Great minds think alike!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Als ik dit soort reacties lees.....Verbal Kint schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:28:
Ten tweede: Waarmee zijn ze nu precies "de eerste in Europa die dit gaan uitvoeren"?
Dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier een paar Bose-mannetjes lopen te posten over wat voor geweldigs het merk wel niet in petto heeft. Gebakken lucht dus, en marketing. Precies de dingen waar Bose groot mee is geworden.hahaha ja idd, bose gaat interessante dingen doen, ze zijn met de geplande actie de eersten in Europa die zoiets gaan uitvoeren. Ik was er in ieder geval van onder de induk toen ik naar de dealershow was geweest...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dan kan het wel markering zijn maar voorlopig zijn zij wel de eerste die zoiets doen, ik zoe Sony/Philips/whatever zoiets niet snel doen en als je het niet wil doe je het toch niet?Exirion schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:36:
[...]
Dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier een paar Bose-mannetjes lopen te posten over wat voor geweldigs het merk wel niet in petto heeft. Gebakken lucht dus, en marketing. Precies de dingen waar Bose groot mee is geworden.
Het is een keuze die ze je bieden en je bent het niet verplicht!
Upgrade opties zijn natuurlijk wel leuk, maar voor Bose is dat natuurlijk ook geen moeite. Firmware update en/of nieuwe disk erin en ze zijn klaar.
[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 01-05-2006 11:52 ]
Die upgrade / omruilmogelijkheidVerbal Kint schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:28:
Ten eerste: Mooie prijsverlagingen, handig dat je het spul kan laten upgraden.
Ten tweede: Waarmee zijn ze nu precies "de eerste in Europa die dit gaan uitvoeren"?
Op 321 gebied wel, bij de lifestyle systemen kun je ook nog kiezen om andere kleur cubes door elkaar heen te kiezen zoals bijvoorbeeld 4 witte en 1 zwarte. ( maar geen wereldschokkende verandering dus
Nogmaals: je hoeft het niet te doen, ze bieden je die mogelijkheid!deepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:51:
Wat doen? Iets veel te duur verkopen, en dan zichzelf op de rug kloppen omdat ze het ietsje minder duur maken? Primeur.... pff, laat me niet lachen zeg...
GS zijn ook andere speakers, GSX heeft een HD dus ook hardware verandering en niet alleen maar een firmware update en klaar.Upgrade opties zijn natuurlijk wel leuk, maar voor Bose is dat natuurlijk ook geen moeite. Firmware update en/of nieuwe disk erin en ze zijn klaar.
Ik ken merken die al vele jaren upgrade-mogelijkheden aanbieden, en ja: ook in Europa. Dus laat me niet lachen met dat gelul dat Bose de eerste in Europa is die dit doet. Pertinent niet waar.Alfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:50:
Dan kan het wel markering zijn maar voorlopig zijn zij wel de eerste die zoiets doen, ik zoe Sony/Philips/whatever zoiets niet snel doen en als je het niet wil doe je het toch niet?
Het is een keuze die ze je bieden en je bent het niet verplicht!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Geining ding. Review is ook positief als ik de conlusie bekijk (heb niet de moeite genomen alle pagina's te lezenD4Skunk schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:19:
om een beetje terug on-topic te komen : is dit geen alternatief voor bose 321 :
Yamaha YSP-1 icm sub : 1 centerspeaker en een sub is voldoende.
Ik moet wel eerlijkheidshalve vermelden dat ik het nog nooit 'in het echt' gehoord heb...
Oke dan.. Maar Bose is niet gek! Ze zouden het niet doen als ze er geen winst op zouden maken. Kun je nagaan wat ze erop verdienen!Alfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:55:
GS zijn ook andere speakers, GSX heeft een HD dus ook hardware verandering en niet alleen maar een firmware update en klaar.
Exirion drukt zich wat sterk uit, maar heeft natuurlijk wel gelijk; upgraden is niets nieuws. Volgende keer misschien niet klakkeloos de praatjes van de dealer-info-avond overnemen.Exirion schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:56:
[...]
Ik ken merken die al vele jaren upgrade-mogelijkheden aanbieden, en ja: ook in Europa. Dus laat me niet lachen met dat gelul dat Bose de eerste in Europa is die dit doet. Pertinent niet waar.
Great minds think alike!
Maar dat doet elke fabrikant en dat schijnt ook de bedoeling te zijn van een commercieel bedrijfdeepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:57:
[...]
Ze zouden het niet doen als ze er geen winst op zouden maken.
Noem eens een consumer merk op audio/video gebied dan?Verbal Kint schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:05:
[...]
Exirion drukt zich wat sterk uit, maar heeft natuurlijk wel gelijk; upgraden is niets nieuws. Volgende keer misschien niet klakkeloos de praatjes van de dealer-info-avond overnemen.
En dan gewoon een normaal merk en geen exoten, kan mij niet herinneren dat Sony, Philips, Pioneer, JVC, Sharp weet ik wie het ooit gedaan heeft.
Maar ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt: ze bieden je de mogelijkheid om het te doen en je kunt zelf beslissen of je het wel of niet doet. Doe je het wel heb je een fijne upgraden voor dat geld, doe je het niet blijf je houden wat je hebt.
Dat zou kunnen kloppen. Maar: Als koper van zo'n sony/philips/... systeem koop je na 3 jaar gewoon een nieuw systeem als "upgrade", en dan ben je met die twee gekochte apparaten nóg goedkoper uit dan dat als je één zo'n bose apparaat koopt.Alfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:08:
[...]
Noem eens een consumer merk op audio/video gebied dan?
En dan gewoon een normaal merk en geen exoten, kan mij niet herinneren dat Sony, Philips, Pioneer, JVC, Sharp weet ik wie het ooit gedaan heeft.
...
Life is not about specs, it is about joy!
Het 2.1 systeem van Sony kost anders ook 999 euro............bartvl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:12:
[...]
Dat zou kunnen kloppen. Maar: Als koper van zo'n sony/philips/... systeem koop je na 3 jaar gewoon een nieuw systeem als "upgrade", en dan ben je met die twee gekochte apparaten nóg goedkoper uit dan dat als je één zo'n bose apparaat koopt.
Ik wil niet zeggen dat de 321 een geweldig systeem is en dat er niets beters is ( het tegendeel is waar ) maar als je de beperkingen ( bv. geen echt surround geluid) voor lief neemt is het een prima en eenvoudig te bedienen systeem.
Slim dat je de zin die erna staat (in mijn quote) weglaatAlfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:05:
Maar dat doet elke fabrikant en dat schijnt ook de bedoeling te zijn van een commercieel bedrijf
[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 01-05-2006 12:21 ]
Want? Wat denk je dat andere hoog geprijsde merken doen? Dat is allemaal vrij normaaldeepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:21:
[...]
Slim dat je de zin die erna staat (in mijn quote) weglaat
Bose is in alle opzichten niet te vergelijken met de merken die je noemt. Al in de eerste plaats vanwege de bezopen prijzen die ze vragen voor de erbarmelijke kwaliteit. Voor 1599 euro kun je heel wat leukers kopen dan die 3-2-1 bagger.Alfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:08:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Natuurlijk klinkt een volwaardige 5.1 set beter, maar komt het bij de meest ook wel eens op dat veel mensen dat geen ene reet interesseert
Mijn pa heeft nu ook een 321 GS setje en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben wat er nog aan geluid uit komt voor zulke kleine speakers. Voor hem is dat ook prima zat. Hij wil geen grote speakers en een moeilijke opstelling met veel kabels, maar gewoon lekker klein, simpel en ongeveer hetzelfde effect.
En qua goed geluid halen uit hele kleine speakers is Bose imo gewoon erg goed.
Daarbij is ook het bedienings gemak superieur aan andere complete sets. Een handige meegeleverde DVD loopt je stap voor stap door je instellingen heen. Iets wat m'n zelfs mijn pa zelf kon doen

En daarna ben je klaar. Instellingen die je kan doen zijn minimaal en verder doet de set wat hij moet doen in weinig stappen.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Allemaal waar, maar als je ook maar een beetje waarde hecht aan geluidskwaliteit dan is het niet om aan te horen. Zelfs niet in Bose-certified demo-opstellingen bij Bose-selected-authorized-certified blabla dealers. Voor mensen die al onder de indruk zijn van een Logitech PC-setje met veel bassssssssss is het wellicht indrukwekkend geluid.JvS schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:57:
Dat wil ik beamen en toch tegenspreken. Ja je kan voor 1595 iets krijgen dat beter klinkt. Maar je kan voor dat geld niet iets krijgen dat dezelfde gebruikersgemakken (HDD, bediening, aansluiten) heeft. De bouwkwaliteit is ook wel rdelijk ok.
Ik krijg er kromme tenen van en zou niemand zo'n Bose set durven aanpraten.
Verwijderd
Los van de eerder genoemde Yamaha, ben ik wel benieuwd wat die mogelijkheden zouden zijn. Dit om een en ander te kunnen vergelijken om zodoende een(betere) keus te kunnen maken.
Lijkt mij zinvollere (ontopic) info dan de het feit of die actie van Bose nu wel of niet fraai is
Mensen die BOSE 321 kopen kan ik echt niet volgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-05-2006 13:29 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik kan er wel inkomen om eerlijk te zijn, heb zelf ook 5 speakers in de kamer staan en kan ook niet zeggen dat dat erg fraai staat. Zelfs als het een 5.1 melkpak systeem zou zijn dan nog vind ik het niet erg fraai, daarnaast moet je ook nog eens kloten met het trekken van kabels. Als ik mijn systeem ooit zou vervangen en er zou een systeem bestaan dat met minder speakers een goed resultaat kan neerzetten, dan ben ik best bereid daar meer voor te betalen dan voor een 5.1 systeem dat hetzelfde geluid geeft.Dr. Strangelove schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:28:
Mensen die BOSE 321 kopen kan ik echt niet volgen.
Men wil geen 5 speakers, moeilijke bedrading, opvallende componenten etc, dus gaan ze voor zo'n semi-surround 2.1 oplossing, die ze in het hoekje van de kamer mikken. Er komt geluid uit, dat is schijnbaar goed genoeg, het geeft enigzins de illusie van 5.1 (ja, de illusie ja, want bij een echte vergelijking blijft er niets van over) en door het merk denkt men iets goed te kopen.
Mensen die Bose kopen denken iets goeds te kopen en zijn slecht geïnformeerd en realiseren zich dus niet dat er voor minder beter is, of wat ze überhaupt inleveren aan geluidskwaliteit. (Zij het acoustisch (klank) of qua daadwerkelijke 5.1 weergave.)
En ja, tuurlijk helpt het ook dat de bediening laagdrempelig is, altijd handig voor mensen die niet eens hun videorecorder kunnen programmeren. En ja, het ziet er ook slick uit.
Mijn mening: Het is niet slechter dan vergelijkbare oplosingen (qua bediening waarschijnlijk beter) alleen duurder. Punt is alleen een beetje dat het concept gewoon geen stand houd, als je kijkt hoe er voor geadverteerd wordt. ("Surround geluid uit 2 speakers")
Alleen van al dit soort setjes (all-in-one oplossing met "magische" surround eigenschappen) gruwelt de gemiddelde muziek/filmliefhebber gewoon, omdat de geluidskwaliteit van de speakers te belabberd is (kan ook bijna niet anders) en deze categorie liever gewoon degelijke, goedklinkende vloerstaanders heeft, waar wel een prettig homogeen geluid uitkomt, ipv een satellietje die afgekapt wordt op 150Hz en een boombox die alles vervormt.
Aannames zijn fataal.
Maargoed, het mag duidelijk zijn dat de Bose 3-2-1 écht voor mensen is die gewoon een behoorlijk vullend geluid (lees, veel lage tonen), willen, zo min mogelijk kabels, zo min mogelijk aparatuur, zo min mogelijk willen instellen, en zo snel mogelijk eenvoudig een dvd'tje willen kijken, en die geven om een stukje design in de huiskamer.

of

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 01-05-2006 13:57 ]
Er zijn al jaren merken die deze mogelijkheden bieden zoals Arcam en Cyrus.
Cyrus en Arcam zijn geen exoten. Exoten zijn bijvoorbeeld Krell enz. En ga nou niet ineens zeggen dat we geen andere merken mogen noemen dan Scheer-En-Foppen merken. Tenslotte positioneert Bose zich ook boven die merken.Alfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:08:
[...]
Kijk is naar de Kef KIT 1 (zo heet die geloof ik)Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:13:
...ik lees al een aantal maal dat er voor het geld iets beters of iets vergelijkbaars voor minder geld te koop zou zijn.
Los van de eerder genoemde Yamaha, ben ik wel benieuwd wat die mogelijkheden zouden zijn. Dit om een en ander te kunnen vergelijken om zodoende een(betere) keus te kunnen maken.
Lijkt mij zinvollere (ontopic) info dan de het feit of die actie van Bose nu wel of niet fraai is
Kijk hier maar is naar wat er gebeurd met je geluid als je je drivers in minibehuizingen douwt:momania schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:01:
Ik snap niet waar al die afkeer tegen bose toch vandaan komt. Men is hier alleen maar appels met peren aan het vergelijken.
Natuurlijk klinkt een volwaardige 5.1 set beter, maar komt het bij de meest ook wel eens op dat veel mensen dat geen ene reet interesseert
Mijn pa heeft nu ook een 321 GS setje en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben wat er nog aan geluid uit komt voor zulke kleine speakers. Voor hem is dat ook prima zat. Hij wil geen grote speakers en een moeilijke opstelling met veel kabels, maar gewoon lekker klein, simpel en ongeveer hetzelfde effect.
En qua goed geluid halen uit hele kleine speakers is Bose imo gewoon erg goed.
Daarbij is ook het bedienings gemak superieur aan andere complete sets. Een handige meegeleverde DVD loopt je stap voor stap door je instellingen heen. Iets wat m'n zelfs mijn pa zelf kon doen![]()
En daarna ben je klaar. Instellingen die je kan doen zijn minimaal en verder doet de set wat hij moet doen in weinig stappen.
Bose review met metingen
En nee, dat los je niet zomaar op, het zijn namelijk simpele natuurkundige wetten die ervoor zorgen dat je gewoon een gigantisch gat in je geluid krijgt. De enige manier om dit te overkomen is door er een shitload aan versterkervermogen op te zetten, actief te corrigeren enz. maar dan is alleen je spreekspoel al groter dan de behuizing wil die het vermogen aan kunnen en dan hebben we het nog niet over alle andere complicaties gehad. En hier nog een leuk stukje:
De Bose FAQ, ook een leuk stukje over Bose
En ik hoor je nu al aankomen met de vraag "en die andere merken die dat doen ? Die hebben er toch ook last van ?" Klopt, maar de meeste merken met zulke kleine speakertjes vragen geen 1500 euro voor een set speakers die niet natuurlijk kunnen weergeven.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Luister veel naar Drum 'n Bass. Was een keer in een 'dozenschuiver' zaakje, dus ik denk ik douw mijn DnB cd in zo'n 3-2-1 setje en druk op play. Ik hoor helemaal NIETS!! serieus echt helemaal niets.GaMeOvEr schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:48:
Alleen van al dit soort setjes (all-in-one oplossing met "magische" surround eigenschappen) gruwelt de gemiddelde muziek/filmliefhebber gewoon, omdat de geluidskwaliteit van de speakers te belabberd is (kan ook bijna niet anders) en deze categorie liever gewoon degelijke, goedklinkende vloerstaanders heeft, waar wel een prettig homogeen geluid uitkomt, ipv een satellietje die afgekapt wordt op 150Hz en een boombox die alles vervormt.
Moet ook eerlijk toegeven dat het begin van nummero 1 met een stevige bass begint. Stond er zo'n achterlijke verkoper naast me, ging ie kijken of alles wel was aangesloten.

Die Bassmodule van bose (schrijf de naam niet met een hoofdletter, dat is het merk niet waard) kan niet eens zo laag. Heb thuis een Elac SUB 211.2 staan die toch echt HEEL VEEL beter klinkt en toch een stuk voordeliger is
Dat kan wel zo zijn allemaal, maar nogmaals: er zijn ook mensen die dat verschil gewoon niet horen en daar verder ook niks om geven.JT schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:58:
[...]
Kijk hier maar is naar wat er gebeurd met je geluid als je je drivers in minibehuizingen douwt:
Bose review met metingen
En nee, dat los je niet zomaar op, het zijn namelijk simpele natuurkundige wetten die ervoor zorgen dat je gewoon een gigantisch gat in je geluid krijgt.
Voor die mensen klinkt het goed genoeg en die mensen kiezen voor het gemak van zo'n setje.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Het zelfde geld naar mening voor Bang & Olufsen. Veel design, veel geld, weinig kwaliteitDr. Strangelove schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:14:
Mja, ongelooflijk dat iemand zoveel geld uitgeeft voor zo weinig kwaliteit. Dat komt toch niet vaak voor meer, dat je door marketing een product dat zó weinig levert zó duur kan verkopen (echte luxe artikelen daargelaten). Over het algemeen krijg je in de hifi wereld waar voor je geld; budgetspulletjes zijn echt goedkoop en klinken echt crap, mainstream dingen zijn betaalbaar en klinken ok en high end kost de hoofdprijs maar maakt dat meestal ook waar. Maar BOSE... het presteert op het niveau van een setje dat een kwart van het geld kost. Maar goed, ongeïnformeerde mensen laten zich veel wijs maken, en het verkoopt natuurlijk makkelijk zo'n setje.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Kortom, als je bij speakers als primaire feature op zoek bent naar geluidskwaliteit en niet zozeer naar een "design kast" (waar ik ook speakers primair heb voor hun weergave) moet je gewoon niet naar design merken gaan, daar krijg je voor hetzelfde budget gewoon (aanzienlijk) minder klinkend spul.
Dat is dus een keuze, eentje die ik niet zal maken, maar anderen wel. Echter moeten ze dan bij mij niet aankomen dat het een goede deal was en dat het zo strak klinkt. Voor minder geld hadden ze beter klinkend spul gehad met (subjectief) mindere looks.
Aannames zijn fataal.
Ik maak er liever van dat mensen de mogelijkheid niet hebben gehad om het te horen want een directe vergelijking is er meestal niet bijmomania schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:03:
[...]
Dat kan wel zo zijn allemaal, maar nogmaals: er zijn ook mensen die dat verschil gewoon niet horen en daar verder ook niks om geven.
Voor die mensen klinkt het goed genoeg en die mensen kiezen voor het gemak van zo'n setje.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
maar als die mensen nou erom vragen wat andere ervan vinden?momania schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:03:
[...]
Dat kan wel zo zijn allemaal, maar nogmaals: er zijn ook mensen die dat verschil gewoon niet horen en daar verder ook niks om geven.
meestal wordt het in zo een topic volledig afgekraakt. 90% van de tijd zie je dat die mensen nog steeds voor Bose gaan.
niet om ze over 1 kam te scheren, maar zo gebeurt het vaak.
Mensen die wat willen uitstralen of voor de WAF.
Vaak zoeken ze alleen voor een bevestiging, niet onderzoek of een eerlijke mening.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Is dat niet precies hetzelfde als hoe het er nu voorstaat?
Verwijderd
Je bedoelt de KefKit 100 ? (1500.- euro)JT schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:58:
[...]Kijk is naar de Kef KIT 1 (zo heet die geloof ik)[...]

Er wordt wel bewust gezocht naar een 2.1 opstelling. Dus weinig snoer, kleine boxen, dvd/tuner apparaat en zo mogelijk een stukje gebruiksgemak in de bediening (is voor pa en maDr. Strangelove schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:28:
Het hangt er vanaf wat je zoekt. Belangrijkste verschil: echt 5.1 ipv 2.1, uitbreidbaar naar 6.1 of zelfs 7.1 als je de juiste amp kiest.
Pa is inderdaad wat "gelovig" in de naam Bose
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:16 ]
En als je het verschil niet kunt horen tussen een systeem met dergelijke frequentiegaten en één zonder dan is het tijd om een hoortoetsel aan te schaffen/ jezelf af te vragen of het aanschaffen van enige vorm van audioapparatuur wel zin heeft.
Ik niet, maar dat is een kwestie van smaakVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:12:
[...]
Je bedoelt de KefKit 100 ? (1500.- euro)
[afbeelding]..vind de Bose dan wel mooier in uiterlijk.
Ecodan warmtepomp
hier ben ik het wel mee eens.. maar goed. Niet iedereen denkt zo.. en maar goed ook. Voor iedereen een markt.The_nv40_man schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:39:
En als je het verschil niet kunt horen tussen een systeem met dergelijke frequentiegaten en één zonder dan is het tijd om een hoortoetsel aan te schaffen/ jezelf af te vragen of het aanschaffen van enige vorm van audioapparatuur wel zin heeft.
Mensen die Bose kopen, willen zulke dingen nou eenmaal.
Zoveel mensen kiezen voor secundaire belangen bij dit en dat. Tis maar net waar je interesses liggen.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Ach, Bose-like... in ieder geval moet de kwaliteit voorop staan. Als het dan tevens ook nog redelijk netjes oogt (voor Pa en Ma), dan is het prima.neographikal schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:27:
Mijn motto: mooie speakers zijn niet lelijkIk heb vijf Q1's van Kef staan, ik vind ze prima om aan te zien
Maar als je Bose-like wilt: Kef heeft een eitjesmodel waar echt een 20x beter geluid uit komen en wat toch prima te pruimen is qua grootte
Welke eitjes van Kef bedoel je (type ?). Zou zo te lezen in ider geval een goed alternatief kunne zijn. Dan natuurlijk nog wel op zoek naar tuner/dvd console... Of heeft KEF ook een totaal pakket (als Bose 3.2.1 ?)
...probleem is dat er een muur "ontbreekt" aan 1 zijde van de ruimte waaring gezeten/geluisterd wordt (...muur staat veel te ver weg aan een kant...). De "weerkaatsingstruuk" gaat daardoor niet op vrees ik. Vandaar de zoektocht naar een goed (beter ?) alternatief, waarbij het surround dus niet de hoofdmoot is, maar een goede (muziek)geluidsweergave/beleving wel.JT schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:51:
[...]in de zijkant van die speakers zitten flat panel NXT speakers die surround geluid via de muur laten weerkaatsen om zo het geluid "van achteren" te laten lijken komen. Schijnt goed te werken(voor zover 5 kanaals via 2 speakers werkt dan).
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 16:09 ]
Dan zou ik persoonlijk lekker voor stereo gaanVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:07:
[...]
...probleem is dat er een muur "ontbreekt" aan 1 zijde van de ruimte waaring gezeten/geluisterd wordt (...muur staat veel te ver weg aan een kant...). De "weerkaatsingstruuk" gaat daardoor niet op vrees ik. Vandaar de zoektocht naar een goed (beter ?) alternatief, waarbij het surround dus niet de hoofdmoot is, maar een goede (muziek)geluidsweergave/beleving wel.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
euhhmm, ja...daar lijkt het dan wel op

Oef....wordt een grotere zoektocht dan gedacht vrees ik.
Idd, paar fatsoenlijke boekenplank speakertjes (die helmaal niet duur hoeven te zijn, 200 euro per stuk heb je al hele leuke) klinken toch al x keer beter dan dat Bose spul. Dan nog een tuner/dvdspeler/versterker combiapparaat erbij van een fatsoenlijk merk en je bent al een heel end, budgettechnisch minder kwijt en geluidstechnisch beter af.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
...ze moeten wel aan de muur geloof ik (muur is al voorbereid met weggewerkte snoertjes als ik pa goed begrepen heb), en dus compactGaMeOvEr schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:13:
[...]
Idd, paar fatsoenlijke boekenplank speakertjes (die helmaal niet duur hoeven te zijn, 200 euro per stuk heb je al hele leuke)
...tja, is er een alternatief voor de Bose "alles in 1 constructie" tuner/dvd/versterker combi ?Dan nog een tuner/dvdspeler/versterker combiapparaat erbij van een fatsoenlijk merk en
Ze moeten maar eens gaan luisteren in een goede hifizaak. Worden ze misschien wakker geschut uit de Bos(z)e-droom
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 16:33 ]
[ Voor 29% gewijzigd door JT op 01-05-2006 16:34 ]
Ecodan warmtepomp
Die denon komt standaard met een stel speakers. Ze klinken wel aardig. Bij BCC in ehv heb ik er eens naar geluisterd (ik geloof dat dat ding S-301 heet ofzoiets) en het kon me kwa vermogen niet, maar dan ook niet overtuigen... Het ding kon zich haast niet verstaanbaar maken. En of dat daar ligt aan de omgeving (grote winkel) of gewoonweg te weinig vermogen, dat weet ik niet.JT schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:34:
Compact aan de muur, kijk is naar de Tannoy Mercury F1, Mission M31 en dat soort speakers. En ja, er is een alternatief, o.a. bij Denon. Kijk maar is op hun site.
Daardoor heb ik de kwaliteit van het geluid op zich ook niet echt kunnen beoordelen.
Daarbij is het apparaat ook onhandig, want je kan er niks bovenopzetten aan componenten omdat dat ding niet vlak is aan de bovenkant. Zou dat ding nou een HD of een dvd-brander hebben, dan was het geen probleem geweest, maar dat heeft ie niet.
Verwijderd
bartvl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:57:
[...]Die denon komt standaard met een stel speakers (ik geloof dat dat ding S-301 heet ofzoiets) en het kon me kwa vermogen niet, maar dan ook niet overtuigen...

Denon SmartLife systeem S-301. ...kost rond de 1500.- ook.
Maar als ik bartvl zo hoor, dan is de kwaliteit ook niet helemaal top. Gelijk aan de Bose 3.2.1 misschien dan weer ?
Edit: De volgende quote gevonden op kieskeurig:
..en zo zijn er meer positieve reviews die deze Denon beter vinden dan de Bose.Deze heb ik samen met de BOSE321-GS(X) kunnen beluisteren. Voor mij was de keuze snel gemaakt, de Denon springt er qua geluidskwaliteit en beeldkwaliteit met gemak uit. Ik zal de BOSE321-GS(X) niet afkraken, deze klint ook goed maar komt gewoon wat te kort.
Tevens biedt Denon meerde aansluitmogelijkheden. Lijkt mij een goed kandidaat te worden !
Volgens mij zijn er niet zo heel veel van dit soort compacte totaal systemen (hoe noem je ze eigenlijk, of gewoon toch home cinema system ?). Mocht iemand nog een soortgelijk systeem weten, dan lees ik dat graag
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 17:23 ]
Ecodan warmtepomp
Maar je kunt met 3 boxen onmogelijk een 5.1 set na bootsen.
Verwijderd
aha...juist. Vond het eigenlijk al jammer dat er met die Denon weer de "reflectie-surround" constructie inzat met die speakers. Hoewel het apparaat wel mooie aansluitingen en mogelijkheden heeft.JT schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:12:
Ik bedoelde dat Denon een los apparaat heeft a la Bose: DVD speler, versterker en tuner ineenEn dat is niet die. Als je die koopt met een setje stereo speakers dan ben je imho het beste af
De constructie die jij beschrijft is degene die ik dus zoek. Alles in 1 apparaat, 2 goede stereo speakers.
Nu nog op zoek naar dat Denon "alles-in -een"apparaat.... (wie het weet....
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 09:52 ]
Verwijderd
Test met ogen dicht en Toen vond ik dat beter klinken in geluidstudio dan 3 kef setups.
Veel bla bla, pietje zegt bose is butt maar zegt dit weer door de bla bla te lezen en heeft zelf nog nooit geluisterd. 321 weet ik niks van maar en mischien is niet alles super maar
Ik ken geen merk dat uit 5 kleine kubus boxen zon krachtig en zuiver geluid haalt voor dat geld.
Niet lezen maar luisteren in de studio zonder te weten welke set.
Dan praten er een hoop anders.
Ik heb in een studio een kef setup laten horen en bose 5x2 kubus set aan een vriend.
Alleen liet ik eerst kef horen en zei dat het bose was en omgedraaid.
Hij: ja kef klinkt veel beter.
UHHH dat was dus bode die zo goed klonk.
En dat was een audiofiel.
Mischien is niet alles super meer maar deze http://www.bose.com/contr...oduct=am10_surround_index
Setjes zijn erg goed.
Ik ken wel meer 'audiofielen' die er een dubieuze smaak op na houden, en de grote vraag bij je verhaal is: waarmee heb je getest? Zo'n Bose setje kan in een film met een hoop effecten waarschijnlijk best leuk klinken, maar je moet testen met muziek. Met dingen als 'krachtig en zuiver' kan ik heel weinig. Het gaat om natuurgetrouwde weergave zonder extreme kleuring, en tot nu toe heb ik nog geen enkele Bose speaker gehoord die samengaat met natuurgetrouwheid. Het is allemaal zwak in het middengebied met slecht en boemerig laag.r.marijnissen schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:52:
De dubbele kubus boxen zijn van goede kwaliteit.
Test met ogen dicht en Toen vond ik dat beter klinken in geluidstudio dan 3 kef setups.
...
En dat was een audiofiel.
Verder is ook de vraag welke KEF setjes je hebt laten horen. Ik ken KEF uit vroegere tijden dat ze enorm goeie units maakten, maar ook KEF is erg gaan commercialiseren en brengt nogal wat dubieuze surround setjes uit.
Ikzelf heb een bose acoustimass 6 setje, waar ik uitermate tevreden over ben!
Waarom omdat ik nog nooit en dan ook echt nog nooit zo'n goed geluid uit zulke kleine kubusjes heb gehoord.
Hiervoor een jbl sateliet setje gehad, dus tja veel verglijkingsmateriaal heb ik niet natuurlijk.
Maar toch het klinkt gewoon lekker en de prijs viel me nog reuze mee 6 a 700 euro had ik er toen der tijd voor betaald
Ik ben dus in
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Ik ken geen boxen die zo klein zijn met dat geluid.
Ik vind het super klinken.
LUISTER metje ogen dicht zonder te weten welke set.
Ik vind het maar veel bla bla en middentonen zijn goed.
Mischien even je oren laten uitspuiten.
r.marijnissen schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:26:

Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 19:54 ]
Misschien even goed je ogen uit laten spuiten en de tests opnieuw lezen en ook je natuurkunde boekr.marijnissen schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:26:

Ecodan warmtepomp
Ik ga niet eens in discussieJT schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:36:
Misschien even goed je ogen uit laten spuiten en de tests opnieuw lezen en ook je natuurkunde boek [afbeelding] Op het moment dat jij het midden goed vind terwijl er een dik gat in zit tot wel 10db of zelfs meer over een gebied van 80hz of meer, dan heb je in ieder geval geen voorkeur voor natuurlijke geluidsweergave.
Iemand die dit soort topics post kan ik niet meer serieus nemen met dit soort uitspraken:
Creative G500 + audigy 4 of xfi????
5.1 set + tweak
Verwijderd
niet iedereen heeft dezelfde smaak als jij. punt. niet iedereeen houdt van een neutrale weergave, maar dat wil niet zeggen dat die personen dan niet serieus genomen moeten worden.
En ik begrijp dat als je wél van een natuurlijke weergave houdt, je het niet eens bent met de mensen die Bose wel goed vinden klinken. Maar met smaak valt niet te twisten toch?
BTW ik blaat net zo hard mee over netrale / natuurlijke weergaven etc en toch staat de bass instelling van mijn receiver regelmatig op +2dB. so sue me
Ik ga niet m'n set instellen zodat ie aan de "audiofiele voorwaarden" voldoet. ik stel de boel in zoals ik het mooi vindt. zo is het ook met Bose. vindt je het mooi? koop het. en anders hou je je bakkes
No prob, je speaker heeft gewoon geen baffle step compensatieVerwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 02:16:
BTW ik blaat net zo hard mee over netrale / natuurlijke weergaven etc en toch staat de bass instelling van mijn receiver regelmatig op +2dB. so sue me
Ben ik het wel deels mee eens, maar probeem is dat als er weer een stel welvarende oudjes naar de mediamarkt gaan, je ze altijd met de verkoper bij Bose ziet staan... Het gaat hier niet om goed klinken, het is ignorantie en pure uitbuiting! DAT is het probleem..zo is het ook met Bose. vindt je het mooi? koop het. en anders hou je je bakkes
Amendeepspace schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:11:
Het gaat hier niet om goed klinken, het is ignorantie en pure uitbuiting! DAT is het probleem..
En hier staat m'n preamp ook wel eens op +3dB of zelfs +4dB omdat sommige bronnen nou eenmaal erg beroerd zijn (brak TV geluid, anyone?), of zelfs massa's CD's erg beroerd klinken. De gemiddelde oude U2 opname is bijvoorbeeld zo vlak als een dubbeltje. Dussss......
Verwijderd
Heb je het wel eens een kans gegeven. Detail zit er wel degelijk in. Mooi laag. Ja als je het maar gaat temperen. Flat is die veel te aanwezig. Verder ben ik het helemaal met je eens dat ik veel meer surround zou kunnen krijgen, maar dan staat mijn hele huis vol speakers. En dat wil ik dus niet. Het dient zo compact ( optisch afwezig ) te zijn als mogelijk en dan toch nog een goed geluid voor films. En dat is nu net wat mij in de Bose aansprak. Het gaat hier tenslote over ervaringen met het systeem.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:42:
Geen geweldig surround maar wel 1600 euro. Vind ik een slechte deal als ik voor hetzelfde geld wél hele mooie surround plus veel meer kan krijgen. Strak geluid is één, maar mooi laag en veel detail is iets heel anders en no way dat 321 dat levert.
Als achterkanaal hangt een Bose AcoustiMASS 5, een 2.1 setje. Ik merk snel vervorming met luisteren van muziek. De basmodule geeft een koekblikkerige plof bas. De plaatsing van de basmodule is daarintegen niet geschikt om vrij op te stellen. Ze voelen zich, in mijn ervaring, prettiger in en hoek achter een gordijn of achter de bank. Om mezelf te compenseren in het geluid staat de basmodule bovenop de kast.
Wat ik ook erg jammer vind is dat ze totaal geen druk voort brengen en enorm veel vermogen slurpen van mijn versterker. Niet voor de kwaliteit maar de efficientie van de speakers staat er een losse eindtrap aan gesloten. Stuur ik er 100W doorheen, klinkt het qua volume net als mijn (zelfbouw) standaard front-speaker systeem op 7W uitgangsvermogen. Komt door de kleine drivers van het "melkpakjes systeem". Om toch enig serieuze ervaring op te doen qua Bose, voor de grap een 301 setje gehaald. Deze presteerde ook ondermaats. Voor muziek niet aan te raden. Eveneens miste ik en stuk midden en de lage frequenties waren wederom te plofferig. Verkeerd afgesteld in elk geval. Weinig druk en een grote uitslag. Waarschijnlijk boven de xmax en vandaar de lichtelijke vervorming. Als je van digitale muziek houd en graag een film DVD op wil zetten, niet als hinderlijk te ervaren. Vandaar dat kwaliteit subjectief is als mening en er hierdoor vaak een discussie over valt.
De 301 die ik had hadden 2 losse tweaters. Een aanrader had kunnen wezen ze iets lager af te stemmen en ipv twee conus tweaters een dome midrange te gebruiken als midden en een hoog compensatie van achteren.
Bose werkt als referentie. Ze spreken de (vrouwelijke) consument aan die geen grote gedrochten in de huiskamer willen met een van te voren afgesproken acceptabele kwaliteit. Hier spelen ze op in door ze zo goedkoop mogelijk te produceren. De hoge prijs is marketingtechnisch. Er zit een zeer hoge winstmarge op.
Het is niet aan de audiofiel te bepalen of mensen die vallen voor Bose stom zijn. Mijn inziens is het geldverspilling. Dit omdat ikzelf überhaupt het geld niet heb. Heb je het geld wel, respecteer dat een ander toch voor Bose gaat. Ikzelf als surround er voor gekozen omdat het voor mij gratis was en ik te weinig ruimte heb.
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Verwijderd
Heb 2 weken geleden bij de BCC het geluid de bose 321 gehoord... en vond het best wel ok..
Natuurlijk weet ik dat die demo cd er speciaal voor gemaakt is om het beste uit de set te tonen.
Van te voren wou ik niet geloven dat het geluid ook van achteren zou komen en ik moet zeggen.. ik was wel een beetje verbaasd.
Uiteraard zal je met een set met 5 speakers nog een beter geluid krijgen.. 2 speaker zullen gewoon nooit tegen 5 speakers opkunnen.
Heeft iemand nog tips voor een mooi setje van niet duurder dan €1000 ???
Anoniem: 178378
nog iemand een set ? max 1600 euro .
Verwijderd
En wat jammer is, is dat er geen DVD recorder is van dit merk. Een probleem dat zich in mijn ogen bij meer (ook hi-end) duurdere merken voordoet. Daardoor ben je altijd gedwongen om over te stappen op een 2e mekr om je ste compleet te maken. En dat is dan weer zonde eigenlijk...
Verwijderd
...bedoeling was om EN Bose (als duurder merk) en Hi-end te noemen. Beetje aangepast nu.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:10:
Waarom noem je bose high-end. Duurdere merken okay
Maar los daarvan...het probleem blijft, en dat is toch wel jammer, zoniet zonde van een mooi (duur en/of hi-end ) setje waar dan geen passende DVD recorder voor is. Snap het niet zo goed dat die merken daar dan niet in voorzien... gemiste kans imo.
Verwijderd
Daarom zien we nu zelfs projectors met rj-45 (of tewel ethernet aansluiting) zodat je dus je projector in het netwerk kan opnemen en direct zelfs een divx/dvd vanaf een server die constant download of via high adsl2+ internetstream in verbinding staat om hd-contenten af tespelen.
Waarom zal Denon (of who ever kwa big hifi names) een divx speler maken met hdmi uitgang? Niet om de kwaliteit hoor... das het zelfde een sacd speler alla 2000euro met mp3 ondersteuning. Puur omdat de consument dat wil...puur marketing beleidt. Is het interessant kwa kwaliteit... nopez. Handigheid? Ja dat wel maar dat kan een samsumg speler a 120euro met een gelikt slimline design en hdmi support en hd recorder ook... Do the math
Verwijderd
..."zowat niemand" en "alles zowat downloaden"is een kwestie van inzicht/idee/omgevingsfatoren over het gebruik van een DVD recorder (en kan uitmonden in andere discussie en laat mij daar dan ook niet verder over uit), maar staat wat mij betreft los van het feit dat het imo jammer is dat je de (duurdere hifi/hi-end) muziekset niet met een model-gelijkwaardige (slimline) DVD-recorder kan completeren.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:53:
Daarbij komt ook nogs eens dat niemand zowat programma's opneemt die uberhoudt interessant zijn kwa, 1. hoge top kwaliteit a dvd en hoger 2. voor de menige consument, omdat men toch alles zowat downloaden
Zou voor het oog (want dat wil toch ook wel wat) mooi zijn, want sommige merken zijn een streling voor het oog en mogen zeker gezien worden, maar daar komt dan een minder passende (ogende) recorder bij. Vindt het in dat opzicht gewoon opvallend (jammer) dat genoemde sector het niet in zijn pakket heeft...
Moet nu dus bij de BOSE 123 (of eerdaags ander aan te schaffen DVD-receiver voor Pa, want daar zijn we (ik
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 09:45 ]
Marantz SR4600Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:01:
Mensen ik ben ten einde raad...
Heb 2 weken geleden bij de BCC het geluid de bose 321 gehoord... en vond het best wel ok..
Natuurlijk weet ik dat die demo cd er speciaal voor gemaakt is om het beste uit de set te tonen.
Van te voren wou ik niet geloven dat het geluid ook van achteren zou komen en ik moet zeggen.. ik was wel een beetje verbaasd.
Uiteraard zal je met een set met 5 speakers nog een beter geluid krijgen.. 2 speaker zullen gewoon nooit tegen 5 speakers opkunnen.
Heeft iemand nog tips voor een mooi setje van niet duurder dan €1000 ???
Marantz DV4610
Dan hou je nog 500 euro over voor een X.1 setje over. X = 5, 6 of 7.
Inderdaad,Tijntje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:18:
[...]
Het zelfde geld naar mening voor Bang & Olufsen. Veel design, veel geld, weinig kwaliteit
Ik ben met mn ouders in zo'n winkel gaan kijken en een set speakers die lijkt op 2 rode drollen kost 1900 euro, mijn speakers van 200 p/s klinken nog beter. Een 90cm breedbeeld tv kost rond de 10.000.... zeker 4x zo duur dan bvb een panasonic. Ik kan me voorstellen dat het in de tijd van de beeldbuis B&O het overwegen waard was, toen waren B&O televisies veel mooier dan de gemiddelde Sony breedbeeld tv, maar tegenwoordig zijn het toch allemaal platte dingen met een zwart of zilver randje. Ze halen hun schermen bij Samsung, dus waarom dan geen Samsung kopen?
is bose nu zo 'slecht' naar verhouding met hun 321 systeem, of zijn alle 321 systemen 'nep' ?
want 1500,- is veel geld...
zijn er nog andere 321 opties is dus mijn vraag
Het is allemaal nep. Surround met maar 2 speakers is gewoon onmogelijk. Trucjes om met fase en filtering surround effect aan stereo geluid te geven bestaan al tientallen jaren maar verwacht er niet teveel van. Koop dan liever een fatsoenlijke stereo set. Daar heb je vooral voor muziek stukken meer aan.HenkS schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:18:
is bose nu zo 'slecht' naar verhouding met hun 321 systeem, of zijn alle 321 systemen 'nep' ?
dus als iemnad suggesties heeft (of een topic verwijzing) want er wordt hier zoveel over geluld..
tnx
Denk dat je voor die 1500 euro een mooiere stereo (evt met sub) hebt dan dat je terugkrijgt als je een 5.1 set koopt...HenkS schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:29:
absoluut, dan maar ff gioed kloten met die kabels, en dan 5.1 setje kopen, kan ik misschien voor 1500 ook nog een goede dvde recorder bij kopen..
dus als iemnad suggesties heeft (of een topic verwijzing) want er wordt hier zoveel over geluld..
tnx
Anoniem: 183025
Lekkere post ook... B&O vind ik persoonlijk ook veelste duur voor wat het biedt...Anoniem: 183025 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:05:
Je moet deze set niet kopen, bose zuigt! koop liever een bang&oflussen (zoals hier boven aangegeven)!
Daarnaast een heel ander budget dan bose...
Verwijderd
Kef, Denon en Yamaha hebben alternatieven waarbij de Yamaha zelfs op 1 speaker vertrouwd. Ook deze setjes klinken niet als een echte 5.1 set, maar komen wel dichter in de buurt dan de Bose. Ook krijg je bij muziek tenminste geen hoofdpijn
Maar ook ik ben het ermee eens: voor 1200+ euro koop ik liever een 5.1 set of een erg mooie stereo setup.
Deze set dus: http://www.ciao-shopping.nl/Jamo_S_250_HCS__616623
Ja wat wil je een home cinema set met dus geluid uit alle richtingen of een veredelde stereoset welke er wel erg goed uit ziet.Psboy schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:03:
Een grote kick, maar hoe staat het tegenwoordig met het Bose 321 set?
Is het nog steeds zo bagger, of is het tegenwoordig al wat beter?
Zelf ben ik namelijk aan het onderzoeken wat voor home cinema set ik moet aanschaffen, en ik kwam in de winkel het Bose set tegen. Persoonlijk vind ik het er mooi uitzien, maar wat is de kwaliteit van het setje? Heeft iemand toevallig ervaring met een nieuwer setje? (omdat dit topic stamt uit 2002)
Als je stereo ook goed genoeg vind en voor jou design belangrijk is zou bose een goede keuzen kunnen zijn. Verwacht er alleen geen seround sound van.
Verwijderd
...is het sterogeluid dan wel acceptabel dan ? Want dat is hetgene waar mijn vader hem voor zoekt. Geen surround, maar fijne stereo dus. Tot nu toe afgeraden, maar indien stereogeluid goed (voldoende ?) is, dan wordt dit misschien toch een optie.Tweak-Freak schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:01:
[...]
Als je stereo ook goed genoeg vind en voor jou design belangrijk is zou bose een goede keuzen kunnen zijn. Verwacht er alleen geen seround sound van.
Ik heb die setjes wel eens aangehoord onder Bose-certified omstandigheden en zelfs dan krijg ik er kromme tenen van. Dat kan zijn omdat ik een bovengemiddeld kritisch luisteraar ben, maar ik heb nog nooit iets van Bose gehoord dat z'n geld waard was.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:10:
Tot nu toe afgeraden, maar indien stereogeluid goed (voldoende ?) is, dan wordt dit misschien toch een optie.

Geeft een mooiere, diepere bas dan de 'basmodule' en een overall VEEL beter geluid.
En ja, ik heb voldoende ervaring met Bose, ik heb er zelfs ooit de demo van'n band op 'mogen' afmixen

Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
..dan zit ik toch op de goed weg. Had inderdaad dit idee, maar ben nu bevestigd hierinWormaap schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:31:
Juist. Voor dat geld kun je beter 'n goede versterker en 2 degelijke speakers kopen.
Als je (uiteindelijk) naar 5.1 wil, dan zit je met'n meerkanaals receiver uiteraard prima
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
...maar daar zijn er in een slimline uitvoering (max 10 cm hoog) niet zo erg veel van (...stereoversterkers worden trouwens imo steeds schaarser). Tevens ontbreekt de ruimte voor drie apparaten (versterker, tuner en recorder). Dus zie ik eigenlijk geen andere oplossing dan eerder genoemde. (iemand een tip ?).Wormaap schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:04:
Als je voor stereoweergave gaat, kun je beter een stereoversterker nemen.
Is over het algemeen namelijk niet echt interessant voor de low-end markt...
Daarom ga ik voorlopig ook voor de optie receiver met pre-out om daar eventueel later nog een stereo of een paar monoblokken achter te hangen...
Receivers zijn er zat, zou alleen niet zo snel voor zo'n mini-apparaat gaan... Zijn genoeg mooie apparaten voor een leuk budget die op normaal formaat prima presteren... Ik ben altijd een beetje huiverig voor kleine apparaten... Het moet uit de lengte of uit de breedte komen he
Kijk bijvoorbeeld eens naar Yamaha...
Verwijderd
...gesnaptMikeyMan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:30:
Nee, stereoversterkers worden niet schaarser, jij kunt (/wilt) ze niet betalen...

...alweer raakHet moet uit de lengte of uit de breedte komen he

...en dat veroorzaakt het volgende "probleem" dat je dus (te) beperkte of geen dvd-recorder keuzes hebt, ... (zoals bij veelal de hi-end). En dan blijft er nog het gemis van de tuner over. Vandaar de Pioneer "oplossing" . (...dwalen of topicMikeyMan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:30:
Kijk bijvoorbeeld eens naar Yamaha...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 16:39 ]
Verwijderd
Jammer dat je perse dvdrecorder wilt hebben:Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:38:
[...]
...gesnapt![]()
![]()
[...]
...alweer raak![]()
[...]
...en dat veroorzaakt het volgende "probleem" dat je dus (te) beperkte of geen dvd-recorder keuzes hebt, ... (zoals bij veelal de hi-end). En dan blijft er nog het gemis van de tuner over. Vandaar de Pioneer "oplossing" . (...dwalen of topic![]()
).
http://nadelectronics.com...ayers/L53-DVD/CD-Receiver
Bah zeg! Ding ziet er niet uit, specs zijn niet uitmuntend, en het ding is vast ook nog duurMikeyMan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:46:
Jammer dat je perse dvdrecorder wilt hebben:
http://nadelectronics.com...ayers/L53-DVD/CD-Receiver

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 04-10-2006 17:08 ]