Na de vele topics hierover gelezen te hebben wil ik nog even melden dat NIET alle BBned providers je de mogelijkheid geven je KPN abbonement op te zeggen.
Ik heb vandaag contact gehad met mijn provider (quicknet) en zij doen dit dus niet! Hieronder de
e-mail uitwisseling met hun. Tevens telefonisch contact gehad met quicknet en zij zeggen ook dat er verschillende abonnementsvormen zijn tussen BBned en ISP's. En quicknet heeft dus zo'n abonnement waar deze service niet bij zit.
Geachte mevrouw/meneer,
Dit is afhankelijk van de ISP (internet service provider) of dit mogelijk is. Bij ons kan het in ieder geval niet en dient u dus wel een telefoonnummer te hebben bij de KPN.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
M. van Mourik
Multikabel Helpdesk
Uw e-mail bericht:
Beste Quicknet,
Ik heb een vraag over mijn telefoonaansluiting. Ik heb bij jullie een Extra Large abonnement en een Kpn telefoonabonnement. Nu lees ik op fora en op de site van BBned dat ik geen telefoonabonnement nodig heb om mijn adsl verbinding te behouden.
Kan ik ervan uitgaan dat als ik mijn telefoonabonnement beeindig ik gewoon nog een internetverbinding heb?
Hierbij de quote van de BBned site;
http://www.bbned.nl/content/consumenten.shtml
Linesharing kan maar hoeft niet
Wanneer u besluit een ADSL verbinding af te nemen voor uw internet toegang, is het noodzakelijk dat u een actieve telefoonlijn heeft (met een 10-cijferig telefoonummer). Wanneer de ADSL verbinding echter is aangelegd, is de telefoonlijn niet meer nodig. U kunt uw KPN abonnement dan desgewenst opzeggen.
Graag hoor ik van jullie!