Voor alle mensen die denken dat er niks beter is dan Bose en het blijven verdedigen ook al zou het hun eigen leven kosten
klik hier. En
Hier nog meer informatie, inclusief objectieve metingen
rkwinkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:30:
ik lees net alle reacties en ben geschokt. Ondanks de welwillende adviezen van mensen, ben ik gaan luisteren naar een YAMAHA, HARMAN KARDON en de BOSE 321 Special Edition.
De BOSE had gewoon het mooiste geluid. Daarnaast heb ik als ik een film kijk, echt het gevoel dat het surround is. Ook is het mooi in de woonkamer, geen 5 of 6 boksen. Aangezien ik niet in een kasteel woon is dit best prettig. Ik ben onder de indruk. Tuurlijk zijn er betere sets, maar met boksen, kost dit minimaal 200 euro meer. Daarnaast hebben wij een dvd van Andrea Bocelli gespeelt en je kunt echt de verschillende klanken waarnemen op aparte niveaus.
Wij hebben ook gekeken naar een film, de helikopter in de film leek wel over ons heen te vliegen.
Daarnaast is de klantenservice van BOSE top. Bose is niet voor niets een A merk.
Smaak is persoonlijk, maar kan werkelijk zeggen dat dit een geweldige keuze voor het geld is.
Je bent ook voor een paar jaar klaar en hoeft dus niet steeds te vervangen.
Ik kan deze set iedereen aanraden. Onder de 1.000 euro ben je klaar. Goede keuze.
Nummer 1: zoek is naar "psycho akoestiek"
Nummer 2: waarom denk je dat Bose verkopers extra bonus krijgen als ze speakers verkopen (ja, ik ken iemand die dat zou moeten verkopen maar dat niet heeft gedaan ondanks het extra geld dat hij zou krijgen voor de verkoop van Bose speakers. En nee, dat was niet vanuit de winkel, maar vanuit Bose.
Nummer 3: zoek is een winkel op waar je Bose direct kan vergelijken met andere merken. Die zal je niet veel vinden; het is voor Bose een policy om winkels hun dealerschap af te nemen als ze dit niet doen
Nummer 4: naar welk spul van Yamaha enz. ben je gaan luisteren ? Als je dit niet blind hebt gedaan, zie het puntje psycho akoestiek.
Nummer 5: je kan hem _
iedereen_ aanraden ? Ooit wel is gedacht aan het feit dat sommige mensen andere behoeftes hebben en gewoon voor het meest realistische geluid gaan, compromisloos ?
Nummer 6: ik ben het zeker niet met je eens dat het 200 euro meer moet kosten. Ik vind bijv. de Logitech Z5500 niks onderdoen voor die Bose Acoustimass dingen
Nummer 7: Lees
hier maar is hoe verrot de frequentiecurve van een Bose speakersysteem loopt.
Nummer 8: merken schrijf je gewoon met 1 hoofdletter, niet de hele naam in hoofdletters
Als jij er tevreden mee bent, prima hoor, maar ga dan niet allerlei dingen roepen alsof het allemaal IS in plaats van dat jij het VIND. Daarnaast zijn er ook nog genoeg objectieve resultaten en genoeg indirect bewijs om te bewijzen dat Bose het niet moet hebben van het geluid voor een hoop mensen.
Idd, het is persoonlijk dus waarom ben je dan zo geschokt over dat mensen er een andere mening op nahouden dan jij ? Wat is daar zo schokkend aan ? Je zegt zelf toch ook dat het persoonlijk is ?
Wij zijn overtuigd van het design en geluid.
Ja, prima, mooi als je er tevreden mee bent.
Ik heb ook getwijfeld tussen losse componenten en deze set. Maar iets fatsoenlijks onder de 1.000 euro wat nog toonbaar is ook, is moeilijk ofwel niet te krijgen.
Tja, Het IS niet moeilijk te vinden. Jij VIND dat je moeilijk iets kan vinden dat JOU qua uiterlijk en fatsoenlijkheid aanstaat. Dat is wat anders. Een vriend van mij heeft een Yamaha RX-V440 met een Canton Movie 20 setje en dat vind ik dus echt wel een leuke set om te zien.
[quote]
Wellicht dat jouw vader jaloers is op jouw set.... maar wellicht wil ie jou een plezier doen en zegt dit gewoon tegen je.
Wellicht dat sommige mensen andere merken dan Bose daadwerkelijk mooi vinden klinken

Feit is dat losse componten minder mooi zijn, ondanks beter of slechter en feit is dat onder de 1.000 euro het moeilijk is om iets fatsoenlijks te krijgen.

Nee, jij komt hier een beetje vertellen dat dingen die subjectief zijn, feiten zijn maar je loopt ook te beweren dat het allemaal een kwestie van smaak is. Mijn auto is een benzine en diesel tegelijk

Wat wij zeuren is dat het gewoon geen setjes aflevert die natuurgetrouw geluid afleveren. Dat diepe, ik heb het al 200000 keer meegemaakt, dat is gewoon een dikke 50 of 60hz piek, waardoor er heel veel bas word weergegeven. Veel mensen die ik ken vinden het diepe bas als ik een bassinus van 50hz aan ze laat horen zonder dat ze weten dat het 50hz is. Vinden ze diep. Tot ik ze vertel dat dat 50hz was...Ik heb is een review gevonden op internet en heb er 1 op papier liggen hier met metingen van de frequentiecurve.....om ziek van te worden. Als realistische weergave je doel is, dan moet je Bose gewoon mijden. Bij 60hz gaan die subs al afvallen en er zit een gigantisch gat waardoor er tussen de 280 (!)hz en 500hz amper geluid is. Waar de "!" ? Een subwoofer die tot 280hz meespeelt ! Hallo ! Menig sub die tot 120hz al meespeelt is te plaatsen en kan het stereobeeld vertroebelen, laat staan 280hz ! Om maar is te vergelijken: een Logitech Z5500 of een Creative Megaworks 500D (of hoe dat ook heet) heeft zelf een 100hz lagere crossover/overgangsfrequentie. Denk hier maar is over na

Niet dat je het minder mooi moet vinden, als jij het vet vind, prima

Maar realistisch en diep (als in: diep diep onder de 40hz) geluid is er met Bose gewoon niet bij

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:33:
Zet er een REL stadium II er maar naast en dan praten we wel verder

.
Verder moet niet iedereen zo raar praten over Bose. Ze maken leuke en wel op een bepaald niveau kwaliteit. Alleen is de prijs belachelijk hoog (komt volgens mij door aldat media/reclame van hun). Als nou de prijzen 20 a 25% lager ligt dan wil ik nog wel eens overweging doen om nog eens een keertje naar te luisteren.
Als je er 50% a 60% lager van maakt dan ga ik mee
[
Voor 7% gewijzigd door
JT op 23-01-2006 00:41
]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning