bjck schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:20:
In princiepe betaal je sowieso ongeveer €10 voor gebruik van de koperlijn. Zeker bij de lager geprijsde abonnementen (zie ADSL Direct van KPN prijzen). Dus BelBudget kost 't zelfde per maand.
Als je koperlijn een keer kapot getrokken wordt door graafwerkzaamheden wil je ook dat iemand hem netjes repareert toch? Moet je er wel voor betalen...
Dom niet persé. Maar qua maandlasten maakt het bij veel ISP's niet uit of je nu BelBudget hebt of geen KPN-telefonie. Dat 'tientje' betaal je bijna overal wel gewoon immers.
En 't bemoeilijkt overstappen van ISP en/of DSL-netwerk opzich. Omdat iedereen nogsteeds alleen uit gaat van linesharing met DSL en KPN-telefonie op dezelfde koperlijn om aan te vragen.
Ik betaal al sinds 2003 geen enkele cent voor het koperdraadje. Ik had Demon ADSL genomen en toen het werkte direct mijn KPN telefonie opgezegd. Nooit meer 1 rekening gehad van KPN. Enige kosten voor ADSL waren de EUR 19,95 van Demon, absoluut niets anders zoals een tientje voor KPN!
Toen de behuizing van de koperdraad buiten kapot dreigde te gaan, heb ik de buren laten bellen, die zijn nog wel KPN lid.
Maarrrrrrr, ik had Demon pas opgezegd en vandaag DirectADSL van KPN aangevraagd zonder vaste telefoonaanlsuiting. En nu komt de grote tip: vraag dit aan bij BelCompany. Hoe het kan weet ik niet, maar bij BelCompany betaal je hier gewoon EUR 21,95 voor per maand en bij KPN kost dit abo (eerdaags 1500/256) zonder vaste telefoonaanlsuiting EUR 30,95!