen nemen. Verder betwijfel ik je met ADSL over ISDN de ISDN lijn wel zo makkelijk 1-2-3 kunt opzeggen en ADSL kunt behouden. Wellicht heb je voor het opzeggen van de lijn wel een analoog abbo nodig, maar dat weet ik niet.

Jouw ADSL aansluiting is een apart verhaal. Je dient OF een telefoonlijn aan te vragen (en pas als deze is opgeleverd kun je ADSL aanvragen), OF een kabelmodem te nemen.

Als het om de kosten gaat zou je natuurlijk eerst een jaar ADSL-Lite kunnen nemen (256/64) en na dat jaar je lijn upgraden naar 768/128 en je telefoonlijn opzeggen. Dan merk je het niet zo in de maandelijkse kosten :D

Edit: vergeet dat ADSL lite verhaal maar want het opzeggen van een lijn kan natuurlijk alleen als je een bbNed of Versatel abbo neemt (en linesharing op de centrale zit). Bij KPN ADSL heb je ALTIJD een telefoonlijn nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door maartena op 24-04-2003 21:57 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

als je nou eenmaal adsl hebt via bbned of zo, zou je dan wel je telefoonabbo om kunne zette van belbasis naar belbudget? of kan dat dan ook niet?

kep de hele thread gelezen en kon het niet vinden, ik weet wel dat als je adsl via kpn hebt dat het dan niet kan, maar via bbned weet ik het niet, maar dan zal ik maar us belle

[ Voor 39% gewijzigd door FRoSTy op 19-05-2003 13:32 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
FRoSTy schreef op 19 May 2003 @ 11:29:
als je nou eenmaal adsl hebt via bbned of zo, zou je dan wel je telefoonabbo om kunne zette van belbasis naar belbudget? of kan dat dan ook niet?
Zie:
http://www.kpn-wholesale.com/
http://groups.google.com/
http://www.bbned.nl/

Of scroll gewoon eens naar boven in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Bij ons in het studentenhuis is de telefoonaansluiting afgesloten omdat we weer eens niet betaald hadden maar we kunnen nog steeds wél internetten. Weet iemand hoe dit komt? Foutje van KPN ofzo?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 16 April 2003 @ 13:05:
heb je het topic gelezen? Nee zeker :{. Heb je daar geen zin in? bel dan de kpn ofzo. Het staat echt D U I D E L I J K in dit topic dat het niet kan....
Toch zijn er tegenwoordig providers waar het Wel mogelijk is.
Hun verzorgen een KPN lijn voor je zonder een KPN abbo.
KPN Abonnement: Geen KPN, u wordt door ***** voorzien van een telefoonlijn, zonder KPN abonnement. Kosten zijn € 299,- eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Heb de OPTA zelf even gemaild, wacht op reactie.

keep u posted.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 06:30:
[...]

[...]
Nee je meent het :o. (heb je ook het topic gelezen en gezien waar ik antwoord op gaf?).

kpn adsl zonder telefoonlijn kan niet. bbned wel, die kan je opzeggen als je de adsl lijn hebt. Bij kpn wordt dan je adsl ook van de lijn gehaald (of automatisch of als ze erachter komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick :)

heb hele topic doorgespit maar vraag me nog wat af

ik heb sinds een jaar adsl via cistron en heb daarvoor dus ook kpn lijn moeten aanvragen en het hele jaar abbo voor betaald

is het nu zo dat als ik kpn bel om mijn telefoonlijn op te zeggen, zij deze afsluiten en ik gewoon mijn adsl kan blijven gebruiken?
of verzorgt cistron de kpn-afsluiting als ik daarom vraag?

volgens helpdeskmuts van kpn is dit niet mogelijk, en cistron's helpdesk is dicht in het weekend |:(

misschien iemand al met ervaringen in het daadwerkelijk opzeggen van kpn ?

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 06:30:
[...]

(quote)
KPN Abonnement: Geen KPN, u wordt door ***** voorzien van een telefoonlijn, zonder KPN abonnement. Kosten zijn € 299,- eenmalig.
(/quote)
Het spijt me voor de kick, maar dit is toch echt belachelijk wat ik hier lees: voor 299,- euro willen ze dus wel een lijn voor je regelen. Nee, dat kan ik me voorstellen:

Aansluitkosten bij KPN: 46,58 euro

12 maanden BelBasis: 12 * 17,79 = 213,48 euro

Totaal: 260,06 euro!!

Komaan zeg, dan kun je dus beter zelf een KPN aansluiting nemen, hou je nog 40,- euro in je zak ook! :X

• jochemd
ESteg schreef op 14 August 2003 @ 10:36:

Het spijt me voor de kick, maar dit is toch echt belachelijk wat ik hier lees: voor 299,- euro willen ze dus wel een lijn voor je regelen. Nee, dat kan ik me voorstellen:

Aansluitkosten bij KPN: 46,58 euro

12 maanden BelBasis: 12 * 17,79 = 213,48 euro

Totaal: 260,06 euro!!
Fout. Ga maar eens op de website van KPN kijken wat een NLS type 1 en een NLS type 2 kost. Dat zijn iets andere tarieven dan 46.58 euro.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
is niet mogelijk , adsl werkt alleen over een vaste telefoonlijn

• ESteg
jochemd schreef op 14 August 2003 @ 12:24:
[...]
Fout. Ga maar eens op de website van KPN kijken wat een NLS type 1 en een NLS type 2 kost. Dat zijn iets andere tarieven dan 46.58 euro.
Waar slaan díe tarieven dan op?

Toen ik in mijn nieuwe woning kwam (oudbouw, welteverstaan), heb ik die ~ 45,- euro aansluitkosten betaald en klaar.

De tarieven in de PDF die jij aanwees, zijn dat soms tarieven voor de aansluiting naar een nieuwbouwwoning o.i.d.?

• jochemd
Die zijn voor een nieuwe lijn als die door een telco wordt aangevraagd in plaats van door een eindgebruiker. Staat allemaal uitgelegd in de Service Description op de zelfde website.

Verwijderd

Kan ik mijn ADSL verbinding ook upgraden naar een hogere downloadstream. Dus een andere abo nemen onderwijl de contractperiode lopende is ???

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Als er perse geen telefoonlijn moet komen, waarom dan geen (draadloos) netwerkje met de buurman/buurvrouw aanleggen en kosten van ADSL verdelen?
Iets handiger, iets duurder...

(ik heb niet alle geposte berichten hier gelezen dus weet niet op iets soortgelijks als dit gepost is)

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:20:
Kan ik mijn ADSL verbinding ook upgraden naar een hogere downloadstream. Dus een andere abo nemen onderwijl de contractperiode lopende is ???
Hoger kan vaker wel, maar lager doen ze vaak moeilijk over. Bel je provider op om er achter te komen. Post hier het antwoord om ons te helpen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Ik heb mijn abo (bbned via scarlet) laatst van 2Mbit naar full 8MBit over kunnen zetten.

No production networks were harmed during this posting

• ESteg
jochemd schreef op 14 August 2003 @ 13:38:
Die zijn voor een nieuwe lijn als die door een telco wordt aangevraagd in plaats van door een eindgebruiker. Staat allemaal uitgelegd in de Service Description op de zelfde website.
Des te meer reden om als eindgebruiker gewoon zelf de lijn aan te vragen... hoe je het wendt of keert: het scheelt je dan dus gewoon geld - in dit geval was dat dus bijna 40,- euro.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:17

fcs

het is mogelijk om adsl te nemen zonder telefoon lijn. je moet dan een isp zoeken, die voor jou een koperlijn aanvraagt. Je betaalt zelf een deel van het aansluiten van de koper (bij tweakdsl is dat het geval). Ikzelf heb dit ook uitgezocht, aangezien ik met zelfde probleem zit ( ik ga naar een wooning toe waar geen telefoon lijn is, en ik heb dat niet nodig).

versatel bv, regelt dat ook (wel duurder, is gericht ok bedrijven). Wat je kunt doen is vragen aan een stel providers of ze ook alleen kale koperlijnen leveren voor adsl, soms betaal je mee in de aansluit kosten (je hebt dan wel een dedicated lijntje.. :) )

Verwijderd

Ok, ik ga proberen om voor eens en altijd dit te verhelderen.

ADSL wordt geleverd door verschillende providers, noem ze maar ff groene en rode.

De groene leveren ADSL (voorheen MXstream) van KPN, bij de providers heb je ten alle tijden een KPN telefoonlijn nodig. (mag tegenwoordig ook belbudget lijn zijn) Bij deze providers bestaat het abonnement altijd uit 2 gedeelten, een deel KPN en een Deel provider.

De rode providers hebben op zich niet zoveel met KPN te maken echter om een ADSL verbinding bij hun aan te vragen heb je een werkende en vrije (dus zonder adsl diensten en zo) nodig van KPN. ook dit mag belbudget zijn ! De providers die ik bedoel zijn Cistron, Demon,SpeedXS en XS4all maar dan alleen het Power ADSL abo. Heb je dus geen spraak lijn betekent GEEN ADSL. Zodra je echter ADSL hebt van een rode provider kun je de spraakdienst zonder problemen opheffen, de ADSL dienst blijft dan gewoon intact je moet natuurlijk wel de minimale looptijd van je spraak abo uitzitten en dat is 1 jaar.

SpeedXS heeft daar bijvoorbeeld handig op ingespeelt door een migratie service aan te bieden. Dit houdt in dat zij een belbudgetlijn voor je aanvragen en de maandelijkse kosten voor een jaar in mindering brengen op je adsl abo en na een jaar kan je de budgetlijn dus gewoon opzeggen.

Ok hoop dat het nu voor eens en altijd duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 2 oktober is Tiscali begonnen aan een kortgeding tegen KPN met betrekking tot de koppelverkoop door KPN van een telefoon- en ADSL-aansluiting. Volgens een helpdeskmedewerker van Tiscali is deze rechtszaak nog bezig. Ik ben zo stom geweest om niet te vragen wanneer er een uitspraak verwacht wordt (had al een lijstje met vragen dus dan vergeet je wel eens wat 8)7). Iemand enig idee? Het is nu namelijk bij geen enkele ADSL-aanbieder mogelijk (via KPN, BBned en anderen) om je KPN-abonnement op te zeggen zonder het verlies van dee ADSL-verbinding of een verhoging van de ADSL-kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 12-09 01:23
Ik hoop dat nog iemand dit leest, voordat mensen een ADSL lijn nemen bij BBned en hun KPN gedeelte opzeggen:
Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL verbinding is opgeleverd?
Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.
https://services.nl.demon...ress/faq_dsl-express.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Weet er iemand al iets meer over telefonie via BBned?
Als je nl kan telefoneren via hun netwerk zou je ook adsl moeten kunnen aanvragen zonder KPN telefoonlijn :? Of moet je eerst een KPN lijn hebben liggen (en dan dus opzeggen)voordat je via bbned kan gaan bellen?

Op de site's van de aanbieders is nog niets hierover te lezen helaas.
Van bbned.nl:

Telefonie voor consumenten

DSL-technologie (Digital Subcriber Line), die de traditionele koperen telefoonlijn geschikt maakt voor het transporteren van dataverkeer, werd tot nu toe alleen gebruikt voor snel en kwalitatief internet tegen een vaste prijs. Het is nu ook mogelijk om te bellen via een DSL-netwerk.

Vanaf eind november 2003 bieden meer dan 30 Service providers (ISP’s) ‘Bellen via DSL’ aan. Deze nieuwe digitale telefonie dienst van bbned biedt u als consument vele voordelen:

30% besparing op uw telefoonrekening;

gratis bellen binnen het bbned netwerk;

behoud van huidig telefoonnummer;

Uw telefoon- en DSL-aansluiting op 1 factuur, dus ook maar één helpdesk;

geen nieuw telefoontoestel, noodzakelijk;

Snelheid en kwaliteit is hetzelfde als de traditionele telefoonlijn.
Hoe werkt het in de praktijk
Voor u als consument betekent bellen via DSL vooral een kostenvoordeel. Wanneer u met iemand belt via het netwerk van bbned, betaalt u geen gesprekskosten. Wanneer u iemand buiten het netwerk van bbned belt (off-net), is dit tot 30% goedkoper dan rechtstreeks telefoonverkeer dan via de traditionele telefoon. Wat moet u hiervoor doen? Naast een ADSL-abonnement voor internettoegang sluit u bij uw bbned-provider een abonnement af voor telefonie via DSL. U houdt gewoon uw eigen telefoonnummer en u hoeft geen nieuw telefoontoestel of nieuwe lijn aan te schaffen. Wel is een Integrated Access Device (IAD) modem vereist. De prijs van dit modem hangt af van de service provider, die de dienst aanbiedt.

Kwaliteit en betrouwbaarheid
De kwaliteit van het geluid is identiek aan de ‘traditionele’ telefoonlijn. Het systeem van bbned herkent de spraakdata, zodat deze voorrang krijgt op gegevensdata. bbned heeft de primeur in Nederland als eerste Bellen via DSL aan te bieden, wat mogelijk is door haar wijdverspreide netwerk door heel Nederland, en de kwaliteit hiervan.

De aanbieders:

Cambrium
Eweka
Quicknet
Scarlet/Onetel
Telebyte
XB networks
DutchDSL
Solcon
InterNLnet
Er loopt al een topic over maar niet zozeer over ADSL icm Telefonie van BBned:

Bellen via BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 11:23
Ik weet dat het topic al "oud" is maar toch interessant nieuws.

Een jaar geleden Adsl via Demon (BBned) aangevraagd. Mijn pa had een paar weken geleden naar KPN gebeld om de huis telefoon op te zeggen.
Sinds vandaag hebben wij geen telefoon meer, maar ik wel mijn ADSl via Demon.

Het was ff spannend toen ik vanavond mijn pc opstarte maar gewoon internet.

Dus het kan wel adsl zonder huistelefoon, alleen bij het aanvragen moet er een huistelefoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

NielsHarley schreef op 11 maart 2004 @ 20:25:
Ik weet dat het topic al "oud" is maar toch interessant nieuws.

Een jaar geleden Adsl via Demon (BBned) aangevraagd. Mijn pa had een paar weken geleden naar KPN gebeld om de huis telefoon op te zeggen.
Sinds vandaag hebben wij geen telefoon meer, maar ik wel mijn ADSl via Demon.

Het was ff spannend toen ik vanavond mijn pc opstarte maar gewoon internet.

Dus het kan wel adsl zonder huistelefoon, alleen bij het aanvragen moet er een huistelefoon zijn.
Alleen krijg je binnenkort een rekening van demon die 9 euro nogwat hoger nog is. Zelfde tarief trouwens als KPN belbudget. Voor de reder zie de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat was allang duidelijk NielsHarley, alleen zal je nu binnenkort waarschijnlijk 9 euro extra aan demon mogen betalen voor het onderhoud van de koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kan je dus net zo goed je telefoon lijn laten downgraden naar belbudget. Even goedkoop en bovendien behoud je je nummer ook nog eens :D

[ Voor 21% gewijzigd door jules op 12-03-2004 14:58 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Nieuwe aktie gestart tegen KPN (zie artikel op WebWereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

dit is wel intressant nieuws echter nog steed met die KLOTUH KPN ! (sorry maaruh moest er ff uit)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

IvoB schreef op 12 maart 2004 @ 03:31:
[...]

Alleen krijg je binnenkort een rekening van demon die 9 euro nogwat hoger nog is. Zelfde tarief trouwens als KPN belbudget. Voor de reder zie de search.
De persoon waarvan ik de tip kreeg om het ook te doen heeft het 1.5 jaar volgehouden zonder verhoging.

Ik zit zelf sinds kort zonder de KPN. Mocht die verhoging komen, pech gehad. Gaat om het principe eh. :P

Het leuke is dat als je belt dat de KPN-mevrouw blijft volhouden dat het signaal eraf gaat... wat dus pure bluf is. (iig na 1 jaar KPN abo betaald te hebben en een niet-KPN provider voor je KPN) Ik werd hiervoor gewaarschuwd, maar het blijft toch eng om te zeggen "kappen met die hap"...

[ Voor 25% gewijzigd door BertV op 15-04-2004 11:34 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh ik heb een ADSL lijn en heb nooit een telefoonlijn gehad.
Het is ADSL van de UvA, en het wordt geleverd door BabyXL.
Het moet voor niet studenten dan toch ook mogelijk zijn ADSL te nemen zonder enige tussenkomst van KPN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dit plz verduidelijken?
Volgens deze link is dit nl. NIET mogelijk!

http://www.ic.uva.nl/uvad...5576BBDA65CBE#paragraaf10
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 12:45:
Het moet voor niet studenten dan toch ook mogelijk zijn ADSL te nemen zonder enige tussenkomst van KPN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

uitzondering of iemand die liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 12:45:
dan is er door iets of iemand (uva?) aansluitkosten+1 jaar abo-geld aan de KPN betaald.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Even een korte samenvatting, omdat ik dat zelf wel fijn had gevonden, maar helaas miste:

- Je moet een analoge telefoonlijn hebben op het moment dat ADSL wordt aangesloten. Belbudget van KPN is voldoende (9,67 p/m), dit is een jaarabbonement.
- Bij aanbieders van BBned, Versatel (Zonnet) en Tiscali (BabyXL) is het soms mogelijk om de analoge KPN telefoonlijn op te zeggen, soms zelfs direct na oplevering van de ADSL verbinding, maar bel hierover met de provider. Sommige providers brengen dan € 10,- p/maand extra in rekening, sommige brengen niets in rekening.
- Als je op het netwerk van de KPN zit, ben je sowieso verplicht het belbudget abbo (of ieder ander abbo) aan te houden.

Ik dacht dat ik hiermee het wel aardig goed heb. Heeft iemand correcties?

[ Voor 10% gewijzigd door oheng op 02-09-2004 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
oheng schreef op 02 september 2004 @ 07:46:
Even een korte samenvatting, omdat ik dat zelf wel fijn had gevonden, maar helaas miste:

- Je moet een analoge telefoonlijn hebben op het moment dat ADSL wordt aangesloten. Belbudget van KPN is voldoende (9,67 p/m), dit is een jaarabbonement.
- Bij aanbieders van BBned, Versatel (Zonnet) en Tiscali (BabyXL) is het soms mogelijk om de analoge KPN telefoonlijn op te zeggen, soms zelfs direct na oplevering van de ADSL verbinding, maar bel hierover met de provider. Sommige providers brengen dan € 10,- p/maand extra in rekening, sommige brengen niets in rekening.
- Als je op het netwerk van de KPN zit, ben je sowieso verplicht het belbudget abbo (of ieder ander abbo) aan te houden.

Ik dacht dat ik hiermee het wel aardig goed heb. Heeft iemand correcties?
Het is zelfs mogelijk om zonder KPN telefonie abonnement ADSL aan te laten sluiten maar de kosten zijn nog hoger dan een belbudget lijn aanvragen en een jaar lang betalen.

Daarnaast is er inderdaad een non_linesharing toeslag a 9.50 euro per maand en laat belbudget nu exact hetzelfde kosten per maand. Met het belbudget abonnement erbij heb je nog iets voor je 9.50 euro en een backup mogelijkheid voor het geval dat.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 13-09-2004 07:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ADSL abonnement van Planet met een telefoonlijn van KPN. Nu betaal ik twee maandelijks een (te) hoog bedrag aan abo kosten voor de KPN (aangezien ik mijn telefoon alleen voor ADSL gebruik ipv voor bellen. Daar heb ik immers een mobiel voor genomen).

Kan ik nu mijn normale lijn opzeggen en er iets anders voor in de plaats nemen? Dat is me namelijk niet geheel duidelijk uit de posts en replys. Graag hoor ik wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:25:
Ik heb een ADSL abonnement van Planet met een telefoonlijn van KPN. Nu betaal ik twee maandelijks een (te) hoog bedrag aan abo kosten voor de KPN (aangezien ik mijn telefoon alleen voor ADSL gebruik ipv voor bellen. Daar heb ik immers een mobiel voor genomen).

Kan ik nu mijn normale lijn opzeggen en er iets anders voor in de plaats nemen? Dat is me namelijk niet geheel duidelijk uit de posts en replys. Graag hoor ik wat ik moet doen.
ik zou het je graag uitleggen, maar duidelijker als de post boven je kan dat imo niet

naja toch maar even uitleggen: als je langer dan 12 maanden bij de KPN zit kan je je lijn opzeggen. KPN stuurt dan wel een rekening naar je ISP voor het onderhoud van je lijn, en de kans dat die dat weer aan jou doorberekent is nagenoeg 100 pct.
je kan niet iets anders in de plaats nemen omdat KPN nou eenmaal monopolist is

whoops, even ergens overheen gelezen. excuses. zie hieronder.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En je legt het nog verkeerd uit ook. Als je een kpn-adsl aansluiting jhebt (planet!) zal deze opgezegd worden als je je telefoonlijn opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden, ik zit dus vast aan dit wurgcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet welk wurgcontract je hebt, maar er zijn twee opties:
• BelBudget van €9,67 per maand
• Geen telefoon en €9,50 (klopt dat bedrag precies?) per maand

Het is dus hoogstens gedwongen winkelnering en geen wurgcontract. Maar gedwongen winkelnering is het ook niet echt want het is niet meer dan billijk dat KPN een vergoeding ontvangt voor het onderhoud van de lijn. Dat daar misschien te veel voor wordt gevraagd is een ander punt.
Dat je je KPN abo niet kunt opzeggen als je op het KPN netwerk zit is nieuw voor mij, maar voor de kosten maakt dat niet echt uit.

Zie het belbudget abonnement trouwens ook als service voor degenen die jou bellen. Bellen naar een vast nummer is meestal goedkoper dan bellen naar een mobiel nummer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 11:40

Dido

heforshe

Maasluip schreef op 04 oktober 2004 @ 09:32:
Dat je je KPN abo niet kunt opzeggen als je op het KPN netwerk zit is nieuw voor mij, maar voor de kosten maakt dat niet echt uit.
offtopic:
Sterker nog, ik ben maar wat blij met die regeling: zo kun je per direct van je planet abo afkomen bij overstappen ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom zou je voice gedeelte van de KPN willen opzeggen?
Bij de meeste ISP's wordt dan bijna het bedrag voor Belbudget abbo in rekening gebracht, weinig besparend dus.

Maar hét grote nadeel is dat je geen ander ADSL abonnement kunt aanvragen want daar heb je een vaste telefoonaansluiting voor nodig.
Dus je blijft na opzegging van de KPN vastzitten aan je eigen ADSL provider.

Ik weet niet of de meeste tweakers elk jaar "shoppen" voor het beste/goedkoopste ADSL abo maar voor mij zou het een groot nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Interessant. Heb nu de laatste replies doorgelezen en zie dus meerdere keren voorbij komen dat bij het opheffen van de telefoonlijn ADSL (van niet KPN ISP) gewoon blijft werken, zij het dat er waarschijnlijk iets meer dan 9 euri's per maand extra in rekening gebracht wordt.
Maar.... weet iemand hoe dat zit dat met een ISDN verbinding??

Heb zelf DSL Express van Demon, over de ISDN lijn welke ik van de zaak heb. Deze lijn komt binnenkort waarschijnlijk te vervallen. Ben ik dan "genoodzaakt" een analoge lijn aan te vragen en m'n Demon abbo aan te passen naar analoog of blijft het zakie gewoon werken? Ik neem die 9 euri's dan wel voor lief :)

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Iemand? Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
vlgs mij niet
het gaat om de lijn en die is er al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
goof. schreef op 04 oktober 2004 @ 10:19:
Interessant. Heb nu de laatste replies doorgelezen en zie dus meerdere keren voorbij komen dat bij het opheffen van de telefoonlijn ADSL (van niet KPN ISP) gewoon blijft werken, zij het dat er waarschijnlijk iets meer dan 9 euri's per maand extra in rekening gebracht wordt.
Maar.... weet iemand hoe dat zit dat met een ISDN verbinding??

Heb zelf DSL Express van Demon, over de ISDN lijn welke ik van de zaak heb. Deze lijn komt binnenkort waarschijnlijk te vervallen. Ben ik dan "genoodzaakt" een analoge lijn aan te vragen en m'n Demon abbo aan te passen naar analoog of blijft het zakie gewoon werken? Ik neem die 9 euri's dan wel voor lief :)
Waarom leg je dit niet aan demon voor?

Maar goed, situatie is zo da je nu ISDN + adsl hebt (linesharing).

ISDN wordt opgeheven dus je houdt ADSL over zonder linesharing (dus 9.50 euro toeslag).

De lijn omzetten naar analoog gaat niet. Dit kan niet omdat er een ISDN dsl portering op de lijn zit. Dan zou het DSL signaal er eerst vanaf moeten en daarna na de omzetting naar analoog weer terug. (effectief een dure verhuizing of opzegging + aanvraag op zelfde adres).

Als je op dit aderpaar een dsl lijn hebt zonder linesharing en je vraagt weer een analoge lijn aan komt deze niet als linesharing terug maar op het 2de aderpaar ernaast.

Maar de helpdesk van je ISP zal je het beste kunnen adviseren in deze vraag. Het is geen gemakkelijke....

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-10-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ok, wij hebben dus zonnet adsl family (via versatel) en wij willen ook ons abonnement opzeggen. Volgens zonnet gaat dit NIET, volgens mensen hier wel.
Zijn er mensen hier die dit hebben gedaan? En betalen jullie die 9 euro nog wat extra of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:11
XiN-eViL schreef op 16 oktober 2004 @ 19:37:
Ok, wij hebben dus zonnet adsl family (via versatel) en wij willen ook ons abonnement opzeggen. Volgens zonnet gaat dit NIET, volgens mensen hier wel.
Zijn er mensen hier die dit hebben gedaan? En betalen jullie die 9 euro nog wat extra of niet?
Gewoon omzetten naar belbudget, merkt zonnet niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jongentje schreef op 17 oktober 2004 @ 09:34:
[...]

Gewoon omzetten naar belbudget, merkt zonnet niets van.
ja, dat kost per maand 13 cent meer, maar dan kan je nog wel gebeld worden. Lijkt mij ook een betere optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

JvS schreef op 17 oktober 2004 @ 11:00:
[...]

ja, dat kost per maand 13 cent meer, maar dan kan je nog wel gebeld worden. Lijkt mij ook een betere optie :)
O ok, thx. Dan heb ik nog een vraag: kunnen we dan nog wel gebruik maken van tele2? Ik meen mij te herinneren dat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:11
XiN-eViL schreef op 17 oktober 2004 @ 16:08:
[...]

O ok, thx. Dan heb ik nog een vraag: kunnen we dan nog wel gebruik maken van tele2? Ik meen mij te herinneren dat dat niet kan.
nee. je kunt geen gebruiken meer maken van pre-selectproviders (zoals tele2, onetel. etc.) Anders had heel nederland belbasis :)

Maar als je het anders toch wilde opzeggen (zoals de topicstarter) lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Even een algemene opmerking over hoe het in de VS is geregeld. Ook in de Verenigde Staten is DSL nog steeds niet mogelijk zonder een telefoonlijn. Er wordt dit jaar voor het eerst gesproken over "naked DSL" en de mogelijkheid om het eventueel aan te bieden zonder telefoonabonnement, maar om zowel politieke als technische redenen is het blijkbaar nog niet mogelijk.

Zelf heb ik SBC (Southern Bell Company) als mijn telefoonprovider. Ik kan wel net als in Nederland een andere DSL provider kiezen die standaard geen contract heeft met SBC (vergelijkbaar met bbned zegmaar). Maar ik kan nog steeds niet mijn telefoonlijn volledig opzeggen en DSL behouden.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

XiN-eViL schreef op 16 oktober 2004 @ 19:37:
Gaat wel, Zonnet berekend niks door.
Bij mij iig niet, na al een jaar zonder KPN.
Blijft een risico, KPN kan je ADSL er af gooien en z'n schouders ophalen.
KPN blijft ook beweren dat het niet kan trouwens.

Als dat gebeurd kan Zon niks doen en moet je maar gaan kabelen ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

BertV schreef op 18 oktober 2004 @ 16:57:
[...]

Gaat wel, Zonnet berekend niks door.
Bij mij iig niet, na al een jaar zonder KPN.
Blijft een risico, KPN kan je ADSL er af gooien en z'n schouders ophalen.
KPN blijft ook beweren dat het niet kan trouwens.

Als dat gebeurd kan Zon niks doen en moet je maar gaan kabelen ;)
Hmmm, dit is wel een beetje riskant :P
Want die kabel abbo's hier zijn of te duur of te traag :P
Dus ik weet nog niet wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
bjck schreef op maandag 11 oktober 2004 @ 13:52:
[...]

Waarom leg je dit niet aan demon voor?

Maar goed, situatie is zo da je nu ISDN + adsl hebt (linesharing).

ISDN wordt opgeheven dus je houdt ADSL over zonder linesharing (dus 9.50 euro toeslag).

De lijn omzetten naar analoog gaat niet. Dit kan niet omdat er een ISDN dsl portering op de lijn zit. Dan zou het DSL signaal er eerst vanaf moeten en daarna na de omzetting naar analoog weer terug. (effectief een dure verhuizing of opzegging + aanvraag op zelfde adres).

Als je op dit aderpaar een dsl lijn hebt zonder linesharing en je vraagt weer een analoge lijn aan komt deze niet als linesharing terug maar op het 2de aderpaar ernaast.

Maar de helpdesk van je ISP zal je het beste kunnen adviseren in deze vraag. Het is geen gemakkelijke....
Uit de oude doos ;)

Inmiddels is (volgens mij sinds vandaag) mijn ISDN verbinding niet meer werkzaam/opgeheven, maar ik kan (gelukkig) nog steeds dit bericht posten :)
Nu maar fwachten hoe lang het duurt voordat Demon het "door heeft" en de € 9,50 in rekening brengt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kick dit topic ook maar even omhoog, want ik zat bij TweakDSL te kijken. Even een quote van hun site
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
onbeperkt internetten       
géén downloadlimiet         
gratis modem        
géén aansluitkosten         
gratis bellen binnen het netwerk    
één partij voor internet en telefoon    
met behoud van eigen nummer en toestel  
>> geen KPN-abonnement meer nodig <<
naadloos overstappen mogelijk

Mss is het in een ander topic gepost, maar het is wel handig voor mensen die met de search zoeken en hier uitkomen :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak is het ook nog een keer zo dat nadat je de abonnement bij KPN opzegt, KPN vervolgens de kosten (9,95 voor een Bel Budget) bij jouw ISP in rekening brengt die vervolgens weer bij jouw aanklopt.... Sigaar uit eigen doos dus.

Demon geeft dat ook duidelijk aan tijdens de aanvraag-procedure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ja, maar hier bij TweakDSL zeggen ze toch echt dat je t niet nodig hebt :? Demon gebruikt ook bbeyond, maar =/= Tweakdsl

En daarbij: als je je abo opzegt, moet je iets van 9,50 gebruikerskosten betalen, geen belbudget.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ja en versatel zegt ook dat je straks je tv- en telefoonabbo kunt opzeggen, dus daar moet het straks ook mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Waar zie je dat staan?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Eusebius schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:48:
Ik kick dit topic ook maar even omhoog, want ik zat bij TweakDSL te kijken. Even een quote van hun site
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
onbeperkt internetten       
géén downloadlimiet         
gratis modem        
géén aansluitkosten         
gratis bellen binnen het netwerk    
één partij voor internet en telefoon    
met behoud van eigen nummer en toestel  
>> geen KPN-abonnement meer nodig <<
naadloos overstappen mogelijk

Mss is het in een ander topic gepost, maar het is wel handig voor mensen die met de search zoeken en hier uitkomen :)
Zijn er nog meer aanbieders van een soortgelijk adsl produkt, dus expliciet zonder kpn?

Eventueel zonder VoDsl.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Als je mij bedoelt:
Live Eredivisie voetbal via Versatel ADSL

Elk weekend alle live wedstrijden uit de Eredivisie
Telefonie en digitale televisie over ADSL
Geen telefoon- of kabelaansluiting meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het demon-topic zijn er nog een paar mensen die net als ik hun KPN-abbo hebben opgezegd. Alledrie hebben we van die 9 euro extra kosten (of 9,50 ofzo) die je dan zou krijgen, nooit iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Da's wel relaxed, alleen is het wel de regel die gehanteerd wordt. Dus ze zouden je er elk moment alsnog om kunnen vragen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:14:
Da's wel relaxed, alleen is het wel de regel die gehanteerd wordt. Dus ze zouden je er elk moment alsnog om kunnen vragen :(.
Ja. maar ik heb ernaar lopen zoeken, en ik heb alleen mensen gevonden die 'm hebben opgezegd en niets hebben gehoord. Ik heb niemand kunnen vinden die zei dat hij idd 9 euro ofzo extra moest betalen.
Ik vind het in elk geval niet vreemd dat het niet gebeurt. Ten eerste is de administratie er niet op ingericht; er is geen standaard procedure voor, dus ook geen standaard formuliertjes die KPN en bbned enzo gebruiken voor deze gevallen. Daarbij moet de facturering erg veel fases door: van KPN naar bbned, van bbned naar ISP en van ISP weer naar de consument. Om een administratief systeem, dat drie commerciële partijen moet beslaan, in stand te houden, om iets te monitoren dat plaatsvindt bij nog geen promille van alle adsl-klanten - dat is veel duurder dan 9 euro per klant. Ik denk dat het gewoon niet in de gaten wordt gehouden en iedereen z'n KPN-abbo in principe zo zou kunnen opzeggen. Ik weet alleen niet of je dan nog wel van ISP kunt switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Met dat laatste zou je gelijk kunnen hebben. BIj het wisselen gaan ze natuurlijk alles checken.

Maar wat nu als ze in één keer een grote schoonmaak gaan houden? Dat ze alle lijnen gaan controleren? Ik vind het een beetje als "rijden zonder licht in het donker". Natuurlijk hoef je niet direct een jut tegentekomen (het kan zelfs heel lang goed gaan), maar als ze het zien houden ze je aan.

Bij de jut krijg je natuurlijk een boete, bij de ISP niet. Maar misschien mag je wel achteruit gaan betalen ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:19:
Met dat laatste zou je gelijk kunnen hebben. BIj het wisselen gaan ze natuurlijk alles checken.

Maar wat nu als ze in één keer een grote schoonmaak gaan houden? Dat ze alle lijnen gaan controleren? Ik vind het een beetje als "rijden zonder licht in het donker". Natuurlijk hoef je niet direct een jut tegentekomen (het kan zelfs heel lang goed gaan), maar als ze het zien houden ze je aan.

Bij de jut krijg je natuurlijk een boete, bij de ISP niet. Maar misschien mag je wel achteruit gaan betalen ...
Op zich zit ik wel gebacked: op de site van demon staat heel eenvoudig dat opzeggen van KPN-abbo weliswaar wordt afgeraden (de kosten die je van Demon erbij krijgt zijn even hoog als belbudget-abbo), maar er staat niet dat het niet mag of kan. Deze kosten bij opzegging van kpn-abbo zijn gewoon een officieel iets - ik heb alle threads op alle fora die met google te vinden zijn erop nageslagen. Als zij er te laat achterkomen, zien we dan wel weer hoe dat wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de vele topics hierover gelezen te hebben wil ik nog even melden dat NIET alle BBned providers je de mogelijkheid geven je KPN abbonement op te zeggen.

Ik heb vandaag contact gehad met mijn provider (quicknet) en zij doen dit dus niet! Hieronder de
e-mail uitwisseling met hun. Tevens telefonisch contact gehad met quicknet en zij zeggen ook dat er verschillende abonnementsvormen zijn tussen BBned en ISP's. En quicknet heeft dus zo'n abonnement waar deze service niet bij zit.

Geachte mevrouw/meneer,

Dit is afhankelijk van de ISP (internet service provider) of dit mogelijk is. Bij ons kan het in ieder geval niet en dient u dus wel een telefoonnummer te hebben bij de KPN.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

M. van Mourik
Multikabel Helpdesk

Uw e-mail bericht:

Beste Quicknet,

Ik heb een vraag over mijn telefoonaansluiting. Ik heb bij jullie een Extra Large abonnement en een Kpn telefoonabonnement. Nu lees ik op fora en op de site van BBned dat ik geen telefoonabonnement nodig heb om mijn adsl verbinding te behouden.
Kan ik ervan uitgaan dat als ik mijn telefoonabonnement beeindig ik gewoon nog een internetverbinding heb?

Hierbij de quote van de BBned site; http://www.bbned.nl/content/consumenten.shtml

Linesharing kan maar hoeft niet
Wanneer u besluit een ADSL verbinding af te nemen voor uw internet toegang, is het noodzakelijk dat u een actieve telefoonlijn heeft (met een 10-cijferig telefoonummer). Wanneer de ADSL verbinding echter is aangelegd, is de telefoonlijn niet meer nodig. U kunt uw KPN abonnement dan desgewenst opzeggen.

Graag hoor ik van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat ze dat zeggen omdat ze er geen zin in hebben om de negen euro kosten die KPN aan BBned doorberekent en die BBned aan hen doorberekent, weer naar jou door te berekenen. Sterker nog, dat weet ik zeker. Het is technisch mogelijk, dus het is een kwestie van willen. En dat is niet zo raar: je moet die kosten apart bijhouden, en het administratiesysteem is er natuurlijk niet op ingesteld. Het is makkelijker om tegen klanten te zeggen dat ze hun KPN moeten behouden dan dat ze zelf moeite moeten doen om extra kosten door te berekenen. Waar ze zelf niets aan verdienen.

Daarbij denk ik dat jouw verbinding echt niet wegvalt als jij je KPN-abbo opzegt. Quicknet merkt het pas als zij van BBned doorkrijgen dat ze voor die en die gebruiker maandelijks 9 euro extra moeten betalen. Stel dat ze dat horen, wat moeten ze dan doen? Jouw internetverbinding eruit gooien? Te overdreven, zou nergens op slaan. Zou best kunnen dat je er niks van hoort, net als ik bij Demon. Ik bespaar hierdoor dus gewoon mijn KPN-abbo-kosten. Maar ja, je loopt wel een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de startpost neit duidelijk aaangepast worden, want dit topic zit vol met verhalen maar een duidelijk beeld is er niet te krijgen.

kan je nou zonder telefoon? en hoe? waar? en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:58:
"Ik vermoed dat ze dat zeggen omdat ze er geen zin in hebben om de negen euro kosten die KPN aan BBned doorberekent en die BBned aan hen doorberekent, weer naar jou door te berekenen. Sterker nog, dat weet ik zeker. Het is technisch mogelijk, dus het is een kwestie van willen.
Daarbij denk ik dat jouw verbinding echt niet wegvalt als jij je KPN-abbo opzegt."

Dat is dus het hele irritante. Kpn zegt dat ze de hele lijn slopen als ik mijn abbo opzeg.
Alles eraf, geen verkeer mogelijk.
Quicknet zegt; sommige providers doen/kunnen het, wij doen het niet ivm afspraken met bbned.

Het risico van die 9 euro vind ik niet zo erg (wil gewoon geen kpn meer), maar het risico dat als ik dat abonnement van kpn opzeg en dat blijkt dat ik toch geen adsl doorkrijg.......dan moet ik om dat allemaal terug te draaien een hoop dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
"terug draaien" gaat niet.

Aansluiten DSL bij telefonie kan wel (linesharing aanleggen) maar van een dedicated lijn weer sharing maken gaat niet. Het is altijd raadzaam er gewoon belbudget van te maken, niet te gebruiken en die 9 euro aan KPN rechtstreeks te betalen. Bij storing of mocht je eens willen overstappen altijd handiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Het zonder telefoon gaat binnekort in werking. Hierbij zijn de aansluitkosten (denk ik) niet gratis en betaal je niet bepaald weinig per maand. Dit is uit een betrouwbare bron die mijn werkgever heet :p .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Zijdelings mischien.....

In de Verenigde Staten is dit momenteel ook een "hot topic". Mensen willen geen telefoonlijn meer omdat hun mobieltje wel genoeg is en willen wel een DSL lijntje hebben.

Wil je hierover meer weten, stop dan de term "Naked DSL" eens in Google. Ze zijn er in de VS ook nog niet klaar voor in ieder geval.

Heb je in Nederland natuurlijk niets aan, maar het is wellicht intressant als je er eens wat meer over wil weten.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, volgens mij is er nu iets nieuws dat het mogelijk maakt om zonder tussenkomst van KPN te ADSL'en. Tiscali heeft een eigen netwerk dat ADSL- en telefoniediensten kan leveren op bepaalde adressen (je kan de beschikbaarheid checken op de site van Tiscali). Wanneer je daar gebruik van maakt kan je je abonnement bij KPN opzeggen. Je betaalt Tiscali - naast de abonnementskosten voor het ADSL-pakket - dan nog wel een kleine 10 euro voor het gebruik van de koperdraden naar en in je huisje (die Tiscali van KPN moet huren) maar jij hebt verder niks meer met KPN te maken.

Tot 1 april is er een leuke aanbieding: ADSL met 4096 downstream / 640 upstream. Het abonnement heet 'Tiscali ADSL special met telefonie'. Kost je 29,95 per maand zonder aansluitkosten en met een gratis modem. Bovendien mag je dan gratis bellen via Tiscali. Om te bellen heb je wel een ander modem nodig (kosten: 30, 70 of 100 euro, afhankelijk van welk modem je wilt).

Als je wilt gaan bellen via Tiscali kan je kiezen uit twee pakketten:
  • Het eerste pakket geeft je een nieuw nummer waarmee mensen je kunt bellen via Tiscali. Daarnaast hou je je eigen KPN-lijn en -nummer en blijf je daar ook gewoon op bereikbaar. Je hebt dan dus twee lijnen en twee nummers. Voor dit pakket worden geen (extra) abonnementskosten in rekening gebracht, naast de 29,95 per maand voor het ADSL-pakket en je hoeft geen aansluitkosten te betalen. Je moet wel gewoon je KPN-lijn blijven betalen aan KPN.
  • Het tweede pakket geeft je een nieuw nummer waarmee je kunt bellen via Tiscali. Daarnaast porteert Tiscali je huidige KPN-nummer naar Tiscali. Je hebt je KPN-lijn nu dus niet meer nodig.Je blijft echter wel bereikbaar via je oude KPN-nummer. Ook nu betaal je geen extra abonnementskosten maar wel eenmalig aansluitkosten van 29,95 euro. Bovendien moet je elke maand 9,95 gaan betalen aan Tiscali als je je KPN-abonnement opzegt. Tiscali moet namelijk het laatste stukje koperdraad, van hun netwerk naar jouw huis, van KPN huren.
Even ter vergelijking: ik heb nu een Wanadoo ADSL Lite abonnement. Kost 15 euro voor Wanadoo en 20 euro voor KPN. Daarnaast moet ik die KPN-lijn dus houden a 18 euro per maand exclusief belminuten. Totale kosten per maand zijn dan 53 euro. Bij Tiscali zou ik voor een verbinding die drie, bijna vier keer zo snel is (download) 29,95 gaan betalen. Als ik mijn KPN abonnement op wil zeggen maar toch wil blijven bellen komt daar nog eens 10 euro bij. Totale kosten 40 euro, inclusief alle belminuten naar vaste lijnen.

Please do correct me if I'm wrong. Het is allemaal erg ingewikkeld maar dit is wat ik van de site van Tiscali begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Enige toevoegingen zijn nog:

• dat je ook kan kiezen om naar belbudget te stappen gezien dat ook de 'kleine 10 euro' per maand kost ipv nummer over laten zetten.
• je hebt voor het aanvragen wel een kpn telefonie abonnement (dus telefoonlijn zoals iedereen het noemt) nodig. (al een DSL aansluiting is geen probleem door overstap mogelijkheden)

edit:
misschien is een topic titel: "ADSL zonder kpn telefonie abonnement" duidelijker?

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 06-03-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo plaatsgenoot! Dat de je snel! Twee rake opmerkingen ja!

Ik lees net dat je inderdaad genoeg hebt aan een BelBudget abonnement om je ADSL-verbinding draaiende te houden. Of je nou 10 euro per maand aan KPN of aan Tiscali betaalt, doet er inderdaad niet toe. Je kan die vaste lijn dus gewoon houden maar er niets mee doen en voor je telefoonverkeer gebruik gaan maken van je gratis Tiscali-nummer...heb je verder ook geen rompslomp met het opzeggen van KPN enzo...

Je tweede punt is minstens net zo belangrijk. Om dit pakket aan te kunnen vragen moet je wel een vaste lijn hebben. Ik ben niettechnisch genoeg onderbouwd om uit te leggen waarom, maar als je bij de aanvraag invult dat je geen vaste lijn hebt, wordt je meteen geweigerd. Werkt dus alleen als je NU wel een vaste lijn bij KPN hebt.

Voordeel is verder nog dat je aan kan geven wanneer je je nieuwe abonnement in wilt laten gaan. Zo zit je niet met dubbele kosten voor je huidige provider en Tiscali. Ik ga volgende maand over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Ik heb nog even een vraagje: Ik heb op dit moment een 8/1mbit-verbinding via BBNed. Dit abonnement is voor mij echter teveel. Ik wil t.z.t. overstappen naar een 2/1-verbinding. Ook wil ik mijn KPN-abonnement opzeggen. Is het technisch mogelijk om eerst het KPN-abonnement op te zeggen en daarna alsnog mijn abonnement te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
het is kennelijk al mogelijk om een KPN direkt ADSL verbinding te nemen zonder telefoon aansluiting. Maar ja, dan zit je nog steeds vast aan de te hoge KPN tarieven. Maar volgens mij is de KPN dan ook verplicht om dit mogelijk te maken via andere aanbieders. zit hier wat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier al meer als 1,5 jaar een 8/1 lijn via Concepts-ict (BBNED) zonder KPN abbo. In de tijd dat wij dit deden hebben we het bij de provider ook op koppelverkoop gegooid bij het aanvragen van de lijn. Zij kwamen toen met de oplossing om bij het bedrijf vintax een telefoon nummer aan te laten vragen.

KPN heeft namelijk geen monopolie op het uitgeven van telefoonnummers. Een telefoon nummer is echt er wel nodig voor een goede administratieve 'mapping' tussen centrale, wijkkast en veldbedrading naar de meterkast toe. (zal wel een database dingetje zijn ofzo)

Volgens mij bestaat dit bedrijf echter niet meer of hebben ze een andere naam gekregen want ik kan er nu niet meer zoveel over vinden.

Na de aanvraag kregen we na een paar weken een brief van Vintax waarin ons nieuwe 'dode' telefoonnummer stond. Met dit nummer hebben we toen een BBNED lijn bij concepts-ict aangevraagd.

Verder nooit meer storingen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Vorige week wilde ik een KPN aansluiting hebben. Dus ik bellen, en uitleggen dat ik dit nodig had voor ADSL. Stelde de dame aan de andere kant voor om ADSL-zonder-telefoon af te laten sluiten. Dat is nieuw, zei ze.

Moet je wel 30.95 voor een 800kb/?? betalen. Heb je geen telefoonnummer. Hier heb ik vriendelijk voor bedankt (ik heb nu een belbudget voor 9,67 en een aanvraag voor ADSL bij Tiscali / BabyXL loopt)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Eusebius schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:34:
Vorige week wilde ik een KPN aansluiting hebben. Dus ik bellen, en uitleggen dat ik dit nodig had voor ADSL. Stelde de dame aan de andere kant voor om ADSL-zonder-telefoon af te laten sluiten. Dat is nieuw, zei ze.

Moet je wel 30.95 voor een 800kb/?? betalen. Heb je geen telefoonnummer. Hier heb ik vriendelijk voor bedankt (ik heb nu een belbudget voor 9,67 en een aanvraag voor ADSL bij Tiscali / BabyXL loopt)
Dat kan kloppen: je hoeft geen KPN telefoonabonnement meer te hebben, maar er wordt een toeslag berekend en deze toeslag komt uiteraard op de abonnementsprijs-met-KPN-aansluiting. De toeslag wordt wel kleiner bij een duurder abonnement. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij waren de toeslagen als volgt opgesteld (ik heb ze ook ergens op GoT gelezen):

Start/Go: 9 euro per maand
Lite: 6 euro per maand
Basic: 3 euro per maand
Fast: geen toeslag

Zoals je ziet is er voor de kleine abonnementen niet echt reden om je KPN BelBudget op te zeggen: voor 67 cent p/m wil ik ook nog wel een vaste lijn hebben, waarbij je die paar cent wel terugverdiend als je een paar keer een 0900-nummer hebt moeten bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:41:
Wij hebben hier al meer als 1,5 jaar een 8/1 lijn via Concepts-ict (BBNED) zonder KPN abbo. In de tijd dat wij dit deden hebben we het bij de provider ook op koppelverkoop gegooid bij het aanvragen van de lijn. Zij kwamen toen met de oplossing om bij het bedrijf vintax een telefoon nummer aan te laten vragen.

KPN heeft namelijk geen monopolie op het uitgeven van telefoonnummers. Een telefoon nummer is echt er wel nodig voor een goede administratieve 'mapping' tussen centrale, wijkkast en veldbedrading naar de meterkast toe. (zal wel een database dingetje zijn ofzo)

Volgens mij bestaat dit bedrijf echter niet meer of hebben ze een andere naam gekregen want ik kan er nu niet meer zoveel over vinden.

Na de aanvraag kregen we na een paar weken een brief van Vintax waarin ons nieuwe 'dode' telefoonnummer stond. Met dit nummer hebben we toen een BBNED lijn bij concepts-ict aangevraagd.

Verder nooit meer storingen gehad
Berekenen ze bij jou geen administratieve kosten door voor het gebruik/huren van de telefoonlijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus4ever schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:46:
[...]

Berekenen ze bij jou geen administratieve kosten door voor het gebruik/huren van de telefoonlijn ?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb al een redelijke tijd een Demon 8 mbit ADSL lijn (BabyXL netwerk) zonder een KPN abonnement en ook ik heb nog nooit administratie kosten moeten betalen aan Demon.

Ik ben op dit moment bezig en Versatel abbo aan te vragen (KPN vaste lijn verplicht) zonder een KPN abonnement. Ik heb met oude, niet meer werkende nummer ingevuld, en ik zie wel hoe het afloopt, maar ik heb er alle vertouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb op dit moment een ISDN aansluiting thuis met BelBasis geloof ik, met een Planet Internet Comfort abo (3200/768).
Nu wil ik een 2e adsl verbinding aan gaan vragen.
Nu lijkt het Demon DSL Express 2048 abo mij wel interessant.
De grote vraag voor mij is nu of dit mogelijk is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Conan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:34:
Ik heb op dit moment een ISDN aansluiting thuis met BelBasis geloof ik, met een Planet Internet Comfort abo (3200/768).
Nu wil ik een 2e adsl verbinding aan gaan vragen.
Nu lijkt het Demon DSL Express 2048 abo mij wel interessant.
De grote vraag voor mij is nu of dit mogelijk is??
Als Demon het zou aanbieden om 'kaal-koper' op te leveren wel jah. Maar dat doen weinig ISP's nogsteeds aanbieden.

Andere optie is om een extra analoge (belbudget is voldoende a 9.50 per maand) ernaast aan te vragen en daar ADSL op aanvragen daarna.

(kaal-koper kost je ook een toeslag van 9.50 per maand vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
bjck schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:23:
[...]

Als Demon het zou aanbieden om 'kaal-koper' op te leveren wel jah. Maar dat doen weinig ISP's nogsteeds aanbieden.

Andere optie is om een extra analoge (belbudget is voldoende a 9.50 per maand) ernaast aan te vragen en daar ADSL op aanvragen daarna.

(kaal-koper kost je ook een toeslag van 9.50 per maand vaak)
Ik zie hier op de kpn site het volgende:

BelBudget is niet beschikbaar
Voor bedrijven en instellingen
Als u meerdere telefoonlijnen heeft
In combinatie met een ISDN-aansluiting
In combinatie met andere telecomaanbieders (CPS-aanbieders)
In combinatie met VoordeelNummers

Moet ik nu dan toch het BelBasis abo nemen?? :X
Of is het misschien verstandiger (zie goedkoper) om een kabel abo te nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of Belbasis nemen. Of proberen (op een andere naam zetten particulier?) een Belbudet lijn aan te vragen. Of (dacht kpn-adsl-direct het ook deed) ADSL aanvragen zonder dat je een telefoonieabonnement nodig hebt bij een ISP die dat aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij wordt daarmee bedoelt dat je VIA een isdn lijn geen belbudget abonnement kan krijgen. Je kan wel verschillende soorten lijnen naast elkaar hebben. In een studentenhuis moet je ook gewoon verschillende lijnsoorten naast elkaar kunnen bestellen.

Je interpreteert het dus verkeerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
JvS schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 08:24:
Volgens mij wordt daarmee bedoelt dat je VIA een isdn lijn geen belbudget abonnement kan krijgen. Je kan wel verschillende soorten lijnen naast elkaar hebben. In een studentenhuis moet je ook gewoon verschillende lijnsoorten naast elkaar kunnen bestellen.

Je interpreteert het dus verkeerd denk ik.
Ow ok :) zo'n bruin vermoeden had ik eigenlijk ook al ;)
Maar is het dus (nog) niet mogelijk om een extra lijn aan te vragen bij bbned zonder kpn abo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Misschien wel een leuk weetje..
kon via de search geen andere recenter gerelateerd topic vinden..

Ik wil zelf binnenkort bij Belcompany ADSL Go bestellen snelheid gaat net omhoog zag ik vorige week op KPN site 1500/256 a 21,95 via Belcompany zelfde abo kost bij KPN zonder vaste telefoonlijn aansluiting 30,95

http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

http://www.kpn.com/kpn/show/id=996661/sc=4e2804

Mochten jullie nog andere alternatieven hebben dan hoor ik het graag!
Ik zoek een abo zonder datalimiet, leuk prijsje (max 25 euro p/mnd) en beetje snel minimaal 512/256 kabel is geen optie want Chello heeft voor zn lage abo's datalimiet en teveel nagatiefs over gehoord.

Jammer dat bij tenten als Demon en Xs4all altijd nog vaste tellijn a 9,50 Belbudget bij komt.

K had dit ook al even op Fok gepost..
http://forum.fok.nl/topic/747159
Pagina: 1 2 3 4 Laatste