4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
No production networks were harmed during this posting
Anoniem: 51827
"mijn wereld is zo groot als GoT"Ik kon het niet vinden in de search
Mxstream weet ik niet, ik gok dat je je lijn moet houden, kan kpn weer extra voor vangen...
Exact expert nodig?
Anoniem: 30723
Anoniem: 30723 schreef op 06 september 2002 @ 17:42:
Zeker niet. Aanvragen telefoonlijn, aanvragen ADSl, en gelijk het abbo opzeggen. 2 maanden geleden heeft de OPTA een uitspraak hierover gedaan dat je geen jaarcontarct hoeft af te nemen
Is dat zo ?
Welke kosten betaal je dan? Waarschijnlijk €45 voor het leveren van de lijn, 1 maand abbokosten (rond de €16) en verder? Nog speciale "afsluit-kosten" ?
Waarschijnlijk is het dan op deze manier goedkoper om een gewoon analoog modem te gebruiken + deze truuc, dan een ISDN modem etc
(Er van uitgaand dat je een ISDN lijn hebt
Anoniem: 1734
van xs4all site geldt voor bbned wel...Als u al een andere verbinding gebruikt voor telefonie, kun u op de kosten besparen door het abonnement van KPN op te zeggen.* De lijn wordt dan door bbned overgenomen zonder het deel telefonie. U kunt dan niet meer telefoneren over die lijn en hebt ook geen telefoonnummer meer op die lijn.
Als u een (extra) analoge lijn gaat aanvragen speciaal voor ADSL, kunt u bij uw aanvraag voor Power ADSL aangeven dat u uw vaste telefonie over deze lijn niet wilt behouden. Wij zullen er vervolgens voor zorgen dat uw vaste telefonie van de lijn wordt afgehaald, u hoeft dit niet zelf aan KPN door te geven. U maakt dan geen gebruik van line sharing. Wel is het zo dat KPN met jaarcontracten werkt en de abonnementskosten voor het eerste jaar volledig in rekening kan brengen.
Is precies wat ik wil aangezien ik toch alleen maar mobiel bel... luiheid
Ik zit met hetzelfde. Ik heb net een telefoonaansluiting sinds juni, puur voor de ADSL. Omdat ik mobiel bel gebruik ik de vaste lijn toch niet.
Helaas moet ik wachten tot volgend jaar juni om lijnsharing stop te zetten en mijn telefoonabonnement stop te zetten.
Anoniem: 30723
In April is er een uitspraak van de OPTA geweest. Als je dit aanhaalt bij de KPN kun je per direct de lijn opzeggen
Anoniem: 47692
Ik heb gezocht op die uitspraak, maar kon het niet vinden.Anoniem: 30723 schreef op 07 september 2002 @ 11:40:
Nope.
In April is er een uitspraak van de OPTA geweest. Als je dit aanhaalt bij de KPN kun je per direct de lijn opzeggen
Heb je een link?
Het kan dusVanaf vandaag heb ik geen kiestoon meer op de lijn, dus is het slopen van de
voicedienst van Kpn is succesvol verlopen en uiteraard werkt mijn Maxx
verbinding nog naar alle tevredenheid.
Voor de info ik had bij mijn aanvraag een Maxx verbinding aangevraagd ZONDER
linesharing dit is MET linesharing geworden vraag mij niet hoe dit komt maar
ik was allang blij dat ik na een maand afzien weer met een breedband
verbinding online kon.
Ik gebruikte de voicedienst van de Kpn niet en wist niet of ik straks zonder
Adsl kwam te zitten als ik mijn Kpn lijn zou opzeggen.
Nadat Kpn kwam met het verhaal dat je vooruit moest betalen heb ik de knoop
doorgehakt en toch ondanks alle verhalen dat het wel eens fout kon gaan mijn
Kpn lijn laten opgezeggen.
Ik had mijn Kpn lijn aangevraagd wegens Mxstream waar je nog wel een Kpn
lijn voor nodig blijft hebben. (koppelverkoop is toch verboden ?) Dus is had
mijn lijn wel al langer als 1 jaar.
Exact expert nodig?
hier de link (op mijn eigen server): http://www.de.groot.cx/~bas/ordl_aansluitlijn_020702.pdf
Anoniem: 24967
"Voor ADSL moet u beschikken over een enkelvoudige vaste telefoonaansluiting van KPN Telecom"
Ik wil graag ook van die lijn af, heb hem al jaren maar gebruik hem niet omdat ik een riant mobiel abo heb. Wel wil ik graag blijven mxstreamen > maar als dat niet kan ga ik misschien naar casema/wanaadoo cable adsl, iemand ervaring hiermee?
Alleen heb je niet een vast IP adres, ondersteunen ze windowsXP slecht (of iig ondersteunden eerst). verder hoor je weleens dat het een week wat minder is.
Kortom lang niet zo erg als de drama's die je weleens bij @home en chello hoort, maar ook niet zo snel. En ook niet zo stabiel/constant als adsl maar wel weer ietsje sneller en flink goedkoper...
Redelijk aardig alternatief denk ik.
Kun je me mischien vertellen in welke sectie ik moet inzoomen met m'n verstand?
Ik heb op dit moment geen vaste telefoonaanskuiting, Dus moet ik voor een maandje ofzo een telefoonaansluiting én MxStream aanvragen, en dan na een maand opzeggen....
De meeste mensen deugen!
Kabel werkt totaal anders. Dan moet je gewoon een kabel abo hebben en daar internet over aanvragen
Om 1 of andere reden kan ik geen tekst copy-pasten vanuit de pdfdbzdragon schreef op 07 september 2002 @ 16:39:
Ik wil niet echt dom overkomen, maar ik heb het bestandje net even snel doorgebladerd, maar kan even niets vinden over het eerder stoppen van de telefoonlijn.
Kun je me mischien vertellen in welke sectie ik moet inzoomen met m'n verstand?
Exact expert nodig?
Lees maar...
Geachte heer/mevrouw,
Via het internet heb ik in een forum een onderwerp gelezen dat klanten van KPN Telecom B.V. niet meer 1 jaar lang klant hoeven te zijn voordat ze hun abonnement kosteloos kunnen opzeggen.
De achtergrond van het onderwerp zou de reden zijn van een uitspraak door de OPTA niet zo lang geleden.
Omdat ik in juni 2002 een belbasis abonnement heb afgesloten bij primafoon puur voor mijn ADSL wil ik deze zo snel mogelijk weer opzeggen. Dit omdat mijn internetprovider ook adsl kan leveren zonder linesharing. Dit houdt in dat het niet nodig is om een telefoonabonnement te hebben om ADSL geleverd te kunnen krijgen.
Aangezien ik mijn vaste lijn toch niet gebruik, omdat ik altijd mobiel bel wilde ik vragen of ik mijn lijn nu kan opzeggen met de uitspraak van de OPTA in mijn achterhoofd.
Er was wel een link ( zie hieronder ) naar bestand met deze uitspraak.
http://www.de.groot.cx/~bas/ordl_aansluitlijn_020702.pdf
Met vriendelijke groeten,
................
Dit mailtje werd verstuurd door de consumentenbond website.
ANTWOORD -->
Geachte heer .......,
Bij de Consumentenbond is niets bekend over een uitspraak van de Opta waarin is bepaald dat het een 1-jarig contract niet geheel behoeft te worden uitgediend. Als u een contract voor 1 jaar aangaat, dan zit u daar 1 jaar aan vast. Alleen een ernstige tekortkoming in de nakoming van de leveringsplicht van de KPN zou u de mogelijkheid bieden de overeenkomst voortijdig (kosteloos) te ontbinden.
Raadzaam is het derhalve contact op te nemen met de Opta, (070) 315 35 00; www.opta.nl , om na te gaan of de informatie op het forum juist is. Helaas heb ik via de onderstaande link hierover geen informatie kunnen vinden.
Mocht het inderdaad zo zijn dat de mogelijkheid bestaat om binnen het jaar de overeenkomst op te zeggen, wil ik u graag verzoeken de Consumentenbond daarvan op de hoogte te brengen, en eventueel naar de desbetreffende uitspraak te verwijzen.
Bij voorbaat dank hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Consumentenbond
D.M. Uithol
ConsumentenRecht
Voor zover van toepassing willen wij u nog wijzen op het volgende. Wij
hebben dit advies uitsluitend gebaseerd op de informatie die u ons heeft
verstrekt, dus zonder "hoor en wederhoor" toe te passen bij eventuele
andere betrokken partijen, aangezien dat niet zou passen binnen onze
eerste-lijns-service. Vervolgens hebben wij uw (rechts)positie getoetst
aan onze eigen kennis en verdere gegevens uit externe bronnen, die in
onze ogen betrouwbaar zijn. Voor de inhoud van ons advies staan wij
uiteraard in, maar wij kunnen helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden
voor de praktische gevolgen daarvan.
Op de website voor Consumentenrecht is het volgende verzoek binnengekomen
Het feit dat je BBnet adsl kan hebben terwijl er geen telefoonsignaal op de lijn zit, lijkt mij een aanwijzing dat je gewoon adsl zou moeten kunnen aanvragen zonder dat je een telefoonabonnent hebt, zolang er maar koper aangesloten is...
Aan de andere kant, de KPN zorgt volgens mij voor het koper tot aan het huis. Dat MOET op de een of andere manier betaald worden. Het is niet zo gek dat zij op die koperdraden een jaar abonnement kunnen 'eisen' voordat deze in gebruik genomen kan worden.
Wat dan wel weet 'apart' is, is dat je geen belbudget mag gebruiken voor adsl en dat je bij KPN-adsl niet je abonnemt na een jaar op kan zeggen.... Is daar geen opta uitspraak over?
Ik vind dat je wel gelijk over het feit dat KPN het koper tot aan de deur 'levert', maar tegenwoordig worden er bij de nieuwbouwwoningen standaard telefoonlijnen geleverd terwijl wij daar ook niet om gevraagd hebben. Bedenk wel dat KPN nog steeds voor een gedeelte van de staat is. En als de staat ICT wil bevorderen in dit land dan vind ik dat we niet hoeven te betalen voor het koper dat aangelegd wordt. Misschien doen we dat wel indirect via de belasting of zo.
Ik vind dat het porteren van lijnen naar ADSL gratis of tegen een kleine betaling moet gebeuren. Het is vaag dat je per se een abonnement moet nemen.
De staat pompt dus per defenitie geen geld in de kpn...
Altijd een telefonie abo nodig. Formeel mag dat geen BelBudget zijn, in de praktijk geldt die verplichting alleen tijdens de aansluitprocedure omdat de systemen onvoldoende op elkaar zijn aangeloten. Je kan dus gewoon als je eenmaal aangesloten bent het daarvoor bedoelde nummer bellen en je abo om laten zetten naar een BelBudget.
Er is bij mijn weten nog niemand die succes heeft gehad bij het opzeggen van de telefonie zonder MXStream kwijt te raken.
BBned
Op het moment van aansluiting heb je een telefonie abo nodig dat geen BelBudget is. Als je dat abo al meer dan een jaar hebt kan je het telefonie abo daarna gewoon opzeggen. Dan wordt aan BBned de vraag voorgelegd of zij willen omschakelen van ASL naar XTL (zie http://www.kpn-wholesale.nl/ voor de definities) en zal BBned dat doen.
Heb je een telefonie abo korter dan een jaar, dan kan je proberen op te zeggen. Of je daarna nog voor de rest van dat jaar rekeningen krijgt c.q. of KPN een deurwaarder op je afstuurt als je rekeningen niet betaald is niet duidelijk.
Heb je nog geen telefonie abo, leg je probleem dan voor aan KPN. Blijf reageren op email en blijf beleefd doorvragen. Zeg dat je je telefoonlijn alleen voor DSL wil. Er zijn mensen die (op papier) de toezegging hebben gekregen dat ze niet aan de minimum contractduur van 1 jaar gehouden zullen worden. Als jij die toezegging ook op papier kan krijgen dan ben je er ook (hoewel het me niet verstandig lijkt om expliciet in het eerste mailtje te zetten dat je precies deze oplossing wil).
BaByXL
zie BBned
Nota bene
Wholesale leveranciers via bovenstaande netwerken (zoals TU Delft, UvA en SURFnet ADSL Thuis) hebben soms afwijkende afspraken. Vragen helpt.
Is er iemand hier die wat meer "in" kpn of BBnet zit, die daar wat duidelijkheid over kan geven?
Er zijn in het verleden al veel discussies hierover geweest. Als je de bronneninformatie wil is de discussie in xs4all.adsl een van de minder interessante. Even Googlen naar XTL en ASL in de cistron.* groepen is veel interesanter. En vergeet niet om de KPN Wholesale website door te spitten. Daar staan de procedures in ettelijke honderden pagina's beschreven.JvS schreef op 11 september 2002 @ 15:03:
In de nieuwsgroep xs4all.adsl is er nu ook een leuke discussie over bezig.
ASL en XTL dus.Het blijkt dat er twee soorten aansluitingen van adsl zijn, een waarbij er telefonie is op het adres en een waarbij er geen abonnement is.
Van KPN snap ik wel dat er bepaalde dingen nog onduidelijk zijn. Maar wat wil je dan nog meer weten over BBned?Dat laatste is voor de breedbandleverancier duurder. KPN adsl kiest er dus voor om dat niet te leveren, in tegenstelling tot BBnet, die die hogere kosten voor hun rekening nemen...
Is er iemand hier die wat meer "in" kpn of BBnet zit, die daar wat duidelijkheid over kan geven?
JvS schreef op 11 september 2002 @ 15:03:
In de nieuwsgroep xs4all.adsl is er nu ook een leuke discussie over bezig. Het blijkt dat er twee soorten aansluitingen van adsl zijn, een waarbij er telefonie is op het adres en een waarbij er geen abonnement is. Dat laatste is voor de breedbandleverancier duurder. KPN adsl kiest er dus voor om dat niet te leveren, in tegenstelling tot BBnet, die die hogere kosten voor hun rekening nemen...
't is BBned
De islam kan uw vrijheid schaden
hou ons op de hoogte!!
Nee, ik heb nog geen antwoord gekregen van ze. Ik denk dat het antwoord ongeveer rond volgende week in mijn mailbox zal liggen.bdegroot schreef op 12 september 2002 @ 18:01:
dbzdragon: Al een antwoord van de OPTA?
hou ons op de hoogte!!
Zodra ik iets hoor post ik het in deze topic.
Volgens mij is mobiel bellen behoorlijk duurder en zeker duurder als je naar een andere vaste aansluiting belt.
En mobiel bellen is dan wel lekker makkelijk, het is nog steeds flink kostbaar en zeker overdag.
Maar goed, dat moet iedereen zelf weten natuurlijk
Hier heb je geen gelijk in.
Een standaard analoog abbo (belbasis) kost 16euro per maand, daar moet nog nummerweergave bij dat is ook 2,50.
Een totaal pakket dus van €18,50.
Stel iemand belt in een maand 10 uur naar lokale nummers (waarvan 2 overdag, 4 savonds en 4 in het weekend), 3 uur naar interlokale nummers (waarvan 1 overdag 1 savonds en 1 in het weekend) en 3 uur naar mobiele nummers. (waarvan 1 overdag 0,5 savonds en 1,5 in het weekend)
Er wordt dus in totaal 16 uur gebeld, dit is 960 minuten.
Dit brengt de totale gesprekskosten op:
Lokaal:
3,36
3,60
2,40
______+
€9,36
Interlokaal:
2,55
1,206
1,206
______+
€4.962
Mobiel: (Ik ga hier uit van de prijzen van het bellen naar KPN mobile)
17,82
6,67
11,20
______+
€35,69
Dit brengt de totale kosten van een riante beller per maand op: €68,512
Nu nemen we een abbo van vodafone, het
http://www.vodafone.nl/4_xx.asp?cnid=57&qas=562
Dit abbo kost €107,50 per maand
Nu kan je wel zeggen dat dit €40 duurder is dan een vaste telefoon, maar daar komt wel bij dat mobiel bellen veel gemakken met zich meebrengt.
En jou vergelijking dat het overdag duurder zou zijn klopt ook niet, want dat is bij deze niet van toepassing. Ook is het een feit dat het bij die abbo niet uitmaakt of je naar mobiel, interlokaal of lokaal belt, want dit is allemaal dezelfde prijs.
Dus mocht je eens denken dat je die 960 minuten alleen naar mobiel gaat bellen, danwel overdag of savonds de prijs blijft hetzelfde en dan ben je in dat geval zeker goedkoper uit als kpn.
Daarbij komt het feit dat je over het algemeen gewoon minder belt als noodzakelijk met een mobiel (behalve de huidige "jeugd").
Ook een argument is dat mensen die geen vaste aansluiting willen toch al minder bellen dan iemand die een vaste aansluiting heeft, dus kunnen die ook een goedkoper abbo nemen en zijn dus goedkoper uit dan met vaste telefonie.
Ik denk dat je dan toch beter O2 kan nemen[Airwolf] schreef op 27 september 2002 @ 23:43:
[...]
Hier heb je geen gelijk in.
Een standaard analoog abbo (belbasis) kost 16euro per maand, daar moet nog nummerweergave bij dat is ook 2,50.
Een totaal pakket dus van €18,50.
Stel iemand belt in een maand 10 uur naar lokale nummers (waarvan 2 overdag, 4 savonds en 4 in het weekend), 3 uur naar interlokale nummers (waarvan 1 overdag 1 savonds en 1 in het weekend) en 3 uur naar mobiele nummers. (waarvan 1 overdag 0,5 savonds en 1,5 in het weekend)
Er wordt dus in totaal 16 uur gebeld, dit is 960 minuten.
Dit brengt de totale gesprekskosten op:
Lokaal:
3,36
3,60
2,40
______+
€9,36
Interlokaal:
2,55
1,206
1,206
______+
€4.962
Mobiel: (Ik ga hier uit van de prijzen van het bellen naar KPN mobile)
17,82
6,67
11,20
______+
€35,69
Dit brengt de totale kosten van een riante beller per maand op: €68,512
Nu nemen we een abbo van vodafone, het
http://www.vodafone.nl/4_xx.asp?cnid=57&qas=562
Dit abbo kost €107,50 per maand
Nu kan je wel zeggen dat dit €40 duurder is dan een vaste telefoon, maar daar komt wel bij dat mobiel bellen veel gemakken met zich meebrengt.
En jou vergelijking dat het overdag duurder zou zijn klopt ook niet, want dat is bij deze niet van toepassing. Ook is het een feit dat het bij die abbo niet uitmaakt of je naar mobiel, interlokaal of lokaal belt, want dit is allemaal dezelfde prijs.
Dus mocht je eens denken dat je die 960 minuten alleen naar mobiel gaat bellen, danwel overdag of savonds de prijs blijft hetzelfde en dan ben je in dat geval zeker goedkoper uit als kpn.
Daarbij komt het feit dat je over het algemeen gewoon minder belt als noodzakelijk met een mobiel (behalve de huidige "jeugd").
Ook een argument is dat mensen die geen vaste aansluiting willen toch al minder bellen dan iemand die een vaste aansluiting heeft, dus kunnen die ook een goedkoper abbo nemen en zijn dus goedkoper uit dan met vaste telefonie.
€ 7,50 voor een maanabbo
€ 5,00 voor 500 minuten naar vaste nummers en O2 mobiel nummers
Er zullen dan waarschijnlijk wel wat kosten voor overige mobiele nummers bijkomen, maar dit is toch een stukje goedkoper dan wat jij voorschotelt
webOS all the way!
|| Specs ||
Ja dat is inderdaad mogelijk.Hermanvh schreef op 30 september 2002 @ 14:05:
[...]
Ik denk dat je dan toch beter O2 kan nemen![]()
€ 7,50 voor een maanabbo
€ 5,00 voor 500 minuten naar vaste nummers en O2 mobiel nummersDussuh, dan kost het €12,50 incl. 500 minuten bellen
De 2e 500 minuten zullen dan dus ook wel € 5,00 kosten, dus dan kom je op €17,50 per maand.
Er zullen dan waarschijnlijk wel wat kosten voor overige mobiele nummers bijkomen, maar dit is toch een stukje goedkoper dan wat jij voorschotelt
Alleen er zit ook iets met alleen naar O2 nummer bellen dat dat zo goedkoop is, vandaar dat ik dit niet in mijn voorbeeld genoemt heb.
En idd het is een goed voorbeeld.
Dit is ontopic hoor.
Ik heb de OPTA dus destijds wel gemaild hierover, maar ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Miscchien als iemand anders ook even een mailtje stuurt, dan weten ze dat deze vraag toch wel bij meerdere mensen brandt.
Anoniem: 38474
Alvast bedankt.
Check your mailboxbdegroot schreef op 01 oktober 2002 @ 19:27:
dbzdragon: Ik zal dat mailtje ook eens sturen! Kan je even jou mailtje aan mij sturen, dan kan ik deze gebruiken!
Alvast bedankt.
|| Specs ||
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Thanx dbzdragon

Hello fellow humans
Ergo, je wordt genaaid waar je bijstaat. Maar what else is new?
Ik begrijp wel dat de KPN alleen pakketten verkoopt, omdat ze er anders verlies op zouden maken (doen ze dat niet al eigenlijk?), maar 't blijft een naaistreek.
Dat van de OPTA lijkt me trouwens sterk; de OPTA wil juist dat KPN duurder wordt, zodat andere telco's betere kansen krijgen. KPN mag diensten niet meer onder de prijs aanbieden, anders vindt de OPTA het concurrentievervalsing.
[ Voor 0% gewijzigd door CmdrKeen op 03-10-2002 16:08 . Reden: typo ]
Bloed, zweet & koffie
--------------------------------
Geachte heer XXX,
KPN is inderdaad verplicht aansluitlijnen te leveren ten behoeve van ADSL
diensten als daar geen abonnementsverplichtingen op rusten. Het document
waarin dit beschreven is, het "Oordeel inzake de levering van nieuwe
aansluitlijnen" van 25 juni 2001 en gepubliceerd op de website van OPTA (
http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf)
<http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf)> is echter
gericht aan aanbieders van ADSL diensten. Deze aanbieders kunnen ten behoeve
van hun aanbod van ADSL lijnen bij KPN aanvragen en die, onder bepaalde
voorwaarden, ter beschikking stellen aan hun klanten. Het oordeel richt zich
niet tot eindgebruikers. Dit betekent dus dat u met uw KPN abonnement aan de
algemene voorwaarden van KPN moet voldoen. Indien dit betekent dat u uw lijn
voor een minimale duur moet betalen, kan OPTA daar niets aan veranderen.
Met vriendelijke groet,
Frank van Berkel
Afdeling Eindgebruikersmarkt, OPTA
bdegroot schreef op 10 oktober 2002 @ 17:37:
Eindelijk REACTIE!!!!
--------------------------------
Geachte heer XXX,
KPN is inderdaad verplicht aansluitlijnen te leveren ten behoeve van ADSL
diensten als daar geen abonnementsverplichtingen op rusten. Het document
waarin dit beschreven is, het "Oordeel inzake de levering van nieuwe
aansluitlijnen" van 25 juni 2001 en gepubliceerd op de website van OPTA (
http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf)
<http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf)> is echter
gericht aan aanbieders van ADSL diensten. Deze aanbieders kunnen ten behoeve
van hun aanbod van ADSL lijnen bij KPN aanvragen en die, onder bepaalde
voorwaarden, ter beschikking stellen aan hun klanten. Het oordeel richt zich
niet tot eindgebruikers. Dit betekent dus dat u met uw KPN abonnement aan de
algemene voorwaarden van KPN moet voldoen. Indien dit betekent dat u uw lijn
voor een minimale duur moet betalen, kan OPTA daar niets aan veranderen.
Met vriendelijke groet,
Frank van Berkel
Afdeling Eindgebruikersmarkt, OPTA

Maar als de KPN stelt dat je minimaal een jaarabbie moet hebben, dan moet dat dus. Dus uhmm je moet dus gewoon een werkende telefoonlijn hebben en minimaal 1 jaar een contract hebben
Exact expert nodig?
Sorry voor de late post maar zag dit topic pas vandaag staan en hierbij gelijk mijn eerste post op tweakers forum
Form Message
Ik zou graag willen weten of ik van adsl gebruik kan maken als ik geen
vaste telefoon aansluiting heb. dus dat mijn telefoon aansluiting alleen
gebruikt word voor adsl. dit omdat ik te weinig bel om een vaste
telefoon te hebben, ik heb nu een mobiele telefoon. Maar wil wel heel
graag adsl kunnen gebruiken.
alvast bedankt
--------------------------------------
Reactie van KPN:
---------------------------------------
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Voor ADSL van KPN Telecom moet u beschikken over een enkelvoudige vaste
telefoonaansluiting van KPN Telecom:
Een BelBasis-, BelPlus- of ISDN2-abonnement; dus geen ISDN30 of
BelBudgetabonnement.
U kunt met ADSL van KPN Telecom beschikken over alle functionaliteiten
en diensten van uw telefoonaansluiting, alleen de volgende diensten
werken niet in combinatie met ADSL:
- Een abonnement op de dienst Kostenindicatie (kostenteller)
- Een abonnement op kerktelefonie
- Gebruik van de verwijsdienst
- Een groepsnummer of doorkiesnummer
- Een ODA (een fysiek doorschakelkastje)
Faciliteiten als Nummerweergave, Wisselgesprek en Voicemail zijn wel
mogelijk in combinatie met ADSL.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jannie van der Heide
KPN Telecom
------------------------
Anoniem: 50792
Maar ik kan me herinneren dat BaByXL in die tijd gratis een dedicated telefoonlijn aan zijn nieuwe klanten gaf als linesharing niet beschikbaar was. Dure grap en misschien wel 1 van de redenen dat ze overgenomen zijn door Tiscalli.
Verder sluit ik mij aan bij de mening dat je minimaal 1 jaar moet betalen voor een nieuwe telefoon aansluiting. Ben het er niet mee eens, maar het is volgesn mij wel zo. Maar ik ben erg benieuwd naar de reactie van de Opta
>maar tegenwoordig worden er bij de nieuwbouwwoningen standaard
>telefoonlijnen geleverd terwijl wij daar ook niet om gevraagd hebben.
Volgens mij is KPN wettelijk verplicht om een telefoonlijn te leveren. Andere telco's niet?!
Als ik het goed begrijp kan je zonder telefoon lijn gebruik maken van adsl bij BBned maar moet je op het moment dat adsl aan gesloten word een telefoon aansluiting hebben.
En als je geen telefoonlijn hebt en toch adsl wil moet je een telefoonlijn aan vragen bij de kpn. Maar dan betaal je aansluitkosten en een jaar lang abbonemt kosten. Ik heb geen vaste telefoon aansluiting maar wil wel adsl. Dus dacht ik om vaste telefoon aansluiting te nemen, maar ik heb geen zin om een jaar abbonemt te betalen.
Ik had de kpn ook al een mailtje gestuurd of het mogelijk is om adsl te hebben zonder telefoon lijn maar dat kon volgens de kpn niet.(zie eerste post van deze pagina)
nu dacht ik aan het volgende:
Mijn opa is naar een bejaardentehuis gegaan en over 1 maand word zijn huis en dus ook zijn telefoon lijn opgezegd. In het bejaardentehuis heeft krijgt die geen telefoon in zijn kamer. Nu hoop ik dat ik naar de kpn een verhuis bericht kan sturen dat mijn opa verhuist is maar dat ik dan mijn adres invul. Zodat ik alleen aan de kpn de verhuis kosten van de lijn moet betalen. en als ik dan adsl heb ik gelijk de telefoon op kan zeggen omdat ik nu niet aan de minimalen contracts duur van 1 jaar zit.
Zou dit kunnen?? en als dit niet kan heeft iemand dat een andere optie?
Dus als ik het begrijp verhuis je je opa's telefoonlijn naar je huidige adres. Zodra de lijn eenmaal verhuisd is neem je ADSL bij bbned en zodra je adsl is aangesloten dan zeg je je KPN abonnement op?
Ik zou er voor gaan. Wat heb je te verliezen? Of het is mogelijk of niet.
Het kan.NielsHarley schreef op 23 November 2002 @ 22:49:
Mijn opa is naar een bejaardentehuis gegaan en over 1 maand word zijn huis en dus ook zijn telefoon lijn opgezegd. In het bejaardentehuis heeft krijgt die geen telefoon in zijn kamer. Nu hoop ik dat ik naar de kpn een verhuis bericht kan sturen dat mijn opa verhuist is maar dat ik dan mijn adres invul. Zodat ik alleen aan de kpn de verhuis kosten van de lijn moet betalen. en als ik dan adsl heb ik gelijk de telefoon op kan zeggen omdat ik nu niet aan de minimalen contracts duur van 1 jaar zit.
Zou dit kunnen?? en als dit niet kan heeft iemand dat een andere optie?
Het kan dus wel goed gaan bij KPN
zo wil ik het gaan doen.dbzdragon schreef op 24 november 2002 @ 21:52:
Dat is op zich geen slecht idee. Als je opa toch besluit om geen aansluiting te nemen dan zou het best mogelijk zijn. De KPN kan toch niet in het gemeenteregister kijken.
Dus als ik het begrijp verhuis je je opa's telefoonlijn naar je huidige adres. Zodra de lijn eenmaal verhuisd is neem je ADSL bij bbned en zodra je adsl is aangesloten dan zeg je je KPN abonnement op?
Ik zou er voor gaan. Wat heb je te verliezen? Of het is mogelijk of niet.
wou ff weten of dit mogelijk is omdat we voor mijn opa nu adres wijzigingen aan het sturen zijn. en dan stuur ik er straks 1 naar de kpn met mijn adres er op
Als ik het goed begrijp had jij geen telefoon aansluiting. Maar heb je een Belbuget lijn aangevraagd en nadat je adsl werkte de telefoon lijn weer opgezegd?IvoB schreef op 24 November 2002 @ 23:20:
heb voor mijn Maxx-lijn niet het volle pond hoeven te betalen. Gewoon een nieuwe Belbuget lijn aangevraagd, en na bevestiging Cistron Maxx aangevraagd en de telefoonlijn naar Belbasis omgezet. Ik kreeg een rekening voor 2 maanden tot 31 augustus terwijl 21 augustus Maxx Werkte. 2 maanden later kwam er een credit rekening voor die 10 dagen te veel betaald!
Het kan dus wel goed gaan bij KPN
Het is bij de kpn toch zo dat je voor 1 jaar tekend? dus hoe heb jij dat dan gedaan dat je maar een rekening kreeg voor 2 maanden?
Ik zelf wil als @home contract is afgelopen een adsl abbo nemen..
Mijn keuze neigt naar eweka (bbned)...
Ik heb geen vaste aansluiting (let op: geen kpn abbo)
Bellen via KPN hoeft niet want ik heb een mobiel...
Net als de meeste in deze thread ben ik niet van plan om KPN de zakken te vullen alleen omdat ze in hun regels hebben staan dat je minimaal 1 jaar een abbo moet hebben.
Dat ze standaard antwoorden geven in emails met dergelijk vragen is normaal.
Ze willen natuurlijk winst maken. Ook over de rug van de nederlander...
Nu de HAM vraag:
Is er een manier waardoor je gewoon een werkende adsl aansluiting kan hebben zonder tussenkomst van KPN of zonder een jaar lang geld te stoppen in de zakken van KPN.
(Ik vind het niet zo erg om aansluitkosten te betalen, maar maanden lang abbo geld voor KPN gaat me te ver)
[iemand die exact weet hoe dit in elkaar steekt, graag een reply. Ieder ander die denkt te weten hoe het zit of 'gehoord' heeft dat... aub niet replyen]
Het wordt inderdaad een beetje onduidelijk zo; bij de ene kan het wel en de andere nietD-Loc schreef op 25 November 2002 @ 01:26:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik zelf wil als @home contract is afgelopen een adsl abbo nemen..
Mijn keuze neigt naar eweka (bbned)...
Ik heb geen vaste aansluiting (let op: geen kpn abbo)
Bellen via KPN hoeft niet want ik heb een mobiel...
Net als de meeste in deze thread ben ik niet van plan om KPN de zakken te vullen alleen omdat ze in hun regels hebben staan dat je minimaal 1 jaar een abbo moet hebben.
Dat ze standaard antwoorden geven in emails met dergelijk vragen is normaal.
Ze willen natuurlijk winst maken. Ook over de rug van de nederlander...
Nu de HAM vraag:
Is er een manier waardoor je gewoon een werkende adsl aansluiting kan hebben zonder tussenkomst van KPN of zonder een jaar lang geld te stoppen in de zakken van KPN.
(Ik vind het niet zo erg om aansluitkosten te betalen, maar maanden lang abbo geld voor KPN gaat me te ver)
[iemand die exact weet hoe dit in elkaar steekt, graag een reply. Ieder ander die denkt te weten hoe het zit of 'gehoord' heeft dat... aub niet replyen]
|| Specs ||
Als je je verveelt kun je de site van de Opta doorspitten, maar in principe is dat de regel.
Exact expert nodig?
Hoe het exact zit kan je vinden op de website van KPN Wholesale, de OPTA, BBned en de ISP van je keuze. Ik wens je veel success, alleen de eerste 3 is al tegen de 1000 pagina's.D-Loc schreef op 25 november 2002 @ 01:26:
De samenvatting heb ik al eerder in dit topic gepost. Als je daar iets niet van begrijpt dan graag een specifieke vraag.
Ondertussen al iemand die dat wel gelukt is? Heb ook Mxstream, maar wil heel graag van vaste telfoonabonnement af omdat ik overdag op m'n werk kan bellen en ook een mobiel heb...jochemd schreef op 11 September 2002 @ 12:46:
MXStream
Altijd een telefonie abo nodig. Formeel mag dat geen BelBudget zijn, in de praktijk geldt die verplichting alleen tijdens de aansluitprocedure omdat de systemen onvoldoende op elkaar zijn aangeloten. Je kan dus gewoon als je eenmaal aangesloten bent het daarvoor bedoelde nummer bellen en je abo om laten zetten naar een BelBudget.
Er is bij mijn weten nog niemand die succes heeft gehad bij het opzeggen van de telefonie zonder MXStream kwijt te raken.
Is er een manier om adsl werkend aangesloten te krijgen en te houden zonder dat je een jaar abbonementskosten voor een telefoonaansluiting moet betalen?
[ Voor 43% gewijzigd door jochemd op 27-11-2002 01:20 ]
2: een adsl abbo aanvragen zonder linesharing
3: afzeggen bij kpn?
Anoniem: 28310
Doe jezelf een lol en doe dat nu juist NIET. Ik kan je zo'n logfile geven hoe stabiel de verbinding wel niet is over de afgelopen 7 maanden.
Cistron=bbned
Moet ik me dan laaten naaien door die rot kpn adsl?
Of misschien die zogenaamde breedband abbo's van wanadoo/xs4all/etc.
Momenteel heb ik @home en ik heb nu gewoon vrijwel een hele maand lang 4 uur kunnen internetten.
Als bbned zon downtime heeft dan doe ik het niet en blijf ik bij @home (goedkoper genaaid worden)
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om adsl via versatel te
gebruiken zonder een vaste telefoon aansluiting. En of dit alleen mogelijk
is als er een vaste telefoon aansluiting is op het moment van de
aansluiting en dat deze later word opgezegd of dat het ook kan als er geen
vaste telefoon aansluiting is.
---------------------------------
De reacties van een aantal providers die vandaag gereageerd hebben:
[b]XS4ALL[/b
Geachte meneer,
Dank u voor uw e-mail en uw interesse voor de diensten van XS4ALL.
Het is niet mogelijk om ADSL aan te vragen zonder een vaste telefoonaansluiting van de KPN.
Mocht u meer vragen hebben, beantwoorden wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
W.Aitatus
1e lijn Sales
XS4ALL Internet BV
ADSLMetacrawler
Beste ,
Dat is niet mogenlijk, je moet altijd een werkende telefoonlijn hebben om gebruik te maken van ADSL.
mvg,
Marcel Vogel
Wanadoo & euronet
Geachte heer ,
Helaas is het alleen mogelijk ADSL aan te sluiten op een vaste telefoon lijn met minimaal een belbasis abonnement van de KPN.
Met vriendelijke groet,
BBned Contact <Contact@BBNED.NL>
ADSL is uitsluitend mogelijk op een (vaste) telefoonlijn.
Indien u dit nu niet heeft, is het mogelijk dat een bbned provider dit voor u aanvraagt.
Zie http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml voor een provider.
Succes.
Met vr gr,
Peter Vink
bbned
Versatel
Geachte heer ,
U kunt een ADSL verbinding van Versatel krijgen zonder dat u een vaste
aansluiting heeft. Onze ADSL diensten worden namelijk opeen nieuwe analoge
lijn geleverd. Momenteel hebben wij een aktie lopen voor onze ADSL 512/128
voor EUR 49 per maand. Eenmalige aansluitkosten zijn EUR 49, hiervoor krijgt
u een nieuwe analoge lijn, de router en de installatie van de router door de
monteur.
Met vriendelijke groet,
Ferko Binecz
Versatel Nederland BV
Tel: 020 7501164, fax: 020 7501701
PublishNET <adsl@publishnet.nl>
In principe kan dit, echter is het goedkoper om een analoge lijn bij KPN aan
te vragen en deze na 1 jaar verplicht abonnement op te zeggen zodat u alleen
een ADSL abonnement overhoud.
Met vriendelijke groet,
Kelly Hanssen
technical engineer
PublishNET Nederland BV
Uitstraat 8, 3201 EN
Spijkenisse, the Netherlands
Phone: +31 (0)181 - 690 311
conclusie met bbned en versatel is het mogelijk om adsl te gebruiken zonder telefoon lijn.
We snappen inmiddels wel dat je na een jaar kan opzeggen bij kpn maar men vergeet dat mensen zoals ik die geen telefoontjes plegen via vaste kpn aansluiting dit alleen maar extra kost....
Momenteel hebben wij een aktie lopen voor onze ADSL 512/128
monteur.
NielsHarley schreef op 29 November 2002 @ 20:01:
Ik kan alleen de aktie die in de mail stond van versatel niet vinden op internet.
Momenteel hebben wij een aktie lopen voor onze ADSL 512/128
monteur.
hier staat het vermeld
---
hmzz direct linken gaat dus niet
Maar ok..
- www.versatel.nl
- producten
- internet
- Business Internet
- eerste in de tabel met prijzen
[ Voor 13% gewijzigd door Qwerty-273 op 02-12-2002 13:26 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Lijkt met zinloos.
Ik krijg toch het idee dat het op dit moment wel mogelijk is om zonder kpn abbo adsl te hebben, maar niet voor de consument. (of wel maar dan betaal je er dik voor)
edit, laat maar, al gevonden. Mailtje gestuurd, dus ik ben benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door Byte_Me op 02-12-2002 14:17 . Reden: laat maar, gevonden ]
Reactie van de kpn:
Voor ADSL van KPN Telecom moet u beschikken over een enkelvoudige vaste
telefoonaansluiting van KPN Telecom:
Een BelBasis-, BelPlus- of ISDN2-abonnement; dus geen ISDN30 of
BelBudgetabonnement.
Versatel bied adsl aan zonder telefoon lijn maar dat zijn business abbonementen.
zonnet bied 2 versatel abonementen aan:
breedband family 512- 128 voor 34 of 39 euro
breedband plus 768 -128 voor 54 euro
dus als versatel zonder telefoonlijn adsl aan bied moet dat toch ook via zonnet kunnen??
Ja, maar ik kan heel erg overtuigend zijn. bovendien ben ik ook een mobiele klant bij ze en dat kunnen ze vergeten als ze me verplichten een vaste aansluiting te nemen voor ADSL. misschien een maandcontract ipv een jaarcontract oid. Die uitspraak van de OPTA zegt trouwens dat ik bijvoorbeeld bij BBned ADSL kan nemen en dat KPN dan de aansluiting verzorg voor BBned. Ik blijf er dus helemaal buiten, dus dat ben ik ook aan het proberen.NielsHarley schreef op 02 december 2002 @ 15:19:
ik had kpn al een mail gestuurd (die ik op de vorige pagina van dit topic gepost heb) of het mogelijk was om zonder vaste telefoon adsl te gebruiken maar dat is volgens de kpn niet mogelijk

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Weet niemand een instantie waar we aan kunnen kloppen?
Zon helpdesk 'muts' verteld alleen wat ze op haar schermpje ziet en verder niets.
Consumentenbond misschien?
-----Original Message-----
Subject: Re: mail van de Versatel website (adsl zonder telefoonlijn)
Geachte heer ,
Bedankt voor u zeer snelle reactie.
Ik heb nog 1 vraagje voordat ik het adsl abbonement bij versatel kies.
Is het ook mogelijk om adsl zonder telefoonlijn te gebruiken met versatel
via bijvoorbeeld zonnet als provider?
Met vriendelijke groet,
Reactie die ik hierop gekregen heb:
Geachte heer,
U kunt via Zonnet een ADSL dienst over Versatel netwerk bestellen, via
Zonnet gaan de meeste particuliere klanten.
Met vriendelijke groet,
Dus als ik het goed begrijp moet je dus bij zon adsl kunnen nemen zonder telefoonlijn. Je kan het ook beter via zon nemen dan rechtstreeks met versatel dit omdat versatel alleen bussines abbonementen aanbied. En zon 786 kb aan bied voor bijna de zelfde prijs als 512 rechtstreeks bij versatel.
vorige week ook een mail naar zonnet gestuurd met de vraag of je bij zonnet adsl kan geruiken zonder telefoonlijn, maar bij zon duurt het erg lang voordat ik een reactie krijg, de vorige keer duurde het 4 weken
^^^^ hierbij staat dus ook TweakDSL ...
Ik kijk morgen nog even hierna... nu ga ik slapen

edit:
De voorwaarden voor deelname zijn:
• Je aanvraag moet voor 26 december ondertekend door TweakDSL ontvangen zijn.
• De aanvraag moet volledig ingevuld zijn opdat TweakDSL de aanvraag kan verwerken. Dit betekent dat naast een volledig ingevuld aanvraagformulier ook een kopie van je KPN nota is meegestuurd. Op deze KPN nota moet in ieder geval duidelijk het telefoonnummer en het adres waar de telefoonlijn ligt staan.
• TweakDSL zal geleverd worden over een bestaande telefoonlijn.
• Je mag het eerste jaar je abonnement niet naar beneden bijstellen (je mag bijvoorbeeld niet in het eerste jaar van ProDSL terug gaan naar SurfDSL.
• Alleen aanvragen voor diensten die ook daadwerkelijk op dat moment door TweakDSL leverbaar zijn komen in aanmerking voor de actie.
[ Voor 75% gewijzigd door gangsterjoey op 05-12-2002 02:57 ]
|| Specs ||
Ik hoop het niet, want als dat het geval is kan je niet klagen bij de dsl provider.
Zoja, dan kan ik informeren bij een instantie zoals de consumentenbond of dit wel redelijk is in hun ogen en of er iets tegen gedaan kan worden.[een jaar lang voor een kpn lijn betalen als je er behalve adsl geen gebruik van maakt ]
[ Voor 10% gewijzigd door Consiglieri op 05-12-2002 03:35 ]
Anoniem: 72409
ik heb de zonnet breedband plus ongeveer een 1,5 jaar, toen de tijd hadden ze geen linesharing dus ik moest een nieuwe lijn aanvragen. Dit heb ik gedaan via zonnet (registratie formulier) zonder daarvoor te betalen werd een andere lijn bij mij thuis geinstalleerd.
nu heb ik twee lijnen 1 kpn en een andere van versatel (maar wel door kpn geinstalleerd).
veel success!!
Maar het is technisch géén probleem om ADSL te leveren terwijl de (kpn) telefoonlijn níét actief is (geen pots-signaal)...
De pest is, dat KPN zelf gewoon vindt dat dat niet zo is (koppigheid/protectionisme)...
Net als met concurrentie op de kabel: terwijl in Rotterdam 3 aanbieders tegelijkertijd actief waren, vond UPC dat het technisch onmogelijk was om meer dan 1 provider toe te laten op 1 kabelnetwerk...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Ik heb vernomen dat eweka een grote rotzooi is op dit moment en aangezien ik minimaal 512 omhoog wil is cistron de oplossing.
Ik ga de consumentenbond bellen om te kijken of er iets te doen is tegen dat jaar abbo kosten van kpn.
Vorig jaar toen kabel nog niet beschikbaar was in mijn durpie had ik een basis abonnement van kpn afgesloten. Op deze manier kon ik de via mijn dial-up modempje gewoon lekker internetten.
Toen 4 maanden verder was @home beschikbaar en had ik mijn Knp abonnement opgezegd..
Begrijp ik het nou verkeerd, of was het iedereen al duidelijk dat dit gewoon mogelijk is...
Legion 7i i9 3080 32gb
Of wil je zeggen dat jij wel gewoon hebt afgezegd binnen 1 jaar stalker_90909 ?
==============
Hopelijk brengt dit iets op:
http://www.consumentenbon...um_reacties&threadid=1120
[ Voor 30% gewijzigd door Consiglieri op 05-12-2002 13:43 . Reden: more info ]
EEhm, @home is toch kabel i-netstalker_90909 schreef op 05 December 2002 @ 13:18:
Toen 4 maanden verder was @home beschikbaar en had ik mijn Knp abonnement opgezegd..
Begrijp ik het nou verkeerd, of was het iedereen al duidelijk dat dit gewoon mogelijk is...

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
kpn gebeld... en yep 1 jaar minimaal tijd voor een contract... bleh
Legion 7i i9 3080 32gb
De mail die ik naar versatel verstuurd heb:
> Geachte heer,
>
> Bedankt voor u reacties, nu wil ik via zonnet ADSL plus (768 Kbit/s / 128
> Kbit/s) over het netwerk van Versatel bestellen.
> Nu heb ik het probleem dat ik geen telefoonlijn heb dus
> wil ik graag een analoge lijn wil en in u eerste mail staat dat bij de versatel 49 > euro is. Maar nu is mijn vraag kan ik het zon breedband plus
> abonnement bestellen met een nieuwe analoge lijn van Versatel. Als dit
> niet mogelijk is wat zou dan de beste oplossing zijn?
>
> Met vriendelijke groet,
De mail die ik terug kreeg van Versatel:
Geachte heer,
Zonnet is geen onderdeel van Versatel, zij gebruiken tegen betaling onze
producten en netwerk. Een analoge lijn moet door iedere provider in
Nederland bij de KPN worden besteld, die is nog altijd de aanbieder van
analoge lijnen. Een analoge lijn kost EUR 200 en Versatel bied deze als
aktie voor slechts EUR 49 aan. Het is dus niet mogelijk om bij Versatel een
analoge lijn te bestellen en dan via zonnet ADSL. U kunt bij Versatel een
analoge lijn bestellen en de ADSL 512/128 afnemen tegen EUR 49 per maand.
Met vriendelijke groet,
Versatel Nederland BV
om even op et onderwerp terug te komen dat je minimaal een jaar een kpn abo moet hebben/betalen als je em afsluit.stalker_90909 schreef op 05 December 2002 @ 14:48:
wups had het schijnbaar toch aan het verkeerde eind... had ff de rekeningen geteld en kwam toch boven een jaar uit... Sjeez wat vliegt de tijd...
kpn gebeld... en yep 1 jaar minimaal tijd voor een contract... bleh
DIT IS ONZIN!
ik heb een half jaar geleden een kpn belbasis aangevraagd omdat upc telefonie bij mij niet mogelijk was vanwege te weinig capaciteit in de buurt. Na 3 maanden belde UPC dat et WEL mogelijk was. Ik ben meteen overgestapt op UPC telefonie (goedkoper) en heb EN mijn KPN nummer behouden, EN nog wat geld terug gekregen wat ik van te voren betaald had (2 maanden shit van kpn) EN ik hoef niet een jaar lang te betalen.
het enige wat ik moest betalen (maar dat was geen probleem want ik kreeg meer terug van KPN) was €10 afsluitkosten
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Maar is het iemand al gelukt om zonder telefoonlijn adsl aan te vragen?
22.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een
minimumduur van één jaar te rekenen vanaf de datum van indienststelling,
tenzij met de Contractant schriftelijk een andere periode tegen nader vast te
stellen voorwaarden is overeengekomen.
--
Zou volgens hun eigen voorwaarden dus mogelijk moeten zijn om een aansluting met een aangepaste minimum contractsduur af te sluiten