Ervaringen Bose 321 home cinema-systeem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 164.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Bose is niet zo slecht zoals velen beweren en bash'n hier. Als het goed is afgesteld is, is het een prima setje. Alleen de zware minpunt. Je betaalt veel te veel voor wat het is. Zeflde verhaal met B&O, Classe, Vincent andere "top" merken. Je betaalt veel voor het "merk" wat gemaakt wordt door reclame er van.
Voor mensen die geen vele afstandsbediening willen, vele apperatuur, weinig plek, en niet iets te opzichtig, why not?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 19-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
haile schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:13:
Zowel de bose-demo als een eigen cd-tje.

Ik denk dat ik mij gewoon teveel heb laten overdonderen door:

a) de verkoper (ga er misschien te snel vanuit dat die er meer van weet dan ik)
b) de setting in de winkel (blink, blink, lekker luid,...)
c) mijn vriendin die mee financierde en niet zo van de kabels en de grote boxen en componenten is.
(vandaag was ze er trouwens niet bij :)
dus kon ik op mijn gemakje zitten, luisteren en beslissen...
Leuk verhaal, maar eerst hadden ze dus alleen de Bose voor rond de 1000 euro en nu ook een Marantz met B&W boxen als ik het goed begrijp? Of was je nu toevallig ook meer dan het dubbele kwijt? (Zo niet hebben ze je dus eerst voorgelogen maar dat was geen reden om gewoon naar een andere winkel te gaan??)

Had ik laatst ook... een trui van 50 euro was na een jaar niet meer mooi, toen heb ik er eentje gekocht van 150 en die is na een jaar nog wel mooi 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Yoshi1983 op 23-02-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haile
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05-2023
Tja zoveel scheelde dat niet. Met de Bose Gs zaten we al op 1300 dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325180

Bose is fantastisch. Ideaal voor het bekijken van een dvd-tje in een gemiddelde huiskamer of slaapkamer. Mooi design, compact en lekker geluid. Ik ben er zeer happy mee. Prijs is ook echt wel goed. De prijs/kwaliteit verhouding is niet zo slecht als velen beweren. Ik kan zo een aantal grote namen noemen waar de verhouding nog veel belabberder is. Come on, versterkers en cd spelers van € 5000,- en ver daar boven.... speakers van 10k+ p/s, get real... Boeven zijn het, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
voor die 1000 euro kun je toch een heel wat leuker 2.0 setje kopen hoor, en bose klinkt gewoon heel slecht (vanmiddag liep ik in de saturn waren een paar mensen weer naar bose aan het luisteren, wat een opgeblazen geluid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

K0L3N schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:23:
.......
een paar mensen weer naar bose aan het luisteren
.......
sinds wanneer komt er geluid uit een bose?? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 250661 op 27-02-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Leuk een Bose topic... Wat al een paar jaar open is en waar nog steeds reacties op komen :Y)

Ik heb de Bose 321 ook gehoord. In verschillende ruimtes zelfs en met verschillende muziek, bij iemand thuis. Was een groot huis en in bijna elke kamer stond en 321 setje. Waarom niet, als je het geld ervoor over hebt.

De eerste indruk van het geluid die je krijgt is prima.
Beetje veel boembass, maar goed dat kan je naar wens instellen zodat het wat minder wordt.
Hier halen ze echter de bekende loudness truc uit: Het geluid "knalt' uit de speakers. Met veel hoge en lage tonen klinkt geluid heel "vet" en heb je snel de indruk dat je hier te maken hebt met een goede set.
Maar dit geluid kan je ook behalen met een goedkoop (zeg 300-500 Euro) stereotorentje, precies zo.
Hier komt dus de naam erbij kijken: Je luistert naar Bose, dan moet het wel goed zijn, want het is best duur spul. En de mogelijkheid om 1 op 1 te vergelijken in de winkel heb je niet.
Op die manier laat demonstratie in de winkel altijd een positieve indruk achter. Maar dit geintje kan je met vrijwel elke set uithalen die meer dan een paar 100 Euro kost.

Dan gaan we verder na de eerste indruk, we gaan wat langer luisteren met verschillende muziek. Goed geluid? Nee, eigenlijk helemaal niet. Er is een gebrek aan middentonen, sterker nog er zijn vrijwel geen middentonen. Het gat tussen het bereik van de subwoofer en het bereik van de satellieten is zo groot dat er gewoon een heel stuk geluid weg valt.
Daarbij doet de subwoofer iets waar hij niet voor bedoeld is, proberen om toch nog wat middentonen weer te geven. Dan mag je het al geen subwoofer meer noemen, eerder een mono mid/bass speaker.
Wil je serieus muziek luisteren, sla deze set dan over.

Dan zijn er ook nog wel wat pluspunten, het lullige is dat die niks met geluid te maken hebben.
- Compacte afmetingen
- Weinig kabels

Minpunten:
- Frequentiegebied wat wordt weergegeven is meetbaar ronduit slecht (pieken en gaten)
- Prijs is ontzettend hoog voor welke onderdelen er zijn gebruikt

Slecht? Ligt eraan wie er naar gaat luisteren.
Wil je gewoon een knallend geluid voor bij je films, geef je niks om natuurgetrouwe muziekweergave, wil je weinig kabels en/of heb je weinig ruimte, en daar bovenop vind je het geen probleem om geld uit te geven aan iets wat qua materiaal en prestatie 5x zo weinig waard is: Dan Bose 321.
Vind je natuurgetrouwe weergave en muzikaliteit belangrijker dan uiterlijk en vind je kabels niet erg? Dan geen Bose 321.

Het is een afweging die een ieder voor zich moet maken.

Persoonlijk vind ik dat je speakers moet kunnen kopen om je hele leven mee te gaan. In de jaren '60 en '70 maakte men al speakers die nu nog steeds mee kunnen en die je naast merken/speakers kan zetten die nu duizenden Euro's kosten.
Speakers zijn vanaf die jaren niet meer beter geworden. Er valt niks meer aan te verbeteren aan de weergave.
Wat nog verbeterd kan worden is het design omdat dat bepaald wordt door de mode van die tijd.
Mijn mening is de Bose 321 set veel te duur is voor wat je krijgt en absoluut niet geschikt is voor muziekweergave. Zou de set vanaf 250 Euro kosten dan zou ik hem kunnen overwegen voor bij de TV.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23

OMD

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:26:
Bose is niet zo slecht zoals velen beweren en bash'n hier. Als het goed is afgesteld is, is het een prima setje. Alleen de zware minpunt. Je betaalt veel te veel voor wat het is. Zeflde verhaal met B&O, Classe, Vincent andere "top" merken. Je betaalt veel voor het "merk" wat gemaakt wordt door reclame er van.
Voor mensen die geen vele afstandsbediening willen, vele apperatuur, weinig plek, en niet iets te opzichtig, why not?
Ik ben het totaal niet met jou eens wat betreft Classe en Vincent. Zij doen niet aan eindeloze marketing en hun apparaten zijn wel degelijk anders dan Bose ( hoe durf je het eigenlijk te vergelijken :X )

En bose afstellen? wat dan hoge en lage tonen? meer kan namelijk niet.

En Classe en Vincent niet opzichtig???

Eigenlijk kan ik niet objectief oordelen omdat ik zelf eigenaar ben van een Vincent versterker en ook nog is de merken B&O, Vincent en Bose verkoop + nog repareert ook. Maar goed doe het toch :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Nee vincent is pas een topmerk..

Quotes:
''The look of this player - to my eye - is nothing more than another Chinese monster pretending to be high-end. They all share similar features: looks to die for, a little bit on a vulgar side of taste, the best DAC chip money can buy, as many op-amps as one can fit on a given PCB, and tubes being only attractive visual addition, an excuse to call the player TUBED.''

''Wait a minute. The parts on the PCB are FAKE IMITATIONS. All capacitors are WIMA look-alikes. I bet that the BurrBrown op-amps are fake as well: they are painted with white letters, not laser engraved like real BB 2604.
Wait a minute - WHAT OPAMPS?! This is a tubed player innit? .... well...

...not quite.

Counting opamps - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - TEN opamps means 5 per channel in a series and this shit feeds the triode ... well ....

lets see - this is not amplifying triode, no SRPP, no MU follower - this tube is a CATHODE BUFFER to color the sound of op-amped shit. This is SHIT SQUARED.''

http://www.lampizator.eu/...D%20player%20upgrade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1|IA
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09-2011
Onlangs ook een Bose 321 setje aangeschaft.

Moet zeggen topgeluid en ik kan me ook niet zo goed vinden in alle reacties hier. De negatieve reacties
hier zijn op zo een manier dat er eerder een afkeer is tegen het merk dan een objectieve beoordeling.

Wat veel lieden hier niet begrijpen: het is een homecinema set die ook muziek etc. kan afspelen. Beetje lullig om appels met peren te vergelijken. Vergelijk deze set aub met een andere homecinema sets (2.1).

Een veel voorkomende fout op dit topic zal ik direct rechtzetten: het 321 systeem is GEEN 5.1 systeem maar een 2.1 systeem. Veel lieden denken op dit forum dat ze, op wonderbaarlijke wijze, plotseling twee speakers achter hun zullen horen en zijn (hier op dit forum) uitgesproken teleurgesteld als dit uitblijft.
Het is een 2.1 systeem die door technologie geluid op een dusdanige wijze de ruimte in stuurt dat er een meerkanaals geluid lijkt te worden weergegeven.

Op de verpakking van oordopjes van Bose (€150,-) staat ook in zoveel woorden dat er een 'stevig' geluid uit wordt geproduceerd. Lieden op dit forum zouden direct zeggen 'dat je voor 10 euro een speakertje kan halen met geluid dat nog harder is dan dat van Bose': wees realistische en vergelijk geen appels met peren.

Voor degene die Bose alleen maar 'commerciele troep vinden' en waar alleen 'onwetende' intrappen, zoals veel lieden op dit forum stellen die zich overigens gezaghebbend vinden op het gebied van audio heb ik wel een vraag.

Waarom levert Bose de audio voor exclusieve auto's zoals onder andere Audi, Lamborghini, Ferrari etc. terwijl deze merken er voor staan om alleen het allerbeste te leveren en alleen met de allerbeste toeleveranciers in zee te gaan en zie ik in dit autosegment geen van de in dit topic alternatief genoemde merken?

Antwoord kan ik wel verklappen: omdat Bose (in ieder geval) op het gebied van car hifi en homecinema topkwaliteit levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Jack1 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:09:
..........
omdat Bose (in ieder geval) op het gebied van car hifi en homecinema topkwaliteit levert.
..........
Je had het toch over appels en peren?
Dus dan moet je ook geen car-audio en home cinema over 1 kam scheren: in de auto klinkt bose best wel "lekker", en waarschijnlijk gebruiken de dure autofabrikanten dit merk hiervoor.
Daarnaast is dit een stukje aanpassing op je doelgroep, maar dat wil nog niet zeggen dat dit het beste klinkt?

In een echte home cinema (of bioscoop) zul je daarentegen ook absoluut geen bose aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik moet elke keer lachen als ik die poster van Bose zie hangen met een klein aapje en een gorilla, waarbij de gorilla het Bose setje moet voorstellen. Wat moet dan een fatsoenlijke opstelling zijn? De Tsar Bomba? Mijn 2-weg monitoren gaan dieper en harder dan elk setje van Bose :X .

B&O levert ook Car-Audio en McIntosh ook. B&O is ook voornamelijk design spul, maar dat klinkt nog wel goed! McIntosh is een compleet andere classe.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 19-07-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08

FeaR

In GoT we trust

Waarom levert Bose de audio voor exclusieve auto's zoals onder andere Audi, Lamborghini, Ferrari etc. terwijl deze merken er voor staan om alleen het allerbeste te leveren en alleen met de allerbeste toeleveranciers in zee te gaan en zie ik in dit autosegment geen van de in dit topic alternatief genoemde merken?
High-end audio in Audi is van Bang & Olufsen ;) Verder gebruiken andere merken in de hogere segmenten ook leuke merken. Zo gebruikt Volvo Dynaudio en Bentley gebruikt Naim. Het is maar net hoe selectief je de merken zoekt en post.

Heb overigens ooit ruim drie weken in een Cadillac Escalade mogen rijden met Bose-systeem en heb de hele EQ aan lopen passen om een beetje normaal geluid te krijgen.
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:50:
Ik moet elke keer lachen als ik die poster van Bose zie hangen met een klein aapje en een gorilla, waarbij de gorilla het Bose setje moet voorstellen.
Ow, werkt die reclame zo! Ik dacht altijd dat de gorilla stond voor de grote prijs die je voor Bose betaalt en het kleine aapje voor het geluid wat je krijgt :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 15:01

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Je hebt een dubbelpost meneer de mod :P
Flauw hoor Fear om je post te deleten ;)

Wel grappig dat iemand die zojuist een BOSE 321 setje heeft gekocht zich meteen genoodzaakt voelt om zijn eigen (mis?)koop te komen te verdedigen.
Als je er blij mee bent, zou ik er lekker van genieten :)

Ik heb wel een vraagje aan die nieuwe eigenaar, hoe is je ervaring met muziek ? Midden tonen aanwezig ? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 19-07-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:01:
Je hebt een dubbelpost meneer de mod :P
Flauw hoor Fear om je post te deleten ;)
I've got the power >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat mij betreft is een homecinema set nooit een 2.1 opstelling. Dat is geen homecinema, dat is TV geluid over je stereo. De hele "homecinema" ervaring is surround. Klaar. (laatste keer dat ik heeeeel lang geleden in een bioscoop was waren het ook al geen 2 speakers meer...)

Verder verkoopt Bose het ook als zijnde "surround geluid uit maar 2 speakers!!!111" dus vind je het gek dat het daarop afgerekend wordt.

Tevens heb je voor dat geld ook een -daadwerkelijke- homecinema set. Lees, met een fatsoenlijke receiver met genoeg inputs en 5.1 speakers. En dat -klinkt- dan ook aanzienlijk beter dan die matige gefilterde schijt melkpakjes met een non-existent middengebied. (inherent aan alle te kleine speakers, niet alleen Bose)

Bose is leuk als je makkelijk en snel klaar wilt zijn, geen zin hebt in echte speakers (lees, een dusdanig formaat dat er wel goed geluid uit kan komen) en apparatuur van andere merken een te grote uitdaging voor je is (Bedieningsgemak) en je qua geluidskwaliteit niet echt hoge eisen hebt.

Of je houd natuurlijk heel erg van de Bose Loudness sound zonder middengebied, maar ja, zo kun je een 500 euro setje ook inregelen. :+ (Dus wat blijft er dan over, marketing en bedieningsgemak.)

Bose in auto's: Dat is ook marketing. (In wat voor bladen zie je veel bose reclame? In upmarket bladen gericht op mensen met poen, niet in "Henk en Ingrid" tijdschriften. Dus niet in de Autoweek, wel in de "Carros". Niet in de voetbal international, wel in "Mens Health", niet in de huis en tuin maar wel in de "Residence" etc) En nee, daar klinkt het niet eens zo slecht. Maar dat komt omdat je dan een pakket koopt waar er daadwerkelijk wel iets aan audio-engineering is gedaan, in tegenstelling tot de standaard kartonnen speakertjes die er anders in gefrot zitten. Aftermarket kun je veel beter klinkende sets maken, maar dan moet je er gewoon zelf helaas veel effort insteken, auto's zijn akoestisch nu eenmaal ondingen.

Bij muziek falen melkpakjes systemen overigens nog harder dan bij HomeCinema, aangezien dat meer spektakel geluid is (veel sub, veel stereo effecten, surround kan tenslotte niet) als je muziek gaat luisteren merk je juist dat je enorm middengebied mist en de sub veel te boemperig is.

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-07-2011 01:29 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Moet zeggen topgeluid en ik kan me ook niet zo goed vinden in alle reacties hier. De negatieve reacties
hier zijn op zo een manier dat er eerder een afkeer is tegen het merk dan een objectieve beoordeling.

Wat veel lieden hier niet begrijpen: het is een homecinema set die ook muziek etc. kan afspelen. Beetje lullig om appels met peren te vergelijken. Vergelijk deze set aub met een andere homecinema sets (2.1).

Een veel voorkomende fout op dit topic zal ik direct rechtzetten: het 321 systeem is GEEN 5.1 systeem maar een 2.1 systeem. Veel lieden denken op dit forum dat ze, op wonderbaarlijke wijze, plotseling twee speakers achter hun zullen horen en zijn (hier op dit forum) uitgesproken teleurgesteld als dit uitblijft.
Het is een 2.1 systeem die door technologie geluid op een dusdanige wijze de ruimte in stuurt dat er een meerkanaals geluid lijkt te worden weergegeven.

Op de verpakking van oordopjes van Bose (€150,-) staat ook in zoveel woorden dat er een 'stevig' geluid uit wordt geproduceerd. Lieden op dit forum zouden direct zeggen 'dat je voor 10 euro een speakertje kan halen met geluid dat nog harder is dan dat van Bose': wees realistische en vergelijk geen appels met peren.

Voor degene die Bose alleen maar 'commerciele troep vinden' en waar alleen 'onwetende' intrappen, zoals veel lieden op dit forum stellen die zich overigens gezaghebbend vinden op het gebied van audio heb ik wel een vraag.

Antwoord kan ik wel verklappen: omdat Bose (in ieder geval) op het gebied van car hifi en homecinema topkwaliteit levert.
toon volledige bericht
Ik heb een Bose Sound System in mijn auto zitten (4.1) en dat klinkt echt niet top vind ik, Mijn eigen compo set + sub klinkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Een kennis heeft ook zo'n 123 setje. Zelfs hij vond het een miskoop :P
Het is een leuke gimmick voor mensen die weinig ruimte hebben en/of hun audio standaard bij de Mediamarkt kopen.

Voor dat geld koop je 2 hele mooie zuil-speakers van fijne merken. (Kef, B&W, Dali etc. etc.) die kwalitatief veel meer bieden voor je geld. Kan ook bijna niet anders, want hout/mdf+fineer icm een fatsoenlijke klankkast heeft een veel betere basis dan kleine plastic speakertjes.

Ik durf zelfs te wedden dat je voor een kwart van de prijs beter geluid (lees: betere soundstage, toonkwaliteit en diepte) kan krijgen als je 2 fatsoenlijke bookshelf-speakers koopt.

Neuh, ik ben ook geen Bose-fan. Niet omdat het Bose is, maar gewoon omdat je je geld veel beter uit kan geven naar mijn mening....
En inderdaad, Bose voor in de auto is in geen verhouding met bijv. het Harman Kardon Logic7 systeem.

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 20-07-2011 22:01 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

MazeWing

The plot thickens...

voor de mensen die het artikel nog niet kennen:
http://www.intellexual.net/bose.html

interessant!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57

Moet zeggen topgeluid en ik kan me ook niet zo goed vinden in alle reacties hier. De negatieve reactieshier zijn op zo een manier dat er eerder een afkeer is tegen het merk dan een objectieve beoordeling.
Uiteraard ben je als nieuwe consument blij met je aankoop. Echter als je in de prijsklasse van 1000 euro gaat shoppen bij andere merken dan is het gewoon te veel geld voor wat je krijgt. Zit een marge op van minstens 4-500 euro.

Een goede versterker met 2 zuilen (desnoods KEF eitjes) en een sub voor 1000 euro laten een dergelijk bose alle hoeken van de kamer zien. Je betaald gewoon puur voor het merk in het geval van een 321 systeem. Subwoofer (ahum bass-module) gaat niet onder de 40hz, dat halen goede luidsprekers met gemak.

Bose maakt(e) wel degelijk goede luidsprekers, maar dan hebben we het niet over de kartonnen melkpakjes zoals bij de 321.

Ik heb zelf trouwens het geluid van Bose in een Porsche Cayenne turbo mogen ervaren, klinkt toch niet slecht hoor. Een beetje wollig dat wel, zware bass door de ingebouwde subwoofer. Klankkleur is duidelijk gericht voor de Amerikaanse markt (moet je van houden). Vermoed dat een B&O in een Audi bijv. wat sprankelender klinkt (meer op de Europese markt gericht).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MazeWing schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:19:
voor de mensen die het artikel nog niet kennen:
http://www.intellexual.net/bose.html

interessant!
Bose equipment, even the flagship LifeStyle 50, resembles the sonic performance of the 11-year-old Aiwa minisystem in my garage. For $500, the Wave Radio is an overpriced alarm clock.
:P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
Hij heeft wel gelijk hoor.

Mijn pa had vroeger ook zo een 321 setje en dat klonk echt belachelijk bagger.

Echt ronduit slecht gewoon.

Hij heeft daarna een Logitech Z5500 gekocht en die vond ie veel beter en dat is ie natuurlijk ook.
Nog steeds geen je van het, maar stukken stukken beter dan die bose prut.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bose is qua prijs/kwaliteit-verhouding niet geweldig, maar om Logitech computerspeakertjes erboven te plaatsen gaat weer wat ver. :P
Ik ken ze niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Logitech op hifi gebied veel voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Mooooody schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:05:
Bose is qua prijs/kwaliteit-verhouding niet geweldig, maar om Logitech computerspeakertjes erboven te plaatsen gaat weer wat ver. :P
Ik ken ze niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Logitech op hifi gebied veel voorstelt.
De subwoofer is in ieder geval beter bij de z5500 (en dan is die sub nog steeds poep :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:05:
Ik ben ook geen liefhebber van Logitech, maar dan met name vanwege de dreunerige "subwoofers" die ontworpen zijn voor zoveel mogelijk gerommel bij films en games. De satellietjes zijn echter gebaseerd op drivers van Tangband die in een leuk ontwerpje erg goed kunnen klinken. De stelling dat het beter klinkt dan zo'n Bose set vind ik dus helemaal niet zo gek :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb nog zo geprobeerd om niet te reageren op zo een beladen topic, maar ik kon het echt niet laten.
Exirion schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:27:
...
De stelling dat het beter klinkt dan zo'n Bose set vind ik dus helemaal niet zo gek :)
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zelf heb ik mijn ouders een z2300 setje aangeraden wat toen 150 euro kostte (of zoiets). Ik weet niet hoe die zich verhouden tot de z5500, maar ik vind dit setje echt super klinken (voor bij een computer). De bas moet je wel wat terug schroeven om redelijk neutraal uit te komen, anders staat ie iets te veel te grommen.

Als je naar de prijs gaat kijken, heb ik liever een z2300 met een losse dvd speler en dan kom ik op ongeveer 200 euro uit, tegenover een vanaf prijs van 1000 euro.
Als ik dan toch 1000 euro te besteden heb, dan geef ik dat uit aan volledig 2.1 setje met dvd speler en receiver.

Maar als ik het dan toch zou moeten doen, een ht-achtige set aanschaffen, dan geef ik liever 3000 euro uit voor een echt goed setje. Een paar goede zuilen met bij behorende subwoofer, flinke receiver en dito blu-ray speler.
En laat ik dat nu juist precies zo hebben gedaan :D en nog een paar oude speakers opgetrommeld als center en surround zodat ik nog wat heb om van te dromen als toekomstige upgrade naar volwaardig, super sexy en uber geil 5.1 ht setje. :D :D :D

• H1905
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik heb zelf Bose 321 GSX serie 2 gehad. Het was echt om te huilen. Had het vergeleken met Harman kardon stick 3 wat ik voor mn pc gebruik , die klonk veeeel beter dan bose

Koop geen Bose!!

Anoniem: 211516

Waarom is bose nog nie failiet ?

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ernstig dit, laten we even vooropstellen dat audio iets persoonlijks is. Ik heb zelf de BOSE 321 gehad en vond het goed klinken. Natuurlijk een duur systeem met 5 speakers klint alijd beter.
Bose maakt goede producten en het geluis is prima hoor. Ik kan beamen dat een 5.1 set beter klinkt, maar dat is omdat ik zelf een NAD en Klipsch speakers heb en de Bose is een fractie van de prijs. Bij de Bose krijg je alle componenten ineen. Kijk eens goed wat het kost om een goede cd/dvd speler, versteker, tuner, twee goede speakers en een sub te kopen. Een veelvoud van dit bedrag. Daarnaast klinken niet alle speakers goed. Heb Kef's geluisterd, wat een slecht geluid, terwijl mensen hierbij zweren.
Het geheel is persoonlijke en zou zeggen geniet van je Bose, voor 995 euro is het absoluut niet verkeerd.

rkwinkel

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Receivertje 300 euro, optisch spelertje 100 euro en dan heb je 600 euro voor een 5.1 setje wat geheid beter klinkt dan die Bose dingen.

Zelfde prijs, beter geluid, betere uitbreidbaarheid.

Het is onzin om te stellen dat zo'n Bose 321 setje zo veel waar voor zijn geld is. Natuurlijk kun je met losse componenten veel duurder spul samenstellen, maar voor hetzelfde geld heb je fatsoenlijke losse componenten die beter klinken.

Voor minder geld heb je kant-en-klaar setjes van andere merken die "kwalitatief" net zo goed (ahum) klinken.

Aannames zijn fataal.

• rkwinkel
Receiver 300 euro ? Sorry maar ken geen goede receivers voor 300 euro. Wellicht 2de hands. Daarnaast vraag ik me af of je een goede optische speler hebt voor 100 euro.

Ik heb het over kwalitatief goede onderdelen. Bose maakt kwalitatief goede spullen.

En welke merken heb je het over ? Bose is nog steeds een premium merk, dus vergelijk dan wel premium met premium

rkwinkel

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor 300 euro heb je zeker nieuwe receivers die hetzelfde of meer bieden dan zo'n Bose. Overigens hoef je niet eens een subwoofer te nemen om zo'n 3-2-1 set als het ware na te maken. Een beetje goede monitor of vloerstaander gaat al net zo laag dan niet lager dan de gehele 3-2-1 set met bijgeleverde boombox. En over dat "premium" ben ik het zeker ook niet mee eens. Qua prijs zijn ze zeker premium, maar qua geleverde componenten en kwaliteit is het niets speciaals.

• rkwinkel
Kun jij aangeven welke dat is voor 300 euro ? Hoe kun je stellen dat Bose geen premium is. Het heeft niet je voorkeur, maar premium is Bose zeker wel.

En waarop baseer je dat het kwalitatief niet goed is. Mijn ouders hebben een Bose (mijn voorgaande setje) welke al flink wat jaartjes mee gaat, zonder problemen en werkt nog uistekened. FYI Mijn vader had een Onkyo en de geluidsknop begon geluid te maken, als je deze draaide, de set was nog geen 10 jaar oud. Dus hoe kan je je stelling dan onderbouwen ?

rkwinkel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, gaan we nu 20 pagina's discussie herhalen?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Een lekker label, "premium". Wat er precies premium aan Bose? Het karton van hun conussen? Fatsoenlijke Pioneer/Denon/Marantz/Onkyo receiver heb je zeker voor 300 euro. Een Bluray speler heb je ook makkelijk voor € 100-150, van Samsung, Sony, Philips, Panasonic etc.

Iets wat zichzelf premium noemt moet ook premium presteren. En dat doet Bose niet voor dat geld.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-09-2012 17:39 ]

Aannames zijn fataal.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MikeyMan schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:34:
Goed, gaan we nu 20 pagina's discussie herhalen?
offtopic:
* FeaR had dit topic op slot moeten zetten na die kick van meer dan een jaar in plaats van mee te gaan doen in de discussie...

• rkwinkel
Sorry maar vindt alle genoemde merken met dat budget bagger klinken. Is goed in het hogere prijssegment. Maar dan koop je nattuurlijk liever een Arcam, Nad of Rotel.

Daarnaast ga je voorbij aan het estetisch punt wat belangrijk is voor deze doelgroep. Ook is de Bose makkelijk te installeren. De door jouw genoemde merken maken installatie lastig vor de leek.

rkwinkel

• rkwinkel
Blijft een mooie discussie dit. :)

rkwinkel

• JvS
  • Laatst online: 22:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

rkwinkel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:48:
Sorry maar vindt alle genoemde merken met dat budget bagger klinken. Is goed in het hogere prijssegment. Maar dan koop je nattuurlijk liever een Arcam, Nad of Rotel.
Eh sorry, jij vindt een Pioneer receiver met een set normale speakers bagger klinken maar vindt Bose 123 wel goed klinken? Dat moet toch bijna een grapje zijn? Sowieso verschil tussen versterkers horen is al een kunst die met name audiofielen beheersen. En dat zijn zacht gezegd nu niet de mensen die een 123 setje wat vinden :o

Mijn set is met name door de speaker wel wat duurder dan 1000 euro (niet heel veel trouwens) maar klinkt wel als een klok voor de prijs: Mijn set met pioneer receiver :P.

Ben je nu aan het discussieren om het discussieren of is dit serieus? Ik vind Bose ook wel z'n goede kanten hebben (ziet er goed uit, werkt lekker makkelijk, meestal geven hun spullen wel aardig in het gehoor liggend geluid, met een tikkie bonkend laag, niet moeilijk over nadenken), maar het is absoluut niet het beste wat je voor het geld kan kopen, geluidstechnisch. Bij lange na niet zelfs. Zeker met zo'n 123 set niet.

Overigens vind ik die 123 setjes wel een van de zwakste producten die Bose maakt. Hun portable portfolio en de waveradio's zijn wel echt prima (maar duur) vind ik. En de acoustimass speakers zijn ook best redelijk ok. Niet audiofiel verantwoord, maar op hun manier prima.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 27-09-2012 20:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rkwinkel
Ja maar je gaat aan een ding voorbij, bose 321 liefhebbers houden van simpel en klein. Je hebt aardige zuilen en een center staan. Dit is juist wat de bose liefhebbers niet willen.
Mooie set heb je hoor

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

rkwinkel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:41:
Dit is juist wat de bose liefhebbers niet willen.
Er bestaat volgens mij niet echt zoiets als een Bose liefhebber.
Bose is een van de vele merken die kleine speakers maken, alleen heeft Bose een heel uitgebreid wereldwijd (en slim) marketingapparaat.

Anoniem: 451726

Bose is een goed merk. Niet top hifi maar wel enorm degelijk spul wat lang meegaat en met een ultiem goed gebruiksgemak en design. Het is alleen voor een andere doelgroep dan de gemiddelde tweaker die het liefste zoveel mogelijk kabels en losse kasten ziet. En zo min mogelijk wil betalen.

Wat ik bijzonder vind met Bose is dat ze jarenlang dezelfde modellen verkopen zoals die 321 met soms alleen een kleine revisie. En het verkoopt als een dolle en dat blijft het ook doen met uiterst tevreden klanten. Ze bieden zelfs niet goed geld terug garantie aan zonder discussie.

Blijkbaar doen ze meer goed dan alleen marketing, anders redt je het niet in deze tijd met die premium prijzen.

En af en toe verrassende producten, zoals hun TV en die nieuwste Solo TV sound systeem. Wil dat nog wel eens gaan beluisteren. http://www.bose.nl/NL/nl/...ose-solo-tv-sound-system/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 29-09-2012 14:50 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Laatste reactie hoor, anders val ik in herhaling :)
Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:45:
Bose is een goed merk. Niet top hifi maar wel enorm degelijk spul wat lang meegaat en met een ultiem goed gebruiksgemak en design. Het is alleen voor een andere doelgroep dan de gemiddelde tweaker die het liefste zoveel mogelijk kabels en losse kasten ziet. En zo min mogelijk wil betalen.
Ik durf te beweren dat kopers van een Bose 321 setje niet uit zijn op het uiterste in geluidskwaliteit voor hun geld. De meeste kopers kijken inderdaad naar het uiterlijk en het gemak, precies wat je zegt. Heb ik niets op tegen overigens, je moet je niet overal in willen verdiepen.....houd je geen leven over :)
Wat ik bijzonder vind met Bose is dat ze jarenlang dezelfde modellen verkopen zoals die 321 met soms alleen een kleine revisie.
Dat zie ik meer als iets negatiefs. Er is nog voldoende ruimte voor verbetering, zeker als je bedenkt dat je €1000,- moet uitgeven. Een tijdje geleden kwamen ze met een update, waar je opeens €1300,- moet betalen. Heel bijzonder inderdaad :)
Blijkbaar doen ze meer goed dan alleen marketing, anders redt je het niet in deze tijd met die premium prijzen.
Best een aardig alles-in-1-product hoor, alleen had het €400,-/€500,- minder moeten kosten. Veel consumenten hebben het geld er blijkbaar voor over als het een Bose embleempje op staat, dankzij de marketing.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 29-09-2012 15:19 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

FeaR schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:37:
[...]

offtopic:
* FeaR had dit topic op slot moeten zetten na die kick van meer dan een jaar in plaats van mee te gaan doen in de discussie...
Dit begrijp ik overigens ook niet zo goed. Als je zo denkt, zijn de meeste discussies hier na 5 posts voorbij. Het is toch leuk om in de loop der tijd verschillende meningen te verzamelen in een topic, ongeacht wanneer deze gestart is?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mooooody schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:31:
[...]
Dit begrijp ik overigens ook niet zo goed. Als je zo denkt, zijn de meeste discussies hier na 5 posts voorbij. Het is toch leuk om in de loop der tijd verschillende meningen te verzamelen in een topic, ongeacht wanneer deze gestart is?
Het is een feit dat negen van de tien kicks van oude topics niets to zeer weinig toevoegen en/of alleen voortborduren op wat er reeds is gezegd. Als je een topic kicked om iets toe te voegen is daar niets mis mee, maar - zoals eerder aangegeven - zitten we nu weer twintig pagina's te herhalen. Dan is het imho oude koeien uit de sloot halen.

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
De lokale audioboer, die alleen in het hoger segment bezig is; Acoustic System - AH! - Atacama - Audia Flight - Audio Research - Cambridge Audio - Conrad Johnson - Copland - Creek Audio - darTZeel - EAT - Electrocompaniet - Epos - ExactPower - Furutech - Goldring - Grado - Harmonix - Kemp - Kiseki - Krell - Loricraft - Lumen White - Magnepan - Marantz - Martin Logan - M2Tech - Michell Engineering - Micromega - Mystere - Mordaunt-Short - NAD - Nanotecsystems - Norma Audio - Oracle Audio - Playback Designs - PrimaLuna -ProAc - Project - PS Audio - REL - Sennheiser - Shakti Audio - Shun Mook - Solidsteel - Sonus Faber - Stax - Stein Music - Svetlana - Tannoy - Transparent - Van den Hul - Velodyne - Vienna Acoustics - WBT - Wharfedale - Yter - Franco Serblin, zei mij dat je speakers moet hebben die van zichzelf al genoeg lage tonen kunnen leveren. Een sub moet niet noodzakelijk zijn, puur extra voor de extreem lage tonen die alleen in films voorkomen.

Als een subwoofer nodig is ter compensatie, dan moet je daarvan wegblijven. Dan krijg je zo'n piep boem, piep boem geluid. Hij wist dat ik in het lager segment keek, vanwege mijn budget. Ik wil mooi geluid en kwalitatief materiaal maar het geld kan ik momenteel beter in m'n bedrijf gebruiken. Dus onderkant van "top" segment. Het is Onkyo i.c.m. Boston Accoustics geworden, niet zijn advies maar wel een begrijpelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:45:
Bose is een goed merk. Niet top hifi maar wel enorm degelijk spul wat lang meegaat en met een ultiem goed gebruiksgemak en design. Het is alleen voor een andere doelgroep dan de gemiddelde tweaker die het liefste zoveel mogelijk kabels en losse kasten ziet.En zo min mogelijk wil betalen.
Dit is een beetje een vervorming van de realiteit. Tenminste, de realiteit zoals ik hem zie. Goed, gebruiksgemak en design ga ik in mee, dat andere mensen "het liefste" zoveel mogelijk kabels en kastjes hebben is natuurlijk onzin. Idem dito het statement dat het zo goedkoop mogelijk moet.

Ik koop een audioset voor geluid en dan wil ik een beetje geluidskwaliteit. Anders kan ik ook een wekkerradio of een ghettoblaster neerzetten. Ik ben best bereid wat meer te betalen voor gebruiksgemak en design, maar dan moet het niet zo zijn dat ik minimaal het dubbele uitgeef, met als resultaat dezelfde geluidskwaliteit als voor de helft van het geld (of minder) en dat ik dan een designerig kastje heb staan.

Nu stel ik bovengemiddelde eisen aan mijn geluid, dus kom ik sowieso al niet bij melkpak systemen in de buurt, of het nu wel of niet Bose is. Een beetje speaker die een fatsoenlijk middengebied heeft, heeft bepaalde minimum afmetingen nodig, zoals een boekenplank speaker. Kleiner werkt niet meer, dan is er geen ruimte meer voor volle stemmen of een beetje bass tot 80Hz ofzo. Dan zit je dus vast aan melkpaksystemen met een enorm gat in het frequentiebereik en een "bass-element" (want subwoofer kun je het niet noemen, die dingen spelen veel te hoog door en je hoort dus precies waar ze staan in de kamer.) die staat te oemp-oempen.

Voor de installatie die ik heb staan, kan ik meerdere 321 systemen kopen, dus het budget was het probleem niet, maar nu ben ik natuurlijk ook niet de doelgroep. Then again, je kunt afgeven op "tweakers die zoveel mogelijk kastjes voor zo min mogelijk geld willen hebben" maar ik denk dat het van den zotte is dat je iets wat qua geluidskwaliteit vergelijkbaar is, voor de helft van het geld kunt kopen.

Prijs/prestatie is nu eenmaal belangrijk. Als een Samsung alles-in-één-DVD-ding-set (met ook niet meer losse kastjes en meerdere afstandsbedieningen etc) van 400 euro dezelfde kwaliteit geeft als een 3-2-1 setje, die dus als extra argumenten alleen "design" en "bedieningsgemak" heeft, vind ik dat een stevige meerprijs. (Meer als het dubbele...)
Wat ik bijzonder vind met Bose is dat ze jarenlang dezelfde modellen verkopen zoals die 321 met soms alleen een kleine revisie. En het verkoopt als een dolle en dat blijft het ook doen met uiterst tevreden klanten. Ze bieden zelfs niet goed geld terug garantie aan zonder discussie.

Ja, hun marketing werkt zo door, dat mensen denken dat ze met Bose daadwerkelijk high-end spul kopen, iets bijzonders in huis halen. Dat moet dan ook de prijs rechtvaardigen. En schijnbaar is geluidskwaliteit voor de gemiddelde Bose bezitter dus geen boeiend argument en vinden ze het al snel goed genoeg. (Of van de vrouw mogen er geen echte speakers komen, dus dan maar kleine meuk maar dan wel graag "premium" kleine meuk.)

[ Voor 13% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-09-2012 00:54 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mini Poeper schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:07:
zei mij dat je speakers moet hebben die van zichzelf al genoeg lage tonen kunnen leveren. Een sub moet niet noodzakelijk zijn, puur extra voor de extreem lage tonen die alleen in films voorkomen.
Dat is wel heel kort door de bocht, genoeg muziek die ook extreem laag gaat (orgel anyone?). Speakers die doen wat hij zegt zijn op één hand te tellen. Speakers van (tien)duizenden euro's hebben nog altijd baat bij een subwoofer. Puur voor die laatste paar Hz-jes die een subwoofer wel met gemak weer kan geven en wat een speaker maar met moeite kan halen (mits dat dus al gehaald wordt). Met een compenseren/een subwoofer is echt helemaal niets mis, het moet alleen wel een goede subwoofer zijn en daar gaat het veelal fout. En natuurlijk dat een subwoofer gewoon tot 100 Hz gaat, want alles daarboven is sowieso not done eigenlijk. Dus op zich ben ik het zeker met de beste man eens, alleen is het niet zo zwart-wit als hoe ik zijn opinie interpreteer.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-09-2012 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464245

nou wij hebben bose v35 en het is een top set we hadden eerst b&w speakers gehad deze klonken wel iets beter maar dat was ook nog wel iets duurder dan dit set onze buren hebben bose 321 en het klink ook gewoon goed en wat iedereen lult dat je uit normalen speakers ook super geluid moet hebben dat is waar maarja eigelijk heeft een speaker normaal er een bas gedeelte in dat heeft bose niet daarom kunnen ze veel kleiner worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 464245 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:16:
nou wij hebben bose v35 en het is een top set we hadden eerst b&w speakers gehad deze klonken wel iets beter maar dat was ook nog wel iets duurder dan dit set onze buren hebben bose 321 en het klink ook gewoon goed en wat iedereen lult dat je uit normalen speakers ook super geluid moet hebben dat is waar maarja eigelijk heeft een speaker normaal er een bas gedeelte in dat heeft bose niet daarom kunnen ze veel kleiner worden
Je had allicht beter bij je krat-radio kunnen blijven.... :+

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jullie hebben zeker ook allebei dezelfde grijze Golf voor de deur staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:37

servies

Veni Vidi Servici

Heb je ooit van interpunctie gehoord... Een beetje op je spelling letten kan ook geen kwaad, dan kom je misschien niet meer over als een 8 jarige die net heeft leren typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Inderdaad zeg. Ik denk dat je een 8 jarige hiermee zelfs nog te kort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687673

* knip *

Het is niet de bedoeling om dezelfde vraag op meer plaatsen te posten op het forum. Beperkt het tot Anoniem: 687673 in "koptelefoon op bose 321 GSX".

[ Voor 90% gewijzigd door S1NN3D op 05-08-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904723

Ik hoor heeeel wat negatieve reclame over het Bose 321 systeem. Ik ben in het bezit van een geluidsinstallatie, die grotendeels in 1981 ( !! ) als high end is gekocht en nog steeds uitstekend dienst doet.
Het betreft de Yamaha R 100 Tuner/versterker, Technics SL M 1 draaitafel, TEAC Z 7000 casettedeck, Bose 601 serie 2 luidsprekers en ( later toegevoegd ) de REL Strata 3.
Inmiddels de Bose en REL verkocht, en de rest gaat op de zolder in ruil voor.... ja hoor de Bose 321.
Vorige week bij mijn broer beluisterd, en qua bedieningsgemak ( radio, cd/dvd, opslag harde schijf/ ruimte ) en geluid een prima set! Mijn vrouw blij: flink wat meer ruimte, en het geluid en beeld zijn netje voor deze 2e hands set ( compleet GSX systeem voor 225 euro.)
!~!!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 09:54
Misschien een vreemde vraag, maar ik kom er niet helemaal aan uit.

Ik heb op marktplaats voor 3 pepernoten een 321 systeem gekocht. De achterkant ziet er zo uit:
https://goo.gl/photos/Bv5fyLk2Z97yCY4TA

Nu ben ik er inmiddels achter dat ik een optische audiokabel toe moet wijzen aan de AUX uitgang, via een interface op TV. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit systeem het best aansluit op tv.

Heeft iemand voor mij de tip, welke kabel ik het best kan gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 13:22
Je kunt de set het beste middels een optische kabel aansluiten aan je Tv. Oftewel je TV is het middelpunt en sluit je al je randapparatuur op aan. Vervolgens ga je met optische uitgang van je TV naar de optische ingang van de bose 321. Uiteraard moet je TV wel een optische uitgang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
NL_Scratch schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:12:
Je kunt de set het beste middels een optische kabel aansluiten aan je Tv. Oftewel je TV is het middelpunt en sluit je al je randapparatuur op aan. Vervolgens ga je met optische uitgang van je TV naar de optische ingang van de bose 321. Uiteraard moet je TV wel een optische uitgang hebben.
Bedoel je hier nu de optische audio kabel? Die is aangesloten!
Echter, ik moet hem nog toewijzen aan de aux uitgang..

Als je hebt over een optische videokabel... dan verneem ik graag welke dat is.
Ik moet namelijk beeld van mijn bose 321 systeem zien te krijgen op mijn tv, maar heb geen idee welke kabel daar voor geschikt is.
Zodra ik beeld heb op de tv kan ik de OPT OUT kabel toewijzen aan de AUX, zodat er ook daadwerkelijk geluid binnenkomt vanuit de TV (+ diverse randapparatuur idd), naar de versterker.

• Basjuuh
Weet iemand al iets op bovenstaande vraag :)?

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 09:29
Die onderste van je video-uitgangen is een S-video-aansluiting:
Die ziet er zo uit
Het betreft een analoge aansluiting.

Of je TV heeft ook zo'n aansluiting of je moet er een verloopje tussen stoppen. Bijvoorbeeld naar een mooie ouderwetse SCART.

[ Voor 19% gewijzigd door Boppo84 op 27-09-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1017907

Goede dag ik ben hier nieuw weet nog niet goed hoe het werkt maar hoop dat ik een vraag je mag stellen en ben dan ook zo vrij om het te doen sorry hier voor mijn vraag luid dan ook ik heb nu een denon 1906 met een set van jbl scs178 maar kan de bose 321 type 2 kopen verlies ik dan heel veel kwalitijd ???? Groet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:23

CeesKees

I rest my Kees

Zie het bericht hier boven.

En ja.
Anoniem: 1017907 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:50:
Goede dag ik ben hier nieuw weet nog niet goed hoe het werkt maar hoop dat ik een vraag je mag stellen en ben dan ook zo vrij om het te doen sorry hier voor mijn vraag luid dan ook ik heb nu een denon 1906 met een set van jbl scs178 maar kan de bose 321 type 2 kopen verlies ik dan heel veel kwalitijd ???? Groet

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:54

racoon

mooowwww

Vrienden van mij hebben een bose 321, speelt tv via de boxen af net als radio, als ik YouTube op de tv selecteer dan blijft hij tv geluid afspelen, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dan YouTube geluid afspeelt?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

RnB

Dan zal waarschijnlijk (want te weinig info in je post) niet de tv, maar de settopbox aan de Bose 321 hangen.

Oplossing is om de tv op de Bose 321 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

KICK

Ik ben opzoek naar een manier om beter geluid uit mijn tv te krijgen. Ik had een Philips Fidelio HTL9100 (met van die losse boxjes voor surround, wat ik tegen vond vallen en ook bijna nooit gebruikte)
Dus ik ben opzoek naar een andere oplossing, een soundbar/ mini recevier 2.1 / 5.1 systeem idee. Hoeft niet perse 5.1 te zijn.
Ik kijk voornamelijk journaal en series/films

Uiteraard speur ik marktplaats af en zie voor niet al teveel wel leuke 3-2-1 setjes staan. Ik vroeg mij af (ook omdat ze in het begin 2000euro waren?) of dit setje net zo goed is, al dan niet beter dan een nieuwe soundbar van +- 150 euro zoals bijvoorbeeld de: pricewatch: JBL Bar 2.0 All-in-One

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-04-2020 00:20 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste