Ervaringen Bose 321 home cinema-systeem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 164.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb een Bose 321 GS systeem. Komt imho erg mooi geluid uit, met een behoorlijk volume wat je niet zou verwachten uit zulke kleine speakertjes. Ik vind het een erg goeie set.

En het kan me niks schelen wat iemand anders daarvan vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volume kan je overal uit krijgen :/ . Heeft niets met grote te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Haha, heb overlaatst die Bose 321 eens uitvoerig getest. Stond mooi op display in een lokale Vandenborre. Gatver, wat een bagger was me dat :D

Zelfs mijn moeder die er bij was, die totaal niet audiofiel was zei: "Kan dat spul niet wat stiller? Dat klinkt echt slecht..."... zegt genoeg, want mijn moeder vindt onze Sony DAV-S300 al heel goed klinken ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:17:
Volume kan je overal uit krijgen :/ . Heeft niets met grote te maken.
Het klonk alsof de hele kamer vol werd geblazen met muziek. En als het dan uit 2 van die lullige speakertjes komt, vind ik dat best knap.
offtopic:
Of ik ben niks gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

RoD schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:10:
[...]
offtopic:
^^ :Y)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het in ieder geval erg mooi klinken. Heb toch zeker veel setjes beluistert en ben ook geen audion00b, ik vind het gewoon mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rod

Het is je goed recht om het mooi te vinden, dus je hoeft je niet te verontschuldigen.

Maar ik vind het wel bedenkelijk dat er behalve afmetingen en gewicht geen enkele specificaties van belang te vinden is over Bose apparatuur. Dat kan 2 dingen betekenen, of ze hebben iets te verbergen, of de specificaties zijn zo uitmuntend dat ze de concurentie niet voor het hoofd willen stoten. Verder vind ik het vreemd dat je nooit of te nimmer Bose naast andere merkapparatuur mag beluisteren in de winkel, staat altijd appart opgesteld. Vraag voor de aardigheid eens of je een Bose set naast een Pioneer set in de winkel mag testen voor je een aankoop doet, kijken wat ze zeggen. Ik durf te wedden dat er met een of andere smoes om de heete brei heengedraait wordt.

En surround uit 2 speakers is met elke surround versterker te realiseren, dus voor minder geld kun je veel beter af zijn. Voorbeeld:
Denon AVR 1706
Denon DVD 1710
KEF iQ7
Dat is nog geen €1000,- , maarja als je liever €1500,- uitgeeft aan iets dat compact is, of "voor het design" Be my guest ! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het design was erg belangrijk, grote speakers staan bij mij niet. Ik vind het design in ieder geval ideaal. Qua audio kan het wel beter denk ik zo.
Persoonlijk had ik er niet zo veel geld voor over gehad, maar als je ouders betalen doe je niet moeilijk :P De prijs was in ieder geval wel belachelijk hoog :/

Overigens mocht ik bij de MM wel luisteren en vergelijken. Maar daar hebben ze ook niet zoveel kwalitatief goed spul staan :P

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 25-12-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik heb laatst bij Look & Listen de test gedaan met 2 vrienden:
Die 321 set is absolute bagger! Dat Bose dat verkoopt vind ik echt een afknapper.
We hadden de DVD van Signs meegenomen en deze eerst op een Denon A01 set afgespeeld, daarna op een wat goedkopere van Denon die in dezelfde prijsklasse viel als de 321 van Bose.
Als test hebben wij de scene in het korenveld genomen, dan zijn er allemaal geluiden om je heen wat scary is op en goed 5.1 systeem.

Op de eerste 2 sets was het idd de beleving die we al kenden van de sets die wij thuis hebben, overal een raar geluidje achter je, scary!

Op de Bose 321 set: Totaal geen emotie te vinden in het geluid. We hebben alles nog een x uitgemeten met een rolmaat zodat we exact in het geluidsveld zouden zitten voor "de echte surround beleving" maar nog steeds hoorde ik niks achter mij alleen voor alsof er 2 speakers uit fase stonden...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:10:
[...]

Het klonk alsof de hele kamer vol werd geblazen met muziek. En als het dan uit 2 van die lullige speakertjes komt, vind ik dat best knap.
offtopic:
Dat is de "sub" die op 80hz oid loopt te spelen, wat een vol geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ik lees net alle reacties en ben geschokt. Ondanks de welwillende adviezen van mensen, ben ik gaan luisteren naar een YAMAHA, HARMAN KARDON en de BOSE 321 Special Edition.
De BOSE had gewoon het mooiste geluid. Daarnaast heb ik als ik een film kijk, echt het gevoel dat het surround is. Ook is het mooi in de woonkamer, geen 5 of 6 boksen. Aangezien ik niet in een kasteel woon is dit best prettig. Ik ben onder de indruk. Tuurlijk zijn er betere sets, maar met boksen, kost dit minimaal 200 euro meer. Daarnaast hebben wij een dvd van Andrea Bocelli gespeelt en je kunt echt de verschillende klanken waarnemen op aparte niveaus.
Wij hebben ook gekeken naar een film, de helikopter in de film leek wel over ons heen te vliegen.
Daarnaast is de klantenservice van BOSE top. Bose is niet voor niets een A merk.
Smaak is persoonlijk, maar kan werkelijk zeggen dat dit een geweldige keuze voor het geld is.
Je bent ook voor een paar jaar klaar en hoeft dus niet steeds te vervangen.
Ik kan deze set iedereen aanraden. Onder de 1.000 euro ben je klaar. Goede keuze.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
rkwinkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:30:
ik lees net alle reacties en ben geschokt. Ondanks de welwillende adviezen van mensen, ben ik gaan luisteren naar een YAMAHA, HARMAN KARDON en de BOSE 321 Special Edition.
De BOSE had gewoon het mooiste geluid. Daarnaast heb ik als ik een film kijk, echt het gevoel dat het surround is. Ook is het mooi in de woonkamer, geen 5 of 6 boksen. Aangezien ik niet in een kasteel woon is dit best prettig. Ik ben onder de indruk. Tuurlijk zijn er betere sets, maar met boksen, kost dit minimaal 200 euro meer. Daarnaast hebben wij een dvd van Andrea Bocelli gespeelt en je kunt echt de verschillende klanken waarnemen op aparte niveaus.
Wij hebben ook gekeken naar een film, de helikopter in de film leek wel over ons heen te vliegen.
Daarnaast is de klantenservice van BOSE top. Bose is niet voor niets een A merk.
Smaak is persoonlijk, maar kan werkelijk zeggen dat dit een geweldige keuze voor het geld is.
Ik kan deze set iedereen aanraden. Onder de 1.000 euro ben je klaar. Goede keuze.
Nou om bose een A merk te noemen vind ik een beetje veel van het goede. Ze pretenderen dit door goed gebruik te maken van marketingafdelingen. Punt is ook dat je sets in een winkel gewoonweg niet goed kunt luisteren. Dus als de HK's, Denon's en Yammies slecht klinken in een winkel kan het ook komen door een opstelling die simpelweg niet klopt.

Dat je de set hebt gekocht is omdat jij het goed vindt klinken. Dat is je goed recht, wij zijn niet diegenen die er naar luisteren dus altijd op je eigen gehoor afgaan . Persoonlijk, bij mij komen ze er niet in. Mijn ouders hebben zo'n set en zie mijn vader nog steeds groen en geel van jaloezie worden als hij mijn setje hoort die qua prijs op hetzelfde niveau zit. (Denon 3802, Denon DVD 2800 MKII en Magnepans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
Bose is een A merk, net als Denon en jouw Magneprans. Maar waarom iedereen afgeeft op BOSE is mij geheel onduidelijk. Smaak is iets persoonlijks. Wij zijn overtuigd van het design en geluid.
Ik heb ook getwijfeld tussen losse componenten en deze set. Maar iets fatsoenlijks onder de 1.000 euro wat nog toonbaar is ook, is moeilijk ofwel niet te krijgen. Wellicht dat jouw vader jaloers is op jouw set.... maar wellicht wil ie jou een plezier doen en zegt dit gewoon tegen je. Feit is dat losse componten minder mooi zijn, ondanks beter of slechter en feit is dat onder de 1.000 euro het moeilijk is om iets fatsoenlijks te krijgen.
:P

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:00:
[...]

Dat is de "sub" die op 80hz oid loopt te spelen, wat een vol geluid geeft.
Nee, ik heb de bass erg laag staan. Ik hou niet van zon pompende bass.

[/laat]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:35:
[...]

Nee, ik heb de bass erg laag staan. Ik hou niet van zon pompende bass.

[/laat]
Dude, dan mis je dus ook alle middentonen want je sats gaan maar tot een laagte van 300hz oid -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkwinkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:19:
Bose is een A merk, net als Denon en jouw Magneprans. Maar waarom iedereen afgeeft op BOSE is mij geheel onduidelijk. Smaak is iets persoonlijks. Wij zijn overtuigd van het design en geluid.
Ik heb ook getwijfeld tussen losse componenten en deze set. Maar iets fatsoenlijks onder de 1.000 euro wat nog toonbaar is ook, is moeilijk ofwel niet te krijgen. Wellicht dat jouw vader jaloers is op jouw set.... maar wellicht wil ie jou een plezier doen en zegt dit gewoon tegen je. Feit is dat losse componten minder mooi zijn, ondanks beter of slechter en feit is dat onder de 1.000 euro het moeilijk is om iets fatsoenlijks te krijgen.
Minder mooi? Ik vind dat Bose echt poep design heeft. Ga maar eens kijken naar Audio Analogue, Arcam of Tivoli en kom dan nog eens terug op je design. En iets fatsoenlijks onder de 1000 euro is echt wel te krijgen. 300 receiver 150 dvd speler, 5 maal mordaunt short 902 en nog een budget subje omdat die alleen maar nodig is om beetje bass te maken voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook getwijfeld tussen losse componenten en deze set. Maar iets fatsoenlijks onder de 1.000 euro wat nog toonbaar is ook, is moeilijk ofwel niet te krijgen.
Onder de duizend euro heb je imo zeker weten een betere set, met ook een mooi design.
Dit bijvoorbeeld:
http://www1.correct.com/a...0e9c5d7f8904108a448d7cfc7
of
http://www2.correct.com/a...c65022c9365ec97d88b9ea7c6
Overigens geeft niemand af op het design van Bose, eerder op de prijs/kwaliteit verhouding.
Wellicht dat jouw vader jaloers is op jouw set.... maar wellicht wil ie jou een plezier doen en zegt dit gewoon tegen je. Feit is dat losse componten minder mooi zijn, ondanks beter of slechter en feit is dat onder de 1.000 euro het moeilijk is om iets fatsoenlijks te krijgen.
Waarom zeg je dat losse componenten minder mooi zijn een feit is ? :? Zojuist was smaak nog persoonlijk..
Losse componenten vind ik zelfs mooier dus een feit is het zeker niet.
Maar goed, je gelooft wat je wil geloven. Een dure set kopen en erachter komen dat je voor minder meer kon krijgen is ook moeilijk toe te geven. :> :P

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 22-01-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losse componenten zijn daarnaast ook 323 keer praktischer. Kan je tenminste ook eens upgraden. Maar mensen die Bose kopen geven daar toch geen kloot om. Die kopen het gewoon om te "pimpen" bij vrienden en familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose is geen merk op het niveau Denon, Marantz, HK, Onkyo, Yamaha, enz.
En wel om de volgende reden:

Smaak qua geluid is persoonlijk, maar er zijn enkele dingen die wel vast staan: een vlakke frequentieresponse, geen gat in je frequentiebereik, gebruikte componenten, vermogen, enz.

Een vriend van mij heeft bij een reparatie-afdeling gewerkt en hij kan je vertellen, er zitten echt andere (mindere onderdelen) in Bose apparatuur.
Neem eens een voeding van een HK AVR-335 of Denon 2805 en vergelijk die met die in een Bose set. Verder (waarschijnlijk kan er wel iemand de link naar de site geven) stonden er meerdere metingen op internet van Bose setjes waar de sub en satellieten elkaar niet overlappen qua frequentiebereik. Er ontstaat dus een frequentiegebied waarin GEEN geluid wordt weergegeven.
Dat een Bose set geen vlakke ferquentieresponse heeft kan je nog uitleggen aan de hand van hoe Bose over ideaal geluid denkt (indrukwekkend, niet natuurgetrouw), maar een geluid NIET kunnen weergeven valt niet goed te praten. Zo'n streek levert bijv. Kef of Denon/Marantz je niet met hun 2.1 surroundsets (zelfde prijs overigens, bijv. Denon S101).

Dit neemt niet weg dat je niet tevreden kan zijn met je Bose set (kan design belangrijker vinden dan geluid en van indrukwekkend, onnatuurgetrouw geluid houden) en het kan best zijn dat Bose voor jou de beste keus is. Maar ga niet met mensen in discussie over dat Bose goede onderdelen heeft vergelijkbaar met A merken als Denon en HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er mee eens dat Bose toch onderdoet voor merken als Denon, Marantz en Harman Kardon. Maar voor de niet al teveel eisende thuisgebruiker is een Bose 321 set een prachtige oplossing. Bij mijn vriendin thuis hebben ze er ook eentje, en elke keer zit ik weer te verbazen dat het geluid toch behoorlijk goed is. Kijk het is natuurlijk wel fake 5.1 geluid vind ik en ik ben niet echt op de hoogte van de geluidskwaliteiten als Marantz, Denon etc. Ik geloof dat de 321 systemen momenteel voor een 1000 euro in de winkel liggen. Toch wel veel geld als je het mij vraagt. Zoals mensen hierboven al zeggen kun je voor dat geld ook wel beter spul krijgen. Ik denk dat de setjes erg in trek zijn omdat er vrij weinig draden nodig zijn. Dit is geloof ik bij andere systemen wel anders als ik mijn niet vergis. Bovenal het blijft natuurlijk een persoonlijke zaak, een audiofiel zou zeggen wat moet je met die rommel waarschijnlijk. Maar de gemiddelde thuisgebruiker vind het geluid en design prachtig van de Bose 321 set. Off topic: Klopt het dat die 321 sets van Bose nogal kieskeurig zijn wat betreft het afspelen van gekopieerde dvd`s etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.denon.de/site/...b=1&action=detail&Pid=262

http://www.kefinstanttheatre.com/indexuk.htm

Kijk hier maar eens naar, Bose is echt niet de enige met een 2.1 set met weinig kabels.
Waarschijnlijk kan je bij andere merken als Yamaha en Marantz enzo ook wel iets vergelijkbaars vinden. Het probleem is alleen dat bijna niemand dat weet. Bij de Mediamarkt wilde iemand een 2.1 set die ook goed klonk met muziek en prijs was geen probleem. Die verkoper zei dat er maar 1 keuze was: Bose 3.2.1. GS. Volgens hem was dat niet alleen de beste, maar ook de enige serieuze set. Hij stond 2 meter van een Denon S-301 vandaan en 4 meter van een Kef KIT-100... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:42:
Off topic: Klopt het dat die 321 sets van Bose nogal kieskeurig zijn wat betreft het afspelen van gekopieerde dvd`s etc?
Bose is indd niet de makkelijkste met eigen dvdtjes/cdtjes. En de kwaliteit van de dvd spelers die er in zitten zijn ook niet optimaal.

Maar mijn mening over de bose 321 series is dat het soms wel leuk klinkt. Vooral in een vierkante huiskamer. Maar echt surroundgevoel is er niet. Ik heb hier een geluidset staan van +/- 1000 euro waar ik beter geluid uit krijg met een film dan de 321. De echte 5.1 beleving is ver te zoeken.
De kwaliteit van bose is wel erg goed. Ik werk parttime in een grote electronica zaak. En wij hebben ze allemaal staan. Van special tot gsx, er worden er redelijk veel verkocht en eigenlijk nog bijna nooit een kapotte gezien (op 2 na). Ik kan heel goed begrijpen waarom mensen zo'n set aanschaffen. Veel mensen zeggen dat bose supergoed is, en het ziet er ook nog eens leuk uit. (en zeker de gs/gsx-en) En voor wat huistuinen keuken gebruik zijn de sets gewoon oké. Maar heb je ruimte en stel je wat eisen. Tja dan zou ik toch voor een bijeenraapset gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:43:
[...]

Dude, dan mis je dus ook alle middentonen want je sats gaan maar tot een laagte van 300hz oid -_-
Ik heb em laag staan, niet uit. :P Zo vind ik het nou eenmaal mooier. Ik hecht veel meer waarde aan de hoge tonen.

Maargoed, dit gaat zo redelijk offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik vind de bass van de BOSE boxen echt ERG mooi. ik was gisteren even aan het luisteren bij kennissen, en die bass kan wel erg laag. Ik weet niet wat jullie zeuren over BOSE :P

oke oke ik geef het toe, ik vind magnat 9900 5.1 toch wel iets mooier klinken. :P

[ Voor 22% gewijzigd door JSTPS op 22-01-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:24:
[...]

Ik heb em laag staan, niet uit. :P Zo vind ik het nou eenmaal mooier. Ik hecht veel meer waarde aan de hoge tonen.

Maargoed, dit gaat zo redelijk offtopic.
Blijft het verhaal hetzelfde. Je bedoeld toch dat je crossover laag staat? Als dat zo is mis je eigenlijk het hele bereik van 100hz - 300hz oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:10:
Ik vind de bass van de BOSE boxen echt ERG mooi. ik was gisteren even aan het luisteren bij kennissen, en die bass kan wel erg laag. Ik weet niet wat jullie zeuren over BOSE :P

oke oke ik geef het toe, ik vind magnat 9900 5.1 toch wel iets mooier klinken. :P
Laag? 8)7

Nog nooit laag gehoord zeker? Die "sub" van boze is een lachertje. Zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet er een REL stadium II er maar naast en dan praten we wel verder :P.

Verder moet niet iedereen zo raar praten over Bose. Ze maken leuke en wel op een bepaald niveau kwaliteit. Alleen is de prijs belachelijk hoog (komt volgens mij door aldat media/reclame van hun). Als nou de prijzen 20 a 25% lager ligt dan wil ik nog wel eens overweging doen om nog eens een keertje naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Voor alle mensen die denken dat er niks beter is dan Bose en het blijven verdedigen ook al zou het hun eigen leven kosten :P klik hier. En Hier nog meer informatie, inclusief objectieve metingen
rkwinkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:30:
Nummer 1: zoek is naar "psycho akoestiek"
Nummer 2: waarom denk je dat Bose verkopers extra bonus krijgen als ze speakers verkopen (ja, ik ken iemand die dat zou moeten verkopen maar dat niet heeft gedaan ondanks het extra geld dat hij zou krijgen voor de verkoop van Bose speakers. En nee, dat was niet vanuit de winkel, maar vanuit Bose.
Nummer 3: zoek is een winkel op waar je Bose direct kan vergelijken met andere merken. Die zal je niet veel vinden; het is voor Bose een policy om winkels hun dealerschap af te nemen als ze dit niet doen
Nummer 4: naar welk spul van Yamaha enz. ben je gaan luisteren ? Als je dit niet blind hebt gedaan, zie het puntje psycho akoestiek.
Nummer 5: je kan hem _iedereen_ aanraden ? Ooit wel is gedacht aan het feit dat sommige mensen andere behoeftes hebben en gewoon voor het meest realistische geluid gaan, compromisloos ?
Nummer 6: ik ben het zeker niet met je eens dat het 200 euro meer moet kosten. Ik vind bijv. de Logitech Z5500 niks onderdoen voor die Bose Acoustimass dingen
Nummer 7: Lees hier maar is hoe verrot de frequentiecurve van een Bose speakersysteem loopt.
Nummer 8: merken schrijf je gewoon met 1 hoofdletter, niet de hele naam in hoofdletters

Als jij er tevreden mee bent, prima hoor, maar ga dan niet allerlei dingen roepen alsof het allemaal IS in plaats van dat jij het VIND. Daarnaast zijn er ook nog genoeg objectieve resultaten en genoeg indirect bewijs om te bewijzen dat Bose het niet moet hebben van het geluid voor een hoop mensen.
Bose is een A merk, net als Denon en jouw Magneprans. Maar waarom iedereen afgeeft op BOSE is mij geheel onduidelijk. Smaak is iets persoonlijks.
Idd, het is persoonlijk dus waarom ben je dan zo geschokt over dat mensen er een andere mening op nahouden dan jij ? Wat is daar zo schokkend aan ? Je zegt zelf toch ook dat het persoonlijk is ?
Wij zijn overtuigd van het design en geluid.
Ja, prima, mooi als je er tevreden mee bent.
Ik heb ook getwijfeld tussen losse componenten en deze set. Maar iets fatsoenlijks onder de 1.000 euro wat nog toonbaar is ook, is moeilijk ofwel niet te krijgen.
Tja, Het IS niet moeilijk te vinden. Jij VIND dat je moeilijk iets kan vinden dat JOU qua uiterlijk en fatsoenlijkheid aanstaat. Dat is wat anders. Een vriend van mij heeft een Yamaha RX-V440 met een Canton Movie 20 setje en dat vind ik dus echt wel een leuke set om te zien.
[quote]
Wellicht dat jouw vader jaloers is op jouw set.... maar wellicht wil ie jou een plezier doen en zegt dit gewoon tegen je.
Wellicht dat sommige mensen andere merken dan Bose daadwerkelijk mooi vinden klinken :z
Feit is dat losse componten minder mooi zijn, ondanks beter of slechter en feit is dat onder de 1.000 euro het moeilijk is om iets fatsoenlijks te krijgen.
Nee, jij komt hier een beetje vertellen dat dingen die subjectief zijn, feiten zijn maar je loopt ook te beweren dat het allemaal een kwestie van smaak is. Mijn auto is een benzine en diesel tegelijk 8)7
SOEDARKMASTER schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:10:
Wat wij zeuren is dat het gewoon geen setjes aflevert die natuurgetrouw geluid afleveren. Dat diepe, ik heb het al 200000 keer meegemaakt, dat is gewoon een dikke 50 of 60hz piek, waardoor er heel veel bas word weergegeven. Veel mensen die ik ken vinden het diepe bas als ik een bassinus van 50hz aan ze laat horen zonder dat ze weten dat het 50hz is. Vinden ze diep. Tot ik ze vertel dat dat 50hz was...Ik heb is een review gevonden op internet en heb er 1 op papier liggen hier met metingen van de frequentiecurve.....om ziek van te worden. Als realistische weergave je doel is, dan moet je Bose gewoon mijden. Bij 60hz gaan die subs al afvallen en er zit een gigantisch gat waardoor er tussen de 280 (!)hz en 500hz amper geluid is. Waar de "!" ? Een subwoofer die tot 280hz meespeelt ! Hallo ! Menig sub die tot 120hz al meespeelt is te plaatsen en kan het stereobeeld vertroebelen, laat staan 280hz ! Om maar is te vergelijken: een Logitech Z5500 of een Creative Megaworks 500D (of hoe dat ook heet) heeft zelf een 100hz lagere crossover/overgangsfrequentie. Denk hier maar is over na :) Niet dat je het minder mooi moet vinden, als jij het vet vind, prima :) Maar realistisch en diep (als in: diep diep onder de 40hz) geluid is er met Bose gewoon niet bij :)
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:33:
Zet er een REL stadium II er maar naast en dan praten we wel verder :P.

Verder moet niet iedereen zo raar praten over Bose. Ze maken leuke en wel op een bepaald niveau kwaliteit. Alleen is de prijs belachelijk hoog (komt volgens mij door aldat media/reclame van hun). Als nou de prijzen 20 a 25% lager ligt dan wil ik nog wel eens overweging doen om nog eens een keertje naar te luisteren.
Als je er 50% a 60% lager van maakt dan ga ik mee :P

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 23-01-2006 00:41 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subcrossover moet gewoon altijd op 50hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mwoah, 80hz vind ik ook nog prima kunnen en met goede plaatsing 100hz. Maar lager is inderdaad beter. Als jouw speaker tot de 50hz kunnen weergeven dan is dat prima :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
Ik zie dat je veel werk gemaakt hebt van mijn antwoord, los van de taalfouten, heb ik geen zin om zoals dat zo mooi gezeg wordt "geflamed" te worden omdat ik en anderen BOSE een A-merk vindt en de kwaliteit levert welke gewoon goed is. Al de vaktermen, zoals PSYCHO ACOUSTIEK, maken het erg lastig.Je lijkt wel een prof, daarvoor mijn complimenten. Maar econoom ben je duidelijk niet, anders had je echt wel erkend dat BOSE een A-Merk is. En dat design net als bij B&O een belangrijk onderdeel is van het produkt. Dit wil niet zeggen, dat dit voor andere merken niet geld. Maar losse componenten, hoeven niet lelijker te zijn, maar ben nog geen mooiere tegen gekomen. O en voor de prijsvergelijker. De meeste sets, zijn duurder voor dezelfde kwaliteit. Ik vraag geen ferrari, terwijl ik geld heb voor een Mercedes. Ik vraag een porche voor porchegeld of liever minder geld.
Dat is in mijn opinie, wat BOSE met deze set gedaan heeft. Er zijn tientallen betere installaties, maar ook duurdere. Sets van 20.000 euro zijn nog beter. Net als de professionele sets.
Dit is het laatste wat ik erover gezegd heb. Feit is 1) BOSE levert kwaliteit. 2) BOSE is een A-merk. 3) Geluid van een BOSE is mooi 4) BOSE is het bovensegment.

Daarnaast het volgende over het commissieverhaal. Elk respecterend merk, werkt met BONUSSEN. Dit geldt voor alle topmerken. Dan wel als commissie, ofwel een inkoopbonus voor de afnemer. Dit is inderdaad marketing en staat los van de kwaliteit van het produkt. Als BOSE zo slecht was, dan had het bedrijf niet meer bestaan. Als je eens zou weten, wat verkopers van auto's verdienen met bonussen. Dit geld voor alle grote merken. Het bedrijf richt zich op de bovenkant van de markt net als bepaalde automerken.

Dit was het laatste wat ik erover wil zeggen. Ik hoop dat vele mensen zullen genieten van deze mooie set en kan met recht zeggen dat het een goede aankoop is onder de 1.000 euro.
>:)

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Beetje jammer hoe je gewoon COMPLEET al mijn bewijs negeert en er voor het gemak maar niet op ingaat omdat je er niks tegenin te brengen hebt. Sterker nog, je gedraagt je PRECIES zoals ze voorspellen in die Bose FAQ hoe een Bose eigenaar zal reageren op echte argumenten :D
rkwinkel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:12:
Ik zie dat je veel werk gemaakt hebt van mijn antwoord, los van de taalfouten, heb ik geen zin om zoals dat zo mooi gezeg wordt "geflamed" te worden omdat ik en anderen BOSE een A-merk vindt en de kwaliteit levert welke gewoon goed is.
Wijs de flames is aan ?
Al de vaktermen, zoals PSYCHO ACOUSTIEK, maken het erg lastig.
Ik had dat neergezet zodat je kon opzoeken wat dat was. Maar goed, korte uitleg: op het moment dat jij een merkje ziet waar jij een positieve asociatie mee hebt, kan het zo zijn dat je hersenen het geluid als beter waarnemen dan andere merken waarvan je asociatie ermee minder goed is. Zelfde met MP3. Mensen denken dat MP3 per definitie slechter klinkt. Tot hier is een keer een BLINDE mp3 test werd gehouden zodat men niet wist wat mp3 en wave was. En toen gingen toch een hoop mensen die het dachten te weten, de mist in.
Je lijkt wel een prof, daarvoor mijn complimenten. Maar econoom ben je duidelijk niet, anders had je echt wel erkend dat BOSE een A-Merk is.
Wat heeft een econoom met audio te maken ? Zie jij wel is audioprogramma's op RTL Z tussen de aandelenkoersen enz door ? :P En wat je nu zegt is gewoon een drogargument. Je hebt geen bewijs geen onderbouwing niks en nog blijf je roepen dat Bose het beste is.
En dat design net als bij B&O een belangrijk onderdeel is van het produkt. Dit wil niet zeggen, dat dit voor andere merken niet geld. Maar losse componenten, hoeven niet lelijker te zijn, maar ben nog geen mooiere tegen gekomen.
JIJ bent nog geen mooiere tegen gekomen. Weer iets met smaak ofzo, maar ik blijf het vreemd vinden dat je het daar zelf ook over had en dat het totaal niet meer terugkomt en je doet alsof iedereen dezelfde smaak als jij hebt.
O en voor de prijsvergelijker. De meeste sets, zijn duurder voor dezelfde kwaliteit. Ik vraag geen ferrari, terwijl ik geld heb voor een Mercedes. Ik vraag een porche voor porchegeld of liever minder geld.
Een vriend van mij heeft de eerder genoemde set, Canton Movie 20 met Yamaha RX-V440 en dat vind ik beter klinken. Hoeveel dat heeft gekost ? Zo een 650 euro.
1) BOSE levert kwaliteit.
Weet je, dit is om moe van te worden, ik heb het bewijs in je gezicht gegooid bijna, met links erbij. En nog ga je beweren dat het kwaliteit is :/
2) BOSE is een A-merk.
Zier hierboven :/
3) Geluid van een BOSE is mooi
Nee, geluid van Bose VIND jij mooi. En realistisch is het niet, getuige de bronnen die ik je hebt gegeven maar die jij duidelijk niet hebt bekeken of waar je gewoon niks tegenin hebt te brengen en daarom maar doet alsof het niet bestaat.
4) BOSE is het bovensegment.
Nee.
Daarnaast het volgende over het commissieverhaal. Elk respecterend merk, werkt met BONUSSEN.
Wat een BS....m'n pa heeft zelf in verschillende hifi zaken gewerkt, zaken waar ze topmerken als Tannoy, Denon, Linn enzovoort verkochten (en nee, geen Bose). Ze kregen er niks extra voor. Als je een goed merk hebt dan heb je dit ook niet nodig. Bose blijkbaar wel.
Dit geldt voor alle topmerken. Dan wel als commissie, ofwel een inkoopbonus voor de afnemer.
Ik weet niet of je het over kwantumkorting hebt maar dat is heel wat anders.
Dit is inderdaad marketing en staat los van de kwaliteit van het produkt. Als BOSE zo slecht was,
dan had het bedrijf niet meer bestaan. Als je eens zou weten, wat verkopers van auto's verdienen met bonussen.
Vooral met kerst ja. Maar het gaat hier vooralsnog over luidsprekers en niet auto's.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 23-01-2006 12:29 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Daarnaast: in een autozaak verkopen ze doorgaans een enkel merk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jawel, Bose :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
rkwinkel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:12:Maar econoom ben je duidelijk niet, anders had je echt wel erkend dat BOSE een A-Merk is.
Sinds wanneer is dat een argument bij geluidskwaliteit/apparatuurkwaliteit?
Feit is 1) BOSE levert kwaliteit. 2) BOSE is een A-merk. 3) Geluid van een BOSE is mooi 4) BOSE is het bovensegment.
Jongen, als je gewoon gelijk wil hebben en/of je miskoop goed wil praten kun je dat ook gewoon zeggen hoor. Geen reden om uiterst subjectieve waarnemingen als feiten te bestempelen.
Daarnaast het volgende over het commissieverhaal. Elk respecterend merk, werkt met BONUSSEN. Dit geldt voor alle topmerken. Dan wel als commissie, ofwel een inkoopbonus voor de afnemer. Dit is inderdaad marketing en staat los van de kwaliteit van het produkt. Als BOSE zo slecht was, dan had het bedrijf niet meer bestaan.
Wie is hier nu geen econoom? Het is geen vreemd business model om gewone tot slechte producten met een vette marketing afdeling duur te verkopen. Tel daar de omkoopbaarheid van de audiobladen bij op dan kun je een eind komen. Daarbij is 90% van het HiFi volk niet eens op de hoogte van psycho-accoustiek, en klest vaak maar wat. Nee hoor, hun succes bewijst dat deze methode werkt. Het zegt allemaal echter nog steeds 0,0 over de kwaliteit van de producten.
Dit was het laatste wat ik erover wil zeggen. Ik hoop dat vele mensen zullen genieten van deze mooie set en kan met recht zeggen dat het een goede aankoop is onder de 1.000 euro.
>:)
Wat kunnen sommige mensen toch slecht verliezen ... ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals die keer dat die verkoper bij mijn oom bleef doorbomen over Bose... Hadden in dezelfde zaak reeds naar Yammie icm B&W 603 geluisterd... de luisterstand van Bose was echter niet tesamen met de andere speakers, maar wel "speciaal ingericht". Die Lifestyle dingen (5.1) klonken goed met de door Bose geleverde film DVD.

Toen ik vroeg om de CD van Dire Straits die we met de Yammies en B&W gehoord hebben eens te horen op de Bose dingen, zakte de moed van de verkoper reeds in zijn schoenen.

Zelfs mijn oom, die al tevreden is met de AM ontvangst in zijn auto, zijn nekharen kwamen overeind bij de "natuurgetrouwe stereo weergave van de bose". (dit is ironisch bedoeld!!!!) 8)7

Enfin, zijn vrouw was erbij en die vond de Lifestyle de mooiste, het is die dus geworden.

Oom heeft een jaar later zijn bureau verbouwd voor zijn films en muziek collectie... met Yamaha DSP-A5 en B&W 603S2.

De Acoustimass hangen mooi te wezen in de woonkamer, klinken echter voor geen meter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Bose in 1 zin noemen met magnepan is toch wel heel erg optimistisch, maar als je de WAF meeneemt in de besluitvorming is er inderdaad wel een markt voor voor hun systeempjes.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkwinkel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:12:
Feit is 1) BOSE levert kwaliteit. 2) BOSE is een A-merk. 3) Geluid van een BOSE is mooi 4) BOSE is het bovensegment.
Jij bent hilarisch wist je dat?

Ten eerste is niet alles wat je daar zegt een feit. Punt 2, 3 en 4 zijn meningen. Punt 1 valt over de discuseren, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niet zo hoog.

Dan maar even je andere argumenten afkraken:

2) Puur persoonlijke mening
3) Weet puur persoonlijk, maar als je het analystisch bekijkt mbv frequency responses etc kom je al snel tot de conclusie dat BOSE geen natuurlijk geluid weergeeft.
4) Boven segment? Daar bij denk ik meer aan de duurdere Marantz, NAD's en Denons, maar ook aan Arcam, Krell, Quad, Van Medevoort, Mark Levinson. Bose is een kruidvat mp3 spelertje vergelijken daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Blijft vermakelijk om te lezen zo'n Bose topic _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

RnB

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:26:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Blijft vermakelijk om te lezen zo'n Bose topic _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je haalt de woorden uit mijn mond makker.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Bose = mooi geluid
Bose = WAY Overpriced

Kef = nog mooier geluid
Kef = te betalen

Kortom: mijn ervaring met Kef is beter dan met Bose

Ook vond ik dat een Bose koptelefoon, die ik had gezien in de apple store in San Fransisco, net zo goed klinkt als mijn Sennheiser HD-280 Pro, en het prijsverschil tussen die twee was toch 150dollar (250-100)! Ga dus voor de Sennheiser. Alleen zat degene van Bose wat lekkerder, maar is dat de meerprijs waard?

Conclusie:
Bose -> te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:40

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Laat ik dan ook maar even een blokje hout op het vuur gooien :)

Ik verkoop o.a. ook de Bose apparaten en moet zeggen dat tot nu toe op 1 klant na iedereen tevreden is met het 321 systeem en we hebben er heeeeel wat verkocht.

Ik ben het er mee eens dat een zuil luidspreker of 5.1 systeem van bijvoorbeeld KEF, B&W of Mission absoluut beter klinkt maar de doelgroep die een 321 aanschaft is wil gewoon een lekker geluid met twee luidsprekers en het idee van home cinema. De argumenten waarom men uiteindelijk een Bose 321 installatie koopt is in 9 van de 10 gevallen simpel: men wil geen grote speakers, geen 5 luidsprekers of geen draden door de kamer en dan word je keuze al een stuk kleiner......

Mijn mening: de 321 is een prima systeem als je het idee van home cinema wil hebben zonder 5 luidsprekers maar met 2 kleine speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
het wordt allemaal heel vermoeiend met deze audiofielen. maar goed dat je je zo druk maakt om de tegenargumenten te vinden mbt voorliefde voor BOSE.
les 1 economie:
Een A-produkt is een merk produkt >>>>>. dus volgens jou is BOSE geen merk.
De prijs bepaalt of iets tot de bovenkant van de markt behoort. Wel iedereen concludeert dat BOSE duur is, dus dan zal dit wel zo zijn.

Maar goed, ik twijfel niet aan je kennis over installaties en kwaliteit. Feit is dat ik en mijn vrouw erg blij zijn met deze set en dat is waar het om draait. Anyway bedankt voor de argumenten, wellicht in 10 jaar zal ik wederom een nieuwe set aanschaffen en dan zal ik waarschijnlijk een ander merk proberen, dan zal ik hier zeker op terug komen.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
rkwinkel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:16:
les 1 economie:
De prijs bepaalt of iets tot de bovenkant van de markt behoort.
Helaas, neem nog wat bijlessen. Zo werkt het dus geenszins per definitie. Ik zou het uit kunnen leggen, maar voor een echt begrip van het kapitalistisch systeem en z'n prijsbepalingen kun je toch echt beter een grondig cursus of opleiding doen. Prijs, kwaliteit, marktaandeel en merkbekendheid zijn absoluut niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige goeie product van Bose is de 901 ..

Maarrrrr ga gewoon luisteren en oordeel zelf....audiofielen genoeg, het is puur een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt allemaal heel vermoeiend met deze audiofielen. maar goed dat je je zo druk maakt om de tegenargumenten te vinden mbt voorliefde voor BOSE.
les 1 economie:
De prijs bepaalt of iets tot de bovenkant van de markt behoort. Wel iedereen concludeert dat BOSE duur is, dus dan zal dit wel zo zijn.

Maar goed, ik twijfel niet aan je kennis over installaties en kwaliteit. Feit is dat ik en mijn vrouw erg blij zijn met deze set en dat is waar het om draait. Anyway bedankt voor de argumenten, wellicht in 10 jaar zal ik wederom een nieuwe set aanschaffen en dan zal ik waarschijnlijk een ander merk proberen, dan zal ik hier zeker op terug komen.
Marquant is ook een merkproduct, maakt dat Marquant een A-Merk?

En bose is niet duur, het is duur voor wat je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is jou definitie... Imho zal het me een zorg zin als iets een A of B merk is, zoalang de prestaties maar in verhouding zijn met de prijs.
Nu verdraai je wel woorden van anderen. Er wordt niet gezegd dat Bose duur is, maar dat de prijs/prestatieverhouding dramatisch slecht is. Wil je duur, koop dan Acram, Rotel, Krell, ed, en de top speakers van verschillende gerenomeerde merken als B&W, Focal, Avalon, Dynaudio, en nog velen meer. Dat is het top marktsigment, en dan praten we over bedragen waar jij en ik alleemaar over kunnen lachen (of huilen): Meerdere tienduidende euro's is dan niet abnormaal. Een kabel kost dan net zoveel als je hele Bose set. Ik zeg niet dat dat goed, of zinvol is, maar ik wil aangeven dat Bose daar zeker niet bij hoort.
Maar goed, ik twijfel niet aan je kennis over installaties en kwaliteit. Feit is dat ik en mijn
vrouw erg blij zijn met deze set en dat is waar het om draait.
Daar draait het zeker om. Als jij tevreden bent is dat prima, maar kom niet met non-argumenten aan.
Anyway bedankt voor de argumenten, wellicht in 10 jaar zal ik wederom een nieuwe set aanschaffen en dan zal ik waarschijnlijk een ander merk proberen, dan zal ik hier zeker op terug komen.
Laat het ons tzt horen :)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:43:
Het enige goeie product van Bose is de 901 ..
Dat ding heeft niet eens een tweeter, en speakertjes zijn zo klein dat het nooit hard zal gaan zonder vreselijk te vervormen. Misschien vind jij dat wel lekker klinken, maar ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 23-01-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja en het zou fijn zijn als je er is een keer op in gaat...
les 1 economie:
Volgens mij heb jij nog nooit economie gehad. Dat is alles wat ik er over ga zeggen.
Ja, dat is het belangrijkste, dat je er tevreden mee bent. Maar ik vind het heel erg jammer dat je allerlei niet onderbouwde uitspraken doet en niet ingaat op mijn wel onderbouwde feiten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

En dat is het leukke enm tegelijk een beetje jammer: fijn dat mensen tevreden zijn met hun aankoop maar laat ze dan ook zo eerlijk zijn om in te gaan op argumenten van anderen want alles wat ik de afgelopen 25 posts heb gelezen is omelkaar heen gelul en niet 'ingaa op de mening van anderen' :)

Het blijft trouwens leuk dat mensen blijven beweren dat speakers van 5cm doorsnee goed klinken terwijl iedereen die zich 2 minuten verdiept in audio al kan zeggen dat dit bij hoge volumes nooit het geval kan zijn. (en nee, ik ben geen audiofiel, ik geloof niet in gouden kabels, niet in het inspelen van akbels, ik ben gewoon in mij ogen een nuchtere elektronica liefhebber met een voorliefde voor audio en een simpel €300 kostend 3-weg systeempje"

[ Voor 45% gewijzigd door GG85 op 24-01-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, als men niet op feiten in gaat kan ik er ook niks aan doen als er "omheen geluld" wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

Zeker niet, wel leuk is dat als mensen iets goed vinden klinken ze er ook gelijk tevreden over zijn, terwijl ze zich er verderniet in verdiepen.
Beetje hetzelfde als DVD=goed, klopt: tot dat je HDTV gezien hebt. (Wat overigens niet inhoud dat het voor jou niet goed kan zijn,veel mensen zien nu eenmaal het verschil niet omdat dat ze eigenlijk niet intereseerd of omdat ze net wat nieuws gekocht hebben en dat dus automatisch goed vinden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bose werkt met direct en indirect (reflectie via de muren) geluid om surround te simuleren. Kan misschien aardig werken wanneer je de speakers opsteld in een huiskamer in de vorm van een schoenendoos (rechte evenwijdige muren e.d.). Dit zodanig dat er gelijkmatige reflectie van de muren komt. Bij de meeste mensen staat het echter niet zo symetrisch opgesteld (tv in een hoekje) en dan maak je mij niet wijs dat er nog iets van surround te simuleren valt. Dat nog los van de overige gebreken eraan.

Maar goed, heb zelf ook maar een simpel JBL 5.1 setje. Heb gewoon geen ruimte voor grotere speakers en het geeft best een aardige surround ervaring. Het is ook maar net waar je de lat legt. Verder maken mensen zichzelf ook heel wat wijs: schaf akelig dure kabels aan van met goud geinjecteerd zilver en dan MOET het wel beter klinken. |:( Ben zelf een tijdje terug eens aan het testen geweest met de "pure direct" schakelaar van m'n Yamaha 650 receiver. Ik kon echter geen verschil waarnemen met de gewone "straight" modus (getest met een AKG koptelefoon). Maar er gaat een blauw ledje branden dus, dan zal dat wel beter zijn.. 8)7

Met Bose hetzelfde idee... Heeft iemand zich eenmaal aan laten praten dat het een topset is, dan is die persoon niet zomaar bereid dat beeld nog te herzien. Net zoiets als bij Michael Moor vs George Bush. Achteraf blijkt dat Michael ook wel eens wat losjes met feiten omging in z'n documentaire, maar dat doet er niet toe, want "George is een loser en Michael een winner" en dat moet zo blijven. :Z

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Feit is dat ik en mijn vrouw erg blij zijn met deze set en dat is waar het om draait.
En hier gaat het om. Dat wij het niet goed vinden klinken moet voor jou geen reden zijn om het niet te kopen. Wel even een vraagje. Waarom de Bose en niet een B&O? Qua design zeker ook erg strak.

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen-amsterdam.nl/images/producten/beosound/10BS3000-72.jpg

Je A-merk opmerking gaat helaas niet op in dit geval maar dat is een marketingtechnische discussie die ik hier niet ga voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Alfisti schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:15:
Laat ik dan ook maar even een blokje hout op het vuur gooien :)

Ik verkoop o.a. ook de Bose apparaten en moet zeggen dat tot nu toe op 1 klant na iedereen tevreden is met het 321 systeem en we hebben er heeeeel wat verkocht.

Ik ben het er mee eens dat een zuil luidspreker of 5.1 systeem van bijvoorbeeld KEF, B&W of Mission absoluut beter klinkt maar de doelgroep die een 321 aanschaft is wil gewoon een lekker geluid met twee luidsprekers en het idee van home cinema. De argumenten waarom men uiteindelijk een Bose 321 installatie koopt is in 9 van de 10 gevallen simpel: men wil geen grote speakers, geen 5 luidsprekers of geen draden door de kamer en dan word je keuze al een stuk kleiner......

Mijn mening: de 321 is een prima systeem als je het idee van home cinema wil hebben zonder 5 luidsprekers maar met 2 kleine speakers.
Dit is dus het belangrijke punt, er is een grote groep mensen in nederland die hun woonkamer niet als volledige bioscoop in willen richten, maar toch af en toe een filmpje met wat leuke effecten willen kunnen bekijken. Bose is met twee voeten tegelijk in die markt gesprongen, en dat slaat blijkbaar wel aardig aan. Verder hebben ze de presentatie helemaal dicht getimmerd, en je vindt ze op plaatsen waar veel winkelend publiek komt, dit in tegenstelling tot de betere audiowinkels, die soms wat lastig te vinden zijn. Veel mensen weten dus ook niet dat het voor hetzelfde of iets hogere budget beter kan, en dat dat ook niet altijd gepaard hoefd te gaan met joekels van zuil-luidsprekers.

Saillant detail is dan wel dat de een lokale audiowinkel hier een giga demonstratiemeubel met bose heeft, en de final/marantz surroundset demo opstelling ergens in een hoekje heeft weggemoffeld.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Danster schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 05:45:
[...]

En hier gaat het om. Dat wij het niet goed vinden klinken moet voor jou geen reden zijn om het niet te kopen. Wel even een vraagje. Waarom de Bose en niet een B&O? Qua design zeker ook erg strak.

[afbeelding]
De reden dat ik dit setje niet zou kopen is het in mijn ogen verschikkelijke design.
Doe mij maar een setje gevineerde boekenplankspeakers :>
En waarom de anti-bose sfeer hier, probeer eens de goede kanten te bekijken van het leven beste mensen, we zitten nog maar net in 2006 en moeten positief blijven ;)

Verder mijn mening over deze set, ik heb hem beluistert en vind de '' surround '' ervaring best oké ! Of dit nu ligt aan de gebruikte demo weet ik niet, maar het klonk best gaaf zo met die formule 1 wagen. Verder het bose geluid, ja, diep en bonkend, maar ik vind mijn oude acoustimas 3 moduletje lekkerder klinken met een bitte-ein-beat cd dan mijn canton AS 40 sub. Juist omdat de bose wat dieper gaat. Nu is dat natuurlijk lniet gewenst wanneer ik een dvd'tje van The Eagles luister, want dan klinken de bassdrums op de bose set niet als bassdrums, maar als een technobeat zeg maar :)

[ Voor 51% gewijzigd door PassieWassie op 24-01-2006 09:59 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
Beetje hetzelfde als DVD=goed, klopt: tot dat je HDTV gezien hebt. (Wat overigens niet inhoud dat het voor jou niet goed kan zijn,veel mensen zien nu eenmaal het verschil niet omdat dat ze eigenlijk niet intereseerd of omdat ze net wat nieuws gekocht hebben en dat dus automatisch goed vinden )
Kromme vergelijking. Iedereen kan voor 50 euro een DVD speler neerzetten, als je HDTV weergave in de huiskamer wil halen moet je minimaa het 20-voudige neerleggen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:54:
[...]

Kromme vergelijking. Iedereen kan voor 50 euro een DVD speler neerzetten, als je HDTV weergave in de huiskamer wil halen moet je minimaa het 20-voudige neerleggen.
Dat was 20 jaar geleden bij auto's ook zo met ABS en airbags, daar moest je een mercedes S-klasse voor kopen, terwijl het nu op elke auto zowat standaard is. De nieuwste techniek kost altijd het meeste, dat was met de eerste DVD spelers ook zo.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

les 1 economie:
Euhmmm... Een Lada noem je toch ook geen A-merk, terwijl ie in de oostblok ook ontzettend veel verkocht werden (ik durf te wedden meer dan Aston Martins).
Dan noem ik de Aston Martin toch echt wel een A-merk... De Lada is voor mij meer een Z-merk :X
Verder is het een SCHANDE dat je B&O in 1 zin met Bose durft te noemen |:(
B&O is inderdaad zeer gericht op design, maar ze proberen tenminste GOED geluid weer te geven. Ikzelf heb wel iets anders gekocht, maar als je van design houdt EN goed geluid EN niet van de grote boxen wil hebben, dan is B&O zeker geen slecht idee.
Persoonlijk zou ik eerder voor Densen (lekker compact zonder poespas en zeker mooi design) met een stel Masters gaan. Dan zit je in dezelfde prijsklasse als B&O. Voor Bose: ga naar een ander merk... Denon heeft tegenwoordig leuke minisets met dito speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:36:
B&O is inderdaad zeer gericht op design, maar ze proberen tenminste GOED geluid weer te geven.
Dat valt ook nog weer tegen hoor. Ze gebruiken net als Bose de goedkoopste electronica. Als je zo'n ding open maakt wordt je ook niet erg vrolijk. Maar je hebt wel gelijk hoor: ze proberen het tenminste nog, met soms best redelijk resultaat ;) Maar je koopt het toch vooral voor het design. Ik vind er niks aan in ieder geval. Is me te plastic allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
deepspace schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:58:
[...]

Dat valt ook nog weer tegen hoor. Ze gebruiken net als Bose de goedkoopste electronica. Als je zo'n ding open maakt wordt je ook niet erg vrolijk. Maar je hebt wel gelijk hoor: ze proberen het tenminste nog, met soms best redelijk resultaat ;) Maar je koopt het toch vooral voor het design. Ik vind er niks aan in ieder geval. Is me te plastic allemaal.
Da's nou niet echt zo, ze gebruikten bijvoorbeeld het philips VAM1201 CD loopwerk, wat door de vakmensen toch als een van de betere wordt beschouwd. En met plastic is op zich niks mis, daar zitten ook grote kwaliteitsverschillen in.

Bij B&O koop je ook voor de service en het gebruiksgemak, als je voor een 30 jaar oude B&O platenspeler een nieuw element nodig hebt, dan kunnen ze dat vanaf de importeur vanuit voorraad leveren. Verder is het zo dat ze bijvoorbeeld de handleidingen door psychologen en taalkundigen laten samenstellen, daar kan menige chinese fabrikant een voorbeeld aan nemen.

Verder hebben ze een wereldberoemde R&D afdeling, zo lopen ze oa voorop met de ontwikkeling van digitale versterkers (ICE technologie) en innovatieve luidsppreker technologie (BeoLab 5).

Hun analoge beeldbuizen behoren ook tot de top trouwens, ze hebben sommige modellen al zeker 10 jaar in het assortiment. Ze kijken daar eerst de kat uit de boom bij een nieuwe technologie, totdat alle kinderziektes er uit zijn, dan pas gaan ze het gebruiken.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Like I said, ze proberen het tenminste nog ;) Hun speakerinnovaties zijn mij ook teveel gericht op de looks van de speaker. Het moet er vooral speciaal uitzien. Hun classe D techniek zit er in ieder geval wel netjes uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben wel erg benieuwd wat nou de defenitie van een a-merk is, want naar mijn mening valt er marketing technisch weinig tegenin te brengen dat Bose een A-merk zou zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:54:
Ik ben wel erg benieuwd wat nou de defenitie van een a-merk is, want naar mijn mening valt er marketing technisch weinig tegenin te brengen dat Bose een A-merk zou zijn.
als het alleen maar marketing-technisch zou zijn, dan zou een Daihatsu Curore OOK een a-merk zijn en dat is het zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Ik ben van mening dat merken die zich specialiseren buiten het grote gros om in een bepaald product. Dus JVC Sony Philips en dergelijke zie ik in de thuisbioscopenmarkt als een B merk, waarmee bose zich wel een A-merk mag noemen, maar goed, zelfs een setje goede speakers van dynaudio kan wel worden overtroffen, alleen betaal je daar dan ook exponentieel meer voor.

Waarschijnlijk moet je het begrip A-merk wat ruimer nemen, want ook in de klasse van de creme-de-la-creme is er nog wel weer iets veel beters.

* wel erg ontopic dit allemaal :+
jammer dat elk topic met het woord '' bose'' deze bijen als op honing doet afkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door PassieWassie op 24-01-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
Uncle sjohie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:26:
[...]

Dat was 20 jaar geleden bij auto's ook zo met ABS en airbags, daar moest je een mercedes S-klasse voor kopen, terwijl het nu op elke auto zowat standaard is. De nieuwste techniek kost altijd het meeste, dat was met de eerste DVD spelers ook zo.
We hebben het over NU, en als je nu HDTV wil betaal je daar heel wat meer voor dan voor een DVD speler. Waar of niet waar?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Er zijn naar mijn idee meerdere wegen naar " A-merk status":
  • Als eerste iets uitvinden, ala DE/philips met de senseo.
  • Je eigen niche in de markt creëren zoals bose.
  • Brand recognition creëren dmv selectieve sponsoring/marketing. (kamaz in dakar).
  • Goodwill kweken door betrouwbaarheid. (toyota rijders zijn heel merktrouw bijvoorbeeld)
Dit icm kennis van zaken, interesse en vooral persoonlijke smaak kan heel verschillende belevingen opleveren bij een bepaald merk, en dus voor individuele consumenten de toegekende merk status verhogen cq verlagen.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:13:
[...]

We hebben het over NU, en als je nu HDTV wil betaal je daar heel wat meer voor dan voor een DVD speler. Waar of niet waar?
Jah, en da's ook logisch, aangezien het nu nog om relatief kleine reeksen gaat qua productie. En DVD was gewoon voortborduren op bestaande standaarden, je kan bijvoorbeeld prima een DVD speler op een normale tv aansluiten, je mist alleen wel wat qua kwaliteit, maar het werkt wel. HDTV is compleet anders, dus daar is niet echt een upgrade pad, je moet alles nieuw kopen.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Ik denk dat er een aantal vlakken zijn waarin een merk 'A' kan zijn. In sociaal-economisch opzicht is Bose zeker een A merk (het heeft een zekere status, een 'goede' of 'dure' naam, is niet goedkoop en straalt met het design welvaart uit). Een ietwat subjectief vlak dus.

Op het technische vlak (kwaliteit van de onderdelen) blijkt Bose dus geen A merk te zijn. Dit kunt je bepalen door gewoon te gaan kijken waar het spul uit is opgebouwd. Een vrij objectieve methode dus.

Dan is er nog een audiokwaliteitsvlak: de daadwerkelijk audiele prestaties van het product. Dit kun je meten (frequentie respons, volume en dat soort zaken) en metingen zijn objectief. Om het voorbeeld bij Bose te houden, ik geloof niet dat die hier de certificatie 'A' verdienen.

Als allerlaatste is er het vlak van de ervaring van het apparaat, een vlak waar zaken zoals psycho-akoestiek om de hoek komen kijken. Voor veel mensen (blijkt maar weer) spelen bijvoorbeeld zintuigelijke waarnemeningen (kennis) van/over het product die niet via de oren de hersenen in gaan. Als je weet dat je naar Logitech luistert ervaar je iets anders dan als je weet dat je naar Technics luister, en Bose heeft weer andere effecten op je ervaring (dit verklaart dus waarom mensen duidelijk mindere sets toch beter kunnen vinden). In zekere zin valt dit ook onder psycho-akoestiek, hoewel dat natuurlijk een zeer divers begrip is en je allerlei typen kennis hebt. Bijvoorbeeld bij het verschil van een MP3 en een CD. Een MP3 heeft zoveel milliseconden na een lage dreun een dip in volume omdat mensen dat niet opvalt.

Op dit laatste punt is voor sommige mensen Bose ook een A-merk. Voor anderen weer niet. Dit is natuurlijk ook een heikel punt in de HiFi wereld, het immers een uiterst subjectief iets. De meeste audiofielen hier die Bose aanvallen, doen dat dus omdat Bose op de objectievere punten duidelijk minder is; geen A-merk. Het zit natuurlijk in de aard van de audiofielen zich te ontdoen van vooroordelen en de uiteindelijke echte kwaliteit te achterhalen, we willen immers gewoon de beste apparatuur.

Ergo: Bose sux :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Breepee schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:47:
[...]

Ik denk dat er een aantal vlakken zijn waarin een merk 'A' kan zijn. In sociaal-economisch opzicht is Bose zeker een A merk (het heeft een zekere status, een 'goede' of 'dure' naam, is niet goedkoop en straalt met het design welvaart uit). Een ietwat subjectief vlak dus.

Op het technische vlak (kwaliteit van de onderdelen) blijkt Bose dus geen A merk te zijn. Dit kunt je bepalen door gewoon te gaan kijken waar het spul uit is opgebouwd. Een vrij objectieve methode dus.

Dan is er nog een audiokwaliteitsvlak: de daadwerkelijk audiele prestaties van het product. Dit kun je meten (frequentie respons, volume en dat soort zaken) en metingen zijn objectief. Om het voorbeeld bij Bose te houden, ik geloof niet dat die hier de certificatie 'A' verdienen.

Als allerlaatste is er het vlak van de ervaring van het apparaat, een vlak waar zaken zoals psycho-akoestiek om de hoek komen kijken. Voor veel mensen (blijkt maar weer) spelen bijvoorbeeld zintuigelijke waarnemeningen (kennis) van/over het product die niet via de oren de hersenen in gaan. Als je weet dat je naar Logitech luistert ervaar je iets anders dan als je weet dat je naar Technics luister, en Bose heeft weer andere effecten op je ervaring (dit verklaart dus waarom mensen duidelijk mindere sets toch beter kunnen vinden). In zekere zin valt dit ook onder psycho-akoestiek, hoewel dat natuurlijk een zeer divers begrip is en je allerlei typen kennis hebt. Bijvoorbeeld bij het verschil van een MP3 en een CD. Een MP3 heeft zoveel milliseconden na een lage dreun een dip in volume omdat mensen dat niet opvalt.

Op dit laatste punt is voor sommige mensen Bose ook een A-merk. Voor anderen weer niet. Dit is natuurlijk ook een heikel punt in de HiFi wereld, het immers een uiterst subjectief iets. De meeste audiofielen hier die Bose aanvallen, doen dat dus omdat Bose op de objectievere punten duidelijk minder is; geen A-merk. Het zit natuurlijk in de aard van de audiofielen zich te ontdoen van vooroordelen en de uiteindelijke echte kwaliteit te achterhalen, we willen immers gewoon de beste apparatuur.

Ergo: Bose sux :7 ;)
Sow, mooi gesproken Breepee!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Wat doe je eigenlijk in dit topic, als je geen enkel zinnige toevoeging aan dit topic hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel

wat is nou een A-merk:

Wat is een merk?
Over de precieze definitie van een merk verschillen de meningen. Old school marketing-grootmeester Philip Kotler zegt hierover: “A brand is a name, term, sign, symbol or design, or a combination of them which is intended to identify the goods or services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of competitors

A merk
Is een sterk merk, d.w.z. consumenten zijn trouw aan het merk of hebben een grote voorkeur voor dit merken. Door een A merk niet langer op te nemen in het assortiment, daalt de klantentevredenheid voor de retailer, en kan de consument zelfs zijn aankoop uitstellen of van winkel(keten) veranderen. Een A merk heeft over het algemeen een ruime distributiedekking.

zo discussie is gesloten. PS Kottler is een echte GOEROE op dat gebied.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, who cares...Wat zegt dat nu over Bose :? Helemaal niks! Discussie is eigenlijk volledig zinloos ;)

enne rkwinkel: ik weet dat je nieuw bent, maar leer aub quoten, want zo is het absoluut niet duidelijk wat jij zelf schrijft, en wat van anderen komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
thabazzman schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:22:
[...]

Wat doe je eigenlijk in dit topic, als je geen enkel zinnige toevoeging aan dit topic hebt :?
Misschien heb je het niet door, of schrikte het je af, maar boven de zin die je kwoot staat een hele verhandeling over wat ik denk dat A-merken zijn (in deze discussie hadden we het daar inmiddels over). Weldegelijk een zinnige toevoeging.

Dat ik afsluit met een provocerend, desalniettemin via smilies duidelijk gemarkeerd zinnetjes doet daar niets aan af. De smilies dekken precies de emotionele lading van die zin; als je dit te ingewikkeld vind moet je de FAQ nog maar ns doornemen en wat meer ervaring met fora opdoen.

Als klap op de vuurpijl neem jij de moeite deze zin eruit te lichten en daar een 1 regelige reactie op te geven die duidelijk over dat enkele zinnetje gaat. Een duidelijk gemarkeerde regel als zijnde subjectief eruit lichten, uit zijn verband te rukken, en vervolgens te doen of dat alles wat ik zei en concluderen dat dat overbodig is, kort gezegd, stuitend.

Jij bent overbodig met je loze reactie. Je besteed een hele post overbodig reageren op dingen die je overbodig vind. Jou toevoeging is 100% niet zinnig, de mijne niet.
rkwinkel schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:23:PS Kottler is een echte GOEROE op dat gebied.
Hij is duidelijk econoom. Dat zegt echter nog steeds niets over de kwaliteit en de gebruikerservaring van het product. Aangezien ook op die vlakken van beter en minder (A en B merken dus) gesproken kan worden, is de economische gewoon te krap. Bovendien, juist omdat dit een topic over geluid is, volslagen oninteressant. Daarbij, goeroe's, dat zegt ook al helemaal niets.
bartvl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:15:
[...]

Sow, mooi gesproken Breepee!
Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

om een beetje terug on-topic te komen : is dit geen alternatief voor bose 321 :
Yamaha YSP-1 icm sub : 1 centerspeaker en een sub is voldoende.

Ik moet wel eerlijkheidshalve vermelden dat ik het nog nooit 'in het echt' gehoord heb... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Breepee schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:46:
[...]

Als klap op de vuurpijl neem jij de moeite deze zin eruit te lichten en daar een 1 regelige reactie op te geven die duidelijk over dat enkele zinnetje gaat. Een duidelijk gemarkeerde regel als zijnde subjectief eruit lichten, uit zijn verband te rukken, en vervolgens te doen of dat alles wat ik zei en concluderen dat dat overbodig is, kort gezegd, stuitend.

Jij bent overbodig met je loze reactie. Je besteeDT een hele post overbodig reageren op dingen die je overbodig vind. Jou toevoeging is 100% niet zinnig, de mijne niet.
Als je het topic wat verder terug had gelezen, had je ook gezien dat ik al eerder een message had gepost die wel degelijk ontopic was en ook één die over de A-merken discussie ging. Tevens lever ik daar een bijdrage die wel degelijk over het 3-2-1 systeem gaat. Dat zie ik bij jou dus absoluut niet terug.

Overbodig zei je ?
Als je offtopic wilt gaan, is daar de TMF-chat voor ;)

D4skunk, ik denk dat dit een soortgelijk systeem is, alleen heb ik het idee dat het meer een soort van alternatief moet zijn op de draagbare radio voor in de keuken. Lijkt me niet lekker film kijken met het linker en het rechter kanaal zo dicht op elkaar.

[ Voor 26% gewijzigd door PassieWassie op 24-01-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
D4Skunk schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:19:
om een beetje terug on-topic te komen : is dit geen alternatief voor bose 321 :
Yamaha YSP-1 icm sub : 1 centerspeaker en een sub is voldoende.

Ik moet wel eerlijkheidshalve vermelden dat ik het nog nooit 'in het echt' gehoord heb... :p
Dat zou op zich een alternatief kunnen zijn, maar een NAD L53 icm alleen een stel front speakers en eventueel een sub zou ook heel goed kunnen, daar zit ook iets op wat "SRS TrueSurround processing" heet, ook een soort surround met 2 luidsprekers. Enige verschil is dat je hier zelf speakers bij kan kiezen, en met een stel KEF KHT speakers zou dit volgens mij wel aardig moeten klinken.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
thabazzman schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:57:
[...]

Als je het topic wat verder terug had gelezen, had je ook gezien dat ik al eerder een message had gepost die wel degelijk ontopic was en ook één die over de A-merken discussie ging. Tevens lever ik daar een bijdrage die wel degelijk over het 3-2-1 systeem gaat.
Wauw, een hele post ontopic. Kerel, ik lees de draad voor ik post en zoveel droeg je niet bij hoor met die post. Met name de laatste regels waren volledig offtopic.
Dat zie ik bij jou dus absoluut niet terug.
Zoals je hebt kunnen lezen ontwikkelde de discussie zich. Dat mag ook wel na 150 posts ... Ik ging in op JvS, met zijn vraag wat A-merken A-merken maken. Zoals je ook hebt kunnen lezen, gingen heel veel mensen daarop in, dus als je zo graag bij de Bose 3-2-1 wil blijven, reageer dan in het algemeen tegen iedereen en maak je punt duidelijk.
Overbodig zei je ?
Als je offtopic wilt gaan, is daar de TMF-chat voor ;)
Gebruik dat dan ipv posts te scoren of iets dergelijks.
[/offtopic]

De NAD L53 heb ik zelf ook een keertje naar gekeken. Het is dus een zuivere 2.0 versterker (5.1 setje kopen heeft dus geen zin), met idd wat foefjes. Een review van hifi.nl (voor wat het waard is): http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals voor alle mensen die blijven roepen dat 3-2-1 van Bose uniek is en er geen vergelijkbare en goedkopere alternatieven zijn:

Zowel Kef, Denon, NAD als Yamaha hebben alternatieven. Ik heb het dan gewoon over 2.1 en niet 5.1.

http://www.denon.de/site/...action=detail&Pid=262

http://www.kefinstanttheatre.com/indexuk.htm

Dus is er nog maar 1 hard argument over om alleen naar Bose te kijken: het design. Ik persoonlijk vind de Denon set er wel netjes uitzien, maar uiterlijk is al helemaal persoonlijk als je ziet hoe persoonlijk audio al blijkt te zijn ;)

edit: Kennelijk waren mensen me voor met de Yamaha YSP-1 en de NAD L53. Dit zijn natuurlijk ook goeie alternatieven, waarbij vooral de Yamaha qua gemak erg hoog scoort (vrouwendroom: 1 speaker, nog maar 1 teveel ;), mannen nachtmerrie (doe maar 7 zuilen met 2 subs :7 ))
Maar het punt is duidelijk, zelfs als we niet naar de kwaliteit kijken en alleen naar het concept zijn er alternatieven.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

rkwinkel schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:23:
Ja, leuk voor je. Alleen, sinds wanneer bepaal jij dat een discussie gesloten is ? En daarnaast zegt de definitie van Gottler
1.) NIKS over de kwaliteit van het spul
2.) lang niet alles over wat een A-merk is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkwinkel schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:23:
A merk
Is een sterk merk, d.w.z. consumenten zijn trouw aan het merk of hebben een grote voorkeur voor dit merken. Door een A merk niet langer op te nemen in het assortiment, daalt de klantentevredenheid voor de retailer, en kan de consument zelfs zijn aankoop uitstellen of van winkel(keten) veranderen. Een A merk heeft over het algemeen een ruime distributiedekking.

Euhmmm, nou beweer jij (of die Kottler) dat als een Hifi winkel GEEN Bose in zijn assortiment heeft, dat die winkel zijn klanten kwijtraakt :?
Dat mocht Bose willen :D Dat is dus echt niet zo! De gemiddelde bezoeker van een betere hifizaak zal hem een worst wezen dat het geen Bose verkoopt. Sterker nog: als de klant om een Bose vraagt, zal de klant onderbouwende argumenten horen waarom ze geen Bose verkopen (of zelfs afraden). Als ze dat niet willen geloven, dan maar niet ;) Maar goed... iedereen weet wat met Correct en Vogelzang gebeurt is (beiden verkochten Bose).
[Flauw mode on]
Conclusie: Bose verkopen geeft geen garantie voor het voortbestaan van je winkel (het lijkt juist andersom) _/-\o_
[/Flauw mode off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:58:
[...]
Dat mocht Bose willen :D Dat is dus echt niet zo! De gemiddelde bezoeker van een betere hifizaak zal hem een worst wezen dat het geen Bose verkoopt. Sterker nog: als de klant om een Bose vraagt, zal de klant onderbouwende argumenten horen waarom ze geen Bose verkopen (of zelfs afraden). Als ze dat niet willen geloven, dan maar niet ;) Maar goed... iedereen weet wat met Correct en Vogelzang gebeurt is (beiden verkochten Bose).
[Flauw mode on]
Conclusie: Bose verkopen geeft geen garantie voor het voortbestaan van je winkel (het lijkt juist andersom) _/-\o_
[/Flauw mode off]
Meneer is een kenner? :P. Even genomen dat onder de "betere hif winkel" verstaan wordt een winkel uit de klasse hobo hifi; Raf of Staffhorst, dan kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen dat geen bose verkopen je weldegelijk klanten kost en dat er zat mensen naar bose vragen en zelfs als ze het a/b gehoord hebben (In hilversum waar ik in 1999 werkte als verkoper in een hifizaak stonden ze nog naast de normale speakers, al ging bose daar wel vaak over zeuren omdat een schakelpaneel de klank zogenaamd extra negatief zou beinvloeden tov normale speakers :P) alsnog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Ik denk dat een aantal winkels met de vrij rigide bose eisen wat betreft display en inrichting in de knel kwamen, en daarom er voor hebben gekozen om op die plekken andere merken/apparaten neer te zetten, hopend dat ze daar mee het verlies aan bose omzet goed zouden kunnen maken. Dit zijn dan meestal wel merken die veel minder naamsbekendheid hebben, dus ik kan me goed voorstellen dat ze er omzet door verloren hebben.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:05:
[...]

Meneer is een kenner? :P. Even genomen dat onder de "betere hif winkel" verstaan wordt een winkel uit de klasse hobo hifi; Raf of Staffhorst, dan kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen dat geen bose verkopen je weldegelijk klanten kost en dat er zat mensen naar bose vragen en zelfs als ze het a/b gehoord hebben (In hilversum waar ik in 1999 werkte als verkoper in een hifizaak stonden ze nog naast de normale speakers, al ging bose daar wel vaak over zeuren omdat een schakelpaneel de klank zogenaamd extra negatief zou beinvloeden tov normale speakers :P) alsnog kopen.
Hehehe (niet echt, maar gezond verstand gebruiken en ogen open houden)... jouw aanname is correct.
Ik ben ook geen fan van schakelpanelen. Ik zie liever de draden rechtstreeks naar de speakers lopen. Nofi, maar dat geeft geen ruimte tot discussies (zoals Bose dat doet). Er zwerft genoeg verhalen rond over geknoei met panelen (ik zeg dus NIET dat jij dat deed, maar een gemiddelde googler zal dat niet geruststellen door jouw mooie blauwe ogen :P )
Ik vraag me serieus af om hoeveel % mensen die afhaken gaat en om hoeveel % van de winst (want er gaat natuurlijk ook een hoop geld naar Bose)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op luidsprekers zit sowieso een gezonde marge van 25-60%, Bose zit met de luidsprekers netjes in die marge. Overigens zijn die verhalen met geknoei met die panelen voor een winkel uiteraard niet interessant. Een hifi winkel interesseert het geen ruk welke speaker ze verkopen, zolang ze maar goeie marge hebben (een mediamarkt zal wel graag bose verkopen, aangezien ze daar een gezonde marge op draaien en minder op andere merken omdat ze daarmee scherper gaan zitten).

Die verhalen waar jij op doelt zijn volgens mij de geruchten over door bose zelf ingerichte luisterkamers met overigens alleen maar bose speakers erin, die flink bij ge EQ"ed zouden worden. Over gesjoemel met panelen in hifi winkels (door hifi winkels zelf neergezette systemen dus) heb ik nog nooit gehoord en ik zie ook geen reden voor een winkel om dat te oden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zie ik in de diverse afgelopen posts weinig "ervaringen met Bose 321" onderwerpen
(wel het nodige imho "gezever" over winkels die al dan niet aan de verkoop van Bose doen, en of het nu wel of geen A-merk is... ;) ).

Mijn on-topic vraag, nu er een nieuwe (verbeterde?) versie uit is, zijn er al ervaringen met het verse 3·2·1™ GSX DVD system ? En is het aan te raden om deze prijzigere nieuwe telg aan te schaffen, of het te houden bij het vorige model ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat je dat zelf moet gaan beluisteren. Ik (naja mijn vader) had destijds de keuze tussen het gewone systeem en het GS systeem (geloof ik) Persoonlijk vond ik het GS systeem wel even net wat beter en ook wel het geld waard (nog kleinere boxen :9 ) Anderen vonden dit echter niet nodig, en vonden dat we het beter bij het gewone systeem konden houden Uiteindelijk toch het GS systeem geworden :D
Mijn advies dus: Zelf even gaan luisteren :)

edit:
Of was het nou de keuze tussen het GS en GS II systeem? :? Het was in ieder geval het vorige model, en het model daarvoor

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 27-04-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:37:
En is het aan te raden om deze prijzigere nieuwe telg aan te schaffen, of het te houden bij het vorige model ?
Het enige wat ik er nu over wil zeggen is: wacht met aanschaf tot na 1 mei ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Alfisti schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:01:
[...]

Het enige wat ik er nu over wil zeggen is: wacht met aanschaf tot na 1 mei ;) ;) ;) ;)
hahaha ja idd, bose gaat interessante dingen doen, ze zijn met de geplande actie de eersten in Europa die zoiets gaan uitvoeren. Ik was er in ieder geval van onder de induk toen ik naar de dealershow was geweest...

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

"De eersten die zoiets gaan uitvoeren"? :? Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
RoD schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:11:
"De eersten die zoiets gaan uitvoeren"? :? Wat bedoel je daar precies mee?
ik zou zeggen, wacht nog een paar daagjes en ga op 1 mei es bij een geautoriseerde dealer kijken.

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja dag zeg :P Je kan ons toch niet lekker maken, en dan zeg je niks.

Ik wil namelijk wel weten wat voor "innovatiefs" Bose nu weer verzonnen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:22:
Ja dag zeg :P Je kan ons toch niet lekker maken, en dan zeg je niks.

Ik wil namelijk wel weten wat voor "innovatiefs" Bose nu weer verzonnen heeft...
5.1 geluid uit 0 speakers? ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:02

sphere

Debian abuser

RooN schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:15:
ik zou zeggen, wacht nog een paar daagjes en ga op 1 mei es bij een geautoriseerde dealer kijken.
Of je post het hier gewoon op 1 mei zodat ik niet naar de Mediamarkt hoef, waar de Bose opgesteld staat aan het einde van een pad, en je ondr de voet gelopen wordt door mensen leurend met een 99 euro all-in-one setje. :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

RooN schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:08:
[...]
Ik was er in ieder geval van onder de induk toen ik naar de dealershow was geweest...
ik ook :P

Ik zal 1 mei wel de mededeling doen, tot die tijd blijf ik bij het advies om nog even te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je alvast het tipje van de sluier luchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:52:
Luchten? Hoezo? Ruikt het tipje van de sluier muf ofzo? >:) :P

Sorry, kon het niet laten... en het is "een tipje van de sluier oplichten".

Verder verwacht ik er niet al teveel van en zelfs al zou het zo revolutionair klinken, er is ws altijd wel een alternatief te vinden dat net zo goed klinkt en een stuk goedkoper is.

[ Voor 2% gewijzigd door Atomsk op 27-04-2006 20:20 . Reden: -i ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, onder de sluier ruikt het vies, verdacht veel naar gebakken lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:52:
Was je er een van plan te kopen?
Moet je me maar even toevoegen aan MSN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Alfisti schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:01:
Was je er een van plan te kopen?
Moet je me maar even toevoegen aan MSN :)
Ik ben niet gek joh. Ik zou er nog niet over durven dromen om Bose te kopen. Wil niet zeggen dat ik niet met interesse volg wat (en vooral ook hoe) ze maken en verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:06:
[...]

Ik ben niet gek joh. Ik zou er nog niet over durven dromen om Bose te kopen. Wil niet zeggen dat ik niet met interesse volg wat (en vooral ook hoe) ze maken en verkopen!
Tis 1 mei dus...... :)

De 3.2.1. in gewone uitvoering gaat nu kosten €995.- ( was €1595)
De 3.2.1 GS gaat kosten €1595.- ( was €1995)
De 3.2.1 GSX gaat kosten €1995.- ( was €2495)

Tevens hebben de eigenaren van een 321 die zij afgelopen jaar gekocht hebben en die mooie blauwe kaart in hebben ingestuurd een brief thuis gekregen met een upgrade modelijkheid.

Als je een gewone 321 hebt kun je voor een ik meen €149 hem opwaarderen naar een GS uitvoering, heb je nu al de GS uitvoering dan kun je voor hetzelfde bedrag opwaarderen tot een GSX ( met harde schijf en UMusic) en heb je al een GSX dan kun je voor €149 een grotere hardere schijf krijgen ( 350 i.p.v. 200 uur)

:)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste