Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
NielsHarley schreef op 09 December 2002 @ 17:58:
Regel ook wat voor mij ;)

Maar is het iemand al gelukt om zonder telefoonlijn adsl aan te vragen?
dat kan niet. op het moment van aansluiting van ADSL moet je een werkende telefoonlijn hebben. Bij sommige ADSL aanbieders kun je vervolgens je telefoonlijn bij de KPN weer opzeggen. Waar het hierom gaat is dat je bij de KPN pas na een jaar kunt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Er is nog steeds niets verandert.... :(

Waarom kan KPN geen coulance ofzo 'doen' :?

Ik vind dit echt k*t zeg maar ... :(

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik heb vorige week iemand van TrueDSL gesproken en die wist mij te vertellen dat voor €245 ex btw er een nieuwe lijn wordt aangelegd, waar geen abbo meer op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kan jullie het antwoord van de Opta als ook van de NLIP geven..........
Zowel de OPTA als de NLIP leggen zich neer bij het feit dat de KPN ruled over het koper en dus 'rechtmatig' aan koppelverkoop mag doen.
Ik zat zelf met het feit dat ik geen KPN Telefoon abo heb/had maar wel een vrije lijn waarop ik vorig jaar Demon ADSL via BabyXL op heb laten aansluiten.
Na een jaar wilde ik wel over naar BBNed maar toen die lijn 'schoon' werd, (d.w.z. zowel technisch als administratief geen verbinding hebbende) weigerde elke provider mij als klant daar er op de lijn geen KPN nummer zat.
En aangezien ze tegenwoordig alleen nog maar met line-sharing werken (is goedkoper aan te sluiten en te onderhouden) is het dus niet mogelijk om een vrije telefoonlijn te porteren naar ADSL.
Het antwoord van zowel de OPTA als de NLIP hebben mij hogelijk verbijsterd, nog erger werd het toen zelfs de Consumentenbond vond dat ik maar een KPN abo moest nemen als ik over ADSL wilde beschikken.
Gelukkig hielpen de mensen van BabyXL mij uit de brand door mij BabyXL Connect aan te bieden, dit werkt nog via een 'dedicated' lijn. Qua snelheid staat BabyXL Connect nu op 1526/256 voor 87 nog wat euro.
Misschien helpt dit een aantal mensen hiermee ook uit de 'KPN' brand.

[ Voor 3% gewijzigd door regmaster op 11-12-2002 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Hoe zit het dan met kabel via chello. Ik bijvoorbeeld heb geen tv en radio maar moet moet toch voor de aansluiting betalen. :?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• gangsterjoey
Jelmer schreef op 11 December 2002 @ 22:27:
Ik heb vorige week iemand van TrueDSL gesproken en die wist mij te vertellen dat voor €245 ex btw er een nieuwe lijn wordt aangelegd, waar geen abbo meer op zit.
Ik lees dit op de site (www.truedsl.nl):
Algemeen
Wat is ADSL eigenlijk?
ADSL/SDSL (Asymetric/Symetric Digital Subscriber Line) is een vaste internetverbinding via Uw gewone telefoonlijn (analoog of ISDN). De lijn wordt gesplitst voor het doorgeven van telefoonverkeer en hoge snelheids internetverkeer. Met xDSL beheerst U de kosten voor internet en voert U de snelheid op: telefoontikken hoeft U voor deze internetverbinding niet te betalen. En u bent met het voordeligste abonnement al tot acht keer zo snel als met een ISDN-verbinding.

Wie levert ADSL, betaal ik naast TrueDSL ook aan KPN?
TrueDSL wordt geleverdt door TrueServer. Echter is het stukje telefoon lijn van je huisaansluiting tot de wijkcentrale in beheer van KPN telecom. In tegenstelling tot b.v. MXStream gebruikt TrueServer vanaf de wijkcentrale tot haar datacenter geen KPN netwerk maar het netwerk van BBNed. Zo bent U verzekerd van een ongeknepen professionele verbinding.
Dat BBned is me nog niet helemaal duidelijk; heeft ieder huis dat? of is het nou ook een 'gewone' telefoonlijn ... :? Moet je dit aan laten sluiten :? evt. kosten hiervan :?

|| Specs ||

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Qwerty-273

Meukposter

gangsterjoey schreef op 12 december 2002 @ 01:25:
Dat BBned is me nog niet helemaal duidelijk; heeft ieder huis dat? of is het nou ook een 'gewone' telefoonlijn ... :? Moet je dit aan laten sluiten :? evt. kosten hiervan :?

Je draadje tot de centrale in de wijk die veranderd niet (zou een duur grapje worden om elke keer een andere kabel er neer te leggen) maar in de centrale ligt er een lijn van het MXstream netwerk waarop je dus aangesloten kan worden, in de meeste grote centrales ligt er tegenwoordig dus ook al een BBNed lijn. Dus tis alleen maar een kwestie van wat draadje omwisselen (of ompoorten) in de centrale door een monteur en voila je wisselt van netwerk ;)

Trouwens bij BBNed hebben de meeste aanbieders de service om voor jouw een cvaste lijn te regelen zodat je 'zonder' actieve telefoonlijn al wel een abbonnement af kan sluiten (wat bij de anderen niet kan) maar dan regelen zij voor jouw een 1 jarig abbo bij de KPN dus ben je net zo duur uit.

Ik ga zaterdag even langs de primafoon om te vragen of er geen korter dan 1 jaar abo is.. Eventueel speciale voorwaarden, aangezien tja ik op een specifiek adres maar een halfjaar blijf wonen of zo iets ;) misschien hebben ze daar een optie/speciaal tarief voor.. Vragen kan geen kwaad.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Na een KPN medewerker goed te hebben geholpen (wij waren destijds gedetacheerd bij KPN) hebben we 7 maanden ADSL gehad zonder telefoonaansluiting.

De truc: Telefoonabbo opzeggen. Op het moment dat ie is opgeheven de actie annuleren (melding van KPN: uw telefoonaansluiting kan niet meer hersteld worden). Toen via die medewerker gezorgd dat ADSL niet opgezegd werd.

Totdat KPN de boel op orde ging brengen: waarschijnlijk hebben ze de databases van Telefoonaansluitingen en ADSL aansluitingen vergeleken, en begin oktober kregen we een brief dat de ADSL aansluiting opgeheven zou worden. " Resterende abbonementsgelden worden nog verrekend"... (wij betaalden het KPN gedeelte (van ADSL) ook niet meer, maar uiteindelijk niks hoeven te betalen).

Wel lekker goedkoop, ADSL kostte maar EUR 24 per maand. Nu overgestapt op Wanadoo Premium Cable, omdat het simpelweg goedkoper is dan een telefoonabbo+ADSL.

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 18:47
De reacties van Tweakdsl via het netwerk van BBned. Wel onderaan beginnen met lezen dat is de eerste mail
--------------------------------------

U kunt uw verbinding dan
opzeggen bij KPN

Mvg

Gerrit de Munck
TweakDSL

----- Original Message -----
Geachte heer de Munck,

Ik heb nog 1 vraagje als adsl werkt moet ik dan zelf mijn telefoonlijn opzeggen door dit
aan de kpn door te geven of moet ik dit aan Tweakdsl of BBned doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Niels

Geachte heer,

Dit is correct. Als u uw telefonie opzegd, blijft de ADSL
vebinding gewoon werken.

mvg

Gerrit de Munck
TweakDSL

Beste heer, mevrouw,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om adsl van TweakDSL te gebruiken via BBned zonder een vaste telefoon aansluiting. En of dit alleen mogelijk is als er een vaste telefoon aansluiting is op het moment van de aansluiting of dat het ook kan als er geen vaste telefoon aansluiting is.

Ook heb ik gehoord dat als ik wel een telefoonlijn heb en deze meer dan 1 jaar heb dat BBned deze over neemt en bij de kpn mijn telefoonlijn op kan zeggen
en dat mijn adsl via BBned wel blijft werken. klopt dit?

Met vriendelijke groet,

Niels

• NielsHarley
De reacties van BBned wel weer onderaan beginnen met lezen dat is de eerste mail.
-------------------------------------------

Geachte heer,

Indien u ADSL bij bbned neemt met behoud van uw telefonie dienst, dan levert KPN
de telefonie en bbned de ADSL.

Indien uw lijn is aangesloten op ons netwerk, dan kunt u de telefonie bij KPN opzeggen.
De ADSL zal dan niet opgezegd worden en gewoon blijven bestaan.

Zie http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml voor een provider.

Succes.
Met vr gr,
Peter Vink
bbned

-----Original Message-----
Beste heer Vink

Ik heb nog 1 vraagje over adsl zonder telefoonlijn.Ik heb gehoord dat als ik wel een telefoonlijn heb en deze meer dan 1 jaar heb dat BBned deze over neemt en bij de kpn mijn telefoonlijn op kan zeggen
en dat mijn adsl via BBned wel blijft werken.

Met vriendelijke groet,

Niels

ADSL is uitsluitend mogelijk op een (vaste) telefoonlijn.

Indien u dit nu niet heeft, is het mogelijk dat een bbned provider dit voor u aanvraagt.

Zie http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml voor een provider.

Succes.

Met vr gr,

Peter Vink
bbned

-----Original Message-----
Beste heer, mevrouw

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om adsl via BBned te gebruiken zonder een vaste telefoon aansluiting. Als dit mogelijk is of het bij alle partners/providers mogelijk is.
En of dit alleen mogelijk is als er een vaste telefoon aansluiting is op het moment van de aansluiting of dat het ook kan als er geen vaste telefoon aansluiting is.

alvast bedankt

Niels

-------------------------------
Wat ik tot nu toe weet is dat je een telefoonlijn moet hebben op het moment van aansluiten van adsl en als je via BBned zit kan je later de telefoonlijn opzeggen maar wel adsl blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Aha :)

Maar als je er op dit moment dus geen hebt (die telefoonlijn) dan moet je die dus aan laten sluiten .. dat kost weer aansluitkosten en dan ben je 1 jaar verbonden aan KPN (minimum contractduur :?) of niet? Kan je ook voor een week KPN aan laten sluiten? >:)

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:10
Maar ik kan me herinneren dat BaByXL in die tijd gratis een dedicated telefoonlijn aan zijn nieuwe klanten gaf als linesharing niet beschikbaar was. Dure grap en misschien wel 1 van de redenen dat ze overgenomen zijn door Tiscalli.
Klopt. Bij mij was line-sharing nog niet mogelijk en ze hebben toen gratis KPN een tweede aansluiting laten aanleggen. Ik betaal nu 45 Euro voor ADSL 768/128 per maand :)
Bevalt me overigens uitstekend bij BabyXL (Demon). Prima provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Check me post hier 1 boven :)

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
gangsterjoey schreef op 13 December 2002 @ 15:50:
Aha :)

Maar als je er op dit moment dus geen hebt (die telefoonlijn) dan moet je die dus aan laten sluiten .. dat kost weer aansluitkosten en dan ben je 1 jaar verbonden aan KPN (minimum contractduur :?) of niet? Kan je ook voor een week KPN aan laten sluiten? >:)
Volgens mij zit je altijd vast aan de minimale contracts duur van 1 jaar.

Als je dus een nieuwe vast telefoonlijn neemt en dan opzegd na 1 jaar. blijft adsl werken. Maar wil je dan over stappen naar een andere provider moet je weer minimaal 1 jaar kpn hebben. Dus ergens klopt er iets niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61929

Eindelijk heeft m'n zoon dit topic voor me gevonden. Maar ondertussen heb ik al zoveel gezeur gehad met de KPN en Mxstream dat ik geen zin meer heb om ermee door te gaan. De KPN geeft toe dat het best KAN, een ADSL aansluiting zonder telefoonaansluiting van de KPN, maar dat ze dat NIET AANBIEDEN.

Ik heb al jaren een KPN telefoonabonnement en sinds minstens een jaar een ADSL aansluiting daarbij (Mxstream). Omdat we toch mobiel kunnen bellen leek me de vaste telefoonaansluiting niet meer nodig (dan heb ik ook meer zicht op de belkosten). Dus die vaste telefoon wou ik opzeggen, echter ZONDER de ADSL op te zeggen. Zodra ik echter de telefoon had opgezegd begonnnen ze (de KPN) m'n ADSL af te sluiten, waardoor ik al zonder Internet kwam te zitten voordat m'n telefoon het niet meer deed.
Hierover heb ik geklaagd, geklaagd en nog eens geklaagd. Uiteindelijk hebben ze zonder extra kosten m'n ADSL weer in werking gesteld, maar dan moest ik wel m'n telefoonaansluiting houden, vonden ze.

Ik heb nou gewoon genoeg van de KPN en alles wat daarbij hoort.
Ik neem wel Internet via de kabel, bij Essent ofzo.
Volgens xs4all kan ik wel m'n site daar houden. Ik hoop maar dat dat waar is.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik werd hierheen verwezen:

Dit is wat ik wil, en heb: Wij hebben al 12 jaar een KPN abbo en sinds een jaar ADSL via BBNED. Aangezien we bijna niet bellen (90% vd kosten zijn de abonnementskosten voor BelBasis), wil ik graag de KPN abbo opzeggen en ADSL en mobie gebruiken.

Van jullie reacties maak ik op dat dit kan. Dan nog 2 vragen:
1. Hoe lang duurt dit??
2. Zit ik dan tijdelijk zonder ADSL of hoe zit het nou precies?

Als iemand dit al gedaan heeft en het hier wil vertellen, zou het mooi zijn :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:30
(Stap 1) - ADSL aanvragen nu het tel.abonnement bij de KPN nog actief is

(Stap 2) - KPN-abonnement opzeggen zodra de ADSL-verbinding werkt

Hoe lang dat allemaal duurt is niet goed te voorspellen. Maar toch zeker enkele weken.
Tot de ADSL-verbinding werkt, zit je zonder ADSL (:)), daarna als het goed is geen problemen meer, maar zoals je kunt lezen wil KPN nog wel eens dwarsliggen daarmee...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

ESteg schreef op 19 December 2002 @ 21:26:
(Stap 1) - ADSL aanvragen nu het tel.abonnement bij de KPN nog actief is

(Stap 2) - KPN-abonnement opzeggen zodra de ADSL-verbinding werkt

Hoe lang dat allemaal duurt is niet goed te voorspellen. Maar toch zeker enkele weken.
Tot de ADSL-verbinding werkt, zit je zonder ADSL (:)), daarna als het goed is geen problemen meer, maar zoals je kunt lezen wil KPN nog wel eens dwarsliggen daarmee...
Ok, dank je. Als je me post had gelezen had je al gezien dat ik al ADSL heb (al een jaar). :Y). Maar dat zou dus betekenen dat ik gewoon geen onderbreking ondervind?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Ik heb net kpn gebeld en hun gewezen op hun eigen regel in de voorwaarden van KPN en nu wordt ik doorverwezen naar de juridische afdeling van het hoofdkantoor....

D-Loc gaat juridische stappen nemen als ze moeilijk gaan doen.... >}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
OK.. alles doorgelezen en heb nog een vraagje.

Kan je nadat je ADSL voor je nieuwe (analoge) telefoonlijn hebt genomen een BelBudget abonnement nemen? Dus je neemt ADSL met een KPN Basis abonnement. Zodra je ADSL is opgeleverd ga je naar BelBudget (bel toch niet via KPN). Als de minimum contractduur over is zeg je het KPN gedeelte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan, maar dan kan kpn ook je adsl afsluiten :{. En er zit volgens mij geen automatisch waarschuwingssysteem in :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 19:13
Het mooiste is als bijvoorbeeld de ADSL aanbieder (bbNed) aan de KPN aangeeft dat de lijn van ASL naar XTL moet worden overgezet. En dat je dan daarmee gelijk je KPN abonnement opzegt.

Als er iemand van bbNed meeleest! Dit zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Ik denk dat er dan een heleboel mensen opeens ADSL via bbNed gaan nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Dat heb ik nu ook gedaan en nadat adsl is aangesloten zeg ik de telefoonlijn op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
Ben van juridische afdeling naar een telefooncentrale gegooid, vervolgens naar een balie waarvan ik de naam niet verstond.
Die mevrouw vermelde mij dat ondanks hun eigen voorwaarden je toch 1 jaar abbo kosten verschuldigd bent als je binnen het jaar af sluit.
Ik heb haar gewezen op deze regel:
---
22.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een
minimumduur van één jaar te rekenen vanaf de datum van indienststelling,
tenzij met de Contractant schriftelijk een andere periode tegen nader vast te
stellen voorwaarden is overeengekomen.
---

Toch staat hier echt dat het anders kan...
tenzij met de Contractant schriftelijk een andere periode tegen nader vast te
stellen voorwaarden is overeengekomen.

Niemand hier die een advocaat kent?

=========

Heb net even de OPTA gebeld. Ik wordt straks of uiterlijk maandag hierover terug gebeld. Volgens de mevrouw die ik sprak zijn er veel meer mensen die hierover gebeld hebben.

[Bij een 'post' die ik geplaatst heb op de consumentenbond site vertelde iemand dat dit koppelverkoop is en niet toegestaan is]

=========
Ik ben net gebeld door OPTA. Ik heb vermeld dat KPN zich dus niet wil houden aan hun eigen regel. Mij werd verteld dat ik schriftelijk moest vragen om naleving van die regel bij kpn.
Mocht dit niet helpen moest ik naar www.nlip.nl gaan en daar verder hulp zoeken.

Anders dan een civiele procedure valt er niet veel te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Consiglieri op 03-01-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72409

Ok, mensen ik vind dit echt geld klopperij van KPN. Iedereen spreek over normen en waarden now laten we beginnen bij KPN.
Hele netwerk gekregen van onze belasting centjes en daarop ons dwingen dat wij telefoon moeten nemen, lekker is dat. :(
Waar is de procedure die ze hadden moeten doen van de opta om telco - telco imigratie soepel en snel te laten verlopen?, die had al vorige maand moeten beginnen.
Ik heb het gevoel dat de instanties die ons als consument moeten helpen en beschermen niks doen, wel vette salaris ontvangen...

stelletjes bureaucraten ! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 01-06 17:27
ok, dan had ik nou een vraagje.. ik heb telefoneren via Priority Telecom van UPC.. Moet ik nu een kpn lijn aanvragen als ik adsl via Demon neem (die gaat via bbned) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Anoniem: 72409 schreef op 04 January 2003 @ 06:36:
Ok, mensen ik vind dit echt geld klopperij van KPN. Iedereen spreek over normen en waarden now laten we beginnen bij KPN.
Hele netwerk gekregen van onze belasting centjes en daarop ons dwingen dat wij telefoon moeten nemen, lekker is dat. :(
|:(
Volgens mij is de staat tijdens de privatisering voor zo'n 51% aandeelhouder in KPN geworden, dus is er weinig gekregen.
En wilde jij dat toen alleen voor spraak geschikte netwerk vergelijken met de netwerken die er nu liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654

Hmmm Dit is ook echt geld kloperij.
Dat ze nu 50 euro rekenen om het aan te sluiten ok maar 1 jaar abbo gaat te ver .

Kunnen we geen gezamelijk actie ondernemen (wordt tweakers nog bekender )(kan dat dan)

we hebben gezamelijkeinkoop actie etc etc etc.

Maar een gezamelijke actie om kpn , opta en nlip te dwingen actie te ondernemen moeten we maar eens op touw gaan zetten.

Wie wil hierbij helpen ?

Vooral met de aankomende verkiezingen krijgen we mischien ook nog eens politiek support maar naar mijn mening is politiek allang vastgeroest.

Wie weet de juridische aspecten hiervoor en wie wil helpen.

vroeger was het hackers unite !

nu is het TWEAKERS UNITE !

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 72409 schreef op 04 January 2003 @ 06:36:
Laten gaan beginnen bij jezelf, bijvoorbeeld dat je niet moet beschuldigen als je zomaar wat dingetjes vindt en/of vermoedt. Eerst eens gaan beginnen met nadenken ofzo...
Dat is echt zoooooooooo'n ontzettende onzin. De staat was eigenaar van kpn, zij hebben het geld erin geinvesteerd, daardoor werd kpn steeds meer waard en het bracht ook geld op. Toen het geprivatiseerd is, heeft de staat de aandelen verkocht en hebben ze gewoon VEEL geld opgestreken. De aandeelhouders hebben dus gewoon het bedrijf (plus netwerk) overgekocht. (en dat geld is (samen met jarenlang 100en muljoenen tot 1 miljard gulden/jaar winst) gewoon de staatskas weer ingegleden). Het bedrijf is nu een normaal geprivatiseerd bedrijf dat winst moet maken (en dat doen ze als een van de betere van de telco's in europa btw, niet super verder), de staat is nog voor 40% eigenaar ofzo.

Je wordt soms zo moe van mensen die denken dat kpn dat zomaar krijgt en er dan maar kosten voor mag vragen |:(. Denk eens na voor je de massa nablaat.
stelletjes bureaucraten ! :r
ja dat klopt wel. Het bedrijf is log
regmaster schreef op 11 December 2002 @ 22:46:
Ik kan jullie het antwoord van de Opta als ook van de NLIP geven..........
Zowel de OPTA als de NLIP leggen zich neer bij het feit dat de KPN ruled over het koper en dus 'rechtmatig' aan koppelverkoop mag doen.
Klopt, zoals ik al zei:

Aan de andere kant, de KPN zorgt volgens mij voor het koper tot aan het huis. Dat MOET op de een of andere manier betaald worden. Het is niet zo gek dat zij op die koperdraden een jaar abonnement kunnen 'eisen' voordat deze in gebruik genomen kan worden. Bedenken jullie ook dat iemand deze draad moet onderhouden? KPN is nu eigenaar van die draad en als er een straatwerker met z'n drilboor doorheen beukt, dan gaat de KPN dat gewoon maken. Zij onderhouden die kabels, dat gaat ook niet gratis.

Het is inderdaad zo dat er (makkelijk) adsl aangesloten kan worden zonder aangesloten telefoonlijn, maar dat doet de kpn gewoon niet. Een mogelijke oplossing is het als BBned te verantwoordelijkheid over die lijn dan zou gaan overnemen en zij dat soort schade zouden gaan betalen/fixen enzo... Lijnen zijn gewoon duur. Een andere oplossing zou zijn als de kpn voor (zeg) 5 euro per maand een soort onderhoudscontract zou starten, waarmee je niet kan bellen, maar de lijn wel vrij is voor internet.

Het is geen geldklopperij/monopolisme/weetikveel met een gekregen netwerk (het idee al, kan je het je voorstellen? Mooi cadeau'tje hoor!) nog wel!!
Anoniem: 18654 schreef op 04 januari 2003 @ 11:11:
Hmmm Dit is ook echt geld kloperij.
Dat ze nu 50 euro rekenen om het aan te sluiten ok maar 1 jaar abbo gaat te ver .

Maar een gezamelijke actie om kpn , opta en nlip te dwingen actie te ondernemen moeten we maar eens op touw gaan zetten.
Succes (gaat je toch niet lukken, zolang je alleen vanuit je eigenbelang blijft redeneren, juristen zullen je afslachten, en redelijk terecht.. Maareh: Ga tekeer zou ik zo zeggen!)

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 04-01-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_

Weinig aan toe te voegen, alleen dan dat de staat nog maar zo'n 30 a 35 % van de aandelen in KPN bezit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou zal ik mijn persoonlijke mening over jouw reactie maar niet vermelden hier om flames te voorkomen maar ik werk al jaren in de telecom en redeneren uit eigenbelang doe ik dus niet .

Het gaat er gewoon om dat kpn continue misbruik maakt van zijn monopolie positie.
En moet ik zeggen dat de manier van zaken doen grootendeels op die van microsoft lijkt.
al schijnt daar wel support te zijn.

De opta doet nl bar weinig en is zeer langzaam daar gaat het mij om en waarschijnlijk meerdere mensen
KPN heeft al een heleboel techniek tegen gehouden.
vooral met leugens over digitale centrales die nog analoog zouden zijn

Dus als je blaat, blaat dan correct ipv flames

Succes (gaat je toch niet lukken, zolang je alleen vanuit je eigenbelang blijft redeneren, juristen zullen je afslachten, en redelijk terecht.. Maareh: Ga tekeer zou ik zo zeggen!)

JvS wijzigde dit bericht 04-01-2003 11:31 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
Anoniem: 18654 schreef op 04 januari 2003 @ 12:22:
Nou zal ik mijn persoonlijke mening over jouw reactie maar niet vermelden hier om flames te voorkomen
Hoezo? Ik geef alleen een andere zijde van de medaille en leg uit waarom de kpn dat niet zou doen.... Ik ga je toch ook niet afflamen?
maar ik werk al jaren in de telecom en redeneren uit eigenbelang doe ik dus niet .
Als je daar werkt, dan weet je toch dat de kpn het netwerk niet gekregen hebt? Of vergis ik me daar in?
Het gaat er gewoon om dat kpn continue misbruik maakt van zijn monopolie positie.
En moet ik zeggen dat de manier van zaken doen grootendeels op die van microsoft lijkt.
al schijnt daar wel support te zijn.

De opta doet nl bar weinig en is zeer langzaam daar gaat het mij om en waarschijnlijk meerdere mensen

Corrigeer me dan, als ik zo incorrect ben. Ik heb niets gezegd over digitale of analoge centrales of het tegenhouden van andere adsl providers (waar ze inderdaad moeilijk over schenen te doen, ik weet daar niet zoveel vanaf). Deze discussie gaat over totaal iets anders. Dat jij gefrustreerd bent door de kpn heeft daar niets mee te maken. En dat zij liegen over hun centrales ook echt helemaal niet. Het is een vrij hard bedrijf, dat probeert winst te maken ja. Het is ook lomp, log en traag. Klopt allemaal. Maar dat ontken ik ook helemaal niet.

Ik ga toch ook niet reageren met "zeggeh, als ik nu moet reageren ga ik flamen" ofzo.. Ik reageer gewoon met een normale post, waarin ik wat dingen anders stel (dat heet discussie). Als ik zulke incorrecte dingen zeg, weerleg die dan en kom niet aanzetten met totaal andere dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 04-01-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze hebben het wel degelijk gekregen gezien de extra investering die de regering gedaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

welke extra investeringen? En wanneer dan? ALS dat gebeurd is na de privatisering, dan hebben ze inderdaad iets gekregen, maar dat is nog steeds geen heel netwerk.

Het lijkt me sterk dat de staat zomaar geld aan de kpn geeft om netwerk aan te leggen of dat ze een stukje extra aanleggen en dan zeggen "kijk eens! Mag je hebben!!!".

Een investering is trouwens iets anders dan geven. als ik een nieuw bedrijf start en de bank investeert 250.000 euro in mij, dan hebben ze dat toch ook niet aan me gegeven?

[ Voor 85% gewijzigd door JvS op 04-01-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het een b.v. oid is wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2551

:? :? Ik snap even niet wat je bedoelt.

Bij de Oosterburen werkt het wel overigens. Je kunt bijvoorbeeld QDSL nemen, waarbij je een kale ISDN lijn van Telekom krijgt, waar QSC dan je adsl verbinding op gooit. Ongeveer € 3,50 van je abbo gaat dan naar Telekom.

Info: www.qdsl.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een investering is trouwens iets anders dan geven. als ik een nieuw bedrijf start en de bank investeert 250.000 euro in mij, dan hebben ze dat toch ook niet aan me gegeven?

Dit klopt omdat het een eenmanszaak is en jij juridisch aansprakelijk bent

met een b.v. wat KPN dus is, is de B.V. een rechtspersoon niet de directeur..

Dus als kpn falliet gaat is het weg geld
en dat zijn een paar miljoentjes hoor

Deel dat door het aantal werkende mensen in nl betaal je wel voor he !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654 schreef op 04 January 2003 @ 12:35:
ze hebben het wel degelijk gekregen gezien de extra investering die de regering gedaan heeft
Ze hadden ze dit niet hoeven doen, maar de staat wilde nog meer verwatering van de aandelen voorkomen. De staat heeft gewoon een aandeel in KPN die in de telecom hype een vermogen waard was, dat ze een deel van de aandelen toen niet van de hand hebben gedaan is dan jammer.

Als de staat of iemand anders wil investeren in KPN dan doen ze dat altijd om er zelf ook beter van te worden dus uit eigenbelang. Voor de staat geldt ook dat ze KPN toch wel zoveel mogelijk in eigen hand willen houden om toch nog enigzins wat invloed op KPN uit te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

Ik zelf heb een abonnement via Cistron over het netwerk van BBNed. Hier heb je geen lijn van KPN nodig. Alleen moet de KPN de lijn wel positioneren(kost weer lekker). Je kunt zelfs bij EWEKA (www.eweka.nl) er voor kiezen om de telefoon ook gelijk over je DSL lijn te laten gaan. Voordeel van bovenstaande providers is dat je gelijk een veel hogere snelheid kunt kiezen(wel duurder).

Ik zelf heb Cistron broadband Maxx abbo..en ben erg happy ermee. Ja ik heb ook nog gewone telefoon van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

investeren is in elk geval iets HEEL anders dan geven. Als je aandelen kpn terugkoopt van losse handelaren heeft dat geen moer te maken met het weggeven van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De opta doet nl bar weinig en is zeer langzaam daar gaat het mij om en waarschijnlijk meerdere mensen.

De OPTA doet wat ze kan om het KPN zo moeilijk mogelijk te maken en dat heeft de consument nauwelijks iets opgeleverd. De mensen die voor kwaliteit kiezen zijn hierdoor alleen maar duurder uit.

Ik geloof dat er maar weinig telco's zijn die kwalitatief net zo goed zijn als KPN wat vergeleken bij TELCO's in andere landen maar een kleintje is.
KPN durft zijn nek uit te steken om nieuwe diensten op de markt te brengen zonder eerst af te wachten, dus innovatie is er ook voldoende.

Dat zou jij als telecommer alleen maar kunnen beamen..

zie boven staande reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hihihihihihihihihihihi en dat geloof jij, zeker KPN op je loonbriefje staan

Zou me dood lachen als ik niet beter wist.

Ik ben in andere landen geweest USA, portugal om er maar 2 te noemen.

Ik zie dat jij het totaal beeld niet voor je kan halen dus is discuseren eigenlijk nutteloos.
KPN wordt uit de slop getrokken en houd vooruitgang tegen ZOALS ADSL

Maar ja dat heb ik niet van alle regio managers van KPN gehoord en de manager daarboven nee ik snap het niet.

Ook de structuur van het bedrijf en gewoon lomp.
Zo lopen en liep er nog veel meer project managers rond die al tijden geen project hebben.

Als een normaal bedrijf zo zou functioneren als KPN dat doet qua service etc zou het allan falliet zijn gegaan maar ja die heeft geen regering die investeerd in het bedrijf.

Het kopernet werk had onder een stichting moeten vallen ipv naar een bedrijf.
Dan was er mischien nog eerlijke concurentie

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 18654 op 04-01-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46

Eboman

Ondertitel

Mensen misschien nog een handige tip om misschien meer informatie te krijgen.

Aangezien het weer verkiezingstijd is en er zieltjes gewonnen moeten worden, leg het probleem eens voor aan een politieke partij. Ditzelfde heb ik gedaan bij de lokale verkiezingen met vragen over de beschikbaarheid van chello in mijn regio (Tiel). In dit soort tijden willen ze altijd maar al te graag luisteren naar dit soort problemen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kopernet werk had onder een stichting moeten vallen ipv naar een bedrijf.
Dan was er mischien nog eerlijke concurentie
Dat vind ik ook. Maar dan nog is het niet gekregen. Ik wacht nog steeds op die verbeterpunten trouwens... Ik snap niet waarom je niet gewoon op mijn post hierboven in kan gaan en waarom je niet durft te beamen dat het gewoon klinklare onzin is dat kpn dat net gekregen heeft.

Dat het bedrijf je niet bevalt kan me echt helemaal geen reet schelen, maar dat je mij beschuldigt van verkeerde dingen zeggen en dan zelf nergens mee aankomen om het te weerleggen irriteert me.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 04-01-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48801

JvS schreef op 11 september 2002 @ 02:28:

Aan de andere kant, de KPN zorgt volgens mij voor het koper tot aan het huis. Dat MOET op de een of andere manier betaald worden. Het is niet zo gek dat zij op die koperdraden een jaar abonnement kunnen 'eisen' voordat deze in gebruik genomen kan worden.
En als die koperdraden er al 25 jaar liggen?.

Heb toevallig in juli mijn telefoon de deur uitgeschopt omdat er verder niet op een vaste telefoon gebeld werd.
Deze koperdraden hebben dus al lang hun winst gemaakt. Ze zijn bijna de gehele 25 jaar in bedrijf geweest. Dus de vlieger dat deze koperdraden betaald moeten worden gaat niet op. Toch eist KPN een jaarcontract als ik ADSL wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die draden moeten toch ook echt onderhouden worden hoor. Dat wil niet zeggen dat ze elk jaar door kpn opgepoetst worden, maar iemand moet die dingen onderhouden (als ze stuk gaan ofzo, er moet iets mee gebeuren). Ook heeft de kpn de plicht om in elk huis telefonie aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 04 January 2003 @ 15:24:
die draden moeten toch ook echt onderhouden worden hoor. Dat wil niet zeggen dat ze elk jaar door kpn opgepoetst worden, maar iemand moet die dingen onderhouden (als ze stuk gaan ofzo, er moet iets mee gebeuren). Ook heeft de kpn de plicht om in elk huis telefonie aan te sluiten
Ze moeten inderdaad onderhouden worden als je een vaste telefoonverbinding hebt. Daar heb je volledig gelijk in. Daar betaal je ook abbo geld voor op dat moment. Op het moment dat je echter geen vaste telefoonlijn hebt is dit onderhoud ook niet noodzakelijk. KPN doet dit onderhoud dus preventief ervanuitgaande dat hij toch wel ooit in bedrijf komt en is dit onderhoud dus ongevraagd.

Op het moment dat ik daadwerkelijk een aansluiting zou willen van een concurrent geef ik hun tevens de verantwoording voor de lijn. Hoe hun dat dan verder invullen en onderhouden is verder niet mijn verantwoording. Daar betaal ik op dat moment weer abbo geld voor. (en aansluitkosten van de kant van KPN).

Of denk ik nu wel heel erg kort door de bocht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hihihihihihihihihihihi en dat geloof jij, zeker KPN op je loonbriefje staan

nee KPN EnterCom, had je geweten als je wat meer onderzoek had gedaan

Zou me dood lachen als ik niet beter wist.

Dat doe ik steeds bij het lezen van die niet onderbouwde en uit de lucht gegrepen opmerkingen

Ik ben in andere landen geweest USA, portugal om er maar 2 te noemen.

Ik ben ook in andere landen geweest zoals turkije,griekenland om er ook maar twee te noemen, ik weet niet wat je er mee wil zeggen, maar mij zegt het genoeg over jou telecomkennis.

Ik zie dat jij het totaal beeld niet voor je kan halen dus is discuseren eigenlijk nutteloos.
KPN wordt uit de slop getrokken en houd vooruitgang tegen ZOALS ADSL

KPN heeft er zelf voor gezorgd dat ze in het slop kwamen ( mede dankzij de staat, UMTS en door durf en expansiedrift ) en komt er ook zeker weer uit.

Maar ja dat heb ik niet van alle regio managers van KPN gehoord en de manager daarboven nee ik snap het niet.

Regio manager van wat ?? noem eens een BL

Ook de structuur van het bedrijf en gewoon lomp.
Zo lopen en liep er nog veel meer project managers rond die al tijden geen project hebben.

Dat de besturing van een groot bedrijf lomp is kan ik niet ontkennen, maar dit
geldt voor alle grote bedrijven.
Wat betreft projectmanagers die geen werk hebben, nou merendeel is gesegmenteerd of boventallig.

Als een normaal bedrijf zo zou functioneren als KPN dat doet qua service etc zou het allan falliet zijn gegaan maar ja die heeft geen regering die investeerd in het bedrijf.

Geen een bedrijf doet het wat betreft service en klanttevredenheid 100% goed, je hoort alleen de negatieve verhalen, maar voor een bedrijf dat zoveel klanten heeft is het zeker niet zo slecht als jij beweert. Het is net hoe je het bekijkt, mischien komt het omdat ik positief ingesteld ben en altijd een oplossing ergens voor probeer te vinden zonder alles en iedereen af te branden.

Ieder bedrijf probeert de concurentie af te troefen met alle mogelijke middelen en manieren en lijkt mij dit ook niet meer zal normaal, het gaat iig niet ten koste van de techniek zoals jij beweert.
KPN heeft veel patenten op technieken ontwikkelt die door anderen gebruikt worden, mischien kunnen de regio managers jou daar wat meer over vertellen.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 04-01-2003 15:55 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72909

Misschien is dit iets om bij de televisie programma's Kassa en/of Radar aan te kaarten?

Hiermee krijg je meer publiciteit en zal die verotte kpn wel door de knieen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72909 schreef op 04 January 2003 @ 15:45:
Misschien is dit iets om bij de televisie programma's Kassa en/of Radar aan te kaarten?

Hiermee krijg je meer publiciteit en zal die verotte kpn wel door de knieen moeten.
Flames en trolls -> "KUTPROVIDER" "*#@&*& KPN " etc. -> spreekt voor zich, hier zit niemand op te wachten.

-------------
Dit is het laatse wat ik offtopic aan deze topic toevoeg, iedereen heeft zijn punt gemaakt, dan kunnen we weer verder waar de topic voor bedoeld was...........

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 04-01-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 48801 schreef op 04 januari 2003 @ 15:40:
[...]

Of denk ik nu wel heel erg kort door de bocht? :?

Eh ja, ietsje wel. Waarom moet de lijn niet onderhouden worden als er alleem adsl over gaat? Het mooist zou het zijn als de kpn een soort onderhoudscontract met de providers aan zou gaan, waardoor je adsl abbo 5 euro duurder is en je geen telefoonaansluiting voor een jaar hoeft te hebben. Eigenlijk is dat voor de kpn zelf ook helemaal niet onvoordelig, want wie onderhoudt die lijn na dat jaar?

Ik zou dat zo doen, als ik kpn was, denk ik :).

BTW zouden we de "wat is de kpn toch een kut/goed bedrijf buiten beschouwing willen laten? Ik vind het prima als er een apart topic komt hoor, maar in dit topic is eigenlijk alleen de vraag "heeft de kpn die lijnen gekregen en zouden ze er geld voor mogen vragen" relevant. De hele discussie tussen CheS en lemac4444 heeft daar weinig meer mee te maken.

Overigens wacht ik nog steeds op correctie van mijn grove flames en onzim/fouten die ik maakte ;). Gaarne ontopic verder dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 04 januari 2003 @ 15:58:

[...]

Eh ja, ietsje wel. Waarom moet de lijn niet onderhouden worden als er alleem adsl over gaat? Het mooist zou het zijn als de kpn een soort onderhoudscontract met de providers aan zou gaan, waardoor je adsl abbo 5 euro duurder is en je geen telefoonaansluiting voor een jaar hoeft te hebben. Eigenlijk is dat voor de kpn zelf ook helemaal niet onvoordelig, want wie onderhoudt die lijn na dat jaar?

Zoals ik al zei vorige keer. Als je ADSL neemt van de concurrent Betaal je weer abbo geld. In dat geval alleen voor ADSL maar je betaald wel abbo geld. Je ADSL provider is op dat moment verder verantwoordelijk voor de lijn. Hoe die dat invullen is niet mijn probleem. Dan zouden hun een contract moeten afsluiten met KPN voor onderhoud van de lijn (als ze dat al niet hebben?)

Ik had het trouwens over het niet onderhouden van de lijn als hij helemaal is afgesloten :) Ook geen ADSL. Dan is onderhoud aan de lijn overbodig en ongevraagd.

Volgens mij is je ADSL provider zelf na dat jaar verantwoordelijk voor dat onderhoud aangezien ze de lijn overnemen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zou een optie kunnen zijn, of een gereduceerd abbonement voor de local loop met eenmalige aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat dat een heel mooi compromis zal zijn :). Iets waarmee je ook bij de OPTA en de consumentenbond aan kan kloppen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Ok, mijn situatieschets dan:

Ik woon in een appartementje dat hoort bij een studentenhuis (delen). ADSL en telefoon (beide ligt er al) heb ik overgenomen van de vorige bewoner, die zijn rekeningen doorstuurt aan mij.
Daar wil hij logischerwijs vanaf, zodat alles op mijn naam komt te staan. Die telefoonlijn / abbo ligt er al langer dan een jaar, en ik heb hem alleen maar nodig voor ADSL. Bellen doe ik wel mobiel.
De vorige bewoner gaat z'n abbo opzeggen per 28 februari. Als ik nu voor die tijd een BBNed met Cistron aanvraag zou ik dus niets meer met KPN te maken hebben, dwz geen rekeningen meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:14
Anoniem: 72909 schreef op 04 January 2003 @ 15:45:

Houd dat geflame een beetje voor je aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 07-04 12:12
Anoniem: 24202 schreef op 04 January 2003 @ 15:42:

Ieder bedrijf probeert de concurentie af te troefen met alle mogelijke middelen en manieren en lijkt mij dit ook niet meer zal normaal
Concurrenten niet toelaten tot centrales met als argument volgens de wet hoeven we allen toegang tot het netwerk te geven, niet tot gebouwen waarin dat netwerk ligt vind ik niet normaal.
Concurrenten laten betalen voor niet geleverde diensten vind ik niet normaal.
Illegale heffingen (zegt breedbandtoeslag je iets?) opleggenen voor concurrenten vind ik niet normaal.
Structureel te hoge rekeningen sturen vind ik niet normaal.

KPN heeft structureel misbruik gemaakt van haar monopolie om haar huidige positie op de DSL markt te verwerven. Dat is echter een zaak tussen KPN, de OPTA en de concurrenten. De concurrentie zal als de OPTA prijzen van KPN diensten verlaagd die echt niet gaan doorberekenen aan haar klanten hoor. De concurrentie is geen haar beter, het enige verschil is dat ze geen machtspositie hebben.
Als je als consument iets aan het gedrag van KPN wil doen dan zal je hun dus van hun machtspositie af moeten helpen.

Als iedereen die voortdurend loopt te zeuren over het feit dat ze hun telefonie niet mogen opzeggen en dat dat illegale koppelverkoop is nou eens gewoon een andere telco nam dan was het probleem zo opgelost. Gewoon een andere ISP uitkiezen, op het aanmeldformulier zetten dat je wil overstappen zodra je gebruik kan maken van de Telco-Telco migratie procedure en insturen. Stemmen met je voeten heet dat.

Als je KPN werkelijk zo'n kutbedrijf vindt, waarom blijf je er dan klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd

Dat bedrag per maand gaat echt niet lager worden dan 7.70 eur (het prijsverschil tussen ATL en ASL).
Trouwens opvallend dat de totale huuropbrengst bij ASL niet evenredig wordt verdeeld over het telefoniedeel en het ADSL deel. Kennelijk slijten telefoonlijnen harder van ADSL dan van spraak :?

Overigens, ik zie het niet gebeuren dat KPN deze dienst vrijwillig gaat aanbieden. De kosten van ASL vs. ATL hebben er weinig mee te maken, het gaat gewoon om het strategisch marktaandeel op de markt voor vaste telefonie. Als KPN haar plannen waarmaakt en over 3 jaar 1 miljoen ADSL lijnen heeft uitstaan, zijn dat dus 1 miljoen mensen die voor telefonie niet over kunnen stappen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
1: zover ik weet wordt kpn dan dubbel betaald als ik een jaar moet dokken zonder de lijn te gebruiken waarvoor kpn de lijn oorspronkelijk heeft neergelegd, want de dsl provider betaald ook voor hun plekje op het net. Dus als de lijn bij mij thuis al gebruikt is door 5 verschillende inwoners hebben ze de kosten van dat stukje koper al lang terug.

Als het gaat om onderhoud verdienen ze zat met de inkomsten van de mensen die wel bellen. (het is gewoon vrij simpel. Kosten en inkomsten verdeling, niet uitbuiting)

We hebben het nog helemaal niet gehad wat er na een jaar gebeurd als ik lekker met me adsl verder ga en ik bel niet met die kpn lijn. (Ik verwacht dat ze met rekeningen komen)

Ik denk dat dit onderwerp niet benaderd moet worden met regels en de kleine feiten, maar met gezond verstand en een beetje begrip. Het is gewoon geldklopperij om te compenseren voor het feit dat ik hun lijn niet gebruik voor telefonie.
Een ding is wel zeker en dat is als ik niet overstap op adsl en lekker verder ga met @home dat die koperlijn er nog steeds ligt en er geen gebruik van gemaakt wordt zolang ik in dit huis woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jochemd schreef op 05 January 2003 @ 02:30:
[...]

Concurrenten niet toelaten tot centrales met als argument volgens de wet hoeven we allen toegang tot het netwerk te geven, niet tot gebouwen waarin dat netwerk ligt vind ik niet normaal.
Concurrenten laten betalen voor niet geleverde diensten vind ik niet normaal.
Illegale heffingen (zegt breedbandtoeslag je iets?) opleggenen voor concurrenten vind ik niet normaal.
Structureel te hoge rekeningen sturen vind ik niet normaal.

KPN heeft structureel misbruik gemaakt van haar monopolie om haar huidige positie op de DSL markt te verwerven. Dat is echter een zaak tussen KPN, de OPTA en de concurrenten. De concurrentie zal als de OPTA prijzen van KPN diensten verlaagd die echt niet gaan doorberekenen aan haar klanten hoor. De concurrentie is geen haar beter, het enige verschil is dat ze geen machtspositie hebben.
Als je als consument iets aan het gedrag van KPN wil doen dan zal je hun dus van hun machtspositie af moeten helpen.

Als iedereen die voortdurend loopt te zeuren over het feit dat ze hun telefonie niet mogen opzeggen en dat dat illegale koppelverkoop is nou eens gewoon een andere telco nam dan was het probleem zo opgelost. Gewoon een andere ISP uitkiezen, op het aanmeldformulier zetten dat je wil overstappen zodra je gebruik kan maken van de Telco-Telco migratie procedure en insturen. Stemmen met je voeten heet dat.

Als je KPN werkelijk zo'n kutbedrijf vindt, waarom blijf je er dan klant?
Een ieder ander bedrijf zal het zelfde doen, kan me niet voorstellen jochem dat jij zou zeggen jongens kom maar binnen geen probleem....kijk eens naar de kabelaars die staan ook echt niet te popelen om iemand op hun netwerk toe te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Misschien is het handig om ontopic door te gaan, dan alleen maar te discussieren over de koperlijnen van kpn en of het wel of niet rechtvaardig is dat je een belbasis abbo moet hebben voor adsl.

Ik heb "bijna" het hele topic doorgelezen, maar ik heb er nou nog niet duidelijk uit kunnen halen of het mogelijk is om adsl via planet of xs4all te hebben zonder telefoon abbo.

Via bbnet e.d. is het wel mogelijk begijp ik, maar is er nou ook een truuc dat je het voor elkaar kan krijgen met adsl van kpn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Anoniem: 24202 schreef op 05 January 2003 @ 10:33:

Een ieder ander bedrijf zal het zelfde doen
Waarschijnlijk wel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het normaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
D-Loc schreef op 05 January 2003 @ 05:16:
1: zover ik weet wordt kpn dan dubbel betaald als ik een jaar moet dokken zonder de lijn te gebruiken waarvoor kpn de lijn oorspronkelijk heeft neergelegd, want de dsl provider betaald ook voor hun plekje op het net.
Als je de door mij gepostte link nou eens goed doorleest zal je zien dat de DSL telco fors minder betaald als er ook telefonie over de lijn gaat.
We hebben het nog helemaal niet gehad wat er na een jaar gebeurd als ik lekker met me adsl verder ga en ik bel niet met die kpn lijn.
Als jij een abo van een concurrerende telco hebt gaat die concurrerende telco meer betalen voor de lijnhuur. Als jij ADSL van KPN hebt gaat het je simpelweg niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Cue schreef op 05 januari 2003 @ 12:53:
Ik heb "bijna" het hele topic doorgelezen, maar ik heb er nou nog niet duidelijk uit kunnen halen of het mogelijk is om adsl via planet of xs4all te hebben zonder telefoon abbo.
Welke ISP je hebt is eigenlijk niet zo relevant, het gaat er om welke telco je hebt (XS4ALL bijvoorbeeld levert zowel via BBned als KPN).
Het zit niet in het portfolio van ADSL van KPN, bij andere telco's meestal wel en moet je contact opnemen met je ISP om te vragen hoe en op welke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
Ze kunnen me een dikke krijgen. Te veel gezeur en teveel moeite..
Heb toestraks gewoon een lijntje bij kpn aangevraagd en demon gesmeekt of ik nog mee mag doen aan hun actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69066

Is nog tot de 13e januari hoor :)

Ik heb hier al jaren een ISDN lijn liggen van KPN en er zit ook al weer 2 jaar ADSL van Xs4all op. Eerst ga ik nu Xs4all opzeggen, daarna stap ik over naar Demon, en daarna zeg ik de KPN op. Keep you informed :) (via isdn inbel :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
Zoals het er nu uit ziet heb ik demon met de aanbieding....
Jammer dat niemand iets tegen deze geldklopperij kan doen, of op zn minst een middenweg kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat al bij andere gesloten topic, hier dus overbodig [rml][ ADSL] ADSL aanvragen en Telefoonlijn activeren?[/rml]

[offtopic]pffff maar goed dat ik ff ctr c deed cutebritney ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 13-01-2003 22:58 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Anoniem: 24202 schreef op 13 januari 2003 @ 22:44:

Minimale contractsduur is 1 jaar, in bijzondere gevallen kan er van afgweken worden maar dat is meer uitzondering dan regel.
Gewoon een kwestie van doorvragen. Er is 1 persoon die het heeft gekregen en dus moet iedereen het kunnen krijgen. Zo werkt non-discriminatie.
Vroeger lieten ze de verbinding erin staan als vrije ader ( geen telnummer alleen gevens van de Analoge/ISDN poort in de centrale) maar nu is het te kostbaar om nieuwe poorten in de centrale bij te maken als je er nog tig hebt die niet in gebruik zijn of komen.
Sinds wanneer? Oktober 2000 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jochemd schreef op 13 januari 2003 @ 22:59:
[...]

Gewoon een kwestie van doorvragen. Er is 1 persoon die het heeft gekregen en dus moet iedereen het kunnen krijgen. Zo werkt non-discriminatie.
Dit zou een utopie zijn en niet alleen voor dit geval van non-discriminatie, er blijven altijd bij wat voor instelling dan ook mensen die op de een of andere manier meer voor elkaar krijgen dan een ander.
Sinds wanneer? Oktober 2000 toevallig?
Nee al eerder ;) heeft dus niets met invoering van ADSL ed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Anoniem: 24202 schreef op 13 January 2003 @ 23:09:

Dit zou een utopie zijn en niet alleen voor dit geval van non-discriminatie, er blijven altijd bij wat voor instelling dan ook mensen die op de een of andere manier meer voor elkaar krijgen dan een ander.
Maar als klanten gewoon email sturen en na enig doorvragen kan het (schriftelijk bevestigd) zal je als KPN een goed verhaal moeten hebben om dat niet aan anderen aan te bieden.
Nee al eerder ;) heeft dus niets met invoering van ADSL ed te maken.
Goh, dan vraag ik me af waarom in oktober 2000 de verdediging van KPN in een OPTA zaak m.b.t. MDF access was dat er niet voldoende capaciteit was omdat de niet gebruikte kabels eerst nog van de hoofdverdeler verwijderd moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jochemd schreef op 13 januari 2003 @ 22:59:
[...]

Hahaha, dat is een mooie :D. Dus als het ooit in de uitverkoop goedkoper is geweest, moet het altijd zo duur zijn, want anders is het discriminatie... Wat een onzin man. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
JvS schreef op 14 januari 2003 @ 00:03:

[...]
Hahaha, dat is een mooie :D. Dus als het ooit in de uitverkoop goedkoper is geweest, moet het altijd zo duur zijn, want anders is het discriminatie... Wat een onzin man. :{
Op welke van de volgende 3 vragen het antwoord ja?

Moet een winkelier een klant een bepaald product leveren?
Moet een bus een klant meenemen als die bij een halte staat?
Moet KPN een klant telefonie leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jochemd schreef op 13 januari 2003 @ 23:40:

Maar als klanten gewoon email sturen en na enig doorvragen kan het (schriftelijk bevestigd) zal je als KPN een goed verhaal moeten hebben om dat niet aan anderen aan te bieden.
Kennelijk hebben ze nog steeds een goed verhaal, aangezien het nog niet wordt aangeboden.
Goh, dan vraag ik me af waarom in oktober 2000 de verdediging van KPN in een OPTA zaak m.b.t. MDF access was dat er niet voldoende capaciteit was omdat de niet gebruikte kabels eerst nog van de hoofdverdeler verwijderd moesten worden.
Ten eerste stond zoals bij jou zeker bekend KPN niet te trappelen om ontbundelde toegang aan te bieden.
Niet alle centrales huizen in grote gebouwen met voldoende uitbreidingsmogelijkheden. En ruimte wordt pas gemaakt als die daadwerkelijk nodig is. Niet gebruikt kabels zijn veelal verlaten kabels op oude soldeerstroken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Anoniem: 24202 schreef op 14 January 2003 @ 10:26:

Kennelijk hebben ze nog steeds een goed verhaal, aangezien het nog niet wordt aangeboden.
Naar aanleiding van deze thread kreeg ik zojuist nog bericht dat er meer mensen zijn die dit gelukt is :)
Ten eerste stond zoals bij jou zeker bekend KPN niet te trappelen om ontbundelde toegang aan te bieden.
Typisch dat het toch steeds op dat argument aankomt. KPN wil niet wat de klant wil, en gebruikt haar machtspositie om dat haar eigen wil door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik zou het gezien uit het oogpunt van KPN eerder logisch willen noemen.

Dat KPN niet wil wat de klant wil vind ik een zwakke uitspraak, een bedrijf probeert altijd zoveel mogelijk tegemoed te komen aan een klant en houd deze ook graag tevreden en helaas lukt dit nooit met alle klanten.

Maar we raken weer offtopic en deze discussie lijdt verder tot niets.

Mischien kunnen de mensen die het wel gelukt is om ADSL zonder abbonement te krijgen hier een korte uitleg over hun werkwijze geven, daar hebben we allemaal veel meer aan toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Publiek is alleen het volgende verhaal bekend.
http://groups.google.com/...5%24Gr3.5650%40amstwist00
Met enig zoeken moet het mogelijk zijn om het kopietje van de brief op te sporen, die heeft de desbetreffende persoon later nog gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon hem zo snel niet vinden die brief, had ik eens bij de afzender kunnen informeren hoe het in zijn werk gaat. Welke argumenten er gebruikt moeten worden ofzo, want ze zullen hier wel wat richtlijnen voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Nu het n.a.v. deze draad duidelijk moet zijn hoe het zit met het aanvragen en opzeggen van de analoge lijn als truuk/middel voor de ADSL-aanvraag bij enkele providers, vraag ik me alleen nog het volgende af:

Hoe zit het als je al een spraaklijn hebt, BBned erbij krijgt en eigenlijk een Belbudget-abbo voor je spraak zou willen?

Ik neem aan dat als een spraaklijn dus al geen vereiste is, de spraak-abonnementsvorm bij niet-MXstream-ADSL-abbo's dan geen r* uit moet maken en omzetten naar een BelBudget-abbo dus ook geen probleem moet zijn. Iemand hier ervaring mee?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Wat staat er in de algemene voorwaarden van je telefonie abo? Als daar niet in staat dat je minstens BelBasis moet hebben mag je dus BelBudget hebben. Je kan dan een of ander 0800 nummer bellen om je abo om te laten zeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Als je toegang hebt tot archieven van KPN moet je maar even zoeken naar brief nummer KR/Z2830816 van 16 juli 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
Grappig, 0800-0402 zegt nog steeds dat de spraaklijn behouden moet blijven, laat staan dat een Belbudget-abbo mogelijk is. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.. :)

Aangenomen van niet, jochemd, ga jij er dus van uit dat je in zo'n geval alleen te maken hebt met de normale voorwaarden voor de spraaklijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Tonnes schreef op 15 januari 2003 @ 13:44:
Grappig, 0800-0402 zegt nog steeds dat de spraaklijn behouden moet blijven, laat staan dat een Belbudget-abbo mogelijk is. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.. :)
Typisch clueless helpdesk verhaal.
Aangenomen van niet, jochemd, ga jij er dus van uit dat je in zo'n geval alleen te maken hebt met de normale voorwaarden voor de spraaklijn?
Jij hebt bij KPN alleen een contract voor vaste telefonie dus alleen aan dat contract kunnen ze jou houden. Voor de rest heb jij een contract bij een ISP en aan dat contract moet jij je ook houden. En alleen de ISP kan eisen dat jij je aan dat contract houdt, daar heeft geen enkele andere partij iets mee te maken want geen enkele andere partij heeft dat contract getekent.

Nou heb ik nog nooit gehoord van een BBned ISP die eist dat jij een telefonie abo hebt, ze eisen allemaal alleen dat jij op het moment van aansluiten een telefoonlijn hebt. Ik geloof ook niet dat de AV van KPN telefonie eisen stellen voor een minimaal abo, tenzij je aanvullende diensten van KPN wil afnemen (kostenindicatie was altijd het voorbeeld). Ik zie dus geen juridische gronden waarop zij een omzetting kunnen weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
Dank je voor je info, ook je lijstje trouwens.. heel nuttig. ;)

Rest mij toe te voegen dat ook Demon zojuist telefonisch beweerde dat de spraaklijn behouden moet blijven, en wel in Belbasisvorm.. Hoop dat het tegendeel binnenkort toch ergens duidelijk op een opta/kpn-website komt te staan want ik wil jou wel geloven en ook de gevallen waarin mensen het 'gewoon hebben geprobeerd', maar dit blijft toch wat vaag, nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Tonnes schreef op 15 January 2003 @ 14:32:

Rest mij toe te voegen dat ook Demon zojuist telefonisch beweerde dat de spraaklijn behouden moet blijven, en wel in Belbasisvorm.
Demon levert zowel via KPN als BaByXL als BBned. Weet je zeker dat het in jouw geval geen KPN of BaByXL lijn betreft?

De procedure zoals die wordt toegepast is dat bij de ontvangst van een opzegging van een telefonie abo KPN uitzoekt of er ook DSL op die lijn wordt geleverd. Indien dat zo is wordt de desbetreffende telco de vraag voorgelegd of zij de lijn willen laten omzetten van ASL naar xTL of willen laten vervallen.
Sommige telco's zeggen per definitie vervallen (ADSL van KPN), andere telco's zeggen omzetten. Dit is voor het eerst dat ik van een BBned ISP hoor dat daar het antwoord "vervallen" is.

Misschien is het zo dat dit per ISP verschilt (ik weet niet precies hoe de contracten tussen BBned en ISPs er uit zien), maar ik zou het zelf niet op voorhand geloven en doorvragen. "De concurrentie kan het wel" is altijd een mooie zin >:)

[ Voor 4% gewijzigd door jochemd op 15-01-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Tonnes schreef op 15 januari 2003 @ 14:32:
Dank je voor je info, ook je lijstje trouwens.. heel nuttig. ;)

Rest mij toe te voegen dat ook Demon zojuist telefonisch beweerde dat de spraaklijn behouden moet blijven, en wel in Belbasisvorm.. Hoop dat het tegendeel binnenkort toch ergens duidelijk op een opta/kpn-website komt te staan want ik wil jou wel geloven en ook de gevallen waarin mensen het 'gewoon hebben geprobeerd', maar dit blijft toch wat vaag, nietwaar? ;)
Voordat ik mijn adsl bestelde bij BBned wilde ik zeker weten dat ik nadat adsl aangesloten is ik mijn kpn telefonie lijn op kan zeggen.

en ik heb een mail naar Demon gestuurd en een mail naar BBned (deze 2 e-mails staan ook in dit topic paar pagina's terug) omdat ik het zeker wilde weten. Demon en BBned vertelde mij dat het geen probleem is en geen problemen geeft als je de kpn lijn opzegd nadat adsl aangesloten is.

Dus wat Demon jou telefonisch vertelde klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Ik heb zowel KPN als zonnet gemaild over dit onderwerp maar heb van beide helaas een negatief antwoord ontvangen .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
ik heb ook de kpn, versatel en BBned gemaild. babyxl niet omdat die niet beschikbaar is bij mij.

Bij de kpn is het echt niet mogelijk om adsl zonder telefoonlijn te hebben
Bij Versatel moet het wel mogelijk zijn zeker met de zakelijke abbonemten alleen die zijn exclusief btw
En bij BBned is het wel mogelijk.

alle emails die ik terug kreeg staan in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tonnes schreef op 15 January 2003 @ 12:19:
Nu het n.a.v. deze draad duidelijk moet zijn hoe het zit met het aanvragen en opzeggen van de analoge lijn als truuk/middel voor de ADSL-aanvraag bij enkele providers, vraag ik me alleen nog het volgende af:

Hoe zit het als je al een spraaklijn hebt, BBned erbij krijgt en eigenlijk een Belbudget-abbo voor je spraak zou willen?

Ik neem aan dat als een spraaklijn dus al geen vereiste is, de spraak-abonnementsvorm bij niet-MXstream-ADSL-abbo's dan geen r* uit moet maken en omzetten naar een BelBudget-abbo dus ook geen probleem moet zijn. Iemand hier ervaring mee?

BBned merkt er geen ruk van. Je kan bij kpn adsl ook belbudget nemen, alleen heb je dan kans dat je adsl gesloopt wordt als ze erachter komen (is niet gekoppeld volgens mij). Die terugkoppeling heb je bij BBned niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik heb http://www.tweakdsl.nl/ gebeld vandaag

via bbnet kan het WEL .. procedure:

oude provider opzeggen
aanmelden bij tweakdsl (of andere provider met bbnet)
wachten op aansluiting
opzeggen telefoonlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Amien90 schreef op 25 februari 2003 @ 18:33:
ik heb http://www.tweakdsl.nl/ gebeld vandaag

via bbnet kan het WEL .. procedure:

oude provider opzeggen
aanmelden bij tweakdsl (of andere provider met bbnet)
wachten op aansluiting
opzeggen telefoonlijn
Werkt dit daadwerkelijk voor de volle 100% ?
Aangezien ik langer dan 1 jaar al telefonie via kpn heb, lijkt me dat punt geen problemen opleveren.

Sorry voor de kick maar ik wil het graag voor de volle 100% weten omdat ik as soon as possible naar Bbned over wil gaan en mijn telefonie bij KPN opzeggen.

Bij de partners van Bbned ( http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml ) staat Demon er niet tussen, terwijl ze toch ADSL aanbieden via Bbned (toch) https://services.nl.demon.net/xdsl/

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 22-03-2003 22:22 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is al meerdere keren in dit topic verteld: Maar ja, ze nemen die lijn dan over. alleen voor aan aanvragen moet je een telefoonlijn hebben en een telefoonlijn heb je minimaal 1 jaar. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Ik heb sinds kort een abbonement bij Demon genomen. en binnen een paar weken is de telefoonlijn weg. Heb hem al opgezegd alleen nog geen datum van kpn gehoord per wanneer de telefoon lijn weg is.
Heb wel van te voren per mail aan demon en Bbned gevraagd of dit kan. en dat kan volgens alle 2.

Dus over een paar weken zet ik hier een bericht neer dat ik adsl heb zonder telefoon lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:27

oZy

Ik heb ADSL en geen telefoon via KPN.

Maar wel een bizar verhaal:

• ISDN lijn van de zaak
• Vraag privé ADSL aan over de zakelijke ISDN lijn
• Nieuwe baan, oude baas zegt ISDN lijn op
• ISDN lijn weg, ADSL blijft (want daar heeft de baas geen zeggenschap over)

Probleem is alleen dat KPN de kosten van ADSL op de telefoonrekening zet, en deze kreeg ik al nooit, en nu nog steeds niet.

Alleen de abbo kosten van Planet worden hier dus afgeboekt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40214

oZy schreef op 08 April 2003 @ 00:29:
Probleem is alleen dat KPN de kosten van ADSL op de telefoonrekening zet, en deze kreeg ik al nooit, en nu nog steeds niet.
En hoelang is dit dan al gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55322

Anoniem: 69066 schreef op 06 January 2003 @ 13:01:

Ik heb hier al jaren een ISDN lijn liggen van KPN en er zit ook al weer 2 jaar ADSL van Xs4all op. Eerst ga ik nu Xs4all opzeggen, daarna stap ik over naar Demon, en daarna zeg ik de KPN op. Keep you informed :) (via isdn inbel :()
Heb ik ook gedaan, althans, ik heb nu ADSL van BBNed (Demon) maar nu probeer ik mijn ISDN-2 op te zeggen bij de primafoon en gaan ze moeilijk doen: men krijgt een venster in beeld:"waarschuwing! de linesharing komt te vervallen!". Dit betekent dat mijn ADSL daarna niet meer zou werken... zeggen ze... Is het jou wel gelukt, snorkeldude, om je ISDN te annuleren? Iemand anders wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 40214 schreef op 08 april 2003 @ 01:40:
[...]

En hoelang is dit dan al gaande?
Mjah, de vraag is meer hoe lang zal dat nog gaande zijn. Dit is namelijk gewoon een foutje (of de uitzondering die de regel bevestigt ;)). ALs de KPN namelijk de adsl lijnen die op niet bestaande telefoonlijnen weer gaan opschonen, kan ik je garanderen dat je lijn er gewoon af gaat als het kpn-adsl is. En dan kan je hoog en laag springen, die lijn gaat niet meer terugkomen (en dat wist je eigenlijk ook, want hij hoort bij het telefoonabonnement). Je hebt nu nog mazzel. Geniet ervan zolang het kan, gebrekkige communicatie kan soms handig zijn, maar ik zou het niet al te hard rondbazuinen...

WantL
ISDN lijn weg, ADSL blijft (want daar heeft de baas geen zeggenschap over)
De adsl lijn is per defenitie eigendom van de beheerder van de telefoonlijn. Dus daar had je baas alles over te zeggen. adsl wordt bij kpn geleverd als een extra service op de telefoonlijn (daar valt over te discusseren, maar zo leveren ze het). Als die lijn opgezegd wordt, wordt normaal gesproken de adsl verbinding ook gesloopt en wordt er een mailtje naar de provider gedaan dat zij ook kunnen stoppen met factureren. Providers 'bevriezen' dan meestal het abonnement en je kan het eventueel opnieuw aanvragen op een andere telefoonlijn (met dezelfde providergegevens).

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 08-04-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij KPN zijn ze helaas iets te vlot geweestmet het afsluiten van de spraaklijn, helaas is hierdoor al mijn spraaklijn weg.
Alleen nu komt het grote probleem; 14 mei loopt pas mijn jaarcontract af bij Planet Internet.
Zodra dat is afgelopen kan ik helaas dus ook blijkbaar niet een abo bij BBned bestellen omdat ik geen spraaklijn heb.
Weet iemand al wat meer om toch een adsl lijn via BBned te krijgen?
Alvast hartelijk dank

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sorry voor de kleine kick, maar a.s. dinsdag wordt mijn ADSL lijn opgeheven en mijn spraaklijn ligt er al uit.
Demon zegt dat ze een spraaklijn nodig hebben om het ADSL te kunnen realiseren voor mij.
Heeft iemand een tip/oplossing voor mij om toch ADSL via BBned op mijn lijn te kunnen krijgen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81264

Ik woon sinds kort op mijn zelf en heb dan ook gelijk gekeken of het mogelijk is om mijn belbasis abonement weg te laten en mxstream in huis te krijgen. Maar dat kon niet. Je betaald KPN om de lijn naar de centrale te huren. Als je vervolgens mxstream erbij wil heben moet je daar ook weer voor betalen, want je gaat je lijn vervolgens delen in 2 lijnen. De logica hierachter snap ik ook niet, maar je moet het maar zo zien dat je beter een vast bedrag kan betalen voor je dataverkeer dan je telefoon tikken.

Maar door deze forum ben ik is verder gaan zoeken hoe het nou precies allemaal zit. Ik kwam dit vervolgens tegen in een forum van iemand die de aansluitingen van KPN verzorgt.

Je kunt geen aansluiting bestellen bij de KPN (MxStream) zonder een telefoon
abonnement te hebben - minimaal BelBasis wel te verstaan. Je schijnt wel
weer het telefonie abonnement te kunnen opzeggen nadat MxStream is
geleverd...... alhoewel je wel vaak aan een jaarcontract vast zit.

Wel kun je een ADSL aansluiting via een andere provider zoals bbNed of
Versatel zonder een KPN abonnement te hebben. In deze constructie "huurt" de
provider de koperen lijn van de centrale naar jouw huis maar biedt hierover
geen telefoniediensten aan. Het gaat in dit geval altijd om een "analoge"
lijn. Ik weet niet wat de gevolgen kunnen zijn als je achteraf toch besluit
telefonie via KPN af te nemen.

Er zit hier een bepaalde logica in, want kpn heeft tenslotten de koperdraad voor jou onder de grond gelegd, maar ja, je ziet wel weer dat KPN een macht heeft in ons klein landje. Want als de regering het koperdraad had gelegd had het verhaal anders geweest, maar ja, dan hadden we het bedrag in de belastingcenten terug gezien waarschijnlijk.

vb. de regering van Amsterdam heeft besloten dat alle huizen in 2006 voorzien moeten worden van glasvezel. KPN legt er geld in en de regering legt er geld in!! Wat gaan we betalen!! precies de regering en kpn. 90 euro vroegen ze als het goed is, maar ja wie wordt de provider? televisie ging er als het goed is ook over??

Zo zie ik het op het moment.

Dus je zal altijd dat koperdraadje moeten huren, want bij BBned huur je het vervolgens ook, maar dan net effe anders.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste