Bellen via BBned

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:13
Op de site van BBned staat dit interessante verhaal:
Vanaf eind november 2003 zullen meer dan 30 Service providers ‘Bellen via DSL’ aanbieden. Deze nieuwe telefonie dienst biedt vele voordelen voor zowel consumenten als voor bedrijven:

kwaliteit identiek aan traditionele telefoonverbinding;
circa 30% goedkoper dan uw huidige telefoonlijn;
gratis bellen met andere bbned-abonnees;
behoud van huidig telefoonnummer;
geen nieuw telefoontoestel, andere apparatuur of lijnen noodzakelijk;
Telefoon en DSL op 1 factuur, dus ook maar één helpdesk.
Dit houdt dus in dat je geen normale KPN lijn meer nodig hebt. Klinkt erg goed!

Er is een aantal providers dat hier aan meedoet, Demon staat nog niet in het lijstje maar ik heb ze wel al een mailtje gestuurd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18

Jrz

––––––––––––

Maar dan heb je dus al je communicatie middelen van 1 provider, en als er problemen zijn ben je afgesloten van de wereld.

Net als bij UPC. als er een fout aan hun kant is, hop. geen telefoon internet en televisie meer.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit van een mobiel gehoord???? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn lijn heb volgens mij altijd nodig anders geen dsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:51:
nooit van een mobiel gehoord???? :*)
echt waarde toegevoegd aan het topic, mijn complimenten |:(
Een mobiel is duurder dan een vaste lijn, en deze vorm van telefonie wordt dus tot 30% goedkoper voor de consument, zegt bbned. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen...
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 11:53:
kpn lijn heb volgens mij altijd nodig anders geen dsl
lezen is ook een vak....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jrz schreef op 24 October 2003 @ 11:48:
Maar dan heb je dus al je communicatie middelen van 1 provider, en als er problemen zijn ben je afgesloten van de wereld.

Net als bij UPC. als er een fout aan hun kant is, hop. geen telefoon internet en televisie meer.
Als je telefoonlijn bij KPN dood is kun je ook niet meer internetten, dus dat geldt sowieso. Bovendien heb ik meer vertrouwen in BBned dan in UPC. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dit staat op Webwereld.nl:
Consumenten en zakelijke abonnees van BBned kunnen bij zo'n dertig partners - internetproviders of goedkope belbedrijven zoals bijvoorbeeld Scarlet, Quicknet en BBeyond - een abonnement afsluiten voor bellen via dsl. Het KPN-abonnement kan dan opgezegd worden.
Op de BBned site vind ik hier echter niets over terug... Als je je telefoonabonnement niet op kunt zeggen is er een hoop voordeel weg natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk bel je hiermee via voice over ip naar de provider die weer op het telefoonnet zit aangesloten. Moet je alleen wel een aardig duur telefoontoestel voor aanschaffen of met een koptelefoon + microfoon achter je pc gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 12:16:
Waarschijnlijk bel je hiermee via voice over ip naar de provider die weer op het telefoonnet zit aangesloten. Moet je alleen wel een aardig duur telefoontoestel voor aanschaffen of met een koptelefoon + microfoon achter je pc gaan zitten.
Niet dus:
geen nieuw telefoontoestel, noodzakelijk;
Zie ook mijn eerste post :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:16:
Nah ik denk het niet; vermoed dat het vergelijkbaar zal zijn met 'bellen via de kabel'. Voor @home is er bijv. Twinner. Gebruiken wij hier nu ook al weer meer dan een jaar. Eigenlijk nooit problemen mee gehad; ook niet als het internet er uitlag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:53:
[...]

echt waarde toegevoegd aan het topic, mijn complimenten |:(
Een mobiel is duurder dan een vaste lijn, en deze vorm van telefonie wordt dus tot 30% goedkoper voor de consument, zegt bbned. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen...

[...]
dank voor je complimenten :z
Ik bedoelde te zeggen dat wanneer je van de wereld afgesloten bent, waar Jrz bang voor is, je altijd nog een derde optie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Erg interessant! Je hebt er alleen een soort van modempje voor nodig volgens BBned :)

Maar ik snap het toch nog niet helemaal mbt KPN gedeelte. Ik heb xDSL via Demon over en BBned aansluiting. Echter hiervoor heb ik verplicht een KPN telefoonlijn nodig, immers het moet dat DSL signaal ergens overheen. Nu wordt er beweerd dat ik straks KPN kan opzeggen als ik ga bellen bij BBned. Hoe kan ik dan nog gebruik maken van ADSL? De KPN lijn heb ik immers opgezegt en BBned heeft niks meer om ADSL over te gooien. Een geen ADSL is ook weer geen telefonie van BBned.

Waarschijnlijk heb ik ergens iets gemist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
DJTimo schreef op 24 October 2003 @ 13:22:
Erg interessant! Je hebt er alleen een soort van modempje voor nodig volgens BBned :)

Maar ik snap het toch nog niet helemaal mbt KPN gedeelte. Ik heb xDSL via Demon over en BBned aansluiting. Echter hiervoor heb ik verplicht een KPN telefoonlijn nodig, immers het moet dat DSL signaal ergens overheen. Nu wordt er beweerd dat ik straks KPN kan opzeggen als ik ga bellen bij BBned. Hoe kan ik dan nog gebruik maken van ADSL? De KPN lijn heb ik immers opgezegt en BBned heeft niks meer om ADSL over te gooien. Een geen ADSL is ook weer geen telefonie van BBned.

Waarschijnlijk heb ik ergens iets gemist :?
Dat snap ik dus ook niet. Misschien een fout van Webwereld?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Interessante reacties op het artikel op Webwereld:
Goed idee, alleen wordt bbnet nu dus telefoonaanbieder en zijn ze volgens de regels van de opta ook verplicht nummerportabiliteit aan te bieden. Dus je knp nummer kun je meenemen naar bbnet en wil je van bbnet af kun je je nummer weer mee terug nemen.

Heb ze net een mailtje gestuurd want hoe zit het met isdn, ik heb een isdncentrale en dus een isdn ingang, hebben zij ook een splitter die een isdn signaal geeft. Veel bedrijven ehbben isdn dus voor die markt moet je dat aanbieden.

Ook lees ik het dat er verschillende aanbieders zijn maar carrier preselect is niet echt mogelijk. Je kiest voor onetel dus ook hun tarieven.

verder is de aanpak wel slim, heb je nu een analoge lijn dan kun je via bbnet er een boel nummer bijkrijgen want op 1 kabel kun je meer nummers krijgen.

Ik neem ook aan dat er in de centrale apparatuur staat die dit signaal gescheiden houd van het interent signaal dus is het de vraag als er onderhoud aan het interent verricht wordt door bbnet of telefonie er ook mee te maken heeft.

Op de ene of andere manier geven ze het signaal weer verder aan een telecombedrijf dat naar het vaste net gaat. Dus als ik het goed lees heeft hier niets met bellen via het interent te maken, men maakt alleen gebruik van dezelfde koperdraad met een andere techniek.
En wat betreft die aansluiting zonder telefoonlijn:
Ooit van LineSharing gehoord?

1. Neem Belbasis van KPN
2. Bestel DSL via BBNed
3. Zeg je Belbasis abbo op!

isse simpel....
Ik heb trouwens mail terug van Demon:
Demon Internet is zich nog aan het braden of en op welke manier zij deze dienst gaat aanbieden. Ik verwacht niet dat wij hier in de zeer nabije toekomst uitsluitsel over kunnen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 24-10-2003 15:11 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Vraag is welke type nr. herkenning bbned gaat ondersteunen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Klaaz Vaak schreef op 24 October 2003 @ 15:20:
Vraag is welke type nr. herkenning bbned gaat ondersteunen. :)
Mwah, dat is voor mij nou niet de killerapp hoor! :) Als het 30% procent goedkoper is zal die nummerherkenning me eerlijk gezegd aan mijn derrière corroderen...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vincent Bovelander schreef op 24 oktober 2003 @ 15:06:
Interessante reacties op het artikel op Webwereld:

[...]

Heb ze net een mailtje gestuurd want hoe zit het met isdn, ik heb een isdncentrale en dus een isdn ingang, hebben zij ook een splitter die een isdn signaal geeft. Veel bedrijven ehbben isdn dus voor die markt moet je dat aanbieden.
Zodra ze dit gaan aanbieden voor ISDN ga ik over naar dit systeem, en is het exit KPN. Ik betaal liever die 9 euro nogwat voor deze oplossing, dan 25 euro per maand voor een ISDN lijn.
En inderdaad ben ik het eens dat ze een ISDN oplossing moeten bieden, want ik heb een pracht van een Siemens ISDN Gigaset centrale :9~ , en die ga ik niet wegdoen!!

Edit: ik vraag me alleen af hoe zoiets in praktijk gaat. Nu komt de KPN kabel binnen, en wordt gesplitst in ISDN en ADSL. Komt er dan straks een kastje ergens aan de ADSL kant waar weer ISDN uit komt? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 24-10-2003 19:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 19:54

PanMan

Spun!

Een probleem vind ik dat je helemaal afhankelijk wordt van 1 provider.
Als je nu bij een Bbnet provider zit, en Bbnet 'valt uit', kan je (desnoods) via je KPN lijn inbellen. Bovendien kan je als de stroom b.v. uitvalt met je gewone telefoon altijd 112 bellen; ik moet nog maar zien dat dit systeem ook werkt als je stroom uitvalt..

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

PanMan schreef op 24 October 2003 @ 22:36:
Een probleem vind ik dat je helemaal afhankelijk wordt van 1 provider.
Als je nu bij een Bbnet provider zit, en Bbnet 'valt uit', kan je (desnoods) via je KPN lijn inbellen. Bovendien kan je als de stroom b.v. uitvalt met je gewone telefoon altijd 112 bellen; ik moet nog maar zien dat dit systeem ook werkt als je stroom uitvalt..
Ach, wees eens reeel ;). Hoe vaak valt het internet uit? Bij mij tot nu toe niet langer dan 1 uur dit jaar. En je hebt toch ook nog een mobieltje voor noodgevallen?
Zelf zou ik 1 provider niet zo'n ramp noemen. Je hebt toch ook maar 1 provider voor stroom, en 1 voor gas? Daar heeft nooit iemand het over. Je stroom kan ook uitvallen ;)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17
MadMurdock schreef op 24 oktober 2003 @ 12:21:
[...]

Nah ik denk het niet; vermoed dat het vergelijkbaar zal zijn met 'bellen via de kabel'. Voor @home is er bijv. Twinner. Gebruiken wij hier nu ook al weer meer dan een jaar. Eigenlijk nooit problemen mee gehad; ook niet als het internet er uitlag ;)
Ik denk toch wel dat het om Voice over IP gaat, aangezien ik hoorde dat Eweka in november een pilot start met VoIP. Zal vast wel om hetzelfde product gaan lijkt mij zo.

Wat ik me in dat geval wel afvraag is hoe ervoor wordt gezorgd dat het telefoonverkeer een hogere prioriteit krijgt dan dataverkeer? Of werkt Voice over IP met 'iets' voor je huidige modem/router :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Duck schreef op 24 October 2003 @ 23:05:
Wat ik me in dat geval wel afvraag is hoe ervoor wordt gezorgd dat het telefoonverkeer een hogere prioriteit krijgt dan dataverkeer? Of werkt Voice over IP met 'iets' voor je huidige modem/router :?
De kwaliteit van het geluid is identiek aan de ‘traditionele’ telefoonlijn. Het systeem van bbned herkent de spraakdata, zodat deze voorrang krijgt op gegevensdata.

Van de BBned site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 19:54

PanMan

Spun!

Microkid schreef op 24 October 2003 @ 23:00:
[...]

Ach, wees eens reeel ;). Hoe vaak valt het internet uit? Bij mij tot nu toe niet langer dan 1 uur dit jaar. En je hebt toch ook nog een mobieltje voor noodgevallen?
Zelf zou ik 1 provider niet zo'n ramp noemen. Je hebt toch ook maar 1 provider voor stroom, en 1 voor gas? Daar heeft nooit iemand het over. Je stroom kan ook uitvallen ;)
Mijn internet valt (helaas) toch nog wel een stuk vaker uit dan mijn stroom. Ik heb dan ook Chello. (en, nee, dat is geen aanmoediging aan Nuon om het gelijk te trekken...).
En, ja, ik heb wel's echt iets moeten versturen. Voor mijn studie, MOEST voor 12'en binnen zijn. En toen ben ik best wel's blij geweest met mijn laptop met modem...
Bovendien hecht ik best wel aan de mogelijkheid om via mijn vaste lijn, zo 'lo-tech' mogelijk 112 te kunnen bellen; ook als de stroom uitvalt, en/of het GSM net.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Microkid schreef op 24 October 2003 @ 23:00:
[...]

Hij heeft vind ik wel een punt, alhoewel dat IMHO in dit geval niet terecht is.

Als ik kijk naar UPC:
Telefoon, Internet, Televisie, Radio. Kortom: Alle directe comminucatiewegen naar buiten.
Is er wat mis met UPC? Gewoon geen mogelijkheid tot comminucatie.

Maar:
Als alle BBNed lijnen plat liggen:
Geen Internet, Geen Telefoon.
Maar als je nog bij KPN zou zitten zou je evenzo geen Internet en Telefoon hebben. Het zou wel kunnen dat BBNeds systeem minder betrouwbaarder is wegens kostenbesparing (geen noodstroomgenerators..), maar dat is afwachten.

Overigens vond ik deze reactie op de Frontpage wel interresant:
> Misschien niet overbodig om te vermelden maar het is dan ook mogelijk om je
> KPN lijn op te zeggen.

Dit is mogelijk maar niet aanraadbaar. Alle lijnen van BBned zonder linesharing (dus zonder KPN telefoondienst) worden vanaf 1 december 2003 belast met een extra 9,40 euro per maand. Hetgeen in vrijwel alle gevallen door je ISP wordt doorberekend. BBned betaald dit bedrag al een tijdje uit eigen zak aan KPN maar gaat daar dus vanaf 1 december 2003 mee kappen.

Je kan dan mischien wel bellen via DSL, je blijft altijd een bedrag van 9,40 euro betalen voor je telefoondienst. (aan KPN als je een Belbudget abbo heb, of aan BBned zonder dat je er iets voor terug krijgt als je je KPN abbo heb opgezegd). De maandelijkse kosten voor het bellen via BBned komen daar dus nog eens bovenop.

IMHO: Trap er dus niet in!
Ik zou zelf even afwachten hoe dit allemaal loopt en het over een half jaartje serieus overwegen, als je van plan bent te changen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
Duck schreef op 24 October 2003 @ 23:05:
[...]
Ik denk toch wel dat het om Voice over IP gaat
VoATM
VoATM werkt via een apart kanaal. Op wide open verbindingen zal je dus een langzamere verbinding hebben. Ook hebben mensen die op zo'n grote afstand van de centrale zitten dat ze slechts 512/256 kbps kunnen halen een probleem (ISPs moeten verplicht bij een 512/256 kbps lijn VoATM verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
DJTimo schreef op 24 oktober 2003 @ 23:16:
[...]
De kwaliteit van het geluid is identiek aan de ‘traditionele’ telefoonlijn. Het systeem van bbned herkent de spraakdata, zodat deze voorrang krijgt op gegevensdata.

Van de BBned site :P
True, had ik ook al gelezen. Daarom vraag ik me ook af of je nog een apart 'telefoonmodem' voor je huidige modem moet plaatsten, want het lijkt mij niet dat de huidige modems zelf de prioriteit kunnen regelen. Of sla ik de plank gewoon ergens ongelofelijk mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
DataBeest schreef op 25 October 2003 @ 00:02:

Het zou wel kunnen dat BBNeds systeem minder betrouwbaarder is wegens kostenbesparing (geen noodstroomgenerators..), maar dat is afwachten.
Wat er van BBned in centrales staat staat op de zelfde noodstroomvoorziening als het spul van KPN. Alleen levert het geen noodstroom over de draadjes aan de telefoon, dus is de betrouwbaarheid toch iets lager.
Ik zou zelf even afwachten hoe dit allemaal loopt en het over een half jaartje serieus overwegen, als je van plan bent te changen.
BBned rekent zich rijk met lagere beltarieven (die niet door hun maar door hun partners gerealiseerd zouden moeten worden), maar iedereen die op het geld let doet al aan CPS dus heeft dat verschil al lang geincasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Duck schreef op 25 October 2003 @ 00:08:

Daarom vraag ik me ook af of je nog een apart 'telefoonmodem' voor je huidige modem moet plaatsten, want het lijkt mij niet dat de huidige modems zelf de prioriteit kunnen regelen.
Je hebt een IAD modem nodig. Zie BBned website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hmm, ik zie het inderdaad staan onder het artikeltje over zakelijk gebruik. Dat zal dan ook wel gelden voor de andere varianten neem ik aan :)

Zat ik toch goed met mijn idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
jochemd schreef op 25 oktober 2003 @ 00:09:
BBned rekent zich rijk met lagere beltarieven (die niet door hun maar door hun partners gerealiseerd zouden moeten worden), maar iedereen die op het geld let doet al aan CPS dus heeft dat verschil al lang geincasseerd.
CPS? :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Carrier Pre Select.

Eigenlijk maakt BBNed gebruik van LCR aangezien ze straks verschillende telecom providers gaan gebruiken om de goedkoopste verbinding aan te kunnen bieden

(LCR = Least Cost Routing = Automatische selectie van die provider met de laagste beltarieven)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
rally schreef op 25 October 2003 @ 10:59:
[...]

Carrier Pre Select.

Eigenlijk maakt BBNed gebruik van LCR aangezien ze straks verschillende telecom providers gaan gebruiken om de goedkoopste verbinding aan te kunnen bieden

(LCR = Least Cost Routing = Automatische selectie van die provider met de laagste beltarieven)
BBned zet alleen een exchange op, ISPs moeten op die exchange deals aangaan met een telecom aanbieder. Daarbij moeten ze per lijn aangeven met welke telco er gebeld gaat worden, en kan er dus niet dynamisch tussen telco's geswitched worden. De vergelijking met CPS lijkt me dus beter dan die met LCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
jochemd schreef op 25 October 2003 @ 00:06:
[...]
VoATM

[...]
VoATM werkt via een apart kanaal. Op wide open verbindingen zal je dus een langzamere verbinding hebben. Ook hebben mensen die op zo'n grote afstand van de centrale zitten dat ze slechts 512/256 kbps kunnen halen een probleem (ISPs moeten verplicht bij een 512/256 kbps lijn VoATM verkopen).
Dit is afhankelijk van de gebruikte ATM transport methode. Als BBNED AAL1 gebruikt, dan wordt er inderdaad een stuk bandbreedte vastgehouden voor de voice data. Gebruiken ze AAL2, dan wordt dit dynamisch gealloceerd. Zodra je een telefoontje gaat plegen, kan het zijn dat de snelheid wat inzakt. Als je de verbinding verbreekt, moet je weer de beschikken hebben over de volledige bandbreedte. Overigens kost 1 lijntje niet gecomprimeerd 60kbps. Gecomprimeerd is dit minimaal 9.6kbps. Kan je meteen uitrekenen hoeveel lijnen je kan nemen :D

Verder moet je een IAD hebben. Of je deze straks moet kopen (duur grapje) of dat deze bij 'de dienst' zit (huur?) kan ik niet opmaken uit het persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
OllieMongollie schreef op 25 October 2003 @ 12:12:

Als BBNED AAL1 gebruikt, dan wordt er inderdaad een stuk bandbreedte vastgehouden voor de voice data. Gebruiken ze AAL2, dan wordt dit dynamisch gealloceerd.
Volgens mij gebruiken ze AAL2.
Overigens kost 1 lijntje niet gecomprimeerd 60kbps. Gecomprimeerd is dit minimaal 9.6kbps. Kan je meteen uitrekenen hoeveel lijnen je kan nemen :D
BBned levert niet meer dan 4 kanalen over een ADSL lijn. Voor de rest heb je een dedicated SDSL lijn nodig, en die zijn niet goedkoop.
Verder moet je een IAD hebben. Of je deze straks moet kopen (duur grapje) of dat deze bij 'de dienst' zit (huur?) kan ik niet opmaken uit het persbericht.
Ik ga er van uit dat je die moet kopen. De hoeveelheid papierwerk en handling die je je op de hals haalt om zo'n ding te gaan verhuren is echt schrikbarend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb trouwens er nog wat over gevonden @ http://www.bbmuiden.com/bbforum/forum.asp?FORUM_ID=39
Het werkt alsvolgt: Je ruilt het huidige kabelmodem in en je krijgt je naar keuze een modem met op de achterkant ISDN of PSTN (gewone telefoon) aansluitingen. Deze zitten naast de vertrouwde computer aansluitingen. Afhankelijk van het aanbod kan het een modem zijn met één tot acht telefoonaansluitingen, bestaande telefoons kunnen dan op dit nieuwe ADSL modem worden aangesloten. De telefoonaansluiting op de modem werkt al direct na oplevering, parallel aan de aansluiting van KPN, de gebruiker kan wennen met een door BBNED uitgegeven nieuw telefoonnummer. De nieuwe modem gaat ook onder het eigen nummer van KPN werken na behandeling van de zogenoemde nummerportering. De wachttijd hiervoor is 10 dagen. Het omschakelen duurt vervolgens enkele minuten, je wordt daarvoor vooraf gebeld. Je kan dan de telefoon definitief al dan niet met oude huiscentrale over zetten op de aansluitingen achter op de ADSL modem. De overschakeling is dan een feit, KPN kan worden opgezegd.

Voordeel van DSL telefonie van BBNED is dat bellen met andere mensen aangesloten op BBNED DSL telefonie gratis is ongeacht hun woonplaats. BBNED garandeert dit gratis bellen tot ten minste 2005.
Naast dit gratis bellen wordt gewoon bellen goedkoper. Bellen met mobiel, vaste nummers van KPN en internationaal kan tot 30% minder kosten tov bellen met een toestel aan een KPN aansluiting.

Precieze kosten en besparingen zijn afhankelijk van wat je belgedrag is en met wie je provider de gesprekken afhandelt naar de gewone netten voor vast, mobiel en internationaal. Er is nu keuze uit de grootgrutters Solcon, Ventelo, One.Tel/Scarlet en MCI-Worldcom.
De 75 Internet Service Providers van BBNED (voor Muiden en Muiderberg nu Telebyte) bepalen verder in welke pakket vorm (modem, aantal aansluitingen, internet bandbreedte) Internet en telefonie samen geleverd gaan worden en wat de opbouw zal zijn van internetkosten, telefonie abbonnementskosten en gesprekskosten. BBNED verwacht de consument veel voordeel kan krijgen door de keuzevrijheid en dat er nu van alles mogelijk wordt tussen twee uitersten: zware bellers zouden bijvoorbeeld gratis internet kunnen krijgen, zware internetters zouden zonder vaste maandlasten telefonie kunnen krijgen. Dit laatste betekent gratis aanbod van gebruik, uiteraard wel de gesprekskosten.
Voor het afrekenen kan de ISP ook keuzes maken : De consument kan een enkele rekening krijgen met daarop de kosten van telefonie en internet samen of twee rekeningen waarbij internet en telefoniekosten door afzonderlijke partijen met de consument worden verrekend.

Eenmaal overgeschakeld komt er geen factuur meer van KPN, ook al gebruikt de ADSL schijnbaar de KPN aansluiting aan de muur. Reden is dat BBNED gebruik van dit koper verrekent met KPN, de consument ziet daar niets van.

Niet alleen voor de prijsbewuste internettende consument is het initiatief interessant, BBNED ziet veel mogelijkheden voor bedrijven met een aantal vestigingen of zakelijke partners die - als ze collectief overschakelen - nu onderling gratis kunnen bellen. Ook voor thuiswerkers is de nieuwe combinatie internet met telefonie interessant, bellen met de zaak wordt gratis. BBNED stelt dat hun kerntechnologie, het hoogwaardige ATM netwerk wat achter alle BBNED ADSL aansluitingen in Nederland zit, uitstekende telefonie garandeert onder de noemer Voice over DSL of kortweg VoDSL. VoDSL komt in tegenstelling tot bijvoorbeeld IP-telefonie makkelijker tot een goede werking. IP telefonie kan last hebben van hinderlijke vertraging in spraak (delay) of misvormingen in het geluid (framedrop). ATM en daarmee VoDSL heeft dit niet.
BBNED ziet verder behoud van bestaande apparatuur als voordeel, speciale IP telefoontoestelen of IP telefonie software is niet nodig, de kleinzakelijke gebruiker of consument heeft geen extra kosten en er is geen gewenning nodig.

Verder is het zo dat in tegenstelling tot IP er geen onderlinge beïnvloeding in kwaliteit is tussen telefonie en internet. De nieuwe modems in combinatie met het ATM netwerk van BBNED werken zo dat als bij een grote datastroom (downloaden) er een telefoon gesprek wordt gestart, de telefoon voorrang krijgt, de downloadsnelheid neemt iets af, maar de kwaliteit van het telefoongesprek is hierdoor gegarandeerd.
Prijzen en condities zijn nog niet bekend, Telebyte wordt (naast ondermeer Scarlet en Quicknet) eenvan de eerste Internet Service Providers (ISPs) die telefonie gaan aanbieden. Voorbeelden van de nieuwe modems (in jargon IADs ofwel Intergrated Access Devices) zijn Verilink 6000 serie en de Allied Data CopperJet serie.

Aanleiding van bovenstaande is een bezoek aan het hoofdkantoor van BBNED in Hoofddorp, daar is voor de pers op 23 oktober uiteen gezet wat BBNED van plan is.

Telebyte zegt dat het niet direct november zal worden dat telefonie bij hun van start gaat.

Ik heb mij aangemeld als proefkonijn voor de proef met Telefonie over DSL.

Als er meer nieuws of voorspoed of tegenslag is, dan meld ik dat op dit forum.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Is wel grappig dat er gerefereerd wordt naar 75 BBned providers (volgens mij zijn dat ze allemaal) Maar ik denk niet dat ze allemaal die dienst gaan leveren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Kijk, aan zo'n Tweaker heb je nog wat. Heel duidelijk verhaal.
Ik heb even zitten zoeken bij Allied en Verilink, helaas hebben zij (nog) geen ISDN IAD device. Maar een zoektocht op Google levert wel een paar andere leveranciers op die xDSL en IAD met ISDN uitgang combineren.
Als dit inderdaad gaat doen wat we verwachten, dan is het exit KPN. Lekker goedkoop bellen over ADSL, en geen dure KPN rekeningen meer. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Jammer dat er nog niets concreets staat over de tarieven en of Demon ook mee gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

n00bs schreef op 28 november 2003 @ 17:56:
Jammer dat er nog niets concreets staat over de tarieven en of Demon ook mee gaat doen
En wat is het nut van deze kick van 8 weken :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Omdat het eind november is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Precies rig0r, er zou nu extra informatie beschikbaar moeten zijn en aanbieders van adsl van BBned zouden nu dus ook telefonie gedeeltelijk aanbieden, alleen ik kan er 0 van terugvinden

• Microkid

Microkid

Smile

Kreeg net een mail van BBned dat per 1 maart bellen via DSL beschikbaar is.
Waar kunt u Bellen via DSL bestellen?
Inmiddels is de dienst beschikbaar en komen er diverse aanbiedingen op de markt. Hierbij doen wij u een update van de aanbieders die op dit moment of op zeer korte termijn de service aan u kunnen leveren. Als u meer wilt weten, dan kunt u natuurlijk het beste direct contact opnemen met deze aanbieders. De volgende providers bieden Telefonie-oplossingen:

Hieronder treft u enkele aanbiedingen aan:

inhoud:
>>Voice Connect van bbeyond (24.95 p/mnd 512/256 + telefonie)

>>Cambrium's Phone Connect dienst (4.50 analoog, 6.50 isdn bovenop het DSL abbo)

>>Bellen via DSL van Scarlet (14.95 bovenop DSL abbo)

>>Voice over DSL van TTG Netherlands
Helaas nog geen Demon. Ik heb Demon gemaild, en ze antwoorden dat ze "nog geen concrete plannen hebben om telefoniediensten aan te gaan bieden".

Jammer, want ik ben een tevreden Demon klant, en sta te trappelen om dat dure KPN ISDN abbo kwijt te raken.

Wellicht nog een paar maandjes wachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
>>Voice Connect van bbeyond (24.95 p/mnd 512/256 + telefonie)

Dat ziet er wel erg interessant uit natuurlijk :)
Dus dat zou betekenen dat ik kan internetten met een snelheid van 512/256 en kan bellen voor in het totaal 24,95 p/m (excl gesprekskosten)?
En dan zou ik mijn Kpn Abo gewoon op kunnen zeggen?

Of zie ik nu iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door Kayz op 14-02-2004 11:45 ]

Pagina: 1