Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
funrider schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:42:
Ik wil zelf binnenkort bij Belcompany ADSL Go bestellen snelheid gaat net omhoog zag ik vorige week op KPN site 1500/256 a 21,95 via Belcompany zelfde abo kost bij KPN zonder vaste telefoonlijn aansluiting 30,95

http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

http://www.kpn.com/kpn/show/id=996661/sc=4e2804
Goed lezen!

€21,95 is als je WEL een vaste telefoonlijn neemt en €28,95 als je GEEN telefoonlijn neemt.
Indirect betaal je dus wel voor de koper draadjes...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Uhm ik kijk wel goed hoor.. moet ook kijken naar de 'Belcompany' prijs..

vond overigens ook nog dit linkje:
http://www.telegraaf.nl/i...foonlijn_ligt_er_uit.html
Henkie-Jan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:04:
[...]

Goed lezen!

€21,95 is als je WEL een vaste telefoonlijn neemt en €28,95 als je GEEN telefoonlijn neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Henkie-Jan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:04:
[...]

Goed lezen!

Ik zou zeggen: De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet. Ga zelf eens goed lezen voordat je anderen vermaant dat te doen.

Bij de belcompany kost ddsl zonder vaste telefoonlijn gewoon hetzelfde als ddsl met vaste telefoonlijn bij kpn kost.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66281/full.gif

Deze aanbieding is verreweg de allerbeste goedkope adsl aansluiting. 22 euro per maand totaal voor een anderhalf megabit verbinding is prima.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 12-09-2005 14:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05

TheVMaster

Moderator WOS
JvS schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:23:
[...]

Ik zou zeggen: De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet. Ga zelf eens goed lezen voordat je anderen vermaant dat te doen.

Bij de belcompany kost ddsl zonder vaste telefoonlijn gewoon hetzelfde als ddsl met vaste telefoonlijn bij kpn kost.

[afbeelding]

Deze aanbieding is verreweg de allerbeste goedkope adsl aansluiting. 22 euro per maand totaal voor een anderhalf megabit verbinding is prima.
Heel mooi, maar wat ik me nu afvraag. Stel ik heb nog geen telefoonaansluiting van KPN (studentenhuis van me vriendin), maar ze willen wel adsl (internet via de kabel kan niet :( )...moeten ze dan wel eerst een kpn lijn aanvragen of is die uitspraak van de OPTA nog van toepassing op dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Sorry, heb niet gelezen dat het een speciale belcompany prijs was 8)7
Mijn excuus... 8)7

En als je dan Skype neemt desnoods om te bellen ben je helemaal goedkoop uit!

[ Voor 31% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-09-2005 14:47 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Henkie-Jan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:46:
Sorry, heb niet gelezen dat het een speciale belcompany prijs was 8)7
Mijn excuus... 8)7

En als je dan Skype neemt desnoods om te bellen ben je helemaal goedkoop uit!
Of gebruik Voipbuster om gratis te bellen naaar alle vaste nummers in Nederland (Spanje, Duitsland, de VS, Belgie, etc..etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

TheVisionMaster schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:39:
[...]

Heel mooi, maar wat ik me nu afvraag. Stel ik heb nog geen telefoonaansluiting van KPN (studentenhuis van me vriendin), maar ze willen wel adsl (internet via de kabel kan niet :( )...moeten ze dan wel eerst een kpn lijn aanvragen of is die uitspraak van de OPTA nog van toepassing op dit verhaal?
Dit staat gewoon op de site van kpn. Maar denk zelf ook even logisch na... Je wil adsl zonder telefoonlijn hebben. KPN biedt zelf adsl zonder telefoonlijn aan, ze noemen het zelfs "adsl zonder telefoonlijn". Moet je dan een telefoonlijn hebben om het aan te vragen?

Of bedoel je dat je in een huis woont waar helemaal geen aansluiting aanwezig is? Een net nieuw gebouwd huis of een huis ergens in de rimboe? Als dat het geval is, dan kan je inderdaad geen adsl aanvragen. Er moet uiteraard wel koper binnenkomen en als dat niet zo is, dan is je huis niet geschikt voor adsl, simpelweg omdat er geen kabel is.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 12-09-2005 15:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
TheVisionMaster schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:39:
[...]

Dat hoeft dus niet, DSL kan zo aangelegd worden op een ongebruikte koperlijn. Zoek een ISP (of KPN direct) die je dat aangiedt op dat adres en gaan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JvS schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:14:
[...]

Dit staat gewoon op de site van kpn. Maar denk zelf ook even logisch na... Je wil adsl zonder telefoonlijn hebben. KPN biedt zelf adsl zonder telefoonlijn aan, ze noemen het zelfs "adsl zonder telefoonlijn". Moet je dan een telefoonlijn hebben om het aan te vragen?

Of bedoel je dat je in een huis woont waar helemaal geen aansluiting aanwezig is? Een net nieuw gebouwd huis of een huis ergens in de rimboe? Als dat het geval is, dan kan je inderdaad geen adsl aanvragen. Er moet uiteraard wel koper binnenkomen en als dat niet zo is, dan is je huis niet geschikt voor adsl, simpelweg omdat er geen kabel is.
;) I know....ik heb geen behoefte om dit te nemen (heb zelf 8Mbit incl. achterliggend netwerk..etc.e.tc..) maar me vriendin woont in studentenhuis waar wel koper ligt, maar dus geen telefonie van KPN. indien ze dit dus moeten aanvragen en een jaar moeten betalen wordt het alweer te duur (Tjah..studentes he ). Maar goed er staat idd op de site van Belcompany dat het zonder telefoon van KPN mogelijk is.....dus ik ga Belcompany maar eens ff bellen.

Edit:

Ik heb net contact gehad met Belcompany en inderdaad het is op dat bewuste adres (studentenhuis) gewoon mogelijk om adsl aan te vragen via Belcompany (en dus voor 20 euri per maand te internetten zonder verdere kosten aan KPN)....

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 12-09-2005 16:01 . Reden: Contact gehad met Belcompany ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Overigens typisch dat zo'n Wanadoo Family a 24,95 nog steeds een KPN Telefoonaansluiting nodig heeft.. ze bieden via KPN en BBNed aan maar de family abo's is via eigen netwerk zeggen ze. Waarom dan toch nog betalen a 9,40 p/mnd Belbudget.. of komt dat omdat ze telefoon bij aanbieden.. k zal wanadoo ook maar eens bellen of ook zonder telaansluiting kan of gaat komen..

Versatel netwerk hoef je ook geen KPN telabo te hebben in geval van 39,95 voetbal pakket toch?
Enkel lees ik bij 19,95 adsl pakket dat wel belbudget MOET hebben helaas.

K blijf nog even zoeken naar mogelijk andere alternatieven voor 20/25 zonder fratsen als KPN vaste lijn.

Anoniem: 154928

Ik heb net mijn vaste aansluiting bij de KPN opgezegd, maar wil nu wel een ADSL aansluiting.

Als ik het bovenstaande goed lees is het dus heel dom dat ik mijn vaste lijn heb opgezegd....??

• bjck
funrider schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:24:
Overigens typisch dat zo'n Wanadoo Family a 24,95 nog steeds een KPN Telefoonaansluiting nodig heeft.. ze bieden via KPN en BBNed aan maar de family abo's is via eigen netwerk zeggen ze. Waarom dan toch nog betalen a 9,40 p/mnd Belbudget.. of komt dat omdat ze telefoon bij aanbieden.. k zal wanadoo ook maar eens bellen of ook zonder telaansluiting kan of gaat komen..

Versatel netwerk hoef je ook geen KPN telabo te hebben in geval van 39,95 voetbal pakket toch?
Enkel lees ik bij 19,95 adsl pakket dat wel belbudget MOET hebben helaas.

K blijf nog even zoeken naar mogelijk andere alternatieven voor 20/25 zonder fratsen als KPN vaste lijn.
In princiepe betaal je sowieso ongeveer €10 voor gebruik van de koperlijn. Zeker bij de lager geprijsde abonnementen (zie ADSL Direct van KPN prijzen). Dus BelBudget kost 't zelfde per maand.

Als je koperlijn een keer kapot getrokken wordt door graafwerkzaamheden wil je ook dat iemand hem netjes repareert toch? Moet je er wel voor betalen...
Anoniem: 154928 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:13:
Ik heb net mijn vaste aansluiting bij de KPN opgezegd, maar wil nu wel een ADSL aansluiting.

Als ik het bovenstaande goed lees is het dus heel dom dat ik mijn vaste lijn heb opgezegd....??
Dom niet persé. Maar qua maandlasten maakt het bij veel ISP's niet uit of je nu BelBudget hebt of geen KPN-telefonie. Dat 'tientje' betaal je bijna overal wel gewoon immers.

En 't bemoeilijkt overstappen van ISP en/of DSL-netwerk opzich. Omdat iedereen nogsteeds alleen uit gaat van linesharing met DSL en KPN-telefonie op dezelfde koperlijn om aan te vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-09-2005 22:21 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 04:27

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 29103 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:41:
Wij hebben hier al meer als 1,5 jaar een 8/1 lijn via Concepts-ict (BBNED) zonder KPN abbo. In de tijd dat wij dit deden hebben we het bij de provider ook op koppelverkoop gegooid bij het aanvragen van de lijn. Zij kwamen toen met de oplossing om bij het bedrijf vintax een telefoon nummer aan te laten vragen.

KPN heeft namelijk geen monopolie op het uitgeven van telefoonnummers. Een telefoon nummer is echt er wel nodig voor een goede administratieve 'mapping' tussen centrale, wijkkast en veldbedrading naar de meterkast toe. (zal wel een database dingetje zijn ofzo)

Volgens mij bestaat dit bedrijf echter niet meer of hebben ze een andere naam gekregen want ik kan er nu niet meer zoveel over vinden.

Na de aanvraag kregen we na een paar weken een brief van Vintax waarin ons nieuwe 'dode' telefoonnummer stond. Met dit nummer hebben we toen een BBNED lijn bij concepts-ict aangevraagd.

Verder nooit meer storingen gehad
Hmm zijn er nog meer partijen die zo nummers kunnen uitgeven of moet ik even contact opneme met de Opta hierover?

Dich bis echt unne foëzen haas

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 16:52
een hoop voip providers geven nummers uit zoals budgetphone voor € 10,- per jaar. Zou dat ook werken?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Anoniem: 132833

bjck schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:20:
In princiepe betaal je sowieso ongeveer €10 voor gebruik van de koperlijn. Zeker bij de lager geprijsde abonnementen (zie ADSL Direct van KPN prijzen). Dus BelBudget kost 't zelfde per maand.

Als je koperlijn een keer kapot getrokken wordt door graafwerkzaamheden wil je ook dat iemand hem netjes repareert toch? Moet je er wel voor betalen...

Dom niet persé. Maar qua maandlasten maakt het bij veel ISP's niet uit of je nu BelBudget hebt of geen KPN-telefonie. Dat 'tientje' betaal je bijna overal wel gewoon immers.

En 't bemoeilijkt overstappen van ISP en/of DSL-netwerk opzich. Omdat iedereen nogsteeds alleen uit gaat van linesharing met DSL en KPN-telefonie op dezelfde koperlijn om aan te vragen.
Ik betaal al sinds 2003 geen enkele cent voor het koperdraadje. Ik had Demon ADSL genomen en toen het werkte direct mijn KPN telefonie opgezegd. Nooit meer 1 rekening gehad van KPN. Enige kosten voor ADSL waren de EUR 19,95 van Demon, absoluut niets anders zoals een tientje voor KPN!

Toen de behuizing van de koperdraad buiten kapot dreigde te gaan, heb ik de buren laten bellen, die zijn nog wel KPN lid.

Maarrrrrrr, ik had Demon pas opgezegd en vandaag DirectADSL van KPN aangevraagd zonder vaste telefoonaanlsuiting. En nu komt de grote tip: vraag dit aan bij BelCompany. Hoe het kan weet ik niet, maar bij BelCompany betaal je hier gewoon EUR 21,95 voor per maand en bij KPN kost dit abo (eerdaags 1500/256) zonder vaste telefoonaanlsuiting EUR 30,95! 8)7

• bjck
Niet alle ISP's berekenen het door apart. Demon kan het doen (zie voorwaarden) maar niets moeten ze natuurlijk.

Bij KPN zie je het in het maandbedrag terug, behalve dan met de BelCompany actie. 't Loont sowieso om bij Tfortelecom of BelCompany te shoppen voor DSL omdat hier vaak actie zijn met abonnmenten/prijzen die niet te bestellen zijn bij de ISP's zelf ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bjck schreef op donderdag 15 september 2005 @ 06:54:
Niet alle ISP's berekenen het door apart. Demon kan het doen (zie voorwaarden) maar niets moeten ze natuurlijk.

Bij KPN zie je het in het maandbedrag terug, behalve dan met de BelCompany actie. 't Loont sowieso om bij Tfortelecom of BelCompany te shoppen voor DSL omdat hier vaak actie zijn met abonnmenten/prijzen die niet te bestellen zijn bij de ISP's zelf ;)
Idd dat blijkt wel weer. Ik heb mijn vriendin vandaag naar Belcompany gestuurd om eens wat meer info m.b.t de actie te krijgen (oa tot wanneer de actie nog loopt)...

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 22:48
Ik ben langsgeweest bij de belcompany en ze wisten mij te vertellen dat de actie al een keer verlengd was. In plaats van te stoppen op 1 september is dat verschoven naar 1 oktober.
De levertijd is ongeveer 4 weken zei de persoon achter de balie.
Op de vraag of hij misschien een idee had dat de actie misschien opnieuw verlengd zou worden had hij helaas geen antwoord. Ik ben vervolgens helaas vergeten te vragen of de actie goed liep, dat zou een drijfveer voor verlenging kunnen zijn.
Zelf hoop ik dat de actie verlengd wordt, want ik kan pas eind december van mijn huidige provider af... Is er iemand die meer weet?

-edit-

Ik zie op de site van KPN dat de actie bij hun ook tot eind september loopt: http://www.kpn.com/kpn/show/id=763169/sc=626650

[ Voor 11% gewijzigd door griphin op 21-09-2005 11:21 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
griphin schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:36:
Ik ben langsgeweest bij de belcompany en ze wisten mij te vertellen dat de actie al een keer verlengd was. In plaats van te stoppen op 1 september is dat verschoven naar 1 oktober.
De levertijd is ongeveer 4 weken zei de persoon achter de balie.
Op de vraag of hij misschien een idee had dat de actie misschien opnieuw verlengd zou worden had hij helaas geen antwoord. Ik ben vervolgens helaas vergeten te vragen of de actie goed liep, dat zou een drijfveer voor verlenging kunnen zijn.
Zelf hoop ik dat de actie verlengd wordt, want ik kan pas eind december van mijn huidige provider af... Is er iemand die meer weet?
Ik zal me vriendin vanmiddag eens ff vragen of zij het weet (zij gaat het deze week als het goed is aanvragen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
Om deze topic nieuw leven in te blazen:

Internet-Land beweert dat ze wel non line-sharing aan kunnen bieden zonder KPN kosten.

zie: http://www.internet-land....um_posts.asp?TID=346&PN=1

iemand ervaring mee, dat het ook zo is en kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Nou ik ga het dan ook eindelijk maar eens aanvragen voor mn nieuwe appartement.
Nog even wat vraagjes aan de huidige gebruikers;

# wat betaal je maandelijks aan KPN? Die 21,95 of toch 30,95 en hebben jullie geld op rekening van Belcompany gekregen (refresh my memory).

# wat betalen we na het eerste jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
funrider schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:52:
Nou ik ga het dan ook eindelijk maar eens aanvragen voor mn nieuwe appartement.
Nog even wat vraagjes aan de huidige gebruikers;

# wat betaal je maandelijks aan KPN? Die 21,95 of toch 30,95 en hebben jullie geld op rekening van Belcompany gekregen (refresh my memory).

# wat betalen we na het eerste jaar?
Mijn vriendin betaald nu 30,95 per maand. Ze heeft een cash-back gekregen van 12x 9,00 ofzo (ze betaald effectief dus 21,95 per maand) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

Helaas geldt die "€ 21,95"actie van belcompany nu niet meer...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 10-01-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
De actie is verlengd hoor en loopt dacht k ergens tot eind van deze maand.
Belcompany
| Tfortelecom
Anoniem: 114732 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:17:
Helaas geldt die "€ 21,95"actie van belcompany nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Kan iemand verklaren waarom dit enkel mogelijk is bij bepaalde providers ?
Ik heb vandaag gemailed naar planet en xs4all maar xs4all liet al blijken dat het niet mogelijk was.
De enige partij die het aanbied is tot noch toe direct adsl van kpn zelf.

Iemand die er meer over kan zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Elke aanbieder kan aparte afspraken maken. Je kan bij (zakelijke) bbned aanbieders ook voor NLS (new line service) kiezen wat eropneerkomt dat je eenmalig een bepaald bedrag betaald en bbned een koper lijntje legt (waar géén telefonie over mogelijk is!)

Misschien dat dit in de toekomst ook nog wel voor economy lijntjes gaat komen. Hoe dat bij KPN zit weet ik niet. Die actie van de belcompany is alleen voor het eerste jaar dus je betaald hem uiteindelijk alsnog.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
Ik heb nog geen telefoonabonnement en ook geen adsl abonnement. Kan ik ook met budgetbellen adsl easy aanvragen van planet. Dit vraag ik omdat het eerder niet kon, maar uit de laatste reactie dacht ik te kunnen opmaken dat deze restrictie niet meer gold.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste